انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
خانه و خانواده
  
صفحه  صفحه 4 از 24:  « پیشین  1  2  3  4  5  ...  21  22  23  24  پسین »

Slimming and Obesity Diets | انواع رژیم لاغری و چاقی


زن

 
سلامت - رژیم غذایی - بهترین رژیم لاغری برای خانمها

بهترین رژیم لاغری برای زنان !زنان باید به رژیم غذایی خود بسیار اهمیت بدهند و تا جایی که می‌توانند از مصرف انواع چربی و قند پرهیز کنند...

استاد دانشگاه و مدیر گروه تغذیه مرکز متابولیک دانشگاه علوم پزشکی تهران، رژیم‌های نادرست غذایی در میان زنان ایرانی را شایع دانست و گفت: «رژیم غذایی باید رژیمی ماندگار باشد. یعنی اگر فردی برای لاغری رژیم می‌گیرد باید به صورتی برنامه‌ریزی کند که از همه انواع مواد غذایی استفاده کند.»

دکتر سعید حسینی، گفت: «هدف از رژیم‌های لاغری، کم کردن بافت چربی است. استاندارد کم کردن بافت چربی و به دنبال آن کاهش وزن در هر فرد و به ویژه برای زنان، نیم یا یک کیلو در هفته است.»

وی با اشاره به اینکه رژیم‌های لاغری در میان زنان کشورمان بسیار رواج پیدا کرده است، افزود: «هر رژیم غذایی که باعث شود فرد بیش از نیم تا یک کیلو در هفته وزن کم کند، روشی غیر استاندارد است که باعث از دست رفتن آب بدن، دردهای عضلانی و دیگر املاح بدن می‌شود که بسیار برای سلامتی مضر است. همین از دست دادن املاح و آب بدن، متابولیسم را کم کرده و در دراز مدت باعث چاقی مجدد می‌شود؛ گرچه در کوتاه مدت لاغری مقطعی دارد»

وی ادامه داد: «اگر فردی می‌خواهد با کم کردن وزن سلامتی خود را حفظ کند، باید بداند که کم کردن ۱۰ درصد از وزن، بهترین راه برای کاهش وزن و حفظ سلامتی است. مشکلات قلبی و عروقی، فشارخون و زانو درد از بیماری‌هایی هستند که با رژیم نادرست غذایی فرد را دچار مشکل می‌کند که متاسفانه بسیاری از زنان کشور ما از این عارضه‌های رژیم نادرست غذایی آگاه نیستند.»

دکتر حسینی اضافه کرد: رژیم غذایی باید رژیمی ماندگار باشد. یعنی اگر فردی برای لاغری رژیم می‌گیرد باید به صورتی برنامه‌ریزی کند که از همه نوع مواد غذایی استفاده کند. بسیاری از افراد برای رژیم لاغری، کربوهیدرات‌ها را از وعده غذایی حذف و به جای آن از گوشت و پروتئین‌ها استفاده می کنند.

فقر آهن از شایع‌ترین فقرهای غذایی در زنان است

دکتر حسینی همچنین فقر آهن در میان زنان را از شایع‌ترین فقرهای غذایی برشمرد و گفت: «زنان به دلیل عادت ماهانه مقداری از آهن بدن خود را از طریق خونریزی از دست می‌دهند که باید این آهن از دست رفته به طریقی جایگزین شود. این مقدار آهن از دست رفته می‌تواند به دو طریق حیوانی و گیاهی تامین شود.»

وی افزود: «طریق حیوانی که منظور‌‌ همان استفاده از گوشت حیوانات است بهترین روش برای جایگزین کردن آهن از دست رفته است. اما منابع گیاهی، منابع خیلی خوبی برای تامین آهن بدن زنان نیستند. به دلیل گران بودن گوشت، در بسیاری از کشور‌ها بعضی از مواد غذایی را با آهن غنی می‌کنند. آرد، انواع نوشیدنی‌ها و مواد غذایی ارزان قیمت از موادی هستند که در بعضی کشور‌ها با آهن غنی می‌شوند.»
دکتر حسینی گفت: «زمانی در کشور ما نیز بحث غنی سازی آهن مطرح شد اما به نظر می‌رسد این طرح هنوز به نتیجه‌ای نرسیده است.»

متخصص تغذیه در پایان، به توصیه‌های تغذیه‌ای برای زنان کشورمان اشاره کرد و گفت: «اگر می‌خواهیم بیماری‌های حوزه زنان کم شود، باید در زمینه تغذیه به زنان کشورمان آگاهی داده شود. بیماری‌هایی که به دلیل تغذیه نادرست در میان مردم شایع است، به بیماری‌های مزمن غیرواگیردار معروف هستند. زنان خانه دار ایرانی بعضا به تغذیه خود اهمیت چندانی نمی‌دهند. از آنجایی که مادران ایرانی به فداکاری معروفند، عمدتا ته مانده ظروف پخت غذا، وعده غذایی آن‌هاست که بسیار چرب و مضر است.»
وی افزود: «هچنین بسیاری از زنان کشور ما خانه‌دار هستند و به دلیل اینکه مدت زیادی را در خانه به سر می‌برند، خوردن، یکی از سرگرمی‌های آن‌ها محسوب می‌شود. تمام این مسائل سبب شده اغلب زنان کشورمان اضافه وزن داشته باشند و با بیماری‌های مزمن واگیردار همچون پوکی استخوان، بیماری‌های قلبی و عروقی و... دست و پنجه نرم کنند. بنابراین زنان باید به رژیم غذایی خود بسیار اهمیت بدهند و تا جایی که می‌توانند از مصرف انواع چربی و قند پرهیز کنند
منبع:سلامت نیوز
     
  
زن

 
سلامت - رژیم غذایی - نوشیدنی های لاغر کننده

راز کاهش وزن، این نیست که تنها به محتویات بشقاب غذا نگاه کنید. نوشیدنی های محبوب زیادی هستند که بخاطر وجود کربوهیدرات فراوان، کار را خراب می کنند. برخی آبمیوه ها و نوشابه های انرژی زا از این جمله هستند. اما در این مطلب قصد داریم به معرفی پنج نوشیدنی مطلوب و خوش طعم بپردازیم که به کاهش وزن شما کمک شایانی می کنند

۱- آب
همه می دانیم آب یکی از بهترین عوامل کمک به کاهش وزن است. اما شاید با خود بگویید: «نمی شود که همیشه آب نوشید!» شاید حرف شما صحیح باشد. اما اگر می خواهید نوشیدنی شما علاوه بر سلامتی منجر به افزایش وزنتان نشود، آب گزینه ای عالی است. می توانید برای تنوع بخشیدن به طعم آب، چند قطره از یک لیمو را در آن بچکانید. حتی ترکیب مقداری آب گوجه فرنگی با آب نیز می تواند نوشیدنی ای سالم، خوش طعم و گوارا باشد. امتحانش کنید.

۲- آب سبزیجات
آیا می دانید که فیبر موجود در سبزیجات، یکی از بهترین گزینه ها در افزایش سوخت و ساز بدن و کاهش وزن، به حساب می آید؟ آب سبزیجات، می تواند علاوه بر تامین فیبر بدن، بخاطر داشتن طعم های تند و مخصوص، حس چشایی شما را در جهت مثبت، تحریک کند.

۳- چای شیرین نشده
قدرت چای سبز در افزایش میزان سوخت و ساز بدن و کمک به کم کردن وزن، ثابت شده است. می توانید آن را به صورت سرد یا گرم، به همراه مقداری عسل و یا شیرین کننده دیگری که قند کمی دارد، بنوشید. البته چای قرمز و اولونگ (چای سنتی چینی) هم همانند چای سبز، حاوی آنتی اکسیدان هایی هستند که می توانند علاوه بر کمک به کاهش وزن، سموم انباشت شده در بدن را پاکسازی کنند.

۴- قهوه
نوشیدن یک فنجان قهوه در صبح می تواند منجر به افزایش کافئین و سرکوب احساس گرسنگی شود. البته مصرف مقدار زیاد آن زیاد خوب نیست، اما مصرف آن به افزایش سوخت و ساز بدن کمک می کند. همچنین اضافه کردن شیر و مقدار بسیار کمی شکر به قهوه، توصیه می شود.


۵- شیر کم چرب شما را از چاقی نجات می دهد
این نوشیدنی غذای روزانه محسوب می‌شود و مصرف آن مانند آب و نان ضروری است.مصرف شیر موجب افزایش قدرت یادگیری می‌شود و هم چنین از چاقی و ذخیره چربی اطراف شکم و کمر پیش گیری می‌کند. عزیزا... کمال‌زاده، محقق و مشاور در زمینه کیفیت شیر اظهار داشت: شیر یکی از کامل‌ترین و مهم ترین منابع غذایی محسوب می‌شود زیرا مواد موجود در این ماده غذایی بسیاری از احتیاجات بدن را تأمین می کند.

وی گفت: شیر غذای روزانه محسوب می‌شود و مصرف آن مانند آب و نان ضروری است. این محقق افزود: مصرف نکردن شیر موجب کوتاهی قد، نرمی استخوان، خرابی لثه و دندان‌ها به ویژه در کودکان و نوجوانان می‌شود؛ مصرف نکردن شیر هم چنین موجب بروز اختلالات بینایی می شود و شرایط ابتلا به بیماری‌های عفونی را فراهم می‌کند.

شیر، یکی از بهترین نوشیدنی ها برای بدن است. منبعی عالی از پروتئین ها، ویتامین D و کلسیم که می تواند به رشد و استحکام استخوان ها کمک شایانی نماید. البته شیر کم چرب و بدون خامه.

اگر با مصرف شیر مشکل دارید، می توانید آن را به همراه مقدار کمی قهوه و یا کاکائو مصرف کنید. شیرکاکائو بهترین نوشیدنی انرژی زا است.
منابع :
shafaf.ir
khorasannews.com
     
  
زن

 
واقعیت چاقی پس از ازدواج

یك كارشناس آمریكایی اظهار داشت: این گفته قدیمی كه زوج ‌های جوان پس از ازدواج، دچار اضافه وزن یا چاقی می ‌شوند صحت دارد و واقعا اتفاق می‌ افتد.

واقعیت چاقی پس از ازدواج

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، دكتر "لونا ساندون" محقق و متخصص مركز پزشكی "سوات وسترن" دانشگاه تگزاس در دالاس با انتشار مقاله‌ ای در این زمینه خاطرنشان كرد: تحقیقات نشان داده است پس از ازدواج، هر یك از زوجین به طور متوسط بین 7 /2 تا 4 کیلوگرم بیشتر از افراد مجرد افزایش وزن پیدا می ‌كنند.

وی افزود: البته زوج‌ ها هم اگر بخواهند وزن خود را كاهش دهند، چندین راه وجود دارد. برای مثال بهترین روش برای زوج‌ ها این است كه یكدیگر را تشویق كنند کمتر بخورند و نوع و میزان غذای یكدیگر را كنترل كنند.

یکی از دلایل چاقی افراد پس از ازدواج، استفاده از فست فودها و غذاهای بیرون است.
دكتر ساندون در بیانیه ‌ای تصریح كرد: زوج‌ های جوان با در اختیار داشتن وسایل مناسب و جدید آشپزخانه می ‌توانند به شیوه ‌ای سالم‌ تر و با چربی كمتر، غذاها را تهیه کنند و در نتیجه به كاهش وزن خود در حد مطلوب كمك كنند.



این متخصص آمریكایی تاكید كرد: زوج ‌هایی كه تازه ازدواج كرده‌اند به جای این كه دائما به رستوران بروند و غذاهای آماده و فست فود مصرف كنند، باید بیاموزند كه با استفاده از وسایل جدید طبخ غذا در منزل خود، وعده‌های غذایی سالم و لذت بخش تهیه كنند.

به یاد داشته باشید غذایی كه در منزل تهیه می ‌شود همیشه سالم ‌تر و مقرون به صرفه ‌تر است.

برگرفته از وب سایت تبیان
     
  
زن

 
چاق نشدن در تعطیلات

تحقیقات نشان داده است که وزن افراد در تعطیلات، بیشتر از زمان‌های عادی بالا می‌رود و این اضافه وزن، طی سال‌ها روی هم جمع می‌شود و به چاقی بدن منجر می‌گردد.



چاق نشدن در تعطیلات

برای اکثر افراد، اضافه کردن وزن خیلی راحت تر از کم کردن آن است، به همین دلیل وقتی حتی نیم یا یک کیلو از وزنتان در تعطیلات بالا می‌رود، باید مراقب باشید، چون ممکن است دیگر نتوانید آن را کاهش دهید. اما می‌توانید از همین حالا با یک برنامه ریزی صحیح، تعطیلات را طوری سپری کنید که دور کمرتان حتی یک سانتیمتر هم زیاد نشود


به 10 توصیه ی زیر عمل کنید تا از اضافه وزن دوران تعطیلات در امان باشید:

1- به طور منظم غذا بخورید
ممکن است یک روز از صبح تا شب چیزی نخورید، تا بتوانید در مهمانی شب به اندازه کافی از غذاها و دسرهای خوش‌مزه میل کنید. با اینکه این فکر منطقی به نظر می‌رسد، اما نخوردن غذا قبل و بعد از یک مهمانی، هیچ کمکی به شما نخواهد کرد، فقط متابولیسم (سوخت وساز) بدن شما را کند خواهد کرد. اگر هم گرسنه به مهمانی برسید، مطمئناً غذاهای پُرکالری را انتخاب خواهید کرد و خیلی بیشتر خواهید خورد.

2- از سر سفره یا میز غذا بلند شوید
وقتی غذای خود را خوردید، از سر سفره یا میز بلند شوید و به اتاق دیگری بروید و خودتان را مشغول صحبت با کسی یا انجام فعالیتی کنید تا فکرتان از غذا بیرون بیاید. اگر مجبورید که برای جمع کردن سفره و شستن ظروف در آشپزخانه بمانید، یک تکه آدامس بجوید تا به مانده‌های غذا ناخنک نزنید. با این کار از دریافت 200 تا 300 کالری اضافی که فقط با کمی ناخنک زدن به غذا وارد بدنتان می شود، جلوگیری می‌کنید.

3- غذاهای سالمی را انتخاب کنید
لازم نیست غذاهای روزهای تعطیل، حتما پُر از روغن، کره و قند باشند تا خوش‌مزه به نظر برسند. خیلی از غذاهایی که با سبزیجات تازه درست می شوند، می‌توانند انتخابی بسیار سالم باشند. تا آنجا که می‌توانید غذاهایی را انتخاب کنید که کالری، چربی و شیرینی کمتری داشته باشند.

4- برای سوزاندن کالری‌ اضافی، ورزش کنید
درست است که همه ی افراد برای روزهای تعطیل خود برنامه دارند، اما اگر 30 دقیقه از روزتان را به فعالیت بدنی اختصاص دهید، مطمئن باشید نه تنها چیزی از دست نمی‌دهید، بلکه با سوزاندن حداقل 300 کالری در روز، از شر اضافه وزن نیز خلاص می‌شوید.

5- به کیفیت غذاها توجه کنید، نه به کمیت آنها
در مهمانی هایی که تنوع غذاها زیاد است، لازم نیست حتماً از همه ی غذاها بخورید. دو تا سه نوع غذایی را که به نظرتان خوش‌مزه‌تر می‌آیند، انتخاب کنید و از هر غذا، مقدار کمی برای خودتان بردارید، چون این غذاها، معمولاً پرکالری تر از غذاهایی هستند که به طور معمول استفاده می‌کنید.

6- از کشیدن مجدد غذا خودداری کنید
وقتی غذاها به صورت سلف سرویس عرضه می‌شود، این احتمال وجود دارد که بعد از تمام شدن غذایتان، دوباره برای خودتان غذا بکشید. اما اگر می‌خواهید دچار اضافه وزن نشوید، فقط یک بار بشقابتان را پُر کنید و دیگر سراغ میز غذاها نروید.

7- در کشیدن غذا عجله نکنید
اگر اول از همه غذایتان را بکشید، زودتر از همه هم غذایتان را تمام خواهید کرد و چون می‌بینید هنوز همه مشغول خوردن هستند، ممکن است دوباره وسوسه شوید تا غذا بکشید.

اگر صبر کنید و اجازه دهید بقیه افراد غذایشان را بکشند و بعد شما سراغ غذا بروید، جای شما با آنها عوض خواهد شد.

8- سعی کنید کمتر شیرینی و دسرهای چرب و شیرین تهیه کنید
آیا واقعاً لازم است که خودتان شیرینی، شکلات یا کارامل درست کنید؟ با این کار فقط کالری‌های مصرفی خودتان را بیشتر می‌کنید، چون حین درست کردن این شیرینی ها و دسرهای خوش‌مزه وسوسه می‌شوید، کمی از ته ظرف و سر ظرف ناخنک بزنید.

در کل کمتر شیرینی و شکلات بخرید و در منزل نگه دارید.

9- برای جلوگیری از وسوسه‌ها، از قبل برنامه بریزید
اگر در اداره‌ای کار می‌کنید، مراقب خوراکی‌های پُرکالری که همکارانتان می‌آورند، باشید.

شما تنقلات سالم با خودتان سر کار ببرید تا از فرط گرسنگی مجبور نشوید از تنقلات پُرکالری آنها بخورید.

10- یادتان باشد نوشیدنی‌ها هم کالری دارند
مراقب باشید که چه میزان کالری از طریق آب میوه ها، نوشابه‌ها و نوشیدنی‌های شیرین وارد بدنتان می‌کنید.

این نوشیدنی‌ها، هم کالری اضافه وارد بدنتان می‌کنند و هم جلوی اشتهایتان را برای غذا خوردن می‌گیرند. اگر می‌خواهید کمی بیشتر از خوردن غذاها لذت ببرید، با مصرف کم نوشیدنی‌ها، کالری‌ را برای خوردن غذا ذخیره کنید.

با رعایت نکاتی که در بالا ذکر کردم، مطمئن هستم که دچار اضافه وزن نخواهید شد.

دکتر سید رضا حسینی ( با تغییر و تخلیص

هفته نامه سلامت
     
  
زن

 
چاق کیست و ملاک سنجش چاقی

با شنیدن این جمله از دیگران که "جدیدا وزنت خیلی بالا رفته ، فکری برای خود بکن!" استرس کنترل وزن در ما شروع می شود...

چاق کیست و ملاک سنجش چاقی

اهمیت و شیوع چاقی:
یکی از مسائلی که این روزها ذهن خیلی از افراد جامعه را به ویژه با توسعه زندگی ماشینی و شهرنشینی به خود جلب نموده است، این است که خیلی از ما در برابر آینه از خود می پرسیم که آیا چاق هستیم؟ آیا جدیدا وزنم افزایش یافته است یا خیر؟ چه بسا خیلی از ما به دلیل آنکه از رودرو شدن با واقعیت هراس داریم، از رفتن بر روی وزنه خودداری کنیم. آنچه مسلم است نگاه عمومی خانواده، دوستان و آشنایان، تغییرات واضح وزنی را به ویژه در کوتاه مدت به ما یادآوری می کند

با شنیدن این جمله از دیگران که "جدیدا وزنت خیلی بالا رفته ، فکری برای خود بکن!" استرس کنترل وزن در ما شروع می شود. این جملات، جملاتی است که خیلی از افراد با افزایش وزن از شنیدن آن متنفرند، ولی کما بیش با واقعیت سازگار است.

بر اساس مطالعات متعدد در کشورهای پیشرفته ای مانند آمریکا بیش از 3/2 بالغین از افزایش وزن رنج می برند و بیش از 3/1 از آنان به مرحله چاقی رسیده اند. در کشورهایی مانند ایران افراد دچار افزایش وزن حدود 50 در صد از بالغین را تشکیل می دهد و حدود 20 تا 25 درصد از آنان نیز چاقی را تجربه می نمایند. با توجه به این آمار شگفت آور بهتر است بدون پاک کردن صورت مساله، مشکل افزایش وزن مان را زودتر از دیگران تشخیص داده و برای آن چاره اندیشی کنیم.

همانطور که خیلی از ما نیز شاید بدانیم، چاقی دیگر فقط از نظر زیبایی مهم نمی باشد و مشکلات و عوارضی که پیرو آن از قبیل بیماری های قلبی عروقی، دیابت، فشار خون و بیماری های متعدد مزمن دیگر می آید بر اهمیت کنترل آن می افزاید. ولی باید اقرار نمود که هنوز هم افراد زیادی فقط از جنبه زیبایی به ویژه به صورت زودگذر، به آن توجه می نمایند.

تعریف چاقی:
تعاریف متعددی برای چاقی و افزایش وزن مطرح است ، ولی تعریفی که در مقیاس جهانی مقبولیت بیشتری یافته است، از درجه بندی بر اساس نسبت قد و وزن به دست آمده است.

در این تعریف از شاخصی به نام "شاخص توده بدنی" یا Body Mass Index استفاده شده است. این شاخص از تقسیم وزن بر اساس "کیلوگرم" بر مجذور قد بر اساس" متر" به دست می آید. به عنوان مثال در یک فرد با وزن 70 کیلوگرم و قد 7/1 متر ، BMI=70/1.7*1.7 یعنی BMI=24.2.

این شاخص بایستی بین 5/18 تا 9/24 باشد تا بگوییم وزن فرد طبیعی است. کمتر از 5/18 را لاغری گوییم. بین 25 تا 9/29 را افزایش وزن و از 30 به بالا را چاق می نامیم. اگر این شاخص در فردی بیش از 40 باشد، او مبتلا به چاقی مفرط می باشد.

آیا این تعریف برای تمامی سنین اعم از زن و مرد درست می باشد؟
در جواب باید گفت که چاقی و افزایش وزن خانم ها و آقایان پس از 18 سالگی با این تعریف قابل تشخیص است. در رابطه با کودکان تعریف متفاوتی بیان شده است که درآینده وقتی که در رابطه با چاقی کودکان برای شما توضیح می دهیم آن را تعریف خواهیم نمود. ولی آنچه که در کودکان نسبت به بزرگسالان متفاوت است، اینکه در کودکان سیر زمانی افزایش وزن دارای اهمیت بیشتری نسبت به یک بار اندازه گیری این شاخص دارد.

چاقی سیبی شکل و گلابی شکل
شاید شما اصطلاحی به نام چاقی سیبی شکل یا گلابی شکل را شنیده باشید. مسئله ای که علاوه بر تعریف متداول چاقی به ویژه از نظر تاثیر بر سلامتی فرد مهم می باشد، نحوه تجمع چربی اضافی در بدن می باشد. شاید شما از افزایش چربی در بازوها، سینه، شکم و یا در ناحیه ران خود شاکی باشید، ولی آنچه که در انواع مختلف تجمع چربی دارای اهمیت بیشتر می باشد، افزایش چربی به ویژه در ناحیه شکم و پهلوها است که رابطه مستقیم با میزان خطر ابتلای به بیماری های مختلف از جمله بیماری های قلبی عروقی ، دیابت و افزایش چربی های خون خواهد داشت. لذا اندازه گیری میزان چربی در این ناحیه دارای اهمیت خواهد بود.

وسایل اندازگیری و شاخص های مختلفی در این زمینه وجود دارد، ولی ساده ترین و کاربردی ترین آن اندازه گیری دور کمر با یک متر ساده می باشد. اگر شما به افزایش وزن خود توجه داشته باشید، شاید در مرحله اولیه این مساله را با تنگ شدن شلوار خود حس کرده باشید! اتفاقا افراد بسیاری هستند که با تنگ شدن دامن و یا شلوار خود به فکر کاهش وزن می افتند.

تجمع بافت چربی در ناحیه مرکزی یا شکم و پهلو همان چیزی است که اصطلاحا به چاقی سیبی شکل یاد می شود که دارای اهمت بیشتری نسبت به چاقی گلابی شکل می باشد.
میزان چربی طبیعی در بدن آقایان و خانم ها متفاوت است. به طور طبیعی 15 تا 20 درصد وزن آقایان چربی می باشد، در حالی که در خانم ها این میزان 25 تا 27 درصد می باشد. این ارقام در آقایان چاق بیش از 30 و در خانم های چاق بیش از 35 درصد می باشد.

خانمها با آقایان در اندازه طبیعی تجمع چربی در ناحیه شکم متفاوتند! مطالعات بر روی افراد دچار چاقی شکمی نشان داده است که دور کمر بیش از 94 سانتیمتر در آقایان و بیش از 80 سانتیمتر در خانم ها شروع نقطه خطر بوده و نیاز به کنترل را می طلبد، در حالی که دور کمر بیش از 102 سانتیمتردر آقایان و بیش از 88 سانتیمتر در خانم ها نشان دهنده افزایش قطعی خطر بیماری های قلبی عروقی و دیابت خواهد بود که لزوم مداخله جدی تر را می طلبد.

شاخص توده بدنی در ورزشکاران
شاید شما از آن دسته افرادی باشید که بگویید ما به طور ارثی استخوان بندی درشتی داریم و این افزایش وزن ما به عبارتی ناشی از بافت عضلانی یا استخوانی است. این مسئله در ورزشکاران به ویژه آنان که در ورزش های کششی مانند کشتی و وزنه برداری فعالیت می کنند، نیز دیده می شود. در این افراد BMI تا حدود 27 می تواند قابل قبول باشد، ولی تجمع بافت چربی در ناحیه شکم و بالا بودن اندازه ی دور کمر قابل توجیه نبوده و حتما باعث افزایش خطر بیماری های مزمن خواهد شد.

نکته اساسی در رابطه با ورزشکاران به ویژه ورزش های فوق الذکر، این است که ترک این نوع ورزش ها با توجه به مشغله های زندگی باعث افزایش سریع تجمع بافت چربی در شکم خواهد شد، لذا باید به داوطلبین این نوع ورزش ها تاکید نمود که در صورت علاقه به این ورزش ها بایستی در برنامه طولانی مدت زندگی خود حتما زمانی برای ادامه این نوع ورزش بگذارید تا از این عارضه جلوگیری نمایید. اگرچه اکثر ورزشکاران بقیه رشته های ورزشی هم پس از ترک ورزش حرفه ای دچار این نوع چاقی مرضی خواهند شد. یکی از علل آن را ادامه اشتهای زیاد این ورزشکاران با توجه به کم شدن حجم فعالیت بدنی ذکر می نمایند.

شاخص توده بدنی طبیعی و چاقی شکمی
آیا می شود من از نظر BMI طبیعی باشم و یا اینکه وزن طبیعی داشته باشم، ولی از چاقی شکمی رنج ببرم؟ در جواب باید گفت متاسفانه این یکی از مشکلات امروزی جامعه ما است، زیرا افراد زیادی با توجه به اهمیتی که به زیبایی و تناسب اندام خود می دهند، سعی می نمایند با انواع رژیم های لاغری و کم خوری متناوب ازافزایش وزن و چاقی جلوگیری نمایند، ولی به چاقی شکمی مبتلا هستند! رژیم های لاغری مقطعی و شدید زودگدر و قطع متناوب آن و نیز استفاده مکرر از غذاهای فست فود در ایجاد این نوع از چاقی اهمیت ویژه ای دارد. از طرف دیگر رژیم های لاغری بدون فعالیت بدنی و ورزش نیز در ایجاد چاقی شکمی موثر می باشد. تحقیقات نشان می دهد این افراد با این که وزن طبیعی دارند، خطر بیماریهای قلبی و عروقی و نیز سایر بیماری های متابولیک سریعا در آنها افزایش می یابد. لذا توصیه اکید به انتخاب رژیم های لاغری منطقی و سالم همراه با فعالیت بدنی و ورزش روزمره در کنترل وزن و تناسب اندام ضروری می باشد.

چند وقت یک بار خود را وزن کنیم؟
آیا باید هر روز خود را وزن نماییم؟ خیلی از افراد چاقی که تصمیم به رژیم لاغری می گیرند، نگاه وسواس گونه ای به وزن دارند و چه بسا روزی چند بار خود را وزن کنند. واقعیت این است که رژیم های لاغری، تغییرات محسوس ساعتی و روزانه در وزن ایجاد نمی کنند.

تغییرات متناوب وزن در طی روز می تواند به علت تغییر در آب میان بافتی و تغییرات فیزیولوژیک در ساعات مختلف روز باشد و شما با این تغییرات دچار شادی و اندوه کاذب خواهید شد. لذا توصیه می کنیم حتی در زمان اجرای رژیم لاغری، به طور هفتگی خود را وزن کنید واز توزین وسواس گونه پرهیز نمایید.
     
  
زن

 
رژیم های غذایی و نکات مهم آن



بادام
زمانی كه میل زیادی به خوراكی نمكین پیدا میكنید، به ذرت بو داده یا بیسكویت نمكی فكر نكنید. در مطالعه ای كه در آن 65 مرد و زن رژیمی‌كم كالری استفاده میكردند. محققان كالیفرنیایی دریافتند افرادی كه رژیم دارای آجیل را استفاده كرده بودند، 50 درصد بیشتر از كسانی كه آجیل مصرف نكرده بودند قطر كمرشان را كم كردند، در حالی كه هر دو گروه به یك اندازه كالری مصرف كرده بودند. محققان اسپانیایی دریافتند كه حتی با وجود افزایش ندادن میزان ورزش، وجود اسیدهای چرب غیراشباع (كه در بادام یافت میشود) در رژیم غذایی، ذخیره‌ی چربی‌های شكمی ‌را كاهش میدهد.

فیبرها
زمانی كه مراحل هضم غذا در بدن كم میشود، در واقع غذاهایی مصرف گردد که سرشار از فیبر باشند، جذب گلوكز به خون نیز كاهش می‌یابد. دكتر ماری ساوارد، نویسنده‌ی كتاب راه حلی برای چاقی میگوید: این یعنی كاهش ترشح انسولین و با كاهش میزان انسولین، مقدار چربی‌های تجمع یافته در شكم نیز كاهش می‌یابد. در مطالعه‌ای كه در مورد بیش از 2900 فرد بالغ صورت گرفت، مشخص شد كسانی كه بیشترین مقدار مصرف فیبر را داشته‌اند، كمترین وزن را نیز به خود اختصاص داده‌اند. همچنین میزان ترشح انسولین درآنها نیز كمتر از بقیه بوده است. به علاوه این افراد در مقایسه با افرادیكه فیبر كمی‌ مصرف كرده‌اند، كمرهای باریكتری دارند. روزانه حداقل باید 25 گرم فیبر مصرف شود. این ماده در غذاهایی مثل سبزیجات، لوبیا، میوه‌ها، عدس، برنج، نان جو و سیریل صبحانه وجود دارد.

پروتئین
پروتئین‌ها در مقایسه با كربوهیدارتها مقدار كالری برابری دارند. ولی هضم پروتئین‌ها زمان بیشتری طول میكشد، بنابراین فرد زمان بیشتری احساس سیری میكند. همچنین به كاهش میزان هورمون‌هایی كه در افزایش اشتها دخالت دارند، كمك میكند. در مطالعه‌ای در دانمارك بروی 60 مرد و زن، كسانی كه در رژیم غذایی 25 درصد كالری را از پروتئین تامین میكردند، دو برابر بیشتر از كسانی كه از رژیم غذایی 12 درصد كالری از پروتئین استفاده كردند، وزن كم كردند. استفاده از مقدار كمی ‌پروتئین در وعده‌های غذایی، تخم مرغ برای صبحانه، ساندویج بوقلمون برای ناهار، شیر یا ماست كم چربی یا بدون چربی برای میان وعده و ماهی و سبزی كباب شده برای شام، میتواند در كاهش وزن كمكتان كند

مواد شیرین را دور بزنید
در مطالعه‌ای که به مدت 5 هفته انجام شد، موش‌هایی كه به طور نامحدود از ماستی كه به طور مصنوعی شیرین شده بود استفاده كردند، كالری بیشتری در مقایسه با موش‌هایی كه از ماست شیرین طبیعی مصرف میكردند، جذب كردند. همچنین افزایش وزن این موش ها نیز بیشتر از نوع دیگربود. محققان معتقدند كه شیرین كننده‌های مصنوعی تنظیم بدن را به هم میریزند و باعث میشوند تا افراد مصرف غذای بیش از حد داشته باشند. پس به جای این مواد از شیرین كننده‌های طبیعی مثل عسل و قند استفاده كنید.

غذاهای پر كالری
ورزش در كم كردن چربی‌های بدن موثر است. ولی به شرطی كه بعد از ورزش شكمتان را پر نكنید. با حذف كردن فقط یكی از غذاهای پر كالری در رژیم غذایی روزانه تان مثل برنج یا پنیر خامه‌ای و شیرینی، میتوانید به راحتی 250 كالری در جذب انرژی صرفه جویی كنید.

درمیان طیف رنگ‌ها، رنگ آبی، ضد اشتها است و اگر می‌خواهید وزن خود را كم كنید برای صرف غذا، ‌از بشقاب آبی استفاده كنید.

حتی بهتر است برای كم كردن اشتهای خود، از نور آبی در یخچال استفاده كنید آنوقت خواهید دید وقتی در یخچال را باز می‌كنید چقدر نسبت به مواد غذایی داخل آن كم اشتها شده‌اید.

رنگ كردن لامپ محیط ناهارخوری نیز از دیگر روش‌های كم كردن اشتهای شماست.

چون مواد غذایی آبی رنگ در طبیعت بندرت دیده می‌شوند و سبزی‌جات برگی آبی رنگ یا گوشت آبی رنگ به طور طبیعی وجود ندارد، اشتهای ما به طور خودكار نسبت به این رنگ عكس‌العملی نشان نمی‌دهد.[مردان بهتر از زنان می‌توانند اشتهای خود را كنترل كنند

از آنجا كه قبل ازتحریك اشتها، چشم باید متقاعد شود، پس رنگ در این خصوص دارای اهمیت خاصی است. اگر در برخی فروشگاه‌ها می‌بینیم مواد غذایی آن‌ها فروخته نشده، به خاطر طعم یا فرم و یا بوی آن‌ها نیست بلكه به خاطر رنگ آن‌هاست.برای اینكه مواد غذایی را به رنگ آبی درآورید حتما از رنگ‌های خوراكی موجود درسوپرماركت‌ها استفاده كنید

همشهری آنلاین
     
  
زن

 
سلامت - رژیم غذایی - کم کردن اشتها با رنگ آبی

مواد غذایی با رنگ آبی طبیعی، كمتر وجود دارند و این موضوع باعث می‌شود اشتهای ما به طور خودكار نسبت به این رنگ پاسخ مثبتی نمی‌دهد.

درمیان طیف رنگ‌ها، رنگ آبی، ضد اشتها است و اگر می‌خواهید وزن خود را كم كنید برای صرف غذا، ‌از بشقاب آبی استفاده كنید.
حتی بهتر است برای كم كردن اشتهای خود، از نور آبی در یخچال استفاده كنید آنوقت خواهید دید وقتی در یخچال را باز می‌كنید چقدر نسبت به مواد غذایی داخل آن كم اشتها شده‌اید.
رنگ كردن لامپ محیط ناهارخوری نیز از دیگر روش‌های كم كردن اشتهای شماست.
چون مواد غذایی آبی رنگ در طبیعت بندرت دیده می‌شوند و سبزی‌جات برگی آبی رنگ یا گوشت آبی رنگ به طور طبیعی وجود ندارد، اشتهای ما به طور خودكار نسبت به این رنگ عكس‌العملی نشان نمی‌دهد.[مردان بهتر از زنان می‌توانند اشتهای خود را كنترل كنند
از آنجا كه قبل ازتحریك اشتها، چشم باید متقاعد شود، پس رنگ در این خصوص دارای اهمیت خاصی است. اگر در برخی فروشگاه‌ها می‌بینیم مواد غذایی آن‌ها فروخته نشده، به خاطر طعم یا فرم و یا بوی آن‌ها نیست بلكه به خاطر رنگ آن‌هاست.برای اینكه مواد غذایی را به رنگ آبی درآورید حتما از رنگ‌های خوراكی موجود درسوپرماركت‌ها استفاده كنید
منبع:همشهری آنلاین
     
  
زن

 
چه کنیم تا کودکان مان چاق نشوند؟

یکی از مشکلات شایع جامعه ی امروزی افزایش بی رویه ی وزن کودکان است، به طوری که به ویژه در شهرهای بزرگ، شیوع چاقی در کودکان، والدین را به یافتن راهی برای حل این معضل ترغیب نموده است. جالب آن که خیلی از اوقات والدین ذکر می کنند که با این که چاقی در خانواده ی آنان رایج نبوده، کودکان شان از افزایش بی رویه ی وزن رنج می برند.

پیشگیری از چاقی کودکان

وقتی که کودکان کوچکتر هستند بسیاری از والدین، کودک شان را به خوردن بیشتر تشویق می کنند.بسیاری ازکودکان کم سن و سال در مورد غذا ایراد گیر و به عبارتی بدغذا هستند و اشتهای کمی دارند و به تبع آن کمبود وزن نیز دارند.

پدر و مادر این بچه ها ممکن است نسبت به بد غذایی کودک شان حس خوبی نداشته باشند، ولی اگر این بچه در آینده شروع به غذا خوردن کند و حتی بیش از حد بخورد، والدین او احساس خوبی می کنند. چرا که اگر کودک شان خوب غذا بخورد، احساس می کنند والدین بهتری هستند.

این که بچه ها خوب بخورند و به موقع بخورند بسیارخوب است. ولی نباید فراموش کنید که همواره فرزندتان را به غذاخوردن صحیح و خوب تشویق کنید و این به معنای تشویق کودک به پُرخوری نمی باشد.

این نکته نیز مهم است که به عنوان پدر و مادر باید مراقب خودتان نیز باشید و به طور معقولی غذا بخورید چرا که بچه ها در خوردن نیز مانند بقیه ی کارها از بزرگترهای خود الگو برداری می کنند. مطالعات نشان داده است که اضافه وزن در کودکانی که پدر و مادر چاقی دارند، شیوع بیشتری دارد.

این مساله در مورد میزان فعالیت بدنی نیز صدق می کند. یعنی اگر والدین به فعالیت بدنی گرایش داشته باشند، این مسئله در بقیه ی افراد خانواده نیز گسترش می یابد.اگر می خواهید کودک شما دچار چاقی نگردد به راهکارهای زیر توجه نمایید:

* کودکان تمایل دارند که عادات غذایی خویش را از والدین و یا خواهر و برادر و بزرگترهای خانه فرا بگیرند و لذا اگر چنان چه غذایی که در خانه ارائه می شود و آن چه دیگر افراد خانواده می خورند سالم و متعادل و کم چرب و کم شکر باشد، کودک نیز همین شیوه را در پیش گرفته و امکان چاقی در او کمتر می شود.


چاقی در کودکان

* سعی کنید کودک تان را برای گردش و پیاده روی، شنا، دوچرخه سواری و... بیرون ببرید و شرایطی را فراهم کنید تا فرزندتان در باشگاه های ورزشی ثبت نام کند.

عادات ورزشی خوب در کودکان و به ویژه دختران وقتی در سنین نوجوانی هستند در بقیه سال های زندگی آن ها نیز ادامه پیدا خواهد کرد. لذا مهم است که آگاهی فرزندتان را در مورد ورزش، افزایش دهید و او را در هر موقعیتی که ممکن است به فعالیت بدنی تشویق کنید.

* وقتی بچه ها از مدرسه به منزل می رسند و نیز تعطیلات آخر هفته، زمان هایی است که ممکن است بچه ها با مصرف تنقلات صدها کیلوکالری اضافه مصرف کنند. دسترسی کودکان خود را به تنقلات محدود کنید. خوراکی های بی ارزشی مانند چیپس و پفک را از منزل بیرون ریخته و سعی کنید با دادن اطلاعات تغذیه ای درست به کودکان تان آن ها را از خرید این گونه مواد منع کنید.

* امروزه روش های غذا خوردن صحیح با غذا خوردن در جلوی تلویزیون و یا در حالت بازی و ... جایگزین شده اند. یک روش برای کنترل کالری دریافتی کودک تان، مصرف دسته جمعی وعده های غذایی در خانواده است. متاسفانه امروزه درصد کمی از خانواده ها به طور منظم برای یک وعده ی غذایی اصلی مثل صبحانه با همدیگر دسته جمعی می نشینند و غذا را صرف می کنند.

* کودک خود را تشویق به مصرف میوه و سبزیجات کنید. سعی کنید همیشه میوه شسته و آماده در دسترس کودک تان باشد.

* بررسی ها نشان می دهند احتمال ابتلا به چاقی در کودکانی که در دوره نوزادی از شیر مادر استفاده کرده اند نسبت به کودکانی که از شیر خشک استفاده کرده اند کمتر است. 3 تا 4 ماه تغذیه ی انحصاری با شیر مادر، با 35 درصد کاهش چاقی در سنین 5 تا 6 سالگی همراه است.


چاقی در کودکان با تماشای تلویزیون

* زمان بازی های کامپیوتری و تماشای تلویزیون را در کودکان خود محدود کنید. امروزه کودکان ساعات زیادی را صرف بازی های کامپیوتری و تماشای تلویزیون می کنند، مطالعات زیادی نشان داده که این شیوه ی زندگی در کودکان با افزایش وزن آن ها ارتباط مستقیم دارد.

شاید این که به کودک تان اجازه دهید به سراغ غذاهای آماده یا همان فست فودها برود و یا غذای خود را جلوی تلویزیون بخورد، به شما فرصت بیشتری برای انجام بقیه کارهای زندگی دهد، اما کودکان تان ناآگاه تر از این هستند که بدانند بهترین چیز برای آنان چیست و بتوانند مراقب سلامتی شان باشند.

اگر حق انتخاب به کودکان داده شود اغلب بچه ها، غذاهای پُرچرب و پُِرنمک یا پُرشکر را نسبت به میوه های تازه و سالاد و ماهی و ... ترجیح می دهند. آن ها در منزل نشستن و سرگرم شدن با بازی های کامپیوتری را به بیرون از منزل رفتن و فعالیت بدنی داشتن، ترجیح می دهند.

لذا دادن آزادی بیش از حد به کودکان برای این که غذاهای رژیم غذایی شان را خودشان انتخاب کنند و یا ساعات زیادی را جلوی تلویزیون و یا کامپیوتر صرف کنند، در نهایت منجر به افزایش احتمال چاقی در آنان می گردد. پس بیایید اول شیوه های درست تغذیه را بیاموزید و اجرا کنید تا کودکان تان نیز از شما آن ها را بیاموزند.
دکتر حمیدرضا فرشچی - همکار تبیان

متخصص تغذیه - فوق تخصص دیابت و چاقی
     
  
زن

 
چاقی كشنده‌تر از سیگارشد

دانشمندان آمریكایی در پژوهش جدیدی هشدار داده‌اند كه معضل چاقی امروزه حتی بیش از سیگار برای سلامت مردم خطرناك و تهدید كننده شده و مضرات آن برای سلامتی با سیگار برابری می‌كند.

چاقی كشنده‌تر از سیگارشد


به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، این پژوهش نشان داده است كه امروزه افزایش اندازه دور كمتر حتی بیش از دخانیات سبب بروز بیماریهای مختلف می‌شود و طول عمر را نیز كوتاهتر می‌كند.

در این تحقیق پژوهشگران دانشگاه كلمبیا و كالج نیویورك سیتی كاهش كیفیت زندگی ناشی از هر دو عامل سیگار و چاقی را مورد ارزیابی قرار دادند.

نتایج به دست آمده از این تحقیق حاصل مصاحبه‌هایی است كه با 5/3 میلیون فرد بالغ انجام گرفته است.این پژوهش كه بین سالهای 1993 تا 2008 انجام شده نشان می‌دهد؛ در این مدت نسبت افراد سیگاری 5/18 درصد كاهش یافته در حالی كه نرخ افراد چاق 85 درصد افزایش یافته است.این تحقیق نشان داد: سیگار مهمترین عامل مرگ و میر و چاقی مهمترین عامل ابتلا به بیماریهاست.این محققان هشدار داده‌اند كه افزایش چاقی می‌تواند منجر به كاهش قابل توجه طول عمر ظرف 200 سال شود.

انتهای پیام
     
  
زن

 
راز كاهش وزن در ژنها

پژوهشگران به تازگی دریافته‌اند كه راز كاهش وزن در ژنها نهفته است.به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، یك پژوهش جدید نشان داده است: راز كم كردن وزن به جای اینكه به شدت رژیم گرفتن بستگی داشته باشد، بیشتر با نوع ژنهای فرد ارتباط دارد.

راز كاهش وزن در ژنها

بر اساس این تحقیق برخی از زنان به لحاظ ژنتیكی، بدنشان به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده كه در صورتی كه اقدام به رژیم گرفتن كنند، بهتر از دیگران موفق می‌شوند، وزن خود را كاهش دهند.

روزنامه تلگراف چاپ انگلیس در مقاله‌ای در این خصوص آورده است: این فاكتور می‌تواند توجیه كند كه چرا برخی از زنان با وجودی كه رژیم‌های سختی را برای لاغر شدن دنبال می‌كنند اما موفق نمی‌شوند به میزان قابل ملاحظه‌ای وزن خود را كاهش دهند در حالی كه برخی دیگر با یك رژیم ساده كربوهیدراتی، راحت‌تر خود را لاغر می‌كنند.

محققان دانشگاه استانفورد در آمریكا پس از ماه‌ها مطالعه روی بیش از 100 زن مبتلا به اضافه وزن كه رژیم‌های مختلفی را برای كاهش وزن خود آزمایش كرده بودند،‌ به این كشف رسیدند. آنها دی ان آی این زنان را در جستجوی 5 ژن مرتبط با نحوه استفاده بدن از چربی و كربوهیدرات تجزیه و تحلیل كردند و دریافتند: زنانی كه رژیم‌های آنها متناسب با نوع ساختار ژنتیكی‌شان است، می‌توانند سه برابر بیش از سایر زنان وزن كم كنند.

محققان باتوجه به این پژوهش تاكید كردند كه استفاده از اطلاعات ژنتیكی می‌تواند در كمك به كاهش وزن و مقابله با چاقی موثر باشد.
ایسنا
     
  
صفحه  صفحه 4 از 24:  « پیشین  1  2  3  4  5  ...  21  22  23  24  پسین » 
خانه و خانواده

Slimming and Obesity Diets | انواع رژیم لاغری و چاقی

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA