تالارها ثبت نام نظرسنجی جستجو موقعیت قوانین آخرین ارسالها   چت روم
مذهب

شیعه بر حق تر است یا سنی؟

صفحه  صفحه 43 از 45:  « پیشین  1  ...  42  43  44  45  پسین »  
#421 | Posted: 9 Oct 2016 11:45
limoshirin65:
شنا تعریفتون از شان نزول چیه؟؟؟

برادران شیعه و سنی در شان نزول بسیاری از آیات اختلاف دارند
مثلا شما عقیده دارین آیه تطهیر راجب زنان پیامبر نیست و خطاب به فاطمه و خانوادشه ما میگیم سیاق آیات میگن خطاب به همسران پیامبره
یا در مورت آیه "الیوم اکملت...." شما میگید راجب جانشینی علی هست ما میگیم نیست
پس شان نزول رو هر گروه یا دسته ای یه جور برداشت میکنه

limoshirin65:
منظور از شان نزول سوره تحریم ، یعنی آن زمانی که آن اتفاق افتاده بر پیامبر نازل شده
خدا رو شکر اینو میفهمی ! که قرآن تمامش در یک روز و یکباره نازل نشده!

خب الحمدالله این مطلبتون یه چیز رو ثابت میکنه که قبلا منکرش بودین و اون اینکه آیات بعد از روی دادن فعل از جانب پیامبر نازل شدن نه قبلش ( اینجا فعلی که پیامبر سر زده قسمی بوده که پیامبر خوردن و نباید میخوردن
limoshirin65:
عرض کردم اون سوره شان نزول داشته ، و قبل از اینکه پیامبر بخواهد مرتکب فعل حرام شود ، از طرف خداوند پندی بر پیامبر نازل میشود

limoshirin65:
دوست داری حرف های منو عوض کنی؟؟؟؟
مثل معانی قرآن؟؟؟؟

من کجا گفتم فسم خورده هم خوابگی نداشته باشه؟؟
من از کلمه ارتباط نداشتن استفاده کردم

مشکل اینه که شما واقعا معنی کلمات رو متوجه نیستی

شما ادبیات دینی رو ظاهرا واقف نیستید ، هنگامی که بحث دینی میشه و صحبت از عدم ارتباط یعنی ارتباط جنسی مثلا خداوند میگه اگر زنانتون از شما طبعیت نکردن ابتدا انها را نصیحت کنید بعد از آنها دوری کنید این از دوری کردن یعنی عدم ارتباط جنسی نه اینکه از خونه فرار کنید یا بیرونشون کنید؛
limoshirin65:
من میگم از زمانی که پیامبر تصمیم میگیرند (قسم میخورند) تا زمانی که بخواهند فعل خطا رو صرف کنند ، ۷ روز قرصت داشتند ، و با توجه به متن آیه ، هنوز مرتکب خطا نشده اند ، و در آن سوره به ایشان ، پند داده میشود ، در صورتی که اگر خطایی صورت میگرفت ، حتما پندی در کار نبود و مجازات جای گزین میشد

چه مجازاتی؟! کار اشتباه اینجا قسم نادرست خوردنه ، پیامبر قسم میخوره و حلال خداوند رو حرام میکنه تمام ! این قسم اشتباه بوده دیگه چی باید انجام میداده
عجیبه که ترجمه آیات رو از بزرگان دینتون آوردم ، اونها قبول دارن اما شما نمی خواهی قبول کنی!!!! شما مگه نگفتی ترجمه قمشه ای رو بزار؟ نکنه قمشه ای طور دیگه ای ترجمه کرده ؟ شما ترجمه آیاتی که من آوردم رو بزار ببینم شاید قمشه ای دیگه ای در کار هست فقط ترجمه رو میزاری آدرس صفحه رو هم بزار لطفا
limoshirin65:
پس اکه بت پرستان ، یکتا پرست بودن ، چطور برای خدای خودشون (الله) فرزند ساختن و «لات‌»، «عزّی‌»، و «مناة‌» و .... رو فرزندان الله میدونستن؟؟

اگر یکتا پرست بودن که دیگه بهشون مشرک گفته نمیشد من گفتم به خدای یکتا باور داشتند
دلیل شرکشون هم همینه که در کنار خدا بتها رو هم عبادت میکردند چون عقیده داشتند فرزندان خدا هستند مثل مسیحیان که میگن میسح پسر خداست
مشرک به کسی میگن که برای خداوند شریک می سازه اگر کسی به خدا ایمان نداشته باشه اسمش میشه کافر نه مشرک؛
limoshirin65:
یعنی ایهمه پیامبر ، اینهمه جنگ و کشتار ، اینهمه تلاش پیامبرانمون و از همه مهمتر وجود قرآن ، همه کشک بوده و مشرکان همه یکتا پرست بودن؟؟؟

من کجا گفتم اونها یکتا پرست بودن؟ من گفتم اونها به خدای یکتا ( منظورم خدایی که من و شما میشناسیم) باور داشتن و میگفتن آسمانها و زمین رو خداوند آفریده

limoshirin65:
ببینید حالا متوجه شدید شما خودتون نمیفهمید؟!!

بار ها عرض کردم ، کتاب های تاریخی ، قرآن همه دارن میگن الله یک اسم بوده که بر روی بت ها میزاشتن

برادر من منظور از الله ، خدای یگانه نیست
بفهم اینو ، خیلی سادست

واقعا اطلاعات دینیتون پایینه... شکی نیست مشرکان بتی داشتند بنام الله ولی اون رو تمثال خدای بزرگ میدونستن
یعنی اینقدر سخته درکش برای مردم قرن 21؟؟؟؟ یعنی به نظرت مشرکان نمی دونستن که اون بت سنگی قادر به حرف زدن نیستند؟ نمی تونن باران نازل کنن ؟ آیا گاو پرسته واقعا عقیده اش اینه که باران رو گاو مردنی نازل میکنه؟؟؟؟؟
برات آیه گرفتاری مشرکان در دریا رو هم آوردم اون که دیگه کاملا واضحه البته برای قلبهائی که از تاریکی مثل سنگ سخت و سیاه نشده باشه
البته هنوز ندیدم پاسخی برای اون آیه داده باشین
limoshirin65:
در ضمن مذهبی که شما و خانوادتون دارن رو میتونید با گاوپرستان و بت پرستان قیاس کنید ، ولی شیعیان رو نه

من که نه بت پرستم نه گاو پرست نه عمر رو روا کننده حاجت می دونم نه ابوبکر و علی و عثمان رو و نه پیامبر و نه امام زاده ... همه اینها بندگان خدا بودند زیستند و عمر گرانبهای خودشون رو وقف دین کردند و رفتند تنها کسی که ماند و خواهد ماند و روا کننده حاجته خدای متعال هست کسی که نه نیازی به شریک داره نه واسطه تا صدای بندگانش رو بشنوه کسی که از رگ گردن به ما نزدیکتره

limoshirin65:
چون ظاهرا باید با شما مثل خودتون حرف زد تا بفهمید

رفته رفته لحن حرف زدنتون داره عوض میشه امیدوارم مثل خیلیهای دیگه به توهین و لعن و ناسزا نرسیم
limoshirin65:
ولی باز شما از کلامات زشت و قیاس های توهین آمیز استفاده میکنید

قیاس توهین آمیز؟!!!! کدوم قیاس ؟ نکنه اینکه گفتم شما ائمه رو واسط خود و خدا میدونید و گاو پرست هم گاو رو واسط میدونه بت پرست بت رو ، این توهین آمیزه!
این عین وافعیته که هر دینی و هر مسلکی برای رسیدن به خدا برای خودش اسباب و وسایل می تراشه یکی با سنگ یکی با حیوان یکی با افراد صالح شما از آخری استفاده میکنین
بحث من اینه که خداوند هیچ کدوم رو قرار نداده گفته مستقیم با من در ارتباط باش با وسایلی از قبیل جهاد روزه نماز حج زکات و اعمال صالح
دین خالص برای خداوند یکتاست و باید از هرگونه اعمال شرک آلود پرهیز بشه
راستی برای این آیه جوابی نداشتی؟
rostam91:
قرآن‌ کریم‌ در آیه ۶۵ سوره مبارکه عنکبوت می‌فرماید:

فَإِذَا رَكِبُوا فِي الْفُلْكِ دَعَوُا اللَّهَ مُخْلِصِينَ لَهُ الدِّينَ فَلَمَّا نَجَّاهُمْ إِلَى الْبَرِّ إِذَا هُمْ يُشْرِكُونَ
و هنگامى كه بر كشتى سوار مى ‏شوند خدا را پاكدلانه مى‏ خوانند و[لى] چون به سوى خشكى رساند و نجاتشان داد بناگاه شرك مى ‏ورزند

نکنه این یکی هم منظور از الله همون بت الله هست؟؟؟؟
     
#422 | Posted: 9 Oct 2016 16:05
هیچکدوم بر حق نیست حداقل توی ایران ما.
عربا باید بجنگن سر شیعه و سنی بودنشون
ما دین داشتیم از چند هزار سال پیش.
     
#423 | Posted: 9 Oct 2016 19:19
rostam91:
برادران شیعه و سنی در شان نزول بسیاری از آیات اختلاف دارند
مثلا شما عقیده دارین آیه تطهیر راجب زنان پیامبر نیست و خطاب به فاطمه و خانوادشه ما میگیم سیاق آیات میگن خطاب به همسران پیامبره
یا در مورت آیه "الیوم اکملت...." شما میگید راجب جانشینی علی هست ما میگیم نیست
پس شان نزول رو هر گروه یا دسته ای یه جور برداشت میکنه

بحث ما میگیم ، شما میگید نیست

متن آیه کاملا مشخص هست که در چه زمانی آیه نازل شده

مثال در مورد سوره تحریم
وقتی خطایی سر بزنه ، در قالب پند نمیاد عنوان شه
خطا اگر مرتکب شده بودند
در مورد جزای خطا آیه نازل میشد

rostam91:
خب الحمدالله این مطلبتون یه چیز رو ثابت میکنه که قبلا منکرش بودین و اون اینکه آیات بعد از روی دادن فعل از جانب پیامبر نازل شدن نه قبلش ( اینجا فعلی که پیامبر سر زده قسمی بوده که پیامبر خوردن و نباید میخوردن

باز شما حرف های منو اشتباه نقل قل میکنید
من از اول هم گفتم آیه قبل از وقوع قعل خطا ، نازل شده

پیامبر تصمیم میگیرند که ارتباط نداشته باشند و تا ۷ روز فرصت دارند و تا قبل از ۷ روز عملا قعل خطایی صرف نشده
پس تا اینجا هیچ خطایی رخ نداده ، و آیه نازل میشه در اون مدت

آیا صرف داشتن تصمیم برای خطایی ، خطا صورت میگیره؟
مشخص نه

rostam91:
شما ادبیات دینی رو ظاهرا واقف نیستید ، هنگامی که بحث دینی میشه و صحبت از عدم ارتباط یعنی ارتباط جنسی مثلا خداوند میگه اگر زنانتون از شما طبعیت نکردن ابتدا انها را نصیحت کنید بعد از آنها دوری کنید این از دوری کردن یعنی عدم ارتباط جنسی نه اینکه از خونه فرار کنید یا بیرونشون کنید؛

باز فرمایشات گوهر بار!!!!
ادبیات دینی؟؟
این چه حرفیه
دوری کنید یعنی سکس نداشته باشید
طبق همون ادبیات دینی ، عدم تمکین یکی از مواردی هست که میشود به استناد اون زن رو طلاق داد ، بعد شما میگید رابطه جنسی نداشته باشید؟؟؟؟

rostam91:
چه مجازاتی؟! کار اشتباه اینجا قسم نادرست خوردنه ، پیامبر قسم میخوره و حلال خداوند رو حرام میکنه تمام ! این قسم اشتباه بوده دیگه چی باید انجام میداده

قسم اشتباه دیگه چه صیغه اییه؟
پیامبر تصمیم به انجام کاری میگیرند و بابت قسم میخورند
تا زمانی که اون کار رو انجام نداده باشند ، خطایی رخ نداده
شخصی قسم میخوره فلان شخص رو بکشه
آیا به صرف خوردن این قسم ، شخص خطاکار محسوب میشه و آیا میشه طرف رو قصاص کرد

rostam91:
عجیبه که ترجمه آیات رو از بزرگان دینتون آوردم ، اونها قبول دارن اما شما نمی خواهی قبول کنی!!!! شما مگه نگفتی ترجمه قمشه ای رو بزار؟ نکنه قمشه ای طور دیگه ای ترجمه کرده ؟ شما ترجمه آیاتی که من آوردم رو بزار ببینم شاید قمشه ای دیگه ای در کار هست فقط ترجمه رو میزاری آدرس صفحه رو هم بزار لطفا

آخه ترجمه آیاتی که آوردید هیچچ ربطی به بجث نداره
من با استناد به آیات قرآن به شما اعلام میکنم ، منظور از الله ی که بت پرستان عنوان مییگنند ، بت اعظم خودشون بوده
شما یه چیز دیگه میگید

rostam91:
اگر یکتا پرست بودن که دیگه بهشون مشرک گفته نمیشد من گفتم به خدای یکتا باور داشتند

اگر به خدای یکتا باور داشتن که براش فرزند درست نمیکردن اونم ۳۶۰تا

rostam91:
دلیل شرکشون هم همینه که در کنار خدا بتها رو هم عبادت میکردند

دقیقا درسته

ولی در کنار خدایی که اسمش فقط الله بوده و از بزرگترین بت های خودشون بوده
مشکل اینجاست که شما مطالعه ایی نداشتید
باز هم میگم ، منظور بتپرستان از الله ، همون بت اغطمشون بوده که براش ۳۶۰ تا فرزند درست کرده بودن ، نه خدای واحد

rostam91:
من کجا گفتم اونها یکتا پرست بودن؟ من گفتم اونها به خدای یکتا ( منظورم خدایی که من و شما میشناسیم) باور داشتن و میگفتن آسمانها و زمین رو خداوند آفریده

باور کن اگه کمی مطالعه داشتید متوجه میشدید، منظورشون از خدا ، خدایی که ما میپرستیم نبوده و بتی که نامش الله بوده رو میپرستیدن
rostam91:
واقعا اطلاعات دینیتون پایینه... شکی نیست مشرکان بتی داشتند بنام الله ولی اون رو تمثال خدای بزرگ میدونستن
یعنی اینقدر سخته درکش برای مردم قرن 21؟؟؟؟ یعنی به نظرت مشرکان نمی دونستن که اون بت سنگی قادر به حرف زدن نیستند؟ نمی تونن باران نازل کنن ؟ آیا گاو پرسته واقعا عقیده اش اینه که باران رو گاو مردنی نازل میکنه؟؟؟؟؟


عرب ها همین الانشم انقدر بی شعورن که بخوام برای بیشعورشن و خرفت بودنشون مثال بیارم ، ۴ تا تاپیک لازمه
بعد شما میگید ۱۴۰۰ سال پیش با شعور و دارای درک بودن؟؟


rostam91:
رفته رفته لحن حرف زدنتون داره عوض میشه امیدوارم مثل خیلیهای دیگه به توهین و لعن و ناسزا نرسیم

اگر شما بخواین انچنین رفتار داشته باشید و سخن بگید ، من ابایی ندارم

rostam91:
قیاس توهین آمیز؟!!!! کدوم قیاس ؟ نکنه اینکه گفتم شما ائمه رو واسط خود و خدا میدونید و گاو پرست هم گاو رو واسط میدونه بت پرست بت رو ، این توهین آمیزه!
این عین وافعیته که هر دینی و هر مسلکی برای رسیدن به خدا برای خودش اسباب و وسایل می تراشه یکی با سنگ یکی با حیوان یکی با افراد صالح شما از آخری استفاده میکنین
بحث من اینه که خداوند هیچ کدوم رو قرار نداده گفته مستقیم با من در ارتباط باش با وسایلی از قبیل جهاد روزه نماز حج زکات و اعمال صالح
دین خالص برای خداوند یکتاست و باید از هرگونه اعمال شرک آلود پرهیز بشه
راستی برای این آیه جوابی نداشتی؟

از نظر شما که با ادبیات فارسی آشنایی ندارید و به شخصی که بحث میکنید از واژه فهمیدی و نفهمیدی استفاده میکنید و پرستیدن رو با دوست داشتن یکی میدونید و ....
شاید این نوع قیاس ، مشکلی نداشته باش

rostam91:
راستی برای این آیه جوابی نداشتی؟

rostam91:
نکنه این یکی هم منظور از الله همون بت الله هست؟؟؟؟

دقیقا همینطوره
در آیه ۶۱ همان سوره هم کاملا مشخص هست
که اگر منظور خدای واحد بود و خدای واحد رو قول داشتن ، چرا بعد از اینکه نجات پیدا کردن باز به سوی شرک میرن؟
چون منظورشون از کمک خواستن از خدا ، همان خدای بتی خودشون بوده
که پس از نجات یافتن دوباره به سراغش میرن و بیشتر میپرستنش ، چون باور دارن که اون نجاتشون داده

دقیقا تو متن آیه آمده دوست عزیز

     
#424 | Posted: 10 Oct 2016 11:17
قرار شده که دیگه نقل قول نباشه و من هم تبعیت میکنم ولی واقعا برام عجیبه که در این زمانه به سر می بریم و باز با اینکه می بینیم حقیقت چیه انکارش می کنیم؟


بسیاری افکار اشتباهی در مورد مشرکان مکه دارند و از ابتدا اینطور تعلیم دیده اند که مشرکان مکه چون 1400 سال پیش زندگی می کردند، انسان های احمقی بوده اند که بت را خدا و خالق می پنداشتند. اما این تصور کاملا اشتباه است. لازم نیست برای رد این فکر غلط به کتاب های تاریخی زیادی مراجعه کنید، بلکه اگر خود قرآن را باز کنید، بروشنی می بینید که این عقیده در تضاد با قرآن، پس مردود است.یعنی اگه اینچنین فکر کنیم در جهالت بزرگی به سر می بریم ؛
متاسفانه در این بحثهای دینی کسانی وارد بحث میشن که کمترین اطلاعات حداقل قرآنی و شرعی هم ندارن ، کسانی که حتی تفاوت شرک با کفر رو نمیدونن !!!!

آیات متعددی رو خداوند در قرآن بیان میکنه که نشون میده مشرکان به خداوند ایمان داشتند و من در پستهای قبلی آوردم ولی یکباره دیگه و کاملتر در ذیل به تعدادی از این آیات اشاره میکنیم:
از جمله بت های مشرکان مکه: ودّ، سواع، یغوث، یعوق، نسر، (سوره نوح آیه 23) لات، عزّی، مناه (سوره نجم آیات 19 و20) و بعل (سوره صافات آیه 125) بودند.
مشرکان مکه این بت ها را برای قرب و نزدیکی به خدای خدایان، یعنی الله عبادت می کردند. آنها خود را پیرو آیین ابراهیم می دانستند.

سوره زمر آیه 3
وَالَّذِینَ اتَّخَذُوا مِنْ دُونِهِ أَوْلِیَاءَ مَا نَعْبُدُهُمْ إِلَّا لِیُقَرِّبُونَا إِلَى اللَّهِ

و آنها که جز او را اولیای خود گرفتند دلیلشان این بود که: این ها را عبادت نمی کنیم مگر بخاطر این که ما را به خداوند نزدیک کنند

کلمه ی الله متشکل از "ال" و "اله" است و این نشان دهنده آن است که الله یعنی خدای خالق همه چیز برای آن ها شناخته شده بوده است. چون وقتی اله با "ال" در ابتدا آمد، به آن معنی است که این اسم برای آنها شناخته شده است

برای جلب رضایت بت ها (اشخاص) هم قربانی می کردند، تا رضایت آنها را جلب کنند، و از آنها بخواهند که نزد الله شفاعت شان کنند.
از جمله شترانی که برای جلب رضایت بت ها (اشخاص) قربانی می کردند و در قرآن به آنها نیز اشاره شده: «بحیره» «سائبه» «وصیله» و «حام» بودند.

سوره مائده آیه 103

مَا جَعَلَ اللَّهُ مِنْ بَحِیرَةٍ وَلَا سَائِبَةٍ وَلَا وَصِیلَةٍ وَلَا حَامٍ ۙ وَلَٰکِنَّ الَّذِینَ کَفَرُوا یَفْتَرُونَ عَلَى اللَّهِ الْکَذِبَ ۖ وَأَکْثَرُهُمْ لَا یَعْقِلُونَ

قرار نداده است خدا «بحیره» و نه «سائبه» و نه «وصیله» و نه «حامی» اما آنان که کفر ورزیدند، بر خدا دروغ می بندند و بیشترشان درنمی‌یابند

خداوند میفرماید "قرار نداده است خدا...." کدوم خدا قرار نداده؟ خدای یکتا و در دنباله آیه اومده گه " بر خدا دروغ میبندند.." یعنی مشرکان به خدا دروغ می بندند که خداوند قرار داده
دوست ما معتقده که منظور مشرکان از "الله" ، "بت الله" هست اینجا مشخصه که مشرکان به بت الله این دروغ رو نسبت نمیدادند چون بت الله قدر به سخن گفتن نبود.

مشرکان معتقد بودند که الله روزی شان را میدهد، الله، خدای خدایان خالق آنها و هر چیز دیگر است و مالک هر چیزی است، الله تنها کسی است که می میراند و زنده می کند، و الله تنها کسی است که امور را تدبیر می کند
سوره ی یونس آیه 31

قُلْ مَنْ یَرْزُقُکُمْ مِنَ السَّمَاءِ وَالْأَرْضِ أَمَّنْ یَمْلِکُ السَّمْعَ وَالْأَبْصَارَ وَمَنْ یُخْرِجُ الْحَیَّ مِنَ الْمَیِّتِ وَیُخْرِجُ الْمَیِّتَ مِنَ الْحَیِّ وَمَنْ یُدَبِّرُ الْأَمْرَ ۚ فَسَیَقُولُونَ اللَّهُ ۚ فَقُلْ أَفَلَا تَتَّقُونَ

بگو: «چه کسی شما را از آسمان و زمین روزی می‌دهد؟ یا چه کسی مالک (و خالق) گوش و چشمهاست؟ و چه کسی زنده را از مرده، و مرده را از زنده بیرون می‌آورد؟ و چه کسی امور (جهان) را تدبیر می‌کند؟» پس خواهند گفت: الله، بگو: «پس چرا تقوا پیشه نمی‌کنید (و از خدا نمی‌ترسید)؟
لیموشیرین عزیز معتقده منظور ، " بت بزرگ مشرکان الله" است در حالی که خداوند در پایان آیه می فرماید :پس خواهند گفت: الله، بگو: «پس چرا تقوا پیشه نمی‌کنید (و از خدا نمی‌ترسید)؟ چرا تقوا پیشه نمی کنید یعنی برای کی تقوا پیشه نمی کنید؟ بت بزرگ یا الله متعال؟ مسلما خواند متعال

آیه بعدی
سوره لقمان آیه 25

وَلَئِنْ سَأَلْتَهُمْ مَنْ خَلَقَ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ لَیَقُولُنَّ اللَّهُ ۚ قُلِ الْحَمْدُ لِلَّهِ ۚ بَلْ أَکْثَرُهُمْ لَا یَعْلَمُونَ

و هرگاه از آنان سؤال کنی: «چه کسی آسمانها و زمین را آفریده است؟» مسلّماً می‌گویند: «اللّه»، بگو: «الحمد للّه (که خود شما معترفید)!» ولی بیشتر آنان نمی‌دانند

باز مشخصه که منظور کفار خداوند متعال هست چون در پاسخ مشرکین که اعتراف به الله میکنن خداوند به پیامبرش میگه بگو " الحمدالله" ؛ اگر منظور از الله "بت الله" بود دیگه الحمدالله برای چی باید پیامبر بگه؟

آنها معتقد بودند الله همه چیز را خلق کرد سپس خلق را به حال خود رها نمود در واقع الله بیکار شد (این تفکر برگرفته از تفکرات قوم یهود در مورد خداست که همین حرف را میزدند). فقط گهگاهی خشمش (طوفان و سیل و مرض و...) نمودار میشد، در این صورت برای فروکش کردن خشم الله به بت هایشان متوسل می شدند و برای جلب رضایت بت ها برایشان قربانی می کردند؛ تا بت ها نزد خدا شفاعت شان کنند و الله آنها را از گرفتاری نجات دهد.

بعبارتی عبادات مخصوص الله (قربانی و...) را برای بت ها نیز بکار می بردند ولی عبادت شان در خانه خدا (کعبه)، سوت کشیدن و کف زدن بود


شرک در نظر خیلیها شاید فقط این باشد که به الله اعتقاد نداشته باشد یا کس دیگری را عبادت کند یا معتقد باشد کسی دیگر در کنار اعتقاد به الله، خداست!، ولی مشرکان مکه، هرگز این اعتقاد را نداشتند بلکه ضمن اعتقاد به الله عبادت مخصوص او را برای بت هایشان هم انجام میدادند.

خواندن و صدا زدن عبادتی است فقط مخصوص الله، و هر کس جز خدا را به فریاد بطلبد و دعا کند، یعنی برای او در عبادت شریک قایل شده است
سوره جن آیه 20
قُلْ إِنَّمَا أَدْعُو رَبِّی وَلَا أُشْرِکُ بِهِ أَحَدًا

بگو: «من تنها پروردگار خود را مى‌خوانم و کسى را با او شریک نمى‌گردانمدر این آیه کلمه " با او شریک نمی گردانم شامل بت گاو زنده و مرده و ....میشه
مشرکان مکه هرگز بت را خدای یکتا نمی دانستند تا او را لایق ستایش بدانند، برای همین بود وقتی رسول در اوایل مبعوث شدنش به آنها گفت: مراسم های عبادی ای که در مکه برگزار می کنید، در حقیقت عبادت بت ها هست نه عبادت الله

واکنش شدید مکیان را در برداشت، چون محمد از دید خودشان، به آنها تهمت شرک وارد کرده بود در حالیکه آنها نه خود را مشرک به الله می پنداشتند و نه بت ها را خدا می دانستند! و اگر کسی به آنها می گفت: "بت ها را عبادتی می کنید که فقط مخصوص الله است، این شرک است" عصبانی می شدند. مثل گمراهان امروزی که خود را مسلمان می دانند و قبول نمی کنند که خواندن غیر الله، از نگاه قرآن شرک است! و می گویند: " ما بجای الله نمی خوانیم بلکه برای قرب به الله وسیله قرار میدهیم" اتفاقا مشرکان مکه نیز همین را می گفتند

﴿مَا نَعْبُدُهُمْ إِلاَّ لِیُقَرِّبُونَا إِلَى اللَّهِ زُلْفَى﴾

«اینها را عبادت نمیکنیم مگر بخاطر اینکه ما را به الله نزدیک کنند».

کاری که مکیان می کردند، فقط این بود: آن بت ها تندیس افرادی بود که وفات یافته و در نزد خدا بودند، آنها از اشخاص مرده، تندیس ساخته بودند تا احساس نزدیکی بهتر و بیشتری داشته باشند. معتقد بودند الله تقدیرشان را نوشته و آنها را به حال خود رها کرده است، برای همین برای جلب رضایت الله و تغییر سرنوشت نوشته شده، به کسانی دیگر متمایل شدند و اعمال عبادی مخصوص الله را بخاطر جلب رضایت آن بندگان، برای آنها انجام میدادند، تا آنها را خوشحال کنند و در عوض آنها نیز چون مقرب الله هستند، شفیع شان نزد الله شوند
آنها چون معتقد بودند ملائکه در آسمان پنهان اند و آنها را با زیباترین صورت تصور می کردند، پس گفتند: ما پیکره ملائکه را بر زمین می سازیم و بر اینها قربانی می گذرانیم. این به آن دلیل بود که مکیان ملائکه و ستارگان و... را نزدیکترین اجسام به خدا هستند، پس از این رو ملائکه و ستارگان و... مورد تعظیم و پرستش قرار گرفتند، سپس بت ساخته شد.
     
#425 | Posted: 21 Oct 2017 15:01 | Edited By: Erfan1993
nnasrin
من نسرین خانوم همیشه فکر میکنم شیعه ها ادم پرستی میکنند تا خدا پرستی حتی حسین را از حضرت محمد بالاتر میدونند



A.N.E.S
     
#426 | Posted: 23 Oct 2017 10:09
YAHYAZ:
اول پاسخ سوالت که خدا کجا گفته تو ایه ی35سوره مائده و آیه ی 98سوره یوسف خداوند مستقیما به تمسک و رابط قرار دادن اولیای خودش اشاره کرده و گفته که اونا رو وسیله طلب حاجات قرار بدید

قبل از اینکه به این دو آیه اشاره کنید گفتم که آیات اصلی رو رها میکنید و آیات سفت و سخت دیگر رو نمی بینید و میرید سراغ آیات متشابه
آیه ۳۵ مائده :
يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَ ابْتَغُوا إِلَيْهِ الْوَسِيلَةَ وَ جاهِدُوا فِي سَبِيلِهِ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ

اى كسانى كه ايمان آورده‌ايد! از خدا پروا كنيد و به سوى او وسيله بجوييد و در راه او جهاد كنيد، باشد كه رستگار شويد.

شما از کجا این برداشت رو کردید که این یعنی توسل به علی یا حسین یا پیامبر؟!!

دوست عزیز قرآن رو کلمه به کلمه یا فقط یک آیه یا نصفش نمیشه خوند بلکه باید به تمام آیه و گاها آیات قبل و بعدش توجه کرد.
این آیه میگه برای نزدیکی به خدا وسیله قرار بدید و یکی از نمونه های وسیله رو هم ذکر کرده که " جهاد " هست اگر به آیات قبل و بعدش هم توجه کنید می بینید راجب جهاد با کفار صحبت شده ؛ نمونه های وسیله برای نزدیکی به خدا ، نماز روزه حج احسان نیکی صداقت امانت داری و دیگر کارهای خداپسندانه و خیر خواهانه هست اما به شما همین یک آیه رو نشون دادند و گفتند این منظورش علی هست

آیه 98 سوره یوسف:

"قَالَ سَوْفَ أَسْتَغْفِرُ لَكُمْ رَبِّيَ إِنَّهُ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحِيمُ"

"پدر گفت: به زودی از درگاه خدا برای شما آمرزش می‌طلبم که او بسیار آمرزنده و مهربان است."

اما این آیه مشخصا دعای فرد دلسوز و مخلص در حق فرزندانش هست اینو شما نمیتونی با علی و حسین قیاس کنی چون در این مورد هر دو طرف ( هم درخواست کننده دعا هم دعا کننده) زنده و حی و حاضر هستند
این مثل این میمونه که شما از پدر و مادرت درخواست دعای خیر کنی یا از عالم دینی مرجع تقلیدت یا امام مسجدت و هیچ اشکالی هم نداره اما در حاجت خواستن از ائمه شما حی و حاضر هستید ولی ائمه حی و حاضر نیستید .
مردگان از احوال و چگونگی حالات دنیوی بی خبر هستند چه اگر با خبر بودند ، هم پیامبر و هم ائمه از وضعیت اسف باری که مسلمین در اون هستند باید در رنج و ناراحتی باشند در حالی که خداوند میگه اونها بعد از مرگ شاد و خوشحال هستند از چیزی که بهشون دادیم و وعده ما درست بود.

YAHYAZ:
دوما شما فرمودید سوره حمد ما نگفتیم باید ائمه رو پرستید ولی وقتی میگیم حضرت ابالفضل یا .... باب الحوائج هستن ینی بخاطر تقربشون به خدا ما میتونیم اونارو وسیله طلب خواسته هامون کنیم،

اینو بارها اینجا توضیح دادم این همون فکر خطرناکیه که مشرکین مکه داشتند ، اونها هم بتها رو واسطه حاجت خواستنشون از خدا میکردند چون فکر میکردند که بتها نمادی از دختران خدا و افراد صالح می باشند

در سوره حمد می فرماید تنها از تو کمک میگیریم ولی شما میگید ائمه رو وسیله طلب خواسته ها قرار میدید اونها را مایه رسیدن به حاجات شفا دهنده و ... می دونید و این تناقض رفتار شما با آیه هست

YAHYAZ:
همون نمازی هم که فرمودید آخرش میگیم اناالله و ملائکته..... که باز اشاره به مقام پیامبر داره

من منکر شان و مقام پیامبر نشدم ولی قرار نیست ایشون رو بالاتر از اون چیزی که هست بپندارم ، چیزی که فرمودید دستور خداوند به فرستادن درود به پیامبرش هست جتی اسمی از ائمه هم نبرده هر چند درود فرستادن به ائمه و دیگران هم ایرادی نداره

YAHYAZ:
اولادر سوره یوسف چون خدا طلب بخشش فرزندان یعقوب رو رد میکنه اونا به پدرشون که پیامبر متوسل شدن،

طلب بخششون رو رد میکنه ؟ فرزندان یعقوب از کجا فهمیدن دعاشون رد شده که رفتن پیش پدر اونها که پیامبر نبودن ؟ از طرفی کدوم آیه به این امر اشاره کرده؟
YAHYAZ:
سوما از قرار دادن وسیله و توسل توی آیه ی35سوره مائده درتفسیر آیه توسل به ایمه استنباط میشه

این استباط رو کی کرده ؟ پیامبر یا آخوندها؟
YAHYAZ:
چهارما در آیه 59سوره نساء منظور از اولی الامر امامان هستن

این آیه رو هم شما و آخوندها نصفه و نیمه میارن ؛ آیه کامل اینه
ایه ۵۹ سوره نساء
یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا أَطیعُوا اللّهَ وَ أَطیعُوا الرَّسُولَ وَ أُولِی الْأَمْرِ مِنْکُمْ فَإِنْ تَنازَعْتُمْ فی شَیْء فَرُدُّوهُ إِلَى اللّهِ وَ الرَّسُولِ إِنْ کُنْتُمْ تُؤْمِنُونَ بِاللّهِ وَ الْیَوْمِ الْآْخِرِ ذلِکَ خَیْرٌ وَ أَحْسَنُ تَأْویلاً

اى کسانى که ایمان آورده اید! اطاعت کنید خدا را! و اطاعت کنید پیامبر خدا و اولوا الامر را! و هر گاه در چیزى نزاع داشتید، آن را به خدا و پیامبر باز گردانید اگر به خدا و روز رستاخیز ایمان دارید! این براى شما بهتر، و عاقبت و پایانش نیکوتر است.

میفرماید اولای امر از میان خودتان و در ادامه میگوید اگر با اولیای امر اختلاف داشتید موضوع را به خدا و پیامبر برگردانید حالا این دو مورده یا اینکه اولیای امر ائمه فقط نیستند یا اینکه ائمه معصوم نیستند و ممکنه دچار اشتباه بشن چون نگفته اگر دچار اختلاف شدید به اولی الامر رجوع کنید بلکه گفته به خدا و پیامبر مراجعه کنید.
در ضمن در آیه برای خدا و پیامبر کلمه " اطیعوا" بکار رفته که معنی اطاعت محض میده ولی برای اولی الامر این کلمه نیست و این نشون میده اولی الامر انسانهای جایز الخطا هستند و این با چیزی که شیعه درباره معصومیت و بری از خطا بودن ائمه توصیف میکنه در تضاده
YAHYAZ:
و اگه شما حرف حضرت علی(ع)رو قبول نداشته باشی رسما از دین خارج و مرتد هستین و حرف زدن با شما مکروه هستش

به هیچ عنوان چنین چیزی نیست این حرف شما یعنی نعوذبلله علی عین خداست
قسمت اعظم مسلمین در زمان وفات پیامبر علی رو بعنوان جانشین قبول نداشتند یعنی همه مرتد هستند؟ در اینصورت علی در زمان خلافت ، خلافت عده ای مرتد رو پذیرفت؟
     
#427 | Posted: 23 Oct 2017 10:27
YAHYAZ:
شما فرمودید سوره حمد ما نگفتیم باید ائمه رو پرستید ولی وقتی میگیم حضرت ابالفضل یا .... باب الحوائج هستن ینی بخاطر تقربشون به خدا ما میتونیم اونارو وسیله طلب خواسته هامون کنیم، خود حضرت علی گفته که من ججت و ارتباط میان شما با خدا هستم اما کسانی که بخواهند مرا خدای خویش بخوانند تفاوتی با بت پرستان ندارند، همون نمازی هم که فرمودید آخرش میگیم اناالله و ملائکته..... که باز اشاره به مقام پیامبر داره

https://www.looti.net/11_2669_43.html#msg143502546

لطفا مزالب این لینک رو تا آخر بخونید در طرز فکرتون با اونچه تا حالا داشتید تحولات زیادی بوجود خداهد آورد.
     
#428 | Posted: 23 Oct 2017 14:16
در بحث اینجور تاپیکها (مثلا مقایسه اهل تشیع با اهل تسنن) شرکت نمیکنم چون معمولا بحثهای بی سرانجامی دارد
اما ظاهرا سالها قبل هم اوضاع بر همین منوال بوده!


فقط بندگان خدا تا سه چهارتا پست بیشتر نمیتوانستند بگذارند!

تاره اونها اندیشمند هم نداشتند که اینجور داهیانه و مثال زدنی، محیط گفتگو را مدیریت کند

Make the REST of your life, the BEST of your life
     
#429 | Posted: 8 Nov 2017 05:28 | Edited By: mako
[imgs= ][/imgs]
     
#430 | Posted: 4 Oct 2018 20:08
مثل اینه که بپرسی داعش اسلامی تره یا بقیه
     
صفحه  صفحه 43 از 45:  « پیشین  1  ...  42  43  44  45  پسین » 
مذهب انجمن لوتی / مذهب / شیعه بر حق تر است یا سنی؟ بالا
جواب شما روی این آیکون کلیک کنید تا به پستی که نقل قول کردید برگردید
رنگ ها  Bold Style  Italic Style  Highlight  Center  List       Image Link  URL Link   
Persian | English
  

 ?
برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.



 
Report Abuse  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti

Copyright © 2009-2019 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites