تالارها ثبت نام نظرسنجی جستجو موقعیت قوانین آخرین ارسالها   چت روم
مذهب

شیعه بر حق تر است یا سنی؟

صفحه  صفحه 6 از 45:  « پیشین  1  ...  5  6  7  ...  44  45  پسین »  
#51 | Posted: 2 Jun 2014 08:41
بسیار جالب که همه اهل سنت همینکار رو میکنن و تا گیر میکنند کلا روایت و حدیث و راوی رو رد میکنند



Signature
مکن آنگونه که آزرده شوم از خویت .....دست بر دل نهم و پا بکشم از کویت
     
#52 | Posted: 3 Jun 2014 11:30
ametis:
برای شما از روی خوده کتاب میذارم تا نگید نتونستید پیدا کنی


شما به دروغ چند بار گفتید که ایه بلغ ما انزل علیک .....مربوط به ولایت علی ع نبوده

باز هم تکرار اشتباه
این کتابی که این آقا ازش نام می بره کتاب تفسیر الدر الماثور آقای سیوطی هست
اما این کتاب چیست؟:

شناخت‌نامه «الدرّ المنثور»
تفسیر «الدرّ المنثور» در زمان خود جایگاه خوبى در میان تفاسیر باز کرد. این تفسیر به روش روایى است و احادیث پیامبر اسلام(ص)، صحابه و تابعان را نقل می‌کند] این تفسیر یک تفسیر ترتیبى است که از سوره حمد تا پایان سوره ناس به تفسیر و شرح آیات پرداخته است. شیوه ایشان ذکر روایات ذیل هر آیه است؛ اما به بررسى و نقد یا ترجیح روایات نپرداخته و متعرّض صحت و سقم آنها نیز نشده است و روایات جعلى و اسرائیلیات در آن دیده می‌شود.

[۱]. الإمام السیوطی و جهوده فی علوم القرآن، ص 248.
[۲]. همان، ص 256.
[۳]. التفسیر و المفسرون فی ثوبه القشیب، ج 2، ص 142؛ همچنین برای آگاهی از تعدادی روایات اسرائیلیات در «درّ المنثور» ر.ک: ابو عزیز، سعد یوسف محمود، الإسرائیلیات و الموضوعات فی کتب التفاسیر قدیماً و حدیثاً، ص 124، 159، 206 – 207، 218، 219، مکتبة التوفیقیة، قاهرة، بی‏تا.


برای فهمیدن این درستی یا دروغ این روایت فقط کافیست که به خود قرآن مراجعه کنیم آنجا که خداوند بارها میفرماید ما این قرآن را به شیوه ای آسان و روشن نازل کردیم و خود ما هم حافظ آنیم تا قیام قیامت
اما یه آخوند هتاکی مثل این که مراجع قم اصلا مسلمان هم نمی دوننش چه برسد به اینکه برای حرفهاش تره خورد کنن ، همچین آیات صریح قرآنی رو نمی بینه ولی روایات ساختگی رو جعلی رو می بینه
     
#53 | Posted: 3 Jun 2014 11:32
آیا آیه «يَا أَيُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنزِلَ إِلَيْكَ مِنْ رَبِّكَ» (المائدة: ٦٧)درباره حضرت علی است ؟

شیعه گمان میکند این آیه درباره علی است و ما میگوییم که نه، در وهله اول درباره همه آیاتی است ک نازل شده، از آیات مربوط به حج گرفته تا آیات مربوط به روزه و جهاد و غیره...
و در مرحله دوم اگر قرار است این آیه مربوط به چیز خاصی باشد، آن چیز خاص باید در آیات قبل و بعد از این آیه نوشته شده باشد و در این صورت،خطاب به اهل کتاب است زیرا در آن خبر بسیار مهمی درباره اهل کتاب اعلام میشود:
اما شيعيان معتقد هستند كه اين آيه بعد از بازگشت رسول خدا صلي الله عليه وسلم از حجة الوداع نازل شده و به آن حضرت دستور داده شده است كه خليفه و جانشين بعد از خودش را تعيين نمايد . رسول خدا نيز بعد از نزول آيه در منطقه غدير خم ، حضرت علی را به جانشيني خود معرفي و صحابه نيز بعد از آن با علي به عنوان امير مؤمنان بيعت كرده و به آن حضرت تبريك گفتند.

اما شیعه برای اثبات اینکه این ایه در حق علی است هیچ دلیلی ندارد جز احادیث دروغین خودش، پس از این ثابت میشود که حتی درباره امامت علی یک آیه هم نداریم.... نه صریح نه اشاره...
و شما دیدید که ظاهر آیه حکایت از چیز دیگری دارد و ما را به وادیی دیگر میبرد و این آیه هر چیز را به ذهن ما میاورد غیر از خلافت علی را.
اینجا که میرسیم شیعه میگوید قرآن بدون سنت معنی ندارد بدون شان نزول معنی ندارد!
میگوییم درست است که سنت به کمک قرآن میاید اما نه اینکه اگر قرآن گفت در رمضان روزه فرض است شما بکمک سنت بگویید که نه در رجب فرض است...!!
یا اگر قرآن محمد را خاتم النبین دانست دیگر سنت حق ندارد که بگوید بهاء الله پیغمبر بعدی است
دست سنت دیگر اینقدر باز نیست که آیات صریح قرآن را ملغی کند..

شیعه میگوید پس شما چرا بکمک سنت ثابت میکنید رفیق غار پیامبر ابوبکر بوده است و شیعه می پرسد چرا اینکار شما درست است اما ما که بکمک روایت ثابت میکنیم این آیه در حق علی است شما انکار میکنید ؟؟؟!!!
در جواب شیعه میگوییم قیاس باطل کردی اگر ما میخواستیم ثابت کنیم که ابوبکر معصوم است و حرفش همان وحی منزل است و ابوبکر جانشین رسمی و منتخب الله است نه منتخب مردم !
اگر میخواستیم ثابت کنیم که ابوبکر از حضرت ابراهیم و موسی و عیسی بالاتر و بهتر است ، و برای این ادعاهای بلند بالای خود دلیلی نداشتیم جز آیه غار، آنوقت هر خردمندی میتوانست بما ایراد بگیرد که مرد حسابی این چه است که میگویی؟ اگر ابوبکر مقامش از ابراهیم بالاتر است چرا قرآن از ابراهیم صحبت میکند حتی سوره ای را بنام او اختصاص داده اما ابوبکر شما را قابل ندیده که نامش را واضح بگوید و فقط بنام رفیق غار اشاره به ای کرده؟؟!1

اما نکته همینجاست و قیاس باطل شما هم همین جاست !! ما به ابوبکر، همان مقام و درجه ای را نمیدهیم که شما به علی دادید پس شما از ما همان مدرک را نخواهید که که ما از شما میخواهیم !
مثال:
شخصی میگوید من نه فقط دکترم ،که رییس دکتر ها نیز هستم و حرفم سند است
و دیگری میگوید من دوست دکتر بودم اما طبابت نمیدانم
حالا اگر اولی مطب باز کرد و به او گفتیم کو مدرک دکتریت؟ و او عوض آنکه مدرک نشان بدهد اعتراض کند که چرا از دومی مسند نمیخواهید؟!!
میگوییم برای این سند نمیخواهیم که او طبابت نمیکند اما تو داری دکتری میکنی !
این مثال ابوبکر و علی است .ما ابوبکر را معصوم نمیدانیم ما میتوانیم در اقوال ابوبکر چون و چرا کنیم، بپذیریم یا نپذیریم.
اما شما علی را معصوم میدانید از پیامبران بالاتر میدانید و در حرفش چون و چرا نمیکنید و گفته هایش را وحی منزل میدانید و در همان حال از قرآن مدرک دکتری او را نشان نمیدهید و به فتو شاپ های ملا محمد باقر مجلسی دلخوش کرده اید !
از ما نخواهید که به اندازه شما نادان باشیم! و بخاطر حرف های محمد باقر مجلسی یهودی ،قرآن را رد کنیم و بهشت را به جهنم بفروشیم.
     
#54 | Posted: 5 Jun 2014 07:35 | Edited By: ametis


[
b]
من دیگه چی بگم


شیعه علی کیست ؟؟؟؟

عمر و ابوبکر هستند که خلافتش را غصب و خانه اش را آتش زدند و بزور از او بیعت گرفتند و حق همسرش رد فدک را غصب کردند


علی ع رفتار خلفا را قبول نداشت چرا که وقتی خلافت را به ددادند به شرط رعایت سنت خلفا ایشان قبول نکرد و عثمان خلیفه شد


ایا عایشع شیعه علی بود که با او به جنگ پرداخت

ایا معاویه شیعه علی بود که ایشان را بر منابر لعن میکرد و چند بار با ایشان جنگید و به حرف ایشان گوش نداد



ایا اهل سنت شیعه علی هستند که پیروان عمر و ابوبکر و عایشه و معاویه هستند


یا ما شیعیان دوازده امامی شیعه علی هستیم


که از خدا و پیامبر و جانشین برحقش علی ع و فرزندانش که هریک توسط دیگری معرفی شده تبعیت میکنیم و بر دشمنان علی لعت میفرستیم

چون وقتی علی خیر البریه است مخالفش مطلقا شر است


[/b]

Signature
مکن آنگونه که آزرده شوم از خویت .....دست بر دل نهم و پا بکشم از کویت
     
#55 | Posted: 5 Jun 2014 12:13

چهره ای واقعی از اسلام راستین وهابیت

وهابیت اعتقاد راسخ دارد به خراب کردن گنبد و حرم

وهابیت اعتقاد دارد زیارت اهل قبود اگر جز برای عبرت گرفتن باشد شرک است

وهابیت معتقد است تقیه در شیعه وجود دارد و عملی ریاکارانه است


جناب ملازاده از علمای وهابیت است و خراب نکردن قبر پیامبر را مصلحت دولت سعودی میداند برای جلوگیری از خون ریزی بین مسلمانان

این همان دلیل تقیه است در یسن شیعه یعنی جلوگیری از هدر رفتن جان و مال و ناموس مسلمان





Signature
مکن آنگونه که آزرده شوم از خویت .....دست بر دل نهم و پا بکشم از کویت
     
#56 | Posted: 3 Jul 2014 12:33
آياتي كه درباره‌ي علي رضي الله عنه نازل شده ‌است ۲

4- خير خواهي و دلسوزي علي رضي الله عنه نسبت به امّت محمّد صلي الله عليه و سلم :
از علي روايت است وقتي آيه‌ي:
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نَاجَيْتُمُ الرَّسُولَ فَقَدِّمُوا بَيْنَ يَدَيْ نَجْوَاكُمْ صَدَقَةً ذَلِكَ خَيْرٌ لَكُمْ وَأَطْهَرُ فَإِنْ لَمْ تَجِدُوا فَإِنَّ اللَّهَ غَفُورٌ رَحِيمٌ (١٢)أَأَشْفَقْتُمْ أَنْ تُقَدِّمُوا بَيْنَ يَدَيْ نَجْوَاكُمْ صَدَقَاتٍ فَإِذْ لَمْ تَفْعَلُوا وَتَابَ اللَّهُ عَلَيْكُمْ فَأَقِيمُوا الصَّلاةَ وَآتُوا الزَّكَاةَ وَأَطِيعُوا اللَّهَ وَرَسُولَهُ وَاللَّهُ خَبِيرٌ بِمَا تَعْمَلُونَ (١٣) (مجادله/13-12)
اي مؤمنان ! هرگاه خواستيد با پيغمبر نجوا و رازگوئي كنيد، پيش از نجواي خود، صدقه‌اي بدهيد. اين كار براي شما بهتر و پاكيزه‌تر (براي زدودن حب مال از دلها) است. اگر هم چيزي را نيافتيد (كه با آن صدقه را انجام دهيد) خداوند آمرزگار و مهربان است. آيا مي‌ترسيد كه پيشاپيش نجواي خود صدقه‌هائي را بدهيد (و مخارجي براي خود توليد كنيد ؟ !). حال كه چنين كاري را نكرده‌ايد و خداوند هم شما را بخشيده‌است (و اين رنج را از دوش شما برداشته‌است و اجازه داده ‌است بدون دادن صدقه با پيغمبر به نجوا بپردازيد) پس نماز را چنانكه بايد بخوانيد و زكات مال بدر كنيد و از خدا و پيغمبرش فرمانبرداري نمائيد. ايزد آگاه‌از همه كارهائي است كه مي‌كنيد.
وقتی این آیه نازل شد، پيامبر صلي الله عليه و سلم به من فرمود: به مسلمانان دستور بده صدقه بدهند، گفتم: چطور؟ فرمود:‌ يك دينار، گفتم: نمی‌توانند، فرمود: نيم دينار. گفتم: نمی‌توانند، فرمود: پس چقدر بدهند خوب است؟ گفتم: به اندازه‌ي وزن ‌يك جو طلا. فرمود: علي تو بسيار زاهد و پارسايي.
علي گويد: سپس آيه‌ي: « أَأَشْفَقْتُمْ أَنْ تُقَدِّمُوا بَيْنَ يَدَيْ نَجْوَاكُمْ صَدَقَاتٍ...» نازل شد.
راوي می‌گويد: علي می‌گفت: خداوند به خاطر من بر اين امّت آسان گرفت و تخفيف داد([3]).
----------
[1] - بخاري ش /3965.
[2] - مسلم (425/1871/4) و (171/1).
[3] - ترمذي ش /3267 و میگويد:« حسن، غريب». آلباني در ضعيف موارد الضمآن ص 127-128 اين روايت را ضعيف دانسته‌است.
     
#57 | Posted: 3 Jul 2014 12:39 | Edited By: rostam91
[b]
حضرت ابوبكر رضى الله عنه در پرتوي آيات قرآن

۱- ﴿إِلاّ تَنْصُرُوهُ فَقَدْ نَصَرَهُ اللَّهُ إِذْ أَخْرَجَهُ الَّذِينَ كَفَرُوا ثَانِيَ اثْنَيْنِ إِذْ هُمَا فِي الْغَارِ إِذْ يَقُولُ لِصَاحِبِهِ لا تَحْزَنْ إِنَّ اللَّهَ مَعَنَا﴾. يعني: «اگر او (پيامبر) را يارى نكنيد، در حقيقت خداوند هنگامى به او يارى كرد كه كافران در حالى كه يكى از دو تن بود [از مكه‏] بيرونش كردند، هنگامى كه در غار بودند، آن گاه كه به يار خود مى‏گفت: نگران مباش. بى گمان خداوند با ماست‏».
خداوند متعال او را در اين آيه ستوده است، چون او هنگام هجرت در غار ثور همراه رسول خدا بوده است.

۲- ﴿وَسَيُجَنَّبُهَا الْأَتْقَى * الَّذِي يُؤْتِي مَالَهُ يَتَزَكَّى﴾. يعني: و بزودى با تقواترين مردم از آن دور داشته مى‏شود. همان كس كه مال خود را (در راه خدا) مى‏بخشد تا پاك شود».

مفسرين بر اين اتفاق دارند كه اين آيه در شان حضرت صديق نازل شده است، زماني كه ايشان تمام مال خود را در راه خدا صرف كرده و پشت سر هم هفت نفر برده را كه به علت اسلامشان مورد آزار و اذيت كفار قرار گرفته بودند خريد و آزاد كرد، خداوند در اين آيه حضرت صديق رضى الله عنه را ((اتقی)) يعني بزرگترين متقي معرفي كرده و در آيه اي ديگر آورده است ﴿إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ﴾. يعني: «گرامى‏ترين شما نزد خداوند با تقواترين شماست‏». از تطبيق دو آيه اين طور بر مي آيد كه حضرت صديق از تمام صحابه افضلتر است.

۳- ﴿لَقَدْ رَضِيَ اللَّهُ عَنِ الْمُؤْمِنِينَ إِذْ يُبَايِعُونَكَ تَحْتَ الشَّجَرَةِ﴾. يعني: «خداوند از مؤمنان- هنگامى كه در زير آن درخت با تو بيعت كردند- راضى و خشنود شد».

اين آيه در مورد صلح حديبيه نازل شده كه خداوند رضايت خود را از كساني كه با پيامبر تا آخرين قطره خون خود بيعت كردند اعلان نموده (كه يكي از آنها حضرت ابوبكر رضى الله عنه هستند) بديهي است كه علم الهي محدود به زمان و مكان نيست، او عالم به ما كان و ما يكون است و با توجه به علم خويش اگر از كسي اعلان رضايت كند رضايت او ابدي خواهد بود، بنابراين، خداوند تعالى إلی الأبد از ابوبكر راضي و خشنود است.

۴- ﴿وَلا يَأْتَلِ أُولُو الْفَضْلِ مِنْكُمْ وَالسَّعَةِ أَنْ يُؤْتُوا أُولِي الْقُرْبَى﴾

يعني «كساني كه از شما داراي وسعت و فضل هستند از دادن به نزديكان و خويشاوندان انكار سرباز نزند». اين آيه هم به اتفاق مفسرين در باره حضرت صديق رضى الله عنه نازل شده است. زماني كه به حضرت عايشه رضى الله عنه تهمت زده شد و نوزده آيه از قرآن به تبرئه او نازل گشت. حضرت صديق رضى الله عنه از انفاق به مسطح كه شريك تهمت و از اقرباي حضرت صديق رضى الله عنه بود دست كشيد، حال آنكه پيش از اين واقعه با وي حسن سلوك داشت و بعد از نزول آيه حضرت صديق رضى الله عنه انفاق را دوباره شروع كرد.

۵- ﴿يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا مَنْ يَرْتَدَّ مِنْكُمْ عَنْ دِينِهِ فَسَوْفَ يَأْتِي اللَّهُ بِقَوْمٍ يُحِبُّهُمْ وَيُحِبُّونَهُ أَذِلَّةٍ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ أَعِزَّةٍ عَلَى الْكَافِرِينَ﴾. يعني: «اى مومنان، هر كه از شما برگردد از دين خود پس خواهد آورد خدا گروهى را كه دوست ميدارد ايشان را و ايشان دوست ميدارند او را متواضع‏اند براى مومنان درشت طبع‏اند بر كافران‏».

اين آيه دلالت بر ايمان ابوبكر صديق رضى الله عنه و قيام عليه مرتدين بعد از پيامبر دارد. كساني كه ادعاي پيامبري كردند و مانعين زكات كه حضرت ابوبكر رضى الله عنه بر عليه آنها قيام كرد و آنها را نابود كرد.

و گفته خداوند كه فرمود: ﴿فَسَوْفَ يَأْتِي اللَّهُ . . .﴾. «پس خواهد آورد خدا...».

در مقابلشان مي آورد، پس خداوند بلافاصله قومي را عليه آنها حركت مي دهد كه آرم و نشانه آنها اين است كه خداوند آنها را دوست دارد و آنها خداوند را دوست دارند. بر مومنان فروتن و در مقابل كفار سر سخت هستند و مصداق اين گفته خداوند همانا حضرت ابوبكر رضى الله عنه بوده است.

۶- ﴿أَتَقْتُلُونَ رَجُلاً أَنْ يَقُولَ رَبِّيَ اللَّهُ﴾. «آيا مى‏خواهيد مردى را بكشيد بخاطر اينكه مى‏گويد: پروردگار من «اللَّه» است‏».

اگر چه اين آيه در مورد مردي از بني اسرائيل است ما اين آيه در مورد حضرت ابوبكر صديق رضى الله عنه صادق مي آيد. زماني كه مشركين پيامبر را مي زدند و حضرت ابوبكر صديق رضى الله عنه آمدند و گفتند: ﴿أَتَقْتُلُونَ رَجُلاً أَنْ يَقُولَ رَبِّيَ اللَّهُ﴾ مشركين با شنيدن اين آيه به جان حضرت ابوبكر رضى الله عنه افتادند و او را زدند تا بيهوش شد.
     
#58 | Posted: 5 Jul 2014 22:43
rostam91:
آياتي كه درباره‌ي علي رضي الله عنه نازل شده ‌است ۲

دوست گرامی انتقاد من به ابن تیمیه بود که در ذکر فضائل علی ع به ناحق رفته و فضائلی برای علی ع نیست که از بین نبرده و رد نکرده باشد

در مورد بقیه اهل سنت اینگکونه نیست و بسیاری از ایشان علی ع را مورد تکریم قرار میداده و میدهند


گرچه مسلم و بخاری هم بسیار بسیار بی انصافی کرده اند


مثلا چندین برابر علی ع از ابوهریره حدیث نقل کرده اند

در حالیکه علی ع همه عمر در رکاب پیامبر بود .....اما ابوهریره حتی دوسال هم در محضر پییامبر نبود


کلا اهل سنت تعمد در حذف نام و فضائل علی ع و اولاد او دارند و همچنین به شده بر فضیلت سازی بر ای عمر و ابوبکر اهتمام دارند که اغلبا هم خنده دار از کار در میاید

rostam91:
مفسرين بر اين اتفاق دارند كه اين آيه در شان حضرت صديق نازل شده است

البته مفسرین اهل سنت ...گرچه هیچ دلیلی هم بر این حرف ندارند
rostam91:
اين آيه در مورد صلح حديبيه نازل شده كه خداوند رضايت خود را از كساني كه با پيامبر تا آخرين قطره خون خود بيعت كردند اعلان نموده (كه يكي از آنها حضرت ابوبكر رضى الله عنه هستند

انضاف نیست ......اینقدر فصیلت کم هستند که این ایه را که در مورد جکمع زیادی از صحابه است در شان ابوبکر میدانید

پیشنهاد میدم از این به بعد همه ایاتی را که نوشته یا ایها الذین آمنو رو هم در شان ابوبکر بدانید؟؟؟؟؟؟؟


فضائل علی در برابر بقیه صحابه پیامنبر مانند نور خورشید در برابر نور شمع است وقابل قیاس نیست


ضربه علی فی یوم الخندق افضل من عباده الثقلین

فقط ضریبه علی ع در روز خندق به اندازه عباده همه عالمیان در همه جهانها ثواب و اجر داشته


در جایی که ابوبکر و عمر و بقیه صحابه و کبار و ابطال اسلام همه انگشت ترس به دندان میگزیدند و هر چه پیامبر از انها خواست جواب عبد ود را بدهند هیچکس جز علی ع جرات نکرد و بعد از سه بار درخواست پیامبر باز هم فقط علی بر میخواست و لبیک میگفت علی مردانه ایستاد و پاسخ عمر ابن عبد ود را داد

اما کسانی که بعدا ادعا ی اسلام و ایمان میکردند حتی اینقدر به پیامبر اعتقاد نداشتند که وقتی ایشان از انها خواست به جنگ پهلوان دشمن بروند اگر پاسخ دهند حتما حضرت از قدرت الهی به بازوی ایشان خواهد دمید

Signature
مکن آنگونه که آزرده شوم از خویت .....دست بر دل نهم و پا بکشم از کویت
     
#59 | Posted: 6 Jul 2014 11:01
ametis:
گرچه مسلم و بخاری هم بسیار بسیار بی انصافی کرده اند

کدوم بی انصافی ؟ عمده فضائل مربوط به علی بر گرفته از احادیثی هست که این بزرگواران جمع آوری کردن
ametis:
مثلا چندین برابر علی ع از ابوهریره حدیث نقل کرده اند

در حالیکه علی ع همه عمر در رکاب پیامبر بود .....اما ابوهریره حتی دوسال هم در محضر پییامبر نبود

این که نشد دلیل؟
یکی مثل ابوهریره کار و مشغله حکومتی نداشته و مثلا تو مسجد برای مردم حدیث روایت میکرده و یکی هم مثل ابوبکر و عمر و علی و عثمان و دیگران مناصب حکومتی داشتن و اصلا وقت گذاشتن کلاس و خطالبه مثل یکی مانند ابوهریره یا بلال حبشی نداشتند؟
بین دوتا دکتر متخصص هم این رو میشه مثال زد
یکی استاد دانشگاه هست و بیشتر وقتش رو صرف درس و نوشتن مقاله می کنه یکی دیگه همون تخصص رو داره و تو بیمارستانه و روزی چندین عمل انجام میده نمیشه گفت این یکی چون تعداد عمل کردنهاش بیشتره پس برجسته تر از اون یکیه
ابوهریره از ابویکر هم بیشتر روایت نقل کرده با اینکه مدت خیلی کمتری نسبت به ابوبکر در کنار پیامبر بوده یا این مثال در مورد خیلی از صحابه های دیگه هست

ametis:
در مورد بقیه اهل سنت اینگکونه نیست و بسیاری از ایشان علی ع را مورد تکریم قرار میداده و میدهند

این نقل قول با گفته زیرتون چند سطر بیشتر فاصله نداره ولی تفاوتش خیلی زیاده
ametis:
کلا اهل سنت تعمد در حذف نام و فضائل علی ع و اولاد او دارند و همچنین به شده بر فضیلت سازی بر ای عمر و ابوبکر اهتمام دارند که اغلبا هم خنده دار از کار در میاید

اهل سنت علی رو خلیفه چهارم میدونه چون این اتفاق افتاده، حالا علی ۲ روایت از پیامبر نقل کرده باشه یا ۲۰۰۰ روایت فرقی نداره باز خلیفه چهارمه ، پس دلیلی نداره که فضائل علی رو از بین ببره،
اگه از علی بدشون میومد که اصلا باهاش بیعت نمیکردن همون کسانی که با علی بیعت کردن همون کسانی بودن که با ابوبکر و عمر و عثمان بیعت کردن
اما اهل سنت فضیلت دروغین رو برای کسی نمی تراشند و در کسی غلو نمی کنن، علی و ابوبکر که سهله می خواد اون شخص پیامبر خدا باشه
ametis:
فضائل علی در برابر بقیه صحابه پیامنبر مانند نور خورشید در برابر نور شمع است وقابل قیاس نیست

نگاه ، الآن این شد غلو و این کار شما متاسفانه تا جائی بالا می ره که عده ای علی رو بالاتر از پیامبر و بعضی ها هم خود خدا می دونن
ametis:
در جایی که ابوبکر و عمر و بقیه صحابه و کبار و ابطال اسلام همه انگشت ترس به دندان میگزیدند و هر چه پیامبر از انها خواست جواب عبد ود را بدهند هیچکس جز علی ع جرات نکرد و بعد از سه بار درخواست پیامبر باز هم فقط علی بر میخواست و لبیک میگفت علی مردانه ایستاد و پاسخ عمر ابن عبد ود را داد

برای همین هم اهل سنت بهش لقب "اسدالله الغالب" رو دادن ، اهل سنت منکر شجاعت علی نیست بر عکس تشیع که با روایت زندگی علی بعد از وفات پیامبر ایشون رو ترسو و بزدل نشون داده تا جائی که از بیان حق خدا و دفاع از همسر و فرزندش وحشت داره و دخترش رو بخاطر اینکه تهمت دروغ بهش نزنن به ازدواج عمر در میاره ، و اسم این کار رو هم می زارن صبر علی به دستور خدا و رسول!!!!!!!
     
#60 | Posted: 6 Jul 2014 13:57
rostam91:
کدوم بی انصافی ؟ عمده فضائل مربوط به علی بر گرفته از احادیثی هست که این بزرگواران جمع آوری کردن

عجب ؟؟؟؟

ابن تیمیه دهها جلد کتاب نوشته فقط برای رد همه فضائل علی ع

در کتب سته شما اهل سنت

از علی ع که از کودکی تحت تعلیم و همراه همیشگی و مورد توجه خاص پیامبر بود چند روایت نقل کردید

از ابوهریره دروغ پرداز که در دو سال همزاهی با پیامبر بیش از ۱۲۰۰۰ حدیث نقل کرده چند تا

از عایشه که ۹ سال اونهم هر هفت یا هشت شب یکبار میزبان پیامبر بوده چند حدیث نقل شده


تعمد خودتون رو در حذف و عدم روایت از علی ع انکار نکنید که بیش از حد واضح است


در اغلب الفاظ از صدیق برای ابوبکر ....فاروق برای عمر ....ذوالنورین برای عثمان و ام المومنینی و خال المومنین برای عایشه و معاویه استفاده میکنید

لقب خاص علی ع رو چی .....فاطمه سلام الله چی

علی و فاطمه نزدیکتر به پیامبر بودند یا عایشه و معاویه و ابوبکر و عمر

داماد و پسر عم و همراه همیشگی کجا و پدر زن کجا ......پیامبر عایشه و اینها رو اصلا جزو نزدیکان خودش بر نشمارد و برای مباهله در حضور همه این افراد

وقتی مقرر شد که هر کدام فرزندان و زنان و خودشان را به آوردگاه مباهله ببرند پیامبر

فاطمه را به عنوان زن برگزیده و حسنین را به عنوان فرزندان برگزیده و علی رو خودش به عنوان نفس واحد شرکت کردند

در برنامه اخوت فقط علی برادر پیامبر شد

در برنامه بستن دربهای خانه ها به مسجد فقط درب خانه علی باز ماند

این همه فظیلت آنگاه شما علی ع را در رده سوم و چهارم صحابه مهم پیامبر احراز میکنید

عالم خودتان علی را از صحابه جدا و او را نفس پیامبر معرفی کرده است

rostam91:
یکی مثل ابوهریره کار و مشغله حکومتی نداشته و مثلا تو مسجد برای مردم حدیث روایت میکرده و یکی هم مثل ابوبکر و عمر و علی و عثمان و دیگران مناصب حکومتی داشتن و اصلا وقت گذاشتن کلاس و خطالبه مثل یکی مانند ابوهریره یا بلال حبشی نداشتند؟

ممکنه چند تا از مناصب مهمی که پیامبر به عمر و ابوبکر و عثمان احاله کرده رو اسم ببرید

ابوهریره در دوسال همچواری ۱۲۰۰۰ حدیث نقل کرده و عم عایشه و هم عمکر به او طعن تقلب زده اند امکا کماکان از راویان صدیق و اصلی شما به حساب میاد

در دوسال ۱۲۰۰۰ حدیث خودتون حساب کنید شبانه روزی در هر ساعت چند تا حدیث میشه

rostam91:
ابوهریره از ابویکر هم بیشتر روایت نقل کرده با اینکه مدت خیلی کمتری نسبت به ابوبکر در کنار پیامبر بوده یا این مثال در مورد خیلی از صحابه های دیگه هست

اتفاقا علی ع در دوران خانه نشینی و همچنین بخاطر کتابت و سخنوری خیلی بیشتر استحقاق داشته ضمن اینکه این همه روایات باقیمانده از علی ع که در کتب شیعه هست ولی علمای اهل سنت تمایلی به ذکر اونها نداشتن

اگر اصلا نبود ...قابل درک بود اما این همه روایت هست کتاب هست و کتابت لکن عجیب اینه که در کتب اهل سنت به قصد به اونها بها داده نمیشه

در حالیکه قصارات و کلمات علی ع و خطبه های ایشون استثنایی است و در عرب کم نمونه و حتی بی مثال است

یقینا بخاری اون روایات رو دیده اما به چه لحاظ مصلحت ندانسته روایت کنه ......بغض علی ع یا .....

rostam91:
اهل سنت علی رو خلیفه چهارم میدونه چون این اتفاق افتاده، حالا علی ۲ روایت از پیامبر نقل کرده باشه یا ۲۰۰۰ روایت فرقی نداره باز خلیفه چهارمه ، پس دلیلی نداره که فضائل علی رو از بین ببره،

اتفاقا داره

چون شما علی را بعد از ابوبکر و عمر و عثمان در فضائل میدونید و با ذکر این فضیلت ها شائبه ایجاد میشه که علی وقتی از همه با فضیلت تر و دانشمند تر و اصلح بوده

چرا کنار گذاشته شده



rostam91:
این نقل قول با گفته زیرتون چند سطر بیشتر فاصله نداره ولی تفاوتش خیلی زیاده

هیچ تعارضیی نداره

در اینکه کلیت اهل سنت علی ع را در جایگاه واقعی نمیدونند و او را از جایگاه حقیقی خودش پایین تر میدانند شکی نیست

ضمن اینکه باز در میان همین اهل سنت برخی به عناد و دشمنی دسیده اند مکانند وهابیون و سلفی و ها و ناصبی ها و .....

اما اغلب اهل سنت به مرحله عناد نرسیده و وی را تکریم میکنند
اما کلا این تکریم اهل سنت اهانت به ساحت علی ع است

مانند اینکه افرادی خورشید را به شمع تشبیه کنند و افرادی خورشید را مظهر تاریکی بدانند

دسته اول ناسپاس و دروغگو هستند اما دسته دوم عناد و دشمنی دارند

rostam91:
اگه از علی بدشون میومد که اصلا باهاش بیعت نمیکردن همون کسانی که با علی بیعت کردن همون کسانی بودن که با ابوبکر و عمر و عثمان بیعت کردن

اونهم ا سر ناچاری بود از عثمان خسته شدند و از سیاستهای اشتباه و ستمکارانه فکر کردند تاب عدالت علی را میاورند ...اما زود فهمیدند که اشتباه کردند و تاب عدالت و حق را ندارند

طلحه و زبیر و خوارج شاهد این حرفها هستند ...سهم خواستند ...علی ع به آنان آهن گداخته را نشان داد....لذا دشمی کردند

یکی در جمل و با علم کردن عایشه و گول زدن عایشه و دیگران در نهروان


واقعیت چهره اهل سنت در سیمای بزرگان آنان است ...طلحه ...زبیر......عایشه و اخوارجی که از صحجابه مورد تکریم شما هستند

واقعیت چهره شیعه هم در سیمای بزرگان انان است ...حسن ع...حسین ع...مالک اشتر...جندب....مقداد ......


حالا نتیجه بگیر اهل سنت پس از انتخاب علی ع طرفداران جمل و نهروان هستند یا خیر

چون قطعا نمیتونن طرفداران مالک و مقداد باشن زیرا ما شیعه ها طرفدار این بزرگان هستیم

اهل سنت همون هایی هستن که در غدیر با علی بیعت کردند و چند ماه بعد وقتی پیامبر نبود و یاد کینه ها و غدالت علی افتادتن پیمان شکستند و به به عمر پان عربیسم رو آوردند

اما شیعه همون دوسه نفری بودند که در خانه علی با وی ماندند کسانی که حتی همونجا هم دلشوئن قرص نبود و به تعداد انگشتان یک دست نبودند شیعه فاطمه بود که با خون خود از امام زمان خودش مراقبت کرد


اهل سنت همونهایی هستن که علی رو انتخاب کردند و وقتی فهمیدن خبری از راحتی اسایش و پست و مقام نیست مقابل علی قرار گرفتن و با او جنگیدن و راحت طلبی و تلالو سکه و قدرت رو ترجیح دادن

امام شیعه علی مالک اشتر بود و جندب و مقداد که تا آخرین قطره خون پای هدف خودشون ایستادن و جانشان را بر راه اعتقادگذاشتند


اهل سنت همون هایی هستن که حسین ع را به کوفه دعوت کردند و بعد عهدشون یادشون رفت و در مقابل امام حسین جنگیدن و صدای سکه های یزید رو به وفای به عهد ترجیح دادن .....ابن زیاد بر منابر سختیهای حکومت علی و نحوه حکومت او را یاد آور میشدند تا مردم بهراسند که اگر حسن بیاید سهم همه از بیت المال مساوی خواهد بود و اقا و برده یک حق خواهند داشت و مناصب با شایستگان داده میشود نه به اقوامک و آشنایان و.....

شیعه اما ۷۲ تن یارانش بودند که از مدینه و برخی از کوفه اومدند با یاری حضرت با اینکه یقین داشتند شهید میشدند شیعه عباس است که امان نامه را پاره میکند و سر بر سر اعتقادش میدهد شیعه علی اکبر است که جان فدای پدر میکند و شیعه زینب است که ام المصائب ا

علت عدم شکست شیعه ۲۰۰ میلیونی در مقابل تهاجم دو میلیار سنی همین است داعش و القاعده و بوکو حرام و میانمکار و چین و چچن و عراق و پاکستان و افغانستان و سوریه و یمن و اردن و کویت و عربستان و مصر و.....


هر روز اخباری که از بدترین کشتارها و قتل شیعیان بدست افراطی ها هست رو میشنوید اما هنوز این ۲۰۰ میلیون شیعه تموم نشده و هر روز بیشتر جلوه پیدا میکنن

۱۴۰۰ سال و از زمان عمر و خصوصا امکویان همه تلاش برای نسل کشی و از بین بردن شیعه بوده اما شیعه از بین نرفته

حالا راز عاشورا و دهه فاطمیه و سینه و زنجیر رو شاید بهتر بشه درک کرد.....شیعه زنده است تا عاشورا و فاطمیه زنده است

rostam91:
نگاه ، الآن این شد غلو و این کار شما متاسفانه تا جائی بالا می ره که عده ای علی رو بالاتر از پیامبر و بعضی ها هم خود خدا می دونن

هرگز غلو نیست ....همه چیز مشخص و معلومه

مگر پیامبر ضربه علی رو در روز خندق برتر از عبادت ثقلین ندونسته یعنی هر چه عبادت در هر دو جهان صورت گرفته

حالا ایا فقط همین فضیلت برای علی کافی نیست تا بگوییم از همه صحابه با فضیلت تر است

اهمیت قضیه رو تصور کن

صدها مسلمون جا افتاده و مصمم اماده مبارزه هستند

لشگر دشمن پهلوان خودش رو میفرسته و پهلوان مبارز میطلبد

یک نفر از مسلمانها صدایش در نمیاید


فقط علی حاضر است

پیامبر او را نهی میکند بخاطر جوانسالی یا ...هر دلیل

از میان جمع تقاضا میکند شخصی پاسخ دشمن را بدهد

پیامبر برای هر کس ج.اب دهد از خدا ارزوی پیروزی میکند و معتقدیم دعای پیامبر مستجاتب است ؟؟؟؟؟

اما هیچ کس جیک نمیزند

یعنی هیچکس اعتقاد ندارد دعای پیامبر مستجاب است این اعتقاد صحابه است به پیامبرشان

باز و چند بار علی بر میخیزد و چاره نیست

عدم اجازه پیامبر به علی شایذ برای اثبات اعتقاد علی به پیامبر و اسلام و خداست

علی ع میرود و عمر را میکشد و ضربه او افضل از عبادت هر دو جهان میشود

صحابه ای که شما از انها تعریف میکنید حتی اعتقاد نداشتند که وعده پیامبر به حق است و پیامبر مستجاب الدعوه است

rostam91:
برای همین هم اهل سنت بهش لقب "اسدالله الغالب" رو دادن

اهل سنت لقب ندادن ....اهل سنت لقب معاویه رو بهش دادن ...خال المومنین ؟؟؟؟؟؟

rostam91:
اهل سنت منکر شجاعت علی نیست بر عکس تشیع که با روایت زندگی علی بعد از وفات پیامبر ایشون رو ترسو و بزدل نشون داده تا جائی که از بیان حق خدا و دفاع از همسر و فرزندش وحشت داره و دخترش رو بخاطر اینکه تهمت دروغ بهش نزنن به ازدواج عمر در میاره ، و اسم این کار رو هم می زارن صبر علی به دستور خدا و رسول!!!!!!!

این هم از مشکل استدلال ها و درک شمکا دوستان اهل سنت است

بارها شنیدید که گاه سکوت به اندازه اعتراض شجاعت میخواهد

گاه عقب نشینی کاری بس شجاعانه تر از حمله است


هر انسان عاقل وقتی به جنگهای علی ع در زمان پیامبر دقت کند و هم به شجاعت های علی ع در زمکان خلافت خودش

یقین میکند ممکن نیست مردی اپارسال شجاع بوده .....امسال ترسو شود.....سال آینده باز شجاع شود

عقل سلیم رفتار علی ع را تحلیل میکند و فقط به ظواهر نمیپردازد


علی که در روز آتش زدن درب خانه سکوت و صبر کرد ...چند روز برد شمشیر برداشت و به قبرستان رفت برای جلوگیری از نبش قبر زهرا و با یک نهیب همه مردم پا به فرار گذاشتند

علی ع مامور به صبر بود

خدا بندگانش را میازماید


و چه آزمونی برای اسدالله .....حیدر...صفدر....یدالله

سخت تر از صبر بر حمله به خانواده اش

Signature
مکن آنگونه که آزرده شوم از خویت .....دست بر دل نهم و پا بکشم از کویت
     
صفحه  صفحه 6 از 45:  « پیشین  1  ...  5  6  7  ...  44  45  پسین » 
مذهب انجمن لوتی / مذهب / شیعه بر حق تر است یا سنی؟ بالا
جواب شما روی این آیکون کلیک کنید تا به پستی که نقل قول کردید برگردید
رنگ ها  Bold Style  Italic Style  Highlight  Center  List       Image Link  URL Link   
Persian | English
  

 ?
برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.



 
Report Abuse  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti

Copyright © 2009-2019 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites