انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
علم و دانش
  
صفحه  صفحه 16 از 26:  « پیشین  1  ...  15  16  17  ...  25  26  پسین »

Physics News | اخبار فیزیک


زن

 
خون آشامي كه ستاره همسايه خود را مي بلعد

ستاره شناسان با استفاده از تلسكوپهاي VLT موفق شدند اطلاعات دقيقي درباره يك ستاره خون آشام كه جرم ستاره همسايه خود را مي بلعد به دست آورند.

به دفعات از منظومه هاي دوتايي كه در آنها يكي از دو ستاره ماده همسايه خود را احاطه مي كند صحبت شده است.

به تازگي چهار تلسكوپي كه در كنار هم مجموعه تلسكوپهاي VLT واقع در رصدخانه جنوبي اروپا (اسو) در شيلي را مي سازند به ستاره شناسان اين امكان را داده اند كه يك تلسكوپ مجازي 130 متري با چشم اندازي 50 برابر دقيقتر از چشم انداز تلسكوپ فضايي هابل را ايجاد كنند.

دانشمندان با كمك تصاويري كه از اين تلسكوپ مجازي به دست آوردند، انتقال فعال از يك ستاره به ستاره ديگر را در منظومه دوتايي SS Leporis (اس. اس. خرگوش) كشف كردند.

اين محققان در اين خصوص توضيح دادند: "اكنون مي توانيم رصدهاي چهار تلسكوپ VLT را با هم تركيب و از آنها براي ايجاد تصاوير بسيار دقيقي استفاده كنيم. اين تصاوير به حدي واضح هستند كه نه تنها مي توانيم ستارگاني كه يكي به دور ديگري مي چرخند را تماشا كنيم، بلكه مي توانيم ابعاد ستاره بزرگتر را هم اندازه گيري كنيم."

منظومه غيرمعمول SS Leporis در صورت فلكي خرگوش قرار گرفته و از يك ستاره غول پيكر سرخ كه در مدار اطراف يك ستاره داغتر مي چرخد تشكيل شده است.

اين دو ستاره عظيم سرخ از طريق سوخت هيدروژني كه ميان آنها تبادل مي شود با يكديگر ارتباط دارند و درحال نزديك شدن به هم هستند.

اين دو ستاره هر 260 روز به دور يكديگر مي چرخند و در فاصله كمي بيشتر از فاصله ميان زمين و خورشيد از هم قرار دارند. ستاره بزرگتر و سردتر در يك چهارم از اين فاصله گسترده شده است. بررسيها نشان مي دهد از زماني كه اين دو ستاره تا اين حد به هم نزديك شده اند، ستاره داغتر در حدود نيمي از جرم ستاره غول پيكر سرخ را بلعيده است.

دانشمندان در اين خصوص توضيح دادند: "مي دانستيم كه ستاره دوم به طور كاملاً ويژه اي غيرمعمول است و از ماده ستاره ديگر تغذيه مي كند. اما چيزي كه اكنون كشف كرده ايم روشي است كه انتقال جرم از طريق آن انجام مي شود. اين روش احتمالاً كاملاً متقاوت از مدلهايي است كه در گذشته براي اين سناريو فرض كرده بوديم."

براساس گزارش يونيورس تودي، مشاهدات اصلي نشان مي دهند كه ستاره غول پيكر سرخ در حقيقت كوچكتر از آن چيزي است كه تاكنون تصور مي شد. اين مسئله، توضيح درباره اينكه اين ستاره چگونه ماده خود را نسبت به ستاره همسايه اش از دست مي دهد دشوار مي كند.

در اين راستا، اين دانشمندان فكر مي كنند كه اين ماده بايد از ستاره غول پيكر منفجر شده باشد و همانند يك باد ستاره اي به همسايه داغتر رسيده باشد.


منبع: كنجكاو
مرد=زن

جداسازی‌های جنسیتی توهین به انسانیت است
     
  
زن

 
مطالعه شهاب سنگ ها براي پي بردن به رازهاي خلقت زمين

محققان به دنبال پي بردن به منشاء شهاب سنگ هاي پيدا شده هستند

گروهي از محققان آمريكايي براي جمع آوري شهاب سنگ به قطب جنوب سفر كرده اند تا يافته هاي خود را به عنوان سوغات براي يكي از مراكز تحقيقاتي اين كشور به ارمغان بياورند.

طرح "جستجوي قطب جنوب براي يافتن شهاب سنگ ها" كه به اختصار آنسمت ناميده مي شود، ۳۵ سال است كه به وسيله بنياد ملي علوم ايالات متحده و با پشتيباني سازمان ملي هوا- فضاي آمريكا، ناسا در جريان است.

شهاب سنگ ها در همه نقاط زمين فرود آمده اند ولي شرايط در قطب جنوب به گونه اي است كه آنها دست نخورده باقي مي مانند و گنجينه پرارزشي در را در اختيار محققان قرار مي دهند.

اعضاي طرح آنسمت امسال قرار است يافته هاي خود را به يك مركز تحقيقاتي تازه تاسيس در ايالت مريلند تقديم كنند.

اين مركز تحقيقاتي به موسسه اسميتسونين واشنگتن تعلق دارد و زمين شناسان و ديگر محققان مي توانند با مراجعه به آن اين شهاب سنگ ها را بررسي كنند.

ليندا وايزنبك از محققان موسسه اسميتسونين مي گويد "شهاب سنگ ها قطعات كوچكي هستند كه تاريخ روزهاي نخستين تشكيل منظومه شمسي را بازگو مي كنند. عمر اين سنگ ها چهار و نيم ميليون سال است و بيانگر روند تشكيل سياره ها هستند."

هزاران قطعه شهاب سنگ در اين مركز تحقيقاتي در محفظه هاي جداگانه و تحت شرايط آب و هوايي مخصوص نگهداري مي شود.

محققان اميدوارند با مطالعه اين سنگ هاي سياه و صيغلي رازهاي بيشتري از خلقت زمين راكشف كنند.

فضاپيماي داون به شناسايي بهتر منشاء پيدايش سياره ها كمك كرده است

خانم وايزنبك گفت: "هر شهاب سنگ كوچك بيانگر اطلاعات كمي درباره چگونگي اوضاع منظومه شمسي در آغازين روزهاي تشكيل خورشيد و سياره هاست."

در ۳۵ سال گذشته حدود ۱۶ هزار قطعه شهاب سنگ در قطب جنوب جمع آوري شده كه بيشتر از ۱۴ هزار قطعه از آن به مركز تحقيقاتي موسسه اسميتسونين منتقل شده اشت.

با افزايش دانسته هاي بشر از كيهان، اطلاعات بيشتري هم از شهاب سنگ هاي مورد مطالعه استخراج مي شود.

به عنوان مثال، اطلاعات جمع آوري شده از سيارك وستا به وسيله فضاپيماي داون متعلق به ناسا به محققان كمك كرده است تا منشا بعضي از شهاب سنگ هاي مجموعه اسميتسونين مشخص شود.

گفته مي شود منشاء حدود ۵ درصد از شهاب سنگ هايي كه به جو زمين وارد شده اند، سيارك وستا است.

تصاوير تهيه شده از وستا به وسيله فضاپيماي داون بيانگر وجود فرورفتگي هاي عظيم بر روي سطح آن در اثر برخورد اجرام كيهاني است.

اين برخوردها منجر به پراكنده شدن قطعات اين سيارك در فضا به صورت شهاب سنگ است.

محققان اميدوارند پس از رسيدن فضاپيماي داون به سياره كوتوله سريس، منشاء تعداد بيشتري از شهاب سنگ هاي مورد مطالعه را كشف كنند.

منبع: بي بي سي
مرد=زن

جداسازی‌های جنسیتی توهین به انسانیت است
     
  
زن

 

مريخ نورد curiosity عمليات خود را آغاز كرد


مريخ‌نورد جديد ناسا كه اكنون در سومين هفته از سفر هشت ماهه خود به سوي سياره مريخ قرار دارد، در حال حاضر تحقيقاتش را آغاز كرده است

كاوشگر curiosity كار خود را با استفاده از ابزار آشكارساز سنجش پرتو (RAD) آغاز كرده كه به نظارت بر ذرات پرانرژي خورشيد، ابرنواخترها و ديگر منابع مي‌پردازد.

چنين پرتوي بطور بالقوه براي انسان خطرناك بوده، از اين رو نتايج بدست آمده توسط اين كاوشگر مي‌تواند به دانشمندان در برنامه‌ريزي براي ماموريت‌هاي آينده انساني به سياره مريخ كمك كند.

به گزارش ايسنا، كاوشگر curiosity كه محور اصلي ماموريت 2.5 ميليارد دلاري آزمايشگاه علمي مريخ بوده، در روز 26 نوامبر (پنج آذر) به مقصد دهانه گيل سياره مريخ به فضا پرتاب شد.

هدف اصلي اين مريخ‌نورد يك تني، بررسي امكان وجود حيات ميكروبي كنوني يا پيشين در اين دهانه است كه از ماه اگوست سال 2012 و به محض ورود curiosity به مريخ آغاز خواهد شد. پيشتر 10 ابزار مختلف curiosity براي كمك به پاسخ اين سوال ساخته شده‌اند.

اگرچه ابزار RAD همچنين به ارزيابي امكان سكونت در مريخ خواهد پرداخت، اما هدف ويژه طراحي اين دستگاه براي آماده‌سازي براي كاوش انساني آينده بر روي مريخ است. ارزيابي‌هاي اين دستگاه به دانشمندان در محاسبه ميزان پرتويي كه فضانوردان در سطح اين سياره با آن مواجه مي‌شوند، كمك خواهد كرد.

از آنجايي كه مسافران آينده مريخ در طول مسير نيز ممكن ات در معرض پرتوها قرار بگيرند، از اين رو دانشمندان ابزار RAD را در فضاي عميق روشن كرده‌اند.

اين مشاهدات نشانگر شروع كار علمي مريخ‌نورد curiosity بوده كه در تابستان سال آينده بخش اصلي آن آغاز خواهد شد.

منبع: همشهري
مرد=زن

جداسازی‌های جنسیتی توهین به انسانیت است
     
  
زن

 
رنگ خورشيدي با قابليت توليد برق از خورشيد

دانشمندان دانشگاه نوتردام موفق به ساخت نوعي رنگ خورشيدي شده‌اند كه مي‌تواند در آينده جايگزين سلول‌هاي خورشيدي شده و انرژي تجديد پذير را كم‌هزينه‌تر كند.

به گزارش سرويس فناوري خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، اين ماده كه از فناوري برتر «دانه‌هاي كوانتومي» ساخته شده در هر سطح براي توليد برق از نور خورشيد قابل استفاده است.

اين دانه‌ها، بلورهاي نيمه‌رسانايي هستند كه از قطر بين دو تا 10 نانومتر برخوردار بوده و با رنگ تركيب شده‌اند.

با اينكه در آزمايش‌هاي اوليه، ميزان بهره‌وري اين ماده بسيار پايين و كمتر از يك دهم بازده يك سلول خورشيدي استاندارد بود، دانشمندان بر اين باورند كه اين ميزان در آينده افزايش خواهد يافت.

دانشمندان اميدوارند كه بتوانند در آينده از اين ماده در يك سمت خانه‌ها براي جذب بيشتر نور خورشيد استفاده كنند.

انرژي خورشيدي راه‌حل مناسبي براي بحران انرژي محسوب مي‌شود اما بسيار گران است. يك خانه عادي به 26 متر مربع صفحه خورشيدي براي تامين نياز برق خود احتياج دارد كه هزينه‌اي در حدود 10 هزار پوند در بر خواهد داشت.

محققان نوتردام از ذرات مقياس نانوي اكسيد تستانيوم استفاده كرده و آنها را با سولفيد كادميوم يا سلنيد كادميوم پوشش دادند. اين ماده خميري در تركيب با آب و الكل به شكل اصلي آن در مي‌آيد.

دانشمندان دريافتند كه با قرار گرفتن اين ماده در يك ماده رسانا و مواجهه آن با نور،‌ الكتريسيته توليد مي‌شود. اين ماده به راحتي قابل استفاده است.

به گفته محققان، آزمايش‌هاي بيشتري در آينده براي بررسي استحكام بلندمدت اين رنگ با تركيبات مختلف مدنظر است.

منبع: ايسنا
مرد=زن

جداسازی‌های جنسیتی توهین به انسانیت است
     
  
زن

 
ابرنواخترها منشا حيات در جهان

دانشمندان با بررسي انفجار ابرنواختري كه در فاصله 21 ميليون سال نوري از زمين قرار دارد، نشان دادند كه ابرنواخترها مي‌توانند منشا حيات در جهان باشند

انفجار اين ابرنواختر كه SN2011fe يا PTF11kly نام دارد، روز سه شنبه 23 آگوست 2011 در كهكشان "فرفره" واقع در صورت فلكي دب اكبر و در فاصله 21 ميليون سال نوري از زمين رصد شد.

اين ابرنواختر نوع "1- آ" به نوبه خود نزديك‌ترين انفجار ستاره‌اي است كه از سال 1986 تا به حال رصد شده است.

ستاره شناسان لابراتوار بركلي و موسسه تكنولوژي كاليفرنيا با انجام رصدهاي مداوم نور اين ابرنواختر نوع IA توانستند ابعاد ستاره اين ابرنواختر را پيش از انفجار محاسبه كنند.

به گفته اين دانشمندان، اين ستاره يك كوتوله سفيد متشكل از كربن و اكسيژن بوده كه قبل از فروپاشي به 1.4 برابر بزرگي خود رسيده است.

در ادامه اين تحقيقات، ماهواره سوئيفت ثبت كرد كه سطوح بالاي اكسيژن، منيزيم، سيليكون، كلسيم و آهن اين كوتوله سفيد با سرعت 16 هزار كيلومتر برثانيه (در حدود 5 درصد سرعت نور) منفجر مي‌شود.

اين ستاره شناسان در اين خصوص توضيح دادند: "درك اينكه اين انفجارات عظيم چگونه مخلوطي از مواد را ايجاد مي‌كنند، بسيار مهم است. چراكه ابرنواخترها در مكان‌هايي از جهان قرار دارند كه در آنها بيشترين تمركز عناصري وجود دارد كه اجازه مي‌دهند اجرام آسماني چون زمين به وجود آيند. براي مثال، اين ابرنواختر يك منبع بزرگ آهن در جهان ما است. بنابراين همه ما در بخش كوچكي از ستارگاني كه منفجر مي‌شوند، به وجود آمده‌ايم."

اين دانشمندان افزودند: "ما اين ابرانوختر را دقيقاً 11 ساعت قبل از اينكه منفجر شود رصد كرديم. اين ابرنواختر به حدي نزديك است كه توانستيم لحظه دقيق انفجار را با دقت 20 دقيقه محاسبه كنيم."

نتايج اين بررسي‌ها حاكي از آن است ستارگاني كه در پايان چرخه حيات خود منفجر مي‌شوند، واكنش‌هاي گرمايي هسته‌اي ويژه‌اي را بر مي‌انگيزند كه كربن، اكسيژن و عناصر سنگين‌تر چون نيكل و آهن را به وجود مي‌آورند. به اين ترتيب، عناصر پايه براي حيات جهان تشكيل مي‌شوند.

منبع: همشهري
مرد=زن

جداسازی‌های جنسیتی توهین به انسانیت است
     
  
زن

 
كشف يك ذره جديد توسط برخورددهنده بزرگ هادروني

دانشمندان برخورددهنده بزرگ هادروني در سرن بر اين باورند كه توانسته‌اند اوليه ذره جديد را در اين مركز كشف كنند.

به گزارش سرويس علمي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، تيمي از دانشمندان بين‌المللي خبر از كشف يك ذره بوزن جديد داده‌اند كه به شكل‌گيري هسته اتمها كمك مي‌كند.

اين اكتشاف با استفاده از اطلاعات آزمايش اطلس نجام شده كه ماه گذشته از احتمال شناسايي اولين نشانه‌ها از ذره گريزان بوزون هيگز خبر داده بود.

برخلاف هيگز، اين ذره جديد كه «خي (b (3p» نام گرفته، از دوبخش تشكيل شده‌است: يك ذره اوليه كه به عنوان يك كوارك «زيبايي» شناخته مي‌شود و ضدكوارك متضاد آن كه با يك نيروي قوي به هم متصل هستند.

به گفته اندي چيشولم از دانشگاه بيرمنگام با استفاده از اين بوزون مي‌توان به يادگيري در مورد طبيعت نيروي قدرتمند هسته‌يي پرداخت كه هسته را درون اتم نگه مي‌دارد.

وجود اين ذره تا پيش از اين مورد حدس و گمان بود و تاكنون هيچ كس موفق به مشاهده آن نشده بود.

ذرات جديد معمولا هر چند سال يكبار شناسايي مي‌شوند، اما اين اولين بار است كه يك ذره در پروژه ميلياردها دلاري برخورددهنده بزرگ هادروني در آزمايشگاه سرن سوئيس شناسايي شده است.

اين كشف مي‌تواند با ارتقاي درك بنيادي فيزيكدانان از نيروي قوي اتمي در مسير تحقيق براي ذره بوزون هيگز كه تصور مي‌شود جرم تمام ذرات جهان را شكل داده و هدف نهايي آزمايش‌هاي سرن است، مفيد واقع شده و آنها را در تفسير يافته‌هايشان ياري دهد.

منبع: ايسنا
مرد=زن

جداسازی‌های جنسیتی توهین به انسانیت است
     
  
زن

 
فوتون

مقدمه
اين تعارض جوهر ماناي ذره گونه كه با انتشار موج - ذره رخ مي‌دهد، نظريه كوانتوم توصيف عيني يابد، آنگاه مي‌توانيم موقعيتهاي آن را در لحظات پي در پي مشخص و مسير آن را معين كنيم. اما ذراتي كه مسيرهاي مشخصي را طي مي‌كنند، مشخصه نقش تداخلي موج گونه آنها را براي هر نوع ماده‌اي كه واقعا قابل مشاهده باشد، ايجاد نمي‌كند. در آزمايشگاه ، اين نقشها همچون نقشي از تيك تاكهاي آرايه‌اي از آشكار سازها مشاهده مي‌شود. تمهيدات مستند نظريه كوانتومي اين نقشها را بوسيله يك تابع موج در فرماليزم رياضي آن نظريه بوجود مي‌آورد.

اين تابع موج احتمال آشكار سازي يك تيك تاك را توصيف مي‌كند و چشم به راه يك شيء "حقيقي" نيست. بنابراين ، نظريه كوانتومي با نفي اينكه "موج" يا "ذره" "حقيقي" هستند، مسأله موج - ذره را حل مي‌كند. به علاوه ، نظريه كوانتومي با آنچه كه از معاني متعارف و رسمي آنها برداشت مي‌شود. مفهوم ماده گاهي موج و گاهي ذره است را ندارد.

بر اساس اصل دوبروي ، در مورد ذرات دو حالت ذره‌اي و موجي در نظر گرفته مي‌شود، كه البته اين خاصيت در دنياي ميكروسكوپي بيشتر مورد مطالعه است. به عنوان مثال ، اگر ذره‌اي به جرم يك گرم كه با سرعت معمولي در حال حركت است، در نظر بگيريم طول موج منتسب به اين ذره ، چنان كوچك خواهد بود كه اصلا قابل ملاحظه نيست. اما در مورد ذراتي مانند الكترون ، اين طول موج قابل توجه است. بنابراين با توسل به اين اصل مي‌توان تابش الكترومغناطيسي را نيز متشكل از ذراتي دانست كه اين ذرات را فوتون مي‌گويند.

واقعيت كوانتومهاي نور
نظريه پلانك در ارتباط با بسته‌هاي انرژي تابشي ، تا اندازه‌اي مبهم بود و فقط به عنوان مبنايي براي توزيع آماري انرژي ميان طول موجهاي مختلف در طيف الكترومغناطيسي بكار مي‌رفت. پنج سال بعد از "پلانك" ، "آلبرت انيشتين" توانست اين مفهوم را به صورت مشخص‌تري بيان كند. انيشتين مفهوم كوانتومي نور را براي توجيه اثر فوتوالكتريك بكار برد. بر اين اساس ، فوتون‌ها كه داراي انرژي معيني هستند، بعد از برخورد با الكترون‌هاي اتم ، انرژي خود را به آنها داده ، خود از بين مي‌روند. اين امر مي‌تواند به عنوان يك مسئله برخورد ميان دو ذره با استفاده از نظريه برخورد توضيح داده شود.

بعد از برخورد ، فوتون از بين مي‌رود و الكترون با انرژيي كه از فوتون مي‌گيرد، از ماده جدا مي‌شود و سبب ايجاد يك جريان فوتوالكتروني در مدار خارجي مي‌گردد. مقدار جريان در مدار خارجي ، بسته به تعداد فوتونهايي كه بر سطح ماده موجود در كاتد تابيده مي‌شود، متفاوت خواهد بود.
تأييدي ديگر بر وجود فوتون
آزمايش ديگري كه توانست وجود فوتونها را بصورت تجربي به اثبات رساند، مربوط به آزمايش است كه توسط "كامپتون" انجام شد. اين آزمايش كه بعدها نام اثر كامپتون را بر خود گرفت، به اين صورت بود كه تابش الكترومغناطيسي يا فوتون‌ها توسط مواد مختلف پراكنده مي‌شود. به بيان ديگر ، در اين آزمايش فوتون بعد از تابش مقداري از انرژي خود را به يك الكترون تقريبا آزاد منتقل مي‌كرد و خود با انرژي كمتر در راستاي ديگر منحرف مي‌شد. نتايج اين آزمايش كه با استفاده از مفهوم كوانتومي نور صورت مي‌گرفت، با نتايج تجربي كاملا تطابق داشت.

جرم فوتون
واقعيت جرم فوتون ، به خاصيت عكس مجذوري قانون كولن بر مي‌گردد. بر اساس قانون كولن ، نيروي الكتريكي كه دو ذره باردار به يكديگر وارد مي‌كنند، نيرويي است كه با مجذور فاصله بين آنها نسبت معكوس دارد. اما اين مطالب در تمام شرايط دقيقا درست نيستند، يعني در فواصل خيلي كوچكتر انحرافاتي وجود دارد و اين نيرو دقيقا عكس مجذوري نيست. در اين حالت بايد فوتونها را ذراتي داراي جرم بدانيم. اما در موارد ديگر كه تقريبا بيشتر موارد را شامل مي‌شود، اين نيرو دقيقا عكس مجذوري است. بنابراين در اين حالت بايد فوتونها را ذراتي بدون جرم تصور كنيم.

منبع: رشد
مرد=زن

جداسازی‌های جنسیتی توهین به انسانیت است
     
  
زن

 
نعل اسب اينشتين



اين تصوير زيبا از تلسكوپ فضايي هابل نيز يكي از حلقه‌ها را نشان مي‌دهد. حلقه آبي‌رنگ درواقع تصوير كهكشاني بسيار دور است كه توسط گرانش فوق‌العاده شديد كهكشان زرد-نارنجي وسط تصوير، تقويت و البته تغيير شكل يافته است. در حالت كلي، فقط بخشي از اين كمان در اثر عدسي گرانشي ايجاد مي‌شود، چراكه منبع نور، عدسي گرانشي و ناظر در نقاط مختلفي نسبت به يكديگر قرار دارند، اما وقتي هر سه روي يك خط قرار داشته باشند، حلقه‌اي كامل يا نزديك به كامل اتفاق مي‌افتد.

منبع: خبرآنلاين
مرد=زن

جداسازی‌های جنسیتی توهین به انسانیت است
     
  
زن

 
تركيبات كربني پيچيده بر روي پلوتو كشف شد

تلسكوپ فضايي هابل موفق به رديابي مولكول‌هاي پيچيده كربني و زيرساختارهاي حيات، بر روي سطح منجمد پلوتون شده است

دانشمندان از گذشته از وجود يخ‌هاي متان و ديگر تركيبات منجمد بر روي سياره پلوتو آگاه بودند اما اين اولين باري است كه دانشمندان موفق به رديابي مواد شيميايي پيچيده كربني بر روي سطح اين سياره كوتوله شده‌اند.

به گفته دانشمندان در موسسه مطالعاتي ساوث وست پديده‌اي بر روي سطح پلوتو در حال جذب پرتوهاي فرابنفش است كه اين پديده مي‌تواند تركيباتي ارگانيك و يا مواد نيتروژن دار باشند. اين پديده ارگانيك لزوما نبايد پديده‌اي زنده باشد بلكه مي‌تواند تركيبي كربني باشد كه به عنوان زيرساخت شكل گيري حيات شناخته مي‌شود.

به گزارش خبرگزاري مهر، اين مواد شيميايي مي‌توانند به واسطه تابش پرتو ضعيفي از نور خورشيد و يا پرتوهاي كيهاني به وجود آمده باشند كه سطح پلوتو را بمباران كرده و متان و مونوكسيد كربن را بر روي سطح سياره كوتوله از هم تجزيه كرده باشند.

محققان جذب بالاي فرابنفش را با استفاده از طيف سنج منشاء كيهاني تلسكوپ هابل كشف كرده‌اند. اين اطلاعات در پي اولين گردش هابل به سوي پلوتو و همراه غول پيكرش "كارون" به دست آمده است. طيف سنج منشاء كيهاني به گونه‌اي ساخته شده كه مي‌تواند پرتوهاي نوري را به عوامل سازنده‌اش تجزيه كند.

منبع: همشهري
مرد=زن

جداسازی‌های جنسیتی توهین به انسانیت است
     
  
زن

 
فهرست 10 كشف برتر سال 2011

دسامبر، ماه طبقه بندي هاي پايان سال است. در اين راستا، مجله معتبر علمي «ساينس» به معرفي بهترين كشفيات سال 2011 پراخت.

1- تحقيق درباره ايدز: اين تحقيق نشان داد كه درمان با داروهاي «ضد ويروس هاي پسگرد» (ARV) مي تواند 96 درصد خطر آلودگي به ايدز را كاهش مي دهد.

اين تحقيق كه در طبقه بندي 10 كشف برتر پزشكي تايم نيز رتبه سوم را دريافت كرد در سال 2007 بر روي هزار و 763 زوج از 9 كشور انجام شد.

در تمام اين موارد، يكي از زوجين آلوده به «H.I.V مثبت» بود. نتايج اين تحقيقات كه 11 آگوست 2011 منتشر شد نشان داد يك داروي ضد ويروس پسگرد با عنوان «تروادا» را بر روي چهار هزار و 758 زوج كه يكي از طرفين آلوده به ويروس «اچ.آي.وي مثبت» بود انجام دادند و كشف كردند كه پس از سه سال مصرف دارو، خطر انتقال ويروس به فرد سالم در زوج- گروه نسبت به زوج- گروه كنترل 73 درصد كاهش يافت.

2- ماموريت كاوشگر هايابوسا: اين كاوشگر ژاپني پس از انجام ماموريت خود به زمين بازگشت و نمونه هايي از گرد و خاك يك سيارك بزرگ را همراه خود آورد كه درحقيقت، اولين نمونه مستقيم از يك جرم سياركي پس از 35 سال است.

انجمن جهاني ركوردهاي گينس در سال 2011 فضاپيماي «هايابوسا» را به عنوان اولين فضاپيمايي كه به همراه نمونه موادي از يك سيارك به زمين بازگشته است در كتاب ركوردهاي خود به ثبت رساند.

3- سازگاري سيستم ايمني انسان: رتبه سوم طبقه بندي ساينس به تحقيقي اختصاص يافته است كه نشان مي دهد سيستم ايمني انسان چگونه در طول زمان خود را با شرايط سازگار مي كند. نتايج اين بررسي ها حاكي از آن است كه بيشتر مردم تكه هايي از DNA هاي قديمي را با خود دارند.

4- يك پروتئين فتوسنتزي: رتبه چهارم مربوط به كشف يك پروتئين فتوسنتزي است. گياهان از اين پروتئين براي تقسيم اتم هاي هيدروژن از اكسيژن استفاده مي كنند. دانشمندان در اين تحقيق موفق شدند مكانيزمي را شناسايي كنند كه براي حيات روي زمين اساسي است و بنابراين راهي به سوي توسعه اشكال جديد انرژي مي گشايد.

5- كشف هيدروژن نخستين: اين هيدروژن نخستين به خاطر تلسكوپ «كك» در هاوايي در مرزهاي جهان كشف شد. ستاره شناسان در اين مطالعه، دو ابر هيدروژن را مشاهده كردند كه همچنان تركيبات اوليه خود را كه دو ميليارد سال پس از بيگ بنگ شكل گرفته اند، حفظ كرده اند.

6- جامعه ميكروبي: محققان با بررسي تمام ميكروب هايي كه درون روده انسان زندگي مي كنند دريافتند كه هر فرد يك باكتري غالب دارد. اين كشف، يك شاخص بنيادي براي درك بهتر روابط ميان روش تغذيه و ميكروب ها چه در بدن افراد سالم و چه در بدن بيماران را ارائه مي كند.

7- واكسن مالاريا: اولين واكسن مالاريا بر روي گروهي از كودكان ساكن جنوب صحراي آفريقا آزمايش شد و نشان داد كه در اين كودكان خطر ابتلا به مالاريا به نصف كاهش يافت.

دانشمندان GlaxoSmithKline Biologicals با همكاري بنياد بيل و مليندا گيتس در 11 منطقه آفريقا اين واكسن را كه با عنوان RTS,S شناخته مي شود آزمايش كردند و نشان دادند كه واكسن ضد مالاريا يكسال پس از مصونيت، خطر ابتلا به اين بيماري را در كودكان پنج تا 17 ماه به ميزان 56 درصد كاهش داد و همچنين در جلوگيري از موارد سخت بيماري بازده 47 درصد را به ثبت رساند.

اين آزمايش كه بر روي 15 هزار و 460 كودك آفريقايي آزمايش مي شود تا سال 2014 تكميل خواهد شد. به طور كلي، واكسن هاي مقابله كننده با بيماري هاي كودكان براي مثال سرخك بايد به نرخ بازده 70 تا بيش از 90 درصد برسند.اين تحقيق در طبقه بندي 10 كشف برتر پزشكي سال 2011 در طبقه بندي تايم رتبه دوم را از آن خود كرد.

8- سيارات فرامنظومه خورشيدي: اين طبقه بندي با تلسكوپ فضايي كپلر ادامه مي يابد. اين تلسكوپ ناسا توانست اولين منظومه هاي سياره اي خارج از منظومه خورشيدي و چندين سياره مشابه زمين را كشف كند.

همچنين دانشمندان پروژه كپلر يك سياره گازي غول پيكر با يك مدار عجيب و سياره اي كه در اطراف يك منظومه ستاره اي دوتايي مي چرخد را كشف كردند.

9- طراحان زئوليت ها: ايجاد زئوليت ها در رتبه نهم قرار گرفته است. شيميدانان امسال راه هاي جديدي را براي سازماندهي كردن اندازه منافذ زئوليتي يافتند. با اين روش هاي جديد مي تواند غشاهاي نازكتر و ارزانتري توليد كرد. غشاهاي منفذدار زئوليتي به عنوان كاتاليزو براي تصفيه آب و هوا به كار مي روند.

10- سلول هاي سالخورده: رتبه دهم طبقه بندي برترين كشفيات علمي 2011 مجله ساينس به مقوله طول عمر اختصاص يافته است.

دانشمندان در اين سال با آزمايش بر روي موش ها نشان دادند با حذف سلول هاي سالخورده اي كه ديگر تقسيم نمي شوند مي توان علائم پيري مثل آب مرواريد و ضعف عضلاني را به تاخير انداخت. اين كشف، اميد جديدي براي افزايش طول عمر همراه با سلامت است.(مهر)

منبع: جام جم

مجله علمي ساينس فهرست 10 كشف برتر در سال 2011 را منتشر كرد.
مرد=زن

جداسازی‌های جنسیتی توهین به انسانیت است
     
  
صفحه  صفحه 16 از 26:  « پیشین  1  ...  15  16  17  ...  25  26  پسین » 
علم و دانش

Physics News | اخبار فیزیک

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA