انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
سیاست
  
صفحه  صفحه 3 از 22:  « پیشین  1  2  3  4  5  ...  19  20  21  22  پسین »

Presidents | رئیس جمهورها



 
اندرو جانسون

fotos kostenlos





هفدهمین رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا


مشغول به کار
April 15, 1865 – March 4, 1869
معاون رئیس‌جمهور None
پس از آبراهام لینکلن
پیش از یولیسیز سایمن گرانت
معاونان ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا معاون رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا
مشغول به کار
March 4, 1865 – April 15, 1865
رئیس‌جمهور آبراهام لینکلن
پس از هانیبال هملین
پیش از شویلر کولفکس
سناتور ایالات متحده
از تنسی
مشغول به کار
March 4, 1875 – July 31, 1875
پس از William Brownlow
پیش از David Key
مشغول به کار
October 8, 1857 – March 4, 1862
پس از James Jones
پیش از David Patterson
Military Governor of Tennessee
مشغول به کار
March 12, 1862 – March 4, 1865
گمارنده آبراهام لینکلن
پس از ایشام جی. هریس
پیش از William Gannaway Brownlow
15th Governor of Tennessee
مشغول به کار
October 17, 1853 – November 3, 1857
پس از William B. Campbell
پیش از ایشام جی. هریس
عضو U.S. House of نمایندگان
از تنسی's 1st حوزهٔ انتخابیهٔ
مشغول به کار
March 4, 1843 – March 4, 1853
پس از Thomas Arnold
پیش از Brookins Campbell
اطلاعات شخصی
تولد ۲۹ دسامبر ۱۸۰۸
رالی، کارولینای شمالی, کارولینای شمالی, U.S.
مرگ ۳۱ ژوئیه ۱۸۷۵ میلادی (۶۶ سال)
Elizabethton, تنسی, U.S.
مدفن Andrew Johnson National Cemetery
گرینویل، تنسی
حزب سیاسی حزب دموکرات ایالات متحده آمریکا
همسر Eliza McCardle
فرزندان Martha
Charles
Mary
Robert
Andrew
تخصص Tailor
دین Christian





اندرو جانسون (به انگلیسی: Andrew Johnson) هفدهمین رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا از حزب دموکرات بین سالهای ۱۸۶۵ تا ۱۸۶۹ میلادی بود. این دوران همزمان است با ۱۲۴۴ تا ۱۲۴۷ خورشیدی و زمان سلطنت ناصرالدین شاه در ایران.




زندگینامه


اندرو جانسون، هفدهمین رییس جمهوری آمریکا

پس از ترور لینکلن، اندرو جانسون، معاون اوکه از حزب دموکرات بود بر اساس قانون اساسی آمریکا سوگند ریاست جمهوری یادکرد. اواز طرفداران جکسون بود و چون او می‌اندیشید. اندرو جانسون مرد صادق و شریفی بودکه یکی از بد شانس ترین روسای جمهوری آمریکا به حساب می‌آید. گروه جمهوری خواهان رادیکال در کنگره که در برابر رییس جمهوری جدید صف آرایی کردند با زیرکی هدایت می شدندو روشهایشان چنان بیرحمانه بود که جانسون یارای مقابله و برابری با آنها را نداشت. اندرو جانسون در رالی در ایالت کارولینای شمالی بدنیا آمد و در فقر بزرگ شد، در کودکی شاگرد یک خیاط بود، اما سرانجام از کار در آن خیاطی فرار کرد. او در گرینزویل تنسی مغازه خیاطی خودش را باز کرد و با الیزا مک کاردل ازدواج کرد. جانسون خواندن و نوشتن را نزد همسرش آموخت. او در مناظرات آکادمی ملی حضوری فعال داشت. پیش از رسیدن به ریاست جمهوری بعنوان شهردار، نماینده کنگره، سناتور، فرماندار تنسی و معاونت ریاست جمهوری آمریکا خدمت کرد. در عرصه سیاست سخنوری توانا بود، پشتیبان مردم عادی و منتقد اشرافیت مزرعه داربود. طی سالهای دهه ۱۸۴۰ و ۱۸۵۰ میلادی در کنگره بود از طرح و لایحه مزرعه مجانی برای فقرا حمایت می‌کرد. در دوران بحران تجزیه طلبی، وحتی زمانیکه تنسی اعلام جدایی کرد، جانسون همچنان در سنا ماند و این مساله نزد شمالی‌ها از او قهرمانی ساخت، امادرعین حال باعث شد تا بسیاری ازجنوبی‌ها به چشم خائن به او بنگرند. سال ۱۸۶۲ پرزیدنت لینکلن، جانسون را به فرماندهی نظامی تنسی منصوب کرد و جانسون از تنسی برای بازسازی ارتش استفاده کرد. سال ۱۸۶۴ جمهوری خواهان با این استدلال که «حزب متحد ملی» متعلق به تمام مردان وفادار و صادق است اندرو جانسون را که یک جنوبی و دموکرات بود، به عنوان نامزد معاونت ریاست جمهوری معرفی کرد. پس از ترور لینکلن، پرزیدنت جانسون کار بازسازی ایالتهای کنفدراسیون را از سر گرفت و این در حالی بود که جلسات کنگره در سال ۱۸۶۵ برگزار نمی‌شد. در این زمان جمعیت ایالات متحده آمریکا ۳۹ میلیون و ۸۱۸ هزار و ۴۴۹ نفر بود.




دوران بازسازی


اندرو جانسون، تمام کسانی را که سوگند وفاداری خوردند عفو کرد اما رهبران و ثروتمندان جنوب باید از رییس جمهوری عفو ویژه دریافت می‌کردند. جمهوری خواهان رادیکال در کنگره برای تغییر برنامه جانسون بسرعت وارد عمل شدند و توانستند حمایت شمالیهایی را جلب کنند که از بر سر کار ماندن بسیاری از کسانی که پیش از جنگ از رهبران جنوبی‌ها بودند و همچنین اعمال محدودیتهای پیش از جنگ در مورد سیاهان رضایت نداشتند. یکی از اقدامات رادیکالها تصویب لوایحی در مورد برده‌های سابق بود. جانسون لوایح تصویب شده را وتو کرد. رادیکالها توانستند رای کافی را در کنگره برای تصویب این لایحه، برغم وتوی رییس جمهوری گرد آورند. این نخستین بار بود که کنگره علی‌رغم وتوی رییس جمهوری لایحه‌ای را به تصویب رساند. کنگره در نهایت لایحه قانون مدنی سال ۱۸۶۶ را تصویب کرد که بر اساس آن سیاهان به عنوان شهروند آمریکا پذیرفته می‌شدند و هر تبعیضی علیه آنها ممنوع می‌شد. چند ماه بعد کنگره متمم چهاردهم قانون اساسی را تصویب کرد. در این متمم آمده بود که هیچ ایالتی نباید فردی را از زندگی، آزادی، یا مالکیت، بدون طی مراحل قانونی محروم کند. هیچ یک از ایالتهایی که پیش از جنگ عضو کنفدراسیون بودند بجز تنسی حاضر به پذیرش اصلاحیه نشدند. علاوه بر این دو شورش نژادی خونین در جنوب رخ داده بود. جانسون در جریان یک سخنرانی در غرب میانه با خشم حضار روبرو شد. پاییز همانسال، جمهوری خواهان رادیکال در انتخابات کنگره به پیروزی چشمگیری دست یافتند. در ماه مارس سال ۱۸۶۷، رادیکالها طرح خود را برای بازسازی تصویب کردند و به اجرا در آوردند که بر اساس آن در ایالتهای جنوبی حکومت نظامی اعلام شد. آنها همچنین با تصویب قوانینی محدودیتهای جدیدی برای رییس جمهوری ایجاد کردند و زمانیکه جانسون، ادوین استنتون، وزیر جنگ کابینه را برکنار کرد، جانسون به زیر پاگذاشتن قانون و سواستفاده از قدرت متهم شد و مورد استیضاح قرار گرفت. اما جانسون در سنا تبرئه شد. سال ۱۸۷۵، وشش سال پس از پایان دوره ریاست جمهوری اش، جانسون در انتخابات مجلس سنا از ایالت تنسی انتخاب شدو به واشنگتن بازگشت. اندرو جانسون چند ماه پس از آن در ژوئیه سال ۱۸۷۵ درگذشت.
Signature

خوش به حال مسافرکشان میدان آزادی که آزادانه فریاد میزنند: آزادی...
آزادی... آزادی... و عابران خسته میپرسند آزادی چند؟
و من عابری را دیدم که از راننده سوال کرد آزادی کجاست؟
راننده گفت: رد کردی... آزادی قبل از آنقلاب بود...
     
  

 
یولیسیز سایمن گرانت

Bilder hochladen






هجدهمین رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا


مشغول به کار
۱۸۶۹ – ۱۸۷۷
معاون رئیس‌جمهور شایلر کولفاکس
هنری ویلسون
پس از اندرو جانسون
پیش از روترفورد بیر چارد هیس
اطلاعات شخصی
تولد هیرام یولیسیز گرانت
۲۷ آوریل ۱۸۲۲
پوینت پلیزنت، اوهایو
مرگ ۲۳ ژوئیه ۱۸۸۵ میلادی (۶۳ سال)
ماونت مک گرگور، نیویورک
ملیت ایالات متحده آمریکا
حزب سیاسی جمهوری‌خواه
همسر جولیا دنت گرانت
فرزندان جسی، یولیسیز جونیور، نلی، فردریک
محل تحصیل آکادمی نظامی وست‌پوینت
پیشه نظامی و سیاستمدار
دین متدیست

خدمت نظامی
خدمت/شاخه نیروی زمینی ایالات متحده آمریکا
درجه US Army General insignia (1866).svg
رزم‌ها/جنگ‌ها جنگ آمریکا و مکزیک
جنگ داخلی آمریکا





یولیسیز سایمن گرانت (به انگلیسی: Ulysses Simon Grant) هجدهمین رئیس جمهور آمریکا، و قهرمان جنگ داخلی آمریکا از حزب جمهوری‌خواه بود.بین سالهای ۱۸۶۹ تا ۱۸۷۷ میلادی، ریاست جمهوری آمریکا را بر عهده داشت.



زندگینامه


اولیسیس گرانت ، هجدهمین رییس جمهوری آمریکا

اواخر دوره ریاست جمهوری اندرو جانسون بود که ژنرال اولیسیس گرانت با جانسون اختلاف پیدا کرد و به جمهوری خواهان افراطی پیوست. ژنرال گرانت نماد پیروزی نیروهای دولتی در زمان جنگ داخلی بود و طبیعی ترین گزینه جمهوری خواهان برای نامزدی انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۸۶۸ به حساب می آمد. زمانیکه ژنرال گرانت رییس جمهوری آمریکا شد، آمریکایی ها از آشفتگی اوضاع ،خسته شده بودند.ژنرال گرانت اصلاحاتی انجام نداد، او منتظر راهنمایی کنگره ماند و به نظر سر در گم می رسید.



گرانت در جنگ داخلی


اولیسیس گرانت سال ۱۸۲۲( دراوهایو) بدنیا آمد، او فرزند یک دباغ اهل اوهایو بود، برخلاف میلش به مدرسه نظامی «وست پوینت» رفت و سال ۱۸۴۳ فا رغ التحصیل شد. گرانت در جنگ مکزیک تحت فرماندهی ژنرال زاکاری تایلورجنگید. وقتی جنگ داخلی آغاز شد، گرانت در مغازه چرم فروشی پدرش درگالنای ایلینوی کار می کرد، او به خدمت احضار شد و فرماندهی یک هنگ از داوطلبان متمرد رابه او سپردند. گرانت هنگ را منظم کرد و به درجه سرتیپ نیروهای داوطلب ارتقا یافت . گرانت در جنگ داخلی آمریکا ازخود شهامت و لیاقت نشان داد، در یکی از جبهه های نبرد زمانیکه فرمانده ارتش کنفدراسیون از او خواست شرایط آتش بس را اعلام کند پاسخ داد:« هیچ شرطی به جزتسلیم فوری و بی قید و شرط پذیرفته نمی‌شود».کنفدراسیونی ها تسلیم شدند و پرزیدنت لینکلن او را به عنوان سرلشکر نیروهای داوطلب منصوب کرد. در جریان جنگ، گرانت از خود شایستگی نشان داد و در شکست کنفدراسیونی ها نقش مهمی داشت وماه مارس سال ۱۸۶۴ ژنرال ارشد شد.



گرانت در کاخ سفید

ژنرال گرانت در انتخابات سال ۱۸۶۸ بر رقیب دموکراتش، هوراشیو سیمور، پیروز شد و به عنوان هجدهمین رییس جمهوری آمریکا به کاخ سفید رفت. در آن زمان جمعیت ایالات متحده ۳۹ میلیون و ۸۱۸ هزار و ۴۴۹ نفر بود. اولیسیس گرانت دولت راتقریبا همانطور اداره می کرد که ارتش را و تعدادی از ارتشی ها را به کاخ سفید آورد. او مردی بسیار صادق و درستکار بود اما در زمان ریاست جمهوری از طرفدارانش هدایای گرانقیمتی دریافت می کرد. از آن بدتر، او بارها با جی گولد و جیمز فیسک که هر دو دلالان بازار بودند، دیده شده بود. زمانیکه گرانت از نقشه آنان برای انحصار بازار طلا با خبر شد به وزیر خزانه داری اجازه داد تا آن اندازه که لازم است طلا بفروشد و نقشه آنان را نقش برآب کرد.


دوره دوم ریاست جمهوری

جمهوری خواهان لیبرال اصلاح طلب، در مبارزات تبلیغاتی برای دومین دوره ریاست جمهوری، به گرانت حمله می کردند. گرانت نیز آنها را مردانی تهی مغز و کوته فکر می نامید. ژنرال گرانت در انتخابات سال ۱۸۷۲ با کسب اکثریت قابل توجهی از آرا، پیروز شد.

اولیسیس گرانت در دوران بازنشستگی در یک شرکت تجاری شریک شد که کار آن به ورشکستگی کشید. کمی بعد گرانت دریافت که به سرطان حنجره مبتلا شده ، او شروع به نوشتن خاطراتش کرد تا با پولی که از فروش خاطراتش بدست می آورد بدهی هایش را بپردازد و چیزی هم برای خانواده اش باقی بگذارد. اولیسیس گرانت در حالیکه با مرگ دست و پنجه نرم می کرد خاطراتش را نوشت، که در نهایت ۴۵۰ هزار دلار بابت آن دریافت کرد. اولیسیس گرانت روز ۲۳ ژوئیه سال ۱۸۸۵، اندک زمانی پس از آنکه آخرین صفحه خاطراتش را نوشت، درگذشت. آرامگاه گرنت با الهام گرفتن از معماری هخامنشی ساخته شده است.

Signature

خوش به حال مسافرکشان میدان آزادی که آزادانه فریاد میزنند: آزادی...
آزادی... آزادی... و عابران خسته میپرسند آزادی چند؟
و من عابری را دیدم که از راننده سوال کرد آزادی کجاست؟
راننده گفت: رد کردی... آزادی قبل از آنقلاب بود...
     
  

 
رادرفورد بیرچارد هیز

bild upload



نوزدهمین رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا


مشغول به کار
۴ مارس ۱۸۷۷ – ۴ مارس ۱۸۸۱
پس از یولیسیز سایمن گرانت
پیش از جیمز آبرام کارفیلد
فرماندار اوهایو
پس از -
پیش از -
پس از -
پیش از -
نماینده مجلس نمایندگان ایالات متحده از حوزه انتخابیه دوم اوهایو
اطلاعات شخصی
تولد رادرفورد بیر چارد هیز
۴ اکتبر ۱۸۲۲
دلاویر، ایالت اوهایو
مرگ ۱۷ ژانویه ۱۸۹۳ میلادی (۷۰ سال)
فرمونت، ایالت اوهایو
ملیت ایالات متحده آمریکا
حزب سیاسی جمهوری خواه
همسر لوسی وب هیس
فرزندان ریچارد آستین، جیمز وب کوک، راترفرد پلات، جوزف تامپسون، جورج کروک، فانی، اسکات راسل، مانینگ فورس
محل تحصیل مدرسه حقوق هاروارد
پیشه سیاستمدار
تخصص وکیل
دین متدیست
خدمت نظامی
وفاداری اتحادیه
خدمت/شاخه نیروی زمینی ایالات متحده آمریکا
رزم‌ها/جنگ‌ها جنگ داخلی آمریکا





رادرفورد بیرچارد هِیز (به انگلیسی: Rutherford Birchard Hayes) (۴ اکتبر، ۱۸۲۲ - ۱۷ ژانویه ۱۸۹۳)، نوزدهمین رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا از حزب جمهوری‌خواه بود. این دوران همزمان است با ۱۲۵۵ تا ۱۲۵۹ خورشیدی و زمان سلطنت ناصر الدین شاه در ایران است.[۱] انتخاب هیز برای سومین بار به عنوان فرماندار اوهایو زمینه جلب توجه جمهوریخواهان را به وی فراهم آورد. انتخاب وی به عنوان رئیس جمهور آمریکا در سال ۱۸۷۶ با بحث و شبهات زیادی همراه بود. او با اختلاف یک رای الکترال بر رقیبش پیروز شد. اما وعده‌های هیز برای مصالحه با جنوب باعث شد تا افکار عمومی آمریکا نسبت به نتایج این انتخابات سختگیری نکرده و آن را بپذیرد.



زندگینامه


راترفورد هایس، نوزدهمین رییس جمهوری آمریکا

راترفورد هایس در یکی از بحث برانگیزترین انتخابات در تاریخ آمریکا و با اختلاف یک رای الکتورال، رقیبش ساموئل تیلدن را شکست داد و به عنوان نوزدهمین رییس جمهوری امریکا انتخاب شد. در آن زمان جمعیت ایالات متحده آمریکا ۵۰ میلیون و ۱۵۵ هزار و ۷۸۳ نفر بود. هایس برشکوه و جلال نهاد اجرایی آمریکا افزود ودست به اصلاحات معتدلی در آن زد. راترفورد هایس، سال ۱۸۲۲ در اوهایو بدنیا آمد، در کنیون کالج و هاروارد حقوق خواند، پس از ۵ سال وکالت به سینسیناتی رفت و در آنجا بعنوان یک وکیل جوان در حزب ویگ رشد کرد. در جریان جنگهای داخلی زخمی شد و به او درجه افتخاری سرلشکراعطا شد. زمانیکه هنوز در ارتش بود جمهوری خواهان سینسیناتی از اوخواستند که نامزد عضویت در مجلس نمایندگان آمریکا شود، او پذیرفت و در انتخابات پیروز شد. راترفورد هایس پیش از ریاست جمهوری، نماینده کنگره و سه دوره نیز فرماندار اوهایو بود.




انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۱۸۷۶

راترفورد هایس مردی آزادمنش، وفادار به حزب وبا سوابق خوب جنگی بود، این امتیازات سبب شد تا جمهوری خواهان او را برای انتخابات سال ۱۸۷۶ به عنوان نامزد خود معرفی کنند. رقیب او از حزب دموکرات ساموئل تیلدن، فرماندار نیویورک بود. با وجود آنکه شماری از سرشناس ترین سخنرانان جمهوری خواه و حتی مارک تواین برای هایس تبلیغ می کردند، هایس امیدی به پیروزی نداشت. نتیجه انتخابات بسیار نزدیک بود، تیلدن ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار رای عمومی و هایس ۴ میلیون و ۳۶ هزار رای عمومی را از آن خود کرد، اما سرنوشت انتخابات در گرو نتیجه آرای الکتورال بود. در سه ایالت لوییزیانا، کارولینای جنوبی و فلوریدا در زمینه آرای الکتورال اختلاف وجود داشت وهایس برای پیروزی به رای الکتورال هر سه ایالت نیاز داشت، پس از چندین ماه مجادله در ژانویه سال ۱۸۷۷ کنگره، یک کمیسیون انتخاباتی را مسوول رسیدگی به این جریان کرد. این کمیسون متشکل از ۸ جمهوری خواه و ۷ دموکرات بود، کمیسون با رای ۸ بر ۷ به نفع هایس رای داد و نتیجه نهایی انتخابات سال ۱۸۷۶ را چنین اعلام کرد: ۱۸۵ رای الکتورال برای هایس و ۱۸۴ رای برای تیلدن. جمهوری خواهان شمالی به دموکراتهای جنوبی وعده دستکم یک پست کابینه، حمایت فدرال، یارانه های داخلی و خروج سربازان از لوییزیانا و کارولینای جنوبی را داده بودند. هایس از سوی دیگر اصرار داشت که انتخابش بر پایه شایستگی باشد و نه ملاحظات سیاسی. او مردانی بسیار کاردان را برای کابینه‌اش انتخاب کرد. راترفورد هایس، قول داد که از حقوق سیاهان در جنوب محافظت کند و همزمان طرفدار استقرار دولتهای خودگردان محلی بود که با دانایی، صداقت و آرامش اداره شوند. راترفورد هایس از ابتدا اعلام کرده بود که بیش از یک دوره در مقام ریاست جمهوری خدمت نخواهد کرد. او سال ۱۸۸۱ پس از پایان دوره ریاست جمهوری به خانه‌اش در فرمونت اوهایو بازگشت. راترفورد هایس سال ۱۸۹۳ درگذشت.
Signature

خوش به حال مسافرکشان میدان آزادی که آزادانه فریاد میزنند: آزادی...
آزادی... آزادی... و عابران خسته میپرسند آزادی چند؟
و من عابری را دیدم که از راننده سوال کرد آزادی کجاست؟
راننده گفت: رد کردی... آزادی قبل از آنقلاب بود...
     
  ویرایش شده توسط: rajkapoor   

 
جیمز آبرام گارفیلد

bild hochladen



بیستمین رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا


مشغول به کار
۴ مارس ۱۸۸۱ – ۱۹ سپتامبر ۱۸۸۱
معاون رئیس‌جمهور چستر آلن آرتور
پس از رادرفورد بیرچارد هیز
پیش از چستر آلن آرتور
نماینده مجلس نمایندگان ایالات متحده از حوزه انتخابیه نوزدهم اوهایو
اطلاعات شخصی
تولد جیمز آبرام گارفیلد
مورلند هیلز، اوهایو
مرگ ۱۹ سپتامبر ۱۸۸۱ میلادی (۴۹ سال)
البرون، نیوجرسی
ملیت ایالات متحده آمریکا
حزب سیاسی جمهوری‌خواه
همسر لوکرتیا رودولف گارفیلد
فرزندان الیزا آربلا، هری اوگوستوس، جیمز رودولف، اروین، آبرام، ادوارد
پیشه سیاستمدار
دین کلیسای مسیح
خدمت نظامی
سال‌های خدمت ۱۸۶۳-۱۸۶۱
رزم‌ها/جنگ‌ها جنگ داخلی آمریکا





جیمز آبرام گارفیلد (به انگلیسی: James A. Garfield) (زاده ۱۸۳۱ - درگذشته ۱۸۸۱) بیستمین رئیس‌جمهور آمریکا از حزب جمهوری‌خواه بود. ازچهارم مارس تا نوزدهم سپتامبر سال ۱۸۸۱ میلادی ریاست جمهوری آمریکا را بر عهده داشت. این دوران همزمان با اسفند ۱۲۵۹ تا شهریور ۱۲۶۰ خورشیدی و زمان سلطنت ناصر الدین شاه در ایران است.



زندگینامه


جیمز گارفیلد، بیستمین رییس جمهوری ایالات متحده آمریکا

جیمز گارفیلد سال ۱۸۳۱ درشهر کویاهوگا در اوهایو بدنیا آمد، دو ساله بود که پدرش را از دست داد، گارفیلد برای آنکه هزینه تحصیلش را فراهم کند مدتی راننده قایقهای مسافری بود. او سال ۱۸۵۶ از کالج ویلیامز در ماساچوست فارغ التحصیل شد.



ورود به دنیای سیاست

جیمز گارفیلد سال ۱۸۵۹ بعنوان سناتور جمهوری خواه از ایالت اوهایو به سنا راه یافت. در دوران بحران داخلی طرفدار سرسخت بازگشت ایالتهای تجزیه طلب به ایالات متحده آمریکا بود. سال ۱۸۶۲ و در زمان جنگ داخلی به ارتش داوطلبان پیوست و به دلیل لیاقتی که در نبردها از خود نشان داد درعرض دو سال چندین بار ترفیع گرفت و به درجه سرلشکر نیروهای داوطلب ارتقا یافت.

هم زمان در سال ۱۸۶۲ مردم اوهایو، جیمز گارفیلد را برای نمایندگی در کنگره انتخاب کردند. پرزیدنت لینکلن، گارفیلد را متقاعد کرد که از ارتش کناره گیرد استدلال لینکلن این بود که پیدا کردن یک نظامی برای جانشینی او به مراتب آسانتر از یافتن جمهوری خواهی توانا برای کنگره است. گارفیلد به مدت ۱۸ سال به طور متوالی به نمایندگی کنگره انتخاب شد .

سال ۱۸۸۰ در کنوانسیون جمهوری خواهان، گارفیلد نتوانست نظرسایر جمهوری خواهان را برای نامزدی دوستش، جان شرمن جلب کند. در نهایت در سی و ششمین دور رای گیری، به صورت غیر منتظره و بدون آنکه از قبل دراین باره گفتگویی صورت گرفته باشد، خود گارفیلد بعنوان نامزد جمهوری خواهان برای انتخابات ریاست جمهوری انتخاب شد.




دوران ریاست جمهوری


جیمز گارفیلد با اختلاف تنها ۱۰ هزار رای عمومی، ژنرال وینفیلد اسکات هنکاک، نامزد دموکراتها را شکست داد و بعنوان بیستمین رییس جمهوری آمریکا انتخاب شد، در آن زمان جمعیت ایالات متحده آمریکا ۵۰ میلیون و ۱۵۵ هزار و ۷۸۳ نفر بود.

جیمز گارفیلد در دوران ریاست جمهوری اختیارات دولت فدرال را در زمینه اداره گمرک نیویورک افزایش داد. درزمینه سیاست خارجی، وزیر امور خارجه دولت گارفیلد از تمام جمهوری های آمریکای لاتین دعوت کرد تا سال ۱۸۸۲ در کنفرانسی در شهر واشنگتن شرکت کنند اما این کنفرانس هرگز تشکیل نشد زیرا روز دوم ژوئیه سال ۱۸۸۱ در ایستگاه راه آهن شهر واشنگتن به جان جیمز گارفیلد سوقصد شد. وکیل جوانی که نتوانسته بود درشغل دلخواه خود استخدام شود به رییس جمهوری تیراندازی کرد. گارفیلد بشدت زخمی شد و چندین هفته در کاخ سفید تحت درمان قرار گرفت. الکساندر گراهام بل ، مخترع تلفن، به کاخ سفید آمد و تلاش کرد گلوله را در بدن رییس جمهوری با دستگاه الکتریکی که خود طراحی کرده بود ردیابی کند، اما موفق نشد.

روز ششم سپتامبر گارفیلد را به کنار دریا در نیوجرسی منتقل کردند. با آنکه پس از چند روز به نظررسید حال گارفیلد رو به بهبود است، اما روز نوزدهم سپتامبر سال ۱۸۸۱جیمز گارفیلد، بیستمین رییس جمهوری آمریکا ازعفونت و خونریزی داخلی درگذشت.

Signature

خوش به حال مسافرکشان میدان آزادی که آزادانه فریاد میزنند: آزادی...
آزادی... آزادی... و عابران خسته میپرسند آزادی چند؟
و من عابری را دیدم که از راننده سوال کرد آزادی کجاست؟
راننده گفت: رد کردی... آزادی قبل از آنقلاب بود...
     
  ویرایش شده توسط: rajkapoor   

 
چستر آلن آرتور

Bilder hochladen






بیست یکمین رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا


شناسنامه
زادروز ۵ اکتبر ۱۸۲۹
زادگاه فیرفیلد, ایالت ورمونت، ایالات متحده آمریکا
تاریخ مرگ ۱۸ نوامبر ۱۸۸۶
محل مرگ شهر نیویورک, ایالت نیویورک، ایالات متحده آمریکا
همسر الن لوئیس هرندون آرتور
فرزندان ویلیام لوئیس هرندون , الن هانسبرو هرندون
دین اپیسکوپلین
اطلاعات سیاسی
تاریخ ریاست ۱۸۸۱ - ۱۸۸۵
ترتیب ۲۱مین رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا
پیش از استیفن گراور کلیولند
پس از جیمز آبرام گارفیلد
جناح سیاسی حزب جمهوری خواه آمریکا





چستر آلن آرتور (به انگلیسی: Chester Alan Arthur) (زاده ۵ اکتبر ۱۸۲۹ - درگذشته ۱۸ نوامبر ۱۸۸۶)، بیست و یکمین رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا از حزب جمهوری‌خواه بود.



زندگینامه


چستر آلن آرتور در سال ۱۸۷۱ از سوی گرانت به سمت تحصیل دار بندر نیویورک منصوب شد . این سمت زمینه حمایت گسترده گروه نیویوریکی‌ها را به نفع وی فراهم آورد، اما هیس در سال ۱۸۷۷ خواستار تحقیق در فعالیت‌های این گروه شد و یک سال بعد آرتور از سمت خود معلق شد . پس از مرگ کارفیلد آرتور که معاونت وی را بر عهده داشت، رئیس جمهور آمریکا شد . وی در پی از دست دادن حمایت گروه نیویورک و ناکامی در جلب حمایت اصلاح طلبان از نامزدی برای انتخابات سال ۱۸۸۴ بازماند. او دو سال پس از برگزاری این انتخابات در نیویورک درگذشت.
Signature

خوش به حال مسافرکشان میدان آزادی که آزادانه فریاد میزنند: آزادی...
آزادی... آزادی... و عابران خسته میپرسند آزادی چند؟
و من عابری را دیدم که از راننده سوال کرد آزادی کجاست؟
راننده گفت: رد کردی... آزادی قبل از آنقلاب بود...
     
  

 
استیون گراور کلیولند

foto hochladen






۲۲مین و ۲۴ مین رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا


مشغول به کار
۴ مارس ۱۸۸۵ – ۴ مارس۱۸۸۹
پس از بنیامین هریسون
پیش از ویلیام مک‌کینلی
۲۴مین رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا
مشغول به کار
۴ مارس ۱۸۹۳ – ۴ مارس ۱۸۹۷
معاون رئیس‌جمهور توماس ای. هندریکس
نداشت
پس از چستر آلن آرتور
پیش از بنیامین هریسون
فرماندار نیویورک
پس از آلونسو بی. کورنل
پیش از دیوید بی. هیل
شهردار بوفالو
پس از آلکساندر براش
پیش از مارکوس ام. دریک
کلانتر ایری کانتی، نیویورک
اطلاعات شخصی
تولد استیون گراور کلیولند
۱۸ مارس ۱۸۳۷
کالدول، نیوجرسی
مرگ ۲۴ ژوئن ۱۹۰۸ میلادی (۷۱ سال)
پرینستون، نیوجرسی
ملیت ایالات متحده آمریکا
حزب سیاسی دموکرات
همسر فرنسیس فولسوم
فرزندان روت، اسثر، ماریون، ریچارد، فرانسیس
پیشه سیاستمدار
دین پرسبی ترین





استیون گراور کلیولند (به انگلیسی: Stephen Grover Cleveland) (زاده ۱۸ مارس ۱۸۳۷ - درگذشته ۲۴ ژوئن ۱۹۰۸) بیست و چهارمین رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا از حزب دموکرات بود.



زندگی‌نامه


کلیولند در سال ۱۸۸۴ توانست حمایت دموکرات‌ها را برای نامزدی در انتخابات جلب کند. او اگرچه در میان افکار عمومی آمریکااز محبوبیت بالایی برخوردار نبود، اما در انتخابات ۱۸۸۴ با جلب نظر جمهوریخواهان مستقل به ریاست جمهوری آمریکا رسید. وی ۴ سال بعد رقابت برای کسب مجدد این جایگاه را به «بنیامین هریسون»، از حزب جمهوریخواه، واگذار کرد اما در دور بعدی انتخابات ریاست جمهوری بار دیگر توانست وارد کاخ ریاست جمهوری شود. پیروزی در نزاع مرزی با انگلیس در ونزوئلا از جمله دستاوردهای وی در سیاست خارجی بود.
Signature

خوش به حال مسافرکشان میدان آزادی که آزادانه فریاد میزنند: آزادی...
آزادی... آزادی... و عابران خسته میپرسند آزادی چند؟
و من عابری را دیدم که از راننده سوال کرد آزادی کجاست؟
راننده گفت: رد کردی... آزادی قبل از آنقلاب بود...
     
  

 
بنجامین هریسون

foto upload





بیست سومین رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا


شناسنامه
نام کامل ویلیام هنری هریسون
معروف به بنجامین هریسون
زادروز ۲۰ اوت ۱۸۳۳
زادگاه آمریکا
تاریخ مرگ ۱۳ مارس ۱۹۰۱
دین باپتیست
اطلاعات سیاسی
ترتیب ۲۳مین رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا
پیش از استیفن گراور کلیولند
پس از استیفن گراور کلیولند






بنجامین هریسون (به انگلیسی: Benjamin Harrison) بیست و سومین رئیس جمهور آمریکا از حزب جمهوری‌خواه بود.

وی نوه ویلیام هنری هریسون، نهمین رئیس جمهور آمریکا بود. بنیامین هریسون در انتخابات ۱۸۸۸ به عنوان نامزد جمهوری‌خواهان شرکت کرد و با کسب ۲۳۳ رای در الکترال کالج بر «کله ولند» چیره شد. بزرگ‌ترین دستاورد سیاست خارجی هریسون حمایت وی از «بلین»، وزیر امور خارجه وقت بود که ایده‌هایش در اداره امور وزارت خارجه آمریکا زمینه‌های قدرت امپریالیستی این کشور را نوید می‌داد.

Signature

خوش به حال مسافرکشان میدان آزادی که آزادانه فریاد میزنند: آزادی...
آزادی... آزادی... و عابران خسته میپرسند آزادی چند؟
و من عابری را دیدم که از راننده سوال کرد آزادی کجاست؟
راننده گفت: رد کردی... آزادی قبل از آنقلاب بود...
     
  

 
ویلیام مک‌کینلی

direct upload




بیست و پنجمین رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا


شناسنامه
نام کامل ویلیام مک کینلی
معروف به سمبل اوهایو
زادروز ۲۹ ژانویه ۱۸۴۳
زادگاه نیلز Niles, ایالت اوهایو، ایالات متحده آمریکا
تاریخ مرگ ۱۴ سپتامبر ۱۹۰۱
محل مرگ بوفالو, نیویورک، ایالات متحده آمریکا
همسر ایدا ساکستون
فرزندان کاترین ، ایدا
دین متدیست
اطلاعات سیاسی
تاریخ ریاست ۴ مارس ۱۸۹۷ تا ۱۴ سپتامبر ۱۹۰۱
ترتیب بیست و پنجمین رئیس جمهور
پیش از تئودور روزولت
پس از استیفن گراور کلیولند
جناح سیاسی جمهوری خواه
پست‌های دیگر فرماندار اوهایو




ویلیام مک‌کینلی (به انگلیسی: William Mckinley) بیست و پنجمین رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا از حزب جمهوری‌خواه بود.

او در روز ۲۹ ژانویه سال ۱۸۴۳ به دنیا آمد و در ۱۴ سپتامبر ۱۹۰۱ در سن پنجاه و هشت سالگی توسط یک آشوب طلب به قتل رسید. بعد از او ریاست جمهوری آمریکا را تئودور روزولت بر عهده گرفت.



کودکی و جوانی


ویلیام مک‌کینلی در روز یکشنبه ۲۹ ژانویه سال ۱۸۴۳ در شهر Niles واقع در ایالت اوهایو آمریکا به دنیا آمد . او هفتمین فرزند از ۹ فرزند ویلیام و نانسی مک‌کینلی بود. در سال ۱۸۷۱ در سن ۲۷ سالگی با ایدا ساکستون ازدواج کرد.


کشته شدن

در ساعت ۴:۷ دقیقهٔ روز ۶ سپتامبر ۱۹۰۱ لئون چولگوش که تحت تأثیر آشوب طلبانی مانند اما گلدمن و الکساندر برکمن قرار داشت، دو گلوله به وی شلیک کرد که در اثر قانقاریا که توسط جراحات حاصله ایجاد شده بود در روز ۱۴ سپتامبر ۱۹۰۱ در ساعت ۲٫۱۵ دقیقهٔ بامداد در بوفالو در گذشت.



آخرین جملهٔ او در هنگام مرگ چنین بود:


It is God's way; His will be done, not ours
این رسم خداست. آنچه خواست اوست انجام می شود، نه آنچه خواست ماست.




مک‌کینلی در کانتون در ایالت اوهایو به خاک سپرده شد. لئون زولگش قاتل وی، که از کار خود پشیمان شده بود، در ۲۹ اکتبر همان سال در زندان آبورم با صندلی الکتریکی اعدام شد.
Signature

خوش به حال مسافرکشان میدان آزادی که آزادانه فریاد میزنند: آزادی...
آزادی... آزادی... و عابران خسته میپرسند آزادی چند؟
و من عابری را دیدم که از راننده سوال کرد آزادی کجاست؟
راننده گفت: رد کردی... آزادی قبل از آنقلاب بود...
     
  ویرایش شده توسط: rajkapoor   

 
تئودور روزولت

Kostenloses Bilderhosting






۲۶مین رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا


شناسنامه
معروف به تدی
زادروز ۲۷ اکتبر ۱۸۵۸
زادگاه نیویورک, نیویورک، ایالات متحده آمریکا
تاریخ مرگ ۶ ژانویه ۱۹۱۹
محل مرگ اویستر بی, نیویورک، ایالات متحده آمریکا
همسر آلیس هاتاوی لی
ادیت کرمیت کارو
فرزندان آلیس , تاد , کرمیت , اتل , آرچی و کوئینتین
دین Dutch Reformed
اطلاعات سیاسی
تاریخ ریاست (۱۹۰۹-۱۹۰۱)
ترتیب ۲۶مین رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا
پیش از ویلیام هوارد تافت
پس از ویلیام مک کینلی
جناح سیاسی حزب جمهوریخواه
پست‌های دیگر سی و سومین فرماندار نیویورک
معاون اول رئیس جمهور





تئودور روزولت (به انگلیسی: Therodore Roosevelt) (مرگ ۱۹۱۹ -زاده ۱۸۵۸) بیست و ششمین رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا از حزب جمهوری‌خواه بود.

درخشان‌ترین دستاورد روزولت در میان سایر رئیس‌جمهورهای آمریکا این بود که وی توانست اولین جایزه نوبل را برای آمریکایی‌ها به ارمغان آورد. وی که در دور دوم ریاست ویلیام مک‌کینلی در کاخ سفید آمریکا معاونت وی را بر عهده داشت، پس از ترور او قدرت را در این کشور به دست گرفت.





bild hochladen

تندیس روزولت در واشنگتن دی سی



روزولت در تاریخ سیاست خارجی آمریکا نیز دستاوردهای بی سابقه‌ای را به ثبت رساند. وی اجازه تحریک شورش در پاناما را صادر کرد تا از اعتراض‌ها و کارشکنی‌های کلمبیا در کانال پاناما خلاصی یابد. او همچنین با میانجیگری در جنگ روسیه و ژاپن به حفظ توازن قدرت در شرق کمک کرد. همین موضوع باعث شد تا وی اولین آمریکایی باشد که جایزه نوبل را دریافت می‌کند.

تئودور روزولت در رقابت‌های انتخاباتی سال ۱۹۰۴ بر رقیب دموکرات محافظه‌کار خود پیروز شد. روزولت در سال ۱۹۱۲ بار دیگر تلاش کرد تا نامزدی حزب جمهوریخواه را برای سومین دور ریاست بر کاخ سفید از آن خود کند. اما «ویلیام هووارد تافت»، معاون وی، در دور دوم ریاست جمهوری‌اش گوی سبقت را از وی ربود و توانست برای بار دوم از حزب متبوعش برای شرکت در رقابت‌های انتخابات سال ۱۹۱۲ کاندید شود.

وی یکی از نخستین آمریکایی‌هایی است که در رشته ورزشی جودو فعالیت داشت و به کمربند قهوه‌ای در این رشته دست پیدا کرد.

Signature

خوش به حال مسافرکشان میدان آزادی که آزادانه فریاد میزنند: آزادی...
آزادی... آزادی... و عابران خسته میپرسند آزادی چند؟
و من عابری را دیدم که از راننده سوال کرد آزادی کجاست؟
راننده گفت: رد کردی... آزادی قبل از آنقلاب بود...
     
  

 
ویلیام هووارد تافت

bilder kostenlos hochladen






۲۷مین رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا


مشغول به کار
۴ مارس ۱۹۰۹ – ۴ مارس ۱۹۱۳
معاون رئیس‌جمهور James Sherman (1909–1912)
None (1912–1913)
پس از تئودور روزولت
پیش از وودرو ویلسون
10th قاضی ارشد ایالات متحده آمریکا
مشغول به کار
July 11, 1921[۱] – فوریه ۳ ۱۹۳۰
نامزدشده‌ توسط Warren Harding
پس از Edward White
پیش از Charles Hughes
Provisional Governor of Cuba
مشغول به کار
۲۹ سپتامبر ۱۹۰۶ – ۱۳ اکتبر ۱۹۰۶
گمارنده تئودور روزولت
پس از Tomás Estrada Palma (President)
پیش از Charles Magoon
42nd United States Secretary of War
مشغول به کار
۱ فوریه ۱۹۰۴ – ۳۰ ژوئن ۱۹۰۸
رئیس‌جمهور تئودور روزولت
پس از الیو روت
پیش از Luke Wright
Governor-General of the Philippines
مشغول به کار
۴ ژوئیه ۱۹۰۱ – ۲۳ دسامبر ۱۹۰۳
گمارنده ویلیام مک‌کینلی
پس از Arthur MacArthur
پیش از Luke Wright
Judge of the دادگاه استیناف حوزه ششم ایالات متحده آمریکا
مشغول به کار
۱۷ مارس ۱۸۹۲ – ۱۵ مارس ۱۹۰۰
نامزدشده‌ توسط بنجامین هریسون
پس از Seat established
پیش از Henry Severens
5th United States Solicitor General
مشغول به کار
فوریه ۱۸۹۰ – مارس ۱۸۹۲
رئیس‌جمهور بنجامین هریسون
پس از Orlow Chapman
پیش از Charles Aldrich
اطلاعات شخصی
تولد ۱۵ سپتامبر ۱۸۵۷
سینسیناتی, اوهایو
مرگ ۸ مارس ۱۹۳۰ میلادی (۷۲ سال)
واشنتگتن دی.سی.
مدفن آرامستان ملی آرلینگتون
شهرستان آرلینگتون، ویرجینیا
حزب سیاسی جمهوریخواه
همسر Helen Herron
(۱۸۸۶–۱۹۳۰; his death)
فرزندان رابرت
هلن
چارلز فلپس
محل تحصیل Yale University
Cincinnati Law School
تخصص وکیل
Jurist
دین Unitarian






ویلیام هاوارد تافت (۱۹۳۰ - ۱۸۵۷)، بیست و هفتمین رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا (۱۹۱۳-۱۹۰۹) از حزب جمهوری‌خواه و دهمین رئیس دیوان عالی عدالت(۱۹۳۰-۱۹۲۱) در تاریخ این کشور است.

تافت، تنها رئیس جمهوری بود که هم‌زمان ریاست دیوان عالی عدالت را نیز به عهده داشت.

مک کینلی ریاست کمیسیون فیلیپین را پس از استیلای آمریکا بر این کشور به تافت سپرد. تافت در آرام کردن مردم این کشور مهارت خاصی داشت. وی توانست اوضاع اقتصادی این کشور را سامان دهد و مشکل زمین‌های متعلق به کلیسا را حل و فصل کند. وی که دست پرورده روزولت بود، توانست در انتخابات ۱۹۰۸ رقیب دموکرات خود که سه دور شکست در برابر جمهوریخواهان را تجربه کرده بود، مغلوب کند.

با وجود پایبندی تافت به سیاست‌های روزولت، وی از حمایت جناح ترقی خواهان در حزب متبوعش محروم شد. این وضعیت زمینه تردیدهای وی را در تصمیم گیری‌هایش فراهم آورد و موجب شکست وی در رقابت‌های انتخاباتی سال ۱۹۱۲ شد.

Signature

خوش به حال مسافرکشان میدان آزادی که آزادانه فریاد میزنند: آزادی...
آزادی... آزادی... و عابران خسته میپرسند آزادی چند؟
و من عابری را دیدم که از راننده سوال کرد آزادی کجاست؟
راننده گفت: رد کردی... آزادی قبل از آنقلاب بود...
     
  
صفحه  صفحه 3 از 22:  « پیشین  1  2  3  4  5  ...  19  20  21  22  پسین » 
سیاست

Presidents | رئیس جمهورها

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA