انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
ایران
  
صفحه  صفحه 5 از 6:  « پیشین  1  2  3  4  5  6  پسین »

Azerbaijanis | آذربایجانی ها


مرد

 
عصر معاصر



عصر معاصر ادبیات آذربایجانی از اوج و فروغی که در دوران قاجار داشت، برخوردار نبود. تسلط حکومت کمونیستی و عدم توجه به زبان ترکی آذربایجانی از سوی شوروی و جایگزین‌سازی خط سیریلیک و زبان روسی به عنوان زبان نخست ادبی در جمهوری سوسیالیستی آذربایجان شوروی، از سوی دیگر مصادف بود با یکسان‌سازی فرهنگی در ایران معاصر به آغاز دوران تسلط قدرت توسط رضاشاه که به یکسان‌سازی فرهنگی در دوره رضا شاه مشهور شد. در دوره دودمان پهلوی (۱۳۰۵–۱۳۵۷) به جز دوره مختصری از ۱۹۴۱ تا ۱۹۴۶ که ایران در اشغال متفقین بود، انتشارات ترکی آذربایجانی ممنوع بود و از استفاده رسمی از آن در ایران اجتناب می‌شد. با فروپاشی شوروی و تشکیل دولت مستقل جمهوری آذربایجان در دو دهه گذشته ادبیات آذربایجانی در جمهوری آذربایجان گسترش فراوانی یافته و توجه بسیاری بدان شده‌است. در ایران نیز بعد از انقلاب اسلامی، همچنان استفاده و آموزش زبان ترکی آذربایجانی ممنوع می‌باشد ولی مجوز چاپ و نشر به زبان ترکی آذربایجانی داده می‌شود.

با این حال به هنرمندانی در نیم قرن اخیر در زمینه شعر، نویسندگی، نمایش‌نامه‌نویسی و... نظیر صمد بهرنگی، قابل امام‌وردیف، نریمان حسن‌زاده، رستم ابراهیم‌بیگ‌اف، دده کاتیب، دخیل مراغه‌ای، رافق تقی، رامیز روشن، رحیم منزوی اردبیلی، سعید سلماسی، عارف اردبیلی، علی تبریزلی، کریمی مراغه‌ای، هاشم طرلان، نصرت کسمنلی، یحیی شیدا، یدالله مفتون امینی، ناصر منظوری، اسماعیل شخلی، علی ناظم، و... را می‌توان اشاره کرد.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
موسیقی آذربایجانی



موسیقی آذربایجانی به موسیقی سنتی مردمان آذربایجانی اطلاق می‌شود. هنرمندان آذربایجانی با خلاقیت خود، موسیقی منحصربه‌فردی را می‌آفرینند. کسانی که این نوع موسیقی را به‌همراه سروده‌های خود به‌زبان ترکی آذربایجانی می‌خوانند، عاشیق خوانده می‌شوند. عاشیق‌ها در وصف آذربایجان و دلاوری‌های بزرگان آن، در مراسم جشن و عزاداری، سروده‌های زیبایی را به‌همراه موسیقی آذربایجانی می‌خوانند و مورد توجه مردم قرار می‌گیرند.عاشیق‌ها از دوران قبل از اسلام در بین مردمان ترک‌تبار وجود داشته‌اند.

موسیقی آذربایجانی از دو نوع یا شاخهٔ اصلی تشکیل شده که از لحاظ تقسیم‌بندی موسیقایی منشاء و حالت‌های مختلفی دارند. معمولاً نوع سازهای موسیقی آذربایجانی، خاستگاه و دوستداران اقسام موسیقی با هم تا حدی متفاوتند، هرچند بسیاری دوستدار هردو هستند. تعداد بسیاری از موسیقی‌دانان آذربایجانی با آشنایی به هردو نوع از این موسیقی‌ها توانسته‌اند آثاری هنری بزرگی در قالب اپرا‌ها، موسیقی سمفونیک و موسیقی برای باله خلق نمایند. از مهم‌ترین گونه‌های موسیقی آذربایجانی می‌توان به موسیقی میخانه‌ای، هنر اجرای آذربایجانی تار، بالابان، ناقارا، باغلاما و گارمان اشاره کرد.

اگرچه موسیقی موغام آذربایجان به دستگاه‌های موسیقی ایرانی نزدیک است و در بعضی مواقع حتی یکی هم هستند، ولی طرز اجرای این دو موسیقی ملی در انسان احساس بسیار متفاوتی ایجاد می‌کند. موسیقی آذربایجانی مملو از حس قهرمانی و جسارت است. در حالی که موسیقی ایران عارفانه است. درست است که موسیقی آذربایجان نیز دارای مقام‌های حزین و غمگین و عارفانه است، ولی به‌هنگام شنیدن آن، امید و تحرک در آن احساس می‌شود. در این موسیقی حرکت و دینامیسم وجود دارد.

این نوع موسیقی شامل موسیقی «عاشیقی»، «بزمی» و «ایلی» است.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
تئاتر آذربایجانی



تئاتر آذربایجانی عنصر خلاقیت و از هنرهای مردمان آذربایجانی به‌شمار می‌رود.تئاتر ملی آذربایجانی در نیمه دوم قرن نوزدهم، بر اساس یک کمدی توسط میرزا فتحعلی آخوندزاده، اولین نمایشنامه نویس، متفکر برجسته و فیلسوف آذربایجانی سرچشمه گرفته بود. نخستین تئاتر به زبان ترکی آذربایجانی در تاریخ ۲۳ مارس سال ۱۸۷۳ توسط حسن بیگ زردابی و نجف بیگ وزیروف به اجرا درآمد. در تئاتر آذربایجانی نمایش‌نامه حول موضوعاتی از قبیل سنت‌های عروسی، بهار و زمستان، عید نوروز و... می‌باشد. از سایر مواردی که در تئاتر آذربایجانی بدان تکیه می‌شود، روند نابرابر و بی‌عدالتی است و رقص نیز در شکل‌گیری تئاتر آذربایجانی نقشی بسزا ایفا می‌کند. در طول یک قرن گذشته تئاتر آذربایجانی وارد دریچه مذهبی نیز شده‌است که صحنه‌های ماه محرم و فاجعه عاشورا به صورت نمادین از مشهورترین اجراهای اینگونه هنر می‌باشد.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
پرگار: 'هويت‌طلبى در آذربايجان ايران

این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
پرگار: فرقه‌ی دموکرات آذربایجان


این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
پرگار: زبان های مادری در ایران


این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
پرگار: احمد کسروی


این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
بيژن خليلي « دودمان صفوي ـ تاريخ ايران »


این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
طلوع صفویان ، تاریخ ومذهب به ضرب شمشیر ورق میخورد


این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
صفویان از کجا و کی به قدرت رسیدند و چه کارهای درایران انجام دادند؟


این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
صفحه  صفحه 5 از 6:  « پیشین  1  2  3  4  5  6  پسین » 
ایران

Azerbaijanis | آذربایجانی ها

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA