تالارها ثبت نام نظرسنجی جستجو موقعیت قوانین آخرین ارسالها   چت روم
علم و دانش

اسرار نهفته در مثلث برمودا

صفحه  صفحه 5 از 7:  « پیشین  1  2  3  4  5  6  7  پسین »  
#41 | Posted: 16 Jul 2012 12:59

★★★
ﻣﺠﻠﻪ ﺑﻠﻐﺎﺭﻯ ﻣﻰ ﺍﻓﺰﺍﻳﺪ : ﻧﻈﻴﺮ ﺍﻳﻦ ﻫﻤﻜﺎﺭﻯ ﭘﻴﺶ ﺗﺮ
ﻣﻴﺎﻥ ﺁﻣﺮﻳﻜﺎ، ﻛﺎﻧﺎﺩﺍ ﻭ ﺍﻧﮕﻠﺴﺘﺎﻥ ﺩﺭ ﭘﺮﻭﮊﻩ ﻣﺎﮔﻨﻴﺖ ﺑﺮﺍﻯ
ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ ﻣﻐﻨﺎﻃﻴﺲ ﺍﺳﺘﺜﻨﺎﻳﻰ ﺩﺭ ﻣﺜﻠﺚ ﺑﺮﻣﻮﺩﺍ ﻋﻤﻠﻰ
ﺑﻮﺩ .
ﺳﭙﺲ ﺗﻮﺿﻴﺢ ﻣﻰ ﺩﻫﺪ ﻛﻪ ﻛﺸﺘﻰ "ﻭﻳﻜﻤﻮﺭ ﺑﻮﻏﺎﻳﻒ "
ﻛﻪ ﺑﻪ ﻣﺪﺭﻥ ﺗﺮﻳﻦ ﺩﺳﺘﮕﺎﻩ ﻫﺎﻯ ﺍﻟﻜﺘﺮﻭﻧﻴﻜﻰ ﻣﺠﻬﺰ ﺍﺳﺖ
ﻳﻚ ﺳﺎﻝ ﺗﻤﺎﻡ ﺩﺭ ﻳﻜﻰ ﺍﺯ ﺯﺍﻭﻳﻪ ﻫﺎﻯ ﻣﺜﻠﺚ ﺑﺮﻣﻮﺩﺍ
ﻣﺴﺘﻘﺮ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺷﺪ ﻛﻪ ﺗﻤﺎﻡ ﺣﺮﻛﺖ ﻫﺎ ﻭ ﻓﻌﻞ ﻭﺍﻧﻔﻌﺎﻝ
ﻫﺎﻯ ﻣﻨﻄﻘﻪ ﺭﺍ ﺯﻳﺮ ﻧﻈﺮ ﺑﮕﻴﺮﺩ ﻭﺩﻳﮕﺮﻛﺸﺘﻰ ﻫﺎ ﺑﻪ
ﭘﮋﻭﻫﺶ ﺩﺭ ﭘﻴﺮﺍﻣﻮﻥ ﻣﺴﺎﻳﻞ ﺩﻳﮕﺮ ﺧﻮﺍ ﻫﻨﺪ ﭘﺮﺩﺍﺧﺖ .

     
#42 | Posted: 16 Jul 2012 13:03

★★★
ﺳﻄﺤﯽ ﻧﮕﺮﯼ ﮐﻪ ﺗﻘﺮﯾﺒﺎ ﻗﺮﯾﺐ ﺑﻪ ﺍﺗﻔﺎﻕ ﻫﻤﻪ ﻣﺎ ﺑﻪ ﺁﻥ
ﻣﺒﺘﻼ ﻫﺴﺘﯿﻢ ﯽﮑﯾ ﺍﺯ ﺁﻓﺖ ﻫﺎﯼ ﻓﮑﺮﯼ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﻣﺎﺳﺖ
ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﺩﺍﺳﺘﺎﻥ ﺟﺎﻟﺐ ﺷﻤﺎ ﺑﺎ ﻭﻗﺎﯾﻌﯽ ﺁﺷﻨﺎ ﻣﯿﺸﻮﯾﺪ ﮐﻪ
ﺫﻫﻦ ﻫﺮ ﺍﯾﺮﺍﻧﯽ ﻭ ﺩﻭﺳﺘﺪﺍﺭ ﺍﻣﺎﻡ ﺯﻣﺎﻥ ، ﻣﺸﺘﺎﻕ ﺑﻪ
ﭘﺬﯾﺮﻓﺘﻦ ﻓﻮﺭﯼ ﺁﻥ ﺍﺳﺖ ﺑﺪﻭﻥ ﺁﻧﮑﻪ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺑﺎ ﻋﻘﻞ
ﻫﻮﺷﻤﻨﺪ ﻭ ﯾﺎ ﺷﺮﻉ ﺷﺮﯾﻒ ﻣﻘﺎﯾﺴﻪ ﮐﻨﺪ
ﺍﺯ ﺟﻤﻠﻪ ﺩﺍﺳﺘﺎﻥﻫﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﺗﺤﺖ ﺗﺎﺛﯿﺮ ﺣﻮﺍﺩﺙ ﺯﻣﺎﻥ ﺧﻮﺩ
ﺷﮑﻞ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﻭ ﭘﺲ ﺍﺯ ﻣﻘﺪﺍﺭﯼ ﺗﺤﺮﯾﻒ، ﺗﻄﺒﯿﻘﯽ ﺑﯽﺟﺎ
ﺩﺭ ﻣﻮﺭﺩ ﺁﻥ ﺻﻮﺭﺕ ﮔﺮﻓﺘﻪ، ﻭ ﺩﺭ ﺑﺮﺧﯽ ﻣﺠﺎﻣﻊ ﺭﻭﺍﯾﯽ
ﺷﯿﻌﻪ ﻧﻔﻮﺫ ﮐﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ، ﺩﺍﺳﺘﺎﻧﯽ ﺑﻪ ﻧﺎﻡ »ﺟﺰﯾﺮﻩ ﯼ
ﺧﻀﺮﺍﺀ « ﺍﺳﺖ . ﺍﺯ ﺁﻥ ﺟﺎ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺩﻭ ﺩﻫﻪ ﯼ ﮔﺬﺷﺘﻪ ﺑﺎ ﻗﻠﻢ
ﻓﺮﺳﺎﯾﯽ ﺑﺮﺧﯽ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺑﯽﺍﻃﻼﻉ ﺍﺯ ﺗﺎﺭﯾﺦ، ﺍﯾﻦ ﺩﺍﺳﺘﺎﻥ
ﻣﻨﺘﺸﺮ ﺷﺪﻩ ﻭ ﺑﻪ ﻋﻼﻭﻩ، ﺩﺭ ﺗﮑﻠﻔﯽ ﻧﺎﺷﯿﺎﻧﻪ، ﺁﻥ ﺭﺍ ﺑﺮ
" ﻣﺜﻠﺚ ﺑﺮﻣﻮﺩﺍ " ﻭ ﺣﻮﺍﺩﺙ ﺁﻥ ﺗﻄﺒﯿﻖ ﮐﺮﺩﻩﺍﻧﺪ، ﻻﺯﻡ ﺷﺪ
ﺩﺭ ﺍﻃﺮﺍﻑ ﺍﯾﻦ ﻭﺍﻗﻌﻪ، ﮐﻨﮑﺎﺵ ﺑﯿﺸﺘﺮﯼ ﺻﻮﺭﺕ ﮔﯿﺮﺩ ﺗﺎ
ﺍﺫﻫﺎﻥ ﺍﺭﺍﺩﺗﻤﻨﺪﺍﻥ ﺑﻪ ﺣﻀﺮﺕ ﻭﻟﯽ ﻋﺼﺮ )ﻋﺞ ( ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﮔﻮﻧﻪ
ﺧﻄﺎﻫﺎ ﭘﯿﺮﺍﺳﺘﻪ ﺷﻮﺩ .

     
#43 | Posted: 16 Jul 2012 13:04

★★★
ﺧﻼﺻﻪ ﯼ ﺩﺍﺳﺘﺎﻥ
ﻣﺮﺣﻮﻡ ﻋﻼﻣﻪ ﻣﺠﻠﺴﯽ ) ﺭﻩ ( ﺩﺭ ﺑﺤﺎﺭﺍﻻﻧﻮﺍﺭ، ﺝ 52، ﺹ
159 ﻣﯽﻧﻮﯾﺴﻨﺪ:
ﺭﺳﺎﻟﻪﺍﯼ ﯾﺎﻓﺘﻢ ﻣﺸﻬﻮﺭ ﺑﻪ ﺩﺍﺳﺘﺎﻥ ﺟﺰﯾﺮﻩ ﯼ ﺧﻀﺮﺍﺀ ... ﻭ
ﭼﻮﻥ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺩﺭ ﮐﺘﺎﺏﻫﺎﯼ ﺭﻭﺍﯾﯽ ﻧﺪﯾﺪﻡ، ﻋﯿﻦ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺩﺭ
ﻓﺼﻞ ﺟﺪﺍﮔﺎﻧﻪﺍﯼ ﺁﻭﺭﺩﻡ .
ﯾﺎﺑﻨﺪﻩ ﯼ ﺁﻥ ﻣﺘﻦ ﻣﯽﮔﻮﯾﺪ : ﺩﺭ ﺁﻥ ﻣﺘﻦ ﭼﻨﯿﻦ ﺁﻣﺪﻩ ﺍﺳﺖ :
ﻣﻦ ) ﻓﻀﻞ ﺑﻦ ﯾﺤﯿﯽ ﮐﻮﻓﯽ ( ﺩﺭ ﺳﺎﻝ 699 ﻩ . ﻕ ﺩﺭ ﮐﺮﺑﻼ
ﺍﺯ ﺩﻭ ﻧﻔﺮ، ﺩﺍﺳﺘﺎﻧﯽ ﺷﻨﯿﺪﻡ . ﺁﻧﻬﺎ ﺩﺍﺳﺘﺎﻥ ﺭﺍ، ﺍﺯ ﺯﯾﻦ
ﺍﻟﺪﯾﻦ ﻋﻠﯽ ﺑﻦ ﻓﺎﺿﻞ ﻣﺎﺯﻧﺪﺭﺍﻧﯽ، ﻧﻘﻞ ﻣﯽﮐﺮﺩﻧﺪ .
ﺩﺍﺳﺘﺎﻥ ﻣﺮﺑﻮﻁ ﺑﻪ ﺟﺰﯾﺮﻩ ﺧﻀﺮﺍ ﺩﺭ ﺩﺭﯾﺎﯼ ﺳﻔﯿﺪ ﺑﻮﺩ .
ﻣﺸﺘﺎﻕ ﺷﺪﻡ ﺩﺍﺳﺘﺎﻥ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺧﻮﺩ ﻋﻠﯽ ﺑﻦ ﻓﺎﺿﻞ ﺑﺸﻨﻮﻡ .
ﺑﻪ ﻫﻤﯿﻦ ﺩﻟﯿﻞ ﺑﻪ ﺣﻠّﻪ ﺭﻓﺘﻢ ﻭ ﺩﺭ ﺧﺎﻧﻪ ﺳﯿﺪ ﻓﺨﺮﺍﻟﺪﯾﻦ،
ﺑﺎ ﻋﻠﯽ ﺑﻦ ﻓﺎﺿﻞ ﻣﻼﻗﺎﺕ ﮐﺮﺩﻡ ﻭ ﺍﺻﻞ ﺩﺍﺳﺘﺎﻥ ﺭﺍ ﺟﻮﯾﺎ
ﺷﺪﻡ .
ﺍﻭ ﺩﺍﺳﺘﺎﻥ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺣﻀﻮﺭ ﻋﺪﻩﺍﯼ ﺍﺯ ﺩﺍﻧﺸﻤﻨﺪﺍﻥ ﺣﻠّﻪ ﻭ
ﻧﻮﺍﺣﯽ ﺁﻥ ﭼﻨﯿﻦ ﺑﺎﺯﮔﻮ ﮐﺮﺩ : ﺳﺎﻝﻫﺎ ﺩﺭ ﺩﻣﺸﻖ ﻧﺰﺩ ﺷﯿﺦ
ﻋﺒﺪﺍﻟﺮﺣﯿﻢ ﺣﻨﻔﯽ ﻭ ﺷﯿﺦ ﺯﯾﻦ ﺍﻟﺪﯾﻦ ﻋﻠﯽ ﻣﻐﺮﺑﯽ
ﺍﻧﺪﻟﺴﯽ ﺗﺤﺼﯿﻞ ﻣﯽﮐﺮﺩﻡ . ﺭﻭﺯﯼ ﺷﯿﺦ ﻣﻐﺮﺑﯽ ﻋﺰﻡ
ﺳﻔﺮ ﺑﻪ ﻣﺼﺮ ﮐﺮﺩ . ﻣﻦ ﻭ ﻋﺪﻩﺍﯼ ﺍﺯ ﺷﺎﮔﺮﺩﺍﻥ ﺑﺎ ﺍﻭ ﻫﻤﺮﺍﻩ
ﺷﺪﯾﻢ . ﺑﻪ ﻗﺎﻫﺮﻩ ﺭﺳﯿﺪﯾﻢ . ﺍﺳﺘﺎﺩ ﻣﺪﺗﯽ ﺩﺭ ﺍﻻﺯﻫﺮ ﺑﻪ
ﺗﺪﺭﯾﺲ ﭘﺮﺩﺍﺧﺖ، ﺗﺎ ﺍﯾﻦﮐﻪ ﻧﺎﻣﻪﺍﯼ ﺍﺯ ﺍﻧﺪﻟﺲ ﺁﻣﺪ ﮐﻪ ﺧﺒﺮ
ﺍﺯ ﺑﯿﻤﺎﺭﯼ ﭘﺪﺭ ﺍﺳﺘﺎﺩ ﻣﯽﺩﺍﺩ. ﺍﺳﺘﺎﺩ ﻋﺰﻡ ﺍﻧﺪﻟﺲ ﮐﺮﺩ . ﻣﻦ
ﻭ ﺑﺮﺧﯽ ﺍﺯ ﺷﺎﮔﺮﺩﺍﻥ ﺑﺎ ﺍﻭ ﻫﻤﺮﺍﻩ ﺷﺪﯾﻢ .

     
#44 | Posted: 16 Jul 2012 13:05

★★★
ﺑﻪ ﺍﻭﻟﯿﻦ ﻗﺮﯾﻪ ﺍﻧﺪﻟﺲ ﮐﻪ ﺭﺳﯿﺪﯾﻢ، ﻣﻦ ﺑﯿﻤﺎﺭ ﺷﺪﻡ. ﺑﻪ
ﻧﺎﭼﺎﺭ، ﺍﺳﺘﺎﺩ ﻣﺮﺍ ﺑﻪ ﺧﻄﯿﺐ ﺁﻥ ﻗﺮﯾﻪ ﺳﭙﺮﺩ ﻭ ﺧﻮﺩ ﺑﻪ ﺳﻔﺮ
ﺍﺩﺍﻣﻪ ﺩﺍﺩ .
ﺳﻪ ﺭﻭﺯ ﺑﯿﻤﺎﺭ ﺑﻮﺩﻡ، ﭘﺲ ﺍﺯ ﺁﻥ، ﺭﻭﺯﯼ ﺩﺭ ﺍﻃﺮﺍﻑ ﺩﻩ ﻗﺪﻡ
ﻣﯽﺯﺩﻡ ﮐﻪ ﮐﺎﺭﻭﺍﻧﯽ ﺍﺯ ﻃﺮﻑ ﮐﻮﻩﻫﺎﯼ ﺳﺎﺣﻞ ﺩﺭﯾﺎﯼ
ﻏﺮﺑﯽ ﻭﺍﺭﺩ ﺷﺪﻧﺪ ﻭ ﺑﺎ ﺧﻮﺩ ﭘﺸﻢ ﻭ ﺭﻭﻏﻦ ﻭ ﮐﺎﻻﻫﺎﯼ
ﺩﯾﮕﺮ ﺩﺍﺷﺘﻨﺪ. ﭘﺮﺳﯿﺪﻡ : ﺍﺯ ﮐﺠﺎ ﻣﯽﺁﯾﻨﺪ؟ ﮔﻔﺘﻨﺪ : ﺍﺯ ﺩﻫﯽ
ﺍﺯ ﺳﺮﺯﻣﯿﻦ ﺑﺮﺑﺮﻫﺎ ﻣﯽﺁﯾﻨﺪ ﮐﻪ ﻧﺰﺩﯾﮏ ﺟﺰﺍﯾﺮ ﺭﺍﻓﻀﯿﺎﻥ
ﺍﺳﺖ .
ﻫﻨﮕﺎﻣﯽ ﮐﻪ ﻧﺎﻡ ﺭﺍﻓﻀﯿﺎﻥ ﺭﺍ ﺷﻨﯿﺪﻡ، ﻣﺸﺘﺎﻕ ﺯﯾﺎﺭﺕ ﺁﻧﺎﻥ
ﺷﺪﻡ . ﺗﺎ ﻣﺤﻞ ﺁﻧﺎﻥ، 25 ﺭﻭﺯ ﺭﺍﻩ ﺑﻮﺩ ﮐﻪ ﺩﻭ ﺭﻭﺯ ﺑﯽ ﺁﺏ ﻭ
ﺁﺑﺎﺩﯼ ﻭ ﺑﻘﯿﻪ ﺭﺍﻩ ﺁﺑﺎﺩ ﺑﻮﺩ، ﺣﺮﮐﺖ ﮐﺮﺩﻡ ﻭ ﺑﻪ ﺳﺮﺯﻣﯿﻦ ﺁﺑﺎﺩ
ﺭﺳﯿﺪﻡ . ﺑﻪ ﺟﺰﯾﺮﻩﺍﯼ ﺭﺳﯿﺪﻡ ﺑﺎ ﺩﯾﻮﺍﺭﻫﺎﯼ ﺑﻠﻨﺪ ﻭ ﺑﺮﺝﻫﺎﯼ
ﻣﺴﺘﺤﮑﻢ ﮐﻪ ﺑﺮ ﺳﺎﺣﻞ ﺩﺭﯾﺎ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺷﺖ . ﻣﺮﺩﻡ ﺁﻥ ﺟﺰﯾﺮﻩ،
ﺷﯿﻌﻪ ﺑﻮﺩﻧﺪ ﻭ ﺍﺫﺍﻥ ﻭ ﻧﻤﺎﺯ ﺁﻥﻫﺎ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺷﯿﻌﯿﺎﻥ ﺑﻮﺩ .

     
#45 | Posted: 16 Jul 2012 13:06

★★★
ﺁﻧﺎﻥ ﺍﺯ ﻣﻦ ﭘﺬﯾﺮﺍﯾﯽ ﮐﺮﺩﻧﺪ . ﭘﺮﺳﯿﺪﻡ : ﻏﺬﺍﯼ ﺷﻤﺎ ﺍﺯ ﮐﺠﺎ
ﺗﺎﻣﯿﻦ ﻣﯽﺷﻮﺩ؟ ﮔﻔﺘﻨﺪ : ﺍﺯ ﺟﺰﯾﺮﻩ ﺧﻀﺮﺍﺀ ﺩﺭ ﺩﺭﯾﺎﯼ ﺳﻔﯿﺪ
ﮐﻪ ﺟﺰﺍﯾﺮ ﻓﺮﺯﻧﺪﺍﻥ ﺍﻣﺎﻡ ﺯﻣﺎﻥ ) ﻋﺞ ( ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺳﺎﻟﯽ ﺩﻭ
ﻣﺮﺗﺒﻪ، ﺑﺮﺍﯼ ﻣﺎ ﻏﺬﺍ ﻣﯽﺁﻭﺭﻧﺪ .
ﻣﻨﺘﻈﺮ ﺷﺪﻡ ﺗﺎ ﮐﺎﺭﻭﺍﻥ ﮐﺸﺘﯽﻫﺎ ﺍﺯ ﺟﺰﯾﺮﻩ ﺧﻀﺮﺍﺀ ﺭﺳﯿﺪ .
ﻓﺮﻣﺎﻧﺪﻩ ﺁﻥ، ﭘﯿﺮﻣﺮﺩﯼ ﺑﻮﺩ ﮐﻪ ﻣﺮﺍ ﻣﯽﺷﻨﺎﺧﺖ ﻭ ﺍﺳﻢ
ﻣﻦ ﻭ ﭘﺪﺭﻡ ﺭﺍ ﻧﯿﺰ ﻣﯽﺩﺍﻧﺴﺖ . ﺍﻭ ﻣﺮﺍ ﺑﺎ ﺧﻮﺩ ﺑﻪ ﺟﺰﯾﺮﻩ
ﺧﻀﺮﺍﺀ ﺑﺮﺩ .
ﺷﺎﻧﺰﺩﻩ ﺭﻭﺯ ﮐﻪ ﮔﺬﺷﺖ، ﺁﺏ ﺳﻔﯿﺪﯼ ﺩﺭ ﺍﻃﺮﺍﻑ ﮐﺸﺘﯽ
ﺩﯾﺪﻡ ﻭ ﻋﻠﺖ ﺁﻥ ﺭﺍ ﭘﺮﺳﯿﺪﻡ . ﺷﯿﺦ ﮔﻔﺖ: ﺍﯾﻦ ﺩﺭﯾﺎﯼ
ﺳﻔﯿﺪ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺁﻥ ﺟﺰﯾﺮﻩ ﯼ ﺧﻀﺮﺍﺀ . ﺍﯾﻦ ﺁﺏﻫﺎﯼ ﺳﻔﯿﺪ،
ﺍﻃﺮﺍﻑ ﺟﺰﯾﺮﻩ ﺭﺍ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺍﺳﺖ ﻭ ﻫﺮﮔﺎﻩ ﮐﺸﺘﯽ ﺩﺷﻤﻨﺎﻥ
ﻣﺎ ﻭﺍﺭﺩ ﺁﻥ ﺷﻮﺩ، ﻏﺮﻕ ﻣﯽﮔﺮﺩﺩ . ﻭﺍﺭﺩ ﺟﺰﯾﺮﻩ ﺷﺪﯾﻢ .
ﺷﻬﺮ ﺩﺍﺭﺍﯼ ﻗﻠﻌﻪﻫﺎ ﻭ ﺑﺮﺝﻫﺎﯼ ﺯﯾﺎﺩ ﻭ ﻫﻔﺖ ﺣﺼﺎﺭ ﺑﻮﺩ .
ﺧﺎﻧﻪﻫﺎﯼ ﺁﻥ ﺍﺯ ﺳﻨﮓ ﻣﺮﻣﺮ ﺭﻭﺷﻦ ﺑﻮﺩ ... .
ﺩﺭ ﻣﺴﺠﺪ ﺟﺰﯾﺮﻩ ﺑﺎ ﺳﯿﺪ ﺷﻤﺲ ﺍﻟﺪﯾﻦ ﻣﺤﻤﺪ ﮐﻪ ﻋﺎﻟﻢ ﺁﻥ
ﺟﺰﯾﺮﻩ ﺑﻮﺩ، ﻣﻼﻗﺎﺕ ﮐﺮﺩﻡ . ﺍﻭ ﻣﺮﺍ ﺩﺭ ﻣﺴﺠﺪ ﺟﺎﯼ ﺩﺍﺩ. ﺁﻧﺎﻥ
ﻧﻤﺎﺯ ﺟﻤﻌﻪ ﻣﯽﺧﻮﺍﻧﺪﻧﺪ ) ﻭﺍﺟﺐ ﻣﯽﺩﺍﻧﺴﺘﻨﺪ ( ﺍﺯ ﺳﯿﺪ
ﺷﻤﺲ ﺍﻟﺪﯾﻦ ﭘﺮﺳﯿﺪﻡ : ﺁﯾﺎ ﺍﻣﺎﻡ ﺣﺎﺿﺮ ﺍﺳﺖ؟ ﮔﻔﺖ : ﻧﻪ،
ﻭﻟﯽ ﻣﻦ ﻧﺎﯾﺐ ﺧﺎﺹ ﺍﻭ ﻫﺴﺘﻢ . ﺑﻪ ﺍﻭ ﮔﻔﺘﻢ : ﺍﻣﺎﻡ ﺭﺍ
ﺩﯾﺪﻩﺍﯼ؟ ﮔﻔﺖ: ﻧﻪ، ﻭﻟﯽ ﭘﺪﺭﻡ، ﺻﺪﺍﯼ ﺍﻭ ﺭﺍ ﺷﻨﯿﺪﻩ ﻭ
ﺟﺪّﻡ، ﺍﻭ ﺭﺍ ﺩﯾﺪﻩ ﺍﺳﺖ .
ﺳﯿﺪ ﻣﺮﺍ ﺑﻪ ﺍﻃﺮﺍﻑ ﺑﺮﺩ . ﺩﺭ ﺁﻧﺠﺎ ﮐﻮﻫﯽ ﻣﺮﺗﻔﻊ ﺑﻮﺩ ﮐﻪ
ﻗﺒﻪﺍﯼ ﺩﺭ ﺁﻥ ﻭﺟﻮﺩ ﺩﺍﺷﺖ ﻭ ﺩﻭ ﺧﺎﺩﻡ ﺩﺭ ﺁﻧﺠﺎ ﺑﻮﺩﻧﺪ .
ﺳﯿﺪ ﮔﻔﺖ: ﻣﻦ ﻫﺮ ﺻﺒﺢ ﺟﻤﻌﻪ ﺁﻧﺠﺎ ﻣﯽﺭﻭﻡ ﻭ ﺍﻣﺎﻡ
ﺯﻣﺎﻥ ﺭﺍ ﺯﯾﺎﺭﺕ ﻣﯽﮐﻨﻢ ﻭ ﺩﺭ ﺁﻧﺠﺎ ﻭﺭﻗﻪﺍﯼ ﻣﯽﯾﺎﺑﻢ ﮐﻪ
ﻣﺴﺎﯾﻞ ﻣﻮﺭﺩ ﻧﯿﺎﺯ ﺩﺭ ﺁﻥ ﻧﻮﺷﺘﻪ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ .
ﻣﻦ ﻧﯿﺰ ﺑﻪ ﺁﻥ ﮐﻮﻩ ﺭﻓﺘﻢ ﻭ ﺧﺎﺩﻣﺎﻥ ﻗﺒﻪ ﺍﺯ ﻣﻦ ﭘﺬﯾﺮﺍﯾﯽ
ﮐﺮﺩﻧﺪ ... ﺩﺭ ﻣﻮﺭﺩ ﺩﯾﺪﻥ ﺍﻣﺎﻡ ﺯﻣﺎﻥ ) ﻋﺞ ( ﺍﺯ ﺁﻧﺎﻥ
ﭘﺮﺳﯿﺪﻡ، ﮔﻔﺘﻨﺪ : ﻏﯿﺮ ﻣﻤﮑﻦ ﺍﺳﺖ .

     
#46 | Posted: 16 Jul 2012 13:07

★★★
ﺩﺭﺑﺎﺭﻩ ﺳﯿﺪ ﺷﻤﺲ ﺍﻟﺪﯾﻦ ﺍﺯ ﺷﯿﺦ ﻣﺤﻤﺪ ) ﮐﻪ ﺑﺎ ﺍﻭ ﺑﻪ
ﺧﻀﺮﺍﺀ ﺁﻣﺪﻡ ( ﭘﺮﺳﯿﺪﻡ . ﮔﻔﺖ : ﺍﻭ ﺍﺯ ﻓﺮﺯﻧﺪﺍﻥ ﻓﺮﺯﻧﺪﺍﻥ
ﺍﻣﺎﻡ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺑﯿﻦ ﺍﻭ ﻭ ﺍﻣﺎﻡ، ﭘﻨﺞ ﻭﺍﺳﻄﻪ ﺍﺳﺖ .
ﺑﺎ ﺳﯿﺪ ﺷﻤﺲ ﺍﻟﺪﯾﻦ، ﮔﻔﺖ ﻭ ﮔﻮﯼ ﺑﺴﯿﺎﺭ ﮐﺮﺩﻡ ﻭ ﻗﺮﺁﻥ
ﺭﺍ ﻧﺰﺩ ﺍﻭ ﺧﻮﺍﻧﺪﻡ . ﺍﺯ ﺍﻭ ﺩﺭﺑﺎﺭﻩ ﺍﺭﺗﺒﺎﻁ ﺁﯾﺎﺕ ﻭ ﺍﯾﻦ ﮐﻪ
ﺑﺮﺧﯽ ﺁﯾﺎﺕ، ﺑﺎ ﻗﺒﻞ ﺑﯽ ﺍﺭﺗﺒﺎﻁ ﻫﺴﺘﻨﺪ، ﭘﺮﺳﯿﺪﻡ . ﭘﺎﺳﺦ
ﺩﺍﺩ : ... ﻣﺴﻠﻤﺎﻧﺎﻥ ﭘﺲ ﺍﺯ ﺭﺳﻮﻝ ﺧﺪﺍ ﻭ ﺑﻪ ﺩﺳﺘﻮﺭ ﺧﻠﻔﺎ،
ﻗﺮﺁﻥ ﺭﺍ ﺟﻤﻊﺁﻭﺭﯼ ﮐﺮﺩﻧﺪ . ﺍﺯ ﻫﻤﯿﻦ ﺭﻭ، ﺁﯾﺎﺗﯽ ﮐﻪ ﺩﺭ
ﻣﺬﻣﺖ ﺧﻠﻔﺎ ﺑﻮﺩ، ﺍﺯ ﺁﻥ ﺳﺎﻗﻂ ﮐﺮﺩﻧﺪ . ﺍﺯ ﻫﻤﯿﻦ ﺟﻬﺖ،
ﺁﯾﺎﺕ ﺭﺍ ﻧﺎﻣﺮﺑﻮﻁ ﻣﯽﺑﯿﻨﯽ، ﻭﻟﯽ ﻗﺮﺁﻥ ﻋﻠﯽ ﻋﻠﯿﻪ ﺍﻟﺴﻼﻡ
ﮐﻪ ﻧﺰﺩ ﺻﺎﺣﺐ ﺍﻻﻣﺮ ) ﻋﺞ ( ﺍﺳﺖ، ﺍﺯ ﻫﺮ ﻧﻘﺼﯽ ﻣﺒﺮﺍﺳﺖ ﻭ
ﻫﻤﻪ ﭼﯿﺰ ﺩﺭ ﺁﻥ ﺁﻣﺪﻩ ﺍﺳﺖ .
ﺩﺭ ﺟﻤﻌﻪ ﺩﻭﻣﯽ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺁﻥ ﺟﺎ ﺑﻮﺩﻡ، ﭘﺲ ﺍﺯ ﻧﻤﺎﺯ، ﺳﺮ ﻭ
ﺻﺪﺍﯼ ﺑﺴﯿﺎﺭ ﺯﯾﺎﺩﯼ ﺍﺯ ﺑﯿﺮﻭﻥ ﻣﺴﺠﺪ ﺷﻨﯿﺪﻩ ﺷﺪ .
ﭘﺮﺳﯿﺪﻡ : ﺍﯾﻦ ﺻﺪﺍﻫﺎ ﭼﯿﺴﺖ؟ ﺳﯿﺪ ﭘﺎﺳﺦ ﺩﺍﺩ :
ﻓﺮﻣﺎﻧﺪﻫﺎﻥ ﺍﺭﺗﺶ ﻣﺎ ﻫﺮ ﺩﻭ ﺟﻤﻌﻪ ﻣﯿﺎﻧﯽ ﻣﺎﻩ، ﺳﻮﺍﺭ
ﻣﯽﺷﻮﻧﺪ ﻭ ﻣﻨﺘﻈﺮ ﻓﺮﺝ ﻫﺴﺘﻨﺪ . ﭘﺲ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﮐﻪ ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺍ
ﺩﺭ ﺑﯿﺮﻭﻥ ﻣﺴﺠﺪ ﺩﯾﺪﻡ، ﺳﯿﺪ ﮔﻔﺖ: ﺁﯾﺎ ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺍ ﺷﻤﺎﺭﺵ
ﮐﺮﺩﯼ؟ ﮔﻔﺘﻢ : ﻧﻪ . ﮔﻔﺖ : ﺁﻧﺎﻥ ﺳﯿﺼﺪ ﻧﻔﺮﻧﺪ ﻭ ﺳﯿﺰﺩﻩ ﻧﻔﺮ
ﺑﺎﻗﯽ ﻣﺎﻧﺪﻩﺍﻧﺪ .
ﺍﺯ ﺳﯿﺪ ﭘﺮﺳﯿﺪﻡ : ﻋﻠﻤﺎﯼ ﻣﺎ ﺍﺣﺎﺩﯾﺜﯽ ﻧﻘﻞ ﻣﯽﮐﻨﻨﺪ ﮐﻪ
ﻫﺮ ﮐﺲ ﭘﺲ ﺍﺯ ﻏﯿﺒﺖ ﺍﺩﻋﺎ ﮐﻨﺪ ﻣﺮﺍ ﺩﯾﺪﻩ ﺍﺳﺖ، ﺩﺭﻭﻍ
ﻣﯽﮔﻮﯾﺪ . ﺣﺎﻝ ﭼﮕﻮﻧﻪ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﺮﺧﯽ ﺍﺯ ﺷﻤﺎ، ﺍﻭ ﺭﺍ
ﻣﯽﺑﯿﻨﯿﺪ؟
ﺳﯿﺪ ﮔﻔﺖ: ﺩﺭﺳﺖ ﻣﯽﮔﻮﯾﯽ، ﻭﻟﯽ ﺍﯾﻦ ﺣﺪﯾﺚ ﻣﺮﺑﻮﻁ
ﺑﻪ ﺯﻣﺎﻧﯽ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺩﺷﻤﻨﺎﻥ ﺁﻥ ﺣﻀﺮﺕ ﻭ ﻓﺮﻋﻮﻥﻫﺎﯼ
ﺑﻨﯽ ﺍﻟﻌﺒﺎﺱ ﻓﺮﺍﻭﺍﻥ ﺑﻮﺩﻧﺪ، ﺍﻣﺎ ﺍﮐﻨﻮﻥ ﮐﻪ ﺍﯾﻦ ﭼﻨﯿﻦ
ﻧﯿﺴﺖ ﻭ ﺳﺮﺯﻣﯿﻦ ﻣﺎ ﺍﺯ ﺁﻧﺎﻥ ﺩﻭﺭ ﺍﺳﺖ، ﺩﯾﺪﺍﺭ ﺁﻥ ﺣﻀﺮﺕ
ﻣﻤﮑﻦ ﺍﺳﺖ .
ﺳﯿﺪ ﺷﻤﺲ ﺍﻟﺪﯾﻦ ﺍﺩﻋﺎ ﮐﺮﺩ ﮐﻪ : ﺗﻮ ﻧﯿﺰ ﺍﻣﺎﻡ ﺯﻣﺎﻥ ) ﻋﺞ ( ﺭﺍ
ﺩﻭ ﻣﺮﺗﺒﻪ ﺩﯾﺪﻩﺍﯼ، ﻭﻟﯽ ﻧﺸﻨﺎﺧﺘﻪﺍﯼ. ﻫﻢ ﭼﻨﯿﻦ ﮔﻔﺖ ﮐﻪ
ﺁﻥ ﺣﻀﺮﺕ، ﺧﻤﺲ ﺭﺍ ﺑﺮ ﺷﯿﻌﯿﺎﻥ ﺧﻮﺩ ﻣﺒﺎﺡ ﮐﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ ﻭ
ﺁﻥ ﺣﻀﺮﺕ ﻫﺮ ﺳﺎﻝ ﺣﺞ ﻣﯽﮔﺰﺍﺭﺩ ﻭ ﭘﺪﺭﺍﻧﺶ ﺭﺍ ﺩﺭ ﻣﺪﯾﻨﻪ،
ﻋﺮﺍﻕ ﻭ ﻃﻮﺱ ﺯﯾﺎﺭﺕ ﻣﯽﮐﻨﺪ .
ﺍﯾﻦ ﺧﻼﺻﻪﺍﯼ ﺍﺯ ﺩﺍﺳﺘﺎﻥ ﺑﻮﺩ . ﺍﻟﺒﺘﻪ ﮐﺴﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﺧﻮﺍﻫﺎﻥ
ﺍﻃﻼﻉ ﺩﻗﯿﻖﺗﺮﯼ ﻫﺴﺘﻨﺪ، ﻣﯽﺗﻮﺍﻧﻨﺪ ﺩﺍﺳﺘﺎﻥ ﺭﺍ ﺩﺭ
ﺑﺤﺎﺭﺍﻻﻧﻮﺍﺭ ﯾﺎ ﻣﻨﺎﺑﻊ ﺩﯾﮕﺮ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ ﮐﻨﻨﺪ .

     
#47 | Posted: 16 Jul 2012 13:08

★★★
ﺑﺮﺭﺳﯽ ﺩﺍﺳﺘﺎﻥ ﺍﺯ ﻧﻈﺮ ﻣﺘﻦ ﻭ ﻣﺤﺘﻮﺍ :
-1 ﺩﻻﻟﺖ ﻗﺼﻪ ﺑﺮ ﺗﺤﺮﯾﻒ ﻗﺮﺁﻥ :
ﺍﺯ ﺟﻤﻠﻪ ﻣﻄﺎﻟﺒﯽ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺿﻤﻦ ﮔﻔﺖﻭﮔﻮﯼ ﻋﻠﯽ ﺑﻦ
ﻓﺎﺿﻞ ) ﻣﺠﻬﻮﻝ ( ﺑﺎ ﺷﻤﺲ ﺍﻟﺪﯾﻦ ) ﻣﺠﻬﻮﻝ ( ﺁﻣﺪﻩ
ﺍﺳﺖ، ﺗﺼﺮﯾﺢ ﺑﻪ ﺗﺤﺮﯾﻒ ﻗﺮﺁﻥ ﺍﺳﺖ. ﯾﻌﻨﯽ ﮐﺴﯽ ﮐﻪ ﺍﯾﻦ
ﺩﺍﺳﺘﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﭙﺬﯾﺮﺩ، ﺑﺎﯾﺴﺘﯽ ﺑﺎ ﮏﯾ ﺧﺒﺮ ﮐﻪ ﻣﺠﻬﻮﻝ ﺍﻟﺮﺍﻭﯼ
ﻭ ﻧﻬﺎﯾﺘﺎً ﺧﺒﺮ ﻭﺍﺣﺪ ﺍﺳﺖ، ﻗﺎﯾﻞ ﺑﻪ ﺗﺤﺮﯾﻒ ﻗﺮﺁﻥ ﺑﺎﺷﺪ،
ﺣﺎﻝ ﺁﻥ ﮐﻪ ﻧﻘﻞ ﻗﺮﺁﻥ، ﻣﺘﻮﺍﺗﺮ ﺍﺳﺖ ﻭ ﻧﺺ ﻗﺮﺁﻥ ﻧﯿﺰ ﺑﻪ
ﺣﻔﻆ ﺁﻥ ﺍﺯ ﻫﺮﮔﻮﻧﻪ ﺗﺤﺮﯾﻒ، ﺗﺼﺮﯾﺢ ﺩﺍﺭﺩ (4). ﻣﮕﺮ ﺁﻥ ﮐﻪ
ﮐﺴﯽ ﻣﺴﻠﮏ ﺍﺧﺒﺎﺭﯾﻮﻥ ﺭﺍ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ، ﮐﻪ ﺑﺎ ﮏﯾ ﺳﺮﯼ
ﺍﺧﺒﺎﺭ ﺿﻌﯿﻒ ﻭ ﺑﯽﺍﻋﺘﺒﺎﺭ ﻫﻤﭽﻮﻥ ﺣﺪﯾﺚ ﻣﺬﮐﻮﺭ،
ﻣﻬﻢﺗﺮﯾﻦ ﺳﻨﺪ ﺍﺳﻼﻡ ﻭ ﻣﺘﻘﻦﺗﺮﯾﻦ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺗﺤﺮﯾﻒ ﺷﺪﻩ
ﺑﺪﺍﻧﺪ ﮐﻪ ﺍﯾﻦ ﻧﻬﺎﯾﺖ ﺑﯽﻓﮑﺮﯼ ﻭ ﮐﻢ ﺧﺮﺩﯼ ﻭ ﺩﻭﺭﯼ ﺍﺯ
ﻋﻘﻞ ﻭ ﻣﻨﻄﻖ ﺍﺳﺖ .
ﺁﺭﯼ، ﺷﻤﺲ ﺍﻟﺪﯾﻦ ﻣﺬﮐﻮﺭ ﺩﺭ ﻗﺼﻪ، ﺑﻪ ﺻﺮﺍﺣﺖ ﻣﯽﮔﻮﯾﺪ
ﮐﻪ ﻗﺮﺁﻥ ﺟﻤﻊﺁﻭﺭﯼ ﺷﺪﻩ ﺩﺭ ﺯﻣﺎﻥ ﺧﻠﻔﺎ، ﺗﺤﺮﯾﻒ ﺷﺪﻩ
ﺍﺳﺖ .
ﻭ ﺟﻤﻌﻮﺍ ﻫﺬﺍ ﺍﻟﻘﺮﺁﻥ ﻭ ﺍﺳﻘﻄﻮﺍ ﻣﺎ ﮐﺎﻥ ﻓﯿﻪ ﻣﻦ
ﺍﻟﻤﺜﺎﻟﺐ ﺍﻟﺘﯽ ﺻﺪﺭ ﻣﻨﻬﻢ ﺑﻌﺪ ﻭﻓﺎﺓ ﺳﯿﺪ ﺍﻟﻤﺮﺳﻠﯿﻦ
ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻠﯿﻪ ﻭ ﺁﻟﻪ ﻓﻠﻬﺬﺍ ﺗﺮﯼ ﺍﻵﯾﺎﺕ ﻏﯿﺮ ﻣﺮﺗﺒﻄﺔ .

     
#48 | Posted: 16 Jul 2012 13:09

★★★
ﭼﮕﻮﻧﻪ ﻣﯽﺗﻮﺍﻥ ﻗﺮﺁﻥ ﻣﺘﻮﺍﺗﺮ ﻭ ﺗﻀﻤﯿﻦ ﺷﺪﻩ ﺭﺍ ﮐﻪ ﻫﻤﻪ
ﺍﺋﻤﻪ ﻋﻠﯿﻬﻢ ﺍﻟﺴﻼﻡ ﺑﻪ ﺁﻥ ﺍﺳﺘﻨﺎﺩ ﻣﯽﮐﺮﺩﻧﺪ، ﺑﺎ ﭼﻨﯿﻦ
ﺍﺧﺒﺎﺭﯼ ﺯﯾﺮ ﺳﺆﺍﻝ ﺑﺮﺩ؟ ! ﻭ ﺁﯾﺎ ﮐﺴﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﭼﻨﯿﻦ
ﻣﺠﻌﻮﻻﺗﯽ ﺭﺍ ﺭﻭﺍﺝ ﻣﯽﺩﻫﻨﺪ، ﺑﻪ ﺗﻮﺍﺑﻊ ﺁﻥ ﺗﻮﺟﻪ ﺩﺍﺭﻧﺪ؟ !
-2 ﺭﺍﻭﯼ ﻣﺠﻬﻮﻝ ﺍﯾﻦ ﺧﺒﺮ ) ﻋﻠﯽ ﺑﻦ ﻓﺎﺿﻞ ( ﮐﻪ ﺑﺎ ﻧﺴﺒﺖ
ﻣﺎﺯﻧﺪﺭﺍﻧﯽ ﺍﺯ ﺍﻭ ﯾﺎﺩ ﻣﯽﺷﻮﺩ ﺩﺭ ﺿﻤﻦ ﺩﺍﺳﺘﺎﻥ، ﺧﻮﺩ ﺭﺍ
ﻋﺮﺍﻗﯽ ﺍﻻﺻﻞ ﻣﻌﺮﻓﯽ ﻣﯽﮐﻨﺪ . ﮔﺮﭼﻪ ﻣﺤﺘﻤﻞ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ
ﺍﺷﺘﻬﺎﺭ ﮏﯾ ﻧﻔﺮ ﺩﺭ ﺍﻧﺘﺴﺎﺏ ﺑﻪ ﺷﻬﺮ ﯾﺎ ﻣﻨﻄﻘﻪﺍﯼ ﺑﺎ
ﺍﺻﺎﻟﺖ ﺍﻭ ﻣﺘﻔﺎﻭﺕ ﺑﺎﺷﺪ، ﻭﻟﯽ ﺑﻪ ﻧﻈﺮ ﻣﯽﺭﺳﺪ ﺳﺎﺯﻧﺪﻩ
ﺍﯾﻦ ﺩﺍﺳﺘﺎﻥ، ﺩﭼﺎﺭ ﺍﻧﺪﮐﯽ ﮐﻢ ﺣﺎﻓﻈﻪ ﯽﮔ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ
ﮏﯾ ﺑﺎﺭ، ﺍﻭ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻧﺎﻡ ﻣﺎﺯﻧﺪﺭﺍﻧﯽ ﻭ ﺑﺎﺭ ﺩﯾﮕﺮ، ﻋﺮﺍﻗﯽ ﺍﻻﺻﻞ
ﻣﻌﺮﻓﯽ ﻣﯽﮐﻨﻨﺪ .

     
#49 | Posted: 16 Jul 2012 13:10

★★★
-3 ﺩﺭ ﻣﺘﻦ ﺩﺍﺳﺘﺎﻥ ﺁﻣﺪﻩ ﺍﺳﺖ:
ﻫﺬﺍ ﻫﻮ ﺍﻟﺒﺤﺮ ﺍﻻﺑﯿﺾ ﻭ ﺗﻠﮏ ﺍﻟﺠﺰﯾﺮﺓ ﺍﻟﺨﻀﺮﺍﺀ ﻭ ﻫﺬﺍ
ﺍﻟﻤﺎﺀ ﻣﺴﺘﺪﯾﺮ ﺣﻮﻟﻬﺎ ﻣﺜﻞ ﺍﻟﺴﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﯼ ﺍﻟﺠﻬﺎﺕ ﺍﺗﯿﺘﻪ ﻭ
ﺟﺪﺗﻪ ﻭ ﺑﺤﮑﻤﺔ ﺍﻟﻠﻪ ﺍﻥ ﻣﺮﺍﮐﺐ ﺍﻋﺪﺍﺋﻨﺎ ﺍﺫﺍ ﺩﺧﻠﺘﻪ
ﻏﺮﻗﺖ ... .
ﻭﻟﯽ ﻋﻠﯽ ﺑﻦ ﻓﺎﺿﻞ ﺑﻪ ﻫﻨﮕﺎﻡ ﮔﺰﺍﺭﺵ ﺍﺯ ﺟﺰﯾﺮﻩ، ﺁﻥ ﺭﺍ
ﺩﺍﺭﺍﯼ ﻫﻔﺖ ﺣﺼﺎﺭ ﻣﯽﺩﺍﻧﺪ ﻭ ﺍﺯ ﺑﺮﺝﻫﺎﯼ ﻣﺤﮑﻢ ﺩﻓﺎﻋﯽ
ﺁﻥ ﯾﺎﺩ ﻣﯽﮐﻨﺪ . ﺣﺎﻝ ﺍﮔﺮ ﺍﯾﻦ ﺟﺰﯾﺮﻩ ﺑﻪ ﻭﺳﯿﻠﻪ ﺁﺏﻫﺎﯼ
ﺳﻔﯿﺪ ﻭ ﻧﯿﺮﻭﯼ ﻏﯿﺒﯽ، ﻣﺤﺎﻓﻈﺖ ﻣﯽﺷﺪﻩ، ﺑﻪ
ﺣﺼﺎﺭﻫﺎﯼ ﻣﺤﮑﻢ ﭼﻪ ﻧﯿﺎﺯﯼ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺍﺳﺖ؟
ﺍﯾﻦ ﻣﻄﻠﺐ ﻭﻗﺘﯽ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺍﻫﻤﯿﺖ ﭘﯿﺪﺍ ﻣﯽﮐﻨﺪ ﮐﻪ ﺗﻮﺟﻪ
ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﯿﻢ ﺳﯿﺪ ﺷﻤﺲ ﺍﻟﺪﯾﻦ ﻭ ﭼﻨﺪﯾﻦ ﻧﺴﻞ ﺍﺯ ﺍﺟﺪﺍﺩ
ﺍﻭ ﺩﺭ ﺁﻥ ﺳﺮﺯﻣﯿﻦ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﻣﯽﮐﺮﺩﻩﺍﻧﺪ؟ !!
-4 ﺩﺭ ﺿﻤﻦ ﺩﺍﺳﺘﺎﻥ، ﺑﻪ ﻧﻘﻞ ﺍﺯ ﺧﺎﺩﻣﺎﻥ ﻗﺒﻪ ﻣﯽﻧﻮﯾﺴﺪ :
» ﺭﺅﯾﺖ ﺍﻣﺎﻡ ﻏﯿﺮ ﻣﻤﮑﻦ ﺍﺳﺖ «، ﻭﻟﯽ ﺩﺭ ﮔﻔﺖ ﻭﮔﻮﯼ ﺑﺎ
ﺳﯿﺪ ﺷﻤﺲ ﺍﻟﺪﯾﻦ، ﺍﻭ ﺳﺨﻦ ﺩﯾﮕﺮﯼ ﺑﺮ ﺯﺑﺎﻥ ﻣﯽﺭﺍﻧﺪ ﻭ
ﻣﯽﮔﻮﯾﺪ : » ﺍﯼ ﺑﺮﺍﺩﺭﻡ ! ﻫﺮ ﻣﺆﻣﻦ ﺑﺎ ﺍﺧﻼﺻﯽ ﻣﯽﺗﻮﺍﻧﺪ
ﺍﻣﺎﻡ ﺭﺍ ﺑﺒﯿﻨﺪ، ﻭﻟﯽ ﺍﻭ ﺭﺍ ﻧﻤﯽﺷﻨﺎﺳﺪ «. ﺣﺎﻝ ﭼﮕﻮﻧﻪ ﺑﯿﻦ
ﻏﯿﺮ ﻣﻤﮑﻦ ﺑﻮﺩﻥ ﺭﺅﯾﺖ ﻭ ﺩﯾﺪﻥ ﻣﺸﺮﻭﻁ ﻣﯽﺗﻮﺍﻥ ﺟﻤﻊ
ﮐﺮﺩ؟
-5 ﺩﺭ ﯽﮑﯾ ﺍﺯ ﺭﻭﺯﻫﺎﯼ ﺟﻤﻌﻪ، ﻭﻗﺘﯽ ﻋﻠﯽ ﺑﻦ ﻓﺎﺿﻞ،
ﺳﺮ ﻭ ﺻﺪﺍﯼ ﺯﯾﺎﺩﯼ ﺍﺯ ﺑﯿﺮﻭﻥ ﻣﺴﺠﺪ ﻣﯽﺷﻨﻮﺩ ﻭ ﻋﻠﺖ ﺭﺍ
ﺍﺯ ﺳﯿﺪ ﺷﻤﺲ ﺍﻟﺪﯾﻦ ﺟﻮﯾﺎ ﻣﯽﮔﺮﺩﺩ، ﻭﯼ ﺍﻇﻬﺎﺭ
ﻣﯽﺩﺍﺭﺩ ﮐﻪ ﺳﯿﺼﺪ ﻧﻔﺮ ﺍﺯ ﻓﺮﻣﺎﻧﺪﻫﺎﻥ، ﻣﻨﺘﻈﺮ ﻇﻬﻮﺭ
ﺣﻀﺮﺕ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﻭ ﻣﻨﺘﻈﺮ 13 ﻧﻔﺮ ﺩﯾﮕﺮﻧﺪ .
ﺑﺮ ﺍﯾﻦ ﺍﺳﺎﺱ، ﺑﺎﯾﺴﺘﯽ ﺍﯾﻦ ﺳﯿﺼﺪ ﻧﻔﺮ ﮐﻪ ﺍﺯ ﺧﻮﺍﺹ
ﺣﻀﺮﺕ ﻫﺴﺘﻨﺪ، ﻧﯿﺰ ﺩﺍﺭﺍﯼ ﻋﻤﺮﻫﺎﯼ ﻃﻮﻻﻧﯽ ﺑﺎﺷﻨﺪ ﻭ ﺗﺎ
ﺍﮐﻨﻮﻥ ﻧﯿﺰ ﺩﺭ ﻗﯿﺪ ﺣﯿﺎﺕ ﺑﻮﺩﻩ ﻭ ﭘﺲ ﺍﺯ ﺣﺎﻝ ﻧﯿﺰ ﺑﻪ ﺯﻧﺪﮔﯽ
ﺍﺩﺍﻣﻪ ﺩﻫﻨﺪ، ﺗﺎ ﺯﻣﺎﻥ ﻇﻬﻮﺭ ﻓﺮﺍ ﺭﺳﺪ .
ﺁﯾﺎ ﻣﺎ ﺑﺮ ﭼﻨﯿﻦ ﺳﺨﻦ ﮔﺰﺍﻓﯽ، ﺩﻟﯿﻠﯽ ﺩﺍﺭﯾﻢ؟ ﺩﻻﯾﻞ ﺗﻨﻬﺎ
ﺩﺭ ﻣﻮﺭﺩ ﺍﻣﺎﻡ ﺯﻣﺎﻥ ﻭ ﺑﺮﺧﯽ ﺩﯾﮕﺮ ﺍﺯ ﺍﻧﺒﯿﺎﯼ ﺍﻟﻬﯽ ﺍﺳﺖ،
ﻭﻟﯽ ﺩﺭ ﻣﻮﺭﺩ ﺳﯿﺼﺪ ﻧﻔﺮ ﮐﻪ ﺁﻧﺎﻥ ﻧﯿﺰ ﭼﻨﯿﻦ ﻋﻤﺮﻫﺎﯾﯽ
ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻨﺪ، ﺩﻟﯿﻠﯽ ﺩﺭ ﺩﺳﺖ ﻧﺪﺍﺭﯾﻢ .
-6 ﺑﻪ ﻣﻘﺘﻀﺎﯼ ﺍﯾﻦ ﺧﺒﺮ، ﺧﻤﺲ ﺑﺮ ﺷﯿﻌﯿﺎﻥ ﺣﻀﺮﺕ، ﺣﻼﻝ
ﺍﺳﺖ ﻭ ﺍﺩﺍﯼ ﺁﻥ ﻭﺍﺟﺐ ﻧﯿﺴﺖ . ﺍﯾﻦ ﻣﻄﻠﺐ، ﺧﻼﻑ ﻧﻈﺮ
ﻓﻘﻬﺎﯼ ﺍﺳﻼﻡ ﺍﺯ ﺁﻏﺎﺯ ﻏﯿﺒﺖ ﺗﺎﮐﻨﻮﻥ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺍﺩﺍﯼ ﺧﻤﺲ
ﺭﺍ ﻭﺍﺟﺐ ﺫﻛﺮ ﻛﺮﺩﻩﺍﻧﺪ . ﺯﯾﺮﺍ ﮐﻪ ﺧﻤﺲ ﺑﻪ ﻧﯿﺎﺑﺖ ﺍﺯ ﺍﻣﺎﻡ ﺑﻪ
ﻣﺼﺮﻑ ﺗﺮﻭﯾﺞ ﺩﯾﻦ ﺧﺪﺍ ﻣﯿﺮﺳﺪ ﻭ ﻣﻄﻤﺌﻨﺎ ﺍﻣﺎﻡ ﺍﺯ ﺗﺮﻭﯾﺞ
ﺧﺪﺍﭘﺮﺳﺘﯽ ﻭ ﺩﯾﻦ ﺍﺳﻼﻡ ﺟﻠﻮﮔﯿﺮﯼ ﻧﻤﯿﮑﻨﻨﺪ
-7 ﻋﻠﯽ ﺑﻦ ﻓﺎﺿﻞ ﺍﺯ ﺳﯿﺪ ﺷﻤﺲ ﺍﻟﺪﯾﻦ ﻣﯽﭘﺮﺳﺪ : ﺁﯾﺎ
ﺗﻮ ﺍﻣﺎﻡ ﻋﻠﯿﻪ ﺍﻟﺴﻼﻡ ﺭﺍ ﺩﯾﺪﻩﺍﯼ؟ ﮔﻔﺖ : ﻧﻪ، ﻭﻟﯽ ﭘﺪﺭﻡ
ﺑﻪ ﻣﻦ ﮔﻔﺖ ﮐﻪ ﺳﺨﻦ ﺍﻣﺎﻡ ﺭﺍ ﺷﻨﯿﺪﻩ، ﻭﻟﯽ ﺷﺨﺺ ﺍﻭ ﺭﺍ
ﻧﺪﯾﺪﻩ ﻭ ﺟﺪﻡ ﺳﺨﻨﺎﻧﺶ ﺭﺍ ﺷﻨﯿﺪﻩ ﻭ ﺷﺨﺺ ﺍﻭ ﺭﺍ ﺩﯾﺪﻩ
ﺍﺳﺖ . ﻭﻟﯽ ﺳﯿﺪ ﺷﻤﺲ ﺍﻟﺪﯾﻦ ﺩﺭ ﺟﺎﯼ ﺩﯾﮕﺮ ﻫﻤﯿﻦ
ﺩﺍﺳﺘﺎﻥ ﻣﯽﮔﻮﯾﺪ :
» ﻫﺮ ﻣﺆﻣﻦ ﺑﺎ ﺍﺧﻼﺻﯽ ﻣﯽﺗﻮﺍﻧﺪ ﺍﻣﺎﻡ ﺭﺍ ﺑﺒﯿﻨﺪ، ﻭﻟﯽ ﺍﻭ
ﺭﺍ ﻧﺸﻨﺎﺳﺪ . ﮔﻔﺘﻢ : ﻣﻦ ﺍﺯ ﺟﻤﻠﻪ ﻣﺨﻠﺼﺎﻥ ﻫﺴﺘﻢ، ﻭﻟﯽ
ﺍﻭ ﺭﺍ ﻧﺪﯾﺪﻩﺍﻡ : ﮔﻔﺖ: ﺩﻭ ﺑﺎﺭ ﺍﻭ ﺭﺍ ﺩﯾﺪﻩﺍﯼ؛ ﮏﯾ ﺑﺎﺭ ﺩﺭ ﺭﺍﻩ
ﺳﺎﻣﺮﺍ ﻭ ﮏﯾ ﺑﺎﺭ ﺩﺭ ﺳﻔﺮ ﻣﺼﺮ ...

     
#50 | Posted: 16 Jul 2012 13:11

★★★
ﺣﺎﻝ ﺳﺆﺍﻝ ﺍﯾﻦ ﺍﺳﺖ : ﭼﮕﻮﻧﻪ ﮐﺴﯽ ﮐﻪ ﺍﺩﻋﺎﯼ
ﻧﯿﺎﺑﺖ ﺧﺎﺹ ﺩﺍﺭﺩ ﻭ ﺍﺯ ﻣﻼﻗﺎﺕﻫﺎﯼ ﺍﻣﺎﻡ ﻋﻠﯿﻪ ﺍﻟﺴﻼﻡ
ﻣﻄﻠﻊ ﺍﺳﺖ، ﺧﻮﺩ، ﺁﻥ ﺣﻀﺮﺕ ﺭﺍ ﻧﺪﯾﺪﻩ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺍﻇﻬﺎﺭ
ﻣﯽﺩﺍﺭﺩ ﮐﻪ ﭘﺪﺭﺵ، ﺳﺨﻦ ﺁﻥ ﺣﻀﺮﺕ ﺭﺍ ﺷﻨﯿﺪﻩ ﺍﺳﺖ؟
ﺩﺭ ﺟﺎﯼ ﺩﯾﮕﺮ ﺩﺍﺳﺘﺎﻥ، ﺍﺩﻋﺎ ﻣﯽﮐﻨﺪ ﮐﻪ ﺍﻭ ) ﺍﻣﺎﻡ ﺯﻣﺎﻥ
ﻋﺞ ( ﭘﺪﺭﺍﻧﺶ ﺭﺍ ﺩﺭ ﻣﺪﯾﻨﻪ، ﻋﺮﺍﻕ ﻭ ﻃﻮﺱ، ﺯﯾﺎﺭﺕ ﻣﯽﮐﻨﺪ
ﻭ ﺑﻪ ﺳﺮﺯﻣﯿﻦ ﻣﺎ ﺑﺮﻣﯽﮔﺮﺩﺩ .
ﻣﻌﻨﺎﯼ ﺍﯾﻦ ﺳﺨﻦ ﺁﻥ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺳﯿﺪ ﺷﻤﺲ ﺍﻟﺪﯾﻦ ﺍﺯ
ﺳﻔﺮﻫﺎﯼ ﺍﻣﺎﻡ ﺯﻣﺎﻥ ﻭ ﻭﺭﻭﺩ ﻭ ﺧﺮﻭﺝ ﺁﻥ ﺣﻀﺮﺕ ﻧﯿﺰ
ﻣﻄﻠﻊ ﺑﻮﺩﻩ ﻭ ﺁﻥ ﺣﻀﺮﺕ ﺧﻮﺩ ﺩﺭ ﺟﺰﯾﺮﻩ ﺧﻀﺮﺍﺀ ﺳﺎﮐﻦ
ﺍﺳﺖ . ﺣﺎﻝ ﭼﮕﻮﻧﻪ ﺍﺳﺖ ﮐﺴﯽ ﮐﻪ ﭼﻨﯿﻦ ﺍﻃﻼﻋﺎﺕ
ﺩﻗﯿﻘﯽ ﺍﺯ ﺍﻣﺎﻡ ﻋﻠﯿﻪ ﺍﻟﺴﻼﻡ ﺩﺍﺭﺩ، ﺁﻥ ﺣﻀﺮﺕ ﺭﺍ ﻧﺪﯾﺪﻩ
ﺍﺳﺖ .

     
صفحه  صفحه 5 از 7:  « پیشین  1  2  3  4  5  6  7  پسین » 
علم و دانش انجمن لوتی / علم و دانش / اسرار نهفته در مثلث برمودا بالا
جواب شما روی این آیکون کلیک کنید تا به پستی که نقل قول کردید برگردید
رنگ ها  Bold Style  Italic Style  Highlight  Center  List       Image Link  URL Link   
Persian | English
  

 ?
برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.



 
Report Abuse  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti

Copyright © 2009-2019 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites