انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
Sexology - سکسولوژی
  
صفحه  صفحه 4 از 4:  « پیشین  1  2  3  4

مراحل تغییرات روزانه دیواره مهبلی در زمان پریود شدن(همراه با عکس)


مرد

 
آشنایی با خطرات دوران قاعدگی

آیا درد مهیبی که هرماه به سراغ انسان می آید یک چیز معمولی است یا نشانه ای است از چیزی جدی تر؟ در ادامه مطلب، ما به شما کمک می کنیم تا راز و رمز این درد را بفهمید.

فرقی نمی کند که آیا درد خفیف و خسته کننده است که یک شب طول می کشد یا نوعی شکنجه است که شما را چند روزی خانه نشین می کند، در هر حال بسیاری از ما با دردهای قاعدگی بیگانه نیستیم. در واقع ، بیش از ۵۰ درصد از زنان ، هر ماه درجاتی از این دردها را متحمل می شوند.

قبل از اینکه برای تسکین این درد دوباره به سراغ هوله گرم بروید، چند چیز هست که بهتر است بدانید. اول از همه، این روزها داروهای موثری برای کمک به تسکین این دردها وجود دارند. -اما نکته مهمتر این است که همه قاعدگی ها طبیعی نیستند- و گاه نشانه ای از یک شرایط احتمالا جدی هستند. در اینجا فهرستی از چیزهایی را که به کمک آنها می توانید علامتهای مهمی را شناسایی کنید برایتان می آوریم که به معنای لزوم مراجعه به متخصص زنان برای بررسی بیشتر می باشند.

علامت اول : " درد ماهانه خیلی شدید" ، اما اگر داروهای مسکن معمولی را زود مصرف کنم، دردها رفع می شوند.

مقصر احتمالی : فقط درد ساده مربوط به قاعدگی. مواردی از گرفتگی عضلات که با مسکن های بدون نسخه پزشک رفع می شوند، احتمالا چیز مهمی نیستند.

سوزان بریل، که پزشک و مدیر بخش دارو در بیمارستان سنت پیتر در نیو جرسی آمریکاست در این باره توضیح می دهد که : این موارد مربوط اند به ترشح یک ماده شبه هرمونی موجود در بدن به نام پروستاگلاندیس، که وجود آن سبب انقباض رحم برای خروج خون و بافتهای رحمی از بدن می شود. پروستاگلاندیس، همچنین سبب منقبض شدن روده های شما می شود و این انقباض سبب اسهال و احساس دل پیچه و آشوب در ناحیه شکم می شود.

اگر چه گرفتگی هایی نظیر اینها نگران کننده نمی باشند، این بدان معنا نیست که شما باید درد بکشید و آنها را تحمل کنید. داروهای ضد التهاب (مانند Advil یا Aleve) با هدف قرار دادن پروستاگلاندیس درد را آرام می کنند. به محض رخ دادن اولین مورد تیر کشیدن درد، آنها را به کار ببرید، هرچقدر زودتر دارو را مصرف کنید تولید ماده پروستاگلاندیس کندتر می شود و درد کمتری احساس خواهید کرد. اگر این داروها اثری بر درد نداشتند به متخصص زنان مراجعه کنید، برخی از متخصصان در این موارد مسکن های قویتری را تجویز می کنند. گرم کردن هم کمک می کند، بنابراین از هوله گرم یا بطری آب گرم هم می توانید استفاده کنید.

راه حل دیگر: دوباره قرص بخورید. مری جین مینکین، استاد دانشکده پزشکی دانشگاه ییل در رشته مامایی و بیماریهای زنان، می گوید: قرص های جلوگیری از بارداری، فرآیند تخمک گزاری را متوقف می کنند، بنابراین لایه مخصوص در رحم تشکیل نمی شود و در نتیجه مقدار کمتری از ماده پروستاگلاندیس در بدن تولید خواهد شد.

علامت دوم : "در این اواخر، در هنگام قاعدگی خون زیادی با سرعت زیاد از من خارج شد، و در نتیجه مجبور شدم هر یک ساعت یک تامپون/نوار بهداشتی به کار ببرم."

مقصر احتمالی : فیبروئیدها(غده هایی رشته مانند) دکتر بیل می گوید: فیبروئیدها غده های خوشخیمی هستند که در درون یا در روی دیواره رحم قرار می گیرند. آنها می توانند به کوچکی یک تخم سیب درختی یا به بزرگی یک گریپ فروت باشند، و ممکن است در یک زمان چندتا از آنها در رحم وجود داشته باشند. این غده ها معمولا در دهه ۳۰ و ۴۰ زندگی ظاهر می شوند، حدود ۴۰% از زنان در دهه ۳۰ زندگی خود یکی از آنها را دارند. زنان آمریکایی آفریقایی تبار ریسک بالاتری برای ابتلای به این غده ها دارند.

اگرچه فیبروئیدها می توانند سبب درد بشوند، ولی معمولا وجود آنها سبب شروع یک احساس دائمی فشار ملایم در ناحیه لگن می شود. دکتر مینکین می گوید: هرچه آنها به دیوراه رحم نزدیکتر باشند، خونریزی شدیدتر خواهد بود- این خونریزی ممکن است تابیشتر از ۷ روز ادامه یابد یا چنان شدید باشدکه مجبور شوید هر یک ساعت یک یا دو بار تامپون/ نوار بهداشتی خود را تعویض کنید.

خبر خوب این است که جز در مواردی که فشار در ناحیه لگن خیلی زیاد باشد یا خونریزی زیاد برایتان ایجاد زحمت کند، نیازی به هیچ درمانی ندارید. اما در صورتی که درد یا جریان خون وضع بدی ایجاد کنند، پزشک شما با دادن دارو یا در حالتهای نادر توصیه به انجام عمل جراحی برای برداشتن غده ها خواهد کرد.

علامت سوم : "من در تمام طول ماه در ناحیه لگن درد دارم، حتی در هنگام نزدیکی جنسی."

مقصر احتمالی : اندومتریوسیس ،اندومتریوسیس وضعیتی است که دلیل روشنی ندارد. دکتر بیل در این باره می گوید: بافتی که معمولا دیواره درونی رحم را می گیرد، جابجا می شود و بیرون می آید و شروع به رشد در روی ارگانهای مجاور می کند. این مشکل تقریبا حداکثر تا ۱۵ درصد زنان در سنین باروری را درگیر می سازد و پس از شروع علایم به طور متوسط حدود ۱۰ سال طول می کشد تا تشخیص داده بشود. تشخیص آن دشوار است و بخشی از این دشواری به این دلیل است که بسیاری از زنان فکر می کنند که آن صرفا انقباض و گرفتگی شدید مربوط به قاعدگی است و بنابراین برای آزمایش به سراغ متخصص نمی روند.

اندومتریوسیس معمولا سبب درد شدید در ناحیه زیر شکم – و برخی مواقع در کمر و ران ها می شود، و اغلب مواقع این درد با مصرف مسکن های معمول آرام نمی گیرد. این درد در هر زمان از ماه می تواند ظاهر شود. خونریزی شدید هم می تواند یک علامت آن باشد و همینطور مقاربت دردناک. دکتر مینکین می گوید: این احساس به شما دست می دهد که شما در هنگام دخول دچار انقباض دردناک می شوید و این به خاطر این است که آلت همسرتان به بافت رشد یافته در خارج از رحم شما برخورد می کند.

آیا این علایم برای شما آشنا هستند؟ در این صورت از متخصص زنان خود وقت ملاقاتی بگیرید. اگر او برای شما تشخیص اندمتریوسیس داد، قرصهای پیشگیری از بارداری و یا دیگر هورمونها می توانند رشد بافت اضافی را کند کنند . در موارد شدید، ممکن است برای کاهش میزان بافت تشکیل شده در خارج از رحم، نیاز به انجام عمل جراحی باشد.

علامت چهارم:" از شدت درد درد در ناحیه زیر شکم و پهلو، دولا می شوم و دچار تب می شوم."

مقصر احتمالی : بیماری التهابی لگن ، درد سخت و طاقت فرسای لگن که می تواند روزها، هفته ها و یا ماهها ادامه یابد و ممکن است همراه با تب باشد، دفع دردناک ادرار و یا ترشحات سبز رنگ یا زردرنگ ، علایمی از بیماری التهابی لگن(PID) می باشند که یک عفونت جدی بخش فوقانی دستگاه تولید مثل می باشد.بیماری PID معمولا نتیجه یک عفونت درمان نشده کلامیدیا(نوعی باکتری که دستگاه تناسلی زن و مرد را گرفتار می سازد) یا سوزاک است، از آنجا که بیماری های مسری مقاربتی ممکن است هیچ علامتی نداشته باشند، لذا گاهی اوقات شما تا زمانی که باکتری در ناحیه وسیعی گسترش نیافته، متوجه ابتلای خود نمی شوید.

دکتر بیل می گوید: نکته بسیار مهم و حیاتی این است که PID را به سرعت درمان کنید، زیرا ممکن است بافت همبند زخم( محل التیام زخم) در لوله های رحمی شما شکل بگیرد که این می تواند به ناباروری بینجامد.

بنابراین اگر به این مورد مشکوک هستید فورا به پزشک متخصص مراجعه نمایید. او آزمایشهای لازم را انجام خواهد داد و اگر شما بهPID مبتلا باشید، برایتان آنتی بیوتیک تجویز خواهد کرد. با این کار همه دردهایی که PID برای شما به وجود آورده به سرعت از بین می روند بنابراین مراجعه به پزشک را به تعویق نیندازید.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
قاعدگی دردناک

درد قاعدگی عبارت است از بروز دردشدید دل پیچه مانند به هنگام عادت ماهانه .این درد ممکن است یکی دوسال بعد از بلوغ آغاز و بطور مرتب رخ دهد(درد قاعدگی اولیه)، یا اینکه سالها بعد از وقوع اولین قاعدگی شروع شده باشد(درد قاعدگی ثانویه).

شدت علایم بیماری از یک فرد به فرد دیگر بسیار متغیر است و حتی در یک زن نیز ممکن است از یک قاعدگی به قاعدگی دیگر متفاوت باشد. معمولاً با بالا رفتن سن و به دنیا آوردن بچه علایم بیماری کمتر می شود. اینگونه زنان حتی ممکنست در سکس دیر به انزال دست یابند و یا لذت سکس را توام با درد احساس کنند . توصیه می شود در سکس با این زنان از راه اورال سکس تا حد ممکن او را تحریک کنید سپس عمل دخول انجام دهید تا لذت بیشتری ببرند.

علایم شایع:

  • درد دل پیچه مانند و گاهی تیز درقسمتهای پایین شکم،کمر و رانها. این درد با شروع قاعدگی آغاز شده و به مدت چند ساعت تا چند روز ادامه می یابد.
  • تعریق زیاد
  • زیاد شدن دفعات ادرار
  • تحریک پذیری،عصبی بودن،افسردگی
  • گاهی تهوع و استفراغ
  • فقدان انرژی
  • بندرت اسهال

علت بیماری:

  • انقباضات قوی و طولانی مدت دیواره عضلانی رحم، کش آمدن و گشاد شدن گردن رحم برای ورود خون از رحم به واژن و دفع آن.
  • عفونتهای لگنی
  • آندومتریوز
  • فیبروئیدها و سایر تومورهای خوش خیم رحم
  • استفاده از آی یو دی

عوامل تشدید کننده بیماری:

  • مصرف کافئین
  • استرس. مسائل عاطفی و روانی به خودی خود باعث درد نمیشوند اما میتوانند درد را بدتر یا پاسخ به درمان را کمتر کنند.
  • سابقه خانوادگی قاعدگی دردناک
  • ورزش نکردن
  • رژیم غذایی نامناسب

درمان:

هدف اولیه درمان این بیماری کاهش درد است. اهداف دراز مدت عبارتند از : کشف علت زمینه ساز بیماری و درمان آن، مشاوره و شاید جراحی.

  • گرما به رفع درد کمک می کند. میتوانید روی شکم و کمر کمپرس گرم بگذارید یا اینکه حمام آب داغ بگیرید.
  • برای ناراحتی خفیف استفاده از داروهایی مثل : آسپرین، ایبوپروفن، مفنامیک اسید کافی است. گاهی ممکن است بسته به علت بیماری برای شما داروهای دیگری نیز تجویز شود.
  • انجام ورزش و فعالیت بدنی منظم، شدت درد و ناراحتی را در قاعدگی بعدی کمتر می کند.
  • مصرف نوشیدنیها و غذاهای کافئین دار را متوقف کنید . دربعضی از زنان مصرف چای می تواند علایم درد قاعدگی را کاهش دهد.
  • درصورتی که درد قاعدگی با استرس و ناراحتی روحی ارتباط داشته باشد،روان درمانی یا مشاوره روانپزشکی توصیه می شود.

به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
گیاه بومادران موثر در بهبود بی اشتهایی و دردهای قاعدگی

بومادران و پیشگیری

بومادران بعلت ترکیبات تانن ، محرک معده و مقوی ان می‌باشد و باعث افزایش ترشح صفرا و کاهش اسپاسم روده گوارش و رحم می‌گردد لذا در پیشگیری از
* بی اشتهایی
* دردهای حین پریود ( بخصوص در خانم های با لگن کوچک)
موثر می‌باشد.


خانواده:

(Compositae Astraceae)


مشخصات:

گیاهی علفی و ریزوم‌دار با ساقه‌ای مستقیم که تا یک مترمیرسد و در انتها انشعاباتی با کلا‌پرک‌های صورتی و سفید وجود دارد. برگهای سرنیزه‌ای شکل که به صورت مجتمع‌های دو تا سه شاخه‌ای قرار می‌گیرند، طول برگها ۲تا۵ گاهی به ۲۰ سانتی‌متر می‌رسد و عرض انها ۱تا ۴ سانتی‌متر می‌باشد. میوه فندقه تخم مرغی شکل که در بالا فشرده می‌شود.
زمان جمع اوری ماههای خرداد تا شهریور می‌باشد.


پراکندگی:

بصورت خودرو در بریتانیا، جنوب اروپا(اناتولی) و در اسیا در کشورهای افغانستان، پاکستان، ایران‌، قفقاز و هیمالیا یافت می‌شود.
در ایران در اکثریت نقاط بصورت خودرو دیده می‌شود.


بخشهای مورد استفاده:

کل گیاه و گل‌ها


ترکیبات شیمیایی:

تر کیبات بیتر Sesquiterpene lactone bitters مهمترین و فلاونوئیدهاFlavonoids، تانن‌ها Tannins و روغنهای فرار Volatile oil عمده‌ترین ترکیبات می‌باشند.


خواص:

مقوی: بو مادران در واقع یک تقویت کننده Bitter Tonic سیستم گوارشی بخصوص برای معده میباشد.
ضد اسپاسم: اثرات ضد گرفتگی عضلات صاف روده گوارش و عضلات رحم دارد.
ضد نفخ: با بهبود ترشحات گوارشی و حرکات روده منجر به کاهش نفخ می‌گردد.
ضد التهاب: اثرات ضد التهابی بومادران مشابه بابونه ولی با شدت کمتر می‌باشد.
اشتها اور: بواسطه تحریک ترشح صفرا و مجاری گوارش اشتها اور است.
کاهش دردهای حین قاعدگی: بواسطه اثرات ضد التهابی و ضد اسپاسم منجر به کاهش دردهای حین قاعدگی می‌شود.


موارد مصرف:

پیشگیری


دردهای حین قاعدگی: جهت پیشگیری از بروز دردهای حین قاعدگی بخصوص در خانم هایی که لگن کوچک دارند موثر می‌باشد.
درمان
بی اشتهایی: بدلیل اثرات تقویت کننده ای که بر روی معده دارد و نیز موجب تنظیم ترشحات گوارشی و صفراوی میگردد، منجر به افزایش اشتها می‌گردد.{(خوراکی) کمکی}
نفخ: بخصوص اگر توام با اسپاسم باشد موثر میباشد.{(خوراکی،موضعی) کمکی}
التهابات پوستی: بواسطه اثرات ضد التهابی که دارد، در درمان زخم های مزمن، اگزما و ترک دست وپا موثر است.{(موضعی) کمکی}
دردهای قاعدگی: بواسطه اثرات ضد اسپاسم و ضد التهابی منجر به کاهش دردهای دوران قاعدگی بخصوص در موارد مزمن می‌گردد.{(خوراکی،موضعی و حمام) کمکی}


موارد منع مصرف و احتیاط:

در کسانیکه سابقه حساسیت به گیاهان تیره کاسنی ( بابونه، همیشه بهار)دارند ، منع مصرف دارد.


تداخلات دارویی:

در مصرف توام با وارفارین Warfarine بدلیل افزایش انعقاد پذیری احتمال بروز لخته افزایش می‌یابد.


مصرف در دوران بارداری:

در دوران بارداری بعلت اثرات قاعده اوری و سقط زائی منع مصرف دارد.


مصرف در دوران شیردهی:

با توجه به نبود مستندات کافی با احتیاط مصرف گردد.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
↓ Advertisement ↓
مرد

 
هیس! اینجا کسی پریود است


اپیزود اول :

«روپی کائور»، شاعر و فمینیست هندی روز بیست و چهارم دسامبر گذشته یک عکس متفاوت روی صفحه اینستاگرامش به نمایش گذاشت، عکسی که نه تصویر یک زن برهنه بود که برای اعتراض به سکسیسم و بر مبنای «حق مالکیت فرد بر بدن» قواعد اخلاقی گروه دیگری را شکسته باشد، نه تصویر زنی بود که بخواهد با نمایش بخشی از اندام برهنه اش، اغواگری کند و خواب آَشفته ی عده دیگری را بیاشوبد، تصویر، خود روپی بود در حالی که لکه خون ماهیانه، روی شلوارش نقش بسته و پشت به دوربین خوابیده بود.

اینستاگرام اما با این پیام که این عکس «حدود پذیرفته شده ی اجتماعی را شکسته است» عکس روپی را حذف کرد، روپی زیر عکسش نوشت « در این عکس زنی دیده می شود که کاملا پوشیده است، به هیچ گروه خاصی حمله نمی کند، هیچ حدی را نمی شکند و به هیچ کس توهینی نمی کند، در حالی که صفحات شما پر است از تصاویر زنانی که بدل به چیزی پورنوگرافیک شده اند، پس من دوباره آن را بازنشر می کنم »

روپی نوشت من هر ماه خونریزی می کنم تا امکان موجودیت نوع بشر را بسازم، زهدان من خانه ای است برای حیات نوع بشر،او نوشت «بعضی ها پریود زنانه را وبال گردن می دانند، انگار که این پروسه یک پل نیست مابین این کیهان و آنچه پیش از آن بوده؟ انگار که این جریان همان عشق نیست؟ این جامعه بدنِ مرا با لباس زیر می پذیرد اما با نمایش یک لکه‌ى کوچک خون نمی تواند کنار بیاید»


اپیزود دوم :

اولین بار وقتی نه سالم بود با ماجرای قباحت حرف زدن از پریود مواجه شدم، تازه عروس خانه ی روبرویی با چشم هایی که از گریه باد کرده بودند دست به دامن مادرم شد، رفتیم خانه شان؛ من و مادرم و تازه عروسی که تمام شب گریه کرده بود، گوشه ی حیاط کوچک خانه به تلی از خاکستر اشاره کرد و گفت : توی تشت ریخته بودمشان تا سر فرصت بشورمشان، چه می دانستم قرار است با رفیقش سر برسد، در را که باز کردم فرصت نشد لباس های خون آلوده را پنهان کنم، رنگ از رخش پرید و وقتی دوستش رفت از باک موتور بنزین کشید و تمام لباس زیرهایم را اینجا آتش زد و گفت بار دیگر خودت را می سوزانم.

همان روز فهمیدم حرف زدن از عادت ماهانه، خط قرمز غریبی است، از اینجا فهمیدم که مادرم مثل همیشه براق نشد و سینه سپر نکرد که «غلط کرده مرتیکه، شب که برگردد حقش را می گذارم کف دستش» ... انگار که مرد همسایه کار نه چندان بدی کرده و حق داشته.چند سال بعد وقتی پریود شدم به شدت وحشت زده بودم ، تصور می کردم به بیماری کشنده و نادری مبتلا شده ام، فکر می کردم وضع حقارت بار و کثیفی دارم و نباید از این وضعیت تازه با کسی حرف بزنم، شب های زیادی با وحشت و ترسی ناگفتنی از پروسه ای که نمی شناختمش دست به گریبان بودم.هنوز هم بعد از این همه سال وقتی می خواهم در این باره حرف بزنم و یک نفر از جنس مخالفم آن حوالی است ، ولوم صدایم را می کشم پایین.


اپیزود سوم :

ایستاده بودیم توی آَشپزخانه و داشتیم سبزی های آش نذری سالانه را می شستیم و خالی می کردیم توی سبدهای رنگ به رنگ ، مهری داشت بادمجان ها را پوست می گرفت وهمزمان هم تعریف می کرد که هفته گذشته حال و روز خوشی نداشته و تمام مدت درد قاعدگی رهایش نمی کرده، مادر شهلا وارد شد و چشم غره ای رفت که هیس! پسرها یک وقت می شنوند ها. وقتی مهری رفت مادر شهلا به دخترش گفت «هیچ خوشم نمی آید از این به بعد با دختر بی اخلاق و بی ملاحظه ای مثل مهری مراوده داشته باشی»

بعدها در پروسه ی کنجاوی های زنانه ام بارها از خودم پرسیدم «چرا در باور عمومی پریود یا قاعدگی زنانه را تقبیح می کنند و پست می شمارند اما همان آدم ها با استفاده ابزاری با تن و بدن زنانه آسوده اند، چشم چرانی می کنند، گاها تجاوز می کنند اما خون پریود را کثیف می دانند؟

دیر فهمیدم که تنم زیباست، تنم شریف است، عادت ماهیانه اتفاق حقارت باری نیست، من نه نجسم نه چیزی کم دارم، بلکه ملکه ی یک فرآیند طبیعی ام که نتیجه مستقیم این فرآیند، حیات و زندگی و زمین و مادر و نفس است.

ایران وایر , ماهرخ غلامحسین پور
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
بهداشت قاعدگی، حق مسلم هر زن

به ریزش دوره‌ای دیواره رحم که همراه با خونریزی است قاعدگی یا عادت ماهانه گفته می‌شود. طول مدت خونریزی، میزان خونریزی، فاصله بین خونریزی‌ها و سایر خصوصیات هر قاعدگی از شاخص‌های مهم سلامت زنان است.

اولین تجربه قاعدگی یا پریود (Menarche) معمولا بین ۸ تا ۱۶ سالگی اتفاق می‌افتد. عوامل مختلفی از جمله نژاد، سابقه فامیلی افراد، شرایط زندگی و نوع تغذیه، منطقه جغرافیایی محل رشد، وضعیت بهداشت و عوامل روحی در زمان شروع آن موثر هستند.مطالعات نشان داده که زندگی در مناطق شهری، اضافه وزن، زندگی در نزدیکی خط استوا سن قاعدگی را پایین‌تر می‌آورد.مدت زمان خونریزی قاعدگی معمولا سه تا پنج روز است، اما بین دو تا هشت روز می‌تواند متغیر باشد. هر سیکل قاعدگی که - از اولین روز قاعدگی تا اولین روز خونریزی دوره بعد محاسبه می‌شود- به طور متوسط ۲۸ روز طول می‌کشد و به طور کلی سیکل قاعدگی طبیعی بین ۲۶ تا ۳۵ روز متغیر است.

حجم متوسط خونریزی در هر سیکل ماهانه قاعدگی ۳۵ میلی‌لیتر است. تمامی این اعداد، به طور متوسط و بر اساس مطالعات اپیدمیولوژیک هستند و برای هر کس فرق می‌کنند و در چند سال اول بعد از شروع پریود و چند سال قبل از یائسگی تغییرات زیادی دارند. یائسگی به زمانی گفته می‌شود که خونریزی قاعدگی کاملا متوقف شود و معمولا در دهه ششم زندگی رخ می‌دهد.هنگامی نیاز به مراجعه به پزشک است که روند معمول قاعدگی تغییر کند.عوامل زیادی موجب تغییر زمان زمان قاعدگی می شوند. شایع‌ترین آنها بارداری است، اما ورزش سنگین، رژیم‌های غذایی، کاهش وزن زیاد، مسافرت، استرس روحی و جسمی، کیست‌های تخمدان، بلوغ زودرس، فیبروم (میوم) رحم و سرطان می‌تواند این زمان را تغییر دهند.

ترشحات قاعدگی شامل مقداری خون روشن شریانی، موکوس دهانه رحم (سرویکس)، ترشحات واژن و بافت دیواره رحم است. به همین دلیل رنگ ترکیب ترشحات قاعدگی کمی تیره تر از رنگ خون است. در واقع بر خلاف تصور عامه که خون قاعدگی را خونی کثیف می‌دانند، اکثر خون قاعدگی خون شریانی یا خون تمیز (حاوی اکسیژن) است. در اوایل یا اواخر خونریزی ممکن است که رنگ خون قهوه‌ای تیره باشد، این به دلیل فعالیت آنزیم‌های خاص و پدیده‌ای طبیعی است.به طور معمول عادت ماهانه در زنان باردار و شیرده اتفاق نمی‌افتد.

از نظر علمی در گذشته باور بر این بود که داشتن رابطه جنسی هنگام قاعدگی، شانس اندومتریوز و عفونت را بالا می‌برد. هنوز هم بسیاری از پزشکان توصیه می‌کنند که از نزدیکی در زمان قاعدگی پرهیز شود چون برخی مطالعات نشان می‌دهند امکان انتقال عوامل عفونی میکروبی یا ویروسی (مثل سوزاک، سیفیلیس، کلامیدیا، ویروس اچ‌آی‌وی و ویروس تب‌خال) در زمان قاعدگی افزایش می‌یابد.اما از آنجایی‌ که مطالعات جدیدتر رابطه معناداری بین نزدیکی حین قاعدگی و آندومتروز و عفونت پیدا نکردند، امروزه در صورت آمادگی ذهنی طرفین و رعایت نکات بهداشتی، منعی برای رابطه جنسی هنگام قاعدگی وجود ندارد. از سوی دیگر گفته می‌شود که انقباضات ماهیچه‌ای هنگام نزدیکی و ارگاسم می‌تواند به کاهش دردهای قاعدگی کمک کنند.

احتمال بارداری در زمان قاعدگی تقریبا صفر است در صورت نزدیکی حین قاعدگی نیازی به استفاده از روش‌های ضدبارداری نیست.در زمان قاعدگی حتما از نوار بهداشتی تمیز و یک بار مصرف شود. استحمام مرتب و زیاد در دوران قاعدگی توصیه می‌شود.اگر چه مقدار آهن از دست رفته در هر سیکل قاعدگی ناچیز است، اما در کشورهایی مثل ایران که فقر تغذیه ریشه‌کن نشده، مصرف قرص آهن برای مقابله با کم خونی فقر آهن(البته با تجویز پزشک) منطقی به نظر می‌رسد.

بسیاری از زنان شکم و کمر درد شدیدی را در دوران قاعدگی تجربه می‌کنند. علت درد، انقباضات قدرتمند عضلات رحم و عضلات شکمی اطراف رحم برای بیرون راندن ترشحات قاعدگی است. داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی مثل ایبوپروفن وناپروکسن و استفاده از کیسه آب گرم و استراحت به کاهش این درد کمک می‌کنند.سندرم قبل از قاعدگی در بعضی از زنان رخ می‌دهد که شامل دردناک شدن پستان‌ها به علت احتباس آب و نمک،خستگی و تغییرات خلقی مثل تحریک پذیری است. تغذیه سالم، کاهش مصرف کافئین و حمایت روحی اساس درمان را تشکیل می‌دهند.

دولت ها باید با آموزش صحیح به افراد جامعه، مخصوصا دختران در سن بلوغ میزان آگاهی در مورد قاعدگی را افزایش دهند. پنهان کردن قاعدگی، ایجاد حس شرمساری، کناره گرفتن از جامعه هنگام قاعدگی، به کار بردن لغات منفی برای قاعدگی، ارتباط دادن مسائل جانبی به قاعدگی، عدم درک صحیح از یک فرایند کاملا طبیعی و هر آنچه که ذره ای از طبیعی فرض شدن قاعدگی کم کند باید اصلاح شود.

دکتر امیر علیشاهی - پزشک و محقق در دانشگاه کارولینای شمالی
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
عکس های صفحه اول خیلی جالب بود.تا حالا ندیده بودم
     
  
صفحه  صفحه 4 از 4:  « پیشین  1  2  3  4 
Sexology - سکسولوژی

مراحل تغییرات روزانه دیواره مهبلی در زمان پریود شدن(همراه با عکس)

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA