انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
مذهب
  
صفحه  صفحه 35 از 93:  « پیشین  1  ...  34  35  36  ...  92  93  پسین »

Moharram | محرم........نظرت راجع به محرم و عزاداری حسین چیه؟؟؟؟


مرد

 
jolio48: امام یزید فرقش با باباش این بود که همه کاراش علنی بود و امام موظف به بیعت نکردن و مخالفت بود

یزید سه سال حکومت کرد

سال اول امام حسین رو کشت

سال دوم به مدینه حمله کرد و ناموس مردم رو بر لشگریانش حلال کرد و چنان فحشایی شد که تا سالها فرزندان حرامزاده اون واقعه رو اولاد الحره اسم میذاشتن و در حرم پیامبر زنا کردند و دختر باکره و زن تجاوز نشده ای در مدینه باقی نماند

سال سوم به کعبه حمله کرد و کعبه را اتش زد اما در همین حین به هلاکت رسید
Signature
مکن آنگونه که آزرده شوم از خویت .....دست بر دل نهم و پا بکشم از کویت
     
  
زن

 
دو پسر عمو هزار و چهارصد سال پيش روبروي هم ايستادند تا هر كدام قدرت رو جزو ميراث قوم خود كنند، زدند و كشتند، بردند و خوردند..اين وسط يكيشون مغلوب شد بنا بر هر دليلي... ما بعد هزار و چهارصد سال هنوز براي اون پسر عموي مغلوب خودزني مي كنيم و هر بار مداحان شكم گنده افسانه هاي جديدتري رو مد مي كنند...
چون مات توام
دگر چه بازم ...!!؟!
     
  
مرد

 
radiofarda: نه اصلا به مرده پرستى اعتقادى ندارم
مرده پرستی نیست ما چرا اینکار رو برای بقیه مرده ها انجام نمیدیم

حسین شهید شد و شهادتش هدف والایی داشت و ما این هدف رو که باعث زنده موندن اعتقاد و دین مون هست رو گرامی میداریم

مثل خاندانی که سالی یکبار جلسه خانوادگی میگیره تا همه با هم اشنا تر بشن و پیوند های خانوادگی اونها محکم تر بشه و ....

...

rock666: منم با هستی موافقم تازه ایرانی هم که نبودن عرب بودن. حتی خود عربا هم اونارو قبول ندارن.واقعا واسه این مردم

متاسفم که تاریخ چند هزار ساله خودشونو فراموش کردن .هویت خودشونو فراموش کردن و چسبیدن به این خرافات

ما ایرانیها بابک ها .فریدونها ... داشتیم چرا واسه اینا عزاداری نمیکنیم اینا که جونشونو واسه وطن و ناموس دادن.
اعتقاد مذهبی مرز نداره و با وطن پرستی هم منافات نداره در اسلام حب وطن از دین است و نشانه دین داری

این اشتباه مسلم برخی ادمهاست که فکر کردن بزرگداشت کوروش و اسطوره ها به دین اسیب میزنه

وقتی دین تعریف میشه امری شخصی است که با قلب ادمها سر و کار داره لذا به زور دین رو به مردم قالب کردن با کمرنگ کردن احساسات ناسیونالیستی نتیجه اش معکوسه


روش این ادمها در واقع جمعی ریاکار دینی پرورش داده که معتقداتی ندارن و فقط به دنیال پول و شهرت و مقام میگردن

من به دلایلی تو مراسمات عاشورا شرکت نمیکنم اولی اگر نهادی مردمی بر ای کوروش و ارش و .... مراسم بزرگداشت بزاره حتما شرکت میکنم

معتقدم دین باید در قلب مردم باشه نه لقلقه زبون و البته این دین کاری به نژاد و کشور نداره

این الفاظ بوی نژاد پرستی میده


hhastii: دو پسر عمو هزار و چهارصد سال پيش روبروي هم ايستادند تا هر كدام قدرت رو جزو ميراث قوم خود كنند، زدند و كشتند، بردند و خوردند..اين وسط يكيشون مغلوب شد بنا بر هر دليلي... ما بعد هزار و چهارصد سال هنوز براي اون پسر عموي مغلوب خودزني مي كنيم و هر بار مداحان شكم گنده افسانه هاي جديدتري رو مد مي كنند...
در اشکالاتی که پیش اومده موافقم

در محکومیت سو استفاده ها موافقم در نامردی خیلی از اخوندها و مداحها که به اسم حسین نوندونی باز کردن موافقم

اما در خوده شخصیت حسین و منظور از قبام عاشورا موافق نیستم

قیام حجسن مانندی نداره

واقعا حساب کن حسین با چند نفر درمقابل هزاران سپاه واقعا به امید قدرت ایستاد واقعا ادمی که طالب قدرت تا این حد است وقتی یقین کرد کشته میشه نمیتونست تسلیم بشه و در موقعیت دیگری قدرت طلبی کنه

قدری ساده انگاری است که اینگونه به مسائل نگاه کنیم

هیچکس مجبور نیست حسین رو دوست داشته باشه و به قیام حسین احترام بذاره و هر کس ازاده ا

نگاه شما هم به خودی خود و برای خودتون و برخی افراد محترمه ....منظو.ر من هم قانع کردن شما نیست فقط توضیح اینه که چرا ما به حسین و راهش احترام تا این حد میگذاریم

چه کسی مثل حسین حاضره برا اعتقادش اینقدر هزینه بده


rock666: توی این سرزمین مادری ما کسایی رو داشتیم و داریم که حسین که چه عرض کنم محمد هم انگشت کوچیکشونم نمیشد.

ما ایرانی ها تا کی میخاییم با این خرافات زندگی کنیم به خدا یکم بشینید فکر کنید که این اماما عرب بودن ماهم که آریایی هستیم چطور باید از سنت اونا پیروی کنیم در حالیکه ما زرتشت را داریم

دین زرتشت هم دینه خداست و الحق دینه خوبیه

این وظیفه هر کسیه که خودش دنباله دین بره و بر مبتای تحقیق دین انتخاب کنه

از تهدید اخوندها هم نترسه چون اثبات ارتداد ممکن نیست

اما وقتی کسی دین رو انتخاب کرد باید پایبند باشه و عرب و عجم و کرد و لر هم نداره

وطن و وطن پرستی جای خودش و دین و اعتقاد هم جای خودش منافاتی با هم ندارن

اینکه میبینید امروز برخی احمقها فکر میکنن گفتن از کوروش باعث ضعف اسلامه در واقع از ضعف فهم خودشونه چون دین اگر با قلب ادمک مورد قبول قرار بگیره هیچ چیز نمیتونه اون رو ضعیف کنه

مشکل اینه که این افراد میدونن اسلام اونها از روی ریاکاریه واسه همین هم این حرفها رو میزنن
Signature
مکن آنگونه که آزرده شوم از خویت .....دست بر دل نهم و پا بکشم از کویت
     
  
مرد

 
rock666: توی این سرزمین مادری ما کسایی رو داشتیم و داریم که حسین که چه عرض کنم محمد هم انگشت کوچیکشونم نمیشد.

ما ایرانی ها تا کی میخاییم با این خرافات زندگی کنیم به خدا یکم بشینید فکر کنید که این اماما عرب بودن ماهم که آریایی هستیم چطور باید از سنت اونا پیروی کنیم در حالیکه ما زرتشت را داریم
همیشه اون چیزی که برتره پیروزه
کوروش کبیر ۲۵۰۰ سال پیش منشور حقوق بشرش رو نوشت حتی خیلیها اونو ذوالقرنین میدونن چه امپراطوری عظیمی رو بر پا کرد و چقدر عادلانه حکومت کرد ۲۵۰۰ سال حد اقل از زردتشت میگذره اما الآن چقدر زردتشتی هستن
اما یه عرب پا برهنه امی و بی سواد اومد و کتاب و دینی نو رو عرضه کرد و در کمتر ۱۴۰۰ سال ببین چقدر از مردم طرفدارش هستن و اونو و شعائر دینی اونو هر روز گرامی میدارند
فکر کنم این دلیل خوبیه که بدونی این پیامبر چقدر بالاتر و برتر از اون کسانیه که شما مدعی هستی محمد هم انگشت کوچیکه اونها نمیشه


شیعه میگوید گریه ما برای امام حسین،بر اساس تعالیم قرآن است !!!!

عربها وقتی که کار خیلی عجیبی را ببینند و یا حرف بسیار مضحکی را بشنوند، این ضرب المثل میگویند:
(این سخن، مادر تازه فرزند از دست داده را نیز می خنداند!)
یعنی ناممکن ترین کاری که ممکن است یک مادر تازه فرزند از دست داده انجام دهد، خندیدن است !
اما گذشت زمان،این ناممکن را ممکن میکند و بلاخره مادر،مرگ فرزند را از یاد میبرد و در خوشی های زندگی،باز دوباره میخندد.
اما چرا گذشت زمان، شهادت حسین را از یاد شیعه ها نبرده است و چرا آنها در عاشورا اینطور میگریند که تو گویی حسین همین امروز مرده است ؟!!
آیا شیعه ها، دایه مهربانتر از مادرند ؟!
هرگز چنین نیست. اگر شیعه ها متاثر از مرگ حسین باشند منتظر عاشورا نمیشوند، بلکه همیشه میگریند.
پس آنها از این گریه، هدف دیگری دارند
هدف آنها چیست ؟
برای شناخت مقصود آنها، باید روز وفات عمر رضی الله عنه، وارد مجلس خصوصی شیعیان متعصب شوید تا بینید که ساز میزنند و میرقصند!
آنها از مرگ عمر خوشحال نیستند زیرا عمر قرنهاست که مرده، اگر مرگ عمر خوشال کننده باشد، باید شیعه بوجد آمده،همیشه برقصد.
و اینکه یک روز در سال را اختصاص میدهد به خنده و یا گریه ،خود دلیل است که انگیزه آنها، سرچشمه در احساساتشان ندارد .بلکه این یک مراسم سیاسی است.
به خاطر مرگ عمر میرقصند تا خشم خود را از فتح ایران و نابودی تمدن مجوس،نشان دهند .
و بخاطر این به بهانه شهادت حسین میگریند که فتنه جنگ های داخلی فراموش نشود، و آتش اختلاف و کینه بین مسلمانان تا قیام قیامت شعله ور بماند.
ای شیعه! اگر از مرگ حسین متاثری پس هر روز گریه کن تا بدانیم که صادقی و از سوز دل میگریی!
شیعه خود میداند که یک جای کارش عیب دارد پس سعی میکند که ثابت نماید که گریه برای حسین، عبادت و دستور قران و سنت انبیاء است! ببینیم شیعه چه میگوید.
شیعه میگوید:
گريه و اشك مورد تأييد قرآن است
فَلْيَضْحَكُوا قَلِيلا وَلْيَبْكُوا كَثِيراً جَزَاءً بِمَا كَانُوا يَكْسِبُونَ التوبه (9): 82 «پس كم بخندند و بسيار گريه كنند. »
در آيه فوق خداوند به عملي امر مي‌فرمايد كه اگر خداوند به آن رضايت نمي‌داشت آن را مورد امر قرار نمي‌داد.
خداوند متعال در مدح أنبياء خود اين‌گونه مي‌فرمايد:
إِذَا تُتْلَى عَلَيْهِمْ آيَاتُ الرَّحْمَنِ خَرُّوا سُجَّداً وَبُكِيّاً مريم (19): 58«چون آيات خدا بر آنها خوانده مى‏شد سجده‏كنان و گريه‏كنان مى‏افتادند. »
خداوند تعالى در صفات كساني كه موهبت علم به آن‌ها عنايت شده است اين‌گونه مي‌فرمايد:
«وَيَخِرُّونَ لِلْأَذْقَانِ يَبْكُونَ وَيَزِيدُهُمْ خُشُوعاً الإسراء (17): 109«تَرَى أَعْيُنَهُمْ تَفِيضُ مِنْ الدَّمْعِ المائده» (5): 83(مى‏بينى كه چشمشان پر از اشك مى‏گردد).
پس آن‌گونه كه ملاحظه شد در قرآن كريم گريه و ريزش اشك كه نتيجه انعطاف و تأثّرات روحي است نه تنها مذموم شمرده نشده است، بلكه مورد مدح و ستايش پروردگار قرار گرفته است، علاوه بر اين،خداوند متعال، تأسّي از پيامبران و پيروي از روش آنان را بر همگان واجب فرموده است:
لَّقَدْ كَانَ لَكُمْ فِي رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَهٌ حَسَنَهٌ. ألاحزاب (33): 21قطعاً براي شما در اقتدا به رسول خدا سرمشقي نيكوست.
يعقوب در غم از دست رفتن فرزند هر صبح و شام گريه ميكرد تا آنجا كه خداوند از زبان حضرت يعقوب اين چنين مي‌‏فرمايد:
وَقَالَ يَأَسَفَي‏ عَلَي‏ يُوسُفَ وَابْيَضَّتْ عَيْنَاهُ مِنَ الْحُزْنِ فَهُوَ كَظِيمٌ يوسف(6): 84 «گفت اي دريغ بر يوسف، و در حالي كه اندوه خود را فرو مي‌‏خورد، چشمانش از اندوه سپيد شد. »از رسول خدا صلّي الله عليه و آله وسلّم نقل است كه در ستايش از دو گروه فرمودند:
دو چشم از آتش جهنّم محفوظ مي‌‏ماند، چشمي كه از خشيت خداوند گريه كند، و چشمي كه شب‌ها براي خدا بيدار بماند تا از جان و ناموس و امنيت مردم محافظت نمايد.سنن ترمذي، ج 3، ص96.
و رسول الله صلی الله علیه وسلم، خودشان نیز در مناسبتهای مختلف از جمله در حوادث زیر بشدت گریسته اند:
در شهادت حضرت حمزه‏ در شهادت جعفر بن أبي طالب در مرگ فرزند خويش ابراهيم و در خیلی از جاهای دیگر


پاسخ اهل سنت
ما كه گريه را حرام نميدانيم تا شيعه اين آيات و روايات را شاهد بياورد !!صحبت از انگیزه گریه است، این آیات و روايات کار شیعه را توجیه نمیکند زیرا در هیچکدام از این ها، گریه بخاطر مرده های نیست که در قرون پیشین شهید شده اند.
شاهد آوردن این آیات خود دلیل بر نادانی است
این به این شبیه است که براداران یوسف گریه دروغين خود را با همین آیات تاویل کنند!! و آنرا ثواب بدانند!!
این عادت همیشگی شیعه است که با کلمات بازی میکند اگر ما بگوییم شراب خوردن جایز نیست برای ما دلیل میاورد که در بهشت مومنان شراب مینوشند!
و بین (شراب) مخرج مشترک میگیرد و مکان و زمان را نمیبیند!!
علمای شیعه بین (گریه)مخرج مشترک میگیرند و انگیزه و دلیل را نمیبینند این بیشک یک حقه بازی آشکار است.
آياتي از قرآن مجيد را که براي توجيه عقيده خود در رابطه با گريه براي امام حسين انتخاب کرده اند همگي حاکي از گريه براي خدا و آيات الهي مي باشد نه گريه براي يک شخص مرده!! بنابراین شيعه بايد برای اثبات عمل احمقانه خود آیه ای پیدا کند که در آن آیه نوشته شده باشد که حضرت محمد به خاطر گم شدن یوسف گریسته اند، محمد صلی الله علیه سلم که برای مصیبت یعقوب گریه نکرده شما هم از ایشان پیروی کنید و برای مصیبتی که تمام شده و گذشته، اشک نریزید .و اشک تمساح را بیاد ما نیاورید.
     
  
مرد

 
محرم امد!!
ستار پولدارترین مرد شهر، یکماه تکیه راه می‌اندازد و خودش در روز تاسوعا سر مردم گل می‌مالد و ۱۱ ماه هم سرشان شیره!
قدرت سامورایی! شب ها در تکیه لخت می‌شود و میانداری می‌کند و روزها مردم را لخت می‌کند و زورگیری ...!
فرشید پوسترهای گلزار و مهناز افشار را از بساطش جمع می‌کند و آخرین ورژن! پوسترهای علی‌اکبر و حضرت عباس را در بساطش پهن ...!
آقا احمد تا پایان اربعین تمام پاساژش را سیاه می‌کند و تا آخر سال هم مشتری‌هایش را!
قادر روزهای تاسوعا و عاشورا قمه می‌زند و علم می‌کشد ولی در ماه رمضان سیگار از لبش نمی‌افتد!
سیامک چشم چران! که پاتوقش همیشه نزدیک مدارس دخترانه است در دسته‌های عزاداری اسفند دود می‌کند!
نیما پشت ماکسیمایش می‌نویسد "من سگ کوی حسینم" ولی هیچ وقت از سگ ۱۱ماهه‌اش دور نمی‌شود!
حاج آقا مداح معروف شهر بابت ۷ ساعت مداحی حقوق ۲۵۰ روز یک کارگر را می‌گیرد!
رییس شرکت لبنیات شیر تو شیر! ۳۰شب شیر صلواتی به مردم می‌دهد و ۳۳۵ روز هم با اضافه کردن آب شیرشان را می‌دوشد!
حاج آقا کلامی، ۹شب مردم را به تقوی دعوت می‌کند ولی در شب دهم سر زود پایین آمدن از منبر با هیت امنا دعوا می‌کند
#جاوید_شاه👑
مرگ بر ۳ فاسد : ملا چپی مجاهد(+پسمانده های ۵۷؛نایاک؛مصومه قمی؛حامد مجاهدیون؛مهتدی کهنه تروریست تجزیه طلب و شرکا)
     
  
مرد

 
rostam91: ای برادر شیعی که آخوندهای روضه خوان، و یا تاجران مذهب فروش با مهر تعصب کورکورانه عقل و فکرت را لاک زده‌اند، آیا اختیار این نامها دلیل روشن و واضحی نیست بر اینکه علی یاران و صحابه پیامبر اکرم ـ صلی الله علیه وسلم ـ را دوست داشت، و محبت و عشق و علاقه و احترامش به آنها باعث شده بود فرزندانش را به نامهای آنها نامگذاری کند.

از سری استدلال های آبکی هم یکی این مورد است

پس چون علی ع نام فرزندانش را ابوبکر و عمر گذاشته ایتن نشان مودت و محبت بین علی و قاتلان زهرا س یعنی عمر و ابوبکر است

با این استدلال عجیب باید پس نتیجه بگیریم که

مثلا اگر کسی اسم فرزندش را آتیلا ...یا ...چنگیز ....یا .....اسکندر میگذارد این نشانه مودت اون ادم با آتیلای خونخوار و چنگیز وحشی و ویرانگر ایران و اسکندر آتش زننده پاسارگاد و ویران کننده ایران است

لابد پدر اتیلا پسیانی و مادر ارجمندش جمیله شیخی خانم بازیگر محترم و هنرمند ایرانی مودت و دوستی عمیقی با اتیلای خونخوار که در جنگها از سرهای بریده تپه میساخت و خون میخورد دارند


لابد دکتر عبدالعلی چنگیز بازیکن سابق استقلال و مردی که در ادب و جوانمردی نمونه بود هم مودت و دوستی با چنگیز مغول سفاک و خونریز دارد

لطفا این استدلال هار کنار بگذارید چون

اول دلایل این نامگذاری ها در تاریخ ذکر شده و هرگز با این ادعای شما ربط ندارد

دوم ..انتخاب یک اسم نشانه مودت و دوستی بین افراد با صاحب نام نمیشود گرچه این نامها متعلق به ابوبکر و عمر نبود ه

سوم .علی ع به پاس خدمات دوست گرامیش فرزندش را عمر نام نهاد و به نقلی عمر این کار را کرد و او از این کارها قبلا هم کرده بود

عمر جاه طلب بود و عطش قدرت داشت و ارزو داشت روزی مانند نام محمد که در میان مردم ترویج شده نام او هم نشر یابد همچنین سیاس بود و میدانست اگر با فشار و زور مثلا نام فرزند علی ع را عمر بگکذارد یا با ارعاب و تهدید با دختر علی ع ازدواج کند مشروعیت به کار خود میبخشد و البته درست حدس زد

چون امروز بعد از ۱۴۰۰ سال افرادی مثل شما در دام این سیاست و مکاری گرفتار میشوند

اما شیعه ساده انگار نیست و هرگز این همه رویداد مکتوب تاریخی را کنار نمیگذارد و به همچین شبهه ای همه اختلافات و ظلمهای خلفا را از یاد ببر

د rostam91: امروز خود را دریاب که شاید فردا خیلی دیر شده باشد!...

همه جا و در همه ادیان افرادی سو استفاده گر وجود دارند که با ریا و به اسم دین کسب در امد میکنند

اما این باعث نمیشود که مردم از دین برگردند

مردم عقل دارند و خدا همه را ازاد و عاقل افریده همه چیز را میشنوند و تصمیم میگیرند و ان تصمیم برای من قابل احترام است حتی اگر مخالف کامل نظر من باشد

اما با کسانی که با طعن و ناجوانمردانه به مذهب من میتازند به مباحثه میپردازم

من یک بی دین را که به اعتقاداتم توهین نکند اما صددرصد مخالف اعتقادم باشد را ترجیح میدهم و بهش احترام میذارم نسبت به خداپرستی که مذهبم را مسخره میکند با استدلالهای پوچ و دلایل غیر مستدل
Signature
مکن آنگونه که آزرده شوم از خویت .....دست بر دل نهم و پا بکشم از کویت
     
  ویرایش شده توسط: ametis   
زن

 
من نظرم را در تاپیک روز نوشت در تالار گفتگوی آزاد و آخرین پست صفحه ۵۴ آن داده ام .. فلسفه محرم و عزاداری حسین یعنی مبارزه با ظلم و ستم و یزید زمان .. وقتی یزید زمان بر سر کار است و حکومت می کند این عزاداریها معنا ندارد . عزا برای عزا هیچ ارزشی ندارد .. عزاداران باید با هم متحد شوند و میلیونها نفر ریشه یزید زمان را از بیخ و بن بر کنند وگرنه ۷۲ نفریا کمی بیشتر انسان در ۱۴۰۰ سال پیش به شهادت رسیده اند .. این همه شیون و گریه و زاری برای عده ای که به بهشت رفته اند یا می روند و به سعادت رسیده اند چه معنا یی می تواند داشته باشد ؟ من به شخصیت های دینی مملکت کاری ندارم .اونا اگه عقل کل هم باشند شیوه و عملکردشان به پشیزی نمی ارزد . سوادشان به درد خودشان می خورد . تقیه و مصلحت نظام و این حرفهای مفت هم دردی را دوا نمی کند باید ریشه ستم را خشکانید خواه این ستم نامش اسرائیل باشد یاروسیه یا امریکا و یا جرثومه ای به نام ولایت فقیه که عین زالو به بدن ملت چسبیده و از مکیدن خون ملت سیر نمی گردد .باطل باطل است .. باید این زالو را از بدن خود جدا سازیم . وگرنه این عزا داریها خشم خدا و حسین را بر انگیخته و بر جهل مرکب ما می افزاید . به امید آن که روزی مردم ما بیدار شوند و با تکیه بر دین راستین چهره دروعین دین را از میان بر دارند . به امید آن روز . دوست و برادر شما : ایرانی
     
  ویرایش شده توسط: shahrzadc   
مرد

 
ametis: اول شما حدیثی معتبر بیاورید که پیامبر گریه مثلا بیش از چنر روز یا چند سالگرد را بر کسی ممنوع کرده تا من هم دلیل بیاورم
امام حسین (ع) در کربلا چنان که صاحب منتهی الآمال نقل کرده به خواهرش زینب فرمود: «خواهرم تو را به خدا سوگند می دهم که وقتی من کشته شدم گریبانت را پاره مکن، و چهره ات را با ناخن هایت خونین مکن، و به خاطر شهادت من فریاد واویلا سر مده» وسائل الشعیة، ج ۱، ص ۲۴۸٫

ابو جعفر قمی نقل می کند که امیر المؤمنین به یارانش فرمود: « لَا تَلْبَسُوا السَّوَادَ فَإِنَّهُ لِبَاسُ فِرْعَوْنَ»؛لباس سیاه نپوشید؛ زیرا لباس سیاه لباس فرعون است. صدوق، من لا یحضره الفقیه، ج ۱، ص ۲۳۲؛ وسائل الشیعة، ج ۲، ص ۹۱۶ آن را روایت کرده است و وسائل‏الشیعة ج، ۴ ص، ۳۸۴-۵۴۶۵، مُحَمَّدُ بْنُ عَلِیِّ بْنِ الْحُسَیْنِ قَالَ قَالَ أَمِیرُ الْمُؤْمِنِینَ (ع) فِیمَا عَلَّمَ أَصْحَابَهُ لَا تَلْبَسُوا السَّوَادَ فَإِنَّهُ لِبَاسُ فِرْعَوْنَ.

در تفسیر الصافی آمده است که پیامبر با زنان بیعت کرد مبنی بر این که ( به هنگام مصیبت ) سیاه نپوشند و گریبانشان را پاره نکنند و فریاد واویلا سر ندهند. ولی در حدیث دیگرى امام صادق (ع) می فرماید: رسول خدا (ص) سیاه را مکروه مى‏دانست جز در سه چیز: در عمامه، کفش و کساء. صدوق، من لا یحضره الفقیه، ج ۱، ص ۲۳۲؛ وسائل الشیعة، ج ۲، ص ۹۱۶ آن را روایت کرده است و وسائل‏الشیعة ج، ۴ ص، ۳۸۴-۵۴۶۵، مُحَمَّدُ بْنُ عَلِیِّ بْنِ الْحُسَیْنِ قَالَ قَالَ أَمِیرُ الْمُؤْمِنِینَ (ع) فِیمَا عَلَّمَ أَصْحَابَهُ لَا تَلْبَسُوا السَّوَادَ فَإِنَّهُ لِبَاسُ فِرْعَوْنَ.

در فروع کافی نیز آمده است که پیامبر (ص) فاطمه را وصیّت نمود و به او فرمود: «وقتی من مردم چهره ات را خونین مکن، موهایت را ژولیده و آویزان مکن، و فریاد واویلا سر مده، و زن نوحه سرایی را برای نوحه سرایی برای من مقرر مکن». کلینی، محمدبن یعقوب، کافی، ج ۵، ص ۵۲۷٫

شیخ شیعه محمد بن حسین بن بابویه قمی (صدوق) می گوید: از جمله گفتارهای پیامبر (ص) که پیش از او کسی آن را نفرموده این است: «نوحه سرایی از اعمال جاهلیت است». من لا یحضره الفقیه، ج ۴، ص ۲۷۱ – ۲۷۲؛ وسائل الشیعة، ج ۲، ص ۹۱۵؛ یوسف البحرانی، الحدائق الناضرة، ج ۴، ص ۱۴۹؛ بروجردی، حسین، جامع أحادیث الشیعة، ج ۳، ص ۴۸۸؛ محمد باقر، مجلسی با عبارت «نوحه سرایی از اعمال جاهلیت است» در بحار الانوار ج ۸۲، ص ۱۰۳ روایت کرده است.

همچنین علمای شیعه مجلسی و نوری و بروجردی از پیامبر خدا حدیثی را نقل کرده اند که فرموده است: «دو صدا نفرین شده هستند که خداوند آنها را دوست ندارد: شیون و فریاد به هنگام مصیبت، و صدای آهنگ و ترانه؛ یعنی نوحه سرایی و موسیقی». بحار الانوار، ۸۲، ص ۱۰۳؛ مستدرک الوسائل ۱، ص ۱۴۳ – ۱۴۴؛ جامع الاحادیث الشیعة ۳، ص ۴۸۸؛ من لا یحضره الفقیه ۲، ص ۲۷۱٫

خسته شدم ، کافیه؟؟؟؟؟؟
     
  
مرد

 
shahrzadc: این همه شیون و گریه و زاری برای عده ای که به بهشت رفته اند یا می روند و به سعادت رسیده اند چه معنا یی می تواند داشته باشد ؟
حرف حساب جواب نداره
ظاهرا عزاداران حسینی ناراحت هستند که حسین به بهشت رفته

ametis: اما شیعه ساده انگار نیست و هرگز این همه رویداد مکتوب تاریخی را کنار نمیگذارد و به همچین شبهه ای همه اختلافات و ظلمهای خلفا را از یاد ببر
اتفاقا این عین سادگی شما رو میرسونه چون نتونستی پاسخ بدی چرا علی با توجه به اینکه تا آن زمان کسی ابوبکر نام نداشت اسم فرزندش رو ابوبکر گذاشت؟
اینها بواسطه عدم اطلاع رسانی درست به شماست مثل ازدواج عمر با ام کلثوم
و خدا رو شکر لا اقل بهت ثابت شد این ازدواج صورت گرفته
حالا با زور یا به شفا!
پس وقتی شنیدی عمر داماد علی بوده دیگه انکار نکن!
ametis: مگر میشود شیعه بود و به ولایت علی اعتقاد نداشت و یا شهادت زهرا را قبول نداشت

شیعه یک اسم نیست یک منش است

مثل مسلمانی که بگوید مسلمانم اما نماز و روزه و حجاب و زکان را قبول ندارم و عمل نمیکنم
چرا نمی شود مگر انبوه شیعیان و مسلمانان رو نمیبینی کهنماز و روزه رو بپا نمی دارند
اصلا خود شما مگر نه اینکه به اعمال مخالف اسلام ( مخالف شیعه رو نمیدونم) روی آوردید و با همسرتون به فانتزی سکس ضربدری با دیگران مشغولید؟ پس ممکنه!
     
  
زن

 
1. جنگ حسین و یزید، نه جنگ علیه کفار و جهاد مقدس، بلکه جنگ داخلی میان دو «بردارِ ناراضی» است که ریشه­یِ تاریخی آن به منازعات دوران خود محمد بر می­گردد. این جنگ را از نظر دینی به هیچ­وجه نمی­توان در مقولة جهاد طبقه­بندی کرد. جهاد برای کسب قدرت سیاسی، آن هم در منازعه با مسلمان دیگر در باورًاسلامی قابل توجیه نیست. جنگ حسین و یزید در واقع، درگیری خونین اعضای قبیله بر سر تملک انحصاری امکانات سیاسی و اقتصادی است، که پیش از کربلا در شدیدترین وجه در مکه میان محمد و ابوسفیان رخ داد. در جنگ محمد با مکیان، ابوسفیان رهبری جنگ را به­عهده داشت و شکست سختی را بر او که ادعای پیامبری داشت وارد کرد و او را از هر جهت تحقیر کرد.
2. هجرت محمد از مکه به مدینه، یکی از سیاسی­ترین مهاجرت­ ها در تاریخ اسلام است. پیامِ محمد برای تاجران شهری مکه نه جاذبه داشت و نه امر تازه بود. به روایتِ برخی از تاریخ­نگاران، وحدانیت پیش از محمد توسط «حنفاءُ العرب» پایه­گ ذاری شده بود. محمد این ایدة پایه­ گذاری­ شده را فقط عمومی کرد. این هجرت سیاسی سبب گردید که انصارِ مدینه به محمد بپیوندند. محمد از طریق کنترلِ مسیر تجاری شام، پایه­های اقتصادی اشرا مکه از جمله ابوسفیان را متزلزل و ضربه ­­ی اقتصادی بسیار سختی را بر آن­ها وارد کرد. مسدودشدن مسیر تجاری شام که در واقع مهم­ترین منبع اقتصادی ابوسفیان بود، زوال قدرت سیاسی او را در پی داشت، تا جایی که او ناگزیر شد اسلام بیاورد.کفه ­ی ترازو به نفع محمد سنگین شد و تاریخ به نفع بنی ­هاشم رقم خورد. محمد توانست انتقام تاریخی­اش را از ابوسفیان بگیرد. اکنون، این ابوسفیان بود که توسط محمد تحقیر می­شد.
3. ابوسفیان، اما پیر با تجربه و سیاست­مدار شهری و کار کشته بود. پذیرش اسلام از سوی او، بیش­ از آن­که جنبه ­­ی دینی و اعتقادی داشته باشد، جنبه­­ی سیاسی داشت. او با اسلام آوردن نه تنها زندگی خود و خانواده­ و مال و اموالش را از نابودی محتوم و مقدر نجات داد، بلکه تناقضات ساختاری بس مهمی را پایه ­گذاری و راهی را در تاریخ باز کرد که در نتیجه­­ی آن اموی­ها به بزرگ­ترین بازیگرانِ سیاسی تاریخ اسلام بدل گردد. اموی­ها گروه نسبتاً تاجر، شهری و نسبت به باورهاي دینی و اسلامی بی­اعتنا بودند. اسلام برای او چیزی بیش از یک فرصت سیاسی نبود. با اسلام­آوردن ابوسفیان، معاویه پسر او و پدر یزید، به عنوان یکی از کاتبان وحی برگزیده شد و در نتیجه اموی­ها علاه بر جایگاه سیاسی، از جایگاه دینی و معنوی نیز برخوردار شدند.

4. محمد و ابوسفیان رفتند. شکاف سیاسی را که ابوسفیان پایه ­گذاری کرده بود نه تنها برجای ماند، بلکه هر روز عمیق­تر گردید. در دورانِ ابوبکر و عمر، امام­ علی جایگاه سیاسی و حتی معنوی چندان مهم نداشت. او، بیست­ـ وـ پنج سال آزگار فقط در حاشیه­ی قدرت و سیاست زندگی کرد. در طول این دوران، منازعات ابوسفیان و محمد و صلح و جنگ آن­ها، از طریق معاویه و علی به صورت پنهان دنبال می­شد و با درگذشت عثمان، خلیفة بسوم، این منازعاتِ سیاسی، آشکار و علنی گردید. مهم­ترین تصمیم­ سیاسی علی پس از رسیدن به خلافت عزل معاویه از حکومت شام بود. با آن­که معاویه، مشروط بر آن­که والی شام باشد، می­خواست به علی بیعت کند، علی به هاشمی ­بودن خود و اینکه داماد محمد است فخر فروشی می­کرد و تصمیم قطعی داشت که معاویه را به­کلی از قدرت سیاسی بر کنار سازد.
چون مات توام
دگر چه بازم ...!!؟!
     
  
صفحه  صفحه 35 از 93:  « پیشین  1  ...  34  35  36  ...  92  93  پسین » 
مذهب
مذهب

Moharram | محرم........نظرت راجع به محرم و عزاداری حسین چیه؟؟؟؟

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA