انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
علم و دانش
  
صفحه  صفحه 12 از 58:  « پیشین  1  ...  11  12  13  ...  57  58  پسین »

مطالب پزشکی (آرشیو شماره 1)


زن

 
فوايد ورزش

مـیلـیـون هـا بـار تا به حال شنیده اید: ورزش کردن برایتان خوب و یـکـجـا نشـسـتن و تلویزیون تماشا کردن برایتان بد
است. امـا در کـنـار ایـنـکـه به شما کمک می کند تا کالری بیشتری سوزانده و خوش هیکل تر شوید،چه فواید دیگری
دارد؟ در ایـنجـا مـی خواهیم 10 فایده مهم ورزش کردن را برای شما بازگو کنیم.



1- کمک می کند که بهتر و راحت تر بخوابید.

اگرچه ممکن است از نظر شما مسئله ای بدیهی بیاید، اما تحقیقات مربوط به ورزش کردن با راحت خوابیدن به تازگی انجام شده است. این تحقیقات نشان داده است که به طور میانگین 20 الی 30 دقیقه ورزش برای سه تا چهار روز در هفته کمک می کند که خواب راحت تری داشته باشید. هر چند، بهتر است که روز ها یا بعد از ظهرها ورزش کنید نه شب ها قبل از خواب چون در اینصورت خیلی پرانرژی خواهید شد و به سادگی خوابتان نخواهد برد.

ورزش کردن کمک می کند راحت تر خوابتان ببرد و بهتر بخوابید و ساعت خوابتان را هم بیشتر خواهد کرد. همچنین کیفیت خواب شما را هم بالاتر خواهد برد و سبب می شود که خواب عمیق تری داشته باشید.



2- باعث می شود دیرتر پیر شوید و از مرگ نابهنگام هم جلوگیری می کند.

هر چه سنتان بالاتر می رود، ورزش منظم می تواند شما را از نظر بدنی متناسب و سالم نگاه دارد. همچنین وضعیت پوست و ماهیچه های شما را هم بهتر خواهد کرد، قابلیت انعطاف شما را بالاتر خواهد برد و از بسیاری بیماری های مربوط به پیری از قبیل پوکی استخوان و بیماری های قلبی جلوگیری خواهد کرد.


3- مفصل ها، استخوان ها و ماهیچه های شما را سالم تر نگاه خواهد داشت.

هر چه سنتان بالاتر می رود، تراکم استخوان هایتان و انعطاف پذیری مفصل هایتان کمتر خواهد شد. ورزش کردن به طور منظم یکی از بهترین راه ها برای کم کردن مشکلات مربوط به ماهیچه ها، مفصل ها و استخوان ها است. یک برنامه ورزشی منظم به شما کمک می کند که قوا و انعطاف پذیری خود را حفظ کنید.


4- سیستم دفاعی بدنتان را تقویت خواهد کرد.

تحقیقات مختلفی نشان داده است که ورزش قدرت سیستم دفاعی بدن را بالا می برد. در نوجوانان و بزرگسالان ورزش می تواند به عنوان یک محرک طبیعی برای سلول های دفاعی به حساب آید. در افراد سالخورده عملکرد سیستم دفاعی خود به خود ضعیف می شود که می تواند خطر ابتلا به بیماری های مسری و واگیردار را افزایش دهد. اما تمرینات ورزشی منظم و متعادل مثل پیاده روی و دوچرخه سواری می تواند به طور تقریبی این ضعف سیستم دفاعی را در بدن کاهش دهد.


5- حافظه را قوی تر خواهد کرد.

تحقیقات بسیاری نشان داده است که افرادی که روی قاعده ای منظم ورزش می کنند حافظه و قدرت تمرکز بهتری دارند. پیاده روی سه روز در هفته به مدت 45 دقیقه برای بالا بردن زیرکی و هوش شما کافی است. ورزش های هوازی قسمت های جلویی و جداره های بالایی مغز که به تمرکز مرتبط است را تحریک می کند.

6- اعتماد به نفس را بالا می برد.

این سوال ساده را از خود بپرسید: در کدام لحظه احساس بهتری دارم؟ وقتی روی مبل لم داده ام و مشغول خوردن یک پاکت چیپس هستم یا بعد از انجام یک تمرین ورزشی عالی از باشگاه برگشته ام؟ اگر مدتی است که بد هیکل شده اید، تمرینات ورزشی را شروع کنید، بنیه، ماهیچه ها و قدرت بدنیتان را افزایش خواهید داد و از نظر روحی حال بهتری خواهید داشت. این خود به خود باعث می شود که تصویر بهتری از خود داشته باشید و اعتماد به نفستان بالا رود.


7- انرژی و تحمل شما را بالا می برد.

تا به حال چند بار از باشگاه در رفته اید فقط چون خسته شده و دیگر تحمل ادامه تمرینات را نداشته اید؟ اما آیا زمانی که تنبلی را کنار گذاشته و به تمرینات ادامه داده اید احساس بهتری نداشته اید و پرانرژی تر نشده اید؟ افرادی که به طور مداوم ورزش می کنند، انرژی، قدرت بدنی و تحمل بیشتری دارند. مدت کمی بعد از آغاز تمرینات این انرژی بیشتر را در خود کاملاً حس خواهید کرد.


8- شور جنسی و قدرت شما را در مسائل جنسی افزایش می دهد.

این حقیقت دارد: تمرینات ورزشی منظم شور و شوق شما را به مسائل جنسی افزایش داده و باعث می شود که بهتر ارضاء شوید. بالا رفتن تحمل بدن و قدرت عضلات عملکرد جنسی شما را افزایش می دهد.



9- فشارهای عصبی، افسردگی و اضطراب را کاهش می دهد.

ورزش باعث می شود که اضطراب و استرس شما به پائین ترین حد خود برسد. در این حالت بدن شما بعد از یک یا دو ساعت بعد از اتمام تمریناتتان اندورفین بیشتری تولید خواهد کرد که اعصاب شما را تسکین داده و آسودگی خیالتان را افزایش خواهد داد. فایده دیگر فعالیت بدنی این است که شما را به داشتن رژیم غذایی مناسب تشویق می کند و تغذیه مناسب هم استرس را کاهش می دهد. حتی بعضی تحقیقات نشان داده است که از ورزش می توانیم به عنوان درمانی برای افسردگی نیز استفاده کنیم.



10- احتمال ابتلا به بسیاری از بیماری ها را کاهش می دهد.

بهترین نتیجه ای که از تمرینات ورزشی گرفته می شود این است که احتمال ابتلای شما را به بسیاری از بیماری های جدی و کشنده مثل بیماری های قلبی، فشار خون بالا، پوکی استخوان، دیابت، چاقی، کلسترول بالا، سرطان سینه ، ایست و حملات قلبی و ورم مفاصل کاهش می دهد.
     
  
زن

 
انار ، سرشار از ویتامین و ترکیبات آنتی اکسیدانی

تا کنون از سیب و فوائد آن بسیار شنیده اید اما بد نیست کی هم درباره خواص سودمند انار بدانید.
شاید اینک بتوان گفت خوردن یک انار در روز نیز شما از پزشک دور می کند.
کاملا درست است. انار نه تنها سرشار از ویتامین است اما دشمن قوی در برابر بیماری هایی همچون سرطان ، بیماری قلبی ، سکته مغزی و فشار خون بالاست.



خواص آنتی اکسیدانی
انار منبع مهم آنتی اکسیدان ها ، پتاسیم و ویتامین C است. در واقع آب انار یکی از غنی ترین منابع پلی فنل هاست ، که گروهی از آنتی اکسیدان های قوی هستند. هدف آنتی اکسیدان ها کند کردن یا جلوگیری از صدمه سلولی است که در بسیاری از بیماری ها رخ می دهد.
علاوه بر آنتی اکسیدان ، آب انار حاوی دیگر مواد مفید همچون تانن ها و آنتوسیانین ها که بنظر می رسد با بیماری ها مقابله می کنند نیز هست. آب انار همچنین دارای مقدار قابل ملاحظه ای فیبر ، نیاسین و پتاسیم است.
قدرت آنتی اکسیدانی آب انار ممکن است تقریبا سه برابر میزان آنتی اکسیدان موجود در چای سبز باشد. سایر میوه ها ی حاوی پلی فنل ها شامل توت سیاه ، زغال اخته ، پرتقال ، سیب و انگور است.

مقابله با بیماری ها
تحقیقات نشان داده اند که آب انار می تواند از خطر بیماری قلبی و سکته مغزی بکاهد. برخی مطالعات نشان داده اند که آب انار می تواند فشار خون را پایین آورد و به سلولهایی که باعث سرطان سینه می ش.وند حمله می کند.
در یک تحقیق نیز مشخص شده عصاره میوه انار ممکن است حاوی عامل موثری در برابر سرطان پوست باشد.
نوشیدن مقداری (حدود 28 گرم) آب انار در روز توسط مردان مبتلا به سرطان پروستات از پیشرفت سریع بیماری جلوگیری می کند.
     
  
زن

 
لاغری بوسیله لبنیات

محققان معتقدند اگر یک رژیم غنی از لبنیات را با رژیمی که از نظر مصرف لبنیات در حداقل است مقایسه نمایید و مصرف کالری در هر دو رژیم در یک حد باشد سرعت کاهش وزن و سوزاندن چربی در رژیم غنی از لبنیات دو برابر رژیم بعدی است . آنها معتقدند مصرف سه تا چهار وعده فراورده های لبنی در روز در کاهش وزن تاثیر به سزایی دارد و همین طور افرادی که رژیم غنی از کلسیم دارند نیز در کاهش وزن موفق تر هستند .

فایده لبنیات در کاهش وزن تنها به کلسیم مربوط نمی شود . اگر سه گروه رژیم غذایی را با توجه به محور قراردادن لبنیات باهم مقایسه کنیم بهتر موضوع را در می یابیم .

رژیم پر لبنیات که کل کلسیم دریافتی آن 1200 تا 1300 میلی گرم در روز است و از 3 تا 4 وعده غذاهای حاوی لبنیات بخصوص شیر و ماست و پنیر تشکیل شده است .

رژیم غذایی حاوی مکمل های کلسیم اما لبنیات اندک که کل کلسیم دریافتی آن 1200 تا 1300 میلی گرم در روزه است و تنها یک وعده غذایی آن را لبنیات تشکیل می دهد به اضافه اینکه از 800 میلی گرم مکمل کلسیم استفاده می شود .

رژیم حاوی کلسیم کم و لبنیات کم که کل کلسیم دریافتی آن 400 تا 500 میلیگرم در روز بوده و تنها یک وعده غذایی آن حاوی لبنیات باشد .

البته توجه داشته باشید لبنیات مصرفی در رژیمهای غذایی حتما کم چرب باشند در این سه گروه تمامی افراد وزن کردند اما گروه اول که رژیم غذایی آنها از نظر لبنیات غنی بود بیش از دو گروه قبلی وزن کم کردند .

گروه دوم نیز نسبت به گروه سوم وزن بیشتری از دست دادند تفاوت آنقدر زیاد بود که گروه اول یازده درصد کل وزن خود را از دست دادند در حالی که این میزان در دو گروه دیگر کمتر از شش درصد بود . نکته جالب اینجاست که در گروه اول مقدار چربی از بین رفته بخصوص در ناحیه شکم و تنه بسیار بیش از دو گروه دیگر است همانطور که می دانید افزایش چربی دور شکم با خطر حمله قلبی و سایر مشکلات سلامت ارتباط دارد .

چرا لبنیات ؟

اینکه چه اتفاقی می افتد که لبنیات چنین تاثیری روی کاهش وزن دارد قابل اهمیت است . کلسیم باعث تجزیه چربی در سلول های ذخیره کننده چربی شده و تحقیقات نشان داده است که کلسیم موجود در لبنیات در این باره بهتر عمل می کند .

لبنیات در کاهش چربی تنه بسیار موثر عمل می کند که هنوز دلیل آن مشخص نیست . متخصصان معتقدند وجود برخی املاح در فراورده های لبنی مثل فسفر و منیزیوم باعث افزایش کارایی کلسیم در سوزاندن و تجزیه چربی در سلولها می شود ضمنا پروتئین موجود در فراورده های لبنی به حفظ عضله و افزایش متابولیسم کمک می کنند .

و اما یک رژیم غذایی پراز لبنیات

در این رژیم میزان کالری دریافتی شما 1500 تا 1600 کالری است . در این رژیم 696 گرم کربوهیدرات مصرف می شود که 47 درصد کالری را تامین می کند . صبحانه سه چهارم فنجان غذای حاوی غلات مانند نان جو یا صبحانه های آماده تهیه شده از ذرت و غلات دیگر که البته این غذا نباید شیرین شده باشد . سه چهارم فنجان شیر کم چرب و سه چهارم فنجان توت فرنگی یا تمشک گیلاس شاه توب و توت سیاه و یک دوم فنجان آب پرتقال .

ناهار سالاد که بسیار مفید بوده و یک فنجان سبزیجات مختلف مانند کاهو و کلم و اسفناج و ... سه تکه متوسط گوشت مرغ بدون پوست کبابی یک چهارم فنجان گوجه فرنگی ریز شده یک برش متوسط پنیر کم چربی و یک دوم فنجان لوبیا از هر نوع که دوست دارید و یک چهارم فنجان ذرت پخته یک یا دو قاشق غذا خوری سس که حاوی مایونز نبوده و از روغن زیتون سرکه یا آب لیمو درست شده باشد و سبزی های معطر نعنا و ترخون و ... میان وعده ها می توانند از ماست کم چرب ساده یا طعم دار میوه ای و موز باشند .شام یک سوم فنجان برنج یک فنجان سبزی مثل کلم کلم بروکلی و هویج یک دوم فنجان قارچ یک قطعه متوسط پنیر کم چرب یک قاشق چایخوری روغن زیتون مارگارین یا کره لیموی تازه و آب لیمو

میان وعده قبل از خواب سه چهارم فنجان شیر کم چرب و دو قطعه متوسط پنیر و یک فنجان ماست .
     
  
زن

 
صبحانه بخوريد تا سالم بمانيد

باز هم در وصف صبحانه
ازاین به بعد صبحانه شما به نرمی یک نسیم دچار تغییر خواهد شد و این تغییر آنقدر مختصر است که به حساب نخواهد آمد . تا ظهر می توانید تا آنجا که دوست دارید و می توانید میوه و آبمیوه تازه بخورید. این عمل باعث می شود که در طی مدت عملکرد چرخه پاکسازی در بدن شما و تمام انرژی بدن صرف این فرآیند شود، چرا که همانطور که گفتیم هضم میوه نیازی به انرژی ندارد. در خوردن میوه هیچ محدودیتی وجود ندارد. تنها دقت کنید که میوه را با معده خالی بخورید. هر روز صبح را با یک لیوان آبمیوه آغاز کنید: پرتغال، سیب، نارنگی، طالبی یا آناناس . به خاطر داشته باشید که این آبمیوه باید توسط خود شما تهیه شود و انواع تجاری آن مناسب این برنامه نیست . از حالا به بعد مهمترین وسیله در آشپزخانه شما، آبمیوه گیری خواهد بود.

هرگاه دوست داشتید چند تکه میوه آبدار بخورید. صبحها طی مدت 3 تا 4 ساعت چندین قطعه میوه بخورید. در هر بار میوه خوردن، آن قدر میوه بخورید که احساس سیری کنید. مثلا ممکن است با یک پرتغال سیر شوید یا حتی یک کاسه پرتغال پوست کنده را بخورید تا سیر شوید، یا یک سیب و چند هلو با یک برش هندوانه یا طالبی، چند قطعه موز و غیره . میوه خوردن هنری است که هر فرد می تواند طبق سلیقه خود آن را انجام دهد. آنچه اهمیت دارد آن است که به اندازه کافی میوه بخورید و دیگر آنکه چه میوه ای را با چه حجمی می خورید، چندان مهم نیست. به قول هاروی ؛ " بعضیها آبمیوه دوست دارند و برخی دیگر آب جوش و لیمو را ترجیح می دهند." همانگونه که ملاحظه می کنید، قصد نداریم یک سلسله قوانین خشک را به شما تحمیل کنیم عمل نکردن به آنها برای شما نا امیدی به همراه داشته باشد . همانطور که ملاحظه کردید این قوانین بر اساس راحتی شما تنظیم شده اند .

بیاموزید که همیشه به نیازها و خواسته های بدن خود پاسخ دهید، البته فقط در حد کافی . پرخوری نکنید، کم خوری هم نکنید. سعی کنید به اندازه کافی میوه بخورید و از آن دریغ نکنید، زیرا بدن شما به میوه نیاز دارد. میوه محتوای آب و سوختی راکه بدن شما برای انجام مراحل سم زدایی نیاز دارد، تامین میکند.

با پشت سر گذاشتن ساعات صبح اگر باز هم احساس گرسنگی کردید، دو عدد موز بخورید، چراکه موز سنگین تر بوده و بهتر می تواند احساس گرسنگی را برطرف کند، ولی قبل از خوردن موز از رسیده بودن آن اطمینان حاصل کنید اگر موز سبز باشد، نشانه آن است که نشاسته آن هنوز به قند تبدیل نشده است . ظاهر شدن لکه های قهوه ای روی پوست موز نشان از تبدیل نشاسته به قند دارد.

در طی مدتی که وزن کم می کنید به هیچ وجه نمی بایست از میوه های خشک شده و خرما استفاده کنید. اگرچه این مواد نیز ارزش غذایی بسیار بالایی دارند ، ولی از آنجا که قند فشرده آنها زیاد است، مانع از کاهش وزن می گردند. از آنجا که براحتی میتوان در خوردن این قبیل مواد غذایی زیاده روی کرد ، پس بهتر است تا شروع روند کاهش وزن از خوردن آنها پرهیز کنید. هنگامیکه به وزن دلخواه خود رسیدید می توانید از خرما و میوه های خشک شده نیز به عنوان منبع قند استفاده کنید ولی زیاده روی نکنید.

اصلی که بازنگری آن ضروری به نظر می رسد، آن است که میوه را تا 20 دقیقه الی نیم ساعت قبل از ناهار بخورید. اگر موز خورده اید، مدت 45 دقیقه صبر کنید تا موز هضم شده و از معده خارج شود . هندوانه بیش از هر میوه دیگر محتوای آب دارد. توصیه می شود که هند.انه را قبل از هر میوه دیگری مصرف کنید زیرا هندوانه سریعتر از سایر میوه ها از معده تخلیه می شود.

اگر می خواهید صبحانه شما کمی سنگینتر باشد ، می توانید سالاد میوه بخورید . اگر بچه دارید می توانید هر روز صبح بتدریج آنها را به این روش صبحانه خوردن عادت دهید وگرنه آنها هم به یک صبحانه سنگین و بی خاصیت عادت خواهند کرد . اگربچه ها هم صبحانه سبک و مقوی بخورند، بهتر می توانند بقیه روز را با انرژی و سرزنده بگذرانند.

هنگامیکه برای اولین بار این برنامه را آغاز کردید ، دو بچه ما در مدرسه راهنمایی تحصیل می کردند . یکسال طول کشید تا آنها را به این نوع صبحانه خوردن عادت دادیم . البته هیچگاه به آنها فشار نیاوردند ولی هر روز صبح اطمینان حاصل می کردند که بیش از هر چیز دیگر میوه خورده باشند و بعدا اگر باز هم گرسنه بودند، یک برش نان برشته شده و کره به آنها می دادم یا کمی جوانه گندم و آب سیب ، یا حتی بهتر از همه ، سبزیهای پخته شده با بخار برایشان آماده می کردم . چون به این ترتیب دائما غذاهای آبدار مصرف می کردند و چرخه پاکسازی در بدن آنها بطور کامل عمل می کرد و سبزیهای بخارپز شده حداقل سالم و طبیعی هستند و بهتر از غذاهای فرآوری شده می باشند.

زمانیکه بچه هایم می توانستند میوه را جایگزین صبحانه قبلی خود کنند، متوجه شدند که تا چه حد خوردن صبحانه سنگین آنها را بدون انرژی و کسل می کرده است . پس از چند سال بچه ها برای ناهار هم میوه می خوردند و بدین ترتیب سلامت آنها روز به روز پیش می رفت و زمانیکه اغلب بچه ها سرماخوردگی داشتند ، کودکان من در کمال سلامت بودند هنوز بچه های نوجوان من تا ظهر چیزی جز میوه نمی خورند.

هنگامیکه پسر کوچک من، هفت سال قبل بدنیا آمد، توانستیم خوردن میوه و منافع آن را بیشتر بررسی و ثابت کنیم . این پسر کوچک ما از همان کودکی با خوردن میوه نمی گذاشت که عملکرد چرخه پاکسازی در بدنش متوقف یا مختل شود . به همین دلیل هرگز خلط بینی، عفونت گوش و سرفه پیدا نکرد و از همه ما سالم تر ماند . بدن کوچک او دیگر مواد زائد را ذخیره نمی کرد و غذای سنگین نمی طلبید . از همان دوران نوزادی و بعد خردسالی، این پسر کوچولو همیشه شاد و سرحال بوده است حال که هفت ساله است ، قدی بلند، اندامی متناسب و بدنی پرانرژی دارد .

مادرانی هم که در کلاسهای تئوری و عملی من شرکت کرده اند و به دستورهای فوق عمل نموده اند ، همین نتایج را گرفته اند . در یکی از این موارد دو دختر بچه که معلولیت جسمی داشته اند و به مدرسه کودکان استثنائی میرفتند، با رعایت دستورات فوق پیشرفت قابل توجهی را از نظر سلامت جسمی نشان دادند و معلم آنها در مدرسه جویای علت این پیشرفت قابل ملاحظه شد.

اگر مایلید روشها در کودک شما بصورت عادت درآید، به هیچوجه این اصول را به آنها تحمیل نکنید ( البته در مورد بزرگسالانی هم که اخلاق بچه گانه دارند، این روش صدق می کند!) فشار زیاد باعث اضطراب و نارحتی می شود. هر جا که بحث از غذا و غذا خوردن است، از اعمال زور و فشار خودداری کنید. حتی اگر غذایی که با زور به بچه می دهید خوشمزه هم باشد ، بچه از خوردن مجدد آن اکراه خواهد داشت. ابتدا هر چند وقت یکبار به بچه خود سالاد میوه دهید . خودتان هم در خوردن آن با فرزند خود همراهی کنید. در جشنها و میهمانیها این نوع غذاها را درست کرده و به بچه بدهید . حداقل سود این کار آن است که فرزندتان غذای سالم و طبیعی می خورد. بتدریج کودک شما از غذاهای قبلی بریده و به سمت غذاهای سالم و جدید جلب می شود . خودتان صبحانه میوه بخورید، کودکتان هم از شما پیروی خواهد کرد .


راهنمای برنامه صبحانه

1- روز خود را با میوه های تازه مورد علاقه خود شروع کنید.

2- طی ساعات صبح ، به محض احساس گرسنگی چند تکه میوه بخورید.

3- در هر سه ساعت حداقل 2 بار میوه بخورید.

4- حداکثر مقداری که میوه می خورید می بایست با نیاز بدن شما مطابقت داشته باشد. هر چقدر می توانید بخورید . پر خوری یا کم خوری نکنید.

5- قبل از هر نوع میوه ای ، طالبی و هندوانه بخورید.

6- هنگامیکه زیاد گرسنه شدید و نیاز به غذای سنگینتر احساس کردید، موز بخورید.


صبحانه متعادل و موفق کدام است .
- اگر در صبحانه مقدار کمی قند و چربی و مقدار متعادل پروتئین به شکل غلات و حبوبات کامل و پخته به بدن برسدهضم به آرامی صورت می گیرد، قند قطره قطره و هم آهنگ با فعالیت وارد خون می شود و شادابی ساعتها دوام می یابد دیگر برای تولید ( انسولین ) لوزالمعده بیش از اندازه تحریک نمی شود ذخیره و مصرف گلیکوژن به طور عادی انجام می گیرد و هیچ چربی ناخواسته ایجاد نمی شود . انرژی موجود بدن را به فعالیت و ورزش موفق وا می دارد ، بدن گرما به قدر نیاز تولید می کند و یا در صورت گرم بودن، دستگاه خنک کننده بدن با همان کارایی بکار می افتد .

- مقدار پروتئین به گرم مثلا یک تخم مرغ شش گرم پروتئین دارد یک لیتر شیر 32 گرم پروتئین را شامل است و یا ماست که به جای شیر مصرف می شود همین مقدار پروتئین دارد و باید یک گرم به هر کیلوگرم وزن بدن خورده شود .

- آزمایش نشان داده و به کرات از مراکز دانشگاهی تایید شده که بعد از رساندن 55 گرم پروتئین به بدن در موقع صبحانه انرژی سرشار و متابولیسم کامل تا مدت شش ساعت بعد از غذا هم چنان ادامه داشته است . با این مقدار پروتئین با یک عدد تخم مرغ یک فنجان شیر یا ماست و یا مقداری غلات پخته و یک تکه نان سبوسدار به دست می آید که در این صورت قند و مصرف آن از راه اصلی منحرف نشده و ناخواسته به چربی تبدیل نمی شود، بلکه برای تامین انرژی برای فعالیت و انجام هر گونه ورزش به کار می رود .

صبحانه خوردن را ترک نکنید.
طبق نظر جیمز اورهارت، از دانشمندان موسسه ملی بیماریهای دیابت و هاضمه و کلیه، امساکهای طویل المدت و صبحانه نخوردن به ایجاد سنگ کلیه صفرا کمک می کند. این دانشمند 4370 زن را در مدت 10 سال زیر نظر داشته و مشاهده کرده است که سنگ کیسه صفرا بیشتر در زنانی بوجود آمده است که مدت 14 ساعت و بیشتر، مثلا از اول شب تا صبح غذا نخورده اند، نه شام و نه صبحانه. و کمترین احتمال مبتلا شدن به سنگ کیسه صفرا در زنانی بوده است که کمتر از 8 ساعت امساک داشته و غذا نخورده اند. به علاوه ،هر چقدر مدت امساک بیشتر باشد خطر مبتلا شدن به سنگ صفرا نیز بیشتر است. دکتر اورهارت می گوید که ، بدون تحریک غذا، کیسه صفرا به قدر کافی ماده حل کننده اسید صفراوی، که کلسترول را در داخل صفرا حل کرده مانع تشکیل سنگ می شود، تولید نمی کند. توصیه دکتر اورهارت این است که ،برای پیشگیری از تشکیل سنگ کیسه صفرا، هر روز صبحانه بخورید و از امساکهای دراز مدت اجتناب ورزید.


صبحانه را كامل بخوريد تا لاغر شويد!
اطلاعات بین الملل : سال هاست كه دانشمندان بر اهميت ويژه صبحانه تأكيد مي كنند، اما مطالعات جديد در مسأله كنترل وزن و انرژي شما را متقاعد مي كند كه از خواب بيدار شويد و علاوه بر بوييدن قهوه، صبحانه كاملي تهيه و ميل كنيد.
پر كردن شكم در اول صبح نتايج شگفت انگيزي دارد از جمله: با خوردن صبحانه كامل براي فعاليت روزانه ـ اعم از كار هر روزه و انجام شغل خود ـ انرژي كسب مي كنيد.
تحقيقات نشان مي دهد كساني كه صبحانه مي خورند از نظر فكري آمادگي بيشتري دارند و همچنين قادر به كار بيشتر، سخت تر و طولاني تر هستند.
خوردن صبحانه باعث مي شود كه در بقيه روز غذاي كمتري بخوريد.
براساس مطالعات دانشگاه ال پاسو، كساني كه در موقع صبحانه كالري بيشتري دريافت مي كنند، در بقيه روز كالري كمتري مصرف مي كنند. محققان همچنين فهميدند كه همان ميزان كالري دريافت شده در طول روز اگر در صبح دريافت شود، افراد را سرحال تر و راضي تر نگه مي دارد و افرادي كه صبحانه نمي خورند 4,5 برابر افراد ديگر چاق هستند.


چقدر صبحانه بخوريم.
لابد اين ضرب المثل قديمي را شنيده ايد كه ميگويد (صبحانه را با دوستت بخور، ناهار را تنها و شام را با دشمنت.)) اين ضرب المثل قديمي بيانگر اعتقادي كهن است كه حتي امروزه هم عده اي از كارشناسان و متخصصين به آن اعتقاد دارند.

لازم است بدانيد صبحانه بايد شامل 20% از كل كالري و نهار بايد شامل 35 % از كل كالري و شام هم بايد حاوي 30% از كل كالري باشد و ميانوعده ها فقط 15% از كل كالري را شامل ميشوند .در صورتيكه مشاهده ميشود ميانوعده ها بخصوص در كودكان درصد بالاتري از انرژي را تامين ميكند لذا بهتر است حتي اين سه وعده درصد كمتري از انرژي فرد را تامين كند.

20% انرژي يك فرد عادي بسته به نياز يك فرد به انرژي (2400-1800) از 2 كف دست نان و دو عدد خرما و به اندازه يك قوطي كبريت پنير تا همين اندازه به اضافه يك ليوان شير متغير است و بيش از اين اندازه ديگر پرخوري به حساب ميآيد. البته عده اي از كارشناسان اعتقاد دارند مصرف صبحانه اول وقت باعث سنگيني و عدم كارائي ميگردد و شايد به همين دليل است كه در ادارات صبحانه در ساعت 9 الي 10 توزيع ميشود.

بهر صورت بهتر است آن عقيده قديمي را رها كنيم و بياموزيم كه هر چيز را به اندازه و سروقتش مصرف نمائيم و يادمان باشد تنها يك روش تغذيه اي است كه سلامتمان را تضمين ميكند:

صبحانه، خطر حملات قلبی را کاهش می دهد.
خوردن صبحانه سبب مصرف کالری و انرژی بدن و کاهش خطر حملات قلبی می شود. دانشمندان در مطالعه ای دریافتند، زنانی که دو هفته صبحانه نخورده بودند در طول روز، غذای زیادتری خوردند که سبب افزایش میزان کلسترول بد یا ال دی ال آنان شد و حساسیتشان در برابر انسولین کاهش یافت. افزایش میزان ال دی ال و نیز کاهش میزان حساسیت سلول ها در برابر انسولین از عوامل خطرزای ایجاد بیماری های قلبی است. محققان دریافتند، زنانی که هر روز صبحانه می خورند به طور متوسط در روز یکصد کالری کمتر از دیگر زنان انرژی مصرف می کنند.
     
  
زن

 
احساس خستگي وتغذيه

برخي از افراد از داشتن احساس خستگي شکايت مي کنند، البته اين احساس در برخي از بيماران به خصوص به دنبال يک عمل جراحي طبيعي است زيرا بدن آنها در حالت بازسازي قرار دارد افرادي که مورد شيمي درماني يا اشعه درماني قرار دارند نيز گاهي اخساس خستگي مي نمايند. اين حالت به خاطر آن است که عضلات آنها به حالت اوليه برگردد و اين افراد احتياج به استراحت بيشتر و تغذيه مناسب دارند، اگر شما دچار اين نوع خستگي هستيد ممکن است ميل و اشتهاي کافي براي غذا خوردن نداشته باشيد. در چنين حالاتي پيشنهاد مي شود که ابتدا از يک نوشيدني مختصر استفاده نماييد و سپس غذاي خود را بخوريد در صورتي که در حرکت و فعاليت بدني مشکلي نداريد و از آن منع نشده ايد سعي کنيد بين وعده هاي غذايي فعاليت بدني مناسبي داشته باشيد و حداقل يک پياده روي مختصري انجام دهيد. زيرا ثابت شده که فعاليت بدني در بالا رفتن مقاومت بدن و سرعت بهبود و رفع خستگي ناشي از بيماري بسيارموثر است.

خستگي و خوراك
مسلم است براي فردي که شديدا احساس خستگي مي کند تهيه و آماده کردن غذا مشکل تر از خوردن آن مي باشد. در صورتي که شما مجبور هستيد شخصا غذاي خود را تهيه نماييد سعي کنيد بيشتر از غذاهايي که حاضر کردن آنها راحت تر است استفاده نماييد.

سوپ هاي آماده وقتي با گوشت تازه مرغ يا ماهي مخلوط شوند و در کنار آن ميوه ها و يا آب ميوه تازه يا کنسرو شده و لبنيات مانند شير و ماست و پنير باشد يک وعده غذاي خوب و کامل را شامل مي گردد.

اگراحساس ضعف و خستگي شما مربوط به دوران بعد از عمل جراحي يا درمان است به تدريج نيرو و سلامت خود را به دست مي آوريد. در چنين مواردي سعي کنيد در ابتدا با غذاهايي که پروتئين کمي دارند و مايع و رقيق هستند و راحت تر هضم مي شوند تغذيه خود را شروع کنيد و سپس تدريجا به صورت عادي و معمولي در آوريد.
اگر شما متوجه شده ايد که در چه ساعاتي بيشتر احساس خستگي مي کنيد، مثلا بعد از شيمي درماني، اشعه درماني و غيره، سعي کنيد زمان غذا خوردن را کمي به عقب بيندازيد.

پيشنهاد کمک از طرف دوستان و اطرافيان خود را بپذيريد و احتياجات خود را به آنها بگوييد و مانع کمک آنها نشويد و توصيه هاي آنها را قبول کنيد، زيرا آنها علاقه مند هستند که براي شما کاري انجام دهند، به خصوص اگر تنها زندگي مي کنيد در مورد خريد و تهيه غذا و شستن ظروف از ديگران کمک بگيريد. يا از ظروف يک بار مصرف استفاده نماييد.

غذاهايي را انتخاب نماييد که ساير افراد خانواده هم مي توانند استفاده نمايند، در صورتي که غذاي شما از نظر ميزان نمک يا چاشني ها با سايرين تفاوت دارد، اين مواد را در انتهاي پخت و جدا نمودن غذا ي خود اضافه نماييد.

غذاهايي راکه به عنوان تعارف براي شما مي آورند اگر با نوع رژيم غذايي شما مغايرتي ندارند بپذيرند، يا ليستي از غذاهاي مناسب را براي خود تهيه نماييد.

اگر صبح بعد از بيدار شدن و يا به علت خوب نخوابيدن در شب احساس خستگي مي کنيد مشکل خود را با پزشک در ميان بگذاريد و به توصيه هاي او عمل نمايد و هرگز خود سرانه از قرص هاي خواب آور استفاده ننماييد.
     
  
زن

 
بدنتان را ازسموم وآلودگيها پاك نگهداريد.
سموم مختلفی در محیط وجود دارد – در هوایی که تنفس می کنیم، در غذایی که میخوریم و آبی که می نوشیم – همه این سموم می توانند در بدن ما جمع شده و تاثیرات مختلفی روی سلامتی ما بگذارند. این مقاله را بخوانید تا بفهمید که چطور این ناپاکی ها را از بین برده و جسمی سالم داشته باشید.
زهر زدایی چیست؟

سموم و زهرها می توانند در خون ما جمع شوند: بنابراین زهرزدایی یعنی خروج این مواد مضر از جریان خونمان. کبد نقش مهمی در این عملیات ایفا می کند چون کبد است که روی این سموم در خون عملیات انجام می دهد. کلیه ها، روده، پوست، غدد لنفاوی و ریه نیز به تصفیه و از بین بردن سموم کمک می کنند، اما اگر کل سیستم خوب و درست عمل نکند، عملیات تصفیه تاثیرگذار نخواهد بود. به همین دلیل کل بدن در عملیات تصفیه و زهرزدایی شریک هستند.

یک برنامه زهرزدایی چطور عمل می کند؟

میتوانید یک برنامه دقیق و فشرده سه تا هفت روزه را انتخاب کنید (یا حتی طولانی تر، اما این نوع برنامه پیشنهاد نمی شود چون ممکن است سلامتیتان به خطر بیفتد). یا اینکه فقط مکمل های غذایی جدیدی به برنامه غذایی روزانه تان اضافه کنید. اگر بخواهید می توانید هر دو این تکنیک ها را با هم ادقام کنید.

برنامه سه تا هفت روزه زهرزدایی می تواند برای هر انسانی یک بار در سال بسیار مفید باشد. به خصوص اگر دچار خستگی ، ناراحتی های پوستی، آلرژی، حرکت های نا متعارف شکمی، عفونت های کم، سختی در تمرکز یا هر ناراحتی ضعیف دیگری باشید یکبار آن را امتحان کنید.
چه کسانی باید از برنامه های زهرزدایی استفاده کنند؟

هرچند که برنامه های زهرزدایی برای هر فرد سالمی هم می تواند مفید باشد، اما نباید خیلی از این برنامه ها استفاده کرد. اگر مبتلا به یک بیماری مزمن و ویروسی مثل سرطان یا سل یا هر بیماری جدی دیگری هستید، قبل از شروع چنین برنامه ای باید با پزشک مشورت کنید.

همچنین، اگر دچار سردرد، حالت تهوع و استفراغ شدید نشاندهنده این است که این برنامه خیلی سریع انجام شده است و بدنتان نمی تواند سموم را به این سرعت از بین ببرد. در این حالت، برنامه زهرزدایی را کاملاً قطع کنید تا این علائم از بین برود.
انواع مختلف رژیم های زهرزدایی کدام است؟

بعضی رژیم های زهرزدایی فقط روی خون و کبد تمرکز می کنند، بعضی دیگـــــر روی کلیه ها، و سایر رژیم ها نیز ممکن است روی روده وشکم، پوست یا ریه کار کند. می توانید برای سلامت کردن کل بدنتان این رژیم ها را با هم ادقام کنید. همه چیز به خودتان بستگی دارد. همانطور که در بالا اشاره شد، می توانید از یک برنامه فشـــرده یک هفته ای استفاده کنید یا اینکه بعضی از این متدهای تصفیه را به برنامه غذایــــی روزانه تان اضافه کنید.

رژیم آبمیوه: نوشیدن آب سبزیجات، آب میوه های تازه و آب به مدت سه تا هفت روز کاملاً سموم و زهرها را از بدنتان دفع می کند، در حالیکه بدنتان را نیز از انواع ویتامینها، مواد مغذی، مواد معدنی و آنزیم های مورد نیاز غنی می کند. اما این کار را به مدت زیاد انجام ندهید و در طول یک هفته کاری این رژیم را شروع نکنید چون ممکن است برای انجام کارهایتان انرژی لازم را نداشته باشید. هنگام مسافرت بهترین زمان برای انجام این کار است و اگر احساس کردید که خیلی ضعیف شده اید، زمانش رسیده است که رژیم را قطع کنید.

زهرزدایی گیاهی: گیاهان بسیاری وجود دارند که بخواهید با آنها رژیم بگیرید. بیشتر این گیاهان به صورت پودر، قرص یا چای وجود دارند. می توانید این مکمل ها را که بیشتر روی شکم و روده تمرکز دارند در فروشکاه های مواد غذایی بیابید.

اگرچه می توانید این مکمل ها را در هر زمانی استفاده کنید، اما بهتر است که همراه آن از یک برنامه غذایی سالم نیز استفاده کنید چون در اینصورت موثرتر خواهد بود. درست نیست که در طی استفاده از این مواد زهرزدا از غذاهای ناسالم استفاده کنید.


در اینجا به چند مکمل غذایی که برای اعضاء مختلف مناسب هستند اشاره می کنیم:


روده و شکم: ریشه قاصدک، خار شیری، چغندر قرمز، جعفری، بسفایج، بابونه، گیاه دم اسب، برگ درخت قان، کوهاش، سنبل خطایی، جنتیانا و علف طلایی.
كلیه ها: جعفری، قاصدک، گل مهر طلا، کران بری، فلفل قرمز، تخم اردج، اووا اورسی، مریم گلی و زنجبیل.
ريه: کامفری، بوسیر، نارون امریکاییعلف شیر امریکایی و خطمی.
حمام ها و سونا های زهرزدایی: راه های متفاوتی وجود دارد که پوستتان را از ناپاکی ها پاک کنید. سونا ها و حمام های بخار به شما کمک می کند که فلزات سنگین را با عرق کردن دفع کنید. استفاده از محصولات مراقبتی طبیعی پوست که سموم پوست را به خود جذب می کنند نیز می تواند تاثیر زیادی روی سلامتیتان بگذارد. پوستتان را در حالت خشک با لیف های مخصوص پاک کنید و این کمک می کند تا سموم و ناپاکی ها از روزنه های پوست دفع شوند.

حمام های زهرزدایی نیز بسیار خوب می باشد. یکبار در هفته در طی یک برنامه زهرزدایی از این حمام ها نیز استفاده کنید و بعد از اتمام برنامه ماهی یکبار این کار را ادامه دهید. ½ فنجان جوش شیرین یا نمک دریا در آب حمامتان بریزید، و به مدت 15 تا 20 دقیقه در این آب بخوابید و بعد پوستتان را به آرامی با یک صابون طبیعی و لیف بمالید. سیاهی آب به خاطر دفع فلزات سنگین -- مرکوری و سلنیوم -- از پوستتان است.

پاک کردن روده و شکم: سمومی که در کبد رویشان کار شده است برای دفع به سمت روده می روند. بنابراین پاک کردن روده بسیار روی سلامتی موثر است. بهترین راه شروع یک برنامه غذایی پر فیبر که شامل مقدار زیادی میوه تازه و سبزیجات باشد است.

همچنین محرکات گیاهی زیادی برای روده وجود دارد که از نظر قدرت درجات مختلفی دارند. اما آگاه باشید: افراد نسبت به گیاهان مختلف واکنش های مختلفی دارند. بنابراین ابتدا مقدار کمی از آن گیاه را استفاده کرده تا بفهمید نسبت به آن حساسیت دارید یا خیر. و به خاطر داشته باشید که این گیاهان را باید به صورت دوره ای استفاده کنید چون اعتیادزا هستند.

آنزیم ها: آنزیم ها در هر برنامه زهرزدایی بسیار مهم هستند و یکی از مهمترین عوامل برای به دست آوردن سلامت عمومی بدن هستند. اگرچه در مکمل های غذایی یافت می شوند، اما بهترین منبع آنزیم ها میوه ها و سبزیجات نارس است. برای گرفتن بهترین نتیجه، این میوه ها و سبزیجات را بین وعده های غذایی بخورید تا مستقیماً به سمت خون رفته و درگیر مراحل گوارش غذا نشوند. آنزیم ها همچنین به پاک کردن روده و قوی تر کردن آن نیز کمک می کند.

آنتی اکسیدان ها: آنتی اکسیدان ها مثل ویتامینC، A و E برای زهرزدایی بسیار ضروری هستند چون به خنثی کردن رادیکال های آزاد که باعث خرابی سلول ها میشود کمک می کنند. به ویژه ویتامین C بسیار مهم است چون به ساختن ماده ای به نام گلوتاتیون کمک می کند که باعث دفع سموم می شود.


نه تنها این آنتی اکسیدان ها برای سلامتی عمومی ما موثر هستند، بلکه عملکرد کبد و اعضاء دیگر بدن که در عملیات زهرزدایی موثر هستند را بهتر می کند. آنتی اکسیدانها را می توانیم در مواد غذایی مثل پرتقال و انبه (ویتامین C)، تخم مرغ، شیر و جگر (ویتامین A)، و غلات و بادام (ویتامین E) بیابیم. هرچند استفاده آنها به صورت قرص آسان تر خواهد بود.

آیا راه های ساده تر دیگری وجود دارد تا روزانه سموم را از بدن دفع کنیم؟

راه های بسیار زیادی وجود دارد تا بدنتان را روزانه پاک کنید:


روزانه دو بطری یک کوارتی آب بنوشید.
به طور منظم ورزش کنید تا سموم به شکل عرق از بدنتان خارج شود.
مواد غذایی زهرزدا مثل گل کلم، چقندی، تربچه، کلم، کنگر فرنگی و جلبک دریایی به غذاهای روزانه تان اضافه کنید.
در دوره های کوتاه گوشت را از برنامه غذاییتان حذف کنید. این کمک می کند تا سموم از بدنتان خارج شود چون گوشت بسیار سخت هضم می شود و برای گوارش به آنزیم های زیادی نیاز دارد.
تنفس عمیق داشته باشید تا اکسیژن كاملاً به سلول هایتان برسد.


جسم و روحتان را پاک کنید

به یاد داشته باشید که برای زهرزدایی کردن از بدنتان نیز نباید زیاده روی کنید. یک دوره کوتاه زهرزدایی یا حتی دادن تغییرات کوچکی به شیوه ی زندگیتان می تواند به دفع سموم و ناپاکی ها از بدنتان کمک کند. در زمانی کوتاه، چه از نظر جسمی و چه روحی احساس بسیار بهتری خواهید داشت
     
  
زن

 
روش براي از بين بردن خستگي كار


کاری را به تازگی آغاز کرده اید ولی احساس خستگی می کنید. چه اولین کار شما باشد و چه شغلتان را تغییر داده باشید، به هر حال وارد این حرفه شده اید و احساس می کنید گیر افتاده اید. کارها به نظرتان ملالت آور، خسته کننده و تکراری می آید و زمانتان را نمی توانید آنطور که دوست دارید بگذرانید.

قبل از اینکه برگه ی استعفای خود را امضا کنید، مدتی وقت صرف کنید و به درستی درمورد کارتان فکر کنید. فرصتی هم به این کار بدهید. شاید آنقدرها هم که فکر میکردید خسته کننده نباشد.


راه حل های کوتاه مدت

1- کارهای روزانه تان را یادداشت کنید
همه ی کارهایی را که تا قبل از اتمام زمان کاری می بایست انجام دهید یادداشت کنید. و با انجام هر کار کنارش تیک بزنید. با این کار زمان برایتان سریعتر می گذرد و شما از کارهایی که انجام داده اید به خوبی اطلاع می یابید. این کار در مواقعی هم که اطرافیان می گویند شما سریعتر از سایر کارمندان کار نمی کنید بسیار کمک کننده است زیرا نشان می دهد که کارهایتان را کامل و به سرعت انجام داده اید.


2- طالب کار بیشتری باشید
با رئیس خود رک و راست باشید و از او کار بیشتری طلب کنید و مسئولیت های خود را بیشتر کنید. اگر در شرکت شما کارها به صورت گروهی انجام می گیرد، می توانید کارهایتان را با همکارانتان جابه جا کنید. یا اینکه به همکارانتان در انجام کارها کمک کنید. اما همیشه مراقب باشید که همکارانتان با انداختن کارهایشان گردن شما سوء استفاده نکنند. حتماً در این مواقع رئیس را در جریان کارها بگذارید.


3- برای کارهایی که در حیطه ی مسئولیت شما نیست هم داوطلب باشید
در کمیته ی اجتماعی شرکتتان نام نویسی کنید. با این کار می توانید در کارهای فوق برنامه هم شرکت داشته باشید که شما را سرگرم نگاه خواهد داشت. در هر زمینه ای که می توانید، استعدادها و مهارت هایتان را نشان دهید.


4- به کارهایتان ارزش دهید
به رئیس خود نشان دهید که چه توانایی هایی دارید. برای این منظور، کارهای اضافه بر سازمان انجام دهید. اما نه طوری که رئیس فکر کند قصد خودنمایی دارید. این کارها را بدون اینکه کسی از همکارانتان متوجه شود انجام دهید، فقط رئیس از این کار اطلاع داشته باشد. بعد که رئیس با پیشنهادتان موافقت کرد، چند روز بعد کار را به او تحویل دهید. با این کارها می توانید توانایی ها و علاقه خود را بالاتر برده و خستگی و بیحوصلگی را از خود دور کنید.


5- ابتکار به خرج دهید و کار جدیدی را شروع کنید
همیشه شروع کننده شما باشید. پیشنهاد کارها و پروژه های جدید بدهید. این مطالب را با دست اندرکاران مربوطه در میان بگذارید. هدفتان این باشد که علاقه ی خود را به کار کردن نشان دهید، اما نگذارید دیگران بد به شما نگاه کنند و فکر کنند با این کارها قصد خودنمایی دارید.


6- دیدگاهتان را درمورد کارتان تغییر دهید
در هر پستی که کار می کنید، سعی کنید نگاه خوبی به کارتان داشته باشید. کار خود را دست کم نگیرید. اگر در قسمت اینترنت شرکت هستید، خود را رابط حیاتی به زنجیره ی ارتباطات بدانید. اگر در قسمت جوابگویی به تلفن ها هستید، خود را یکی از موثرترین افراد اداره بدانید که رضایت مشتریان را جلب می کند. در هر پستی، نقش خود را در پیشبرد اهداف شرکت موثر بدانید. با این طرز تفکر کار خود را بهتر انجام خواهید داد و به سرعت ترفیع پیدا می کنید.


7- از زمان استراحتتان بهترین استفاده را ببرید
اگر می بینید که کار باعث خستگیتان شده است، کمی استراحت کنید. همراه چند تن از دوستان به کافه تریای شرکت رفته و چای یا قهوه ای بنوشید. از ساعات استراحت خود نهایت استفاده را ببرید تا خستگیتان را کاملاً از تنتان بیرون کند و بتوانید دوباره با انرژی کارتان را دنبال کنید.

راه حل های طولانی مدت


8- در مورد شرکت محل کارتان بیشتر بدانید
سعی کنید اطلاعات بیشتری در مورد شرکت کسب کنید. از همکارانتان در این زمینه سوال کنید. از روابط شرکت آگاهی پیدا کنید. همکارانتان را بشناسید و از سیاست ها و خط مشی شرکت آگاهی یابید.


9- آموزش های خود را بالاتر ببرید
از حالت یکنواخت همیشگی بیرون بیایید و دانش خود را در زمینه ی حرفه تان بالاتر ببرید. همینطور که از نردبان ترقی بالا می روید، زمان برایتان لرزش زیادی پیدا می کند. بنابراین سعی کنید معلومات و علم خود را در کاری که انجام می دهید افزایش دهید.

10- مربی داشته باشید
در هر مرحله ای از کارتان، خوب است که برای خود مربی پیدا کنید تا شما را در انجام کارهایتان راهنمایی کند. او می تواند به شما کمک کند تا این صنعت را بهتر درک کنید و در کارتان موفق تر باشید.



هشیار باشید و مثبت فکر کنید
هر کس باید در جایی شروع کند. ممکن است از خود انتظار داشته باشید که کاری مهمتر و چالش برانگیزتر داشته باشید اما شکایت نکنید. از منفی بافی در مورد کارتان دوری کنید، و سعی کنید که بهترین استفاده را از موقعیت فعلیتان ببرید. آگاهی هایتان را افزایش دهید و مهارت هایتان را توسعه دهید. در حد توانایی هایتان کار کنید و به زودی خواهید دید که خستگی و ملالت ناپدید می شود. .
     
  
زن

 
فلزات سنگين سمي و مضر براي انسان



فلزات سنگين كه سرب، آلومينيوم، جيوه، مس، كادميوم، مس، نيكل و آرسنيك را شامل ميگردد از سموم پرخطر پيرامون ما ميباشند. اين سموم در هواي تنفسي، آب آشاميدني، مصالح ساختماني، لوازم آشپزخانه و حتي البسه موجود ميباشند. برخي فلزات به مقدار ناچيز براي عملكرد طبيعي بدن ضروري ميباشند اما ورود بيش از اندازه آنها به بدن مسموميت ايجاد خواهد كرد. ايراد اصلي فلزات سنگين اين ميباشد كه در بدن متابوليزه نميگردند. در واقع فلزات سنگين پس از ورود به بدن ديگر از بدن دفع نشده و در بافتهاي بدن انباشته ميگردند. همين امر موجب بروز بيماريها و عوارض متعددي در بدن ميشود. آنها رشد و گسترش عفونتهاي ويروسي، باكتريايي و قارچي را نيز افزايش ميدهند. فلزات سنگين همچنين جايگزين ديگر املاح و مواد معدني مورد نياز در بدن ميگردند. براي مثال فلزات سنگين در بافتهاي عروق، عضلات، استخوانها و مفاصل رسوب ميكنند و يا در صورت كمبود روي در مواد غذايي كادميوم جايگزين آن خواهد شد. مضرات فلزات سنگين به قرار زير ميباشد:

اختلالات عصبي (پاركينسون، آلزايمر، افسردگي، اسكيزوفرني) - انواع سرطان ها - فقر مواد مغذي - بر هم خوردن تعادل هورمونها - چاقي - سقط جنين - اختلالات تنفسي و قلبي-عروقي - آسيب به كبد، كليه ها و مغز - آلرژي و آسم - احتلالات غدد درونريز-عفونتهاي ويروسي مزمن - كاهش آستانه تحمل بدن - اختلال در عملكرد آنزيمها - تغيير در سوخت و ساز - ناباروري - كم خوني - خستگي - تهوع و استفراغ - سردرد و سرگيجه - تحريك پذيري - تضعيف سيستم ايمني بدن - تخريب ژنها - پيري زودرس-اختلالات پوستي - كاهش حافظه - بي اشتهايي - التهاب مفاصل - ريزش مو - پوكي استخوان - بي خوابي - مرگ .

1- آلومينيوم: در ظروف آلومينيومي - فويل آلومينيومي - قوطيهاي آلومينيومي - برخي داروها (مانند ضد اسيد معده)، سراميكها ، فيلتر سيگار - مصالح ساختماني-آمالگام دندان - دئودرنتها - آفت كشها - نمك خوراكي - دود سيگار - بيكينگ پودر - خمير دندان موجود ميباشد.

2- آرسنيك: در غذاهاي دريايي - گچهاي رنگي - آفت كشها - شوينده هاي خانگي-حشره كشها - شيشه ها و آينه ها - نمك خوراكي - رنگ ها - شراب - آب چاه و يا لوله كشي - دود ناشي از مواد سوختي - سوختن چوب ناشي ميگردد.

3- سرب: در باطري خودرو - سراميكها - آب ميوه هاي داخل قوطي - خاكستر سيگار-دود اگزوز خودروها - بنزين سرب دار - رنگ موها - حشره كشها - ريمل مژه - برف - آلياژ لحيم كاري - بتونه ها - رنگها - آب شهري و يا چاه - شراب - لوله ها وجود دارد.

4- جيوه: در چسبها - فيلترهاي صنعتي - لوازم آرايشي - دماسنجهاي شكسته - پر كننده هاي دنداني - ادرار آورها - نرم كننده هاي البسه - پوليشها - پسماندهاي صنعتي - ملينها - رنگها - غذاهاي دريايي - نگهدارنده هاي چوب موجود است.

5- نيكل: در بيكينگ پودرها - پروتزهاي دنداني - دود اگزوز خودروها - پسماندهاي صنعتي - غذاهاي فرآوري شده - كودها - روغنهاي هيدروژنه - ظروف استنلس استيل موجود ميباشد.

6- مس: درظروف مسي - لوله هاي مسي - پروتزهاي دنداني - آفت كشها - رنگ موها - پسماندهاي صنعتي - حشره كشها - استخرها - سيگار - آب لوله كشي و يا چاه - غذاهاي دريايي موجود ميباشد.

7- كادميوم: در آلياژهاي دنداني - باطريها - روغن موتور - غذاهاي دريايي - سراميكها - دود سيگار- چاي و قهوه -كودها - آلياژ هاي لحيم كاري - لوله هاي گالوانيزه - آب لوله كشي و يا چاه - الكترودهاي جوشكاري - دود ناشي از سوختن لاستيكها و پلاستيكها-حبوبات و غلات فاقد سبوس.

يكي از روشهاي سمزدايي فلزات سنگين از بدن استفاده از رژيمهاي آب ميوه ميباشد. مصرف اين آب ميوه ها و عصاره ها ضمن آنكه بسيار مغذي ميباشند تمام ارگانهاي بدن را شستشو داده و از سموم پاك ميكنند. مصرف افشره و عصاره مركبات، انگور، گيلاس، سيب، چغندر - اسفناج - سير - هويج - جعفري و هندوانه براي زدودن فلزات سنگين و پاك سازي بدن از ساير سموم بسيار موثر ميباشد. همچنين مصرف كلسيم و روي نيز با رقابت با فلزات سنگين در جذب شدن و رسوب در بافتهاي بدن موثر ميباشند.
     
  
زن

 
آلرژي و انواع آن

******************
در بـرخـورد بـا گـربـه بـدنتان خارش می گیرد؟ جوراب های پشمیتان پوستتان را اذیت می کند؟ گردگیری که میکنید،
نـاخـودآگـاه عطسه تان می گیرد؟ دیگر متعجب نباشید شما بدون اینکه خودتان بدانید آلرژی دارید.

آلرژی ها چطور عمل می کنند

آلـرژی هـا عـکس الـعـمـل هـایـی حسـاس در بـرابر موادی هستـنـد کـه حـتـی مـمـکن اسـت کاملاً بی ضرر باشند و
ربـطی هم به جنسیت و سن و نژاد ندارد. در عملیاتی که حـساس سـازی نـامیـده می شود، بدن فرد در مقابل یک
ماده خاص پادتــن می سازد که به آلرژی تبدیل می شود. در نـتـیـجه هرگاه فرد با آن ماده خاص تماس می یابد، این
سیـستم دفـاعی در مقابل آن واکنش منفی ایجاد میکند. ضد آلرژی ها در خون بدن هیستامین آزاد می کنند که آن هم مسائل جانبی دارد. به طور مثال، هیستامین غشای مخاطی بینی و چشم ها را آبدار و خارش آور می کند. همچنین آماس هایی سفید رنگ و خارش آور که کهیر نامیده می شوند در بدن ایجاد می شود.

با توجه به نوع آلرژی و قسمتی از بدن که درگیر آن است، علائم مختلفی از قبیل خارش پوست، چشم ها یا بدن، ایجاد کهیر و جوش های پوستی ، عطسه، سرفه، تنفس صدا دار، حالت تهوع و استفراغ ایجاد می شود.

در نمونه هایی نادر حتی آلرژی های بسیار خطرناک و تهدید کننده مرگ نیز که آنافیلاکسیز نامیده می شوند هم اتفاق می افتد.

چه افرادی در خطر هستند؟
هر کسی می تواند هر زمانی دچار آلرژی شود. شیوع آلرژی در آمریکا تقریباً بین 9 تا 16 درصد است. هرچند، بعضی حساسیت های غذایی در کودکی (مثل تخم مرغ یا مرکبات) ممکن است با بزرگتر شدن توسعه یابد.

عواملی از قبیل توارث، کودکانی که از شیر مادر تغذیه نشده اند، استفاده زود هنگام بعضی مواد آلرژی زا (مثل خوردن بادام هندی برای کودکان زیر 2 سال) می تواند پیش بینی باشد برای اینکه آیا شما دچار آلرژی می شوید یا خیر.

آزمایش آلرژی
پزشک شما می تواند به سادگی با انجام تست های آلرژی پوستی متوجه شود که آیا شما دچار آلرژی هستید یا خیر ولی 100 درصد قابل اطمینان نیستند. پزشک همچنین با خراش دادن قسمت کوچکی از پوست با سوزن تزریق مقدار بسیار کمی از آن آلرژی روی پوست به این نکته واقف می شود. در بعضی موارد آزمایشات خون هم می تواند برای شناسایی آلرژی های پرخطر و کشنده تر استفاده شود.

آلرژی های متداول
ـــــــــــــــــــــــــ ـــ
گرد و خاک
اگر به گرد و خاک آلرژی دارید، احتمالاً حساسیت شما به خاطر وجود کرم های خاکی می باشد. این کرم ها در لباسهای دور انداخته شده و بی مصرف که گرد و خاک منزلتان را سبب می شود رشد می کنند. همچنین این آلرژی ها از وجود مقدار زیادی خاک در مکان های تاریک و نمور مثل زیرزمین یا حمام هایی که درست ساخته نشده اند ایجاد می شود.


علائم: برای این آلرژی ها علائمی مثل عطسه، سرفه و تنفس های با صدا وجود دارد. ممکن است کسی با این آلرژی در هنگام گردگیری و تمییز کردن خانه حتی دچار آب ریزش و خارش چشم نیز شود. این آلرژی می تواند باعث ابتلا به آسم هم شود و در کل محیط نا مناسبی برای زندگی ایجاد کند.

درمان: برای جلوگیری از این مسئله همه فرش هایی را که به نظر گرد و خاک زیاد یا رطوبت در خود نگاه می دارند را با سنگفرش تعویض کنید. از بالش های ضدآلرژی استفاده کنید و ملحفه های تخت را مداوماً با آب داغ شستشو دهید.


تب یونجه و گرد
تب یونجه یا ورم مخاط بینی آلرژیک، آلرژی فصلی به حساب می آید که به خاطر وجود گرده های زیاد در هوا که از درخت ها، چمن، گیاهان و دانه ها ناشی می شود ایجاد میگردد. این آلرژی یکی از متداول ترین آلرژی ها به حساب می آید.

علائم: آبریزش و خارش چشم ها، عطسه، خارش گلو و دهان و در بعضی موارد آسم از علائم این آلرژی هستند. در فصول بهار و تابستان این آلرژی بسیار باعث دردسر است.


درمان: اگر کسی هستید که از اینگونه آلرژی های فصلی رنج می برید، بهتر است مراقب گرده های موجود در هوا باشید. همچنین پزشکتان ممکن است داروهای پروفیلاکتیک مثل رآکتین یا کلاریتین برایتان تجویز کند.

حیوانات
حیوانات یکی از متداول ترین دلایل ابتلائات آلرژیک به حساب می آیند. سگ ها و گربه ها مو و پوست های مرده شان را اینطرف و آنطرف پخش می کنند که بسیار موجب آلرژی می شود. سایر حیوانات مثل خرگوش، خوک یا حتی اسب نیز ممکن است در بعضی افراد ایجاد عکس العمل کند.

علائم: عطسه و آبریزش چشم یکی از متداول ترین علائم این آلرژی هستند. کهیر هم در مواردی که آب دهان آن حیوان با پوست برخورد کرده ایجاد می شود.

درمان: اگر می دانید که نسبت به حیوان خاصی آلرژی دارید، عاقلانه تر این است که از نگاهداری یا حتی برخورد با این حیوان اجتناب کنید. اما اگر در مواردی ناچار به برخورد با این حیوان بودید می توانید از قبل آنتی هیستامین استفاده کنید.



حساسیت های تماسی
آیا وقتی به جواهر تازه دست می زنید، انگشتانتان آماس می کند؟ آیا هنگام استفاده از یک پودر لباس شویی جدید، احساس خارش می کنید؟ اگر اینطور است، شما دچار حساسیت های پوستی ناشی از تماس هستید.


علائم: عطر، صابون، لاستیک، فلز و مواد شوینده ممکن است باعث خارش، آماس و قرمز شدن پوست شود.

درمان: اگر هنوز نمی دانید که به چه ماده ای آلرژی دارید صابون ها را عوض کنید یا برای مدتی از عطر و ادوکلن استفاده نکنید و ببینید آیا این حساسیت ها ادامه می یابد یا خیر. بعضی افراد همچنین به طلا و جواهرات کم عیار هم حساسیت دارند پس باید از آنها دوری کنند. اگر چیزی می بینید که فکر می کنید ممکن است آلرژیتان به خاطر آن باشد، آنرا مدتی از خود دور نگاه دارید و تغییرات را بررسی کنید.



نیش حشرات
سالانه بیش از 500 هزار نفر به اورژانس های بیمارستان ها مراجعه می کنند که دچار نیش حشرات شده اند و 40 تا 150 نفر هم به خاطر واکنش های آلرژیک از این عارضه جان خود را از دست می دهند. این مسئله ای کاملاً متداول است.

علائم: این نوع آلرژی می تواند یکباره به وجود آید، چند دقیقه یا ساعت بعد از اینکه حشره نیش زده است. می تواند واکنش هایی مثل کهیر، خارش یا باد کردن پوست، سختی در تنفس، گیجی و حالت تهوع داشته باشد.

درمان: در موارد جدی، تجویز سریع اپینفرین ضروری است. سریعاً به درمانگاه مراجعه کنید. اگر جای نیش باد کرد، روی آن یخ بگذارید.

داروها و غذاها
آلرژی های مربوط به داروها و غذاها بسیار خطرناک تر هستند چون داخل بدن می شوند. و چون این آلرژی در همه بدن منتشر می شود، خیلی از بافت ها سریعاً تحت تاثیر قرار می گیرند. افراد می توانند به هر دارو یا هر ماده غذایی آلرژی پیدا کنند.

علائم: اگر بعد استفاده از دارویی یا خوردن ماده غذایی دچار گیجی، جوش، خارش یا سختی در تنفس شدید، عاقلانه تر است که از آن ماده دوری کرده و به پزشک مراجعه کنید. هیچگاه استفاده از دارو یا ماده غذایی را که فکر می کنید نسبت به آن آلرژی دارید را ادامه ندهید.

درمان: اگر دچار کهیر یا سختی در تنفس و ورم صورت یا گلو شدید از یک آنتی هیستامین استفاده کنید و سریعاً به مراکز درمانی مراجعه کنید.


جلوگیری
ـــــــــــــــــــ
همیشه بهترین راه درمان برای آلرژی جلوگیری از آن ماده آلرژی زا بوده است. اما اگر ناچار به برخورد با آن ماده آلرژی زا هستید می توانید از آنتی هیستامین های مختلف با سفارش پزشک استفاده کنید. مراقب چیزهای اطرافتان باشید. با دقت در تماس ها و برخوردهایتان می توانید گرفتاری خود را از این آلرژی ها بسیار کمتر کنید.
     
  
زن

 
مقابله با بي خوابي


مشكل بي خوابي يكي از مسائلي است كه ممكن است بـاعـث بـروز اخـتـلال در زنـدگـي و بـازداشتن افراد از انجـام بهينه فعاليتها گردد. يك خواب خوب و بـه انـدازه مـي توانـد تـاثيـر زيــادي در بازدهي و موفقيت داشـتـه باشـد. در ايـن بخش به برخي از روشهاي مفيد جهت مقابله با بيـخوابي اشاره مي كنيم.


1- تـا زمانـيكه خوابتان نگرفته به رختـخـواب نـرويـد: هرگاه به رختخواب رفتيد و تا 20 دقيقه بعد خوابتان نبرد رختخواب برخيزيد و كاري انجام دهيد تا دوباره خوابتان بگيرد.

2- محيط اتاق خواب خود را ساكت و تاريك نگاهداريد: چـشم بـند و مسدود كننده گوش به شما كمك ميكند بهتر بخوابيد. نور حتي از ميان پلكهاي بسته نيز عبور ميكند.

3- هـرگـاه شب هنگام از خـواب پـريـديد و ديگر نتوانـستـيد بـخواب رويـد آرام و ريلكس باقي بمانيد: صبور باشيد. معمولا مجددا خواب به سراغتان خواهد آمد.

4- پيش از خواب از غذاي سبك استفاده كنيد: (يـك تـكه نـان تست و يا سيب) و يا پيـش از آنـكه چـراغ را خــاموش كنيد 10 دقيقه مطالعه كنيد. اگر پـيش از خـواب تـوسـط فعاليتها و يا تماشـاي تـلويزيون بيش از حـد تـهيـيـج شـده بـاشـيـد مـمـكن اسـت بــراي خـوابـيدن دچار مشـكل گـرديد. 15 دقيـقه گفتگوي آرام، مطالعه سبك و يا گوش دادن به موسيقي ملايم مي تواند كمك شاياني به خواب رفتن شما كند. در عـوض آنكه تنها به موسيقي گوش دهيد آواز بخوانيد. آواز خواندن يك فعاليت انرژي بخش شـگفت انـگيـزي است كه آرامش دروني و شادي را در شما افزايش مي دهد.

5- خنـده روش قدرتمندي براي تخليه استرس و اضطراب مي باشد: تـمـاشـاي فيلمهاي خنده دار و مطالعه كتابهاي فكاهي و كمدي مي تواند شـما را سـرحـال آورده و مشكلاتتان را از ذهنتان پاك كند.

6- از مصرف الكل و كافئين خودداري ورزيد.

7- از رختخواب تنها براي خوابيدن استفاده كنيد و نه براي مطالعه، صرف غذا و يا تماشاي تلويزيون.

8- ساعت را كوك كنيد: ساعت خود را راس يك ساعت تنظيم كرده و هر روز صبح سر يك ساعت بدون توجه به آنكه شب پيش چگونه خوبيده ايد، از خواب برخيزيد. هنـگامي كه الگوي خواب طبيعي مجددا برقرار گردد اغلب افراد ديـگر نـيـازي به استفاده از ساعت زنگ دار نخواهند داشت.

9- در اواخر بعد از ظهر و يا عصر (نه پيش از خوابيدن) تمرين ورزشي منظمي انجام دهيد.

10- محيطي مناسب ايجاد كنيد: اگـر اتاق خواب شما خيلي پر سرو صدا و پر نور بود هركاري را كه براي تبديل آن به يك محيط آرام و تاريك همراه با تهويه و رطوبت كافي نياز ميباشد صورت دهيد. هواي بشدت خشك سبب انقباض راههاي بيني شده و شـمـا را دچـار مـشـكل مـي كند. استفاده از چشم پوش و مسدود كنـنـده گوش شـمـا را در دور نگاهداشتن عوامل مزاحم ياري ميرسانند.

11- بياموزيد كه نگرانيها را از ذهنتان بزداييد: اگر از بيخوابي رنج ميـبريد، ذهن خود را متمركز به يك خاطره خوشايند و دلپذير كرده و يا يك حادثه خوشايند و فرح بخش را در ذهنتان مجددا تداعي كنيد.

12- تـنـها از ملحـفه و لباس خـواب با پارچـه نـخ طبيعي استـفاده كـنيد. ميـدان الكترومغناطيسي كه توسط سايش پارچه هاي مصنوعي ايجاد مي گردد، الـگوي خواب شما را مختل مي سازنــد. حداقـل 3 متر دورتر از وسايل برقي همچون تلويزيون، راديـو، تلفن و پريزهاي برق بخوابيد.


13- در سـاعـات صبـحگاهي مدتي در معرض نور تابان خورشيد قرار گيريد: نـور تابان صبحگاهي تاثير قدرتمندي روي ريتم شبانه روزي و يا ساعت بـيـولـوژيـكـي شـمـا دارد. مطالعات نشان داده اند در معرض نور خورشيد قرار گرفتن در صبـحگاه بين ساعات 7 تا 9 صبح حداق بمدت 15 دقيقه بهترين روش براي تنظيم ساعت بيولوژيكي ميباشد. انسان بطور طبيعي داراي ريتم شبانه روزي 25 ساعته بوده و بالطبع هر روز يك ساعت ديرتر به خواب رفته و 1 ساعت روز بعد زودتر از خواب برمي خـيـزد. نور خورشيد هر صبح سبب فريب ساعت بيولوژيكي بدن شده و آن را با زمان 24 ساعته تطبيق ميدهد.

14- بين فعاليتها وقفه ايجاد كنيد: فاصـله گـذاشتن بين فعاليـتـهاي روزانه و آرامش و عدم فعـالـيـت مختص شب، شما را در خـوابـيـدن كـمك خـواهد كرد. اگر شما نگران كار، شغل يا پول خود ميباشيد و يا از آن بيم داريد كه قـرار مــلاقات مهمي را فراموش كنيـد، اين افكار مكررا در خواب به سراغتان آمده و اجازه نميدهند بـخـواب رويد. هر آن چيزي را كه ذهن شما را مشغول خود كـرده روي كاغذ يادداشت كنيد. اين كار را هـنـگامي كـه از سـر كـارتـان به خانه بازگشتيد و يا يك فعاليت اصلي را در طي روز به پـايـان رسـانـديـد، انـجام دهيد. فعاليتهاي طي روز را مرور كرده و بـرنـامـه روز بـعـد را مـهيـا سازيـد. پـس از يـادداشـت كـردن آنـهـا خـواهـيـد ديد كه مشكلات كوچكتر و كنترل پذير تر مي گردند. اگـر مشكلي وجود دارد كه شما قادر مي باشيد بي درنگ آن را رفع كنيد آن را حل كرده و از شرش خلاص گرديد و هرگاه مسئله اي وجود داشت كه تا روز بـعد كـاري از دسـت شما بر نمي آمد آن را بپذيريد و فراموشش كنيد.

15- پيش از آنكه به رختخواب رويد حمام كنيد: وان خـيـلي بـيـشـتـر از دوش گرفتن آرام بخش مي باشد. آب گرم درجه حرارت بدن را افزايش داده و به خوابـيـدن شما كمك مي كند. آب را اندكي از درجه حرارت بدننتان گرمتر كنـيـد اما آن را زياد داغ نـكـنـيد چون باعث تعريق و سست شدن شما مي گـردد. در وام آب گـرم بـيـش از 15 دقـيـقـه بــاقي نمانيد.

16- از تماشا و مطالعه چيزهاي تنش آور بپرهيزيد: اغـلب افراد دوست دارند پيش از آنكه به خواب روند مطالعه كرده و يا تلويزيون تماشا كنند. مـطالعه و تماشاي تلويزيون براي افرادي كه از بي خوابي رنج ميبرند مناسب نميباشد. آنـچـه را كه مطالعه ميكنيد و يا تماشا ميكنيد درتوانايي بخواب رفتن شما تاثير بسزايي خواهد داشت.موضوعاتي را كـه راجـع بـه كارتان مي باشد پيش از خوابيدن مطالعه نكنيد. از مطـالـعـه كـتـابـهـاي بـا داستـانـهـاي اسـرار آميز و مهييج پيش از خواب خودداري كنيد. اگـر امـكـان دارد در اتـاق خواب خود تلويزيون قرار ندهيد. از مشـاهده برنامه هاي ترسناك و مهيج درست پيش از خواب نيز پرهيز كنيد. ازمشاهده برنامه هايي كه سبب ميگـردد ديـرتر از سـاعت معمول خوابيدنتان بيدار بمانيد پرهيز كنيد.

17- هنگامي كه عصباني هستيد به رختخواب نرويد: خـشـم و عـصـبـانـيت و نـيـز بحث و مجادله پيش از خواب سبب ميگردد خواب خوش شب را از دست بدهيد.
     
  
صفحه  صفحه 12 از 58:  « پیشین  1  ...  11  12  13  ...  57  58  پسین » 
علم و دانش

مطالب پزشکی (آرشیو شماره 1)


این تاپیک بسته شده. شما نمیتوانید چیزی در اینجا ارسال نمائید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA