انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
علم و دانش
  
صفحه  صفحه 34 از 58:  « پیشین  1  ...  33  34  35  ...  57  58  پسین »

مطالب پزشکی (آرشیو شماره 1)


زن

 
پيوند مو بطريقه ميکروفوليکولار

یکی از معضلات ريزش مو در جلو سر يا طاسی اين است که بيمار بايد تا مدت طولانی دارو مصرف کند که خسته کننده و گاهی غير ممکن ميباشد . با وجود داروهای متنوع در اين خصوص هنوز داروی مطمئنی وجود ندارد که بتوان به آن بطور کامل اعتماد کرد . در ضمن مصرف اين داروها در دراز مدت ميتواند عوارض خاص خود را داشته باشد. برای اينکه فرد از مصرف اين داروها آسوده خاطر شود روشی ابداع گرديده که بوسيله آن بتوان موهای جلو سر - که تا حد زيادی در قيافه فرد تاثير دارد و حتی در زيبائی و درستی سن فرد اثر ميگذارد - را به فرد باز گرداند.
روش پيوند مو در ساليان دراز پيشرفت کرده که موهای پيوندی با موی طبيعی فرقی نداشته باشد و آخرين روش پيوند مو همان ميکرو فوليکولار است که علاوه بر زيبائی از نظر رشد هم با موی طبيعی فرفی ندارد و عمل به اين صورت است که موهای پشت سر را بوسيله عمل جراحی برميداريم و اين قسمت برداشته شده هم دارای مو و هم پوست است.

بوسيله تيغ جراحی اين قسمت را تکه تکه ميکنيم تا اين که موها از هم جدا شده و بصورت منفرد در ميايند. اين موهای منفرد که در ريشه دارای کمی پوست نيز است را بوسيله وسايل خاصی و زاويه مشخص در جلو سر پيوند ميزنيم. يک زمان در حدود ۳ ماه نياز است که اين موهای پيوندی رشد کنند و بصورت طبيعی در بيايند. قسمت پشت سر که پوست و مو را برداسته ايم را طوری به هم نزديک و بخيه ميکنيم که اثر از آن ديده نشود.این عمل بصورت سرپائی است و نیاز به بیهوشی ندارد و با بی حسی موضعی عمل انجام میگیرد. در مواردی که ريزش مو شديد بوده و تا پشت سر ادامه داشته از اين عمل استفاده نميشود چون موئی برای بيمار باقی نمانده. در این موارد میتوان از روشهای دیگری استفاده نمود.

در ضمن افرادی که موهای پراکنده در جلو سر دارند ميتوان در بين اين موها موی پيوندی بکار برد و نتيجه رضايتبخش ميباشد.
     
  
زن

 
نوشيدن شير از بروز بيماري‌هاي قلبي و مغزي پيشگيري مي‌كند


پزشكان مي‌گويند: نوشيدن شير از بروز بيماري‌هاي قلبي و مغزي پيشگيري مي‌كند.


به گزارش سرويس «بهداشت و درمان»‌ خبرگزاري دانشجويان ايران، دانشمندان انگليسي همچنين اعلام كردند: برنامه غذايي سرشار از شير در جلوگيري از بيماري‌هاي قلبي و مغزي نقش پيشگيرانه‌اي دارد.

هرچه ميزان نوشيدن شير بيشتر باشد خطر بيماري‌ها و حملات قلبي كمتر است.



بررسي 746 مرد به مدت 30 سال نشان داد كه نوشيدن روزانه نيم ليتر شير، با دادن انرژي فراوان به بدن سبب سلامت و نشاط مي‌شود و در افزايش ميزان كلسترول و فشار خون بيماران هيچ نقشي ندارد.

همچنين هرچه تمايل مردان به نوشيدن شير كمتر باشد تمايل‌شان به مصرف الكل بيشتر است.

http://www.isna.ir/Main/NewsView.aspx?ID=News-557638
     
  
زن

 
ابتلا به دیابت در اثر اختلالات خواب

در حالی که بسیاری تصور می کنند تنها عدم خواب کافی در شب منجر به بروز بیماری می شود اما ...
نتایج تحقیقات 15 ساله دانشمندان دانشگاه ییل نیوهون کانکتی کات آمریکا حاکی است، عدم خواب کافی در شب و همچنین خواب زیاد شبانه موجب افزایش احتمال ابتلا به دیابت نوع 2 می شود.
به گزارش رویترز، این دانشمندان با بررسی تاثیر زمان خوابیدن بر روی ابتلا به دیابت در1 هزارو100 مرد میانسال وسالمند که در سال 1987تا 1989 به دیابت مبتلا نبودند دریافتند، احتمال ابتلا به دیابت در مردانی که شبانه بیش از 6 ساعت نمی خوابند نسبت به کسانی که شبانه 7 تا 8 ساعت می خوابند 2 برابر بیشتر ودر کسانی که بیش از 8 ساعت می خوابند، بیش از 3 برابراست واین احتمال ابتلا بدون درنظر گرفتن عوامل دیگر مانند سن، فشارخون، سیگار کشیدن واندازه دور کمر است.
نتایج تحقیقات این دانشمندان که در مجله مراقبت دیابت منتشر شده، نشان داد، زمان خوابیدن عامل خطرناکی برای ابتلا به دیابت بالینی است

===========================

خوردن مداوم سيب زميني سرخ كرده و شكلات سبب بروز فراموشي مي‌شود


خوردن مداوم غذاهايي مانند سيب زميني سرخ كرده و شكلات و شيريني سبب بروز فراموشي مي‌شود.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران، بر اساس نتايج پژوهشها خوردن اين مواد زيانهاي جبران ناپذيري به مغز وارد مي‌كند و حافظه انسان را در معرض خطر قرار مي‌دهد.
به گفته پژوهشگران، غذاهاي روغني، نشاسته‌دار و شيريني تا حد زياد مواد شيميايي و طبيعي مغز را كه در آموزش و يادگيري نقش بسزايي دارد از بين مي‌برد.
افرادي كه از خوراكي‌هاي روغني و غذاهاي نشاسته‌دار استفاده مي‌كنند اغلب از ناتواني مغزي رنج مي‌برند
     
  
زن

 
افزايش خطر حملات قلبي در انتظار مردان منزوي

خطر حملات قلبي مردان غير اجتماعي و منزوي را بيش از ساير مردان تهديد مي‌كند. به گزارش سرويس «بهداشت و درمان» خبرگزاري دانشجويان ايران، متخصصان قلب در انگليس معتقدند كه خطر حمله قلبي در مردان منزوي به علت آنكه ميل به فعاليت ندارند بيش از ساير مردان است. به گفته اين متخصصان، اين افراد همچنين بيش از ديگران به استعمال سيگار روي مي‌آورند كه اين عامل به اضافه عامل كم تحركي، خطر حملات قلبي را افزايش مي‌دهد

=================================

با دست هاي سرد چه بايد کرد ؟


شايد شما هم جزو افرادي باشيد که با مشکل سردي کف دست مواجهيد . بسياري از افراد داراي دست هاي سرد هستند و اين سرماي دست فقط مختص به هواي زمستاني نيست ، بلکه اکثر اوقات کف و انگشتان دست سرد است حتي در وسط تابستان در قديم مي گفتند : کساني که دست هايشان سرد است داراي قلبي گرم و پر مهر هستند ، گرچه اين تنها در حد يک عقيده بود اما حقيقت چيز ديگري است .
تحقيقات پزشکي نشان مي دهد افرادي که دست وانگشتانشان هميشه سرد است ، فشار خونشان از حد معمول پايين تراست و بااين که دچار فشارهاي عصبي و استرس شديد هستند.
مطمئنا شما نيز با اين مسئله برخورد کرده ايد که به هنگام نگراني واضطراب دست هايتان يخ مي کند تا حدي که ناخن ها به کبودي مي گرايد . اگر شما مطمئنيد که فشار خونتان پايين تر از حد معمول است به هنگام يخ کردن دست هايتان تکه اي شکلات يا آب قند ويا حتي چاي و نبات گرم ميل کنيد ، دست هاي خود رابه آرامي در هم قفل کنيد و کمي فشار دهيد و سپس آنها به حال خود رها کنيد. اين عمل را چند بار انجام دهيد تا دست هايتان کم کم گرم شود. در نهايت سعي کنيد آرامش خود راحفظ کنيد و از فشارهاي عصبي تان بکاهيد
     
  
زن

 
تهدید جان 6 داوطلب با عوارض یک داروی آزمایشی

طبق تحقیقات دانشمندان بیمارستان نورتویک انگلستان، 6 مردی که در یک کارآزمایی داروهای بالینی شرکت کرده بودند، به دنبال واکنش دارویی در بخش مراقبت های ویژه بستری شدند و 2 نفر آنها به شدت بیمارند.

به گزارش بی بی سی، این داوطلبین سالم که جهت آزمایش دارو های ضد التهاب روماتیسم مفصلی و سرطان خون با گرفتن روزانه 150 دلار ، در این تحقیق شرکت کرده بودند هم اکنون از عوارض این دارو رنج می برند.
مسئولین این بیمارستان اعلام کردند که این بیماران تحت مراقبت شدید هستند و درحال دریافت درمان های مناسب اند. پزشکان و مراقبین بهداشتی انگلستان در مورد آزمایش این دارو در جاهای دیگر هشدار دادند.
پرفسور اسکاتز از شرکت دارویی پارکسل سازنده این دارو، می گوید: عوارض دارویی معمولا نادر هستند و این یک حادثه غیر معمول است، اما ما برای مراقبت از این افراد در حال جستجوی دارویی هستیم تا همه امکانات برای بهبود هر چه سریعتر این افراد محیا شود.



==========================
تصور نكنيد كمتر سيگار كشيدن خطر كمتري دارد

محققان هشدار داده‌اند كه كشيدن تعداد كمتري نخ سيگار در روز براي مثال كمتر از 5 نخ نمي‌تواند آن اندازه كه تصور مي‌شود بدن را در برابر ابتلا به بيماري‌هاي قلبي و سرطان ريه محافظت كند.
به گزارش سرويس بين‌الملل ايسنا به نقل از روزنامه دومينيكن، برخلاف تصور عوام، كه تصور مي‌كنند
سيگار كمتر ضرري به بدن نمي‌رساند محققان دريافته‌اند كه كشيدن 1 تا 5 نخ سيگار در روز ميزان مرگ و مير ناشي از ابتلا به بيماري‌هاي عروقي كرونري را در مقايسه با افراد غير سيگاري تا 3 برابر افزايش مي‌دهد.
همچنين امكان ابتلا به سرطان ريه در اين شرايط 4 برابر بيشتر از افراد غير سيگاري است.
اين پژوهش در موسسه ملي سلامت در نروژ انجام شده كه محققان بر روي نرخ مرگ و مير پيش از 43 هزار تن بين سال‌هاي 1975 تا 2002 مطالعه كرده‌اند.

اين محققان همچنين دريافته‌اند كه اين خطر براي زمان بيشتر از مردان است.
خطر ابتلا به سرطان ريه در زناني كه كم سيگار مي‌كشند نسبت به زنان غير سيگاري 5 برابر بيشتر است اما اين رقم در مورد مردان فقط تا 3 برابر افزايش پيدا مي‌كند.
     
  
زن

 
نسبت اندازه دور شكم به دور باسن، بهترين شاخص شناسايي افراد ديابتي است

براساس تحقيقات انجام شده در مركز تحقيقات غدد درون ريز و متابوليسم ايران، نسبت اندازه دور شكم به دور باسن ( WHR) شاخص مهمي در پيشگويي ابتلا به ديابت محسوب مي شود
به گزارش سرويس «پژوهشي» خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) واحد علوم پزشكي ايران، دكتر فريدون عزيزي و همكارانش در مركز تحقيقات غدد درون ريز و متابوليسم به منظور بررسي ارتباط شاخصهاي مختلف تن سنجي شامل نمايه توده بدني (BMI)، دور شكم (‌WC) و نسبت دور شكم به دور باسن ( WHR) با پيش بيني ديابت، مطالعه‌اي را بر روي هفت هزار و 33 نفر طي سه سال انجام دادند.
يافته هاي اين پژوهشگران نشان داد: شيوع ديابت در كل جمعيت 4/13 درصد بوده و در اين ميان زنان سهم بيشتري (5/14درصد) نسبت به مردان (9/11 درصد) داشتند.

همچنين، شاخص WHR در هر دو گروه، شاخص مهم و دقيقي جهت پيشگويي ابتلا به ديابت محسوب مي شود. به اين معني كه در مبتلايان به ديابت، نسبت دور شكم به دور باسن به طور قابل توجهي بيش از ساير افراد بود.
در نهايت پژوهشگران نتيجه گيري مي كنند: از آنجا كه ديابت شايع ترين بيماري غدد درون ريز و يكي از عوامل خطرساز بيماريهاي عروق است، بررسي شاخص WHR در زنان و مردان مشكوك مي‌تواند راهكار مناسبي براي تشخيص زودهنگام و دقيق ديابت باشد.
     
  
زن

 
نوشيدن مايعات همراه غذا موجب اختلال در هضم مي شود

نوشيدن مايعات به مقدار زياد همراه غذا موجب رقيق شدن شيره‌هاي گوارشي مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران واحد علوم پزشكي تهران پزشكان معتقدند: بهتر است همراه غذا يا بلافاصله بعد از غذا به مقدار زياد از مايعات استفاده نشود زيرا شيره‌هاي گوارشي نمي‌توانند در هضم مواد غذايي اثر كامل داشته باشند و نتيجه آن اختلال در هضم و جذب مواد غذايي و ايجاد نفخ سنگين در دستگاه گوارش است.
اين امر به خصوص براي كودكان اهميت زيادي دارد بعضي از كودكان عادت به مصرف مقدار زيادي آب به همراه غذا دارند كه اين امر موجب پرشدن معده و كاهش اشتهاي آنها شده و مانع از مصرف غذاي كافي توسط كودك مي شود.
بايستي توجه داشت چون كودكان در سنين حساس زندگي و در مرحلة رشد سريع هستند چنانچه نيازهاي تغذيه‌اي آنان تأمين نشود در معرض سوء تغذيه، اختلال در رشد و كاهش مقاومت در برابر بيماري‌ها قرار مي گيرند

======================

چه قسمتهايي از گوشت مرغ بيشتر كلسترول دارد

قسمت اعظم كلسترول موجود در بدن مرغ در پوست آن انباشته شده و اگر هم به مرغ هورمون داده شده باشد مقدار قابل توجهي از اين هورمون، در كلسترول پوست مرغ ذخيره و حفظ ميشود. البته نبايد فراموش كرد كه گوشت سفيد و تيره مرغ نيز حاوي مقدار كلسترول است كه در زير آن را با هم مقايسه ميكنيم (در هر يكصدگرم):
1ــ سينه مرغ با پوست: 193 كالري، 8 گرم چربي، 82 ميلي گرم كلسترول
2ــ سينه مرغ بدون پوست: 142 كالري، 3 گرم چربي، 73 ميلي گرم كلسترول
3ــ ران مرغ با پوست: 112 كالري، 6 گرم چربي، 47 ميلي گرم كلسترول
4ــ ران مرغ بدون پوست: 67 كالري، 3 گرم چربي، 41 ميلي گرم كلسترول
با اين مقايسه معلوم ميشود كه با گرفتن پوست مرغ، هنوز مقدار زيادي كلسترول در بافت هاي ماهيچه سينه و ران مرغ وجود دارد كه نميشود آن را به سادگي جدا نمود، مگر اينكه آن را آب پز كرده و روغن محلول در آب گوشت مرغ را به دور ريخت. عده زيادي باور دارند كه گوشت مرغ بدون پوست فاقد كلسترول بوده و افرادي كه كلسترول خونشان بالاست ميتوانند بدون ناراحتي از آن استفاده كنند كه چنين نيست
     
  
زن

 
روش ساده براي سوزاندن سريع چربي بدن

بسياري از مردم ، متابوليسم (سوخت و ساز) بدن را دشمن خود مي دانند. با افزايش سن ، اين خصومت زياد مي شود و کوشش براي کاهش وزن را دشوار مي سازد.
به باور دانشمندان راههايي است که با پيمودن آنها مي توان کار سوخت و ساز را افزون ساخت. تغذيه ، سوخت و ساز بدن را به راه مي اندازد. درواقع آماده سازي مواد غذايي که انسان مصرف مي کند بيانگر 10 درصد مجموع کالري هايي است که او روزانه مصرف مي کند. فعاليت هاي هوازي همچون پياده روي و دوچرخه سواري ، سوختن چربي ها را سرعت مي بخشد. نه تنها به هنگام پرداختن به دو ورزش ياد شده ، بلکه يک ساعت بعد از آن هم اين سوختن ادامه مي يابد.
براي سوزاندن چربيها، حتما لازم نيست ورزش کنيد. هرگونه حرکتي مثل بالا رفتن از پلکان هم همين اثر را دارد. سلولهاي عضلاني خيلي بيش از سلولهاي چربي ، کالري مصرف مي نمايند.
يک پوند بافت عضلاني روزي 35 تا 45 کالري به کار مي گيرد اين بدان معناست که هر چه مقدار ماهيچه هايتان بيشتر باشد، در هر دقيقه از روز کالري بيشتري مصرف مي کنيد خواه در حال راه رفتن باشيد يا فقط تلويزيون تماشا کنيد.
در زير 12 شيوه ساده براي سوزاندن سريع چربي بدن ذکر شده است که اميدواريم برايتان مفيد باشد.

خوردن صبحانه: با خوردن ناشتايي در صبح زود ، سوخت وساز بدنتان را به کار وا داريد.

موقع راه رفتن ، عضلات بيشتري را به کار اندازيد: براي سوزاندن چربي موقع راه رفتن حتي الامکان يک وزنه به هر دست بگيريد و ضمن راه رفتن دستهايتان را محکم تکان دهيد.


به بهانه خريد و يا چيز ديگر از منزل خارج شويد: 15 دقيقه تمام پياده روي برابر است با مصرف تقريبا 60 کالري.

تعداد دفعات غذاخوردنتان را افزايش دهيد: در صورتي که مجموع کالري به دست آمده از صرف غذايتان را دقيقا مهار مي سازيد، بهتر آن است که غذاي روزانه تان را به دفعات و به مقدار کمتر در طول روز تقسيم کنيد. اين بهتر از آن است که در دو يا سه نوبت مقدار زيادي بخوريد. نفع ديگري که اين کار دارد عبارتند از ثابت ماندن انرژي در سراسر روز.

کمتر چربي بخوريد: بدن براي هضم و جذب چربي ، کالري کمتري مصرف مي کند تا هضم و جذب هيدرات هاي کربن.

با تلفن ايستاده صحبت کنيد: اين عمل سبب مي گردد که در هر دقيقه ، کالري بيشتري بسوزانيد.

از پشت ميز کارتان بلند شويد: طي ساعات کار روزانه بهانه اي پيدا کنيد و سوخت و سازتان را به کار اندازيد. مثلا به جاي سفارش دادن غذا و يا چاي خودتان پي آن برويد و يا عوض تلفن کردن به همکارتان به نزد او برويد.

به تمرينات بدني و انجام حرکات ساده بپردازيد: بدنتان را به هر نحو ممکن حرکت دهيد و نيم ساعت پياده روي انجام دهيد تا کالري مصرف شود.

باغباني کنيد: با 40 دقيقه کندن زمين ، وجين کردن ، شن کشي و نظاير اينها نزديک به 200 کالري سوخته مي شود.

براي لاغر شدن گرسنگي نکشيد: وقتي بدن با کمبود کالري روبه رو شد، سوخت و ساز را کند مي کند تا سوخت ذخيره سازد. براي کم شدن وزنتان ، بکوشيد سوخت و سازتان را در سطح متعادلي نگاه داريد.

بنشينيد ولي لم ندهيد: چنانچه به جاي لميدن بر صندلي که پشتش راست است ، روي آن بنشينيد و تلويزيون تماشا کرده يا کتاب بخوانيد. اين عمل 5 درصد بيشتر کالري مصرف مي کند.

نوشيدن آب: با درست نوشيدن مي توان سوخت و ساز بدن را متعادل و کنترل کرد. متخصصان تغذيه امروز تاکيد فراوان به نوشيدن 8 ليوان آب در روز را دارند.
     
  
زن

 
تعداد دانش‌آموزان مبتلا به ايدز به 63 نفر رسيد.

تعداد دانش‌آموزان مبتلا به ايدز به 63 نفر رسيد.
رياض غيرتمند ، مديركل دفتر سلامت و تندرستي وزارت آموزش و پرورش گفت: حدود 60 الي 70 درصد دانش‌آموزان ايدزي را دانش‌آموزان ابتدايي تشكيل مي‌دهند. وی افزود: آخرين آمار در مورد تعداد دانش‌آموزان ايدزي تا تاريخ اول مهرماه، نشان داده است كه تعداد دانش‌آموزان ايدزي از 60 نفر به 63 نفر افزايش يافته‌است كه اين دانش‌آموزان در هنگام تولد مبتلا به ايدز بوده‌اند يا از طريق خون آلوده مبتلا به اين بيماري شده‌اند.
غیرتمند اضافه كرد: حضور دانش‌آموزان ايدزي در مدارس هيچ خطري براي دانش‌آموزان ديگر ندارد و تعاملاتي كه دانش‌آموزان در مدرسه دارند مانند بازي كردن كنار هم نشستن، استفاده از سرويس‌هاي بهداشتي، دست دادن، غذا خوردن و غیره ، هيچ خطري براي دانش‌آموزان ايجاد نمي‌كند. مديركل دفتر سلامت و تندرستي وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: در 6 ماهه دوم امسال، 60 هزار معلم ، آموزش ايدز مي‌بينند ضمن اينكه بيش از يك ميليون دانش‌آموز سال اول متوسطه هم اكنون آموزش پيشگيري از ايدز را فرا مي‌گيرند در عين حال براي مديران مياني آموزش و پرورش نيز برنامه‌ريزي كرديم كه به وسيله يك بسته نرم افزاري آنها را تحت پوشش اين آموزشها قرار دهيم.
وي گفت: اميدواريم بتوانيم با توجه به سياستهاي كلي كشور، توسعه آموزشهاي پيشگيري از ايدز در مدارس راهنمايي و متوسطه كشور را در دست اجرا داشته باشيم اما فعلا در مدارس راهنمايي برنامه‌اي در سطح كشور در مورد آموزش پيشگيري از ايدز نداريم.
     
  
زن

 
دومين عمل جراحي پيوند صورت

ايرنا: بيمارستاني در چين اعلام كرد دومين عمل جراحي پيوند صورت را روي يك بيمار مرد انجام داده است.
به گزارش خبرگزاري فرانسه از پكن، بيمارستان نظامي شيجينگ در شهر شيان واقع در شمال غرب چين طي بيانيه اي در پايگاه اينترنتي خود اعلام كرد اين عمل جراحي پيچيده را پس از دو سال آماده سازي انجام داده است. يك زن فرانسوي سال گذشته اولين بيمار در جهان بود كه تحت عمل جراحي پيوند صورت قرار گرفت. اين بيمارستان چيني دومين عمل پيوند صورت در جهان را پيچيده تر و دقيق تر از اولين عمل جراحي در فرانسه اعلام كرده است.
تيمي به سرپرستي دكتر گو شوژونگ، رئيس موسسه جراحي پلاستيك، اين عمل جراحي را بعدازظهر پنج شنبه آغاز كردند و ۱۴ساعت بعد، يعني صبح جمعه با موفقيت به پايان رساندند.
بيمار لي گوگسينگ، يك شكارچي اهل ايالت يونان بوده است كه دو سال پيش مورد حمله يك خرس قرار گرفت و از ناحيه صورت به شدت آسيب ديد. خبرگزاري شين هوا گزارش داد اين پيوند روي دوسوم صورت بيمار انجام شده است.
انتشار تصويري از اين بيمار بعد از عمل جراحي كه در پايگاه اينترنتي بيمارستان موجود است، بافت جديد را در قسمت مياني صورت، زير چشمها و بالاي دهان نشان مي دهد. بافت صورت پيوندي از يك مرد كه دچار مرگ مغزي شده بود گرفته شده است.
اين بيمار علاوه بر درمانهاي تكميلي پس از عمل براي جلوگيري از پس زدن پيوند، احتمالاً با برخي مشكلات روحي نيز روبه رو خواهد شد. اين بيمارستان تنها واحد در ارتش آزادي بخش مردمي چين است كه در جراحي پلاستيك تخصص دارد.
اين بيمارستان از سال۲۰۰۲ به دنبال انجام پيوند صورت بوده است و دو سال بعد يك بخش تحقيقاتي ويژه داير كرد و دست به انجام عمل جراحي پيوند صورت روي حيوانات زد. دسامبر سال گذشته پزشكان موفق به عمل پيوند صورت روي يك خرگوش شدند.
دكتر گو، سال گذشته مشكل اصلي پيوند صورت را نبود اهداكننده بيان كرده بود. بر اين اساس چنانچه اهداكننده كافي وجود داشته باشد اين نوع عمل جراحي در چين بازار بسيار بزرگي خواهد داشت.
در عمل پيوند صورت از ميكروسرجري براي پيوند عصب ها و رگهاي خوني استفاده مي شود. خطر پس زدن عضو پيوندي بسيار بالا است و بيمار از نظر رواني با چالش هايي روبه رو است.

گيرنده پيوند صورت لبخند مي زند

همشهری-ترجمه:علي ملائكه- به گزارش بيمارستان زي جيانگ در ايالت شمال غربي شانكسي - اعصاب بافت پيوند شده به آقاي لي گوزينگ اولين مرد چيني كه مورد پيوند صورت قرار گرفته است، زنده و فعالند. به گفته مقامات اين بيمارستان وضعيت آقاي لي چه از لحاظ جسمي و چه از لحاظ رواني بسيار خوب است. نوار ويدئويي كه به تازگي از بيمار پخش شده است، نشان مي دهد كه بخيه هاي او كشيده شده و تورم صورت از بين رفته است.
همچنين در فيلم ديده مي شود كه او دارد نان و تخم مرغ مي خورد و در حال لبخند زدن است. البته لبخند او به خاطر اينكه اعصاب سمت راست او هنوز درست كار نمي كند كج و معوج است، اما حالت طرف چپ صورت او خشنودي اش را كاملاً نشان مي دهد.
دكتر گو شوژونگ يكي از پزشكان آقاي لي مي گويد: سرعت بهبودي او تا به حال فراتر از حد انتظار بوده است. به گفته دكتر شوژونگ بيمار تا 30 روز به خاطر جلوگيري از عفونت هاي احتمالي بخش مراقبت هاي ويژه را ترك نخواهد كرد. صورت لي در سال 2004 به علت حمله خرس دچار آسيب شديد شده بود. او در عمل پيوند صورتي كه بر روي او انجام شد يك گونه، لب بالا، بيني و ابروي گرفته شده از يك دهنده واحد را دريافت كرد.
     
  
صفحه  صفحه 34 از 58:  « پیشین  1  ...  33  34  35  ...  57  58  پسین » 
علم و دانش

مطالب پزشکی (آرشیو شماره 1)


این تاپیک بسته شده. شما نمیتوانید چیزی در اینجا ارسال نمائید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA