انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
علم و دانش
  
صفحه  صفحه 2 از 17:  « پیشین  1  2  3  4  5  ...  14  15  16  17  پسین »

فواید و مضرات خوراکی ها !!!



 
شير شتر؛ طلاي سفيد بيابان

شير شتر تک کوهانه کاملاً سفيد و شبيه شير شتر دو کوهانه است. معمولا وقتي شتران از علوفه هاي سبز تغذيه مي کنند، شيرشان شيرين است، اما برخي مواقع به خاطر تغذيه ي بوته هاي مناطق خشک و بياباني شور مي شود.

ويتامين هاي شير شتر:

ويتامين هاي B1، B2، اسيد فوليک و اسيد پانتوتنيک در شير شتر، پايين و محتواي B6 و B12 شير شتر مشابه مقادير موجود در شير گاو مي باشد، اما نسبت به شير انسان بالاتر است.

شير شتر، نياسين و ويتامين C بيشتري نسبت به شير گاو دارد.

مواد مغذي موجود در شير شتر:

پروتئين هاي شير شتر اسيدهاي آمينه ي ضروري براي انسان را به ميزان رضايت بخش و حتي بالاتر از ميزان تعيين شده توسط موسسات FAO/WHO/UNU تأمين مي کنند.

شير شتر مي تواند حداقل پروتئين هاي ضروري روزانه ي انسان مخصوصاً اسيدهاي آمينه را تأمين کند، چون نيازهاي انسان در محيط هاي گرم و خشک بر پايه ي کالري کمتري است و پروتئين و آب نقش مهمي دارند، مقادير کمي شير شتر مي تواند نياز انسان را در اين مناطق تامين کند.

کمترين مقدار مورد نياز مواد معدني کلسيم و فسفات، 800 ميلي گرم در روز است که با خوردن 5/2 و 4 فنجان شير شتر، به ترتيب کلسيم و فسفات تأمين مي شود.

همچنين شير شتر حاوي مواد معدني کم مقدار مثل آهن، روي، مس و منگنز مي باشد.

خصوصيات دارويي شير شتر:

شير شتر به صورت خام و به صورت محصولات تخميري براي درمان زخم معده، بي نظمي هاي بدن، اسهال، يبوست، زخم ها و حتي براي افزايش قدرت باروري تخمدان هم به کار رفته است.

شير تخميري shubat در هند، ليبي و قزاقستان براي درمان سل به کار رفته است.

همچنين درمان بيماري هاي سخت معده اي هم با استفاده از شير شتر گزارش شده است.

بيماران داراي هپاتيت نيز بعد از خوردن شير شتر عملکرد بدن شان بهبود پيدا مي کند.

شير شتر همچنين در درمان ديابت موثر بوده است که به دليل حضور پروتئين شبه انسولين در شير شتر مي باشد.

در کشورهاي آفريقايي(مصر، سودان، کنيا و سومالي) اين اعتقاد در بين شتربانان وجود دارد که مرداني که شير شتر مي نوشند، قوي تر، تنومندتر و سريع تر هستند.

به دليل خواص بالاي اين شير، بعضي محققين نام " طلاي سفيد بيابان " را براي آن مطرح کرده اند.
این كاربر به درخواست خودش بن شد.
مدیریت انجمن پرنس و پرنسس
     
  

 
چرا دوغ خواب‌ آور است؟



به طور کلی، دوغ در مقایسه با سایر فرآورده‌ های شیر، نسبت به گرمای محیط مقاومت بیشتری در برابر فساد دارد و در دمای محیط بهتر باقی می ‌ماند و نیاز به نگهدارنده‌ های مصنوعی دیگر ندارد....

دوغ یکی از فرآورد‌ه های مشتق از شیر است که از قدیم در فرهنگ ما جایگاه ویژه ‌ای داشته و دامنه نفوذ آن حتی به داستان‌ ها، متل‌ ها و ضرب ‌المثل‌ های ما نیز کشیده شده است. مصرف فراوان دوغ به‌ عنوان یک نوشیدنی همراه با غذا یا به صورت مجزا به ‌خصوص در ماه‌ های گرم سال سبب شده تا در سال‌ های اخیر، اغلب شرکت‌ های تولید کننده فرآورده‌ های لبنی توجه ویژه ‌ای به تولید این محصول داشته باشند و بخشی از تولیدات خود را به آن اختصاص دهند. اما دوغ از نظر غذایی چه جایگاهی دارد و چه عواملی بر کیفیت آن موثر هستند؟ دکتر گیتی کریم، متخصص علوم و صنایع شیر و استاد دانشكده دامپزشكی دانشگاه تهران، به این سوال پاسخ می ‌دهد.

خانم دکتر! ارزش غذایی دوغ تا چه میزانی است؟ آیا دوغ می ‌تواند جایگزین شیر شود؟

دوغ فرآورده ‌ای حاصل از شیر است که از اختلاط ماست و آب با نسبت‌ های مختلف و افزودن نمک تهیه می ‌شود. در صنعت برای طعم‌ دار کردن آن از اسانس ‌های مختلف مثل کاکوتی و نعناع یا گلبرگ‌ های خشک و خردشده گل محمدی استفاده می ‌کنند. شاید این طور بتوان گفت که دوغ نوشابه ماست است و حاوی کلسیم و سایر مواد معدنی، ویتامین ‌های موجود در ماست‌، پروتئین و چربی است. به همین دلیل ارزش غذایی آن از ماست کمی کمتر است. بنابراین جایگزین کردن آن به جای شیر چندان درست نیست اما برای افرادی که دارای مشکل عدم تحمل لاکتوز هستند، می ‌تواند مناسب باشد.

چرا دوغ این قدر خواب ‌آور است؟

این فقط مربوط به دوغ نیست. ماست و دوغ به دلیل داشتن برخی پپتیدهای موجود در کازئین و پروتئین‌ های سرم شیر (مثل تریپتوفان) دارای این ویژگی هستند.

دوغ ‌هایی که روی بطری ‌شان نوشته‌ شده: "گرمادیده"؛ چه فرقی با دوغ‌ های معمولی دارند؟

دوغ گرمادیده، دوغی است که بعد از آماده ‌شدن تحت فرآیند پاستوریزاسیون، دوباره پاستوریزه می ‌شود تا میکروارگانیسم‌ های مایه ماست موجود در آن کاهش یابد. کم شدن میزان میکروارگانیسم‌ های موجود در دوغ باعث می ‌شود که فرآیند ترش ‌شدن در آن آهسته‌ تر انجام شود؛ در حالی که دوغ معمولی این حرارت را نمی ‌بیند.

چگونه می ‌توانیم فساد دوغ را تشخیص دهیم؟

عمده ‌ترین عوامل فساد دوغ عبارتند از کپک‌ ها و مخمر‌ها. می ‌توان گفت که مخمرها بهتر می‌ توانند در دوغ رشد و در آن گاز ایجاد کنند و طعم آن را تغییر دهند. به هر حال، مخمرها تاثیر نامطلوبی بر مصرف ‌کننده نمی‌ گذارند اما برخلاف آن ها، کپک ‌ها به ندرت دوغ را آلوده می ‌کنند و رشد آن ها با تغییر طعم دوغ و سپس تغییر رنگ آن مشخص می ‌شود.

برای جلوگیری از فساد دوغ باید شرایط خاصی فراهم کرد؟

البته این مساله نباید دلیلی بر نگهداری دوغ در دمای محیط باشد. این فرآورده نیز مانند تمام مشتقات شیر و فرآورده‌ های لبنی بهتر است در دمای یخچال نگهداری شود.

چه نوع میکروارگانیسم ‌هایی در دوغ وجود دارند؟

از نظر میکروبیولوژیک می ‌توان گفت که دوغ حاوی همان میکروارگانیسم ‌هایی است که در ماست وجود دارد ولی باید به این نکته توجه داشت که میزان این میکرو‌ارگانیسم ها در دوغ کمتر از ماست است. دوغ علاوه بر مزایای تغذیه ‌ای، حاوی باكتری ‌های مفیدی است كه اثرات زیادی بر سلامت دستگاه گوارش دارند. باكتری‌ های مفید نظیر استرپتوكوكوس ترموفیلوس و لاكتوباسیلوس ولگاریس موجود در این فرآورده لبنی، در دستگاه گوارش جایگزین می ‌شوند و می ‌توانند آثار بسیار مفیدی بر سلامت دستگاه گوارش بگذارند. این میکروارگانیسم‌ ها همچنین از رشد و تکثیر بسیاری از باکتری ‌های مضر در دستگاه گوارش جلوگیری می ‌کنند.

چرا این محصول بعد از مدتی باقی ماندن در دمای محیط، گازدار می ‌شود؟

چون برخی میکروارگانیسم ‌ها در محیط وجود دارند که می ‌توانند طی فر‌آیند رشد و تکثیر خود در محیط به صورت طبیعی گاز تولید کنند. در صورتی که مواد اولیه مورد استفاده درتهیه دوغ یا ظروف مورد استفاده حاوی این میکروارگانیسم ‌ها و مخمرها باشند، به مرور زمان باعث تولید گاز و در نتیجه گازدار شدن دوغ می ‌شوند و این پدیده در شرایط عادی مشکلی برای انسان ایجاد نخواهد کرد.

دوغ ‌هایی که به شیوه مصنوعی گازدار می‌ شوند، چطور؟

این هم یکی دیگر از راه‌ های گازدار کردن دوغ است. افزودن گاز دی ‌اکسیدکربن در صورتی که این‌ کار تحت شرایط استاندارد بهداشتی و با رعایت اصول صحیح و مناسب تولید انجام شود، مانعی ندارد. گازدار کردن این محصول به ‌صورت مصنوعی، عملی است که مورد تایید کدکس الیمانتاریوس (یک نهاد جهانی تدوین‌ کننده استانداردهای غذا) هم قرار گرفته است. انجام این عمل بستگی به سلیقه و پذیرش مصرف‌ کننده دارد و بهتر است گاز اضافه شده، طبیعی باشد.

آیا مصرف بیش از حد آن می ‌تواند مشکل‌ ساز باشد؟

خب، هر ماده غذایی، حتی آب، اگر بیش از اندازه مصرف شود، می ‌تواند بر سلامت انسان اثر منفی و نامطلوب بگذارد. دوغ هم از این قاعده مستثنا نیست. متخصصان تغذیه نیز در این زمینه توصیه می ‌کنند که رژیم غذایی افراد باید به شکلی متنوع و در عین حال متعادل باشد تا تعادل بدن از وضعیت عادی خارج نشود.

رعایت بهداشت در تهیه دوغ چه نقشی در سلامت آن دارد؟

اگر این فرآورده لبنی تحت شرایط مطلوب بهداشتی و مطابق با اصول استاندارد تهیه مواد غذایی (مثل آب مناسب، اسانس‌ های مجاز و سالم، نمک با ویژگی تاییدشده برای مصرف در غذا) تولید شود، می ‌تواند به‌ عنوان یک نوشابه سالم و مغذی در اختیار مصرف‌کنندگان قرار گیرد. باید به این نکته توجه داشت که افزودن هر نوع ماده نگهدارنده به دوغ در فرآیند تولید، غیرمجاز است و تخلف محسوب می ‌شود. رعایت اصول استاندارد تهیه این فرآورده نیز از مواردی است که باید توسط نهادهای ذیربط مورد بررسی و کنترل قرار گیرد.
این كاربر به درخواست خودش بن شد.
مدیریت انجمن پرنس و پرنسس
     
  

 
با خواص شگفت انگيز فلفل آشنا شويم

تمام انواع فلفل از گروه سبزيها هستند و اين دسته از سبزيها از فلفل سبز دلمه اي گرفته تا فلفل تند قرمز، همگي در يک گروه غذايي جاي مي گيرند و تقريباً داراي خواص مفيد بسياري براي بدن هستند.

تحقيقات ارائه شده در نشريه بيريتيش مديکال، نشان مي دهد هفت هزار سال قبل از ميلاد مسيح، در آمريکاي جنوبي و مرکزي از اين سبزي به عنوان چاشني در غذاها استفاده مي شد.
پژوهشگران مي گويند اين ماده غذايي يکي از منابع سرشار ويتامين ث و کاروتن هاست.
متخصصان از مدتها پيش معتقدند از اين سبزي خوراکي مي توان براي افزايش جريان خون، تحريک سيستم عصبي، افزايش اشتها و رهايي از سؤهاضمه استفاده کرد. حتي بسياري از محققان و متخصصان طب سنتي در چين توصيه مي کنند زنان براي تسکين دردهاي ناشي از دوره عادت ماهانه ،مي توانند از فلفل استفاده کنند. نوعي از اين سبزي به نام فلفل دلمه اي به رنگهاي سبز، نارنجي، زرد و قرمز وجود دارد که اصلاً تند نيستند و ما اغلب آنها را با غذا يا در سالاد استفاده مي کنيم.
مطالعات نشان مي دهد کاپسيسين ماده اي در فلفل است که سبب گرم بودن اين گياه مي شود. هر چند فلفل گياهي گرم است، کاپسيسين موجود در آن سبب کاهش درجه حرارت بدن شده که يکي از دلايل اصلي تمايل مردم مناطق آب و هواي گرم به مصرف زياد فلفل به شمار مي رود.
تحقيقات نشان داده است کاپسيسين به عنوان فعال ترين عنصر موجود در فلفل، سبب کاهش ميزان کلسترول خون و کاهش شدت سيگنالهاي درد در بدن مي شود. اين ماده همچنين خاصيت آنتي اکسيداني دارد که سلولهاي شما را از آسيب مولکولهاي راديکال آزاد محافظت مي کند و درعين حال خاصيت ضد باکتريايي نيز دارد.


ين ماده به بسياري از خواص درماني فلفل کمک مي کند و سيستم قلبي عروقي را تحريک و سيستم هاضمه را تقويت کرده و درد موجود روي پوست يا مفاصل بدن را تسکين مي بخشد و براي مثانه به عنوان داروي ضد احتقان و ضد باکتري، مؤثر است.
به گفته محققان، فلفل ميزان کلسترول خون را پايين مي آورد که اين امر باعث کاهش فشارخون نيز مي شود. اين گياه همچنين از انعقاد خون در رگها جلوگيري مي کند و اين خواص فلفل به پيشگيري از بيماريهاي قلبي نظير آرترواسکلروز (سخت شدن رگها) کمک فراواني مي کند.
هر چند فلفل سبب سوزش زبان مي شود، اما اين گياه واقعاً مسکني قوي است. اين گياه ابتدا سبب تحريک درد مي شود، اما پس از مدتي شدت علايم درد را در بدن کاهش مي دهد.
کاپسيسين موجود در فلفل نه تنها درد آرتروز و آرتريت روماتوئيد را تسکين مي دهد، بلکه هنگام استفاده به شکل موضعي، ميزان ورم ناشي از اين بيماريها را کاهش مي دهد.
فلفل با تحريک ترشح آنزيمهاي گوارشي در معده و نابودي باکتريهايي که مي توانند عامل عفونت باشند، قدرت هضم را تقويت مي کند. خاصيت ضد باکتري فلفل همچنين از بروز اسهال ناشي از عفونت جلوگيري مي کند.
پژوهشگران تأکيد مي کنند اين گياه به عنوان داروي ضد احتقان، سبب رقيق و نازک شدن خلط و خارج شدن آن از ريه ها مي شود. از آنجا که اين گياه بافت ريه را تقويت مي کند، براي بيماران مبتلا به آمفيزم (بيماري اتساع و بزرگ شدن ريه ها) نيز مفيد است.
این كاربر به درخواست خودش بن شد.
مدیریت انجمن پرنس و پرنسس
     
  

 
عسل و فوايد شگفت انگيز آن

عسل جايگزيني طبيعي‌تر و سالم‌تر براي شكر است كه سالهاي زيادي در بسياري از نقاط دنيا در آشپزي و طبخ غذاها مورد استفاده قرار گرفته است.

به گزارش ايسنا، عسل منبع فوق العاده‌اي از انرژي است و بعنوان خوردني كاهش دهنده علائم خستگي هم شناخته شده است.

متخصصان تغذيه مي‌گويند: عسل براي تقويت سطح ايمني بدن فوق العاده مفيد است. اين خوردني درمانگر و معجزه آسا همچنين داراي خواص آنتي اكسيداني و ضد باكتريال قابل توجهي است كه براي حفاظت از سيستم گوارشي مفيد هستند. بعلاوه مي‌توان از عسل براي درمان مشكلات و بيماريهاي معمول مثل سرماخوردگي و گلودرد استفاده كرد. از سوي ديگر با وجودي كه عسل قادر به درمان سرطان نيست اما داراي خواص ضد تومور است و سطح آنتي اكسيدان بين سلولي را افزايش مي‌دهد.

شبكه خبري تورنتونيوز در مقاله جديدي منتشر كرد: عسل حاوي قندهاي گلوكز و فروكتوز است و همچنين مقدار منيزيم، پتاسيم، كلسيم، آهن و فسفات را در بدن افزايش مي‌دهد. عسل سرشار از ويتامين B و C است.

متخصصان تاكيد مي‌كنند كه از خواص ضدباكتريايي عسل هم نبايد غافل شد. عسل نه تنها گلودرد را تسكين مي‌دهد بلكه هم چنين مي‌تواند باكتري‌هاي خاصي را كه سبب ايجاد عفونت مي‌شوند نابود سازد. در واقع اكثر موسيقي دانان و خوانندگان از تركيب عسل با آب ولرم براي نرم كردن گلو پيش از شروع برنامه‌هاي خود استفاده مي‌كنند.

عسل همچنين براي افرادي كه قصد كاهش وزن دارند، با ارزش و مفيد است. مصرف آب ليمو در تركيب با عسل به هنگام صبح مخلوطي كامل براي تقويت ميزان متابوليسم بدن است.
این كاربر به درخواست خودش بن شد.
مدیریت انجمن پرنس و پرنسس
     
  

 
خواص خاکشیر، بابونه،لیموعمانی،زنجبیل...

از خواص خاکشیر تا منافع نعناع را در این مقاله برای تان توضیح می دهیم و همچنین با ...






تا قبل از ظهور جالینوس که حدود 800 سال قبل زندگی می‌کرد، همه داروها منشا طبیعی داشتند و هر دارو از یک گیاه، ماده معدنی یا حیوانی به‌دست می‌آمد که به آنها داروهای مفرد‌ه می‌گفتند...

جالینوس، دانشمند یونانی، برای اولین‌بار فرمولاسیون داروهایی را ارایه داد که مخلوطی از چند گیاه یا مواد طبیعی دیگر بودند و به نام داروسازی جالینوس شهرت یافت. امروزه از هر 2 نوع داروهای «مفرده‌» و «ترکیبی»‌ استفاده می‌شود. نکته بسیار با اهمیتی که در داروهای ترکیبی وجود دارد، مساله سازگاری آنها با هم است. این به آن معنی است که بعضی گیاهان آثار یکدیگر را تقویت می‌کنند و بعضی از آنها از آثار یکدیگر می‌کاهند یا ممکن است مخلوط چند گیاه باعث سمیت یا از بین رفتن آثار همدیگر شود. بنابراین نمی‌توان بدون مطالعه، گیاهان را با هم مخلوط و به‌صورت دارو یا فرآورده‌هایی نظیر شربت‌ها مصرف کرد.

اخیرا مشاهده شده که بعضی گیاهان را به صورت شربت یا معجون‌هایی درمی‌آورند که ممکن است در تعدادی از آنها از تجارب قدیمی استفاده شده باشد و بعضی بدون پایه تجربی یا علمی باشد. به‌‌عنوان نمونه، مخلوط لیموعمانی و گل گاوزبان یک تجربه صحیح قدیمی است. این مساله در منابع ارزشمند طب سنتی وجود دارد و آنها را به‌صورت مصلح و مضر تعبیر کرده‌اند، یعنی بعضی گیاهان اصلاح‌کننده همدیگر و بعضی به زیان یکدیگر عمل می‌کنند و این موضوع در کتاب قانون ابن‌سینا یا مخزن‌الدویه که از منابع طب سنتی مهم جهان به شمار می‌رود، در مورد همه گیاهان ذکر شده است.

بنابراین باید در استفاده از گیاهان به صورت مخلوط و معجون‌ها نکات مذکور را در نظر گرفت. در ادامه به چند گیاه که به اشکال مختلف مانند شربت، مورد استفاده قرار می‌گیرند، اشاره می‌شود:

خـاکشـیـر
خاکشیر یا خاکشی‌ دانه‌‌های ریز و نارنجی‌رنگی است که از گیاهی به همین نام به دست می‌آید. روی این دانه‌ها را لایه‌ای از موسیلاژ (لعاب) پوشانیده است. با قرار گرفتن خاکشی در آب و جذب رطوبت، این لایه حجیم شده و آب را در خود نگه می‌دارد. به همین دلیل از قدیم خاکشی به صورت شربتی برای رفع عطش و گرمازدگی به خصوص در مناطق گرم و خشک مورد استفاده بوده است. جالب است بدانید خاکشی در طب سنتی ایران به‌عنوان ضداسهالی موثر نیز مصرف شده و می‌شود.

تـخـم‌شـربـتـی
تخم‌شربتی در حقیقت دانه‌های گیاه ریحان است که به علت داشتن ترکیبات موسیلاژی (لعاب‌دار) به‌صورت محلول در آب (شربت) استفاده می‌شود. لعاب این دانه‌ها پس از جذب آب به صورت ژله‌ای درمی‌آید که می‌تواند برای رفع عطش مورد استفاده قرار گیرد. تخم شربتی در طب سنتی ایران به‌عنوان رافع التهابات دستگاه و مجاری ادرار استفاده بسیار داشته است.

زنـجـفـیـل
زنجفیل یا زنجبیل گیاهی است که از قسمت زیرزمینی آن استفاده می‌شود. این محصول در جهان به نام جینجر نیز مشهور است. آثار مهمی که از آن در تحقیقات امروزی به اثبات رسیده شامل خواص ضدتهوع و استفراغ، ضددرد، ضدآرتریت، ضدباکتری، ضدحساسیت، ضدسرطان، ضداکسیدان، ضدنفخ و اسپاسم، محافظ کبد و برطرف‌کننده عوارض سرماخوردگی است. از زنجبیل محصولات دارویی زیادی به اشکال قرص، قطره و شربت در جهان وجود دارد. از خواصی که در سال‌های اخیر به آن توجه شده خاصیت افزایش‌دهنده قوای جنسی و محرک سیستم ایمنی بدن است. از زنجفیل محصولی به نام قطره آرومین در بازار دارویی وجود دارد و در آینده نزدیک به‌صورت شربت و به همین نام عرضه خواهد شد.

لـیـمــو
لیمو (لیموترش یا لیموعمانی) میوه‌ای درختچه‌ای است که از قدیم از آب (آبلیمو) یا خشک‌شده آن استفاده می‌شده است. لیمو بته‌های مختلفی دارد که ممکن است از نظر اندازه و تا حدی مزه با هم متفاوت باشند ولی خواص انواع آنها نزدیک به هم است. در طب سنتی ایران اصولا از لیموعمانی که یکی از انواع لیموترش است استفاده می‌شده و در حال حاضر هم کاربرد فراوان دارد. لیمو دارای خواص مقوی و محافظ قلب، اشتهاآور، آرام‌بخش، ضددرد و ضدانگل‌های روده‌ای نیز هست.

ریـحـــان
ریحان یکی از سبزی‌های پرمصرف در جهان است. به عقیده بعضی دانشمندان، موطن اصلی ریحان به ایران برمی‌گردد. قسمت مورد استفاده برگ و دانه‌هاست که به‌عنوان خوراکی و دارویی استفاده می‌شود. برگ‌ ریحان دارای رایحه‌ای است که اکثر خواص، مربوط به آن است. مهم‌ترین خواص ریحان، آثار ضدمیکروب، ضددرد، ضداسپاسم، اشتهاآور، هضم‌کننده، شیرافزا، آرام‌بخش، ضداکسیژن و تقویت‌کننده قوای جنسی آن است. در سال‌های اخیر خاصیت ضدآلزایمر این سبزی نیز مورد تایید قرار گرفته است.

انــــار
انار که برحسب نظر بسیاری از محققان، موطن اصلی‌اش کشور ماست و از قدیم از همه قسمت‌های آن از جمله میوه، پوست میوه، گل، ریشه، پوست و ساقه استفاده می‌شده است. آب انار که قسمت مهم آن است به دلیل ترکیب‌های خاص دارای آثار ضدسرطان‌ قوی، ضداکسیژن، محافظ کبد، افزایش‌دهنده قوای جنسی، ضدمیکروب‌ و خنثی‌کننده رادیکال‌های آزاد است. در ضمن، پوست قسمت‌های مختلف انار به دلیل وجود ترکیباتی به نام تانن دارای خاصیت ضدکرم است. گرچه امروز انار را به صورت‌های مختلف شربت، آب انار یا افشره‌های مختلف ارایه می‌دهند ولی مجموع خواص دانه‌های انار که شامل آب و دانه‌های چوبی آن است کامل‌تر و بهتر است.

تـوت‌فـرنــگـــی
توت‌فرنگی، میوه گیاهی به همین نام است که دارای مزه و بوی مطبوعی است. توت‌فرنگی دارای ویتامین‌های مختلف به خصوص ویتامین C است. توت‌فرنگی از نظر خوراکی می‌تواند تامین‌کننده آب، قندها، ویتامین‌ها و مواد معدنی باشد و به علت دارا بودن‌ اسیدهای گیاهی می‌تواند به‌عنوان یک ماسک خوب برای پوست و صورت مورد استفاده قرار گیرد. برای استفاده از ماسک توت‌فرنگی می‌توان از له‌شدن آن روی پوست استفاده کرد. باید اضافه کرد بعضی افراد نسبت به توت‌فرنگی حساسیت‌ دارند که این حساسیت می‌تواند به صورت خوراکی یا موضعی باشد. همچنین با توجه به اینکه ممکن است این میوه‌ها از بوته روی زمین قرار گیرند و آلوده شوند باید در شست‌و‌شوی‌شان دقت کافی به خرج داد.

بـابـونـــه
بابونه گیاهی است كه به نام‌های بابونه گاوی یا بابونه معمولی و نام علمی ماتریكاریا ركوتیتا معروف است. قسمت مورد استفاده آن سرشاخه‌های گلدار آن است. بابونه از قدیم برای درمان دل‌درد و امراض گوارشی و مسكن استفاده می‌شده است. امروزه از فرآورده‌های این گیاه به صورت موضعی یا خوراكی استفاده می‌شود. به‌طور مثال، از پماد و كرم‌های تهیه‌شده از عصاره بابونه به‌عنوان ضدالتهاب و ضدزخم و از ماسك‌های آن برای جوش صورت (آكنه) استفاده می‌شود. داروهای خوراكی آن نیز به‌عنوان ضدنفخ، ضداسپاسم، ضداستفراغ، ضداسهال و آرام‌بخش مصرف می‌شوند. یادتان باشد که در طب سنتی از دم‌كرده و جوشانده بابونه به‌عنوان ضدنفخ، ضددرد، ضداسپاسم، ضدتهوع و استفراغ استفاده می‌شد و امروز نیز استفاده می‌شود.

بـه‌لیــمــو
به‌لیمو گیاهی به صورت درختچه است که از برگ آن استفاده می‌شود. این برگ‌ها به نام ورون در جهان و ایران نیز شهرت دارند. این گیاه از قدیم در طب سنتی ایران به عنوان آرام‌بخش، ضدتشنج، ادرارآور، رفع سرگیجه و تپش قلب مورد استفاده بوده و در حال حاضر نیز از آن استفاده می‌شود.

نـعـنــاع
نعناع گیاهی است كه تاكنون بیش از 33 گونه آن در جهان شناسایی شده است. بعضی از این‌گونه‌ها به صورت دارویی و بعضی به‌صورت خوراكی - دارویی مصرف می‌شوند. نمونه‌ای كه به نام فارسی نعناع قمی، نعناع تبریزی یا نعناع خراسانی است با نام علمی منتا اپیكاتا شهرت داشته كه دارای عطر و مزه مطبوعی است و اكثرا به صورت خوراكی مصرف می‌شود.

این نوع نعناع كه به‌صورت تازه (سبزی خوراكی) یا خشك به میزان زیاد در ایران و جهان مورد مصرف قرار می گیرد، دارای خواص ضدنفخ، ضد درد، ضد اسپاسم، هضم‌كننده، تقویت‌كننده معده، ضدتهوع، ضدمیكروب و ضد اكسیدان است. به علاوه، از این نوع نعناع فرآورده‌ای دارویی به شكل قطره و به نام كارمینت تولید شده كه دارای اثر قوی ضدنفخ و دل درد است كه هر گروه سنی حتی نوزادان می‌توانند از آن استفاده کنند. این قطره در درمان دل‌دردهای قبل از قاعدگی و كرامپ‌های حاصله نیز بسیار مفید است. گونه دیگر نعناع كه كمتر به مصرف خوراكی و بیشتر به صورت دارو مصرف می‌شود به نام علمی منتا پیپریتا و نام ایرانی نعناع فلفلی شهرت دارد. این نوع نعناع چون دارای مزه تندی است كمتر به صورت خوراكی مصرف می‌شود. اسانس (رایحه) برگ این نعناع نیز در خمیردندان‌ها، آدامس، قنادی و داروهای ضداحتقان و سرماخوردگی کاربرد دارد. خواص این‌گونه نعناع شامل اثرات ضدمیكروب، ضدتب، ضددرد، بازكننده بینی و برونش‌ها، خلط‌آور، ضدسرفه، ضدخارش، آرام‌بخش و ضدویروسی است. در ضمن، از آن فرآورده‌ای به نام قطره منتول تولید شده كه در درمان عوارض سرماخوردگی، حساسیت‌های فصلی و آسم استفاده می‌شود.
این كاربر به درخواست خودش بن شد.
مدیریت انجمن پرنس و پرنسس
     
  

 
چرا پنیر پیتزا کش میاید؟

پنير انواع بسياري دارد؛ به طوري كه در فرانسه حدود 300 نوع آن توليد مي‌شود اما در ايران تنها 5 تا 6 نوع پنير قابل دسترسي است. پنيرها بسته به روش توليد، خواص گوناگون و مزه‌هاي مختلفي پيدا مي‌کنند

و از نظر ارزش تغذيه‌اي كمي با هم فرق دارند که البته اختلاف آنها خيلي زياد هم نيست...

برخي پنيرها با مايه پنير تهيه مي‌شوند که اصطلاحا آنزيمي به نام رنت يا رنين به آن مي‌زنند؛ در حالي كه پنيرهايي مانند پنير پيتزا بدون مايه پنير يا آنزيم توليد مي‌شوند و در واقع، با اسيد، شير را منعقد مي‌کنند. البته شير را به روش‌هاي گوناگوني منعقد مي‌کنند که يکي از اين روش‌ها استفاده از اسيدهاي مختلفي از جمله اسيدسيتريک يا اسيد استيک است. پنير پيتزا، پنيري است که هم لخته آن را مي‌توان با اسيد درست کرد و هم بعد از لخته شدن شير، لخته‌ها را داخل آب پنير ايجاد شده کمي حرارت مي‌دهند و اصطلاحا مي‌پزند. بعد لخته‌ها را از آب جدا کرده و پرس مي‌کنند و آبشان را گرفته و سفت مي‌کنند. اين کار باعث مي‌شود بافت پنير کمي کش‌دار و لاستيک‌مانند شود. سپس با حرارت دادن اين حالت كش آمدن بيشتر نمايان مي‌شود. البته اينکه يک پنير پيتزا خوب کش بيايد يا نه، ارتباط مستقيمي به روش توليد درست و مدت زمان پخت لخته‌ها دارد. اگر توانايي کارخانه توليدکننده بالا باشد و روش توليد را به خوبي انجام دهد، کيفيت پنير بالا رفته و در اصطلاح بيشتر کش مي‌آيد.

در ضمن يادتان باشد كه پنير پيتزا برخلاف پنيرهايي که با مايه پنير تهيه مي‌شوند، نيازي به رسيدن ندارد. برخي پنيرها را بعد از تهيه در يخچال نگه مي‌دارند تا برسند و همين رسيدن سبب تغيير مزه آنها مي‌شود. به علاوه، پنير پيتزا در مقايسه با پنيرهاي معمولي به همان ميزان پروتئين دارد چون وقتي شير لخته مي‌شود، بيشتر پروتئين در لخته باقي مي‌ماند. آنچه در آب پنير مي‌رود بيشتر املاح، قند و مقدار کمي پروتئين است و مي‌توان گفت ميزان پروتئين پنير پيتزا با پنير صبحانه برابري مي‌كند. اما چربي پنير پيتزا با پنير صبحانه کمي متفاوت است و مقدار آن بستگي به نوع شيري دارد كه در تهيه آن مورد استفاده قرار گرفته است. البته به برخي پنيرها بعدا چربي اضافه مي‌شود مثل پنيرهاي خامه‌اي که وقتي لخته تشکيل شده و آب پنير جدا شد به لخته، خامه يا کره اضافه مي‌کنند و بعد آن را قالب‌گيري كرده و نهايتا پنير خامه‌اي يا پنيرهاي پرچرب توليد مي‌شوند. بنابراين ميزان چربي پنير پيتزا يا هر پنير معمولي ديگري به نوع شير و چربي اضافه شده در مراحل بعدي آن بستگي دارد.

قاعدتا روي بسته‌بندي همه مواد غذايي بايد خصوصيات کامل از جمله ميزان چربي، پروتئين، نمک و کالري درج شده باشد ولي متاسفانه در ايران اين موضوع خيلي جدي گرفته نمي‌شود. در رابطه با کلسيم نيز بايد گفت پنير پيتزا هم مانند ساير لبنيات يکي از منابع خوب تامين کلسيم به حساب مي‌آيد ولي چون نمک و چربي آن زياد است بنابراين در مقايسه با يك ليوان شير كم‌چرب به صرفه نيست تا كلسيم مورد نياز روزانه‌مان را با خوردن اين نوع پنير تامين كنيم.
این كاربر به درخواست خودش بن شد.
مدیریت انجمن پرنس و پرنسس
     
  

 
آنچه نياز داريد درباره ميوه ها و سبزيها بدانيد!

خبرها نمي‌گويند، ميوه ها و سبزيها براي شما خوب هستند، بلکه مي‌گويند ميوه ها و سبزيها خيلي براي شما خوب هستند. آنها مي‌توانند ضامن سلامت شما باشند.

سنجش و سخاوت گياهي

آخرين تحقيقات دانشمندان ، حاکي از اين است که سلسله گياهي پر است از هدايايي که مي‌توانند دشمن انواع بيماري هاي مزمن باشند.

گروه بزرگي از ترکيبات با نام مواد شيميايي گياهي در انواع سبزيها از سير گرفته تا کلم و برگهاي سبز چاي پيدا شده اند که مشخص شده است ، مي‌توانند به وسيله جلوگيري از تخريب سلولي با انواع بيماري ها مبارزه کنند.

همچنين مشخص شده است يک رژيم غذايي پرفيبر مي‌تواند کمکي باشد به کاهش خطر بيماري هاي قلبي ، فشار خون بالا، چاقي ، ديابت و سرطان.

پس چرا ما از خوردن برخي سبزيها امتناع مي‌ورزيم؟

براي رفع اين معضل ، بايد سعي کنيد به خودتان حقه بزنيد، يعني روشهايي بيابيد که سلسله گياهي را براي شما به غذايي لذيذ تبديل کنند.

دوست نداريد يک بشقاب پر از باميه يا کلم بروکلي روبه روي شما باشد؟ مجبور نيستيد سعي کنيد به تنوع روي آوريد و سبزيهاي مختلف را در سالادها، سوپها و سس ماکاروني و غذاهاي مختلف ديگر بگنجانيد.

گرچه تازه خوري بهترين کار است ، اما اگر ميوه و سبزي تازه در دست نداشتيد، مي‌توانيد از انواع کنسروي و يا منجمد آنها استفاده کنيد. يک سيب در هر روز ميوه يک منبع انرژي آن هم از نوع طبيعي است.

از آنجا که ميوه ها بسيار متنوع هستند، مي‌توانيد از انواع طعمها و مزه هاي ميوه هاي مختلف لذت ببريد. سعي کنيد به روشهاي جديدي براي افزودن ميوه به خوراکي هاي روزمره تان بينديشيد.

هر روز صبح را با يک نوع ميوه از قبيل موز يا ميوه هاي توتي و ريز آغاز

کنيد؛ هلو، گلابي يا خربزه و هندوانه را به وعده غذايي ظهر خود بيفزاييد و ميوه هاي تازه يا خشک را به عنوان شيريني و تنقلات و ميان وعده برگزينيد. ماجراجو باشيد. نترسيد و انواع ميوه و سبزي ها را در انواع غذاها امتحان کنيد، تا در نهايت به طعم دلخواه خود دست يابيد.

بايد ذائقه خود را از حالت کنوني تغيير دهيد و آن را با ديگر طعمها آشنا کنيد.

سيب زميني

سيب زميني شايد جزو يکي از محبوبترين غذاها باشد. چربي کمي دارد و کربوهيدرات بالا که تقريبا بسرعت در بدنمان تبديل به قند مي‌شود.

آبميوه ها

سعي کنيد روز خود را با يک ليوان آب ميوه شروع کنيد، تا صبحي سالم داشته باشيد. اگرچه بايد به خاطر داشته باشيم ، آب ميوه کالري بيشتر و فيبر کمتري نسبت به ميوه تازه دارد، اما بازهم به عنوان يکي از 5 بخش توصيه شده ميوه و سبزي هاي روزانه به شمار مي‌آيد.

سبزي هاي برتر

بر حسب متوسط مقداري که هر ساله از سوي يک امريکايي مصرف ميشود:

کاهو: 11 کيلوگرم براي هر نفر

گوجه فرنگي: 42 کيلوگرم براي هر نفر (80 درصد آن به شکل فرآوري شده از قبيل کچاپ يا سس پاستا مصرف مي‌شود.)

خلال سيب زميني سرخ شده: 23 کيلوگرم براي هر نفر.

فيتو کميکال ها (مواد شيميايي گياهي)

برخي از شناخته شده ترين اين مواد فلاوونوئيدها هستند، که به طور طبيعي در خانواده مرکبات ، پيازها، سيبها و انگورها وجود دارند.

محققان معتقدند، فلاوونوئيدها ما را در برابر سرطان حفاظت مي‌کنند. ايندول ها هم که نوعي ديگر از فيتوکميکال ها هستند در خانواده کلمها بوفور يافت مي‌شوند و ما را از انواع امراض مزمن محافظت مي‌کنند.

کاروتنوئيدها

بتاکاروتن ها که شناخته شده ترين کاروتنوئيدها هستند، به هويج و ديگر سبزيها و ميوه ها رنگهاي نارنجي ، قرمز و زرد مي‌دهند و در بدن ما به ويتامين A تبديل مي‌شوند.

ليکوپن نيز که در گوجه فرنگي وجود دارد، ما را از بيماري هاي آب مرواريد، سرطان ، بيماري هاي قلبي عروقي و بيماري هاي چشمي حفاظت مي‌کنند. اين هم دليلي مهم براي لزوم مصرف غذاهاي رنگي (البته از نوع طبيعي).

ايزوفلاوون ها

اين دسته از مواد جزو استروژن هاي گياهي هستند و به نظر مي‌رسد اثراتي مشابه استروژن داشته باشند. فوايد آنها شامل موارد زير است:

کاهش چربي خون: کاهش خطر سرطان هاي وابسته به هورمون ، مانند سرطان هاي سينه ، تخمدان ، پروستات و سرطان رحم.

فيبر: فيبر محلول که در آب به حالت نامحلول و چسبناک درمي آيد؛ گوارش غذا را آهسته مي‌کند و به شکم احساس پر بودن بيشتري مي‌بخشد. مي‌توان آنها را در سيب ، مرکبات و هويج يافت.
فيبر نامحلول هم سرعت رد شدن غذا را از روده ها افزايش مي‌دهد و در سبوس گندم ، سبزيها و تمامي دانه ها يافت مي‌شود.

هر فرد آلماني سالانه 7 کيلو کاهو به همراه 16 کيلوگرم گوجه فرنگي مصرف مي‌کند. براي رشد 225 گرم کاهو نياز به 23 ليتر آب است.


پس سعي کنيد از سالادهايي که بيشتر مغذي هستند استفاده کنيد و در آنها از کاهو چيني نيز استفاده کنيد. هر فرد ايتاليايي سالانه 85 کيلو ميوه تازه مانند 20 کيلوگرم سيب و 3 کيلوگرم انگور را ميل مي‌کند.
این كاربر به درخواست خودش بن شد.
مدیریت انجمن پرنس و پرنسس
     
  

 
خيار معجزه الهي

نام علمی: Cucumis sativus L

خیار گیاهی است علفی یک ساله, دارای ساقه خوابیده و برگ‌های بزرگ است. بوته خیار , پیچک دار, با گل‌های زرد و دو نوع نر و ماده, واقع روی یک پایه و میوه سبز رنگ و دارای انواع متعددی است.
ترکیبات شیمیایی :
خیار دارای مواد ازته و هیدروکربنه و مواد گوگردی و کمی چربی , دارای املاحی از قبیل منگنز, کربنات کلسیم , سلولز است. در روغن دانه خیار که رنگ آن زرد روشن با طعمی شبیه به طعم روغن زیتون است , اسیدهای چرب اشباع شده مانند اسید استئاریک, اسید پالمیتیک و اسیدهای اشباع نشده مانند اسید اولئیک و اسید لینولئیک وجود دارد.
خواص و اثرات دارویی :
طبع خیار سرد و تر(مرطوب) است. خیار داری خواص مدر ، نرم کننده و ملین ، مسهل ، دافع کرم کدو ، ضد تشویش و دلهره ، ضد بی خوابی ، ضد ناراحتی‌های عصبی ، مسکن حرارت و تشنگی است.
تخم خیار خواب آور ، آرام بخش ، زرداب آور , مدر بول , ضد کرم ملایم , تصفیه کننده خون , حل کننده اورات‌ها و اسید اوریک و جلا دهنده ‌است.
خیار در موارد ناراحتی‌های جلدی ، دفع سموم و چربی‌های مضر، درمان دردهای کلیه، نقرس، باد مفاصل، رماتیسم، رفع چاقی و فشار خون، تب‌های عفونی و شدید ، التهاب‌های درونی ، سنگ‌های کلیه و مثانه, تب‌های صفراوی, یرقان زرد , رفع التهاب جگر و معده به کار می‌رود.
خیار برای بیماران مبتلا به دیابت و یرقان خوب است و باعث تقویت کبد و رفع تشنگی می‌نماید و برای خرد کردن سنگ‌های کلیه و مثانه مؤثر می‌باشد . خیار را می‌توان در موارد سوزش ادرار به کار برد.
خیار را بعنوان مدر و برای رفع تب‌های صفراوی و یرقان بکار می‌برند مخصوصاً موقعی که خیار زرد شده و رسیده باشد در این صورت مزه اش ترش می‌باشد و خاصیت زرداب در آن بیشتر است.
تخم خیار مدر است و برای اورام کبد خوب است .
آب خیار بطور مالیدنی و برای رفع خارش بکار میرود.
مواد غذایی خیار خیلی کم است و سلولز زیاد دارد. خیار را بطور سالاد قبل از غذا میل می‌نمایند.
پوست خیار ویتامین C دارد خیارهای تازه و لطیف را بدون اینکه پوست بکنید به قطعاتی که برای ماشین آب میوه گیری مناسب است درآورید و با کمک رنده‌های معمولی آن را رنده کنید آبش را بگیرید.
آب خیار بی مزه‌است . آب خیار را می‌توانید با آب سیب و هویج و کرفس بخورید سال هاست آب خیار را در معالجهٔ کلیه مصرف میکنند زیرا کلیه‌ها را شستشو می‌دهد و نیز در رژیم لاغری و تخلیه آن مصرف میشود.
خیار دارای ویتامین‌هایA و B و C و کلروفیل و ده نوع املاح معدنی است. خیاری که زیاد آب داشته باشد چندان غذاییت ندارد ولی با داشتن سلولز زیاد برای رفع یبوست مفید است.
آب خیار سبز را برای اکثر تب‌های عفونی و شدید و التهاب‌های درونی مصرف می‌نمایند.
برای مبتلایان به یرقان جوشانده پوست خیار برای چند روز نافع می‌باشد.
خوردن ۱۰ گرم پوست خشک شده خیار سبز ، زایمان را آسان می‌کند، ولی زنان حامله قبل از درد زایمان از مصرف آن باید خودداری نمایند.
مالیدن پوست خیار بر روی لکه‌های صورت مفید است.
خیار سرشار از ویتامین C است خاصیت غذایی آن کم و خیلی خنک و شدیدترین عطش‌ها را آناً فرو می‌نشاند و خواب آور است .
یک قاشق غذا خوری پودر تخم خیار را در یک استکان آب معمولی حل کرده به عنوان داروی خواب آور و آرام بخش هر شب قبل از خواب تناول نمایند.
آب خیار دارای اثر حل کننده و دفع اسید اوریک ، تصفیه کننده خون و ضد سم دارد. طعم ناپسند دارد. اثرات درمانی بسیار خوبی در رفع ناراحتی‌های جلدی و تأمین شادابیت پوست بدن در استعمال خارجی دارد.
جهت رفع خارش پوست مقداری خیار را خوب شسته پوست آن را بگیرند و سپس باقیمانده آن را نرم کوبیده به صورت ضماد بر پوست قرار دهند و تا تسکین خارش روزی چند مرتبه ادامه دهند.
به عنوان آرام بخش ، ضد تشویش و دلهره ، ضد ناراحتی‌های عصبی و ضد بی خوابی تخم خیار را نرم کوبیده بالغان هر وعده حداکثر ۵ گرم(یک قاشق غذا خوری) تناول نمایند. برای درمان بی خوابی فقط شب‌ها یک یا دو قاشق چای خوری با کمی شکر تناول نمایند.
مضررات :
خوردن خیار با پوست , مخصوصاً اگر تر و تازه نباشد, دیر هضم بوده و باد معده و قولنج ایجاد می‌کند, برای معده‌های ضعیف و سوءهاضمه ضرر دارد و جهت دفع ضرر باید با عسل یا مویز یا رازیانه خورد. اگر خیار خیلی رسیده و زرد شده باشد خوردن آن تولید دل درد می‌کند همچنین کسانی که طبع صفراوی و دموی دارند این خیار به آن‌ها نمی‌سازد و باعث تحریک دل درد می‌شود .برای هضم بهتر خیار باید آن را با روغن زیتون و کمی سرکه و بهتر است با آبلیمو و نمک به صورت سالاد در آورده و مصرف نمایند.
این كاربر به درخواست خودش بن شد.
مدیریت انجمن پرنس و پرنسس
     
  

 
زيتون
زيتون به اندازه كافي بخوريد
افرادي كه فشار خون بالا دارند بايد از مصرف زيتون هاي كنسرو شده به
علت نمك موجود در آنها اجتناب كنند.
به نقل از نشريه سلامت در فرانسه مصرف زيتون براي سلامتي موثر
است. اين ماده فاقد قند و كلسترول بوده و سرشار از املاحي از قبيل
پتاسيم، فسفر، آهن، سديم است . بنابراين گزارش محققان معتقدند زيتون
١ چربي / سبز ١٥ كيلوگالري انرژي ٢ گرم چربي ( ٢ درصد چربي اشباع و ٢
غيراشباع دارد و مصرف آن را در وعده هاي غذايي مفيد مي دانند اما
مصرف آنرا براي بيماران با فشار خون بالا توصيه نمي كنند.
این كاربر به درخواست خودش بن شد.
مدیریت انجمن پرنس و پرنسس
     
  

 
سیب درختی
سیب حاوی ویتامین های A C ونیز آهن می باشد .
اگر سیب بعد از غذا میل شود هضم غذا را بسیار اسان می کند خوردن سیب مانع از افزایش اسید اوریک خون می شود .
بر طبق پژوهش های به عمل آمده سیب داروی موثری برای اختلالات عصبی وروانی زنان باردار از قبیل ترشی معده می با شد
به علاوه خوردن این میوهباعث تقویت مغز واعصاب می شود .از این رو برای بچه ها وکسانی که فعالیت های فکری دارند بسیار مناسب است.
سیب به دلیل دارا بودن میزان زیادی آب باعث شفافیت مو وطراوت چهره می شود. خمچنین مصرف سیب از رشد
تومورهای سرطانی جلوگیری میکند..
این كاربر به درخواست خودش بن شد.
مدیریت انجمن پرنس و پرنسس
     
  
صفحه  صفحه 2 از 17:  « پیشین  1  2  3  4  5  ...  14  15  16  17  پسین » 
علم و دانش

فواید و مضرات خوراکی ها !!!

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA