انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
علم و دانش
  
صفحه  صفحه 21 از 33:  « پیشین  1  ...  20  21  22  ...  32  33  پسین »

آيا ميدانيد كه؟؟؟؟؟؟؟؟؟


زن

Princess
 
واژه «اوكی» امروزه یكی از پركاربردترین واژه‌ها در بسیاری از زبان‌هاست و از نظر گسترش در سطح جهانی، جزو بین‌المللی‌ترین واژه‌ها به‌شمار می‌رود. واژه اوكی از كجا آمده؟ آیا روزی به‌طور اتفاقی این واژه به ذهن یك نفر خطور كرد و بعد هم همه شروع به استفاده از آن كردند و بعد هم جهانگیر شد؟ كتابی نوشته «َلِن مِت‌كالف» كه به تازگی در این مورد درآمده راهگشای پاسخ به این پرسش‌هاست. مت‌كالف در این كتاب كه «اوكی: قصه عجیب برترین واژه » نام دارد مدعی می‌شود كه «اوكی» برترین ابداع انگلیسی‌زبانان است. این مدعا البته سوال‌برانگیز است. «اوكی» چطور می‌تواند یك ابداع باشد؟ و آیا این واژه كوچك می‌تواند از موزیك جاز، بیس‌بال و تلفن و انیمیشن «سیمپسون‌ها» هم برتر باشد؟ در واقع پاسخ به پرسش اول، بله، است.

«مت‌كالف» در جست‌وجوهای خود برای یافتن نخستین استفاده از كلمه اوكی به گوشه‌ای گمنام از یك روزنامه چاپ بوستون در تاریخ ۲۳ مارچ ۱۸۳۹ رسیده‌است. بنا بر تحقیقات این نویسنده، داستان واقعی «اوكی» از این قرار است: محبوب‌ترین واژه دنیا، زندگی خود را به عنوان یك شوخی آغاز كرد. روزنامه‌های آمریكایی در اواخر دهه ۱۸۳۰ به شكل تمسخرآمیزی كاری را شروع كرده بودند و مخفف‌های مثلا جالب را چاپ می‌كردند و یك مقاله‌نویس در روزنامه «بوستون مورنینگ پست» هم به عنوان یكی از این شوخی‌ها، مخففی ساخت به شكل«.o.k». وی برای ساخت این مخفف، شكلی نادرست از كلمه«all correct» (تماما صحیح) را به صورت «oll korrect» در نظر گرفت و دو حرف اول آن را به صورت«.o.k» مخفف كرد.

زمانی از این شوخی نگذشته بود كه دشمنان اندرو جكسون، هفتمین رئیس‌جمهور ایالات متحده شایعه‌ای به‌راه انداختند كه این رئیس‌جمهور، سواد درست خواندن و نوشتن ندارد و به عنوان شاهد این مدعا گفتند كه وی اگر سواد داشت اجازه نمی‌داد كلمات غلطی مانند «اوكی» در رسانه‌های كشور چاپ شود. همین، آغاز شهرت و رواج اوكی بود. چیزی نگذشت كه متصدی‌های تلگراف قرار گذاشتند تا برای اعلام وضعیت رفع خطر یا همان وضعیت عادی، از O.K. استفاده كنند و پس از آن دیگر كسی نتوانست جلوی رواج روزافزون آن را بگیرد و به قول مت‌كالف نخستین واژه‌ای كه روی كره ماه از زبان انسان درآمد هم عملا باید همین «اوكی» بوده‌باشد. اما جذابیت بزرگ این كلمه كوچك در چه نهفته است؟

«الن مت‌كالف» در كتاب خود سعی می‌كند چند توضیح در این زمینه ارائه كند. به گفته او خوش‌آوایی این واژه، قابل تلفظ بودن آن در تقریبا همه زبان‌ها، كوتاهی و سادگی و تضاد حالت مونث o با حالت مذكر k همه باعث این گیرایی شده‌است. اوكی امروزه در پیامك‌های تلفن همراه حتی به صورت كوتاه‌تر «k.» نیز درآمده است.
عشق من عاشقتم!
≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈
پرنسس
     
  
زن

Princess
 
فکر می کنید قدرت بلند ترین زنگ ساعت دنيا چند دسی بل است؟ 90 دسی بل! صدایی که احتمالا همسایه شما را هم صبح ها به سقف اتاق اش میچسباند.

سازنده اش ادعا میکند که این بلند ترين صدا را در میان ساعت های زنگ دار دارا است. کاربردش برای افرادی است که دارای اختلالات شنوايی هستند و یا کسانی که عميقا در خواب فرو می روند و ساعت های کوکی معمولی نمی تواند آنها را از خواب بيدار کند.

سیستم به گونه ای است که پس از زنگ، یک سيگنال به صورت وایرلس به پد ویبراتور آن ارسال کرده و صفحه آن شروع به لرزش می کند تا اگر احیانا با زنگ هم بيدار نشدید، با لرزش بالش از خواب بيدار شوید. می توانيد صفحه را زیر بالش خود بگذاريد تا بالاخره با زنگ و يا لرزش پد از خواب بیدار شويد.

این ساعت با يک آداپتور و یا يک باتری داخلی قابل شارژ کار می کند. از محصولات TLC 200 است و با قیمت 56$ به فروش می رسد.

تصورش را بکنید داشتن اين ساعت چه دردسر بزرگی برای دیگران ایجاد میکند و ديری نمی گذرد که همگی به درد هم گرفتار می شوند.
عشق من عاشقتم!
≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈
پرنسس
     
  

 
واقعیت خواندنی درباره بودا

1- آثار به جا مانده از بودا

ماهاپارینیوارنا سوترا (Mahaparinirvana Sutra - یک متن باستانی بودایی درباره آخرین روزهای زندگی بودا) توصیف می کند که چگونه پیروان بودا وقتی بودا درگذشت او را سوزاندند. بقایای بودا به هشت قسمت تقسیم شد. هر کدام از این قسمت ها به هشت ایالت مختلفی که بودا در طول حیات اش از آنها بازدید کرده بود فرستاده شدند.

در هر ایالت گنبدی بر روی بقایا به عنوان خانه ساخته شد. منابع دیگر ادعا می کنند که در طول قرن سوم قبل از میلاد، آشوکا دستور داد این هشت گنبد باز شوند و بقایای خاکستر بودا در تعداد بیشتری از بخش ها توزیع شوند و گنبدهای بیشتری در جهان در حال گسترش بودایی برای این یادگارها ساخته شود.

یادگارها یا آثار مقدس مربوط به بودا یک بعد مهم آیین بودایی بوده است. حتی امروزه، چندین معبد و موزه وجود دارد که ادعا می کند یادگارهای بودا را نگه داری می کنند. دو مثال معروف در این زمینه «معبد یادگار دندان مقدس» در سریلانکا و «معبد و موزه مقدس دندان بودا» در سنگاپور است.

2- بودا در مقام خدا

مضحک به نظر می رسد که فردی که آموزه هایش را بر پایه وحدت نوع بشر و برابری میان انسان ها بنا نهاده در نهایت به عنوان خدا در نظر گرفته شود. بسیاری از آیین های هندو، با زیارتگاه های رو به افزایش الهه ها و خدایان، بودا را نیز یک الهه و یکی از تظاهرات متعدد خدای ویشنو در نظر می گیرند.

حتی مضحک تر از آن این واقعیت است که با بالا بردن موقعیت بودا از موقعیت انسانی اش، تصویر او به هیچ وجه قوی تر نشد: در سنتی مثل هندوییسم که با خدایان بیشمار پر شده بالا بردن بودا تا حد یک خدا او را عادی کرده است، یعنی تنها یک خدا در میان هزاران خدا.

3- اعتقاد به تناسخ

همان طور که پیش از این ذکر شد، بودیسم در طول روزهای اول پدیدار شدن اش با چند سنت رقابت داشت که ادعا می کردند خیلی پیشتر به وجود آمده اند. بودایی های اولیه برای این که به ادعاهای خود اعتباری مشابه سنت های قدیمی تر ببخشند، تعدادی اثر ادبی درباره بوداهای گذشته خلق کردند. هدف تأکید بر این ایده بود که آن چه بودا آموزش داده چیز جدیدی نیست بلکه حقیقتی است که اختصاص به زمان مشخصی ندارد.

جالب این جا است که طرح کلی بسیاری از این داستان ها یکسان است: همه بوداهای گذشته چهار زانو در رحم مادر نشسته اند. همه آنها بلافاصه پس از تولد هفت گام به شمال برمی دارند. همه آنها هنگامی که در چمن نشسته اند به بینش و بصیرت می رسند. آنها هرگز قبل از این که تدریس شان کامل شود نمی میرند و در نهایت همه آنها بعد از خوردن گوشت می میرند.


4- گیاه خوار نبوده

تصویری که به طور گسترده از بودا منتشر شده فردی گیاهخوار است. این ادعا هم یک ادعای بدون پشتوانه تاریخی است. حتی منابع اولیه بودایی هم به هیچ وجه ذکری از گیاه خوار بودن بودا به میان نیاورده اند.

علاوه بر این، بسیاری از گزارشات، بودا را گوشت خوار توصیف می کنند و توصیه هایی درباره خوردن آب گوشت به عنوان راهی برای درمان برخی از بیماری ها ارایه می کنند. همچنین برخی از گزارش ها ذکر می کنند که آخرین وعده غذایی بودا از گوشت گراز وحشی بوده است. حتی اولین پیروان بودا گیاهخواران سفت و سختی نبوده اند.

گیاهخواری سال ها پس از درگذشت بودا به عرف بودایی ها متصل شد.


5- مرد خدا نبود

شمار زیادی از بزرگ ترین بنیانگذاران دینی ادعا کرده اند مظهر خدایان یا پیامبرانی از جانب خداوند یا خدایان هستند. اما بودا هرگز ادعا نکرده پیامبر یا فرستاده ای از جانب خدا است. او صرفاً ادعا می کرد می خواهد یک انسان باشد و موقعیت عالی انسان ها را تحکیم بخشد. بودا ادعا می کرد که دانش و تلاش شخصی اش نه برای ارادت به خدایان بلکه وسیله نجات واقعی است.

اگر چه بودا به برابری همه انسان ها اصرار داشت، تقریباً به انسانی برتر در دین عوام تبدیل شده است.
من عاشق سینه بزرگم
     
  
مرد

 
آیا می دانستید چرا ايرانيان از ديرباز پشت سر مسافر آب بر زمین می ریزند؟

سردار پرافتخار ایران یعنی هرمزان در سمت فرمانداری خوزستان انجام وظیفه می‌كرد. هرمزان كه یكی از فرمانداران جنگ قادسیّه بود. بعد از نبردی در شهر شوشتر و زمانی كه هرمزان در نتیجه خیانت یك نفر با وضعی ناامید كننده روبرو شد، نخست در قلعه‌ای پناه گرفت و به ابوموسی اشعری، فرمانده تازیها آگاهی داد كه هر گاه او را امان دهد، خود را تسلیم وی خواهد كرد. ابوموسی اشعری نیز موافقت كرد از كشتن او بگذرد و ویرا به مدینه نزد عمربن الخطاب بفرستد تا خلیفه درباره او تصمیم بگیرد. با این وجود، ابوموسی اشعری دستور داد، تمام 900 نفر سربازان هرمزان را كه در آن قلعه اسیر شده بودند، گردن بزنند. (البلاذری، فتوح البُلدان، به تصحیح دكتر صلاح‌الدیّن المُنَجَّذ (قاهره: 1956)، صفحه 468)

پس از اینكه تازیها هرمزان را وارد مدینه كردند، ... لباس رسمی هرمزان را كه ردائی از دیبای زربفت بود كه تازیها تا آن زمان به چشم ندیده بودند، به او پوشاندند و تاج جواهرنشان او را كه «آذین» نام داشت بر سرش گذاشتند و ویرا به مسجدی كه عمر در آن خفته بود، بردند تا عمر تكلیف هرمزان را تعیین سازد. عمر در گوشه‌ای از مسجد خفته و تازیانه‌ای زیر سر خود گذاشته بود. هرمزان، پس از ورود به مسجد، نگاهی به اطراف انداخت و پرسش كرد: «پس امیرالمؤمنین كجاست؟» تازیهای نگهبان به عمر اشاره‌ای كردند و پاسخ دادند: «مگر نمی‌بینی، آن امیرالمؤمنین است.»

... سپس عمر از خواب برخاست. عمر نخست كمی با هرمزان گفتگو كرد و سپس فرمان داد، او را بكشند.

هرمزان درخواست كرد، پیش از كشته شدن به او كمی آب آشامیدنی بدهند. عمر با درخواست هرمزان موافقت كرد و هنگامی كه ظرف آب را به دست هرمزان دادند، او در آشامیدن آب درنگ كرد. عمر سبب این كار را پرسش نمود. هرمزان پاسخ داد، بیم دارد، در هنگام نوشیدن آب، او را بكشند. عمر قول داد تا آن آب را ننوشد، كشته نخواهد شد. پس از اینكه هرمزان از عمر این قول را گرفت، کیاست به خرج داد و هوش و ذکاوت ایرانی را به رخ بلاهت عرب کشید و در اقدامی زیرکانه و هوشمندانه آب در دستش را با کاسه آن بر زمین انداخت و آن آب روی زمین ریخت. عمرهم که دید مغلوب هوش و فراست و نکته سنجی و کیاست و سیاست ایرانیان شده به ناچار به قول خود وفا كرد و از كشتن او درگذشت.
این باعث بوجود آمدن فلسفه ای شد که با ریختن آب بر زمین، یعنی زندگی دوباره به شخصی داده می شود تا مسافر برود و سالم بماند.

درود بر ملتی که چنین بر باورهای ملی خود استوار هستند -


مقصر منم که خیال کردم هیچکس باز عاشق نمیشه
حواسم نبود شاه توی دست آخر یا ماته یا کیشه
     
  
مرد

 
▼ کارخونه تولید سوسیس و کالباس ▼

بــه کــوتــاهــی آن لحــظــه شــادی کــه گذشــت،

غصــه هــم خــواهــد رفــت
     
  
مرد

 
بــه کــوتــاهــی آن لحــظــه شــادی کــه گذشــت،

غصــه هــم خــواهــد رفــت
     
  
مرد

 
بــه کــوتــاهــی آن لحــظــه شــادی کــه گذشــت،

غصــه هــم خــواهــد رفــت
     
  
مرد

 
بــه کــوتــاهــی آن لحــظــه شــادی کــه گذشــت،

غصــه هــم خــواهــد رفــت
     
  
مرد

 
بــه کــوتــاهــی آن لحــظــه شــادی کــه گذشــت،

غصــه هــم خــواهــد رفــت
     
  
مرد

 
بــه کــوتــاهــی آن لحــظــه شــادی کــه گذشــت،

غصــه هــم خــواهــد رفــت
     
  
صفحه  صفحه 21 از 33:  « پیشین  1  ...  20  21  22  ...  32  33  پسین » 
علم و دانش

آيا ميدانيد كه؟؟؟؟؟؟؟؟؟

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA