انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
فرهنگ و هنر
  
صفحه  صفحه 31 از 49:  « پیشین  1  ...  30  31  32  ...  48  49  پسین »

روزنگار تاریخ جهان


مرد

 
شكست مجارستان از مغول

يازدهم اپريل سال 1241 مغول ها به فرماندهي باتو خان نوه چنگيز خان (پسر جوجي) در منطقه موهي ارتش مجارستان را شكست دادند. «باتو» بر متصرفات شمال غربي و اروپايي امپراتوري مغول از جمله مناطقي از روسيه امروز، اوكراين و قفقاز شمالي حكومت داشت. نيروهاي باتو Batu Khan تا اروپاي مركزي پيشروي كرده بودند. قلمرو مغول در شمال غربي متصرفات اين قوم و اروپا به به «گلدن هورد Golden Horde» معروف بود.
Batu Khan در سال 1255 ميلادي درگذشت ولي حکومت مغولان بر مناطق متصرفي او تا بيش از يک قرن ديگر ادامه يافت. روس ها مردم از نژاد آلتائيک (تُرک و مغول) را تاتار مي گويند.
هی زمان داره میره
منم یه پسر جوون که حسابی پیره
یه عاشق که از عشقش سیره
__________________
alinumber7
     
  
مرد

 
بركناري ژنرال مك آرتور - اشاره به فرضيه ژنرال مك آرتور درباره خودداري آمريکا از جنگ زميني در آسيا


مک آرتور

یازدهم اپریل 1951 و در جريان جنگ کره، هري ترومن رئيس جمهور وقت آمريكا مك آرتور، ژنرال پنج ستاره و فرمانده نيروهاي اين كشور در منطقه اقيانوس آرام از جمله ژاپن و كره را از كار بركنار كرد و ژنرال ريجوي، افسر چترباز(کماندو) را برجاي او گمارد.
ترومن همان روز در يك مصاحبه مطبوعاتي عمومي تلاش كرد تا عمل خود را توجيه كند زيرا كه مك آرتور (معروف به: فاتح ژاپن) محبوب آمريكاييان بوده است. ترومن در مقدمه اين مصاحبه خطاب به آمريكاييان گفته بود: طبق قانون اساسي، رئيس جمهور فرمانده كل نيروهاي مسلح است ولي مك آرتور نسبت به دستورهاي من بي اعتناء بوده است. من پيشنهاد او را كه با رژيم پکن وارد جنگ شويم و اين كشور را بمباران هوايي كنيم رد كرده بودم، ولي وي اين پيشنهاد و پاسخ مرا علني ساخته و در اين زمينه اعلاميه اي درد سرساز صادر كرده است. باوجود اين، از مك آرتور هنگام بازگشت به آمريكا، استقبال ميليوني به عمل آمد که بي سابقه بود.
مک آرتور صاحب اين فرضيه نظامي مهم است كه به نظر مي رسد هنگام تصميمگيري های شش دهه گذشته مورد اعتناء قرار نگرفته است: "آمريكا نبايد در درگيري هاي نظامي در آسيا، از نيروي زميني خود استفاده كند زيرا كه پيروزي نخواهد داشت براي اين كه كشورهاي آسيايي نيروي انساني فراوان دارند، از تلفات سنگين نمي هراسند، ارتش هايشان بر پايه نظام وظيفه اجباري استوار است و سرباز وظیفه نگرانی زن و فرزند و قسط خانه و خودرو ندارد، دستمزد دریافت نمی کند و چون بسیار جوان است و «زندگی و امید» در جلو او قراردارد جز به وطن و آینده آن اندیشه ندارد و لذا جانانه، با تمامی وجود و تا آخرین قطره خون می جنگد. در كشورهاي فاقد قانون نظام وظيفه اجباري ـ ازجمله آمریکا و انگلستان، افراد که به خاطر داشتن کار و درآمد به استخدام ارتش درمی آیند پس از اطلاع از تلفات جنگ، داوطلب استخدام در ارتش نمي شوند و كشور دچار كمبود «نفرات» مي شود و در اين شرايط مجبور است از خارجيان و سالخوردگان (نظامیان سابق ـ ذخیزه) استفاده كند كه اطمينان بخش نيستند. ما بايد در آسيا تنها به حملات هوايي و دريايي (از راه دور) دست بزنيم و یا اینکه دیپلماسی دسته بندی و «چوب و هویج» و بازی هایی از این دست در پیش گیریم.". [در ادبيات آمريکايي، آسيا يعني مناطق زردپوست نشين و امروزه تا شبه قاره هند].
جنگ ويتنام درستي فرضيه مك آرتور را ثابت كرده است. مك آرتور بود كه زير نظر او براي ژاپن قانون اساسي نوشته شد که از اواخر دهه 1940 اجرا می شود.
هی زمان داره میره
منم یه پسر جوون که حسابی پیره
یه عاشق که از عشقش سیره
__________________
alinumber7
     
  
مرد

 
كتابي كه جلدش پوست انسان است!




جلد اين كتاب (عكس بالا) از پوست انسان ساخته شده است. اين مطلب (در اپريل 2006) هنگامي فاش شد كه كتاب در انگلستان به سرقت رفت و سپس كشف شد. كتاب حدود 300 سال پيش جلد شده است. از انگيزه كار و صاحب پوست اطلاعي در دست نيست. در اين زمينه، اصحاب نظر به رسانه ها گفته بودند كه در آن زمان (3 قرن پيش) در برخي از نقاط اروپا رسم بود كه در مواردي، از پوست انسان براي شيرازه كردن و جلد كتاب استفاده شود و عمدتا پوست فردي بكار مي رفت كه مرتكب قتل شده بود و پوست او به خانواده مقتول (شاکي) داده مي شد تا با استفاده از آن تسلّي يابد!.
هی زمان داره میره
منم یه پسر جوون که حسابی پیره
یه عاشق که از عشقش سیره
__________________
alinumber7
     
  
مرد

 
برخي ديگر از رويدادهاي 11 آوريل

1034:رومانوس سوم امپراتور روم شرقی (قسطنطنيه) به دست زنش کشته شد.

1204:ارتش هاي صليبيون در سر راه خود به زادگاه مسيح شهر قسطنطنيه را تصرف و غارت كردند.

1898:مك كينلي رئيس جمهوري وقت آمريكا از كنگره اين كشور خواست كه به اسپانيا اعلان جنگ دهد.

1943:دكتر مصطفي مصباح زاده (ناشر كيهان) در اين روز در سال 1322 هجري خورشيدي رئيس سازمان انتشارات و تبليغات وابسته به نخست وزيري شد. اين سازمان بعدا «انتشارات و راديو»، سپس «وزارت اطلاعات و جهانگردي»، آنگاه «وزارت ارشاد ملي» و اينک «وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي» نام گرفته است.

1950:يک بمب افکن آمريکايي ب _ 29 بر فراز قلمرو شوروی در لتونی سرنگون شد.

1991:شورای امنيت سازمان ملل با تصويب قطعنامه ای به حالت جنگ آمريکا با عراق پايان داد.

2005:موافقتنامه اي در رابطه با مسائل مرزي هند و رژيم پکن 11 اپريل 2005 امضاء شد. كدورت هند از پکن نشين ها از زمان جنگ سال 1962 دو كشور در منطقه لاداخ آغاز شده است. هند مي گويد كه رژيم پکن 38 هزار كيلومتر مربع از خاك آن كشور را تصرف كرده است. در سال 1962 نهرو نخست وزير هند بود ـ فردي مخالف بکار بردن نيروي نظامي براي حل اختلافات. بنابراين، هند در دوران حکومت او ارتشي نيرومند نداشت و در برابر تعرض نظامي سال 1962 پکني ها نتوانست ايستادگي چشمگير کند. هند پس از نهرو، گرايش ناسيوناليستي يافته و به تقويت نيروهاي مسلح خود دست زده و اينک داراي سلاح اتمي، ناو هواپيمابر، ناوشکن هاي نامرئي در برابر رادار و يک نيروي زميني چندين ميليوني شده است. چندي پيش يک سياستمدار هندي از جناح ناسيوناليست هاي اين کشور گفته بود که پکني ها حالا چرا جرأت تعرض نظامي به خود راه نمي دهند؟. هند با واشنگتن روابط صميمانه دارد و همچنين شريک استراتژيک مسکو است. از آغاز قرن 21 هر حرکت هند با ديد و اهميت خاص تفسير مي شود زيرا که اين کشور ميلياردي به هر طرف که نزديک شود، وزنه اين طرف سنگين تر مي شود و کانون مسائل در اطراف هند قرار دارند.

2005:طبق يك نظر سنجي كه در هفته اول آوريل 2005 در ژاپن انجام و نتايج آن 11 آوريل در روزنامه «آساهي» به چاپ رسيده بود 38 و نيم درصد ژاپني ها از رو به خرابي گذاردن اقتصاد اين كشور و وضعيت مالي خود ابراز نگراني كرده بودند.

2005:دولت آمريكا كه با اعتراض برخي از آمريکاييان نسبت به نامرغوب بودن کالاي ساخت قلمرو رژيم پکن رو به رو بود تصميم به افزايش عوارض گمركي بر پوشاك وارداتي از چين گرفت و مقامات رژيم پکن اين اقدام كه تنها پوشاك ساخت قلمرو اين رژيم را شامل مي شد يك عمل غير دوستانه خوانده بودند. در آمريکا فروشگاه هايي به نام «دالر ستور» و «دالر تري» و ... فعاليت دارند که هر جنسي را تنها به يک دلار (دالر) مي فروشند و بيشتر اجناس اين فروشگاه ها ساخت قلمرو رژيم پکن است. کشورهاي ديگر که فاقد چنين فروشگاه هايي هستند، اجناس چيني را گرانتر مي فروشند. در سطح جهان، مصرف کنندگان نسبت به نامرغوب بودن و اتحاديه هاي کارگري به رقابت کالاي ارزان چيني و بيکارشدن اعضاي خود از اين بابت اعتراض دارند.
هی زمان داره میره
منم یه پسر جوون که حسابی پیره
یه عاشق که از عشقش سیره
__________________
alinumber7
     
  
مرد

 
نخستين انسان که يک روس بود در فضا - تصميم پوتين به از سرگرفتن و گسترش دادن فعاليت هاي فضايي روسيه


سرگرد گاگارين

دانشمندان شوروي 12 اپریل 1961 وطن خود را به نخستين كشوري در جهان معروف ساختند كه انسان به مدار زمين فرستاد. در اين روز سرگرد روس ـ «يوري گاگارين» با وستوك ــ 1 ماهواره جماهير شوروي به فضا فرستاده شد و در مدار كره زمين قرار گرفت، كره زمين را دور زد و به خاك وطن بازگردانده شد كه در آن زمان عملي باور كردني نبود. اين كار، جهان را وارد يك مسابقه موشكي ـ فضايي كرد. نتيجه همين مسابقه بود كه موشك اينك جاي بسياري از سلاح ها را گرفته و در ارتش ها حرف اول را مي زند.
ولاديمير پوتين مرد نيرومند روسيه در اپریل 2007 و به مناسبت چهل و هفتمين سالگرد سفر گاگارين به فضا تصميم خود به ازسرگرفتن فعاليت هاي فضايي روسيه و نيز برنامه هاي تازه روسيه براي گسترش برنامه هاي فضايي اين كشور را اعلام داشت.
در اپریل 2011 به مناسبت پنجاهمین سالگرد فرستاده شدن گاگارين به مدار زمين، در 70 کشور جهان مراسم ويژه برگزار شد.



Yuri Gagarinدرلباس فضانوردي
هی زمان داره میره
منم یه پسر جوون که حسابی پیره
یه عاشق که از عشقش سیره
__________________
alinumber7
     
  
مرد

 
واكسن polio و پایان فلج اطفال


Dr. Jonas Salk

12 اپریل 1955 رسما اعلام شد که واكسن بيماري پوليو (polio فلج اطفال) آزمایش شده، موثر و مطمئن است. این خبر که تیتر اول نشریات قرارگرفت در جهان هیجان و شادی ایجاد کرد. این واکسن که دوم جولای 1952 در دانشگاه پیتسبورگ ساخته شد دوره آزمایشی سه ساله را گذرانده بود. كاشف اين واكسن، دكتر يوناس ادوارد سالك (يونس سالک) بود که پدر و مادرش از روسیه به آمریکا مهاجرت کرده بودند و وی در نیویورک به دنیا آمده بود. دکتر سالک كه در سال 1995 و در 81 سالگی درگذشت بابت اين كشف مهم خود پولي نگرفت، امتياز آن را به ثبت نداد و تلاش خود را به عنوان هديه اي به بشريت اعلام داشت.
بيماري پولیو تا آن زمان (اپریل 1955) قربانيان فراوان داشت و همگان را نگران ساخته بود. در سال 1952 تنها در ایالات متحده آمریکا 58 هزار تن به آن مبتلا شده بودند. در مواردي، بزرگسالان هم از قربانيان «پوليو» بوده اند و معروفترين این قربانیان «فرانكلين دلانو روزولت» رئیس جمهور ایالات متحده است که از 1933 تا 1945 براین فدراسیون ریاست کرد. وي که سي و دومين رئيس جمهور آمريكا بود اپریل 1945 (ده سال زودتر در همين روز) درگذشته بود.



انعکاس وسيع خبر نتيجه مثبت آزمايش واکسن ضد فلج اطفال در نشريات در سال 1955
هی زمان داره میره
منم یه پسر جوون که حسابی پیره
یه عاشق که از عشقش سیره
__________________
alinumber7
     
  
مرد

 
روز آغاز جنگ داخلی پرتلفات آمریکا که لنین و تیتو از آن درس نگرفتند ـ فرهنگ مشترک عامل بقاي يگانگي

جنگ داخلی آمریکا (مبارزه مسلحانه هواداران تبدیل فدراسیون آمریکای شمالی به کنفدراسیون) 12 اپریل 1861 با گلوله باران شدن پایگاه نظامی «فورت سامتر» در کارولینای جنوبی آغاز شد، درست چهار سال طول کشید و نهم اپریل 1965 پایان یافت.
در این بزرگترین برادرکشی، 618 هزار نظامي (258 هزار جنوبي و 360 هزار شمالي) كشته شدند و ويراني وسيع و تلفات غير نظامي بي شمار به بار آمد.
ژنرال «رابرت لي» فرمانده نيروهاي كنفدراسيون آمريكا (جنوبی ها که خواستار خودمختاري هرچه بيشتر اعضاي اتحاديه و استقلال داخلي کامل بودند) پس از سقوط شهر ريچموند پايتخت كنفدراسيون (حاكم نشين فعلي ايالت مشترک المنافع ويرجينيا) و از دست دادن خط دفاعي رودخانه اپاماتكس، با اینکه هنوز 27 هزار مرد مسلح و صدها توپ و خمپاره انداز در اختیار داشت، تصميم گرفت که تسليم شود. وي پيش از ظهر 9 اپريل در ساختمان دادگاه شهرك اپاماتكس نامه تسليم خود را نوشت، امضاء كرد و به ژنرال گرانت فرمانده نیروهای فدراسیون (دولت واشنگتن) داد.
ژنرال گرانت (که بعدا رئيس جمهور آمريکا شد) پس از دريافت تسليمنامه «لي» اجازه داد كه او ، افسران و افرادش با اسبان و سلاح هاي سبك خود به هرجا كه بخواهد بروند و تاکيد کرد که هيچكدام از آنان به خاطر كارهايي كه تا آن روز انجام داده بودند مجازات نخواهد شد، ولي پس از اين ـ هرگونه خطا از نوع تجزيه طلبي مجازات خواهد داشت و دو ژنرال سپس دست يگديكر را فشردند و از هم جدا شدند. همين «گذشت» باعث شد كه خصومت دنباله نداشته باشد. «لی» بعدا رئیس دانشگاه شد و در بسیاری از شهرها نام او بر تالارها و خیابان ها و نیز یک جاده سراسری گذارده شده است.
باوجود پایدار نماندن کنفدراسیون آمریکا (استقلال هر ایالت به صورت یک کشور، طی شرایطی داشتن حق جداشدن از اتحادیه ـ وجود یک دولت مرکزی با اختیارات محدود و معیّن)، لنین امپراتوری روسیه را و تیتو کشور واحد یوگوسلاوی را به صورت دو کنفدراسیون درآوردند که در آخرین دهه قرن بیستم فروپاشی شدند. با این تجربه، فکر تشکیل کنفدراسیون از میان رفته است. به باور مورخان، لنين و تيتو جزئيات رويداد خونين جنگ داخلي آمريکا را نخوانده و علل و نتايج آن را قبلا بررسي نکرده کرده بودند، به همانگونه که هيتلر پيش از تعرض به شوروي نتيجه کار ناپلئون از تعرض به روسيه را بررسي نکرده بود و به همان صورت شکست خورد و از ميان رفت. اتحادیه اروپا با این که کنفدراسیون نیست مشکلات فراوان دارد بگونه ای که در صحنه سیاسی جهان به صورت یک وزنه به حساب نمی آید و دولت های دیگر حتي آمریکا آن را به حساب نمی آورند. اسلاوهاي اروپايي عضو اتحاديه هنوز چشم از مسکو و همنژادان روس خود برنداشته اند. به علاوه، اعضاي اتحاديه اروپا داراي فرهنگ مشترک نيستند که عامل بقاي يگانگي است.
هی زمان داره میره
منم یه پسر جوون که حسابی پیره
یه عاشق که از عشقش سیره
__________________
alinumber7
     
  
مرد

 
اعتصابی که در آمریکا به خشونت کشانده شد

12 اپریل 1934 و با تایید فدراسیون اتحادیه های کارگری ایالات متحده، شش هزار تن کارکنان یک کمپانی دست اندرکار خودروسازی در شهر تولیدو (ایالت اوهایو) اعتصاب خود را که برای پنج روز برنامه ریزی شده بود آغاز کردند. مقامات دولتی برای برهم زدن این اعتصاب یک هزار و سیصد تن از افراد گارد ملی (نیروی مسلح) را وارد میدان کردند [یک گارد مسلح در برابر 4 کارگر اعتصابی غیر مسلح] و خشونت آغاز شد. در این برخورد دو تن کشته و بیش از 200 نفر مجروح شدند.
هی زمان داره میره
منم یه پسر جوون که حسابی پیره
یه عاشق که از عشقش سیره
__________________
alinumber7
     
  
مرد

 
سالمرگ اف. دي. روزولت، مردي که به رکود اقتصادي آمريکا پايان داد و آن را ابرقدرت کرد


اف. دي. روزولت

12 اپريل سال 1945 «فرانكلين دلانو روزولت» كه از 1933 رئيس جمهوري آمريكا بود در 63 سالگي بر اثر خونريزي مغزي (سكته) درگذشت و هري ترومن معاونش همان روز به عنوان سي و سومين رئيس جمهور برجايش نشست. روزولت كه يك هلندي تبار آمريكايي بود از سال 1921 دچار بيماري polio و از ناحيه پايين بدن فلج شده بود. وي قبلا فرماندار نيويورك بود. فرانكلين دي. روزولت تنها رئيس جمهور در تاريخ ايالات متحده است (كه به علت ادامه جنگ جهاني دوم) بيش از دو دوره اين مقام را برعهده داشت. درگذشت روزولت در منطقه "وارم اسپرينگ" ايالت جورجيا اتفاق افتاد. روزولت از حزب دمكرات، براي پايان دادن به ركود اقتصادي آمريکا و كاهش جاذبه سوسياليسم شوروي در ميان آمريكاييان، طرح هاي چپگرايه متعدد تحت عنوان «New Deal» را به اجرا درآورد، ازجمله تامين بازنشستگي عمومي، پرداخت دستمزد در ايام بيكاري و ازكارافتادگي و ....
روزولت نخستين رئيس فدراسيون آمريكا بود كه اقدام به كنترل كاپيتاليسم اين كشور كرد و بر سرمايه گذاری (بازار پول)، بانكداري و بورس سهام ضابطه وضع كرد که تعلیق این ضوابط (Deregulation) در دهه های اخیر بحران مالی جاری را باعث آمده است. روزولت نیز از «جنگ» برای اجرای هدف های خود استفاده کرد و با محاسبات بسیار دقیق، در زمان مناسب (که پیروزی قابل پیش بینی بود) وارد جنگ جهاني دوم شد و آمریکا را از ايزولاسيون (انزوا) خارج ساخت و ابرقدرت كرد. ایالات متحده که تا قرن نوزدهم یک مهاجرنشین نسبتا کوچک و محدود به مهاجر نشين هاي انگليسي 13 گانه بود با «جنگ» و از طریق آن گسترش یافته و به این پایه رسیده است؛ از جنگ با سرخپوستان تا جنگ با مکزیک، اسپانیا، آلمان، ژاپن و ....
روزولت پيش از فرستادن نيرو به جبهه هاي جنگ جهاني دوم، از طريق افزايش ساخت اسلحه و تداركات و فروش و واگذاري آن ها به انگلستان عملا وارد مساعي جنگ شده بود و در زماني مناسب (هنگامي كه آلمان عميقا با شوروي درگير شده بود) گام به آن نهاد. مرگ روزولت کمتر از سه هفته مانده به پايان جنگ جهانی دوم (در جبهه اروپا) روی داد. «ترومن» جانشین او که در جریان هدف ها و برنامه های روزولت بود «دلار» را پول جهانی کرد و ابتكار روزولت در تاسيس سازمان ملل را به عنوان ابزاری برای اعمال قدرت فاتحان جنگ عملی ساخت. هدف روزولت از طرح تاسيس سازمان ملل اين بود که امور جهان در دست قدرت هاي معيني باشد. وي براي بقاء قدرت غرب، با كمك چرچيل، تاسيس «ناتو» را مطرح ساخت كه بعدا عملي شد و اينك تنها اتحاديه نظامي باقيمانده در جهان است (در برابر كدام اتحاديه؟!). معمولا یک اتحادیه نظامی در برابر گروه و اتحادیه ای دیگر تشکیل و پابرجا می ماند!.
هی زمان داره میره
منم یه پسر جوون که حسابی پیره
یه عاشق که از عشقش سیره
__________________
alinumber7
     
  
مرد

 
برخي ديگر از رويدادهاي 12 آوريل

1606:«يونيون جك» پرچم ملي انگلستان شد.

1931:راي دهندگان اسپانيايي نظام سلطنتي اين كشور را رد كردند كه مقدمه جنگ داخلي پر تلفاتي شد كه در سال 1936 آغاز گرديد.

1935:يهوديان از انتشار كتاب و نشريه در آلمان ممنوع شدند.

1946:سوريه كه تحت الحمايه فرانسه بود استقلال يافت.

1980:آمريكا با هدف اعتراض به استقرار نيروهاي شوروي در افغانستان بازي هاي المپيك مسكو را تحريم كرد.

2005:یک مقام دولت پکن ضمن رد اعتراض دولت ژاپن به تظاهرات ضد ژاپني چيني ها به چند اصل در اهميت و احترام به تاريخ اشاره كرد و از جمله گفت: اين تظاهرات به همگان قضاوت تاريخ را يادآور مي شود و درس عبرت مي دهد. ملتي كه به تاريخ احترام بگذارد مسئوليت كارهاي گذشته اش را بر عهده مي گيرد. ژاپن بايد به تاريخ از رو به رو و منصفانه نگاه كند و به قضاوت آن گردن نهد. اشاره «این مقام» به كشتار چيني ها در سال 1937 به دست نيروي مهاجم ژاپن و خشونت هاي ژاپني ها در جريان جنگ جهاني دوم در آسياي جنوب شرقي بود.
هی زمان داره میره
منم یه پسر جوون که حسابی پیره
یه عاشق که از عشقش سیره
__________________
alinumber7
     
  
صفحه  صفحه 31 از 49:  « پیشین  1  ...  30  31  32  ...  48  49  پسین » 
فرهنگ و هنر

روزنگار تاریخ جهان

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti Forums is not responsible for the content of external sites

RTA