انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
علم و دانش
  
صفحه  صفحه 9 از 58:  « پیشین  1  ...  8  9  10  ...  57  58  پسین »

مطالب پزشکی (آرشیو شماره 1)


زن

 
استرس دوران بارداري

نسرين دختر خاله كه شوهرش را در جبهه از دست داده، خيلي‌ها كه خانه و زندگي‌شان خراب شد و هزار تا مشكل و گرفتاري ديگرپيدا كردند و.... اما كي فكرش را مي‌كرد كه حتي مونا كوچولو، توي شكم مادرش، همراه و هم‌نفس با او، باصداي آژير هول به دلش بيفتد، از جا بكند و بدود به زير پله‌ها و پناهگاه‌ها و در تاريكي و وحشت كز كند، نفس در سينه حبس كرده،‌گوش به زنگ،‌آماده براي اينكه ناگهان همه چيز روي سرش خراب شود؟ با اينكه 71 تا 81 سال از آن دوران گذشته و همه‌مان سعي مي‌كنيم به خودمان بقبولانيم كه همه چيز تمام شده،‌وقتي مونا را مي‌بينم، دختري ۱۷ساله‌كه از تاريكي مي‌ترسد و با وجود خون‌سردي ذاتي‌اش، سر امتحان‌ها بي‌جهت هول مي‌كند و بعضي وقت‌ها طاقت شنيدن يك حرف نازك را هم ندارد، مجبورم اعتراف كنم كه مونا، توي شكم مادرش هم جنگ زده بود. و نمي‌توانم تعجب نكنم باز، و تعجبم مانع غصه‌ خوردنم نمي‌شود،‌وقتي شب‌هاي پراضطراب قبل از امتحانش را مي‌بينم يا هراس را در چشم‌هايش...
خب، ‌اگر قرار است هورمون‌‌هاي ترشح شده از مادر در اضطراب و ناراحتي موقع بمباران روي جنين تاثير بگذارد، پس هر موقع ديگري هم مي‌تواند اين اتفاق بيفتد! اين را آن <يادآوري هميشگي> به يادم آورد. يعني: من الان فقط<خودم> نيستم. حتي نمي‌توانم مثل كمي پيش‌تر از اين مضطرب بشوم يا غصه بخورم! توفيق اجباري: بايد شاد باشم!
نمي‌دانم چه اتفاقي افتاده،‌اما حس ‌مي‌كنم، و عليرضا هم تاييد مي‌كند،‌كه ديرتر از قبل عصباني مي‌شوم. انگار حالا،‌با اين بچه‌اي كه همان جسم و روحم شده، دنيا را جور ديگري مي‌بينم. با همه مهربان‌تر و آسوده‌تر شده‌ام. راحت‌تر از قبل، و بي‌دليل يا حتي بي‌آشنايي قبلي با كسي، به آدم‌ها لبخند مي‌زنم. اي غريبه كوچولو! كه حالا از هر كس ديگري به من نزديك‌تري! به خاطر اين لبخند بي‌دريغ كه هديه‌ام داده‌اي، خدا را شكر مي‌كنم.
     
  
زن

 
اسم یک نوشیدنی ساده برای کاهش وزن
آیا می دانید چه نوشیدنی وزن شما را کاهش می دهد؟
دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا می‌گویند: نوشیدن شیر سبب کاهش وزن می‌شود .
به گزارش زی هلث، نوشیدن دو لیوان شیر در روز منجر به کاهش وزن می‌شود.
بر اساس مطالعات اخیر دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا، نوشیدن شیر کم چرب در افراد سبب کاهش وزن می‌شود.
افرادی که به طور متوسط روزانه دو لیوان شیر می نوشند ویتامین D مورد نیاز بدن را تامین می‌کنند و همچنین باعث می‌شود اندام موزونی داشته باشند.
دانشمندان با مطالعه بر روی ۳۰۰ زن و مرد چاق به این نتیجه رسیده‌اند که افرادی که طی دو سال هر روز ۲ لیوان شیر نوشیده‌اند ۶ کیلوگرم وزن طی این دوسال کاهش وزن داشته‌اند همچنین این افراد ویتامین D و کلسیم مورد نیاز بدن را تامین کرده‌اند .
مصرف شیر و لبنیات از ابتلا به بیماری‌های استخوان از جمله پوکی استخوان جلوگیری می‌کند.
خواص شیر راه کاهش وزن راههای کاهش وزن روش های کاهش وزن روش کاهش وزن روشی ساده برای کاهش وزن شیر نوشیدنی مناسب برای کاهش وزن چه نوشیدنی هایی باعث کاهش وزن میشوند کاهش وزن

===================================

مصرف بي‌رويه آنتي بيوتيك باعث زايمان زودرس

با وجودي كه هنوز بسياري از پزشكان از آنتي بيوتيك مترونيدازول به عنوان داروي متوقف كردن زايمان پيش از موعد استفاده مي‌كنند ، نتايج تحقيقات مركز خيريه تامي انگلستان حاكي از آن است كه اين دارو، خود خطر زايمان زودرس را دو برابر مي كند.
به نقل از پايگاه خبري بي بي سي، محققان دريافتند، 26 درصد از زناني كه دچار دردهاي زايماني پيش از موعد شده و از مترونيدازول براي درمان آنها استفاده مي شود، بالاخره نوزاد نارس خود را به دنيا مي‌آورند، در صورتي‌كه تنها 03 درصد زناني كه دچار دردهاي زايمان زودرس شده و درماني دريافت نمي كنند، در نهايت پيش از موعد زايمان مي كنند.

======================

كاهش جريان خون قلب با كافئين


نتايج تحقيقات دانشمندان دانشگاه زوريخ حاكي است، كافئين موجود در 2 فنجان قهوه موجب كاهش چشمگير توانايي بدن درافزايش جريان خون قلب در هنگام ورزش مي شود.
به نوشته روزنامه نيويورك تايمز، اين دانشمندان دريافتند 002ميلي‌گرم كافئين موجب 22تا93 درصد كاهش جريان خون در هنگام ورزش مي‌شود. دكتر كافمان سرپرست اين تحقيق اظهارداشت‌: <نتايج اين تحقيقات را نمي توان به كل جمعيت تعميم داد.اما افراد مبتلا به بيماري‌هاي قلبي عروقي بايد قبل از انجام حركات ورزشي زياد به ويژه در ارتفاع بالا از مصرف مواد غذايي حاوي كافئين خودداري كنند.>
     
  
زن

 
در باره ارتباط سکته مغزی با نور خورشید
این پژوهشگران همچنین دریافتند کسانی که در مناطق سردتر زندگی می کنند خطر ابتلای آنها به سکته های مغزی بیشتر است.

فارس: تحقیقات جدید در آمریکا نشان داد خطر ابتلا به سکته های مغزی در افرادی که به میزان کمتری در معرض نور خورشید قرار دارند، بیشتر است.
به گزارش پایگاه خبری "هلس دی نیوز" آمریکا نوشت: این تحقیقات حاکی است: میزان نور خورشیدی که به بدن می رسد، درصد احتمال ابتلا به سکته های مغزی را مشخص می کند.
پژوهشگران دانشگاه آلاباما در جریان تحقیقات خود از ۳۰ هزار فرد بالای ۴۵ سال دریافتند: کسانی که به میزان کمی در معرض نور خورشید قرار دارند، یک برابر و نیم بیشتر از دیگران در معرض خطر ابتلا به سکته های مغزی قرار دارند.
این پژوهشگران همچنین دریافتند کسانی که در مناطق سردتر زندگی می کنند خطر ابتلای آنها به سکته های مغزی بیشتر است.
خانم لسلی مک لور مسئول این تحقیقات گفت: ما هنوز به طور مشخص رابطه بین نور خورشید و سکته های مغزی را نمی دانیم. فرضیه های زیادی مطرح است اما حقیقتا هنوز مکانیزم پس پرده آن را نمی دانیم.
تحقیقات دیگری نیز نشان داده است که استفاده بیشتر از ویتامین D خطر ابتلا به سکته های مغزی را به میزان ۱۱ درصد کاهش می دهد.
منبع اصلی دریافت این ویتامین بجز منابع گیاهی مثل غلات و حیوانی مثل ماهی ساردین و شیر، نور آفتاب است به طوری که ۱۰ تا ۲۰ دقیقه ماندن در زیر نور آفتاب، نیاز روزانه بدن انسان به این ویتامین را تامین می‌کند.
ویتامین D چندین نقش کلیدی در بدن دارد و از همه مهمتر کمک به جذب مواد معدنی کلسیم و فسفر از غذا است.
کمبود این ویتامین همچنین باعث پوکی استخوان در کهنسالی می‌شود.
اخبار سکته مغزی ارتباط سکته مغزی و افتاب ارتباط سکته مغزی و خورشید ارتباط نور خورشید با سکته مغزی جلوگیری از سکته مغزی حبر سکته مغزی راههای جلوگیری از سکته مغزی راههای پیشگیری از سکته مغزی سکته مغزی چگونه رخ میدهد
     
  
زن

 
بدليل فراگير شدن اين پديده ( متاسفانه ) در جامعه براي آگاهي دوستان جوانتر اين بخش ارائه مي گردد .

انواع مواد مخدر و روانگردان به همراه خطرات آنها


مصرف مواد مخدر و اعتياد به آن خطرناكترين پديده جامعه امروزي بحساب مي آيد كه جز تباهي، نابودي، بـيـماري،
پشيماني و مرگ چيزي بدنبال نخواهد داشت. نـتـيـجـه و عاقبت افرادي كه به مصرف مواد مخدر مبادرت مي ورزنـد
بـايد درس عبـرتـي براي افراد ديگر بخصوص جوانان باشـد تا بخاطر شادي ها، خوشـي هـا و اثـرات كـاذب زود گذر و
تحت تاثير دوستان ناباب هرگز حتي فكر مصرف آنها را نيز بـه خـود راه نـدهنـد. در اين قسمت براي آشنايي بيشتـر
شما با انواع مواد مخدر و اثرات سوئشان مطالــبي آورده شـده اسـت كــه اميد مي رود با خواندن آن افقي روشـن
براي پيشـگيـري و رهايي قطعي در فرا سوي ديدگاه همه افراد شكل گيرد.

تمامي داروهاي مخدر و روانگردان، مغز و نواحي مخـتـلف بـدن را تـحت تـاثـيـر خـود قـرار ميدهند و تعادل شيميايي بدن را بر هم ميزنند. احساساتي كه در پي اين گونه مواد در بدن ايجاد ميگردند به عوامل زير بستگي دارد:

سن: مواد مخدر در جوانان تاثير سوء بيشتري دارد بـخاطر آنكه مغزشان در حال رشد و تكامل است.
زمان استعمال
خلوص مواد
ميزان مصرف
چگونگي مصرف (تزريق، خوراكي، دود كردن، استنشاق )
خلق و خو، سطح سلامتي و شرايط محيطي فرد.


مواد روانگردان
ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ــــــ

مواد روانگردان به 4 گروه تقسيم بندي ميگرند:

1- STIMULANT (محركها): افزايش انرژي، هوشياري ذهني و فـعالـيـت جـسـمــاني، كاهش خستگي، سركوب گرسنگي، افزايش ضربان قبل و فشار خون. مثال: كـوكـائــين و كافئين .

2- DEPRESSAN (سركوبگرها): كاهـش انــرژي، هـوشيـاري ذهـنـي، ضـربـان قـلـب، فعاليت جسماني و سرعت تنفس، كاهش سرعت عكس العمل،خواب آور و القاء حالت رويا. مثال: الكل ، مرفين و هروئين.

3- HALLUCINOGENS (توهم زاها): تغـيـيـر و اخـتـلال در خـلق و خـو، ادراك و حــواس بينايي، شنوايي و احساسات، القاء حالت رويا. مثال: ماري جوآنا و ال اس دي.

4- NARCOTICS (مخدرها): القاء بي حسي، كرختي،رخوت و خواب شديد.
انواع گياهان روانگردان
ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ــــــ

1- OPIUM POPPY (خشخاش)
داروهاي استخراجي: هروئين، مورفين، كـدئـيـــن، ترياك. مسكن و ضد درد ميباشند.

2- CANNABIS SATIVA ( شاهدانه)
داروهاي استخراجي: TETRAHYDROCANNABINOL كه مـــاده اي مسـكن، شـل كنـنـده عـضلات، خـواب آور و آنـتـي بيـوتـيك است. ماري جوآنا و حشيش ازآن گرفته مي شـود. حشيش از صمغ گياه و ماري جوآنا از ساقه و برگ آن.

3- COCA
از آن كوكائين استخراج ميشود كه يك آلكالوئيد بي حس كننده موضعي ميباشد.

نكته:
به تزريق وريدي موادمخدر MAINLINING و به تزريق زير پوست و عضلات SKIN POPPING ميگويند.

حشيش، ماري جوآنا و هروئين...

حشيش (CANNABIS)

اسامي عاميانه: GRASS ،HASH ،DOPE ،BLOW ،DRAW

شكل ظاهري: بصورت تكه هاي جامد، از رزين گياه شاهدانه ميباشد، قـهـوه اي و يــا مشكي است.

نحوه استعمال: بـصورت دود كردن با سيگار همراه با سيگار برگ و همراه با چپق و يا قليان، پختن آن و مصرف بهمراه غذا، همراه به چاي نيز دم ميكنند.

اثرات آني: ريلكس كننده، حواس شنوايي و بينايي (به خصوص رنگها) قويتر ميگردنـد، اشتها آور است، فرد حراف و يا منزوي ميگردد، واكنش به محركها كند ميشود، دقيقه ها طولاني شده زماني دير ميگذرد، اجسام عادي عجيب بنظر ميرسند.

خطرات كوتاه مدت: احسـاس سـردرگـمـي، اضــطراب، هراس، بد گـمـانـي، تـوانـايـي يادگيري كاهش مي يابد، هماهنگي حركات مختل ميشود.

خطرات دراز مدت: پارانوئيد، اسكيزوفرني، جنون، روانپريشي، افسردگي و اضطــراب، استعمال آن همراه با سيگار سبب آسيب جدي به ريه ها ميگردد.

ماري جوآنا (MARIJUANA)
اسامي عاميانه: WEED ،GRASS ،POT ،CHRONIC ،JOINT ،BLUNT ،HERB ،GANGA
HEMP ،BASH ،BHANG ،BLAST ،JIVE

شكل ظاهري: از برگ، ساقه شاهدانه بدست مي آيد. شبيه جـعــفـري خشك سبـز، قهوه اي و يا خاكستري ميباشد. اندكي توهم زا است.

نحوه استعمال: مانند حشيش ميباشد.

اثرات آني: گذشت زمان حس نميگردد، تمركز كاهش مييابد، حافظه و يادگيري كاهش مي يـابد، افـزايـش فـشار خـون و ضـربـان قـلـب، خشكي دهان، قرمزي چشمها، خواب آلودگي، اشتها آور، اثرات حشيش را نيز دارا مي باشد. خنده هاي مكرر.

خطرات: پارانوئيد، آسيب به ريه ها، سرفه و عفونت مجاري تنفس، برونشيت.

هروئين (HEROIN)

اسامي عاميانه: HORSE ،SMACK ،BIG H ، BLACH TAR ،CABALLO ،DRAGON،
GEAR SKAG ،BROWN ،JUNK

شكل ظاهري: از خشخاش بدست مي آيد، شكل تغيير يافته مورفين است، هـروئين خالص گرد سفيد رنگي است كه طعم بسيار بدي دارد، هـروئـيـن مـعمولا با مواد ديگري مانند نشاسته، پودر شكر، پودر تالك، پودر شير، آرد و گچ و تركيب مي گردد، هـروئـيـــن ميتواند قهوه اي و يا مانند قير تيره باشد.

طرز استعمال: دود كردن، تزريق وريدي، استنشاق (زماني كه گرم ميگردد ميسوزد و ايجاد دود ميكند به استنشاق دود آن CHASING THE DRAGON ميگويند.)

اثرات آني: خـوشـي زياد، كاهش درد، تـهوع، خـارش شـديـد، چـرت زدن، كـنـد شـدن تـنـفس، خـواب آلـودگـي، نشئـگي، ريـلـكس شـدن. مسـكن درد بسيار قوي، احساس سنگيني، گويي يك پتوي گرم دور بدتان كشيده شده است.

خطرات: بسيار اعتياد آور است، هپاتيت، ايدز، اسـتـعمال بيش از حد تنفس را متوقف كرده و سبب مرگ ميشود. چون با موادي همچون گچ، آرد، تالك و غيره تركيب ميـگردد، استعمال تزريقي آن سبب ايجاد حساسيت در بدن و خارش شديد ميشود. صـــدمه به قلب و عروق خوني، عفونت، هموروئيد و سوء تغذيه، آسيب به كبد و كليه.


كوكائين (COCAIN)
اسامي عاميانه:NOSE CANDY ،BASE ،FLAKE،
TOOT ،WHITE ،BLOW ،SNOW ROCK ،CHARLIE،
COKE ،STARDUST


شكل ظاهري: گرد سفيد رنگي كه از برگهاي خشك شده گياه كوكا بدست مي آيد.با پختن كوكائين همراه با جوش شيرين ماده مخدر ديگري بنام CRACK حاصل مي گــردد. كرك بسيار بسيار اعتياد آور بوده و بشكل حبه هاي سفيد و يا قهوه اي رنگي ميباشـد. معمولا با نشاسته، شكر، ويتامين سي، پودر شير و پودر تالك تركيب مي گردد.

نحوه استعمال: استنشـاق از راه بيـنـي، تـزريق وريـدي، دود كـردن كـرك تـوسط پيپ، جويدن برگها، بكار بردن در غشاء مخاطي دهان، مهبل و مقعد.

اثرات آني: يك محرك ميباشد، اثراتش بسيار زود از ميان مي رود (30 دقيـقـه بـعد) كـه سبب ميگردد فرد احساس افسردگي و نا آرامي كند، حـتي بـا يكـبـار مـصرف اعتـيـادآور است. افـزايش اعتمـاد بنـفس، احسـاس نيـرومنـدي و هـوشـيـاري، سـبــب تپــش قلب مي گـردد، انرژي زا، فرد حراف و يا كم حرف ميشود، سريع و چابك، شنگولي. از مـيـان رفتـن تـمركـز، هــماهنگي حركات و ميل جنسي، تنفـس كـم عـمـق و نامـنـظـم، رفـتـار خشونت آميز، رعشه، بسيار زود اثرش ايجاد مي گـردد (10 ثـانـيـه پـس از اسـتـعـمـال) افزايش انرژي، تقويت نيروي جنسي، ترشح دپامين در مغز.

خطرات: استنشاق آن از را بيني سبب آسيب به پره مــياني بيني شده و در آن ايجاد حفره ميكند. آنقدر خطرناك است كه با اولين مصرف مي تواند سبب سكته قلبي گـردد. مشـكـلات تـنـفسي، آسيـب بـــه ريه، تشنج و مرگ ناگهاني. در دراز مـدت نـيـز سـبـب پارانوئيد، توهم، خشونت و كاهش وزن ميگردد.به مغز و قلب نيز آسيب جدي ميرساند.


ال اس دي (LSD)

مخفف LYSERGIC-ACID-DIETHYLAMIDE ميباشد.

اسامي عاميانه: ACID ،TABS ،BLOTTER

شكل ظاهري: در كاغذهاي مربعي شكل كوچك كه مـعـمـولا روي آنـهـا طرح و نـقـوش مختلفي وجود دارد-بصورت قرصهاي ريزي بنام MICRODOTS ،DOTS، به صـــورت مـايع، كپسول و ژلاتين نيز موجود ميباشد. ال اس دي خالص گرد بي بـو و سفـيـد رنگي است كه از يك نوع قارچ استخراج ميگردد.

نحوه استعمال: استنشاق، دود كردن، تزريق، خوراكي.

ثرات آني: توهم زاي قوي، حالت پرواز (TRIP)، ظـرف يك ساعت پس از مصرف ظـــاهر گشته و 8 الي 12 ساعت اثر آن باقي مي مـاند، فـرد قـادر بـه خـاتمه دادن به اين حالت نمي بـاشـد، رنــگها روشنتر، اصوات جديدتر و حركات و زمان كند تر و يا تندتر مي گـردد. ادغام حواس در يكديگر (رنگها شنيده ميگردد و صداها ديده ميشود)، كاهش اشتها، گر گرفتگي، پارانوئيد، لرز، تپش قلب، سر در گمي و تنفس سريع.

خطرات: يك حالت پرواز و يا نشئه گي حاصل از ال اس دي ميتواند خوشايند بـاشد اما يك تريپ بد بسيار وحشت آور خواهد بود. مسـئـله ديـگر حـالتـي اسـت كه تريپ مجددا بدون استعمال ال اس دي براي فرد بارها و بارها تكرار ميشود كه FLASH-BACK نامــيده ميگردد. افسردگي، روانپريشي، جنـون، تشـنـج، مـرگ، خود كشي از عواقب مصرف آن بشمار ميرود.

اكستاسي (ECSTASY)

اسامي عاميانه: ECCY ،XTC ،X ADAM ،E-DIAMONDS ،MITSUBISHI ،LOVERS SPEED ،CLARITY

شكل ظاهري: از METHYLENE-DIOXYMETHYL-AMPHETAMINE) MDM) تهيه ميگردد قرص به اشكال و اندازه هاي گوناگون، گرد، كپسول، مايع. از نـوعي آمـفي تـامين توهم زا ميباشد، معمولا با نشاسته، پودر تالك و رنگ، كافئين، آمـفي تـامين و افدرين تركيب ميگردد.

نحوه استعمال: خوراكي، دود كردن و استنشاق، تزريق.

اثرات آني: اثر آن 20 دقيقه پس از مصرف ظاهر ميگردد، اكستاسي هم محرك است و هم توهم زا، افزايش انرژي و حس خوشي، اصوات، رنگها و احساسات شديدتر ميگردد اثر آن تا 6 ساعت باقي ميماند، به حالت ايجاد شده از آن ROLLING مي گـويند، اثراتش شبيه آمفي تامين ميباشد، افزايش ضربان قلب، افزايش اعتماد بنفس،احساس تهوع، اضطراب، احـساس صمـيـميت بـا ديـگران، سـايـيدن دنـدانـها بـه يكديگر، كاهش اشتها، تعـريـق، احــساس شديد لذت، گرمي و شادي، شما را به رقصيدن وا مي دارد. تـرشـح دپامين و سروتونين در مغز.

خطرات: گرمازدگي، چون بيشتر در كلوبها از آن استفاده مي گـردد و در پـي فـعـالـيــت شديد مانند رقصيدن سبب افزايش شديد گرماي بدن ميگردد كه بسيار خطرناك اســت، فرد براي رفع تشنگي مـمـكن اسـت آب فـراوان بـنـوشد كـه ايـن خـود سبب رقيق شدن بيـش از حـد خــون و از مــيان رفتن تعادل سديم خون شـده و سـبـب تـورم اعـضـاء بـدن هـمـچـون مـغز و در نهايت مرگ فرد مي شـود، پـس از يـكـي دو روز بـعـد فـرد احـسـاس افسـردگـي و خـستگي ميكند، در دراز مدت سبب آسيب به كبد، كليه و مغز مي گردد، توهم گويي، استفراغ، تشنج.

كتامين (KETAMIN)
اسامي عاميانه: K-SPECIAL ، K-VITAMINE ، K-KET

شكل ظاهري: گرد سفيد رنگ، بصورت قرص و يا مايع.

نحوه استعمال: خوراكي، استنشاق و تزريق.

اثرات آني: بي حس كننده قوي ميباشد، القاء تجربه خارج از بدن، كـرختــي و توهم زا ميباشد.

خطرات: در كوتاه مدت سبب مشكـلات بـيـنـايي، عـدم تـعـادل و هـمـاهنگي، توهمات وحشتناك و در دراز مدت سبب احساس گم گشتگي و جدايي از واقعيت ميگردد.

متادون (METHADONE)
اسامي عاميانه: METH-LINCTUS

شكل ظاهري: مايع سبز، آبي و يا كهربايي رنگ، قرصهاي سفيد رنگ.

نحوه استعمال: خوراكي.

اثرات آني: اثراتي شبيه هروئين داشته اما خفيف تر.

خطرات: سبب كما و مرگ ميگردد.

آمفي تامين (AMPHETAMINES)

اسامي عاميانه: SPEED ،WHIZZ ،METH ،CRANK،
GLASS ،CHALK ،UPPERS ،FAST - شيشه
شكل ظاهري: گرد سفيد رنگ و يا خاكستري، كپسول، قرص. بـراي آنـكه آفتي تامين قابل دود كردن گردد آن را كريستاليزه ميكنند كه در اين صورت به آن ICE ميگويند.

نحوه استعمال: استنشاق، دود كردن، تزريق و يا حل درون مايعات، خوراكي.

اثرات آني: اثر آن 3 الي 4 ساعت بعد ظاهر ميگردد، هيجان زدگي، اعتماد بنفس بالا، افزايش هوشياري، پر انرژي، كاهش اشتها، بي خوابي، يك محرك ميباشد.

خطرات: دركوتاه مدت سبب احساس اضطراب، افسردگي و خستگي پس از استعمال آن مي شود، افزايش ضربان قلب و تنفس، اختلال در ديد، خشكي دهان، سـرگـيـجـه و خشونت، مرگ ناگهاني و سكته قلبي. در دراز مدت سبب توهم، وحشتزدگي، كـاهش وزن، آسيب به مغز و حافظه، تشنج و مرگ ميگردد.
قارچ ها (MAGIC MUSHROOMS)
اسامي عاميانه: SHROOMS-MUSHIES

نحوه استعمال: پخته همراه با غذا، دم كرده همراه با چاي.

اثرات آني: اثري خفيف تر از ال اس دي داشته و تا 4 ساعت باقي ميماند.

خطرات: درد شكم، اسهال، تهوع و مرگ در پي مصرف قارچهاي سمي.

جي اچ بي (GHB)
مخفف GAMMA HYDROXYBUTYRATE است.
اسامي عاميانه: GHB ،GBH ،GABBA ،G ،LIQUID ECSTACY

شكل ظاهري: مايع بي رنگ و بي بو داخل بطريهاي كوچك، بصورت كپسول.

نحوه استعمال: خوراكي.

اثرات آني: مقادير كم آن اثرات شبيه الكل دارد و مصرف زياد آن مانند اكستاسي عمل ميكند.

خطرات: تهوع، خواب آلودگي، احساس گم گشتگي، تشنج و مشكلات تنفسي.

حلالها (INHALANTS)

اسامي عاميانه: BULLET ،BOLT ،RUSH ،SNAPPERS ،POPPERS ،WHPPETS AEROSOLS ،SNIFF ،NITRITES

شكل ظاهري: موادي هستنهد كه فرد با استنشاق آنـها حـالت سرخوشي و نشئـــه گي دست ميدهد مانند: چسبها، تينر رنگ، گازوئيل، جوهر مركب، اسپري مـو، اسپري رنگ، اسپري شوينده، گاز فندك، استون، شيشه شور، واكس كفش، غلط گيرها. ناميده ميگردد.

نحوه استعمال: استنشاق مستقيم فـراورده، ريــختن اين گونه مواد درون كيسه هاي پلاستيكي و استنشاق از طريق آن كه BAGGING ناميده ميگردد.

اثرات آني: خواب آور، مسكن، ضد درد، مستي، گيجي، سردرگمي.

خطرات: كوتاه مدت سبب تهوع، سرفه شديد، لكه اطراف دهان،خفگي و در دراز مدت سبب سر درد، خونريزي بيني، كاهش حس بويايي، كـاهـش اكـسيـژن به مغز و آسيب به مغز، آسيب به كليه ها، كبد و سيستم عصبي و ششها ميگردد.
استروئيدها (STEROIDS)



اسامي عاميانه: ROIDS ،SAUCE ،SLOP ،JUICE ،PUMPERS ،GYM CANDY
ANABOLICS
شكل ظاهري: مشتقات هورمون مردانه تستوسترون مي بـاشنـد كـه رشـد عـضـلات اسكلتي را افزايش ميدهد. ورزشكاران براي بـهبـود عـمـلكرد و ظاهر فيزيكي خود از آنها استفاده ميكنند. استقامت را نيز افزايش ميدهد.

نحوه استعمال: خوراكي، تزريق.

خطرات: افزايش فشار خون، كلسترل بالا، بيماري كليه و كبد، صدمه به قلب، ديابــت، يرقان، افسردگي، رفتارهاي خشونت آميز. در مردان: رشد سينه، تحليل بيضه، كـاهش اسپرم، ناباروري، آكنه، سكته. در زنان:رشد مـو در صـورت، بـم شـدن صدا، اخـتــلال در قاعدگي، كاهش سايز سينه.

سركوبگرها و مسكنها
(TRANQUILIZERS
= DEPRRESSANT)


اسامي عاميانه: DOWNERS ،GOOFBALSS ،BARBS ،BLUE DEVILS ،JELLIES TRANY ،BENZOZ ،LUDES

شكل ظاهري: اين داروها مســكن بوده و سبب شل شده عضـلات و آرامـش اعـصـاب ميگردند. به صورت قرص و كپسول ميباشند. مانند: واليوم و مرفين.

نحوه استعمال: خوراكي و تزريق.

اثرات: تسكين اضطراب و تنش، خواب آور،

خطرات: اعـتــياد آور، كاهش انرژي، كاهش حافظه، افسردگي، بي خـوابـي و حـمـلات هراسي.

پي سي پي (PCP)

اسامي عاميانه: ANGEL DUST ،HOG CRYSTAL ،ZOOT ،PHENCYCLIDINE

شكل ظاهري: يك بي حس كننده مي باشد. گرد سفيد رنگ كريستـالـي، بـه صـورت كپسول و قرص نيز وجود دارد.

نحوه استعمال: استنشاق، دود كردن و تزريق.

اثرات: خوشي، ريلكس شدن، بي وزني، عدم تمركز، اضطراب، افسردگي.

اكسي كنتين (OXYCONTIN)

اسامي عاميانه: OXY ،OC ،OXYCOTTON

شكل ظاهري: مسكن درد ميباشد كه ماده فعال آن اكسيكدون (OXYCODONE) است. بصورت مايع، قرص ميباشد.

نحوه استعمال: تزريق، استنشاق، جويدن، پخته همره غذا.

اثرات: كند شدن تنفس، تهوع، استفراغ، يبوست، سردرد، گيجي، تعريق و ضعف.

خطرات: مانند مسكن ها.

ترياك (OPIUM)
خصوصياتي شبيه هروئين دارد.
     
  
زن

 
ژن مرتبط با بيماري نشانگان تورت

دانشمندان ژن جهش يافته‌اي را كشف كردند كه در بروز بيماري نشانگان تورت ‪ Tourette‬ نقش دارد. اين بيماري يك درصد افراد را مبتلا مي‌كند.


به گزارش خبرگزاري فرانسه از واشنگتن، دانشمندان دانشكده پزشكي دانشگاه ييل ژني را كشف كردند كه به هنگام جهش يافتن به بروز بيماري نشانگان تورت مي‌انجامد.

اين بيماري يك اختلال عصب شناختي است كه عمدتا پسران را مبتلا مي‌كند. نتايج اين تحقيق در شماره ‪ ۱۴‬اكتبر مجله ساينس منتشر شده است.

محققان پيشتر معتقد بودند اين نشانگان در اثر يك ژن معيوب بروز مي‌كند به همين خاطر به دنبال شباهتهاي ژنتيكي در دسته‌هاي بزرگي از مبتلايان بودند.

محققان دانشگاه ييل يك پسر مبتلا به نشانگان تورت را يافتند كه يك ناهنجاري كروزموني داشت كه نشانگر دخالت برخي ژنها است.

متيو استيت استاد ژنتيك دانشگاه ييل گفت اين ژن سرنخهايي براي درك نشانگان تورت در سطح مولكولي و سلولي فراهم مي‌كند.

ژن ‪ SLITRK1‬كه بر روي كرموزوم شماره ‪ ۱۳‬قرار گرفته است و به افراد سالم در رشد نرون‌ها كمك مي‌كند بطور طبيعي در معدودي از قسمتهاي مختلف مغز بروز مي‌كند. دانشمندان موارد اندكي را يافتند كه جهش اين ژن عملكرد پروتيين را تغيير مي‌دهد.

بررسي ژنتيكي پسر مبتلا به اين نشانگان كه يك اختلال كروموزمي شناخته شده نيز داشت نشان داد بيان ژن ‪ SLITRK1‬در نزديكي ناهنجاري كرموزومي رخ داده است.

براي آزمايش ارتباط ژن با اين نشانگان دانشمندان ژن جهش يافته پسر را با همان ژن در ‪ ۱۷۴‬بيمار ديگر مبتلا به اين نشانگان مقايسه كردند. آنها يك توالي ژني غيرعادي را در يك خانواده يافتند.

محققان همچنين دو بيمار غيرخويشاوند را يافتند كه تغيير يكساني در توالي دي ان آ در قسمتي از ژن كه مسوول ساخت پروتيين نيست داشتند.
     
  
زن

 


.
مغز انسان به عنوان مرکز سیستم عصبی یکی از پیچیده ترین بخشهای بدن انسان است که شاید به جرات بتوان گفت این اندام تا کنون بیشترین اسرار بیولوژیکی بدن انسان را در خود نهفته و دانشمندان برای درک بسیاری از این اسرار همچنان در حال مطالعه و توسعه ابزارهای جدید مطالعاتی هستند.

شبکه بی بی سی در سری برنامه های خود با عنوان "درون بدن انسان" بر روی این اندام تمرکز کرده و حقایق شگفت انگیزی را از مغز تودرتوی انسان آشکار کرده است:

· مغز انسان به اندازه ای پیچیده است که بالغ شدن آن ۲۰ سال زمان خواهد برد.

· جنین انسان درون رحم می تواند در هر ثانیه هشت هزار سلول جدید به وجود بیاورد.

· در لحظه ای که انسان متولد می شود، تمامی سلولهایی که برای یک عمر زندگی به آنها نیاز دارد را در اختیار دارد.

· مغز انسان پیچیده ترین پدیده ای است که تا کنون در جهان هستی شناسایی شده است.

· نوزادان می توانند پس از گذشت چند ساعت از زمان تولد خود، صورت مادرشان را شناسایی کنند.

· جنین درون رحم از قدرت بینایی برخوردار است اما همه چیز را سیاه و سفید می بیند، چشم جنین به اندازه ای حساس است که می تواند نور به شدت ضعیفی که از میان شکم مادر به درون نفوذ می کند را ببیند.

· انسان در دقیقه ۲۰ بار پلک می زند که هر پلک زدن نیم ثانیه زمان نیاز دارد. با روی هم گذاشتن این دقایق می توان گفت انسانها یک ساعت در روز را در تاریکی سر می کنند.

· هر سلول مغزی با سلول مغزی دیگر در حدود ۱۰ هزار اتصال برقرار می کند.

· فراگرفتن حفظ تعادل و سازگار کردن اندامهای بدن با یکدیگر به اندازه ای پیچیده است که تعداد سلولهای موجود در مناطقی از مغز که به این کار اختصاص دارد، برابر مابقی سلولهای باقیمانده در دیگر نواحی از مغز است.
· غواصان جوان در تایلند به مردمکهای چشمهای خود یاد داده اند تا در زیر آب برای تمرکز بر روی اجسام به جای بزرگتر شدن، منقبض شوند. همه کودکان می توانند این مهارت را از سنین بسیار کوچکی بیاموزند.
     
  
زن

 
مطالب پزشکی
در زمان بارداری، لکه های تیره ای که وسعت زیادی هم دارند، روی پیشانی، شقیقه ها و برجستگی گونه ها، پدیدار می گردد. این لکه ها ناموزون، در ارتباط با افزایش فعالیت هورمون ها طی دوران بارداری بوجود می آید و اکثراً بعد از زایمان و بازگشت اولین قاعدگی از بین می روند. چون این لکه ها به خودی خود ناپدید می شوند، لذا نیازی به درمان آنها نمی باشد. اما در صورتیکه پایدار ماند، علت آن اختلال هورمونی است و باید با مشورت پزشک در رفع لکه ها اقدام نمود.

● لکه های پوستی دوران بارداری

در زمان بارداری، لکه های تیره ای که وسعت زیادی هم دارند، روی پیشانی، شقیقه ها و برجستگی گونه ها، پدیدار می گردد. این لکه ها ناموزون، در ارتباط با افزایش فعالیت هورمون ها طی دوران بارداری بوجود می آید و اکثراً بعد از زایمان و بازگشت اولین قاعدگی از بین می روند. چون این لکه ها به خودی خود ناپدید می شوند، لذا نیازی به درمان آنها نمی باشد. اما در صورتیکه پایدار ماند، علت آن اختلال هورمونی است و باید با مشورت پزشک در رفع لکه ها اقدام نمود.

● ۱۰ نکته برای زندگی سالم:

▪ از بحث های بی خود، حوادث ناخوشایند و استرس دور باشید.

▪ از شیر و لبنیات به اندازه احتیاج استفاده کنید.

▪ سعی کنید سبزی هایی را که خام استفاده می شوند ضدعفونی کنید.

▪ علائم بیماری و توصیه های پزشک را جدی بگیرید.

▪ از پیاز خام و سرخ شده زیاد استفاده کنید.

▪ از غذاهای سوخته و زیاد سرخ شده استفاده نکنید.

▪ همیشه در اطاق تاریک و کم نور بخوابید.

▪ از مواد قندی طبیعی استفاده کنید.

▪ فشار خون خود را دائم کنترل کنید.

▪ شجره سلامتی خانواده خود را در بیاورید و آن را همیشه مد نظر بگیرید.

● حفاظت پوست مختلط:

بیشتر افراد، دارای چنین پوستی هستند و نگه داری آن کاری بس دشوار می باشد زیرا چنین پوست های حساسی را با دو روش پوست های خشک و چرب باید تحت محافظت قرار داد. برای حفاظت پوست مختلط باید از مواد پاک کننده ای استفاده نمود که هم قسمت پوست خشک و هم قسمت پوست چرب را پاکیزه نماید. بنابراین این گونه ها را باید با موادی پاک نمود و بقیه صورت را با یک پاک کننده مخصوص پوست چرب تمیز نمود. البته هنگام روز فقط از یک کرم باید برای زیر پودر استفاده نمود.

● پوست متغیر:

عواملی چون غدد داخلی، بر پوست بدن تاثیر دارند. البته این غدد همواره به طور یکنواخت عمل نمی کنند، بلکه با رشد سن، تغییر می یابند. این غدد به هنگام بلوغ موجب افزایش ترشح غدد چربی و در نتیجه خشکی پوست و در دوران یائسگی، سبب کاهش غدد چربی و در نتیجه خشکی پوست می شوند. بنابراین هورمون ها بر چگونگی نوع پوست در سنین مختلف تاثیر دارند. نکته دیگر این که در دوران بارداری، پوست تمایل به خشک شدن دارد بنابراین باید به روش حفاظت از پوست های خشک عمل شود. البته مصرف ویتامین (A) در این دوران برای پوست مفید می باشد.

● حفاظت پوست چرب:

پوست های چرب نسبت به تغییرات آب و هوا بسیار حساس هستند و در درجه حرارت پائین یا در فصل زمستان، خشک و به آسانی دچار خارش می شوند و به علت پرخونی دچار سوزش و ترک خوردگی می شوند. بنابراین محافظت پوست در چنین هوائی با کرم های چرب ضروری است. پوست چرب، آب و صابون را به راحتی تحمل می نماید و برای نظافت باید از صابون های اسیدی استفاده کرد.

بعد از شست و شو با آب و صابون می توان از الکل نود و چهار درجه یا الکل کامفره نیز در پاک کردن پوست چرب استفاده نمود.

استفاده از کرم های پاک کننده پس از شست و شو با آب گرم و صابون در حفاظت پوست چرب موثر می باشد.

شست و شوی کامل با آب گرم به هنگام صبح، به پوست حالت براقی می بخشد که می توان آن را به کمک پودر تخفیف داد.

برای تنگ کردن منافذ پوست، می توان با تحریک بافت ها، بوسیله موادی که قابض هستند، بافت را ملتهب نمود و با ایجاد آماس و ورم در روی پوست، به این موضوع تحقق بخشید. مالش و ماساژ پوست که پوست را متورم می نماید، موقتاً از قطر منافذ پوست می کاهد.

● حفاظت از پوست

پوست و به خصوص پوست صورت، در مقابل باد، سرما، گرما و خشکی احتیاج به حفاظت دارد. برای این منظور کرم ها و پودرها با خواص پوشاننده بهترین وسیله حفاظتی می باشند.

بهترین کرم برای پوست های خنثی، کرم هائی هستند که حاوی کلسترول می باشند و بر سطح پوست قشری محافظ ایجاد می نماید.

استفاده از کرم به خصوص در زمستان برای پوست ضروری است. پودر را نیز باید پس از استفاده از کرم مصرف نمود.

استفاده از شیر پاک کن ها به خصوص شیر پاک کن های طبیعی مانند روغن بادام شیرین یا عصاره خیار، که از صابون های اسیدی هستند و پوست را تحریک می نمایند، در حفاظت پوست موثر می باشد.

استفاده از ماسک های زیبائی که به خوبی پوست صورت را پاکیزه می کنند و مناسب ترین زمان استفاده از آن ها هنگام غروب و بعد از پاک کردن صورت است، برای حفاظت پوست لازم است. (این ماسک ها چنان چه از عصاره میوه ها تشکیل شوند، طراوت و شادابی خاصی به پوست می بخشد.)

مصرف الکل تعریق را افزایش می دهد، نیکوتین خاصیت ارتجائی پوست را از بین می برد.

● حفاظت پوست خشک

پوست خشک بسیار حساس و از ترشح کافی اجسام چرب برخوردار نیست. بنابراین استفاده از صابون های معمولی که خاصیت قلیائی آن ها، چربی پوست را خنثی می کند و اسیدینه اپیدرم را از بین می برد، مناسب نیست و ضرر هم دارد. در پوست های خشک باید از صابون های مخصوص پوست های خشک، که دارای (PH) خنثی یا اسیدی هستند هفته ای یک یا دو بار استفاده نمود. استفاده از آب های آهکی که همراه صابون سبب کشیدگی و التهاب پوست می شود بسیار ضرر دارد. استفاده از شیر پاک کن طبیعی، مانند روغن بادام شیرین بسیار مفید می باشد. شیر پاک کن های عطری برای پوست های خشک مضر می باشد. استفاده از کرم های کلسترول دار مناسب می باشد. افرادی که دارای پوست خشک می باشند، بهتر است هر چند مدت یک بار از ماسک های زیبائی استفاده نمایند.
     
  
زن

 
درمان سرماخوردگی بدون مصرف دارو !؟


با شروع فصل سرما و بارندگی های اخیر در اکثر استان های کشور ، میزان سرماخوردگی ها نیز افزایش پیدا کرده است پس دانستن روش هایی برای درمان سرماخوردگی بدون استفاده از دارو بی شک برای تمام شما عزیزان مفید و ضروری است.
درمان سرماخوردگی بدون مصرف دارو !؟
علایم آن شامل آبریزش بینی، آبریزش چشم، عطسه، سرفه، گرفتگی و گلودرد، سردرد، دردهای عضلانی و خستگی می باشد.
معمولا از دو روز تا دو هفته طول می کشد و درمان مشخصی برای آن وجود ندارد. ولی راه هایی وجود دارد که توسط آن می توانید سرعت بهبودی خود را افزایش دهید.
- ویتامین C مصرف کنید تا سیستم ایمنی بدن برای مقابله با سرما خوردگی تقویت شود. آب پرتقال بهترین منبع سرشار از ویتامین C است .
- آب نبات بمکید یا از قرص های مکیدنی استفاده کنید تا گلوی ناراحت شما را تسکین دهد .
- چای داغ با عسل و آبلیمو بنوشید که برای سرفه و درد گلو مناسب است .
- حداقل ۴ بار در روز آب نمک غرغره کنید .
- مقدار زیادی آب بنوشید تا خلط گلوی شما از بین برود .
- یک قاشق عسل با یک قاشق سرکه خالص و یک بوته سیر له شده را مخلوط کنید. هر چند ساعت، مقداری از این مخلوط را بنوشید تا گلودرد شما را تسکین دهد .
در منزل استراحت کنید و از منزل بیرون نروید. با این کار هم بیماری را به دیگران انتقال نمی دهید و هم با استراحت کردن، توان خود را برای مقابله با بیماری افزایش می دهید
- نوشیدنی های گرم استفاده کنید. نوشیدنی خود را قبل از مصرف گرم کنید، زیرا گرما سبب تسکین دادن مجاری تنفسی می شود. بهتر است چای نعناع استفاده کنید تا به باز شدن سینوس ها کمک کند .
- تغذیه مناسب داشته باشید. تغذیه مناسب می تواند با استرس ناشی از سرماخوردگی مقابله کند .
- از غذاهای چرب و ادویه دار اجتناب کنید، زیرا قدرت دفاعی بدنتان را در مقابله با بیماری کاهش می دهد. سوپ مرغ یکی از بهترین غذاها برای مقابله با سرماخوردگی است .
- از مکمل روی استفاده کنید. استفاده از روی، مدت و شدت ابتلا به بیماری را کاهش می دهد و قدرت سیستم ایمنی بدن را افزایش می دهد. البته قبل از استفاده از قرص روی باید با پزشک مشورت کنید.
- از بخور سرد استفاده کنید تا خشکی گلوی شما را تسکین دهد .
- خود را گرم نگه دارید. سرما و باد سرد سرفه های شما را بدتر می کند. اگر مجبور هستید که در هوای سرد بیرون بروید، از لباس های گرم و شال گردن استفاده کنید تا بینی و دهان شما را بپوشاند.
- حمام گرم کنید. بخار آب حمام سبب می شود مجاری تنفسی باز شوند و از احتقان تنفسی راحت شوید.
- در منزل استراحت کنید و از منزل بیرون نروید. با این کار هم بیماری را به دیگران انتقال نمی دهید و هم با استراحت کردن، توان خود را برای مقابله با بیماری افزایش می دهید.
- ورزش، کلیدی مهم برای قوی ماندن و سلامتی سیستم ایمنی بدن به شمار می رود. اما وقتی بیمار می شوید و سرما می خورید، ورزش کردن هم می تواند خطرناک باشد و هم مفید. در حالی که ورزش شدید، ایده خوبی در حین بیماری نمی باشد. ورزش های سبک می تواند برای بهبود و مقابله با بیماری سرماخوردگی مناسب باشد.
- بدن شما نیاز به انرژی برای ترمیم خود دارد، بنابراین استراحت کردن بسیار مهم است .
     
  
زن

 
رابطه بین تماشای تلویزیون و ابتلا به افسردگی


روانپزشکان تاکید کردند اگر زمان بیشتری را به تماشای تلویزیون اختصاص دهید، خطر ابتلا به افسردگی در شما تشدید می‌شود در صورتی که ورزش کردن به طور مداوم درست تاثیر عکس دارد و خطر افسردگی را کاهش می‌دهد.
به گزارش نایس تو نت به نقل از ایسنا، متخصصان روانپزشکی در دانشکده پزشکی دانشگاه هاروارد با مطالعه روی گروهی از زنان داوطلب دریافته‌اند که بی‌تحرکی طیف وسیعی ازعلائم و مشکلات جسمی و احساسی را بوجود می‌آورد که در نهایت این علائم به بروز افسردگی منجر می‌شوند و زندگی عادی این افراد را دچار اختلال می‌کنند.
این در حالیست که ورزش کردن از طریق تقویت عزت نفس، خویشتن داری و نیز افزایش سطح هورمون آندروفین، روی جسم و روان انسان تاثیرات مثبت برجای می‌گذارد.
به نوشته روزنامه دیلی میل، این مطالعه روی تقریبا ۵۰ هزار زن شرکت کننده صورت گرفت و نشان داد زنانی که به طور مرتب و منظم ورزش می‌کنند، حدود ۲۰ درصد کمتر دچار افسردگی می‌شوند و زنانی که روزانه سه ساعت یا بیشتر تلویزیون تماشا می‌کنند، حدود ۱۳ درصد بیشتر در معرض ابتلا به افسردگی هستند.
این یافته به تفصیل در مجله آمریکایی «همه‌گیرشناسی» منتشر شده است.

===========================
اگر شما هم مشکل بوی بد دهان دارید این پست را بخوانید


اضافه نمودن ماست به رژیم غذایی به طور موثری درکاهش بوی بد دهان نقش دارد.
در مورد عوامل اصلی ایجاد نفس بدبو درارتباط با حفره ی دهان راههای مقابله با آن همچنین تاثیر سودمند مصرف چای دررفع بوی دهان قبلا مطالبی ارائه شده درادامه به یکی دیگر از تحقیقات انجام شده اشاره می شود اهمیت مصرف ماست دربرنامه غذایی روزانه بر هیچکس پوشیده نیست اما اگر جزو کسانی هستید که هنوز با اکراه آن را مصرف می کنید باید بدانید که مصرف مرتب ماست درکاهش بوی دهان وایجاد نفس تازه وخوش بو نقش موثری دارد تحقیق انجام شده دراین مورد نشان دادکه اضافه کردن ۹۰گرم ماست دوبار درروز به وعده های غذایی به مدت ۶هفته باعث کاهش ۸۰درصدی درعوامل ایجادکننده بوی بددهان خواهد شد این اثراحتمالا به خاطر وجودباکتریهای فعال موجوددراین فراورده می باشد .
این اجزای مفید باعث تخریب عوامل ایجادکننده بوی بددهان به خصوص ترکیبات سولفید هیدروژن شده ،ودرازبین بردن با کتری های مولد این نوع ترکیبات نقش اساسی دارند دراین تحقیق همچنین مشخص شد میزان پلاکهای دندانی والتهاب لثه به طورآشکاری درگروه مصرف کننده ماست کمتراز گروه شاهد است
هرچند انجام تحقیقات بیشتر دراین مورد ضروری است اما می توان نتیجه گیری نمود که اضافه نمودن ماست به رژیم غذایی روزانه ممکن است به طور موثری درکاهش بوی بد دهان نقش داشته باشد ذکر این نکته ضروری است که برای حذف کامل بوی بد دهان درمانهای مناسب بیماریهای لثه وپرکردن دندانهای پوسیده ضروری خواهد بود
     
  
زن

 


هفت روش برای این‌ که صد سال زندگی کنیم

هفت روش ساده زندگی می‌تواند به افراد کمک کند تا بیش از 100 سال زندگی کنند.
به گزارش سلامت نیوز به نقل از برنا، متخصصان قلب معتقدند 7 روش ساده زندگی می‌تواند طول عمر افراد تا بیش از 100 سال را تا حدود 90 درصد افزایش دهد.
بر اساس گزارش یونایتدپرس و به نقل از نایس تو نت، افراد می‌توانند با پیروی از این مراحل هفت‌گانه احتمال تعویق در ابتلا به بیماری‌های کشنده و حفظ کیفیت زندگی را افزایش دهند.
1. فعال باشید. کم‌تحرکی می‌تواند 4 سال از دوره زندگی یک فرد بکاهد.
2. سطوح کلسترول خود را کنترل کنید.
3. از رژیم غذایی مناسب پیروی کنید.
4. فشارخون را کنترل کنید. فشارخون منظم خطر سکته را تا 40 درصد و خطر حمله قلبی را تا 25 درصد کاهش می‌دهد.
5. وزن مناسب داشته باشید و آن را حفظ کنید. چاقی می‌تواند تا 4 سال از عمر شما بکاهد.
6. دیابت را کنترل کنید. دیابت؛ خطر فشارخون بالا، تصلب شرایین، تنگی عروق، بیماری تصلب عروق و سکته را افزایش دهد.
7. از تنباکو دوری کنید. به محض این‌که از مصرف سیگار خودداری کنید، خطر بیماری قلبی و سکته کاهش می‌یابد.
     
  
صفحه  صفحه 9 از 58:  « پیشین  1  ...  8  9  10  ...  57  58  پسین » 
علم و دانش

مطالب پزشکی (آرشیو شماره 1)


این تاپیک بسته شده. شما نمیتوانید چیزی در اینجا ارسال نمائید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA