انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
خانه و خانواده
  
صفحه  صفحه 5 از 34:  « پیشین  1  2  3  4  5  6  ...  34  پسین »

Confectionery | شیرینی پزی


زن

 
شیرینی هایی با طعم نارگیل

فر را با درجه حرارت ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن كنید. یك قالب كیك مربع شكل به ضلع ۲۳ سانتی متر را با كمی كره ذوب شده یا روغن چرب كنید. كف قالب را با یك قطعه كاغذ روغنی بپوشانید...

شیرینی هایی با طعم نارگیل

●شیرینی با روكش شكلات و نارگیل

▪مواد لازم:
۵۱ پیمانه آرد سفید،یك سوم پیمانه آرد ذرت،۱۸۵ گرم كره نرم شده،یك پیمانه پودرقند،۳ عدد تخم مرغ كمی زده شده،نصف قاشق چایخوری وانیل،نصف پیمانه شیر،سه چهارم پیمانه خامه غلیظ.

برای روكش:
۴ پیمانه پودرقند،یك سوم پیمانه پودر كاكائو،۳۰ گرم كره ذوب شده،دوسوم پیمانه شیر،۳ پیمانه پودر نارگیل .
فر را با درجه حرارت ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن كنید. یك قالب كیك مربع شكل به ضلع ۲۳ سانتی متر را با كمی كره ذوب شده یا روغن چرب كنید. كف قالب را با یك قطعه كاغذ روغنی بپوشانید.
آرد سفید و آرد ذرت را در ظرف گود بزرگی الك كنید. كره نرم شده، پودرقند، وانیل، تخم مرغ ها و شیر را اضافه كنید. با همزن برقی مخلوط را هم بزنید. با سرعت كم یك دقیقه به هم زدن ادامه دهید. سپس با سرعت تند همزن ۳ دقیقه دیگر مخلوط را بزنید تا هیچ گلوله ای در آن باقی نماند و حجم آن افزایش یابد. مخلوط را در قالب كیك كه از قبل آماده كرده بودید بریزید و سطح روی آن را صاف كنید. بگذارید شیرینی یك ساعت در فر بپزد تا مغز پخت شود و اگر چنگالی را در آن فرو ببرید چیزی به چنگال نچسبد. آن را از فر خارج كنید. بگذارید كیك ۳ دقیقه در قالب بماند سپس آن را بر روی شبكه سیمی برگردانید و بگذارید سرد شود.

با یك كارد اره ای بلند سطح روی كیك را كاملا صاف كنید. لبه های خشك و برشته كیك را نیز بریده جدا كنید. سپس كیك را از وسط ارتفاع آن به دو لایه تقسیم كنید.

خامه را با همزن برقی بزنید تا فرم بگیرد. آن را روی لایه زیرین كیك پخش كنید و لایه بالایی كیك را روی خامه قرار دهید. حال كیك را به ۵ ردیف ۵تایی برش بزنید تا ۲۵ قطعه كیك مربع شكل حاصل شود.
پودرقند را با پودر كاكائو، كره و شیر در یك ظرف كوچك مخلوط كنید و آن را روی ظرف دیگری حاوی آب در حال جوش قرار دهید. مخلوط را دائما هم بزنید تا یكنواخت و براق شود سپس از روی حرارت بردارید. یك پیمانه از پودر نارگیل را روی سطح صافی كه با یك قطعه كاغذ روغنی پوشانده اید بریزید. هر یك از قطعات مربع شكل كیك را ابتدا در روكش شكلاتی فرو ببرید سپس خارج كرده صبر كنید تا روكش اضافی از آن بچكد و بعد در پودر نارگیل بغلتانید. این كار را ادامه دهید تا تمام كیك ها روكش شوند.


●كیك نارگیلی

▪مواد لازم:
۷۵ گرم پودرنارگیل،۱۷۵ گرم آرد سفید،۱۰۰ گرم پودرقند،۱۰۰ گرم كره یا مارگارین نرم شده،۲ عدد تخم مرغ،حدود ۶ قاشق شیر،۲ قاشق چایخوری بیكینگ پادر.
برای روی كیك:۲ قاشق سوپخوری پودر نارگیل،یك قاشق سوپخوری پودرقند .
تخم مرغ ها را در ظرفی ریخته و كمی هم بزنید سپس شیر را به آن اضافه كنید تا حجم آن به حدود ۱۵۰ میلی لیتر برسد و بهتر است این كار را در یك ظرف مدرج انجام دهید تا به راحتی میزان شیر مورد نیاز مشخص شود. نیمی از پودرقند را همراه با پودر نارگیل اضافه كنید و مخلوط كنید سپس بگذارید ۳۰ دقیقه بماند.
آرد را همراه با بیكینگ پادر در ظرف گودی الك كنید و باقی مانده پودرقند را به آن بیفزایید. كره را به آن اضافه كنید و مخلوط كنید تا به صورت گلوله های ریز مغز نان درآیند. حالا مخلوط پودر نارگیل را به آن اضافه كنید. خوب مخلوط كنید و سپس مایه كیك را در یك قالب كیك مستطیل مخصوص كیك صبحانه كه از قبل چرب كرده و كمی آرد در آن پاشیده اید بریزید. پودرقند و پودر نارگیلی كه برای روی كیك كنار گذاشته بودید مخلوط كرده روی سطح مایه كیك بپاشید.
كیك را به مدت ۴۵ تا ۵۰ دقیقه در فر كه از قبل با حرارت ۱۹۰ درجه سانتیگراد یا ۳۷۵ درجه فارنهایت گرم كرده اید، بپزید. سپس از فر خارج كرده بر روی شبكه سیمی سرو كنید.

●بیسكویت جوی نارگیلی

▪مواد لازم:
یك پیمانه آرد سفید ،یك پیمانه جوی پرك ،سه چهارم پیمانه پودر نارگیل،سه چهارم پیمانه پودر قند،۱۲۵ گرم كره،یك قاشق سوپخوری عسل،۵۱ قاشق چایخوری جوش شیرین ،۲ قاشق سوپخوری آب جوش.
فر را با حرارت ۱۵۰ درجه سانتیگراد روشن كنید تا گرم شود. سینی فر را با كمی روغن یا كره چرب كنید. آرد، جوی پرك و پودر نارگیل را با پودر قند در ظرف گودی مخلوط كنید.
كره و عسل را در ظرف كوچكی مخلوط كرده و بر روی حرارت تند اجاق گاز قرار دهید و هم بزنید تا ذوب شوند. جوش شیرین و آب جوش را مخلوط كنید و آن را به عسل و كره بیفزایید، این مخلوط را به ظرف حاوی آرد و پودرنارگیل اضافه كنید و هم بزنید تا كاملا مخلوط شوند.هر یك قاشق سوپخوری از خمیر حاصل را در دست ابتدا به صورت یك گلوله و سپس به صورت دایره ای تخت درآورید و در سینی با فاصله ۶سانتی متر از یكدیگر بچینید.
شیرینی ها را حدود ۱۵ الی ۲۰ دقیقه در فر بپزید تا طلایی رنگ شوند. سپس از فر خارج كرده بگذارید حدود ۲ دقیقه بماند، بعد از سینی جدا كرده و بر روی شبكه سیمی سرو كنید.
     
  
زن

 
شیرینی‌پزی با میوه‌های تابستانی

سالاد میوه مخلوط از میوه های تابستانی مانند انواع انگور، توت فرنگی و گیلاس بدون هسته پودر قند را با شیر و مایه خمیر مخلوط كنید و بگذارید ۱۰ دقیقه بماند...

شیرینی‌پزی با میوه‌های تابستانی

● ساوارین میوه
۱ قاشق چایخوری پودر قند۱۷۵، میلی لیتر شیر گرم۱۵، گرم مایه خمیر خشك۲۲۵، گرم آرد سفید الك شده۳، عدد تخم مرغ زده شده۱۰۰، گرم كره ذوب شده۱۵۰، گرم شكر۲۵۰، میلی لیتر آب،آب یك عدد لیموترش۵، قاشق سوپخوری آب پرتقال.

سالاد میوه مخلوط از میوه های تابستانی مانند انواع انگور، توت فرنگی و گیلاس بدون هسته پودر قند را با شیر و مایه خمیر مخلوط كنید و بگذارید ۱۰ دقیقه بماند. آرد را با نمك مخلوط كنید و تخم مرغ، مایه خمیر و كره ذوب شده را به آن اضافه كنید و هم بزنید تا خمیر نرمی حاصل شود. آن را در یك قالب گرد حلقه ای به قطر ۲۳ سانتی متر كه از قبل داخل آن را كمی چرب كرده اید بریزید و روی آن را بپوشانید. بگذارید در جای گرمی بماند تا خمیر ور آمده و تا لبه ظرف برسد.

كیك را در فر كه از قبل با درجه حرارت ۲۰۰ درجه سانتی گراد یا ۴۰۰ درجه فارنهایت گرم كرده اید به مدت ۴۰ دقیقه یا تا زمانی كه پخته و سطح آن طلایی شود بپزید، سپس از فر خارج كرده و از قالب بیرون بیاورید. بگذارید روی یك شبكه سیمی سرد شود.شكر و آب را با هم مخلوط كنید و بگذارید روی حرارت متوسط اجاق گاز به جوش آمده و ۵ دقیقه بجوشد تا حجم آن نصف شده و غلیظ شود. آب لیمو و آب پرتقال را اضافه كنید. سطح روی كیك را با چنگال سوراخ كنید و سپس شربت گرم را قاشق قاشق روی آن بریزید. بگذارید كیك شربت را جذب كند. پس از سرد شدن كامل كیك حفره داخل آن را با سالاد میوه پر كنید. در صورت تمایل با كمی خامه زده شده روی آن را تزئین كنید و سرو نمایید.
     
  
زن

 
شیرینی توت فرنگی به شکل ماهی

پوست‌ لیمو را به‌ نرمی‌ رنده‌ کرده‌ و بهمراه‌ آرد در ظ‌رفی‌ بریزید. وانیل‌، شکر، نمک‌ و بکینگ‌پودر را با هم‌مخلوط‌ کرده‌ و به‌ ظ‌رف‌ مورد نظ‌ر اضافه‌ کنید...

شیرینی توت فرنگی به شکل ماهی

● مواد لازم‌
▪ توت‌ فرنگی‌ ۵۰۰ گرم‌
▪ لیمو ترش‌ ۱ عدد
▪ یک‌ عدد تخم‌مرغ‌ کامل‌ + یک‌ عدد زرده‌ تخم‌مرغ‌
▪ آرد ۲۵۰ گرم‌
▪ کره‌ نرم‌شده‌ ۱۵۰ گرم‌
▪ شکر ۱۲۵ گرم‌،
▪ بکینگ‌ پودر نصف‌ قاشق‌ چایخوری‌
▪ ژله‌ توت‌فرنگی‌ ۱۰۰ گرم‌
▪ وانیل‌ ۱۴ قاشق‌چایخوری‌
▪ روغن‌ ۲ قاشق‌ سوپ‌خوری‌
▪ نقل‌ سفید
▪ کمی‌ نمک‌

● ط‌رز تهیه‌
پوست‌ لیمو را به‌ نرمی‌ رنده‌ کرده‌ و بهمراه‌ آرد در ظ‌رفی‌ بریزید. وانیل‌، شکر، نمک‌ و بکینگ‌پودر را با هم‌مخلوط‌ کرده‌ و به‌ ظ‌رف‌ مورد نظ‌ر اضافه‌ کنید. وسط‌ مواد را کمی‌ گود کنید، کره‌ را چند قسمت‌ کرده‌ و دروسط‌ آنها قرار دهید و سپس‌ آنها را با نوک‌ انگشتان‌ خود آرام‌ ورز داده‌ تا خمیر مواد کاملا با هم‌ مخلوط‌ شوندپس‌ از آن‌ تخم‌مرغ‌ و زرده‌ تخم‌مرغ‌ را اضافه‌ نمائید و ورز داده‌ تا خمیر به‌ دستتان‌ نچسبد. سپس‌ آنها را بمدت‌یکساعت‌ درون‌ کیسه‌ای‌ در یخچال‌ قرار دهید. فر را از قبل‌ تا دمای‌ ۲۱۰۰C گرم‌ کنید. روی‌ میز را آرد پاشیده‌خمیر را به‌ ضخامت‌ نیم‌ سانتی‌متر باز نمائید. سپس‌ خمیر را با چاقو یا خمیربر به‌ صورت‌ ۶ عدد ماهی‌ برش‌دهید. خمیر را در سینی‌ چرب‌ شده‌ قرار دهید و آنها را بمدت‌ ۱۲ دقیقه‌ در فر بگذارید. توسط‌ گریل‌ سط‌ح‌ روی‌خمیرها را هم‌ برشته‌ کنید و بگذارید کاملا سرد شود. سپس‌ ژله‌ای‌ را که‌ کمی‌ خود را گرفته‌ و از حالت‌ مایع‌کامل‌ درآمده‌ روی‌ ماهی‌ها بمالید. توت‌ فرنگی‌ها را از ط‌ول‌ برش‌ داده‌ بر روی‌ ماهی‌ها قرار دهید و باقیمانده‌ژله‌ را روی‌ آن‌ بریزید و در یخچال‌ قرار دهید تا ژله‌ها بسته‌ شود سپس‌ با نقل‌ سفید روی‌ آن‌ را تزئین‌ نمائید.
     
  
زن

 
طرز تهیه تافی های متفاوت


از آنجایی که تهیه این تافیها به سرعت عمل نیاز دارد، بهتر است از قبل تمام لوازم مورد نیاز را آماده کنید. یک چنگال، یک یا دو سینی متناسب با گنجایش یخچال و مقداری کاغذ روغنی آماده کنید...

طرز تهیه تافی های متفاوت

● مواد لازم
▪ ۴۰۰ گرم تافی کاراملی ساده (حدود ۴۰ تا ۵۰ عدد)
▪ ۳۵۰ گرم شکلات تلخ یا کم شیرینی خرد شده
▪ ۲ پیمانه خلال پسته یا ۳۰۰ گرم خلال بادام (یا مقداری از هردو)


● روش تهیه
۱) از آنجایی که تهیه این تافیها به سرعت عمل نیاز دارد، بهتر است از قبل تمام لوازم مورد نیاز را آماده کنید. یک چنگال، یک یا دو سینی متناسب با گنجایش یخچال و مقداری کاغذ روغنی آماده کنید.
۲) خلال پسته و بادام را در دو کاسه مجزا بریزید.
۳) لفاف تافیها را باز کرده و آنها را در ظرف مناسبی قرار دهید.
۴) شکلاتها را روی حرارت ملایم یا از طریق بن ماری (قرار دادن ظرف حاوی شکلات در قابلمه آب جوش) آب کرده، از روی حرارت بردارید. در صورت لزوم در میانه کار میتوانید دوباره آنها را آب کنید، اگر از روش بن ماری استفاده میکنید، میتوانید ظرف حاوی شکلات را در ظرف آب جوش باقی بگذارید اما آنرا از روی شعله بردارید.

۵) هر تافی را با چنگال برداشته، داخل شکلات فرو ببرید، اضافه شکلات را با لبه قابلمه بگیرید و سپس تافی شکلاتی را تا نیمه در خلال پسته یا بادام بزنید. میتوانید تعدادی از تافیها را هم تا نیمه شکلاتی کرده و همان نیمه شکلاتی را با بادام بپوشانید.
۶) کاراملها را روی کاغذ روغنی که داخل سینی قرار داده ایم میچینیم و سینیها را به مدت ۳۰ دقیقه داخل یخچال قرار میدهیم. این تافیها را میتوانید در ظرفی دربسته تا یک هفته نگهداری نمایید.
     
  
زن

 
کرانچ خرما

روی یك ظرف كم عمق را با فویل بپوشانید. بیسكویت ها را داخل یك پلاستیك بریزید و با وردنه روی آن بكوبید تا خرد شود. خرماها را خرد كنید...

کرانچ خرما

▪ مواد لازم
▪ بیسكویت ۱ پاكت ‎/ ۲۲۵ گرم
▪ خرما بدون هسته ۷۵ گرم
▪ كره ۷۵ گرم
▪ شهد خرما ۲ قاشق غذاخوری
▪ كشمش ۷۵ گرم
▪ شكلات شیری یا قهوه ای ۱۵۰ گرم
ـ ۲۴ عدد - زمان آماده سازی ۱۰ دقیقه


▪ طرز تهیه
روی یك ظرف كم عمق را با فویل بپوشانید. بیسكویت ها را داخل یك پلاستیك بریزید و با وردنه روی آن بكوبید تا خرد شود. خرماها را خرد كنید . كره و شهد را با هم در یك ظرف گرم كنید تا وقتی كه كره كاملاً آب شود.بیسكویت های خرد شده و خرما و كشمش را با هم مخلوط كنید و روی فویل بریزید و با پشت قاشق آن را صاف كنید. شهد و كره را روی بیسكویت ها بریزید و صبر كنید تا كاملاً خنك شوند. شكلات ها را داخل یك كاسه بریزید و به روش بن ماری* آب كنید و سپس با قاشق روی مخلوط روی بیسكویت بمالید و با یك كاردك صاف كنید. بعد از آن كه سرد شد، مخلوط را با فویل از ظرف جدا كنید و سپس فویل را از زیر بیسكویت ها جدا كرده بیسكویت ها را به ۲۴ قسمت تقسیم كنید و داخل ظرف بگذارید.
* بن ماری: گرم كردن كره یا شكلات با قرار دادن آن روی بخار یا آب جوش
     
  
زن

 
شیرینی‌پزی با میوه‌های تابستانی

سالاد میوه مخلوط از میوه های تابستانی مانند انواع انگور، توت فرنگی و گیلاس بدون هسته پودر قند را با شیر و مایه خمیر مخلوط كنید و بگذارید ۱۰ دقیقه بماند...

شیرینی‌پزی با میوه‌های تابستانی

● ساوارین میوه
۱ قاشق چایخوری پودر قند۱۷۵، میلی لیتر شیر گرم۱۵، گرم مایه خمیر خشك۲۲۵، گرم آرد سفید الك شده۳، عدد تخم مرغ زده شده۱۰۰، گرم كره ذوب شده۱۵۰، گرم شكر۲۵۰، میلی لیتر آب،آب یك عدد لیموترش۵، قاشق سوپخوری آب پرتقال.

سالاد میوه مخلوط از میوه های تابستانی مانند انواع انگور، توت فرنگی و گیلاس بدون هسته پودر قند را با شیر و مایه خمیر مخلوط كنید و بگذارید ۱۰ دقیقه بماند. آرد را با نمك مخلوط كنید و تخم مرغ، مایه خمیر و كره ذوب شده را به آن اضافه كنید و هم بزنید تا خمیر نرمی حاصل شود. آن را در یك قالب گرد حلقه ای به قطر ۲۳ سانتی متر كه از قبل داخل آن را كمی چرب كرده اید بریزید و روی آن را بپوشانید. بگذارید در جای گرمی بماند تا خمیر ور آمده و تا لبه ظرف برسد.

كیك را در فر كه از قبل با درجه حرارت ۲۰۰ درجه سانتی گراد یا ۴۰۰ درجه فارنهایت گرم كرده اید به مدت ۴۰ دقیقه یا تا زمانی كه پخته و سطح آن طلایی شود بپزید، سپس از فر خارج كرده و از قالب بیرون بیاورید. بگذارید روی یك شبكه سیمی سرد شود.شكر و آب را با هم مخلوط كنید و بگذارید روی حرارت متوسط اجاق گاز به جوش آمده و ۵ دقیقه بجوشد تا حجم آن نصف شده و غلیظ شود. آب لیمو و آب پرتقال را اضافه كنید. سطح روی كیك را با چنگال سوراخ كنید و سپس شربت گرم را قاشق قاشق روی آن بریزید. بگذارید كیك شربت را جذب كند. پس از سرد شدن كامل كیك حفره داخل آن را با سالاد میوه پر كنید. در صورت تمایل با كمی خامه زده شده روی آن را تزئین كنید و سرو نمایید.
     
  
زن

 
کالبورا باستی

در ظرفی مناسب مارگارین را روی حرارت ملایم آب کنید. بعد روغن مایع را اضافه کرده بجوشانید. سپس آرد را افزوده و چند دقیقه هم بزنید و از روی حرارت بردارید...

کالبورا باستی

● مواد لازم:
▪ آرد گندم=حدود ۳۵۰ گرم
▪ روغن مایع=۱۵۰ گرم
▪ مارگارین=۲۰۰ گرم
▪ ماست=۳ قاشق غذاخوری
▪ تخم مرغ= ۱عدد
▪ بیکینگ پودر=۱ قاشق مراخوری
▪ نمک=۴/۱ قاشق چایخوری
▪ مغز گردو نیم کوب شده=۲۰۰ گرم


● مواد لازم برای شربت:
▪ شکر=۸۵۰ گرم
▪ آب=۶ لیوان
▪ آب لیمو ترش=چند قطره


● طرز تهیه:
در ظرفی مناسب مارگارین را روی حرارت ملایم آب کنید. بعد روغن مایع را اضافه کرده بجوشانید. سپس آرد را افزوده و چند دقیقه هم بزنید و از روی حرارت بردارید. بعد از خنک شدن مایه آرد،به آن تخم مرغ،ماست،نمک و بیکینگ پودر اضافه کنید. همه مواد را خوب هم بزنید تا خمیر نرمی بدست آید.به اندازه یک لیمو از خمیر بردارید و خمیر را با دست روی رنده پهن کنید تا برآمدگی های رنده روی خمیر بیفتد. وسط خمیر را با یک قاشق مرباخوری مغز گردوی نیم کوب شده پر کرده،خمیر را ببندید و بدون اینکه سینی فر را چرب کنید،شیرینی ها را در آن بچینید. فر را از قبل با درجه حرارت ۱۸۰ درجه سانتیگراد گرم کنید و سینی فر را در طبقه وسط بگذارید و صبر کنید تا رنگ شیرینی ها طلایی شود.


● طرز تهیه شربت:
برای درست کردن شربت شیرینی،شکر و آب را در ظرفی بجوشانید تا غلیظ شود. بعد چند قطره آب لیموترش به شربت بیفزایید و چند دقیقه دیگر بجوشانید. شربت را خنک کنید و هنگام سرو به میزان دلخواه روی شیرینی ها بریزید
     
  
زن

 
طرز تهیه شیرینی کرم دار

کره و پودر قند را با همزن برقی هم می زنیم تا نرم شود. سپس مخلوط آرد و نشاسته ذرت (که قبلاً با هم مخلوط کرده و الک کرده ایم) را اضافه می کنیم. سپس این مخلوط را در قیف ریخته و به شکل شکوفه ریز در آورده...

شیرینی کرم دار

مواد لازم:
کره 125 گرم
پودر قند 2 قاشق غذاخوری
آرد 1 پیمانه و 2 قاشق سوپ خوری
نشاسته ذرت 4 قاشق سوپ خوری


طرز تهیه:
کره و پودر قند را با همزن برقی هم می زنیم تا نرم شود. سپس مخلوط آرد و نشاسته ذرت (که قبلاً با هم مخلوط کرده و الک کرده ایم) را اضافه می کنیم. سپس این مخلوط را در قیف ریخته و به شکل شکوفه ریز در آورده و در سینی چرب شده می چینیم. بعد سینی را در پنجره وسط فر با درجه حرارت 180 درجه سانتیگراد یا 350 درجه فارنهایت و به مدت 20 دقیقه قرار می دهیم تا رنگ روی شیرینی طلائی شود. پس از پخت و سرد شدن شیرینی ها بین دو شیرینی را کرم (که مواد لازم و طرز تهیه آن در زیر آمده است) می زنیم و دو قسمت را به هم می چسبانیم.


مواد لازم برای کرم لیموئی داخل شیرینی:
کره 30 گرم
رنده ی پوست لیمو کمی
پودر قند نرم ربع پیمانه
آب لیموی تازه 1 قاشق چایخوری


طرز تهیه:
کره را با همزن برقی هم می زنیم، رنده ی پوست لیمو و پودر قند را اضافه کرده و دوباره با همزن هم می زنیم تا این که پف کند. سپس آب لیمو را اضافه می کنیم و کمی هم می زنیم. پور قند را حتماً الک ریز کنید.
     
  
زن

 
طرز تهیه رولت خرما

ابتدا کره و پودر قند را می زنیم تا کاملاً مخلوط شوند. بعد زرده تخم مرغ و شیر را اضافه می کنیم . آرد را الک کرده کم کم با مواد دیگر مخلوط می کنیم تا خمیری به دست آید که به دست نچسبد...

طرز تهیه رولت خرما

مواد لازم:
خرما 500 گرم
شکر درشت نصف پیمانه
آرد 3 پیمانه
پودر قند نصف پیمانه
کره سه چهارم پیمانه
شیر نصف پیمانه
زرده تخم مرغ 1 عدد
گردو ( نگینی شده) 1 پیمانه


طرز تهیه:
ابتدا کره و پودر قند را می زنیم تا کاملاً مخلوط شوند. بعد زرده تخم مرغ و شیر را اضافه می کنیم . آرد را الک کرده کم کم با مواد دیگر مخلوط می کنیم تا خمیری به دست آید که به دست نچسبد. میز را کمی آرد پاشیده خمیر را صاف می کنیم و به صورت مستطیل برش می دهیم . هسته خرما را بیرون می آوریم در صورت لازم پوست آن را می‌گیریم و به جای آن ، داخل خرما مغز گردو می‌گذاریم. برشی از خمیر را برداشته و خرما را لای خمیر می‌گذاریم. خمیر را اول در سفیده می‌غلطانیم . بعد گردو و شکر درشت را با هم مخلوط نموده و شیرینی‌ها را بعد از سفیده درگردو و شکر می‌غلطانیم. کف سینی را چرب می‌کنیم شیرینی را در سینی گذاشته به مدت 35 تا 40 دقیقه در طبقه بالای فر می‌گذاریم.حرارت فر را روی350 درجه فارنهایت( 175 درجه سانتیگراد) تنظیم می کنیم تا زیر و روی شیرینی کاملاً‌ طلایی شود ( می توانیم از پودر نارگیل و کنجد هم به جای گردو استفاده نماییم ).
منبع:جام جم آنلاین
     
  
زن

 
دونات شكلاتي

آرد و بیكینگ پودر را با هم الك كرده كنار بگذارید بقیه مواد را در مخلوط كن ریخته با هم خوب مخلوط كنید مواد را ...در ظرف سرداری به مدت 1 ساعت



ashpaza

مواد لازم:
شیر گرم 1 لیوان
پنیر خامه ای 2 قاشق غذاخوری
شكر 2/1 لیوان
روغن مایع 3/1 لیوان
خمیرمایه 1 قاشق غذاخوری
وانیل 2/1 قاشق چایخوری
نمك كمی
آرد سفید 3 لیوان
بیكینگ پودر 1 قاشق مرباخوری


طرز تهیه:
1. آرد و بیكینگ پودر را با هم الك كرده كنار بگذارید.
2. بقیه مواد را در مخلوط كن ریخته با هم خوب مخلوط كنید.
3. مواد را در ظرف سرداری به مدت 1 ساعت در جای گرمی قرار دهید تا حجم آن تقریبا دو برابر شود.
4. مخلوط آرد و بیكینگ پودر را به مواد اضافه كرده با دست ورز دهید سپس مواد را در ظرف سرداری به مدت 2 ساعت در جای گرمی قرار دهید تا حجم مواد زیاد شود.
5. خمیر را با وردنه باز كرده ،قالب بزنید سپس دونات ها را در سینی فری كه از قبل چرب كرده و كاغذ روغنی انداخته اید با فاصله از هم بگذارید.
6. روی دونات ها با برس كمی شیر مایع بكشید.
7. سینی را در فری كه از قبل گرم كرده اید قرار دهید تا دونات ها با حرارت 170 درجه سانتیگراد و به مدت 5 تا 7 دقیقه بپزند. روی دونات های باید طلایی رنگ شود.
8. روی دونات ها را می توانید با شكلات تخته ای ذوب شده تزئین كنید.
     
  
صفحه  صفحه 5 از 34:  « پیشین  1  2  3  4  5  6  ...  34  پسین » 
خانه و خانواده

Confectionery | شیرینی پزی

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA