انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
علم و دانش
  
صفحه  صفحه 14 از 58:  « پیشین  1  ...  13  14  15  ...  57  58  پسین »

مطالب پزشکی (آرشیو شماره 1)


زن

 
ویار یا حالت تهوع در دوران بارداری

دوران بارداری به ندرت طبیعی و بدون عارضه سپری می شود، در بیشتر موارد ناراحتی ها و عوارض گوناگونی پیش می آید که شایع ترین که یکی از آنها داشتن ویار آنها حالت تهوع و استفراغ است علت و راههای جلوگیری از این حالت به شرح زیر می باشد:

برخی از زنان در طول سه ماهه اول حاملگی از دل به هم خوردگی و استفراغ شکایت می کنند. حالت تهوع معمولا هنگام صبح به وجود می آید اما گاهی در ساعات دیگر روز نیز ظاهر می شود.حالت تهوع صبحگاهی، اغلب در شروع بارداری شدیداست اما کم کم کاهش پیدا می کند و از بین می رود.

تخیلات و افکار گوناگون زمان حاملگی همراه با احساس مسئولیت ، مجموعه ناراحتیهای عصبی و روانی را بوجود آورند که به تنهایی و یا همراه عوامل دیگر زمینه را برای به هم زدن سیستم عصبی معده فراهم می کند و بدین ترتیب حالت تهوع را به وجود می آورد.گروهی از پزشکان معتقدند که بدن مادر نسبت به جنین نوعی حساسیت مخصوص پیدا می کند و در نتیجه باعث اختلال در کار دستگاه گوارش ایجاد می کند و حالت تهوع و استفراغ به وجود می آید.این حالت در مادران عصبی مزاج و تند خو و یا آنها که روحیه ای ضعیف دارند شدیدتر است.

چند روش برای جلوگیری از حالت تهوع حاملگی

۱- اگر صبها بعد از بلند شدن از خواب دچار حالت تهوع می شوید، کمی در بستر استراحت کنید و بعد بلند شوید. اگر اشتها داشتید صبحانه را کامل بخورید در غیر اینصورت یک استکان چای یا قهوه گرم همراه چند عدد بیسکویت بخورید و سپس استراحت کنید. فراموش نکنید که استراحت بعد از صرف هر غذا، برای از بین بردن حالت تهوع مناسب است.

۲- چون خالی بوده معده باعث حالت تهوع را بیشتر می کند، تعداد دفعات غذا خوردن را بیشتر کنید و در عوض هر بار مقدار کمتری غذا بخورید و شبها قبل از خواب مقداری بیسکویت کنار تخت بگذارید و تا صبح چند تا از آنها را میل کنید.در ساعتهای ۱۰ صبح و ۴ بعدازظهر مقداری آب میوه یا چای با بیسکویت میل کنید و شبها شام را سبک بخورید و قبل از خواب یک لیوان شیر یا چای میل کنید.

۳- از خوردن مایعات و نوشابه های ولرم خودداری کنید زیرا حالت تهوع را تشدید می کنند در عوض می توانید از مایعات بسیار گرم یا بسیار سرد استفاده کنید.در برخی مواقع خوردن یخ باعث کاهش و از بین رفتن این حالت می شود.

۴- از خوردن غذاهای پر چرب و سرخ شده مانند آبگوشت چرب، آش وکره به مقدار زیاد پرهیز کنید ، همچنین کلم و گل کلم و اسفناج به دلیل سخت هضم شدن در معده ،گاهی باعث ناراحتی معده می شوند ولی مایعات فراوان، سالاد، نان برشته و یا تست یا بیسکویت سبوس دار ، مربا و ژله برای شما مفید است.

۵-یبوست باعث تشدید حالت تهوع می شود. بنابراین رژیم غذایی مناسب و گاهی با استفاده از غذاهای ملین مثل سوپ می توان یبوست را بر طرف کرد.

۶- زنجبیل، حالت تهوع را از بین می‌برد:به گفته دکتر پروانه‌ حیدری کارشناس مامایی خوردن ۴ قاشق چایخوری زنجبیل در طول روز باعث کاهش تهوع صبحگاهی درزنان باردار می شود.

۷- هچنین مصرف گیاه بابونه توسط زنان باردار به عنوان یک آرام‌بخش قوی عمل می‌کند و از حالت تهوع آنها جلوگیری می کند، همچنین التهاب صورت را از بین می‌برد. عصاره این گیاه حاوی آنتی‌باکتریال است که باعث شادابی و سلامتی پوست و بدن می‌شود.

۸- به گفته این پزشک ،برگ تمشک نیزدر تامین انرژی مورد نیاز بدن دردوران بارداری ‌ در تولید شیر، پیشگیری ازسقط جنین و بهبود حالت تهوع موثر است.

۹- برگ گزنه حاوی موادو املاح کمک‌کننده در رشد جنین است و در ااز خونریزی پس از زایمان پیشگیری می کند.علاوه بر آن به کیفیت شیر مادر کمک می کند و باعث تقویت سیستم عصبی و تعادل هورمونی مادر پس از زایمان می‌شود.

۱۰-گیاه رازیانه نیز در رفع حالت تهوع و سوء‌هاضمه در طول دوران بارداری و گوارش نوزاد پس از زایمان تاثیر دارد.

چنانچه حالت تهوع و استفراغ با روشهای ذکر شده رفع نگردید ، حتما به پزشک مراجعه کنید تا تحت درمان قرار گیرید زیرا با ادامه داشتن این حالی، دچار سوء تغذیه در دوران بارداری می شوید.

ویار چیست؟

ویار میل هوسانه ای است که نسبت به بعضی از غذاها پیدا می شود. اگر چه این میل را بعضی از زنان غیر بستن نیز دارند ولی به طور کلی ویار مخصوص دوران بارداری است.حالت ویار نه تنها نسبت به مواد غذایی عادی پیدا می شود ، بلکه گاهی موادی دیگر که جزو غذاها نیستند و برای بدن ضرر دارند مانند گچ دیوار ، خاک ، زغال و.... مورد میل و هوس زن حامله قرار می گیرند.انواع ترشی و غذاهای ترش از جمله موادی هستند که زنان باردار میل و رغبت زیادی به خوردن آنها نشان می دهند.

چه چیز باعث ویار حاملگی می شود؟

به درستی معلوم نیست اما ممکن است علت ان فقر مواد غذایی و یا کمبود مواد لازم در بدن بویژه آهن باشد شاید هم بدن به ان گروه ازغذاهایی که زن میل و هوس می کند احتیاج بیشتری داشته باشد. در هر حال اگر غذای روزانه شما کامل و دارای ویتامین و مواد لازم باشد و از طرف دیگر مرتب و منظم میل شود کمتر به عارضه ویار دچار می شوید. در مواردی که ویار شدید دارید و به خصوص موقعی که وزن بدن شما خیلی کاهش یافته است ، جهت گرفتن دستور و رژیم غذایی به پزشک مراجعه کنید.
     
  
زن

 
یك فوق تخصص گوارش و كبد، مسمومیت‌ های غذایی، اسهال های مسافرت و یبوست را از بیماری‌ های گوارشی شایع در فصل گرما عنوان كرد
و با بیان این كه احتمال بروز مسمومیت ‌های غذایی با مصرف ماهی و انواع كباب ‌ها به ویژه در مسافرت‌ ها بیشتر است، بر مصرف غذاهای كم حجم و مایعات زیاد در این بیماری‌ ها تاكید كرد و گفت: مصرف آنتی بیوتیك و داروهای خوراكی قوی در مسمومیت‌ های غذایی توصیه نمی‌ شود.
دكتر حسین خدمت، در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان ایسنا با اشاره به مسمومیت‌های غذایی به دنبال مصرف غذای آلوده، ادامه داد: آشنایی با علایم این بیماری مهم است، زیرا ارائه شرح حال نادرست بیمار به پزشك، ممكن است منجر به تجویز داروهای اشتباه شود. مسمومیت‌های غذایی به ویژه پس از مصرف فست‌ فودها و غذاهای حاوی مواد نگهدارنده ، گاهی به صورت سردرد بروز می‌ كند كه پس از چند ساعت برطرف می ‌شود. انواع شدید مسمومیت‌ های غذایی ممكن است، سردرد همراه با تهوع، استفراغ و یا دل پیچه و اسهال را به دنبال داشته باشند. این در حالی است كه ممكن است همه این علایم در بیمار ظاهر نشوند.
احتمال بروز مسمومیت‌های غذایی با مصرف ماهی و انواع كباب‌ ها بیشتر است

این متخصص گوارش با بیان این كه ظاهر، طعم و بوی طبیعی مواد غذایی دلیلی بر سالم بودن آن ها نیست، ادامه داد: برخی باكتری ‌های موجود در غذا در روده سبب مسمومیت شده و بر سیستم گوارش تاثیر می‌ گذارند. احتمال مسمومیت با مواد غذایی مانند ماهی و گوشت به ویژه انواع كباب‌ها بیشتر است.
در مسمومیت‌های غذایی از غذاهای كم حجم و مایعات زیاد استفاده کنید
وی ادامه داد: همچنین احتمال مسمومیت به دنبال مصرف میان وعده‌هایی مانند بستنی، چیپس، آب میوه و ... كه از دست فروش ‌ها تهیه می ‌شود، بیشتر است. در مجموع در مسمومیت با هر علتی لازم است كه غذاها با حجم كمتر و در دفعات بیشتری مصرف شود. همچنین مصرف مایعات زیاد در مسمومیت‌های غذایی توصیه می ‌شود.
مصرف آنتی بیوتیك و داروهای خوراكی قوی در مسمومیت‌ های غذایی توصیه نمی ‌شود

دكتر خدمت گفت: در مسمومیت ‌های غذایی نیاز فوری به مصرف آنتی بیوتیك و داروهای خوراكی قوی نیست و باید از این امر پرهیز شود، زیرا مصرف داروهای قوی در درمان مسمومیت ‌ها، ممكن است بیماری‌ های بعدی را باعث شود. به عنوان نمونه مصرف داروهای قوی برای درمان اسهال ناشی از مسمومیت‌ ها، ممكن است یبوست شدید و حتی خونریزی ‌های یبوست را به دنبال داشته باشد. در مجموع باید از تجویز داروهای اضافی پرهیز شده و از حداقل دارو استفاده شود.

وی با تاكید بر استفاده از آب های جوشیده و یا آب معدنی در مسافرت‌ها، ادامه داد:‌همچنین به منظور جلوگیری از بروز بیماری‌ های گوارشی در مسافرت‌ها لازم است مواد غذایی و كنسروها قبل از مصرف كاملا، گرم و جوشانده شوند.
تاكید بر مصرف زیاد سبزی و میوه در فصل تابستان

این فوق تخصص گوارش و كبد با تاكید بر مصرف زیاد سبزی و میوه در فصل تابستان گفت: لازم است میوه و سبزیجات قبل از مصرف با مواد شوینده و ضد عفونی كننده، شسته شوند.

وی با بیان این كه معمولا علت بروز اسهال‌ های مسافرت مشخص نمی ‌شود، گفت: در اغلب موارد عدم رعایت بهداشت مواد غذایی و دست آلوده، مهم‌ ترین علت بروز اسهال ‌های مسافرت هستند. در اسهال‌ های مسافرتی نیز به هیچ وجه مصرف آنتی بیوتیك توصیه نمی‌ شود. در درمان این بیماری نیز مصرف مایعات زیاد و غذاهای سالم كم حجم بسیار موثر است و در صورت برطرف نشدن بیماری پس از گذشت دو تا سه روز و یا دل درد شدید در این بیماری، باید با نظر پزشك دارو مصرف كرد.
محدودیت ‌های غذایی در مسمومیت‌ ها و اسهال‌ ها توصیه نمی ‌شود

وی با بیان این كه معمولا در مسمومیت ‌های غذایی و اسهال‌ های ناشی از آن برخی به اشتباه محدودیت ‌های ویژه غذایی را توصیه می‌ كنند، گفت: این در حالی است كه هنگام بروز مسمومیت ‌های غذایی، سیستم گوارشی در شرایط بحرانی به سر می‌ برد و به مواد غذایی بهتری احتیاج دارد، بنابراین مصرف هر ماده غذایی علایم بیماری را تشدید می ‌كند، اما مصرف نكردن مواد غذایی و بهره گیری از رژیم ‌های تغذیه‌ای موقت، سبب حادتر شدن شرایط می ‌شود.
مصرف مایعات كافی برای جبران آب بدن در شرایط گرما لازم است

وی، گرمازدگی را از دیگر بیماری ‌های شایع فصل تابستان عنوان كرد و گفت: در گرمازدگی باید بیشتر به پیشگیری فكر كرد؛ چرا كه گرمازدگی شدید، خطرناك بوده و ممكن است به مرگ بیانجامد. به همین دلیل استفاده از پوشش مناسب و مصرف مایعات كافی به منظور جبران آب بدن در شرایط گرما بسیار لازم است. عدم مصرف آب کافی در گرما می‌ تواند به گرمازدگی و در موارد شدید حتی به نارسایی كلیه و اندام ‌های حیاتی بدن منجر شود.

دكتر خدمت خاطرنشان كرد: استفاده از دوش آب سرد، پاشویه و مصرف زیاد مایعات می ‌تواند در جلوگیری از گرمازدگی بسیار موثر باشد. همچنین فرد گرمازده باید به تدریج به شرایط طبیعی بازگردانده شود.

این فوق تخصص گوارش با بیان این كه یبوست نیز ممكن است به دلیل استرس ‌های مسافرت، عدم دسترسی به سرویس ‌های بهداشتی و عدم دسترسی به میوه و سبزیجات بروز كند گفت: به منظور جلوگیری از یبوست در فصل تابستان لازم است مایعات، میوه و سبزیجات زیادی با رعایت شرایط بهداشتی مصرف شود.
     
  
زن

 
براي درمان پوست آفتاب‌سوخته خود كه اكنون دچار خارش، دردناك و حساس مي‌باشد، مي‌توانيد روش‌هاي زير را امتحان كنيد:
1- از كمپرس شيرخنك استفاده كنيد. پروتئين موجود در شير پوشش محافظت‌كننده‌اي بر روي پوست ايجاد مي‌كند و آن را مرطوب نگه مي‌دارد. از آنجا كه آنزيم‌هاي درمانگر بر روي پوست مرطوب بهتر عمل مي‌كنند، پوست براي درمان بهتر به رطوبت نياز دارد. با اين روش پوست تسكين يافته و احساس سوزش و خارش آن كمتر مي‌شود.

2- روش ديگر براي تسكين آفتاب‌سوختگي، استفاده از مواد غذايي است كه خاصيت ضدالتهابي دارند. نوشيدن چاي سبز و يا آب انار به تسكين پوست كمك مي‌كند. هر دوي اين مواد خاصيت ضدالتهابي و تسكين‌دهنده دارند و هر دو داراي آنتي‌اكسيدان‌هاي قوي مي‌باشند و مي‌توانند در تسكين آفتاب‌سوختگي ناشي از اشعه‌هاي UV موثر باشند.

3- زماني كه پوست در برابر تابش شديد اشعه‌هاي UV خورشيد كوفته شده و صدمه ديده است، بدن به آنتي‌ اكسيدان فراواني نياز دارد كه اين آنتي‌اكسيدان‌ها را مي‌توان با خوردن روزانه چندين واحد ميوه و سبزي تامين كرد. اين آنتي‌اكسيدان‌ها سبب ترميم هر چه سريع‌تر پوست مي‌شوند.

4- استفاده از آنتي‌اكسيدان‌هاي موضعي يكي ديگر از راه‌هاي درمان آفتاب‌سوختگي است. براي صورت خود از آنتي‌اكسيدان‌هايي استفاده كنيد كه مرطوب‌كننده نيز باشند.
5- براي روزهاي اول كه پوست آفتاب‌سوخته درد و سوزش شديدي دارد، مي‌توان از محصولاتي كه داراي گياه «آلوئه‌ورا» هستند، استفاده كرد. اين ماده گياهي براي تسكين و خنك كردن پوست موثر است.

6- اما نكته بسيار مهم: زماني كه پس از چند روز پوست سوخته شروع به كنده شدن مي‌كند، حتما آن را مرطوب نگه داريد و حداقل روزي سه بار آن را با كرم‌ها و پمادهاي مرطوب‌كننده مرطوب كنيد.

7- هرگز وسوسه نشويد پوست‌هاي سوخته را كه پس از چند روز به شكل بافت مرده و شاخي‌شده درمي‌آيند بكنيد. اجازه دهيد خود پوست، خشك شده و ريخته شود، زيرا كندن آنها سبب آسيب بيشتر، پوست مي‌گردد.
8- همچنين تا زماني كه مراحل پوست‌اندازي پوست‌هاي سوخته شما تمام نشده از محصولاتي مانند رتينوئيد، اسيد گليكوليك و اسيد ساليسيك استفاده نكنيد، زيرا پوست در مرحله‌اي است كه بسيار حساس شده و اين محصولات موجب حساسيت بيش از حد آن مي‌شود.
9- و اما نكته آخر و مهم‌تر اينكه پس از بهبودي، ديگر اجازه ندهيد پوست‌تان مجددا دچار آفتاب‌سوختگي شود. با استفاده از ضدآفتابي كه بتواند پوست شما را در برابر هر دو اشعه مضر نور خوشيد (UVA و UVB) محافظت كند، از آفتاب‌سوختگي پوست خود جلوگيري كرده و فراموش نكنيد كه هر دو ساعت يكبار ضدآفتاب را تجديد كنيد؛ به‌خصوص اگر زياد عرق مي‌كنيد و يا اهل شنا كردن هستيد، حتما اين نكته را به خاطر بسپاريد.
     
  
زن

 
نصب شماره تلفن مراكز بهداشتي - درماني در منظر عموم الزامي شد

كليه مراكز بهداشت تابعه ملزم به نصب شماره تلفن مركز بهداشتي - درماني منطقه در ديد مردم شدند.

به گزارش سرويس «بهداشت و درمان» خبرگزاري دانشجويان ايران،‌ روابط عمومي وزارت بهداشت اعلام كرد: در راستاي مشاركت مردمي در امر فعاليت‌هاي مربوط به وضعيت بهداشت محيطي مراكز تهيه، توزيع و عرضه مواد غذايي و اماكن عمومي به ويژه اماكن بين راهي كليه مراكز بهداشتي تابعه طي بخشنامه‌اي از سوي دفتر سلامت محيط و كار ملزم به نصب شماره تلفن مركز بهداشتي درماني در منظر ديد عمومي شدند تا از اين طريق با توجه به شعار سال بهداشت جهاني مبني بر «همه با هم براي سلامتي» ارتباط مردمي در راستاي ارتقاي وضعيت بهداشت محيطي و بهداشت مواد غذايي در سطح عرصه برقرار شود.

============================

ژن‌ها نقش مهمي در بي‌اشتهايي ايفا مي‌كنند

محققان مي‌گويند، ژنتيك نقش مهمي در بي‌اشتهايي عصبي ايفا مي‌كند.

بي‌اشتهايي عصبي هراس بيش از حد از اضافه وزن است كه موجب مي‌شود بسياري از زنان جوان خود را تا حد مرگ گرسنه نگه دارند.

به گزارش خبرگزاري رويترز از شيكاگو ، محققان دانشگاه كاروليناي شمالي در چاپل هيل با بررسي دوقلوها در سوئد دريافتند احتمال ابتلا به اين اختلال تغذيه‌اي تا ‪ ۵۶‬درصد سابقه خانوادگي دارد و در ‪ ۴۴‬درصد موارد عوامل ناشناخته‌اي نقش دارند.

در بي‌اشتهايي كه يك اختلال تغذيه‌اي است بيمار دچار ترس شديد از چاقي و بيزاري از غذا مي‌شود و يكي از شايعترين اختلالات رواني است.

محققان دريافتند بي‌اشتهايي يك اختلال رواني ارثي است كه با پيدايش اختلال عصبي اوليه كه مشخصه آن كاهش عزت نفس، بي‌ثباتي عاطفي و احساس افسردگي، بي‌اشتهايي و احساس گناه است به وجود آن پي مي‌برند.

اين يافته‌ها بر پايه بانك اطلاعاتي بيش از ‪ ۳۱‬هزار دوقلو كه در فاصله زماني ‪ ۱۹۳۵‬و ‪ ۱۹۵۸‬در سوئد به دنيا آمده‌اند بدست آمده است.

محققان به اين نتيجه رسيدند ‪ ۱/۲‬درصد از زنان در اين گروه و كمتر از يك درصد مردان به اين اختلال مبتلا هستند.

مشروح اين گزارش را مي‌توانيد در مجله "‪of General Psychiatry‬ ‪ "Archives‬بخوانيد.
     
  
زن

 
کم خونی و فقر آهن

بعضی از علایم كم‌خونی فقر آهن عبارتند از: رنگ پریدگی پوست، زبان و مخاط داخل لب و پلك چشم‌ها، خستگی زودرس، سرگیجه و سردرد، خواب رفتن و سوزن سوزن شدن دست و پاها، حالت تهوع و در كم‌خونی شدید گود شدن روی ناخن(ناخن قاشقی).
درمان كم‌خونی ناشی از فقر آهن :
برای درمان كم‌خونی از چند روش استفاده می‌شود كه بهترین و كم‌خطرترین آن‌ها استفاده از مكمل‌های خوراكی است. درمان با نمك‌های ساده آهن مثل سولفات فروی خوراكی كاملا موثر بوده و به شكل قرص، كپسول یا مایع است و باید مصرف آن‌ها تا چندین ماه ادامه یابد.
چنانكه این قرص‌ها با معده خالی مصرف شوند جذب آن‌ها بهتر و بیشتر صورت می‌گیرد، ولی در این حالت سبب تحریك معده و بروز مشكلات گوارشی می‌شوند. عوارض گوارشی ناشی از مصرف آهن نظیر تهوع، دل پیچه، سوزش قلب، اسهال یا یبوست را می‌توان به حداقل رساند، به شرطی كه آهن را با میزان بسیار كم مصرف كرده و به تدریج به میزان آن افزوده تا به حد مورد نیاز بدن برسد. بهتر است قرص آهن در آخر شب قبل از خواب استفاده شود تا عوارض ناشی از آن كاهش یابند.
ویتامینC جذب آهن را افزایش می‌دهد. به همین دلیل معمولا مصرف ویتامین C به همراه آهن پیشنهاد می‌شود. علاوه بر درمان دارویی باید به میزان آهن قابل جذب در غذا نیز توجه كرد. جذب آهن غذا اغلب تحت تاثیر شكل آهن موجود در آن می‌باشد. آهن موجود در پروتئین‌های حیوانی مانند گوشت گاو، ماهی، پرندگان بیشتر جذب می‌شود، در حالی كه جذب آهن پروتئین‌های گیاهی مانند سبزی‌ها و میوه‌ها كمتر می‌باشد. باید توجه داشت كه ویتامینC جذب آهن سبزی‌ها و میوه‌ها را بیشتر می‌كند. مصرف چای همراه یا بلافاصله بعد از غذا می‌تواند جذب آهن را تاحدصفر تا پنج درصد كاهش دهد.
قهوه، تخم‌مرغ، شیر و لبنیات، نان گندم، حبوبات و فیبرهای غذایی جذب آهن را به علت تشكیل كمپلكس‌های نامحلول كاهش می‌دهند. بنابراین فرآورده‌های حاوی آهن، طی یك ساعت قبل یا دو ساعت بعد از مصرف هر یك از این مواد نباید مصرف شود.
منابع غذایی آهن دار :
منابع غذایی آهن‌دار عبارتند از جگر، قلوه، گوشت قرمز، ماهی، زرده تخم‌مرغ، سبزی‌های دارای برگ سبز تیره مانند جعفری، اسفناج و حبوبات، مثل عدس و لوبیا همچنین میوه‌های خشك (برگه‌ها) بخصوص برگه زردآلو و دانه‌های روغنی.

در درمان فقر آهن ابتدا باید به دنبال علت زمینه ای آن گشت و در صورت یافتن علت علاوه بر درمان با ترکیبات آهن علت زمینه ای باید برطرف شود. در صورتی که پاسخ به ترکیبات آهن خوب نباشد و یا ناکافی باشد می بایست یک ارزیابی مجدد و دقیق از بیمار به عمل آید برای وجود هر یک از موارد زیر:
خونریزی مستمر
نقص د رجذب آهن ( سوء جذب گوارشی )
وجود یک اختلال التهابی
صدمه مغز استخون
بنابراین می بایست مجددا به یک پزشک متخصص اطفال مراجعه نمایید تا بررسی های کاملتری صورت گیرد.
درمان کم خونی با خوراکی گیاهی
عسل: با خوردن عسل در مدت بسیار کمی به تعداد گلبولهای قرمز 25 - 8 درصد افزوده میشود.
·پسته: پسته موجب افزایش خون می‌شود.
فندق: فندق خون افزای خوبی است و رنگ چهره را می‌گشاید.
دمکرده برگ با پوست سبز گردو موجب افزایش تعداد گلبولهای قرمز می‌شود.
عدس: یکی از مواد خوراکی افزایش دهنده گلبولهای قرمز خون است.
از مواد خوراکی دیگر می‌توان به این موارد اشاره کرد: نخود سبز ،زرد آلو ، گردو ، خرما‌ ، شلغم ، کلم و خوراک جو.
آهن :
ماده معدنی مهم است که کمبود آن منجر به کم خونی احساس خستگی و ضعف می گردد . آهن در انواع گوشتهاوتخم مرغ وغلات سبوس دار سبزی وجود دارد آهن موجود در فرآورده های گوشتی جذب خوبی دارد اما
برای جذب بهتر آهن موجود درسایر مواد غذایی مصرف میوه و سبزی سرشارازویتامین C همراه غذا توصیه می شود.
     
  
زن

 
همايش «جديدترين دستاوردهاي درمان ديابت» در امارات گشايش يافت

با حضور شيخ نهيان بن مبارك آل نهيان وزير آموزش عالي امارات اولين همايش بين‌المللي «جديدترين دستاوردهاي درمان ديابت» در شهر العين امارات گشايش يافت.

به گزارش ايسنا به نقل از روزنامه البيان چاپ امارات در اين همايش بيش 650 متخصص و كارشناس بيماريهاي ديابت از 45 كشور جهان حضور دارند.

در اين همايش كارشناسان و متخصصان به مباحث جديدترين دستاوردهاي درمان ديابت، دارو درماني، ورزش و ديابت، عوارض بيماري ديابت، فوايد وعوارض انسولين، جلوگيري از قطع پا در بيماران ديابتي خواهند پرداخت.

كارشناسان و متخصصان بيماريهاي ديابتي تا 18 اسفند ماه به بحث و رايزني خواهند پرداخت.

شايان ذكر است كه يك چهارم جمعيت امارات از بيماري ديابت رنج مي برند.
=====================================

مواد غذایی مفید برای کاهش بیماری قلبی و دیابت

جام جم آنلاین: نتایج یک مطالعه نشان میدهد یک رژِیم غذایی سرشار از غلات سبوس دار احتمال ابتلا به دیابت و بیماری قلبی را کاهش می دهد.
در میان بیش از 900 زن و مرد سالم کسانی که بیشترین مصرف غلات سبوس دار را داشتند سطوح کلسترول پایین تر و شاخص های ختلف بیماری قلبی و کنترل بهتر قند را داشتند.
این نتایج نشان مید هد در افرادی که دریافت غلات سبوس دار بالاست احتمال دیابت و بیماری قلبی کمتر است. در این مطالعه مشخص شد این افراد میزان کمتری پروتئین هوموسیستئین که با بیماری قلبی و سکته مغزی ارتباط دارد را داشتند.

علاوه بر سطوح مناسب تر کلسترول و قند خون ، میزان انسولین و پپتید - سی که مارکر تولید انسولین است در میان مصرف کنندگان غلات سبوس دار کمتر بود.
بنابراین مطالعه فوق نیز مصرف محصولات غلات سبوس دار را بجای محصولات پلایش شده برای پایین نگه داشتن قند خون و کلسترول توصیه می کند.
     
  
زن

 
آیا میدانید ریحان خاصیت ضد پیری دارد؟

ریحان خاصیت ضد پیری دارد
استفاده از گیاه ریحان در رژیم غذایی به جوان ماندن بدن کمک می کند.
به نقل از تلویزیون فاکس نیوز، نخستین مطالعات رسمی درباره گیاه ریحان، خاصیت ضد اکسیدان و ضد پیری آن را آشکار کرده است.
این مطالعات همچنین نشان داد، ریحان در از بین بردن مواد شیمیایی مولد سرطان و محافظت از سیستم ایمنی بدن موثر است.
به گزارش فاکس نیوز، ریحان در هند باستان گیاهی مقدس تلقی می شد و مردم از آن برای درمان سرماخوردگی، تب، سردرد، دل درد، بیماری های قلبی ، آسم و ورم مفاصل استفاده می کردند.

================================

نوشيدني‌هاي بدون قند به كاهش وزن جوانان كمك مي‌كند

طبق آخرين بررسي‌هاي پژوهشگران در بيمارستان اطفال در بوستون بر روي مشكل چاقي و اضافه وزن كودكان و نوجوانان، كاهش مصرف نوشيدني‌هاي حاوي قند در نوجوانان مي‌تواند به كاهش وزن آنها كمك كند و روند رو به رشد چاقي در كودكان را متوقف كند.

بر اساس آمار دولت فدرال آمريكا اين پژوهش همزمان با شرايط همه‌گيري چاقي در اين كشور در هفته جاري در مجله پدياتريك منتشر شده است.

اين محققان دريافته‌اند كه نوشيدني‌هاي بدون كالري خانگي در كاهش وزن نوجوانان تاثير بسزايي دارد.

اين محققان تاكيد مي‌كنند كه فقط آموزش دادن به نوجوانان براي پرهيز از خوردن قند و شيريني كافي نيست بلكه بايد نوشيدني‌هاي فاقد كالري در منزل در دسترس باشند و والدين شاهد كاسته شدن از وزن فرزندان چاق خود باشند.

در اين بررسي 103 نوجوان با ميانگين سن 13 تا 18 سال از چندين دبيرستان در شهر بوستون حضور داشته‌اند. تمام اين محصلان در آزمايش حضور داشتند اما آنهايي كه از نوشيدني‌هاي بدون قند استفاده نكرده بودند افزايش وزن داشتند.
     
  
زن

 
زوج‌هاي نابارور احساسات منفي بيشتري نشان مي‌دهند

نتايج مطالعات مختلف نشان مي‌دهد زوجهاي نابارور ميزان بالاتري از احساسات هيجاني منفي را نشان مي‌دهند و همين امر ممكن است احتمال بارور شدن آنها را كاهش دهد.

بر اساس يك تحقيق كه توسط دكتر "بهزاد قرباني" و دكتر "جمال شمس" انجام و در دومين سمينار اهداي گامت و جنين ارايه شد،ميزان بروز شادي در ميان افرادي كه در روند درمان ناباروري شكست مي‌خورند نسبت به افراد ديگر به وضوح پايين تر است.

در مطالعات مختلف زنان را در دو گروه نابارور و گروه كنترل مورد بررسي قرار داده‌اند.گروه نابارور زناني با مشكلات ناباروري هستند كه در انتظار ‪ ART(‬روش‌هاي نوين درمان ناباروي) به سر مي‌برند و گروه كنترل زناني با توزيع سني مشابه مي‌باشند كه حداقل يك فرزند داشته و سابقه‌اي از ‪ART‬ نداشته‌اند.

در اين تحقيق،اين دو گروه از طريق تكميل پرسشنامه مورد ارزيابي و مقايسه قرار گرفتند و نتايج نشان داد گروه نابارور ميزان بالاتري از احساسات منفي را بروز مي‌دهند.

بر اساس اين تحقيق روابط جنسي و زناشويي زوج در گروه نابارور بيشتر تحت تاثير قرار گرفته بود.همچنين در زمان مشاوره رضايتمندي ذهني در گروه نابارور بخصوص زنان با سابقه ‪ IVF(‬لقاح خارج رحمي) ناموفق قبلي اختلاف معناداري را با گروه كنترل نشان مي‌داد.

در اين زمينه خلق افسرده،حافظه و تمركز ،اضطراب و ترس و نيز جذابيت از نگاه ديگران بارزتر بود.شيوع اختلال افسردگي در گروه نابارور ‪ ۲۵‬درصد بدست آمد در حاليكه در گروه كنترل ‪ ۶/۸‬درصد بود.

از مطالعات مختلف اينطور برآورد مي‌شود كه زنان برخوردار از مشكلات باروري بخصوص آنهايي كه جهت درمان خود تلاش مي‌كنند اما موفق نمي‌شوند، آشفتگي هيجاني پيدا مي‌كنند.

اين امر ضرورت يك مشاوره حرفه‌اي را مي‌طلبد كه نه تنها بر احساسات و تجارب كنوني بلكه بر سوابق گذشته زوج در خصوص نحوه برخورد با اين موضوع توجه نمايد.

بر اساس اين تحقيق از آنجا كه اثبات نشده واكنش‌هاي رواني جدي در اين افراد شايع باشد لذا انجام مشاوره‌هاي رواني و اجتماعي مناسب مي‌تواند نقش بسزايي در آماده‌سازي اين افراد پيش از درمان ،حين درمان و پس از انجام اقدامات درماني ايفا نمايد.

نتايج اين تحقيق كه توسط دكتر "بهزاد قرباني" متخصص روانپزشكي و دكتر "جمال شمس" عضو مركز تحقيقات علوم اعصاب دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي انجام شد در دومين سمينار اهداي گامت و جنين ارايه گرديد.

دومين سمينار سراسري اهداي گامت و جنين توسط پژوهشكده ابن سينا و با همكاري دانشكده حقوق دانشگاه تهران ‪ ۱۰‬و‪ ۱۱‬اسفندماه سال جاري در دانشگاه تهران برگزار شد.
     
  
زن

 
بخش نوزادان بيمارستانها سال آينده تجهيز مي‌شود

معاون سلامت وزارت بهداشت اعلام كرد: تجهيز بخش نوزادان بيمارستانها از برنامه‌هاي سال 85 است.

به گزارش خبرنگار «بهداشت و درمان» خبرگزاري دانشجويان ايران، دكتر سيد مؤيد علويان امروز در كميته كشوري ارتقاء سلامت مادران و نوزادان با اعلام اين خبر اظهار كرد: براي دستيابي به اين امر به تامين منابع انساني، مالي، فضاي فيزيكي، برنامه نظارت، پايش، پيگيري و مداخلات نياز است.

وي با اشاره به ضرورت وجود همكاري بين بخشي كميته كشوري ارتقا سلامت مادر و نوزاد گفت: در صورت برنامه ريزي امكان رسيدن به تعهدات وجود دارد و بخش سلامت هم نظير ساير بخشها بايد از رشد كافي برخوردار شود.

دكتر مرندي از اعضاي كميته كشوري با اشاره به موفقيت اجراي طرح سطح بندي خدمات در دنيا گفت: اين طرح به كشورهاي اروپايي، صنعتي و در حال توسعه تسري يافت كه مقرون به صرفه‌ترين راه براي كاهش مرگ نوزادان محسوب مي‌شود.

وي با توضيح اين كه در سطح يك مادران و نوزادان بي خطر، در سطح دو مادران و نوزاداني كه پيش بيني مي‌شود كم خطرند و بالاخره در سطح سوم مادران و نوزادان پرخطر و نيازمند به گروه فوق تخصصي تحت ظرفيت قرار مي‌گيرند، تصريح كرد: اجراي درست اين طرح مستلزم شناسايي و نياز سنجي دقيق مناطق است اين در حاليست كه كمي تاخير در اجرا مي‌تواند به بروز اقدامات نادرست در دانشگاه‌ها و استانها منجر شود.
     
  
زن

 
تازه‌ترين اخبار آنفلوانزاي مرغي در كشورهاي مختلف جهان

وزير اطلاعات نيجريه اعلام كرد ويروس مرگبار آنفلوانزاي مرغي به سمت جنوب اين كشور گسترش يافته و پرندگان را در سه ايالت ديگر آلوده كرده است.

يك كارشناس روسي نيز احتمال بروز يك بيماري جهانگير آنفلوانزاي انساني را بسيار زياد دانست و از دولت روسيه خواست به ذخيره دارو و آماده كردن تخت‌هاي بيمارستانها بپردازد.

"دميتري لووو" مدير موسسه ويروس شناسي انجمن علوم روسيه گفت: باهر نوع قرنطينه‌اي نمي‌توان از وقوع يك بيماري جهانگير پيشگيري كرد.

در آلمان نيز وزارت كشاورزي اين كشور اعلام كرد، دو گربه ديگر بر اثر آلودگي به ويروس اچ‪۵‬ان‪ ۱‬آنفلوانزاي مرغي تلف شدند.

لاشه اين دو گربه در جزيره روگن در درياي بالتيك كشف شد. در اين محل پنجشنبه گذشته لاشه گربه‌اي كه براثر آنفلوانزاي مرغي تلف شده بود پيدا شد.
     
  
صفحه  صفحه 14 از 58:  « پیشین  1  ...  13  14  15  ...  57  58  پسین » 
علم و دانش

مطالب پزشکی (آرشیو شماره 1)


این تاپیک بسته شده. شما نمیتوانید چیزی در اینجا ارسال نمائید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA