انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
مذهب
  
صفحه  صفحه 70 از 74:  « پیشین  1  ...  69  70  71  72  73  74  پسین »

Real Islam - اسلام راستین


مرد

 
جناب rostam91

ضمن عرض سلام و خسته نباشید

شما بعد از بیان ترجمه آقای مکارم آیه ی ۱۰۳ سوره ی توبه
(: و بگو: عمل كنيد، به زودى خدا و پيامبرش و مؤمنان اعمال شما را خواهند ديد، و به زودى به سوى داناى نهان و آشكار بازگردانده مى‏شويد، پس شما را به آنچه همواره انجام مى‏داديد، آگاه مى‏كند.)

نوشته اید:

«من این آیه رو دیدم اما شما یه نکته رو فراموش میکنید و اون هم قسمت < به زودی> هست
این به زودی خودش خبر از آینده ای نزدیک میده یعنی اگه پیامبر و مومنین اعمال رو بعد مرگ میدیدند باید آنی بود»


همانطور که میبینید «به زودی» برای نگاه خداوند هم آمده و نگاه پیامبر(ص) و مومنین هم بر آن عطف شده. منظور شما این است که خداوند هم به صورت آنی از اعمال مردم و منافقین آگاه نیست و باید منتظر خبر فرشتگان بماند؟

همچنین نوشته اید:
نسبت به کسانی که در پی آنان ( هنوز ) به آنها نپیوسته اند ( کسانی که هنوز شهید نشده اند ) شادی می کنند که نه ترسی بر آنهاست و نه اندوهگین خواهند بود.

در این آیه همانطور که میبینید بیان نشده که خود شهدا نه ترسی دارند و نه اندوهگین میشوند، بلکه بیان شده نسبت به رزمندگان شادی میکنند که نه ترسی بر آنهاست و نه اندوهگین خواهند بود.

قبلا هم گفتم که در چینش آیه دقت کنید:«و یستبشرون بـ ... الا ...» حرف «ب» برای برای این است که نشان دهد این بشارت شهیدان برای چه کسانی است و «الا» متن بشارتشان را بیان میکند.

شهدا طلب بشارت و طلب شادی میکنند برای رزمندگان زنده، بشارت و شادی از اینکه نه ترسی بر آنهاست و نه اندوهگین خواهند بود. پس شهدا دنبال این هستند که این بشارت را به زنده ها بدهند.

من نمیدونم شما چه اصراری دارید که این تفکر را نزد شیعیان باطل بدانید. به هر حال از نظر شیعیان روایات صحیح متعددی وجود دارد که اطلاع برخی از مردگان را از احوال زندگان نشان میدهد. پس این اعتقاد نزد شیعیان محترم است.

همانطور که دیدید آیات قرآن هم با این تفکر نه تنها منافاتی ندارند بلکه تایید هم میکنند. بنابراین دلیلی ندارد از شیعیان بخواهید از این تفکر خود دست بردارند.

برای اینکه خود نیز متوجه برداشت های صحیح از آیه ی ۱۷۰ سوره ی آل عمران شوید بنده قسمتی از تفسیر المنار را که از اهل سنت است برای شما می آورم که ببینید در بین مفسران شما هم کسانی هستند که چنین برداشتی کرده باشند:

وَجُمْلَةُ الْقَوْلِ أَنَّ بَعْضَهُمْ يَقُولُ: إِنَّ هَذِهِ الْحَيَاةَ مَجَازِيَّةٌ، وَبَعْضَهُمْ يَقُولُ: إِنَّهَا حَقِيقِيَّةٌ وَمِنْ هَؤُلَاءِ مَنْ يَقُولُ: إِنَّهَا دُنْيَوِيَّةٌ، وَمِنْهُمْ مَنْ يَقُولُ: إِنَّهَا أُخْرَوِيَّةٌ وَلَكِنْ لَهَا مَيْزَةٌ خَاصَّةٌ، وَمِنْهُمْ مَنْ يَقُولُ: إِنَّهَا وَاسِطَةٌ بَيْنَ الْحَيَاتَيْنِ. وَقَدْ تَقَدَّمَ أَنَّ الْمُخْتَارَ عِنْدَنَا هُوَ عَدَمُ الْبَحْثِ فِي كَيْفِيَّةِ هَذِهِ الْحَيَاةِ وَذَكَرْنَا فِي آيَةِ الْبَقَرَةِ بَحْثَ مَا وَرَدَ مِنْ كَوْنِ أَرْوَاحِهِمْ تَكُونُ فِي حَوَاصِلِ طَيْرٍ خُضْرٍ فَرَاجِعْهُ (ج2ص 32ط. الْهَيْئَةِ الْمِصْرِيَّةِ الْعَامَّةِ لِلْكِتَابِ)

به نظر شیعیان علاوه بر دو فرشته، ناظران دیگری هستند که اعمال ما را نظارت کنند. خدا، اعضا و جوارح انسان، زمین، همچنین معصومان و خصوصا امام زمان(عج) که زنده است.

برخی از اموات نیز صدای ما را میشنوند که در بین آنها معصومان از درجه ی بالاتری برخوردارند. اهل سنت نیز روایاتی در این زمینه دارند به طوری که بزرگی از آنان مثل ابن تیمیه آن را انکار نمیکند.

ابن تیمیه در کتاب «اقتضاء الصراط المستقیم»، ج۲، صفحه ۲۶۲و ۲۶۳، در فصل، فصل فی عدم جواز سائر العبادات عند القبور، میگوید:
...فأما استماع الميت للأصوات، من القراءة أو غيرها - فحق.

بنابراین او اینکه مردگان صدای زنده ها را میشنوند میپذیرد. و در ادامه ی کلامش میگوید:

...وكذلك ذكر طائفة من العلماء، من أصحاب أحمد وغيرهم، ونقلوه عن أحمد، وذكروا فيه آثارا أن الميت يتألم بما يفعل عنده من المعاصي، فقد يقال أيضا: إنه ينعم بما يسمعه من قراءة وذكر. وهذا - لو صح - لم يوجب استحباب القراءة عنده،...

در این قسمت قولی از اهل سنت از اصحاب احمد را بیان کرده که قائلند میت از اینکه کنارش گناهی صورت بگیرد آزار میبیند و از شنیدن صدای قرائت و ذکر، متنعم میگردد و این قول را مردود هم نمیداند.

به نظرم بحث در مورد این آیات بس است اگر موافقید آیه ی دیگری بررسی کنیم. مثلا آیه ی ۴۱ سوره ی نساء یا هر آیه ای که شما در نظر دارید.

از شما سپاسگزارم.
     
  
مرد

 
iekdusti: همانطور که میبینید «به زودی» برای نگاه خداوند هم آمده و نگاه پیامبر(ص) و مومنین هم بر آن عطف شده. منظور شما این است که خداوند هم به صورت آنی از اعمال مردم و منافقین آگاه نیست و باید منتظر خبر فرشتگان بماند؟
خیر ، حرف من اینه که شما کلمه بزودی رو آوردین و این کلمه نشون دهنده وقوع عملی در آینده نزدیک است در صورتی که در ترجمه هائی که دیدم از تشیع و تسنن کلمه بزودی وجود ندارد مگر در ترجمه آیت الله مشکینی

» آیت الله مشکینی
و بگو: هر چه خواهید بکنید ، که به زودی کردارتان را خدا و فرستاده او و مؤمنان ( گواهان اعمالتان در دنیا ) می بینند ، و به زودی به سوی دانای نهان و آشکار بازگردانده می شوید ، پس شما را از آنچه ( در دنیا ) انجام می دادید آگاه خواهد ساخت.
» آیت الله مکارم شیرازی
بگو: «عمل کنید! خداوند و فرستاده او و مؤمنان ، اعمال شما را می بینند! و بزودی ، بسوی دانای نهان و آشکار ، بازگردانده می شوید و شما را به آنچه عمل می کردید ، خبر می دهد!»

» آیت‌الله موسوی همدانی (ترجمه‌المیزان)
بگو ( هر چه می خواهید ) بکنید که خدا عمل شما را خواهید دید ، و همچنین رسول او و مؤمنان نیز ، بزودی شما را بسوی دانای غیب و شهود می برند ، و خدا شما را از اعمالی که می کردید خبر می دهد .

» استاد الهی قمشه‌ای
و بگو که هر عمل کنید خدا آن عمل را می بیند و هم رسول و مؤمنان بر آن آگاه می شوند ، آن گاه به سوی خدایی که دانای عوالم غیب و شهود است بازگردانیده شوید و او شما را به کردارتان واقف سازد.
تفسیر نور:
بگو : ( هرچه مي‌خواهيد ) انجام دهيد ( خواه نيك ، خواه بد . امّا بدانيد كه ) خداوند اعمال ( ظاهر و باطن ) شما را مي‌بيند ( و آنها را به حساب شما مي‌گيرد ) و پيغمبر و مؤمنان اعمال ( ظاهر ) شما را مي‌بينند و ( به نسبت خوبي و بدي ، با شما دوستي يا دشمني مي‌ورزند . اين در دنيا ، و امّا ) در آخرت به سوي خدا برگردانده مي‌شويد كه آگاه از پنهان و آشكار ( همگان و ديدني و ناديدني جهان ) است و شما را بدانچه مي‌كنيد مطلع مي‌سازد ( و پاداش و پادافره اعمال و اقوال شما را مي‌دهد ) .‏

در این ترجمه ها حتی الهی قمشه ای یا تفسیر نور اهل سنت نگاه خداوند رو از پیامبر و مومنان متمایز کرده و با فعل جدا آورده
iekdusti: همچنین نوشته اید:
نسبت به کسانی که در پی آنان ( هنوز ) به آنها نپیوسته اند ( کسانی که هنوز شهید نشده اند ) شادی می کنند که نه ترسی بر آنهاست و نه اندوهگین خواهند بود.
منتظر نظرات شما در مورد این آیه هستم

در این آیه همانطور که میبینید بیان نشده که خود شهدا نه ترسی دارند و نه اندوهگین میشوند، بلکه بیان شده نسبت به رزمندگان شادی میکنند که نه ترسی بر آنهاست و نه اندوهگین خواهند بود.
من هم گفتم فرقی نمیکنه به هر حال اونها شادند و به رزمندگان بعدی که پی آنها شهید می شوند میگویند که هیچ غم و اندوهی نخواهید داشت این یعنی خود اون شهدا هم غم و اندوهی ندارند
پس هر نوع که فکر کنید نتیجه اینه که اونها از نزد پروردگارشون روزی میگیرند و شاد هستند از چیزی که بدست آورده اند و غم و اندوهی نخواهند داشت
iekdusti: من نمیدونم شما چه اصراری دارید که این تفکر را نزد شیعیان باطل بدانید. به هر حال از نظر شیعیان روایات صحیح متعددی وجود دارد که اطلاع برخی از مردگان را از احوال زندگان نشان میدهد. پس این اعتقاد نزد شیعیان محترم است.

همانطور که دیدید آیات قرآن هم با این تفکر نه تنها منافاتی ندارند بلکه تایید هم میکنند. بنابراین دلیلی ندارد از شیعیان بخواهید از این تفکر خود دست بردارند.
ببینید دوست گرامی ، هر تفکری نزد هر فردی که بهش معتقده محترمه این دلیل نمیشه که کسی اون تفکر رو نقد نکنه البته در این نقد توهین نباید باشه
شما میگید که روایات متعدد صحیحی نزد شیعه موجوده که این تفکرات رو ثابت می کنه من هم گفتم قبلا که آیات قرآن در زمان پیامبر نازل شدن و بهترین تبیین کننده آیات خود پیامبره آیا این روایات صحیح از پیامبر وجود داره؟
در مقابل این همه آیه متشابه که من به سلیقه خودم و شما به سلیقه خودتون تفسیر می کنیم آیاتی هم هستند که نشون میده مردگان چیزی از این دنیا نمیدونند مثل :
آیه ۸۰ سوره نمل
إِنَّکَ لا تُسْمِعُ الْمَوْتى‏ وَ لا تُسْمِعُ الصُّمَّ الدُّعاءَ إِذا وَلَّوْا مُدْبِرينَ

» آیت الله مشکینی
مسلّما تو مردگان ( کفر و عناد ) را نتوانی شنواند و دعوت خود را به کران ، در جایی که پشت کرده و رویگردانند نتوانی رساند.

آیت الله مکارم شیرازی
مسلّماً تو نمی توانی سخنت را به گوش مردگان برسانی ، و نمی توانی کران را هنگامی که روی برمی گردانند و پشت می کنند فراخوانی!

» آیت‌الله موسوی همدانی (ترجمه‌المیزان)
مسلّماً تو نمی توانی سخنت را به گوش مردگان برسانی ، و نمی توانی کران را هنگامی که روی برمی گردانند و پشت می کنند فراخوانی!

» استاد مهدی فولادوند
البتّه تو مردگان را شنوا نمی گردانی ، و این ندا را به کران- چون پشت بگردانند- نمی توانی بشنوانی.

» استاد الهی قمشه‌ای
همانا تو نتوانی که مردگان ( و مرده دلان کفر ) را سخنی بشنوانی و یا کران ( باطن ) را که از گفتارت روی می گردانند به دعوت ( به حقیقت ) شنوا کنی.

یا این آیه:

سوره أحقاف آيه 5
‏ وَمَنْ أَضَلُّ مِمَّن يَدْعُو مِن دُونِ اللَّهِ مَن لَّا يَسْتَجِيبُ لَهُ إِلَى يَومِ الْقِيَامَةِ وَهُمْ عَن دُعَائِهِمْ غَافِلُونَ ‏

‏چه كسي گمراه‌تر از كسي است كه افرادي را به فرياد بخواند و پرستش كند كه ( اگر ) تا روز قيامت ( هم ايشان را به فرياد بخواند و پرستش كند ) پاسخش نمي‌گويند ؟ ( نه تنها پاسخش را نمي‌دهند ، بلكه سخنانش را هم نمي‌شنوند ) و اصلاً آنان از پرستشگران و به فريادخواهندگان غافل و بي‌خبرند .
یا آیات ۴۵ یونس، اسراء ۵۲ و نازعات ۴۶
همه اینها نشون میده مرده ها نمی شنوند
اما شاید بگویید شهدا با مردگان متفاوتند خیر شهدا هم میمیرند همانطور که خداوند میفرماید همه نفسها طعه مرگ را می چشند پس شهدا هم در اصل مرده هستند و اینکه میگوید زنده اند و نزد خداوند روزی میگیرند در مورد همه هست همه نفوس بعد از مرگ به زندگی در برزخ ادامه میدهند
یا این آیه که دیگه کاملا واضحه:
سوره فاطر آيه 22

‏ وَمَا يَسْتَوِي الْأَحْيَاء وَلَا الْأَمْوَاتُ إِنَّ اللَّهَ يُسْمِعُ مَن يَشَاءُ وَمَا أَنتَ بِمُسْمِعٍ مَّن فِي الْقُبُورِ ‏

‏و مردگان و زندگان هم مساوي نمي‌باشند . خداوند هر كس را بخواهد شنوا مي‌گرداند ، و تو نمي‌تواني مردگان آرميده در گورها را شنوا گرداني .‏
و چندین و چند آیه دیگه
iekdusti: برخی از اموات نیز صدای ما را میشنوند که در بین آنها معصومان از درجه ی بالاتری برخوردارند. اهل سنت نیز روایاتی در این زمینه دارند به طوری که بزرگی از آنان مثل ابن تیمیه آن را انکار نمیکند.
شما این برخی رو از قرآن یا روایت صحیح پیامبر اثبات کنید ، من چندین آیه آوردم که مردگان چیزی نمی شنوند شما یک آیه بیارید که گفته باشه مردگان نمی شنوند مگر برخی از آنها


iekdusti: ابن تیمیه در کتاب «اقتضاء الصراط المستقیم»، ج۲، صفحه ۲۶۲و ۲۶۳، در فصل، فصل فی عدم جواز سائر العبادات عند القبور، میگوید:
...فأما استماع الميت للأصوات، من القراءة أو غيرها - فحق.
نمیدونم چرا تشیع همیشه روایات رو بریده بریده میارن !!!!
این روایت رو من کامل دیدم و متنش خیلی بشتر از اینهاست شما سر و ته روایت روزدید
البته نمیخوام بحث از قرآن به سخنان بزرگان مذاهب بره و از موضوع دور بشیم من میتونم دهها روایت بیارم که حرف منو تایید کنه و شما روایاتی که حرف شما رو تایید کنه و مسلما من میتونم به روایات شما ایراد بگیرم یا شما به روایات ما
لطف کنید در چهار چوب قرآن یا روایت شخص پیامبر صحبت کنیم تا بحث به حاشیه نره

iekdusti: به نظرم بحث در مورد این آیات بس است اگر موافقید آیه ی دیگری بررسی کنیم. مثلا آیه ی ۴۱ سوره ی نساء یا هر آیه ای که شما در نظر دارید.
هیچ اشکالی نداره

سوره نساء آيه 41

‏ فَكَيْفَ إِذَا جِئْنَا مِن كُلِّ أمَّةٍ بِشَهِيدٍ وَجِئْنَا بِكَ عَلَى هَؤُلاء شَهِيداً ‏


چگونه خواهد بود بدان گاه كه از هر ملّتي گواهي ( از پيغمبران براي شهادت بر قوم خود ) بياوريم و تو را ( نيز به عنوان ) شاهدي بر ( قوم خود از جمله ) اينان ( يعني تنگچشمان و نافرمايان ) بياوريم‌ ؟‏

این آیه هم اشاره به روز قیامت و حاضر شدن پیامبر در روز آخرت برای محاسبه قوم خود دارد و تقریبا شبیه همون آیه ۱۱۶ مائده هست که عیسی حاضر بر حسابرسی قوم خود می باشد.
     
  
مرد

 
سلام جناب SPARTAK

شما پاتون توی این تایپیک هم بازه و متاسفانه شروع کردید به بیان برخی مغلطه هایی که ربطی به دین نداره.

به نظر من اشکالاتی که در جامعه ی ما دیده میشه از دین و تفکرمون نیست بلکه از روی مقایسه کردن خودمون با جوامع غربی و عجله برای رسیدن به اونها است.

ما اگر به پتشتوانه ی جامعه ی خودمون نگاه کنیم میبینیم که کمتر از ۵۰ ساله که میخواهیم روی پای خود ایستاده و جامعه ای مستقل بر مبنای تفکر اسلام داشته باشیم. قبل از اون وابسته به کشورهای غربی بودیم و تامین کننده ی نیازهای اونها.

اما جوامع غربی صدها سال است که نه تنها به استقلال خود رسیدند بلکه به دنبال استفاده از مردم جهان برای اهداف خود هستند. نمونه ی این خودخواهی ها را در جنگهای جهانی شاهد هستید. در به استثمار کشیدن کشورها در چندین دهه ی گذشته شاهد هستید.

به دلیل اینکه تفکر خود را در برابر فکر ما شکست خورده نبینند فشارهای زیاد اقتصادی و فرهنگی بر ما وارد میکنند. اما خودشان به دلیل پشتوانه ی زیاد استقلال خود و غارت ثروت کشورهای دیگر در گذشته های دور و نه چندان دور از این جهت کمتر دچار مشکل هستند.

به نظر من مسلمانان اگر در مباحث فرهنگی دچار ضعف هستند به دلیل ضعف دین و تفکرشان نیست بلکه به دلیل ضعف فرهنگ امروز جامعه ی شان است که با فرهنگ غرب درآمیخته است.

مسئولان دولتهایی غربی با سابقه ی زیاد در هدایت دولتهای خود و اقتصاد قوی خود نه تنها کشورهای خود را اداره میکردند بلکه کشورهای مستعمره ی خود را نیز اداره میکردند و ثروت زیادی اندوخته اند.

معلوم است کسی که کمتر دغدغه ی مالی و اقتصادی و امنیتی دارد از آرامش بیشتری برخوردار است. راحتتر به وعده های دولتمردانش تمکین میکند و به قانون عمل میکند. معلوم است که نیازی به دروغگویی نمیبیند و...

اما مردم کشور ما از طرفی با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم میکنند که برای کشوری که میخواهد مستقل باشد طبیعی است و از طرفی بر اثر تبلیغات کشورهای دیگر مجذوب ابزار و مصنوعات آنان شده دوست دارند آنها را داشته باشند که این نیز کاملا یک مسئله ی طبیعی است.

با وجود این دو عنصر و این دو فشار مردم گرایش به برخی اشکالات پیدا میکنند تا حداقل برای خود آسایش را فراهم کنند.

این مسئله موجب پدیدار شدن اشکالات متعدد در جامعه میشود.

اگر دولتمردان غرب انصاف داشتند و قائل به دموکراسی واقعی بودند چرا کشوری که میخواهد روی پای خود بایستد را اینگونه تحریم و زیر فشار اقتصادی قرار میدهند؟

دموکراسی از نظر آنان یعنی به آنچه آنان احترام میگذارند احترام بگذاریم و همانگونه فکر کنیم تا به عنوان یک کشور سالم پذیرفته شویم.

والا به نظر من آموزه های اسلام بسیار دقیق و حساب شده است که نمونه هایش را در بیانات جناب alirezadust میبینیم. شما به کسانی که واقعا به آموزه های اسلام عمل میکنند و در کشورهای غربی هم زندگی میکنند توجه کنید. انسانهایی بسیار سالم و مقرراتی هستند.

اما فرهنگ جامعه ی ما به علت مشکلات اقتصادی و فرهنگی که از سوی جوامع طلایه دار آزادی بیان دچار مشکل شده که چاره اش در این است که هرچه سریعتر پایه های اقتصادی خود را محکم کنیم و از طرفی نیز بیشتر به بیان تفکرات اسلام بپردازیم و فرهنگ آن را برای خود و جامعه نهادینه کنیم.

کاری که امثال جناب alirezadust انجام میدهند و بنده نیز از زحمات ایشان تشکر میکنم.
     
  
مرد

 
سلام جناب

فرمودید: «در این ترجمه ها حتی الهی قمشه ای یا تفسیر نور اهل سنت نگاه خداوند رو از پیامبر و مومنان متمایز کرده و با فعل جدا آورده »

شما به آیه ی قرآن نگاه بفرمایید که همه را با یک فعل آورده است.

فرمودید: «پس هر نوع که فکر کنید نتیجه اینه که اونها از نزد پروردگارشون روزی میگیرند و شاد هستند از چیزی که بدست آورده اند و غم و اندوهی نخواهند داشت»

بنده هم بارها پاسخ دادم که منظور آیه مشخص است که از عملکرد خود نه اندوهگین میشوند و نه ترسی دارند. و این منافاتی با آگاهی داشتن از افراد دنیا ندارد. عالم برزخ عالمی متفاوت با عالم ماده است و برزخیان با توجه به اینکه محدودیت زمان و مکان که مختص عالم ماده است را ندارند با وجودشان در این دنیا متفاوتند.

شما در این موارد خوب به عمومیت آیه استدلال میکنید اما هرجا که بنده از عمومیت حرف میزنم، آن را تخصیص میزنید.

شما فرمودید: «شما میگید که روایات متعدد صحیحی نزد شیعه موجوده که این تفکرات رو ثابت می کنه من هم گفتم قبلا که آیات قرآن در زمان پیامبر نازل شدن و بهترین تبیین کننده آیات خود پیامبره آیا این روایات صحیح از پیامبر وجود داره؟»

جالب است بدانید روایاتی از پیامبر(ص) هم وجود دارد که بنده فقط از منابع اهل سنت بیان میکنم:

این روایت در صحیح مسلم، باب عرض مقعد المیت من الجنه او النار، جزء۴، ص۲۲۰۳، آمده است:

76 - (2873) حَدَّثَنِي إِسْحَاقُ بْنُ عُمَرَ بْنِ سَلِيطٍ الْهُذَلِيُّ، حَدَّثَنَا سُلَيْمَانُ بْنُ الْمُغِيرَةِ، عَنْ ثَابِتٍ، قَالَ: قَالَ أَنَسٌ: كُنْتُ مَعَ عُمَرَ، ح وَحَدَّثَنَا شَيْبَانُ بْنُ فَرُّوخَ - وَاللَّفْظُ لَهُ - حَدَّثَنَا سُلَيْمَانُ بْنُ الْمُغِيرَةِ، عَنْ ثَابِتٍ، عَنْ أَنَسِ بْنِ مَالِكٍ، قَالَ: كُنَّا مَعَ عُمَرَ بَيْنَ مَكَّةَ وَالْمَدِينَةِ، فَتَرَاءَيْنَا الْهِلَالَ، وَكُنْتُ رَجُلًا حَدِيدَ الْبَصَرِ، فَرَأَيْتُهُ وَلَيْسَ أَحَدٌ يَزْعُمُ أَنَّهُ رَآهُ غَيْرِي، قَالَ: فَجَعَلْتُ أَقُولُ لِعُمَرَ، أَمَا تَرَاهُ؟ فَجَعَلَ لَا يَرَاهُ، قَالَ: يَقُولُ عُمَرُ: سَأَرَاهُ وَأَنَا مُسْتَلْقٍ عَلَى فِرَاشِي، ثُمَّ أَنْشَأَ يُحَدِّثُنَا عَنْ أَهْلِ بَدْرٍ، فَقَالَ: إِنَّ رَسُولَ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، كَانَ يُرِينَا مَصَارِعَ أَهْلِ بَدْرٍ، بِالْأَمْسِ، يَقُولُ: «هَذَا مَصْرَعُ فُلَانٍ غَدًا، إِنْ شَاءَ اللهُ»، قَالَ: فَقَالَ عُمَرُ: فَوَالَّذِي بَعَثَهُ بِالْحَقِّ مَا أَخْطَئُوا الْحُدُودَ الَّتِي حَدَّ رَسُولُ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، قَالَ: فَجُعِلُوا فِي بِئْرٍ بَعْضُهُمْ عَلَى بَعْضٍ، فَانْطَلَقَ رَسُولُ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ حَتَّى انْتَهَى إِلَيْهِمْ، فَقَالَ: «يَا فُلَانَ بْنَ فُلَانٍ وَيَا فُلَانَ بْنَ فُلَانٍ هَلْ وَجَدْتُمْ مَا وَعَدَكُمُ اللهُ وَرَسُولُهُ حَقًّا؟ فَإِنِّي قَدْ وَجَدْتُ مَا وَعَدَنِي اللهُ حَقًّا»، قَالَ عُمَرُ: يَا رَسُولَ اللهِ كَيْفَ تُكَلِّمُ أَجْسَادًا لَا أَرْوَاحَ فِيهَا؟ قَالَ: «مَا أَنْتُمْ بِأَسْمَعَ لِمَا أَقُولُ مِنْهُمْ، غَيْرَ أَنَّهُمْ لَا يَسْتَطِيعُونَ أَنْ يَرُدُّوا عَلَيَّ شَيْئًا»

پیامبر(ص) در پایان این حدیث میفرماید: آنچه را كه به آنها مى‏گويم، بهتر از شما مى‏شنوند، تنها تفاوت آنها با شما، اين است كه آنان نمى‏توانند پاسخ مرا بدهند.

تازه اینا که مردگان کافرند و بحث ما بر شاهدانی بود که اعمال ما را میبینند.

آیه ۸۰ سوره نمل

خوب است به آیات قبل و بعد این آیه نیز توجه کنید که معلوم است منظور مرده دلان هستند.

این مشخص است که ایمان فرد مرده فایده ای ندارد. اگر منظور آن باشد که شما فرمودی، وقتی خدا به پیامبرش(ص) میفرماید: «مسلّماً تو نمی توانی سخنت را به گوش مردگان برسانی» حتما باید تصور کنیم پیامبر(ص) ساعتی از روز را به موعظه ی مردگان اختصاص میدادند!!! و خداوند ایشان را از این کار منع میکند.

سوره أحقاف آيه 5
حتما اینجا هم از مواردی است که نباید به قبل و بعد توجه کرد؟ معلوم است این آیه در مورد بت پرستی است که من برای اینکه طولانی نشود زحمت رجوعش را به خودتان میدهم که به آیات قبل و بعد این آیه نگاه کنید. ربطی به مرده ندارد.

گرچه من هم منکر نیستم برخی مردگان چیزی از دنیا نمیفهمند یا بسیار ناچیز متوجه میشوند.

آیه ی ۴۵ یونس، اسراء ۵۲، نازعات ۴۶ هم که منظور از این آیات کافران هستند که نظر بنده هم در مورد برخی کافران همین است. اینها ربطی به بحث ما نداره. ما در مورد شاهدان اعمال صحبت میکردیم و همه ی مردگان که از نظر من هم چنان هوشمند نیستند. به هر حال مومن و کافر، شهید و غیر شهید تفاوت دارد.

سوره ی فاطر آیه ۲۲:
اگر به آیات قبل توجه کنی معلوم است این آیه در مورد کسانی است که بر اثر گناه مرده اند. یعنی مرده دلی. ببینید خدا در آیه ی سوره ی انعام میفرماید: « أَ وَ مَنْ كانَ مَيْتاً فَأَحْيَيْناهُ وَ جَعَلْنا لَهُ نُور» یعنی خدا مرده دلی مومن را از بین برد و او را زنده کرد.

من فقط وقت کردم به یکی از تفاسیر اهل سنت در مورد این آیه مراجعه کنم، چه تفسیری بهتر از تفسیر قرطبی که فکر میکنم نزد اهل سنت اعتبار خوبی داشته باشد.

مرحوم قرطبی در تفسیر این آیه مینویسد:

(وَما يَسْتَوِي الْأَحْياءُ وَلَا الْأَمْواتُ) قَالَ ابْنُ قُتَيْبَةَ: الْأَحْيَاءُ الْعُقَلَاءُ، وَالْأَمْوَاتُ الْجُهَّالُ. قَالَ قَتَادَةُ: هَذِهِ كُلُّهَا أَمْثَالٌ، أَيْ كَمَا لَا تَسْتَوِي هَذِهِ الْأَشْيَاءُ كَذَلِكَ لَا يَسْتَوِي الْكَافِرُ وَالْمُؤْمِنُ. (إِنَّ اللَّهَ يُسْمِعُ مَنْ يَشاءُ) أَيْ يُسْمِعُ أَوْلِيَاءَهُ الَّذِينَ خَلَقَهُمْ لِجَنَّتِهِ. (وَما أَنْتَ بِمُسْمِعٍ مَنْ فِي الْقُبُورِ) أَيِ الْكُفَّارِ الَّذِينَ أَمَاتَ الْكُفْرُ قُلُوبَهُمْ، أَيْ كَمَا لَا تُسْمِعُ مَنْ مَاتَ، كَذَلِكَ لَا تُسْمِعُ مَنْ مَاتَ قَلْبُهُ.

امیدوارم این دفعه دیگر مرا متهم به تقطیع عبارات نفرمایید.

شما فرمودید: «شما یک آیه بیارید که گفته باشه مردگان نمی شنوند مگر برخی از آنها»
بنده مواردی را گفتم. این را هم باید بدانید که خدا همیشه اونجوری که ما میخوایم تو قرآن حرف نزده، خدا عاقلانه صحبت کرده. هر کس که بخواهد از این آیات منظور خدا را متوجه خواهد شد. چگونه خود خدا شهدا را زنده میداند؟

من گفته بودم: «ابن تیمیه در کتاب «اقتضاء الصراط المستقیم»، ج۲، صفحه ۲۶۲و ۲۶۳، در فصل، فصل فی عدم جواز سائر العبادات عند القبور، میگوید:
...فأما استماع الميت للأصوات، من القراءة أو غيرها - فحق.
» و شما بیان کردید: «نمیدونم چرا تشیع همیشه روایات رو بریده بریده میارن !!!!»

بنده قصدم بیان نظر ابن تیمیه در کتاب «اقتضاء الصراط المستقیم» بود که گفتم. حتما انتظار دارید کل کتاب را برایتان بنویسم؟

اگر بنده اشتباه گفتم، شما بفرمایید نظر ابن تیمیه در مورد اینکه میت صداها رو میشنود یا خیر، در کتاب «اقتضاء الصراط المستقیم» چیست؟ با آدرس دقیق از همین کتاب.

در پایان از حوصله ی شما در پاسخگویی به نظرات بنده سپاسگزارم ولی به نظرم جهت کوتاه شدن بحث مثل گذشته یک موضوع را توضیح دهیم و بعد سراغ بحث بعدی، اگر اینطوری پیش بریم ثمره اش کم میشه.

از اینکه خودمم گاهی تند میشم معذرت. شما برای بنده خیلی عزیز هستید.
     
  
مرد

 
iekdusti: پیامبر(ص) در پایان این حدیث میفرماید: آنچه را كه به آنها مى‏گويم، بهتر از شما مى‏شنوند، تنها تفاوت آنها با شما، اين است كه آنان نمى‏توانند پاسخ مرا بدهند.

تازه اینا که مردگان کافرند و بحث ما بر شاهدانی بود که اعمال ما را میبینند.
صحبت کردن پيامبر با مردگان جنگ بدر و يا شنيدن صدای پای دفن کنندگان در زمان های خاصی هستند که پيامبر آنها را بيان کرده است و خداوند در قرآن کريم به پيامبر خود خطاب ميکند و ميگويد: ." إِنَّكَ لَا تُسْمِعُ الْمَوْتَيٰ " يعنی: تو (ای محمد ) نمی توانی به مردگان چيزی بشنوانی. " وَمَا أَنْتَ بِمُسْمِعٍ مَنْ فِي الْقُبُورِ " تونمی‌توانی مردگان آرميده در گورها را شنوا گردانی .‏

iekdusti: خوب است به آیات قبل و بعد این آیه نیز توجه کنید که معلوم است منظور مرده دلان هستند.
خیلی جالبه دوست گرامی
iekdusti: آیه ی ۴۵ یونس، اسراء ۵۲، نازعات ۴۶ هم که منظور از این آیات کافران هستند که نظر بنده هم در مورد برخی کافران همین است. اینها ربطی به بحث ما نداره. ما در مورد شاهدان اعمال صحبت میکردیم و همه ی مردگان که از نظر من هم چنان هوشمند نیستند. به هر حال مومن و کافر، شهید و غیر شهید تفاوت دارد.
واقعا جابله!!!
اما کسانيکه مثل شما، منظور خداوند از « الموتی » در آيه مذکور را « کفار » می دانند و اگر ما نسبت ، بازهم دليل بر شنيدن مردگان نمي شود، چون خداوند به جای استفاده از « کفّار» از کلمه «الموتی» استفاده کرده است، بنابراين تشبيه انجام گرفته است و ما ميدانيم که در هر تشبيهی سه عامل اصلي وجود دارد: 1- مشبه = کفار 2- مشبه به = مردگان 3- وجه شبه = عدم شنيدن و اين را هم ميدانيم که در هر تشبيهی وجه شبه در مشبه به (الموتی) خيلی قويتراست از مشبه، يعنی وقتی می گوييم احمد همانند شير نترس است اين نترسيدن در شير خيلی بيشتر است تا در احمد، پس وجه شبه (عدم شنيدن) درمردگان بيشتر و به طريق اولی است ازکفاری که زنده اند.
برای جهان ما فرقی بین شهید، مقتول، میت ... وجود نداره دوست گرامی ! در همه این موارد روح از تن جدا شده و ارتباطش با ما قطع
درسته که اینها در اون دنیا در یک درجه نیستند ولی دلیل بر اینکه شهید بشنوه وجود نداره
iekdusti: چگونه خود خدا شهدا را زنده میداند؟
خداوند کفار رو هم در جهان برزخ دارای حیات میداند دوست گرامی
آیه ۱۶۹ آل عمران رو با آیه قبل بخونش متوجه می شوی چرا خداوند گفته شهدا زنده اند
در ضمن کیفیت زنده بودن شهدا مشخص نیست اینکه اونها روزیشون رو از خدا میگیرند چیه و چجوری مشخص نیست اونها مثل ما نهار میخورند؟!!! یا از الآن برخوردار از نعمتهای بهشتی هستند؟!!! خواب و بیداری دارنند؟!!! هیچکدام مشخص نیست ولی برای شما ظاهرا شنیدن و دیدنشون مشخص شده؟ اون هم معلوم نیست طبق کدوم آیه مشخص قرآ»ی!!
iekdusti: بنده قصدم بیان نظر ابن تیمیه در کتاب «اقتضاء الصراط المستقیم» بود که گفتم. حتما انتظار دارید کل کتاب را برایتان بنویسم؟
خیر کل کتاب نه ولی متن مربوط به اون قسمت رو میشه کامل آورد مخصوصا جایی که ابن تیمیه حرف خودش رو کامل میکنه
iekdusti: اگر بنده اشتباه گفتم، شما بفرمایید نظر ابن تیمیه در مورد اینکه میت صداها رو میشنود یا خیر، در کتاب «اقتضاء الصراط المستقیم» چیست؟ با آدرس دقیق از همین کتاب.
خدمتتون نظر اهل سنت در شنیدن صدای پای دور شوندگان بعد از تدفین برای میت رو گفتم
اما متن کامل اون مطلب از نرم افزار مکتبه شامله:
عند القبر خاصة، فليس عليه أحد من أهل العلم المعروفين، بل الناس على قولين:
أحدهما: أن ثواب العبادات البدنية: من الصلاة والقراءة وغيرهما، يصل إلى الميت، كما يصل إليه ثواب العبادات المالية (1) بالإجماع (2) . وهذا مذهب أبي حنيفة وأحمد وغيرهما، وقول طائفة من أصحاب الشافعي، ومالك (3) . وهو الصواب لأدلة كثيرة، ذكرناها في غير هذا الموضع (4) .
والثاني: أن ثواب البدنية لا يصل إليه بحال، وهو المشهور عند أصحاب الشافعي (5) ومالك. وما من أحد من هؤلاء (6) يخص مكانا بالوصول (7) أو عدمه، فأما استماع الميت للأصوات، من القراءة أو غيرها - فحق. لكن الميت ما بقي يثاب بعد الموت على عمل يعمله (8) هو بعد الموت من استماع أو غيره، وإنما ينعم أو يعذب بما كان عمله (9) هو، أو بما يُعمل عليه (10) بعد الموت من أثره، أو بما يعامل به. كما قد اختلف في تعذيبه بالنياحة عليه،
-----------------
(1) كالصدقة.
(2) انظر: المغني والشرح الكبير (2 / 242 - 430) في المغني. وانظر: (الأم) للشافعي (4 / 120) .
(3) نفس المصدر السابق.
(4) انظر: مجموع الفتاوى للمؤلف (24 / 309، 313) و (ص 366، 367) ، وسيفصله المؤلف بعد قليل.
(5) انظر: (الأم) للشافعي (4 / 120) .
(6) في (ب ط) : من يخص.
(7) في (ط) : بالصول.
(8) في (ب) : وهو.
(9) في المطبوعة: قد عمله في حياته هو.
(10) في المطبوعة: يعمل غيره عليه.

همان کتاب همان باب همان جلد و همان صفحه ای که شما آدرس داده بودید
شما متن بریده شده کتاب رو از سایتهای مذهبی تشیع آوردید که تنها نصف خط کتاب بودو اولش رو با نقطه چین و آخرش رو با نقطه تموم کردید در حالی که قسمت بعد رو که با کلمه "لکن" (بمعنی اما) شروع میشه رو تا آخر حذف کردید .
باید بدونید کتابهای ابن تیمیه غالبا اینجوریه که ایشون میاد نظرات مختلف رو بیان میکنه و در ادامه نظرات خودش رو میگه
همانطور که قبلا گفتم دوست ندارم به کتب و روایات دو طرف مراجعه کنیم که این خود باعث میشه بحثها جدلی بشه بنظرم همون قرآن ( نقطه اشتراک) کافی باشه ولی خواهشا اگر از کتابی مطلبی میارید کامل و بدون سانسور باشه
ممنونم
     
  
مرد

 
     
  
مرد

 
iekdusti: ما اگر به پتشتوانه ی جامعه ی خودمون نگاه کنیم میبینیم که کمتر از ۵۰ ساله که میخواهیم روی پای خود ایستاده و جامعه ای مستقل بر مبنای تفکر اسلام داشته باشیم. قبل از اون وابسته به کشورهای غربی بودیم و تامین کننده ی نیازهای اونها.
همچین تفکراتی خیلی خیلی عجیبه ...الان فقط شعار میدین وگرنه خیلی بیشتر مصرف کننده هتسیم نسبت به حتی قبل از انقلاب

دسته بیل و چوب بستنی مون رو هم از چین میاریم

نفت رو به ثمن بخص به زنجانی و هند و ترکیه میدیم و از اونها شکلات مارس و هوبی میاریم و ادامس ریلکس

نمیدونم چرا فکر میکنید وابستگی به امریکا با وابستگی به کره جنوبی و چین فرق داره

استقلال یک شوخیه بزرگه ...بزرگ و کثیف

ممکنه مبنای این تفکر اسلام رو بفرمائید


فرض محال که اسلام خوبه اگر البته بدیهای فراوانم اون مانند نقص حقوق انسانها خصوصا زنان و کودکان رو فاکتور بگیریم

حالا ممکنه بگید در این ۳۶ سال چطوری مبانی اسلام در این جامعه شکل گرفته یا حتی سعی شده شکل بگیره

مگر مساوات جزو این مبانی نیست ...عدالت مگر نیست

شما بمن بگو من از این تفکر اشتباه خارج بشم ؟؟؟؟

iekdusti: اما جوامع غربی صدها سال است که نه تنها به استقلال خود رسیدند بلکه به دنبال استفاده از مردم جهان برای اهداف خود هستند. نمونه ی این خودخواهی ها را در جنگهای جهانی شاهد هستید. در به استثمار کشیدن کشورها در چندین دهه ی گذشته شاهد هستید.
تفکر حاکم بر جهان از سال ۱۹۴۶ و جنگ جهانی دوما کاملا تفاوت کرده نه خوده غر و نه هیچکس دیگه معتقد نیست سیاست غرب همون سیاست هست

ضمنا خیلی خیلی طبعی است هر کشور قوی به فکر منافه خودش باشه حتی اگر اون منافع به ضرر دیگران تموم بشه

نکنه توقع داشتید مثلا انگلیسی ها بیان اخرین تکنولوژی پتروشیمی رو مجانی به ما یاد بدهند تا ما یاد بگیریم نفت رو تبدیل کنیم و از اونها دهها برابر پول بگیریم


اونچه پایداره منافع ملی است این سیاست غربه و انکارش هم نمیکنه

غرب اگر حتی چاقو هم باشه باز استفاده از اون لازمه منتها باید یاد بگیریم دستمون رو نبریم

iekdusti: به دلیل اینکه تفکر خود را در برابر فکر ما شکست خورده نبینند
بوی احمدی نژاد میدهید

کدوم تفکر ...همین تفکر رو توضیح بده ...شعار نده توضیح بده که این مملکت چطور به سمت تعالی رفته .....کدام استقلال کدام ازادی

iekdusti: به نظر من مسلمانان اگر در مباحث فرهنگی دچار ضعف هستند به دلیل ضعف دین و تفکرشان نیست
اتفاقا دقیقا به همین دلیل هست

خشونت ذاتی دین .....احکام جزایی ظالمانه....نقض حقوق زنان و کودکان ........اینها ضعف های ماست

iekdusti: بلکه به دلیل ضعف فرهنگ امروز جامعه ی شان است که با فرهنگ غرب درآمیخته است.
شعار نده مصداقی حرف بزن .....شعار که همه بلد هستند بدهند

فرهنگ یک جامعه چیه .....غیر از دین و اعتقاد و شرایط حاکم بر اونه ؟؟؟؟فرهنگ از اسمون که نیامده

فرهنگ یک امر کاملا بشری است

iekdusti: مسئولان دولتهایی غربی با سابقه ی زیاد در هدایت دولتهای خود و اقتصاد قوی خود نه تنها کشورهای خود را اداره میکردند بلکه کشورهای مستعمره ی خود را نیز اداره میکردند و ثروت زیادی اندوخته اند.

این قانون طبیعت است

مگر محمد وقتی به قدرت رسید به یهودی ها و سایر مملکت ها حمله نکرد و اونها رو مستعمره نکگرد

گفت یا مسلمان بشوید یا جزیه بدهید

اگر این کار بده قبل از همه مسلمونها اون رو انجام داده اند

iekdusti: معلوم است کسی که کمتر دغدغه ی مالی و اقتصادی و امنیتی دارد از آرامش بیشتری برخوردار است. راحتتر به وعده های دولتمردانش تمکین میکند و به قانون عمل میکند. معلوم است که نیازی به دروغگویی نمیبیند و...
قدرت اونها از اسمون نیامده که

فکر کردی چرا امریکا در عرض ۲۰۰ سال به این قدرت رسیده ......وایران بعد از ۲۵۰۰ سال که از ابرقدرتیش میگذره دیگر نتونسته تازه زمان شاه از الان بهتر بود

میدونم الان میگی اون زمان مستشاران نظامی امریکایی بودند

ولی عزیزم الان هم مستشاران هسته ای روسی جای اونها رو گرفتن


فکر کردی اون همه سرداری که در جنگ حماسه افریدند تربیت شده دست چه افرادی بودند ؟؟؟؟دست پرورده همین امریکایی ها و همون رژیم شاه که عرق ملیت و وطن دارند


دست پرورده های این نظام یا شدند همین جوانهایی که سال ۸۸ ریختند بیرون بر ضد نظام یا همین بچه سوسولهای فشن هستند که از سربازی فرار میکردند زمان شاه لباس سربازی مقدس بود و خانواده ها افتخار میکردند بچه هاشون تو ارتش باشن و امروز فرار میکنند و جعل میکنند و دنبال خرید خدمت هستند و هر سربازی از تظاهر به سربازی خجالت میکشه و همه میشن آشخور

یا جوانهایی هستند که در همون سال ۸۸ با میله آهنی و باتوم به جان زنان و مردان هم وطن خودشون افتادند و اونها رو تا سر حد مرگ زدند و کشتند و تجاوز کردند


زمان شاه اینقدر عرق ملی در وجود جوانان وطن وجود داشت که خیلی از اونها حاضر نشدند مردم رو بکشند

یک سر به امار واقعی بزن ببین چند تا کشته در بهمن و دی سال ۵۷ اتفاق افتاد و ببین با یک ماه از قتل عام های خلخالی قابل مقایسه است


در این ۳۶ سال هم که فقط شعار

راه قدس از کربلا میگذرد و بعد جام زهر نوشیدن

این پوپولیسم هست

iekdusti: این مسئله موجب پدیدار شدن اشکالات متعدد در جامعه میشود.
چرا کشوری که روی گنج خوابیده باید گسنه باشه

قیمت نفت زمان شاه و میزان صادرات اون رو ببین و با الان قیاس کن

کشورهای عربی صاحب نفت رو ببین و مقایسه کن

عراقی که در این ده سال از این ایران جلو زده و ارزش پولش بالاتر از ا رفته و الان برای رفتن به عراق باید بری تست ایدز و هپاتیت بدهی

iekdusti: اگر دولتمردان غرب انصاف داشتند و قائل به دموکراسی واقعی بودند چرا کشوری که میخواهد روی پای خود بایستد را اینگونه تحریم و زیر فشار اقتصادی قرار میدهند؟
چرا این همه کشور دیگه رو که روی پای خودشان ایستادند و جلو رفتند رو تحریم نکردند

هند-ترکیه-برزیل-امارات-کویت-قطر-و......

۱- کدومشون ده سال برنامه هسته ای خودش رو از همه دنیا پنهان کرده بود
۲- کدومشون رسما سپاه قدس برای عملیات برون مرزی داره و بیش از دهها پرونده ترور خارج از کشور داره که برخی رو اذعان کرده که دخیل بوده و یا وابستگان درجه یک مقامات بالای مملکت در اون دخیل بودند
۳- کدومشون مامن مخالفان کشورهای همسایه بودند مانند ایران مخالفان دولتهای کشورهای افغانستان-هند-عراق-عربستان-مصر-اخان المسلمین-اسرائیل-بحرین-کویت-امارات-و.....

همه این افاد در ایران با آغوش باز پذیرفته شده و به انونها قدرت و پول فراوان داده شده منهای عراق با هیچکدوم از این کشورها در حال جنگ نبودیم
     
  
مرد

 
من از شما خواهش یکنم ******

اگر اسلام خوبه و متعالی

لطفا چرایی و پاسخ من رو در مورد این احکام که در اسلام قطعی عستند رو بدهید


شعار ندهید

شما از انسانیت احکام اسلامی میگید ......پس بفرمائید اینها چیه


۱-ازدواج با دختر در هر سنی و خردسالی و نزدیکی کردن با دختر ۹ ساله یک حکم کاملا شرعیه حتی فتوای علمای شیعه بر حق لذت جنسی بردن از دختر خردسالی توسط همسرش معروفه

امام خمینی تحریر الوسیله ...در دسترس نداری من عکس بگیرم براتون بگذارم

امام خمینی میفرماید چنانچه مردی با دختر شیرخواری ازدواج نمود هر گونه تمتع و لذت بردن از آن دختر شیرخواره حتی تحفیذ(لاپایی کردن تا ارضا شدن) حلال است فقط دخول مشروط به ۹ سالگی کامل دختر است


۲-اجازه ازدواج یک مرد با چهار زن

حکم صریح اسلامه حالا اگر برای خودتون میپسندید ازش دفاع کنید تازه شیعه میگه غیر از این هر چی هم میخواهی صیغه کن

۳- ولایت مرد بر همسر در خروج از خانه و اجازه هر کاری

چرا اجازه زن باید دست مرد باشه

در مسافرت در کار در تحصیل و حتی در خروج از خانه به قصد عیادت پدر علما میگن اگر زنی برای عیادت پدر در حال مرگش از خانه بدوناذن شئهر خارج شود مرتکب گناه شده و ملایک او را تا زمان برگشتن نفرین میکنند

مگر زن کنیز مرده ...اینها احکام متعالی اسلامه دیگه ...نه


بقیه اش باشه اگر تونستید جواب اینها رو بدهید

ویرایش شد .
-------------
لطفا" کل کل نکنید .
     
  
مرد

 
iekdusti: چه زمان خاصی؟ پس از کشته شدن کفار، عده ای را داخل چاه انداختند و پیامبر(ص) با آنان صحبت کردند و به برخی اصحاب فرمودند آنان بهتر از شما می فهمند. دیگه چی از این واضحتر؟
دیگه چی از این واضحتر؟!!
این واضحتر از اون روایت:
سوره فاطر آيه 22

وَمَا يَسْتَوِي الْأَحْيَاء وَلَا الْأَمْوَاتُ إِنَّ اللَّهَ يُسْمِعُ مَن يَشَاءُ وَمَا أَنتَ بِمُسْمِعٍ مَّن فِي الْقُبُورِ ‏

‏و مردگان و زندگان هم مساوي نمي‌باشند . خداوند هر كس را بخواهد شنوا ( و پذيراي حق و حقيقت ) مي‌گرداند ، و تو نمي‌تواني ( پند و اندرز آسماني را به دل دلمردگان فرو بري ، همان گونه كه نمي‌تواني ) مردگان آرميده در گورها را شنوا گرداني .‏

iekdusti: تازه منم که گفتم به نظر من هم برخی مردگان بعد از مرگ، اصلا چیزی نمیفهمند.
با توجه به روایتی که از اهل سنت نقل میکنید مردگان کفار هم می شنوند پس کدوم برخی چیزی نمیفهمند؟اهل کتاب؟منافقین؟....؟
iekdusti: به این آیات در پست قبلی پاسخ دادم به همین دلیل شما را به مطالعه ی آن ارجاع میدهم. اگر هنوز در قسمتی شبهه ای باقی مانده از همان قسمت سوال کنید.
iekdusti: سوره ی فاطر آیه ۲۲:
اگر به آیات قبل توجه کنی معلوم است این آیه در مورد کسانی است که بر اثر گناه مرده اند. یعنی مرده دلی. ببینید خدا در آیه ی سوره ی انعام میفرماید: « أَ وَ مَنْ كانَ مَيْتاً فَأَحْيَيْناهُ وَ جَعَلْنا لَهُ نُور» یعنی خدا مرده دلی مومن را از بین برد و او را زنده کرد.
آیات قبل از این آیه هم همین گونه مثالهاست ، در آیات قبل اوموه:
سوره فاطر آيه 20
‏ وَلَا الظُّلُمَاتُ وَلَا النُّورُ ‏
‏و تاريكيها و نور هم همسان نمي‌باشد .‏
سوره فاطر آيه 21
‏متن آيه : ‏
‏ وَلَا الظِّلُّ وَلَا الْحَرُورُ ‏
‏و سايه و گرماي سوزان هم يكي نيست .‏
خداوند در این آیات برای نشان دادن فرق کفار سنگ دل با دیگران ، نقیضهائی رو بیان میکنند از جمله تفاوت روشنائی با نور و همینطور سایه و گرما رو مثال میزنه و بعد تفاوت زنده با مرده رو بیان میکنه که مردگان رو نمیشه شنواند
به خدای احد و واحد از این واضحتر نمیشه بیان کرد
البته گفتم روایاتی هست که مثلا مرده صدای پای دور شوندگان تدفینش رو میشنوه یا همون روایتی که شما آوردین یا مثلا پیامبر از سفر معراج نقل میفرمایند که موسی رو دیدم در قبرش مشغول نماز است اما اینها در شرایط خاص هستند و بیشتر به معجزات پیامبر میمونند تا حقیقت
iekdusti: بنابراین شما که نمیخواهید بگویید از این آیه برداشت میشود مردگان نمیشنوند و نمیخواهید بگویید که چون کفار به مردگان تشبیه شدند پس کفار هم گوش نداشتند و صدای پیامبر(ص) را نمیشنیدند و اصلا در عالم دیگری سیر میکردند.
در مثالی که من در پست قبلی آوردم" احمد مثل شیر شجاع است" یعنی احمد حیوانه؟ خیر همانطور که گفتم مشخصه که شیر خصلتی براش قائل شدیم که شجاعت هست و اون شجاعت در شیر بیشتر از احمد هست
اینجا هم همینه خصلتی رو از مرده مثال آورده خداوند که نشنیدنه و با این خصلت کفار سنگ دل رو به اونها تشبیه کردهو اینکه چگونه مرده نمیشنونه این کفار هم مثل همون مرده ها صدای دعوتت رو نمی شنون
iekdusti: واضح است که فایده ای ندارد برای کسی که مرده، انسان تبلیغ دین کنه. اون دیگه مرده و نمیتونه ایمانی بیاره، دیگه کسی از ایمانش خبر دار نمیشه. دیگه دنیا که دار امتحان بود براش تموم شده.
در این شکی نیست که منظور آیه همینه که نمی تونی کفار رو بیدار کنی و به راه راست هدایت کنی این بحثی درش نیست
منظور مثالی هست که بیان شده و تشبیه بکار رفته
در آیه ۱۹ سوره فاطر هم میبینیم که خداوند می فرمایند:
نابینا و بینا یکسان نیستند ،در اینجا آیا نمیشه همانطور که بینا هدایت میشه نابینا رو هم هدایت کرد؟ طبق برداشتی که شما از آیه ۲۲ دارید؟
همه آیات مشخص میکنند که خداوند تفاوتها رو بیان میکنند در آیه ۱۹ ، بینائی رو با کوری ، در آیه بعدی نور و روشنائی در آیه بعدی سایه یا خنکی رو به گرما و در آیه ۲۲ کری و شنوائی ، پس وقتی برای کفار میگه کور با بینا یکسان نیستند منظور در راه رفتن اونهاست یا درک بصریشون وقتی برای کفار میگه خنکی و گرمی یکسان نیستند منظور درجه هواست وقتی میگه روشنائی و تاریکی یکسان نیستند منظور اینه که در تاریکی نمیشه دید و در نور همه چیز معلوم و وقتی از نشنیدن مرده یا زنده میگه منظور همون شنوائی هست
iekdusti: ارتباط ما با اونها قطع شده و اونها از این دنیا رفتند، روح از جسمشان خارج شده، اما این منافاتی نداره که برخی از مردگان مثل شهدا که آیه ی قرآن هم دلالت بر زنده بودنشان میکنه از این دنیا اطلاع هم داشته باشند.
باز به بحث زنده بودن شهدا و اشاره اون در قرآن برگشتید!!!
همه نفوس بعد از زندگی در دنیای فانی میمیرن و زندگی جدیدی رو در جهان برزخ شروع میکنند پس تنها شهدا نیستند که زنده هستند اگر قرآن به زنده بودن شهدا اشاره کرده به زنده بودن بقیه نفوس در برزخ هم اشاره کرده است
اما چجوری از اون آیات برداشت میکنید که شهیدان میشنوند رو من نمی فهمم میشه توضیح بدید چطوری اثبات میکنید که شهیدان میشنوند؟!
من الآن دنبال این سوال گشتم و در سایت http://www.askquran.ir/thread27608.html این مطلب رو دیدم:
سلام و خسته نباشید منظور قرآن از اين كه می فرمايد: «شهيدان زنده اند» چيست؟
با سلام و عرض ادب
در مورد سوال شما باید عرض کنم که در ذیل آیه 154 سوره بقره تحت عنوان((و لا تقتلوا لمن یقتل فی سبیل الله اموات بل احیاء ولكن لاتشعرون)) كه به زنده بودن شهیدان اشاره كرده و اقوال مختلفی از طرف مفسرین ارائه گردیده است.


برخی گفته اند كه منظور این است كه شهدا بزودی در قیامت زنده خواهند شد. برخی نیز گفته اند كه : كشته شدگان در راه خدا، دارای هدایت و ایمان و دین صحیح هستند، نمرده اند و زنده هستند. برخی دیگر گفته اند : مقصود این است كه، چون از شهیدان، نام نیك در این دنیا باقی مانده است زنده می باشند. مفسرین دیگر نیز اقوال دیگری را آورده اند كه هر كدام به نوعی بیان كننده حیات شهدا می باشد و همه این اقوال به زنده بودن آرمان و اهداف شهیدان در جامعه باور دارند.
.

توضیح همون آیه در ترجمه و تفسیر نور اهل سنت:
سوره بقرة آيه 154
‏ وَلاَ تَقُولُواْ لِمَنْ يُقْتَلُ فِي سَبيلِ اللّهِ أَمْوَاتٌ بَلْ أَحْيَاء وَلَكِن لاَّ تَشْعُرُونَ ‏
‏و به كساني كه در راه خدا كشته ميشوند مرده مگوئيد ، بلكه آنان زندهاند ، وليكن شما ( چگونگي زندگي ايشان را ) نميفهميد .‏

‏توضيحات : ‏
‏« أَمْوَاتٌ » : مردگان . « أَحْيَآءٌ » : زندگان . واژههاي اموات و احياء ، خبر مبتداي محذوف بوده و تقدير چنين است : هُمْ أَمْوَاتٌ بَلْ هُمْ أَحْيَآءٌ . « لا تَشْعُرُونَ » : احساس نميكنيد . نميفهميد . پي نميبريد .‏
http://tafseerenoor.persiangig.com/surah_002.htm
یکی از علمای ما در ماه رمضان تو مسجد اینطور میگفت که در جنگ بدر یا احد یادم نیست دقیقا، یکی از جوانان مسلمان شهید شد مادرش که خیلی به پسرش علاقه داشت به پیامبر معترض شد که من پسرم رو از تو می خوام پسرم بخاطر تو کشته شده ( مرده)! بعد اون آیه نازل شد که کسانی که در راه خدا کشته می شوند مرده نپندارید بلکه اونها زنده هستند و روزیشون رو از خدا میگیرند.
و گفت منظور اینه که فکر نکنید هر کی در جنگ کشته شد دیگه فانی میشه خیر بلکه اینهائی که بخاطر خدا و دین خدا میمیرند جایگاه ویژه ای نزد خدا دارنند و برخوردار از نعمات الهی و این معنی رو نمیده که اونها زندگی برزخیشون فرق داره با مومنین دیگه و مثلا میتونن بشنوند و اجابت کنند.
iekdusti: اما اون عالم برای بنده بیش از شما مشخصه، چرا که در این رابطه روایات متعددی داریم.
باز رفتید سراغ روایت !
باشه لطف کنید روایات صحیحی از پیامبر بیارید که گفته باشند شهدا زنده هستند و می شنوند؟
iekdusti: کاش حالا که متن رو به صورت کامل آوردید به مطلبی که بنده هم برای شما نوشته بودم نگاه میکردید که بنده در آن مطلب در صدد بیان اصل نظر ابن تیمیه بودم نه تفصیلات آن. بنده نوشته بودم: بنابراین او اینکه مردگان صدای زنده ها را میشنوند میپذیرد
شما اگر لطف کنید ترجمه اون روایت رو بنویسید ممنون میشم ترجمه متنی که من گذاشتم لطفا ،تا متوجه بشیم چی نوشته
iekdusti: همین و بس. آیا من دروغی گفتم؟ وقتی شما بنده را متهم میکنید که متن را بریدم یعنی دارم به ابن تیمیه دروغ میبندم. آیا اینطوره؟
خیر من معتقدم امری رو که ابن تیمیه به دیگران نسبت داده برای شما اینطور جلوه داده که نظر خود ابن تیمیه هست
لطف کنید ترجمه اون روایت رو بیارید تا ببینیم چه کسی چی گفته) ابن تیمیه چنین حرفی زده یا اقوال گروههای دیگر است(
iekdusti: برای بحث ما همین کفایت میکند. همین که بدانیم از نظر ابن تیمیه مرده میشنود.
برای بار سوم در این پست استدعا دارم ترجمه کامل اون روایت رو بیارید، از شیوه صحبتهاتون چنین به نظر می رسه که به عربی اشراف دارید با تشکر و امتنان فراوان
     
  
مرد

 
iekdusti: اما برخی ممکن است لحظات خاصی را بفهمند. و... ما در اون عالم نیستیم که بتوانیم از چگونگی آنجا نظر دهیم
آفرین من هم همین رو گفتم ما از کیفیت زندگی شهدا آگاه نیستیم و اینکه چه روزیی از خداوند میگیرند ( البته برای شما اشتباها امر مشتبه شده که روزی میخورند)
iekdusti: فقط تعدادی آیات و روایات از کسانی که از آنجا باخبر بودند به ما رسیده که صبق آنها چنین چیزی برداشت میشود.
من هنوز منتظر ذکر روایاتی که این قول را تایید میکنند از رسول الله هستم
iekdusti: اگر مطلع باشید و فراموش نکرده باشید بحث ما در مورد شاهدان اعمال بود که آیا آنان که از دنیا رفتند از وضعیت ما باخبرند؟ ما کاری به همه ی مردگان نداشتیم. اما چون بحث به آنجا کشید بنده نظر خود را در اینکه ممکن است برخی مردگان از وضعیت دنیا مطلع باشند - حالا چه لحظه ای، چه مدتی و چه همیشگی- دادم.
از نظر من پیامبر وفات کرده و مثل دیگر افراد شامل آیه " کل نفس ذائقه الموت" و " انك ميت وإنهم ميتون ‏" هستند و با توجه به اینکه باز در آیه ۲۲ فاطر ایشون قدرت شنوائی ندارند اونهم شنوائی و فهمی شبیه خداوند که در آن واحد کل حداقل امتش رو درک کنه
iekdusti: جواب همان است. نظر بنده این است که خدا در مقایسه ی زنده و مرده میخواهد به تفاوت در شنیدن زنده و مرده تمسک نماید که این تفاوت زنده و مرده در تاثیر پذیری است. شنیدن کلام توسط مرده سودی ندارد چون کاری نمیتواند انجام دهد. اما زنده میتواند عکس العملی داشته باشد. کفار هم گوش داشتند اما مانند مرده، خود را به نشنیدن میزدند.
راجب این موضوع به اندازه کافی سخن گفتیمادامه آن را جایز نمیدانم چون اتلاف وقته iekdusti: همیشه روایات هم اونطور که ما میخواهیم نیستند. خداوند در آیات قرآن فرموده زنده اند و معلوم است این زندگی با افراد معمولی که میمیرند و به عالم برزخ میروند متفاوت است.
دوست عزیز زندگی در عالم برزخ خاص شهدا نیست یعنی در عالم برزخ همه نفوس دارای زندگی هستند
آیه 11 سوره مؤمن:

قَالُوا رَبَّنَا أ‌َمَتَّنَا اثْنَتَین‌ِ وَأ‌َحْییتَنَا اثْنَتَین‌ِ فَاعْتَرَفْنَا بِذُنُوبِنَا فَهَلْ إ‌ِلَى خُرُوج‌ٍ مِنْ سَبِیل‌ٍ.

آنها می‌گویند خدایا ما را دوبار میراندی و دوبار زنده کردی، هم اکنون به گناهان خود اعتراف داریم آیا راهی برای خروج از (دوزخ) وجود دارد؟

این آیه گفتار کافران در قیامت است، روشن است که تصور دوبار مرگ و دوبار حیات بدون تصور وجود عالم برزخ بی‌معناست. این دوبار مردن و دوبار زنده شدن بدین صورت است: مردن در دنیا، زنده شدن در برزخ، مردن در برزخ و زنده شدن در قیامت.
پس تصور نکنید که تنها شهیدان یا پیامبران پس از مرگ به زندگی ادامه میدهند
iekdusti: نه خیر بنده به عربی اشراف ندارم و با تشکر از شما دوست دارم از ترجمه ی شما استفاده کنم.
شما برای استناد به حرفهاتون روایتی رو ذکر کردید از ابن تیمیه بعد میگید اشرافی بر عربی هم ندارید !!!!پس چگونه شما از اون روایت برداشتون رو کردید؟ یا شما خودتون ترجمه کردید یا ترجمه رو از جائی دیدید ؛ اون منبعب که این روایت رو ترجمه کرده کجاست؟
iekdusti: به هر حال آیه طوری صحبت کرده که حتی از روزی خوردن هم مطلبی بیان کرده.
سوره آل عمران آيه 169

‏ وَلاَ تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُواْ فِي سَبِيلِ اللّهِ أَمْوَاتاً بَلْ أَحْيَاء عِندَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ ‏


‏و كساني را كه در راه خدا كشته ميشوند ، مرده مشمار ، بلكه آنان زنده اند و بديشان نزد پروردگارشان روزي داده ميشود .‏
میشه لطف کنید بفرمائید از کجای این آیه شما برداشت کردید که روزی داده میشوند منظور خوردن هست؟
     
  
صفحه  صفحه 70 از 74:  « پیشین  1  ...  69  70  71  72  73  74  پسین » 
مذهب
مذهب

Real Islam - اسلام راستین

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA