انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
علم و دانش
  
صفحه  صفحه 51 از 58:  « پیشین  1  ...  50  51  52  ...  57  58  پسین »

مطالب پزشکی (آرشیو شماره 1)


زن

 
گزارشى از ارتباط كلامى مادر با جنين

افسانه بهرامى
صحبت با كودكان يكى از مهمترين كارهايى است كه والدين درارتباط با فرزندانشان انجام مى دهند. صحبت با كودكان براى رشد آنها اهميت حياتى داشته و انجام هر چه زودتر آن نتايج بهترى به دنبال خواهد داشت.
زودترين زمانى كه مادران مى توانند با فرزندان خود صحبت كنند از ماه ششم حاملگى است، يعنى صحبت با كودك از دوران داخل رحمى آغاز مى شود. در اين رابطه دكتر عزيزه ابراهيم پور روانپزشك مى گويد: «جنين شش ماهه انسان قادر به تشخيص صداى انسان است. درواقع بلندترين و به يادماندنى ترين صدا براى جنين صداى مادر است. مطالعات نشان مى دهد جنين قادر به تشخيص صداى مادر بوده و صداى مادر را به هر صداى ديگرى ترجيح مى دهد.»
بنابر اظهارات وى توانايى تشخيص صدا توسط نوزاد پس از تولد نيز ادامه پيدا كرده و قويتر مى شود به طورى كه مى توان چنين عنوان كرد كه ارتباط كلامى با جنين از زندگى داخل رحمى شروع شده و به درازاى عمر ادامه پيدا مى كند. قطعاً در اين راه ارتباط كلامى مناسب در روزها، ماهها و سالهاى اول زندگى كودكان، اثرات و نتايج مثبت و ماندگارترى روى توانايى ها و مهارتهاى كودك در سالهاى بعدى زندگى وى دارد.
به طور كلى گفته مى شود تولد زيستن زمانى است كه نطفه جنين شكل مى گيرد. بنابراين تعريف مسائلى چون گفت وگو كردن با جنين، قصه گفتن، سلام كردن، شرح و بيان اتفاقات روزمره زندگى، گوش دادن به موسيقى و حتى دست نوازش كشيدن بر شكم مادر باردار تأثيرات بسزايى در شكل گيرى شخصيت سالم فرد دارد. دكتر محسن زمانى، پزشك و كارشناس ارشد مشاوره خانواده در اين خصوص مى گويد: اين قبيل مسائل مى تواند منجر به نوعى آرامش در جنين شود، كه جنين اين آرامش را به دو طريق مى تواند از مادر دريافت كند نخست به طور مستقيم از طريق جفت و دوم پس از بيست و هشت هفتگى حاملگى با تكامل سيستم عصبى.
در تشريح اين دو مسأله دكتر زمانى مى گويد: «درواقع جنين غذا، اكسيژن، آنتى بادى ها، هورمون ها و واسطه هاى شيميايى و ... را از طريق جفت از مادر دريافت مى كند.
ازدياد اين مواد در داخل بدن مادر منجر به بالارفتن ميزان آنها در بدن جنين مى شود. بنابراين در راستاى موضوع بحث ما انتقال هورمون ها و واسطه هاى شيميايى كه در مسائل حسى دخالت دارد منجر به ايجاد همان واكنش ها در جنين مى شود. به عنوان مثال در موارد استرس افزايش ميزان هورمون هايى چون استيل كولين، اپى نفرين، كورتيزول در بدن مادر از طريق جفت به جنين منتقل شده و واكنشى استرسى نظير واكنش بدن مادر در جنين ايجاد مى كند. بالعكس در موارد آرامش، شادى و سرخوشى با ترشح موادى چون اندورفين ها روبرو هستيم كه منجر مى شوند جنين نيز چنين حالت هايى از خود بروز دهد. علاوه بر مقوله ارتباط خونى با ارتباطى ديگر نيز روبرو هستيم كه از حدود ۲۸ هفتگى دوران باردارى شروع مى شود. ارتباطى كه با تكامل سيستم عصبى جنينى آغاز مى شود. درواقع در اين دوران جنين قادر به درك محرك هاى محيطى مى شود هر چند قدرت تشخيص كلمه را ندارد اما لحن كلمات و جملات را مى تواند خوب درك كند.(به عنوان مثال حالت هاى پرخاشگرى، مهربانى و ...) مادرى كه مداوماً داستان و قصه براى جنين تعريف كرده و يا مطالعه مى كند آن پژواك ها و آواها در بچه قابل انتقال بوده و حتى در ناخودآگاه فرد جذب مى شود و بعدها در بزرگسالى فرد با شنيدن اين موسيقى ها وقصه ها واكنش هايى را به صورت ناخودآگاه بروز مى دهد.»
طبق اظهارات دكتر زمانى جنين هر قدر در آرامش بيشتر و استرس كمتر قرارگيرد مى تواند بعدها پس از تولد و بزرگسالى شخصيت سالم ترى پيداكند.
موسيقى:
در رابطه با ارتباط مادر با جنين يكى از هيجان انگيزترين كشفيات مادران باردار، شروع ارتباط نوزادانشان با موسيقى قبل از تولد آنهاست. به طورى كه امروزه محققين به خوبى مى دانند جنين هاى چهارماهه نسبت به موسيقى واكنش نشان مى دهند و با آن در داخل رحم آرام مى شوند. بنابر اظهارات دكتر ابراهيم پور مطالعه نوزادان در يك «مركز مراقبت ويژه نوزادان» نشان داده است موسيقى موجب كاهش ضربان قلب، افزايش اشباع اكسيژن خون و كاهش استرس نوزاد مى شود و حتى موسيقى موجب ترخيص زودتر (بهبودى سريع تر) آنها از بخش مى شود.
وى مى گويد: «نوزاد دوماهه قادر به درك اوج، بلندى و همچنين محتوى ملوديك صداها است، نوزاد چهارماهه ساختار ريتميك موسيقى و نوزاد ۹ ماهه تغييرات ملودى را درك و واكنش نشان مى دهد.»
اين روانپزشك در ادامه افزود: «درحال حاضر توافق قوى وجوددارد كه موسيقى به رشد و تكامل مغز كمك مى كند، در رشد و توسعه زبان مؤثر است، يادگيرى مهارتهاى خواندن را تسهيل مى كند، ابزارهاى ذهنى را براى حل مسائل تقويت مى كند، مهارتهاى رفتارى و شناختى را افزايش مى دهد و اعتمادبه نفس را تقويت مى كند.»
به طور كلى نظريه موجود اين است كه قرارگرفتن كودكان درمعرض موسيقى هاى كلاسيك در دوران جنينى، بعد از تولد، در دوران رشد و حتى دوران دبيرستان موجب مى شود كه كودكان باهوش تر و زيرك تر باشند. به طورى كه در حال حاضر شواهد و دلايل زيادى از اين نظريه حمايت مى كنند.
دكتر ابراهيم پور ضمن تأكيد بر اهميت قرارگرفتن كودكان درمعرض موسيقى هاى كلاسيك گفت: «به مادران توصيه مى شود در دوران باردارى بويژه از ماه چهارم به موسيقى گوش دهند و موسيقى هايى را انتخاب كنند كه موجب آرامش و راحتى درخود آنها شود. اين عمل موجب كاهش استرس مادر و جنين مى شود.»
نقش پدر:
در رابطه با نقش پدر در زندگى جنينى و بعدها پس از تولد فرزند، دكتر زمانى به نظريه بسيارى از روانشناسان اشاره كرد و گفت: «دراكثر جوامع مادر تأثير بيشترى بر شكل گيرى شخصيت بچه دارد تا بدانجا كه حتى بسيارى از روانشناسان معتقد هستند پدر نقش پررنگى در زندگى بشر ندارد.»
درواقع صداى قلب مادر مداوماً درگوش جنين طنين انداز است، ارتعاش صحبت ها و حرفهاى مادر ازطريق قفسه سينه به جنين منتقل شده و همچنين وجود ارتباط هاى بيوشيميايى بين مادر و جنين نشان دهنده اين مفهوم هستند كه جنين ارتباط قوى تر با مادر نسبت به پدر دارد.
ارتباط كلامى مادر با جنين و وابستگى آن به هوش:
در پاسخ به اين سؤال كه مطالعه مادر در دوران باردارى و يا صحبت هاى علمى در اين دوران و حتى ذكر آيه هاى قرآنى و... آيا منجر به افزايش هوش در كودك مى شود يا نه، مشاور خانواده معتقد است مسأله هوش بيشتر جنبه ژنتيكى و گاهى محيطى دارد، مطالعه قرآن و صحبت هاى علمى، گوش دادن به موسيقى هاى خاص و... به مدت طولانى در باردارى، در ناخودآگاه جنين نقش بسته و بعدها در بزرگسالى فرد، تمايل بيشترى به اين موارد پيداكند.
ایران
     
  
زن

 
جان بيماران قرباني دعواهاي اداري

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران

اگرچه تفكر حمايت از بيماران و پرداخت يارانه‌ها مي‌تواند با هدف بهبود رعايت عدالت توسط وزارتخانه مستقلي صورت گيرد، اما اين امر نياز به پروسه زماني و برنامه‌ريزي داشته و بدون آمادگي وارد شدن به اين موضوع مي‌تواند لطمات جبران‌ناپذيري را به بيماران وارد كند. حذف بودجه بيماران خاص از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي و انتقال آن به وزارت رفاه از جمله مباحثي است كه به اعتقاد كارشناسان بدون كار كارشناسي و آني صورت گرفته است.


به گزارش سرويس «بهداشت و درمان» خبرگزاري دانشجويان ايران، به گفته كارشناسان امر، برنامه قبلي توزيع يارانه با عيوب اساسي مواجه بوده اما نبايد با تصميم گيريهاي آني حيات بيماران به مخاطره بيفتد.

شنيدن نجواهايي از سوي انجمن‌هاي حمايت از بيماران خاص از يك ماه گذشته مبني بر نبود دارو، توقف توزيع دارو و عدم رسيدگي لازم به بيماران و .... به دليل انتقال اين بودجه بيش از پيش به اين نگراني‌ها دامن زد به طوري كه مسؤولان ذيربط را به واكنش واد داشت.


از اين پس چه اتفاقي خواهد افتاد؟

دكتر حميد رجلاني، مسؤول امور پشتيباني مركز مديريت پيوند و بيماريهاي خاص وزارت بهداشت با اعلام اين كه تا پايان ارديبهشت ماه قادر به تامين خواسته‌هاي بيماران خاص از جمله دياليزي‌ها نيستيم، مي‌گويد:‌ مركز مديريت پيوند بيماريهاي خاص نگران است و نمي‌داند از اين پس چه اتفاقي خواهد افتاد.

وي با بيان اين مطلب اظهار مي‌كند: از 27 اسفند ماه سال گذشته بر اساس مصوبه كميسيون تلفيق مجلس شوراي اسلامي بودجه 230 ميليارد ريالي كمك به درمان بيماران خاص از وزارت بهداشت حذف و به سازمان بيمه خدمات درماني انتقال داده شد و وزارت بهداشت ديگر هيچ مسئوليتي در اين زمينه ندارد.

رجلاني تصريح مي‌كند: در حالي كه كل بودجه بيماران خاص از وزارت بهداشت به بيمه خدمات درماني انتقال داده شده است، سازمان بيمه خدمات درماني اعلام كرده كه تنها اين بودجه را صرف بيماران تحت پوشش خود خواهد كرد و ساير بيمه‌ها براي او تعريف نشده‌اند.

وي ادامه مي‌دهد:‌ اين در حاليست كه كل بودجه بيماران خاص به اين سازمان انتقال داده شده و تنها بيماران دياليزي تحت پوشش بيمه خدمات درماني 53 درصد و 47 درصد بيماران دياليزي تحت پوشش ساير بيمه‌ها هستند.

مسؤول امور پشتيباني مركز مديريت پيوند و بيماريهاي خاص وزارت بهداشت با تاكيد بر اين كه طبق قانون اين بودجه براي تمامي بيماران خاص تعريف شده است، به خبرگزاري دانشجويان ايران مي‌گويد:‌ متاسفانه مجلس شوراي اسلامي بدون اخذ نظرات كارشناسي وزارت بهداشت اين بودجه را به سازمان بيمه خدمات درماني واگذار كرده است.

وي ادامه مي‌دهد: واگذاري كل بودجه بيماران خاص به سازمان بيمه خدمات درماني در حال حاضر بدون اين كه براي سازمان‌هاي بيمه‌گر تعريف مشخصي از ارائه خدمات درماني و خريد ملزومات مصرفي و داروهاي مورد نياز بيماران خاص انجام شده باشد، جز سرگرداني و نابساماني در تامين ملزومات بيماران خاص چيز ديگري را به همراه نخواهد داشت و مركز مديريت بيماريهاي خاص از اين بابت اظهار نگراني مي‌كند.



وزارت رفاه متولي تهيه و تدارك ملزومات بيماران

همچنين دكتر ميترا مهدوي رييس مركز مديريت پيوند و بيماريهاي خاص وزارت بهداشت در اين خصوص مي‌گويد: با انتقال اين بودجه به سازمان بيمه خدمات درماني، اين سازمان متولي تهيه و تدارك تمامي نيازهاي بيماران خاص كل كشور است.

وي با تاكيد بر اين كه اين بودجه براي تمام بيماران خاص كه تحت پوشش هر بيمه‌اي باشند اختصاص داده شده است، تاكيد مي‌كند: طي يك ماه اخير رايزني‌هاي لازم جهت روشن كردن فرايند پيچيده ارائه خدمات بيماران خاص در سازمان بيمه خدمات درماني توسط اين مركز انجام شده است.

وي تصريح مي‌كند: علي‌رغم خطري كه بيماران را تهديد مي‌كند قادر به تامين نيازهاي بيماران خاص نيستيم.

مهدوي با تاكيد بر اين كه در صورت ادامه اين روند بايد شاهد مرگ و مير بيماران باشيم، هشدار مي‌دهد: از اول خرداد ماه ديگر قادر به تامين صافي براي بيماران دياليزي نيستيم و از مجلس، سازمان بيمه خدمات درماني خواهشمنديم كه به اين موضوع رسيدگي كنند.


انجمن‌هاي حمايت از بيماران خاص چه مي‌گويند؟‌


مرگ در انتظار كليوي‌ها

مصطفي قاسمي رييس انجمن حمايت از بيماران كليوي در گفت‌وگو با ايسنا نيز از كمبودهاي دارويي بيماران خبر مي‌دهد و در ادامه تاكيد مي‌كند: در روزهاي آينده در صورت عدم چاره‌انديشي سريع و مناسب از سوي مسؤولان و دست اندركاران نظام سلامت شاهد مرگ و مير هزاران بيمار صعب‌العلاج كشور خواهيم شد.

وي با بيان اين كه حدودا 8 هزار بيمار كليوي در كشور تحت پوشش بيمه خدمات درماني هستند، بيان مي‌كند: بيمه خدمات درماني تا كنون به جاي عمل تنها شعار داده است و يك ريال از فرانشيز داروهاي پيوند و دياليز بيماران را پرداخت نكرده است، حال جاي سوال دارد كه چطور هم اكنون بودجه خود را صرف كارت هوشمند مي‌كند كه هيچگونه كارايي براي بيماران نداشته است.

قاسمي اظهار مي‌كند: مركز مديريت بيماريهاي خاص وزارت بهداشت اعلام كرده كه از هفته آينده به دليل نداشتن بودجه قادر به تامين صافي و داروهاي حياتي بيماران دياليزي و پيوندي نيست كه اين امر سبب خواهد شد مرگ گريبان هزاران بيمار دياليزي را بگيرد.


جان بيماران قرباني دعواهاي اداري

در عين حال احمد قويدل مديرعامل كانون هموفيلي اعلام كرد: مركز مديريت پيوند و بيماريهاي خاص وزارت بهداشت صدور حواله‌هاي دارويي بيماران هموفيلي به مراكز توزيع در تهران و شهرستان‌ها را متوقف كرده است.

وي مي‌گويد: امروز در كمال ناباوري مركز مديريت پيوند وزارت بهداشت كار توزيع داروهاي خود را متوقف نموده و اعلام كرده كه هر نوع اقدام اجرايي اين مركز غير قانوني بوده و وظايف اين مركز را مي‌بايست وزارت رفاه پيگيري كند.

وي اعتقاد دارد: در يك اقدام غير انساني، حواله‌هاي دارويي صادره از اين مركز كه نياز حياتي بيماران است عملا به شركت‌هاي پخش دارويي ارسال نشده و در اين ميان هيچ كس به فكر حفظ سلامت بيماران نيست.

مديرعامل كانون هموفيلي ادامه مي‌دهد: از نخستين روزهاي اعلام اين تصميم وزارت بهداشت به عنوان متولي درمان مردم، ابراز نگراني جدي در اين رابطه كرد و به صورت‌هاي مختلف از انتقال بودجه‌ها و قدرت تصميم‌گيري از اين وزارتخانه به وزارت رفاه انتقاد نموده است.

قويدل مي‌افزايد: متاسفانه علي‌رغم اتخاذ اين تصميم در سال گذشته هيچ ساز و كار معيني جهت انتقال اين مسؤوليت به وزارت رفاه پيش‌بيني نشده و مركز مديريت پيوند و بيماريهاي خاص كه به عنوان يكي از زير مجموعه‌هاي وزارت بهداشت بوده كه توزيع فرآورده‌هاي انعقادي و ديگر داروهاي بيماران خاص را انجام مي‌دهد از دور خارج شد.

وي تصريح مي‌كند:‌عواقب اين نوع تصميم گيري‌ها بسيار خطرناك بوده و جان بيماران قرباني، دعواهاي اداري در وزارتخانه خواهد شد.

قويدل به ايسنا مي‌گويد: بر اساس آخرين اطلاعات رسيده به كانون هموفيلي، موجودي فرآورده‌هاي انعقادي در شيراز، اصفهان و كردستان پايان يافته و اكثر شهرستان‌ها در موقعيت بسيار بدي از نظر دسترسي بيماران به فرآورده‌ها قرار دارند.


نحوه پرداخت يارانه به بيماران مجددا بررسي شود

انجمن حمايت از بيماران تالاسمي نيز در بيانيه‌اي از مسؤولان و دست اندركاران خواست با بررسي مجدد نحوه پرداخت يارانه بيماران دير درمان، از پيچيده‌تر شدن مشكلات داروي بيماران تالاسمي كه در چند ماه اخير گريبانگير همه بيماران بوده جلوگيري كنند.
     
  
زن

 
سرطان معده بيشترين بار و فراواني را در ايران دارد

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران

رييس انستيتو كانسر بيمارستان امام خميني (ره) با اعلام اين كه به زودي جديدترين آمار سرطان در كشور منتشر مي‌شود، گفت: سرطان معده بيشترين بار و فراواني را در كشور دارد و سرطان سينه نخستين سرطان در كشور و يك چهارم بدخيمي‌ها را شامل مي‌شود.

دكتر محمدعلي محققي در گفت‌وگو با خبرنگار «بهداشت و درمان» خبرگزاري دانشجويان ايران، با تاكيد بر اين كه سرطان پوست در ايران به لحاظ وضعيت جغرافيايي و فراواني از شيوع برخوردار است، گفت: در برخي از مناطق كشور به صورت خاص در نيمه شمالي سرطان بخش فوقاني دستگاه گوارش از فراواني بالاتري برخوردارست.

وي ادامه داد: در كشور ما بروز و فراواني سرطانها از الگوي ويژه‌اي پيروي مي‌كند و با در نظر گرفتن همه بيماريها و جامعه و هرم سني فعلي، خوشبختانه سرطان از فراواني كمتري در ايران نسبت به ساير كشورها برخوردار است حال آن كه اين روند به علت تغيير تركيب سني در دهه‌هاي بعدي متحول مي‌شود.

وي در ادامه از اجراي طرحي در خصوص سرطان در كشور خبر داد و افزود: اين طرح در قالب فرهنگ و مسايل مرسوم در جامعه و به عبارت بهتر جنبه‌هاي رواني و عاطفي بيماران و خانواده‌هاست كه به صورت تحقيقاتي در حال اجراست.

به گفته وي، طي اين طرح بهترين و مؤثرترين شيوه آگاه كردن بيمار از ماهيت بيماري بررسي مي‌شود.

رييس انستيتو كانسر بيمارستان امام خميني (ره) سرطان را طيف وسيعي از بيماري با بيش از يكصد بيماري برشمرد و يادآور شد: يك سري اين طيف سرطانهاي عادي است كه با درمان به موقع و با جراحي كوچك و درمان محدود درمان پذيرنده و در سري ديگر آن سرطانهاي وخيمي است كه به سرعت پيشرفت و امكان درمان مؤثر وجود ندارد.

دكتر محققي با بيان اين كه پيشرفت علمي در اين عرصه موضوعي مستمر است، به ايسنا گفت: هم اكنون روشهاي مؤثري در جهات مختلف براي كنترل بيماريهاي مختلف سرطاني وجود دارد و آمار كشوري در دوره‌هاي اخير حاكي از نزديكي نتايج درمان سرطان در كشور به نتايج استاندارد است.

رييس انستيتو كانسر بيمارستان امام خميني (ره) در خاتمه خاطرنشان كرد: هم اكنون نتايج درماني ما قابل مقايسه با همه مراكز معتبر و پيشرفته دنياست.
     
  
زن

 
رژيم غذايي گياه‌خواري سبب ريزش مو و كم‌خوني مي‌شود

تهران بزرگ، ايرنا

يك كارشناس تغذيه گفت: رژيم غذايي گياه خواري به خاطر حذف يك يا چند گروه از موادغذايي سبب فقر آهن، كلسيم و ويتامين ‪ B۱۲‬ مي‌شود و در درازمدت ريزش مو و كم خوني درپي دارد.


دكتر "مريم صفايي" روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: هر يك از گروه‌هاي غذايي داراي خواص حياتي براي بدن است و براي كاهش وزن نبايد هيچ‌ يك از اين گروه‌هاي غذايي را حذف كرد، بلكه بايد ميزان مصرف تمام گروه‌هاي غذايي را به تناسب كاهش داد.

"گروه‌هاي مواد غذايي شامل پروتئين‌ها، چربي‌ها، كربوهيدرات‌ها، املاح معدني، ويتامين‌ها و آب است."
اين كارشناس تاكيد كرد: استفاده از يك رژيم غذايي مناسب، تغيير در عادات غذايي نادرست و انجام فعاليت‌هاي ورزشي، در تنظيم سير نزولي وزن و تثبيت آن نقش بسزايي دارد.

صفايي گفت: براي رعايت رژيم غذايي مناسب بايد در طول رژيم، از مصرف غذاهاي آماده، انواع سرخ كردني، كيك و شيريني و شكلات پرهيز كرد و به جاي آن از غذاهاي آب‌پز يا كباب شده استفاده شود.

وي افزود: رعايت رژيم غذايي به همراه انجام فعاليت‌هاي ورزشي به صورت سبك، سبب انتخاب چربي‌ها به عنوان سوخت غالب براي توليد انرژي در بدن و در نتيجه كاهش وزن مي‌شود.

صفايي با اشاره به لاغر شدن صورت پس از كاهش وزن، افزود: لاغري صورت پس از كاهش وزن علت اصلي متوقف كردن رژم لاغري توسط فرد است چرا كه لاغر شدن صورت سبب افزايش چين و چروك پوست صورت و افزايش گودي زير چشم‌ها مي‌شود.

وي يادآور شد: داشتن انگيزه براي كاهش وزن و پشتكار و جديت در رعايت رژيم غذايي نيز، نقش موثري در كاهش وزن دارد.
     
  
زن

 
انتخاب نوع زايمان بايد با آگاهي كامل صورت گيرد

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بهداشت و درمان - عمومي


يك متخصص زنان و زايمان معتقد است: به جاي اين كه اولين راه حل كاهش درد زايمان را سزارين بدانيم به زنان باردار آموزش ورزش مناسب اين دوران را بدهيم.

دكتر سيرتي در گفت‌وگو با خبرنگار «بهداشت و درمان» خبرگزاري دانشجويان ايران با بيان اين مطلب اظهار كرد: بيش از 90 درصد زنان به خصوص در شهرهاي بزرگ اولين فكري كه به ذهنشان مي‌رسد براي اينكه زايمان كم دردي داشته باشند سزارين است و اين امر تا حد زيادي در كشورمان به افراط كشيده شده است.

وي در ادامه افزود: البته عوامل مختلفي باعث افزايش آمار سزارين در ايران شده است شايد علت اصلي ميل بيماران به سزارين، وحشت از زايمان طبيعي باشد ولي توصيه پزشكان به اين امر و حمايت بيشتر بيمه از سزارين هم بي تاثير نيست.

وي در رابطه با عوارض ناشي از سزارين اظهار كرد: سزارين مانند هر عمل ديگري جراحي محسوب مي‌شود و با ريسك‌هاي مخصوص خود. وقتي بدن باز مي‌شود، چسبندگي، عفونت و دردهاي بعد از آن نيز افزايش مي‌يابد. در صورتي كه در زايمان طبيعي اگر در دوران بارداري اصول راه رفتن صحيح و ورزش‌هاي مناسب انجام شود هم درد زايمان هم عوارض بعد از آن كمتر است و بچه هم در شرايط طبيعي به دنيا مي‌آيد.

اين متخصص در ادامه بيان كرد: ‌بعضي زنان افتادگي رحم را به طبيعي يا سزارين شدن فرد نسبت مي‌دهند در حالي كه در بيشتر موارد علتش غلط راه رفتن، غلط نشستن و گودي كمر است.

سيرتي در پايان گفت: انتخاب در چگونگي زايمان حق هر مادري است ولي نبايد در اين مورد راحت و بدون اطلاعات لازم تصميم گرفت و در اين مورد بايد كلاسهاي آموزشي مناسب گذاشته شود تا اين انتخاب با آگاهي كامل صورت گيرد.
     
  
زن

 
لنزهاي طبي و رنگي را از آرايشگاهها تهيه نكنيد

رييس بخش قرنيه بيمارستان فارابي گفت: استفاده از عينك آفتابي در افراد دچار حساسيت مي‌تواند از تماس مواد حساسيت‌زا با چشم جلوگيري كند.

به گزارش خبرنگار «بهداشت و درمان» خبرگزاري دانشجويان ايران، دكتر فيروزه رحيمي امروز در نشست مطبوعاتي سمينار سه روزه بيماريهاي «آلرژي،‌ عفونت و چشم » در خصوص استفاده از لنزهاي طبي و رنگي گفت: چنانچه مردم براي گرفتن لنز به افرادي مراجعه كنند كه در اين رشته تخصص كامل نداشته و براي تهيه لنز به سوپر ماركت‌ها و آرايشگاه‌ها مراجعه كنند چشم آسيب مي‌بيند. ولي چنانچه مردم طرز درست استفاده كردن از لنزها و نحوه نگهداري آن را بدانند هيچ موقع با مشكل روبرو نمي‌شوند.

وي خاطرنشان كرد: چنانچه بيمار آموزش‌هاي لازم را در زمينه طريقه استفاده و ضدعفوني كردن لنزها ببيند و نكات بهداشتي را در اين زمينه رعايت كند به راحتي و بدون مشكل مي‌تواند از لنز استفاده كند.

دبير علمي سمينار در خصوص عفونت‌هاي چشمي گفت: عفونت در چشم به موارد متعددي از جمله استفاده نادرست از لنزها مربوط مي‌شود و يكي از علل كوري، عفونت‌هاي قرنيه ناشي از تب خال است؛ همچنين ممكن است در اثر ضربات به چشم يا خراش‌هايي در قرنيه چشم دچار عفونت شود.

وي در رابطه با آلرژي‌هاي چشمي اظهار كرد:‌ شايعترين آلرژي‌هاي چشمي مربوط به فصل بهار است كه معمولا از سنين 5 الي 6 سالگي شروع و تا حدود 17 الي 18 سالگي طول مي‌كشد.

رييس بخش قرنيه بيمارستان فارابي ادامه داد: يكي از علائم آلرژي، خارش چشم است كه معمولا 5 الي 6 ماه به طول مي‌انجامد و با خنك شدن هوا آلرژي در افراد تمام مي‌شود.

وي افزود: به خاطر اين كه نمي‌توان مواد آلرژن در هوا را حذف كرد بنابراين امكان استفاه از دارويي براي كاهش آلرژي وجو ندارد كه بتواند به كلي آلرژي را از بين ببرد.

دكتر رحيمي خاطرنشان كرد: استفاده از عينك‌هاي آفتابي، شستن مرتب صورت با آب خنك و استفاده از كمپرس سرد و بعضي از داروهاي تجويز شده از جانب پزشك مي‌تواند بيماري را آرام‌تر كند.

چشم پزشك و فوق تخصص قرنيه در ادامه بيان كرد: آلرژي بهاره در كشور ما به خصوص در مناطق كويري بسيار شايع است.

وي افزود: فرم‌هاي شديد آلرژي بر حسب اين شدت آن تا چه اندازه باشد ممكن است به كدورت‌هاي قرنيه منجر شده ولي در بيشتر مواقع بدون صدمه به قرنيه از بين مي‌رود.

دكتر رحيمي تصريح كرد: قطره‌هاي كورتون را به صورت سرخود و بدون تجويز پزشك نبايد استفاده كرد چون استفاده طولاني مدت از اين قطره‌ها باعث مي‌شود كه فرد نتواند داروهاي خفيف تر استفاده كند.

دبير علمي همايش در خصوص استفاده از عينك هاي آفتابي گفت: وجود اشعه‌هاي نامرئي مثل اشعه ماوراء بنفش در فضا براي چشم ضرر داشته و براي اين كه از ورود اين اشعه‌ها به چشم جلوگيري كرده بهترست كه از عينك هاي آفتابي استاندارد استفاده شود.

وي ادامه داد: چنانچه شيشه عينك‌هاي آفتابي استاندارد نباشد فرد دچار سردرد مي‌شود بنابراين فقط به صرف معروف بودن مارك‌هاي عينك به آنها اطمينان نكنيد و از مراكزي تهيه كنيد كه عينك را با كيفيت خوبي به آنها ارائه كند.

دكتر رحيمي افزود: استفاده از عينك‌هاي آفتابي پلاستيكي از شكستن و ريختن شيشه به داخل چشم جلوگيري كرده و از هر نظر مناسب مي‌باشند.

رييس بخش قرنيه بيمارستان فارابي ادامه داد: افراد مسن گاهي اوقات به خاطر خشكي چشم دچار عفونت مي‌شوند و به غير از اين مورد افردي كه اشك كم دارند بيشتر دچار عفونت‌هاي قرنيه مي‌شوند.

وي در خصوص استفاده از رايانه گفت: مهمترين مشكل رايانه‌ها در حال حاضر كم كردن تعداد پلك زدن افراد است و بهترست افرادي كه در تماس مستقيم با رايانه هستند هر از چند گاهي چشم خود را استراحت داده و به صورت ارادي پلك بزنند.

وي در ادامه در خصوص برنامه سه روزه سمينار «عفونت، آلرژي و چشم» اظهار كرد: اين سمينار 3 روزه در روزهاي 13، 14 و 15 ارديبهشت در رشته چشم پزشكي برگزار مي‌شود.

دبير علمي همايش افزود: رشته چشم پزشكي شامل دو قسمت كلينيكي و جراحي است و طي چند سال اخير به دليل پيدايش روش‌هاي جديد جراحي همچون ليزر قسمت اعظم كنفرانس‌ها به جراحي‌ها اختصاص داده مي‌شود و به علت بي مهري نسبت به بخش كلينيكي تصميم گرفته شد كه اين سمينار به عفونت و آلرژي بپردازد.

چشم پزشك و فوق تخصص قرنيه خاطرنشان كرد: اين سمينار در قالب 6 سمپوزيوم به نام‌هاي عفونت‌هاي قرنيه،‌ عفونت‌هاي بعد از جراحي چشم، عفونت‌هاي انگلي و عفوني شبكيه، بيماريهاي ايمونولوژي ملتحمه و قرنيه، ايدز، آلرژي و عفونت ملتحمه و 7 كارگاه در يك روز برگزار مي‌شود.

دكتر رحيمي در خصوص تعداد شركت كنندگان در سمينار اظهاركرد: به خاطر اين كه ظرفيت سالن اصلي محدود است بنابراين حداكثر 600 نفر دعوت شده‌اند كه 12 امتياز بازآموزي براي شركت كنندگان در نظر گرفته شده است.

وي ادامه داد: در كنار برنامه‌هاي علمي سمينار، برنامه‌هاي تفريحي و هنري نيز اجرا مي‌شود تا پزشكان استراحتي را در طي 3 روز داشته باشند.
     
  
زن

 
اختراع وسيله‌اي كه به راه رفتن مبتلايان به ام اس كمك مي‌كند

دانشمندي كه همسرش مبتلا به بيماري ام اس (مالتيپل اسكلروسز) است، وسيله‌اي اختراع كرده است كه به همسرش در راه رفتن كمك مي‌كند.

به گزارش بي‌بي‌سي نيوز اين دانشمند كه كن آرميتيج، نام دارد كانديداي دريافت جايزه براي اختراع خود شده است.

وسيله اختراعي او تسمه‌اي است كه از شانه آويزان مي‌شود و با يك نوار كشي به كفش شخص وصل مي‌شود.

اين دستگاه كه به راه رفتن كمك مي‌كند "موسميت"، (‪ (MuSmate‬نام دارد و سبب شده كه نام كن آرميتيج، مخترع آن، در فهرست كانديداها براي دريافت جايزه بهترين اختراع جديد، در يك نمايشگاه معتبر انگليس كه مخصوص معلولين است گنجانده شود.

اين نمايشگاه هرسال در بيرمنگام برگزار مي‌شود.

آن آرميتيج، همسر كن آرميتيج در مورد اينكه چگونه اختراع اين وسيله به فكر همسرش افتاد مي‌گويد كه روزي براي رفتن به ميهماني مي‌بايستي كه مسافت زيادي را پياده طي كنند و براي اينكه سر وقت به ميهماني برسندعجله داشتند ولي او به علت بيماري‌اش نمي‌توانست به راحتي راه برود. كن آرميتج كوله پشتي خودش را پشت او بست و آنرا با يك تسمه كشي به كفشش وصل كرد كه در نتيجه آن قدم برداشتن او راحت ترشد.
     
  
زن

 
دوربين‌هاي ديجيتالي قرصي شكل براي تشخيص بيماري‌هاي داخلي طراحي شد

بر اساس گزارش‌هاي اعلام شده دوربين‌هاي كوچكي همانند قرص در آمريكا طراحي شده كه براي تشخيص بيماري‌هاي داخلي اعم روده و معده مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

به گزارش سايت ايتاليايي ‪ ،KATAWEB‬اين فناوري نوين مورد استقبال بسياري از پزشكان قرار گرفته بطوريكه آنان مي‌توانند در تشخيص بسياري از بيماري‌ها از اين دوربين استفاده كنند.

بيماران براي انجام آزمايشات تشخيص بيماري‌هاي داخلي بايد قرصي را كه در اندازه يك قرص ويتامين بزرگ است مصرف كنند سپس اين دوربين به صورت خودكار ‪ ۵۰‬هزار عكس از اندام‌هاي داخلي از جمله روده و معده بيمار مي گيرد.

بيماران براي استفاده از اين فناوري بايد يك كمربند كه مجهز به باطري يك گيرنده براي ذخيره عكس‌هاي گرفته شده است را به كمر خود وصل كنند.

بر اين اساس عكس‌هاي گرفته شده توسط اين دوربين با كيفيت بسيار بالا خواهد بود.

كارشناسان آمريكايي زمان لازم براي گرفتن عكس توسط اين دوربين جديد را هشت ساعت اعلام كردند.
     
  
زن

 
الهام‌گيري از چشم حشرات براي ساخت دوربين‌هاي بسيار كوچك

دانشمندان موفق به ساخت چشم مصنوعي شده‌اند كه مي‌تواند در دوربين‌هاي بسيار كوچك بكار رود.

به گزارش پايگاه اينترنتي بي.بي.سي نيوز، اين چشم مصنوعي حاوي بيش از ‪ ۸‬هزار و ‪ ۵۰۰‬لنز شش گوش است كه در فضايي به اندازه سر سوزن قرار داده شده‌اند.

اين ساختار گنبدي شكل شبيه چشم زنبور است.

محققان دانشگاه "كاليفرنيا" در "بركلي" مي‌گويند اين موفقيت مي‌تواند نحوه ايجاد شبكه بينايي پيچيده حشرات را روشنتر كند.

پروفسور "لوك لي" يكي از نويسندگان اين مقاله گفت: هرچند حيات حشرات از يك سلول آغاز مي‌شود، اما درنهايت صاحب يك شبكه بينايي زيبا مي‌شوند.

اين محققان شامل مهندسان زيستي درنهايت شيوه ساده و نسبتا ارزاني را براي ساخت چشم‌هاي مصنوعي ابداع كردند كه تا حدودي شبيه چشم طبيعي حشرات است.
     
  
زن

 
اميد تازه‌اي براي تهيه واكسن سرطان مغز فراهم شد

محققان موفق به ساخت واكسن جديدي براي مبارزه با تهاجمي‌ترين نوع سرطان مغز شده‌اند.

به گزارش پايگاه اينترنتي بي‌بي‌سي نيوز، اين واكسن شانس زنده ماندن ‪ ۲۳‬بيمار مبتلا به ‪ glioblastoma multiforme‬را افزايش داد. از اين تعداد فقط چهار تن در اثر سرطان جان سپردند.

اين واكسن پروتييني را كه عامل گسترش تومور مغزي است هدف قرار مي‌دهد.

در اين واكسن از يك نوع مصنوعي پروتيين استفاده شده است كه در قسمت بيروني ‪ ۳۰‬تا ‪ ۵۰‬درصد تومورها يافت مي‌شود. اين پروتيين دستگاه ايمني بدن را از وجود تومور آگاه مي‌كند تا به آن حمله كند.

مغز پروتيين ‪ EGFRvIII‬را بيگانه تلقي مي‌كند و سلولهاي دفاعي را به سوي آن اعزام مي‌كند.

امي هايمبرگر استاديار جراحي اعصاب مركز سرطان اندرسون در تگزاس گفت استفاده از اين واكسن آسان است و بطور بالقوه در نيمي از مبتلايان به سرطان ‪ GBM‬مفيد است.

نتايج اين تحقيق نشان داد واكسن گسترش تومور را به ميزان قابل توجهي به تاخير مي‌اندازد تا زماني كه سرطان راه ديگري براي رشد بيابد.

وقتي تومور مجددا رشد كرد از پروتيين ‪ EGFRvIII‬خبري نبود كه نشان مي‌دهد واكسن موثر بوده است.

استفاده بهينه از اين واكسن به همراه شيمي درماني از گسترش بيشتر سرطان جلوگيري مي‌كند.

ميانگين عمر مبتلايان كه با اين شيوه تحت درمان قرار گرفتند پنج ماه بيشتر از جديدترين درمان تركيبي شيمي درماني و پرتودرماني بود.

بيماراني كه تحت هيچ درماني قرار نگرفتند فقط چهار ماه زنده ماندند.

اين نوع سرطان مغز بزرگسالان ‪ ۴۰‬تا ‪ ۶۰‬ساله را مبتلا مي‌كند و يك چهارم موارد سرطان مغز را تشكيل مي‌دهد.

اين تحقيق در نشست ساليانه انجمن جراحان عصب شناسي آمريكا ارايه خواهد شد.
     
  
صفحه  صفحه 51 از 58:  « پیشین  1  ...  50  51  52  ...  57  58  پسین » 
علم و دانش

مطالب پزشکی (آرشیو شماره 1)


این تاپیک بسته شده. شما نمیتوانید چیزی در اینجا ارسال نمائید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA