انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
علم و دانش
  
صفحه  صفحه 46 از 58:  « پیشین  1  ...  45  46  47  ...  57  58  پسین »

مطالب پزشکی (آرشیو شماره 1)


زن

 
علت عمده بروز بيماري هپاتيت ‪ A‬در ايران رعايت نكردن بهداشت غذايي است

پ

عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي تهران، رعايت نكردن بهداشت غذايي را از مهمترين عوامل بروز هپاتيت ‪ A‬در ايران ذكر كرد.

دكتر محمد نبوي عصر سه‌شنبه در كارگاه كشوري مراقبت ازبيماريهاي منتقله از آب و غذا در مجتمع صدف قزوين، افزود: دولت با كلرينه كردن آب آشاميدني وظيفه خود را در راستاي پيشگيري از بيماري هپاتيت انجام داده و مردم بايد با ضدعفوني كردن ميوه، سبزيجات و رعايت بهداشت فردي از ابتلا به‌اين بيماري جلوگيري كنند.

وي خاطرنشان كرد: مقاومت ويروس هپاتيت ‪ E‬در آبهاي آلوده و فاضلابها بيشتر است، در نتيجه درصورت رعايت نكردن بهداشت محيط زيست و بهداشت عمومي جامعه، اين بيماري مي‌تواند بصورت اپيدمي شديد شيوع پيداكند.

نبوي با اظهار نارضايتي از نبود آمارهاي دقيق درخصوص وضعيت و شاخصهاي بيماريهايي نظير هپاتيت در كشور اظهار داشت: در اين زمينه بايد پژوهشهاي كاربردي به منظور شناسايي گروهها و عوامل خطرزا صورت گيرد.

استاد دانشگاه علوم پزشكي بقيه‌الله تهران نيز در اين كارگاه با بيان اينكه سه دهم درصد مبتلابان به وبا در سال ‪ ۸۴‬را نيروهاي نظامي تشكيل مي‌دادند، گفت: شايد آمار بالايي نباشد ولي براي يك سيستم، هشدار و تهديد است.

دكتر علي محرابي توانا افزود: آموزش بهداشت و تشكيل پليس بهداشتي و بازرسي مداوم و مستمر، بازنگري در نحوه تهيه و توزيع يخ، سبزيجات و غذا از بروز بيماريهاي واگيردار نظير وبا و اسهال جلوگيري مي‌كند.

وي بيان داشت: آبهاي آشاميدني برخي مراكز عمومي ناسالم است و در اين راستا مسوولان بايد سياست گذاريهاي لازم را انجام دهند.

اين كارگاه باحضور كارشناسان بهداشت محيط و مركز بيماريهاي ‪ ۳۹‬دانشگاه علوم پزشكي كشور در مجتمع صدف قزوين برگزار شد.
     
  
زن

 
ديابت و سلامتي زنان در ديدار وزراي بهداشت اتحاديه اروپا

"ديابت" و "سلامتي زنان" مهمترين محور دستور كار نشست ‪ ۲۵‬وزير بهداشت عضو اتحاديه اروپا است كه از عصر سه شنبه در وين آغاز به كار كرده است.

تحقيقات نشان مي‌دهد كه شمار مبتلايان به بيماري ديابت در اين اتحاديه از ‪ ۴۸‬ميليون و ‪ ۴۰۰‬هزار نفر در سال ‪ ۲۰۰۳‬ميلادي به ‪ ۵۸‬ميليون و ‪ ۶۰۰‬هزار نفر در سال ‪ ۲۰۲۵‬ميلادي افزايش خواهد يافت.

پارلمان اتحاديه اروپا چندي پيش اعلام كرد، بيماري قند بايد در راهبرد هاي سلامت اين اتحاديه اولويت مهمي كسب كند.

اين اتحاديه به ويژه به برنامه‌هاي پيشگيري از ابتلا به ديابت توجه دارد.

افزايش وزن، اختلالات غدد، فقدان تحرك لازم، شيوه زندگي و عوامل موروثي از مهم‌ترين عوامل ديابت هستند.
     
  
زن

 
تكنيك جراحي لاپاروسكوپيك در درمان بيماران كسيه صفرا مفيد است


جراح ايراني و استاد دانشگاه و جراح ايالت تنسي آمريكا گفت : تكنيك جديد جراحي لاپاروسكوپيك در درمان سريع بيماران كسيه صفرا مفيد است.

دكتر حسين شكوه اميري روز سه شنبه در همايش عمومي در تالار شهيد هاشمي نژاد بيمارستان امام رضا(ع)، گفت : در اين تكنيك جديد به صورت سرپايي به وسيله دستگاه مخصوصي بيماران كيسه صفرا جراحي مي‌شوند.

وي بابيان اينكه تكنيك جراحي لاپاروسكوپيك ‪Laparoscopic Cholecystectomy‬ از جمله مفيدترين راههاي درمان امراض كيسه صفرا است، گفت: با توجه به‌اين كه اين درمان به صورت سرپايي و از طريق دستگاه انجام مي‌شود، رواج آن در آمريكا موجب عدم آشنايي رزيدنت ها(‪ (Residents‬در آمريكا به نحوه درمان كيسه صفرا به روشهاي گذشته شده است.

وي با بيان اينكه دراين روش پس از مدتي تسلط كامل جراح موجب كاهش عوارض ناشي از آن مي‌شود، گفت : بزرگترين حسن اين روش ،درمان سرپايي و عدم نياز به بستري شدن بيمار است.

دكتر اميري با بيان اينكه عمل‌هاي جراحي به روش‌هاي سابق گذشته به دليل عفوني بودن كيسه صفرا بروز مشكلات متعددي را محتمل مي‌كرد، گفت: برخي پيچيدگي‌هاي (‪ (Complications‬موجود در تكنيك لاپاروسكوپيك وجود دارد كه شامل برخي عوارض ساده و كوتاه مدت مي‌باشند.

وي در اين رابطه گفت: عوارضي مانند ‪Bowel ,Peritonitis ,Bile Leakage‬ ‪Secondary ,Biliary Stricture ,Cholangitis ,Major Vasculaar ,Perefor‬ ‪ Biliary Cirrhosis‬از اين جمله هستند.

وي اظهار داشت: مدريت پيچيدگي‌هاي اين تكنيك (‪LAP. Chole Management Of‬ ‪ ، Complications Of‬مي‌تواند مواردي مانند ‪ERCP,Fercutaneous‬
‪ Sphincter Otomy & Biliary Placement‬و‪Laparotomy & Repair/Resection Of‬ ‪ Damaged Bowel‬باشند.

وي بابيان اينكه در صورتي كه اين تكنيك جراحي در ايران رواج يابد، مي- توان نسبت به درمان سريع و همراه با عوارضي كمتر از عمل‌هاي جراحي فعلي اميدوار بود.

وي تاكيد كرد : دانش موجود در كتابها، كافي و در همه حال عملي نيست لذا كسب دانش‌هاي روز جهان و تلاش در اين جهت وظيفه هر پزشك و متخصص است.
     
  
زن

 
بانك جهاني متهم به فريبكاري در مبارزه با بيماري مالاريا شد

تهران، خبرگزاري جمهوري اسلامي

بانك جهاني متهم شد كه به علت فريبكاري و سوء درمان، سبب مرگ صدها هزار كودك مبتلا به مالاريا در سطح جهان شده است .

به گزارش روز سه شنبه پايگاه اينترنتي روزنامه اينديپندنت، بانك جهاني كه بزرگترين سازمان جهاني ارسال كمكهاي خارجي با برخورداري از بودجه ‪ ۲۰‬ميليارد دلاري است و رسالت مهم آن فقرزدائي در جهان است ،متهم است كه اظهارنامه‌هاي مالي كذب و آمارهاي غلطي را راجع به برنامه هايش در كنترل بيماري مالاريا منتشر ساخته و در مصارف غير پزشكي براي درمان اين بيماري هزينه كرده است.

مالاريا سالانه ميليونها انسان را در سطح جهان از بين مي‌برد و ‪ ۹۰‬درصد اين بيماران را كودكان تشكيل مي‌دهند. بيش از ‪ ۵۰۰‬ميليون انسان در جهان از بيماري مالاريا رنج مي‌برند و شيوع بيماري رو به گسترش است.

در ميان پنج قاتل طبيعي انسان، مالاريا مهمترين آنها معرفي شده است.

هشت سال پيش در سال ‪، ۱۹۹۸‬بانك جهاني با همراهي سازمان بهداشت جهاني و صندوق سازمان ملل براي كنترل ايدز ، برنامه‌اي را براي مبارزه با بيماري مالاريا به اجرا گذاردند، با اين دورنما كه تا سال ‪ ۲۰۱۰‬ميزان مرگ و مير ناشي از اين بيماري به نصف تقليل يابد.

با اين وجود تا اين لحظه نه فقط اين مقصود حاصل نشده است بلكه آمار مبتلايان به بيماري دست كم يك چهارم برابر و در برخي نقاط ‪ ۵۰‬درصد شاهد رشد بوده است . طبق اعلام سازمان بهداشت جهاني هر روز سه هزار كودك در سراسر جهان در اثر ابتلا به مالاريا جان خود را از دست مي‌دهند.

اظهارنامه عليه اعتراض به بانك جهاني را ‪ ۱۳‬متخصص بيماري مالاريا از سراسر جهان به سرپرستي پروفسور "امير عطاران" حقوقدان و پزشك متخصص مالاريا در دانشگاه اوتاوا كانادا تنظيم كرده‌اند.

دراين اظهارنامه بانك جهاني متهم شده است كه به وعده هايش براي اختصاص حداقل ‪ ۳۰۰‬ميليون دلار براي كنترل بيماري مالاريا عمل نكرده است.

اغلب بودجه‌هاي اختصاص داده شده به اين امر بين سالهاي ‪ ۲۰۰۰ - ۲۰۰۵‬هم منسوخ شده است در صورتي كه صورت حسابهاي بانك حاكي است كمتر از نيمي از بودجه اختصاص داده شده پرداخت شده است .

از ديگر موارد اتهام بانك جهاني اين است كه اين بانك گروه هفت نفره تخصصي خود در امر مالاريا را منحل كرده ، درمورد موفقيت طرحهايش در زمينه كنترل بيماري اغراق كرده و به سرمايه‌گذاري بيهوده در درمانهاي باليني بيماري ادامه مي‌دهد.

اين متخصصان از بانك جهاني خواسته‌اند خود را از برنامه جهاني مبارزه با مالاريا كنار بكشد و با اهداء يك ميليارد دلار اين وظيفه خطير را به ساير سازمانهائي كه تخصص بهتري در اين امر دارند نظير صندوق سازمان ملل براي كنترل ايدز، سل و مالاريا تفويض كند.

پروفسور عطاران يك پزشك فعال و مبارز در زمينه بيماري مالارياست و در طرح جهاني مبارزه با بيماري مشاركت داشته است. متخصصان امر در كشورهاي انگليس ،آمريكا وآفريقا از وي حمايت كرده اند.

بانك جهاني در پي انتشار اين گزارش در نشريه اينترنتي "لانست"، پاسخي در همين نشريه داده و اين گزارش را تكذيب كرده است .
     
  
زن

 
بهره‌گيري از سلولهاي بنيادي در درمان بيماري كليوي


پژوهشگران مي‌گويند سلولهاي بنيادي حاصل از مغز استخوان به درمان يك بيماري كليوي ژنتيكي كمك مي‌كند.

به گزارش خبرگزاري يونايتدپرس از بوستون، محققان از سلولهاي بنيادي براي باززايي سلولهاي آسيب ديده كليوي در يك حيوان مبتلا به نشانگان آلپورت بهره گرفتند. نشانگان آلپورت يك بيماري كليوي ژنتيكي است.

در اين مطالعه سلولهاي بنيادي، سلولهاي ويژه ساختاري را كه چارچوب كليه را مي‌سازند و در مبتلايان به نشانگان آلپورت دچار نقص مي‌شوند ترميم كردند.

راجو كالوري رييس بخش زيست شناسي ماتريكس در مركز پزشكي ‪Deaconess‬ ‪ Beth Isreal‬و استاديار پزشكي دانشكده پزشكي هاروارد مي‌گويد در كليه‌هاي سالم غشاي زيرين گلومرول ‪ ، GBM‬جزء اصلي ابزار تصفيه خون محسوب مي‌شود.

نشانگان آلپورت يكي از ‪ ۳۱‬بيماري انساني است كه در اثر نقص ژنتيكي در پروتيين‌هاي غشاي زيرين بدن بروز مي‌كند.

اين بيماري كه معمولا كودكان را مبتلا مي‌كند دومين علت شايع ژنتيكي نارسايي كليوي است كه دستگاه تصفيه‌سازي كليه را مبتلا مي‌كند.

اين بيماري معمولا در بيماران نوجوان به مراحل پيشرفته مي‌انجامد.

مشروح اين مطالعه در شماره آنلاين نشريه "‪Academy of Sciences‬ ‪ "Proceedings of the National‬منتشر شده است.
     
  
زن

 
اهداي خون توسط حجامت‌كنندگان به مدت يك سال غير مجاز است


مديركل پايگاه آموزشي انتقال خون آذربايجان شرقي اعلام كرد: اهداي خون توسط كساني كه عمل حجامت كرده‌اند، به مدت يك سال غير مجاز است.

رحيم دهخدا روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا، گفت: كساني كه حجامت مي‌كنند، براي انتقال برخي از بيماري‌ها نسبت به افراد ديگر از زمينه بيشتري برخوردار هستند.

وي افزود: براساس دستورالعمل سازمان مركزي، پايگاه‌هاي انتقال خون در سطح استان ملزم به رعايت آن هستند.

دهخدا با بيان اين كه حجامت را نه قبول مي‌كند و نه رد، اظهارداشت: در اين راستا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي بايد تحقيقات وسيعي را به انجام برساند تا اذهان عمومي جامعه نسبت به عمل حجامت بيشتر روشن شود.
     
  
زن

 
يك پزشك متخصص ارتباط ميان متخصصين در انتقال دانش مفيد است


استاد دانشگاه آلبرت اينشتين گفت: ارتباط با متخصصان ايراني خارج از كشور عامل مهمي در انتقال دانش به متخصصان داخلي است.

دكتر ناصر قاسمي در جريان سفر به مشهد به خبرگزاري جمهوري اسلامي گفت:
شناسايي نخبگان ايراني خارج از كشور، رشته‌هاي تخصصي آنان و ارتباط با آنها راه مناسبي براي بهره بردن از دانش سرمايه‌هاي فكري كشور است.

وي تاثيرات مفيد اين روند را در درازمدت محسوس دانست و گفت: جلوگيري از خروج علاقه‌مندان راه به جايي نخواهد برد لذا تنها راه استفاده از دانش و استعداد آنان ارتباطگيري با آنها است.

اين متخصص جراحي سرطان كه مقيم آمريكا است در خصوص دليل اشتياق متخصصان ايراني به خروج از كشور نيز گفت: امكانات بالاي تحقيقي و فرصتهاي فراوان پيشرفت در خارج عامل مهمي در خروج متخصصان از ايران است.

وي در ادامه اين گفتگو پيرامون سطح جراحي سرطان در ايران هم گفت: ايران نيز همانند ديگر كشورها در مسير پيشرفت در اين عرصه قرار گرفته لذا با اختصاص بودجه براي تحقيقات در اين زمينه مي‌توان گامهاي موثرتري برداشت.

او افزود: پزشكي هسته‌اي به دليل تامين برخي مواد راديواكتيو خاص كه واردات آنها هزينه‌هاي سنگيني را مطالبه مي‌كند نيز گام موثري در درمان سرطانها است.

وي گفت: افزايش تحقيقات و مطالعات و همچنين ممانعت كپي كردن تحقيقات انجام شده در خارج نيز مي‌تواند در روند پيشرفت پزشكي در ايران مفيد باشد.

دكتر قاسمي همچنين تاكيد كرد: مهيا نمودن شرايط تحقيق و امكانات زندگي مناسب براي دانشجويان و متخصصين امري لازم و ضروري است.
     
  
زن

 
درمان سرطان ريه در غيرسيگاريها اثربخش‌تر است


مبتلايان به سرطان ريه كه هيچ‌گاه سيگار نكشيده‌اند علاه بر آنكه بهتر از بيماران سيگاري يا كساني كه پيشتر سيگار مي‌كشيده‌اند به شيمي درماني پاسخ مي‌دهند ، شانس زنده ماندن آنها نيز بيشتر است.

به گزارش خبرگزاري يونايتدپرس از هوستون، دكتر آن تسائو از مركز پزشكي اندرسون در دانشگاه تگزاس سوابق پزشكي هزار و ‪ ۳۷۰‬بيمار مبتلا به نوعي سرطان ريه را كه تحت شيمي درماني يا شيمي و پرتودرماني قرار گرفته بودند بررسي كرد تا ارتباطي ميان سيگار و موفقيت درمان بيماران بيابد.

محققان دريافتند بيماران غيرسيگاري بهتر به شيمي درماني پاسخ مي‌دهند، پيشرفت بيماري در طول درمان كمتر است و شانس زنده ماندن آنها نيز بيشتر است.

اين امر به اين علت است كه آسيب ژنتيكي در غيرسيگاريها كمتر است، احتمال كمتري دارد به بيماريهاي ديگري مبتلا شده باشند و عملكرد ريه آنها بهتر است.

اين يافته‌ها اهميت مبارزه با سيگار را به عنوان يك مسئله مهم بهداشت عمومي نشان مي‌دهد.

مشروح اين يافته‌ها در شماره اول ژوئن مجله ‪ cancer‬منتشر شده است.
     
  
زن

 
تركيب دارويي جديدي براي درمان ديابت نوع اول تهيه شد


پژوهشگران موفق به تهيه تركيب دارويي جديدي شده‌اند كه ديابت نوع اول را در موشها معكوس كرده و به حالت اول برمي‌گرداند.

به گزارش خبرگزاري يونايتدپرس از چارلوتسويل، محققان دانشگاه نظام بهداشتي ويرجينيا دريافتند تركيب دارويي ‪ lisofylline‬و ‪exendin-4‬ در درمان ديابت نوع اول در موشها موثر است.

جري نادلر رييس بخش متابوليسم و غدد درون ريز اين دانشگاه گفت اين كشف امكان احياي سلولهاي انسولين ساز را در بيماران ديابتي بدون نياز به تزريق داروهاي سمي فراهم مي‌آورد.

اين درمان تركيبي به ايجاد و حفظ ميزان طبيعي قند خون در موشها كمك كرد. حتي پس از توقف درمان سطح قند خون موشها تا ‪ ۱۴۵‬روز پس از درمان در حد سالم باقي ماند.

اين اولين بار است كه محققان با استفاده از درمان تركيبي موفق به درمان ديابت مي‌شوند و هم زمان ميزان قند خون را در يك نمونه حيواني در حد سالم نگه مي‌دارند.

طبق فرضيه‌هاي مطرح شده انسداد يك مسير زيستي كه به سلولهاي بتا در لوزالمعده آسيب مي‌رساند و در همان حال افزودن يك ماده محرك رشد به همان سلولها، بيماري را معكوس كرده و به حالت اول بازمي‌گرداند.

ديابت نوع اول ‪ ۵‬تا ‪ ۱۰‬درصد تمام موارد ديابت را تشكيل مي‌دهد. در آمريكا دو ميليون تن به اين بيماري مبتلا هستند.
     
  
زن

 
واكسن آسم و آلرژي بر اثر ذرات گرد و غبار توليد شد

يك كمپاني سوييسي موفق به توليد واكسني شد كه مدعيست اين واكسن براي مقابله با آلرژي و حساسيت‌هاي ناشي از ذرات گرد و غبار مانند ‌آسم موثر است.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، اين شركت براي بررسي درصد ايمني و موثر بودن اين واكسن آن را به 19 بيمار تزريق كرده است.

از اين تعداد 17 تن به طور كامل نسبت به ذرات غبار مقاوم شده و هيچ واكنش آلرژيك از خود نشان ندادند. ذرات گرد و غبار كه با چشم غير مسلح قابل ديدن نيستند بر روي پوست بدن انسان، ناخن انگشت‌ها، مو و پشم و باكتري‌هايي زندگي مي‌كنند كه حتي در منازل، ادارات و ساير اماكن تميز وجود دارند.

پروتئيني كه از اين ذرات توليد مي شود يكي از شايعترين علايم آسم و بروز علايم آلرژيك است.

-----------------------------------------

مصرف الكل احتمال خودكشي را افزايش مي‌دهد


دانشمندان آلماني دريافته‌اند اعتياد به الكل خطر اقدام به خودكشي را افزايش مي‌دهد.

به گزارش خبرگزاري يونايتدپرس از آلمان، ‪ ۴۰‬درصد بيماران مبتلا به اختلالات ناشي از مصرف الكل كه درصدد درمان خود برآمده‌اند تجربه اقدام به خودكشي داشته‌اند كه اين ميزان ‪ ۶‬تا ‪ ۱۰‬برابر كل جمعيت است.

اولريش پروس استاديار روان پزشكي دانشگاه مارتين لوتر در هاله آلمان مي‌گويد نقش اعتياد به الكل و اختلالات رواني در افزايش خطر اقدام به خودكشي در تحقيقات قبلي به اثبات رسيده است. اما تاثير هر يك از اين اختلالات بر يكديگر و ارتباط آنها تاكنون مورد پژوهش قرار نگرفته بود.

اين محققان ‪ ۳۷۶‬بيمار بستري در بخش درمان اعتياد به الكل را در بيمارستاني در آلمان بررسي كردند. اين بيماران دستكم ‪ ۱۸‬سال داشتند و از نظر اختلالات رواني ارزيابي شدند. ‪ ۵۵‬درصد بيماران اختلال شخصيتي داشتند و ‪ ۲۵‬درصد دستكم يك بار اقدام به خودكشي را تجربه كرده بودند.
     
  
صفحه  صفحه 46 از 58:  « پیشین  1  ...  45  46  47  ...  57  58  پسین » 
علم و دانش

مطالب پزشکی (آرشیو شماره 1)


این تاپیک بسته شده. شما نمیتوانید چیزی در اینجا ارسال نمائید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA