| تالارها  | ثبت نام | نظرسنجی |  پاسخ | جستجو | موقعیت | قوانین | آخرین ارسالها |    
مذهب انجمن لوتی / مذهب /

تحویل بگیرید طرفداران ولی فقیه...

صفحه  صفحه 2 از 9:  « پیشین  1  2  3  4  5  6  7  8  9  پسین »  
#11 | Posted: 12 May 2011 20:13
ایشون، آقا هم زیادیشه بهش میگن، باید اسمشو بزارن دست کج

فکر کردین چوب خدا صدا داره؟؟؟

همین بلاها رو سر مردم میاره مردم هم لعنت و نفرینش می‌کنن که نوه دار نمی‌شد

اون وقت عروس و پسرشو می‌فرسته انگلیس ، با کمک دکترهای اونجا یه بچه به دنیا میاد به اسم قاسم

میدونین نرخش چقدره این بچه؟ و اسمش چیه؟

اسمش قاسم هستش، معروف به قاسم ۲ میلیاردی (آره درست فهمید، ۲ میلیارد هزینه این کار شده تا قاسم به دنیا بیاد)

با اینکه ریاضیم خوبه...
ولی بعضیارو نمی‌تونم آدم حساب کنم!

****
هیچ تضمینی نیست سری که الان رو شونهاته فردا لای پایه دیگری نباشه...!!!!
     
#12 | Posted: 13 May 2011 04:36
hassen:
اون عوضیه دست کج از کی‌ تا حالا امام شده؟

حقه ابوبکر و عثمان بیشتر از اینه که امام باشن

امام به کسی‌ میگن که معصوم باشه مقابل ظلم واسه و ......

نه کسی‌ که هر گهی بخواد بخوره، خون ملت تو شیشه بکنه، دروغ بگه، حکم قتل صادر کنه، عامل ظلم باشه، ....

دوست عزیز نفرمایین این حرفا چیه ؟ خوب ایشون هم با ظلم هم اغوشی دارن.

ز شیر شتر خوردن و سوسمار عرب را به جایی رسیدست کار
که تخت کیانی کند آرزو تفو بر تو ای چرخ گردون تفو
     
#13 | Posted: 13 May 2011 05:10
انقلاب ما انفجار گوز بود
گوز های تازه حرف روز بود
باز باب خریت باز شد
عكس خر در خانه هامان قاب شد
آن كه توضیح المسایل چاپ كرد
كار بد با كودكان پاك كرد
گفت : كای مردم ، من گَه خورده ام
شوکران را ساعت 9:00 خرده ام
با دلی آرام و قلبی مطمین
گفت و مرد آن پیرمرد تخم جن
آنقدر شان حکومت پست شد
رهبر ما هم علی یک دست شد
کرد شیخ اردبیلی اعتراض
پیرمرد ابله سر جمعه نماز
گفت پاشو که این تخت من است
نوبتی هم باشد ، این بخت من است
گفت رهبر کینه توزی میکنی ؟
بشکه ی ان گنده گوزی میکنی
تا نکردم توی کونت دسته بیل
میروی یکراست سوی اردبیل
یک نفر در حقه ی سازندگی
در عجب در اوج مادر جندگی
گفت که من ، خدمت گذار مردمم
از اَبی های قدیمی قمم
آن بیامرزد خدا ، بابام را
آن یگانه کسکش بد نام را
سه پسر دارم که هر سه کونی اند
جنده باز و لاشی و افیونی اند
دختری دارم بنام فاحشه
وای اگر زیپ دوپایش وابشه
هر کجا رسم سد میزنم
آب باشد یا ناشد ، میزنم.

ز شیر شتر خوردن و سوسمار عرب را به جایی رسیدست کار
که تخت کیانی کند آرزو تفو بر تو ای چرخ گردون تفو
     
#14 | Posted: 16 May 2011 03:36
پایان تاریخ مصرف ۲۴ میلیون رای تقلبی

دیگربان : حامیان رهبر جمهوری اسلامی سه هفته پس از تقابل خامنه‌ای‌-احمدی‌نژاد٬ تلاش‌ها برای انکار «۲۴ میلیون» رایی که در جریان انتخابات سال ۱۳۸۸ با تقلب به حساب رئیس دولت دهم ریخته شد را آغاز کرده‌اند.

روزنامه کیهان تیم احمدی‌نژاد را «باند انحرافی» نامید٬ روزنامه جوان نوشت این تیم از بیم «حذف» شدن در پی «بازگشتی انحرافی» است و «هفته صبح صادق» هم این جریان را محصول «حجتیه جدید» دانست.

روزنامه «کیهان» وابسته به رهبر جمهوری اسلامی و روزنامه «جوان» و «صبح صادق» نیز وابسته به سپاه پاسداران هستند؛ رسانه‌هایی که تا چندی پیش از حامیان سرسخت احمدی‌نژاد به شمار می‌آمدند.

کیهان که پیش از این از تیم احمدی‌نژاد با عنوان «جریان انحرافی» یاد می‌کرد٬ روز یکشنبه (۲۵ اردیبهشت) برای نخستین‌بار این تیم را «باند انحرافی» خواند.

سایت «فردا‌ نیوز» در توضیح این تغییر رویکرد روزنامه کیهان نوشته است: «باند معمولا به طیف محدودی از افراد صاحب نفوذ گفته می‌شود که ریشه و پشتوانه‌های اجتماعی و مردمی ندارند.»

به نوشته این سایت٬ «تغییر گفتمان جدید کیهانی‌ها نیز یک امر تصادفی و اتفاقی نبوده و نشان دهنده تغییر نگاه این روزنامه به این موضوع است.»

منظور این سایت از تغییر رویکرد روزنامه کیهان٬ تلاش این روزنامه برای بی‌پشتوانه معرفی کردن دولت احمدی‌نژاد است؛ دولتی که به ادعای محافظه‌کاران در سال ۱۳۸۸بیش از ۲۴ میلیون کسب کرده بود.

حامیان خامنه‌ای پس از علنی شدن اختلاف‌ها میان رهبر جمهوری اسلامی و رئیس دولت دهم تلاش می‌کنند در این رویارویی٬ دولت احمدی‌نژاد را فاقد پایگاه مردمی معرفی کنند.

این دسته از محافظه‌کاران نگرانند تیم احمدی‌نژاد در آینده مسائلی درباره روحانیت٬ رهبری و حکومت روحانیون مطرح کند که به ضرر جمهوری اسلامی تمام شود.

۲۱ اردیبهشت ماه نیز روزنامه «جوان» نوشته بود تیم احمدی‌نژاد اعتقاد دارد که «پایگاه اجتماعی امت حزب‌الله حدود ۳ الی ۴ میلیون و پایگاه فتنه‌گران ۱۴ میلیون است» و براساس این اعتقاد به دنبال «ثبت تعارض با حاکمیت» است.

حملات و هشدار‌های سه هفته اخیر به دولت احمدی‌نژاد نیز از همین نگرانی ناشی می‌شود، به طوری که روزنامه جوان به طور تلویحی اعلام کرده اقرار رئیس دولت دهم به تبعیت از ولایت فقیه برای فرار از «حذف» شدن از عرصه قدرت بوده است.

این روزنامه نوشته که «جریان انحرافی» پس از شکست مقابل خامنه‌ای تصمیم گرفته است در پوششی جدید که در آن از شعار‌های انقلابی استفاده می‌شود٬ اهداف خود را دنبال کنند.

هفته‌نامه «صبح صادق» دیگر ارگان رسمی سپاه پاسداران در یادداشتی تیم احمدی‌نژاد را محصول «انجمن حجتیه» خوانده که که هدف آن «بی‌ثبات سازی رهبری در نظام و بی‌اعتبارسازی ولایت فقیه» است.

این هفته‌نامه همچنین نوشته که نزدیکان احمدی‌نژاد تلاش می‌کنند تا روحانیت را منزوی کرده و بین آن‌ها اختلاف بیندازند.

ز شیر شتر خوردن و سوسمار عرب را به جایی رسیدست کار
که تخت کیانی کند آرزو تفو بر تو ای چرخ گردون تفو
     
#15 | Posted: 14 Jun 2011 10:52
نمیدونم میتونم این مطالب رو اینجا بزارم یا نه ولی فکر کنم بی ربط هم نباشه :

قران و زنان حضرت محمد

قران کتابی که همه دوران ها و زمان هارا شامل می شود و بعنوان معجزه ابدی و ازلی از قران یاد می شود.در ایات بسیاری بعنوان کارگزار روابط عمومی حضرت محمد عمل می کند:


۱- حضرت محمد بیشتر از ۴ زن عقدی میتواند داشته باشد. (قران .آیه ۵۰ سوره احزاب)

۲- حضرت محمد، میتواند با خویشاوندانش که با وی مهاجرت کردند، ازدواج کند. (قران .آیه ۵۰ سوره احزاب)

۳- حضرت محمد میتواند هر زن مومنه ای که خود را بدون مهریه و شهود به او عرضه کند بعنوان همسر بپذیرد. (قران .آیه ۵۰ سوره احزاب)

۴- حضرت محمد از رعایت عدالت و شناختن حق تساوی برای زنان خود معاف است. (قران .آیه ۵۱ سوره احزاب)

۵- حضرت محمد نوبت همخوابگی با زنانش را بهر نحوی که صلاح بداند میتواند تنظیم و یا مقدم و موخر سازد. (قران .آیه ۵۱ سوره احزاب)

۶- حضرت محمد، نسبت به سایر مومنان برتری خواهد داشت. (قران .آیه ۶ سوره احزاب)

۷- پس از مرگ حضرت محمد،، کسی حق ازدواج با زنان حضرت محمد را ندارد. (قران .آیه ۵۳ سوره احزاب)

۸- زنان حضرت محمد، حق تقاضای نفقه بیشتر ندارند. (قران .آیه ۵۱ سوره احزاب)

۹- زنان حضرت محمد، نباید بر مردم ظاهر شوند و از پشت پرده باید با مردم صحبت کنند. (قران .آیه ۵۳ سوره احزاب)

۱۰- زنان حضرت محمد،از زینتهای متداول دوران جاهلیت باید خودداری کنند. (قران .آیه ۳۳ سوره احزاب)

۱۱- از نوبتی که حضرت محمد برای همبستر شدن با آنها (زنان حضرت محمد) قائل میشود، باید راضی باشند. (قران .آیه ۵۱ سوره احزاب)

۱۲- زنان حضرت محمد، در صورت ارتکاب اعمال ناشایست دوبرابر زنان عادی مجازات و در صورت اقدام به عمل شایسته، دوبرابر پاداش داده میشوند. (قران .آیه ۳۰و۳۱سوره احزاب)



به لیست زنان و فرزندان حضرت محمد (ص) توجه فرمائید:

 
1- حضرت خدیجه (کلیک) دختر خویلد بانوی متشخص و متمکنی که سومین شوهر او حضرت محمد بود. فرزندان:4 دختر: زینب و رقیه و ام کلسوم و فاطمه و 2 پسر: قاسم و طاهر که زنده نماندند.

2- سوده (کلیک) از زنان حضرت محمد، دختر زمعه و بیوه سکران بن عمرو که از مسلمانان حبشه بود.

3- عایشه (کلیک) از زنان حضرت محمد، دختر ابوبکر صدیق که در 7 سالگی نامزد شد و در 9 سالگی به زوجیت پیامبر درآمد.

4- ماریه قبطیه (کلیک) از زنان حضرت محمد ،که از مصر برای حضرت محمد هدیه فرستاده بودند.

5- حفصه (کلیک) از زنان حضرت محمد، دختر عمر بن الخطاب که پس از بیوه گی به حرمسرای محمد منتقل شد.

6- زینب (کلیک) از زنان حضرت محمد،دختر جحش که قبلا زن زید بن الحارث پسر خوانده محمد بود.

7- جویریه (کلیک) از زنان حضرت محمد،دختر حارث بن ابو ضرار رئیس قبیله بنی مصطلق و زن مسافع بن صفوان که جزو غنایم و اسرای قبیله بنی مصطلق نصیب محمد شد.

8- ام حبیبه از زنان حضرت محمد، دختر ابو سفیان وخواهر معاویه و بیوه عبداله بن جحش که در حبشه مرده بود.

9- صفیه (کلیک) از زنان حضرت محمد،دختر حی بن اخطب (یهودی) و زن کنانه بن ربیع که از روسای خیبر بود.


10- میمونه (کلیک) از زنان حضرت محمد،دختر حارث الهلا لیه خواهر زن ابو سفیان و عباس بن عبد المطلب و خاله خالد بن ولید.

11- فاطمه از زنان حضرت محمد، دختر سریح .

12- هند از زنان حضرت محمد،دختر یزید .

13- اسماء از زنان حضرت محمد،دختر سیاء .

14- زینب از زنان حضرت محمد،دختر یزید .

15- هبله از زنان حضرت محمد،دختر قیس و خواهر اشعث .

16- اسماء از زنان حضرت محمد،دختر نعمان .

17- فاطمه از زنان حضرت محمد،دختر ضحاک .

18- ام سلمه از زنان حضرت محمد،دختر بنی امیه که بیوه یک مرد مسلمان بود که در جنگ احد کشته شد.

19- ریحانه از زنان حضرت محمد، که از اسرای بنی قریظه و سهم پیامبر از غنایم بود.

20- ام شریک از زنان حضرت محمد، دوسیه او یکی از 4 زنی است که خود را به پیامبر بخشیده بود.(هبه کرده بود)
     
#16 | Posted: 14 Jun 2011 11:00
[i]واین مطلب که کاملا مربوط به بحث ولایت میشه :[/i]


- ماجرای غدیر خم چه بوده است؟
حضرت محمد در روز 18 ذی الحجه سال دهم هجری در حالیکه از سفر حج (حجه الوداع) به مدینه باز می گشت در محلی بنام غدیر خم که گودال بزرگی است بین مکه و مدینه به پیروانش دستور داد توقف کنند. پس از آنکه همراهانش که بین 70.000 تا 120.000 نفر بودند درغدیر خم توقف کردند.در غدیر خم حضرت محمد دستور داد جهازهای شتر ها را روی یکدیگر قرار دهند و سپس خود بالای آن رفت و به حضرت علی دستور داد نزد او بایستد. آنگاه دست حضرت علی را بالا برد و گفت : "من کنت مولاء فهذا علی مولاه" یعنی : "هر کس که من مولای اویم علی مولای اوست"


- ماجرای سقیفه بنی ساعده چه بوده است؟

سقیفه بنی ساعده مکانی است که پس از مرگ حضرت محمد مسلمانان در زیر سقف آن جمع شدند و به انتخاب خلیفه پرداختند. در این جلسه ابوبکر بعنوان خلیفه برگزیده شد. تعداد مسلمانانی که از بیعت با ابوبکر خوداری کردند اقلیت انگشت شماری بودند و آن عده که راضی به خلافت حضرت علی و حاضر به بیعت با او شدند فقط 7 نفر یا 10 نفر بودند. ( تاریخ یعقوبی . جلد 1 . صفحه 524)


- سوال اول :


- آیا در زبان عربی کلمه "مولا " به معنی " جانشین " است؟
خیر . کلمه " مولا " در زبان عرب به معنای " آقا " و " سرور " است . بنابراین جمله حضرت محمد در غدیر خم : من کنت مولا فهذا علی مولاه . ( هر کس من مولای اویم علی مولای اوست ) نمی تواند دلیلی بر جانشینی حضرت علی در غدیر خم باشد. اگر حضرت محمد قصد تعیین جانشینی حضرت علی را در غدیر خم داشت از واژه " نایب " به معنای "جانشین" استفاده می کرد.


- سوال دوم :


- چرا هیچیک از مسلمانان و یاران حضرت محمد که در غدیر خم حضور داشتند ( بین 70.000 تا 120.000 نفر) در سقیفه بنی ساعده سخنی از حدیث "غدیر خم" بمیان نیاوردند، در حالیکه از واقعه "غدیر خم" تا مرگ حضرت محمد بیش از 3 ماه نگذشته بود؟


- سوال سوم :


به روایت ابن هشام : بهنگام مرگ حضرت محمد،عباس (عموی حضرت محمد) از حضرت علی خواست که نزد حضرت محمد برود و درباره جانشین آینده وی،نظر خواهی کند،اما حضرت علی از این کار پرهیز کرد و گفت : « مرا با این سوال کاری نیست و اگر سید (حضرت محمد) ما را منعی کند یقین می باید دانست که هیچ کس بعد از وی چیزی به ما ندهد.» (سیرت رسول الله . جلد 2 . صفحه 1112)



- اگر حضرت محمد ، حضرت علی را به جانشینی خود در غدیر خم انتخاب کرده بود دلیل این سوال چه بوده است؟چرا حضرت علی در پاسخ اشاره ای به ماجرای غدیر خم نکرد؟


- سوال چهارم


حضرت محمد زمانی که در بستر مرگ بود، ابوبکر را به نیابت خود برای امامت نماز تعیین کرد و در حقیقت حق امامت را به ابوبکر واگذار کرد. (سیرت رسول الله . جلد 2 .صفحه 1106)

احترام حضرت محمد به ابوبکر آنچنان بود که گاهی خود پشت سر او نماز می گذاشت. (تاریخ طبری . جلد 4 . صفحه 1323)

- اگر براستی حضرت علی به عنوان خلیفه آینده و جانشین حضرت محمد در غدیر خم انتخاب شده بود چرا حضرت محمد،زمانی که در بستر مرگ بود،وی را به امامت نماز منصوب نکرد؟


- سوال پنجم :

پس از بیعت حضرت علی با ابوبکر ، او ابوبکر سه روز پیاپی از مردم خواست که اگر از بیعت خود ناراضی هستند می توانند بیعت خود را با او بر هم زنند. حضرت علی در مسجد از جای خود بلند شد و خطاب به ابوبکر گفت : « ما بیعت خود را با تو فسخ نخواهیم کرد،زیرا رسول خدا ترا در کار دین و امامت بر ما ،در نماز مقدم داشت،پس کیست که بتواند ترا در اداره امور دنیای ما باز دارد و واپس اندازد. (تاریخ طبری . جلد 4 . صفحه 1336)

- اگر حضرت علی از جانب خدا در غدیر خم به خلافت انتخاب شده بود و خود را مستحق خلافت می دانست چرا این سخنان را بر زبان راند؟
     
#17 | Posted: 14 Jun 2011 11:11
شرمنده که چند پست پشت هم زدم ولی دلم نیومد این مطالب رو برای تعدادی از دوستان که بعد 1400 سال هنوز فکر میکنند عرب ها براشون خیر و برکت و درستی به ارمغان آوردند روشن نکنم :


حمله اعراب مسلمان به ایران

- انگیزه اصلی اعراب مسلمان در حمله به ایران چه بوده است؟

کسب غنایم (غنیمت های جنگی) انگیزه اصلی اعراب مسلمان در جنگ ها بوده است.انگیزه اصلی اعراب در حمله به ایران گسترش دین مبین اسلام نبوده بلکه در واقع در نظراعراب مسلمان و اشراف عربستان جنگهای دایمی و کسب غنایم و تصرف اراضی وبدست آوردن اسیران برده از کشورهای همسایه از جمله ایران از فعالیت های تولیدی بشمار می رفته است.برای اثبات این مطلب به چند رویداد تاریخی اشاره می کنیم:

حمله اعراب مسلمان به ایران
یکی از علل عمده شکست اعراب مسلمان در جنگ احد (سال 4 هجری) در واقع این بود که نگهبانان و پاسداران (اعراب مسلمان) ارتفاعات به طمع غنایم سنگر های خود را ترک کرده و به جمع آوری غنایم مشغول شدند. (تاریخ طبری. جلد3 .صفحه975-976-990-994)
در جنگ "جبل الرمات" نیز بر خلاف دستور حضرت محمد لشکریان اعراب مسلمان برای کسب غنایم از جای خویش حرکت کردند و باعث شکست اعراب مسلمان گردیدند. اهمیت کسب غنایم در جنگ اعراب تا به انجا بود که در بعضی از جنگ ها مانند جنگ حنین لشکریان اعراب مسلمان بدون هیچ احترام و ملاحظه ای در برابر حضرت محمد می ایستادند و برای چگونگی تقسیم غنایم جنگی با حضرت محمد مجادله می کردند. (تاریخ طبری. جلد3. صفحه 1214-1216)

- اعراب مسلمان در چه سالی به ایران حمله کردند؟

در سال 18 هجری اعراب مسلمان به ایران حمله کردند.

- آیا در جنگ های جلولا و نهاوند سپاه ایران در مقابل حمله اعراب مسلمان به ایران مقاومت کردند؟

سپاه ایران در جنگ جلولا از خود مقاومت درخشانی در مقابل حمله اعراب نشان دادند.اعراب مسلمان در جنگ جلولاء به سفاکی و خشونت بسیاری دست زدند،انچنانکه تمام مورخین از آن به نام واقعه هولناک جلولا یاد کرده اند.

در جنگ جلولاء صد هزار تن از سپاه ایران کشته شدند و مدت ها اجساد آنها به روی زمین باقی مانده بود و تعداد فراوانی از زنان و کودکان ایران به اسارت رفتند.این جنگ به ان جهت جلولا (پوشانیده) نام گرفت که از بس کشته دشت و صحرا را پوشانیده بود که نمودار عظمت و جلال جنگ جلولاء بود. (تاریخ طبری. جلد 3. صفحه1829)
سپاه ایران در جنگ نهاوند نیز مقاومت بسیاردرخشانی در مقابل حمله اعراب مسلمان نشان دادند.اعراب مسلمان نیز در جنگ نهاوند خشونت بسیار از خود نشان دادند بطوریکه "عروه بن زید"(شاعر عرب) از جنگ نهاوند نیز به عنوان "پیکار هولناک" نام می برد. (اخبار الطوال .صفحه 151-152)
لشگرایران که گویند 400 هزار نفر بودند در انجا بودند و به شکیبایی و پایداری سوگند یادکرده بودند و اعراب مسلمان از لشگرایران آنقدر کشتند که خدا داند و از اموال و غنیمت ها چندان نصیب اعراب مسلمان گردید که در هیچ کتابی اندازه آن ذکر نشده است. (آفرینش و تاریخ .جلد . 5. صفحه 192)

- آیا پس از تسلط اعراب مسلمان برایران، مردم ایران دست از مقاومت در برابر دین اسلام و اعراب مسلمان بر داشتند؟

خیر . در طول سالهای اشغال اعراب مسلمان ، مردم ایران همچنان بر علیه حکومت های دست نشانده اسلامی به مبارزه پرداختند که به موارد ذیل می توان اشاره کرد:

پس از فتح استخر (سالهای 28-30 هجری) توسط اعراب ، مردم استخر در ایران سر به شورش برداشتند و حاکم عرب آنجا را کشتند.اعراب مسلمان مجبور شدند برای بار دوم استخر را به محاصره در اورند.مقاومت و پایداری مردم ایران در برابر اعراب مسلمان آنچنان بود که فاتح استخر (عبدالله بن عامر) را به سختی نگران و خشمگین کرد بطوریکه سوگند خورد که چندان از مردم استخر در ایران بکشد که خون براند. پس خون همگان مباح گردانید و چندان کشتند خون نمی رفت تا آب گرم به خون ریختند پس برفت و عده کشته شدگان ایران که نام بردار بودند "چهل هزار کشته " بودند بیرون از مجهولان . (فارسنامه ابن بلخی. صفحه 135) (کامل . جلد3. صفحه 163)

استخر :

در زمان حضرت علی نیز مردم استخر درایران باردیگر به علیه اعراب مسلمان سر به شورش گذاشتند و این بار" عبدالله ابن عباس" به فرمان حضرت علی شورش توده های مردم استخر در ایران را به خون فرو نشاند. (فارسنامه.صفحه 136)

فارس و کرمان :

در این هنگام مردم فارس و کرمان نیز در ایران بر علیه اعراب مسلمان قیام کردند و عمال حضرت علی را از شهر بیرون کردند.

حضرت علی برای خاموش کردن شورش مردم فارس و کرمان در ایران " زیاد بن ابیه" را به سوی فارس و کرمان فرستاد. (مروج الذهب. جلد2. صفحه 29)

ری :

در حمله اعراب به ری مردم شهر پایداری و مقاومت بسیار کردند ؛ بطوریکه " مغیره " در این جنگ چشمش را از دست داد . مردم جنگیدند و پایمردی کردند و چندان از آنها کشته شدند که کشتگان را با نی شماره کردند و غنیمتی که خدا از ری نصیب مسلمانان کرد همانند غنائم مدائن بود. (تاریخ طبری. جلد 5. صفحه ۱۹۷۵)
مردم شهر " ری " در ایران بارها به علیه اعراب مسلمان شورش کردند. عمر و عثمان مجبور شدند چندین بار به " ری " در ایران لشکر کشی کرده و شورش مردم شهر ری در ایران را سرکوب کنند. (فتوح البلدان.صفحه 149)

در زمان حضرت علی هم مردم " ری " در ایران سر به طغیان بر علیه اعراب مسلمان گذاشته و از پرداخت خراج به والیان اعراب خودداری کردند بطوریکه در خراج آن دیار کسری پدید آمد.حضرت علی " ابو موسی " را با لشکری فراوان به سرکوب شورش مردم " ری " در ایران فرستاد. (فتوح البلدان.صفحه 150)

"آذربایجان":

زمان عمر مردم آذربایجان در ایران چندین بار سر به شورش برعلیه اعراب مسلمان گذاشتند و با سپاهیان اعراب بسختی جنگیدند. در زمان عثمان هم شورش های متعددی بر علیه اعراب در آذربایجان ایران روی داد. (فتوح البلدان . صفحه 165-166-326)

"خراسان":

مردم خراسان در ایران که قبول اسلام کرده بودند پس از چندی مرتد شدند و در زمان عثمان سربه شورش بر علیه اعراب مسلمان گذاشتند.

بفرمان خلیفه "عبدالله بن عامر" و "سعید بن عاص" به سوی خراسان در ایران تاختند تا بار دوم "گرگان" و "طبرستان" و " تمیشه" را فتح نمایند. (مجمل التواریخ و القصص . صفحه 283)

سیستان :


مردم سیستان در ایران نیز سربه شورش برعلیه اعراب گذاشتند و حاکم اعراب آنجا را از شهر بیرون کردند. (فتوح البلدان. صفحه272)
در حمله به سیستان مردم ایران مقاومت بسیار و اعراب مسلمان خشونت بسیار کردند بطوریکه " ربیع ابن زیاد " برای ارعاب مردم و کاستن از شور مقاومت آنان دستور داد تا صدری بساختند از آن کشتگان ( یعنی اجساد کشته شدگان جنگ را روی هم انباشتند ) و هم از آن کشتگان تکیه گاهها ساختند و "ربیع ابن زیاد" بر شد و بر آن نشست و قرار شد که هر سال از سیستان هزار هزار ( یک میلیون ) درهم به امیر المومنین دهند با هزار غلام بچه و کنیز. ( تاریخ سیستان. صفحه ۳۷ ، ۸۰ ) ( تاریخ کامل جلد1 . صفحه ۳۰۷)


فارس :

در سال 28 هجری مردم فارس در ایران علیه "عبیدالله بن معمر" سر به طغیان گذاشته و او را کشتند و اعراب مسلمان را شکست دادند. مردم دارابگر(کلیک) در ایران نیز بر علیه اعراب مسلمان سر به طغیان گذاشتند. (کامل.جلد3 .صفحه 163)

طبرستان :

مردم طبرستان در ایران سالهای طولانی در برابر اعراب مقاومت کردند.در زمان عثمان اعراب برای فتح طبرستان کوشیدند و "سعید ابن عاص" بجنگ مردم طبرستان درایران رفت. می گویند که امام حسن و امام حسین نیز در این جنگ همراه "سعید بن عاص" و لشگراعراب بودند. (فتوح البلدان.صفحه 182)

"گرگان":

مردم گرگان در ایران، در زمان "سلیمان بن عبدالملک اموی" سر به طغیان بر علیه اعراب مسلمان برداشتند و عامل خلیفه را کشتند.

"یزید بن مهلب" برای سرکوبی مردم به سوی گرگان در ایران شتافت."یزیدبن مهلب" در گرگان سوگند خورد که با خون عجم آسیاب بگرداند و گندم آرد کرده و بخورد. (فتوح البلدان . صفحه 187-188)

" الیس " در عراق :

در حمله به الیس جنگی سخت بین سپاهیان عرب و ایران در کنار رودی که بسبب همین جنگ بعد ها به « رود خون » معروف گردید در گرفت. در برابر مقاومت و پایداری سرسختانه ی ایرانیان خالد ابن ولید نذر کرد که اگر بر ایرانیان پیروز گردید « چندان از آنها بکشم که خون هاشان را در رودشان روان کنم » و چون پارسیان مغلوب شدند. بدستور خالد « گروه گروه از آنها را که به اسارت گرفته بودند می آوردند و در رود گردن می زدند » مغیره گوید که « بر رود آسیاب ها بود و سه روز پیاپی با آب خون آلود قوت سپاه را که هیجده هزار کس یا بیشتر بودند آرد کردند کشتگان ( پارسیان ) در الیس هفتاد هزار تن بود. ( تاریخ طبری . جلد 4. صفحه ۱۴۹۱)


گیلان و دیلمستان :

این قسمت از ایران در حدود 250 سال در برابر هجوم و نفوذ اعراب مسلمان مقاومت کردند بطوریکه اعراب مسلمان این نواحی را" ثغر" می خواندند که یعنی: مرزی که ولایات اهل کفر را از مسلمانان جدا می سازد.



جدا بازهم میتونید از اسلام و مسلمانی و دین صحبت کنید ؟
     
#18 | Posted: 3 Jul 2011 20:44
هر وقت آفا به دست شما افتاد خبر دهید بیاییم او را تحویل بگیریم.


نادر شاه افشار : از دشمن بزرگ نباید ترسید اما باید از صوفی منشی جوانان واهمه داشت .
     
#19 | Posted: 4 Jul 2011 11:55
ایران نامت میماند شاد باش
ایرانی دیگر هیچ چیز از تووو نمانده جمع كن برووووو

کاش هرگز در محبت شک نبود ، تک سوار مهربانی تک نبود ، کاش بر لوحی که بر جان دل است ، واژه تلخ خیانت حک نبود .
     
#20 | Posted: 6 Jul 2011 10:36
ولی فقی كیلویی چنده.كی میمیره از دستشون راحت بشیم؟

خیلی دوست دارم برم مسافرتتتتتتتتتتتتتتتتتتت
     
صفحه  صفحه 2 از 9:  « پیشین  1  2  3  4  5  6  7  8  9  پسین » 
مذهب انجمن لوتی / مذهب / تحویل بگیرید طرفداران ولی فقیه... بالا
جواب شما روی این آیکون کلیک کنید تا به پستی که نقل قول کردید برگردید
رنگ ها  Bold Style  Italic Style  Highlight  Center  List    YouTube URL  Image Link  URL Link   
  

 ?
برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.



 
Adult Forums  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Report Abuse

Copyright © Looti.net 2009-2014.