انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
Sexology - سکسولوژی
  

همه چیز راجع سقط جنین و کورتاژ


مرد

 
عوارض سقط جنین
توضیح : مواردی که به عنوان عوارض پس از سقط جنین اشاره می شود در بهترین شرایط بیمارستانی اتفاق افتاده است . بدیهی است که چنانچه اینکار توسط افراد فاقد صلاحیت لازم و یا پرسنل پزشکی فاقد تجربه لازم و یا مراکز غیر استاندارد انجام شود آمار عوارض به مراتب بالا می رودو دیگر اینکه در بعضی از موارد ناچار از بکار بردن اصطلاحات پزشکی شدم


عوارض سقط جنین :

روشهای سقط جنین فوق العاده ایمن هستند و عوارض شدید تنها در یک درصد بیماران بوجود می آیند و مرگ تنها در یک در 100 هزار مورد اتفاق می افتد. ایمن ترین سقط آنهائی هستند که در هفته 7 تا 10 LMP انجام می شوند. میزان مرگ برای D&E در حدود 7 در 100 هزار مورد گزارش شده اند.عقیم سازی همزمان, بیماریهای از پیش موجود و بیهوشی , عوارض را افزایش می دهند. مرکز کنترل و پیشگیری بیماریها عوارض مهم سقط را خونریزی نیازمند انتقال خون , عفونت با 2 روز یا بیشتر تب که اوج آن حد اقل به 40 درجه برسد, بستری بودن برای 11 روز یا بیشتر, یا جراحی های بزرگ ناخواسته ذکر می کند. سایر عوارض فوری مشتملند بر پارگی حاد دهانه گردن رحم , عدم موفقیت در گشاد کردن دهانه گردن رحم, عدم موفقیت در حصول بافت , درد بعد از عمل , هماتومتری حاد رحمی , و ندرتا آمبولی ریوی. عوارض فوری می توانند شامل تراکم خون پستانی علامت دار , درد متوسط تا شدید و واکنشهای آلرژیک به داروها باشند. عوارض دیر رس شامل باقی ماندن محصولات حاملگی, عفونتها و ادامه حاملگی هستند. عوارض طویل المدت تر ممکن است شامل ضعیف شدن گردن دهانه رحم, چسبندگی های داخل رحمی , یا حساس شدن به RH باشند. میزان تمام عوارض فوق العاده کم است.

عوارض فوری :

  • عدم موفقیت در گشاد کردن دهانه رحم: یک دهم درصد
  • سوراخ شدن:نیم تا 9دهم درصد
  • هماتومتری حاد: 1 تا 1 دهم درصد
  • واکنش به بیهوشی , حفیف/شدید: 2 دهم درصد
  • پرخونی پستان:نیم درصد
  • خونریزی کمتر از 500 میلی متر:5صدم تا 5 درصد
  • درد خفیف تا شدید:نیم تا 5 درصد
  • واکنش آلرژیک به داروها: صفر تا 5 صدم درصد
  • مشکلات انتقال خون: 6 صدم درصد

عوارض تاخیری :

  • باقی ماندن محصولات حاملگی: نیم تا یک درصد
  • عفونت بافت رحم/ عفونت لوله های رحمی: 5-1 درصد
  • عفونت: نیم تا 1 درصد
  • تب گذرا: 2 درصد
  • پایدار ماندن HCG مثبت( بیش از 3 هفته): نیم تا 5 درصد
  • ادامه حاملگی: 5 صدم درصد
  • حاملگی مول( بچه خوره) پس از سقط: 1صدم تا 5 صدم درصد
  • عوارض طویل المدت
  • آسیب دهانه گردن رحم: 1 دهم تا 6/1 درصد
  • سندرم آشرمن, کامل/ نسبی: 1 دهم تا 3/2 درصد
  • عقیمی:2-1 درصد
  • بیماریهای التهابی لگن مزمن: 2-1 درصد
  • عواقب روانی: نیم تا 1 درصد

خونریزی رحمی :

میزان خونریزی رحمی( از دست دادن خون بیش از 500 میلی لیتر) پائین و کمتر از 5% موارد است و نیاز به انتقال خون بی نهایت نادر است.آتونی رحم( شل شدن رحم) می تواند با تخلیه کامل رحم , استفاده از تزریق وازوپرسین در بلوک پارا سرویکال( 4 واحد یا 2 دهم میلی لیتر) , یا استفاده از متیل ارگونوین مالئات ( 2 دهم میلی گرم) خوراکی یا عضلانی پس از عمل کاسته شود. عدم پاسخ به این درمان را می توان با کاربوپروست تزوماتین درمان کرد و درصورت ادامه آتونی می توان درمان را با باد کردن بالون فولی داخل رحم جهت تامپوناد حفره رحمی انجام داد

سوراخ شدن رحم :

سوراخ شدن رحم در حدود یک در 250 مورد حاملگی اتفاق می افتد و معمولا توسط انجام دهنده با مهارت سقط در زمان عمل تشخیص داده می شود. در سوراخ شدگیهای فوندوس( راس رحم) در سه ماهه اول , تخت نظر گرفتن تنها اقدام مورد نیاز است. اگر ماهیت و وسعت سوراخ شدگی معلوم نباشد یا اگر در حین سوراخ شدن ساکشن مورد استفاده بوده است بررسی بالا پاروسکوپی ضرورت دارد. در سقط های زودرس سه ماهه اول , عمل را می توان بطور ایمنی در دست پزشک با تجربه با هدایت سونو گرافیک کاتتر ها تکمیل کرد. سوراخ شدن در حین D&E عارضه جدی تری است و مقدار خونریزی می تواند لاپاراتومی را ضرورت بخشد.دارنی و همکاران نشان دادند که 14 از 15 مورد سوراخ شدگی در حین D&E با آسیبهای مهم اعضاء همراه بودند. اعضاء صدمه دیده شامل رحم , روده و مثانه بودند. مداخله جراحی در صورت ضرورت نباید به تاخیر افتد

چسبندگی های بافت رحم :

شک به سندرم آندومتر باید در مورد بیماری که برای چند دوره پس از سقط قائدگی نداشته است ایجاد شود. این یک عارضه نادر است و با پیشگیری از عفونت رحم و اجتناب از کورتاژ پس از تحلیه رحم می توان از وقوع آن جلوگیری کرد.

بافت باقی مانده :

بررسی محصولات حاملگی در زمان سقط می تواند به نحو بارزی تعداد موارد باقی ماندن بافت را کاهش دهد. گزارش مواردی از باقی ماندن خیلی طولانی بافت بطور ناقص برداشته شده دیده شده است... ولی در این موارد باید احتمال حاملگی جدید را در نظر داشت. پایدار ماندن تست حاملگی مثبت می تواند نشان دهنده محصولات باقی مانده حاملگی باشد ولی ارزیابی دقیق پس از عمل توسط پزشکان آشنا با سیر طبیعی برگشت به حالت اول رحم معمولا نشان میدهد که این فرایند خود محدود شونده است. برگشت طبیعی تست حاملگی به طول مدت حاملگی در زمان سقط و حساسیت تستهای HCG مورد استفاده بستگی دارد.سونوگرافی می تواند کمک کننده باشد , ولی در بسیاری از حاملگی ها مقداری تجمع مایع داخل رحمی وجود دارد که ظرف چند ساعت پس از سقط آشکار می شود و در حاملگی سه ماهه اول تا چند روز ناپدید نمی شود. محصولات باقی مانده حاملگی را می توان به موثرترین نحو با آسپیراسیون آندومتر( با پیپتهای ساکشن 3 تا 5 میلی متری) درمان کرد که برای درمان هماتومتری نیز مفید است و می تواند از لحاظ بافتهای باقی مانده ارزش تشخیصی داشته باشد. درمان های دیگری که ممکن است در موارد انتخابی مفید باشند عبارتند از تحت نظر گرفتن , داروهای منقبض کننده رحمی یا تکرار کورتاژ با ساکشن. در بعضی موارد بافت باقی مانده می تواند موجب خونریزی رحمی شود و شیوع عفونت پس از سقط را کاهش دهد.

عوارض عفونی :

آندومتریت( التهاب بافت رحم) می تواند با یا بدون محصولات باقی مانده حاملگی بوقوع بپیوندد . علائم بالینی عبارتند از درد شکمی , افزایش کرامپها , تب , افزایش خونریزی . تشخیص آندومتریت مشکل است و لی هنگامی که حسلسیت موضعی, خصوصا همراه با ناتوانی و تب بیش از 38 درجه یا افزایش گلبولهای سفید وجود داشته باشد می توان آن را در نظر گرفت. انتظار می رود که آندومتریت در حدود نیم در صد اعمال کورتاژ با ساکشن , 1.5 درصد اعمال D&E و 5% تزریقات رحمی , علی رغم پیشگیریآنتی بیوتیکی اتفاق بیفتد. محتملترین میکربهائی مسئول آندومتریت ؛ میکربهای طبیعی داخل واژن می باشند. یک آنتی بیوتیک وسیع الطیف خوراکی معمولا درمان کافی است ولی ممکن است تکرار کورتاژ اندیکاسیون داشته باشد.

عوارض روانی سقط :

بهبود سلامت عاطفی پس از سقط رایجترین پاسخ اثبات شده از لحاظ آماری است. شکایات ناشی از افسردگی احتمالا ادامه احساسات قبلی هستند. بیشتر احتمال دارد که بیماران قبل از سقط افسرده باشند تا بعد از آن و اگر چه تقریبا یک سوم بیماران احساس گناه را بعد از سقط گزارش می کنند, این احساسات معمولا خفیف اند. در موارد عدم موفقیت سقط , بندرت کودکان به فرزند خواندگی سپرده می شوند.
منم فرزند ایران از نسل کوروش و داریوش بزرگ نه از نسل دروغ و فریب
     
  
مرد

 
كورتاژ
كورتاژ :

كورتاژ از نظر پزشكي به معني تراشيدن جدار داخلي رحم است كه با وسيله‌اي به نام «كورت» انجام مي‌شود و معمولا داراي دو جنبه تشخيصي و درماني است و اصولا به دليل مضرات و خطرات آن سعي مي‌شود كمتر از اين روش (جز در شرايط خاص) استفاده شود.


دكتر فرشته معاون ، جراح و متخصص زنان ، زايمان و نازايي در اين باره به جام‌جم مي‌گويد: كورتاژهاي تشخيصي بيشتر در مورد زناني كه دچار اختلالات و نامنظمي‌هاي پريودي هستند و بخصوص آن دسته‌اي كه داراي سن بالاي 35‌سال هستند به كار مي‌رود.

وي با اشاره به اين كه زنان با اختلال تخمك‌گذاري از قبل با يك سري پريودهاي نامنظم مراجعه مي‌كنند يا‌ آن دسته‌اي كه در آزمايش‌هاي سونوگرافي‌شان گزارش فيبرم رحمي مي‌شود، به دليل اين كه دچار يك سري اختلالات خونريزي‌هاي نامنظم هستند، پزشك جهت اطمينان از اين كه سلول‌هاي جداره داخلي رحم يا درواقع لا‌يه آندومتر آنها داراي سلول‌هاي مشكوك يا سرطاني است يا خير، عمل كورتاژ را انجام مي‌دهد تا بدين وسيله مشخص شود هيچ مشكلي وجود ندارد.

دكتر معاون با بيان اين كه اگر در سونوگرافي گزارشي از كوليك يا فيبرم‌هاي زيرمخاطي بسيار ريز وجود داشته باشد باز هم ناچار به انجام كورتاژ و عمل تخليه مي‌شوند، درخصوص كورتاژهاي درماني اظهار مي‌كند: اين نوع كورتاژ بيشتر در حاملگي‌ها انجام مي‌شود و در مواردي كه سقط جنين (به صورت سقط اجتناب‌ناپذير يا جنين در حال خروج از رحم) انجام شده است كورتاژ در سن زير 20 هفتگي صورت مي‌گيرد.

اين جراح متخصص با اشاره به اين كه كورتاژ در حاملگي‌هاي پايين‌تر از 13 تا 14 هفتگي به نام «دي‌اندسي» معروف است، ‌يادآور مي‌شود: در اين نوع از كورتاژ ابتدا بايد دهانه رحم باز شود و سپس محصولات حاملگي تخليه شود ولي در كورتاژ «دي‌ اند اي» فرد در سنين بالاي 14 هفتگي حاملگي است و استخوان‌بندي جنين تشكيل شده است.

دكتر معاون ضمن اشاره به مضرات و خطرات عمل كورتاژ عنوان مي‌كند: افراد بايد بدانند كه معمولا پزشكان در مواقعي كه جنين فاقد قلب است يا حاملگي پوچ رخ داده و جنيني تشكيل نشده از كورتاژ استفاده مي‌كنند.

وي اذعان مي‌كند: گاهي در حين كورتاژ پزشكان با مشكلات فراواني مواجه مي‌شوند كه جان مادر به خطر مي‌افتد. به عنوان مثال گاهي اوقات پزشكان در حين كورتاژ در زير بيهوشي با دهانه بسته رحم مواجه مي‌شوند و در مواقعي دهانه رحم (گردن رحم) بسته و يا زوايه‌دار مي‌شود كه با ريسك پارگي رحم مواجه مي‌شوند.

به گفته اين پزشك، بنابراين افرادي كه قصد ختم بارداري آن هم به صورت غيرقانوني را دارند، بايد بدانند كه خطرات زيادي همچون سوراخ شدن رحم، پارگي روده و بدنه عروق لگن، يا باعث خونريزي‌هاي مرگبار يا عفونت‌هاي شديد مي‌شود كه در هر دو صورت موفق به تخليه كامل نشده و بقايايي از محصولات حاملگي در رحم باقي مي‌ماند كه بايد مجددا عمل جراحي تكرار شود كه هم هزينه‌بر و هم از نظر سلامتي بسيار خطرناك است.

پيشگيري از كورتاژ :

اين متخصص زنان ضمن اشاره به اين كه تمامي مراكز درماني دولتي و خانه‌هاي بهداشت، روش‌هاي پيشگيري از بارداري را به صورت رايگان در اختيار زوجين قرار مي‌دهند، خاطرنشان مي‌كند: افرادي كه در اين زمينه با پزشك خود در مشورت هستند، مي‌توانند قبل از حاملگي از مشاوره خوبي برخوردار شوند و توسط پزشك بهترين روش جهت جلوگيري از بارداري به آنها پيشنهاد شود تا بدين وسيله كمترين عارضه براي آنها ايجاد شود.

دكتر معاون مي‌افزايد: افرادي كه داراي سابقه فشارخون، وزن بالا و بيماري‌هاي عروقي هستند، نمي‌توانند از قرص‌هاي ضدبارداري استفاده كنند و اگر به طور نابجا فرد شروع به‌مصرف اين قرص‌ها كند يا بدون مشورت با پزشك مصرف آن را كنار بگذارد با عواقب خطرناكي مواجه خواهد بود.

اشتباه خطرناك :

وي تصريح مي‌كند: اشتباهي كه اغلب بين عوام صورت مي‌گيرد آن است كه همه كورتاژها به يك روش صورت مي‌گيرد، در صورتي كه نوع كورتاژ بستگي به سن حاملگي دارد و اگر استخوان‌بندي جنين شكل گرفته باشد، به هيچ عنوان نمي‌توان با روش‌هاي رايج، جنين را از رحم خارج كرد و اين امر باعث لطمه زدن به مادر، پارگي رحم، عفونت و خونريزي‌هاي شديد، عوارض نارسايي دهانه رحم، چسبندگي‌هاي داخل رحم، نازايي و به جا ماندن بقاياي حاملگي مي‌شود كه هريك به تنهايي مي‌تواند خطرات جدي و حتي فوت مادر را به‌همراه داشته باشد.
منم فرزند ایران از نسل کوروش و داریوش بزرگ نه از نسل دروغ و فریب
     
  
مرد

 
عمل d@c به معنی گشاد کردن دهانه رحم و برداشتن لایه هائی از رحم انجام می شود. بیشتر به عنوان یک روش تشخیصی درمانی استفاده می شود و ندرتا برای سقط جنین استفاده می شود. باید توجه داشت که بعضی از منابع از اصطلاح d@c به معنی گشاد کردن دهانه و برداشتن محتویات رحم با هر وسیله ای استفاده می کنند که می توانند وکیوم باشد ولی اشاره ما بیشتر به برداشتن لایه های سطحی رحم با یک وسیله تیز است.

وقتی خونریزی غیر عادی وجود داشته باشد ,چه از نظر تشخیص علت و چه از نظر درمانی ,وقتی که مشکل بیماری تخمدان پلی کیستیک هست و خونریزی غیر عادی وجود دارد ,وقتی زایمان انجام شده ولی هنوز خونریزی وجود دارد ,
وقتی که سقط جنین نا خواسته انجام شده یا مرگ جنین رخ داده است... از این روش استفاده می شود.

چون انجام این روش احتیاج به بیهوشی عمومی دارد معمولا به عنوان قدم اول برای سقط جنین استفاده می شود.
سازمان بهداشت جهانی توصیه کرده اگر روش وکیوم موقیت آمیز نباشد از این روش استفاده کنید.قبلا خیلی انجام میش تا حد 30% سقط جنین ها ولی امروزه کم شده و به 3% رسیده.

از طرف دیگه اگر قرار باشه از این روش استفاده بشه پزشکان ترجیح می دهند از هیستروسکوپی استفاده کنند.برای اینکه نه تنها وسیله تشخیصی بهتری هست بلکه اگر زمانی بخوان به بارداری ادامه بدن می توان از این روش استفاده کرد. و بر خلاف روش d&c که کور کورانه هست دید بهتری وجود دارد.

از نظر عوارض مثل هر عمل جراحی دیگر ممکنه عارضه وجود داشته باشد.چه از نظر وجود عفونت و چه از نظر عوارض جراحی و جه از نظر آسیبی که کورت وارد می کند چون به هر حال وسیله برنده ای هست. اگر کورت باعث سوراخ شدن رحم شود معمولا کار خاصی لازم نیست مگر در موارد بخصوصی که لاپار اسکوپی لازم است.

احتمالا عفونی شدن مریض وجود دارد هر چند کم هست بیشتر در کسانی هست که قبلا سابقه بیماریهای منتقله از جنس را داشتند یا اینکه عفونت مزمن لگن داشته اند.
منم فرزند ایران از نسل کوروش و داریوش بزرگ نه از نسل دروغ و فریب
     
  
↓ Advertisement ↓
TakPorn
مرد

 
مرگ زنان به دليل سقط جنين
سازمان جهاني بهداشت هشدار‌ ‌داد 19 ميليون سقط جنين نامطمئن در هر سال منجر به مرگ 68 هزار زن در جهان‌ ‌مي‌شود. سازمان جهاني بهداشت در گزارش جديد خود‌ ‌اعلام كرد كه حدود 19 ميليون مورد از سقط جنين‌هاي نامطمئن و خطرناك سالانه در جهان‌ ‌اتفاق مي‌افتد كه منجر به مرگ حدود 68 هزار زن مي‌شود، اما با اين حال دولت‌ها هنوز‌ ‌هم به بهداشت مسايل جنسي و توليد مثلي توجه لازم و كافي را ندارند‌.

سازمان جهاني بهداشت در‌ ‌بيانيه‌اي در اين باره هشدار داد كه با به تاخير افتادن زمان ازدواج، فرصت‌هاي‌ ‌بيشتري براي روابط جنسي پيش از ازدواج پيدا مي‌شود، كه در نتيجه آن نرخ بارداري‌هاي‌ ‌ناخواسته، سقط‌هاي ناسالم و خطرناك و نيز درصد ابتلا به بيماري‌هاي مقاربتي در جهان‌ ‌رو به افزايش دارد‌. ‌ اين سازمان اعلام كرد كه شرح اولين‌ ‌مطالعات جهاني در زمينه بهداشت مسايل جنسي و توليد مثلي در مجله پزشكي لانست منتشر‌ ‌خواهد شد‌.

اين پژوهش كه با هماهنگي سازمان جهاني‌ ‌بهداشت صورت گرفته نشان مي‌دهد كه ميزان ناتواني و مرگ و مير زودهنگام به دليل‌ ‌مشكلات بهداشتي در مسايل جنسي و توليدمثلي در جهان زياد و همچنان رو به افزايش است‌.

در اين گزارش آمده است كه بيش از نيم‌ ‌ميليون زن سالانه در جهان به دليل مشكلات و ناراحتي‌هاي ناشي از بارداري و وضع حمل‌ ‌جان خود را از دست مي‌دهند و علاوه بر اين تقريبا 80 ميليون زن در سال با‌ ‌بارداري‌هاي ناخواسته مواجه مي‌شوند كه از اين تعداد 45 ميليون مورد از اين‌ ‌بارداري‌هاي ناخواسته به سقط جنين ختم مي‌شود‌.

اين بررسي‌ها همچنين نشان مي‌دهد كه‌ ‌دسترسي به راههاي جلوگيري از بارداري در سراسر دنيا افزايش يافته است، اما هنوز‌ ‌تقريبا 120 ميليون زوج در جهان وجود دارند كه به ابزار جلوگيري كه به آنها نياز‌ ‌دارند و مايل به استفاده از آن‌ها هستند، دسترسي ندارند.
منم فرزند ایران از نسل کوروش و داریوش بزرگ نه از نسل دروغ و فریب
     
  
مرد

 
سقط درمانی جنین و چالش های پیش رو
در ابتدای بحث باید به این نکته مهم اشاره نمود که در سال های اخیر مجوز سقط جنین درمانی برای مواردی خاص از بیماری های مادری و نیز پاره ای بیماری های جنینی (مجموعا ۵۲ مورد) صادر شد که خود گام بزرگی در امر حل این معضل بزرگ پزشکی بوده، اما متأسفانه صدور چنین مجوزی تنها در حالتی ممکن است که سن بارداری زیر ۱۶ هفته باشد و در صورتی که سن جنین بالای این مرز زمانی باشد، هیچ گونه مجوزی جهت انجام سقط قانونی صادر نمی شود، حتی اگر جنین دچار عوارض و نواقص بسیار جدی و واضح باشد و یا جان مادر به دلیل همراهی بارداری با بیماری های جدی مادری در خطر قرار گیرد.

یکی از معضلات بزرگ جامعه پزشکی، خصوصا متخصصان رشته های زنان و زایمان، وجود مانع قانونی در انجام سقط درمانی در مواردی است که سن جنین بالای ۱۶ هفته است و جان مادر به دلیل بیماری در خطر می باشد و در واقع ادامه بارداری برای مادر با خطر بالای مرگ وی همراه است و مسلما فوت مادر به صورت اجتناب ناپذیری باعث فوت جنین نیز می شود.

وضعیتی را در نظر بگیرید که خانم بارداری به دلیل نارسایی قلبی (Heart failure) قادر به ادامه بارداری نیست. اگر سن جنین زیر ۱۶ هفته باشد، والدین جنین مذکور، ضمن طی نمودن سیر قانونی لازم می توانند با بررسی های دقیق پزشکی و پاراکلینیکی و تایید قطعی مشکل موجود توسط سازمان پزشکی قانونی، مجوز قانونی جهت سقط درمانی گرفته و به منظور حفظ جان مادر، جنین را سقط نمایند، اما حالتی را فرض نمایید که سن جنین بالای ۱۶ هفته و برای مثال ۱۸ هفته است که در چنین حالتی بر اساس روال فعلی، برای حفظ جان مادر مجوز قانونی سقط جنین درمانی صادر نمی شود. نتیجه این امر، در معرض خطر قرار گرفتن جان مادر و صد البته جان جنین وی است که در چنین حالتی هر دو نفر فوت می کنند.

صادق باشیم. در بسیاری از این موارد این والدین پریشان، سر از مراکز زیر زمینی سقط جنین در می آورند و خود بهتر می دانید که این امر چه نتایج و عوارضی در بردارد!

  • نظر قانون مجازات اسلامی :

اما با بررسی دقیق در کتاب «قانون مجازات اسلامی» می توان به نکته بسیار مهم و اساسی پی برد که در واقع قانونگذار محترم راهکاری برای چنین مواردی پیش بینی نموده و این راهکاری است که متاسفانه هیچ گاه پزشکان و خصوصا پزشکان قانونی و متخصصان زنان به آن توجه ننموده اند که به دلیل اهمیت موضوع در اینجا به تفصیل به آن می پردازیم.

ماده ۶۲۳ قانون مجازات اسلامی از جمله مواد قانونی است که اشاره به جرم انجام سقط جنین نموده است. متن این قانون چنین است: «هرکس به واسطه دادن ادویه یا وسایل دیگری موجب سقط جنین زن گردد، به شش ماه تایک سال حبس محکوم می شود و اگر عالما و عامدا زن حامله ای رادلالت به استعمال ادویه یا وسایل دیگری نماید که جنین وی سقط گردد، به حبس از سه تا شش ماه محکوم خواهد شد، مگر اینکه ثابت شود این اقدام برای حفظ حیات مادر می باشد و در هر مورد حکم به پرداخت دیه مطابق مقررات مربوط داده خواهد شد.»

همان گونه که مستحضر هستید، در این ماده قانونی در اختیار قرار دادن وسیله برای سقط جنین مانند شیاف پروستاگلاندین و یا انجام کورتاژ و نیز دلالت به استفاده از وسایل و داروها جرم محسوب شده است. جرمی که مستوجب دو مجازات است: اول، حبس به مدت شش ماه تا یک سال و دوم، پرداخت دیه به ولی جنین، یعنی پدر وی، اما قانونگذار در این ماده به یک استثنای مهم اشاره نموده، بدین شرح که «مگر اینکه ثابت شود این اقدام برای حفظ حیات مادر می باشد.» با توجه به این استثنا اگر بتوان ثابت نمود که ادامه بارداری برای جان مادر خطرناک و مرگ آور است که صد البته اثبات این موضوع کاملا علمی و پزشکی می باشد و با دانش پزشکی و امکانات پاراکلینیکی موجود، امروزه به راحتی می توان چنین امری را تایید نمود و سازمان محترم پزشکی قانونی نیز می تواند نظارت دقیق بر تایید صحیح این امر داشته باشد. در صورت تایید این امر، مرتکب سقط جنین (پزشک معالج) از مجازات حبس ذکر شده در ماده قانونی مذکور بر اساس استثنای ذکر شده در همین ماده معاف می شود.

از طرف دیگر درقسمت آخر این ماده چنین آمده است که: «و در هر مورد حکم به پرداخت دیه مطابق مقررات مربوط داده خواهد شد.» که این امر بیانگر پرداخت دیه از طرف پزشک معالج به ولی جنین، یعنی پدر وی است که این امر را نیز می توان با اخذ رضایت و برائت دقیق و قانونی از پدر طفل که خود متقاضی انجام سقط درمانی جهت حفظ جان همسرش می باشد، قبل از انجام سقط جنین درمانی منتفی نمود. به عبارت دیگر پدر جنین حق طلب کردن دیه را از خود سلب می نماید و در واقع سقط جنین درمانی را که بر اساس اصول علم پزشکی برای حفظ جان مادر لازم و ضروری است، با عنایت به ماده ۶۲۳ قانون مجازات اسلامی می توان انجام داد.

نظارت دقیق سازمان پزشکی قانونی در امر تایید مواردی که مجوز سقط جنین به جهت حفظ جان مادر صادر می شود، خود بهترین ضمانت اجرا برای انجام سقط جنین درمانی در موارد یاد شده است.

  • کدام راهکار عقلانی تر است؟

در آخربه منظور درک بهتر مشکل موجود به مثالی در این خصوص اشاره می شود. فرض کنید که در داخل قایقی نشسته اید و به همراه شما دو نفر دیگر نیز در قایق هستند. حال به دلیلی کف قایق سوراخ می شود و قایق در حال غرق شدن است.

شما آشنا به فن شنا هستید و علاوه بر خود می توانید تنها جان یک نفر دیگر را نیز نجات دهید، اما دو نفری که همراه شما در این قایق شکسته هستند، شنا بلد نیستند. خوب در چنین مواردی چه باید کرد؟

در این حالت دو راهکار وجود دارد :

۱) چون شما تنها یک نفر را می توانید نجات دهید و نفر دیگر مسلما خواهد مُرد و بعدا شما قادر به پاسخگویی به خانواده متوفی نخواهید بود، لذا بین این دو مغروق فرقی قایل نشده و به هیچ کدام کمک نمی کنید! (مادر و جنین هر دو خواهند مُرد که این روال فعلی است).

۲) با توجه به اینکه شما تنها قادر به کمک به یک نفر هستید، در این حالت حتما به یکی از این دو مغروق کمک خواهید کرد. درست است که فرد دوم می میرد، ولی باز نجات جان یکی بهتر از کمک نکردن به هر دو نفر است (دراین حالت جان مادر را نجات داده ایم).

به نظر شما کدام راهکار بهتر و عقلانی تر است؟
منم فرزند ایران از نسل کوروش و داریوش بزرگ نه از نسل دروغ و فریب
     
  
مرد

 
افسردگي و خودكشي زنان بعد از سقط
بر اساس نتايج يك تحقيق، سقط جنين علاوه بر مشكلات وخيم جسمي، موجب آسيب‌هاي شديد رواني در زنان مي‌گردد و مطالعات نشان داده است كه افسردگي و خودكشي در بين زنان در سال اول بعد از سقط بالا مي‌باشد.


فرانك جعفري عضو هيات علمي دانشكده پرستاري و مامايي كرمانشاه در مقاله‌اي با عنوان "اثرات رواني سقط جنين در زنان و مردان" كه در سمينار بررسي جامع ابعاد سقط جنين در ايران ارائه شده مي‌افزايد: سقط جنين بر روابط اجتماعي افراد نيز اثرات سو داشته، باعث بي‌بند و باريهاي اخلاقي، گوشه‌گيري و انزوا و سردي و بي اعتنايي در روابط مي‌گردد. تحقيقات رابطه مستقيمي را بين سقط جنين و استفاده از الكل، مصرف سيگار، جرم و جنايت، زنداني شدن زنان و سو رفتار با فرزندان بعدي را نشان مي‌دهد.

اثرات سقط جنين بر مردان هم بررسي شده و نتايج نشان مي‌دهد كه اكثريت آنان شديدا احساس بي كفايتي كرده و تصور مي‌نمايند كه بعنوان پدر كوتاهي كرده‌اند. افسردگي،‌ بدرفتاري و خشونت با همسر و استفاده از الكل و سيگار از مواردي است كه به دنبال سقط جنين زنان در همسران آنان ديده شده است.

گفتني است، جهت كاهش آمار سقط جنين مي‌توان با آموزش روش‌هاي مناسب پيشگيري از بارداري به زنان و مردان و ايجاد مراكز مشاوره آزاد در ارتباط با بكارگيري روش‌هاي متناسب با اوضاع اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي در مورد پيشگيري از بارداري به زنان و مردان گامي بلند در كمك به زناني كه در معرض خطر سقط جنين قرار دارند برداشت.
منم فرزند ایران از نسل کوروش و داریوش بزرگ نه از نسل دروغ و فریب
     
  
مرد

 
توریسم سقط جنین
اسپانیا، ملکه سقط جنین اروپا

مخالفان سقط جنین، اسپانیا را «ملکه سقط جنین اروپا» می‌دانند چرا که مردم سراسر قاره اروپا می‌توانند به سادگی و در مراحل مختلف عمر جنین، به این کشور سفر کنند و از خدمات کلینیک‌های مربوط استفاده کنند




در سال ۲۰۰۷ نیز کشور سوئد، اصلاحاتی در قانون کشورش اعمال کرد که این امکان را به زنان سوئدی و گردشگران خارجی می‌داد تا در کلینیک‌های درمانی این کشور جنین خود را سقط کنند.

به دنبال طرح این موضوع در پارلمان کشورها، تعدادی از نمایندگان دموکرات مسیحی هشدار داده بودند که تصویب این قانون می‌تواند به گسترش توریسم سقط جنین بیانجامد. موضوع ممنوعیت سقط جنین در برخی کشورها و جواز آن در برخی دیگر از کشورها، برخی را به امید انجام کاری که در کشور خود قادر به انجام آن نیستند، رهسپار این کشورها کرد که درآمد سرشاری را نصیب کشورهای پذیرنده می‌کند.

به عنوان مثال، اتباع کشور ایرلند، به دلیل ممنوعیت سقط جنین در کشورشان رهسپار کشورهایی مثل انگلستان می‌شوند که مقررات سهل و آسانی برای سقط جنین دارند و پروسه درمان در کلینیک‌های درمانی این کشور منبع درآمدی خوبی محسوب می شود. اما جواز سقط جنین در این کشورها، مخالفان سرسختی نیز داشت که عمدتا از طیف‌های مذهبی هستند.

در اروپای شرقی، هنوز مخالفان سقط جنین در اکثریت هستند. در این کشورها مقررات سخت‌گیرانه‌ای با حمایت کلیسای کاتولیک وجود دارد. مثلا دولت لهستان، سخت‌گیرانه‌ترین قوانین ممکن را در این زمینه وضع کرده است. به هر حال به نظر می‌رسد چه کشورهایی که اصل را بر جواز سقط جنین می‌دانند و چه کشورهایی که بر ممنوعیت تأکید دارند، در حال نرمش در مواضع خود به نفع سقط درمانی هستند. بدین معنی که برآنند که موارد لازم و ضروری برای سقط درمانی را مجاز قلمداد کنند و با حمایت از کسانی که مشمول این شرایط استثنایی هستند، راه را برای هر نوع سقط جنین ببندند.

ای بس که نباشیم و جهان خواهد بود
نی نام ز ما و نه نشان خواهد بود
زین پیش نبودیم و نبد هیچ خلل
زین پس چو نباشیم همان خواهد بود

حکیم عمر خیام


*******

مردم فقط "یک بار" بايد بمونن تا موفق بشن،
ولى جمهوری اسلامی "هر بار" باید موفق بشه تا بمونه . . .
     
  
مرد

 
دیلاتاسیون و کورتاژ یعنی چه؟
بیشتر خانم ها با واژه های «دیلاتاسیون» و «کورتاژ» یا همان D&C آشنایی دارند. «دیلاتاسیون» و «کورتاژ» عمل کوچکی است که برای تشخیص یا درمان بسیاری از بیماری هایی که باعث خون ریزی های غیرطبیعی رحم می شوند به کار می روند...

این شیوه برای تشخیص سرطان رحم نیز استفاده می شود، اما برای اینکه بدانیم چرا پزشک دیلاتاسیون و کورتاژ را توصیه می کند، چه توقعی باید از این عمل داشت یا خطرهای این عمل چیست، با دکتر محمدحسین بدخش، متخصص بیماری های زنان و زایمان و دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت وگو کرده ایم.

  • آقای دکتر! لطفا ابتدا D&C (دیلاتاسیون و کورتاژ) را تعریف کنید؟

«دیلاتاسیون» به معنی بازکردن دهانه رحم برای پهن تر یا گشادتر کردن آن و «کورتاژ» به معنی تراشیدن یا برداشتن نمونه ای از اندومتر یا بافت درونی رحم برای معاینه های بعدی است. برای درک بهتر، خوب است بدانیم رحم اندامی عضلانی است که در قسمت تحتانی شکم قرار دارد. دهانه رحم هم «سرویکس» نامیده می شود. در سنین باروری، هر ماه میزان ۲ هورمون زنانه به نام «استروژن» و «پروژسترون» تغییر می کند و این تغییر باعث بروز خون ریزی قاعدگی می شود. این هورمون ها در تخمدان ها ترشح و بدن یک خانم را برای بارداری آماده می کنند. استروژن در دوره قاعدگی و پروژسترون در نیمه دوم سیکل قاعدگی تولید می شوند. پروژسترون باعث می شود لایه داخلی رحم ضخیم و هر ماه برای جایگزین شدن تخم لقاح یافته آماده شود. اگر تخمک بارور نشود، میزان هورمون ها کاهش می یابد و پیامی به رحم می فرستد تا لایه داخلی آن فرو بریزد. ریزش لایه داخل رحم در هر ماه باعث عادت ماهیانه می شود. عمل دیلاتاسیون و کورتاژ معمولا بدون مشکل انجام می?شود و بهبود قاعدگی پس از آن معمولا به سرعت در مدت کوتاهی رخ می?دهد.

  • این کار به چه عللی انجام می شود؟

دیلاتاسیون و کورتاژ ممکن است برای کشف و شناسایی دلایل خون ریزی غیرطبیعی انجام شود. طی این عمل نمونه ای از بافت رحم برداشته و در آزمایشگاه زیر میکروسکوپ بررسی می شود تا مشخص شود آیا سلول غیر طبیعی وجود دارد یا نه. این عمل همچنین وقتی خانمی دچار سقط شده باشد هم انجام می شود و در صورتی که باقیمانده محصولات بارداری در رحم باشد، با کورتاژ و دیلاتاسیون خارج می شوند. این کار بسیار مهم است زیرا ماندن بافت ممکن است باعث عفونت یا خون ریزی زیاد شود.

  • تکنیک انجام دیلاتاسیون و کورتاژ چیست؟

پزشک ممکن است در صورت لزوم، قبل از جراحی دهانه رحم را کمی باز تر کند و برای این کار وسیله باریکی داخل دهانه رحم قرار می دهد تا چند ساعت در آنجا باقی بماند. این وسیله مایع را از دهانه رحم جذب می کند و باعث می شود سرویکس یا همان دهانه رحم ورم کند و کمی گشادتر شود، راه دیگر باز کردن دهانه رحم، تجویز دارو است. ممکن است پزشک قبل از دیلاتاسیون و کورتاژ بیمار را بیهوش کند. می توانید در مورد نوع بیهوشی با پزشک تصمیم گیری و صحبت کنید. بیمار با بیهوشی های معمولی در مدت عمل بیدار نمی شود. بیهوشی از طریق تزریق وریدی دارو یا به وسیله ماسک بیهوشی انجام می شود اما در بیهوشی موضعی، اطراف سرویکس با دارو بی حس می شود و بیمار در طول عمل بیدار است. طی عمل هم به همان روشی که برای معاینه های معمولی زنانه روی تخت معاینه قرار می گیرد، دراز می کشد تا داخل واژن دیده شود. دهانه رحم به آرامی باز و نمونه بافتی با «کوتر» یا «ساکشن» از درون رحم برداشته می شود و آن را برای معاینه های بیشتر به آزمایشگاه می فرستند.

  • آیا این شیوه تشخیصی خطر دارد؟

خطرها و عوارض D&C معمولا نادر است اما ممکن است شامل خون ریزی، عفونت یا پارگی دیواره رحم با وسیله باریکی باشد که درون رحم فرستاده می شود. اگر پارگی رخ دهد، اندام?های مجاور هم آسیب می ببینند و جراحی اضافی لازم خواهد بود، بنابراین اگر پس از کورتاژ نشانه هایی چون خون ریزی شدید از واژن، تب، درد شکم و ترشحات بدبو از واژن داشتید، فورا به پزشک مراجعه کنید. در موارد نادر بعد از دیلاتاسیون و کورتاژ ممکن است زخم یا چسبندگی ایجاد شود. این حالت که به نام «نشانگان آشرمن» خوانده می شود، می تواند باعث ناباروری و تغییراتی در جریان قاعدگی شود. در بسیاری از زنان این نشانگان با جراحی به طور موفقیت آمیز درمان می شود. اگر بعد از عمل دیلاتاسیون و کورتاژ متوجه تغییراتی در قاعدگی خود شدید، حتما به پزشک خود اطلاع دهید.

  • چه مدت طول می کشد تا بهبود حاصل شود و چه مراقبت هایی لازم است؟

عمل دیلاتاسیون و کورتاژ مدت زیادی طول نمی کشد و بیمار می تواند بعد از چند ساعت به خانه برگردد. ممکن است به مدت یک تا روز برای انجام کارهای روزمره به کمک نیاز داشته باشید. اگر بیهوشی عمومی انجام شده، گاهی کمی تهوع و استفراغ یا احساس خواب آلودگی و ضعف برای مدت کوتاهی او را آزار می دهد. دل پیچه های خفیف و خلط خونی یا کمی خون ریزی از گلو هم از عوارض بعد از این عمل است. بعد از دیلاتاسیون و کورتاژ یک لایه دیگر در رحم رشد می کند. ممکن است قاعدگی در زمان مشخصی که همیشه اتفاق می افتاد، رخ ندهد و کمی عقب بیفتد. نکته دیگر اینکه به دلیل بازتر شدن دهانه رحم، باکتری ها می توانند به راحتی داخل رحم شوند و این باعث عفونت می شود. بهتر است در مورد شروع رابطه زناشویی یا استفاده از تامپون از پزشک خود سوال کنید. بعد از اتمام این عمل و بازگشت نتایج نمونه برداری از آزمایشگاه، پزشک در مورد ادامه روند درمانی با شما صحبت خواهدکرد.

ای بس که نباشیم و جهان خواهد بود
نی نام ز ما و نه نشان خواهد بود
زین پیش نبودیم و نبد هیچ خلل
زین پس چو نباشیم همان خواهد بود

حکیم عمر خیام


*******

مردم فقط "یک بار" بايد بمونن تا موفق بشن،
ولى جمهوری اسلامی "هر بار" باید موفق بشه تا بمونه . . .
     
  
Sexology - سکسولوژی

همه چیز راجع سقط جنین و کورتاژ

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.


 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA