انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
تالار تخصصی سینما و موسیقی
  
صفحه  صفحه 2 از 16:  « پیشین  1  2  3  4  5  ...  13  14  15  16  پسین »

جشنواره و فستیوال های بین المللی فیلم


زن

andishmand
 
همچنین فیلم «جیمی پی: روان‌درمانی یک سرخپوست دشت» (Jimmy P Psychotherapy of a Plains Indian)

به کارگردانی آرنو دپلشن فیلمساز فرانسوی در بخش مسابقه اصلی نمایش داده شد.



اولین فیلم انگلیسی‌زبان «جیمی پی» در درجه اول درباره گفت‌وگوهای خصوصی دو مرد است: جیمی پیکارد (با بازی بنیسیو دل تورو) سرخپوست بلکفوت که پس از حضور در جنگ جهانی دوم دچار اغتشاش ذهنی شد و ژرژ دِوِرو (ماتیو آمالریک) انسان‌شناس و روان‌شناس مشتاق فرانسوی که در یک بیمارستان نظامی در توپکا در کانزاس او را درمان کرد.

ماتیو آمالریک بازیگر، آرنو دپلشن کارگردان و بنیسیو دل تورو بازیگر فیلم «جیمی پی»

دپلشن به خبرنگاران به خبرنگاران گفت: «یک پای این فیلم در اروپا و پای دیگرش در آمریکاست.»

او این فیلم را با اقتباس از کتاب «واقعیت و رویا» دِوِرو که سال 1951 منتشر شد، ساخته است. فیلم در محل اسکان قبایل سرخپوست در مونتانا فیلمبرداری شده است.

بخش زیادی از «جیمی پی» بر تعامل بین دل تورو و آمالریک استوار است که هر دو بازیگرانی محترم و شناخته‌شده در سطح بین‌المللی هستند.

دپلشن در نهایت فیلم خود را درباره نوعی انتقال ملیتی و دوستی بین یک بومی آمریکایی و یک دکتر مهاجر دانست که هر دو در کشوری که برای آن‌ها خارجی است، راه خود را پیدا می‌کنند.

او گفت: «این داستان دو مرد است که آمریکایی می‌شوند.»

استیون اسپیلبرگ فیلمساز آمریکایی رئیس هیات داوران بخش مسابقه اصلی این دوره جشنواره فیلم کن است. او به همراه دیگر داوران این بخش برندگان جوایز امسال جشنواره را 26 مه (5 خرداد) معرفی خواهد کرد.

روز دوشنبه فیلم «درون لوئین دیویس» به کارگردانی برادران کوئن و فیلم «بورگمان» ساخته الکس فان وارمردام در بخش مسابقه اصلی به نمایش درمی‌آیند.
ناگهان رسیدی
و خوشبختی شیشه ی عطری بود
که از دستم افتاد
و در تمام زندگیم پخش شد!
     
  ویرایش شده توسط: andishmand   
زن

andishmand
 
ترافیک فیلم های مهم در« کن»2014 !

محمد حقیقت- هنوز کمیته انتخاب جشنواره برلین 2014 به کار خود پایان نداده است که صف گسترده ای از فیلم ها و

کارگردانان نامدار دنیا برای حضور درجشنواره کن 2014 صف کشیده اند!




محمد حقیقت - هنوز کمیته انتخاب جشنواره برلین 2014 به کار خود پایان نداده است که صف گسترده ای از فیلم ها و کارگردانان نامدار دنیا برای حضور درجشنواره کن 2014 صف کشیده اند!
جشنواره برلین قراراست تا بیست روز دیگر تمامی فیلم های انتخاب شده خود را اعلام کند. تا به امروز هنوز حضور فیلمی از سینمای ایران در سایت جشنواره رویت نشده است اما بنا به شنیده ها از پایتخت آلمان، به جز یک فیلم - فعلا- شانس چندانی برای فیلمسازان ایرانی وجود ندارد.
بخش پانوراما تا امروز 19 فیلم انتخابی خود را معرفی کرده و بخش مسابقه 7 فیلم را تاکنون برگزیده است. برخی از فیلمسازان ایرانی امید به بخش «فوروم» بسته اند که تا به امروز چندان خبری از انتخاب هایش در اختیار کسی قرار نگرفته است.
اما «کن» ؛ از حالا در راهروهای دفتر جشنواره کن - که از 14 تا 25 ماه مه برپا خواهد شد و بیش از پنج ماهی به آن مانده- جنب و جوش زیادی دیده می شود و ترافیک فیلم به وجود آمده است!

تیری فرمو، دبیرکل جشنواره به ما می گوید: « سال شلوغی در پیش داریم». فعلا از این کارگردانان مطرح و فیلمهایشان بسیار صحبت به میان می آید: امیرکاستاریکا با فیلم « در جاده شیری» با بازی مونیکا بلوچی – ( کاستاریکا خودش قبلا در مصاحبه ای گفته بود: «من در کن 2014 خواهم بود!». برادران داردن با فیلم «دوروز، یک شب» با شرکت ماریون کوتیار – این دوکارگردان برای به دست آوردن سومین نخل طلای خود به رقابت خواهند پرداخت. کن لوچ و مایک لی، دوکارگردان تراز اول انگلیسی باهم در کن 2014 رقابت خواهند کرد و هر دو برای گرفتن دومین نخل طلای خود مسابقه خواهند داد. از ترنس مالیک و فیلم جدیدش»شوالیه جام ها» که می تواند برای کن آماده شود هم صحبت می شود؛ در این فیلم ناتالی پورتمن و کریستیان بیل شرکت دارند. ترنس مالیک نیز قبلا نخل طلا را به دست آورده است. آبل فرارا، با فیلم «به نیویورک خوش آمدید» که بازگو کننده زندگی جنجالی مدیر بانک جهانی است، شانس زیادی برای کن دارد. ما منتظر دیدن این فیلم در جشنواره ونیز قبل بودیم، البته شاید از جشنواره برلین سر درآورد!
استاد بزرگ سینمای امروز امریکا، پل توماس آندرسون که با فیلم «استاد» همه را به تحسین واداشته بود با فیلم جدیدش «گاه ذاتی» (inherent vice ) و تامی لی جونز (the homseman) شانس زیادی برای رفتن به بخش مسابقه را دارند. تامی لی جونز با فیلم قبلی خود «سه تشیع جنازه» قلب کن را به لرزه درآورده بود.

جدا از اینها، لاری کلارک اولین فیلم خود را در فرانسه ساخته که می تواند مورد توجه قرار گیرد.
فیلمساز بزرگ و مولف مکزیکی که با فیلم « بابل» به بلوغ کارگردانی رسیده بود نیز با « پرنده باز» که مایکل کیتون، اما استون و نا ئومی واتس در آن بازی دارند قرار است به بخش مسابقه بیاید. این کار گردان کسی نیست جز: الخاندرو گونزالس ایناریتو.
امسال جشنواره کن آتشفشان است! از حالا جا بگیرید!

از کانادا، اگزاویه دولان با «مامی»، رایان گاسلینگ و دنی آرکاند با « دوشب»، اتوم اگویان با «اسیران»، کارول لور «خروجی»، دیوید کرانینبرگ با «نقشه ستاره ها» و... احتمال زیاد دارند که درمسابقه کن باشند.
وودی آلن که آخرین کار خود را در جنوب فرانسه ساخته است « سحر وجادو زیر نور مهتاب»، جایش در کن خواهد بود. اگر نباشد جای تعجب است!
از موریتانی فیلم «غم وغصه پرندگان» اثر عبدالرحمان سیسیکو و از آرژانتین، « ال اردو» ساخته پابلو فن بریک شانس هائی خواهند داشت.
از کشورهای آسیائی، نوامی کاوازه، زن فیلمساز ژاپنی که قبلا هم چند بار در کن بوده، هوشیا شین با فیلم «قاتل» و...

ازاروپا: آخرین فیلم فاتح آکین از کشور المان، به نام « کات»، روی اندرسون و به ویژه حتما فیلم اخیر نوری بیلگه جیلان «خواب زمستانی» برای به دست اوردن اولین نخل طلای خود تلاش خواهد کرد. این فیلمساز از «عزیزدردانه» جشنواره کن است! جان بورمن با فیلم «ملکه و مملکت»، الکساندر ساخارف با فیلم «فرانکوفونیا»، توماس وینتربرگ، اندره زویاگینت یوف از روسیه ، ترانس دیویس وتعدادی دیگر از سینماگران امسال در چشتواره کن هستند.
اما دوسال است که جشنواره کن منتظر فیلم جدید ژان لوک گدار «خداحافظی با زبان» است. وی همچنان در حال مونتاژ فیلمش است. کمپانی وایلد بانچ تهیه کننده فیلم گدار قول حضور این فیلم را به کن داده است.

از سینماگر بزرگ آلمان، ویم وند رس نیز فیلمی در حال اتمام است که قرار است به کن 2014 برسد. به همین شکل از کلینت ایستوود که دارد مراحل آخر بعد از تولید را طی می کند؛ فستیوال کن منتظر دیدن فیلم این فیلم هم است...
از فرانسه، کارگردانان بسیار در صف خواهند بود از جمله میشل هازناویوس با «جستجو» که فیلم قبلی او( آرتیست)، برایش شهرت جهانی به دست آورد و پنج اسکار هم برد.؛ اولیویه آسایاس، آندره تشینه و آرنو دپلشن، همگی فیلم های خود را به کن معرفی می کنند و به ویژه، اگزاویه دوبوآ، که با فیلم قبلی خود «درباب انسان ها و خدایان» شاهکاری به یاد ماندنی را چند سال پیش به کن عرضه کرده بود، همه را منتظر فیلم جدید او یعنی « تاوان جلال و شکوه» هستند. دیگر این که پاسکال فران کارگردان زن مهم فرانسوی که هر ده سال یک بار فیلم م یسازد با این اثر (« مردم پرنده» حتما جای مهمی در مسابقه خواهد یافت.
فقط همین را اضافه کنیم که لیست طولانی است... و بسیار فیلمهای دیگری در راهند...

و: ایران؟

آیا فیلم جالبی برای یکی از بخش های کن خواهیم یافت؟ بی صبرانه منتظر دیدن فیلمهای جدید ایرانی هستیم.
چه کسی به کن می رود؟ ما می رویم . شما هم بیائید..!
ناگهان رسیدی
و خوشبختی شیشه ی عطری بود
که از دستم افتاد
و در تمام زندگیم پخش شد!
     
  ویرایش شده توسط: andishmand   
زن

andishmand
 
جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز








جشنواره فلم ونیز (Mostra Internazionale d'Arte Cinematografica di Venezia) قدیمی‌ترین جشنواره سینمایی دنیا و پس از کن معتبر‌ترین جشنواره سینمایی جهان به شمار می‌آید. جشنواره فلم ونیز نخستین بار در سال ۱۹۳۲ میلادی در ونیز ایتالیا برگزار شد. جایزه اصلی جشنواره ونیز، شیر طلایی نام دارد. در بعضی سال‌های جشنواره، شیر نقره‌ای هم برای کارگردانی فلم‌های کوتاهی یا فلم‌ اول کارگردان اهدا شده است. جایزه ویژه هیات داوران نیز در اغلب سال‌ها به یک یا دو فلم اهدا می‌شود. در این جشنواره، همچنین جایزه‌ای به نام جایزه انسانیت وجود دارد. این جایزه که مبلغ آن ۵۰ هزار دلار است، به سینماگران و بازیگرانی اهدا می‌شود که خود را وقف فعالیت‌های انسان‌دوستانه می‌کنند. همچنین جایزه «جام روباه» به بهترین بازیگران زن و مرد اهدا می‌شود. از سال 2002 به بعد «جایزه سان مارکو» برای بهترین فلم بخش ضدجریان اختصاص داده شد
ناگهان رسیدی
و خوشبختی شیشه ی عطری بود
که از دستم افتاد
و در تمام زندگیم پخش شد!
     
  ویرایش شده توسط: andishmand   
زن

andishmand
 
جوایز جشنواره فیلم ونیز

شیرطلایی
شیرطلایی بالاترین جایزه جشنواره برای بهترین فیلم در بخش مسابقه ونیز است.

جایزه ویژه داوران
جایزه ویژه داوران به یک یا دو فیلم در اکثر سالها اهدا می‌شود.

شیر نقره‌ای برای بهترین کارگردانی
شیر نقره‌ای به بهترین کارگردان در بخش مسابقه ونیز اهدا می‌شود.

جام ولپی
جام‌های ولپی به بهترین بازیگران اهدا می‌شوند. جوایز رسمی برای بهترین بازیگر زن و مرد از سال ۱۹۳۴ اهدا می‌شود. همچنین در میانه دهه ۱۹۹۰ به بازیگران زن و مرد نقش مکمل نیز این جوایز اهدا شد.

اوسلای طلایی
دو جایزه اوسلای طلایی وجود دارد: یکی برای بهترین مشارکت فنی (برای فیلمبرداران، آهنگسازان و..) و دیگری برای بهترین فیلمنامه.

جوایز گذشته

جام موسولینی
جام موسولینی بالاترین جایزه از سال ۱۹۳۴ تا ۱۹۴۲ بود. نامگذاری شده به نام نخست وزیر دیکتاتور ایتالیا، بنیتو موسولینی، آنها پس از سقوط او در سال ۱۹۳۴ آن را رها کردند و سرانجام در سال ۱۹۴۷ با نام جایزه بزرگ بین المللی ونیز آن را از سر گرفتند.

ناگهان رسیدی
و خوشبختی شیشه ی عطری بود
که از دستم افتاد
و در تمام زندگیم پخش شد!
     
  ویرایش شده توسط: andishmand   
زن

andishmand
 
«ماهي و گربه» تنها نماينده سينماي ايران در جشنواره ونيز

كارگردان فيلم سينمايي «ماهي و گربه» گفت: اين اثر سينمايي كه در يك روز فيلمبرداري شده و تجربه جديدي محسوب مي شود، به عنوان تنها نماينده سينماي ايران در جشنواره فيلم ونيز شركت مي كند.

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار فرهنگي ايرنا، شهرام مكري در نشست خبري فيلم سينمايي ماهي و گربه افزود: در اين سال ها در زمينه توليد فيلم اول تا دومم فاصله زيادي افتاد و در نهايت به فيلم ماهي و گربه رسيدم.

وي يادآورشد: آماده كردن اين اثر سينمايي براي نمايش در جشنواره فيلم ونيز كمي طولاني شد و خوشحالم اين اثر نيز شبيه به فيلم اولم است چراكه يافتن تهيه كننده براي چنين آثاري دشوار بوده و در نهايت اين اثر با حمايت كانون ايران زمين توليد شد.

كارگردان فيلم ماهي و گربه با يادآوري اينكه اخذ پروانه ساخت اين اثر سينمايي چندماه طول كشيد يادآور شد: بهمن ماه تدارك فيلمبرداري اين اثر و تمرين هاي مورد نظر پيش از توليد فيلم انجام و در نهايت گربه و ماهي در روز ۱۲ اسفندماه در مدت زمان يك شبانه روز فيلمبرداري شد.

به گفته مكري، فيلم سينمايي ماهي و گربه در يك سكانس پلان طولاني فيلمبرداري شده و پس از يك ماه تمرين در مكان مورد نظر، اين اثر در يك شبانه روز به سرانجام رسيده است.

وي با يادآوري اينكه نخستين نمايش فيلم ماهي و گربه در جشنواره ونيز خواهد بود ادامه داد: اين اثر در بخش افق هاي جشنواره ونيز در روزهاي چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه در مجموع پنج نمايش خواهد داشت و در نهايت در اختتاميه ونيز وضعيت آن مشخص خواهد شد.

مكري در پاسخ به پرسش خبرنگار ايرنا كه شرايط اكران فيلم ماهي و گربه با توجه به خاص بودن اين اثر چگونه است؟، افزود: نمايش فيلم در سينماي ايران محدود به اتفاقات خاصي است؛ اكران فيلم ها در سينماهاي كشور مناسباتي دارد.

وي ادامه داد: سينماداران ما از فيلم بازخورد يك اثر سينمايي در برابر تماشاگر تصوري كليشه اي دارند و اين روند درباره فيلم پيشين «اشكان، انگشتر متبرك و چند داستان ديگر» نيز اتفاق افتاد.
اين كارگردان سينما توضيح داد: فيلم اشكان اثري سياه و سفيد بود و چهره سينمايي در آن بازي نكرده بود از اين رو سينماداران حاضر به نمايش اين فيلم نشدند.

مكري ادامه داد: همچنين برخي مسوولان به من صراحتا اعلام كردند كه اين اثر سينمايي ساختاري آمريكايي دارد و الگوي آن مورد پسند آنان نبود.

وي تاكيد كرد: براي فيلم اشكان پروانه نمايش داشتيم اما به ما فرصت اكران اين اثر سينمايي را ندادند.

كارگردان فيلم سينمايي ماهي و گربه اظهار اميدواري كرد كه درباره اين اثر سينمايي چنين اتفاقي رخ ندهد ضمن آنكه تدابير خاصي براي تبليغات اين فيلم درنظر گرفته شده است.

مكري با يادآوري اينكه زمان ۱۳۰ دقيقه اي فيلم ماهي و گربه شايد مشكلاتي را براي اكران آن به وجود آورد ادامه داد: سينماداران درباره فيلم گذشته هم اين مشكل را داشتند و اين امر ظاهرا قانون ناننوشته اكران در سينماي ايران است.

وي گفت: تنها راه براي ايجاد مسير درست براي اكران اينگونه فيلم ها استمرار است و بايد تلاش كنيم اين نوع آثار را به تماشاگران بشناسانيم و مخاطبان را راضي كنيم.

اين كارگردان سينما تاكيد كرد كه عليرضا سجادپور معاون سابق رييس سازمان سينمايي در دولت دهم به وي اعلام كرد كه فيلم اشكان و انگشتر متبرك با فرمول آمريكايي ساخته شده و در راه اكران اين اثر اينگونه سنگ اندازي شد.

مكري توضيح داد: اعلام كرديم كه مي خواهيم براي اكران اين اثر سالني را اجاره كنيم اما مديران وقت اجازه اينكار را به ما ندادند و مدعي شدند كه اين اقدام شكل اكران فيلم در كشور را مختل خواهد كرد در صورتي كه فيلم پروانه نمايش داشت و من معني اين اتفاقات را نمي فهميدم.

وي به فقر سينماي ايران در پرداختن به ژانر(گونه) اشاره كرد و افزود: اميدوارم مديريت سينما از فيلمسازاني كه براي ساخت سينماي ژانر تلاش مي كنند حمايت كند.
كارگردان فيلم ماهي و گربه همچنين يادآور شد كه اين اثر سينمايي پروانه ساخت دارد و مجوز حضور در جشنواره هاي خارجي براي اين اثر صادر شده است.
مكري اظهاراميدواري كرد كه اين اثر با مميزي روبه رو نشود زيرا با توجه به توليد اين اثر در قالب سكانس پلان اين فيلم پس از مميزي ضربه مي خورد.

وي همچنين گفت: در برخي آثار همچون طناب هيچكاك با كاور كردن دوربين برش ها بصورت پنهان روي فيلم مي نشيند اما در فيلم گربه و ماهي ضرورت قصه ايجاد مي كرد كه از اين روش استفاده نكنيم و ۱۳۰ دقيقه اينگونه و بدون هيچ توقفي فيلمبرداري شد.
اين كارگردان ادامه داد: ۲۸ نفر به همراه گروه پالت در فيلم ماهي و گربه بازي كردند و ۸ نفر نيز به همراه ديگر عوامل پشت دوربين قرار داشتند و در اين اثر با توجه به ماهيت ساختاري آن تلاش كرديم از بازيگران تئاتري دعوت به همكاري كنيم.
ناگهان رسیدی
و خوشبختی شیشه ی عطری بود
که از دستم افتاد
و در تمام زندگیم پخش شد!
     
  
زن

andishmand
 
امیر نادری در جشنواره فیلم ونیز

ناگهان رسیدی
و خوشبختی شیشه ی عطری بود
که از دستم افتاد
و در تمام زندگیم پخش شد!
     
  
زن

andishmand
 
شیر طلای ونیز در خانه ماند

هفتادمین جشنواره فیلم ونیز درحالی با معرفی مستند ایتالیایی «SacroGra» به عنوان برنده شیر طلا پایان یافت که فیلم «ماهی و گربه» از ایران موفق به کسب جایزه ویژه بخش "افق‌های نو" شد.

جایزه شیر نقره‌ای بهترین کارگردانی جشنواره به «الکساندروس آوراناس» از یونان برای فیلم «خانم خشونت» اعطا شد

و فیلم «سگ‌های ولگرد» ساخته «تای مینگ لیانگ» محصول مشترک تایوان و فرانسه به عنوان برنده جایزه بزرگ هیات داوران معرفی شد.
همچنین در بخش بهترین بازیگری «تمیس پانو» برای فیلم «خانم خشونت» به عنوان بهترین بازیگر مرد معرفی شد و «النا کوتا» نیز جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره را گرفت.

جایزه فیپرشی هفتادمین جشنواره ونیز در بخش رقابتی به «تام در مزرعه» به کارگردانی «خاویر دولان» رسید و جایزه بهترین فیلم اول بخش افق‌ها و هفته منتقدین به «اتحاد» به کارگردانی «آنا اودل» رسید.
ناگهان رسیدی
و خوشبختی شیشه ی عطری بود
که از دستم افتاد
و در تمام زندگیم پخش شد!
     
  ویرایش شده توسط: andishmand   
زن

andishmand
 
زمان برگزاری جشنواره فیلم ونیز 2014 اعلام شد



مسئولان برگزاری جشنواره فیلم ونیر تاریخ برگزاری قدیمی‌ترین رویداد سینمایی جهان را در سال 2014 اعلام کردند.
هفتادویکمین دوره جشنوره فیلم ونیز به عنوان دومین رویداد معتبر سینمایی جهان از 27 اوت تا 6 سپتامبر ( 5 تا 15 شهریور) در شهر بندری ونیز برگزار می‌شود.


این فیلم‌ها را فیلمسازانی مختلف از سراسر دنیا می‌سازند و مدت زمان هر فیلم بین 60 تا 90 ثانیه خواهد بود.

برگزارکنندگان جشنواره ونیز عنوان «آینده دوباره‌پرشده» را برای برنامه خود انتخاب کرده‌اند.

اولین گروه از فیلمسازان که اسامی آن‌ها اعلام شده، برناردو برتولوچی، پل شرایدر، شکار کاپور، آپیچاتپونگ ویراستاکول، عباس کیارستمی، والتر سالس و مونت هلمان هستند.

فیلمسازان شرکت‌کننده در بخش «آینده دوباره‌پرشده» تلفیقی از استادان مسلم سینما، کارگردانان شناخته‌شده و فیلمسازان جوان هستند. تمام این فیلمسازان در 20 سال گذشته حداقل یک بار در لیدو بوده‌اند.

«آینده دوباره‌پرشده» هم نوعی ادای احترام به قدیمی‌ترین جشنواره سینمایی دنیا و هم بازتابی از آینده سینما از نگاه هنری هر یک از شرکت‌کنندگان در این بخش است.

تمام فیلم‌های کوتاه برای اولین بار در لیدو 28 اوت تا 7 سپتامبر (6 تا 16 شهریور) در هفتادمین دوره جشنواره ونیز به نمایش درمی‌آیند.

تریلر فضایی «جاذبه» به کارگردانی آلفونسو کوارون با بازی جرج کلونی و ساندرا بولاک فیلم افتتاحیه جشنواره امسال است.

برناردو برتولوچی فیلمساز ایتالیایی ریاست هیئت داوران بخش مسابقه بین‌الملل جشنواره را به عهده دارد و ویلیام فریدکین کارگردان آمریکایی جایزه شیر طلای یک عمر دستاورد را دریافت می‌کند.

کیارستمی سال 1999 با فیلم «باد ما را خواهد برد» برنده جایزه بزرگ ویژه هیات داوران جشنواره ونیز شد.
ناگهان رسیدی
و خوشبختی شیشه ی عطری بود
که از دستم افتاد
و در تمام زندگیم پخش شد!
     
  ویرایش شده توسط: andishmand   
زن

andishmand
 
جشنواره بین‌المللی فلم برلین






نامواره جشنواره فیلم برلین
کشور آلمان
مکان برلین
اولین جایزه ۱۹۵۱

جشنواره بین‌المللی فلم برلین یا «برلیناله» هرسال در برلین، پایتخت آلمان، برگزار می‌شود. این جشنواره که مهمترین جشنواره سینمایی کشور آلمان و یکی از معتبرترین جشنواره‌های فلم دنیا به حساب می‌آید، نخستین دوره آن در سال 1951 با نمایش فلم ربکا ساخته آلفرد هیچکاک برگزار شد.
بخش‌های این جشنواره شامل بخش اصلی مسابقه بین‌الملل، بخش ویژه برلین، سینمای امروز آلمان،‌ پانوراما، فلم‌های کودکان، فلم‌های کوتاه، نسل جدید سینمای آلمان و بخش مرور است. جوایز این جشنواره خرس طلا و نقره برای بهترین فلم و کارگردانی در بخش مسابقه بین‌المللی و جایزه نقدی در بخش کودکان و کمک هزینه 50 هزار دلاری برای ساخت فلم در بخش فلم کوتاه، خرس نماد اصلی شهر برلین است .
ناگهان رسیدی
و خوشبختی شیشه ی عطری بود
که از دستم افتاد
و در تمام زندگیم پخش شد!
     
  ویرایش شده توسط: andishmand   
زن

andishmand
 
تاریخچه



محل برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم برلین یا برلیناله، در «کاخ برلیناله» در میدان پوتسدامر پلاتس، برلین واقع شده‌است.

برلیناله نخستین بار در سال ۱۹۵۱ با نمایش فیلم ربکا، ساخته آلفرد هیچکاک گشایش یافت.
برندگان جایزه خرس طلایی - بهترین فیلم جشنواره ی برلین در هر سال

۱۹۵۱ چهار نفر در یک جیپ (Four in a Jeep) ، بهترین فیلم درام لئوپولد لیندتبرگ Flag of Switzerland.svg سوئیس

۱۹۵۱ عدالت برقرار است (Justice Is Done) ، بهترین فیلم جنایی یا حادثه ای آندره کایات Flag of France.svg فرانسه

۱۹۵۱ سیندرلا (Cinderella) ، بهترین فیلم موزیکال ویلفرد جکسون Flag of the United States.svg ایالات متحده آمریکا

۱۹۵۱ (Sans laisser d'adresse...) ، بهترین فیلم کمدی ژان پل-لی چانویس Flag of France.svg فرانسه

۱۹۵۱ دره ی سگ آبی (Beaver Valley) ، بهترین فیلم مستند جیمز آلگار Flag of the United States.svg ایالات متحده آمریکا

۱۹۵۲ تابستان خوشبختی (One Summer of Happiness) آرنه متسون Flag of Sweden.svg سوئد

۱۹۵۳ مزد ترس (The Wages of Fear) هانری-ژرژ کلوزو Flag of France.svg فرانسه

۱۹۵۴ انتخاب آقای هابسون (Hobson's Choice) دیوید لین Flag of the United Kingdom.svg بریتانیا

۱۹۵۵ موشها (The Rats) رابرت سیودماک Flag of Germany.svg آلمان

۱۹۵۶ دعوت به رقص (Invitation to the Dance) جین کلی Flag of the United States.svg ایالات متحده آمریکا

۱۹۵۷ دوازده مرد خشمگین (12Angry Men) سیدنی لومت Flag of the United States.svg ایالات متحده آمریکا

۱۹۵۸ توت فرنگی‌های وحشی (Wild Strawberries) اینگمار برگمن Flag of Sweden.svg سوئد

۱۹۵۹ پسرعموها (The Cousins) کلود شابرول Flag of France.svg فرانسه

۱۹۶۰ لازاریو دی تورمس (Lazarillo de Tormes) سزار فرناندز آرداوین Flag of Spain.svg اسپانیا

۱۹۶۱ شب (The Night) میکل آنجلو آنتونیونی Flag of Italy.svg ایتالیا

۱۹۶۲ یک نوع عشق (A Kind of Loving) جان شلزینگر Flag of the United Kingdom.svg بریتانیا

۱۹۶۳ بوشیدو، حماسه ی سامورایی (Bushido, Samurai Saga) تاداشی ایمایی Flag of Japan.svg ژاپن

۱۹۶۳ شیطان، (نام دیگر: خوابیدن یا نخوابیدن) (The Devil)، مشترکا با فیلم بوشیدو جیان لوئیجی پولیدورو Flag of

۱۹۶۴ تابستان خشک (نام دیگر: انعکاسات) (Dry Summer) متین ارکسان Flag of Turkey.svg ترکیه

۱۹۶۵ آلفاویل (Alphaville) ژان لوک گدار Flag of France.svg فرانسه

۱۹۶۶ بن بست (Cul-de-sac) رومن پولانسکی Flag of the United Kingdom.svg بریتانیا

۱۹۶۷ آغاز (The Departure) یرژی اسکولیمووسکی Flag of Belgium.svg بلژیک

۱۹۶۸ چه کسی مرگ او را دید؟ (?Who Saw Him Die) یان تروئل Flag of Sweden.svg سوئد

۱۹۶۹ کارهای اولیه (Early Works) زلیمیر زیلنیک Flag of SFR Yugoslavia.svg یوگوسلاوی
ناگهان رسیدی
و خوشبختی شیشه ی عطری بود
که از دستم افتاد
و در تمام زندگیم پخش شد!
     
  
صفحه  صفحه 2 از 16:  « پیشین  1  2  3  4  5  ...  13  14  15  16  پسین » 
تالار تخصصی سینما و موسیقی

جشنواره و فستیوال های بین المللی فیلم

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA