انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
مذهب
  
صفحه  صفحه 2 از 2:  « پیشین  1  2

تناقض گوئی قرآن در داستان موسی


مرد

 
davoud: حالا من نه قصد پاسخگویی دارم نه اطلاعاتش رو.
اگر شما قصد بحث كرددن نداری از كجا فهمیدی اینا تناقض نیستن ؟
این كاربر به درخواست خودش بن شد
مدیریت انجمن پرنس و پرنسس
     
  
مرد

 
bilbilak: اگر شما قصد بحث كرددن نداری از كجا فهمیدی اینا تناقض نیستن
نه منظورم این بود که نکاتی که توش میگفت اینجا تناقضه تناقضی نمیدیدم. نگفتم که الان شما(یا نویسنده ی اثر) دارین اشتباه میکنین.
میگم، ممکنه اینها ایراداتی باشه که بر قرآن وارد باشه، و اینکه مثلن چرا به کسی که در اینجا قتل کرده، نمیگه ستمگر؟ و اینکه چنان امتحانی عقلانیست یا نه؟ این میتونه یک نقص باشه، نه تناقض.تنها مورد تناقضی که تو همون 3بخش اول به نظر من معنی تناقض داشت، همون تابستان و زمستان بود که اون هم به نظرم دلیل مناسبی بای تابستان بودن و زمستان بودن ارائه نشده بود و به نظر یه حس درونی از نویسنده بود.
وبه نظر من(صرفن از لحاظ نظر شخصی) اینها ممکنه نقصی باشه برای قرآن. نه نشانه ای برای تناقض.
مثل همون قضیه ی برخورد با اسرای زنِ مقابل اسلام(صرفن برای مثاله.)

در ضمن هرکی قصد بحث نداشته باشه، نمیتونه یه نتیجه ی اولیه از مطالب داشته باشه؟
وقتی میتوانی با سکوت حرف بزنی ، بر پایه های لغزان واژه ها تکیه نکن.
پس
سکوت میکنم.
     
  ویرایش شده توسط: davoud   
مرد

 
danteh: یه چیزی تو چقدر دانایی كه این همه تناقض پیدا كردی و لی هنوز دانشمنداناسلام شناس یا عارفان و دانشمندانی كه درباره قران تحقیق می كنند به این نكته اشاره نكردن
این نشون می ده تو فقط داریرداشت خودت رو میگی من هم رو خوندم ولی حوصله نداشتم خیلی جواب بدم
چون باید برای هر خطط جواب می نوشتم
همینه دیگه هیچوقت حوصله نداشتیم بخونین بعدش میگین اینا ایراد نیست.
کدوم اسلام شناس هااا
مگه کسی این کتاب رو قبول داشته باشه میتونه انکارش کنه ؟
خب معلومه نه


omid1352: تو که علم قرآنی نداری و فقط به نوشته های دیگران مینازی چگونه میتوانی حکم صادر کنی. عزیزمن هنوز نمیدانی که در آنزمان پیشگوهایی بودند که از علم ستاره شناسی آینده را پیش بینی میکردند. مگر اهلی مکه نمیتوانستند پیغمبر را بکشند پس چرا نکشتند؟ فرعون حضرت موسی را نکشت چون باور نداشت باعث نابودیش میگردد. خواهرش از کجا فهمید چون در شهر جار زدند نیاز به کسی داریم که بچه شیرش را بخورد. عزیز من فرق بین سبطی و قطی از لباسهایشان بود. حضرت موسی (ع) متهم به کشتن گردید چون قبل از اثبات در داگاه بدون حکم او را کشت . نه اینکه بیگناه بود، و ضمن اینکه باب توبه باز بود نه بسته. برای همین بنی اسرائیل فرصت توبه یافتند بعد از گوساله پرستی ، تقاضای دیدن خدا ، عدم تمکین در فرامین الهی ، پس از آنهمه معجزه. اینکه فرعون گفته دروغگوست و یا افراد او ، قرآن تقدم و تاخر دارد و کدام اول گفته و یا بعدا گفته مشکلی ایجاد نمیکند. اینکه دختران شعیب از حضرت موسی شرم نداشتند بخاطر حجب و حیای عظیم آن حضرت بود در ادامه داستان قرآن از زبان دختران شعیب دلیلش را گفته. عزیزم شما را ارجاع میدم به آیه شماره 7 سوره مبارکه آل عمران، تا درآنچه علم نداری سخن نرانی ، قرآن را تاکنون کسی نتوانسته تنز دهد چون از زبان خداوند است و حتی علمای بزرگ عرب دشمن قاصر بودند چه رسد به من و شما که در ادبیات فارسی هم ضعیفیم.
kianyict: جواب ها رو یكی یكی می گم به مرور زمان:1. فرعون علم غیب نداشت بلكه فقط از طریق معبرین دربارش ظن و گمان پیدا كرده بود چرا كه اگر علم غیب داشت این همه بچه را به كشتن نمی داد و یك راست به سراغ موسی می رفت اگر بپرسی كه این شك از كجا پیدا شده بود پاسخ شیطان و وسوسه هایش است كه من و شما خوب می دانیم چیست.2.در پاسخ به این كه چرا موسی یا مادرش به فكر سایر فرزندان نبودند باید گفت كه خداوند به جز در مواردی كه معجزه نام دارد و امید هدایت مردم در آن است در قوانین طبیعی و روابط انسانی تغییر ایجاد نمی كند.اصلا این یك سوال بی پایه است و می شود در همه ی موارد به كار برد.مثلا چرا خدا زلزله ی بم رو ایجاد كرد چرا خدا جلوی صدام رو نگرفت و ... . بقیه ی جوابت به مرور زمان در پناه حق
bad_boy_1300: اصل شبهه:
برخی بر اساس مبانی نقلی شبهه ای را در مورد حضرت موسی (ع) ذکر نموده اند که: ما با توجه به آیات قرآن در زندگی موسی بن عمران می خوانیم: وی وارد شهر شد دو نفر را که یکی از بنی اسرائیل و دیگری از فراعنه بود، دید که به شدت مشغول زد و خورد هستند، آن مرد اسرائیلی موسی را به کمک خود طلبید، موسی نیز به کمک او برخاست و با زدن مشتی بر سینه او، مرد قبطی به زمین افتاد و مرد. در این موقع وی عمل خود را چنین توصیف کرد:
1- «هذا من عمل الشیطان انه عدو مضل مبین» ترجمه: «این کار شیطان است او دشمن و گمراه کننده آشکار است» (قصص/15).
2- بعدا خود را ظالم بر خویشتن خواند و سپس از خداوند طلب مغفرت کرد و گفت: «رب انی ظلمت نفسی فاغفرلی فغفرله انه هو الغفورالرحیم» ترجمه: «پروردگارا من بر خویشتن ستم کردم مرا ببخش، خدا او را بخشید او بخشاینده و رحیم است» (قصص /16).
3- وقتی فرعون، قتل قبطی را به رخ او کشید، او عمل خود را چنین توجیه کرد: «فعلتها اذا و انا من الضالین» ترجمه: «انجام دادم در حالی که من از افراد ضال بودم» (شعراء/20).
آنها بیان می کنند که این داستان چگونه با عصمت انبیاء حتى قبل از بعثتشان سازگار است؟ این جمله ها که همگی از خود آن حضرت است، چگونه با عصمت وی سازگار می باشد؟

عناصر منطقی شبهه:
1- مسلمانان حضرت موسی (ع) را معصوم می دانند.
2- در حالی که طبق آیات سوره قصص و شعراء وی مرتکب قتل قبطی شده و از خداوند به این خاطر طلب مغفرت می نماید.
3- در نتیجه این موضوع با عصمت ایشان سازگاری ندارد.

پاسخ شبهه:
قرآن داستان قتل قبطی را به وسیله موسی در دو سوره بیان کرده است: «ولما بلغ اشده واستوی آتیناه حکما وعلما و کذلک نجزی المحسنین» ترجمه: «وقتی نیرومند و کامل شد، به او حکمت و دانش دادیم، این گونه نیکوکاران را پاداش می دهیم». «و دخل المدینه علی حین غفله من اهلها فوجد فیها رجلین یقتتلان هذا من شیعته و هذا من عدوه فاستغاثه الذی من شیعته علی الذی من عدوه فوکزه موسی فقضی علیه قال هذا من عمل الشیطان انه عدو مضل مبین» ترجمه: «او هنگامی مردم شهر در حال غفلت بودند (کار و کسب خود را تعطیل کرده و به خانه های خود رفته بودند) وارد شهر شد دید، دو نفر مشغول زدوخوردند یکی از پیروان او و دیگری از دشمنان او است، ناگهان کسی که از پیروان او بود، موسی را به کمک خود طلبید، موسی مشتی بر او زد و کار او را ساخت، موسی گفت این از کار شیطان بود و او دشمن و گمراه کننده آشکار است». «قال رب انی ظلمت نفسی فاغفرلی فغفرله انه هو الغفور الرحیم» ترجمه: «گفت پروردگارا! من بر نفس خود ستم کردم، مرا ببخش، او را بخشید، او بخشاینده و رحیم است». «قال رب بما انعمت علی فلن اکون ظهیرا للمجرمین» ترجمه: «گفت: پروردگارا! به شکرانه نعمتی که بر من ارزانی داشته ای، هرگز برای مجرمان پشتیبان نمی باشم» (سوره قصص آیه های 15 – 17).
در سوره شعراء نیز همین سرگذشت به صورت فشرده بیان شده است و چنین می فرماید: «الم نربک فینا ولیدا ولبثت فینا من عمرک سنین» ترجمه: «فرعون به موسی گفت: آیا تو را از روز تولد تربیت نکردیم و سالها در میان ما زندگی نکردی؟». «و فعلت فعلتک التی فعلت و انت من الکافرین» ترجمه: «و کردی آنچه را که کردی در حالی که به خدمات و نعمت های خدا کافر هستی (کفران نعمت می کنی)». «قال فعلتها اذا وآنا من الظالین» ترجمه: «موسی گفت: انجام دادم در حالی که من از افراد ضال بودم» (سوره شعراء آیه های 18 – 20 ).

پاسخ به استدلال به «هذا من عمل الشیطان»
شکی نیست که فراعنه جز یک فرد مومن در دربار فرعون، فرزندان اسرائیل را به استضعاف کشانیده و فرزندان آنان را سربریده و زنان آنان را به کنیزی می گرفتند؛ در این مورد به دو آیه می توان توجه نمود: «ان فرعون علا فی الارض و جعل اهلها شیعا یستضعف طائفه منهم یذبح ابنائهم و یستحیی نسائهم انه کان من المفسدین» ترجمه: «فرعون تفوق طلبی کرد و اهل آنجا را به گروههائی تقسیم کرد، گروهی را به ضعف و ناتوانی می کشانید، پسران آنها را سر می برید و زنان آنها را به کنیزی می گرفت او از مفسدان بود» (قصص/4). در سوره شعراء آیه 22 چنین می خوانیم: «و تلک نعمه تمنها علی ان عبدت بنی اسرائیل» ترجمه: «این چه نعمتی است که بر من منت می گذاری (تو را تربیت کردیم و ...) در حالی که تمام بنی اسرائیل را بردگان خود قرار داده ای». بنابراین، کشتن یک فرد قبطی و وابسته به گروهی که هزاران کودک بی گناه را سربریده و زنان آنان را به بردگی گرفته است، در پیشگاه عقل و خرد و وجدان بیدار موسی کوچکترین جرمی به حساب نمی آید (تاریخ نگاران می گویند آن مرد قبطی خباز بود و مقداری هیزم خریده بود، و اصرار داشت که آن را به محل کار او ببرد، مرد اسرائیلی نیز از حمل آن امتناع می ورزید، در این کشاکش چشمش به موسی (علیه السلام) افتاد و دادخواهی کرد (بحارالانوار، ج13، ص 57). آن هم در حالی که می خواست، آن فرد اسرائیلی را بکشد و اگر موسی به داد او نمی رسید بسان هزاران اسرائیلی دیگر، جان خود را از دست می داد و چون او وابسته به نظام حاکم بود، کار او کوچک ترین واکنشی ایجاد نمی کرد، اگر نگوئیم که کار او را همگان تحسین می نمودند.

تفسیر الفاظ و جمله هائی است که موسی در این مورد فرموده است:
درباره جمله: «هذا من عمل الشیطان» دو احتمال وجود دارد.
الف- لفظ «هذا» اشاره به نزاع طرفین و کشمکش آن دو و سرانجام عمل مقتول است که بر اثر زورگوئی بر یک فرد اسرائیلی، مقدمات قتل خود را فراهم آورد، و اگر متعرض اسرائیلی نمی شد دچار چنین سانحه ای نمی گشت. بنابراین تفسیر، در آیه جای سوال نیست.
ب- لفظ «هذا» اشاره به کار خود می باشد یعنی کار خودم، یک کار شیطانی است. و علت اینکه کار خود را چنین توصیف کرد این است که قتل یک قبطی آن هم در آن شرائط، کاری بی موقع و کاملا عجولانه بود، زیرا اگر موسی شکیبایی به خرج می داد، این قبطی با سایر قبطیان پس از چند سال، طعمه امواج دریا می شد و موسی دچار دربدری نمی گشت. قتل یک قبطی با بودن نظام، بسان قطع شاخه درخت با نگهداری اصل آن است، باید به جای قطع شاخه، ریشه را زد و گرنه قطع شاخه سبب گرفتاری می شود، همچنانکه درباره موسی شد – لذا- وقتی عامل قتل شناسائی شد، فورا جلسه «امنیت» شهر تشکیل گردید و حکم قتل موسی صادر شد و اگر فردی از بیت فرعون، موسی را از نتیجه شورا آگاه نساخته بود، او را دستگیر می کردند و رای شورا را به اجرا می گذاشتند چنانکه می فرماید: «و جاء رجل من اقصی المدینه یسعی قال یا موسی ان الملاء یاتمرون بک لیقتلوک فاخرج انی لک من الناصحین» ترجمه: «مردی از نقطه دور شهر (مرکز سران فراعنه) آمد و گفت: این جمعیت برای قتل تو، به مشورت نشسته اند فورا از شهر خارج شو، من خیرخواه تو هستم» (قصص/ 20). بنابراین قتل یک مفسد که کمتر اثری در اصلاح نظام نمی گذارد و مایه گرفتاری و دربدری انسان می گردد کار شتابزده و عجولانه ای بود که موسی مرتکب شد که به حق باید آن را به «شیطان» نسبت داد و در حدیث آمده است «العجله من الشیطان: شتابزدگی در کار، کار شیطانی است». از این بیان مفاد جمله دوم نیز روشن می گردد. در حدیثى که در عیون الاخبار از امام على بن موسى الرضا (ع) در تفسیر این آیات آمده چنین مى خوانیم: منظور از جمله «هذا من عمل الشیطان» نزاع و جدال آن دو مرد با یکدیگر بوده که عمل شیطانى محسوب مى شده، نه عمل موسى، و منظور از جمله رب إنی ظلمت نفسی فاغفر لی این است که من خود را در آنجا که نباید بگذارم گذاردم، من نباید وارد این شهر مى شدم، و منظور از جمله فاغفر لی این است که مرا از دشمنانت مستور دار تا بر من دست پیدا نکنند (یکى از معانى غفران پوشانیدن است).
این كاربر به درخواست خودش بن شد
مدیریت انجمن پرنس و پرنسس
     
  
صفحه  صفحه 2 از 2:  « پیشین  1  2 
مذهب
مذهب

تناقض گوئی قرآن در داستان موسی

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA