انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
مناسبتها
  
صفحه  صفحه 4 از 11:  « پیشین  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  پسین »

هفدهم شهریور ماه روز جهانی فیزیوتراپی گرامی باد


زن

Princess
 
نقش فیزیوتراپیست در حوادث پیش‌بینی نشده

وقوع حوادث وسیع با تلفات انسانی نیاز به آمادگی قبلی و مدیریت در هنگام وقوع حادثه رادارد. لذا تمامی اعضای گروه‌های پزشکی باید آمادگی لازم جهت مقابله باوقوع حوادث پیش‌بینی نشده وعواقب آن راداشته باشند.

یکی ازاعضای گروه پزشکی که ازابتدا در تمامی طول Disaster تا توانبخشی حضور مستمر دارد فیزیوتراپیست می‌باشد.

حوادث غیرمترقبه به لحاظ زمانی به سه مقطع تقسیم می‌گردد که تمامی گروه‌های پزشکی باید برای آن برنامه داشته باشند.

فیزیوتراپیست‌ها نیز برای این مقاطع زمانی دارای برنامه خاصی می‌باشند:

  • On field: حضوردر محلDisaster می‌باشد که به دومرحله زمانی۲۴ ساعت اولیه و پس از آن تقسیم می‌گردد. امدادونجات آسیب دیدگان، ارزیابی آسیب‌های جسمی حادثه دیدگان، ارزیابی سامانه تنفسی- قلبی، مدیریت تخلیه بیمار و حمایت از دیگر اعضای گروه‌های پزشکی در صورت وقوع ترومااز وظایف فیزیوتراپیست دراین مرحله‌است.
  • On Hospital: حضور در بیمارستان می‌باشد، Chest PT، تقویت عضلانی، Out of Bed، کنترل دردازاهم وظایف فیزیوتراپیست می‌باشد.
  • Post Hospital: کمک به بیمار جهت بدست آوردن ADLوLife style مناسب می‌باشد.
  • همچنین درصورت وقوعDisaster درزمان حضور فیزیوتراپیست در بیمارستان منطقه حادثه دیده، این فیزیوتراپیستدارای وظایف خاصی می‌باشد که باید آنرا اجرا نماید، این وظایف شامل:
  • قبل ازوقوع: چیدمان مناسب بخش وکاهش آسیب به بیماران ناشی از پرتاب اجسام، آموزش و تهیه تجهیزات مناسب برای زمان حادثه
  • حین وقوع: تخلیه بخش فیزیوتراپی
  • بعداز وقوع: حضور مستمردر بخش‌های بستری، اعزام به ناحیهImpact

عشق من عاشقتم!
≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈
پرنسس
     
  
زن

Princess
 
آشنایی با کنفدراسیون جهانی فیزیوتراپی (WCPT)

WCPT یک سازمان غیر انتفاعی با ۱۰۱ کشور عضو که وظایف زیر را انجام می‌دهد:

ماموریت‌ها:
  • نمایندگی حرفه فیزیوتراپی در سطح بین‌المللی
  • تشویق به بالا بردن استانداردهای فیزیوتراپی در زمینه‌های پژوهشی، آموزشی و عملی
  • حمایت از ارتباط‌ها و تبادل اطلاعات بین نواحی و انجمنهای عضو WCPT
  • همکاری با سازمانهای ملی و بین‌المللی

اهداف:
  • تشویق انجمن‌های فیزیوتراپی و دولت‌ها به رعایت استانداردها در آموزش و درمان
  • تشویق انجمن‌های فیزیوتراپی و دولت‌ها به ارتباط و تبادل اطلاعات با یک دیگر در امور فیزیوتراپی
  • تشویق در جهت بالا بردن انجمن‌های فیزیوتراپی و پشتیبانی یا سازمان‌هایی که در جهت بهبود جایگاه فیزیوتراپیست‌ها تلاش می‌کنند.
  • برنامه ریزی در جهت برگزاری کنگرهای بین‌المللی فیزیوتراپی
  • معرفی فیزیوتراپی در ابعاد بین‌المللی
  • همکاری با سازمان‌های ملی و بین‌المللی
  • اظهار نظر در خصوص مسائلی که بر سلامت تأثیر گذار می‌باشند.
  • فعالیت‌های قانونمند در جهت بالا بردن WCPT

WCPT هر ۴ سال یک بار در یکی از کشورهای عضو، کنگره بین‌المللی و مجمع عمومی خود را تشکیل و در ابعاد علمی و مسائل مربوط به فیزیوتراپی بر قرار می‌کند که در کنار ارائه مقالات علمی با رای گیری در مجمع عمومی آیین نامه‌های گوناگونی را به تصویب می‌رساند. در این مجمع رئیس و اعضای هیئت مدیره برای ۴ سال انتخاب می‌شوند.

مصوبات در مجمع عمومی شامل آیین نامه‌های حرفه‌ای، تعاریف، مفاهیم، شرح وظایف، اصول اخلاقی، حقوق بیمار، آموزش، درمان، و... می‌باشد.
عشق من عاشقتم!
≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈
پرنسس
     
  
زن

Princess
 
توصیف و تعاریف WCPT از فیزیوتراپی

در پاسخ به درخواست‌ها سیزدهمین جلسه عمومی برای توصیف فیزیوتراپی، سازمان WCPT با هدف ایجاد ساختاری که انجمن‌های عضو در قسمت‌های گوناگون جهان بتوانند توصیفی از فیزیوتراپی هم‌ارز با نیازهایشان ارایه دهند، به مشورت پرداختند.

سازمان WCPT می‌خواهد از انجمن‌های عضو حمایت کند نه این که آنها را یک شکل سازد. به همین دلیل تعریف زیر برای پاسخ به نیازهای مشخص اعضا ارائه شده‌است. که بیشتر یک بیانیه‌است تا مصوبه و بنابراین برای تعدیل‌ها و توسعه نیازهای آینده این حرفه فضای بازی می‌گذارد. پژوهش‌های نو سبب کشف حقایق جدیدی می‌شوند که زمینه ساز روش‌های درمانی آینده می‌باشند. این امر هیچ کجا بیش از درک ما از حرکات انسانی که اساس مهارت‌ها و دانش یک فیزیوتراپیست را تشکیل می‌دهد، واضح نیست. مشخص است که یکتایی سهم فیزیوتراپی در مراقبت‌های پزشکی در هزاره آینده باید به طور کامل تعریف شود.
عشق من عاشقتم!
≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈
پرنسس
     
  
زن

Princess
 
تله مدیسین در فیزیوتراپی

گسترش دانش سریعتر از هر زمان ادامه دارد. بخصوص در حیطه پزشکی(Medical Field) این امر اهمیت بیشتری می‌یابد. موضوعاتی از قبیل تشخیص(Diagnosis)، تصمیم گیری درمانی(Clinical Decision Making)، ارتباط با بیمار، ارزیابی، آمار تجهیزات مصرفی پزشکی، عملکرد حوزه‌های پاراکلینیک و بسیاری از این گونه مطالب در این حیطه می‌گنجد. این مقاله سعی بر آن دارد تا در خصوص استفاده اجتناب ناپذیر تله مدیسین و امکاناتی که ابزارهای ارتباطی جدید برای فیزیوتراپی می‌گشاید مطالبی را بیان نماید.

فیزیوتراپی مجموعه اعمال درمانی است که شامل:برآورد(Assessment)، تشخیص، طرح درمان(Plan of Treatment)، مداخله درمانی(Intervention) و ارزیابی(Evaluation) است که منجر به مداخلات فیزیوتراپی شامل: تمرین درمانی، مدالیته‌ها و توصیه‌هایی می‌شود و در خطوط سه گانه بهداشتی، درمانی و توانبخشی کاربرد دارد. حیطه فیزیوتراپی اکنون تمامی بیماری مانند: استخوانی و عضلانی، قلبی و عروقی، ریوی، نورولوژی و تقریباً تمامی گروه‌های بیماریها را در بر می‌گیرد.

سرعت فیزیوتراپی در تولید دانش و همچنین میزان حضور و کنترل در خطوط درمانی سه گانه به حدی بالا رفته‌است که لاجرم فیزیوتراپیست‌ها باید عنوان دکترای حرفه ای(DPT) برای خود انتخاب نمایند و این تابلو جدید لزوم استفاده از IT و تله مدیسین را در فیزیوتراپی گریز ناپذیر می‌نماید.

  • جمع آوری دانش:اکنون مباحث کلینیکی فیزیوتراپی بر مبنای EBM و EBP حرکت می‌نماید، که موضوعاتی فراتر از منابع پزشکی متعارف است و این مطلب مورد نیاز مبرم در Clinical Decision Making است و این به لطف تله مدیسین قابلیت عملیاتی فراوانی یافته‌است.
  • مراقبت اولیه سلامت(PHC):حضور فیزیوتراپیست‌ها اکنون محدود به درمان(Treatment) و توانبخشی(Rehabilitation) نمی‌باشد بلکه به سرعت به سمت primary health care در حال حرکت می‌باشند. حیطه مراقبتهای اولیه جایی است که ارزش اقتصادی و بهداشتی فراوانی دارد و تله مدیسین در این مسیر رهگشاست.
  • CBR:امروزه برطبق گزارش WHO ۷درصد از جمعیت جهان دارای معلولیتهای متفاوت می‌باشند که جمعیتی بالغ بر ۵۰۰میلیون نفر را شامل می‌شود. ارایه خدمات از طریق موسسه یا مرکز فیزیوتراپی یا حتی فیزیوتراپیست(Face to Face) به این حجم بالای جمعیتی، غیر قابل اجراست و به همین دلیل توانبخشی مبتنی بر جامعه (community-based rehabilitation)شکل گرفته‌است. تله مدیسین می‌تواند در آموزش‌های اجتماعی ومدیریت توانبخشی مبتنی بر جامعه (CBR) به کمک فیزیوتراپیستها بیاید.
  • سرعت واکنش در ظهور بیماریهای نوپدید یا حوادث غیر مترقبه:ظهور ناگهانی بیماریها ویروسی در یک نقطه جهان یا عوارض حوادث غیر مترقبه(Disaster) نیاز به درمانهای حمایتی را با فوریت بالا طلب می‌کند و تله مدیسین می‌تواند به کمک فیزیوتراپیست جهت حضور در منطقه Impactبیاید ودانش مناسب و یا اطلاعات از منطقه را به درون یا بیرون ناحیه برساند.
  • آموزش درمانی: وجود دوره‌های آموزشی برای بیماران و معلولین و حتی افراد در معرض خطربصورت یک الزام خود را نشان می‌دهد و این موجب گسترش کلاسهایی مانند Back School،Knee school و موارد مشابه شده‌است که می‌توان از تله مدیسین برای برگزاری این دوره‌ها بصورت Internet base استفاده لازم را برد.
  • بازآموزی در فیزیوتراپی: در آمریکا بعد از الزام استفاده از دکترای حرفه‌ای برای فیزیوتراپی (DPT)، بسیاری از فیزیوتراپیستها با بیان مشکلات اقتصادی، خانوادگی و بعد مسافت از حضور در دوره‌ها طفره رفتند و انجمن فیزیوتراپی آمریکا (APTA)برای شکستن این مقاومت دوره‌ها را بصورت متن، فیلم، مقاله و آزمون در اینترنت بر‌گزار نمود.
  • مدیریت براساس آمارعملکرد: هر عملی در بیمارستان می‌تواند دارای کد باشد، خدمات، تجهیزات و همه اتفاقاتی که در بیمارستان در حال وقوع است و این ارقامها می‌تواند برای کنترل عملیات دربیمارستان یا مراکز درمانی تبدیل به منحنی و یا جدول شده و کاربرد مدیریتی یا نظارتی داشته باشد. در فیزیوتراپی نیز می‌توان ضمن مدیریت واحد توسط این آمارها، واکنشهای عملیاتی در فصول مختلف و برهه‌های زمانی را نظاره و تحلیل و برای آینده برنامه ریزی کرد.
  • فعالیت تیمی: بسیاری از فعالیتهای فیزیوتراپی اکنون در قالب تیمهای Multidisciplinary است و تله مدیسین در بوجود آوردن ماتریس عملیاتی نقش بسزایی دارد.
  • مونیتورینگ دائمی: اکنون در بستر تله مدیسین می‌توان یک رصد دایم برای بیمار بوجود آورد و هر لحظه اطلاات لازم برای بیمار را برای تصمیم گیری در دست داشت و یک ارتباط دایمی با بیمار برقرار کرد.

در خاتمه باید گفت:بطور اصولی فیزیوتراپی با وظایف آن در این هزاره نمی‌تواند جدا از عملیات Web Base و تله مدیسین باشد، ابزاری که فیزیوتراپی برای عملیات به آن نیاز روزمره و غیرقابل انکار دارد
عشق من عاشقتم!
≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈
پرنسس
     
  
زن

Princess
 
فیزیوتراپی در سرطان Physical Therapy in Cancer

سَرَطان (به پارسی سره: چَنگار) یعنی رشد، تکثیر و گاهی انتشار غیر طبیعی سلول‌های بدن. تمامی سرطانها دارای الگوی رشد مهارگسیخته و تمایل به جدا شدن از منشا اصلی و متاستاز هستند. سرطان یک بیماری عمومی است و می‌تواند علائم بسیاری از بیماریهای دیگر را که سرطان نبستند تقلید کند و وقتی که تشخیص سرطان داده شد آنوقت هر چه در بیمار اتفاق می‌افتد به سرطان نسبت داده می‌شود. چه بسیار بیماری‌هایی که در سرطانی وجود داشته و قابل معالجه بوده‌است و در اتوپی تشخیص داده شده‌است و اصولاً علت مرگ عوارض غیر قابل درمان نبوده‌است. باید به این گونه بیماری‌های همراه توجه دقیق داشت درمان این عوارض گاهی سبب شده که بیمار مدتها زندگی راحتی داشته باشد. تشخیص به موقع این گونه عوارض کمک فوق العاده‌ای به بیمار می‌کند.

عوارض بیوشیمی سرطان: هیپرکلسمی، هیپوکلسمی، هیپوناترمی، کمبود پتاسیم، زیاد بودن پتاسیم، بالا بودن اسید اوریک، هیپر تیروئیدیسم، هیپرلپیدمی، هیپوگلیسمی، بالا رفتن آمیلاز سرم، اختلالات تغذیه و آب و الکترولیت

عوارض بالینی سرطان: سیستم قلب و عروق، سیستم تنفسی، سیستم ادراری، ضعف عضلانی، درد شدید، استئوپروز

عوارض جراحی در سرطان: برحسب محل جراحی این عوارض بسیار متنوع و متفاوت است.

عوارض شیمی درمانی، دارو درمانی و رادیو تراپی در سرطان: عوارض گوارشی، استئوپروز،، آتروفی عضلانی و عوارض دیگر

فیزیوتراپیست: دارای دانش فیزیولوژی و پاتوفیزیولوژی حرکت، دید کلی نگر(Holistic)، همچنین قابلیت بکار گیری درمان‌های غیر دارویی و برنامه ریزی توانبخشی است که این مجموعه دانش فیزیوتراپی نامیده می‌شود.
عشق من عاشقتم!
≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈
پرنسس
     
  
زن

Princess
 
اهداف فیزیوتراپی در سرطان

  • کاهش عوارض بیماری سرطان
  • کاهش عوارض درمان‌های سرطان
  • راه اندازی و متحرک نگاه داشتن بیمار(کاهش عوارض بستری)
  • حفظ استقلال بیمار
  • کاهش درد بیمار

فیزیوتراپی با متدلوژی خاص خود می‌تواند نقش مراقبتی و حمایتی مناسبی برای بیماران سرطانی بو جود آورد. یک اصل کلی در فیزیوتراپی سرطان این است:بیمار تا آخرین لحظه زندگی بروی پای خود بایستد.
عشق من عاشقتم!
≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈
پرنسس
     
  
زن

Princess
 
Physical therapy in Dialysis

با ظهور علائم اورومیک در بیمار و یا رسیدن بیمار به مرحله نارسایی حاد و یا مزمن کلیوی دیالیز(تراکافت) به روشهای همودیالیز(Hemodialysis) و صفاقی(Peritoneal Dialysis) تجویز می‌گردد. اگر چه دیالیز(تراکافت) مزمن به لحاظ سطح تکنولوژی پیشرفت کرده‌است ولی این شیوه درمانی و یا کمک درمانی دارای عوارض عمومی و اختصاصی خود است که باید برای آن چاره اندیشید. عوارض استخوانی – عضلانی(Mmusculoskeletal) و یا سیستم حرکتی (Movement)در این میان بارز است.فیزیوتراپی با تکیه بر درمان‌های غیر تهاجمی(Non-invasive) و یا تاکید بر سیستم محرکه بدن می‌تواند در این مسیر بیمار را یاری دهد. این نوشتار سعی برآشنایی بیماران و پزشکان با فیزیوتراپی در بیماران دیالیزی(تراکافتی) دارد.

تجویز همودیالیز مزمن برای بیماران کلیوی دارای عوارض اختصاصی مانند موارد زیر می‌باشد:

  • سایکولوژیک(Psychological)
  • تغذیه(Nutrition) و دیابت(Diabetes)
  • افزایش فشار خون(Hypertnsion)
  • اختلالات خونی(Hematologic Abnormalities)
  • اختلالات اندوکرینی(Endocrine Disturbance)
  • بیماریهای استخوانی(Renal osteodystrophy)
  • مسمومیت با آلومینیوم
  • مشکلات قلب و عروق (Cardiovascular Disease)
  • گوارشی(Digestive Tract)
  • دستگاه ادراری و تناسلی
  • عضلانی و استخوانی(Musculoskeletal) و روماتیسمی(Rheumatic Disease)
  • اختلالات خواب(Sleep Disorder)
  • سیستم عصبی(Nervous System Disorder)
  • اختلالات رشد در کودکان

فیزیوتراپی با تاکید بر بهبود عملکرد استخوانی – عضلانی و سیستم حرکتی و همچنین با استفاده از ابزارهای غیر داروی(Physical Modalities) و تکنیک‌های دستی(Manual Therapy) و ریلکسشن(Relaxation) و مداخلات تمرین درمانی(Exercise Therapy) می‌تواند در کاهش عوارض جانبی دیالیز(تراکافت) به بیماران کمک نماید. ارزیابی(Physical Therapy Evaluation)، برنامه تمرین درمانی(Exercise Therapy Program) و یا مداخلات غیر داروی و غیر جراحی بدون عارضه(Non-invasive Intervention) و ارزیابی مجدد(Re-evolution) می‌تواند شرایط مناسبی برای بیماران دیالیزی پدید آورد و با توسعه ADL مناسب و بهبود Life Style به اینان و پزشکان و خانوده بیمار کمک شایانی نماید. اگر چه هنوز نحوه تاثیر تمرین درمانی بربهبود بیماریها مشخص نشده‌است ولی Clinical Trial متعدد بر اثر بخشی روش تاکید دارد و منابع (EBM)نیز برآن اذعان دارند.

فیزیوتراپی با ابزارهای متفاوت خود می‌تواند در بیماران نیازمند به دیالیز مداخله خود را اعمال کند و بدون عوارض دارویی سعی بر کمک به بیمار و کمک به پزشک یا تیم درمانی در قالب یک تیم Multidisciplinary به عنوان یک حیطه نماید.
عشق من عاشقتم!
≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈
پرنسس
     
  
زن

Princess
 
Physical therapy in Kidney Transplantation

قلب تئوری‌های موجود در فیزیوتراپی مبتنی بر حرکت (Movement) است یعنی شناخت فیزیولوژی و پاتولوژی حرکت از اهمیت خاصی برخوردار است و دانش پزشکی اکنون بر تاثیر حرکت بر ابعاد فیزیولوژی و آناتومی و حتی پاتولوژیک تاکید دارد. بیماران پیوندی از مشکلات خاصی که هم ناشی از عضو پیوندی است و هم ناشی از داروها می‌باشند رنج می‌برند.

پیوند کلیه یکی از مکانیسم‌های درمانی در ده‌های اخیر است که در دنیا و کشور ما به طور گسترده رایج شده است(The Best Solution for End Stage Renal Disease) و بر کار آمدی ان افزوده می‌گردد، ولی این سیستم جراحی دارای مشکلات و عوارض عام عضو پیوندی و خاص خود است(Post transplant complications). مشکلات موجود شامل موارد زیر می‌تواند باشد:

  • اثرات متقبل گرافت و بدن میزبان
  • تاثیر داروهای ایمونوساپرسیو (Immunosuppressive medication)
  • عوارض عمومی جراحی(Surgery Complications)
  • فشار خون(Hypertension)
  • عفونت‌ها (Infections)
  • تغییر در سبک زندگی(Life style)
  • ضعف سیستم حرکتی (musculoskeletal)
  • دیابت(Diabetes mellitus)
  • چاقی (Obesity)
  • عفونت ریوی
  • اختلالات استخوانی
  • اختلالات رشد و تکامل در کودکان

فیزیوتراپی: فیزیوتراپی در حقیقت از پیوند عملیات بازتوانی جراحان بخصوص ارتوپدها و درمان‌های فیزیکی پزشکان فیزیوتراپی که اکنون وجود ندارند و متخصصین سلامت جسمانی که بازهم اکنون وجود ندارند بوجود آمد. یعنی بر سه رکن اصلی:

  • بازتوانی بیماران بستری و جراحی(In- patient Rehabilition)
  • استفاده از امکانات تجهیزات فیزیکی مانند گرما و سرما و جریانهای الکتریکی(Physical Therapy modality) و تکنیک‌های دستی (Manual Therapy)
  • استفاده از حرکت به عنوان نوعی مداخله درمانی(Exersice Therapy)

اکنون تئوری مداخله درمانی حرکت بسیار پر رنگ شده‌است و اگر چه هنوز قادر به کشف بسیاری از علل نیستسم ولی قادریم در یک Clinical Trial تاثیرات مثبت آن را مشاهده کنیم. حرکت درمانی اکنون برای فشار خون، دیابت، مشکلات بیوشیمی خون تجویز می‌گردد.
عشق من عاشقتم!
≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈
پرنسس
     
  
زن

Princess
 
اهداف فیزیوتراپی در بیماران پیوند کلیه

  • بهبود حرکت
  • کاهش عوارض استخوانی – عضلانی
  • ADL مناسب وبهبود Life style

عشق من عاشقتم!
≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈
پرنسس
     
  
زن

Princess
 
برنامه درمانی

۱- دریافت بیماران از پزشکان مربوطه(Referal)

۲- ارزیابی استخوانی – عضلانی و حرکتی(Physical Therapy Evaluation)

۳- برنامه ریزی تمرین درمانی(Exercise Therapy Program)

۴- اجرای آموزش به بیمار

۵- اجرای مداخله تمرین درمانی(Exercise Therapy Intervention)

۶- اجرای مداخلات غیر دارویی برای کاهش درد اندامها

۷- باز ارزیابی بیماران(Physical Therapy Re-evaluation)

۸- اجرای برنامه‌های ورزشی (Sport)گروهی(Group Therapy)

حرکت(Movement) دیگر یک مداخله درمانی شناخته می‌شود که دانش آن در نزد فیزیوتراپی موجود است و تحرک برای بیماران و پزشکان از اولویت خاصی برخوردارشده‌است و فیزیوتراپیستها به عنوان یک عضو تیم‌های Multidisciplinary در درمان بیماران از دیدگاه(Physical Therapy Approach) خود شراکت می‌کند.
عشق من عاشقتم!
≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈
پرنسس
     
  
صفحه  صفحه 4 از 11:  « پیشین  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  پسین » 
مناسبتها

هفدهم شهریور ماه روز جهانی فیزیوتراپی گرامی باد


این تاپیک بسته شده. شما نمیتوانید چیزی در اینجا ارسال نمائید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA