انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
علم و دانش
  
صفحه  صفحه 43 از 57:  « پیشین  1  ...  42  43  44  ...  56  57  پسین »

پزشکی سلامت (آرشیو شماره سه)


زن

 
اوستئوآرتریت قابل پیشگیری است

متخصصان ارتوپدی در آمریکا ادعا کرده‌اند که عارضه اوستئوآرتریت یا همان التهاب مفصلی ـ استخوانی، در آینده قابل پیشگیری خواهد بود.

این متخصصان می‌گویند: اوستئوآرتریت با درجات پایینی از التهاب آغاز می‌شود که در صورت پیشرفت کردن به ساییدگی و حتی تخریب جدی مفاصل منجر می‌شود.

دکتر ویلیام رابینسون از متخصصان دانشکده پزشکی دانشگاه استانفورد دراین‌باره گفت: این یافته، امید تازه‌ای برای درمان یا پیشگیری از اوستئوآرتریت است چون به واسطه مقابله با فرآیندهای التهابی در مراحل ابتدایی و درست پیش از اینکه علائم مفصلی و پیشرفته‌تر آن نمایان شود، می‌توان از بروز این عارضه به شیوه‌ای موثر پیشگیری کرد.

به نوشته روزنامه یواس‌ای‌تو‌دی، دکتر رابینسون تاکید دارد: در مواردی از این بیماری به ویژه در مورد بیماری روماتیسم مفصلی که عامل اصلی بروز آن، التهاب است می‌توان با هدف قرار دادن این التهاب، از بروز بیماری‌ جلوگیری کرد.

وی می‌افزاید: التهاب، پیامد ابتلا به این عارضه نیست بلکه در واقع عامل بروز آن است. افزایش تعداد انواع خاصی از پروتئین‌های التهابی در مراحل ابتدایی پیشرفت بیماری، نقش اصلی را در ایجاد اوستئوآرتریت ایفا می‌کند. بنابراین مقابله با این پروتئین‌ها امکان جلوگیری از پیشرفت بیماری را میسر می‌سازد.
Dream what you want to dream
Go where you want to go
Be what you want to be
Because you have only one life
And one chance to do all the things
You want to do
     
  
زن

 
با علائم سلیاک آشنا شوید

بیماری سلیاک یک مشکل گوارشی است که در پی مصرف پروتئین گلوتن بروز می‌کند و علائم آن گاهی به شدت مشکل ساز می‌شود.

این بیماری به پرزهای روده کوچک آسیب می‌رساند و سبب اختلال در جذب مواد مغذی می‌شود. افراد مبتلا به سلیاک پروتئینی موسوم به گلوتن را که در نان، پاستا، کلوچه‌ها،‌ پیتزا و بسیاری از غذاهای دیگر حاوی گندم، جو و چاودار موجود است، نمی‌توانند تحمل کنند. زمانی که بیماران مبتلا به سلیاک غذاهای حاوی گلوتن مصرف می‌کنند سیستم ایمنی بدن آنها پاسخی را به صورت تخریب روده کوچک منعکس می‌کند. این تخریب به خصوص در پرزهای انگشتانه‌ای روده که مواد مغذی را جذب می‌کنند، بروز می‌نماید. در پی آسیب دیدن پرزهای روده، فرد مبتلا بدون توجه به مقدار غذایی که می‌خورد به سوء تغذیه مبتلا می‌شود.

سایت اینترنتی مرکز تخصصی مایوکلینیک در مقاله‌ای در این باره آورده است: به دلیل اینکه سیستم ایمنی بدن خود فرد موجب تخریب و آسیب دیدگی پرزهای روده کوچک می‌شود این بیماری به عنوان یک بیماری خود ایمنی تلقی می‌شود.

سلیاک بیماری وراثتی است که از نسلی به نسل دیگر و در خانواده منتقل می‌شود. گاهی اوقات این بیماری برای اولین بار در پی یک رژیم غذایی بعد از عمل جراحی، بارداری، زایمان، عفونت‌های ویروسی یا استرس‌های روحی فعال می‌شود. در برخی از بیماران علائم سلیاک از دوران کودکی و در برخی دیگر از دوران بزرگسالی بروز می‌کند.

یکی از عوامل مهم در زمان و نحوه آغاز بیماری، مدت زمان تغذیه با شیرمادر است. به این معنی که هر چه مدت تغذیه با شیر مادر بیشتر باشد، علائم بیماری دیرتر بروز می‌کنند و همچنین معمولی‌تر هستند. به طور معمول بیماری سلیاک می‌تواند موجب بروز دردهای شکمی و اسهال شود اما در نهایت کاهش جذب ریزمغذی‌ها در این بیماری منجر به فقر و کمبود ویتامین‌ها و در نتیجه موجب بروز مشکلات در سیستم عصبی، استخوان‌ها، کبد و سایر اعضای حیاتی بدن می‌شود.

به گفته متخصصان گوارش در این مرکز، بیماری سلیاک درمان خاصی ندارد اما می‌توان با تغییر در رژیم غذایی، این بیماری را به شیوه‌ای موثر در کنترل درآورد.

در ادامه این مقاله آمده است: برای بیماری سلیاک علائم و نشانه‌های خاصی وجود ندارد اما اکثر این بیماران شکایت‌های معمول از مشکلاتی چون اسهال متناوب، درد شکم و نفخ دارند. اما گاهی اوقات مبتلایان به سلیاک هیچ یک ازعلائم گوارشی را ندارند. همچنین علائم سلیاک می‌تواند شبیه به علائم سایر بیماریها مثل سندرم روده تحریک پذیر (BS)، زخم‌های معده، بیماری کرون، عفونت‌های انگلی و کم خونی باشند.

در برخی موارد این بیماری خود را به روشهای نامحسوس‌تری بروز می‌دهد که عبارتند از:

-‌ تحریک پذیری یا افسردگی

- کم خونی

- آشفتگی معده

- درد مفاصل

- گرفتگی‌های عضلانی

- خارش‌های پوستی

- زخم‌های دهان

- اختلالات دندانی و استخوانی (مانند پوکی استخوان)

- احساس سوزش در پاها (نوروپاتی)

همچنین برخی از نشانه‌های سوء جذب ریزمغذی‌ها ناشی از این بیماری عبارتند از:

-‌ کاهش وزن

- اسهال

- انقباضات شکمی – نفخ و ورم شکم

- ضعف و خستگی عمومی

- تغییر رنگ و وضعیت مدفوع

- کندی رشد در کودکان

- پوکی استخوان

یکی دیگر از بیماریهای جدی ناشی از سلیاک «درماتیت هرپتی فرم» است. این بیماری یک اختلال پوستی مزمن است که با ثبورات جلدی و خارش‌دار در نواحی آرنج‌ها، زانوها و بالای ران‌ها بروز می‌کند. عامل این اختلال آنزیم «ترانس گلوتامیناز» پوست است. عدم تحمل گلوتن می‌تواند موجب بروز علائم این عارضه پوستی شود. این اختلال علاوه بر مصرف دارو برای کنترل خارش پوست با مصرف رژیم غذایی عاری از گلوتن قابل درمان است.

بنابراین گزارش، اساس درمان سلیاک، رژیم غذایی فاقد گلوتن است که در آن کلیه مواد غذایی حاوی گلوتن حذف می‌شوند. در اکثر افراد، رعایت رژیم ذکر شده موجب توقف علائم بیماری می‌شود با رعایت این رژیم آسیب‌های ایجاد شده در روده کوچک به تدریج ترمیم و از آسیب‌های بیشتر جلوگیری می‌شود.

در رژیم غذایی فاقد گلوتن، مصرف کلیه مواد غذایی حاوی گندم، جو، چاودار، بیشتر حبوبات، ماکارونی، غلات و اکثر غذاهای فرآوری شده ممنوع است. این بیماران باید رژیمی متعادل با انواع غذاها شامل نان و ماکارونی داشته باشند. برای مثال به جای آرد گندم از آرد سیب‌زمینی، برنج، سویا و آرد لوبیا استفاده کنند. برنج، ذرت (بلال)، برنج وحشی، لوبیای سویا و دانه آفتاب گردان فاقد گلوتن هستند. برای این بیماران مصرف مکمل‌های غذایی شامل املاح معدنی و ویتامین‌ها برای جبران سوءتغذیه توصیه می‌شود.
Dream what you want to dream
Go where you want to go
Be what you want to be
Because you have only one life
And one chance to do all the things
You want to do
     
  
زن

 
وضع پلک ها نشانه پیش‌بینی بیماری قلبی

پزشکان می‌گویند: افزایش لکه‌های زرد رنگ در اطراف پلک بالا و پایین، نشان‌دهنده افزایش خطر بروز حمله قلبی یا بیماری قلبی است.

این مطالعه که با تلاش گروهی از پزشکان دانشگاه کپنهاک صورت گرفته، همچنین تایید کرد که وجود حلقه‌های سفید یا خاکستری در اطراف قرنیه، ارتباطی با افزایش خطر امراض قلبی ندارد.

آزمایشات نشان داده است که تغییر رنگ اطراف پلک در واقع نشانه شکل‌گیری ذرات کلسترول در عروق است.

این بررسی‌ها روی 12 هزار و 745 شرکت‌کننده در گروه‌های سنی 20 تا 93 ساله انجام گرفت که در آغاز مطالعات هیچ مشکل قلبی نداشتند.

این افراد از سال 1976 میلادی تا سال 2009 تحت مطالعه و آزمایش بودند.

در طول این دوره، 1872 نفر از شرکت‌کنندگان دچار حمله قلبی شدند. 3699 نفر به بیماری قلبی مبتلا شدند، 1498 نفر سکته مغزی کردند، 1815 نفر به بیماری‌های عروق مغزی دچار شده و 8507 نفر نیز از دنیا رفتند.

نتایج ارزیابی‌ها مشخص کرد که در تمام گروه‌های سنی و در هر دو جنسیت، خطر بروز حمله قلبی، بیماری قلبی یا مرگ ناشی از این بیماری‌ها با زرد شدن رنگ اطراف پلک‌ها تشدید می‌شود.
Dream what you want to dream
Go where you want to go
Be what you want to be
Because you have only one life
And one chance to do all the things
You want to do
     
  
زن

 
هشدار درباره داروهای لاغری چینی در بازار ایران

رئیس سومین کنگره پیشگیری و درمان چاقی ایران هشدار داده که داروهای چینی برای کاهش وزن، موجب افسردگی و خودکشی می‌شوند.

فریدون عزیزی، روز چهارشنبه ۱۸ آبان در نشست خبری سومین کنگره پیشگیری و درمان چاقی ایران از چاقی به عنوان مهمترین مسئله بهداشتی درمانی قرن در اکثر کشورهای جهان یاد کرد و افزود: سازمان‌های جهانی که مسائل بهداشتی را زیر نظر دارند چاقی را مشکل اصلی بروز بیماری‌های غیر واگیر از جمله بیماری‌های قلبی، دیابت و سرطان در قرن ۲۱ می‌دانند.

او سپس به آمار شیوع چاقی و اضافه وزن در ایران اشاره کرد و افزود: در ایران آمار شیوع چاقی بین افراد بالای ۲۰ سال، بین ۵۰ تا ۷۰ درصد و شیوع دیابت بین ۱۰ تا ۲۰ درصد است. به این ترتیب حدود چهار میلیون نفر از جمعیت ایران دچار دیابت هستند.

این فوق تخصص غدد درون‌ریز و متابولیسم تاکید کرد که هر دو بیماری دیابت و چاقی در شهرها و کلان‌شهرها بیشتر از روستاها و شهرهای کوچک است.

آقای عزیزی، استفاده از داروهای گیاهی و سنتی برای کاهش وزن را رد کرد و گفت که کاهش وزن نیاز به یک دوره شش ماهه دارد و کاهش وزن غیر معمول با روش‌های غیرپزشکی موجب بروز بیماری‌های مزمن و غیر قابل درمان در فرد می‌شود.

به گفته او داروهایی که برای کاهش وزن در بازار غیر رسمی ایران وجود دارد غالبا از چین وارد می‌شود و دارای عوارضی مانند ناراحتی‌های قلبی و عروقی، افسردگی است و در نهایت نیز عوارض دیگری دارد که می‌تواند غیرقابل جبران باشد.

از همان چند ماه پیش که گزارش‌هایی از ورود داروهای چینی و به ویژه انواع تقلبی آن به بازار ایران منتشر شد، کار‌شناسان درباره عوارض آن هشدار دادند.

داروهای لاغر کننده چینی از جمله با نام «سوپر اسلیم» و «شنگ یوآن فنگ» و برخی انواع دیگر که با تبلیغات گسترده در شبکه‌های ماهواره‌ای و توسط برخی افراد سودجو در سطح شهر، اماکن عمومی و عطاری‌ها به مشتری‌ها عرضه می‌شوند.

اما کارشناسان بارها هشدار داد‌ه‌اند که بحث قد و وزن استاندارد، یک بحث کاملاَ تخصصی و پزشکی است و اگر کسی مشکلی در این زمینه دارد باید به پزشک مراجعه کند.

در همین حال ابوالفضل نیک آزما، کار‌شناس دارویی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان قم نیز گفته بود که این داروها مورد تایید پزشکان نیست و فروش آنها در عطاری‌ها و داروخانه‌ها ممنوع است.

تحرک کم و شیوه زندگی از جمله خوردن غذاهای پرکالری و چرب عوامل اساسی چاقی و اضافه وزن هستند و کارشناسان بر این عقیده‌اند که با تغییر عادت‌های غلط می‌توان با اضافه وزن مبارزه کرد؛ عاملی که به گواه سازمان بهداشت جهانی، خود موجب بروز برخی از بیماری‌های مزمن مانند دیابت، بیماری‌های قلبی- عروقی و سرطان می‌شود.

داروهای چینی و بازار ایران

نگرانی درباره داروهای چینی در بازار ایران، مدتی است بالا گرفته. از جمله مواردی از تلفات بیماران تحت جراحی به خاطر استفاده از داروی بیهوشی چینی گزارش شده است.

طبق این گزارش‌ها حتی مواردی از تلفات بر اثر بیهوشی ضمن عمل جراحی زیبایی در ایران دیده شده است.

این موارد در پزشکی قانونی ایران ثبت شده و این سازمان قضائی در حال پیگیری علت مرگ بیماران است.

عبدالعزیز جمشید زهی، عضو کمیسیون بهداشت مجلس، در این باره از بررسی موضوع داروهای بیهوشی چینی در این کمیسیون خبر داده و گفته بود: این خبر حتی اگر شایعه باشد، مجلس آن را مورد بررسی قرار می‌دهد چرا که برخی از گزارش‌ها نیز حاکی از ورود داروهای تقلبی و چینی به کشور است که ضرورت بررسی این موضوع را دوچندان می‌کند.

در عین حال یک عضو هیئت علمی انجمن داروسازان ایران گفته است مواد اولیه داروهای چینی تاییدیه جهانی دارد.

سعید واقفی در این باره گفته است: در شرایط فعلی، برای تولید دارو، مواد اولیه را از چین و هند وارد می‌کنیم و این مواد تأییدیه جهانی دارند. ما تنها کشوری نیستیم که مواد اولیه تولید دارو را از چین وارد می‌کنیم، آمریکا بزرگ‌ترین مشتری مواد اولیه دارویی چین است، کشورهایی مانند آلمان، فرانسه، ایتالیا، آمریکای شمالی، اروپای غربی، انگلیس از وارد کنندگان مواد اولیه دارویی از کشور چین هستند.
Dream what you want to dream
Go where you want to go
Be what you want to be
Because you have only one life
And one chance to do all the things
You want to do
     
  
زن

 
درمان گلودرد بدون آنتی‌بیوتیک

جام جم آنلاین: این روزها با سرد شدن هوا، خطر بروز سرماخوردگی همراه باگلودرد در کودکان به دغدغه والدین تبدیل شده است.

در حالی که شناخت درست از نشانه‌هایی چون گلودرد و ریشه‌های آن می‌تواند از نگرانی پدر و مادرها تا حد زیادی کم کند.

به بیان دیگر آنچه مسلم است گلودرد معمولا نشان‌دهنده عفونت دستگاه فوقانی تنفسی است که در بچه‌های کوچکی که نمی‌توانند احساس گلودردشان را به خوبی بیان کنند، با دشواری در بلعیدن غذا، خرخر کردن‌های شبانه، تنفس‌های دهانی و بوی بد دهان همراه است، اما نکته مهم در این ارتباط آن است که ریشه بسیاری از گلو دردها یا سرماخوردگی‌های همراه با این عارضه دردناک، در فصل پاییز عفونت‌های ویروسی هستند که به درمان آنتی‌بیوتیکی به هیچ وجه نیاز ندارند. پس والدین باید از مصرف خود سرانه آنتی‌بیوتیک‌ها هنگام مواجه شدن با این نشانه، تا زمان توصیه پزشک متخصص به شدت خودداری کنند.

آیا فرزندتان گلودرد دارد؟

دکتر فریبا نادری متخصص بیماری‌های کودکان با تاکید بر این‌که بیشتر گلودردها در کودکان یا حتی بزرگسالان می‌تواند به علت التهاب لوزه‌ها تحت تاثیر نوعی میکروب یا در بیشتر موارد به علت ویروس سرماخوردگی یا آنفلوآنزا ایجاد شود، می‌افزاید: ممکن است این نوع گلودردها با انسداد و آبریزش بینی و خرخر کردن یا با عفونت‌های گوش، درد گوش و کاهش شنوایی همراه باشد.

حال اگر عفونت در قسمت لوزه‌ها باشد با اختلال در بلع، احساس درد در ناحیه گلو یا خارش گلو همراه است. در عین حال درگیر بودن لوزه‌های سوم با یک عامل عفونی به صورت خرخر کردن شبانه، تنفس‌های دهانی، بوی بد دهان یا ترشحات بینی خود را نشان می‌دهد.

التهاب تارهای صوتی و حنجره نیز با خشونت صدا، سرفه‌های خروسکی و در حالت شدیدتر با نوعی خفگی همراه است. انسداد مجاری تنفسی بزرگ‌تر (تراشه‌ها) نیز با سرفه‌های بسیار خشن و عفونت‌های ویروسی در مجاری هوایی کوچک‌تر ریه‌ها، با تنگی نفس یا سرفه‌های شدید خود را نشان می‌دهد.

مقابله با درمان آنتی‌بیوتیکی

دکتر نادری با اشتباه خواندن تجویز خود سرانه آنتی‌بیوتیک توسط والدین به محض مشاهده تب، سرفه و گلودرد در فرزندانشان می‌گوید: در صورت احتمال وجود یک عفونت باکتریایی در گلو، ممکن است پزشک، آنتی‌بیوتیک تجویز کند، اما برای عفونت‌های ویروسی که عمدتا در پاییز شایع هستند، درمان آنتی‌بیوتیکی تجویز نمی‌شود، چراکه مصرف نابجای آنتی‌بیوتیک‌ها در چنین شرایطی منجر به مقاوم شدن بدن نسبت به میکروب‌ها و رشد میکروب‌های قوی‌تری می‌شود که می‌توانند در بدن بیماری‌های شدیدتری را ایجاد کنند. البته دوره بیماری‌های ویروسی از یک تا 10 روز می‌تواند طول بکشد.

وی می‌افزاید: بر این اساس به والدین توصیه می‌کنیم که به محض مشاهده نشانه‌های گلودرد در فرزندشان، بخصوص مشکل در بلع غذا و از دست دادن اشتها که احتمالا با تب نیز همراه است، به پزشک مراجعه کنند، اما پیش از آن از بخور سرد یا گرم و مصرف مایعات گرم و آبمیوه‌های طبیعی برای فرزندشان غافل نشوند. این متخصص کودکان تصریح می‌کند: تنها پزشک متخصص می‌تواند براساس شرایط بالینی عفونت‌های باکتریایی را از ویروسی تشخیص و براساس آن دارو تجویز کند.

بچه‌هایی که ‌‌بیشتر‌ در‌‌ معرض‌ خطرند

دکتر نادری با تاکید بر این‌که سرماخوردگی‌های میکروبی، ویروسی و نیز آلرژی‌ها در نقطه شروع، علائم مشابهی دارند، می‌گوید: بی‌شک درمان هر دسته از این بیماری‌ها با دیگری متفاوت است، اما نکته مهم اینجاست که عفونت‌های ویروسی در بچه‌هایی که زمینه‌های آلرژیک دارند، شایع‌تر و شدیدتر است.

همچنین احتمال بیشتری دارد که بیماری این دسته از کودکان به سمت باکتریایی شدن سوق پیدا کند. به بیان دیگر والدین کودکانی که زمینه‌های آلرژیک یا بیماری مزمن ریوی دارند، باید با مشاهده علائمی چون گلودرد و تب، هر چه سریع‌تر به پزشک مراجعه کنند.

به کودک خود کمک کنید

به گفته دکتر نادری، مفیدترین توصیه‌هایی که می‌توان به والدین هنگام بروز نشانه‌هایی چون گلودرد و تب در فرزندانشان کرد، این است که از شربت استامینوفن و پاشویه استفاده کنند و کودک را در یک اتاق با گرمای مناسب نگه دارند و از دادن مایعات فراوان و نیز غذاهای مایع که فرو دادن آن برای کودک راحت است، غافل نشوند.

وی می‌افزاید: براساس آخرین تحقیقات، غرغره آب نمک، احتمال عفونت از حلق به گوش میانی را بیشتر می‌کند بنابراین توصیه می‌شود که کودک را وادار به غرغره نکنید. یک نکته ضروری دیگر آن که در صورت وجود گلودرد و بد حالی عمومی تا زمان مراجعه به پزشک و شروع درمان، از فرستادن کودک به مهد کودک یا مدرسه خودداری کنید.
Dream what you want to dream
Go where you want to go
Be what you want to be
Because you have only one life
And one chance to do all the things
You want to do
     
  
زن

 
زیتون:زیتون حاوی موادی هست که میتوانند از 90%سرطان ها پیشگیری کنند.این مواد همان موادیست که باعث تلخی زیتون میشود اگر روزانه 3عدد زیتون را بخورید احتمال مبتلا شدن به اکثر سرطان ها بسیار کم میکنید.زیتونی که تلخی آن با نمک و سود گرفته شود زیتون خوبی به حساب می آید البته در این بین سود بهتر از نمک است
گفت بی احساسی....
میگم در حدی نیستی که حست کنم...چه برسه بخوام احساسی خرجت کنم....
     
  
زن

 
ابداع بشقاب سخنگو برای کمک به چاقها

پزشکان برای مبارزه با بیماری چاقی سلاحی جدید یافته اند، بشقابی سخنگو که می تواند به افراد بگوید پرخوری نکنند. سازمان خدمات بهداشتی انگلستان قصد دارد برای کمک به خانواده هایی که با اضافه وزن درگیر هستند از بشقابهای سخنگویی استفاده کند که می توانند درباره رفتارها و عادات غذایی خانواده ها به آنها هشدار دهند.

در این ابزار حسگری می تواند میزان غذای باقی مانده در بشقاب را محاسبه کرده و به کاربرانش هشدار دهد: لطفا آرامتر غذا بخور!" اکنون این ابزار سوئدی هزار و 500 پوندی قرار است در طرحی ابتکاری از جانب سازمان خدمات بهداشتی بریتانیا مورد استفاده قرار گیرد تا بتواند به صدها خانواده که از چاقی در عذابند کمک کند تا به وزن مناسب بازگردند.

این ابزار از دو بخش تشکیل شده است، ترازویی که در زیر بشقاب قرار گرفته و رایانه ای کوچک که نمودار لحظه به لحظه غذای مانده در بشقاب را همزمان با خورده شدن توسط کاربر نمایش می دهد. خطی قرمز بر روی نمایشگر رایانه سرعت غذا خوردن فرد را نمایش می دهد در حالی که خطی آبی میزان سالم بودن سرعت غذا خوردن وی را نمایان می سازد.

در صورتی که کاربر حریصانه مشغول خوردن غذا باشد، زاویه خط قرمز نسبت به خط آبی تند تر شده و به کاربر هشدار می دهد که آرامتر غذا را صرف کند. در صورتی که فاصله دو خط از یکدیگر بیشتر از حد مجاز شود، صدایی به کاربر اخطار می دهد که "لطفا آرامتر غذا بخور!"

همچنین نمایشگر این رایانه سوالهایی از قبیل "هنوز سیر نشده ای؟" را نمایش می دهد تا کاربر را به این فکر وادارد که زمان دست کشیدن از غذا خوردن بیاندیشد. محققان بر این باورند آموزش دادن آرام غذا خوردن به افراد چاق می تواند به آنها در تشخیص زمان سیری کمک کند.

بر اساس گزارش دیلی میل، آزمایشها بر روی این ابزار جدید نشان داد میزان مصرف غذای کودکان چاقی که در دوره ای 12 ماهه از این ابزار استفاده کردند 12 تا 15 درصد کاهش پیدا کرد. 6 ماه پس از اجرای این آزمایش نیز این کودکان همچنان به کم خوری و کاهش وزن ادامه دادند.
Dream what you want to dream
Go where you want to go
Be what you want to be
Because you have only one life
And one chance to do all the things
You want to do
     
  
زن

 
راه‌حلی جدید برای درمان بیماری وزوز گوش

میلیون‌ها فرد در جهان مبتلا به بیماری تینیتوس هستند. افراد مبتلا به این بیماری یک صدای مجازی و وزوز را در گوش خود می‌شنوند. علل بروز این بیماری نامشخص است. حال گویا روش درمانی جدیدی می‌تواند این ناراحتی را تخفیف دهد.
شاید برای کسی که خود مبتلا به تینیتوس نیست، درک اینکه بر بیماران مبتلا به این ناراحتی چه می‌گذرد سخت باشد. تینیتوس یا "وزوز گوش" بیماری شنیداری است که افراد مبتلا به آن همواره صدای غیرواقعی زنگ یا وزوز در گوش خود می‌شنوند که بسیار آزاردهنده است.

برخی بیماران تنها گاهی اوقات این اختلال را در گوش خود حس می‌‌کنند، اما در موارد وخیم‌تر این صداهای مزاحم به طور دائم بیماران را آزار می‌دهد. شب‌ها، هنگامی که محیط اطراف آرام‌تر است، این ناراحتی بیشتر حس می‌شود. حال دستگاهی جدید از شرکت فن‌آوری پزشکی ANM قرار است به بیماران تینیتوس کمک کند با این صدای اضافی در گوش مقابله کنند.

در عین حال باید توجه کرد که دو نوع تینیتوس وجود دارند که با هم تفاوت‌های بارزی دارند: عینی و ذهنی. نوع عینی علل فیزیکی دارند. به این ترتیب که تنگ شدن رگ‌های گوش منبع صدایی است که بیمار می‌شنود. این نوع تینیتوس متأسفانه حتی با دستگاه جدید قابل درمان نیست.

کلاوز مارتینی (Cluas Martini)، مدیر شرکت ANM می‌گوید: «ما تنها می‌توانیم تینیتوس ذهنی را درمان کنیم که به دلیل دریافت ناقص اعصاب گوش از پیام‌های صوتی‌ای است که در اطراف ما وجود دارند.» او اعتقاد دارد که این دریافت ناقص می‌تواند نشأت گرفته از دلائل مختلفی باشد.
به طور مثال شوک وارده بر اثر صدایی بیش از حد بلند، استرس و همینطور مصرف برخی داروها باعث می‌شود که گوش درونی دیگر قادر به فرستادن برخی فرکانس‌های صوتی به مغز نباشد. آن بخش مغز که مسئول دریافت فرکانس‌های فرستاده شده از طریق گوش درونی است، در برابر کمبود این فرکانس‌ها واکنشی ناقص نشان می‌دهد، به این صورت که مغز با فعالیتی شدید و دوام‌دار به نبود فرکانس‌ها پاسخ می‌دهد. بیمار این فعالیت را در قالب صدای وزوز با زنگ در گوش خود احساس می‌کند. به این ترتیب منشأ بروز این بیماری گوش نیست، بلکه در بخشی از مغز قرار دارد.

دستگاه جدید دقیقا در همین ناحیه مغز تأثیر می‌گذارد. این دستگاه از جعبه‌ی سیاه کوچکی به اندازه‌ی یک قوطی کبریت با چهار دکمه تشکیل شده است. هدفونی نیز به این دستگاه وصل می‌شود که در گوش فرکانس‌های درمان‌کننده را پخش می‌کند. البته این فرکانس‌ها در هر بیمار متفاوت هستند و متخصص گوش و حلق و بینی باید تشخیص دهد که برای هر فرد چه فرکانس‌هایی کمک خواهند کرد.

سپس بیمار باید این دستگاه را با خود به خانه ببرد و نوار ضبط شده با فرکانس‌های مناسب را برای چندین ساعت گوش کند. گوش دادن مکرر این صداها می‌تواند به مغز کمک کند تا فعالیت غلط ناشی از تینیتوس را فراموش کند و فرکانس‌های جدید را به خاطر بسپارد.

این دستگاه در پژوهشی در مورد ۶۳ بیمار مبتلا به تینیتوس بکار برده شده است. در این پژوهش در ۷۵ درصد از بیماران بهبود چشم‌گیری مشاهده شده است.
Dream what you want to dream
Go where you want to go
Be what you want to be
Because you have only one life
And one chance to do all the things
You want to do
     
  
زن

 
هفت اقدام ضروری برای حفاظت از بدن در زمستان

در فصل زمستان با سرد‌تر شدن هوا بی‌شک بدن شما به مراقبت و رسیدگی بیشتری نیاز دارد. در این مقاله که به تازگی در پایگاه اینترنتی ایووری کپس به چاپ رسیده، هفت نکات مهم و موثر مطرح شده که به شما کمک خواهند کرد تا خود را در برابر مشکلات سخت و احتمالا آزار دهنده مرتبط با فصل سرد زمستان مصون نگه دارید.

در این مقاله تاکید شده است:

1ـ حتما از پاک‌کننده‌های پوست و صورت که حاوی کرم هستند، استفاده کنید. این پاک‌کننده‌ها که معمولا برای پاک کردن آرایش و پوست صورت از آن‌ها‌ استفاده می‌کنید اگر فاقد کرم باشند رطوبت پوست را در فصل سرما از بین می‌برند و مشکلات پوستی از قبیل خشکی پوست را تشدید می‌کنند.

2ـ حتما در طول روز پوست خود را مرطوب نگه دارید. برای این کار می‌توانید از ماسک‌های مرطوب کننده صورت استفاده کنید. هم‌چنین سعی کنید حتی قبل از اینکه از حمام خارج شدید و بلافاصله پس از اینکه بدن خود را با آب و صابون شستید، از لوسین‌های بدن برای مرطوب کردن پوست استفاده کنید. این اقدام به رطوبت پوست بدن شما اضافه می‌کند.

3ـ هرچند حمام آب داغ در فصل زمستان بیشتر می‌چسبد، اما این کار خشکی و ترک خوردگی پوست را تشدید می‌کند. بنابراین توصیه می‌کنیم به جای آب داغ با آب ولرم حمام کنید و پس از دوش گرفتن، بلافاصله بدن خود را با حوله خشک کنید.

4ـ از مصرف محصولات پوست و مو که حاوی الکل زیاد هستند، پرهیز کنید. الکل وقتی تبخیر شود احساس خنکی و تازگی ایجاد می‌کند اما در عوض رطوبت را از بین می‌برد. بنابراین ترجیحا از محصولات فاقد الکل استفاده نمایید.

5ـ در مورد مو‌ها نیز اگر موهای خشک و شکننده دارید باید بدانید که بویژه در فصل سرما، استفاده از سشوار برای خشک‌ کردن موها، اوضاع را بدتر می‌کند. بنابراین حتما ابتدا موها را با حوله خوب خشک کنید و اگر هنوز به سشوار نیاز دارید، زمان استفاده از آن را تا حد امکان کاهش دهید.

6ـ یکی از بزرگترین معضلات در فصل سرما، خشک ‌شدن و ترک خوردن لب‌ها است. در این مواقع از روغن‌های چرب‌ کننده لب با SPF حداقل 15 استفاده نمایید که ترجیحا حاوی مواد ضد خشکی و ترمیم کنندگی باشند. برخی از این روغن‌ها از روغن درخت چای تهیه شده‌اند که به درمان ترک خوردگی‌های دردناک در پوست لب کمک می‌کنند.

7ـ در طول فصل زمستان، دست‌ها، پاها، زانوها و آرنج‌های شما نیز نیاز به مراقبت دارند. بنابراین توصیه می‌شود با روغن‌های طبیعی مثل روغن درخت چای، روغن مینرال (املاح معدنی) یا گلیسیرین این قسمت‌ها را چرب نگه دارید. برای مثال دست‌ها و پاها را قبل از خواب مرطوب کنید و بعد با پوشیدن دستکش و جوراب، رطوبت آن‌ها را حفظ نمایید.
Dream what you want to dream
Go where you want to go
Be what you want to be
Because you have only one life
And one chance to do all the things
You want to do
     
  
زن

 
[b]لازک و لیزیک؛ تفاوت فقط ی و الف نیست[/b]

جراحی‌های لیزیک و لازک دوگونه از جراحی‌های مرسوم قرنیه‌اند که میلیون‌ها نفر در دنیا آن را تجربه کرده‌اند، اما در کشورما بیشتر مردم با عمل لیزر آشنا هستند و کمتر واژه لازک به گوششان‌ خورده است و گاهی آنها را یکسان می‌دانند در حالی که این دو جراحی با هم متفاوتند.

کاربرد عمل لیزیک و لازک برای کم‌کردن یا از بین بردن نزدیک‌بینی ، آستیگماتیسم خفیف و کنار گذاشتن عینک مشترک است، با این تفاوت که لیزیک در بیماران مبتلا به نزدیک‌بینی بالا قابل انجام نیست.

دکتر علیرضا فهیم، جراح و متخصص چشم در گفتگو با جام‌جم می‌گوید: در جراحی لیزیک، لایه‌ای از قرنیه بریده و برداشته می‌شود و پس از آن که زیر آن تراشیده شد، لایه بار دیگر سر جای خود قرار می‌گیرد اما درلازک، سطحی‌ترین لایه قرنیه بدون برداشتن، برش داده و درمان می‌شود و بنابر این استفاده عوارضی مانند جا‌به‌جایی لایه بریده شده قرنیه و... در لازک ایجاد نمی‌شود.

این چشم پزشک درباره موارد تجویز لازک به جای لیزیک توضیح می‌دهد: ضخامت قرنیه بیمار در این که چشم پزشک جراحی لازک را برای بیمار تجویز کند حائز اهمیت است به‌طوری‌که اگر قرنیه بیمار زیادی نازک باشد، معمولا لازک به جای لیزر پیشنهاد می‌شود.

او همچنین عواملی دیگر را نیز در انتخاب لیزیک یا لازک دخیل می‌داند: شغل بیماران هم در این انتخاب تاثیر دارد و برای مثال بیمارانی مانند بوکسورها که معمولا به چشم شان ضربه می‌خورد برای جراحی لیزیک مناسب نیستند.

پزشکان معتقدند هیچ یک از این دو نوع جراحی برای بیمارانی که کمتر از 18 سال یا بالاتر از این سن هستند، اما شماره چشم آنها هنوز ثابت نشده است، مناسب نیست.


لیزیکی‌ها 13 روز، لازکی‌ها 13 ماه!
فهیم درباره تفاوت لیزیک و لازک در دوره نقاهت پس از عمل می‌گوید: دوره نقاهت بیمارانی که تحت عمل لیزیک قرار می‌گیرند فقط 3-1 روز است، در حالی که بیمارانی که تحت عمل لازک قرار گرفته‌اند باید 4-3 روز استراحت مطلق داشته باشند و پس از آن نیز تقریبا بین 3-1 ماه طول می‌کشد تا نتیجه نهایی عمل را ببینند و بینایی‌شان کامل شود با این حال در این دوره چند ماهه نیز قادرند از پس امور روزمره‌شان برآیند.


عینک آفتابی بزنید
به گفته این متخصص، بیماران جراحی شده توسط لازک تا مدتی پس از جراحی به نور حساس می‌شوند و باید تا 23 ماه پس از جراحی از عینک آفتابی استفاده کنند.

پس از هر 2 جراحی لیزیک و لازک بیماران باید با تجویز چشم پزشک، سطح چشم را با قطره‌های چشمی مرطوب نگه دارند و رعایت بهداشت عمومی چشم را برای جلوگیری از عفونت‌های چشمی جدی بگیرند.

پژوهش‌های علمی نشان می‌دهد درمان عفونت در بیمارانی که به روش لازک جراحی می‌شوند معمولا آسان‌تر است و خطر بروز کدورت دید نیز پس از این نوع جراحی به میزان قابل ملاحظه‌ای نسبت به لیزیک کاهش می‌یابد.
Dream what you want to dream
Go where you want to go
Be what you want to be
Because you have only one life
And one chance to do all the things
You want to do
     
  
صفحه  صفحه 43 از 57:  « پیشین  1  ...  42  43  44  ...  56  57  پسین » 
علم و دانش

پزشکی سلامت (آرشیو شماره سه)


این تاپیک بسته شده. شما نمیتوانید چیزی در اینجا ارسال نمائید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA