انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
Sexology - سکسولوژی
  
صفحه  صفحه 5 از 6:  « پیشین  1  2  3  4  5  6  پسین »

چاقی و اختلالات جنسی و آموزش سلامت جنسی


مرد

 
مشكلات جنسي در اكثريت خانم ها
آيا مي دانيد يك پنجم زنان به اين مشكل جنسي مبتلا هستند و ....

مشكل جنسي يك پنجم زنان :

ديس پارونيا يا مقاربت دردناك، عارضه اي است كه زنان را گرفتار مي كند. در اغلب موارد علل مقاربت دردناك، حتي اگر مدت ها طول كشيده باشد، قابل برطرف كردن هستند اما ممكن است پس از اينكه علت اوليه بيماري برطرف شد، فرد با توجه به تجربيات قبلي، همچنان احساس درد كند،اين عارضه، عارضه اي شايع است و تا يك پنجم زنان ممكن است زماني در طول زندگي شان دچار آن شوند.

دانستن 10 نكته زير درباره ديس پارونيا مي تواند به مواجهه بهتر شما با اين بيماري كمك كند :

1.در زندگي مشترك، رابطه زناشويي براي همه زنان در همه اوقات لذت بخش و بدون درد نيست. در واقع بسياري از زنان در نقطه اي از زندگيشان به دلايل بسيار معمولي ممكن است آميزش دردناك را تجربه كنند. اصطلاح پزشكي كه براي اين عارضه به كار مي رود، «ديس پارونيا» است كه به اين صورت تعريف مي شود: «داشتن درد تناسلي مداوم يا عودكننده كه درست پيش از رابطه زناشويي، حين يا پس از آن رخ مي دهد و باعث ناراحتي فرد مي شود.»

2.آميزش دردناك ممكن است شدت يا مكان هاي متفاوتي داشته باشد، از جمله: احساس درد حتي هنگام گذاشتن تامپون، احساس درد تنها هنگام آميزش در شرايطي خاص، درد جديد پس از دوره قبلي رابطه زناشويي بدون درد، درد سطحي (در دهانه ورودي دستگاه تناسلي)، درد عميق در دستگاه تناسلي هنگام آميزش، احساس سوزش يا درد مبهم. اما اغلب زنان مبتلا به ديس پارونيا از درد سطحي هنگام رابطه زناشويي شكايت مي كنند.

3.علل آميزش دردناك بر حسب محل احساس درد و سطحي يا عمقي بودن درد، متفاوت است. درد سطحي به علل متفاوتي ممكن است رخ دهد؛ از جمله:

  • نرم شدگي ناكافی :

اين عارضه اغلب به علت نوازش ناكافي پيش از رابطه زناشويي است. همچنين به طور شايعي پس از يائسگي، پس از زايمان يا هنگام شيردهي به علت افت هورمون استروژن ممكن است نرم شدگي واژن به ميزان كافي ايجاد نشود.
برخي از داروها كه ميل يا برانگيختگي جنسي را مهار مي كنند، مي توانند نرم شدگي واژن را نيز كم كنند و به رابطه زناشويي دردناك منتهي شوند؛ از جمله آنها مي توان به برخي داروهاي ضدافسردگي، داروهاي ضدفشار خون، داروهاي آنتي هيستامين (ضدحساسيت) و نيز برخي قرص هاي پيشگيري از بارداري اشاره كرد.

  • آسيب، تحريك، ضربه :

آسيب ها و جراحت هاي ناشي از حوادث، جراحي لگن، اپيزيوتومي يا ناهنجاري هاي مادرزادي.

  • التهاب، عفونت يا اختلال پوستی :

عفونت در ناحيه تناسلي يا مجاري ادراري مي تواند آميزش را دردناك كند. اگزما يا ساير مشكلات پوستي ناحيه تناسلي نيز مي تواند اين عارضه را ايجاد كند.

  • واكنش به فرآورده های پيشگيری از بارداری :

حساسيت به فوم ها، ژل ها يا لاتكس ممكن است در زنان رخ دهد. همچنين اگر وسايل پيشگيري از بارداري ديافراگم يا كلاهك گردن رحم درست اندازه نشده باشد، مي تواند درد به وجود بياورد.

  • واژينيسموس :

انقباض و گرفتگي غيرارادي عضلات ديواره واژن.

  • وستيبوليت :

اين عارضه كه علت آن دقيقا معلوم نيست به صورت احساس سوزش يا مورمور شدن در مدخل واژن بروز مي كند.
4.درد عميق معمولا در برخي از وضعيت هاي بدني هنگام آميزش شديدتر مي شود. برخي علل احساس درد عميق ديس پارونيا عبارتند از:

  • بيماری ها :

فهرست طويلي از بيماري ها شامل آندومتريوز، بيماري التهابي لگن، افتادگي رحم، رحم به عقب برگشته، فيبروم هاي رحم، التهاب مثانه، نشانگان روده تحريك پذير، هموروييد يا بواسير و كيست ها تخمداني ممكن است درد عميق هنگام آميزش ايجاد كنند.

  • عفونت ها :

هر عفونتي در گردن رحم، رحم يا لوله هاي رحم ممكن است باعث درد عميق شود.

  • درمان های جراحی و دارويی :

جوشگاه هاي به جا مانده از جراحي هايي كه در ناحيه لگن انجام شده اند (از جمله رحم برداري) گاهي ممكن است باعث مقاربت دردناك شوند. به علاوه درمان هاي سرطان شامل پرتوتابي و شيمي درماني باعث تغييراتي در بافت ها مي شوند كه رابطه زناشويي را دردناك مي كنند.

5.عواطف عميقا بر رابطه زناشويي تأثير مي گذارند و ممكن است در هر نوع درد جنسي نقشي داشته باشند. از جمله عوامل عاطفي موثر در آميزش دردناك عبارتند از:

  • مشكلات روانی :

اضطراب، افسردگي، نگراني در مورد ظاهر جسمي، ترس از صميميت و نزديكي يا مشكلات در روابط زن و شوهر ممكن است با كاهش ميزان برانگيختگي جنسي در زن باعث ناراحتي يا درد هنگام رابطه زناشويي شود.

  • استرس :

عضلات كف لگن شما بسيار به استرس حساس هستند. بنابراين استرس مي تواند به آميزش دردناك بينجامد.

  • سابقه سو ء استفاده جنسی :

اغلب زنان مبتلا به مقاربت دردناك سابقه سوء استفاده جنسي ندارند اما اگر زني چنين سابقه اي داشته باشد، اين واقعه ممكن است در تشديد اين عارضه نقش داشته باشد.

6.پزشكان معمولا براي تشخيص علت زمينه ساز درد شما اقدامات زير را انجام مي دهند:

  • بررسی سابقه پزشكی :

پزشك براي حل اين مشكل سابقه پزشكي كاملي را از شما خواهد خواست؛ از جمله زمان شروع درد، مكان درد، شدت درد، ارتباط درد با وضعيت هاي متفاوت بدن، سوابق جراحي و زايمان ها.

  • معاينه لگنی :

پزشك حين معاينه لگني نشانه هاي تحريك پوستي، عفونت و مشكلات آناتوميك (بدني) را بررسي خواهد كرد. پزشكتان ممكن است در معاينه دستگاه تناسلي و عضلات لگن از شما بخواهد كه محل درد را مشخص كنيد و همچنين ممكن است براي معاينه از اسپكولوم استفاده كند يا از سونوگرافي و لاپاروسكوپي (يك عمل جراحي كه در آن يك وسيله دوربين دار باريك به نام لاپاروسكوپ به درون حفره شكم يا لگن فرستاده مي شود) براي ديدن اندام هاي لگني كمك بگيرد.

7.در گذشته، ديس پارونيا را عمدتا يك مشكل رواني مي دانستند كه نياز به روان درماني دارد. اما امروزه اين ديدگاه را كنار گذاشته اند. پژوهشگران، بسياري از علل آميزش دردناك را شناخته اند و توصيه آنها درماني همه جانبه و فراگير است. درماني كه پزشك انجام مي دهد بستگي به علت زمينه ساز درد دارد. بيمار و همسرش ممكن است بتوانند با ايجاد چند تغيير ساده در رابطه زناشويي، درد را به حداقل برسانند؛ تغييراتي مانند موارد زير:

  • هم كلامی با همسر :

در مورد احساسات بد و خوبتان با همسرتان صحبت كنيد؛ مثلا اگر احساس مي كنيد بايد آميزش آرام ترباشد، حتما بايد به همسرتان بگوييد. اگر در وضعيت بدني خاصي هنگام آميزش احساس درد مي كنيد، ممكن است با تغيير دادن آن و امتحان وضعيت هاي ديگر دردتان كاهش پيدا كند. ضمن اينكه نوازش طولاني تر پيش از آميزش نيز به تحريك نرم شدگي طبيعي واژن كمك مي كند.

  • استفاده از نرم كننده ها :

نرم كننده هاي موجود در بازار شامل نرم كننده هاي با پايه آب يا با پايه سيليكون ممكن است رابطه زناشويي را براي شما راحت تر كند. در برخي از زنان نرم كننده هاي حاوي گليسيرين ممكن است زمينه ساز عفونت قارچي شود. بنابراين هنگام خريد اين نرم كننده ها به اجزاي آنها روي برچسب شان دقت كنيد و از پزشكتان در اين مورد سوال كنيد.

8.اگر عفونت يا يك عارضه پزشكي خاصي باعث درد شده باشد، درمان آن ممكن است ديس پارونيا را برطرف كند.
اگر مصرف دارويي باعث بروز مشكل در نرم شدگي واژن شده باشد، كنار گذاشتن آن مي تواند مشكل را حل كند. در اغلب زنان پس از سن يائسگي، ديس پارونيا ناشي از مقدار ناكافي نرم شدگي واژن به علت افت ميزان هورمون جنسي استروژن است. در اين موارد، استفاده از كرم ها يا شياف هاي واژني اين هورمون با تجويز پزشك ممكن است مشكل را برطرف كند.

9.در شيوه درماني «حساسيت زدايي»، شما مي آموزيد چگونه با انجام تمريناتي براي شل كردن واژن، دردتان را كاهش دهيد.پزشك ممكن است انجام ورزش هاي كف لگن (تمرينات كگل) يا ساير تمرينات را براي كاهش دردتان توصيه كند. اگر براي مدتي طولاني حين رابطه زناشويي احساس درد كرده باشيد، ممكن است حتي پس از درمان و رفع علت درد، نسبت به تحريكات جنسي پاسخ عاطفي منفي نشان دهيد. اگر به علت آميزش دردناك، شما و همسرتان از صميميت جنسي پرهيز كرده باشيد، ممكن است نياز به بهبود ارتباط تان داشته باشيد. صحبت كردن با يك مشاور يا متخصص مي تواند به حل اين مشكلات كمك كند.

10.و بالاخره اينكه برخي تغييرات در عادات بهداشتي تان مي توان درد و ناراحتي شما هنگام رابطه زناشويي را به حداقل برساند. از شست وشودهنده هاي معطري مانند شامپوهاي بدن و ژل هاي دوش در ناحيه تناسلي استفاده نكنيد. اين فرآورده ها ممكن است باعث تحريك ناحيه تناسلي و مختل كردن نرم شدگي طبيعي آن شوند؛ به خصوص اگر بيش از حد مصرف شوند. از دوش واژينال هم پرهيز كنيد.
منم فرزند ایران از نسل کوروش و داریوش بزرگ نه از نسل دروغ و فریب
     
  
مرد

 
چاقی و سیگار در بروز ناتوانی جنسی موثرند
تحقیقات جدید نشان می‌دهد بسیاری از چیزهایی كه برای قلب مردان مفید است، در سلامت دستگاه تولید مثلی آنها نیز تاثیر مفید دارد.داشتن وزن طبیعی ، سیگار نكشیدن و ورزش منظم از ناتوانی جنسی پیشگیری می‌كند. تحقیقات ارتباط شیوه زندگی با ناتوانی جنسی را اثبات می‌كند.

در تحقیقی مشخص شد احتمال بروز ناتوانی جنسی در مردان چاق 90 درصد بیشتر از مردانی است كه وزن طبیعی دارند. سیگاری ها نیز 50 درصد بیشتر از غیرسیگاری ها به ناتوانی جنسی دچار می‌شوند.ورزش منظم نقش پیشگیرانه در این زمینه دارد. مردانی كه در شروع مطالعه بیشترین فعالیت ورزشی را داشتند، 30 درصد كمتر از همسالان بی‌تحرك خود طی مدت14سال تحقیق به ناتوانی جنسی دچار شدند.

برخی عادات كه بر سلامت دستگاه قلب و عروق تاثیر می‌گذارند، مانند کشیدن سیگار و ورزش منظم، در بروز ناتوانی جنسی نیز نقش دارند.زمانی تصور می‌شد ناتوانی جنسی علت روان شناختی دارد. اما اكنون روشن شده است که بسیاری از عوامل خطر موثر در بروز بیماری های قلبی ، در بروز ناتوانی جنسی نیز موثرند.

هر چیزی كه جریان خون و عملكرد رگ های خونی را دچار اختلال می‌كند، می‌تواند در بروز ناتوانی جنسی نیز نقش داشته باشد. برخی بیماری ها كه احتمال بروز بیماری قلبی را افزایش می‌دهند، مانند فشار خون بالا و دیابت ، می‌توانند به ناتوانی جنسی نیز منجر شوند.برخی عادات هم كه بر سلامت دستگاه قلب و عروق تاثیر می‌گذارند، مانند کشیدن سیگار و ورزش منظم، در بروز ناتوانی جنسی نیز نقش دارند.

این یافته‌ها انگیزه‌ای برای ایجاد تغییرات مثبت در زندگی را فراهم می‌كند. چرا كه بیماری قلبی یك خطر دوردست و ناتوانی جنسی، خطری نزدیك تر به نظر می‌آید. علاوه بر آن، با افزایش شیوع چاقی در بین جوانان و ارتباط ناتوانی جنسی با چاقی ، بروز این مشكل در سنین پایین تری مشاهده خواهد شد.
منم فرزند ایران از نسل کوروش و داریوش بزرگ نه از نسل دروغ و فریب
     
  
مرد

 
سیزده دشمن میل‌ جنسی
آیا شما یا همسرتان علاقه‌تان را به فعالیت زناشویی از دست‌داده‌اید؟ پزشکان می‌گویند عوامل بدنی و روانی گوناگونی ممکن است بر میل جنسی شما اثر گذاشته باشند.

از شایع‌ترین این عوامل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

1.استرس: ممکن است شما از آن افرادی باشید که تحت شرایط استرس بسیاری از کارها را به خوبی انجام می‌دهند. اما تمایل جنسی مانند کارهای دیگر نیست. استرس کاری، مشکلات مالی، مراقبت از یک عضو بیمار خانواده و سایر عوامل استرس‌زا می‌تواند میل جنسی را کاهش دهد. برای اینکه میزان استرس خود را تحت کنترل داشته باشید،‌ شیوه‌های مهار استرس را بیاموزید یا از توصیه‌های یک مشاور یا پزشک استفاده کنید.

2.مشکل در روابط: مشکلات حل‌نشده در رابطه زن و شوهر یکی از شایع‌ترین کشنده‌های میل جنسی هستند. برای زنان به خصوص نزدیکی عاطفی یک جزء اصلی در میل جنسی است. اختلاف پنهانی و نارضایتی بیان‌نشده،‌ اشکال در ارتباط برقرار کردن، خیانت کردن به اعتماد همسر و سایر موانع رابطه صمیمی می‌تواند میل جنسی را از بین ببرد.

3.الکل و مواد مخدر: الکل می‌تواند باعث خاموش شدن میل جنسی شود و حتی اگر میل جنسی شما از بین نرود، دائم‌الخمر بودن می‌تواند میل جنسی همسر شما را از بین ببرد. در مورد مصرف مواد مخدر و محرک نیز این قضیه صادق است.

4.کم‌خوابی: اگر میل جنسی‌تان را از دست‌داده‌اید، شاید خیلی زود از خواب برمی‌خیزید یا خیلی دیر به خواب می‌روید. یا شاید دچار بی‌خوابی یا قطع تنفس حین خواب هستید. این مشکلات خواب می‌توانند میل جنسی را مختل کنند. کم خوابیدن به خستگی و فرسودگی منجر می‌شود و خستگی میل جنسی را از بین می‌برد.

5.مراقبت از بچه: مراقبت از بچه به خودی خود میل جنسی را از بین نمی‌برد. اما ممکن است زن و مرد به علت مشغولیت به بچه‌ها فرصتی برای رابطه صمیمی پیدا نکنند. در این موارد با کمک گرفتن از یک پرستار بچه یا فردی دیگر، برای ساعاتی از روز رابطه‌تان با همسرتان را تقویت کنید. نوزاد تازه‌ای به خانه‌تان آمده است؟ روابط جنسی خود را در زمان خواب بودن نوزاد برنامه‌ریزی کنید.

6.داروها: داروها به طور رایجی ممکن است میل جنسی را از بین ببرند. از جمله این داروها:

  • داروهای ضدافسردگی
  • داروهای ضدفشار خون
  • داروهای آنتی‌هیستامین (ضد حساسیت)
  • داروهای ضدبارداری خوراکی (برخی از بررسی‌ها این اثر را نشان‌ داده‌اند و برخی دیگر نه)
  • داروهای شیمی‌درمانی
  • داروهای ضد ایدز
  • فیناستراید (داروی ضد هورمون جنسی مردان برای درمان بزرگی پروستات)
  • پروژسترون‌های مصنوعی مانند مدروکسی پروژسترون

تغییر نوع یا دوز دارو ممکن است مشکل جنسی ناشی از آن را حل کند. برخی از داروهایی دیگر هم ممکن است بر میل جنسی اثر بگذارند. اگر پس از شروع مصرف یک داروی جدید میل جنسی‌تان شروع به کاهش کرده است، با پزشکتان مشورت کنید. هرگز یک دارو را بدون مشاوره با پزشکتان قطع نکنید.

7.تصویر ذهنی از بدن: اگر به خاطر اینکه از تصویر بدنی خود راضی نیستید، عزت نفس‌تان جریحه‌دار شده،‌ ممکن است احساس جذابیت جنسی‌تان را از دست بدهید. برای نمونه احساس شرمندگی از اضافه وزن بیش از حد (حتی در مواردی که واقعا این‌گونه نیست)، ممکن است میل جنسی شما را کاهش دهد. اگر همسرتان دچار این احساسات است، با اطمینان بخشیدن در مورد جذابیتش می‌توانید به او کمک کنید. باید به طرف دیگر این معادله هم توجه کرد: ورزش و فعالیت جسمی نه تنها عزت نفس شما را بالا می‌برد، بلکه میل جنسی شما هم را بالا می‌برد.

8.چاقی: اضافه وزن داشتن یا چاقی با فقدان لذت و میل جنسی و مشکلات در فعالیت جنسی همراهی دارد. دلیل این تاثیر کاملا روشن نیست، اما ممکن است به کاهش عزت نفس، روابط غیررضایت‌بخش، انگ زنی اجتماعی و سایر عوامل روانی هم مربوط باشد.

9.اختلال نعوظ: اختلال نعوظی (ED) نوع دیگری از اختلال جنسی مسبب کاهش میل جنسی است. اما مردانی که مبتلا به اختلال نعوظی هستند، در مورد کارکرد جنسی خود نگران هستند ‌و این نگرانی دایمی به طور ثانوی ممکن است میل جنسی آنها را هم مهار کند.

10.کمبود تستوسترون: افزایش تستوسترون میل جنسی را می‌افزاید. با افزایش سن مردان، میزان تستوسترون به صورت تدریجی کاهش می‌یابد. اما همه مردانی که میل جنسی‌شان را ازدست می‌دهند، دچار پایین آمدن تستوسترون نیستند، هر چند که بسیاری از آنها هم کمبود هورمونی دارند. تستوسترون با میل جنسی در زنان هم مربوط است. اما تعادل هورمونی در زنان بسیار پیچیده‌تر از مردان است و عوامل بسیاری در آن نقش دارند. در حال حاضر معلوم نیست که آیا درمان با تستوسترون مانند مردان روشی موثر و بی‌خطر برای افزایش میل جنسی در زنان هم می‌تواند باشد یا نه.

11.افسردگی: شاید خیلی منصفانه به نظر نرسد. اما بسیاری از داروهای ضدافسردگی- و خود بیماری افسردگی – میل جنسی را مهار می‌کنند. اما به هم ریختن میل جنسی‌ شما ممکن است نشانه‌ای از افسردگی‌تان باشد. افسردگی بالینی یک بیماری جدی اما درمان‌پذیر است.

12.یائسگی: حدود نیمی از زنان حدود زمان یائسه‌شدن (قطع قاعدگی) دچار کاهش میل جنسی می‌شوند،‌ هر چند که اعتقاد داشته باشند که باید زندگی جنسی فعال‌شان را ادامه دهند. علائم یائسگی مانند خشکی واژن هنگام مقاربت، ممکن است آمیزش جنسی را مشکل کند. اما تغییرات هورمونی هنگام یائسگی تنها بخشی از این مشکل هستند. زنی که سنش بالا می‌رود و نگران کاهش میل جنسی‌اش است، باید به کیفیت روابط با همسر،‌ تصویر ذهنی از بدن و عزت‌ نفس،‌ داروهای مصرفی و سلامت کلی جسمی‌اش هم توجه داشته باشد.

13.نبود صمیمیت: آمیزش جنسی بدون صمیمیت، میل جنسی را از بین می‌برد. صمیمیت تنها کلمه کلیدی برای انجام فعالیت جنسی نیست. اگر زندگی جنسی شما سرد شده، ‌سعی کنید زمان بیشتری را برای ایجاد صمیمیت غیرجنسی در همراهی با همسرتان صرف کنید. با همسرتان صحبت کنید،‌ پیامک رد و بدل کنید،‌ او را در آغوش بگیرید. هنگامی که صمیمیت میان شما و همسرتان برقرار شود، میل جنسی هم باز می‌گردد.
منم فرزند ایران از نسل کوروش و داریوش بزرگ نه از نسل دروغ و فریب
     
  
↓ Advertisement ↓
TakPorn
مرد

 
ناکامی زنان از همبستری
اکثر مردان متاهل ، باور ندارند که از آیین همبستری اطلاعات ناقصی دارند،بر اساس اظهارات بانوان معلوم شده که سبب سرد مزاجی کمتر از نیمی از آنان همین عامل کامروا نشدن از همبستری است.آنها به موجب نا آشنایی همسرانشان با اصول زن داری و برقراری روابط جنسی ، چـه بسا هیچ مفهومی از این روابط در ذهن نداشته باشند، بلکه آن را عملی حیوانی ، غیر بهداشتی و مشمئز کننده بدانند که جز اتلاف وقت ثمری ندارد.

خیلی از مواقع اشـکال اصلی به طرف مقابل آنها یعنی به مرد مربوط می شود که باید وظایف خود را درست اجرا کند،گاهی اوقات مرد با آنکه با شیوه های روابط جنسی آشناست بر اثر فشار شهوت یا خودخواهی ، همسر خـود را در کـامـروا شـدن یـاری نـمـی کـند و پیش از ارضای او دست از عمل زناشویی می کشد. سردی جنسی خصیصه ای نیست که با انسان زاییده شود و تا دم مرگ باقی و برقرار بماند.فردی کـه احساسات جنسی ندارد ممکن است فقط به این علت باشد که تاکنون با نوع تحریکی که در او عکس العمل به وجود می آورد، مواجه نشده است .

اگـر قدرت جنسی مرد ناکافی یا میل جنسی او کم باشد، اگر انزال زود یا بسرعت واقع شود و مـرد خـود را عـقب بکشد، آن وقت است که در زن تنفر و اکراهی در مقابل روابط جنسی به وجود می آید. یعنی یا تحریک نشده و یا محرومیتهای متوالی بتدریج سبب از بین رفتن احساس لذت و از بـیـن رفـتـن میل جنسی او می شود. در هرحال اگر به طور متوالی او را محروم نگاه دارند پس از مدتی به هیچ وجه لذت نخواهد برد .

شاید همسر ، مردی بسیار مهربان ، و زن دوست و صمیمی و صـبـور باشد. ولی از نظر عمل زناشویی هیچ توجهی به رضایت زن نداشته باشد و لذت جنسی همسر را نادیده بگیرد.سردی مزاج در زنانی دیده میشود که تمایل و هوس جنسی کم داشته و یا اصلا نداشته و از آن بهرمند نمی گردند . درصد زیادی از آنها مشکل در مسائل عاطفی دارند.باید توجه داشت مدت زمـانـی کافی که زن برای عکس العمل جنسی لازم دارد خیلی طولانی تر است تا مرد، زیرا هم زمان بیشتری لازم است تا تحریک شود و هم زمان بیشتری طول خواهد کشید تا به اوج لذت جنسی برسد.

اگر مرد روابط جـنـسـی را فقط وسیله ای برای ارضای امیال بیولوژیکی خود تصور کرده ، قبل از نزدیکی برای تحریک هـمـسـر خـود کوشش نکند یا نتواند برای مدتی نعوظ خود را نگاه دارد و زود به اوج لذت جنسی برسد، زن ممکن است کاملا تحریک نشده و قبل از اتمام عمل نزدیکی به اوج لذت جنسی نرسیده باشد . در چنین صورتی عمل مقاربت می تواند برای زن دردناک باشد و تجربه بد از رابطه جنسی در ذهن او باقی بماند

دسته ای از دردهای جنسی که نیاز فوری به درمان دارند :

اگر به این درد جنسی مبتلا شوید بلافاصله باید درمان شوید و به پزشک مراجعه کنید و ...

پریاپیسم به معنای نعوظ طولانی‌مدت، ناخواسته و مداوم آلت تناسلی مردان است که ناشی از تحریک یا برانگیختگی جنسی نیست و معمولا دردناک است. این عارضه اگرچه شایع نیست اما نیاز به درمان طبی فوری دارد و در غیر این صورت به آسیب بافتی می‌انجامد و در نتیجه، فرد در آینده، هنگام برانگیختگی جنسی، نعوظ نخواهد داشت.پریاپیسم بیش از همه در پسران 5 تا 10 سال و مردان 20 تا 50 سال دیده می‌شودپریاپیسم انواع متعددی دارد که در هر یک از این انواع، علایم بیماری تا حدی متفاوت‌اند.

پریاپیسم ایسکمیک :

پریاپیسم ایسکمیک یا پریاپیسم با جریان خون کم، نوعی از این بیماری است که در نتیجه اشکال در خروج خون از آلت تناسلی رخ می‌دهد.

· علایم: نعوظ‌های ناخواسته‌ای که بیش از 4ساعت به طول می‌‌انجامد و تنه آلت سفت می‌شود اما معمولا نوک آن (حشفه) نرم می‌ماند. این نوع، بسیار دردناک است.

پریاپیسم غیرایسکمیک :

این نوع هنگامی رخ می‌دهد که مقدار زیادی خون به داخل آلت تناسلی وارد می‌شود.

· علایم: نعوظ ناخواسته‌ای که دست کم 4ساعت به طول می‌انجامد، بدون سفتی تنه آلت. نعوظی که به تحریک جنسی مرتبط نیست یا پس از تحریک جنسی بیش از حد تداوم پیدا می‌کند و معمولا بدون درد است.

پریاپیسم عودکننده :

پریاپیسم عودکننده، شکلی از پریاپیسم ایسکمیک است که فروکش کرده و دوباره عود می‌کند.

· علایم: این نوع معمولا دردناک است و عموما کمتر از 3 ساعت طول می‌کشد.

کی باید رفت دکتر؟

در صورتی که نعوظ بیش از 4ساعت طول بکشد باید به اورژانس بیمارستان مراجعه کرد.
اگر دچار نعوظ دردناک مداومی می‌شوید که خود به خود در کمتر از 4 ساعت برطرف می‌شود به پزشک مراجعه کنید تا با تجویز درمان از عود عارضه جلوگیری شود.

این مشکل چگونه ایجاد می‌شود؟

نعوظ به طور طبیعی در پاسخ به تحریک جسمی یا روانی رخ می‌دهد. این تحریک باعث می‌شود برخی از عروق خونی شل و گشاد شوند و جریان خون به بافت اسفنجی درون آلت افزایش یابد و رگ‌های خونی که جریان خون را از آلت تناسلی خارج می‌کنند، در نتیجه افزایش فشار بسته ‌شوند و خون درون آلت به دام بیفتد. در نتیجه آلت پر از خون می‌شود.

پس از پایان تحریک، خون به خارج از آلت جریان پیدا می‌کند و این اندام به حالت شل ابتدایی‌اش باز می‌گردد. پریاپیسم هنگامی رخ می‌دهد که بخشی از این سیستم، خون، رگ‌های خونی یا اعصاب کنترل‌کننده آنها دچار اشکال شده و جریان طبیعی خون مختل می‌شود. در نتیجه نعوظ ناخواسته‌ای به وجود می‌آید که ادامه پیدا می‌کند. بعضی بیماری‌ها با تاثیر بر هریک از سه بخش خون، رگ‌های خونی و اعصاب ممکن است پریاپیسم ایجاد کنند.

برخی از شایع‌ترین عللی که منجر به بروز این مشکل جنسی می‌شوند، به شرح زیرند :

  • بیماری‌های خونی :

بیماری‌های مربوط به خون در ایجاد پریاپیسم – معمولا نوع ایسکمیک آن- نقش دارند؛ یعنی به علت عدم توانایی خروج خون از آلت فرد دچار نعوظ ناخواسته می‌شود. از جمله این بیماری‌های خونی می‌توان به کم‌خونی سلول داسی شکل و لوسمی (سرطان خون) اشاره کرد.

  • داروها :

معمولا پریاپیسم نوع ایسکمیک ممکن است عارضه جانبی برخی داروها باشد. از داروهایی که ممکن است پریاپیسم ایجاد کنند، می‌توان به اینها اشاره کرد: داروهای خوراکی برای درمان اختلال نعوظ مانند سیلدنافیل (ویاگرا) و وردنافیل (لویترا).داروهای تزریق‌شده به آلت تناسلی برای درمان اشکال نعوظ مانند پاپاورین، داروهای ضدافسردگی مانند فلوکستین (پروزاک) و بوپروپیون (ولبوترین)، داروهای مورد استفاده برای درمان روان‌پریشی مانند ریسپریدون و اولنازاپین، داروهای ضداضطراب مانند دیازپام و داروهای رقیق‌کننده خون مانند وارفارین و هپارین.

  • روان‌گردان‌های غیرمجاز :

برخی از داروهای غیرقانونی یا موادی که مورد سوءمصرف قرار می‌گیرند، ممکن است پریاپیسم ایجاد کنند؛ از جمله مصرف تفریحی داروهای درمان‌کننده اختلال نعوظ مانند ویاگرا، الکل، کوکایین، ماری‌جوانا یا اکستازی.

  • جراحت‌ها :

یک علت شایع پریاپیسم غیرایسکمیک- نعوظ مداوم در نتیجه جریان خون زیاد به آلت تناسلی- ضربات یا جراحات وارده به دستگاه تناسلی، لگن یا میان‌دوراه- ناحیه میان قاعده آلت و مقعد است.

  • سایر عوامل :

آسیب طناب نخاعی، بیماری‌های دستگاه عصبی مانند ام‌اس، بیماری‌های ‌متابولیک مانند دیابت و لخته‌های خونی، زهر حیوانات مانند زهر عقرب یا عنکبوت بیوه سیاه.

عوارض و عواقب :

پریاپیسم ایسکمیک می‌تواند باعث عوارض وخیمی شود. خون به دام افتاده درون آلت تناسلی از اکسیژن تهی شده و باعث آسیب به بافت‌ها می‌شود. در صورتی که نعوظ بیش از 4 ساعت ادامه پیدا کند خون بدون اکسیژن شروع به نابود کردن بافت‌ها در آلت تناسلی می‌کند و در نهایت باعث اختلال نعوظ در فرد و از شکل افتادن آلت تناسلی می‌شود.
منم فرزند ایران از نسل کوروش و داریوش بزرگ نه از نسل دروغ و فریب
     
  
مرد

 
انزال زودرس شایع‌ترین مشکل جنسی مردان و پیشگیری
انزال زودرس شایع‌ترین مشکل جنسی مردان است که تاثیرات عمیقی برزندگی زناشویی افراد دارد،اغلب کسانی که دچار این بیماری هستند به دلایل مختلف اخلاقی و فرهنگی از مراجعه به پزشک امتناع می‌کنند.

دکتر یاشار تقی زاده

چندی قبل پوشه قطور سوالات خوانندگان <سلامت> را ورق می زدم که با نکته جالبی مواجه شدم. بسیاری از خوانندگان (سلامت) یک سوال مشابه داشتند و یک موضوع و بیماری را مورد پرسش قرار داده بودند، سوالی که پیش از این هم بارها با آن مواجه شده بودم. سوالی که افراد از پزشک معتمد خود می پرسند. این سوال درباره بیماری است که بسیاری از مردها از آن شکایت دارند اما صحبت از آن را بی‌حیایی می‌دانند و گمان می‌کنند این مشکل بیماری نیست و طبیعت و ویژگی بدن آنها این‌گونه است و رفع آن یک نوع زیاده خواهی است. درحالی که با مراجعه به پزشک به راحتی می‌توان از رنج بیماری <انزال زودرس> خلاص شد.

درد دل جوانان :

اگر بیماری اختلال نعوظ شایع‌ترین بیماری جنسی مردان بالای 40 سال باشد، قطعا انزال زودرس شایع‌ترین بیماری جنسی مردان زیر 40 سال است. حتی برخی از دانشمندان با در نظر گرفتن کل مبتلایان این بیماری نسبت به کل جمعیت مردان، انزال زودرس را شایع‌ترین بیماری جنسی در کل مردان می‌دانند.

در بسیاری از کشورهای توسعه‌یافته که امکان آمارگیری در این زمینه وجود دارد، برآورد می شود30 تا 70 درصد مردان به نوعی در طول عمر خود دچار این بیماری می شوند. در ایران آمار دقیقی در این‌باره وجود ندارد، چرا که اغلب کسانی که دچار این بیماری هستند به دلایل مختلف اخلاقی و فرهنگی از مراجعه به پزشک امتناع می‌کنند. اگرچه همه این بیماران از یافتن راه‌حلی برای رهایی از شر آن خوشحال می‌شوند.

مشکل مردها ، درد دل زن‌ها :

انزال زودرس عبارت است از انزالی که زودتر از زمان دلخواه زوجین رخ دهد و باعث نارضایتی یک یا هر دوی آنها شود. یعنی حتی اگر زوجه نیز در اغلب نزدیکی‌ها احساس کند که انزال همسرش زود تر از زمان مورد انتظار اوست و این حالت باعث نارضایتی او شود، حتی اگر مرد چنین احساسی نداشته باشد، انزال مرد، زودرس بوده و باید بررسی شود. به عبارتی اگر انزال مردی پس از 8 دقیقه صورت گیرد و همسرش در عرض 5 دقیقه ارضا شود، انزال مرد به موقع بوده و زودرس محسوب نمی‌شود. در حالی که اگر مردی حتی پس از 20 دقیقه فعالیت جنسی به انزال برسد ولی همسرش پس از 35 دقیقه ارضا شود، انزال مرد زودرس در نظر گرفته می‌شود.

نکته بسیار مهمی که وجود دارد این است که انزال زودرس در بسیاری از افراد و در برخی از موارد وجود دارد ولی آن انزال زودرسی بیماری تلقی می شود که در بیش از 50 درصد نزدیکی‌های فرد رخ دهد. یعنی مردی دچار بیماری انزال زودرس است و باید درمان شود که در بیش از نیمی از موارد نزدیکی های خود دچار انزال زودرس شود.

نکته بسیار مهمی که وجود دارد این است که انزال زودرس در بسیاری از افراد و در برخی از موارد وجود دارد ولی آن انزال زودرسی بیماری تلقی می شود که در بیش از 50 درصد نزدیکی‌های فرد رخ دهد. یعنی مردی دچار بیماری انزال زودرس است و باید درمان شود که در بیش از نیمی از موارد نزدیکی های خود دچار انزال زودرس شود.

هیجان بی‌مورد :

انزال زودرس در اغلب موارد یک مشکل روانی محسوب می شود و در آن اندام‌های تناسلی فرد اصلا دچار اختلال نیستند. در واقع تصور می‌شود کسانی که دچار انزال زودرس هستند، در اولین تجربیات جنسی خود برای رسیدن به انزال زودتر به دلایل مختلف فرهنگی و گاهی مذهبی تحت استرس بوده اند و همین تصور و ذهنیت اولیه در طول زندگیشان باعث ایجاد انزال زودرس شده است.

البته آنچه مسلم است ، این است که زنان معمولا دیرتر از مردان ارضا می‌شوند و عدم آگاهی زوجین از چگونگی ایجاد تطابق، زمان طولانی ارضا شدن زوجه و زمان کوتاه‌تر زوج، باعث نمود بیشتر و عذاب آورتر این مشکل می‌شود. در حالی که می‌توان با یک آموزش درست در این زمینه از احساس نارضایتی زوجین جلوگیری کرد.

مشکلات روانی که به اشکال مختلف می‌توانند باعث ایجاد انزال زودرس شوند زیادند. مثلا اضطراب، هیجان و استرس‌های روانی که فرد در زندگی روزمره خود دچار آنها می شود در بروز بیماری انزال زودرس نقش مهمی ایفا می‌کنند. معمولا این هیجانات و استرس‌ها باعث می‌شوند تا فرد در حین نزدیکی توانایی خود را در راحتی و تمرکز روی رابطه جنسی از دست داده و انزال زودرس رخ دهد. یکی دیگر از مسایلی که از طریق ایجاد مشکل روانی باعث بروز انزال زودرس می‌شود، ترس از بروز اختلا‌ل نعوظ است. در واقع ترسی که فرد نسبت به از دست دادن نعوظ دارد باعث می‌شود تا به صورت ناخودآگاه انزال زودتر از موعد رخ دهد. البته در موارد نادری هم مصرف برخی داروها مثل بعضی از داروهای اعصاب باعث بروز انزال زودرس می‌شود.

تاخیر دلپذیر :

برای درمان انزال زودرس باید ابتدا حجب و حیای کاذب را کنار گذاشت و به روانپزشک مراجعه کرد. روانپزشک بر اساس نتایج بررسی‌های که می‌کند معمولا دو یا هر سه روش درمان اصلی انزال زودرس را تجویز می‌کند، یعنی: سکس درمانی، دارو درمانی و روان درمانی.

روش سکس درمانی چهار مرحله دارد. در مرحله اول، فعالیت جنسی شروع شده و به صورت معمول ادامه می‌یابد. در مرحله دوم، وقتی احساس انزال به فرد دست داد، فعالیت جنسی باید فورا متوقف شده و بیمار باید سر‌آلت تناسلی خود را محکم فشار دهد وبرای چند ثانیه نگه دارد تا احساس انزال از بین برود. در مرحله سوم ، باید برای حدود2 تا 3دقیقه صبر کرد و سپس دوباره به فعالیت جنسی ادامه داد. این مراحل باید تا زمانی که دلخواه زوجین باشد، تکرار شود. انجام این روش به تدریج باعث طولانی شدن زمان انزال در مرد می‌شود، البته می توان به جای فشار دردناک سر آلت برای 2 تا 3 دقیقه رابطه جنسی را قطع کرد و دو مرتبه شروع کرد.

برای درمان انزال زودرس به روش دارو درمانی، از داروهای زیادی می‌توان استفاده کرد که رایجترین آنها انواعی از ضدافسردگی‌ها به نام مهارکننده‌های اختصاصی بازجذب سروتونین مثل سرترالین، فلوکستین و پاروکستین هستند. البته این داروها از طرف اداره نظارت غذا و داروی آمریکا برای درمان انزال زودرس تایید نشده اند. معمولا یک قرص با دوز کم چند ساعت قبل از نزدیکی به خوبی می‌تواند زمان انزال را به مقدار قابل‌ملاحظه‌ای افزایش دهد.

البته باید در نظر داشته باشید که هر یک از این داروها می‌توانند عوارض خاص خود را به همراه داشته باشند.عوارضی مثل اختلالات خواب، مشکلات قلبی و غیره که هر یک به تنهایی ایجاب می‌کند تا این داروها را تحت نظر پزشک مصرف شود. یکی دیگر از روش‌های دارودرمانی که می تواند در درمان انزال زودرس مفید باشد، مالیدن ژل یا کرم لیدوکائین روی آلت تناسلی مذکر است که از طریق کاهش احساس آلت تناسلی، باعث طولانی شدن زمان انزال می‌شود. این روش با قطع مصرف لیدوکائین، تاثیر خود را از دست می‌دهد. در روان درمانی، خصوصا در کسانی که به سکس درمانی و دارودرمانی پاسخ مناسبی نمی‌دهند، مشکل زمینه‌ای روانی فرد از طریق صحبت کردن و مشاوره بر طرف می‌شود. این روش هم باید توسط یک متخصص انجام شود
منم فرزند ایران از نسل کوروش و داریوش بزرگ نه از نسل دروغ و فریب
     
  
مرد

 
اختلال در قاعدگی
به‌طور کلی، اگر سیکل قاعدگی یک خانم تعادل 28 روزه‌اش به هم بخورد و یا میزان خون‌ریزی از 80 سی‌سی بیشتر شود که فرد را به کم‌خونی دچار کند، غیرطبیعی تلقی می‌شود و حتی اگر قاعدگی خانم منظم است اما خون‌ریزی بسیار شدیدی دارد، بهتر است با انجام یک سونوگرافی از سلامت خود اطمینان حاصل کند. خانم‌هایی که تعادل قاعدگی‌شان به هم می‌‌خورد، با مجموعه متعددی از علایم گوناگون و تظاهرات بالینی متنوع مواجه می‌شوند.

چون وجود سیکل‌های منظم قاعدگی به سلامت رحم و محور ارتباطی آن با مغز ربط دارد، به راحتی می‌توان دریافت که اگراین نظم به هم بخورد، یا در رحم یک اتفاق غیرطبیعی افتاده است (برای مثال، این اتفاق می‌تواند توده‌ای به نام فیبروم رحم یا ضایعات خوش‌خیمی چون پولیپ‌ها و حتی انواع توده‌های بدخیم، عفونت‌ها و یا بافت‌ سرطانی داخل رحم باشد) یا در محور هورمونی تخمدان با مغز خللی ایجاد شده است.

پیش از این توضیح داده‌ام اما برای یادآوری باید بگویم که هیپوتالاموس که در مغز وجود دارد، به غده هیپوفیز دستور می‌دهد تا هورمون‌هایی را بسازد و در خون آزاد کند که این هورمون هم سبب اثر روی تخمدان و تولید رشد تخمک در آن می‌شود و هم موجب ترشح هورمون زنانه از تخمدان‌ها می‌شود و اگر به هر دلیلی برای هیپوتالاموس یا هیپوفیز مشکلی پیش بیاید، تنظیم کاری این محور به هم می‌خورد. شاید تخمدان‌ها سالم باشند اما هیچ هورمون محرکی از سوی هیپوفیز آنها را وادار به کار نمی‌کند و چه بسا غدد دیگر بدن از جمله تیروئید، آدرنال و غیره مشکل داشته باشند و به دلیل عملکرد و رابطه مشترک کاری با هیپوفیز اختلالی را در آن سبب شده باشند و شما با مجموعه علایمی به پزشک مراجعه کنید که ربطی به مسایل زنان ندارد.

بارها گفته‌ام غدد بدن ما نوازنده‌های یک ارکستر بزرگ هستند و هر دسته‌ای که ساز مخالف بزند، بقیه را سردرگم می‌کند. برای همین اختلال، تخمدان‌ها تنبل شده و خانم تخمک‌گذاری نمی‌کند و ناباروری یا نازایی او را به نزد مطب متخصص زنان روانه می‌سازد. حالا که موضوع روشن شد باید برای تشخیص صحیح به آزمایش‌های تشخیصی مانند سونوگرافی و آزمایش‌های هورمونی تن بدهید تا با درمان به موقع مشکل حل شود. نگران نباشید، چه جزو گروه اول (محور ارتباطی سالم است و خللی در رحم دارید) و چه جزو گروه‌های (محور هورمونی مشکل دارد و تخمدان نارسا یا تخمدان پلی‌کیستیک دارید) باشید مشکل شما درمان مشخصی دارد و با رفع آن می‌توانید قاعدگی منظم داشته و بچه‌دار شوید.
منم فرزند ایران از نسل کوروش و داریوش بزرگ نه از نسل دروغ و فریب
     
  
مرد

 
چگونه و چرا گاهی زنان تمایلی به روابط جنسی ندارند ؟
چرا بايد سرد كنندهاي جنسي را بشناسيم ؟

همان طور كه ميدانيد عشق ورزي يكي از مهمترين اجزاء سازنده يك رابطه پايدار است، در روابط جنسي كلا دو چيز هميشه مهم بوده است، رابطه جسمي و رابطه عاطفي.در روابط كوتاه مدت و یک شبه كه بيشتر به هدف لذت جويي يا بقای نسل صورت ميگيرند، تاكيد بروي رابطه بدني است اما اگر خواهان يك رابطه بلند مدت با همسرتان هستيد نميتوانيد صرفا به برقراري يك رابطه جسمي بسنده كنيد و خيالتان را راحت كنيد كه فقط به صرف عمل دخول و سكس ميتوانيد زندگي شيرين و خوبي را تجربه كنيد.

براي اينكه بتوانيد رابطه جنسي تان را هميشه گرم نگه دارید و به فراخور آن زندگي شيريني را تجربه كنيد بايد نيازها و خواسته هاي طرف مقابلتان را نيز در نظر بگيريد و با شناسايي رفتارهايي كه موجب سرد شدن رابطه تان ميشود از عواقب احتمالي جلوگيري كنيد.

همه مان اين مثل معروف را شنيديم كه پيشگيري بهتر از درمان است، لذا به همه آقايون عزيز توصيه ميكنم تا نكات آمده شده در اين مقاله را به دقت مطالعه كنند تا بتوانند با عواملي كه خود ميتوانند ايجاد كنند و باعث واكنشهاي منفي در خانمشان شوند، آشنايي پيدا كنند و از اين به بعد از تكرار اين كنشها و رفتارها جلوگيري كنند.

مردان زير براي خانمها سرد كننده هستند :

1- مردهايي كه با بدن زنها آشنا نيستند.

2- مردهايي كه بيش از حد با پستان های زن خودشان خشن رفتار می کنند. ( بهترین فردی که میتوان در نحوه مالش پستان به شما مشاوره بدهد خانم خودتان است، سعی کنید از او بپرسید که چه جوری دوست دارد مالششان بدهید )

3- مردهايي كه به هنگام سكس كثيف كاري ميكنند. ( قابل توجه كسانيكه در اثر فيلمهاي پرنو گرافي تمايل دارند منيشان را بروي بدن زن خالي كنند، شكلات به بدن زنان بمالند و ادرارشان را روي سينه هاي زنان خالي كنند و ...... هزار جور كثافت كاري ديگه )

4- مردهايي كه بيش از حد خشونت اعمال ميكنند.

5- مردهايي كه از بهداشت شخصي پاييني برخوردارند. ( قابل توجه كسانيكه دهانشان هميشه بوي بد ميدهد، ناخنهايشان بلند و زيرشان پر از چرك است، بدنشان بوي عرق متئفن ميدهد، دستهايشان پينه هاي زبر و خشن دارد، پاها و جورابهاي بد بو و كثيف دارند، ريش هاي پشمالو و آنکادرنشده دارند و ... )

6- مردهايي كه بيش از حد به ظاهر، قيافه و سرو و وضع زن اهميت ميدهند. ( قابل توجه كسانيكه به اندام زنانشان خيلي توجه ميكنند و خود وجود زنانشان را فراموش ميكنند )

7- مردهايي كه زن ها را بر اساس ارگاسم ( رسيدن به اوج لذت جنسي ) او طبقه بندي ميكنند. ( قابل توجه كسانيكه مدام از همسرشان ميپرسند "ارضاء شدي ؟" و بجاي اينكه به عشق ورزي در رابطه رو بياورد، اشتباها به ارگاسم بدني زن توجه ميكنند و ارگاسم جسمي زن را براي خود موفقيت ميدانند و به آن ميبالند ! )

8- مردهايي كه زن را مجبور به معاشقه ي ... ميكنند. ( قابل توجه كسانيكه خودخواهانه همسرشان را وادار ميكنند و اجبار را بر رابطه شان حاكم ميكنند ! )

9- مردهايي كه زياده از حد نگران عملكرد و توان جنسي خود هستند. ( قابل توجه كسانيكه مدام در اين خيال اند كه زود انزالي دارم، آلتم كوچيكه، نميتونم بيشتر از 10 دقيقه سكس كنم و ... )

10- مردهايي كه با تلويزيون روشن عشق ورزي ميكنند ! ( قابل توجه كساني كه دوست دارند مثل بازيگران فيلمهاي پرونوگرافي با همسرشان رفتار كنند و به جاي سكس كردن با خانمشان در ذهنشان با هنرپيشه فيلم سوپر سكس ميكنند ! )

11- مردهايي كه هروقت مست يا نئشه هستند نياز جنسي پيدا ميكنند و حتما بايد در اين اوقات سكس كنند.

12- مردهايي كه بلافاصله پس از اتمام سكس و اطفاء شهوت به لحاظ احساسي و عاطفي از زن دور ميشوند.

13- مردهايي كه وقت كافي صرف تحريك كردن زن شان و پيشنوازش نميكنند و بلافاصله سراغ عمل دخول ميروند.

14- مردهايي كه عادات شخصي زشت و چندش آور دارند. ( دست كردن در بيني، گرفتن ناخنها روي زمين، آروغ كندن، باد در كردن، عطر تند زدن و ....... از جمله عادات چندش آور براي زنان ميباشند ! )

15- مردهايي كه دوست ندارند به همسر خودشان معاشقه ... بدهند. ( قابل توجه كسانيكه گفتن كلمه دوستت دارم را براي مردان عار ميدونن و مردي را به سختي و بي احساسي ميدونند )

16- مردهايي كه اشتغال ذهني وسواس گونه و بيش از حدي به بدن خود دارند ( قابل توجه پروش اندام كاران عزیز ).

17- مردهايي كه با ديگران خوش رفتار نيستند. ( قابل توجه كسانيكه مدام تويه كوچه و خيابون و در حال رانندگي به اين و اون فحش ميدن و به مردم احترام نميگذارند )

18- مردهايي كه زنشان را دوست ندارند و نسبت به او هيچ احساسي ندارند.

جمع بندی و نتيجه گيری :

همان طور كه ميبينيد اين 18 مرد با اعمالشان باعث ميشوند تا زنانشان نسبت به رابطه با آنها سرد شوند و شور و شوق جنسي شان را از دست بدهند، پس همين جا به همتون توصيه ميكنم كه اگر جزو اين 18 دسته مرد هستيد حتما تجديد نطري كلي در نحوه عادات و رفتارهايتان بكنيد زيرا ادامه اين وضعيت موجب سرمزاجي جنسي خانمتان ميشود و بر همگان پوشيده نيست كه اگر اين فرمول در رابطه تان حاكم شود نتايجي خوشي در زندگي تان برجاي نميگزارد.

سرد مزاجي = خيانت جنسي يا خيانت احساسي يا خيانت فكري + دعوا + غرغر كردن + ايجاد سوالات مبهم ( چرا دير ميايي ؟ ، تا الان كجا بودي ؟ و ... ) + طلاق + بي ميلي نسبت به زندگي مشترك + .......... + خطرات بسيار جدي براي آينده مشتركتان

مردان عزيز، لطفا يك بار ديگر سرد كنندهايي كه برايتان ذكر كردم بخوانيد و تا حد امكان سعي كنيد تا عاداتتان را طوري تنظيم كنيد كه منجر به سرد كردن رابطه تان نشود چون در اين صورت فرمول بالا در زندگيتان اجرا خواهد شد و لذت و خوشي از زندگيتان رخت خواهد بست.
منم فرزند ایران از نسل کوروش و داریوش بزرگ نه از نسل دروغ و فریب
     
  
مرد

 
سه نكته مهم در مورد آميزش جنسی


زنها و مردها هميشه نگران آن هستند اين است كه فكر ميكنند بدليل افزايش سن و كهولت جذابيت خود را از دست داده اند ، و دليل كم شدن توجه همسرشان و دلسردي وي اين مورد ميباشد!!..

نکته اول :

يكي از مواردي كه خانمها بايد رعايت كنند اين است كه بدانند چه چيزهايي همسرشان را تحريك ميكند. آنها را شناسايي و در زمان لازم از آن استفاده كنند.مثلاً اگر مردي همسرش را در حالي جذاب ميبيند كه يك سنجاق سينه به لباسش آويزان باشد ديگر لازم نيست زن هي فرت و فورت از سنجاق سينه استفاده كند و اثر آن را از بين ببرد. اين از زمان استفاده.اما خانمها حتماً سعي كنيد عوامل تحريك همسرتان را بشناسيد. نسبت به رنگها حساس باشيد. مثلاً بدانيد كه لباس خواب شما چه طرحي و چه رنگي بايد باشد تا همسرتان را تحريك كند. حتماً ازش بخواهيد كه برايتان تشريح كند كه جه طرح و رنگي دوست دارد.

حتي اجازه بدهيد كه او برايتان خريد لباس را انجام دهد. يا مثلاً بدانيد كه جوراب شما در شوهرتان چه تاثيري دارد...پاهاي شما در تحريك همسر واقعاً موثرند. شايد حتي وي پاهاي برهنه دوست داشته باشد. تمام اين موارد ريز را شناسايي كنيد و از آن استفاده كنيد. اينها چيزهاي كوچكي هستند كه تاثيرات بزرگي دارند.گردنبند، رنگ تل سر، گوشواره ، دستمال گردن و تمام زيور آلات شما ميتوانند عامل كشش همسرتان بشوند.مرد شما هيچوقت اينها را برايتان شرح نخواهد داد بلكه شما بايد تمامي آن را شناسايي كنيد و از آن براي تحريك همسرتان استفاده كنيد..

نكته دوم :

يكي ديگر از موارد كوچك ولي مهم در هنگام آميزش جنسي ميباشد. زنها و مرداني كه نمي خواهند صاحب فرزند شوند و سعي ميكنند از شيوه جلوگيري طبيعي استفاده كنند يعني قبل از زمان انزال مرد دست از رابطه بكشند تا جرثومه هاي اسپرم به جهاز تناسلي زن نرسد، همواره يك نوع ترس را در خود مبحوس ميكنند.

آنها رابطه جنسي را با يك وحشت پنهان آغاز ميكنند و شديداً باعث تشنج ميگردند.عموماً زنها بدليل ديرتر به اورگاسم رسيدن قبل از تحصيل لذت، مرد خود را از دست ميدهند!!!چون مرد در طول رابطه مدام در فكر زمان و كنترل انزال خويش بوده و نمي تواند حواسش را كاملاً معطوف به زن كند و اكثراً قبل از ارضاي كامل زن از وي كناره گرفته و سبب نارضايتي زن ميشوند.زنها معمولاً چيزي نمي گويند ولي اين امر به روان آنها صدمه ميزند و تلافي آن را جاي ديگر سر مرد در مي آورند. زيرا زني كه از نظر جنسي از مرد خود راضي نباشد هرگز وي را نخواهد بخشيد!!! من توصيه ميكنم حتماً از وسايل ضد حاملگي استفاده كنيد تا بتوانيد اين اضطراب را از بين ببريد...

نكته سوم :

مورد ديگر اينكه زنها و مردها هميشه نگران آن هستند اين است كه فكر ميكنند بدليل افزايش سن و كهولت جذابيت خود را از دست داده اند ، و دليل كم شدن توجه همسرشان و دلسردي وي اين مورد ميباشد!!..واقعيت اين است كه علت آن بي اعتنايي به عوامل در جاذبه جنسي ميباشد.... زن و شوهري كه از امور جنسي به عنوان يك عادت استفاده ميكنند نبايد انتظار آينده اي پر هيجان داشته باشند.

تعويض زمانهاي آميزش ، تغيير حالتهاي آميزش ، تغيير مكانهاي آميزش و عوامل ديگر چيزهايي هستند كه من نمي دانم چرا توسط زوجين فراموش ميشوند.در اختيار داشتن يك عامل همواره باعث فراموشي اين مورد ميگردد كه ما بايد آن مورد را حفظ هم بكنيم!!...توجه نميشود كه هر قدر سن بالاتر رود فهم نيز بيشتر ميشود و در نتيجه انتظار بيشتري طلب ميشود.

بايد به تنوع در امور جنسي توجه كرد زيرا كه زن و مرد جا افتاده ديگر يك كودك ناشي نيست كه به يك رابطه ساده ارضا روحي شود..توجه نميشود كه يك زن سي ساله يا يك مرد سي و پنج ساله انسانهايي هستند كه از رابطه جنسي يك لذت كامل مي خواهند نه مثل نوجوانان يك هيجان ساده!!!!...بدانيد در صورت افزايش عمر شما وظيفه شما در قبال همسرتان بيشتر شده و او خواستار لذت بيشتريست چون او عاقل و كاملاً بالغ شده و نيازهاي خود را بهتر ميشناسد.پس همواره سعي كنيد كه در امور جنسي توان خود را حفظ كنيد...زيرا كه زن و شوهري كه از نظر جنسي ديگر قادر به خاموش كردن عطش روحي هم نباشند قطعاً زندگي جذابي نخواهند داشت.
منم فرزند ایران از نسل کوروش و داریوش بزرگ نه از نسل دروغ و فریب
     
  
مرد

 
چاقی با زندگی زناشويی چه می كند؟
انگشت‌نما شدن آدم‌هاي چاق، آنها را در زوج‌يابي دچار مشكل مي‌كند و باعث تضعيف سلامت جنسي‌شان مي‌شود.يك پژوهش جديد نشان مي دهد كه چاقي با كاهش فعاليت جنسي و تضعيف سلامت جنسي همراه است. اين پژوهش نشان مي دهد كه چاق بودن، احتمال ناتواني هاي نعوظي و خطر ابتلا به بيماري هاي مقاربتي را به ميزان زيادي افزايش مي دهد.

ناتالي بايوس، استاديار دانشكده بهداشت و پزشكي گرمسيري لندن و مدير پژوهشي موسسه ملي پژوهش بهداشتي و پزشكي در پاريس كه سرپرستي اين پژوهش را بر عهده داشته، مي گويد: «چاق بودن تاثير شديدي بر زندگي جنسي فرد دارد.»

او مي افزايد: «زنان چاق به علت فشار اجتماعي و انگشت نما شدن در اجتماع با احتمال كمتري ممكن است همسر پيدا كنند و فعاليت جنسي داشته باشند؛ چراكه چاقي آنها براي مرداني كه با آنها برخورد مي كنند، ناراحت كننده است.» به گفته بايوس، زنان چاق با احتمال بيشتري نسبت به زنان لاغر، ممكن است همسري پيدا كنند كه اضافه وزن داشته يا چاق باشد. او مي گويد: «بسياري از اين مشكلات ناشي از انگشت نماشدن زنان چاق است و اين زنان با احتمال بيشتري ممكن است كه اعتماد به نفس پايين تري داشته باشند.» نتايج اين بررسي در شماره 16 ژوئن نسخه آنلاين ژورنال پزشكي بريتانيا منتشر شده است.

نتيجه هاي يك تحقيق علمي :

بايوس و همكارانش، داده هاي مربوط به رفتار جنسي را در بيش از 12 هزار مرد و زن فرانسوي جمع آوري كردند. در ميان اين گروه 3651 نفر از زنان و 2725 نفر از مردان داراي وزن طبيعي؛1010 زن و 1488 مرد داراي اضافه وزن و 411 زن و 350 مرد، طبق تعريف طبي، چاق بودند.

در مقايسه با زنان و مردان داراي وزن طبيعي، زنان چاق با احتمال 30 درصد كمتر و مردان چاق با احتمال 70 درصد كمتر، فعاليت جنسي داشتند. همچنين مردان چاق با احتمال 5/2 برابر بيشتر نسبت به مردان با وزن طبيعي دچار ناتواني نعوظ و مردان چاق زير 30 سال با احتمال بيشتري دچار بيماري مقاربتي شده بودند.يك يافته ديگر در اين پژوهش آن بود كه زنان چاق زير 30 سال، اغلب به دنبال مشورت براي تنظيم خانواده يا استفاده از قرص هاي خوراكي ضدبارداري نمي روند و در نتيجه، با احتمال بيشتري ممكن است دچار بارداري ناخواسته شوند و با احتمال كمتري نيز به متخصص زايمان مراجعه مي كنند. به گفته بايوس، اين زنان به خاطر اضافه وزن، در مراجعه به متخصص زنان براي گرفتن توصيه در مورد روش هاي ضدبارداري، احساس راحتي نمي كنند.

دكتر سندي گلدبك وود، متخصص پزشكي رواني جنسي از بنياد بهداشت رواني كامدن و ايسلينگتون در انگلستان كه شرحي بر اين پژوهش در همين شماره ژورنال پزشكي بريتانيا نوشته است، مي گويد: «تفاوت تجربيات جنسي افراد چاق و غيرچاق بايد با احتياط تفسير شود. ما بايد شناخت بيشتري از احساس افراد چاق نسبت به زندگي جنسي شان پيدا كنيم و دريابيم كه چه انگيزه هايي نگرش و رفتارهاي مشاهده شده در آنها را ايجاد مي كند. ما بايد بدانيم كه چرا زنان چاق به رغم فعاليت جنسي كمتر، استفاده كمتري از روش هاي ضدبارداري مي كنند و بيشتر دچار بارداري هاي ناخواسته مي شوند.» او مي افزايد: «پاسخ ها ممكن است پيچيده و داراي جنبه هاي زيستي، رواني و اجتماعي خاصي باشد كه روشن شدن آنها نياز به يك رويكرد پژوهشي كيفي دارد.»

گلدبك وود يادآور مي شود كه پزشكان بايد شجاعت، مهارت و حساسيت لازم را براي گفتگوي صريح با بيماران خود درباره وزن آنها و زندگي جنسي شان داشته باشند. او مي گويد: «پزشكان بايد توجه ويژه اي به نيازهاي پيچيده زنان چاق از لحاظ شيوه هاي ضدبارداري داشته باشند.»

دكتر رابرت شوارتز، استاد و رييس بخش پزشكي خانواده در دانشكده پزشكي دانشگاه ميامي ميلر نيز موافق است كه در حال حاضر بسياري از پزشكان به وضعيت زندگي جنسي بيماران چاق توجهي نمي كنند. توصيه او به پزشكان اين است كه: «فرض را بر اين نگذاريد كه بيماران شما نيازي به مشاوره مناسب در اين زمينه ندارند.»

تاثير تماشاي فيلم‌هاي جنسي بر رابطه زناشويي :

در بحث تجويز تماشاي فيلم‌هاي جنسي براي زوجيني كه يكي از همسران يا هر دو به سرد مزاجي و بي‌ميلي جنسي مبتلا هستند... ...

ديدگاه هاي متفاوتي وجود دارد اما از نظر اينجانب، تماشاي فيلم هايي كه با تصاوير جنسي همراهند، ممكن است در برخي موارد خاص در كوتاه مدت موجب تحريك جنسي شود اما در درازمدت به عللي كه به آن اشاره مي كنم به از هم گسيختگي روابط زناشويي مي انجامد:

  • كاهش اعتماد به نفس :

تماشاي فيلم هاي جنسي با توجه به رفتارهاي اغراق آميز بازيگران كم كم باعث مي شود زوجين درباره طبيعي بودن عملكرد جنسي خود دچار ترديد شوند و خود را بسيار ضعيف تر از آنچه هستند، بپندارند و از روابط زناشويي بيش از گذشته فاصله بگيرند.

  • مقايسه منفی :

جذابيت هاي اغراق آميز و تصنعي چنين فيلم هايي گاهي باعث مي شود جذابيت هاي همسر، كمرنگ شده و با تشديد بي ميلي جنسي همسر، ميزان فعاليت جنسي زوجين از مقدار فعلي نيز كمتر شود.

  • تقليد :

برخي رفتارهاي بازيگران اين فيلم ها با وجود جذابيت هاي بصري، گاه بسيار دردناك و آسيب زننده است و زوجين ناآگاه كه سعي در تقليد از آن دارند، موجب بي رغبتي همسر به روابط زناشويي مي شود.

  • وابستگی :

هرچند در ابتداي امر زوجين با قصد بهبود روابط فيمابين به تماشاي چنين فيلم هايي مي نشينند اما در ادامه، يكي از زوجين يا هر دو متوجه مي شوند كه اگر در گذشته وقتي را براي با هم بودن صرف مي كردند اكنون همه يا بخشي از آن وقت را براي ديدن انواع و اقسام فيلم هاي مستهجن پر مي كنند و به اين ترتيب، فيلم هايي كه قرار بود باعث نزديكي بيشتر زوجين به يكديگر شود اكنون عاملي براي فاصله بيشتر آنها از يكديگر شده است.
منم فرزند ایران از نسل کوروش و داریوش بزرگ نه از نسل دروغ و فریب
     
  
مرد

 
سلام یه مسئله مهم. ابوعلی سینا توی کتب قانون میگه مرغ چاق تخم نمیذاره بنابراین زن چاق حامله نمیشه هرزنی که چاق هست اگ بچه دار نمیشه حتما لاغر کنه . بوس
     
  
صفحه  صفحه 5 از 6:  « پیشین  1  2  3  4  5  6  پسین » 
Sexology - سکسولوژی

چاقی و اختلالات جنسی و آموزش سلامت جنسی

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA