انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
علم و دانش
  
صفحه  صفحه 24 از 58:  « پیشین  1  ...  23  24  25  ...  57  58  پسین »

مطالب پزشکی (آرشیو شماره 1)


زن

 
استفاده‌ي بيش از يك ساعت از تلفن همراه در طول روز مي‌تواند موجب ابتلا به تومور مغزي ش

نتايج جديدترين مطالعات انجام شده نشان مي‌دهد، استفاده‌ بيش از حد از تلفن همراه مي‌تواند موجب افزايش خطر ابتلا به تومور مغزي شود.

به گزارش سرويس فناوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، محققان موسسه‌ي‌ ملي سوئد حدود ‌٢٠٠٠ نفر از افرادي كه از تلفن همراه به ميزان زياد استفاده مي‌كردند را مورد مطالعه قرار دادند‌. از اين تعداد ‌٩٠٥ نفر به تومور مغزي مبتلا بودند كه از هر ‌١٠ نفر، يك نفر آنان به مدت طولاني از تلفن همراه استفاده كرده‌اند.

بر اساس اين مطالعه، افرادي كه به مدت بيش از يك ساعت در روز از تلفن همراه استفاده مي‌كنند، ‌٧/٣ برابر بيشتر از افرادي كه تلفن همراه ندارند، در معرض ابتلا به سرطان هستند.

همچنين افرادي كه به مدت ‌١٠ سال و روزانه به مدت يك ساعت از تلفن همراه استفاده مي‌كنند،‌ در آن سمت از سرشان كه گوشي تلفن همراه را نكه مي‌دارند، مبتلا به تومور مغزي مي‌شوند.

محققان اين موسسه توصيه كرده‌اند، مشتركان تلفن همراه براي كاهش خطر ابتلا به تومور مغزي از گوشي‌هاي هندزفري استفاده كنند تا درصد جذب ارتعاشات راديويي را كاهش دهد.

گفتني است؛ پيش از اين نيز گزارشي منتشر شده بود كه ثابت مي‌كرد استفاده از تلفن همراه هيچ زياني براي كاربران ندارد.
     
  
زن

 
پژوهشگر ايراني بيمارستان كودكان بوستون و همكارانش موفق به كشف سلول‌هاي عامل بيماري آسم شدند

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران


دكتر اميد اكبري، پژوهشگر بيمارستان كودكان بوستون آمريكا و همكارانش در كشف جالب توجهي دريافتند برخلاف تصورات پيشين سلول‌هايي موسوم به NKT كه به طور طبيعي در بدن وجود دارند، عامل ايجاد بيماري آسم هستند.

به گزارش خبرنگار «پژوهشي» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)‌ در حالي كه آسم تنها در آمريكا بيش از 20 ميليون نفر را آزار مي‌دهد و سالانه دو ميليون نفر را راهي بخش‌هاي كمك‌هاي اضطراري بيمارستان‌هاي اين كشور مي‌كند، محققان علوم پزشكي معتقدند كه كشف جديد به مثابه گامي بلند در درك اين بيماري همه‌گير، مي‌تواند افق كاملا جديدي را در به سوي درمان بيماري آسم مي‌گشايد.


دكتر دال اومتسو از بيمارستان كودكان بوستون و از همكاران دكتر اكبري در اين طرح، اظهار داشت: ما دريافته‌ايم كه برخلاف تصورات گذشته آسم به وسيله سلول‌هاي T helper 2 ايجاد نمي‌شود، بلكه به وسيله سلول‌هاي(NKT ( natural killer T cells ايجاد مي‌شود.

دانشمندان اين كشف بزرگ معتقدند كه حقيقتا به وسيله اين كشف مهم هيجان زده شده‌اند.


سلول‌هاي NKT در بخش‌هاي ديگر بدن نيز پيدا مي‌شوند با اين حال يافته‌هاي جالب توجه اين تحقيق كه در شماره اخير نشريه New England Journal of Medicine به چاپ رسيده است نشان مي‌دهد كه وقتي اين سلول‌ها وارد شش‌ها مي‌شوند آسم ايجاد مي‌شود.

دكتر اكبري نيز خاطرنشان كرد: اين سلول‌ها در فرآيند مقابله با بيماري‌ها هم‌چون سرطان بسيار مهم هستند اما آنچه كه ما كشف كرده‌ايم در واقع اين است كه اين سلولها وارد شش‌ها شده و موجب شكل‌گيري بيماري آسم مي‌شوند.

به گزارش ايسنا، در حال حاضر تنها در آمريكا 20 ميليون تن به آسم مبتلا هستند كه تقريبا نيمي از آنها جوانان 18 ساله هستند. اين بيماري تاثير قابل توجهي بر روي جامعه آمريكا داشته به طوري‌كه سالانه بيش از 8/12 ميليون روز درسي در مدارس و 5/24 ميليون روز كاري در سراسر آمريكا از دست مي‌رود.

سلول‌هايNKT در ابتدا به عنوان عامل شكل‌گيري بيماري آسم در موش‌ها شناخته شده بود با اين حال رسيدن به اين نتيجه مهم كه در انسانها نيز تاثير دارد زمان بيشتري برده است.

هم‌چنين دكتر اومتسو از همكاران دكتر اكبري گفت: در حال حاضر متاسفانه هيچ‌گونه درماني براي آسم وجود ندارد تا بتوان اين بيماري را از بين برده و يا سلول‌هاي NKT را در شش‌هاي بيماران مبتلا به آسم كاهش داد.

به گزارش ايسنا، وي در عين حال ابراز اميدواري كرد كه بتوان طي پنج تا 10 سال آينده عملا از اين يافته در مقابله با آسم استفاده كرد.

به گزارش ايسنا، دكتر اميد اكبري فارغ‌التحصيل دانشگاه كالج لندن در انگليس بوده و مدارك خود را در رشته ميكروب‌شناسي بهداشي عمومي ميلادي و مدرك دكتري را نيز در شاخه ايمني شناسي مولكولي از موسسه تحقيقات پزشكي لندن در انگليس در سال 1988 ميلادي كسب كرد.

وي پس از اخذ مدرك دكتري فعاليت‌هاي تحقيقاتي خود را در دانشگاه استنفورد آمريكا ادامه داد و به درجه يك دانشمند برجسته ارتقا يافت.

اكبري اخيرا به عنوان استاديار در مدرسه پزشكي هاروارد آمريكا (Harvard Medical School) و بيمارستان كودكان بوستون (Children"s Hospital of Boston) ‌مشغول به فعاليت بوده است.

اين دانشگر ايراني در سال 2000 ميلادي فلوشيپ انجمن شش آمريكا و در سال 2002 ميلادي نيز جايزه ويژه توسعه تخصص اين انجمن را كسب كرد .

وي هم‌چنين به دليل انجام تحقيقات چشمگير در زمينه آلرژي و ايمني‌شناسي در سال 2005 ميلادي برنده دو جايزه مهم بين‌المللي ( جايزه Pharmacia و جايزه تحقيقاتي Henning Loewenstein Research) شد.

در آزمايشگاه دكتر اكبري توجه ويژه‌اي به فعل‌ و انفعالات مولكولي در سيستم ايمني بدن مي‌شود و در اين ميان بحث بيماري‌هاي آلرژيكي از جايگاه خاصي برخوردار هستند.

به گزارش ايسنا، وي اخيرا تحقيقات گسترده‌اي در زمينه سيستم ايمني دروني و انطباقي بدن انسان داشته است و در اين ميان تحقيقات خود را در سه زمينه مهم از جمله نقش سلول‌هاي پادزهري در تنظيم و تعديل پاسخ‌هاي مربوط به سيستم ايمني بدن و بررسي دقيق سلول‌هاي تنظيم كننده به ويژه TH1 و TH2 متمركز كرده است.
     
  
زن

 
ميوه و سبزيجات بخوريد تا حافظه قوي داشته باشيد

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران


نتايج مطالعات نشان داده است: مواد ضد سرطاني آنتي اکسيدان که به وفور در ميوه و سبزيجات وجود دارد از زوال مغز پيشگيري مي‌کند.

دکتر علي اکبر سهيلي متخصص تغذيه با بيان اين مطلب به خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) واحد علوم پزشکي ايران، گفت: تحقيقات اخير دانشمندان بر روي موش‌ها، خنثي شدن اثر مخرب اکسيدان‌ها را با مصرف مواد غذايي حاوي آنتي اکسيدان همانند ميوه و سبزيجات به اثبات رسانده است.

وي ادامه داد: اکسيدان‌ها يا راديکال هاي آزاد اغلب به وسيله مواد غذايي و گرد و غبار وارد بدن و سپس خون و بافت‌ها شده و با تخريب غشاي سلولي منجر به کاهش عملکرد بافت مي‌شوند.

دکتر سهيلي افزود: به اين ترتيب بافتي مانند بافت مغز ديگر توانايي نگهداري اطلاعات را به مدت طولاني نخواهد داشت.

وي ميوه سيب را از جمله ميوه‌هاي سرشار از آنتي اکسيدان دانست و تصريح کرد: دانشمندان معتقدند مصرف روزانه 2 تا 3 ليوان آب سيب و يا خوردن 2 تا 4 عدد سيب باعث بهبود عملکرد قواي ذهني و ارتقاي حافظه مي شود؛ البته اگر ميوه و سبزيجات ديگر نيز در طي روز استفاده شود، مصرف مقدار کمتر از اين ميوه نيز اکتفا مي کند.

گفتني است قرص هاي مکمل حاوي آنتي اکسيدان هايي همچون ويتامين C،A و E هرگز نمي توانند جايگزين ميوه و سبزيجاتي که منابع طبيعي اين آنتي اکسيدان ها هستند، شوند.
     
  
زن

 
عامل افزايش پوسيدگي دندان در ايران تغيير فرهنگ تغذيه است

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران


عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي تهران گفت: در كشور ما به دليل تغيير فرهنگ تغذيه عامل پوسيدگي دندان در كودكان افزايش يافته است.

دكتر بهمن سراج در گفت‌وگو با خبرنگار «بهداشت و درمان» خبرگزاري دانشجويان ايران، در خصوص دندانپزشكي كودكان گفت: دندانپزشكي كودكان در حقيقت يك مجموعه‌اي از ساير رشته‌هاي دندانپزشكي است و بر اساس رفتارها و خصلت‌هاي خاص دوران كودكي بچه‌ها نيازمند اين هستند كه به شكل خاصي با آنها رفتار شود.

وي ادامه داد: دندانپزشكان از جهت كنترل رفتاري و نوع برخورد با كودكان نيازمند يك سري اطلاعات، علم و آگاهي هستند كه بتوانند شرايط مطلوبي را براي كودكان فراهم كنند.

اين دندانپزشك كودكان در ادامه خاطرنشان كرد: تبليغات تلويزيون و ساير رسانه‌ها در مورد مواد غذايي غير مفيد مثل چيپس، پفك و ... باعث شده بچه‌ها به اين مواد روي بياورند و پوسيدگي دندان در آنها افزايش يابد.

عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي تهران در خصوص انتقال بيماريهايي همچون ايدز و هپاتيت از طريق دندانپزشكي گفت: معمولا وظيفه هر دندانپزشكي اين است كه اطلاعات كاملي را از بيمار خود در خصوص داشتن اين نوع بيماريها پيگير و تا بتواند از انتقال اين بيماري‌ها به افراد ديگر جلوگيري كند.

وي ادامه داد: در كشور ما ايمن‌ترين مطب‌هاي دندانپزشكي، دندانپزشكي كودكان است چون خوشبختانه در كشور ما كودكان كمتر به بيماريهايي همچون ايدز و هپاتيت مبتلا هستند.

دكتر سراج در ادامه افزود: هر دندانپزشكي موظف است براي هر بيماري شرايط ايمني را در نظر بگيرد و تا حد امكان از وسايل يك بار مصرف، استريل و ضد عفوني شده استفاده كند تا كمتر دچار مشكل شود.

عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي تهران در ادامه خاطرنشان كرد: برگزاري آموزش‌هاي دوره‌اي منظم و مدون براي دندانپزشكان مي‌تواند تا حدودي در برخورد با بيماران مبتلا به ايدز و هپاتيت مؤثر باشد.

وي ادامه داد: با توجه به اين كه در كشور ما مراكز خاصي براي بيماران مبتلا ايدز و هپاتيت وجود ندارد و يا محدود است بايد اين مراكز را افزايش داد تا ديگر با چنين مشكلاتي روبرو نشويم.

دكتر سراج در خصوص عفونت فك به ايسنا گفت: عفونت فك همراه با تورم، درد و تب همراه است و چنانچه به طور كامل رسيدگي نشود بايستي جراحي شود تا بتوان اين عفونت را از بين برد.
     
  
زن

 
عمل جراحي لوزه در برخي كودكان به درمان بيش فعالي نيز كمك مي‌كند

اختلالات رفتاري كودكان از جمله بيش فعالي كمبود توجه ‪ ADHD‬گاهي اوقات پس از عمل جراحي خارج كردن لوزه‌ها بهبود مي‌يابد.

به گزارش خبرگزاري رويترز هلث از نيويورك، اين يافته‌ها مويد اين فرضيه است كه مشكلات تنفسي شبانه و درنتيجه كم خوابي در بروز اختلالات رفتاري در طول روز نقش دارند.

هنگامي كه لوزه‌ها بزرگ مي‌شوند مي‌توانند مجاري تنفسي را مسدود كنند.

مشكلات حاد تنفسي مهمترين علت عمل جراحي برداشتن لوزه‌ها در كودكان است.

محققان در يك مطالعه ‪ ۷۸‬كودك پنج تا ‪ ۱۳‬ساله را كه قرار بود لوزه‌هايشان برداشته شود بررسي كردند.

نتايج آزمايشهاي خواب شبانه قبل از جراحي تاييد كرد نيمي از كودكان آپنه انسدادي خواب دارند. در اين اختلال در طول شب تنفس بطور مكرر قطع و وصل مي‌شود و باعث ايجاد صداي خر خر بلند و اغلب خواب آلودگي در طول روز مي‌شود.

ميزان اختلالات رفتاري در اين كودكان نيز بيشتر مشاهده شد. ‪ ۲۸‬درصد كودكان به بيش فعالي كمبود توجه مبتلا بودند. اين ميزان در يك گروه شاهد شامل ‪ ۲۷‬كودك فقط دو درصد بود.

يك سال بعد از عمل جراحي مشكلات رفتاري و خواب اين كودكان تفاوتي با ديگر همسالانشان نشان نداد. ميزان آپنه خواب از ‪ ۵۰‬درصد به ‪ ۱۲‬درصد رسيد و بي‌خوابي آنها نيز بهبود يافت.

جالب‌ترين كشف اين تحقيق اين بود كه نيمي از كودكاني كه قبل از جراحي اختلال بيش فعالي در آنها تشخيص داده شده بود يك سال بعد ديگر به اين اختلال رفتاري مبتلا نبودند.

دكتر رونالد چروين نويسنده اين تحقيق مي‌گويد اين يافته‌ها به اين معني نيست كه عمل جراحي لوزه كليد جادويي درمان بيش فعالي در كودكان است.

چروين كه مسئوليت مركز اختلالات خواب را در دانشگاه ميشيگان در آن آربور به عهده دارد مي‌گويد والدين و پزشكان بايد در كودكاني كه بيش فعالي يا خواب آلودگي شديد در طول روز دارند ، احتمال اختلال خواب را مدنظر قرار دهند.

هنگامي كه كودك خرخر بلند و مزمن يا عادت به تنفس دهاني دارد توجه به اين نكته بسيار مهم است. شمار قابل توجهي از كودكان بيش فعال در صورت توجه به اختلالات خواب آنها بهبود مي‌يابند.

اختلالات خواب و مشكلات رفتاري لزوما در كودكان شركت‌كننده در اين تحقيق مطابقت نداشت. ميزان بيش فعالي كه در كودكاني كه آپنه خواب داشتند مشابه كودكاني بود كه به اين اختلال دچار نبودند. هر دو دسته از اين كودكان بعد از برداشتن لوزه‌ها بهبود يافتند.

اين محققان قصد دارند تحقيقات بيشتري را در اين زمينه انجام دهند.

نتايج اين تحقيق در شماره ماه آوريل مجله ‪ pedidatrics‬منتشر شده است.
     
  
زن

 
شركت‌هاي بزرگ غذايي جهان هيچ علاقه‌اي به سلامتي انسان‌ها ندارند

نتايج پژوهش گروهي از محققان دانشگاه "سيتي" لندن نشان مي‌دهد شركت‌هاي بزرگ توليد مواد غذايي جهان، هيچ علاقه‌اي به سلامتي انسان‌ها ندارند.

به گزارش روز چهارشنبه يك پايگاه اينترنتي، اين تحقيقات كه در ارتباط با بحران جهاني چاقي انجام شد، ‪ ۲۵‬شركت بزرگ توليد اغذيه جهان از جمله شركت آمريكايي "مك دونالد" را متهم كرده كه براي مبارزه با اين معضل تنها به حرف زدن اكتفا كرده‌اند.

در اين گزارش آمده است اغلب اين شركت‌ها دستورالعمل‌هاي سازمان بهداشت جهاني براي مبارزه با چاقي، سرطان و بيماريهاي قلبي را رعايت نمي‌كنند و به نظر مي‌رسد كه آنها حتي "ذره‌اي" به اين موضوع توجه ندارند.

نويسندگان گزارش مي‌گويند: دستورالعمل‌هاي سازمان بهداشت جهاني از شركت‌هاي غذايي انتظارات تازه‌اي دارد كه از آن جمله مي‌توان به ترويج رژيم‌هاي غذايي سالم، بهبود كيفيت محصولات غذايي و بازاريابي و تبليغات مسوولانه اشاره كرد.

تهيه‌كنندگان گزارش حين بررسي ميزان تلاش شركت‌هاي غذايي عليه معضل چاقي به اين نتيجه رسيده‌اند شركت‌هايي كه خود را دوست مصرف‌كنندگان معرفي كرده‌اند در حقيقت جزو بدترين‌ها در اين زمينه بوده‌اند.

توليدكنندگاني كه به دليل فروش محصولات غذايي چاق‌كننده ، پر نمك و قنددار زير فشار قرار داشتند، خود را در زمينه مبارزه با اين مشكل بسيار فعال نشان داده‌اند.

اين تحقيقات نشان مي‌دهد كه شركت‌هاي جهاني اغذيه به اهميت و فوريت تغييراتي كه بايد در فرآورده‌هاي خود اعمال كنند، واقف نيستند.

تهيه‌كنندگان گزارش متذكر شدند كه هزينه تغييرات نبايد بعنوان بهانه مورد استفاده قرار گيرد زيرا گردش مالي كوچكترين اين شركت‌ها، پنج برابر بودجه سالانه سازمان بهداشت جهاني است.

نويسندگان اين گزارش، حساب‌ها، سايت‌ها و گزارش‌هاي سالانه شركت‌هاي بزرگ توليد اغذيه را براي تهيه آن مورد مطالعه قرار داده‌اند.

يافته‌هاي اين گزارش حاكي است با وجود اينكه ‪ ۲۳‬شركت از ‪ ۲۵‬شركت مورد بررسي تمايل خود را به پذيرش مسئوليت‌هاي اجتماعي نشان داده‌اند، كمتر از نيمي از آنها در اين زمينه به مسايل بهداشتي اشاره كرده‌اند.

همچنين تنها ‪ ۱۱‬شركت از ‪ ۲۵‬شركت مورد بررسي، برنامه مدوني در زمينه چاقي يا غذاي كودكان داشته يا نسبت به توليد محصولات سالم‌تر متعهد شده‌اند.

در اين ميان، تنها چهار شركت "كدبري شوئپس"، "دنون"، "نستله" و "يوني لور" سياستي در ارتباط با نحوه تبليغات خود در اين زمينه داشته‌اند.

در زمينه سه معضل اصلي اغذيه تنها ‪ ۱۰‬شركت از تلاش براي كاهش نمك، پنج شركت از كاهش مواد قندي و چهار شركت از كاهش مواد چاق‌كننده خبر داده‌اند.

بر اساس اين گزارش، شركت مك‌دونالد كه بيشترين بحث‌ها در زمينه رژيم غذايي و سلامت حول آن دور مي‌زند، هيچ تعهدي در اين زمينه به جز تغيير حجم وعده‌هاي غذايي از خود نشان نداده است.
     
  
زن

 
فوايد خنده

نگرش ما نسبت به زندگی و توانایی هایمان در راه مقابله با مشکلات بـنـوع روابطمان و بویژه رابطه های صمیمی تر بستگی دارد. زمانیـکه ترشرویی در رابطه ای وجود داشته باشد، هر فردی در زندگی خود احساس خلا پیدا می کند و دلـیـل آن نیـز ایـن امر می باشد که کیفیت زندگی ارتباط شـدیـدی بـر روی تعادل روحی و روانی افراد می گذارد. اگرمیخواهید از زندگی خود راضی باشید، بنابراین باید رابطه ها را شاداب و با نشاط نگه دارید.

آمـار طلاق حاکی از آن است که ما به هیچ وجه در این امرمـوفـق ظـاهر نشده ایم. تقریبا در حدود نیمی از ازدواج ها بـه طـلاق مـنـجر مـی شود و پایان ها ناگواری را به همراه
می آورند. بسیاری از آن ازدواج هایی که به قوت خود باقی می مانند نیز زوجین به ندازه کافی شاد و خوشحال نیستند.

البته باید ذکر کنیم که بیشتر مردم ارزش یک رابطه سالم را می دانند و بدون توجه به اینکه چند بار ممکن است در عشق شکست بخورند، باز هم با امید فراوان به راه خود ادامه داده و به آینده امیدوارند. به همین دلیل مطالبی در این زمینه که در کتابهای مربوط به روابط و بحث ها و برنامه های تلویزیونی وجود دارند، وقت مردم را به خود اختصاص می دهند. و برخی از آنها ممکن است که بر روی زوج های خوشحال و یا ناراحت تاثیر گذار واقع شوند.

اما از میان تمام فاکتورهایی که برای ایجاد جوی مساعد در روابط خانوادگی پیشنهاد می شود یک راه حل وجود دارد که کمتر از آن به عنوان یک مداوا یاد شده. این در حالی است که هر فرد آرزوی آن را می کند و همواره میزان بیشتری از آن را درخواست میکند: خنده

البته واضح است که بیشتر زوج های شاد و خندان به وقایع خنده دار و فیلم های خنده داری که در تلویزیون مشاهده می کنند، می خندند نه به یکدیگر. و مهمتر از هر چیز این است که هیچ گاه به یکدیگر خرده نمی گیرند و سر خودشان را با جوک هایی که از طریق e-mail به دستشان می رسد گرم می کنند.

اما خنده ای که در خانه رشد کند یکی از نیازهای ضروری زوج های ناراحت و غمگین است. خندیدن یکی از نیازهای اولیه و از انواع ضروری آن می باشد که تنها مختص انسان ها می باشد و نشاند هنده زندگی اجتماعی است. (زمانی که هیچ شنونده ای در مقابل شما وجود نداشته باشد هیچ خنده ای هم به وجود نمی آید). خندیدن باعث پیوند دادن انسان ها به یکدیگر می شود. ذهن گوینده و شنونده را با هم هماهنگ کرده و نشان می دهد که از نظر احساسی با هم موافق نظر هستند.

مطالبی که گفته شد همه جزئی از نظریات رابرت پروواین دکترای عصب شناسی میباشد. او معتقد است که بحث خندیدن آنقدر پیچیده است که نمی توان در ازمایشگاه ها در مورد آن بحث کرد. به جای آن او موقعیت های خنده آوری را که به خودی خود ممکن است در زندگی روزمره هر یک از انسان ها رخ دهد را جمع آوری کرده و نتایج آنرا در کتاب خود با نام: کتاب پنگوئن ها (2001) که نوعی تحقیق علمی میباشد به چاپ رسانده است.

خنده یک فضای مثبت احساسی را به وجود می آورد و طرفین نیاز برقراری ارتباط نزدیک تری را نسبت به هم پیدا کرده و از وجود یکدیگر بیشترین لذت را می برند. یکی از نتایجی که دکتر پرووین به آن دست پیدا کرده حاکی از آن است که حتی گوینده ها خیلی بیشتر از شنونده ها از تاثیرات مثبت خندیدن بهرمند می شوند. خنده و شوخی اضطراب و عصبانیت را از بین می برد و راه رسیدن به صمیمت را هموار می سازد.

خنده از طریق قانون های سخت از پیش تعیین شده به وجود نمی آید بلکه در حین مکالمه و برقراری ارتباط است که افراد شروع به خندیدن می کنند. دکتر پرووین معتقد است که: "خنده ارتباطی به خوشمزگی ندارد بلکه در رابطه با ارتباط های اجتماعی است که معنا پیدا می کند."

در این قسمت برخی از یافته های متعجب کننده او را با هم مرور می کنیم

خندیدن امری است که به طور تصادفی رخ می دهد و شما را به نتایج بسیار زیادی می رساند اما یکی از بهترین ره آوردهای آن: در کنار هم جمع کردن مردم می باشد. در حقیقت فواید سلامتی خنده از حمایت های اجتماعی که برای فرد به وجود می آورد نشئت می گیرد.
خنده نقش مهمی در پیوستن دل ها به یکدیگر دارد. مردها عاشق خانم هایی هستند که در حضورشان از ته دل می خندند.
هر دو جنس (چه زن و چه مرد) خندیدن را دوست داشته و بسیار می خندند. اما خانم ها بیشتر از آقایون می خندند – تقریبا در حدود 126 درصد بیشتر از مردها – و آقایون نیز خیلی بیشتر خنده تحویل می گیرند.
خنده خانم ها یکی از مولفه های ضروری برای حفظ یک رابطه سالم می باشد
خنده در زوج ها با افزایش وزن کاهش پیدا می کند.
مثل خمیازه، خنده نیز واگیر دار است. کسی نمی تواند در مقابل آن از خود مقاوت نشان دهد.
یکی از راه های ایجاد خنده (و به طور حتم یکی از قدیمی ترین راه ها) غلغلک دادن است. غلغلک دادن یک امر کاملا اجتماعی است چرا که هیچ یک از ما نمی تواند شروع کند به غلغلک دادن خودش. ما کسی را غلغلک می دهیم تا او نیز در مقابل به این عمل ما واکنش نشان هد. برای اینکه دیگران شما را غلغلک ندهند و به عنوان یک فرد غلغلکی شناخته نشوید باید خودتان انها را غلغلک دهید.
نه تنها تمام مردم از غلغلک خوششان می آید (چه غلغلکی ها چه کسانی که آنها را غلغلک می دهند) بیشتر افراد معتقدند که این عمل نشانه ای از علاقه و محبت است.
احتمالا غلغلک باید ریشه تمام بازی ها باشد. این کار دارای تاثیرات دوجانبه و متقابل می باشد. به عبارت دیگر آهنگ یک ارتباط سالم می باشد. البته می تواند غریزه جنسی را در بزرگسالان تحریک کند.
احساس غلغلکی بودن در سنین میانسالی تا حد بسیار زیادی کاهش مییابد. انسان ها به تدریج شروع به از دست دادن "محرک های لامسه ای" می کنند. دکتر پرووین معتقد است که میل به غلغلک، لمس کردن و شروع بازی، به تدریج ازبین می رود. اما هیچ گاه نباید فراموش کرد که چنین رفتارهایی جزء نقاط حساس عواطف یک فرد به شمار می روند.
بنابراین دفعه اینده که با همسر خود به مشکل برخورد کرده و شروع به جر و بحث نمودید، در اتاق را به شدت به هم نکوبید و خارج نشوید. به جای آن شروع کنید به غلغلک دادن همسر خود. ( قسمت های غلغلکی بدن به ترتیب حساسیت: زیر بغل، شکم، روی دنده ها، پا، زانو، گلو، گردن و کف دست ها می باشد.)
ما می دانیم که این کار مشکلات شما را به طور کلی از بین نمی برد اما می تواند به منزله نقطه شروعی باشد تا شما دونفر در کنار یکدیگر بنشینید و با هم در رفع انها کوشش کنید.
     
  
زن

 
اثرات مخرب كامپيوتر بروي سلامتي

با استفاده زیاد از کامپیوتر می توانید به سندرم تونل مچ یا دردهای گردن یا پشت مبتلا شوید. در این مقاله می خواهیم در مورد انواع بیماری های ناشی از حرکات و فشارهای مکرر صحبت کنیم.

به نظر می رسد که تقریباً همه ی جوانب زندگی ما وابسته به استفاده از کامپیوتر است. به همین دلیلی است که امروزه بیماری هایی ناشی از فشارهای تکراری یا RSL متداول تر شده است. یکی از مهمترین انواع این بیماری ها سندرم تونل مچ و تاندونیت است. هرچند RSL هم می تواند در مشکلات گردن، شانه و کمر و پشت بروز کند. استفاده از کامپیوتر بیش از چند ساعت در روز می تواند باعث ابتلا به این مشکلات شود. همچنین کیبوردهایی که برای بالا بردن سرعت تایپ استفاده میشوند و استفاده مداوم از موس می تواند باعث صدمه زندن به تاندون ها، عصب ها و بافت های دست شود.


در مراحل اولیه، خستگی، بیحسی و ناراحتی عمومی در محل آسیب دیده احساس می شود. خارش، سردی و بی حسی نیز در دست ها احساس می شود. همچنین ممکن است احساس ناتوانی و هماهنگی در دست ها کنید. حتی ممکن است از فرط درد شب ها از خواب بیدار شوید و قسمت آسیب دیده نیاز به ماساژ دادن پیدا کند. این علائم معمولاً بعد از فعالیت طولانی رخ می دهد و پس از اتمام کار خود به خود برطرف می شود. هرچند در طول زمان ناحیه ی آسیب دیده حساس تر و آسیب پذیرتر میشود و حتی فعالیتی غیر مرتبط با آن ناحیه هم باعث بروز درد در آن شود. اگر این عارضه مورد درمان قرار نگیرد، خیلی زود وخیم تر خواهد شد.


بهتر است اگر یکی از این علائم را در خود مشاهده کردید، سریعاً این مسئله را با مشاور پزشکی خود در میان بگذارید. درمان فوری احتمال عوارض وخیم تر را کاهش خواهد داد. بنا بر نواحی آسیب دیده، درمان RSL ترکیبی از درمان ها، حتی شکسته بندی کردن مچ و دست است. در موارد وخیم تر ممکن است عمل جراحی هم مورد نیاز باشد. نوع درمان و شدت آسیب دیدگی در هر بیمار متفاوت است.


راه های بسیاری برای پیشگیری از این آسیب ها وجود دارد. یکی از آن ها این است که مانیتور را دورتر و پایین از محل نشستن خود قرار دهید. صندلی و کیبوردتان باید طوری تنظیم شوند که ران ها و ساعدتان روی هم قرار گیرند. اگر ارتفاع میز مانع این است، بهتر است که کیبورد را روی پایتان قرار دهید.


حتماً صاف بنشینید و از غوز کردن پرهیز کنید. نباید طوری بنشینید که نیاز باشد برای دسترسی به کیبورد یا خواندن آنچه روی مانیتور است به جلو خم شوید. هر از چند گاهی کمی جا به جا شوید یا بلند شده و کمی قدم بزنید.


یکی از اشتباهات متداول این است که مراقب طریقه ی قرارگیریمان نیستیم، به ویژه قرار گرفتن مچ ها و پشتمان. مچتان نباید هنگام تایپ کردن روی جایی قرار بگیرد یا خم شود. هر از چند گاهی به مچ ها باید استراحت بدهید.


یکی دیگر از اشتباهات در رابطه با استفاده از کیبورد هنگامی است که می خواهیم از بعضی دستورها مثلاً 'CTRL-F' یا 'ALT-c'استفاده کنیم. در این مواقع ممکن است بخواهید از یک دست استفاده کرده و انگشتتان را برای تماس با دکمه ی دیگر امتداد بدهید. استفاده ی مداوم و طولانی از این حرکات ممکن است باعث بروز مشکل در دست ها و انگشتانتان شود. حتماً برای تایپ کردن از هر دو دستتان استفاده کنید.


برای جلوگیری از مشکلات کمر و پشت، حتماً صاف پشت کامپیوتر بنشینید. اگر لازم بود می توانید از یک بالشتک تکیه گاه هم استفاده کنید. هر از چند گاهی وضعیت نشستن خود را بررسی کنید.


هنگام تایپ کردن از فونت مناسب استفاده کنید تا نیازی نباشد که برای خواندن مطالب به جلو خم شوید یا قوز کنید. از رنگ های مناسب نیز استفاده نمایید تا باعث ناراحتی چشمانتان نشود.


قرار دادن دستگاه موس نزدیک به کیبورد نیز می تواند از بعضی ناراحتی ها و مشکلات مربوط به گردن و شانه جلوگیری کند.


هنگام استفاده از بازی های کامپیوتری نیز رعایت این نکات ضروری است.


بالا بردن قدرت و انعطاف بدنی، میزان خستگی بدن را کاهش می دهد. پس همواره ورزش کنید.


بعد از اتمام یک روز بلند کاری، در یک وان آب گرم دراز بکشید، یا دوش آب گرم بگیرید. این خستگی شما را از بین خواهد برد.


این موارد را برای فرزندانتان نیز رعایت کنید و حتماً به آنها خاطر نشان شوید که این نکات را رعایت کنند تا مشکلی ایجاد نشود .
     
  
زن

 
لنزهاي چشمي

اگر شما از لنزهاي تماسي استفاده ميكنيد و يا در صدد استفاده از آنها هستيد، احتمال دارد پرسشهايي را در رابطه با آنهـا در ذهـن داشته باشيد. هـمـه ما حرف وحـديـث هـاي فراواني درباره لنزهاي تماسـي بـه گوشمان رسيده است. در ذيل متداولترين پرسشهاي مربوط به آنها را ملاحظه مي كنيد.

1- چرا از لنزهاي تماسي استفاده كنيم؟ به بيان ساده، لـنـزهـاي تـمـاسـي بـه دلايـل گـونـاگوني بر عينك برتري دارند. با لنزهاي تماسي ميدان ديدي وسيع تر بدون حايل و مانع فريم عينك خواهيد داشت، از اعـوجـاج لنزهاي قطور خبري نيست و مطمئنا راحت تر مي باشند. لـنـزهـاي تـمـاسـي نور را باز تاب نكرده و نورهاي خيره كننده چشمان شما را نمي آزارند. هـمـچـنـيـن اثر فريم عينك روي بيني شما به جا نمي ماند. البته ارزان قيمت تر نيز ميباشند.

2- انواع لنزهاي تماسي كدامند؟ لنزهاي متنوعي براي انتخاب موجود ميباشند كه انتخاب آنها به سليقه و سبـك زندگي شما بستگي دارد.

از لحاظ جنس:

لنزهاي سخت ونفوذ پذير نسبت به گاز(RGP): ايـن نـمـونه تـكامـل يافته لنز نوع سخت قديمي ميباشد. اجازه ميدهد اكسيژن به چشمهاي شما برسد،ديد دقيق تر و واضح تري ارائه ميدهند و اغلب اختلالات بينايي را برطرف مي سـازد. همچنين نگهداري و مراقبت از آنها آسان تر است.
معايب: تـمايل به لـغزش و خارج گشتن از كانون و مـعمولا نـيـاز به استفاده مداوم براي ايجاد سازگاري.

لنزهاي تماسي نرم: از پـلاسـتيكهاي انعطاف پذيري ساخته شده اند. معمولا راحت تر و پايدارتر نسبت به RGP مي بـاشند كه آنها را براي زندگي پـر جـنـب و جوش، ايده آل نموده است.
معايب: زياد عمر نميكنند و تمام اختلالات بينايي را نيز برطرف نميسازند.

از لحاظ طول عمر:

لنزهاي طولاني مصرف: مي تـوانـيـد آنهـا را تـا 7 روز بـدون نـيـاز بـه برداشتن( شبانه روزي ) مورد استفاده قرار دهيـد كه در هـر دو نوع سخت و نـرم مـوجـود مي باشند.
معايب: تمام اختلالات بينايي را برطرف نمي سازند. عوارض بيشتري داشته و نـيازمند پيگيري منظم توسط پزشك متخصص ميباشند.

لنزهاي يكبار مصرف: لنزهاي تـمـاسي يـكبـار مـصـرف 24 ساعته هـر روز بايد تعويض گردند. درحالي كه نوع طولاني مصرف آن را ميتوان از 1 تا 6 روز بدون نياز به برداشتن مورد استفاده قرار داد. ايـن كـار سـبـب كـاهش عـفـونتهاي چشمها بواسطه تجمع پروتئين ها و باكتري ها مي گردد.
معايب: كاربرد آنها دشوار بوده و ديد واضح تري نسبت به ديگر لنـزهـاي تـمـاسـي ارائـه نمي دهند.

لنزهاي تعويض دوره اي: نوع بادوام تري از لنزهاي يكبار مصــرف مي باشند. آنها را مي تـوان هـر دو هفته يكبار، ماهيانه و يا هر سه ماه يكبار تعويض كرد. از آنجايي كه تميز كردن آنها آسانتر است، سلامتي چشمها را تضمين ميكنند.
معايب: تمام اختلالات بينايي را تصحيح نميكنند و به وضوح لنزهاي RGP نميباشند.


3- آيا لنزهاي تماسي تمام اختلالات بينايي را برطرف ميكنند؟ لـنـزهـاي تماسي قادر است تمام مشكلات بينايــي كه تـوسـط عـيـنـك قـابل رفـع مـي بـاشـد را تـصـحيـح كند خصوصا نوع RGP آنها. ابتدا لنزهاي تماسي قادر به تصحيح آستيگماتيسم نـبـودنـد اما لنزهاي امروزي را مي توان طوري شكل داد كه به اندازه هـر چـشمي در بيايد. حتي افرادي كه نيازمند لنزهاي دوديدي ( دو كانوني ) هستند، مي تـوانند از لنزهاي تماسي بجاي عدسيهاي دوديدي بهره بگيرند. قسمت بالا براي مشـاهـده فـواصـل دور و قسمت پايين براي مطالعه.

4- آيا مي توان همراه با لنز به شنا كردن پرداخت؟ از لـحـاظ اصـول فـنـي بـلـه. اما بهتر است از آن پرهيز كنيد. باكتري هاي هوازي قادرند به لنـز شـما چسبيده و مـنجر به عفونت چشمها گردند. هرگاه شما ناچار به انجام اين كار شديد، حتـما از عـينك محافظ استفاده كرده و پس از آن لنز خود ضد عفوني كنيد.

5- آيا مشخصات نسخه لنز من همانند مشخصات نسخه عينكم ميباشد؟ خيـر. نسخه لنزهاي تماسي حاوي اطلاعات فراتري از قدرت كانوني ميباشد. شـما هـمچنين مي بـايد شـكل و انـدازه كـره چـشـمتان و در صورتي كه آستيگماتيك نيز باشيد، شـدت انحرافات و اعوجاج را نيز به حساب آوريد.

6- آيا لنزهاي تماسي باعث عوارض چشمي ميگردند؟ خير. در صـورتـي كـه شما از دستورالعمل هاي ارائه شده و طـريـقـه نـگـهـداري صـحيـح لـنـزها بخوبي پيروي كنيد. مشكلات نادري هم كه اتفاق مي افتند معمولا بسبب عدم استفاده و نـگهداري صحيح از لنزها مي باشد. بـرخي افـراد نـيز امـكان دارد به محلول شستشوي لنز آلرژي داشته باشند.

7- آيا امكان دارد لنز پشت چشم گم شود؟ خير. مـلـتـحمـه چـشـم شـمـا ( غـشاء نازكي كه به سمت داخلي پلك متصل است ) از وارد شـدن هر چـيـزي بـه پشت چشم جلوگيري بعمل مي آورد. هرچند اين امكان وجود دارد كه بطور موقت اندكي جابجا گردد.

8- چگونه از لنز نگهداري كنيم؟ با ظهور محلول هاي جـديد شست و شو و مـراقـبت از لنزهاي تماسي، اين كار بسيار آسان گرديده است.

براي لنزهاي نرم:

1- ابتدا دستان خود را بشوييد.

2- يكي از لنزها را خارج كرده و با محلـول تـجـويـز شـده تـوسط پزشكتان آن را شست و شو دهيد. برخي به مالش و برخي تنها به اسپري كردن محلول براي تميزي نياز دارند.

3- لنز را براي بار دوم شست و شو دهيد تا مطمئن گرديد كه پروتئين و گرد و غبار تجمع يافته روي لنزتان كاملا پاك گرديده باشند.

4- آن را در يك كيس لنز پاكيزه اي قرار دهيد كه حاوي محلول ضد عفوني كننده مناسب ميباشد.

5- اين مراحل را براي لنز ديگر تكرار كنيد.

براي لنزهاي سخت:

بـه واسطه نوع جنس، لـنـزهـاي سـخت پروتئين را به خود جذب نكرده و تمييز كردن آنها راحـت تر مـيباشد. مـعمولا تـنها فرو بردن لنز و خيساندن آن درون محلول كـافي خـواهـد بود. بنابراين پزشكتان تنها يك محلول شست و شو بـشمـا خواهد داد. بايد لنزهايتان را هر روز تميز كنيد. لـنـزهاي شـبانـه روزي نـيـز بـه مـحـض بـيرون آوردن از چشم بايد تميز گردند.

6- آيا امكان دارد لنزها به بيرون بيافتند؟ خير.نمونه قديمي لنزهاي سخت گهگاهي از چشمها خارج مي شد اما نمونه هاي امروزي در جاي خود ثابت هستند.

7- هر چند وقت يكبار بايد لنزها را عوض كرد؟ بـسـتـگـي بـه دوام و طـول عـمـر لـنز دارد. بنابراين از توصيه هاي پزشكتان را پيروي كنيد.

8- هر چند وقت يكبار بايد نمره چشم خود را چك كنم؟ بـراي بـررسـي سـلامـتي عمومي چشمهايتان و اطمينان از صحت و كافي بودن نمره آنها به چـك آپ مـنـظم نياز داريد. پزشكتان جدول زماني چك آپ ها را به شما خواهد داد.

9- آيا مي توان از لنزهاي 2 هفته اي بيش از 2 هفته استفاده كرد؟ حتـما دلـيل دارد كه آنها را 2 هفته اي مي نامند. شما حتـما بـايـد از يك جفت لنز جديد هر دو هفته يك بار اسـتفاده نماييد تـا از عـفونت كردن چشمانتان جلوگيري و وضوح ديد آنها را حفظ كرده باشيد.

10- آيا مـي توانم با لنز بخوابم؟ آسيبي به چشمهايم نمي رساند؟ مي تـوانـيـد اما شما با اين كار خود را در معرض عفونتهاي چشمي و خشكي چشم قـرار خـواهـيـد داد. پزشك ممكن است براي شما لنزهاي مخصوص استفاده هنگام خواب شبانه تجويز كند اما به چك آپ هاي مكرر نيازمند خواهيد بود.

11- آيا لنزهاي تماسي يكبار مصرف بهتر است؟ اغلب مردم از لنزهاي يكبارمصرف تعريف و تمجيد فراواني مي كنند به 2 علت: اول آنكه تـعـويـض مـكرر از تـجـمـع اجـسـام خـارجي بروي لنز جلوگيري كرده و عوارض لنزها را كاهش مي دهد. دوم آنـكه لـنـزهـاي يكبار مصرف 24 ساعته به محلول شست و شو نياز ندارند.

12- آيا استفاده از لنزهاي رنگي بدون تجويز پزشك خطرناك است؟ خير. هـرگـاه از لنزي كه مناسب چشمان شما باشد استفاده كنيد، حتـي اگـر بـدون تـجـويـز پـزشـك باشد، ايرادي ندارد ولي استفاده از لنز نامناسب منجر به آسيب چشمهايتان ميگردند.

13- آيا لنز بر عينك مزيت دارند؟ آيا با آن واضحتر نمي بينيم؟ لنزها ديد واضح تري در اختيار شما قرار ميدهند. خصوصا لنزهاي RGP. شما اعوجاج لنز را احساس نخواهيد كرد و از ميدان ديد كامل و وسيعتري نسبت به عينك كه تنها از يك دريچه به دنياي خارج ارتباط دارد، برخوردار خواهيد بود.
     
  
زن

 
زندگي پيش از تولد

اگـر مـايــليد بدانيد كه پيش از تولد در درون رحم چه بر سر
شما آمده اين مقاله را بخوانيد.

زنـدگي شـمـا بـا لـقـاح يـافـتـن يـك اسپرم و يك تخمك آغاز
گــرديده. در اين لحظه 46 كروموزوم با 30 هزار ژن با يكديگر
تركـيب مي گردند تا تمام مشخصات فيزيكي شما همچون
جـنـسيت، تـيـپ بـدن، ويـژگــيهاي چهره، رنگ پوست،مو و
چـشمـان شمـا را تعيـيـن كنـنـد. هنـگـامي كه لقاح صورت
مي گيرد زيگوت ايجاد مي گردد. اين زيگوت يا همان تخمك
بــارور شده تكثير يافته و پس از گذشت 5 روز از يك سلول
به 107 سلول ميرسد.

شما در طول مدتي كه درون رحم قرار داريد توسط كيسه آمنيوتيك احاطه گشته ايد. كيسه آمنيوتيك كيسه اي ست نازك كه درون آن از مايع آمنيوتيك پر گرديده است. وظيفه اين كيسه محافظت از جنين (شما) در برابر صدمات و همچنين تنظيم درجه حرارت بدن جنين ميباشد. شما توسط عضوي بنام جفت كه به شكل يك كيك تخت ميباشد به رحم متصل گرديده ايد. جفت وظيفه تبادل مواد متابوليك را ميان شما و مادر به عهده دارد. در واقع شما غذا، خون، اكسيژن را از مادر دريافت كرده و دي اكسيد كربن وديگر مواد زائد را از طريق جفت دفع ميكنيد. البته شما مستقيما به جفت متصل نشده ايد و اين بند ناف است كه با 2 سرخرگ و يك سياهرگ شما را به جفت متصل ميسازد. تمام سطح بدن جنين نيز از هفته 20 م به بعد كاملا از يك لايه پنيري و مومي شكل پوشيده ميگردد كه از پوست جنين در برابر مايع آمنيوتيك محافظت ميكند. در غير اينصورت پوست جنين بسيار چروكيده خواهد شد.

تقريبا از روز هفتم پس از لقاح جنين ريز در رحم مادر لانه گزيني ميكند. از روز 10م نيز قاعدگي مادر متوقف ميگردد. از روز 18م قلب و چشمها شروع به شكل گيري ميكنند و از روز 21 م به بعد تپش قلب جنين آغاز گرديده و خون جنين را در بدنش به گردش در مي آورد البته اين خون با خون مادر ارتباطي نداشته و گروه خوني متفاوتي نيز دارا ميباشد.

از روز 28م به بعد چشمها، گوشها و سيستم تنفسي شروع به شكل گيري ميكند. از روز 42م اسكلت بدن كامل ميگردد (غضروف) و امواج مغزي قابل ثبت است.

از هفته 5 م دستها، پاها و چشمها شروع به رشد ميكنند. از هفته 7م پلكها و انگشتان شكل ميگيرند و بيني متمايز ميگردد. در هفته 8 م تمام سيستمهاي بدن شكل گرفته اند و رشد ناخنها آغاز ميگردد.

از هفته 11م (ماه دوم) جنين شروع به تنفس مايع آمنيوتيكي ميكند. اين روند تا زمان زايمان ادامه مي يابد. البته كودك با اين عمل خفه نميشود زيرا اكسيژن را از طريق جفت دريافت ميكند. نقش جريان يافتن اين مايع تنها به تكامل و شكل گيري ششها و ديگر اعضاي تنفسي مربوط ميگردد.

* قلب جنين 120 تا 160 بار در دقيقه ميزند.

* در هـــفته 8 م شما بصورت يك انسان با ابعاد مينياتوري
ميباشيد. با 3 ساتني متر قد و وزن يك گرم!

* در هـفـتـه 9 م اثــــر انگشت شما شكل مي گـيـرد و كف
دستتان حساس به لمس ميگردد. اگر كف دست يك جنين
را در اين زمان لمس كنيم جنين دستانش را مشت خواهد
كرد!

* اگر يـك جــنـيـن 8 هفـتـه اي را قـلـقلـك دهيم سرش را
بسمت عقب خم خواهد كرد!

* در هفته 7م تمام جوانه دندانهاي شيري شكل گرفته اند.
و جنين معمولا انگشتان خود را مي مكد!


* جوانه هاي چشايي در شما از هفته 13 م تا 15 م به بعد فعال ميگردند!

* پـس از گـذشـت تنـهـا 14 هـفـتـه از لـقـاح جـنـين قادر به
شـنـيدن است اما از هفته 26 م به بعد جنين قادر است به
صـدا واكـنـش نشـان دهـد. جـالــب است بدانيد جنين درون
رحـم تـمام صداهاي محيط اطراف را همچون شما ميشنود
امـا 10 دسي بـل ضعـيـف تـر. هرگاه جنين در معرض صداي
بـلنـد قـرار گيـرد دست خود را مقابل گوشهايش قرار خواهد
داد! جنين اصوات بم را بهتر از اصوات زير مي شـنـود. الـبته
ايـن پـايان مـاجـرا نيست چرا كه جنين درون رحم در معرض
انواع سرو صدا قرار دارد:صداي قلب مادر،سيستم گوارشي
مادر و تنفس مادر نيز توسط جنين بايد تحمل گردد. تــصوير
روبرو واكنـش جنـيـن را هنـگام شنـيـدن صـداي بـلند نشان
ميدهد:


* جنين انسان از 6 ماهگي به بعد به يك انسان احساسي بدل خواهد گشت.

* از 4 ماهگي به بعد چنانچه شكم مادر مقابل نور شديدي قرار گيرد جنين دستانش را مقابل صورتش خواهد گرفت تا مسير نور را سد كند!

* جنين انسان از هفته 20 م به بعد قادر است مانند يك انسان بالغ درد را حس كند. اما يك جنين 8 هفته اي نيز قادر به احساس درد است. چنانچه كف دست يك جنين را با يك شيء نوك تيز فشار دهيم، جنين دهانش را باز كرده و دستش را نيز ميكشد!

* جنين 9 هفته اي ميتواند سكسكه كند!

* جنين 90 درصد وقت خود را در رحم در خواب سپري ميكند.

* از هفته 11 م به بعد جنين قادر است اشياء را با دستانش بگيرد!

* از هفته 17 م جنين قادر است خواب ببيند!

* از هفته 18 م تارهاي صوتي جنين شكل گرفته و ميتواند گريه كند!

* در هفته 16 م اندامهاي تناسلي جنين كاملا تمايز يافته و كودك ميتواند لگد بزند، شنا كند، بچرخد و يا معلق بزند!

* در ماه 4 و 5 براي نخستين بار مادر حكت جنين را درون شكمش احساس ميكند.

* در هفته 20 م جنين در سر مو داشته ،450 گرم وزن و 30 سانتي متر قد دارد.

* جنين درون رحم ميتواند بخندد و يا خميازه بكشد!
     
  
صفحه  صفحه 24 از 58:  « پیشین  1  ...  23  24  25  ...  57  58  پسین » 
علم و دانش

مطالب پزشکی (آرشیو شماره 1)


این تاپیک بسته شده. شما نمیتوانید چیزی در اینجا ارسال نمائید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA