انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
علم و دانش
  
صفحه  صفحه 1 از 11:  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  پسین »

Universe from Nothing to Nothing | از نبود تا نبود


مرد

 
درود‎
درخواست تاپیک با نام"از نبود تا وجود" رو در تالار علم و دانش داشتم.در این تاپیک به سیر تحولی دنیای مادی قبل از ایجاد انسان ها تا وجود بشر پرداخته میشه‎
هله
     
  
مرد

 
‎درود به همه کاربران گل لوتی‎‎خیلی خوشحالم که در روز تولد لوتی تاپیک ایجاد شد!!‏‎‎این تاپیک به دو بخش اصلی تقسیم میشه!!‏

‏۱_دنیای قبل از حیات انسان ها تا بوجود آمدن جانداران و سپس انسان ها!!
‏۲_دنیای بعد از حیات انسان ها تا نابودی کلی حیات موجودات و از بین رفتن دنیای مادی

امیدوارم استفاده ی مفیدی از این تاپیک داشته باشید و خوشتون بیاد‎
هله
     
  
مرد

 
‎پیدایش زمین!‏‎
در حالیکه علم مربوط به اندازه گیری شکل و ابعاد کره ی زمین ، به قدمت علم هندسه بوده ( به همین مناسبت واژه ی هندسه را یونانیان باستان ، ژئومتری یعنی زمین سنجی نامیده اند) و دانش امروز ، مشاهدات و اندازه گیری های روزگاران باستان را با همان کیفیت ، کما بیش می پذیرد ، مع الوصف مسئله پیدایش و تکوین سیارات و ساختمان آن ها ، همچنان در هاله ای از ابهام باقی مانده و اطلاعات جامع و دقیقی ، هنوز در این زمینه به دست نیامده است .اعم از اینکه هر یک از فرضیات مختلف را درباره ی نحوه پیدایش زمین بپذیریم ، باز این پرسش بدون جواب می ماند که "زمین کی بوجود آمده است؟"
معروف است وقتی در سال 1650 میلادی ، از عالیجناب جیمز اوشر ، اسقف اعظم کلیسای کاتولیک ، درباره ی تاریخ پیدایش زمین سوال شد ، ایشان با اطمینان خاطر خاصی اعلام داشتند ، که زمین در ساعت 9 صبح روز یکشنبه 23 اکتبر سال 4004 پیش از میلاد مسیح به وجود آمده است .جالب این است که این نظریه مدت ها بدون چون و چرا از طرف عده ای از دانشمندان و تاریخ نویسان به کار گرفته می شد و درباره ی آن کوچکترین تامل و تحقیقی به کار نمی رفت .اما امروز به کمک علم نوین تاریخگذاری به وسیله رادیو اکتیویته ، بر کلیه دانشمندا ن و زمین شناسان ثابت شده است ، که بیش از 5/4 بیلیون سال از عمر کره ی زمین می گذرد.
قدر مسلم این است که روزی وجود داشته، که هنوز از زمین خبری نبوده و تا این زمان هیچ گونه پاسخ قانع کننده ای به این پرسش داده نشده.در پاره ای از تاریخ های اساطیر ، زمین را به سان آبگونه گرمی تصویر کرده اند.دکارت در سال 1644 آن را به صورت هاله ای که از شدت گرما سفید شده ، توصیف کرده و امانوئل کانت و مارکی دولاپلاس ، در قرن هجدهم میلادی مراحل اولیه پیدایش را غباری از گاز های متراکم که پیرامون خورشید را فرا گرفته بوده ، دانسته اند.دانشمندان دیگری نیز در این زمینه خود را صاحب نظر دانسته و زمین را نوزادی از خورشید به شمار آورده اند، که بر اثر عبور یک ستاره از کنارخورشید و انفجار درونی خورشید ، از بدنه ی آن جدا شده و به فضای خارج پرتاب گردیده است .
در هر صورت ، چنانچه هر کدام از نظرات فوق را بپذیریم باز مسئله منشاء و پیدایش منظومه ی شمسی تنی چند از دانشمندان از جمله فسنکوف روسی و ایتسزکر آلمانی ، بر این عقیده هستند که چندین بیلیون سال پیش خورشیدبه صورت کره ای گازی و با حرارت بسیار زیاد بوده است و آن را پوسته ای از گاز های رقیق و ذرات غبار احاطه میکرده.این پوسته در نتیجه ی حرکت دورانی ، به شکل قرصی از ابر های سحابی در دور خورشید در آمده که قطرآن در حدود قطر کنونی منظومه ی شمسی بوده، و مقدار هیدروژن آن بیشتراز هلیوم بوده است.و دما در فواصل بوده است.و دما در فواصل مختلف از خورشید ، مطابق دمای کنونی سیاران نُه گانه در همان فواصل بوده است.
جرم این سحابی صد برابر جرم کل سیارات و قریب ده در صد جرم خورشید بوده است.حوادثی که به دنبال این حالتروی داده ، احتمالا بدین ترتیب بوده است:
1- در طی 200 میلیون سال ،مولکول ها ی هیدروژن و هلیوم در فضا پراکنده شدند و در نتیجه جرم این توده از مقدار اولیه به مقدار کنونی کاهش یافته ولی مقدار حرکت زاویه ای آن ثابت مانده است.
2- در طی همان مدت ، به سبب اختلاف سرعت بین قسمت هایی از سحابی که به خورشید نزدیک تر و دارای سرعت بیشتری بوده اند و بخش هائی که از خورشید دور تر و دارای سرعت کمتری بوده اند، توده ی مزبور متلاطم شده و فضاهایی به نام حجره های تلاطم در آن پدید آمده است، که هر کدام از حجره ها در خلاف جهت حرکت عقربه های ساعت به دور خورشید گردش می کرده و بر عکس ماده درون آن ها در جهت حرکت عقربه های ساعت می گشته است.
شاید پیدایش زمین و دیگر سیارات به توضیح بیشتری نیاز داشته باشد .در این زمینه باید خاطر نشان ساخت که کرات زمین و ماه در مظومه ی شمسی دارای وضعیتی کاملا استثنایی و بی مانند هستند و مشابه آن ها در سایر سیارات ابدا دیده نمی شود .
هله
     
  
مرد

 
‎کره ی زمین!!‏‎
زمین (به انگلیسی : Earth یا the Earth ) سومین سیارهٔ منظومهٔ خورشیدی استکه در فاصلهٔ ۱۵۰ میلیون کیلومتری از ستارهٔ خورشید قرار دارد. این سیاره چگال ترین و از نظر بزرگی پنجمین سیاره از هشت سیارهٔ منظومهٔ خورشیدی است. همچنین در میان چهار سیارهٔ سنگی گردان به دور خورشید ( تیر ، ناهید ، زمین و مریخ ) زمین بزرگترین آن‌ها است. گاهی از آن با نام‌های جهان و سیارهٔ آبی نیز یاد می‌شود. نام لاتین آن Terra است. در منظومهٔ خورشیدی، فاصلهٔ زمین تا خورشید بین فاصلهٔ زهره (یا ناهید) تا خورشید و فاصلهٔ مریخ (یا بهرام) تا خورشید است. زمین جزو سیارات داخلی منظومهٔ خورشیدی به‌شمار می‌آید.
نزدیک به ۴٫۵۴ میلیارد سال (به صورت دقیق تر ۰٫۰۰۰۶ ± ۴٫۵۶۷۲ میلیارد سال) از پیدایش زمین می‌گذرد. و زندگی بر روی سطح آن در طول یک میلیارد سال پدیدار گشته‌است . هم اکنون زمین خانهٔ میلیون‌ها گونه از جانداران است که انسان یکی از آن‌هااست. زیست‌کرهٔ زمین با گذر زمان جو زمین و دیگر شرایط فیزیکی و شیمیایی این سیاره را دچار دگرگونی‌های شگرفی کرده‌است و محیطی را فراهم کرده‌است تا اندامگان زنده بتوانند به رشد و زیست‌زایی بپردازند. همچنین در اثر این دگرگونی‌ها لایهٔ اوزون به دور این سیاره تشکیل شده‌است، لایه‌ای که با کمک میدان مغناطیسی زمین مانع از ورود پرتوهای آسیب رسان خورشید می‌شود و به این ترتیب اجازه می‌دهد در زمین زندگی ادامه یابد. ویژگی‌های فیزیکی ، پیشینهٔ زمین شناسی و گردش زمین باعث شده‌اند تا زندگی در این دوره‌ها در آن پابرجا بماند و انتظار آن می‌رود که برای ۵۰۰ میلیون تا ۲٫۳ میلیارد سال دیگر نیز زندگی همچنان ادامه داشته باشد.
پوستهٔ زمین به چندین لایهٔ سخت یا زمین‌ساخت بشقابی تقسیم شده‌است، این لایه‌ها در گذر میلیون‌ها سال در زمین جابجا می‌شوند. نزدیک به ۷۱٪ از سطح زمین با آب شور اقیانوس‌ها پوشیده شده‌است و باقی ماندهٔ آن راقاره‌ها و جزیره‌ها تشکیل می‌دهند که خود آن‌ها نیز تعداد زیادی دریاچه و دیگر سرچشمه‌های آبی را در خود جای داده‌اند. بیشتر سطح قطب‌های زمین از یخ یا دریای یخ زده پوشیده شده‌است. ساختار درونی زمین پویا است و لایه‌های آن عبارتند از لایهٔ ضخیم گوشتهٔ جامد، یک لایه، هستهٔ بیرونی که مایع است و میدان مغتاطیسی را تولید می‌کند و یک لایه، هستهٔ درونی که آهنی و جامد است.
زمین همواره با دیگر جرم‌های آسمانی بویژه خورشید و ماه در اندرکنش است. هم اکنون زمین با سرعتی۳۶۶٫۲۶ برابر سرعتی که به دور خودش می‌گردد، به گرد خورشید می‌گردد که این برابر با ۳۶۵٫۲۶ روز خورشیدی یا یک سال نجومی است. محور گردش زمین نسبت به خط عمود برصفحهٔ گردش آن ۲۳٫۴ درجه انحراف دارد. این انحراف باعث ایجاد تغییرات فصلی با دورهٔ گردشی برابر با یک سال اعتدالی یا ۳۶۵٫۲۴ روز می‌شود. تنها ماه طبیعی شناخته شده برای زمین، کرهٔ ماه است که از نزدیک به ۴٫۵۳ میلیارد سال پیش گردش خود به دور زمین را آغاز کرده‌است. ماه باعث ایجاد کشند در آب اقیانوس‌ها، پایدار شدن زاویهٔ انحراف محور زمین و کم کم آهسته تر شدن سرعت گردش زمین شده‌است. در آخرین بمباران شهابی تقریبا میان ۳٫۸ و ۴٫۱ میلیارد سال پیش، چندین سیارک و شهاب سنگ با زمین برخورد کرد و دگرگونی‌های درخور توجهی در سطح زمین ایجاد کرد.
جو زمین ترکیبی است از نیتروژن (نزدیک به هشتاد درصد)، اکسیژن (نزدیک به بیست درصد) و چندین گاز دیگر.
بلندترین نقطه بر روی خشکی‌های زمین کوه اورست نام دارد که نزدیک به ۹ کیلومتر از سطح دریا بالاتر است. ژرف‌ترین قسمت دریاها نیز در نزدیکی جزایر فیلیپین در اقیانوس آرام قرار دارد. عمق این ناحیه حدود ۱۱ کیلومتر پایین‌تر از سطح دریا است و به آن درازگودال ماریانا گفته می‌شود.
محدودهٔ دمای هوا بر روی کره زمین میان ۸۹٫۲ (قطب جنوب) درجه زیر صفر تا ۷۰٫۷ (کویر لوت، ایران) درجه بالای صفر قرار دارد. محیط استوای زمین ۴۰٬۰۷۵۱۶ کیلومتر و وزن زمین ۱۰ ۲۴ ×۵۹۷۳۵ کیلوگرم (هشتاد برابر وزن ماه) است. فاصله کره زمین تا کره ماه ۳۴۰ هزار کیلومتر می‌باشد.
انسان‌ها نیازهایشان را از منابع کانی‌ها و محصول‌هایی که از زیست‌کره بدست می‌آید، تامین می‌کنند. نزدیک به ۲۰۰ کشور مستقل در جهان وجود دارد که انسان‌ها دراین کشورها پخش شده‌اند و از راه دیپلماسی، سفر، تجارت و فعالیت‌های نظامی با هم در اندر کنش قرار می‌گیرند. فرهنگ و دانش انسان‌ها با گذر زمان بسیار پیشرفت و تغییر کرده‌است. انسان‌ها زمانی به صاف بودن زمین و بعد نظریهٔ مرکز بودن زمین در جهان معتقد بودند. از دیدگاه‌های امروزی به زمین، می‌توان به دیدگاه فرضیهٔ گایا اشاره کرد.
هله
     
  
مرد

 
‎نسبت به حیات قبل از انسان بر روی زمین بین دانشمندان تفاوت ها و بحث های فراوانی وجود داره!که ما در پست ها آتی به آن ها میپردازیم!‏‎
هله
     
  
مرد

 
‎حیات قبل از انسان‎
دنیای مادی قبل از خلقت انسان شاهد حضور موجوداتی شبیه به انسان بوده با این تفاوت که آنها یک دست و یک پا داشته و به جای دهان نیز منقار داشتند و ...........
هزاران سال قبل از خلقت آدم دو طایفه در زمین سکونت داشتند و زندگی می کردند طایفه جنّیان و طایفۀنسناس ها ، نسناس ها موجوداتی بودند شبیه به انسان ولی در زمرۀ بنی آدم نبودند نسناس ها موجوداتی بودند با یک پاو یک دست و دهان نیز نداشتند و به جای آن منقار داشتند و همانند چهارپایان می چریدند که اغلب اوقات این دو طایفه یعنی طایفه جنّیان و طایفه نسناس ها با هم در جنگ و ستیز بودند و به کشتار یکدیگر می پرداختند امّا طایفۀ جنّیان بودند که بیش از نسناس ها در روی زمین فساد براه انداخته بودند و سرکشی می کردند و اطاعت خداوند را به جا نمی آوردند و مطیع نبودند این نافرمانی ها و فساد ها به حدی بالا گرفت که خداوند تصمیم در هلاک آنها گرفت از اینرو به فرشتگان دستور داد تا به غیر از کودکان و ضعیفان همۀ آنها را به هلاکت برسانند و لشکری از فرشتگان به جنگ آنها رفتند و عده ای از آنان را نابود کردند و عده ای به جنگل ها و بیابان ها گریختند شیطان که در آن زمان کودکی بود به دست فرشتگان به اسارت درآمد و فرشتگان او را با خود به آسمان بردند و تربیت کردند و شیطان از کثرت عبادت و ترقّی و تکامل به درجه و مقامی رسید که همچون فرشتگان گردید و همیشه همراه آنان بود ومورد تکریم و احترام فرشتگان بود تا زمان خلقت آدم ........... پس انسان اولین خلقت نبوده و همچنین اولین مسافر زمین نیز نبوده است و زمین هزاران سال پیش از انسان شاهد حیات دیگر مخلوقات بوده است از تولد گرفته تا جنگ و خونریزی و مرگ همه در زمین بوده است و سالیان بسیار طول کشیده تا این خلقت خداوند توانسته به حدی رشد کند که امروزه به این درجه از درک و فهم و ترقی برسد و زمانی که این دو حیات را با هم مقایسه می کنیم پی به این موضوع می بریم که واقعاًانسان اشرف مخلوقات است و چنانچه مختصر انحراف حرکتی خود را در طول زمان جبران کنیم و به مسیر اصلی خود باز گردیم به خود و جایگاهی که داریم افتخار خواهیم کرد .
هله
     
  
مرد

 
‎البته فرضیه ی بالا کمی دور از واقعیت به نظر میاد و بیشتر به یک داستان دست ساز مذهبی شبیه.اما نظریه ی بعد از لحاظ علمی بیشتر قابل پذیرشه‎
هله
     
  
مرد

 
‎زمین قبل از انسان‎
صدها میلیون سال قبل زندگی روی کره زمین شروع شد. در آن زمان زمین به این شکل نبود .
فقط یک دریای بزرگ به نام پانتالاسا و یک خشکی بزرگ به نام پانگه آ وجود داشت.
اولین موجوداتی که روی زمین زندگی می کردند تک سلولی ها بودند. بعد به تدریج کرم ها، جلبک ها، بی مهرگان وماهی ها به وجود آمدند و روی ش گیاهان در خشکی آغاز شد.
سپس دو زیستان و اولین خزندگان به وجود آمدند و جنگل ها فراوان شدند و دایناسورها شروع به زندگی کردند.دایناسور به معنی جانور ترسناک است که طول بعضی از آن ها به صدها متر می رسید.
دایناسورها روی زمین حکم رانی می کردند که پانگه آ به آرامی به سه قسمت تقسیم شد و دریایی را که بین آن دو خشکی به وجود آمد تتیس نام گذاشتند.
دریای خزر بازمانده آن دریای بزرگ است.
قاره ها هنوز هم دارند از هم دور می شوند، مثلا گروئلند با سرعت ده متر در هر سال از اروپا دورتر می شود.
میلیون سال قبل شهاب سنگ بزرگی با زمین تصادف کرد. بعضی دانشمندان معتقدند که برخورد شهاب سنگ باعث شد غبار و ابر غلیظی دور کره زمین را فرا بگیرد و نور خورشید به زمین نرسدو عصر یخبندان آغاز شد.
هله
     
  
مرد

 
دایناسورها که تحمل سرما را نداشتند از بین رفتند.
پس از عصر یخبندان، پرندگان، پستادناران و گیاهان گل دار بر روی زمین گسترش یافتند.
انسان از دو میلیون سال پیش پا به عرصه زندگی گذاشت.
آیا می دانید این اطلاعات را دانشمندان از کجا به دست آوردند؟
سنگ های رسوبی، کتاب تاریخ زمین
زمین شناسان با استفاده از آثاری که در سنگ ها وجود دارد، اطلاعات زیادی درباره گذشته زمین جمع آوری می کنند.
آن ها با مطالعه سنگ رسوبی، درباره آب و هوای گذشته زمین ، محل دریاها و خشکی ها و نوع گیاهان و جانورانیکه زمانی روی زمین زندگی می کرده وامروزه از بین رفته اند،اطلاعاتی به دست می آورند.
به آثاری که از جانداران بسیار قدیمیدر سنگ ها باقی مانده است، فسیل (سنگواره) می گویند. فسیل ها یا مانند استخوان و دندان، قسمت هایی از بدن جاندار قدیمی اند یا مانند ردپا، اثری از بدن جاندار هستند. برای تشکیل بعضی از فسیل ها، میلیون ها سال زمان لازم است.
هله
     
  
مرد

 
‎پانتالاسا و پانگه ا‎
يك اقيانوس تنهاي بسيار بزرگ به نامپانتالاسا (panthalassa) پانگه آ را احاطه كرده بود.
حدود 200 ميليون سال قبل پانگه آ شروع به تجزيه كرد و به دو توده سرزميني بزرگ به نام گوندوانالند و لوراسيا تقسيم شد.
گوندوانالند هم تجزيه شد و قاره هاي آفريقا، قطب جنوب، استراليا و آمريكاي جنوبي و شبه قاره هند را تشكيل داد.
لوراسيا هم در نهايت به اروپا و آسيا و آمريكاي شمالي تقسيم شد.
همين طور كه صفحات قاره اي تقسيم شدند و از هم دور شدند، پوسته اقيانوسي جديد بين آنها تشكيل شد.
حركت قاره ها بعد از ميليون ها سال به موقعيت كنوني آنها منجر شده است. دانشمندان اين فرضيه را مطرح مي كنند كه ابرقاره جديد يعني آمازي در زاويه نود درجه اي مكان «پانگه آ» يعني در نزديكي قطب شمال و نه در نزديكي خط استواي كنوني قرار مي گيرد. نكته جالب توجه در اينجاست كه پانگه آ هم با زاويه نود درجه اي نسبت به ابرقاره پيش از خود يعني رودينيا قرار گرفته بود.
رودينيا حدود يك ميليارد سال پيش تشكيل شده بود.
هله
     
  
صفحه  صفحه 1 از 11:  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  پسین » 
علم و دانش

Universe from Nothing to Nothing | از نبود تا نبود

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA