انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
علم و دانش
  
صفحه  صفحه 55 از 58:  « پیشین  1  ...  54  55  56  57  58  پسین »

مطالب پزشکی (آرشیو شماره 1)


زن

 
تعویق ابتلا به فشار خون بالا با درمان زودهنگام

نتایج تحقیقات دانشمندان دانشگاه میشیگان حاکی است، درمان کسانی که در خطر ابتلا به فشار خون بالا قرار دارند موجب به تعویق انداختن بروز فشار خون بالا درآنها می شود.
به گزارش آسوشیتدپرس، این دانشمندان با4 سال مطالعه بر روی 772 نفر که احتمال ابتلا به فشار خون داشتند و مقایسه تاثیرمصرف داروی کاندزارتان و قرصهای ساختگی به مدت 2 سال وهمچنین تجویز دوباره قرصهای ساختگی برای 2 سال دیگر دریافتند، در طول 2 سال اول 53 نفر از کسانی که کاندزارتان مصرف می کنند به فشار خون بالا مبتلا می شوند این درحالیست که 154 نفر از کسانی که قرصهای ساختگی مصرف می کنند به فشار خون بالا مبتلا می شوند.
این دانشمندان همچنین دریافتند در 2 سال دوم زمانیکه این افراد مصرف کاندسارتان را قطع می کنند، 155 نفر به فشار خون بالا مبتلا می شوند.
نتایج این تحقیقات که در مجله طب نیو اینگلند منتشر و در انجمن تخصصی قلب آمریکا ارائه شد، نشان داد، مصرف داروی کاندسارتان موجب به تاخیرانداختن بروز فشارخون بالا در افرادی که درمعرض آبتلا به آن قرار دارند می شود اما درجلوگیری از ابتلا به فشار خون بالا تاثیری ندارند.

=========================

چه چيزى باعث ايجاد زخمهاى معده در كودكان مى شود؟

ایران-با وجود اينكه استرس و برخى از انواع غذاها مى تواند اين زخم را ايجاد كند اما اكثراً در اثر عفونت ناشى از باكترى «هليكوباكترپيلورى» يا استفاده از داروهاى ضدالتهابى مثل ايپوبروفن به وجود مى آيد. بنابراين استامنيوفن بهترين جايگزين براى كودكان است كه باعث زخم معده نيز نمى شود.

======================================

علائم زخم معده چيست؟

ایران-با وجود اينكه بروز اين بيمارى در كودكان به ندرت اتفاق مى افتد اما چنانچه هر يك از علائم زير را در كودك خود مشاهده كرديد سريعاً با پزشك تماس بگيريد.
۱) سوزش ودرد شديد در بالاتنه، بين قفسه سينه و شكم
۲)حالت تهوع و سينه درد
۳) كاهش اشتها وكاهش وزن
۴)حركات دردناك شكم و تهوع خون (كه اين خون ممكن است قرمز تيره يا سياه باشد)
     
  
زن

 
كاهش عوارض سكته مغزي به كمك سلول هاي بنيادي

بر اساس نتايج تحقيقات دانشمندان دانشگاه جرجينيا، سلول هاي بنيادي مي توانند نقش موثري در كاهش عوارض سكته مغزي داشته باشد.
به گزارش پايگاه خبري health day، به خاطر اينكه سلول‌هاي بنيادي توانايي تغيير شكل به انواع سلول هاي بدن را دارند، اميد جديدي براي ترميم بافت‌هاي صدمه‌ديده هستند. دانشمندان با انتقال دادن سلول مغز استخوان انسان به سلول‌ مغزي موش هايي كه دچار سكته شده بودند، دريافتند، بعد از درمان با سلول بنيادي، مهارت هاي حركتي آنها تا 25 درصد افزايش پيدا كرد و 7 روز بعد از سكته بهبودي در موش ها پديدار شد.
اگر اين 25 درصد بهبودي در انسان ايجاد شود، مهارت‌هاي فردي كه دچار سكته شده است بسيار افزايش مي‌يابد. در اين صورت بيماران بستري قادرند تا از صندلي چرخدار استفاده كنند و با عصا حركت كنند.

===========================

حساسيت كودكان و اضطراب والدين

نتايج تحقيقات دانشمندان دانشگاه مريلند بالتيمور حاكي است، حساسيت غذايي كودكان موجب محدود شدن فعاليت روزانه‌خود‌و‌والدينشان مي شود.
به گزارش رويترز، دانشمندان با مطالعه روي 87 خانواده دريافتند، حساسيت غذايي كودكان موجب استرس و نگراني 79 درصد از والدين براي رفتن به رستوران و اجتناب 16 درصد آنها از خوردن غذا در رستوران‌ها مي‌شود.
آنها همچنين دريافتند بيش از نيمي از والدين با رفتن به مسافرت مشكل دارند و يك سوم آنها‌نيز‌اجازه نمي‌دهند فرزندانشان در خانه دوست خود بخوابند. نتايج اين تحقيق كه در مجله حساسيت ، آسم وايمني شناسي منتشر شده ، نشان مي‌دهد، حساسيت غذايي كودكان موجب محدود شدن فعاليت‌هاي اجتماعي خانوادگي آنها واسترس در والدينشان مي شود .
     
  
زن

 
مصرف دارو و كاهش آسيب ديدگى ناشى از سكته

ایران-مطالعات نشان مى دهد، آسيب ديدگى مغز ناشى از سكته در افرادى كه براى سالم نگه داشتن شريانها از سه نوع داروى مختلف استفاده مى كنند، بسيار كمتر از بقيه افراد است.
مطالعه بر روى ۱۷۹ بيمار سكته اى نشان داد، در آن دسته از افرادى كه براى جلوگيرى از لخته خون از داروى آسپرين، براى كنترل فشار خون از داروىACE و براى كاهش كلسترول از استاتين استفاده مى كنند، آسيب ديدگى بافت مغز خيلى كم است. بطورى كه در ۶۵ درصد از اين بيماران عملكردهاى مغز پس از خروج از بيمارستان كاملاً بهبود پيدا كرده است و ۶ روز پس از حمله آنان توانستند از بيمارستان مرخص شوند.
همانطور كه مى دانيم سكته جريان طبيعى خون به سلولهاى مخاطره انداز از مغز در ناحيه اى به نام (phenumbra) فنامبرا را قطع مى كند و پزشكان معتقدند: اين سه دارو با هم ، مانع قطع شدن جريان خون به اين منطقه از مغز مى شوند و همكارى آنها براى بهبود جريان خون به مغز در حين حمله باعث آسيب ديدگى كمتر مغز مى شود.
     
  
زن

 
حبه هاى سير، دانه هاى طلا

ایران-سير هميشه به «داروى گياهى جادويى» مشهور بوده است كه مصرف مكرر آن باعث جلوگيرى از ابتلا به سرماخوردگى و آنفلوانزا مى شود.
از سيرخام براى درمان آكنه بسيار استفاده مى شود و شواهدى نيز وجود دارد كه نشان مى دهد سيرخام براى كنترل ميزان كلسترول و كاهش كلسترول بسيار مفيد است.
حتى از آن به عنوان پشه كش طبيعى نيز بسيار استفاده مى شود. بطور كلى حبه هاى سير غنى از سولفور هستند وخواص دارويى زيادى دارند.
مطالعات نشان مى دهد، سير بخصوص سير كهنه اثر آنتى اكسيدان قوى دارد و همانطور كه مى دانيم آنتى اكسيدانها از بدن در برابر آسيب ديدگى ناشى از راديكالهاى آزاد محافظت مى كنند.

=========================

عوارض ناشى از مصرف سير


ایران-سيرخام بسيار قوى است بنابراين مصرف بيش از حد آن مشكلاتى مثل تحريك يا حتى آسيب به دستگاه گوارش را توليد مى كند. برخى از افراد نيز نسبت به سير دچار آلرژى مى شوند كه از علائم اين آلرژى مى توان به بالا رفتن دماى بدن، سردرد و خشكى پوست اشاره كرد. گاهى اوقات نيز سير باعث از بين رفتن اثر مواد انعقادخون مى شود، بنابراين بايد از مصرف آن قبل از جراحى خوددارى كرد.
     
  
زن

 
استامينوفن و كبد كودكان

همشهری-علي ملائكه- بسياري از والدين فكر مي كنند كه استامينوفن مسكن بي خطري است كه مي توان آن را براي تسكين درد كودكان به جاي مسكن هايي مانند آسپيرين به كار برد. آسپيرين در كودكان و نوجوانان (افراد زير 18 سال) ممنوعيت مصرف دارد، چرا كه مصرف آسپيرين در موارد نادري در كودكان و نوجوانان باعث عارضه مغزي نادر اما مرگباري به نام سندروم راي مي شود. استامينوفن به اشكال مختلف قرص، شربت، قطره در بسياري از داروهاي مسكن و تب بر كه با نام هاي مختلف فروخته مي شوند و اغلب بدون نسخه پزشك قابل تهيه هستند وجود دارد.
اما استامينوفن آنقدرها هم كه ما فكر مي كنيم بي خطر نيست. استامينوفن با مصرف بيش از حد مجاز مي تواند باعث آسيب به كبد شود و حتي به نارسايي آن بينجامد. بنابر اين بايد هنگام مصرف استامينوفن مقدار مجاز آن را دقيقاً رعايت كرد و اين امر به خصوص در مورد كودكان اهميت بيشتري دارد چرا كه آنها به اثرات وخيم استامينوفن حساسيت بيشتري دارند. در مصرف استامينوفن اين نكته ها را رعايت كنيد:دستورات مربوط را دقيقاً رعايت كنيد.هيچ گاه دوز مصرفي را دو برابر نكنيد.حواستان جمع باشد كه ساير افرادي كه مراقبت كودك را به عهده دارند قبلاً همين دارو را به او نداده باشند. داروها را در زمان هاي توصيه شده به كودك بدهيد. اگر يك وعده دارو را فراموش كرديد، وعده بعدي را دو برابر نكنيد.هميشه همه داروها را از دسترس كودكان دور نگه داريد.

======================================

از خوردن ماهى غفلت نكنيد

ایران-آيا مى دانستيد براى سالم ماندن مصرف ماهى به دليل غنى بودن از ويتامين ها، مواد معدنى و مواد مغذى فراوان مى تواند بسيار مفيد باشد.
ماهى و روغن ماهى باعث افزايش عملكرد سيستم دفاعى بدن مى شود. اسيدهاى چرب امگا۳ موجود در ماهى براى سلامت استخوان و پوست و همچنين رشد آنها لازم و ضرورى است. ماهى هايى كه غنى از اسيدهاى چرب امگا۳ هستند عبارتند از: ماهى تن، ماهى آزاد و ماهى قزل آلا. چنانچه قادر به مصرف ماهى نيستيد مى توانيد هفته اى دو مرتبه از مكمل هاى روغن ماهى استفاده كنيد.
ماهى خطر ابتلا به بيمارى هاى قلبى و سكته زنان و مردان را كاهش مى دهد، بخصوص در آن دسته از افرادى كه به ديابت مبتلا هستند. ماهى داراى خاصيت غذايى است كه به تميز شدن خون كمك مى كند بنابراين خون به راحتى مى تواند به قلب برود و از آن خارج شود.
علاوه بر تمام اينها مصرف ماهى يا روغن ماهى باعث تقويت و بهبود بينايى مى شود. ماهى داراى اسيد دوكوساهگزونيك (DHA) است كه نزديك سلولهاى عصب بينايى چشم توليد مى شود و چون مصرف ماهى DHA بيشترى به بدن مى رساند، قدرت بينايى تقويت مى شود و از آسيب ديدگى چشم جلوگيرى مى شود.
به شما توصيه مى كنيم كه براى حفظ خاصيت ماهى آن را بيش از حد لازم نپزيد.
     
  
زن

 
مصرف مسكن هاى خوراكى پس از عمل سزارين مؤثرتر است

ایران-پزشكان دريافتند پس از انجام عمل سزارين براى كاهش درد مادر، مصرف مسكن هاى خوراكى مثل استامينوفن مفيدتر از كنترل درد توسط تزريق مرفين است.
مطالعات نشان مى دهد كه مصرف داروهاى خوراكى عوارض كمترى مثل حالت تهوع و سرگيجه به دنبال دارند، علاوه بر اين كم هزينه تر بوده ودسترسى به آنها نيز آسان تر است. ولى عوارض ناشى از تزريق مرفين براى كاهش درد شديدتر است و ۶ تا ۲۴ ساعت پس از انجام عمل، بيمارانى كه داروهاى خوراكى مصرف كردند، درد، سرگيجه و حالت تهوع كمتر داشتند.

=================================

سرانجام بودجه ۲۳ ميليارد تومانى بيماران خاص

ایران-دكتر پيرمؤذن مخبر كميسيون بهداشت و درمان مجلس به «خبر اينكه» گفته: از وزارتخانه هاى بهداشت و درمان و رفاه و تأمين اجتماعى خواسته ايم سرنوشت بودجه ۲۳ ميليارد تومانى مزبور را هرچه سريع تر روشن كنند. در غير اين صورت مجلس و كميسيون بهداشت بلافاصله اقدام مى كند.

==============================

سرگردانى دياليزى هاى تهران كلينيك


ایران-جمعى از بيماران دياليزى بيمارستان تهران كلينيك ديروز در اعتراض به عدم پذيرش آنان از سوى مسؤولان بخش مقابل بيمارستان تجمع كردند. هيأت مديره اين بيمارستان به تازگى با تعطيلى اين بخش از ابتداى خردادماه موافقت كرده است. مسؤولان علت اين اقدام را نپرداختن بموقع مطالبات خود از سازمان هاى بيمه گر اعلام كرده اند. بيماران معترض كه براى ادامه زندگى بايد هفته اى سه بار دياليز شوند خواستار رسيدگى فورى مسؤولان به اين معضل حياتى شدند.
     
  
زن

 
ابتلا به افسردگى پس از حمله قلبى

ایران- وجود اينكه ابتلا به افسردگى پس از حمله قلبى يك موضوع كاملاً رايج است. اما تحقيقات جديد نشان مى دهد كه ابتلا به افسردگى در زنان ۶۰ سال و پيرتر خيلى كمتر است نكته قابل توجه اين است كه اغلب بيمارانى كه پس از حمله قلبى به افسردگى مبتلا مى شوند در بيمارستان بسترى مى شوند و گاهى نيز در اثر مشكلات قلبى جان خود را از دست مى دهند.
زنان جوان بيشتر از زنان مسن در معرض خطر ابتلا به افسردگى پس از حمله قلبى قرار دارند. اين خطر در بين زنان جوانتر از ۶۰ سال، ۴۰ درصد است، در حالى كه اين خطر در بين زنان پيرتر از ۶۰ سال تنها ۲۱ درصد است. خطر ابتلا به افسردگى در بين مردان ۶۰ سال و جوانتر ۶۰ درصد و در بين آقايان پيرتر از ۶۰ سال تنها ۱۵ درصد است.
پزشكان معتقدند: چون حمله قلبى، براى زنان جوان يك اتفاق غيرمنتظره و مهم است، بنابراين بيشتر در معرض ابتلا به افسردگى قرار داشته و حساسيت بيشترى دارند.
زيرا اين اتفاق يك تجربه شوك آور است و آنها در شرايط پراسترسى قرار مى گيرند و دائماً در فكر اين هستند كه چگونه به زندگى عادى خود بازگردند، از خانواده خود نگهدارى كنند و بتوانند شرايط خوبى را فراهم كنند. زنان پس از ابتلا به حمله قلبى به بيان احساسات و عقايدشان نياز دارند، بنابراين حتماً پزشكان بايد اين موارد را در مورد زنان جوان رعايت كنند.

============================

كاهش وزن و هورمون «اكسى تومودولين»


ایران-بالا رفتن ميزان هورمون اكسى تومودولين در روده مى تواند به كاهش اشتها و افزايش فعاليت فيزيكى و تحرك در افراد چاق كمك كند.
پزشكان آزمايشات خود را با تزريق اين هورمون به ۱۵ فرد چاق انجام دادند و تمامى افراد داوطلب بين ۲۳ تا ۴۹ ساله بودند كه پس از تزريق هورمون، ميزان تحرك و فعاليت هايشان دچار تغييراتى شد. به طورى كه پس از يك بار تزريق به طور متوسط ميزان فعاليت هاى آنها ۲۶‎/۲ درصد افزايش پيدا كرد و حدود ۰‎/۵ درصد نيز كاهش وزن داشتند.
بنابراين هورمون مذكور دو اثر دارد: ۱) كاهش غذاى مصرفى ۲) افزايش مصرف انرژى
اين كشف جديد مى تواند به درمان چاقى كمك كند. البته نكته مهمى كه پزشكان به آن معتقدند اين است كه بايد توجه افراد از غذا به سوى ورزش جلب شود و به جاى اينكه دائماً در فكر خوردن و يا نخوردن باشند ورزش را آغاز كنند و سعى كنند حتى از ورزش كردن خود لذت ببرند.
هورمون اكسى تومودولين به مغز اين امكان را مى دهد تا متوجه شود به قدر كافى انرژى ذخيره شده دارد و مى تواند كارهاى توليدى انجام دهد و تنها معطوف به به دست آوردن غذا براى تأمين انرژى نباشد.
     
  
زن

 
لوسيون مؤثر براى درمان اگزما

ایران-مطالعات جديد نشان مى دهد، لوسيون فلاتيكاسون «Fluticasone» براى درمان كوتاه مدت اگزما در نوزادان سه ماهه و بزرگتر بسيار مفيد است. البته پمادها و كرمهاى فلاتيكاسون نيز كارايى لازمه را دارند وى فرمول شيميايى لوسيون آن به گونه اى است كه براى درمان مؤثرتر است، البته استفاده از آن براى كودكان نيز راحت تر است.
علاوه بر اين پزشكان با بررسى كودكانى كه از اين لوسيون استفاده كردند، متوجه شدند كه استفاده از اين لوسيون تا ۷۶ درصد مؤثر است و هيچ گونه عوارض سوء و بدى نيز به همراه ندارد و مشكلات پوستى ايجاد نمى كند. دوره درمان و استفاده از اين لوسيون تنها ۴ هفته است و استفاده طولانى مدت تر هيچ اثرى نخواهد داشت. لوسيون به راحتى در تمام ناحيه زخم پخش مى شود، خنك كننده و مرطوب كننده است و حساسيت كمترى ايجاد مى كند.

===============================


عوارض ناشى از رايانه را كاهش دهيد

ایران-كارشناسان دريافتند: تخته نگهدارنده ساعد كه تكيه گاه ساعد و نگهدارنده آن است از به وجود آمدن دردهاى قسمت بالاتنه و اختلالاتى كه در اثر گذراندن ساعت ها پشت ميز رايانه ايجاد مى شود، جلوگيرى مى كند.
اين وسيله تخته اى است كه به ميز رايانه متصل مى شود و خطر بروز مشكلات شانه و گردن را كاهش مى دهد.
عوارض ناشى از استفاده از رايانه معمولاً در شانه و گردن ايجاد مى شود. آرنج و مچ دست مناطق بعدى موردنظر هستند.
اين تخته با نگهدارى ساعد از بار شانه ها مى كاهد بنابراين گردن و شانه كمتر كار مى كنند، علاوه بر اين مچ دست به طور زيادى مستقيم و صاف باقى مى ماند كه همين عوامل باعث كاهش دردهاى بخش فوقانى بالاتنه مى شود.
مطالعه بر روى ۱۰۰ نفر كه به طور متوسط ۳۰ ساعت در هفته پشت ميز رايانه مى نشينند نشان داد كه با استفاده از اين تخته تنها ۱۴ درصد آنها از دردهاى عضلانى و ماهيچه اى رنج مى برند ولى بدون وجود اين تخته صددرصد در شرايط دردهاى عضلانى و ماهيچه اى قرار دارند.
     
  
زن

 
آيا استرس مرگ آفرين است؟

همشهری-دنياي حال حاضر به غير از ناآرامي هايي كه زاده مدرنيته هستند، در تقابل با رويدادهايي است كه ريشه در سياست روز دارد. اما بايد اين نكته را نيز در نظر داشت كه طبيعت نه بي جان است و نه بي زبان، بلكه همواره به روش هاي گوناگون سخن مي گويد و هر از گاهي نيز به خشم مي آيد. سوانح طبيعي همچنان در صدر فهرست گرفتاري هاي قرن ۲۱ قرار گرفته اند. مقابله با اين قرعه عظيم، دشوار است و شايد هم از همين رو باشد كه ضرورت بهره بردن از روانشناسي و روانكاوي و داروهاي آرامبخش در اين سالها بيش از گذشته محسوس است. با رسيدن به آگاهي بيشتر پيرامون عوارض رواني پس از حادثه يا رويداد هاي ناگوار، شايد بتوان به راه حل هاي مناسب تري براي ترميم آنها دست پيدا كرد. آنچه در هر مشكل روحي از اهميت فراواني برخوردار بوده و در درمان نيز قابل توجه است، اين است كه فرد مبتلا يا درگير متوجه مشكل و يا معضل خود باشد.
اين موضوع براي زنان از اهميت به مراتب بيشتري نسبت به آقايان برخوردار است، چرا كه احتمال رنج كشيدن زنان از اثرات عوارض پس از يك حادثه يا اتفاق حاد و دردناك و پر از دلهره دو برابر مردان است.
آوردن جنگ به خانه، خوشايند هيچ كسي نيست. جنگ مهماني است كه حتي هنگامي كه جهت خداحافظي بدرقه مي شود، از در پشتي به خانه باز مي گردد. PTSD يا فشار رواني پس از تنش (post Tramatic Stress Disorder) نوعي مشكل رواني مغزي است كه در دنياي امروزه افراد بسياري به ويژه زنان به آن گرفتار هستند. البته اين واژه در جنگ ويتنام اولين بار به كار برده شد؛ براي سربازاني كه هنوز هم آن اثرات را با خود به يادگار نگه داشته اند.
بسياري از مردم شهر نيويورك بعد از يازدهم سپتامبر ۲۰۰۱ به اين بيماري گرفتار آمده اند. بسياري از آنان از مكان هاي تاريك در وحشتند و همچنان با عوارض گوناگون روحي و رواني اين بيماري دست و پنجه نرم مي كنند.
دكتر «رابرت اورسونو» كه مدير مركز بهداشت ارتش ايالات متحده است به اين نكته اشاره دارد كه در خطر قرار گرفتن جان انسانها باعث اصلي ايجاد اين نوع بيماري است، با آنكه بيشتر افراد با عوارض اين بيماري كنار آمده اند، عده اي هم در مقابل عوارض آن درمانده و مستاصل مي شوند.
دكتر اورسونو مي افزايد: «چنين بيماري در سربازان كمتر بدست مي آيد و اين مورد در آنها كاملاً متفاوت با افراد عادي مي باشد، چرا كه آنها چه در خط مقدم جبهه و چه هنگام غير جنگ آماده هستند.»
وي در مورد زنان درگير با اين بيماري مي افزايد: «حساسيت زنان نسبت به اين مسئله دو برابر مردان است و بر همين اساس است كه زنان در مقايسه با مردان ۲ برابر بيشتر احتمال مبتلا شدن به اين عارضه يا بيماري را دارا هستند.»
توفان كاترينا از ديگر مواردي است كه، زنان و مردان قرباني زيادي دارد، بسياري از آنان افسرده اند و كم نيستند افرادي كه به اين بيماري مبتلا شده اند. تلاش براي ايجاد امنيت و حس تعلق پذيري در كودكان از مهمترين اقدامات درماني است كه مي شود براي چنين مناطقي كه گرفتار كاترينا شده اند، به انجام رساند.
منطقه دارفور در سودان نيز از سلسله مناطقي است كه بيشترين شمار افراد و از جمله زنان قرباني اين بيماري را در خود جاي داده است. زناني كه دام هاي آنها ربوده شده، خانه هايشان غارت شده، شوهرانشان كشته شده و به خودشان هم تجاوز شده است.
سونامي وحشتناكي كه در شرق آسيا به وقوع پيوست، در شمار سوانحي بود كه تعداد افراد زيادي از جمله زنان مبتلا به عارضه PTSD در آن بي شمار مي باشد. افرادي كه همچنان تحت درمان هستند.
زمين لرزه اي كه به صورت وحشتناك در اكتبر سال گذشته مناطقي از پاكستان را ويران كرد، جدا از ۸۷ هزار قرباني و ميليون ها آواره هزاران انسان افسرده و پراسترس برجاي نهاد. در چنين موقعيت بحراني زمان رسيدگي به اوضاع روحي قربانيان و آسيب ديدگان تا هفته ها به تعويق افتاد.
از عوارض و نشانه هاي مهم باليني PTSD، عدم تمركز، كم خوابي، تنش و جا خوردن از صداهاي ناگهاني است. پژوهشگران معتقدند: «اين بيماري ضمن داشتن عوارض گوناگون روحي و رواني، باعث مي شود كه تركيب شيميايي مغز تغيير پيدا كند و نامتعادل گردد. بنابراين PTSD نوعي بيماري فيزيكي يا جسمي به حساب مي آيد.»
براساس يافته هاي محققان، استرس مرگ آور است و پژوهشگران هيچ شك و ترديدي در آن ندارند. اين بيماري در افرادي بروز مي كند كه نوعي تجربه خطرناك را پشت سر گذاشته اند و احساس كرده اند كه جان آنان در خطر است. محققان مي گويند اين بيماري داراي ۲ مرحله كاملاً مجزاست.
مرحله اول كه درمان پذير است در بسياري از گرفتاران، اين بيماري در همين جا پايان مي پذيرد. مرحله دوم كه در صورت ادامه يافتن بيماري بروز مي نمايد و در تعداد كمتري از قربانيان اين بيماري ديده مي شود. اين مرحله فقط بايد مدارا شود و فرد مبتلا بايد بداند كه درمان پذير نيست، ولي مي تواند با درك موقعيت خويش، به خود كمك كند. اما باز هم گفته مي شود كه درمان قطعي ندارد.
منبع: Jama
مترجم: مرتضي اسلام زاده
     
  
زن

 
نظام نوين اداره بيمارستانها و ايجاد پرونده الكترونيكي براي بيمار

ايسنا: دولت قصد دارد با پيشنهاد برقراري ماليات سلامت بر عوامل آسيب رسان به سلامت از جمله مصرف دخانيات، روغن جامد، اتومبيل و... برنامه جديدي را در بخش بهداشت و سلامت جامعه طي سال جاري دنبال كند.
دولت همچنين امسال ضمن اقدام در خصوص تدوين آيين نامه متعادل كردن سهم مردم در تامين منابع بهداشت و درمان، در برنامه سالانه خود براي بهداشت و سلامت، آيين نامه ديگري مبني بر چگونگي وصول و تخصيص منابع حاصل از ۱۰ درصد حق بيمه شخص ثالث، سرنشين و مازاد براي درمان مصدومان حوادث رانندگي را تدوين مي كند.
دولت در اين بخش همچنين در نظر دارد به اصلاح طرح نظام نوين اداره بيمارستان ها و تدوين و اجراي برنامه پرونده الكترونيك بيماران بستري مبادرت ورزد.

=============================

لغو پروانه طبابت پزشكان در صورت تكرار تجويز داروهاي غير مجاز

ايسنا: طبق قانون برنامه چهارم و آيين نامه انتظامي سازمان نظام پزشكي، پزشكان حق تجويز داروهاي غير مجاز و خارج از فهرست كشور را ندارند در صورت تخلف به هيات نظام پزشكي و مراجع قضايي معرفي مي شوند و با تكرار اين عمل نسبت به لغو پروانه طبابت آنها اقدام مي شود. به گزارش روابط عمومي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي بر اساس بخشنامه اي كه از سوي وزير بهداشت به دانشگاه هاي علوم پزشكي سراسر كشور ابلاغ شد، تجويز و توصيه پزشكان ساير حرف جامعه پزشكي به مصرف مكمل هاي غذايي و تقويتي و فرآورده هاي آرايشي و بهداشتي و جنسي غيرمجاز و فاقد مجوزهاي قانوني از اين وزارت، تخلف محسوب شده و برخورد جدي با آنها به عمل آمده و به مراجع قانوني معرفي مي شوند.
     
  
صفحه  صفحه 55 از 58:  « پیشین  1  ...  54  55  56  57  58  پسین » 
علم و دانش

مطالب پزشکی (آرشیو شماره 1)


این تاپیک بسته شده. شما نمیتوانید چیزی در اینجا ارسال نمائید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA