انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
علم و دانش
  
صفحه  صفحه 31 از 58:  « پیشین  1  ...  30  31  32  ...  57  58  پسین »

مطالب پزشکی (آرشیو شماره 1)


زن

 
تنقلات و ميان وعده هاي نامناسب از مدارس آمريكا جمع مي شوند

ايسنا: قانونگذاران آمريكايي تلاش مي كنند تا براي كاهش تعداد كودكان مبتلا به عارضه چاقي و اضافه وزن، خوردني هايي از قبيل سودا، آب نبات ها، چيپس و ساير تنقلات را از مدارس كشور جمع آوري كنند.
رسيدن به وزن خطرناك و مضر در بين كودكان آمريكايي همچنان رو به افزايش است. در هفته جاري، مركز كنترل و پيشگيري امراض فدرال در گزارشي اعلام كرد كه نرخ چاقي و اضافه وزن كودكان در پسران ۱۸ درصد و در دختران ۱۶ درصد افزايش يافته در حالي كه در ۴ سال گذشته اين رقم ۱۴ درصد بوده است.
قانونگذاران اين كشور از فروش تنقلات و ميان وعده هاي حاوي چربي و شكر فراوان شكايت دارند كه با وعده هاي غذايي مغذي در مدارس به شدت رقابت مي كنند. به گفته اين مقامات مسئول، فروش تنقلات در مدارس خارج از كنترل شده است و اين امر نه تنها باعث آسيب به سرمايه گذاري مسئولان در زمينه برنامه هاي غذايي مدارس شده بلكه با سرعت كودكان و محصلان را به سوي چاقي و ابتلا به بيماري هاي ناشي از آن در آينده سوق مي دهد.
در همين رابطه قانونگذاران اين كشور لايحه اي را براي دپارتمان كشاورزي مبني بر آماده سازي استانداردهاي جديد تغذيه اي براي تمام مواد غذايي كه در مدارس فروخته مي شوند، ارايه كرده اند.
آمارها نشان مي دهد كه امروزه از هر ۱۰ مدرسه ۹ مورد به فروش اين قبيل تنقلات مبادرت مي ورزند.

===========================

سرفه هاى شديد را چگونه متوقف كنيم؟

بيمارى سرماخوردگى و آنفلوآنزا هر دو با سرفه هاى خشك و شديد همراه هستند، اما با رعايت نكات زير مى توان از شدت آن كاست.
۱) مقادير زيادى مايعات رقيق مصرف كنيد.
۲) استشمام و تنفس بخار؛ در يك حمام پر از بخار بنشينيد يا از بخارساز براى مرطوب كردن اتاق خود استفاده كنيد.
۳) تا زمانى كه سرفه مى كنيد، روزانه يك قاشق غذاخورى آب ليمو و عسل را مخلوط كرده و بخوريد.
۴) براى كنترل سرفه، دو يا سه بالش نرم زير سر خود بگذاريد.
چنانچه چند روز متوالى اين نكات را رعايت كرديد، اما همچنان سرفه هاى شديد ادامه داشت، حتماً به پزشك مراجعه كنيد.
     
  
زن

 
شدت نگراني نسبت به مشكلات زندگي منجر به اضطراب فراگير مي شود

ايسنا: انسان بودن به معني نگران بودن است درباره مسائل مالي، سلامت فرزندان، مسائل شغلي و يا حتي نگراني از اين كه به خاطر آورده ايد پريز اتو را به هنگام بيرون رفتن براي گذراندن تعطيلات از برق نكشيده ايد.
اما اگر احساس مي كنيد كه اين نگراني زندگي را به گونه اي مي گذراند كه به ندرت افكار شما درباره موضوعي قبل از اين كه موضوع بعدي براي نگراني تان آغاز شود، پايان مي يابد حتي تا جايي كه ممكن است احساس بيماري جسمي نيز به شما دست دهد، در اين حالت احتمالاً به يك بيماري رواني قابل علاج با عنوان اختلال اضطراب فراگير مبتلا هستيد.
دكتر بوئادي دونلوپ استاديار روانشناسي در كالج طب، دانشگاه ايموري در آتلانتا كه بر روي بيماران مبتلا به اختلال اضطراب فراگير مطالعه مي كند در اين باره اظهار كرد: نگران بودن درباره مسائل زندگي طبيعي است اما افراد مبتلا به اين اختلال به طور مستمر و دايم نگران وقايع آينده هستند. آنها در هنگام مواجهه با اين نگراني شان احساس ناتواني مي كنند و نگراني آنها اغلب با علايم فيزيكي مانند تنش هاي ماهيچه اي، سرعت ضربان قلب، تعريق و لرزش همراه است.

========================

آسپرين درمانى براى همگان مناسب نيست


با وجود تبليغات مكرر مصرف قرص آسپرين براى جلوگيرى از حمله قلبى و سكته براى همگان مناسب نيست. با وجود اينكه قرص آسپرين با ممانعت از شكل گيرى لخته هاى خون خطرناك از ابتلا به حمله قلبى و سكته جلوگيرى مى كند اما عوارضى نظير خونريزى معده، خونريزى مغزى و عدم فعاليت كليه و از كار افتادن آنها را نيز به جاى مى گذارد. بنابراين قبل از اينكه به طور طولانى مدت استفاده از قرص آسپرين را شروع كنيد حتماً با پزشك مشورت كنيد.
     
  
زن

 
ساماندهى تابلوها و نسخه هاى پزشكان سراسر كشور

گروه اجتماعى _ ایران:ساماندهى تابلوها و نسخه هاى جامعه پزشكى سراسر كشور يكى از اولويت هاى مهم كارى سازمان نظام پزشكى در سال جديد است . دكتر محمدرضا نوروزى، دبير شوراى عالى نظام پزشكى كشور در گفت وگو با خبرنگار اجتماعى «ايران» ضمن اعلام اين خبر گفت: از آنجا كه طى ساليان گذشته تابلوها و نسخه هاى پزشكى به صورت دلخواه طراحى و مورد استفاده قرار گرفته است، در حال حاضر تمامى شهرهاى كشور با آشفتگى جدى محيطى در اين خصوص مواجهند. بنابراين سازمان نظام پزشكى پس از تعيين آيين نامه ها و چارچوب هاى قانونى با هماهنگى شهردارى ها ساماندهى و مناسب سازى تابلوها و نسخه هاى پزشكى را به طور جدى دنبال خواهد كرد.
عدم تغيير تعرفه هاى پزشكى تا پايان فروردين
دكتر نوروزى همچنين تصريح كرد: تا زمان اعلام تعرفه هاى جديد بخش دولتى و خصوصى، پزشكان و مراكز درمانى همچنان بر اساس تعرفه هاى سال گذشته عمل خواهند كرد.چرا كه متأسفانه تاكنون قيمت خدمات تمام شده بخش هاى مختلف پزشكى در سال جديد از سوى شوراى عالى بيمه و دولت اعلام نشده است.
معاون آموزشى، پژوهشى سازمان نظام پزشكى كشور در عين حال خاطرنشان كرد: تمامى اعضاى جامعه پزشكى فقط بايد بر اساس نرخ هاى اعلام شده عمل كنند و در غير اين صورت هرگونه دريافت وجوه اضافى تخلف بوده و طبق قانون با متخلفين برخورد خواهد شد.
     
  
زن

 
پيش بينى سرطان ريه در مردان

اندازه گيرى سطح پروتئين واكنشى e در خون مى تواند احتمال خطر بروز سرطان ريه در آقايان را پيش بينى كند.اين آزمايش كه (CRP) ناميده مى شود معمولاً براى تشخيص ميزان رشد زخمهاى غيرطبيعى در مسير عبور هوا و رشد سرطان ريه به كار مى رود.در بيمارانى كه ميزان CRP افزايش پيدا كرده ، احتمال بروز اين بيمارى ۱۰ برابر بيش از بقيه افراد است. اين آ زمايش دريچه جديدى را به روى پزشكان باز كرد تا بتوانند علاج واقعه را قبل از وقوع بكنند.

=======================

فلفل سبز احتمال بروز زخم معده را كاهش مي دهد

ايسنا: زخم معده انهدام و تخريب سطح معده است و بر اساس عمق زخم به دو دسته مزمن يا حاد تقسيم بندي مي شود.
دكتر اسماعيل مشهدي زاده، متخصص گوارش، گفت: زخم معده نوع مزمن يا اروزيون شامل انهدام سطح مخاط و زير مخاط است كه در اين نوع زخم، بافت فيبروز اضافه شده و با تغيير شكل در معده و ايجاد زخم همراه است. نوع دوم زخم معده (حاد) از سطح زخم به لايه هاي زيرين نفوذ پيدا كرده و به عضلات مي رسد. وي افزود: معده با ترشح موكوس و موسين مقدار اسيد HCl را كنترل مي كند. در صورت عدم ترشح اين مواد ميزان اسيد معده زياد شده و ايجاد زخم معده مي كند. مشهدي زاده داروهاي ضد التهابي و ميكروب اچ پيلوري كه در جريان خون اختلال ايجاد مي كند را در بروز زخم معده موثر دانست.
اين متخصص گوارش با بيان اين كه بروز زخم معده در سنين ۴۰ تا ۵۰ سال اكثرا خوش خيم است، توضيح داد: استرس، مصرف داروهاي كورتن، مصرف سيگار و الكل در ايجاد زخم معده خوش خيم اثر مستقيم دارد.
     
  
زن

 
پرخوابى و كم خوابى وخطر ديابت

كم خوابى و پرخوابى مى تواند خطر ابتلا به بيمارى ديابت نوع ۲ را افزايش دهد.مطالعات بر روى ۱۱۰۰ نفر نشان داد، مردانى كه هر شب كمتر از ۶ ساعت مى خوابند يا هر شب بيش از ۸ ساعت چشمانشان بسته است در مقايسه با افرادى كه ۷ تا ۸ ساعت مى خوابند، بيشتر در معرض خطر ابتلا به ديابت نوع ۲ قرار دارند.اين خطر در ميان افرادى كه كم مى خوابند ۲ برابر و در ميان افرادى كه زياد مى خوابند ۳ برابر است البته عوامل ديگرى مثل سن، فشار خون وكشيدن سيگار نيز در كنار طول زمان خواب در ابتلا به بيمارى مؤثر است و چنانچه اين عوامل كاهش پيدا كند، ميزان خواب بر روى مقدار هورمون «تستوسترون» نيز اثر مى گذارد و باعث تغييراتى در آن و درنتيجه ابتلا به بيمارى ديابت مى شود.

============================

علائم كم خونى

كم خونى يكى از اختلالات رايج خونى در دنيا است و وقتى اتفاق مى افتد كه ميزان سلولهاى خونى قرمز سالم بدن كاهش شديدى پيدا مى كند.دلايل ابتلا به كم خونى بسيار زياد است اما اغلب شامل اختلالات ارثى، تغذيه نامناسب و ناكافى يا در معرض مواد و داروهايى سمى قرارگرفتن است.درمان اين بيمارى به علت و نوع خون بستگى دارد و مى تواند شامل مصرف قرصها و مكملهاى آهن يا ويتامين باشد.از علائم اين بيمارى مى توان به رنگ پريدگى پوست ، زرد رنگى، خستگى وسرگيجه و سردردهاى خفيف، اشاره كرد. البته اين عوارض ممكن است مربوط به بيماريهاى ديگر نيز باشد، بنابراين بهتر است در صورت مشاهده اين علائم حتماً با پزشك مشورت كنيد.

=======================

حقايقى در مورد سرماخوردگى

همه ما وقتى سرما مى خوريم، علايمى مثل آبريزش بينى، سرفه، گلودرد و جمع شدن خلط در گلو را تجربه مى كنيم. در اين ميان بچه ها در انتقال بيمارى به دوستان و خانواده نقش خاصى دارند و در ۲ يا ۳ روز اول، بيمارى بسيار مسرى است و پس از گذشت ۸ روز، ديگر مسرى نخواهد بود. وقتى سرما خورديد، سعى كنيد مقدار زيادى مايعات بنوشيد، استراحت كنيد و از داروهاى مخصوص درمان سرماخوردگى استفاده كنيد. عامل ابتلا به سرماخوردگى ويروس است، بنابراين بهترين دارو براى درمان آن، مصرف آنتى بيوتيك است، زيرا آنتى بيوتيكها براى كشتن باكتريها ساخته شده اند، اما هرگز نبايد بدون مشورت با پزشك از اين دارو استفاده كرد.
     
  
زن

 
ژيم غنى از پروتئين و افزايش ميزان ترى گليسيريد

رژيمهاى غذايى غنى از پروتئين كه روزانه مصرف ۲ وعده پروتئين براى تأمين ۳۰ تا ۳۵ درصد انرژى مورد نياز را پيشنهاد مى كنند باعث افزايش ميزان «ترى گليسيريد» مى شود كه عامل مقاومت در برابر انسولين است. مقاومت انسولين زمانى رخ مى دهد كه بدن نتواند به انسولين توليد شده پاسخ بدهد كه اين امر باعث بروز مشكلاتى در تنظيم سطح گلوكز (قند) خون مى شود.
كربوهيدراتهاى نشاسته اى مثل غلات و حبوبات، پاستا و سيب زمينى بايد مقدارى از غذاى روزانه شما را به خود اختصاص دهند، زيرا به شما كمك مى كنند تا احساس سيرى كنيد و مصرف ۵ وعده ميوه و سبزيجات در روز به افراد توصيه مى شود.

============================

مصرف گوجه فرنگى و هويج و كاهش خطر ابتلا به آسم

كارشناسان دريافته اند مصرف مقادير زيادى گوجه فرنگى، هويج و سبزيجات داراى برگهاى پهن خطر ابتلا به بيمارى آسم را كاهش مى دهد.
آنتى اكسيدانها و مواد مغذى موجود در غذاهاى گياهى به جلوگيرى و بهبود بيمارى آسم و ديگر حالتهاى آلرژيك كمك مى كند. همان طور كه مى دانيم، هويج، آب گوجه فرنگى و اسفناج داراى موادى به نام «كاروتنوئيد» هستند كه برخى از انواع «كاروتنوئيدها» در بدن به ويتامين A تبديل مى شوند و ويتامين A باعث تنظيم سيستم دفاعى بدن و نگهدارى و حفاظت از مناطق ريوى مى شود.
بنابراين پزشكان مصرف ۵ وعده ميوه و سبزيجات را در روز توصيه مى كنند، در افرادى كه از اسفناج و كاهو زياد استفاده مى كنند، خطر ابتلا به آسم ۲۲ درصد كاهش پيدا مى كند. علاوه بر اين مصرف اين سبزيجات از افزايش وزن و كالرى مصرفى نيز جلوگيرى مى كند.
منبع:روزنامه ایران
     
  
زن

 
ويتامين مناسب مصرف كنيد

به عوامل زير توجه و با رعايت آنها ويتامين مناسب را براى استفاده انتخاب كنيد.
۱) هنگام خريد ويتامين هاى محلول چربى مثل A، D و E و «بتاكاروتئين» سعى كنيد از انواع طبيعى آنها خريدارى و از مصرف انواع تركيبى شيميايى آنها پرهيز كنيد.
۲) از مصرف ويتامين هايى كه افزودنى هايى مثل رنگ هاى مصنوعى، شكر، مواد نگاهدارنده و نشاسته دارند، بپرهيزيد زيرا وجود اين مواد براى ويتامين ضرورتى ندارد.
۳) در مورد «كى ليت» مواد معدنى نگران نباشيد. «كى ليت» نوعى مواد معدنى داراى پروتئين افزوده شده اى است كه قدرت جذب را افزايش مى دهد. اما اين ماده كمى گران است، بنابراين چنانچه ماده معدنى داراى اين ماده نبود نگران نباشيد.
==============================

توصيه هايى درباره مصرف نوشيدنى هاى كافئين دار

اكثر افراد بدون اينكه متوجه مضرات يا حتى فوايد نوشيدنى هاى كافئين دار باشند، از اين نوشيدنى ها در روز استفاده مى كنند.
كافئين دارويى است كه به عنوان يك محرك روى قلب و سيستم اعصاب مركزى و داخلى بدن اثر مى گذارد و در كوتاه مدت باعث افزايش فشار خون مى شود.
بنابراين به افرادى كه بيمارى فشار خون دارند، توصيه مى شود از خوردن اين قبيل نوشيدنى ها بپرهيزند. به زنان باردار نيز توصيه مى شود ميزان كافئين مصرفى خود را روزانه به كمتر از ۳۰۰ ميلى گرم كاهش دهند.
يك فنجان قهوه ۶۷ تا ۷۰ ميلى گرم كافئين، يك فنجان چاى ۷۵-۱۵ ميلى گرم كافئين، كوكا، ۱۰ تا ۱۷ ميلى گرم و يك حبه شكلات ۶۰ تا ۷۰ ميلى گرم كافئين دارد. همان طور كه مى دانيم قهوه تنها نوشيدنى اى نيست كه داراى كافئين است، اما بيشترين كافئين را دارد و كافئين با عوامل خطرسازى كه موجب بيمارى هاى انسداد شرائين قلب مى شود مثل افزايش فشار خون و ميزان كلسترول در ارتباط است. البته مصرف قهوه هميشه مضر نيست و مزايايى نيز براى سلامتى به همراه دارد. قهوه، خطر ابتلا به سنگ كليه، سنگ كيسه صفرا و سرطان روده را كاهش مى دهد.
مصرف چاى نيز در دنيا بسيار رايج است، چاى داراى آنتى اكسيدانى است كه «فلاوونوئيد» ناميده مى شود. اين ماده مانع واكنش و فرايندهاى شيميايى در دوره رشد بيمارى هاى قلبى و علاوه بر اين، باعث جايگزينى آب از دست رفته بدن نيز مى شود. مصرف چاى سبز نيز كاهش ميزان كلسترول را در پى دارد اما همواره بايد به خاطر داشته باشيد بهترين روش براى تأمين آب از دست رفته بدن و جلوگيرى از خشك شدن آب بدن، نوشيدن آب ساده است.
منبع:ایران
     
  
زن

 
عشق يك جايزه است

تمام مردم دنيا عشق و عاشق شدن را با واژه هاى زير معنا مى كنند. نشاط، التهاب و رضايتمندى. حال ببينيم عشق در مغز چه فرايندى را طى مى كند. كارشناسان با مطالعات فراوان متوجه شدند، مغز فرايند عشق رمانتيك را به صورت يك جايزه مى بيندكه طى آن فعاليتهاى محرك و مهيبى را به همراه دارد. عشق يك تحريك كننده قوى است مثل مرگ ، تشنگى و گرسنگى . افراد براى عشق زندگى مى كنند، مى ميرند ، مى كشندو...
«هلن شى ير» نويسنده كتاب «چرا عاشقيم» ۱۷ نفر را كه به تازگى عاشق شده بودند، تحت آزمايش MRI قرار داد واز آنها خواست تا به عكس همسر خود خيره شوند، سپس عكسهاى معمولى ديگرى نيز در برابر آنها قرارداد تا احساس مثبت ومنفى آنها را متوجه شود. وقتى به مغز آنها نگاه كرد. متوجه شد، آن قسمت از مغز كه روشنى بيشتر و قوى ترى دارد مرتبط با جايزه ها و خوشحاليها است سپس بخش ديگر مغز را بررسى كردند كه به روشنى بخش قبلى نبود. او متوجه شد عشق هم مانند شكلات يا پول يك جايزه است و سيستم مغزى به آن عادت مى كند ودائماً آن را مى طلبد. وقتى فرد واقعاً عاشق باشد و عكس العمل متقابل هم دريافت كند، دچار احساس واقعى نشاط و شادى مى شود وتصور مى كند كه فرد مورد علاقه اش جالب ترين آدم توى دنياست به اين ترتيب يك عشق رمانتيك يك شور و هيجان نيست، بلكه يك احساس قوى و بنيادى است. «شى ير» در ادامه با مطالعه بر روى ۸۰۰ فرد بالاى ۴۵ سال متوجه شد كه احساس رمانتيك و عشق آنها بسيار قوى تر و شديدتر از عشق جوانان زير ۲۵ سال است در حقيقت عشق واقعى در هر سنى مى تواند اتفاق بيفتد.


فرايند شيميايى عشق

دانش افراد در مورد عصب شناسى و بيولوژى اعصاب مربوط به عشق بسيار اندك است. اما در مورد احساسات پيچيده اى مثل عشق اصلاً جاى تعجب نيست كه مكانيزم هاى بيوشيميايى متفاوت بتواند باعث تغيير حالت و ايجاد مراحل اوليه عشق و عاطفه شود.دانشمندان با آزمايشات گوناگون در حال بررسى ارتباط بين تغيير و تحول در گردش سطح هاى نئوتروفيت ها و مراحل اوليه ارتباط عاطفى و عشقى هستند. آنها ميزان NGF و BDNF و NT-۳ و NT-۴ پلاسما را در ۵۸ نفر كه به تازگى عاشق شده بودند، اندازه گيرى كردند و آن را با پلاسماى دو گروه ديگر (گروه اول كه مجرد بودند و گروه دوم كه نامزد كرده و ارتباط طولانى مدتى داشتند)، مقايسه كردند.سطح و ميزان NGF در افرادى كه عاشق بودند بسيار بيشتر از گروه ديگر بود. همچنان آنان متوجه شدند ارتباط مستقيم مثبتى بين ميزان NGF و مقدار دوست داشتن افراد وجود دارد. در ۳۹ نفر از اين افراد چنانچه مدت زمان عشق از ۱۲ تا ۲۴ ماه طول كشيد، ديگر هيچ اتفاق مغزى خاصى رخ نمى داد و ميزان NGF پلاسما پس از اين مدت كاهش پيدا مى كرد.اين تحقيقات نشان داد: برخى از رفتارها يا خصوصيات فيزيولوژيكى با عشق در ارتباط است و مى تواند با افزايش سطح NGF در جريان خون مرتبط باشد.



بحثى علمى درباره فرآيندهاى شيميايى عشق

عاشق شدن سه مرحله دارد كه هورمون هاى مختلفى در اين سه مرحله دخيل هستند. وقتى انسان عاشق مى شود، اتفاقاتى در مغزش رخ مى دهد كه شباهتهايى با بيمارى هاى روانى دارد. وقتى انسان مجذوب فردى مى شود شايد به اين دليل باشد كه به طور ناخودآگاه ژنهاى او را دوست دارد. «بوى» فرد نيز در اين ميان نقش مهمى را ايفا مى كند. گاهى اوقات انسان، عاشق ظاهر و بوى فردى مى شود زيرا شباهت زيادى به والدينش دارد. علم به ما در شناخت تداوم يك رابطه كمك مى كند.
فرآيندهاى شيميايى عشق وعاشقى:
گونه هاى سرخ، افزايش ضربان قلب و دستان سرد و مرطوب برخى از علائم ظاهرى و خارجى يك فرد عاشق است. اما در درون بدن فرد عاشق نيز علائم شيميايى وجود دارد كه حاكى از عشق است.
«هلن فيشر» استاد دانشگاه «نيوجرسى» معتقد است عاشق شدن در سه مرحله رخ مى دهد و در هر مرحله يك سرى فرآيندهاى شيميايى خاص صورت مى گيرد.
مرحله اول
تمايل توسط هورمون هاى استروژن و تستسترون هدايت مى شود.
تستسترون تنها در مردان وجود ندارد بلكه در زنان نيز نقش مهمى ايفا مى كند.
مرحله دوم: جذابيت
در اين مرحله عشق واقعاً صورت مى گيرد و وقتى افراد عاشق مى شوند به هيچ چيز ديگرى نمى توانند فكر كنند و حتى ممكن است اشتهاى خود را از دست بدهند، دچار كم خوابى شوند و ترجيح بدهند ساعتها ساكت در گوشه اى بنشينند و به رؤياهاى خود فكر كنند. در اين مرحله گروهى از انتقال دهنده هاى عصبى به نام «مونوماينز» Monoamines ايفاى نقش مى كنند. مونوماينزها عبارتند از:
۱) دوپامين كه توسط كوكايين و نيكوتين نيز فعال مى شود.
۲) نورپين افرين كه به آن «آدرنالين» هم مى گويند و باعث افزايش ضربان قلب و حلاوت احساس عشق مى شود.
۳) سروتونين: يكى از مواد شيميايى و فرآيندهاى شيميايى مهم عشق است كه حتى گاهى اوقات باعث يك جنون و بى عقلى موقت مى شود.
مرحله سوم: دلبستگى
اين مرحله درست پس از مرحله جذابيت رخ مى دهد زيرا اگر يك رابطه ادامه پيدا كند افراد نمى توانند براى هميشه در مرحله جذابيت باقى بمانند و علاقه بيش از هر مرحله ديگرى ادامه پيدا مى كند تا جايى كه زوج تا به دنيا آمدن فرزند كنار هم باقى مى مانند. نكته حائز اهميت در اين مرحله كه نقش مهمى در علاقه و دلبستگى اجتماعى ايفا مى كند، آزادشدن دو هورمون توسط سيستم عصبى است:
۱) اكسى توسين: كه توسط غده هيپوتالاموس هنگام تولد نوزاد ترشح مى شود و به جمع شدن شير در سينه مادر كمك مى كند. اين هورمون باعث ايجاد يك رابطه قوى و عاطفه شديد بين مادر و فرزند مى شود. مطالعات نشان مى دهد هر چه زوجين وابستگى بيشترى به يكديگر داشته باشند، احساس قوى تر و عميق ترى بين آنها ايجاد مى شود.
۲) وشوپرسين: اين هورمون نيز نقش مهمى در كنترل كار كليه و تداوم يك رابطه بلندمدت ايفا مى كند. اين ماده شيميايى طى فرآيند شيميايى باعث طولانى شدن عشق و رابطه زوجين مى شود.
بايد بدانيد كه اين سه مرحله در افراد نوجوان و يا جوانى كه براى نخستين بار عشق را تجربه مى كنند، خيلى قوى تر و شديدتر است.
چه چيزى باعث مى شود تا به فردى علاقه مند شويد؟
ظاهر مى تواند يكى از فاكتورهاى علاقه مندى باشد، كارشناسان براين باورند كه گاهى ذهن ناخودآگاه دنبال خصوصياتى مى گردد كه شايد ما از آن بى اطلاع باشيم. اصولاً مردان به طور ناخودآگاه دنبال زنانى هستند كه چهره متناسبى دارند و زن ها دنبال مردانى هستند كه توانايى حمايت و تأمين امرار معاش را داشته باشند. گاهى اوقات نيز افراد دنبال آدم هاى شبيه والدين خود مى گردند. يك دختر، مردى با خصوصيات و رفتارهاى پدر را به عنوان شوهر دوست دارد و يك پسر نيز همسر خود را در قالب مادرش تصور مى كند.
محققين بر اين باورند كه برخى خصوصيات ژنتيكى است و حتى تداوم ازدواجها نيز گاهى ژنتيكى است. هيچ كس نمى داند يك رابطه تا كى ادامه دارد. اما بررسى ها نشان مى دهد كه چنانچه در خانواده اى خواهرى مطلقه بود، برادر نيز تمايل به اين امر پيدا خواهد كرد و اين امر مى تواند ژنتيكى باشد.
حال ببينيم اصلاً چه اتفاقى مى افتد كه فرد عاشق مى شود.
چرا ما عاشق يك نفر مى شويم و او با بقيه چه فرقى دارد؟
انسانها در ضمير ناخودآگاه خود دنبال فردى مى گردند تا توسط او تجربيات خود را كامل كنند. گاهى اوقات با فردى كه كاملاً شبيه خود ماست مى توانيم تجربيات را كامل كنيم و گاهى نيز دنبال كسى مى گرديم كه بتوانيم از او چيزهايى ياد بگيريم و روحيات و خلقياتش كاملاً با ما تفاوت داشته باشد كه اين رابطه ها به چند صورت مختلف شكل مى گيرد:
رابطه والدين و فرزند
در اين نوع رابطه زوجين رابطه خود را براساس استقلال و امنيت تنظيم مى كنند به گونه اى كه يك طرف همانند يك بچه عمل مى كند، وابسته و نيازمند است و به حمايت طرف مقابل احتياج دارد و براى از دست ندادن اين حامى عقايد و افكار خود را مخفى مى كند و طرف مقابل نيز همانند يكى از والدين وظيفه مراقبت و نگهدارى از او را برعهده مى گيرد.
۲) برده و برده دار:
اين قبيل زوج ها بر سر مسأله رياست درخانه و كنترل اوضاع با هم دچار مشكل هستند. يكى از طرفين در اثر احساس عدم امنيت به طرف مقابل وابسته مى شود و رابطه رئيس و كارمند در منزل ايجاد مى شود.
۳- خواهان و خوانده:
در اين نوع رابطه هر دو طرف از برقرارى صميميت زياد اجتناب مى كنند. اما تفاهم خوبى با يكديگر برقرار مى كنند و هميشه يكى از طرفين غرغر بيشترى مى كند و تقاضاى بيشترى دارد و ديگرى صميميت بيشترى احساس مى كند.
۴- بت و پرستنده:
وقتى يكى از طرفين ديگرى را به عنوان تنها تكيه گاه خود قرار مى دهد، نوعى رابطه ايجاد مى شودكه طرفين ناخودآگاه نقش بت و پرستنده را ايفا مى كنند.
تمامى اين رفتارهاى بيولوژيكى را افراد براى حفاظت از خود و راحتى شان انجام مى دهند. گاهى اوقات زوجين در يكى از اين حالتها قرار مى گيرند بدون اينكه خود متوجه باشند و مشكلات زمانى آغاز مى شود كه يكى از طرفين احساس كند ديگر قادر نيست به راحتى با طرف مقابل ارتباط برقرار كند و يا احساساتش را به راحتى بيان كند.
آيا زوجين خواسته هاى يكسانى دارند؟
معمولا داشتن عقايد و خواسته هاى يكسان نخستين عامل ايجاد جذابيت است. به همين دليل است كه برخى افراد، كسى را درست مثل خود انتخاب مى كنند و هر چه يك رابطه فراتر مى رود، اين امكان براى طرفين فراهم مى شود تا متوجه شوند كه آيا با هم همدرد هستند؟ احساسات يكسانى دارند؟ در انتخاب موزيك توافق دارند؟ هر دو با هم از شنيدن يك لطيفه مى خندند؟ و...
وقتى ما با طرف مقابل خود درمورد آرزوها و آرمانهاى خود صحبت مى كنيم يعنى اينكه خواسته هاى قلبى خود را به زبان مى آوريم، اگر تأييدى شنيديم يا خواسته هاى ما با خواسته هاى طرف مقابل تطابق داشت رابطه، شيرينى خاصى پيدامى كند، هدفها مشخص و مسير معين مى شود. البته لازم به ذكر است كه هرچه سن انسان بالا مى رود، عاقلتر مى شود و اعتمادبه نفس بيشترى پيدامى كند. بنابراين آرزوها و خواسته هايش نيز تغييرمى كند.
گاهى اوقات اين تغييرات باعث مى شود تا احساس كنيم نقاط مشترك كمترى با طرف مقابل خودداريم و آنطور كه تاكنون فكر مى كرديم او را نشناخته ايم. اما اين دليل نمى شود تا نتوانيد آينده بهترى دركنار او داشته باشيد، چيزى كه دراين زمان بايد بدان توجه داشت صحبت كردن در مورد آمال، آرزوها و عقايد شخصى با طرف مقابل است. زيرا وقتى زوجين درمورد نيازها و علايقشان با هم صحبت مى كنند، متوجه مى شوند كه هركدام از زندگى چه مى خواهند.
به تداوم رابطه نينديشيد به تداوم عشق بينديشيد، عشق همانند معجزه اى تمامى مشكلات را حل خواهدكرد. عاشق بمانيد و عاشق زندگى كنيد.
البته بايد بدانيد همه چيز از ملاقات نخست شروع مى شود و اين ملاقات است كه زمينه ساز خيلى از افكار و ايده ها مى شود.
ملاقات نخست
گاهى اوقات در ديد نخست فرد مجذوب خصوصياتى از طرف مقابل مى شود كه بعداً متوجه مى شود حتى كنارآمدن با آن خصوصيات نيز مشكل است. حال ببينيم چه چيزى باعث ايجاد چنين تغييراتى در روابط مى شود.
كاغذ و قلمى برداريد و روى كاغذ سه ستون رسم كنيد. در ستون اول تمامى خصوصيات و رفتارهاى خاصى را كه از طرف مقابلتان ديديد و به آن علاقه مند شديد، يادداشت كنيد. بطور مثال:
۱) راحت و صميمى
۲) عاشق پيشه
۳) مهربان
۴) ظاهر زيبا و آراسته
در ستون دوم بنويسيد كه درمورد آن خصوصيات چه احساسى داشتيد و هنگامى كه كنار طرف مقابل بوديد، داراى چه احساسى بوديد.
در ستون سوم، يادداشت كنيد كه درحال حاضر چه احساسى نسبت به خصوصيات طرف مقابل خود داريد. ممكن است درمورد برخى از آنها احساس يكسانى نسبت به گذشته داشته باشيد. اما درمورد برخى ديگر احساس شما كاملاً تفاوت پيداكرده باشد.
مثلاً شايد در ابتدا دارا بودن ظاهرى زيبا براى شما حائزاهميت بوده باشد اما اكنون بودن دركنار آدمى با ظاهر زيبا چندان مهم نباشد.
اين تمرين را فقط زمانى انجام دهيد كه آرامش داريد و هنگامى كه از دست طرف مقابل عصبى و ناراحت هستيد اين كار را انجام ندهيد.
در پايان اين تمرين قادر به تشخيص خصوصيات بد و خوب فرد مقابل هستيد و مى توانيد تصميم بگيريد كه آيا مى توانيد خوبيها را به بديها ترجيح دهيد و يا برعكس و يا اگر احساس مى كنيد چيزى احتياج به تغيير دارد مى توانيد باعث اين تغيير شويد يا نه؟
رازهاى يك رابطه موفق
هر رابطه اى نياز به يك اساس محكم دارد تا بتواند باقى بماند. چنانچه ۷ مورد زير را رعايت كنيد مى توانيد رابطه موفق و پايدارى داشته باشيد.
۱) عاشق خودتان باشيد:
اگر فردى عاشق خودش نباشد و خودش را دوست نداشته باشد، باور اينكه ديگرى او را دوست دارد مشكل مى شود.
اعتماد به نفس براى داشتن يك رابطه سالم و صميمى لازم و ضرورى است.
چنانچه خود را دوست داشته باشيد، با وجود هر ضعف و شكستى باز هم احساس امنيت و اطمينان مى كنيد و با اين احساس مى توانيد از بودن كنار همسر يا طرف مقابل خود لذت ببريد.
چنانچه در گذشته تجربه تلخى داشته ايد و يا از يك شكست احساس يأس و ناراحتى داريد تنها با يك مشاور مشورت كنيد و سعى كنيد اعتمادبه نفس و احساس خود را دوباره بازگردانيد. هرچه قدر قوى تر باشيد رابطه شما نيز قوى تر خواهدشد.
۲) طرف مقابل خود را دوست داشته باشيد:
رابطه سالم زمانى رخ مى دهد كه دوطرف به يكديگر علاقه داشته باشند. شايد صحبت درمورد عشق خيلى رمانتيك باشد ولى بايد بدانيد عشق احساسى است كه مى آيد و مى رود. اگر واقعاً فرد مقابل خود را دوست داريد، از بودن با هم لذت ببريد، با طرزفكر و رفتار فرد مقابل موافق باشيد، آرزوهاى خود را در زندگى با هم تقسيم كنيد و اجازه ندهيد عشق، از شما دور شود.
گفتن كلمه «دوستت دارم» به فرد مقابل لازم و ضرورى است، بيان محبت فوايد فراوانى دارد. كلمات خالص و صميمى و گرم باعث به وجود آمدن حس اعتماد، اطمينان و احترام مى شود. با كلمات محبت آميز، عشق خود و فرد مقابل را افزايش دهيد.
۳) زمان خوبى براى خود بسازيد:
سعى كنيد زمان با هم بودن را ازدست ندهيد، درآغاز ازدواج يا يك رابطه، زوج به بودن با هم بيش از هرچيز ديگرى اهميت مى دهد و كنارهم بودن را در اولويت قرارمى دهد، اما با گذشت زمان و به دنيا آمدن فرزند، كار،بچه و زندگى جاى بيشترى را به خود اختصاص مى دهد و با هم بودن اولويت خود را ازدست مى دهد. هيچوقت زمان دركنار هم بودن را فداى فعاليتهاى ديگر نكنيد و بدانيد كه با هم بودن تنها سرمايه گذارى مفيد براى خوشحالى و شادى در آينده است.
۴) برقرارى ارتباط:
ارتباط خوب ركن اصلى داشتن يك رابطه سالم است. اين تنها راهى است كه شما مى توانيد به طرف مقابل خواسته هاى خود را بگوييد و رفتارهاى خود را توضيح دهيد. صحبت كردن بهترين راهى است كه امكان شناخت دوطرف را به وجود مى آورد.
۵) به راحتى بحث كنيد:
بايد بپذيريد كه بحث و جدل يكى از اركان طبيعى يك رابطه است. همه افراد خصوصيات منحصربه فردى دارند. بنابراين احتمال تفاوتها وجوددارد. يك بحث خوب و آرام اين فرصت را فراهم مى كند تا از احساسات همديگر مطلع شويد و باتوجه به آنها بتوانيد براى يك آينده بهتر تصميم بگيريد، شايد حتى اين بحث و جدلها باعث استحكام هرچه بيشتر رابطه شما نيز بشود.
۶) ازمعجزه دلجويى غافل نشويد:
دلجويى يك نياز حياتى در انسان است و باعث آرامش فرد مى شود كه اين آرامش فشارخون را نيز كاهش مى دهد. انجام اين كار باعث آزادشدن يك هورمون طبيعى تسكين دهنده در مغز مى شود. دلجويى و نوازش قدرتى دارد كه باعث ايجاد احساس آرامش، حمايت و نگهدارى و تشويق فرد مى شود.
۷) پذيراى تغييرات باشيد:
افراد درطول سالها تغييراتى مى كنند و اين تغييرات است كه مى تواند يك رابطه را زنده نگه دارد، زندگى تغيير مى كند، اما هميشه اين تغييرات درجهت دلخواه ما نيست.
گاهى اوقات تغييرات فرصتهايى را براى رشد و صميميت فراهم مى كنند. گاهى نيز مى توانند دردناك باشند و شايد مجبور شويد با يك فكر و شيوه زندگى جديد با شرايط به وجود آمده خود را سازگار كنيد و اجازه بدهيد در كنار اتفاقات و تغييرات موجود، صميمى و ايمن باشيد. براى داشتن يك رابطه موفق، زوجها بايد تطابق با تغييرات را يادبگيرند. پذيراى تغييرات باشند وقبول كنند كه اين تغييرات، جزئى از زندگى انسان است كه فرد تنها با حمايت زوج خود مى تواند آنها را به سوى بهترشدن هدايت كند.
مترجم: هليا خرم-روزنامه ایران
منابع: ريدرز دايجست، بى.بى.سى و نيوزويك
     
  
زن

 
ورزشى براى كوچك كردن شكم

اگر مى خواهيد بالاتنه قوى و متناسب داشته باشيد بايد عضلات شكم را قوى كنيد. با داشتن عضلات شكمى قوى راست قامت بوده و محكم و زيبا قدم برمى داريد. براى اين منظور ۱۵ دقيقه در۴ روز از هفته را به تمرينات زير اختصاص دهيد.

چرخيدن به شكل مورب:

از توپ هاى طبى كه در حدود ۱كيلو و ۳۶۰ گرم وزن دارد يا توپى مثل توپ واليبال استفاده كنيد. نخست روى زمين بنشينيد و توپ را در يك طرف از خود قرار دهيد زانوانتان را خم كرده به هم بچسبانيد و كف پاهايتان را روى زمين بگذاريد از مفصل ران به عقب كمى خود را متمايل كنيد تاجايى كه احساس كنيد عضلات شكم تان سفت و محكم شده است در اين زمان توپ را با دو دست خود برداريد و در طرف راست خود نگه داريد و عدد يك را بشماريد در اين لحظه بايد پشت دست خود را راست و مستقيم نگه داريد.
در مرحله بعد به آرامى توپ را به بالاى شكم برده و دوباره بشماريد سپس توپ را به طرف چپ خود برده و بشماريد دوباره توپ را به طرف وسط برده و سپس به سمت راست اين كار را ۸ تا ۱۲ بار تكرار كنيد و هرماه دوبار ديگر به تعداد اين حركات اضافه نماييد.

زانوهاى بالا با پرس توپ:

روى زمين به پشت بخوابيد و توپ را در ميان زانوان خود بگذاريد با انگشت دو دست زير سر حالت بالشت قرار دهيد پاها را از زمين بلند كرده و در اين حالت توپ را محكم در ميان زانوان خود نگه داريد. سپس عضلات شكم را محكم كرده و سرتان را به همراه شانه هاى خود از زمين بلند كنيد مراقب باشيد كه دراين مرحله به گردن تان فشار زيادى وارد نشود. اين حركات را آرام و آهسته ۸ تا ۱۲ بار تكرار كنيد.

پرس سه قسمتى:

در حالى كه روى زمين به پشت خوابيده ايد و زانوانتان خميده است توپى را بالاى سينه خود قرار دهيد سپس عضلات شكم را سفت كرده شانه ها را بالا آوريد و دستتان را به طرف جلو بكشيد و بشماريد.
پس از آن توپ را به بالاى سر برده و بشماريد سپس توپ را به عقب برده و بالاى سينه تان قرار دهيد در مرحله بعد سر و شانه ها را پايين آورده و ۸ تا ۱۲ بار اين حركت را انجام دهيد.
     
  
زن

 
«عاشق تنها»، تكه هاى روحت كو؟

ترجمه: سميه صيادى فر
زنان كيمياگرند، آنها قادرند هر چيز عادى را به چيزى شگفت انگيز تبديل كنند. مى توانند، قدم زدنى ساده به همراه كودكشان را به ماجرايى شاد تبديل كنند. اتاقى خالى را تحويل بگيرند و با گذاشتن چند گلدان در يك گوشه و آويزان كردن چند پرده در گوشه اى ديگر از آن، به مكانى تبديلش كنند كه به مكان زيبا و دلپذيرى تبديل شود. زنان مى دانند چگونه گفت وگويى ساده را با فرد مورد علاقه شان، به ارتباطى واقعى تبديل كنند. حتى مى توانند عمل ساده مرتب كردن گل ها، بسته بندى هدايا و يا در آغوش گرفتن فرزندان را به لحظاتى مقدس و سرشار از احساس مبدل كنند. قدرت زنان در اينجا نهفته است: آنها امكان سحر و عشق را در هر چيز مى بينند. زنان تغذيه كنندگان و دهندگان جهان هستند (آنها از لحاظ ژنتيكى و فيزيولوژيكى برنامه ريزى شده اند تا از همه مراقبت كنند). مى توانند خود را با نيازهاى ديگران هماهنگ كنند، مى دانند كودكشان چه وقت مى خواهد گريه كند. اگر كسى خشمگين باشد، به او لبخند مى زنند. زنان مى خواهند كارى انجام دهند تا ديگران شاد باشند. آنها به طور ذاتى مهر ورزيدن را دوست دارند.
مشكل چيست؟
مسأله اين است كه وقتى راضى كردن ديگران در اولويت قرار گيرد، فرد خودش را ناديده مى گيرد. در حقيقت زنان با فداكارى بيش از حد خود را از فرصت هاى واقعى و ناب كه در جست وجوى آن بوده و از آن لذت مى برند، محروم مى كنند. با اين كار، آنها خود واقعيشان را به فراموشى مى سپارند.
مى دانيد بدترين صفتى كه مى توان به زنان نسبت داد، چيست؟ خودخواه... بيشتر زنان ترجيح مى دهند، با نامهربانى، صفاتى را به آنها نسبت دهند، ولى خودخواه خطاب نشوند. خودخواهى از ديدگاه زنان يعنى آن كه من به نيازهاى شما فكر نمى كنم. به شما اهميت نمى دهم، يعنى اينكه من زن نيستم.
زنان از زمانى كه دختر بچه اى كوچك هستند ياد مى گيرند براى اينكه ديگران دوستشان داشته باشند بايد به احساسات آنها احترام بگذارند. هيچ پدرى به دخترش حرفى را نمى گويد كه عادت دارد به پسرش بگويد: «عزيزم، برو هر كارى دلت مى خواهد انجام بده...» به جاى آن به او مى گويد: «مؤدب باش»، «فهيم باش»، «عذرخواهى كن»، «ببخش». اينها رفتارهايى خوب است. مردان به تمرين اين رفتارها نياز دارند، اما اين كار را بيشتر زنان انجام مى دهند. وقتى بايد خواستار عذرخواهى ديگران باشند، خود عذرخواهى مى كنند. زنان نيازمند فرصت هايى براى تنهايى و انديشيدن هستند تا آن مقدار از وجود خودشان را كه به ديگران مى بخشند، جبران كنند. براى زنان صرف وقت براى داشتن لحظاتى واقعى و ناب، در حكم بقاى روحى و معنوى است. اگر اين كار انجام نشود، هركس و هرچيزى كه به آنها نياز دارد، از ايشان سوء استفاده مى كند. زنان به تقويت منظم روح بخشنده خود نياز دارند. تنها به اين ترتيب است كه بدون رنجش و بدون خاموش شدن شعله احساس، مى توانند به مايه گذاشتن از خود ادامه دهند. آنها به سكوت و شنيدن صداى خرسندى دل خود، نياز دارند. اما بايد اعتراف كرد، آنها در انجام اين كار خوب عمل نمى كنند. زنان از اينكه به فكر خود باشند و يا كارى را تنها براى خود انجام دهند، ناراحت مى شوند. اين كار سبب مى شود احساس گناه كنند. آنگاه ممكن است حتى دچار اين ترديد شوند كه فرزند، شوهر، دوست و يا همكار خود را در زمان بحران رها كرده اند. به همين خاطر است كه هر وقت كارى را تنها براى خودشان انجام دهند از ديگران، عذرخواهى مى كنند. حال اين كار مى تواند تنهايى بيرون رفتن باشد يا بستن در اتاق و دو ساعت مطالعه يا شركت در كلاسى كه باعث شود اعضاى خانواده، غذاى حاضرى بخورند.
مردان اگر بخواهند پس از شام، روزنامه بخوانند، اين كار را مى كنند. آنها از اين بابت پوزش نمى خواهند يا زيرچشمى نگاهى نمى اندازند ببينند آيا تصميمشان تأثير بدى بر همسرشان گذاشته يا نه؟ پس چرا زنان فكر مى كنند اگر زمانى را صرف خودشان كنند بايد از ديگران عذرخواهى كنند؟ چرا احساس زنان اين است كه اگر براى لذت بردن از فرصت هاى ناب، تنهايى جايى مى روند، پس از برگشتن لازم است با دو برابر كار كردن، آن زمان را جبران كنند؟
براى داشتن لحظه هايى واقعى و ناب و يافتن دوباره هسته اصلى وجود خود، زنان بايد از نگرانى بابت آنچه ديگران درباره شان فكر مى كنند دست بردارند.
اگر خود را به زندگى فداكارانه متعهد كرده باشيد، كسانى كه از نظر تغذيه احساسى و حمايت معنوى، شستن خودرو، تهيه وعده هاى غذايى روزانه، شستن لباس، راهنمايى گرفتن و هر كار ديگرى كه از دستتان برمى آيد، به شما وابسته شده اند - با اختصاص وقتى مخصوص براى خود شما - اصلاً خوششان نمى آيد. امكان دارد نارضايتى خود را آشكارا بروز دهند يا فقط اخم كنند و بداخلاق شوند. اين كارهايشان را ناديده بگيريد، آنان وقتى نورى تازه را در چشمانتان ببيند و آرامشى بى سابقه را در شما حس كنند، به اين ساعت هاى خاص متعلق به شما عادت مى كنند.
رسيدن به يكپارچگى به عنوان زن، بسته به آن است كه بخش هايى از خودتان را كه به ديگران بخشيده ايد، دوباره به دست آوريد. وقتى شما دريابيد كه تكه هايى از روح خود را به ديگران بخشيده ايد، تكه هايى از يكپارچگى، عزت نفس، حقيقت، اطمينان و... را. آن هنگام است كه بايد بيدارى واقعى تان، آغاز شده و بخش هاى گمشده خود را پيدا كنيد. در زندگى زمانى مى رسد كه بدون وصل كردن دوباره تكه هاى وجود، نمى توان پيش رفت. زمانى مى رسد كه انسان درمى يابد كه اگر آن تكه هاى يتيم وجودش را پشت سر بگذارد به هيچ آرامشى دست پيدا نمى كند. نكته بسيار مهم اينجاست زنى كه تكه هاى روحش گرد هم آمده و دسته شده، از قدرت يكپارچگى برخوردار است و نمى شكند. البته بايد توجه كرد كه سفر بازگشت يك زن به يكپارچگى، سفر آسانى نيست. چنين سفرى تلاش و پشتكار فراوانى احتياج دارد.
چگونه براى خود لحظاتى واقعى و ناب بيافرينيم؟
- براى مدتى تنها باشيد: زنان به لحظه هايى سرشار از سكوت نياز دارند، اوقاتى كه تنها صدايى كه مى شنوند، صداى خودشان باشد. به خودتان وقتى براى ساكت ماندن بدهيد تا خرد درونى تان توانايى آشكار شدن را پيدا كند. لازم است آن صدا قوى تر شود تا همه صداهاى ديگر زندگى تان كه حرف هايى خارج از احساس و دانش شما مى زنند، نتوانند آن را خاموش كنند. دفتر يادداشت روزانه اى تهيه كنيد كه تنها نظرهاى شما در آن نوشته شود. در جايى ساكت قدم بزنيد، گوش كنيد. خيلى زود، صداى روحتان را مى شنويد كه با شما سخن مى گويد.
وقتى زنى چيزى درست مى كند، با جادوى وجودش هماهنگ است (قابليت تغيير شكل دادن چيزها). از اين رو، هرگاه لحظه اى ناب مى خواهيد، چيزى خلق كنيد. اصلاً مهم نيست چه چيزى درست مى كنيد - يك باغچه، يك كيك، فكرى نوآورانه در محيط كار، داستانى جديد براى خواباندن بچه ها، نامه اى به يكى از دوستان يا آشپزخانه اى تميز - مهم آن است كه در اين صورت احساس خواهيد كرد نيروى زندگى خلاق در درونتان جريان مى يابد. شما نياز داريد پيوسته چيزى بيافرينيد، در غير اين صورت پيوند خود را با لحظه هاى ناب از دست مى دهيد.
- همراهانى براى خود پيدا كنيد: شما براى كشف زيبايى خود به آيينه هاى مؤنث نياز داريد. وقتى با زنان ديگر دور هم جمع مى شويد، در اين يكپارچگى احساس قدرت مى كنيد. در اين صورت است كه احساس مى كنيد وجود داريد، گام هاى خود را براى پايكوبى به خاطر آورده و راه گم شده خود را پيدا مى كنيد.

-روزنامه ایران
     
  
صفحه  صفحه 31 از 58:  « پیشین  1  ...  30  31  32  ...  57  58  پسین » 
علم و دانش

مطالب پزشکی (آرشیو شماره 1)


این تاپیک بسته شده. شما نمیتوانید چیزی در اینجا ارسال نمائید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA