انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
علم و دانش
  
صفحه  صفحه 33 از 58:  « پیشین  1  ...  32  33  34  ...  57  58  پسین »

مطالب پزشکی (آرشیو شماره 1)


زن

 
فوايد كره بادام زمينى

كره بادام زمينى داراى چربى زيادى است و ۳ قاشق غذاخورى كره بادام زمينى داراى ۲۱ تا ۲۷ گرم چربى است، اما چربى آن اصلاً مضر نيست.
بيشتر چربى موجود در كره بادام زمينى چربى مونواشباعى است كه منبع خوبى براى تأمين پروتئين، فيبر و ويتامين E محسوب مى شود. بنابراين هرگز به منظور كاهش كالرى مصرفى از خوردن آن اجتناب نكنيد.شما با خوردن شكر نيز اين چربى را به بدن مى رسانيد بنابراين بدانيد كه اين چربى جايگزين چربى ها و كالرى هاى ديگرى مى شود و چيزى به آن اضافه نمى كند.
مى توانيد به جاى استفاده از كره بادام زمينى، از كره بادام و گردو استفاده كنيد زيرا ميزان چربيهاى اشباعى آنها از كره بادام زمينى كمتر است.
سعى كنيد به جاى استفاده از پنير يا خامه روى نان تست ازاين كره استفاده كنيد. هنگام خريد كره بادام زمينى، نوع طبيعى آن را خريدارى كنيد زيرا به آن نمك و شكر و ديگر مواد افزودنى اضافه نشده است. گاهى اوقات افزودن اين مواد و روغن هاى هيدروژنه باعث اثرات مضرى روى بدن مى شود و هنگام مصرف نوع طبيعى آن، حتماً آن را خوب هم بزنيد. مى توانيد از آن به عنوان چاشنى هنگام خوردن هويج، ميوه و سبزيجات، سيب و كرفس استفاده كنيد و از طعم آن لذت ببريد.

==========================================



توت فرنگى سرشار از مواد آنتى اكسيدان

دانشمندان هلندى اعلا م كردند:توت فرنگى سرشار از مواد آنتى اكسيدان است .
طبق يافته هاى جديد محققان هلندى , ميزان آنتى اكسيدان موجود در توت فرنگى ۱۰ برابر بيشتر از گياهانى چون كلم بروكلى بوده و در اين ميوه برخى آنتى اكسيدانهاى كمياب نيز يافت مى شود. پژوهشگران مركز بين المللى تحقيقات گياهى هلند گفتند,توت فرنگى جامد شده توسط نيتروژن و قراردادن آن در دماى ۲۰ درجه زير صفر باعث مى شود بخش قابل توجهى از ويتأمين C آن از بين برود ولى آنتى اكسيدانهايش تغييرى نمى كند.
آنتى اكسيدانهاى توت فرنگى مربا شده تغيير مى كند ولى ساير تركيبات ارزشمند آن باقى مى ماند .
محققان افزودند :توت فرنگى، ميوه اى مفيد و منبع غنى از ويتأمين C و آنتى اكسيدانهاى مختلف است كه به ندرت در ساير گياهان وجوددارند.

============================


تأثير مصرف زعفران بر كاهش ضربان قلب

نتايج تحقيقات محقق كشورمان نشان مى دهد گياه زعفران نقش مؤثرى بر كاهش ضربان قلب دارد.
دكتر بسكابادى پژوهشگر دانشگاه علوم پزشكى مشهد گفت: اين تحقيق كه بر روى قلب خوكچه هندى كه شبيه قلب انسان است، انجام شد، نشان داد اثر كاهنده عصاره آبى الكلى زعفران بر تعداد ضربان قلب در گروه محلول مغزى فاقد كلسيم شبيه تأثير داروى ديلتيازم است.
ديلتيازم داروى مؤثر بر تعداد ضربان و قدرت انقباض قلب است.
دكتر بسكابادى محقق مشهدى تصريح كرد: اين پژوهش مى تواند در آينده راهگشاى مطالعات وسيع ترى درباره تأثير مشتقات زعفران بر درمان بيماريهاى قلبى باشد.
منبع:ایران
     
  
زن

 
نوزادان سالم با تغذيه مناسب در حاملگى

۴۰ هفته از آخرين روز دوره قاعدگى زمانى است كه زنان به عنوان دوران حاملگى بايستى سپرى نمايند. در اين دوران تغييرات مختلفى در سيستم هاى هورمونى ايجاد مى شود. تهوع در سه ماهه اول حاملگى، مشكلات دستگاه گوارش و يبوست در سه ماهه سوم حاملگى و كمردرد و تورم اندامهاى تحتانى درنتيجه رشد جنينى، تغييروزن و تغيير پوزيشن عادى علايمى هستند كه به علت اين تغييرات هورمونى ايجاد مى شوند. در افراد مستعد ممكن است وريدهاى واريسى درپا ايجادشود كه در اثر اختلال در ديواره عروق خونى است. خون در محلى كه ديواره آسيب ديده، جمع شده و تشكيل كيسه هاى كوچكى از خون مى دهند كه همان واريس است. كاهش ميزان استروژن و پروژسترون بعد از زايمان باعث ايجاد افسردگى در مادران مى گردد.
رژيم غذايى صحيح قبل از حاملگى و درطول مدت باردارى شامل مصرف موادغذايى موردنياز و پرهيز از غذاهاى مضر نقش بسيارمهمى را در سلامت مادر در دوران حاملگى و همچنين سلامت نوزاد بعد از زايمان دارد. به عنوان مثال مصرف ۰‎/۴ ميلى گرم اسيد فوليك يك ماه قبل از شروع حاملگى و اقدام به آن، در پيشگيرى از عوارض عصبى در نوزادان درطول ۲۸ روز اول دوره حاملگى بسيارمؤثر است. ويتامين ها نيز بايستى در سه ماهه اول حاملگى مصرف شوند. در سه ماهه آخر باردارى مصرف مقادير كافى از چربى هاى امگا۳ لازم است كه بهترين منبع براى اين نوع چربى ها ماهى و تخم مرغ آب پز غنى شده است.
ميزان نياز به كلسيم در حاملگى به حدود دو برابر افزايش پيدامى كند و در رژيم غذايى روزانه بايستى ۱۵۰۰ ميلى گرم درنظر گرفته شود. كلسيم همچنين باعث پيشگيرى از پره اكلامپه (افزايش فشارخون حاملگى) و زايمان زودرس مى شود.
داروهاى مختلف، سيگار و قهوه زياد (بيش از ۲-۳ ليوان در روز) در طول دوران باردارى بايستى پرهيز شود چرا كه احتمال بروز حالات مختلفى چون تولد نوزاد با وزن كم، سندرم مرگ ناگهانى جنين، بيش فعالى نوزاد، كندى رشد نوزاد، اختلال عدم توجه نوزاد و مسائل روانى را در نوزادان افزايش مى دهند.
ذكر اين نكته بسيار ضرورى است كه استراحت كامل، كاهش استرس و عدم انجام فعاليتهاى سنگين ورزشى درطول دوران حاملگى در سلامت مادران باردار بسيار مؤثر است.
ورزشهاى سنگين به علت انقباض عضلات شكم و پشت باتوجه به تغيير پوزيشن مادر باردار باعث ايجاد دردهاى كمر و پشت مى شود.
مواد مغذى مفيد در مادران باردار
- اسيد فوليك به ميزان ۴۰۰ ميكروگرم در روز بايستى مصرف شود
- آهن، با تجويز پزشك مصرف مى شود چرا كه مصرف بيش از حد آهن باعث كاهش ميزان روى (زينك) در بدن مى گردد
- ويتامين B6 به ميزان ۱۰-۲۵ ميلى گرم سه بار در روز، ويتامين C به مقدار ۲۵-۵۰۰ ميلى گرم در روز و ويتامين K به ميزان ۵ ميلى گرم در روز باعث درمان تهوع صبحگاه در مادران باردار مى گردد.
موادغذايى مفيد در حاملگى
- حبوبات، ميوه هاى تازه، سبزيجات تازه، سبزيجات با برگ سبز، شير كم چرب، تخم مرغ آب پز غنى شده، روغن كانولا، ماهى، لوبياى سويا (آجيل سويا)، عدس، آجيل (بخصوص نوع خام آن)، گردو، تخم كدو، روغن زيتون، زنجبيل.
دكتر رضا آمرى نيا ـ مشاور تغذيه و رژيم درمانى
منبع:روزنامه ایران
     
  
زن

 
موها تاج سرهستند

شما هر قدر هم كه زيبا باشيد، اگر از موهايتان كه آن را تاج سر مى نامند مراقبت نكنيد، به زيبايى تان آسيب مى رساند. اگر موى شما به دليل عدم توجه و يا بر اثر معالجات و شرايط نامساعد ضعيف شده است، نگران نباشيد. با توجه و مراقبت مى توانيد شادابى، لطافت و جلاى آن را دوباره برگردانيد.
نوع موى خود را مشخص كنيد
با كمك يك دستمال كاغذى و با استفاده از روش زير مى توانيد نوع موى خود را مشخص كنيد.
- موى سرتان را با شامپو بشوييد.
- پس از يك روز يك دستمال كاغذى را روى مغز سر (مركز سر) و پشت گوش ها فشار دهيد. اگر دستمال كاغذى چرب شود، بيانگر اين است كه موى شما چرب است. در غير اين صورت موى شما خشك است. به ياد داشته باشيد كه دستمال كاغذى را روى سر مالش ندهيد، فقط فشار دهيد.
آزمايش با دستمال كاغذى و بررسى و نگاه دقيق شما به دستمال كاغذى به شما مى گويد نوع موى شما چيست. متخصصان معتقدند:
- اگر پوست شما معمولى است، نوع موى شما هم معمولى است.
- افرادى كه داراى پوست خشك هستند، موى سر آنها نيز خشك است.
- آن دسته از افراد كه پوستشان چرب است، موى سر آنها نيز چرب خواهد بود.
- اگر موى سر شما در ابتدا و نزديك به ريشه چرب و در انتها خشك است، نوع موى شما حالتى از موى چرب و خشك دارد.
اكنون با شناخت نوع موى سرتان، مى توانيد نگهدارى و مراقبت از موى خود را آغاز كنيد.
موى معمولى: به اندازه كافى براق است و به سادگى مى توان آن را مرتب كرد و معمولاً با يك روز در ميان شستن تميز مى شود.
موهاى چرب: معمولاً يك يا دو روز پس از شستن تميز و مرتب به نظر مى رسد، وليكن پس از دو روز سريعاً چرب و نامرتب مى شود. اين نوع مو اغلب با شكل شوره سر همراه است.
موى خشك: اين نوع مو را پس از شستن مشكل مى توان كنترل و مرتب كرد. موى سر كه راست و انتهاى مو دو شاخه مى شود و موخوره دارد. در پوست خشكى بى اندازه اى احساس مى شود كه بعضى اوقات با خارش توأم است. موى خشك به سادگى مى شكند و اغلب تكه هايى از پوست سر در اطراف هر تار ديده مى شود.
موى چرب و خشك: اين نوع دو شرايط موى خشك و چرب را با هم داراست. نزديك ريشه مو چرب و انتهاى مو خشك است. پس از شستن اين نوع مو، بخش نزديك به ريشه مو خوب و مرتب به نظر مى رسد، در صورتى كه نوك آن خشك است. نوك مو اغلب يا دو شاخه مى شود و يا رنگ آن روشن تر از ريشه مو است. فقط زمانى كه مو نياز به شستن پيدا مى كند، نوك مو خوب و مرتب به نظر مى رسد.
معصومه پيروزبخت-روزنامه ایران
     
  
زن

 
رژيم هاى جديد ديابت

آيا هنگامى كه به بيمارى ديابت مبتلا هستيد باز هم شيرينى در بشقاب شما جايگاهى دارد؟
تا زمانى كه فرد كالرى مصرفى خود را تحت كنترل دارد، قادر به استفاده از هر نوع ماده غذايى است. اين فرضيه قديمى را كه شكر براى بدن مضر است، فراموش كنيد زيرا شكر نوع ديگرى از كربوهيدرات است و مطالعات نشان مى دهد، شكر به تنهايى باعث بالا رفتن سريع قند خون نسبت به ديگر انواع كربوهيدراتها نمى شود. البته اسنكها و دسرهاى شيرين باعث بالا رفتن سريع قند خون مى شوند زيرا داراى فيبر نيستند و فيبر ماده اى است كه باعث كاهش سرعت هضم غذاها مى شود بنابراين روى قند خون مؤثر است.
مشكل اصلى قند و شكر كالرى بالاى آن و مواد مغذى اندك آن است و به دليل كالرى زياد آن، مدتهاست كه انواع شيرين كننده هاى مصنوعى وارد بازار شده است كه پزشكان در مورد ميزان مصرف آن نيز دستور خاصى ارائه نداده اند. انواع شيرينى هاى مصنوعى رايج عبارتند از:
۱) اسپارتام (Aspartame) : اين ماده قندى كه ۲۰۰ برابر شيرين تر از شكر است تحت عنوان Nutrasweet به فروش مى رسد و معمولاً براى شيرين كردن غذاها و نوشيدنيهايى كه پخته نمى شوند، به كار مى رود زيرا وقتى اين ماده تحت حرارت قرار مى گيرد، شيرينى خود را از دست مى دهد.
۲ ) آسيسولفام كاAcesulfame-k) اين ماده قندى نيز به اندازه اسپارتام شيرين است با اين تفاوت كه هنگام قرار گرفتن تحت حرارت خاصيت خود را از دست نمى دهد و در مواد غذايى مثل ژلاتين، پودينگ (دسر محتوى آرد برنج و تخم مرغ شبيه فرنى) كه پخته مى شوند، به كار مى رود. از اين نوع ماده قندى براى شيرين كردن نوشيدنيها و آرامش نيز استفاده مى شود.
۳) ساخارين: اين ماده قندى تحت عنوان Sweet N Low در بازار موجود است و در انواع غذاها استفاده مى شود، اما پزشكان در سال ۲۰۰۰ با مطالعه بر روى آن متوجه شدند كه داراى تركيباتى است كه باعث سرطان مى شود.
۴ ) ساكاروز: با وجود اينكه از شكر درست شده است، اما از لحاظ ساختار شيميايى بدن آن را به عنوان كربوهيدرات نمى شناسد و آن را جذب نمى كند. از آن براى شيرين كردن انواع غذاها و نوشيدنيهاى كم كالرى استفاده مى شود و در مقابل حرارت نيز خاصيت خود را از دست نمى دهد بنابراين قابليت پخت را نيز داراست.

منبع:روزنامه ایران
     
  
زن

 
در مورد آجيل اشتباه نكنيد

عليرغم تمام نظرات پيشين، مصرف آجيل و قراردادن آن در رژيم غذايى نه تنها انتخاب نامناسبى نيست، بلكه مى تواند به عنوان اسنك بهترين انتخاب باشد.
همانطور كه مى دانيم آجيلها غنى از چربى و كالرى هستند اما مصرف آن براى افراد ديابتى به دلايل زير توصيه مى شود:
۱ )آجيلها غنى از منيزيم هستند و منيزيم ماده معدنى است كه باعث كاهش خطر ابتلا به ديابت و افزايش حساسيت سلولها نسبت به انسولين مى شود. مطالعات نشان داده زنانى كه در هفته ۵ وعده آجيل يا كره بادام زمينى مصرف مى كنند، خيلى كمتر از بقيه در معرض خطر ابتلا به ديابت قرار دارند.
۲ ) آجيل باعث ثابت ماندن قندخون مى شود براى اينكه غنى از چربيهاى اشباعى است. چربى باعث كاهش سرعت پروسه هضم مى شود، بنابراين گلوكز بيشترى وارد جريان خون مى شود.
۳ ) چربيهاى موجود در آجيل باعث افزايش سطح كلسترول خوب مى شود و به كاهش خطر ابتلا به بيماريهاى قلبى كمك مى كند.
۴) استفاده از آجيل و كره بادام زمينى به جاى كره يا آبنبات در رژيم غذايى افراد توصيه مى شود. اما بايد به ميزان مصرف آنها توجه كافى داشت و در آن زياده روى نكرد.
منبع:ایران
     
  
زن

 
تحقيقات اخير انجمن قلب آمريكا نشان مي‌دهد كه علايم كلاسيك و معمول دردهاي قلبي در زنان ديده نمي‌شود.
بنابراين تشخيص بيماري‌هاي قلبي در زنان كمي سخت‌تر از مردان است. درد قفسه‌سينه در زنان خيلي جدي گرفته نمي‌شود چرا كه درد بيشتر در شانه‌ها وجود دارد. علائم قلبي با روش‌هاي تشخيصي مثل آنژيوگرافي مشخص نمي‌شود و دقت بسياري از آزمايش‌ها به اندازه دقت آزمايش‌هاي مردان نيست. تست ورزش و نوار قلب كمتر علائم قلبي را در زنان نشان مي‌دهد و از اين رو علائم ديرتر كشف مي‌شوند و زنان بيشتر در معرض حملات قلبي و مرگ‌ قرار مي‌گيرند. از اين رو به زنان توصيه مي‌شود، علايم و عوامل خطر بيماري‌هاي قلبي را بشناسند تا در امر تشخيص بيماري به پزشك بيشتر كمك كنند.
به خاطر اهميت توجه به بيماري‌هاي قلبي زنان، انجمن قلب آمريكا، ماه فوريه را به نام <ماه قلب> معرفي كرد و روز سوم فوريه را به نام <پوشش قرمز> نامگذاري نمود تا زنان با افزايش اطلاعات خود از بيماري‌هاي قلبي و دانستن عوامل خطر توجه بيشتري به سلامت خود كنند.
تصور نمي‌شود كه درد قفسه سينه در زنان مربوط به بيماري‌هاي قلبي باشد، و علائم معمول درد قلبي يعني گرفتگي قفسه سينه و گسترش درد به بازوها و پشت در زنان وجود ندارد، و بيشتر علائم غيرمعمول مثل شكايت از درد شكم، مشكلات تنفسي و احساس خستگي غيرقابل توجيه در ‌آنها مشاهده مي‌شود. درد قلبي در زنان بيشتر در شانه‌ها وجود دارد.

دشمن‌تان را بهتر بشناسيد
بيماري‌ قلبي و سكته مغزي قاتلا‌ن شماره يك ناميده مي‌شوند، و زندگي افراد مستعد را تهديد مي‌كنند. بيماري‌ قلبي عروقي شامل مجموعه بيماري‌هاي قلبي و عروق خوني است. زماني كه عروق بدن مخصوصا شريان‌ها دچار سفتي و سختي يا به اصطلاح تصلب شرايين شوند، نمي‌توانند خون را به خوبي به نقاط مختلف بدن برسانند.
افزايش كلسترول در خون منجر به تشكيل پلاك‌هاي كوچكي مي‌شود كه اين پلاك‌ها با بزرگ‌شدن و تشكيل لخته عروق خوني را مسدود مي‌كند و يا از ديواره رگ‌ها جدا مي‌شوند و زماني كه در عروقي قرار بگيرد كه قلب را تغذيه مي‌كند باعث ايجاد حملات قلبي مي‌شود.
حملات قلبي معمولا ناگهاني و شديد هستند و گاهي باعث زمين خوردن مي‌شوند. بسياري از حملات قلبي هم به آهستگي اتفاق مي‌افتند و منجر به درد خفيف و ناراحتي جزئي مي‌شود.در اين صورت باعث مي‌شوند كه افراد ديرتر به دنبال كمك باشند.
علائم معمول قلبي شامل: احساس ناراحتي و درد در قفسه سينه (درد معمولا در وسط قفسه سينه است و به مدت كمتر از چند دقيقه طول مي‌كشد، بهتر مي‌شود ولي مجددا شروع مي‌شود. اين درد مانند احساس فشردگي در قفسه سينه است)، ناراحتي در بخش‌هاي بالايي بدن، علائمي مثل درد در هر دو بازو، پشت گردن و چانه و معده و تنگي‌نفس است. ساير علائم عبارتند از: تهوع، تعريق سرد و احساس سبكي در سر.
نكته اينجاست كه در زنان بيشتر علائم تنگي نفس، تهوع و استفراغ و درد در پشت و چانه‌ها ديده مي‌شود.
در صورتي كه شما و يا ساير افراد خانواده‌تان دچار اين ناراحتي‌ها شديد نبايد بيش از 5 دقيقه منتظر بمانيد. سريع‌تر به دنبال درمان باشيد و به پزشك مراجعه كنيد.

قلب شما در دست شماست
بيماري‌هاي قلبي و سكته، قابل پيشگيري هستند فقط در صورتي كه عوامل ايجادكننده آنها را كنترل كرده و تا آنجا كه مي‌توانيم كاهش دهيم. هرچه تعداد عوامل خطر بيشتر باشد احتمال وقوع بيماري‌هاي قلبي و سكته بيشتر مي‌شود. اجازه بدهيد اين عوامل خطر را مرور كنيم.

كلسترول بالا
كلسترول نوعي چربي است كه در خون و تمامي سلول‌هاي بدن، موجود است. افزايش كلسترول بسيار بد است چون مي‌تواند پلاك‌هاي چربي را توليد كند و به ديواره داخلي عروق بچسبد. گاهي از ديواره رگ‌ها كنده مي‌شود و وارد جريان خون مي‌شود، تشكيل لخته خوني را مي‌دهد و شريان را مسدود مي‌كند. گاهي اين پلاك به ساير قسمت‌هاي بدن حركت مي‌كند و در صورتي كه در عروق خوني كه قلب را تغذيه مي‌كند، قرار گيرد و آن را مسدود كند، حمله قلبي اتفاق مي‌افتد. اين پلاك‌ها با انسداد عروق مغزي موجب سكته مغزي و قلبي مي‌شوند. بالا رفتن كلسترول خون علامتي ندارد. كلسترول خيلي از افراد بالاست بدون اينكه خودشان بدانند. بهتر است ميزان كلسترول خون خود را اندازه بگيريد تا در صورت بالا بودن، آن را درمان كنيد. در اين مورد مي‌توانيد از پزشك بخواهيد تا رژيم غذايي به شما پيشنهاد كند تا كلسترول خونتان پائين بيايد.

فشارخون بالا
فشار خون بالا باعث مي‌شود قلب بسيار سخت‌تر از حد عادي كار كند كه اين باعث مي‌شود هم خود قلب و هم شريان‌ها، كليه‌ها و چشم‌ها آسيب ببينند و نارسايي قلبي اتفاق بيفتد. زنان در صورتي كه 9 كيلو يا بيشتر اضافه وزن داشته باشند و يا در سن يائسگي باشند احتمال بالا رفتن فشارخون در آنها وجود دارد. زنان 65 تا 74 ساله بيشتر دچار افزايش فشارخون مي‌شوند. احتمال بالا رفتن فشارخون در زناني كه قرص‌هاي ضدبارداري استفاده مي‌كنند بيشتر است.

سيگار
با ترك سيگار مي‌توان از بروز بيماري قلبي پيشگيري كرد.ريه‌ها و دندان‌ها بيشترين صدمه را مي‌بينند و بيماري‌هاي مزمن ريه، نارسايي قلبي و بيماري‌هاي عروقي دست و پا عمده‌ترين خطرات سيگار كشيدن است. مهم نيست چه تعداد و چه مدت است كه سيگار مي‌كشيديد مهم اين است كه هر چه زودتر سيگار كشيدن را ترك كنيد. اثرات ترك سيگار به سرعت در شما مشخص خواهد شد.

ورزش و تحرك
با ورزش نكردن و بي‌تحركي،‌خطر بيماري قلبي در شما بالا مي‌رود. ورزش منظم و مداوم آمادگي قلبي شما را بيشتر مي‌كند. كلسترول بيشتري در بدن مي‌سوزد، فشارخون پائين مي‌آيد، قندخون كنترل مي‌شود و اضافه وزن از بين مي‌رود. 30 دقيقه ورزش و فعاليت‌ بدني كاركرد ريه و قلب را بهتر مي‌كند. قدم زدن،‌ باغباني حتي انجام كارهاي خانه‌و‌حركات موزون به قلب شما كمك مي‌كند. اگر ورزش نمي‌كنيد از 10 دقيقه در روز شروع كنيد و به تدريج ادامه دهيد؟ سعي كنيد براي داشتن حداقل تحرك روزانه اين فعاليت‌ها را انجام دهيد.

چاقي- اضافه وزن
چاقي هم عاملي براي بالا رفتن كلسترول، افزايش فشارخون و بالا رفتن قند است و اينها خود موجب بروز حملات قلبي و سكته مي‌شوند. بهتر است وزن خود را در حد طبيعي نگهداريم. زنان بهتر است براي كاهش وزن 1200 تا 1500 كالري از غذاي خود را حذف كنند. به نظر مي‌رسد كم كردن وزن قدري مشكل باشد اما كاهش به اندازه 5 تا 10 درصد نيز تاثير زيادي در پيشگيري از بيماري‌هاي قلبي و سكته دارد.

بيماري قند
ديابت يا بيماري قند بيشتر در سنين ميانسالي اتفاق مي‌افتد. بعد از سن 60 سالگي زنان بيشتر از مردان به بيماري قند مبتلا مي‌شود. ديابتي‌ها 2 تا 4 بار بيشتر در معرض بيماري‌هاي قلبي هستند. افراد ديابتي داراي فشارخون بالا و كلسترول بالا هستند. پس به وضوح مي‌بينيم كه همه اينها به هم مرتبط هستند و مي‌توانند خطر بيماري قلبي را زياد كنند. ديابتي‌ها قندخون خود را به طور منظم چك كنند.

جنس
زنان بيش از مردان در اثر سكته فوت مي‌كنند. زنان باردار، زنان سيگاري و آنهايي‌كه قرص‌هاي ضدبارداري استفاده مي‌كنند و فشارخون بالايي دارند بسيار بيشتر از مردان آسيب مي‌بينند.

وراثت
زماني كه برادر، پدر يا پدربزرگ شما قبل از سن 55 سالگي دچار حمله قلبي شده است و يا خواهر،‌مادر و يا مادر بزرگتان قبل از سن 65 سالگي مبتلا به بيماري قلبي شده‌اند، خطر اين بيماري را جدي‌تر بگيرند.

رژيم غذايي ناسالم
استفاده از مواد غذايي سالم بهترين روش براي مبارزه با بيماري‌ قلبي است. رژيم غذايي مناسب سرشار از ميوه و سبزي و ماهي، حبوبات ‌و ‌لبنيات كم ‌چرب ،‌ خشكبار با محدوديت گوشت قرمز و پرچرب، مانع از افزايش كلسترول و فشارخون و اضافه وزن مي‌شود. از خوردن يك ليوان بزرگ آب خنك و چاي و آب ميوه لذت ببريد. همراه غذا ليمو بخوريد. مواد غذايي را كه پركالري هستند و خيلي آنها را دوست داريد به تكه‌هاي كوچك قسمت كنيد و در طول هفته مصرف نماييد. سعي كنيد هميشه با ديگران غذا بخوريد. تنها غذا خوردن باعث مي‌شود كه زيادتر بخوريد.

قرص‌هاي ضدبارداري
قرص‌هاي ضدبارداري خود موجب بالا رفتن فشارخون مي‌شوند. در صورتي كه سن شما بالاي 35 سال است و هنوز به دوران يائسگي نرسيده‌ايد، قرص ضد بارداري مي‌خوريد در مورد تاريخچه پزشكي خانواده خود، عوامل خطر بيماري‌هاي قلبي، سرطان و سكته و روش‌هاي موثر براي پيشگيري از بارداري و ساير عوامل خطري كه در شما وجود دارد، با پزشك مشورت كنيد.
     
  
زن

 
چون من خودم بسيار گرفتار اين موضوع هستم گفتم شايد براي دوستان هم مفيد باشد .


با شروع فصل بهار، خيلي‌ها از عطسه‌هاي متوالي و شديد، آبريزش بيني و اشك وگرفتگي صدا و .. شكايت دارند، علايمي كه در بسياري از موارد به عنوان، آلرژي يا حساسيت تشخيص داده مي‌شود.
آلرژي واكنش و عكس‌العمل شديد سيستم ايمني بدن نسبت به يك جسم خارجي است كه در شرايط عادي به‌ هيچ وجه مضر و زيان‌آور نيست. در واقع سيستم دفاعي بدن انسان به‌طور طبيعي از بدن در برابر ويروس‌ها و ميكروب‌ها محافظت مي‌كند. همين موادي كه بعضي‌ها را به حساسيت دچار مي‌كنند، ممكن است در شرايط مساوي در بدن افراد ديگر هيچ‌گونه واكنشي را به‌دنبال نداشته باشند.

دردسرهاي يك آلرژن
آلرژن ماده‌اي، كه باعث بروز واكنش‌هاي آلرژيك يا حساسيت زا در انسان مي‌شود. سيستم ايمني بدن برخي افراد، اين مواد را يك جسم خارجي و خطرناك شناسايي مي‌كند و سريعاً نسبت به آن واكنش نشان مي‌دهد. ازجمله متداول‌ترين آلرژن‌ها يا موادي كه باعث بروز حساسيت مي‌شوند مي‌توان به برخي مواد شيميايي مانند شوينده‌ها، گياهان و گرده گل‌ها، برخي داروها مانند آنتي‌بيوتيك‌ها، برخي مواد غذايي مانند شير، شكلات توت‌فرنگي، گندم و غلات، برخي دانه‌ها مانند كنجد، باكتري‌ها و ويروس‌ها، مو و پشم حيوانات، گرد و غبار، عطريات دود سيگار، و يا عوامل فيزيكي مانند سرما، گرما، نور و اشعه راديواكتيو اشاره كرد. افرادي كه مستعد بروز حساسيت هستند، هنگامي كه براي اولين بار در معرض آلرژن قرار مي‌گيرند، سيستم دفاعي بدن فرد، آن جسم خارجي را شناسايي كرده و نسبت به آن حساس شده و واكنش شديد نشان مي‌دهد. در اثر واكنش مذكور، سلول‌‌هاي خاص هيستامين و چند ماده شيميايي ديگر آزاد مي‌كنند كه باعث بروز خارش، سوزش،‌ التهابات پوستي، آبريزش بيني، اشك، جوش،‌كهير‌و‌... مي‌شود. اين علائم به‌ نوع آلرژن بستگي دارد و در افراد مختلف متفاوت است. در صورتي كه آلرژن يك ماده غذايي يا دارو باشد، ازطريق بلعيدن باعث بروز استفراغ، حالت تهوع، دل‌درد و انقباض و گرفتگي عضلا‌ت شكمي، اسهال و يبوست مي‌شود.
برخي بيماري‌ها ممكن است در اثر حادشدن يك آلرژن ساده به‌وجود بيايند مانند آسم و اگزماي پوستي. اين بيماري‌ها ممكن است در ابتدا يك حساسيت ساده بوده و به مرور زمان تبديل به يك مشكل حاد تنفسي و پوستي شده‌اند. گاهي اوقات نيش حشرات استفاده از بدليجات و زيورآلات و لوازم آرايشي باعث بروز واكنش‌هاي آلرژيك پوستي مي‌شوند.
كي برويم دكتر؟
همان‌طور كه در بالا گفته شد نشانه‌ها و علائم آلرژي به نوع آلرژن و همچنين بخشي از بدن كه در معرض اين ماده قرار مي‌گيرد، بستگي دارد. اين علائم به‌طور كلي عبارتند از: آبريزيش بيني، خارش، سوزش، التهاب و قرمزي چشم‌ها و ريزش اشك ـ خارش شديد در ناحيه بيني، گلو، دهان، پوست، خس‌خس‌كردن سينه و تنگي نفس ، سرفه شديد، التهابات پوستي، گرفتگي عضلات شكم، حالت تهوع، استفراغ، اسهال، يبوست ، دل‌درد، جوش و كهيرو ترشح شديد مخاط بيني و گلو.
در صورت بروز اين علائم و استمرار آنها به پزشك مراجعه كنيد. تاريخچه بروز اين علائم جهت تشخيص درست بسيار حائز اهميت است. زيرا گاهي اوقات مسموميت‌هاي غذايي و دارويي عوارضي شبيه آلرژي دارند كه توسط پزشك و با ارائه اطلاعات درست از جانب بيمار تشخيص داده مي‌‌شوند. براي تشخيص نوع آلرژي آزمايش‌هاي زير انجام مي‌شود:
آزمايش پوستي: اين روش يكي از متداول‌ترين شيوه‌هاي تشخيص نوع آلرژي است . در اين آزمايش با ايجاد خراش‌هاي كوچك و نمونه‌برداري از بافت پوست مي‌توانند به‌راحتي نوع حساسيت را تشخيص دهند.
آزمايش خون: در اين روش كه به نام RAST معروف است. ازطريق نمونه‌برداري از خون ميزان آنتي‌بادي‌هاي آلرژن درخون اندازه‌گيري مي‌شود و در صورت وجود عوامل و فاكتورهاي حساسيت‌زا ميزان آنتي‌بادي‌هاي خون افزايش مي‌يابد.
خوشبختانه آلرژي با تشخيص به موقع و حذف آلرژن به‌راحتي قابل درمان و پيشگيري است. با اين وجود برخي واكنش‌هاي آلرژيك بسيار جدي و خطرناك بوده و حتي مي‌تواند زندگي فرد را به‌ خطر بيندازد، به‌عنوان مثال گاهي عكس‌العمل‌هاي بسيار شديد سيستم دفاعي بدن نسبت به ماده حساسيت‌زا باعث بروز يك شوك آلرژيك مي‌شود كه مي‌تواند ظرف مدت 15 دقيقه فرد را از بين ببرد.

ما بچه هاي نازنازي
محققان عقيده دارند كودكاني كه از شير مادر تغذيه مي‌كنند بسيار كمتر به آلرژي مبتلا مي‌شوند و سيستم ايمني بدن اين كودكان نسبت به عوامل حساسيت‌زا مقاوم‌تر است. چنانچه مادران شيرده در دوران شيردهي از خوردن برخي مواد غذايي و ادويه‌جات و داروها اجتناب كنند، احتمال بروز واكنش‌هال آلرژيك در كودكان آنها نيز كمتر خواهد بود. در صورتي كه بروز برخي بيماري‌هاي آلرژيك مانند آسم و تنگي نفس و اگزما در ميان اعضاي خانواده شايع ‌باشد، حتما موضوع را با پزشك معالج كودك در ميان بگذاريد. تا حتي‌الامكان از بروز آن پيشگيري كنيد.
نكته جالب اينكه تجربه نشان داده كودكاني كه در محيط‌هاي استريل و با محدوديت‌هاي بهداشتي خيلي شديد رشد مي‌كنند، بسيار بيشتر از كودكاني كه از ابتدا با گرد و خاك و حيوانات مختلف سر و كار دارند، به آلرژي مبتلا مي‌شوند. بنابراين تلاش براي استرليزه نگه‌داشتن محيط زندگي كودكان به منظور جلوگيري از ابتلا به آلرژي كاري بي‌نتيجه است زيرا بدن كودكاني كه مستعد ابتلا به آلرژي است، حتي با كوچك‌ترين‌ ذره گرد و غبار موجود در هوا يا يك ماده غذايي خاص واكنش‌هاي آلرژيك نشان مي‌دهد.

شايع‌ترين نشانه
درنظر داشته باشيد كه آبريزش بيني ممكن است در اثر سرماخوردگي يا آنفلوآنزا بروز كند، اما در صورت رد احتمال ابتلا به سرماخوردگي يا آنفلوآنزا، آبريزش بيني قطعاً يكي از نشانه‌هاي آلرژي است.
براي جلوگيري از آبريزش بيني، بهتر است مرتب بيني خود را تخليه كرده و با آب بشوييد و با مشورت پزشك از آنتي‌هيستامين استفاده كنيد. اين دارو براي مقابله با هيستامين‌هاي آزاد شده از سلول‌ها در اثر واكنش سيستم بدن به آلرژن بسيار مناسب است. اگر آبريزش بيني بيش از 3 هفته ادامه پيدا كرد و يا تنها از يكي از سوراخ‌هاي بيني آبريزش داشتيد و يا همراه ترشحات بيني خون مشاهده كرديد، حتما به پزشك مراجعه كنيد. به ياد داشته باشيد اگر ترشحات بيني تغيير رنگ داد و به رنگ سفيد يا خاكستري تبديل شد ممكن است ناشي از عفونت باكتريايي سينوزيتي باشد.
گاهي‌اوقات و به دلايل مختلف (سرماخوردگي، آلرژي) ترشحات مخاط بيني بيش از حد مي‌شوند. براي كمك به حل اين مشكل در اين شرايط آب فراوان بنوشيد و از دستگاه بخور يا كتري در حال جوش در منزل استفاده كنيد زيرا هواي خشك باعث ضخامت و خشكي ترشحات بيني و گلو مي‌شوند و كار را مشكل‌تر مي‌كند. ضمناً توصيه مي‌شود از كشيدن سيگار و قرارگرفتن در معرض سيگار جدا خودداري كنيد.

و بالا‌خره ....
براي درمان حساسيت، بسته به نوع آلرژن و ماده حساسيت‌زا روش‌هاي ‌مختلفي وجود دارد كه درصورت اقدام به موقع و مراجعه به پزشك به‌راحتي قابل درمان است. برخي از اين حساسيت‌ها كه ساده‌تر هستند با مصرف داروهاي آنتي‌هيستامين به‌صورت دوره‌اي، درمان مي‌شوند. اما برخي ديگر نياز به درمان‌هاي جدي‌تر و تزريق واكسن‌هايي دارد كه توسط پزشك معالج تشخيص داده مي‌شود.
     
  
زن

 
سفيد شدن موي سر انسان



تقريباً هيچ خانم بالاي 35 سالي وجود ندارد كه هنگام نگاه كردن در آينه به موهاي سفيد خود دقت نكند و به فكر چاره اي براي پوشاندن آنها نباشد. چه اتفاقي براي موهايمان مي افتد كه با گذشت زمان خرمن مشكي و زيباي روي سرمان سفيد مي شود و روزي فرامي رسد كه فقط عكس هاي فعلي‌ ‌شاهد اين سياهي باشند؟‌!
رنگ مو و مطالب مربوط به آن موضوع جالب و پيچيده اي است‌ ‌و جدا از آنكه عامل زيبايي است، محافظ و نگهبان سر در مقابل اشعه ماوراء بنفش هم‌ ‌هست. در پايين ترين لايه پوست و در محل پايه و تكيه تار مو سلول‌هايي به نام‌ ‌ملانوسيت قراردارند كه دائماً تركيبي با نام ملانين را توليد مي كنند و همين‌ ‌ملانين است كه عامل رنگ داشتن تار موي رشد كرده است .
سلول‌هاي رنگدانه اي مو براي ساخت ملانين به‌ ‌آنزيم‌هاي خاصي نياز دارندو براساس تفاوت آنزيم هاي شركت كننده ، نوع خاص از ملانين را توليد مي كنند: طيف قهوه اي تا سياه وطيف زرد تا قرمز .
اما واقعيت اين است كه سفيدشدن مو، هيچ ربطي به نوع ملانين موجود در بدن ما يا‌ ‌به عبارتي تيره يا روشن بودن موهايمان ندارد. اين اتفاق براي همه مي افتد. اما‌ ‌طبيعي است كه حضور موي سفيد در ميان موهاي مشكي و به اصطلاح پركلاغي زودتر از موهاي‌ ‌روشن مشخص مي شود و متا‡سفانه سن و سال را برملاء مي كند‌!
سفيد شدن مو در مردان‌ ‌در حدود 30سالگي و در زنان در35سالگي رخ مي‌دهد (اما از آنجايي كه سن خانم ها‌ ‌معمولاً از 30 سال بيشتر نمي‌شود كمتر در ميان آنها موي سفيد مي بينيم و اصلاً اين مسئله ربطي به رنگ موهاي مدل به مدل موجود در بازار ندارد)!
ملانوسيت‌ها هر 10 سال 10 تا 20درصد از ظرفيت‌ ‌توليد رنگ خود را از دست مي‌دهند. اگرچه چگونگي از دست دادن اين رنگدانه‌ها دقيقاً‌ ‌مشخص نيست، اما مي‌دانيم در نخستين مراحل خاكستري شدن مو، ملانوسيت هنوز به‌صورت غيرفعال وجود‌ ‌دارند.
وقتي ملا‌ئوسيت كاملا‌ فاقد رنگدانه شود، مو سفيد و اگر تعداد ملا‌ئين يك تار مو كمتر از حالت عادي شود آن مو خاكستري و نقره‌اي مي‌شود و دقيقا به همين خاطر است كه نوع سفيدي موي مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها با سفيدي موي افرادي كه به قول معروف موهاي جوگندمي دارند فرق مي‌كند.

غذاهاي موسياه كن
بله. تجربيات و يافته‌هاي موجود حاكي است كمبود فلزاتي همچون منگنز، روي، تيتانيوم، آهن و مس ازعوامل اصلي در سفيد شدن و شكنندگي موها به حساب مي آيند. طبق نظر متخصصان تغذيه افرادي كه دچار سفيدي مو هستند بايد مصرف با پوست ميوه‌هايي همچون سيب، گلابي، هلو و همه ميوه‌هايي كه سرشار از فلزات گوناگون خصوصا فلز منگنز هستند را در برنامه غذايي خود بگنجانند.
همچنين، مصرف سبزيجاتي همچون سير، پياز، موسير، تره كه داراي فلز منگنز هستند به دليل كاهش فشار خون و از بين بردن عوامل سد كننده جريان خون به پياز مو نيز از سفيد شدن موها پيشگيري مي‌كند. يافته هاي موجود نشان مي دهد در ميان داروهاي گياهي، جوشانده سبوس گندم و خوردن سنبل الطيب پخته شده نيز در حفظ رنگ مو و كاهش موهاي سفيد موثرند .
خوردن روزانه يك قاشق مرباخوري‌ ‌از پودر سبوس برنج كه با كمي شكر يا نبات ساييده شده مخلوط شده و قرار دادن نان جو در دستور رژيم غذايي افرادي كه موهايشان سفيد شده ،در درمان سفيدي مو موثر است . مس نيز از جمله عناصري است كه مي‌تواند بر پوست و مو تاثير بگذارد و حتي از سفيد شدن موي سر هم پيشگيري كند.خوراكي هايي همچون نخود فرنگي، قارچ، سيب‌زميني، آجيل، لوبيا، عدس، گوجه‌فرنگي، موز، آلو و سويا از جمله غذاهايي هستند كه مقدار قابل توجهي مس در خود جاي داده‌اند.

فقط پيري سفيدمان نمي‌كند
سفيد شدن موها يكي از آشكارترين نشانه‌هاي بالا رفتن سن است، اما هميشه سفيد شدن به علت بالا رفتن روزهاي زندگي نيست و عواملي همچون: كمبود ويتامين‌ B12،‌ ‌بيماري تيروئيد، نوعي بيماري سيستم ايمني، سيگار كشيدن (كه 4 برابر سرعت سفيد شدن مو در سيگاريها نسبت به افراد غير سيگاري بيشتر است)، كم خوني، رژيم‌هاي سخت و‌ ‌طولاني مدت، عوامل ارثي، بيماري‌ها و افزايش گلبول‌هاي سفيد خون نيز باعث سفيدي زودهنگام و بيش از حد موها مي شوند‌. ‌در تعريف ، سفيد شدن موي انسان سفيد پوست زود تر از 20 سال و سياه پوست زود تر از 30 سال را سفيد شدن زود رس مو مي‌گويند. البته نسبت به عوامل‌ ‌تغذيه اي و ژنتيكي حدود سني ذكر شده تغيير مي كند. از طرفي در برخي افراد موها بسيا ر زود شروع به سفيدشدن مي‌كند (در دوران‌ ‌دبيرستان يا دانشگاه) كه بايد گفت، شروع اين اتفاق بستگي به ژني دارد كه از‌ ‌والدينمان به ارث مي بريم، همه كه نبايد خانه و ويلا و ثروت هاي آنچناني به ارث‌ ‌ببرند، بعضي ها هم سفيدي مو، بيماري، كچلي، و ... را به فرزندان هديه مي كنند مهم‌ ‌اين است كه به ياد هم باشيم‌!!
برخي افراد تصور مي‌كنند يك فشار عصبي شديد يا هول و هراسي ناگهاني باعث‌ ‌مي‌شود موها يك شبه سفيد شوند، اما ديدگاه‌هاي علمي با اين ادعا سازگار نيستند‌. ‌سوِالي كه‌ ‌براي بسياري از خانم‌ها مطرح مي‌شود، اين است كه آيا رنگ كردن مو مي‌تواند عامل سفيد شدن زودهنگام و سريع آن باشد؟‌!
خير، ممكن است رنگ كردن‌هاي پياپي مشكلات ديگري را‌ ‌براي مو ايجاد كند، اما باعث سفيد شدن غير طبيعي آن نمي شود‌.

دانستني‌هاي باريك تر از مو
)1 موي بدن‌ ‌و صورت هم مثل موي سر خاكستري مي شود، اما معمولاً اين اتفاق بعد از تغيير رنگ موي‌ ‌سر به وجود مي آيد‌.
)2 اولين موي سفيد روي سر در شقيقه ها ظاهر مي شود و پس از‌ ‌آن نوبت به تاج سر و بقيه نقاط پشتي سر مي رسد‌.
)3 برخلاف اعتقاد خيلي ها، كندن‌ ‌موي سفيد باعث سفيد شدن موهاي سياه نمي‌شود، بلكه فقط همان يك تار مو مجدداً سفيد‌ ‌رشد مي‌كند و بقيه شرايط خاص خود را دارند‌.
)4 ساختار كلي مو با تغيير رنگ آن‌ ‌تفاوت نمي‌كند، البته موي سفيد به علت چربي كمتر، كمي خشك تر به نظر مي رسد‌.
)5 زناني كه پيش از 35 سالگي موهاي سفيد بسيار زيادي دارند، تراكم استخواني كمتري نسبت‌ ‌به افرادي كه موهايشان با سرعت معمول سفيد مي شود، دارند‌.
)6 هيچ رابطه اي بين‌ ‌طاسي سر و سفيد شدن آن نيست و تضميني وجود ندارد كه چون بسياري از موهاي شما ريخته‌ ‌است، موهاي باقيمانده سفيد نشود و يا بالعكس (شايد از هر دو نعمت بهره مند شويد) و مهم‌تر از همه اينكه: دانشمندان به دنبال يافتن روشي هستند تا قدرت و توان‌ ‌توليد<ملانين> را مجدداً به ملانوسيت‌ها بازگرداند و موها به رنگ اوليه خود ديده‌ ‌شوند. پس خوانندگان جوان ما نگران نباشند، مطمئناً قبل از آنكه موهاي بچه هاي اين نسل سفيد شود، نتيجه تحقيقات آنها به بار مي نشيند.

همه چيز با رنگ پاك مي‌شود؟
برخي از موهاي سفيد، به‌ويژه موهاي زبر و كلفت و خاكستري ‌رنگي كه در اطراف شقيقه‌ها مي‌رويند، در برابر رنگ‌مو مقاوم هستند يا در مقايسه با ساير موهاي سفيد به سرعت رنگ خود را از دست مي‌دهند. براي رنگ شدن اين گروه از موها در زمان رنگ كردن، ابتدا رنگ را روي موهاي سفيد اين ناحيه بگذاريد تا زمان طولاني‌تري براي جذب رنگ داشته باشند.موهاي سفيد بايد حداقل 45 دقيقه آغشته به رنگ باقي بمانند. درجه رنگ‌موي انتخابي خود را براي موهاي سفيد بالاتر ببريد.اگر موهاي سفيد شما خيلي زبر و مقاوم در برابر رنگ باشد شايد‌ ‌لازم باشد كه قبل از رنگ كردن آنها را نرم كرد. به راهنمايي هاي سازندگان رنگ‌ها‌ ‌توجه كرده و هميشه قبل از گذاشتن رنگ، موهايتان را خشك نماييد. رنگي كه بر روي موي‌ ‌خيس يا مرطوب گذاشته شده باشد رقيق شده و نتيجه رنگ رضايت بخش نخواهد بود.اگر در موهاي شما ساقه روشن تر از ريشه باشد، اول ساقه موهاي خود را رنگ كنيد و بعد ريشه رنگ شود.پس از اتمام رنگ كردن اگر جنس موها زبر و خشن و تارهاي سفيد زياد باشد از كلاه پلاستيكي استفاده نشود
     
  
زن

 
ترک سیگار از پشت تلفن

نتایج تحقیقات دانشمندان دانشگاه مینسوتای آمریکا حاکی است، مشاوره تلفنی با سیگاریها موجب ترک سیگار کشیدن آنها می شود.

به گزارش رویترز، این دانشمندان با مقایسه تاثیر مشاوره تلفنی با هفت تماس در طول 2 ماه در800 سیگاری و روشهای خود درمانی دریافتند، پس از 3ماه، حدود 40 درصد از کسانی که مشاوره های تلفنی دریافت می کنند، سیگار را ترک می کنند. این در حالیست که تنها 10 درصد کسانی که خود درمانی می کنند، سیگار را ترک می کنند.
این دانشمندان همچنین دریافتند، از آنجایی که ترک عادت سیگار کشیدن سخت است، پس از 1 سال، 13 در صد از افراد سیگاری که مشاوره می شوند و4 درصد از کسانی که خود درمانی می کنند، دو باره به سیگار کشیدن روی نمی آورند.

=============================

درد تاندون آشیل علامتی از کلسترول بالا

نتایج تحقیقات پزشکان بیمارستان سلطنتی منچستر حاکی است، تاندون آشیل دردناک علامتی برای ابتلا به بیماری ارثی کلسترول بالا است که منجر به افزایش احتمال بیماری قلبی زود هنگام می شود.

به گزارش رویترز، این دانشمندان با مقایسه میزان بروز درد تاندون آشیل قبل از تشخیص کلسترول خون بالای فامیلی در 133بیمار با این میزان در 87 نفر از دوستان خانوادگی آنها دریافتند، 47 درصد از بیماران مبتلا به کلسترول خون بالای فامیلی حداقل 1 بار دچار درد1 یا 2 تاندون آشیل شده اند که بیش از 3 روز ادامه یافته است. این در حالست که تنها 6 درصد از دوستان آنها به چنین دردی مبتلا می شوند.
نتایج تحقیقات این دانشمندان که در سالنامه بیماریهای رو ماتولوژیک منتشر شده، نشان داد، احتمال دوام درد بیش از 3 روز تاندون آشیل در بیماران مبتلا به کلسترول خون بالای فامیلی نسبت به سایرین 6.75 برابر بیشتر است.
دکتر پل دورینگتن، سرپرست این تحقیق، اظهار داشت: کلسترول نه تنها در رگها بلکه در نقاط مشخصی از تاندونها رسوب می کند واین مساله منجر به ورم والتهاب دردناک تاندون آشیل می شود.
     
  
زن

 
وزن تولد کم عامل سوءاستفاده جسمی و جنسی

نتایج تحقیقات دانشمندان دانشگاه وارویک انگلستان حاکی است، احتمال قرار گرفتن در معرض سو استفاده جسمی و عاطفی و نادیده گرفته شدن در نوزادان نارس و با وزن تولد کم، بیشتر است .


به گزارش رویترز، این دانشمندان با مطالعه بر روی 120 هزار نفر که در سالهای 1983 تا 2001 متولد شده بودند، دریافتند، هر قدر وزن هنگام تولد نوزاد کمتر باشد، احتمال مراجعه در سنین بالاتر به دفاتر حمایت از کودکان بیشتر است.
نتایج تحقیقات این دانشمندان که در مجله اپیدمیولوژ ی و بهداشت اجتماع منتشر شده، نشان داد، هر قدر وزن هنگام تولد و بارداری یا زمان بودن ماندن نوزاد در رحم کمتر باشد، احتمال سو استفاده جنسی از او در آینده بیشتر می شود. این در حالیست که نزدیک بودن وزن هنگام تولد نوزاد به وزن مناسب بین 3 هزارو500 گرم تا 4 هزاروپانصد گرم، موجب کاهش احتمال این خطر می شود.

=================================


کاهش خطرات قلبی با جراحی چاقی

بر اساس نتایج تحقیقات متخصصان قلب آمریکا، جراحی چاقی از خطرات بیماری های قلبی عروقی می کاهد.

به گزارش مدیکال نیوزتودی، این دانشمندان با بیش از 3 سال بررسی 197 بیماری مبتلا به چاقی که تحت جراحی قرار گرفته بود دریافتند، بیمارانی که به جهت چاقی خود تحت عمل جراحی قرار می گیرند، از نظر عوامل قلبی کمتر در معرض خطر هستند.
همچنین این دانشمندان دریافتند، از هر 100 بیمار که مورد جراحی چاقی قرار می گیرد، 2/16 از حوادث قلبی و 1/4 موارد مرگ کاهش می یابد. میزان ابتلا به دیابت نیز از 30 درصد به 11 درصد کاهش پیدا کرد. همچشین فشار خون و کلسترول و شاخص توده بدن نیز کاهش یافت.
تعداد افراد چاق در امریکا روز به روز در حال افزایش است و زمانی است که ورزش و رژیم غذایی رعایت نمی شود، جراحی بهترین و شایعترین راه حل برای رفع این مشکل است. برای بیمارانی که مناسب جراحی هستند جراحی از حوادث قلبی و خطرات آن می کاهد.
     
  
صفحه  صفحه 33 از 58:  « پیشین  1  ...  32  33  34  ...  57  58  پسین » 
علم و دانش

مطالب پزشکی (آرشیو شماره 1)


این تاپیک بسته شده. شما نمیتوانید چیزی در اینجا ارسال نمائید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA