انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
علم و دانش
  
صفحه  صفحه 13 از 58:  « پیشین  1  ...  12  13  14  ...  57  58  پسین »

مطالب پزشکی (آرشیو شماره 1)


زن

 
روش بالا بردن ميزان سوخت و ساز بدن


غذاهایی هستند که باعث بالا رفتن متابولیسم و سوخت و ساز بدن شما می شوند، و همراه با ورزش می توانند وزنتان را کاهش دهند.

تا به حال شنیده اید که کسی بگوید: "سوخت و ساز بدن من کند است، و به خاطر همین است که اضافه وزن دارم." و یا دختر لاغری را دیده اید که خیلی غذا می خورد ولی یک ذره هم چاق نمی شود؟ حتماً می دانستید که سوخت و ساز بدنش خیلی بالا بوده است. بله، همه ی ما سرعت سوخت و ساز متفاوتی داریم. پس ببینید که چطور می توانید سرعت متابولیسم بدنتان را بالا ببرید.


هر روز مقدار زیادی سبزیجات و میوه جات تازه بخورید. از مرغ های بدون پوست و ماهی استفاده کنید، اما اینها را فقط در حالت کبابی، پخته شده، آب پز یا بخار پز شده بدون اضافه کردن سس یا کره صرف کنید. از انواع گیاهان به عنوان چاشنی غذا استفاده کنید. صبح ها از کربوهیدراتهای تمام غلات استفاده کنید، مثل نان، کلوچه، کیک برنج های تمام غلات. به جای برنج یا نان سفید، از برنج و نان قهوه ای استفاده کنید. هر روز مقدار زیادی آب بنوشید (حداقل 8 لیوان در روز). فقط سفیده ی تخم مرغ را بخورید و زرده ی آن را دور بریزید. روزانه فقط از یک یا دو نوع لبنیات استفاده کنید، آن هم با درصد چربی پایین. از آبمیوه های شیرین نشده و چای تلخ استفاده کنید. روزانه حداقل سه دفعه 30 دقیقه ای ورزش ملایم داشته باشید. این رژیم متابولیسم و سوخت و ساز بدنتان را بالا خواهد برد و باعث کاهش وزن می شود.




موارد ممنوعه:

از خوردن روغن و چربی پرهیز کنید. (برای پخت و پز هم فقط از میزان کمی روغن زیتون استفاده کنید)
وعده های غذایی را جا نیندازید. (با اینکار متابولیسم به جای اینکه افزایش یابد، کاهش پیدا می کند.)
بیش از یک فنجان قهوه در روز ننوشید.
از خوردن قند و شکر اکیداً خودداری کنید.
از نوشیدنی های الکلی پرهیز کنید.
از خوردن غذاهای سرخ کردنی و سس پرهیز کنید.
از نوشیدن سودا خودداری کنید (حتی انواع رژیمی آن)
     
  
زن

 
آنفلوانزاي مرغي به آلباني هم رسيد

آلباني امروز اولين مورد ويروس اچ‪۵‬ان‪ ۱‬را در يك مرغ در جنوب اين كشور تاييد كرد.

وزير كشاورزي آلباني به خبرگزاري فرانسه در تيرانا گفت: نتيجه آزمايشها در آزمايشگاه وايبريج انگليس وجود ويروس اچ‪ ۵‬ان‪ ۱‬را تاييد كرده است.

در چين نيز چند ساعت پس از اعلام مرگ دهمين قرباني آنفلوانزاي مرغي در اين كشور مقامات چين نسبت به شيوع بيشتر اين بيماري هشدار دادند.

به گزارش خبرگزاري فرانسه از پكن، معاون وزير كشاورزي چين گفت فصل بعدي مهاجرت پرندگان و گرمتر شدن هوا خطر شيوع اين بيماري را افزايش مي‌دهد.

از طرف ديگر كشور آفريقايي آنگولا دست به اتخاذ تدابيري براي پيشگيري از گسترش اين بيماري زده است.

اين بيماري تاكنون در سه كشور آفريقايي مشاهده شده است.

به گزارش خبرگزاري فرانسه از لواندا، كميته‌اي متشكل از كارشناسان از بخش‌هاي نظامي، بهداشتي و سازمان‌هاي دولتي براي برنامه‌ريزي در اين زمينه تشكيل شده است.

===================================


مصرف روغن امگا–3 با خلق و خو ارتباط دارد

تحقیقات جدید نشان می دهند اسیدهای چرب امگا-3 مانند روغن ماهی که برای قلب سودمندند ، به بهبود خلق و خو کمک می کنند.


محققان دانشگاه پیتسبورگ دریافتند احتمال داشتن دیدگاه منفی ، تکانشی بودن و افسردگی خفیف تا متوسط در داوطلبانی که میزان اسیدهای چرب امگا-3 در خونشان کمتر بود بیشتر بود. و گروهی که سطوح این اسیدهای چرب در خونشان بالاتر بود ، سازگارتربودند.
برخی مطالعات گذشته ارتباط بین سطوح امگا-3 و اختلالات افسرده کننده ، اختلال دو قطبی ، اسکیزوفرنی ، اعتیاد و اختلال نقص توجه را نشان داده اند.
اما مطالعه اخیر نشان داده است که این ارتباط می تواند در افراد سالم نیز رخ دهد. این تحقیق زمینه مطالعات بعدی در زمینه بررسی تاثیر دریافت روغن ماهی بصورت مصرف غذاهای حاوی آن مانند ماهی سالمون و یا از طریق خوردن داروهای مکمل ، را فراهم می سازد.
     
  
زن

 
دست ها را براى حفظ سلامت بشوييد

داشتن دستان تميز يكى از مهم ترين راه هاى مؤثر براى جلوگيرى از بيمارى ها و ابتلا به عفونت ها است. وقتى دستان خود را مى شوييد به نكات زير توجه كنيد: ۱) ابتدا دستان خود را با آب نمناك كنيد و براى شستن حتماً از صابون استفاده كنيد. ۲) دو دست خود را به هم بماليد تا خوب توليد كف كند.۳) تمام سطوح دست خود را با كف صابون آغشته كنيد.۴) مالش دست ها را تا ۲۰ ثانيه ادامه دهيد. مثل اينكه دو بار شعر «تولدت مبارك» را بخوانيد. ۵) دستان خود را با حوله يا دستمال تميز خشك كنيد و در صورت امكان براى بستن شيرآب از دستمال استفاده كنيد.۶) چنانچه صابون و آب در دسترس نبود، از الكل براى تميز كردن دستان خود استفاده كنيد.

==============================

پيش بينى مشكلات ناشى از پيوند مغز استخوان

اندازه گيرى ميزان يك پروتئين خاص ۷ روز پس از پيوند مغز استخوان خطر ابتلا به رشد يك تركيب خطرناك و جدى را كه GVHD ناميده مى شود، در بيماران پيش بينى مى كند. اين پروتئين ويژه كه TNF (عامل بافت مردگى تومور) ناميده مى شود، قادر است خطر ابتلا به GVHD را پيش بينى كند. GVHD زمانى رخ مى دهد كه سلول هاى ايمنى مغز استخوان پيوند يافته، به پوست بيمار، كبد و سلول هاى معده و روده حمله مى كنند كه در نتيجه اين حمله التهاب پديد مى آيد.مطالعات نشان مى دهد در بيمارانى كه ۷ روز پس از عمل جراحى ميزان پروتئين TNF كم بوده، احتمال بهبود بيشتر است.



پاسخ بدن به داروها و سم ها

وقتى كه نوبت به عكس العمل داروها و پاسخ آنها به سم ها و مواد آلوده محيطى مى رسد، سن از اهميت خاصى برخوردار مى شود.كارشناسان دريافته اند، وقتى سن افراد بالا مى رود، تغييرات ويژه و مهمى در نوع و ميزان آنزيم هاى موجود در بدنشان كه با داروها و سم هاى محيطى در ارتباط هستند، ايجاد مى شود. البته بسته به نوع تركيبات خاص و عوامل ديگر اين آنزيم ها گاهى باعث فعاليت يا عدم فعاليت داروها و يا هر دو تغيير مى شوند. اين تغييرات در مورد مواد شيميايى محيطى نيز صادق است.
     
  
زن

 
جام جم آنلاین: نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد احتمال سخت شدن عروق در زنانی که به هنگام جر و بحث با رفتار خصومت آمیز همسرانشان مواجه می شوند زیاد است درحالیکه این حالت در شوهران زمانی بیشتر می شود که هنگام دعوا یکی از طرفین خود را کنترل کند.
به گزارش BBC ، محققان دانشگاه یوتا 150 زوج را مورد بررسی قرار دادند. هیچیک از این افراد قبلا دچار بیماری قلبی عروقی نشده بودند.
اما این مطالعه نشان داد ه است که احساساتی همچون افسردگی ،خشم ، خصومت و کشمکش با افزایش بیماری قلبی ارتباط دارد.
این احساسات روابط را تحت الشعاع قرار می دهد بویژه اگر مشکلاتی همچون کمبود حمایت یا مشکلات اقتصادی نیز وجود داشته باشد. فشارهایی همچون خشم یا خصومت می توانند باعث رها شدن ترکیبات شیمیایی خاصی در بدن شوند که احتمال بیماری قلبی را افزایش می دهد.
بهر حال محققان می گویند باری درک بهتر نحوه تاثیر این وضعیت بر قلب و جریان خون مطالعات بیشتر مورد نیاز است.

=============================

شوک ناگهاني از دست دادن کسي که دوستش داريد ، شکست عاطفي و حتي از دست دادن شغل ، همگي مي توانند علايمي را موجب شوند که احتمال سکته قلبي را افزايش مي دهد.
به گزارش ايسنا ، محققان دانشگاه جان هاپکينز در پژوهش هاي اخير خود در اين زمينه دريافته اند که علت اين امر ، فشار و استرس ناگهاني احساسي است که موجب مي شود آدرنالين باعث متوقف شدن فعاليت قلب و در نهايت ايست قلبي شود و ضعف شديد ماهيچه قلب را در پي دارد. پزشکان اغلب اين حالت را سندرم قلب شکسته مي نامند. اما خبر خوب اين است که اين حالت معمولا قابل درمان است و بندرت موجب آسيب دايمي قلب مي شود؛ اما در هر حال اين محققان توصيه مي کنند در صورت احتمال داشتن احساس حمله قلبي فقط براي اطمينان بايد فورا با پزشک مشورت کنيد.

=============================
جام جم آنلاین: نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد افراد چاق نسبت به درد حساسیت بیشتری دارند. به گزارش هلث دی محققان واکنش به درد را در میان افراد بزرگسال که دچار استئو آرتریت زانو بودند بررسی کردند. یک سوم شرکت کنندگان که چاق بودند بر زانوی چپ یک شوک الکتریکی خفیف دریافت کردند که باعث احساس سوزش و درد خفیف در قسمت پایینی پا شد.
محققان می خواستند ببینند آیا آموزش مهارت های سازگاری می تواند به افراد مبتلا به استئو آرتریت کمک کند بهتر با درد ناشی از بیماری مقابله کنند.
اما دانشمندان بویژه علاقمند بودند تعیین کنند چطور گروه افراد چاق به درد پاسخ دادند. مطالعات چندی به بررسی حساسیت نسبت به درد پرداخته اند اما نتایج متناقضی داشته اند.
محققان دریافته اند که افراد چاق پاسخ فیزیکی بیشتری نسبت به محرک الکتریکی نشان می دهند و تحمل کمتری به درد دارند. بررسی ها نشان داده اند در مورد معرف های غیر عینی درد افراد چاق و غیر چاق میزان درد مشابهی دارند. اما در مورد شاخص های عینی آستانه درد در گروه چاق کمتر است.
     
  
زن

 
چگونگى كاهش روند بيمارى پاركينسون

مطالعات نشان مى دهد، دو نوع آنتى بيوتيك «مينوسايكلسين و كراتين» و ماده اى كه توسط بافت هاى ماهيچه اى و عضلانى توليد مى شود، باعث كاهش سرعت روند بيمارى پاركينسون مى شود. به نظر مى رسد اين تركيبات كاهش يك نوع استرس سلولى التهاباتى كه باعث آسيب ديدگى سلول ها مى شوند را به دنبال دارد. در اين بيمارى سلول هاى مغزى كه «دوپامين» توليد مى كنند به مرور زمان از بين مى روند.

===========================

چشم پزشکان eBay را محکوم کردند

برخی رسانه‌های خبری آگاه اعلام کردند، پایگاه اینترنتی eBay به فروش غیرقانونی چند لنز بسیار گرانبها و باارزش کمک کرده است.



برخی قانونگذاران انجمن بین‌المللی چشم پزشکی که این اتهامات را به eBay وارد کرده بودند هنوز موفق به ارائه مستندات محکمی به دادگاه عالی لندن نشده اند و این در حالیست که کارشناسان اعلام کرده‌اند، بزرگ‌ترین حراجی آنلاین دنیا توانایی نظارت بر کلیه اجناسی که در این مرکز خرید و فروش می‌شود را ندارد.
مقامات eBay ادعا می کنند که هیچ گونه همکاری در فروش غیرقانونی این لنزها نداشته است.

گفته می‌شود این شرکت در آگوست سال 2005، یعنی پیش از آنکه صحبتی درباره این مشکل شود هر گونه تبلیغی که در این باره وجود داشته را از روی پایگاه اینترنتی خود حذف کرده است.
طبق بررسی‌های انجام شده، دادگاه عالی لندن اعلام کرده که این لنزها توسط یک چشم پزشک و یا عینک‌سازی که پیشتر در پایگاه اینترنتی eBay ثبت نام کرده فروخته شده است.

انجمن بین‌المللی چشم پزشکی تا کنون بیش از 200 لنز را که برای فروش بر روی حراجی آنلاین eBay قرار گرفته شناسایی کرده و به خاطر فروش برخی از این لنزها در ماه آگوست سال گذشته احضاریه ای را برای مسئولین eBay ارسال کرده است.
بر اساس قانونی که در اکتوبر سال 1989 در اداره مرکزی دادگستری بریتانیا منعقد شد، فروش لنزهای پزشکی بدون مجوز پزشک جرم محسوب می شود.
     
  
زن

 
جام جم آنلاین: تحقیقات نشان میدهد زنان و مردان مبتلا به بیماری عروقی که داروهای ضد افسردگی مصرف میکنند بیشتر در معرض مرگ قرار دارند. در حال حاضر توضیح جامعی برای این یافته در دسترس نیست. به گفته محققان یافته فوق غیر منتظره بوده و توضیح آشکاری برای آن وجود ندارد.اما درست نیست چنین نتیجه گیری کنیم که آنتی دپرسان ها باعث مرگ می شوند.
بر اساس این تحقیق احتمال مرگ بیمارانی که داروهای ضد افسردگی مصرف می کردند 55 درصد بیشتر از کسانی بود که از این داروها مصرف نمی کردند. تفاوت آماری ارزشمندی بین مصرف کنندگان انواع مختلف داروهای ضد افسردگی مشاهده نشد.
تحقیقات گذشته نشان داده بود که بدلیل آنکه افسردگی گرایش پلاکت ها برای چسبیدن به یکدیگر را افزایش می دهد ، احتمال مرگ و میر در بیماران قلبی مبتلا به افسردگی بیشتر است. در نتیجه بسیاری از پزشکان چنین بیماران قلبی را با داروهای ضد افسردگی درمان می کنند.
یک مطالعه جدید هم نشان داده است که آنتی دپرسان ها احتمال مرگ یا حمله قلبی دوم را در بیماران قلبی به نصف تقلیل می دهد.
اما در این مطالعه جدید مشخص شد بر خلاف تصور رایج مبنی بر بی خطر بودن داروهای ضد افسردگی مصرف کنندگان این داروها بیشتر در معرض خطر مرگ قرار می گیرند.
بهر حال به گفته دست اندرکاران این تحقیق برای درک بهتر یافته فوق مطالعات بیشتر مورد نیاز است.

================================


سندروم مرگ ناگهانى نوزاد

سندروم مرگ ناگهانى نوزاد يا «SIDS» يك مرگ غيرقابل توصيف و ناگهانى براى نوزاد زير يك سال است. پزشكان دليل اين مرگ را نمى دانند، اما راه هايى را پيشنهاد مى كنند كه چنانچه والدين آنها را انجام دهند، كودكشان ايمنى بيشترى خواهند داشت؛
- نوزاد خود را به پشت بخوابانيد، چه در زمان خواب نيمروزى و چه شب هنگام. اين موضوع را به هر كس ديگرى كه مسؤول نگهدارى نوزادتان است نيز يادآور شويد.
- نوزاد خود را روى تشك محكم سفت بخوابانيد و از خوابانيدن او روى تشك هاى نرم خوددارى كنيد. از قرار دادن كوسن، پوست حيوانات و ديگر وسايل نرم در تخت نوزاد خوددارى كنيد. هرگز نوزاد را روى كاناپه يا تشك آبى نخوابانيد.
- تمامى وسايل كركى و پرزدار، مثل بالش هاى پرزدار و وسايل عروسكى را از تخت نوزاد بيرون بياوريد.
- اطمينان حاصل كنيد، سر و صورت نوزاد در حين خواب پوشيده نمى شود. چنانچه از روانداز و پتو استفاده مى كنيد، مطمئن شويد پاهاى نوزاد در انتهاى تخت قرار دارد و روانداز را بالاتر از قفسه سينه نوزاد قرار ندهيد و پتو را اطراف تشك تخت خواب جا دهيد.
- از سيگار كشيدن قبل و بعد از تولد نوزادتان اجتناب كنيد.
- از گرم شدن بيش از حد نوزاد در حين خواب جلوگيرى كنيد
     
  
زن

 
سيب زمينى سرخ شده و خطر ابتلا به ديابت

مصرف بيش از حد سيب زمينى سرخ شده، خطر ابتلا به بيمارى ديابت نوع دوم را افزايش مى دهد. اين موضوع در مورد خانم هاى چاق بيشتر صادق است. با وجود اينكه سيب زمينى مزاياى فراوانى به همراه دارد، اما داراى ماده اى به نام (GI) يا «گلى سميك» است كه باعث افزايش شديد و سريع قند خون مى شود. اين قندها پس از مدتى به سلول هاى پانكراس (كه هورمون انسولين توليد مى كنند) آسيب مى رساند. پزشكان مى گويند: خطر ابتلا به بيمارى ديابت نوع دوم، در زنانى كه مقدار زيادى سيب زمينى سرخ شده مصرف مى كنند، ۲۱ درصد بيش از بقيه افراد است. غلات، سبزيجات غنى از فيبر، ميوه ها و مركبات داراى مقدار كمترى (GI) هستند، بنابراين مى توانند بهترين جايگزين براى سيب زمينى باشند چون خطر ابتلا به ديابت را نيز كاهش مى دهند.

===============================

قهوه خطر ابتلا به سرطان كبد را كاهش مى دهد

مصرف قهوه و چاى خطر آسيب ديدگى كبد را در افرادى كه آهن خونشان زياد است و دچار اضافه وزن هستند را كاهش مى دهد. تحقيق بر روى بيش از ۱۰ هزار نفر نشان داد خطر ابتلا به بيمارى كبدى مزمن در افرادى كه روزانه ۲ فنجان يا بيشتر قهوه يا چاى مى نوشند، نصف مى شود. البته لازم به ذكر است نوشيدن چاى يا قهوه در مقابل عفونت هاى ويروسى كه باعث بيمارى هاى كبدى مى شود، از بدن محافظت نمى كند. ولى در مورد افرادى كه در معرض خطر ابتلا به بيمارى هاى كبدى قرار دارند، مصرف چاى و قهوه مى تواند عامل مهمى در كاهش بروز اين بيمارى باشد.
     
  
زن

 
گروه های خونی AB و B باهوش تر هستند

دانشمندان زیست شناس معتقدند: خصلت ، منش، رفتار، توان، کارائی، خلاقیت و خلق و خوی افراد بستگی به گروه خونی آنان دارد.

امین شالیکاران محقق و کارشناس زیست شناس در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری مهر با اشاره به مطالعات انجام شده در خصوص ارتباط گروههای خونی با خصوصیتهای رفتاری انسان گفت: در این مورد آزمایشهای فراوانی انجام شده اما هنوز در این زمینه اختلاف نظر وجود دارد.

وی به تحقیقات متعددی که تاکنون توسط دانشمندان کشورهای مختلف صورت گرفته اشاره کرد و افزود: گروه خونی A افرادی آرام ، منظم ، مطیع قانون و قاعده و بدون اعمال خشونت اما انعطاف ناپذیر ، تودار، خود خواه و مشکل پسندند . این افراد در کارهای حسابداری و هر گونه امور اقتصادی، مالی، کامپیوتر و مهندسی شایستگی بیشتری دارند.

شالیکاران ادامه داد: همچنین گروه خونی B افرادی انعطاف پذیر ، مستقل ، عاطفی ، صریح اللهجه ، حساس و در عین حال با پشتکار اما ناشکیبا ، غیر قابل پیش بینی و در کارهایی که مورد علاقه شان نیست تنبل بوده و دهانشان چفت و بست ندارد و نمی شود اسرار و کارهای محرمانه را با آنان در میان گذاشت.

وی افراد گروه خونی AB اشاره کرد و گفت: این قبیل افراد منطقی ، حسابگر ، امین ، سازمان دهنده ، مطیع و در عین حال نیرومند هستند. این افراد به آسانی کسی را نمی بخشند ، گاهی خشمگین می شوند ، اغماض را دوست ندارند ، محافظه کار هستند و نمی شود آنان را به آسانی شناخت و دستشان را خواند.

این محقق ایرانی در پاسخ به سئوالی در مورد ارتباط هوش با گروه خونی افزود: در این خصوص نیز مطالات فراوانی صورت گرفته اما هنوز نتیجه قاطعی را به دنبال نداشته است. به عنوان مثال بر اساس تحقیقات صورت گرفته توسط یکی از دانشگاههای ایران ، مقایسه ضریب هوشی دانش آموزان در 2 مرکز فرزانگان تهران و مدرسه عادی ، نشانگر افزایش قابل ملاحظه تعداد دانش آموزان با گروه خونی AB در مرکز فرزانگان است. این مسئله بیانگر ارتباط هوش و گروه خونی AB است.

وی تصریح کرد: همچنین در مطالعه دیگری نیز در آزمایش تعیین گروه خونی که بروی یک جمعیت 50 نفره از دانش آموزان سال دوم تجربی انجام شده ، تمام دانش آموزان قوی و با استعداد این جمعیت به جز یک نفر دارای گروه خونی B مثبت بوده اند. آن یک نفر هم دارای گروه خونی AB مثبت بوده است.
     
  
زن

 
جراحي چشم با ليزر از ‪ ۵۰‬سالگي به بعد نتيجه مثبتي ندارد

پايگاه اينترنتي دويچه‌وله (راديو صداي آلمان) روز چهارشنبه نوشت: جراحي با ليزر از ‪ ۵۰‬سالگي به بعد نتيجه چندان مثبتي به همراه نخواهد داشت.


به گزارش دويچه‌وله، ضعف بينايي مشكلي است كه به نحو چشمگيري افزايش يافته است و كار با كاميپوتر، مشاهده طولاني مدت تلويزيون، مطالعه در نور كم و يا بسياري ديگر از عادات زندگي نوين و ماشيني ضعف بينايي را تشديدمي‌كنند.

استفاده از عينك يا لنزهاي طبي به امر عادي و روزمره تبديل شده است، اما آروزي بسياري از كساني كه به ضعف بينايي دچار هستند اين است كه روزي بتوانند بدون استفاده از عينك يا لنزهاي طبي روشن و واضح ببينند، آرزويي كه جراحي ليزر ادعا مي‌كند آن را برآورده خواهد كرد.

جراحي چشم با استفاده از ليزر كه اين روزها بشدت مورد استفاده قرار مي‌گيرد، بيشتر از چند دقيقه طول نمي‌كشد و بيمار نيازي به بستري شدن در بيمارستان و يا مراقبت‌هاي ويژه ندارد بلكه پزشك متخصص با استفاده از دستگاه مخصوص و با تابش اشعه ليزر چشم را جراحي مي‌كند.

البته در اين‌ باره سوالاتي از قبيل اينكه در اين عمل چه بخشي از ساختمان چشم مورد جراحي قرار مي‌گيرد و چگونه؟ اين جراحي چه پيامدهايي خواهد داشت؟ مطرح مي‌شود.

بايد گفت زماني كه تصميم گرفته مي‌شود ديد چشم اصلاح شود بهترين قسمتي كه براي جراحي مي‌توان انتخاب كرد بخشي است كه به طور طبيعي جراح راحت‌تر به آن دسترسي پيدا مي‌كند و اين بخش، سطحي‌ترين و اولين ناحيه خارجي چشم، بخصوص قرنيه است.

قرنيه و عدسي چشم كه هر دو در قسمت پيشين كره چشم قرار گرفته‌اند، بافت شفاف و محدبي دارند كه سبب شكست نوري مي‌شود كه به چشم مي‌رسد و شكست نور در اين قسمت موجب تشكيل تصويري واضح در شبكيه چشم كه در بخش داخلي قرار گرفته است مي‌شود و اين تصوير به مغز مخابره و سپس درك مي‌شود.

قرنيه سهم بيشتري در شكست نور بعهده دارد و در اين نوع جراحي ساختمان قرنيه به كمك ليزر طوري اصلاح مي‌شود كه ضريب شكست نور براي مشاهد يك تصوير روشن تنظيم شود.

اولين شرط لازم براي جراحي آن است كه چشم بيمار تنها به ضعف بينايي دچار و از نظر ساختماني سالم باشد.

جراحي با ليزر مي‌تواند مشكل دوربيني چشم را تا سه ديوپتري و حداكثر تا چهار ديوپتري اصلاح كند و بيشتر از اين نبايد جراحي شود و نزديك بيني را تا ‪ ۱۰‬ديوپتري مي‌توان اصلاح كرد، بنابراين در نزديك بيني دامنه بيشتري قابل جراحي است و چشم‌هاي آستيگمات بين چهار تا شش ديوپتري را نيز مي‌توان به كمك ليزر اصلاح كرد.

دوپتري واحدي است كه توسط آن ضريب شكست نور در چشم اندازه‌گيري مي‌شود و اين واحد در دوربيني با علامت مثبت و در نزديك بيني با علامت منفي نمايش داده مي‌شود.

البته در چشم‌هايي كه شماره آنها بالا است بايد گفت كه اين خطر وجود دارد كه قرنيه نازك شود و چشم براي هميشه آسيب ببيند، كه به طور حتم مشكلات زيادي را به همراه خواهد داشت.

بهترين زمان جراحي فاصله سني بين ‪ ۲۵‬تا ‪ ۵۰‬سالگي است و تا ‪ ۲۵‬سالگي ضعف بينايي افزايش پيدا مي‌كند و بهتر است در مورد جراحي افراد كمتر از ‪ ۲۵‬سال با دقت و احتياط بيشتري تصميم‌گيري كرد.

بعد از ‪ ۵۰‬سالگي با افزايش سن، قدرت عضلات تنظيم‌كننده ضريب شكست نور در عدسي كاهش مي‌يابد كه موجب پير چشمي مي‌شود.

جراحي با ليزر از اين سن به بعد نتيجه چندان مثبتي به همراه نخواهد داشت و در نهايت جراحي ليزر، جراحي است كه توسط آن تنها ضريب شكست نور براي تشكيل تصويري دقيق تر تغيير داده مي‌شود.
     
  
زن

 
جكوزي عليه باروري

مردان بچه‌دار شدن آرزوي همه زوج‌هاست و ناباروري، يك بيماري سخت دونفره كه كلي هزينه و دردسر خاص خودش را دارد.به همين دليل است كه محققان در سراسر دنيا دنبال متهم‌هاي اصلي ناباروري مي‌گردند تا به جاي درمان، بتوانند از آن پيشگيري كنند. اين بار محققان دانشگاه كاليفرنيا، انگشت اتهام را به طرف وان‌هاي پر از آب داغ حمام، جكوزي‌ها و حوضچه‌هاي آب‌گرم گرفته‌اند. آنها مي‌گويند حرارت اين مكان‌ها، روي تعداد و كيفيت اسپرم‌ها، حداقل تا چند ماه، تاثير مي‌گذارند و اين چيزي است كه مي‌تواند باروري مردان را كم كند. به گزارش بي‌بي‌سي، اين محققان مرداني را كه به علت ناباروري به اين كلينيك‌ها مراجعه كرده بودند، بررسي كردند. آزمايش‌ها نشان داد در آنهايي كه حداقل 30 دقيقه در هفته در وان پر از آب داغ حمام خيس مي‌خوردند، هم تعداد اسپرم‌ها كم شده و هم شاخص‌هاي كيفيت اسپرم آنها پايين‌تر آمده است. شاخص‌هايي مثل تحرك، اندازه و غيره. بعد از 3 تا 6 ماه خودداري از اين گونه حمام‌ها، در نيمي از اين مردان تعداد اسپرم‌ها 5 برابر شده بود، نكته‌اي كه از نظر دانشمندان يك تاثير فوق‌العاده بود. در اين مردان همچنين تحرك اسپرم‌ها از 12 درصد به 34 درصد رسيده بود كه اين هم قابل توجه بود. نكته جالب اينكه 5 نفر از 6 نفري كه قطع اين حمام‌هاي داغ روي آنها تاثيري نگذاشته بود، سيگاري‌هاي قهاري بودند. محققان مي‌گويند اثر منفي سيگار بر كيفيت اسپرم‌ها آن قدر مهم هست كه ادامه ناباروري اين مردان را بتوان به آن نسبت داد. البته اين كار تحقيقاتي كه در نشريه انجمن اورولوژي برزيل چاپ شده، هنوز براي صدور حكم نهايي براي حمام‌هاي داغ كافي نيست. مهم‌ترين علت آن است كه آناليز اسپرم مردان تنها يكي از عوامل تاثيرگذار بر باروري زوجين محسوب مي‌شود و هم براي بيماران و هم براي پزشك، نتيجه نهايي يعني باروري مهم است. با اين حال آنچه كه در مورد اين مطالعه مي‌توان گفت اين است كه چنين اتهامي چندان هم بيراه نيست. تاثير منفي حرارت بر باروري مردان، از سالها قبل مشخص شده بود. در مطالعات قبلي، كه در سال 1965 انجام شده بود، محققان نشان دادند كه حرارت بالاي حمام مي‌تواند تعداد اسپرم‌ها را به طور موقت پايين بياورد ولي البته روي كيفيت اسپرم‌ها كاري انجام نشده بود. همچنين در هفته‌هاي گذشته، مطالعه‌اي درباره تاثير لپ‌تاپ روي باروري مردان منتشر شده بود كه اين تاثير هم از اثر حرارت روي كيفيت مايع اسپرم ناشي شده بود. دانشمندان مي‌دانند كه اسپرم براي زنده‌ماندن و حفظ كيفيتش، نياز به دمايي اندكي پايين‌تر از دماي 37 درجه بدن دارد. به همين دليل است كه بيضه‌ها، يعني غدد توليدكننده آنها، در كيسه‌هايي به نام اسكروتوم، در خارج محيط داخلي مرد قرار گرفته‌اند. اگر به هر دليلي فرد در محيطي با دماي بالاتر قرار بگيرد، ممكن است روي كيفيت اسپرم‌ها تاثير منفي داشته باشد. بنابراين يك نكته در مورد نتايج چنين مطالعاتي قطعي به نظر مي‌رسد: زوج‌هايي كه مشكل ناباروري دارند، بهتر است به اين موضوع هم توجه داشته باشند. مردان از قرارگرفتن به مدت طولاني در محيط‌هاي با حرارت بالا مثل وان پر از آب داغ دوري كنند. به اين ترتيب شايد بتوانند از نگراني بي بچه بودن و نيز از درمان‌هاي سخت و پرهزينه ناباروري خلاص شوند.
     
  
صفحه  صفحه 13 از 58:  « پیشین  1  ...  12  13  14  ...  57  58  پسین » 
علم و دانش

مطالب پزشکی (آرشیو شماره 1)


این تاپیک بسته شده. شما نمیتوانید چیزی در اینجا ارسال نمائید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA