انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
مناسبتها
  
صفحه  صفحه 2 از 4:  « پیشین  1  2  3  4  پسین »

چهارم شهریور بزرگداشت محمد زکریای رازی و روز دارو سازی گرامی باد


زن

Princess
 
جراحی


اگرچه رازی به عنوان پزشک مشهور است اما بعضی از مورخان او را به نام «جراح» می‌شناسند. از مطالعهٔ آثار وی چنین برمی‌آید که در جراحی صاحب‌نظر بوده‌است. وی درباره «سنگ کلیه‌ها و مثانه» کتابی نوشته و درآن تاکید کرده‌است در صورتی که درمان سنگ مثانه با راه‌های طبی مقدور نباشد، باید به عمل جراحی پرداخت و در این کتاب از اسبابی که با آن عمل سنگ مثانه را انجام می‌داده، نام می‌برد. رازی اولین طبیبی یا (پزشکی) است که در عالم طب از سل مفصلی انگشتان صحبت کرده‌است. در شکسته‌بندی و دررفتگی‌ها قدم‌هایی برداشته و آثاری از خود به جا گذاشته‌است.
عشق من عاشقتم!
≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈
پرنسس
     
  
زن

Princess
 
تغذیه

رازی از اولین افرادی است که بر نقش خوراک در تندرستی و درمان پافشاری بسیار دارد. رازی کتابی درباره خوراک دارد به نام «منافع‌الاغذیه و مضارها» که یک دوره کامل بهداشت خوراک است و در آن از خواص گندم و سایر حبوبات و خواص و ضررهای انواع آب‌ها و شراب‌ها و مشروبات غیرالکلی و گوشت‌های تازه و خشک و ماهی‌ها و… سخن گفته‌است و فصلی در باب علل و جهات اشتها و هضم غذا و ورزش و غذاهای گوارا و پرهیزهای غذایی و مسمومیت‌ها دارد.
عشق من عاشقتم!
≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈
پرنسس
     
  
زن

Princess
 
شیمی و داروسازی



رازی تحصیل شیمی را پیش از پزشکی شروع کرده‌است و در آن آثاری چشم‌گیر از خود برجا گذاشته‌است. عمدهٔ تأثیر رازی در شیمی طبقه‌بندی او از مواد است. او نخستین کسی بود که اجسام را به سه گروه جمادی، نباتی و حیوانی تقسیم کرد. وی پایه‌گذار شیمی نوین است؛ با وجود آن‌که کیمیاگری را باور دارد. «هر چند که بعضی از کیمیاگران معاصر در ایران نوعی از تبدل ناقص فلزات را به طلا «تبدل رازی» می‌نامند. ولی چون رازی از دیدگاه مراحل بعدی علم در نظر گرفته شود، باید او را یکی از بنیان‌گذاران علم شیمی بدانیم.» در کتاب «سرّ الاسرار» او می‌خوانیم که مواد را به دو دسته فلز و شبه فلز (به گفته او جسد و روح) تقسیم می‌کند و اگر در این زمینه اشتباهاتی می‌کند، چندان گریزی از آن ندارد. برای نمونه جیوه را شبه‌فلز می‌خواند در صورتی که فلز بودن جیوه اکنون آشکار است.

کشف‌های بسیار به رازی نسبت داده می‌شود از جمله:

  • رازی کاشف الکل است.
  • از تأثیر محیط قلیایی بر کانه پیلیت، اسید سولفوریک فراهم کرد و با داشتن اسید سولفوریک بدست آوردن دیگر اسیدها آسان بود
  • از تأثیر آب‌آهک بر نوشادور (کلرید آمونیوم)، اسید کلریدریک بدست آورد.
  • با اثر دادن سرکه با مس، استات مس یا زنگار تهیه کرد که با آن‌ها را زخم را شستشو می‌دادند
  • از سوزاندن زرنیخ، اکسید آرسنیک یا مرگ موش فراهم کرد
  • برای نخستین بار از نارنج اسید سیتریک تهیه کرد.
  • او نخستین پزشکی است که داروهای سمی آلکالوئیدی ساخت و از آن‌ها برای درمان بیمارانش بهره گرفت.

عشق من عاشقتم!
≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈
پرنسس
     
  
زن

Princess
 
دین


تصویری از رازی

رازی کتب زیر را در مورد دین نگاشته است:

  • فی ان للانسان خالقا متقنا حکیما که در آن می گوید انسان قطعا خالق حکیمی داشته است.
  • رساله ی " الی علی بن شهید البلخی فی تثبیت المعاد ". همچنان که از نام کتاب پیداست و "ابن ابی اصیبعه" نیز می گوید، کتاب در نقد نظریه منکران معاد است.
  • " فی ان النفس لیس بجسم " در مورد جدا بودن روح از جسم.
  • "النقض علی الکیال فی الامامة"
  • "کتاب الامام والمأموم المحقین"

او همچنین کتب زیر را در زمینه ی امامت نگاشته است:

  • فی آثار الامام الفاضل المعصوم

رازی به خدا و ماوراءالطبیعه اعتقاد داشت ، و سخت پابند به توحید و معاد و اصالت و بقاء روح بود.

با این وجود، وی نبوت و وحی را نفی می‌کرد و ضرورت آن را نمی‌پذیرفت. کتب زیر به این اعتقاد وی اشاره دارند.

  • «فی‌النبوات‌» که دیگران به طعن و استهزاء نام او را «نقض الادیان» نهاده اند.
  • «فی حیل المتنبین» دیگران به طعن نام او را «مخارق الانبياء» گذاشته اند.

دو کتاب بالا اکنون در دست نیست. اما جنیفر مایکل در کتابش نقل قول هایی از کتب بالا می آورد. همچنین احمد بیرشک می نویسد: «از تعلیمات او این بود که همه آدمیان سهمی از خرد دارند که بتوانند نظرهای صحیح درباره مطالب عملی و نظری به‌دست آورند، آدمیان برای هدایت شدن به رهبران دینی نیاز ندارند، در حقیقت دین زیان‌آورد است و مسبب کینه و جنگ. نسبت به همه مقامات همه سرزمین‌ها شک داشت.».

گروهی معتقدند این تفکرات رازی موجب خشم علمای اسلامی علیه او شد و او را ملحد خواندند و آثار او را رد کردند و دست به نابودی آنها زدند[نیازمند منبع]. گروهی نیز معتقدند «چگونه ممکن است کسی همه اصول مبدأ و معاد و روح و نفس را پذیرفته باشد و منکر نبوات و شرایع باشد؟». آنها خصوصا به این نکته اشاره دارند که رازی سه کتاب در مورد امامت نگاشته. در حالی که «کسی که منکر شرایع و نبوات باشد درباره امامت حساسیتی ندارد.»

برخی‌ همچون نویسنده "خزینه الصفیا" او را از اکابر صوفیه می‌‌شمارند که پیوسته از خوف خدا در گریه بود. غلام سرور هندی در تاریخ وفات او سروده است:

چون شد از دنیا به فردوس برین
حضرت بوبکر رازی‌ اهل راز
وصل او بوبکر محبوب حبیب
هست هم صوفی کامل پاکباز

هر یک از جمله‌های "ابوبکر محبوب حبیب" و "صوفی کامل پاکباز" از نظر ابجدی ۳۱۰ می‌باشد که -به نقلی- اشاره به سال فوت اوست. وی همچنین انتقاداتی بر ادیان دیگر دارد:

کتابی در "رد سیسن ثنوی" (رد بر مانویت)
عشق من عاشقتم!
≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈
پرنسس
     
  
زن

Princess
 
فلسفه

رازی از تفکرات فلسفی رایج عصر خود که فلسفه ارسطویی‌- افلاطونی بود، پیروی نمی‌کرد و عقاید خاص خود را داشت که در نتیجه مورد بدگویی اهل فلسفه هم‌عصر و پس از خود قرار گرفت. رازی را می‌توان برجسته‌ترین چهره خردگرایی و تجربه‌گرایی در فرهنگ ایرانی و اسلامی نامید. وی در فلسفه به سقراط و افلاطون متمایل بود و تأثیراتی از افکار هندی و مانوی در فلسفه وی به چشم می‌خورد. با این وجود هرگز تسلیم افکار مشاهیر نمی‌شد بلکه اطلاعاتی را که از پیشینیان بدست آورده بود مورد مشاهده و تجربه قرار می‌داد و سپس نظر و قضاوت خود را بیان می‌دارد و این را حق خود می‌داند که نظرات دیگران را تغییر دهد و یا تکمیل کند.

از آراء رازی اطلاع دقیقی در دست نیست جز در مواردی که در نوشته‌های مخالفان آمده‌است. در نظر رازی جهان جایگاه شر و رنج است اما تنها راه نجات، عقل و فلسفه‌است و روان‌ها از تیرگی این عالم پاک نمی‌شود و نفس‌ها از این رنج رها نمی‌شوند مگر از طریق فلسفه... در فلسفه اخلاق رازی مساله لذت و رنج اهمیت زیادی دارد. از دید وی لذت امری وجودی نیست، یعنی راحتی از رنج است و رنج یعنی خروج از حالت طبیعی به‌وسیله امری اثرگذار و اگر امری ضد آن تأثیر کند و سبب خلاص شدن از رنج و بازگشت به حالت طبیعی شود، ایجاد لذت می‌کند. رازی فلسفه را چنین تعریف می‌کند که چون «فلسفه تشبه به خداوند عزوجل است به قدر طاقت انسانی» و چون آفریدگار بزرگ در نهایت علم و عدل و رحمت است پس نزدیکترین کسان به خالق، داناترین و عادل‌ترین و رحیم‌ترین ایشان است.

ویژگی رازی در این بود که بنای فلسفه اش را نه بر مبنای دو فرهنگ مسلط یونانی و اسلامی، که بر مبنای فلسفه ایرانی و بابلی و هندی پایه گذاری کرده بود. مهم‌ترین سؤال فلسفی او این بود: «اگر خداوند خالق جهان است، چرا پیش از خلق جهان جهان را خلق نکرد؟»

در ماوراءالطبیعه رازی پنج اصل وجود دارند که قدیم هستند و همین موجب شد که مسلمانان او را «دهری» بدانند: خالق، نفس کلی، هیولی اولی (ماده اولیه)، مکان مطلق، و زمان مطلق یا دهر.
عشق من عاشقتم!
≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈
پرنسس
     
  
زن

Princess
 
گفتارهایی از رازی

  • «ادیان و مذاهب علت اساسی جنگ‌ها و مخالفت با اندیشه‌های فلسفی و تحقیقات علمی هستند. کتاب‌هایی که به نام مقدس آسمانی معروف‌اند، کتب خالی از ارزش و اعتباراند و آثار کسانی از قدما مانند افلاطون و ارسطو و سقراط خدمت مهم‌تر و مفید‌تری به بشر کرده ‌است.»
  • «تجربه بهتر از علم طب است.»

عشق من عاشقتم!
≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈
پرنسس
     
  
مرد

 
Princess: «ادیان و مذاهب علت اساسی جنگ‌ها و مخالفت با اندیشه‌های فلسفی و تحقیقات علمی هستند
جدا این حرف از رازی هست
ای تو روح این آخوندا
فیلم در موردش درست کردند و نشون دادند از اون آخوندای درجه یکه
     
  
زن

 
زکـریـا رازی

پـزشک ، دارو سـاز ، شیمیدان


محمد بن زکریا رازی به روزگار جوانی در شهر ری به کیمیاگری می پرداخت . سپس به پزشکی گرایش پیدا کرد و برای آموزش بیشتر به بغداد رفت . به زودی سرآمد پزشکان بغداد شد و ریاست بیمارستان معتضدی را به وی سپردند . در سال های پایانی زندگی به درخواست منصور بن اسحاق به ری بازگشت و به اداره ی بیمارستان آن شهر پرداخت .

رازی کتاب های المنصوری فی الطب و الطب الروحانی را به نام همین فرمانروای سامانی نوشت .

رازی پزشکی تجربه گرا بود و به پزشکان سفارش می کرد که در شهرهای شلوغ به پزشکی بپردازند تا دانش خود را از تجربه ی پزشکان چیره دست و معاینه ی بیماران بیشتر فراهم آورند . وی شرح بسیاری از بیماران خود را همراه نام ، سن ، جنسیت و حرفه ی آن ها با دقت ثبت کرده است . از بررسی این گزارش ها می دانیم که رازی برخی از بیماران خود را به دو گروه تقسیم می کرد و یک گروه را به عنوان شاهد در نظر می گرفت و شیوه ی درمانی مورد نظر خود را بر گروه دیگر آزمایش می کرد .

رازی پذیرش بی چون و چرای نظریه های پزشکان پیش از خود را روا نمی دانست . وی با اینکه از جالینوس به عنوان استاد خود در پزشکی به بزرگی یاد می کرد ، به نقد آثار وی پرداخت . رازی در پاسخ به مخالفان نقد آثار یونانی یادآور شد که : « جالینوس ، خود ، در کتاب منافع الاعضاء کسانی را که نظریه ها و گفتار خود را بدون دلیل و برهان بر پیروانشان تحمیل می کنند ، توبیخ کرده است.» نقدهای رازی که با عنوان شکوک بر جالینوس شناخته می شود ، باعث برانگیختن پزشکان دیگر به نقد آثار یونانی شد .

پرآوازه ترین کتاب رازی دانش نامه ی الحاوی فی الطب ( همه چیز درباره ی پزشکی ) نام دارد که چکیده ی دانش پزشکان یونانی ، ایرانی و هندی و تجربه های پزشکان دوره ی اسلامی با ذکر نام هر پزشک در آن آمده است.

دیگر اثر پرآوازه ی رازی در پزشکی به نام الجُدَری و الحَصبه ( آبله و سرخک ) را پژوهشگران غربی شاهکار پزشکی اسلامی می دانند . رازی در این رساله تفاوت های این دو بیماری را به دقت بیان کرده و نظریه ی ایمنی اکتسابی را پیش کشیده است . ترجمه ی لاتین این رساله بین ۱۴۹۸ تا ۱۸۶۶ چهل بار در اروپا به چاپ رسید.


از دیگر نوآوری های رازی در پزشکی باید درست کردن نخ بخیه از روده ی جانوران ، تعیین بهترین مکان برای بیمارستان به روش تجربی ، شرح بیماری زکام ( حساسیت به بوی گیاهان ) ، معرفی تب به عنوان نشانه ی بیماری و پی ریزی خدمت کارورزی برای پزشکان ، را نام برد .

رازی را پزشک شیمیدان و پیشگام در ساخت داروهای شیمیایی و ابزارهای آزمایشگاهی می دانند . هر چند کیمیاگری ریشه در تمدن کهن دارد ، کسی که بیش از دیگران به جدا سازی جنبه های غیر علمی از آن پرداخت و دانش شیمی را از دل کیمیاگری بیرون کشید ، رازی بود .
وی در کتاب سِرُّ الاسرار ( راز رازها ) به معرفی ابزارهای آزمایشگاهی و طبقه بندی مواد پرداخت و دستور ساخت مواد گوناگون را آورد .

خالص سازی الکل ، سولفوریک اسید و کلریک اسید را از دیگر دستاوردهایش در زمینه ی شیمی دانسته اند .
SH.M
     
  
مرد

 

زكرياي رازي بزرگ مردي است كه اعتبار نامش در تاريخ دانش بشري همواره ياد‌آور نگرش اصيل همه دانشمنـدان اسـلامـي بـه ارزش مقولـه تحقيـق و تجربـه بـوده و هسـت. آثار كم نظيري چون الحاوي و طب المنصوري كه در قرون متمادي به عنوان مرجع آموزش پزشكان و دانشمندان در سراسر جهان معتبرترين كتب مورد استناد بوده‌اند، خود يادگار دوران رشد و شكوفايي علم و پژوهش در گهواره تمدن ايراني اسلامي هستند.


پنجم شهريورماه به مناسبت سالروز تولد محمد زكرياي رازي فيلسوف و دانشمند بزرگ مسلمان و ايراني، روز داروسازي در ايران نام گذاري شده‌ است. وي در سال 209 هجري شمسي در ري متولد شد. رازي، هوشي سرشار و حافظه‌اي قوي در فراگيري علوم داشت و با اينكه از 40 سالگي بطور جدي به كسب علوم پرداخت، در مدت 20 سال به پيشرفت هاي خارق‌العاده‌اي در علوم مختلف دست يافت.
توجه و اشتغال وي به علم طب، بعد از سنين جواني و به ‌قول ابوريحان بيروني، پس از مطالعات و تجارب آن استاد در كيميا، عملي شد. "الحاوي" از مهم ترين آثار زكرياي رازي است، اين كتاب هرچند كه تكميل نشده باقي ماند، اما چند قرن مورد مطالعه قرار گرفت، طوري كه مورخان اروپايي، آن را بزرگ ترين دايره ‌المعارف طبي به زبان عربي مي‌دانند. رازي اين كتاب را به صورت يادداشت هاي متعددي تهيه كرده بود و بعد از مرگ وي به دستور ابن عميد از روي يادداشت هاي او كتاب را استنساخ و تنظيم كردند. بخش زيادي از نتايج آزمايش ها و مطالعات رازي در اين كتاب جمع است.
"طب المنصوري" از ديگر آثار رازي است كه به نام منصور بن اسحاق، حاكم ري تاليف و تنظيم شده‌است. طب المنصوري و برخي از رساله‌هاي طبي ديگر محمد رازي به زبان لاتين ترجمه و چاپ شده و مورد استفاده اروپاييان قرارگرفته است.
در علم كيميا بايد رازي را سرآمد دانشمندان اسلامي دانست. رازي، كتاب هاي متعدد در كيميا به رشته تحرير در آورده ‌است كه از آن جمله كتاب الاكسير و كتاب التدبير را بايد نام برد.
اين فيلسوف و پزشك نامي ايران علاوه بر علم وسيع كيميا و پزشكي، در فلسفه نيز داراي تحقيقات عميقي است كه مورد توجه و اهميت است. رازي، نه فقط در طب، تجربه كسب كرد، بلكه آزمايش را در كليه مباحث علوم طبيعي ضروري مي‌دانست. وي،آزمايش هاي شيميايي خود را با چنان دقتي تشريح و توصيف كرده است كه امروزه هر شيمي داني مي‌تواند آن را مجددا به معرض آزمايش درآورد.
رازي، مواد شيميايي را طبقه‌بندي كرد و به اكتشافات مهمي كه متكي به آزمايش هاي متعدد بوده، از قبيل اكتشاف الكل و جوهر گوگرد (اسيد سولفوريك) نايل آمد. وي، نخستين كسي است كه ‌كليه اشياي عالم را به سه طبقه حيوانات، نباتات، جامدات تقسيم كرده ‌است.
محل و تاريخ وفات محمد رازي به درستي مشخص نيست. ابوريحان بيروني، وفات وي را در ماه شعبان سال 313 هجري نوشته و تعداد تأليف‌هاي وي را بيش از 56 كتاب و رساله دانسته است. محمد رازي در پايان عمر به سبب كثرت كار و مطالعه نابينا شد.

امروز نيز پس از گذشت 12 قرن از درخشش طب و داروسازي در جهان اسلام، درحالي جايگاه داروسازي و پايه گذار آن رازي بزرگ را گرامي مي‌داريم كه پژوهشگران كشورمان در عرصه علوم دارويي همگام با توليد بيش از 95 درصد داروهاي مورد نياز و كسب رتبه برتردر ميان 22 كشور منطقه مديترانه شرقي از نظر دسترسي مردم به دارو و كنترل عوارض دارويي موفق شده‌اند توليد علم و ارايه مقالات بين المللي خود را نيز 6 برابر افزايش دهند. داروسازي در ايران امروز نه تنها علمي با جنبه‌هاي پايه و كاربردي است كه در خانواده علوم پزشكي از جايگاهي ممتاز برخوردار است بلكه به نوعي الگويي كارا و نوين در ارتباط ميان دانشگاه و صنعت است كه توفيق يافته علم را به عرصه ‌عمل برده و با شناخت جامعي از توانمندي‌ها و ضرورت‌هاي مورد توجه جامعه، آنچه را مردم نياز دارند با خلاقيتي قابل تقدير توليد و عرضه كند.

روز داروسازي كه هم ياد‌آور مجدد عظمت علمي ايرانيان در تاريخ بشري است و هم نويد دهنده توسعه روز افزون تلاشهاي تحقيقاتي داروسازان پژوهشگر و دانشمند كشورمان، بر تمامي اعضاي جامعه داروسازي مبارك باد.
نه دسترسی به یار دارم
نه طاقت انتظار دارم
هر جور که از تو بر من آید
از گردش روزگار دارم
     
  ویرایش شده توسط: maryy   
مرد

SexyBoy
 
ایول نور به قبر خودشو پدرش بباره که اگه نبود بساط مستی ما هم نبود
.What's life? Life is love
.What's love? A kissing
.What's kissing? Come here and I'll show you

Sexy
     
  
صفحه  صفحه 2 از 4:  « پیشین  1  2  3  4  پسین » 
مناسبتها

چهارم شهریور بزرگداشت محمد زکریای رازی و روز دارو سازی گرامی باد


این تاپیک بسته شده. شما نمیتوانید چیزی در اینجا ارسال نمائید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA