انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
علم و دانش
  
صفحه  صفحه 50 از 58:  « پیشین  1  ...  49  50  51  ...  57  58  پسین »

مطالب پزشکی (آرشیو شماره 1)


زن

 
چربي‌هاي سالم خطر ابتلا به بيماري عصب حركتي را به نصف مي‌رساند

تهران، خبرگزاري جمهوري اسلامي

يك مطالعه نشان مي‌دهد مصرف مقادير زياد اسيدهاي چرب كه چربي سالم محسوب مي‌شود و ويتامين "اي" خطر ابتلا به بيماري عصب حركتي (‪ (MND‬را ‪۵۰‬ درصد كاهش مي‌دهد.

به گزارش پايگاه اينترنتي بي.بي.سي، اسيدهاي چرب از جمله امگا ‪ ۳‬در ماهي و سبزيجات برگ دار و امگا ‪ ۶‬در غلات و نان سبوس دار يافت مي‌شود.

محققان هلندي به اين نتيجه رسيدند كه خطر ابتلا به بيماري ‪ MND‬در افرادي كه در روز بيشترين ميزان جذب اين چربي‌ها را دارند در مقايسه با افرادي كه كمترين مصرف اين چربي‌ها را دارند، ‪ ۶۰‬درصد كمتر است.

"بليندا كوپيد" از اتحاديه ‪ MND‬گفت: كشف هر عاملي كه به كاهش خطر ابتلا به ‪ MND‬كمك مي‌كند گام مهمي محسوب مي‌شود.

‪ MND‬يك بيماري پيشرونده كشنده است كه موجب تحليل ماهيچه‌ها مي‌شود.

تصور مي‌شود اين بيماري به دليل عوامل ژنتيكي و محيطي بروز مي‌كند. پيش از اين گفته مي‌شد رژيم غذايي در بروز آن نقش دارد.

اين بيماري حدود پنج هزار نفر در انگليس را مبتلا كرده است و بيشترين شيوع را در ‪ ۵۰‬تا ‪ ۷۰‬ساله‌ها دارد.

در اين مطالعه همچنين ديده شد بيشترين جذب روزانه چربي‌ها بيش از ‪۳۲‬ گرم در روز در مقايسه با كمترين ميزان جذب اين چربي‌ها يعني كمتر از ‪۲۵‬ گرم در روز با كاهش ‪ ۶۰‬درصدي ابتلا به "اسكلروز آميوتروفيك جانبي" ‪ALS‬ ارتباط دارد.

علاوه بر اين، جذب ‪ ۱۸‬تا ‪ ۲۲‬گرم ويتامين "اي" در روز در مقايسه با كمترين ميزان جذب روزانه اين ويتامين يعني كمتر از ‪ ۱۸‬گرم، با كاهش ‪۶۰‬ درصدي خطر ابتلا به ‪ ALS‬ارتباط دارد.

در اين مطالعه هيچ ارتباط نيرومند ديگري بين ساير مواد غذايي و كاهش خطر ابتلا به اين بيماري ديده نشد.

تحقيقات اين محققان به سرپرستي دكتر "جان ولدينك" نشان داد جذب اسيدهاي چرب و ويتامين‌اي با كاهش ‪ ۵۰‬تا ‪ ۶۰‬درصدي خطر ابتلا به ‪ ALS‬ارتباط دارد.

وي نتايج اين تحقيق را در همگام با پژوهش‌هاي قبلي دانست كه نشان مي‌دهند اسيدهاي چرب مي‌توانند به كاهش خطر ابتلا به بيماري آلزايمر و پاركينسون كمك كنند.

به گفته اين محققان، معرفي هر عاملي كه بتواند به كاهش خطر ابتلا به ‪ MND‬كمك كند يك گام مهم تلقي مي‌شود.

با اين وجود براي تاييد نتايج اين مطالعه تحقيقات بيشتري در دست اقدام است.
     
  
زن

 
روان درماني پس از شكست در مسابقات به ورزشكاران كمك مي‌كند

تهران، خبرگزاري جمهوري اسلامي

شكست در مسابقات انتخابي ورزشي براي شركت در المپيك مي‌تواند خرد كننده باشد، اما مطالعه‌اي كه به تازگي در كانادا انجام شده است نشان مي‌دهد اين شكست بر بخشي از مغز كه حركات بدن را برنامه‌ريزي مي‌كند تاثير مي‌گذارد.

به گزارش خبرگزاري يونايتدپرس از ونكوور، "ماريو ليوتي" استاد روان شناسي دانشگاه "سيمون فراسر"، "هاپ ديويس" روان شناس شنا از كانادا و گروهي از محققان فعاليت مغز چند ورزشكار را به هنگام مشاهده فيلم ويديويي از مسابقه‌اي كه در آن شكست خوردند بررسي كردند.

اين محققان مشاهده كردند فعاليت يك ناحيه از مغز كه حركات بدن را برنامه‌ريزي مي‌كند متوقف مي‌شود. قشاي پريموتور ‪ permotor cortex‬حركات بازو و ساق پا را كه در ورزش شنا اهميت دارند كنترل مي‌كند.

محققان گفتند اين نتايج مي‌تواند علت دشوار بودن دستيابي
دوباره ورزشكاران به مقامهاي بالاي ورزشي را توضيح دهد.

تصوير ام آر آي كاربردي از مغز ‪ ۱۴‬شناگر كانادايي كه نتوانستند به بازيهاي المپيك سال ‪ ۲۰۰۴‬راه يابند نشان مي‌داد فعاليت مناطقي از مغز كه در بروز افسردگي نقش دارد افزايش يافته است. اين مشاهدات بيانگر احساس درد و رنج عاطفي است.

اين شناگران پس از يك جلسه كوتاه روان درماني در نزد ديويس، توانستند فيلم ويديويي خود را براي بار دوم بررسي كنند و محققان به اين نتيجه رسيدند كه قشاي پريموتور به هنگام تماشاي دوباره اين بازي فعالتر شده است كه اين موضوع بر عملي بودن روان درماني صحه مي‌گذارد.
     
  
زن

 
شيوع آنفلوانزاي مرغي سود زيادي را نصيب شركت داروسازي سوييس كرده است

تهران،خبرگزاري جمهوري اسلامي

با افزايش تقاضاي جهاني براي دريافت داروي "تاميفلو"، شركت داروسازي سوييسي "روشه" از افزايش قابل توجه فروش خود خبر داده است.

داروي تاميفلو براي درمان بيماري آنفلوانزاي مرغي استفاده
مي‌شود.

به گزارش پايگاه اينترنتي بي.بي.سي ، شركت روشه ميزان فروش تاميفلوي ساخت اين شركت را در سه ماهه اول امسال با ‪ ۲۲‬درصد رشد، ‪ ۷/۷۴‬ميليارد فرانك سويس ( معادل ‪ ۶‬ميليارد دلار) اعلام كرد.

از آنجا كه بسياري از كشورها در حال ذخيره تاميفلو هستند تا در صورت شيوع آنفلوانزاي مرغي از آن استفاده كنند، فروش اين دارو در مقايسه با سه ماهه اول سال ‪ ۳۷ ،۲۰۰۵‬درصد افزايش داشته است.

همچنين تقاضا براي دريافت داروهاي سرطان نيز در سراسر جهان افزايش يافته است . شركت روشه مهمترين توليدكننده داروهاي سرطاني در جهان است.

اين شركت فروش تاميفلو به كشورها را امسال ‪ ۱/۲‬ميليارد فرانك برآورد كرده است.
     
  
زن

 
مصرف قرص‌هاي كلسيم براي زنان مفيد است

تهران، خبرگزاري جمهوري اسلامي

به گفته محققان، زنان مسني كه روزي دوبار مكمل‌هاي كلسيم مصرف مي‌كنند خطر شكستگي استخوان‌ها در آنها كاهش مي‌يابد، با اين حال ثابت شده است واداشتن آنها به مصرف اين قرص‌ها دشوار است.

به گزارش رويترز هلث از شيكاگو، حدود نيمي از هزار و ‪ ۴۶۰‬زن سالم بالاي ‪ ۷۰‬سال كه در اين مطالعه شركت كرده بودند، مصرف دو بار در روز قرص ‪ ۶۰۰‬ميلي گرمي كلسيم را بطور مداوم رعايت نمي‌كردند.

"ريچارد پرينس" از دانشگاه "وسترن استراليا" در پرث گفت: به دليل عدم پذيرش طولاني مدت اين قرص‌ها، نمي‌توان رژيم مكمل كلسيم را كه در حال حاضر آزمايش شده است به عنوان روشي براي پيشگيري از شكستگي استخوان توصيه كرد.

با اين وجود مصرف كلسيم اضافي به شكل مكمل به آن دسته از زناني كه به طور مداوم از اين مكمل‌ها استفاده مي‌كنند كمك كرده است.

اين مطالعه بر روي زناني انجام شد كه سطح ويتامين "دي" كه از ديگر عناصر مهم براي سلامت استخوان است در بدن آنها به اندازه كافي بود.

بيش از نيمي از زناني كه دوران پس از يائسگي خود را سپري مي‌كنند مستعد پوكي استخوان هستند زيرا ميزان هورمون استروژن در بدن آنها كاهش مي‌يابد كه اين امر به نوبه خود موجب مي‌شود كه بدن آنها كلسيم بيشتري را دفع كند.

از دست دادن مواد معدني بدن مي‌تواند به انعطاف كمتر و شكنندگي بيشتر استخوان‌ها بينجامد.

طبق آمار بنياد ملي پوكي استخوان، از ‪ ۱۰‬ميليون آمريكايي مبتلا به پوكي استخوان ، ‪ ۸‬ميليون آنها زن هستند.
     
  
زن

 
پژوهشگر كرمانشاهي موفق به كشت عروق جفت انساني شد

كرمانشاه،خبرگزاري جمهوري اسلامي

براي نخستين بار در كشور دكتر مظفر خزايي پژوهشگر مركز تحقيقات و توليد مثل دانشگاه علوم پزشكي كرمانشاه موفق به كشت عروق جفت انساني شد.

رييس مركز تحقيقات و توليد مثل دانشگاه علوم پزشكي كرمانشاه روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا گفت: اين مدل به عنوان مدلي براي مطالعه رگ زايي در شناسايي عوامل تقويت‌كننده و مهاركننده رگ زايي در انسان است.

دكتر"مظفر خزايي" افزود: شناسايي عوامل موثر بر رگ زايي دراين مدل مي‌تواند در درمان بيماريهاي مرتبط با سرطان و بيماري آندومتريوز زنان موثر باشد.

اين پژوهشگر تاكيد كرد: رگها از فرآيندهاي مهم و تاثيرگذار در پديده فيزيولوژيك برخي از انواع بيماريها از جمله سرطانها هستند.

وي گفت: در اين مدل جديد به جاي روش كشت معمولي از روش كشت سه بعدي (تري دايمنشنال ) استفاده مي‌شود.

وي افزود: در اين روش كشت سه بعدي در بافت دو لايه كلاژن يا فيبرين در زمينه خارج سلولي رشد مي‌كند.

عضو هيات علمي دانشگاه علوم‌پزشكي كرمانشاه گفت: مدلي كه ما براي اولين بار كار كرديم به اين شكل است كه عروق جفتهاي دريافتي انسان از بيمارستان را تحت شرايط استريل جدا مي‌كنيم.

وي افزود: با كشت سه بعدي عروق انساني در محيط خارج سلولي عوامل موثر در مهار و يا تقويت رگ زايي را بررسي مي‌كنيم.

اين پژوهشگر كرمانشاهي در تحقيقي مشابه، شامل تست بافت آندومتر انساني در كنگره بين‌المللي كانادا موفق به دريافت جايزه بهترين مقاله باليني شد.

همچنين در مركز تحقيقات توليد مثل دانشگاه علوم پزشكي كرمانشاه كشت بافت آندومتريوز در زمينه سه بعدي براي مطالعه بيماري آندومتريوزيس و كشت سلولها و اثر سقط زايي گياهان دارويي و مدلهاي حيواني در حال انجام است.
     
  
زن

 
تنبيه بدني، زمينه‌ساز ابتلاي كودكان به بيماريهاي رواني است

قزوين ، ايرنا

يك روانپزشك كودك و نوجوان گفت: تنبيه بدني، كودكان را مستعد ابتلا به بيماريهاي روحي و رواني مي‌كند.


دكتر "فريبا عربگل" عصر شنبه در همايش "فرزند پروري" با حضور كارشناسان بهداشت و پزشكان در مركز بهداشت شهيد بلنديان قزوين، افزود: تنبيه بدني، پرخاشگري در پسران و استرس و اضطراب را در دختران افزايش مي‌دهد.

وي خاطرنشان كرد: اكثر والدين تنها روش اصلاح رفتارهاي نامناسب فرزندان را تنبيه بدني ذكر مي‌كنند.

عربگل با بيان اينكه تنبيه فقط كتك زدن، تحقير و توهين كردن نيست، گفت: براي از بين بردن رفتارهاي منفي و جايگزين كردن رفتارهاي اجتماعي، تنبيه بدني تنها راه نيست.

اين متخصص ادامه‌داد: كتك زدن كودك در واقع تخليه خشم و عصبانيت والدين است، نه آموزش رفتارهاي مناسب به كودك.

وي مهمترين علت لجبازي كودكان را درخواست و اجبار به انجام عملي برخلاف ميل كودكان ازسوي والدين عنوان كرد و افزود: توجه زياد والدين به رفتارهاي نامناسب كودكان، سبب تقويت رفتارهاي نادرست آنان مي‌شود، به‌طوري كه كودكان به غرغر، مجادله كردن و درخواستهاي مكرر متوسل مي‌شوند.

عربگل از ديگر علل لجبازي كودكان را نبود ثبات در رفتار والدين ذكر كرد و گفت: به طور مثال والدين يك روز هيچ عكس العملي در برابر لجبازي نشان نمي‌دهند و روز ديگر از كودك مي‌خواهند مطابق با خواسته آنان رفتار كنند.

وي اظهارداشت: نحوه دستور دادن والدين نيز بسيار موثر است واگر والدين زياد دستور بدهند كودكان خسته مي‌شوند و از انجام دستورات خودداري مي‌كنند.

عربگل ادامه داد: دستوراتي كه به كودك داده مي‌شود بايد مستقيم و واضح باشد و به كودك در زمينه رعايت اين قوانين بايد كمك كرد.

وي با بيان اينكه والدين بايد به كودك توجه كرده و در كنار او نشسته و به چشمانش نگاه كنند، گفت: زماني كه نام كودك را به زبان مي‌آوريم و او را به انجام كار مطلوب تشويق مي‌كنيم، بايد با كودك ارتباط چشمي هم برقرار نماييم.

وي يادآور شد: ارتباط چشمي موجب مي‌شود كودكان حرف شنوي بيشتري از والدين خود داشته باشند.

اين متخصص افزود: به كودك خود براي همكاري فرصت كافي بدهيد و درصورت انجام دستور از او تشكر كنيد، اگر مي‌خواهيد كار جديدي مثل آماده شدن براي خواب را به كودكان گوشزد كنيد، يكبار توصيح دهيد، پنج دقيقه صبركنيد سپس خواسته خود را يك بارديگر تكرار كنيد، اگر مي‌خواهيد كودك ازانجام كارخاصي خودداري كند، بايد از تكرار مرتب آن اجتناب كنيد.

وي گفت: اگر كودك در پنج ثانيه كار مورد نظر را انجام نداد، از علل متناسب با موقعيت استفاده كنيد در صورتي كه كودك باز هم دستور شما را انجام نداد و همان ‌موقع مشغول فعاليت خاصي مانند بازي بود، فعاليت او را قطع كنيد همچنين از شكايت، اعتراض و بحث با كودك بايد خودداري كرد.

عربگل گفت: براي آنكه كودك مستقل شود به او حق انتخاب دهيد، لازم نيست تمام قوانين و دستورات را براي كودك توضيح دهيد، با كودك صميمي باشيد به او توجه كنيد و به طور مستقيم و آشكار از او درخواست نماييد.

وي اضافه كرد: كودك را به دليل رفتار خوب بايد تشويق كرد و زماني كه لجبازي مي‌كند سريع بايد عكس العمل نشان داد و از راهكارهاي مختلف مانند ارايه علل منطقي و روشن "ساكت كردن و محروم كردن" استفاده كرد.

وي اظهار داشت: آموزش رفتارهاي مثبت به كودكان بايد دوستانه و از طريق بازي باشد ولي با نوجوانان بايد از طريق مذاكره و صحبت درمورد موارد مورد علاقه رفتار مناسب را آموزش داد.

همايش يك روزه فرزندپروري به منظور آموزش شيوه‌هاي درست تربيتي كودكان و نوجوانان برگزار شد.
     
  
زن

 
خارش پوستي شايعترين علامت حساسيت فصلي است

كرمانشاه، خبرگزاري جمهوري اسلامي

متخصص بيماريهاي پوست دانشگاه علوم پزشكي كرمانشاه گفت: خارش و تحريك پوستي شايعترين علامت حساسيت فصلي پوست است.

دكتر"علي ابراهيمي" روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: حدود دو درصد از افراد جامعه با مشكلات حساسيت پوستي مواجه مي‌شوند.

وي تصريح كرد: ميزان حساسيت پوستي در فصل بهار به‌دليل توليد مثل گياهان و گرده افشاني گلها بيشتر ديده مي‌شود.

وي مهمترين علامت حساسيت در فصل بهار را خارش شديد دردست و پا، التهاب و قرمزي پوست، ريزش اشك از چشم، كهير و زخم ناشي از خارش عنوان كرد.

عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي كرمانشاه گفت: به علت تشديد حالات به دنبال مصرف بعضي از داروها افراد بايد از مصرف خودسرانه داروها و پمادهاي موضعي خودداري كنند.

وي افزود: به منظور كاهش علايم، اين افراد مي‌توانند با مراجعه به پزشك متخصص پوست از داروهاي موضعي مناسب استفاده كنند.

ابراهيمي گفت: حساسيت فصلي در فصل زمستان نيز ممكن است به صورت تورم جزيي در دست و پا، التهاب و سوزش در اثر سرما خود را نشان دهد.

وي افزود: حساسيت فصلي مخصوص منطقه خاص آب و هوايي نمي‌باشد و در تمامي مناطق ديده مي‌شود.

به گفته وي، حساسيت فصلي بيماري محسوب نمي‌شود و با پايان يافتن فصل به تدريج عوارض و علايم حساسيت خود به خود فروكش خواهد كرد.

وي اظهار داشت : مشكلات حساسيت پوستي ممكن است در كودكان باافزايش گريه و بيقراري خود را نشان دهد.
     
  
زن

 
برنامه ساده ورزشي به بيماران ريوي كمك مي‌كند

تهران،خبرگزاري جمهوري اسلامي

محققان هلندي مي‌گويند انجام يك برنامه ساده ورزشي در مبتلايان به بيماري مزمن انسداد ريوي (‪ (COPD‬مانند "آمفيزم"، فوايد زيادي از جمله افزايش قدرت تحمل ورزش را به همراه دارد.

بيماران مي‌توانند اين برنامه ورزشي را در خانه براي كمك به عضلاتي كه در كار تنفس فعاليت دارند انجام دهند.

به گزارش رويترز هلث از نيويورك، دكتر "رالف جي.اچ. كوپرز" از مركز پزشكي "ليوواردن" و همكارانش دريافتند توان پايين ورزشي در مبتلايان به ‪ COPD‬اغلب مسئله مهمي است.

پرورش تحمل ماهيچه‌هاي تنفسي بر اساس افزايش سطح دي اكسيد كربن استنشاقي مي‌تواند در اين زمينه مفيد باشد، اما به تجهيزات پيچيده و گران قيمتي نياز دارد.

اين محققان روش ساده‌اي ابداع كرده‌اند كه طي آن يك لوله متصل به يك دهني فضاي راكد ريه‌ها را افزايش مي‌دهد و موجب استنشاق دوباره دي‌اكسيد كربن بازدمي مي‌شود.

اين گروه ‪ ۳۶‬بيمار مبتلا به ‪ COPD‬خفيف تا شديد را به دو گروه تنفس با لوله و گروه شاهد تقسيم كردند. اين افراد براي مدت ‪ ۵‬هفته روزي ‪ ۱۵‬دقيقه ورزش مي‌كردند.

در اين مطالعه ديده شد ميزان تحمل ورزش در گروه اول كه از لوله تفسي استفاده مي‌كردند بطور چشمگيري افزايش يافت بطوري كه از ‪ ۱۸‬دقيقه به ‪۲۸‬ دقيقه رسيد.

اين محققان خواستار انجام مطالعات بيشتر بر روي بيماران مبتلا به ‪COPD‬ بسيار شديد شدند و افزودند اين فناوري ارزان و آسان در بعد وسيعي قابل اجرا است.
     
  
زن

 
يك نابغه شش ساله در مورد پوكي استخوان سخنراني كرد

تهران، ايرنا

"روبرتو كاماشو" مدير دانشكده پزشكي ايالت نيومكزيكوي آمريكا روز جمعه گفت، يك كودك نابغه شش ساله به مدت چهل دقيقه در جمع دانشجويان رشته پزشكي اين دانشكده در مورد پوكي استخوان سخنراني كرد.


خبرگزاري فرانسه از نيومكزيكو گزارش داد، سخنراني "مك سيميليانو" در مورد چگونگي درمان پوكي استخوان به قدري علمي بود كه دانشجويان پزشكي از درك آن عاجز بودند.

كاماشو افزود، مك سيميليانو، توان عجيبي براي تفسير و حفظ دارد و سخنراني‌هاي اين كودك نابغه بدون اتكا به نوشته است.

وي تصريح كرد، برغم اينكه آزمايش بهره هوشي از اين كودك گرفته نشده ولي اطلاعات وي فوق‌العاده است.

توان خارق‌العاده مك سيميليانو در سه سالگي زماني نمايان شد كه او توانست پايتخت تمامي كشورهاي جهان را حفظ كند.
     
  
زن

 
برخى از افراد خوش شانس ژن مقاوم به ديابت دارند

مطالعات جديد نشان مى دهد، برخى افراد خوش شانس داراى ژنى هستند كه اين گونه ژن از بدن در مقابل ابتلا به ديابت نوع دوم و بيماريهاى قلبى جلوگيرى مى كند.
دانشمندان معتقدند، ابتلا به ديابت و بيماريهاى قلبى ارثى نيست، اما ژنها در اين ميان نقش مهمى ايفا مى كنند. ژنهايى در بدن انسانها وجود دارند كه باعث مستعد شدن فرد در ابتلا به بيمارى ديابت در اثر قرارگرفتن در معرض فاكتورهاى محيطى مى شوند.
قبلاً دانشمندان با مطالعه بر روى موشها گونه اى از ژن را كشف كرده بودند كه مانع از ابتلا به ديابت نوع دوم و بسته شدن شريانها مى شود . درمطالعات جديد دانشمندان با بررسى ۷۸۹۹ نفر متوجه شدند حدود ۴‎/۳درصد از اين افراد نيز داراى يك كپى از اين ژن هستند. و شايد اين يك خوش شانسى باشد، زيرا در آنها ميزان ترى گليسيريد ( يك نوع خطرناك چربى خون) نيز ۱۲ درصد از بقيه افراد كمتر بود. بنابراين خطر ابتلا به بيماريهاى قلبى ۳۴ درصد و چنانچه چاق باشند خطر ابتلا به ديابت نوع دوم ۴۸ درصد كمتر از بقيه افرادى است كه داراى اين ژن نيستند. اين كشف باعث شد تا پزشكان با انجام آزمايشات ژنتيك بتوانند احتمال ابتلا به ديابت و بيمارى قلبى در افراد را پيش بينى كنند.
     
  
صفحه  صفحه 50 از 58:  « پیشین  1  ...  49  50  51  ...  57  58  پسین » 
علم و دانش

مطالب پزشکی (آرشیو شماره 1)


این تاپیک بسته شده. شما نمیتوانید چیزی در اینجا ارسال نمائید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA