تالارها ثبت نام نظرسنجی جستجو موقعیت قوانین آخرین ارسالها   چت روم
مذهب

آگاهی های ما در مورد دین بهاییت

صفحه  صفحه 2 از 4:  « پیشین  1  2  3  4  پسین »  
#11 | Posted: 1 Aug 2013 11:44
از نظر مسلمونها چون پیامبرشون اخرین پیامبر میدونن بهائیت دروغه و کافر و حتی بصورتی افراطی اونها رو نجس میدونن

البته داستان واقعی بهائیت کمی مشکوک است اما اون رو نباید به عنوان یک دین شناخت بلکه یک مذهب از مذاهب اسلام که اصلاحاتی در اون صورت گرفته است

بهائیت دینی است[۱][۲] که توسط میرزا حسین‌علی نوری، ملقب به بهاءالله در قرن ۱۹ میلادی در ایران بنیانگذاری شد. بهائیان بهاءالله را فرستاده خدا (پیامبر) در این دور می‌دانند. بهاءالله در سال ۱۸۶۳ این دین جدید را اظهار کرد. شمار پیروانش بیش از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر برآورد شده‌است که در جهان بعد از یهودیت رتبه سیزدهم را از نظر پیروان داراست. [۳] [۴] با اینکه این شمار کمتر از ۰٫۲٪ جمعیت دنیاست ولی از نظر پراکندگی ادیان در عالم در کشور های مختلف جهان بعد از مسیحیت دومین دین جهان شمرده می‌شود. دین بهاییت در ۲۱۸ کشور جهان پیرو دارد.[۵] دین بهاییت مرکز جهانی بهائیان در حیفا واقع شده‌است. بهائیان معتقدند که بهاءالله، بنیانگذار دین بهائی (۱۸۱۷-۱۸۹۲) جدیدترین فرستاده الهی در سلسله پیامبران پیشین چون ابراهیم، موسی و بودا و زردشت و مسیح و محمد است.[۶]


عتقادات
خدا

بهائیان به خدایی معتقدند که یگانه، جاوید و خالق همه چیز است. این خدا به طور مستقیم در دسترس نیست ولی از طریق وحی با پیامبران ارتباط برقرار می‌کند که در این دین، پیامبر تجلی خداوندی است. تجدید دین از اصول این آئین است[۷] و یکتایی خداوند از آموزه‌های بنیادین دین بهائی است. خداوند در دین بهائی، غیر قابل ادراک، غیر قابل دسترس، منبع تمام وحی، ابدی، عالِم کل، کل، همه‌جا حاضر و قدیر توصیف شده‌است. [۸][۹]

بهائیان معتقدند که درک مستقیم ذات خداوند غیرممکن است. اگر چه دسترسی مستقیم به خداوند امکان پذیر نیست، ولی بهائیان اعتقاد دارند که خداوند قصد و اراده خود را به اشکال مختلف معرفی می‌کند. او هر از گاهی چند با استفاده از فرستادگان خودش که در دین بهائی به آنها مظاهر ظهور الهی گفته می‌شود با بشر مکالمه می‌کند.این مظاهر ظهور قصد دارند ادیان را در جهان اشاعه داده و برپا کنند. درآموزه‌های بهایی گفته می‌شود که خداوند بسیار بزرگ‌تر از آن است که توسط انسان‌ها به طور کامل درک شود وحتی تصویری کامل از وی به دست آید.[۱۰]
جهان پس از مرگ

بهائیان به بقای روح اعتقاد داشته و هدف از زندگی را پرورش استعدادات روح می‌دانند. از نظر بهاییان، حیات اصلی حیات روح است و جسد تنها به عنوان واسطه و ابزاری برای ترقی روح است.[۱۱][۱۲] به اعتقاد بهائیان روح از جسم جداست و پس از مرگ، در عوالم روحانی به ترقی خود ادامه می‌دهد.[۱۱] بهائیان تعلق روح به جسم را همانند ارتباط نور با آئینه می‌دانند، نوری که در آینه مشهود است از خود آینه نیست بلکه انعکاس نوری است که از منبع دیگر ناشی می‌شود، به همین سبب وقتی آینه می‌شکند نور همچنان باقی و برقرار است.[۱۳]
وحدت اساس ادیان

بهائیان دین را اولین موهبت در عالم می‌دانند زیرا تعالیم الهی را بر جمیع تعالیم دیگر مقدم می‌دانند و آن را سبب ترقیات و عزت انسان می‌دانند. یکی از اعتقادات دین بهائی، وحدت اساس ادیان است بدین صورت که اساس ادیان الهی یکی است و همگی در اساس مشترک می‌باشند. چون اساس همه ادیان اعتقاد به خداوند یگانه و زندگی بعد از مرگ و توجه به اخلاق پسندیده و نیکو و کمالات عالیه انسانی می‌باشد پس اساس همه ادیان الهی یکی است و تفاوت بین ادیان فقط در احکام و فروعات است و دلیل آن نیز رشد و تکامل و بلوغ بشر در طول زمان است و در هر زمان بنا به رشد فکری و عقلی بشر که رشدی نامحدود است، تعالیم و احکام الهی نیز متفاوت خواهد شد.[۱۴]

اگرچه ادیان و فرهنگ‌های مختلف دیدگاهی متفاوت دارند بهائیان معتقدند که این اختلاف نظرها در عین حال مربوط به یک پدیده واحد است تفاوت میان این ادیان و فرهنگ‌ها به بافت و فرهنگی که پیام در آن منتشر شده نسبت داده شده‌است. بهائیان ادیان بزرگ (وحتی کوچک) جهان که توسط مظاهر ظهور الهی و در زمانها و مکان‌های شکل گرفته‌اند را از یک منبع می‌دانند. بر اساس تعالیم بهائی، هیچ دین یا آئین و مذهبی را نمی‌توان برتر از دیگری دانست اما ادیان جدیدتر به شرایط زمانی و روحی انسان‌های کنونی نزدیکتر هستند. بهائیان بقیه ادیان را ادیانی الهی می‌دانند. بهاءالله در بسیاری موارد اذعان داشته است که زیرسوال بردن اعتبار هر یک از پیامبران گذشته معادل تکذیب همه ادیان (و دین بهایی) و همچنین تکذیب خداوند است.[۱۵]
مراتب هستی

از نظر آئین بهائی، عالم وجود نامتناهی است، ولی مراتب وجود متناهی هستند. این مراتب عبارت‌اند از:

عالَم خلق یا مرتبهٔ عبودیت

مرتبهٔ عبودیت (جهان هستی) مخصوص بندگان خدا است. این مرتبه نیز نامتناهی است؛ یعنی هر موجودی در آن می‌تواند بر کمالات خود بیفزاید، اما هیچ‌گاه به مرتبهٔ نبوت نمی‌رسد و از رتبهٔ عبودیت خود تجاوز نمی‌کند. مثلاً پترس هیچ گاه مسیح نمی‌شود.

عالَم امر یا مرتبهٔ نبوّت

مرتبه دیگر، نبوت است. این مقام مخصوص پیامبران است و واسطه‌ای میان عالم خلق (عبودیت) و عالم حق (ربوبیت) است و فیوضات خداوند (عالم حق) را به عالم خلق منتقل می‌کند. مثل آینه‌ای که شعاع آفتاب را منعکس می‌نماید.

عالَم حق یا مرتبهٔ ربوبیت

مرتبه حق نیز از عهدهٔ تصور بشر خارج است و همان خداوند متعال است. این عالم مقدس و منزه است و هیچ صعود و نزولی در آن نیست. تنها راه ارتباط آن با این جهان عالم امر یعنی عالم پیامبران است.[۱۶]

آموزه‌های بهائی

تعالیم بهائیان در ۱۲ سرفصل معرفی گردیده‌است. این تعالیم عبارت‌اند از:

وحدت عالم انسانی

به گفته شوقی افندی، تعالیم روحانی دین بهائی را می‌شود در یک تعلیم تلخیص کرد و آن «وحدت عالم انسانی» است و جز آن، همه تعالیم دیگر در حکم فروع و ملحقات و حواشی همین تعلیم اصلی اساسی است.[۱۷]

تحری حقیقت

یعنی هر فرد پس از رسیدن به سن بلوغ در دین بهائی که برای پسر و دختر یکسان و در سن ۱۵ سال تمام است باید شخصا و بدون تقلید از دیگران حتی پدر و مادر خود، به جستجوی حقیقت پرداخته و عقاید خود مانند دین را انتخاب نماید.[۱۸] تعلیم تحری حقیقت فقط منوط به انتخاب دین نیست و هر فرد بهائی باید در هر موردی به جستجوی حقیقت بپردازد.

وحدت لسان و خط برای عالمیان

یکی از تعالیم دین بهائی برای رسیدن به هدف این آئین که همانا وحدت عالم انسانی است، وحدت لسان و خط است. بدین صورت که باید جمیع ملل از اهل معارف و علوم با اتفاق نظر یک زبان را به عنوان زبان عمومی انتخاب کنند تا هر فرد فقط نیازمند یادگیری ۲ زبان باشد. یکی زبان وطنی که با که با قوم خود گفتگو کند و دیگری زبان عمومی که با اهل عالم محاوره کند. و دیگر محتاج یادگکیری زبان سومی نباشد.[۱۹]

ترک تعصبات جاهلیه

بهائیان وجود تعصبات جاهلیه مانند تعصبات سیاسی، جنسی، نژادی، قومی و دینی را از بین برندهٔ بنیاد عالم انسانی می‌دانند.[۲۰] بهائیان احساس برتری را دلیل اصلی ایجاد تعصب می‌دانند. [۲۱]

تساوی حقوق رجال و نساء

بهائیان معتقدند زن و مرد هر دو انسانند و امتیازی از نظر انسانی بر هم ندارند برای همین زن و مرد باید در جمیع حقوق اجتماعی برابر باشند. در مورد حقوق زن و مرد نیز نباید حقوق با وظایف اشتباه شوند. اعتقاد به تساوی حقوق، اعتقاد به تساوی وظایف نیست. [۲۲] بهائیان معتقدند که هیچ تفاوتی بین زنان و مردان نیست و فقط احتیاج به تربیت است و اگر هر دو یکسان تربیت شوند هیچ امتیاز برتری‌ای بین ان دو نخواهد بود. [۲۳]. با این وجود نقاط تاریکی در این تساوی وجود دارد که تحریم عضویت زنان در بیت العدل، عدم توازن در دریافت حق الارث بین زن و مرد و نامساوی بودن مهریه زن روستایی و شهری از آن جمله اند [۲۴].

دین باید سبب الفت و محبت باشد

بهائیان معتقدند که پیغمبران اصولا برای برطرف کردن اختلافات بشر و به وجود آوردن الفت بین مردم ظاهر شده‌اند، لذا اگر دین هم که خود باید علاج اختلافات باشد سبب اختلاف و جنگ و جدائی شود، به گفته عبدالبهاء بی‌دینی بهتر از آن است.[۲۵][۲۶][۲۷][۲۸][۲۹]

جهان بشری محتاج نفثات روح القدس است

به این معنی‌است که نیاز روحانی فارغ از درجهٔ پیشرفت مادی‌است. بهائیان معتقدند انسان‌ها علاوه بر نیاز مادی نیازمند مواردی روحانی هستند که به وسیلهٔ پیامبران ممکن است و لذا نیاز به تجدید ادیان وجود دارد. [۳۰]

دین باید مطابق علم و عقل باشد

به این معنی که دین و علم و عقل با یکدیگر باید توافق کامل داشته باشد.[۳۱]

صلح عمومی
تعدیل معشیت همگانی و رفع مشکلات اقتصادی
تعلیم و تربیت عمومی و اجباری
تشکیل دادگاه کبرا بین‌المللی


↑ Religion and women. McGill studies in the history of religions. Arvind Sharma. SUNY Press, ۱۹۹۴. ISBN ۰۷۹۱۴۱۶۸۹۵ pp.۲۱۱
↑ The Routledge historical atlas of religion in America. Bret E. Carroll. Routledge, ۲۰۰۰ ISBN ۰۴۱۵۹۲۱۳۱۷ p.۱۲۴
↑ گروه‌های دینی اصلی
↑ دانشنامه‌ی بریتانیکا
↑ دانشنامه بریتانیکا
↑ وبسایت رسمی جامعه‌ی جهانی بهائی
↑ اصول اعتقادات بهائی، صفحه ۱۳
↑ Bahá'í Reference Library - God Passes By, Pages ۱۲۷-۱۵۰
↑ *مشارکت‌کنندگان ویکی‌پدیا، «Monotheism»، ویکی‌پدیای انگلیسی، دانشنامهٔ آزاد (بازیابی در ۲۷ آوریل ۲۰۰۷).
↑ .
↑ ۱۱٫۰ ۱۱٫۱ ۱۱٫۲ ۱۱٫۳ ۱۱٫۴ بهاءالله. کتاب اقدس. ویلمت, Illinois، آمریکا: Bahá'í Publishing Trust. ISBN ۰۸۵۳۹۸۹۹۹۰. پیوند به کتاب
↑ ادیب طاهرزاده. روح انسانی. دانداس، انتاریو، کانادا. ISBN ۱-۸۹۶۱۹۳-۰۳-x.
↑ ادیب طاهرزاده. روح انسانی. دانداس، انتاریو، کانادا. ISBN ۱-۸۹۶۱۹۳-۰۳-x.
↑ خطابات مبارکه حضرت عبدالبهاء، ۱۲ اکتبر ۱۹۱۲ میلادی
↑ اصول دیانت بهائی، ص ۲۱
↑ مفاوضات ص ۱۷۴
↑ مقالات و رسائل در مباحث متنوعه‏، دکتر علی مراد داودی، مؤسسه معارف بهائی، صفحه ۲۱([۱])
↑ مبادی روحانی دین بهائی صفحه۲
↑ خطابات مبارکه، حضرت عبدالبهاء، چاپ مصر، صفحهٔ ۲۳۳
↑ پیام ملکوت، عبد الحمید اشراق خاوری، صفحهٔ ۵۹
↑ خطابات مبارکه، حضرت عبدالبهاء، صفحهٔ ۱۶۱
↑ مجموعه‌ای از مطالب دیانت بهایی، صفحه ۲۹
↑ نجم باختر، شمارهٔ ۶، ۱۹۹۲ میلادی، جلد ۱۳
↑ Momen , Moojan, Marginality and apostasy in the Baha'i community, ELSEVIER, Religion 37 (2007) 187-209
↑ مبادی روحانی و تعالیم اجتماعی بهائی صفحه ۱۴
↑ بدایع‌الآثار جلد اول صفحه ۲۱۶
↑ پیام ملکوت صفحه ۱۲۴
↑ مکاتیب حضرت عبدالبهاء شماره ۱‏ صفحه ۳۱۸
↑ خطابات حضرت عبدالبهاء جلد دوم صفحه ۲۲۷
↑ خطابات حضرت عبدالبهاء - جلد ۲: صفحه ۱۵۱
↑ تعالیم روحانی دین بهائی

سعی کن از گناه نفرت داشته باشی نه از گناهکار.
هیچ وقت چیزی رو خوب نمیفهمی مگر اینکه بتونی به مادربزرگت کاملا توضیحش بدی ! "آلبرت انیشتین"

Signature
     
#12 | Posted: 1 Aug 2013 11:45
حکام
نوشتار اصلی: احکام بهائی

احکام آئین بهائی از «کتاب اقدس» از آثار بهاءالله استخراج شده‌اند. اگر چه قوانین موجود در کتاب اقدس در جامعه امروزی قابل استفاده هستند، بهاء الله امکان استفاده از قوانین جدید با توجه به مقتضیات جامعه بهائی را فراهم آورده و این قوانین اندک اندک دراین آئین ظهور می‌کنند.[۳۲] رعایت قوانین شخصی مانند روزه و نماز در عین حالی که وظیفه‌ای جهانی هستند از وظایف شخصی فرد محسوب می‌شوند.[۳۳][۳۴] این قوانین از چارچوبی ثابت که براساس مجازات و مکافات شکل گرفته‌باشد تشکیل نشده‌اند. برعکس این قوانین به عنوان بخش جبران ناپذیر فرایند ترقی روحانی انسان‌ها مطرح می‌شوند.[۳۲] در ادامه قسمتی از احکام «کتاب اقدس » که توسط شوقی افندی، تاکید شده آورده می‌شود:

پس از رسیدن به سن بلوغ در ۱۵ سالگی خواندن نماز بر هر بهائی واجب است. سه نماز اصلی وجود دارد که فرد حق انتخاب از میان آنها را دارد.
غیبت و افترا حرام است.
بهائیان بالغ که از سلامت برخوردارند هر سال در آخرین ماه از تقویم بهائی، روزه می‌گیرند.
بهائیان از نوشیدن مشروبات الکلی و استفاده از داروهای روانگردان منع شده‌اند مگر آنکه دکتر استفاده از آنها را تجویز نماید.[۳۵][۳۶][۱۱]
رابطه جنسی فقط بین زن و شوهر مشروع است و همجنسگرایی حرام است.[۳۷][۳۸][۱۱]
قمار و استفاده از مواد مخدر مانند تریاک به شدت نهی شده و حرام است.[۳۹][۴۰][۴۱][۱۱]

عبادت‌گاه
نوشتار اصلی: مشرق‌الاذکار
مشرق‌الاذکار فرانکفورت آلمان

بهاءالله بنیانگذار دین بهائی به پیروانش دستور می‌دهد که در هر شهری ساختمانی به بهترین صورت ممکن به نام خداوند ساخته شود و در آن به ذکر پروردگار پردازند[۴۲] به این بناها مشرق‌الاذکار گفته می‌شود. مشرق‌الاذکارها در دین بهائی مختص بهائیان نمی‌باشد و هر کس با هر دین و اعتقادی می‌تواند در آن به هر نوعی که علاقه و اعتقاد دارد، به دعا با خدای خود بپردازد. تقریباً هیچ طرح خاصی برای مشرق‌الاذکارها وجود ندارد.
نظام اداری
مقر بیت العدل اعظم، حیفا، اسرائیل
نوشتار اصلی: نظم اداری

نظم اداری در دین بهائی بر اساس کتاب اقدس (کتاب اصلی بهائیان) است. بدین صورت که بهاءالله در کتاب اقدس و کتاب عهدی پسر بزرگ خود، عباس افندی (عبدالبهاء) را مبین آثار و جانشین خود معرفی کرد. عبدالبهاء نیز پس از خود در الواح وصایا، شوقی افندی (نزد بهائیان مشهور به ولی امرالله ۱۹۵۷-۱۹۲۱) را به عنوان جانشین خود برگزید.

در عین حال بنا به مندرجات کتاب اقدس و الواح وصایا یک نظام انتخابی به نام بیت العدل اعظم نیز باید در تحت نظر ولی امرالله مسئول حل و فصل امور جامعه بهائی باشد. اولین انتخابات بیت العدل اعظم در سال ۱۹۶۳ برگزار گردید.
بهائیان و بابیان

پس از تیرباران باب، پیروانش که به «بابی» مشهور بودند بر طبق بیانات باب در کتاب بیان به دنبال مظهر ظهور بعدی که در این کتاب به «ظهور من یظهره الله» اشاره شده‌است، گشتند.آنها در ابتدا از میرزا یحیی نوری که باب به او لقب صبح ازل داده بود پیروی می‌کردند ولی پس از چندی در سال ۱۸۶۳ میرزا حسینعلی نوری (بهاءالله) که سمت معاونت برادرش را داشت از او برید و خود را من یظهره‌الله معرفی کرد.دولت عثمانی هم از بیم جنگ میان دو فرقه میرزا یحیی و اتباعش را به قبرس و میرزا حسینعلی و یارانش را به عکا تبعید کرد. میرزا یحیی از آن پس فعالیت چندانی نشان نداد و فشار و تبلیغات بهائیان اندک اندک او و یارانش را به فراموشی افکند. اما حسینعلی که خود را بهاءالله می‌خواند به فعالیت شدیدی دست زد و بهائیت را پدید آورد. [۴۳]
متون بهائی
نوشتار اصلی: متون بهائی


آثار بهاءالله

بهائیان معتقدند تمامی آثار بهاالله وحی منزل از سوی خدا بر وی بوده‌است:

کتاب اقدس (ام الکتاب دین بهائی، کتاب شریعت و احکام)
کتاب ایقان (در حل معضلات و مشکلات کتب آسمانی و استدلال)به فارسی
کلمات مکنونه فارسی

آثار عبدالبهاء

خطابات
رساله مدنیه (به فارسی)
مفاوضات (مشتمل بر رسائل مهمه و فلسفه و روحانی و تفسیر و غیرها)
الواح وصایای مبارکه (وصیت نامه)

تبعیض و محرومیت بهائیان در ایران

۳۲٫۰ ۳۲٫۱ بیت العدل اعظم. «مقدمه». در کتاب اقدس. ویلمت, Illinois، آمریکا: Bahá'í Publishing Trust. ۵. ISBN ۰۸۵۳۹۸۹۹۹۰. پیوند به کتاب
↑ شوقی افندی. انوار هدایت. چاپ Hornby, Helen (Ed.). انتشارات بهائی، دهلی نو، هندوستان، ۱۹۸۳. ۲۳۳. ISBN ۸۱۸۵۰۹۱۴۶۳. پیوند به کتاب
↑ Walbridge, John. «دعا و نیایش». bahai-library.org، ۲۰۰۶-۰۳-۲۳. بازبینی‌شده در ۲۰۰۶-۰۷-۱۱.
↑ ج. ای. اسلمنت. بهاءالله وعصر جدید. برزیل: دار النشر البهائیة فی البرازیل. ۱۲۱. پیوند به کتاب
↑ ویلیام هاچر و دوگلاس مارتین. دین بهائی آئین فراگیر جهانی‏. مؤسسه معارف بهائی. ۲۰۵. پیوند به کتاب
↑ داریوش و گریس شاهرخ. اصول دین بهائی ‏. انتشارات ایمجز اینترنشنال. ۳۷.متن کتاب
↑ مجموعه آثار. پیام آسمانی جلد ۱. مؤسسه معارف بهائی. ۱۲۱. پیوند به کتاب
↑ عبدالبهاء. مائده آسمانی - جلد ۵. موسسه ملی مطبوعات امری - ایران، ۱۲۹ بدیع. ۱۵۸. پیوند به کتاب
↑ ریاض قدیمی. گلزار تعالیم بهائی. مؤسسه مطبوعات ملی بهائیان پاکستان. ۳۴۷. پیوند به کتاب
↑ عبد الحمید اشراق خاوری. ‏تقریرات درباره کتاب مستطاب اقدس‏ ‏. مؤسسه مطبوعات امری آلمان. ۳۳۰. پیوند به کتاب
↑ کتاب اقدس آیه ۶۷
↑ سجادی، صادق؛ بابیه، دائره المعارف بزرگ اسلامی، ج

سعی کن از گناه نفرت داشته باشی نه از گناهکار.
هیچ وقت چیزی رو خوب نمیفهمی مگر اینکه بتونی به مادربزرگت کاملا توضیحش بدی ! "آلبرت انیشتین"

Signature
     
#13 | Posted: 1 Aug 2013 11:46
تبعیض و محرومیت بهائیان در ایران

بهاییان در دوران سلطنت دودمان پهلوی تا انقلاب ۱۳۵۷ ایران از آزادی‌های دینی کامل و حقوق مدنی در ایران برخوردار بودند،همچنین برخی پستهای حکومتی را در اختیار داشتند. اما بعد از انقلاب ایران و به قدرت‌رسیدن اسلام‌گرایان شیعه در راس حکومت، تبعیض‌های اجتماعی و تبلیغات منفی از سوی حکومت و نهادهای وابسته به آن، بر علیه اصول دیانت بهائی و باورمندان به آن به شکلی «سازمان‌یافته»[۴۴] شکل گرفت.[۴۵]

پس از انقلاب ایران، بهائیان از حق تحصیل در دانشگاه‌ها و مشاغل دولتی و خدمت در ارتش محروم شدند، مجامع مذهبی آن‌ها غیرقانونی اعلام و تعدادی از قبرستان‌های آنان در مناطق مختلف ایران مورد تخریب واقع شد.[۴۶]
مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی

بر طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، بهائیان علاوه بر محرومیت از اشتغال در اماکن دولتی، از تحصیلات دانشگاهی نیز محروم می‌باشند. این مصوبه که به تاریخ ششم اسفند ۱۳۶۹ (۲۵ فوریه ۱۹۹۱) صادر شده و در بند سوم آن ذکر شده که باید از ثبت نام بهائیان در دانشگاهها جلوگیری به عمل آید و چنانچه هویت بهائی فردی هنگام تحصیل احراز گردد باید از تحصیل محروم شود و همچنین در ۱۱ آبان ماه سال ۱۳۸۵ نیز مجدداً به تصویب شورای انقلاب فرهنگی و وزارت اطلاعات رسیده‌است بدین مضمون که بهائیان نمی‌توانند در دانشگاه‌ها ثبت نام کنند و در صورت ثبت نام باید اخراج گردند. [۴۷][۴۸]
واکنش‌ها

برنارد لوئیس معتقد است که حکومت‌های اسلامی و جوامع مسلمان همواره در پذیرش ادیانی که پس از اسلام ظهور پیدا کرده‌اند و به خدای یگانه اعتقاد دارند (مانند بهائیان) دچار مشکل فراوان بوده‌اند؛ چرا که از یک سو نمی‌توان پیروان این آئین‌ها را همانند پیروان ادیان چندخدایی آسیا یا انیمیست در آفریقا سرکوب کرد و از سوی دیگر هم برخورد با آن‌ها همانند مسیحیان و یهودیان بها دادن به آن‌هاست. به علاوه پذیرش آنها مغایر پذیرش ختمیت وحی در زمان زندگی پیامبر اسلام است.[۴۹] آدام سیلورشتاین معتقد است که به علت ضعف ایران در قرن بیستم مردم ایران به دنبال علتی برای این موضوع بودند و به همین تئوری‌های توطئه‌ای از اینکه یهودیان، بهاییان، فراماسون‌ها و... مقابل پیشرفت ایران می‌ایستند به وجود آمد و بین مردم و حتی اقشار تحصیل‌کرده جامعه محبوبیت یافت.[۵۰


↑ «برنامه سیستماتیک برای نابودی جامعه بهایی در ایران»، رادیو فردا
↑ مجموعه نویسندگان. «"BAHE FAITH"». در Britannica ENCYCLOPEDIA OF WORLD RELIGIONS. بریتانیکا، ۲۰۰۶. ۱۲۶. شابک ‎۹۷۸-۱-۵۹۳۳۹-۴۹۱-۲.
↑ 'موج تازه' بازداشت بهائیان در ایران، بی‌بی‌سی فارسی
↑ بی‌بی‌سی فارسی، محرومیت بهائیان از تحصیلات عالی در ایران
↑ اسناد محرمانه جدید دولت جمهوری اسلامی ایران مبنی بر اخراج بهائیان
↑ برنارد لویس. The Jews of Islam. پرینستون: Princeton University Press، ۱۹۸۴. ۲۱. ISBN ۰۶۹۱۰۰۸۰۷۸.
↑ آدام سیلورشتان. Islamic History: A very short introductio. اکسفورد: Oxford University Press، ۲۰۱۰. ۵۶. شابک ‎۹۷۸–۰–۱۹–۹۵۴۵۷۲–۸.

سعی کن از گناه نفرت داشته باشی نه از گناهکار.
هیچ وقت چیزی رو خوب نمیفهمی مگر اینکه بتونی به مادربزرگت کاملا توضیحش بدی ! "آلبرت انیشتین"

Signature
     
#14 | Posted: 1 Aug 2013 11:55
در واقع چون در اسلام بعد از چند قرن هیچ اصلاحی صورت نگرفته بود و البته با مسائل روز همخوانی نداشت اساس بهائیت بر اصلاح احکام دینی برای همخوانی با زندگی مدرن و روزمره قرار گرفت و بها با زیرکی توانست اینکار رو با وجهه مقدس دادن به خودش پیش ببره چون هر کس میخواست این کار رو بکنه حتی امروز هم به قتل خواهد رسید چه برسه به فضای دگم اون زمان

به هر حال علما این روش رو بخاطر اقبال مردم بسیار خطرناک میدونن و بصورت گسترهده با اونها مبارزه میکنن و حتی برخی اونها رو کافر و مرتد میدونن

انساندوستی در بهائیت بسیار چشم نواز است که البته بیشترین دلیل جذب هم همین مورد و کمک به همه و مخصوصا تاکید بر مظاهر تمدن مثل تحصیل همگانی و همنوع دوستی و اتشکلهای ان جی او انساندوستانه است که در بدترین مناطق دنیا به کمک فقرا و گرفتاران میشتابند سالها تصویر زنان جوان و زیبای بهایی در حال شیردادن و پرستاری از کودکان و زنان سیاه پوست کنیا به عنوان مظهر نوعدوستی مشهور شده بود

بهائی ها خدمات بی مثال در مناطق محروم از لخاظ تحصیل و بهداشت ارائه میکنند که استثنایی و بدون مثال است

سعی کن از گناه نفرت داشته باشی نه از گناهکار.
هیچ وقت چیزی رو خوب نمیفهمی مگر اینکه بتونی به مادربزرگت کاملا توضیحش بدی ! "آلبرت انیشتین"

Signature
     
#15 | Posted: 16 Nov 2013 21:10
انحصارطلبی بوسیله انتخابات


در تمامی انتخابات ساختار بهایی انچه بسیار جالب و قابل تامل می باشد اینست که اولا هیچ کس حق تبلیغ خود و یا شخص دیگری را ندارد و همچنین هیچ کس حق ندارد ( به عنوان حکم دینی نه قانون مردمی ) رای خود را حتی به پدر و مادر خود بگوید .

شاید بتوان وجود انتخابات را نشانه ای از دموکراسی بدانیم ولی اگر از پیش فرض های انتخابات مثل تبلیغ صرف نظر کنیم حاصل آن دیکتاتوری نوین خواهد بود .
با توجه به آنکه هر کس ( اکثر بهاییان افراد ساده ای هستند که بیت العدل از چشمشان بیشتر اعتماد دارند ) سعی می کند که اصلح را انتخاب کند و چون تبلیغی وجود ندارد نتیجتا ورود افراد جدید و برنده شدن آنها در انتخابات چیزی در حد محال می باشد و در اکثر موارد به همان افراد قبلی رای خواند داد و حتی اگر بعضی رای دیگری داشته باشند چون نمی توانند دلایل خود و کاندیدای خود را معرفی کنند نهایتا همان افراد قبلی حائز اکثریت آرا می شوند .

همین امر باعث شده است که در طی 9 دوره بیت العدل که در هر دوره 9 نفر باید انتخاب شوند در مجموع 16 نفر در بیت العدل بوده اند و عمدتا افراد جدید نه به خاطر آنکه توانسته اند آرای بیشتری از یکی از اعضای قبلی کسب کنند بلکه به خاطر آنکه یکی از اعضای بیت العدل انصراف داده است مجبور به جذب فرد جدیدی شده اند .

بودی تـــــــو تو بغلم

گردنت بود رو لبم
     
#16 | Posted: 16 Nov 2013 21:15
در نظام بهایی دیگر پیامبری نخواهد آمد


در نظام بهایی دیگر پیامبری نخواهد آمد ( یا هزاران سال دیگر می آید ) و بیت العدل مرکز عالی بهاییت از انجا که تحت تایید الهی است می تواند جامعه را به عدالت رهبری کند !
چندی پیش بیت العدل در پاسخ به استفتای یک بهایی ایرانی مبنی بر اینکه اگر در فرم سازمان سنجش بهایی بودنشان را ذکر کنند در دانشگاه قبول نخواهند شد جواب داده است : از آنجا که برای ما اسلام و مسیحی و یهودی و همه ادیان دین واحدی به شمار می روند شما می توانید هر کدام را خواستید بزنید و به دانشگاه بروید !
این در حالیست که :
1/ تا پیش از این بیت العدل به هیچ بهایی اجازه این کار را نمی داد و می گفت بگویید بهایی هستید هرچند دانشگاه نروید
2/ در احکام بهایی هرگونه تقیه و پوشش دینی حرام است

نتیجتا بهایی های بسیاری اعتراض کردند که چطور ما مقاومت کردیم و نرفتیم و حال به سایرین اجازه رفتن به دانشگاه می دهید آن هم با تقیه !!!!!!!!!!

واقعا تاییدات احکام بیت العدل جالب است که در طول زمان تغییر می کند و گذشتگان باید چوب ندانم کاری بیت العدل را به اسم تاییدات الهی بخورند

بودی تـــــــو تو بغلم

گردنت بود رو لبم
     
#17 | Posted: 16 Nov 2013 21:20
یا ریاضی غلطه یا خطا ریاضی بلد نیست یا بهاییان دروغ گویند !!!!!!!!

یکی از مبلغان بهایی اومده میگه خود قرآن گفته که باب میاد :
"يدبر الأمر من السماء إلى الأرض ثم يعرج إليه في يوم كان مقداره ألف سنة مما تعدون" یعنی امر آسمان و زمین را تدبیر میکند و به سمتش عروج می کند در روزی که برابر با هزار سال است .

یعنی هزار سال بعد اسلام دین بعدی شروع میشه :
از سال 260 که امام حسن عسگری ع به شهادت رسید تا سال 1260 که باب دعوت خود را آغاز کرد !!!!!!!!!!

اولا هزار سال را یا باید از زمان بعثت پیامبر بگیریم تا بعثت پیامبر بعدی که 1270 سال میشه نه هزار سال یا باید از زمان تکمیل دین قبل یعنی روز غدیر ( سال 10 هجری ) بگیریم که میشه 1250 سال یا باید از زمان مرگ دوازدهمین امام شیعیان بگیریم که به اعتقاد ما او هنوز زندست و به گفته بهاییان او همان باب بود که هزار سال بعد باب تازه باید پیامبر جدید ظهور کنه !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

تازه اگر زمان شهادت امام حسن عسگری را هم بپذیریم!!!! از 8 ربیع الاول سال 260 هجری تا 5 جمادی الاولی سال 1260 که باب دعوت خود را آغاز کرد 1000 سال و 57 روز میشه نه هزار سال !!!! حالا ما این 57 روز را چندجور میتونیم درست کنیم :

یا ریاضی غلطه یا خدا حساب کتاباش غلط از آب دراومده یا اینکه دین جدید و پیامبر جدید و باب و بهاالله همه اش دروغه و اصلا واقعیت نداره !!!!!!!!!!

انتخاب گزینه درست رو به خودت واگذار میکنم


ای کاش عالمیان می دانستند که وقتی جناب بهاالله به محبت و ریحان تشویق می نمود و کم کم شعار وحدت عالم انسانی در سر می پروراند به چیزی به جز وحدت عالم بهایی سفیدپوست نمی اندیشید .

چون سیاهان را گاو و غیر و بهاییان را حیوان می خواند ...

بودی تـــــــو تو بغلم

گردنت بود رو لبم
     
#18 | Posted: 16 Nov 2013 21:23
چه شعار زیبایی ، حیف که عمل نمی شود ( با عقل جور درنمیاد )


حضرت عبدالبها


ای ياران نورانی ... چون ظلمات نادانی و غفلت از عالم يزدانی و احتجاب از حقّ جهانرا احاطه

نمود صبح نورانی طلوع کرد و شعاع ساطع افق شرق را روشن نمود پس شمس حقيقت طلوع فرمود و انوار ملکوت بر شرق و غرب

بتافت آنان که بينا بودند بشارت کبری يافتند و ندای يا طوبی يا طوبی بلند نمودند و مشاهده حقائق اشيا کردند و باسرار

ملکوت پی بردند از اوهام و شبهات رستند نور حقيقت مشاهده کردند و از جام محبّت اللّه سرمست گشتند که بکلّی خود و جهانرا

فراموش نمودند رقص کنان در نهايت فرح و طرب بمشهد فدا شتافتند و در قربانگاه عشق جان و سر بباختند ولی کوران از اين

ولوله حيران گشتند و سرگردان شدند و فرياد اين النّور زدند و گفتند ما نوری مشاهده ننمائيم و آفتابی طالع نبينيم اين

اوهامست حقيقتی ندارد خفّاش صفت بظلمات تحت الأرض شتافتند و بخيال خويش راحت و آسايشی يافتند ولی بدايت

طلوع است قوّت حرارت شمس حقيقت هنوز تأثير تام نبخشيده چون بوسط سماء رسد حرارت چنان نفوذ کند که حشرات را نيز

در زير زمين بحرکت آرد هر چند مشاهدهء نور ننمايند ولی نفوذ حرارت کلّ را بجنبش و حرکت آرد پس ای ياران الهی شکر کنيد

که در يوم اشراق توجّه بنيّر آفاق نموديد و مشاهده انوار کرديد از نور حقيقت نصيب برديد و از فيوضات ابديّه بهره گرفتيد و بشکرانه

اين موهبت دمی نياسائيد و ساکن و صامت مباشيد بشارت ملکوت را بگوشها برسانيد و کلمة اللّه را منتشر نمائيد و نصايح و

وصايای الهی مجری داريد يعنی بحرکت و آدابی قيام کنيد که جسم عالم را جان بخشيد و طفل صغير امکانرا بمقام رشد و بلوغ

رسانيد تا توانيد در هر محفلی شمع محبّت بر افروزيد و هر دلی را بنهايت رأقت ممنون و مسرور نمائيد بيگانگانرا مانند

خويش بنوازيد و اغيار را بمثابه يار وفادار مهربان گرديد اگر نفسی جنگ جويد شما آشتی طلبيد و اگر کسی ضربتی بر

جگرگاه زند شما مرهم بر زخم او بنهيد شماتت کند محبّت نمائيد ملامت کند ستايش فرمائيد سمّ قاتل دهد شهد فائق

بخشيد بهلاکت اندازد شفای ابدی دهيد درد گردد درمان بشويد خار شود گل و ريحان گرديد شايد بسبب اين رفتار و گفتار

اينجهان ظلمانی نورانی گردد و اين عالم خاکی آسمانی شود و اين زندان شيطانی ايوان رحمانی گردد جنگ و جدال بر افتد و محبّت

و وفا در قطب عالم خيمه افرازد اينست نتائج وصايا و

بودی تـــــــو تو بغلم

گردنت بود رو لبم
     
#19 | Posted: 16 Nov 2013 21:26
در بهاییت یک نظریه جالبی وجود

در بهاییت یک نظریه جالبی وجود دارد که می گوید از حضرت آدم تا حضرت محمد ص همه در دور آدم بودند و همه انبیا برای بشارت آمدند و از زمان باب دور بهایی آغاز شده که دور تحقق می باشد.

یعنی 124 هزار پیامبر آمدند که بشارت بدهند به مدت 10 هزار سال و بعد دو پیامبر آمدند که به وعده ها تحقق بدهند و هر دو از دنیا رفتند و امور بدست شورا و بیت العدل واگذار شد که وعده ها را محقق کنند که البته در 160 سال گذشته هیچ یک از وعده ها محقق نشده !!!!

ولی انصافا خدا این همه پیامبر ارسال کنه که مبشر باشند و 2 تا پیامبر ارسال کنه که دوران تحقق را آغاز کنند و در نهایت تمام کارا بدست مردم سچرده میشه که قرعه کشی بشه 9 نفر برن بیت العدل و بعد برنامه بچینند تا وعده های الهی محقق بشوند

آیا این توهین به خدا نیست؟؟؟؟
آیا این توهین به انبیا نیست ؟؟؟؟؟
یعنی 9 نفر آدم عادی کاری رو انجام می دهند که خدا و 124 هزار پیامبرش تو 10 هزار سال وعده دادند !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

پس نقش اون 2 پیامبری(!) که دوران تحقق را آغاز کردند چی میشه !!!!
حتی اونها هم توانایی انجام این کارا رو نداشتند !!!!!!!!!!

بودی تـــــــو تو بغلم

گردنت بود رو لبم
     
#20 | Posted: 16 Nov 2013 21:31
اماکن زیارتیشان هم مانند شعارهایشان هم زیباست و هم توخالی


بهاییان در طول عمر خود فقط یکبار حق دارند به حج بروند


حضرت عبدابهاء مي فرمايند :
" ... اگر خواهي كه في الحقيقه مظهر تأييدات الهي گردي و عون و عنايت اسم اعظم در جميع احوال شامل گردد و در درگاه احديت مقبول باشي روش روحانيان پيش گير و هر نيشي را مانند نوش به كمال رضايت تحمل نما به كلي از خود بگذر و به تمامه خويش را فراموش نما از اين جهان و ذكرش و
عرش و اسمش و آسايشش و راحتش و نام و نشانش به كلي بيزار گرد آن وقت به جنود لم تروها موفق شوي و مظهر عون و عنايت جمال مبارك گردي...

بودی تـــــــو تو بغلم

گردنت بود رو لبم
     
صفحه  صفحه 2 از 4:  « پیشین  1  2  3  4  پسین » 
مذهب انجمن لوتی / مذهب / آگاهی های ما در مورد دین بهاییت بالا
جواب شما روی این آیکون کلیک کنید تا به پستی که نقل قول کردید برگردید
رنگ ها  Bold Style  Italic Style  Highlight  Center  List       Image Link  URL Link   
Persian | English
  

 ?
برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.



 
Report Abuse  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti

Copyright © 2009-2019 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites