تالارها ثبت نام نظرسنجی جستجو موقعیت قوانین آخرین ارسالها   چت روم
مذهب

چرا ما داریم فقط اسلام رو نقد میكنیم ؟ چرا دیگر ادیان رو نقد نمیكنیم ؟

صفحه  صفحه 9 از 10:  « پیشین  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  پسین »  
#81 | Posted: 4 Aug 2012 03:43
اعراب مسلمان با ایران چه کردند!
در سال ۶۳۶ میلادی اعراب مسلمان به ایران حمله کردند. بسیاری از ما از جنایت اعراب کم و بیش شنیده ایم. کیست نداند تازیان با ما چه کردند. اما از اسناد و جزئیات این وقایع بی‌ خبریم. این فقر آگاهی‌ تا آنجا پیش رفته است که متاسفانه عده‌ای نیز بر این گمان هستند که ایرانیان با آغوش باز به استقبال اعراب شتافتند و اسلام را پذیرفتند. در آن دوران وحشتناک، نپذیرفتن اسلام به معنی از دست رفتن جان و مال و ناموس بود .
اسناد جنایات اعراب در ده‌ها کتاب معتبر بیان شده است که آن را غیر قابل انکار می‌کند. اعرابِ شبه‌جزیرهٔ عربستان در طی گشودن پیاپی شهرهای ایران قساوتی در خور شهرت تاریخیشان بروز دادند. سوزاندن شهر، آتش زدن کتب، برکندن درختان، کشتار مردان و برده‌ گرفتن زنان و کودکان و فروش آنان در بازارهای عربستان از جمله این جنایت بود. بارها کار بدانجا رسانیدند که مردان اسیر را می‌کشتند تا جوی خون برانند.

ایرانیان در جنگ جلولاء و جنگ نهاوند از خود مقاومت درخشانی نشان دادند. اعراب مسلمان در این جنگ سفاکی و خشونت بسیار کردند. در این جنگ تعداد فراوانی از زنان و کودکان ایرانی به اسارت رفتند و از اموال و غنیمت‌ها؛ چندان نصیب اعراب مسلمان گردید که در هیچ کتابی اندازه ی آن ذکر نشده است. عبدالحسین زرین کوب در کتاب دو قرن سکوت می‌نویسد: فاتحان، گریختکان را پی گرفتند؛ کشتار بی‌شمار و تاراج گیری باندازه ای بود که تنها سیصد هزار زن و دختر به بند کشیده شدند. شصت هزار تن از آنان به همراه نهصد بار شتری زر و سیم بابت خمس به دارالخلافه فرستاده شدند و در بازارهای برده فروشی اسلامی ‌به فروش رسیدند؛ با زنان دربند به نوبت همخوابه شدند و فرزندان پدر ناشناخته‌ی بسیار بر جای نهادند.
در جنگ جلولا کثرت اسیران، خاصه زنان و دختران چندان بود که گویند وجود اسیران زن جلولا برای عمر مایهٔ نگرانی گشت و مکرر می‌گفت «از فرزندان این زنان که در جلولا اسیر شده‌اند به خدا پناه می‌برم(بامداد اسلام، زرینکوب، ص ۹۴)
پس از تسلط اعراب نیز ایرانیان هرگز دست از مقاومت در برابر آنان بر نداشتند. درطول سالهای اشغال در همه شهر‌ها و ولایات ایران؛ اعراب مسلمان با مقاومت‌های سخت مردم روبرو شدند. در اکثر شهرها؛ پایداری و مقاومت ایرانیان بیرحمانه سرکوب گردید که به موارد ذیل می‌توان اشاره کرد:

در حمله به سیستان؛ مردم مقاومت بسیار و اعراب مسلمان خشونت بسیار کردند بطوریکه ربیع ابن زیاد (سردار عرب) برای ارعاب مردم و کاستن از شور مقاومت آنان دستور داد تا صدری بساختند از آن کشتگان (یعنی اجساد کشته شدگان جنگ را روی هم انباشتند) و هم از آن کشتگان تکیه گاهها ساختند؛ و ربیع ابن زیاد بر شد و بر آن نشست و قرار شد که هر سال از سیستان هزار هزار (یک میلیون) درهم به امیر المومنین دهند با هزار غلام بچه و کنیز. (کتاب تاریخ سیستان صفحه۳۷، ۸۰ - کتاب تاریخ کامل جلد1 صفحه ۳۰۷)

در حمله اعراب به ری مردم شهر پایداری و مقاومت بسیار کردند ؛ بطوریکه مغیره (سردار عرب) در این جنگ چشمش را از دست داد. مردم جنگیدند و پایمردی کردند... و چندان از آنها کشته شدند که کشتگان را با نی شماره کردند و غنیمتی که خدا از ری نصیب مسلمانان کرد همانند غنائم مدائن بود.(کتاب تاریخ طبری؛ جلد پنجم صفحه ۱۹۷۵)

در حمله به شاپور نیز مردم پایداری و مقاومت بسیار کردند بگونه ای که عبیدا (سردار عرب) بسختی مجروح شد آنچنانکه بهنگام مرگ وصیت کرد تا به خونخواهی او؛ مردم شاپور را قتل عام کنند؛ سپاهیان عرب نیز چنان کردند و بسیاری از مردم شهر را بکشتند. (کتاب فارسنامه ابن بلخی؛ صفحه 116 -کتاب تاریخ طبری؛ جلد پنجم صفحه 2011)

در حمله به الیس؛ جنگی سخت بین سپاهیان عرب و ایران در کنار رودی که بسبب همین جنگ بعد‌ها به «رود خون» معروف گردید در گرفت. در برابر مقاومت و پایداری سرسختانه ی ایرانیان؛ خالد ابن ولید نذر کرد که اگر بر ایرانیان پیروز گردید «چندان از آنها بکشم که خون‌هاشان را در رودشان روان کنم» و چون پارسیان مغلوب شدند؛ بدستور خالد «گروه گروه از آنها را که به اسارت گرفته بودند؛ می‌آوردند و در رود گردن می‌زدند» مغیره گوید که «بر رود؛ آسیاب‌ها بود و سه روز پیاپی با آب خون آلود؛ قوت سپاه را که هیجده هزار کس یا بیشتر بودند؛ آرد کردند ... کشتگان (پارسیان) در الیس هفتاد هزار تن بود. (کتاب تاریخ طبری؛ جلد چهارم؛ صفحه ۱۴۹۱- کتاب تاریخ ده هزار ساله ایران؛ جلد دوم برگ 123)

در شوشتر؛ مردم وقتی از تهاجم قریب الوقوع اعراب با خبر شدند؛ خارهای سه پهلوی آهنین بسیار ساختند و در صحرا پاشیدند. چون قشون اسلام به آن حوالی رسیدند؛ خارها به دست و پای ایشان بنشست؛ و مدتی در آنجا توقف کردند. پس از تصرف شوشتر؛ لشکر اعراب در شهر به قتل و غارت پرداختند و آنانی را که از پذیرفتن اسلام خودداری کرده بودند گردن زدند. (کتاب الفتوح صفحه ۲۲۳ – کتاب تذکره شوشتر؛ صفحه۱۶)

در چالوس رویان؛ عبدالله ابن حازم مامور خلیفه‌ی اسلام به بهانه (دادرسی) و رسیدگی به شکایات مردم؛ دستور داد تا آنان را در مکان‌های متعددی جمع کردند و سپس مردم را یک‌یک به حضور طلبیدند و مخفیانه گردن زدند بطوریکه در پایان آنروز هیچ کس زنده نماند ... و دیه‌ی چالوس را آنچنان خراب کردند که تا سالها آباد نشد و املاک مردم را بزور می‌بردند. (کتاب تاریخ طبرستان صفحه ۱۸۳ - کتاب تاریخ رویان؛ صفحه ۶۹)

در حمله به سرخس؛ اعراب مسلمان «همه‌ی مردم شهر را بجز یک صد نفر؛ کشتند. (کتاب تاریخ کامل؛ جلد سوم؛ صفحه 208و 303)

در حمله به نیشابور؛ مردم امان خواستند که موافقت شد؛ اما مسلمانان چون از اهل شهر کینه داشتند؛ به قتل و غارت مردم پرداختند؛ بطوریکه «آنروز از وقت صبح تا نماز شام می‌کشتند و غارت می‌کردند. (کتاب الفتوح؛ صفحه 282)

در حمله‌ی اعراب به گرگان؛ مردم با سپاهیان اسلام به سختی جنگیدند؛ بطوریکه سردار عرب (سعید بن عاص) از وحشت؛ نماز خوف خواند. پس از مدتها پایداری و مقاومت؛ سرانجام مردم گرگان امان خواستند و سعید ابن عاص به آنان «امان» داد و سوگند خورد «یک تن از مردم شهر را نخواهد کشت» مردم گرگان تسلیم شدند؛ اما سعید ابن عاص همه ی مردم را بقتل رسانید؛ بجز یک تن؛ و در توجیه پیمان شکنی خود گفت: «من قسم خورده بودم که یک تن از مردم شهر را نکشم! .. تعداد سپاهیان عرب در حمله به گرگان هشتاد هزار تن بود. (کتاب تاریخ طبری جلد پنجم صفحه ۲۱۱۶ - کتاب تاریخ کامل؛ جلد سوم ؛ صفحه ۱۷۸)

پس از فتح "استخر" (سالهای 28-30 هجری) مردم آنجا سر به شورش برداشتند و حاکم عرب آنجا را کشتند. اعراب مسلمان مجبور شدند برای بار دوم"استخر" را محاصره کنند. مقاومت و پایداری ایرانیان آنچنان بود که فاتح "استخر" (عبدالله بن عامر) را سخت نگران و خشمگین کرد بطوریکه سوگند خورد که چندان بکشد از مردم "استخر" که خون براند. پس خون همگان مباح گردانید و چندان کشتند خون نمی‌رفت تا آب گرم به خون ریختندپس برفت و عده کشته شدگان که نام بردار بودند "چهل هزار کشته" بودند بیرون از مجهولان .(کتاب فارسنامه ابن بلخی صفحه 135-- کتاب تاریخ کامل؛ جلد سوم صفحه 163)

رامهرمز نیز پس از جنگی سخت به تصرف سپاهیان اسلام در آمد و فاتحان عرب؛ بسیاری از مردم را کشتند و زنان و کودکان فراوانی را برده ساختند و مال و متاع هنگفتی بچنگ آوردند. (کتاب الفتوح؛ صفحه 215)

مردم کرمان نیز سالها در برابر اعراب مقاومت کردند تا سرانجام در زمان عثمان؛ حاکم کرمان با پرداخت دو میلیون درهم و دو هزار غلام بچه و کنیز؛ بعنوان خراج سالانه؛ با اعراب مهاجم صلح کردند. (کتاب تاریخ یعقوبی صفحه 62 -کتاب تاریخ طبری جلد پنجم صفحه 2116, 2118 - کتاب تاریخ کامل؛ جلد سوم صفحه 178,179)

جنایات اعراب تنها به این شهر‌ها ختم نشده است و اینها تنها گوشه‌ای از تاراج میهنمان به دست تازیان بود و آشکارا مقاومت ایرانیان در برابر آنان را ثابت می‌کند.
در کتاب عقدالفرید چاپ قاهره-جلد ۲ صفحه ۵ -سخنی از خسرو پرویز نقل شده که می‌گوید:
اعراب را نه در کار دین هیچ خصلت نیکو یافتم و نه در کار دنیا. آنها را نه صاحب عزم و تدبیر دیدم و نه اهل قوت و قدرت. آنگاه گواه فرومایگی و پستی همت آنها همین بس که آنها با جانوران گزنده و مرغان آواره در جای و مقام برابرند. فرزندان خود را از راه بینوایی و نیازمندی می‌کشند و یکدیگر را بر اثر گرسنگی و درماندگی می‌خورند. از خوردنیها و پوشیدنیها و لذتها و کامروانیهای این جهان یکسره بی بهره اند.

عقاید من و شما میتونه اشتباه باشه ولی انسانیت هرگز, پس همیشه انسانیتت رو بر عقایدت چیره بکن
     
#82 | Posted: 6 Jul 2013 19:57
چون کاملترین دینه و هیچ نقصی نداره و میخواید خرابش کنید.

فرمان دادم بدنم را بدون تابوت و مومیایی به خاک بسپارند تا اجزا بدنم ذرات خاک ایران را تشکیل دهد.
(کوروش کبیر)
     
#83 | Posted: 12 Jul 2013 15:57
من یه کاتولیکم هر کس سوالی داره میتونه بپرسه. البته بدون توهین لطفا

وقتي که سگها در بيابان از گرگها رشوه ميگيرند و مترسکان با کلاغ ها تباني مي کنند چه باور به وفاي انسانها
     
#84 | Posted: 12 Jul 2013 16:19
چون که دین اکثریتمونه و دین جامعه ماست. بعدشم درباره بقیه دینها اطلاعتی نداریم معمولا.
بقیه دین ها رو صاحبان همون دینا نقد میکنن.

اجازه خدا
تو باید جای من باشی
ببینی در تو چی دیدم
     
#85 | Posted: 9 Sep 2016 11:40 | Edited By: limoshirin65
چرا ما داریم فقط اسلام رو نقد میكنیم ؟ چرا دیگر ادیان رو نقد نمیكنیم ؟

به نظر من میتونه علتش این باشه که تو بقیه ادیان ، هیچ ادعایی مبنی آخرین و تکامل یافته ترین وجود نداره
تو اکثر ادیان وعده آمدن پیامبری دیگر ، با دین کامل تر مطرح هست
این یعنی قاطعانه اعلام کردن دینمون ناقصه ( خدا پدرشونو بیامورزه) پس ما هم نمیتونیم بحث و نقدی داشته باشیم ، چون خودشون قبول دارن که ایراداتی بهش وارده و کامل نیست.

ولی تو دین اسلام اومده که کامل ترین ، بهترین ، بدون ایرادترین و ..... همین دینه (اسلام)
پس حق داریم اگه مغاییرتی دیدیم یا ایرادی دیدیم ، نقد کنیم - لزوما نه برای اینکه بخواییم دینی رو خراب کنیم یا بد ازش بگیم، شاید عمده دلیلش این باشه که نکنه این دینی که به ما رسیده تحریف شده باشه و اسلام واقعی نباشه

نمونه بارزش هم میتونه سوره بقره آيه 256 باشه که ، مي فرمايد: « در دين هيچ اجباري نيست، و راه از بيراهه به خوبي آشكار شده است.»
یا در صفحه اول توضيح‏المسائل تمام مراجع معظم تقليد مي‏نويسند: تقليد در اصول دين جايز نيست.

ولی کسی که دین اسلام رو از شکم مادر بهش قبولوندند و عملا تقلیدی هست ، اگر بخواد بعد از رسیدن به بلوغ فکری ، دین خودشو تغییر بده ، مرتد شناخته میشه و حکم اعدام ، براش جایز میشه

     
#86 | Posted: 9 Sep 2016 20:52 | Edited By: Erfan1993
.نظر من چون دین بسته ای داریم و این دین شده بازیچه ی حکومت و با اون مردم رو فریب میدن و هر کاری به نام محمد و اسلام میکنند .پس همه نگاه ها و نفرت ها و نقد ها به طرف اسلام میره جدا از این الان در سراسر دنیا هر ادم کشی و جنایت و کشت کشتاری به نام اسلام انجام میشه پس طبیعی که ما به نقد ادیان اسلام بپردازیم



A.N.E.S
     
#87 | Posted: 6 Sep 2017 20:23
چرا ما داریم فقط اسلام رو نقد میكنیم ؟ چرا دیگر ادیان رو نقد نمیكنیم ؟

چون زندگی ما و جوانی ما به اسم اسلام و با همین اسلام جکومتی داره نابود میشه

نه بسته ام به کس دل نه بسته کس به من دل
چو تخته پاره بر موج رها رها رها من
     
#88 | Posted: 18 Sep 2017 15:54
برای اینکه هیچ دینی به اندازه اسلام باعث دردسر و گرفتاری بشر امروز نیست . شما هیجوقت نشندید که پیروان یک دین دیگه بزنند مردم عادی را قتل عام کنند . ولی هر از چندگاهی میشنوید که مسلمانان افراطی اینکار را میکنند و دقیقاْ هم موافق آموزش های اسلامی عمل میکنند . این هست بیشترین ایراد به آن وارده .

I am leaving this website because of discrimination agaist trans genders by admin sites
     
#89 | Posted: 18 Sep 2017 19:24
مگه میانمار هم بودایی افراطی اینکار را نکردند بر مسلمانها یا همون اسرائیل که به نوعی یهودیت افراطی هستند
در ضمن ایلام دین کاملی هست و این افراط هم دیگر ادیان درش دخالت دارند مثلا همین داعش که اسرائیل دخالت داره
بعدم شیعه بهترین مذهبه البته من خشک مذهب نیستم ولی چند مقاله خوندم و هم سخنان سنیان را شنیدم
     
#90 | Posted: 23 Sep 2017 04:42
abdi374:
مگه میانمار هم بودایی افراطی اینکار را نکردند بر مسلمانها یا همون اسرائیل که به نوعی یهودیت افراطی هستند
در ضمن ایلام دین کاملی هست و این افراط هم دیگر ادیان درش دخالت دارند مثلا همین داعش که اسرائیل دخالت داره
بعدم شیعه بهترین مذهبه البته من خشک مذهب نیستم ولی چند مقاله خوندم و هم سخنان سنیان را شنیدم

نه به تعداد مسلمانان اینکار ها را نکردند . از همه مهمتر ادیان دیگه به پیروانش دستور نداده که ناباوران را بکشند(جهاد) و اسلام اینکار را کرده . خوشحال میشم دلایلتون برای اینکه اسلام دین کاملی هست بشنوم ؟ دین کامل اصلاْ چی هست و چه معنایی داره؟ نکته دیگه اینکه ممکنه سیاستمداران مسلمانان(نمیگم افراطی به دلیل تینکه معتقدم که افراط نمیکنند و در واقع طبق تعالیم اسلام عمل میکنند ) را به بازی گرفته باشند و در واقعیت هم همینطوره . ولی اینکارها به هر حال توسط و به دست مسلمانان انجام میشه و چیزی هم خارج آموزه های مکتب اسلام نیست . بنابراین اشکال اساسی به اسلام وارده که باعث خرابی شده . به چه دلیلی فکر میکنید شیعه بهترین مذهبی . از دیدگاه من کسی که اصلاْ اسلام را قبول نداره ولی اطلاعاتی خوبی نسبت به این دین داره رافضیون را اصلاْ نمیشه مسلمان به حساب آورد . یک چیز من درآوری هست که توسط تعداد آخوند درباری اختراع شده و ادامه پیدا کرده . پر از خرافات هست و بسیاری از نکات مثبتی که ممکنه در اسلام وجود داشته باشه را هم کمرنگ کرده و بیشتر به خواشی چسبیده . به عنوان مثال طبق آموزه های اسلام امامزاده رفتن و به امامان شیعه درجه الوهیت دادن شرک هست . خود حضرت محمد گفته من انسانی هستم مثل شما . بعد آخوند رافضی برداشته مطلبی خلاف اسلام و قرآن تحت عنوان امامت را به دین اسلام اضافه کرده که از طریق آن کسب درآمد کنه .

I am leaving this website because of discrimination agaist trans genders by admin sites
     
صفحه  صفحه 9 از 10:  « پیشین  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  پسین » 
مذهب انجمن لوتی / مذهب / چرا ما داریم فقط اسلام رو نقد میكنیم ؟ چرا دیگر ادیان رو نقد نمیكنیم ؟ بالا
جواب شما روی این آیکون کلیک کنید تا به پستی که نقل قول کردید برگردید
رنگ ها  Bold Style  Italic Style  Highlight  Center  List       Image Link  URL Link   
Persian | English
  

 ?
برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.



 
Report Abuse  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti

Copyright © 2009-2018 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites