انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
فرهنگ و هنر
  
صفحه  صفحه 4 از 4:  « پیشین  1  2  3  4

تاریخچه و تمدن انگلستان


مرد

 
آب و هوای انگلستان

انگلستانی دارای آب و هوایی نسبتاً معتدل می‌باشد که در زمستان از صفر درجه پایین‌تر و در تابستان از ۳۲ درجه بالاتر نمی‌رود.سردترین ماه سال ژانویه و فوریه و گرم‌ترین ماه سال ماه ژوئیه است.

ورزش در انگلستان

انگلستان پس از سده ۱۹ میلادی در بخش ورزش پیشرفت‌های بسیاری داشته است، ورزش‌هایی مانند فوتبال، کریکت، راگبی ۱۳ نفره، راگبی ۱۵ نفره، تنیس، بدمینتون، اسکواش،هاکی، بوکس، دارت، بیلیارد، اسنوکر، تنیس روی میز، تروبرد و نت‌بال از این کشور منشأ گرفته است. همچنین قایق‌رانی و مسابقات فرمول یک به وسیله انگلیسی‌ها پیشرفت‌های بسیاری کرده‌است.

فوتبال محبوب‌ترین ورزش در کشور انگلستان است. تیم ملی فوتبال انگلستان در جام جهانی فوتبال ۱۹۶۶ و در ورزشگاه ومبلی قهرمان این مسابقات شده‌است.

باشگاه فوتبال شفیلد یونایتد که در سال ۱۸۵۷ میلادی تأسیس شده، از سوی فیفا به عنوان قدیمی‌ترین باشگاه فوتبال معرفی شده‌است. باشگاه‌های لیورپول، منچستر یونایتد، ناتینگهام فارست و استون ویلا و چلسی قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شده‌اند، همچنین تیم‌های آرسنال و لیدز یونایتد در فینال این مسابقات حضور داشته‌اند.


ورزش انگلستان در ۱۹۹۳ (میلادی)

فوتبال انگلستان در ۱۹۹۲–۹۳ (میلادی)

◘ جام خیریه انگلستان ۱۹۹۲
◘ فینال جام در جام اروپا ۱۹۹۳


جام خیریه انگلستان ۱۹۹۲ ، ۷۰امین رقابت سالانه مابین قهرمانان لیگ برتر انگلستان و جام حذفی فوتبال انگلستان است.

این مسابقه در تاریخ ۹ آگوست ۱۹۹۲ مابین تیم‌های لیدز یونایتد و لیورپول در ورزشگاه ومبلی لندن برگزار شده‌است.

تیم لیدز یونایتد در این مسابقه توانست با نتیجه چهار بر سه به پیروزی برسد.


فینال جام در جام اروپا ۱۹۹۳، رقابت پایانی جام در جام اروپا در سال ۱۹۹۳ میلادی است که مابین دو تیم باشگاه فوتبال پارما و باشگاه فوتبال رویال آنتورپ برگزار شده‌است.

این مسابقه که در تاریخ ۱۲ مه ۱۹۹۳ انجام شده‌است با نتیجه ۳ بر ۱ به سود تیم باشگاه فوتبال پارما به پایان رسید.
ﻋﻴﺐ ﻧﺪﺍره ﻛﻪ " ﺗﻨﻬﺎیی "
ﺧﺪاﻡ ﺗﻨﻬﺎﺳﺖ. . .
     
  
مرد

 
وضعیت جغرافیایی کشور انگلستان

کشور انگلستان با ۲۴۴۰۴۶کیلومتر مربع وسعت معادل ۹۳۶۰۰ مایل مربع (هفتاد و چهارمین کشور جهان) در نیمکره شمالی، در غرب قاره اروپا، در شرق اقیانوس اطلس شمالی، در کنار دریای مانش از سمت جنوب، دریای شمال از مشرق و دریای ایرلند در مغرب، واقع شده و متشکل ازدو قسمت اصلی است که نصف النهار مبداء از جنوب شرقی آن (ناحیه گرینویچ در حومه لندن) می گذرد.

قسمتی از انگلستان (در ایرلندشمالی) با جمهوری ایرلند(ایرلند جنوبی) مرز مشترک دارد. سرزمین بریتانیا از مساحتی معادل کشور نیوزیلند و نیمی از خاک کشور فرانسه برخوردار میباشد. این سرزمین از چشم اندازهای مختلفی برخوردار بوده و سهم عمده اراضی آن ، به جز مناطق شمالی و جنوب غربی، نسبتا مسطح و کم ارتفاع است و این درحالی است که بیشتر قسمتهای ولز و اسکاتلند از سرزمینهای کوهستانی متشکل می گردد.

به طور کلی می توان گفتکه کشور انگلستان به ناحیهای کوهستانی در شمال و غرب و ناحیه ای پست در شرق قابل تقسیم است کهدهانه رودخانه اگز (اگزتر) درجنوب غربی و رودخانه تیس(تی ساید) درشمال شرقی، تا حدودی مرز بین این مناطق را مشخص می نماید.

آب و هوای بریتانیا ، اگر چه بسیار متغیر بوده و در تمام مواقع سال بارانیاست، معمولا ملایم و معتدل است. آب و هوای غرب کشورمرطوب و ملایم تر از شرق کشور است، درحالیکه شمالغربی مرطوبترین ناحیه کشور است. اسکاتلند و شمال کشور نیز از زمستان های سختی برخوردار بوده و از بارش برف زمستانی فراوانی برخوردار می باشند.

جنوب شرقی کشور نیز از بهترین و گرمترین آب و هوا برخوردارمی باشد و این درحالیست که حتی دراین قسمتها نیز امکان بروز زمستانهای طولانی، سرد و پربارش وجود دارد.متوسط درجه حرارت درماه ژانویه۴درجه سانتیگراد (معادلF 39 )و طیماه ژوئیه۱۸درجه سانتیگراد(معادلF64)می باشد. اگرچه ممکن است در تابستان درجه حرارت در جنوب شرقی بر۲۶درجه سانتیگراد (F 79)بالغ گردد.

بریتانیا در سواحل شمال غربی اروپا واقع شده‌است و توسط دریای شمال از شبه جزیره اسکاندیناوی و هلند، و توسط کانال مانش از فرانسه جدا می‌گردد. این کشور از دو جزیره اصلی تشکیل شده است؛ جزیره اصلی و بزرگ‌تر «بریتانیای کبیر» نامیده می‌شود و شامل اسکاتلند، ولز و انگلستان (انگلند) است.

جزیرهٔ دیگر «ایرلند» است که توسط دریای ایرلند از بریتانیای کبیر جدا می‌شود و شامل ایرلند شمالی (در شمال) و جمهوری ایرلند (در جنوب) می‌باشد. جمهوری ایرلند (ایرلند جنوبی) یک کشور مستقل و عضوی از اتحادیه اروپا است و بخشی از کشور بریتانیا محسوب نمی‌شود.

قواعد نامگذاری جزایر بریتانیا

۷۶ درصد زمین‌های بریتانیا زیر کشت هستند، و اگرچه عده کمی از جمعیت این کشور به کشاورزی مشغول هستند، اما تولیدات آنها، علاوه بر تأمین نیازهای داخلی، به خارج نیز صادر می‌شوند.

این کشور دارای چراگاههای دائمی زیادی است . در اقتصاد بریتانیا، صیادی و جنگلداری جایگاه ویژه‌ای دارد. ذخایر معدنی آن شامل: زغال سنگ که در صنعت تولید برق بکار می‌رود؛ نفت و گاز طبیعی که در مراکز صنعتی، تجاری و مسکونی به مصرف می‌رسند، و منیزیم، فسفات – مس و آنتیموان است.

صادرات این کشور که شامل: گوشت – لبنیات – کالاهای الکترونیکی - ماشین آلات صنعتی - اتومبیل - کشتی – قطعات و موتور هواپیما - غلات – تنباکو و نفت می‌باشد. بریتانیا از خدمات یک شبکه حمل و نقل بسیار گسترده بهره مند است.
ﻋﻴﺐ ﻧﺪﺍره ﻛﻪ " ﺗﻨﻬﺎیی "
ﺧﺪاﻡ ﺗﻨﻬﺎﺳﺖ. . .
     
  
مرد

 
(F 79) این کشور را می توان از لحاظ طبیعیبه سه ناحیه به ترتیب ذیل تقسیم نمود:

ناحیه اسکاتلند در شمال

قسمت اعظم ارتفاعات کشور در آن واقع گردیده و ناحیه ایسرسبز و پوشیده از چمنزار است که قسمت عمده جنگلهای کشور را در برگرفته است. رودهای زیادی در آن جریان دارند که از آن جمله میتوان به رودهای دی، کلیاد وتوئید اشاره نمود. آب و هوای انگلستان معتدل کوهستانی و اقیانوسی است.بلندترین نقطه آن قله بن نویس با ۱۳۴۳ متر ارتفاع است.

از جمله جزایر مهم کشور می توان از جزایر شتلند، اورکنی و هبرید (داخلی و خارجی) و جزیره های کوچکتر آیلی، لوئیس، مال، رم و ارن نام برد.

ناحیه آلستر ( ایرلند شمالی )


ناحیه آلستر، قسمتی از شمال جزیره ایرلند است، که ناحیه ای نسبتا کم ارتفاع می باشد، اما از نقاطی با ارتفاع زیاد برخوردار بوده و جنگل های آن عمدتا در همیننواحی واقع شده اند.
رودهای بن، رو و بلاک واتر از جمله مهم ترین رودها، و مگی و راتلی نیز از جمله مهمترین جزایر آن محسوب می گردد. آب و هوای ناحیه مذکور، معتدل و مرطوب است.

سایر نقاط ( انگلند و ویلز )

مناطق انگلند و ویلز، قسمتجنوبی جزیره اصلی را شامل می گردند. نواحی وسیعی از آن را جلگه ها، مراتع و نواحیپست پوشانده اند. نواحی مرتفع آن عمدتا در شمال و غرب واقع شده اند. از جمله مهمترین رودهای مهم آن می توان به تیمز (تایمز)، اوز، ایون، مرزی، هامبر، تاین، ترنت و سورن اشاره نمود. از جمله جزیره های مهم آن نیز می نوان از جزایرهالی، انگلسی، وایت وشپی نام برد. بلندترین نقطه این منطقه، قله سنودنبا۵۸۰/۱متر ارتفاع می باشد.

بطور کلی آب و هوای مناطق فوق، بعلت تأثیرپذیری از جریان گلف استریم که تا کناره های غربی و جنوبی آن را فرا میگیرد، معتدل و همراه با بارندگی های فراوان همراه می باشد.

از جمله مهمترین بنادر مهم انگلستان نیز می توان به بندر لندن در مصب رود تیمز، گلاسگو درکنار رود کلاید، لیورپول و بلفست در ساحل دریای ایرلند، کاردیف در تنگه بریستول و ساوت همپتن در ساحل دریای مانشاشاره نمود.
ﻋﻴﺐ ﻧﺪﺍره ﻛﻪ " ﺗﻨﻬﺎیی "
ﺧﺪاﻡ ﺗﻨﻬﺎﺳﺖ. . .
     
  
مرد

 
بررسی صنعت فولاد انگلستان

بریتانیا و ایرلند شمالی به مجموعه‌ایمتشکل از انگلیس، ولز، اسکاتلند و ایرلندشمالی اطلاق می‌شود. این کشور در منابع فارسی اغلب به‌طور خلاصه انگلیس خوانده می‌شود.

انگلیس در سواحل شمال‌غربی اروپا قرار دارد و شامل دو جزیره اصلی است. یکی اسکاتلند، ولز و انگلیس و دیگری ایرلندشمالی را در خود جای داده، این کشور با کانال مانش از فرانسه که در غرب آن قرار دارد جدا می‌شود، آب وهوایی نسبتا سرد دارد و پایتخت آن لندن، لقب مه‌آلود را با خود یدک می‌کشد.

اقتصاد انگلیس

در رابطه با اقتصاد کشور انگلیس زغال‌سنگ که در صنعت تولید برق به‌کار می‌رود مهم‌ترین ماده معدنی این کشور است. نفت و گاز طبیعی که در مراکز صنعتی، تجاری ومسکونی به مصرف می‌‌رسند و منیزیم، فسفات، مس و آنتیموان از دیگر منابع آن کشور هستند.

سالانه 3/2 میلیارد کیلو وات برق از این کشور به دیگر کشورها صادر می‌شود. (آمارهای سال 2004 میلادی) تولید نفت در این کشور 075/2 میلیون بشکه در روز و مصرف داخلی آن 827/1 میلیون بشکه است.

روزانه 956/1 میلیون بشکه نفت که به نفت برنت مشهور است از این کشور صادر می‌شود. انگلیسی‌ها همچنین روزانه 654/1 میلیون بشکه نفت وارد کشورشان می‌کنند که معمولاهمین نفت است که در این کشور برای مصرف داخلی به کار می‌رود.

شرکای تجاری انگلیس در بخش صادرات آمریکا 13/9 درصد، آلمان10/9 درصد، فرانسه 10/4 درصد، ایرلند 7/1 درصد، هلند 6/3 درصد، بلژیک 5/2درصد و اسپانیا 4/5 درصد است. آنچه انگلیس صادر می‌کند شامل کالاهایتولیدی، سوخت، مواد شیمیایی و دارویی، غذا، نوشیدنی و تنباکوست.

مهم‌ترین شرکای تجاری انگلیس در بخش واردات آلمان 8/12 درصد، آمریکا 9/8 درصد، فرانسه 9/6 درصد، هلند 6/6 درصد، چین 5/3 درصد، نروژ 4/9 درصد و بلژیک 5/4 درصد است.

تولید ناخالص داخلی آن در سال 2006 میلادی براساس اعلام بانک جهانی 928/1 تریلیون دلار بود. 75 درصد این تولید در بخش خدمات و 1/24 درصد آن در بخش صنعت است.

سرمایه صندوق ذخیره ارزی آن در سال 2006 میلادی 04/47 میلیارد دلار برآوردشد. 48/30 میلیون نیروی کار دارد و نرخ بیکاری در این کشور 9/2 درصد است. 17 درصد از مردم آن زیر خط فقر زندگی می‌کنند.
ﻋﻴﺐ ﻧﺪﺍره ﻛﻪ " ﺗﻨﻬﺎیی "
ﺧﺪاﻡ ﺗﻨﻬﺎﺳﺖ. . .
     
  
مرد

 
تولید فولاد

در بین سال‌های 1997 تا 2002 میزان تولید فولاد با افت مواجه شد وبدنبال آن در سال‌های 2003 تا 2008میزان تولید این کشور به 13 تا 14 میلیون تن در سال ارتقا یافت. در اواخر نیمه دوم سال 2008 بحران اقتصادی جهانی منتج به کاهش شدید تولید صنعت فولاد این کشور شد و در ماه دسامبر و قبل از آغاز روند بهبود در اقتصاد جهانی به کمترین میزان خود رسید.

هر چند میزان صادرات کارخانه Teesside در ماه فوریه 2010 به کشورهای آسیایی افزایش چشمگیری داشت، اما میزان کل تولید فولاد انگلستان در این سال حدود 2 درصد پایین‌تر از سال 2009 میلادی بود.

به استثنای میزان تولید شرکت Teesside، با یک مقایسه ساده می‌توان دریافت که میزان تولید انگلستان در سال 2010 بالغ بر 25 درصد بالاتر از میزان تولید این کشور درسال 2009 است، اما کماکان 11 درصد کمتر از سطوح تولید سال 2008 میلادی است.

همان‌گونه که در نمودار مشاهده می‌کنید سال 2008 اوج میزان تولید فولاد خام کشور انگلستان بوده، به‌طوری که تولید این کشور در این سال در مقطعی به هفته‌ای 300 هزار تن فولاد خام نیز رسیده است. با آغاز سال 2009 میلادی و شروع بحران اقتصادی جهانی تولید فولاد این کشورنیز بشدت کاهش یافت و در کمترین مقدار خود به 1/127 هزار تن در هفته رسید.

در سال 2010 نیز میزان تولید فولاد خام این کشور با نوسانات بسیاری همراه بوده و با تولید242 هزار تن درهفته در انتهای سال 2009 به تولید 6/148 هزار تن رسیده و میزان تولید فولاد خام انگلستان در ماه مارس 2011 نیز بالغ بر 7/177 هزار تن در هفته بوده است.

میزان تقاضای فولاد

میزان تقاضای فولاد در سال 2009 با افت مواجه شد که بیشتر مربوط به کاهش تقاضای داخلی بوده، به‌طوری که واردات نسبت به صادرات و مبادلات داخلی با افت شدیدتری مواجه شد.

میزان تقاضای فصلی در سه ماهه نخست سال 2009 به مقدار ناچیزی رسید، در حالی‌که میزان تقاضا در سه ماهه نخست سال 2010 با 40 درصد افزایش نسبت به گذشته مواجه شد. در سه ماهه دوم این سال یعنی قبل از شروع تعطیلات، افزایش بیشتری در تقاضای فولاد این کشور مشاهده شد و سه ماهه سوم نیز تحت تاثیر تعطیلات سال نو با افت در میزان تقاضای فولاد همراه شد.

در سه ماه انتهایی سال 2010 میزان تقاضا با رکود بیشتری همراه شد که ناشی از تاثیر بارش شدید برف برحمل و نقل محصولات فولادی بخصوص در ماه دسامبر بود. با بازگشت مجدد میزان واردات به وضعیتسال 2008، میزان تقاضای فولاد انگلستان در سال 2010 در مقایسه با سال 2009 حدود 27 درصد افزایش را تجربه کرد.

مبادلات فولادی


کل مبادلات فولادی کشور انگلستان در سال 2010 بالغ بر 5/9 میلیون تن بوده که نسبت به سال 2009 حدود 2 درصد افزایش را تجربه کرده و از این میزان بالغ بر 8/4 میلیون تن مربوط به مصرف داخلی این کشور بوده است. که در مقایسه با سال 2009 حدود 17 درصد افزایش داشته و 7/4 میلیون تن نیز به کشورهای دیگر صادر شده که میزان صادرات انگلستان در سال 2010 بالغ بر 9 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

از 8/4 میلیون تن مصرف داخلی فولاددر انگلستان بالغ بر 3/2 درصد به‌طور مستقیم بدست صنعت مصرف‌کننده می‌رسد و 5/2 میلیون تن آن نیز به بازارهای سهام وارد شده تا بصورت غیرمستقیم به فروش برسد. کل واردات محصولات فولادی انگلستان در سال 2010 بالغ بر 1/5 میلیون تن بوده که در مقایسه با سال 2009 میلادی یک رشد 38 درصدی را داشته و به‌طور کل مصرفظاهری فولاد در انگلیس در سال 2010 بیش از 9/9 میلیون تن شده که نسبت به سال 2009 میلادی 27 درصد افزایش را داشته است...
ﻋﻴﺐ ﻧﺪﺍره ﻛﻪ " ﺗﻨﻬﺎیی "
ﺧﺪاﻡ ﺗﻨﻬﺎﺳﺖ. . .
     
  
مرد

 
پرچم بریتانیای کبیر

کشور پادشاهی متحد در سال ۱۷۰۷ میلادی در پی اتحاد پادشاهی انگلستان (شامل انگلستان و ولز) در جنوب و پادشاهی اسکاتلند در شمال بریتانیا به وجود آمد. پرچم مشهور بریتانیا از ترکیب پرچم‌های این دو پادشاهی و ایرلند شمالی ایجاد شده‌است:

پرچم سنت اندروز (اسکاتلند) دارای زمینه آبی با ضربدر سفید و پرچم سنت جرج (انگلستان) دارای زمینه سفید و صلیب سرخ، پرچم سنت پتریک که دارای زمینه سفید با ضربدر سرخ است. بعداً به عنوان نماد ایرلند شمالی به پرچم اتحاد افزوده شد. این پرچم «پرچم اتحاد» نام دارد که به زبان انگلیسی Union Jack و Union Flag نامیده می‌شود.

نقش پرچم بریتانیا در طول ۳۰۰ سال گذشته در پرچمهای کشورهای بسیاری از جمله هند، استرالیا، نیوزیلند، قبرس، ایالات متحده آمریکا، فلسطین، کنیا، نیجریه، سیلان، جامائیکا، کانادا و سنگاپور وجود داشته‌است. در سال ۱۹۹۹ پس از بازپس دادن هنگ کنگ به چین، نقش پرچم بریتانیا از پرچم هنگ کنگ حذف شد.

امروزه چهار کشور استرالیا، زلاندنو، فیجی و تووالو کماکان نقش پرچم بریتانیا را در پرچم ملی خود حفظ کرده‌اند. این نقش همچنان در پرچم برخی از استان‌های کانادا مانند (بریتیش کلمبیا، مانیتوبا و انتاریو) و پرچم ایالت هاوایی در ایالات متحده آمریکا حضور دارد.

گروه کشورهای همسود

بریتانیا در راس اتحادیه کشورهای همسود (مشترک‌المنافع) قرار دارد. ارگان کشورهای مشترک‌المنافع شامل ۵۳ کشور مستقل است که همه آنها به جز موزامبیک و کامرون قبلاً مستعمره امپراتوری بریتانیا بوده‌اند. چهارچوب همکاری کشورهای این ارگان بر اساس اعلامیه سنگاپور مصوب سال ۱۹۷۱ حول توسعه ارزشهای مشترک مانند حقوق بشر، حکومت قانون، آزادی‌های فردی، مساوات، دموکراسی، تجارت آزاد، صلح جهانی و همکاری‌های چندجانبه‌است.

درحال حاضر ملکه الیزابت دوم نماد همبستگی میان تمامی ۵۳ عضو ارگان کشورهای همسود است. عضویت در این ارگان به عنوان اتحاد سیاسی تلقی نمی‌شود و پذیرش ملکه الیزابت دوم به عنوان نماد ارگان به معنای پیروی سیاسی کشورهای عضو از بریتانیا نیست.

در عین حال، بالاترین مقام تشریفاتی دربار بریتانیا (ملکه الیزابت دوم) عنوان «ریاست کشور» را در ۱۶ عضو کشورهای همسود دارا است. این کشورها به اصطلاح «قلمرو هم‌سود» خوانده می‌شوند. مقام ریاست کشور مقامی تشریفاتی است و در عمل کارهای روزمره کشورهای قلمرو از طریق دولت انتخابی به ریاست نخست وزیر انجام می‌شود.

این کشورها شامل استرالیا، زلاندنو، پاپوآ گینه نو، جزایر سلیمان، تووالو در اقیانوسیه، کانادا در آمریکای شمالی، بلیز در آمریکای جنوبی، و آنتیگوا و باربودا، باهاما، باربادوس، گرنادا، جامایکا، سنت کیتز و نویس، سنت لوسیا، سنت وینسنت و گرنادین در (هند غربی و جزایر کارائیب) هستند.
ﻋﻴﺐ ﻧﺪﺍره ﻛﻪ " ﺗﻨﻬﺎیی "
ﺧﺪاﻡ ﺗﻨﻬﺎﺳﺖ. . .
     
  
زن

 
روباه پیر
     
  
مرد

 
اونقدی ک انگلیس و روس ب ایران خیانت کردن و میکنن هیچ کشوری حتی اگه رو هم جمع بشن نکرده
زندگی مثل دوچرخه سواری می مونه ... واسه حفظ تعادلت همیشه باید در حرکت باشی ... .((آلبرت انیشتین))
     
  
صفحه  صفحه 4 از 4:  « پیشین  1  2  3  4 
فرهنگ و هنر

تاریخچه و تمدن انگلستان

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA