انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
علم و دانش
  
صفحه  صفحه 2 از 57:  « پیشین  1  2  3  4  5  ...  54  55  56  57  پسین »

مطالب پزشکی (آرشیو شماره ۲)


زن

 
عنصر پتاسيم براي حفظ سلامت بدن ضروري است

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بهداشت و درمان - خانواده


پتاسيم يك ماده معدني است كه بدن براي كمك به رشد ماهيچه‌ها و حفظ فعاليت مطلوب سلول‌ها و بافت‌ها از آن استفاده مي‌كند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) طبق گزارش منتشر شده از سوي كتابخانه ملي دارو در ايالات متحده پتاسيم در ماهي‌هايي مانند ماهي آزاد، ماهي روغن، سفره ماهي و ساردين يافت مي‌شود.

همچنين سبزيجات برگ پهن و سبز رنگ و كلم بروكلي، نخود، سيب زميني به همراه پوست و گوجه فرنگي منابع غني از پتاسيم هستند. ديگر مواد غذايي حاوي پتاسيم، ميوه‌هاي مركبات، سيب، موز و زردآلو هستند.

- آيا بدن شما به اندازه كافي پتاسيم دريافت مي‌كند؟

ضعف ماهيچه‌ها، خستگي،‌ كاهش ضربان قلب و رفلكس‌هاي كند همگي نشان دهنده اين واقعيت هستند كه شما نيازمند مقدار بيشتري پتاسيم در رژيم غذايي روزانه‌تان هستيد.

لازم به ذكر است كه مصرف مكمل‌هاي حاوي پتاسيم حتما بايد با توصيه پزشك صورت گيرد.
     
  
زن

 
چگونه از ويژگي نفاخ بودن دانه‌هاي حبوبات بكاهيم


محققان ونزوئلايي اعلام كردند كه تخمير دانه‌هاي حبوبات پيش از طبخ، از گاز موجود در آن‌ها كه باعث نفخ مي‌شود كاسته و همچنين كيفيت تغذيه‌اي آن‌ها را نيز افزايش مي‌دهد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) حالت نفخ زماني بروز مي‌كند كه باكتري‌هايي كه در روده بزرگ زندگي مي‌كنند ناچار به تجزيه كردن تركيبات غذايي مي‌شوند كه در قسمت‌هاي فوقاني دستگاه گوارشي هضم نشده‌اند و اين تجزيه كردن گاز توليد مي‌كند.

محققان در گزارشي در مجله علوم غذايي و كشاورزي اعلام كرده‌اند كه تخمير دانه‌هاي حبوبات مي‌تواند تا درصد زيادي از اين تركيبات توليد كننده گاز بكاهد.

محققان دانشگاه سيمون بوليوار همچنين در گزارش خود آورده‌اند كه وقتي حبوبات تخمير شده طبخ مي‌شوند، مقدار ريزمغذي‌هاي موجود در آن‌ها كه قابل هضم و جذب شدن هستند به ميزان قابل توجهي افزايش پيدا مي‌كند.

حبوبات منابع مهم تغذيه‌اي هستند و اكثر مردم اگر با اين مشكل نفخ كردن مواجه نشوند تمايل به خوردن اين محصولات دارند.

==============================

براي جلوگيري از ابتلا به آرتروز زانو هر ساعت موقعيت نشستن خود را تغيير دهيد

به گفته يك متخصص طب فيزيكي، تغيير مكان و موقعيت پاها حين نشستن، مانع ابتلا به آرتروز مفاصل و خصوصا زانو مي‌شود.

دكتر سيمين مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار «بهداشت و درمان» خبرگزاري دانشجويان ايران واحد علوم پزشكي ايران، ضمن اشاره به اين مطلب گفت: مطالعه صورت گرفته روي 250 نفر از كارمندان ادارات در طي 5 سال متوالي حاكي از آن است، افرادي كه به طور معمول در طي كار از جاي خود بلند نمي‌شوند و حركت نمي‌كنند، 75 درصد بيش از همكاران خود درمعرض ابتلا به آرتروز قرار دارند.

وي مفاصل كليدي حين نشستن مانند كمر و زانو را جزء نواحي در معرض خطر معرفي كرد و افزود: انجام 15 دقيقه ورزش روزانه، بالاخص تمرينات كششي، علاوه بر اعطاي انعطاف پذيري به اندام‌ها، از خشك شدن آنها در اثر سكون نيز جلوگيري مي‌كند.

اين متخصص طب فيزيكي در انتها توصيه كرد: گنجاندن 15 تا 20 دقيقه زمان جهت نرمش و تمرين بدني در ساعات كار كارمندان، علاوه بر ارتقاء كيفيت كاري آنها، در حفظ سلامت جسمي نيز تاثير قابل توجهي خواهد داشت.
     
  
زن

 
چگونه گلو دردهاي عادي را بهبود بخشيم؟

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بهداشت و درمان - خانواده


اگر به گلو دردهاي آزار دهنده‌اي مبتلا هستيد كه علت آن ابتلا به يك بيماري جدي مانند التهاب لوزه يا عفونت استرپتوككي نيست، آكادمي پزشك خانواده آمريكا چندين راهكار را براي كاهش اين درد و تحريك پذيري آن به شما توصيه مي‌كند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) مي‌توانيد از مسكن‌هاي بدون نياز به نسخه پزشك مانند استامينوفن، بروفن يا ناپروكسين استفاده كنيد.

مقدار زيادي مايعات بنوشيد، مواد خوراكي يخ زده مانند بستني يخي نخوريد.

در محيط زندگي يك مرطوب كننده هوا داشته باشيد. چند نوبت در روز با آب نمك حاوي يك قاشق چايخوري در يك فنجان آب، قرقره كنيد. اگر علايم گلودرد شما كاهش پيدا نكرد و يا دچار تب يا ديگر علايم بيماري جدي‌تري شديد با پزشك مشورت كنيد.
     
  
زن

 
يك ميليارد ساعت از عمر جوانان ايراني بر اثر مرگ ناشي از تروما تلف مي‌شود

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بهداشت و درمان - عمومي


دبير علمي سي‌امين كنگره جامعه جراحان ايران اعلام كرد كه يك ميليارد ساعت از عمر جوانان ايراني بر اثر مرگ ناشي از تروما تلف مي‌شود.

به گزارش خبرنگار «بهداشت و درمان» خبرگزاري دانشجويان ايران، دكتر صحت در كنگره جامعه جراحان ايران با بيان اين كه تروما از سه علت اصلي مرگ در سنين 20 تا 40 سال ايراني است، ‌گفت: سه شهر تهران، سانفرانسيسكو، استانبول در خط زلزله قرار دارند و پيش‌بيني مي‌شود زلزله‌اي با قدرت 6 تا 7 ريشتر ظرف 25 سال آينده به وقوع بپيوندد.

وي با بيان اين كه با بررسي پرونده شكايات نظام پزشكي نقاط اشكال شناسايي و در مطالب ارايه شده در اين كنگره گنجانده شده است، افزود: در اين كنگره نوآوريها و تكنيك‌هاي جديد ارايه مي‌شود به نحوي كه مطالب اين كنگره 20 درصد نوآوري، 20 درصد تكنيك، 20 درصد تروما و 20 درصد فوريت و مطالب ديگر كلاسيك و علوم پايه را شامل مي‌شود.

وي از طرح 3 پروژه ملي خبر داد و گفت: ارزيابي نحوه پاسخ دهي نظام‌هاي درماني به تروما، بررسي تاثير برنامه آموزش مداوم در جراحان و بررسي رضايت مندي مردم از خدمات بستري و سرپايي و ارايه راهكارهاي آن از طرحهاي ملي مطرح است.

وي در ادامه از انتشار كتاب تروما خبر داد و افزود: كتاب پژوهش در جراحي از ديگر كتب منتشر شده است.

دكتر صحت در ادامه با اشاره به گسترش علم پزشكي و تكنيك‌هاي نوآوري گفت: اما همچنان اختلاف عقيده در مسايل پزشكي بارزست و ما در برابر گستره و پيشرفت پزشكي ناتوانيم.
     
  
زن

 
استفاده از استخرهاي آلوده و لنزهاي مشترك از عمده‌ترين دلايل عفونت‌هاي چشمي

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بهداشت و درمان - عمومي


بيماريهاي پلك، ملتحمه و قرنيه، عفونت‌هاي چشمي متعاقب جراحي‌ها و آلودگي‌هاي محيطي، آلرژي‌هاي چشمي، گلوكوم، آب مرواريد، انحرافات چشمي، مجاري اشكي، آكولوپلاستي، مباحث ترميمي و حتي ايدز در چشم از مباحث مهم مطرح شده در سمينار بيمارستان فارابي و كارگاه‌هاي آموزشي آن بود.

دكتر محمود جباروند مسؤول نمايشگاه‌هاي سمينار سالانه بيمارستان فارابي در گفت‌وگو با خبرنگار «بهداشت و درمان» خبرگزاري دانشجويان ايران از برپايي نمايشگاه تجهيزات چشم پزشكي در كنار اين سمينار خبر داد و اظهار كرد: جراحي ناخنك چشم، لنزهاي داخل چشمي و جراحي پيوند قرنيه از مباحث مطرح شده در اين سمينار بود كه بدين ترتيب چشم پزشكان كشور با تكنولوژي‌هاي نوين چشم پزشكي آشنا شدند.

وي در ادامه آلرژي را از معضلات شايع مردم عنوان كرد و يادآو رشد: آلرژي‌هاي چشمي تحت عنوان ورم بهاره و يا حساسيت فصلي مطرح هستند كه از سنين كودكي بروز و مشكلاتي را به لحاظ ملتحمه و قرنيه براي بيماران ايجاد مي‌كنند.

دكتر جباروند با بيان اين كه در اين سمينار روشهاي نوين آلرژي مورد بحث و بررسي قرار گرفت، گفت: آلرژي داراي انواع خفيف، متوسط تا شديد است كه غالبا به صورت خفيف تا متوسط تظاهر مي‌كند.

وي در ادامه از وجود داروهاي كافي موجود در كشور جهت درمان آلرژي‌هاي چشمي خبر داد و اظهار كرد: عفونت هرپسي چشم (تبخال) مهمترين عفونت چشمي است كه بر اثر تماس‌هاي روزمره مثل دست دادن و روبوسي، استفاده از وسايل شخصي به يكديگر قابل انتقال است كه عامل خطري براي تهديد سلامت چشم محسوب مي‌شود.

دكتر جباروند با اشاره انتقال عفونت‌ از طريق لنزهاي تماسي ادامه داد: همچنين بيماريهاي پلك و اربيت

(كاسه چشم) ناشي از بيماريهاي تيروئيد هم از مباحث مهم در اين سمينار بود.

وي مسئله عفونت‌هاي چشمي را بسيار حائز اهميت دانست و خاطرنشان كرد: بيماران مبتلا به عفونت چشمي غالبا با ترشحات پلكي همراه با درد و قرمزي به پزشك مراجعه مي‌كنند.

وي با بيان اين كه عفونت‌هاي هرپسي (تبخالي) اين توانايي را دارد كه آسيب‌هاي جدي را به چشم وارد كند، گفت: افراد مبتلا به عفونت هرپسي چشم غالبا در دوران كودكي به اين عفونت مبتلا و عامل آن در اعصاب مستقر و سپس در قرنيه نفوذ كرده و چنانچه درمان نشود به سوراخ شدگي قرنيه منجر مي‌شود كه براي درمان پيوند قرنيه نيازست.

وي از تما‌س‌هاي فردي، استفاده از استخر و آبهاي آلوده، لنزهاي تماسي مشترك و نرم و لوازم آرايشي آلوده به عنوان عمده ترين دلايل عفونت‌هاي چشمي در بين افراد نام برد.
     
  
زن

 
چاى سبز بخوريد، سرما نخوريد

ایران-وقتى صحبت از نوشيدن چاى سبز مى شود، قبل از هرچيز به ياد سرماخوردگى مى افتيم. آيا مى دانستيد، چاى سبز به سيستم دفاعى بدن در برابر جلوگيرى از ابتلا به سرماخوردگى در زمستان كمك مى كند زيرا چاى سبز داراى مقدار زيادى آنتى اكسيدان است.
كارشناسان روزبه روز بيشتر به ارزش غذايى و قدرت دارويى چاى سبز در جلوگيرى از ابتلا به انواع بيمارى پى مى برند، شايد به همين دليل است كه محققين ژاپنى بر اين باورند كه چاى سبز قدرت بيشتر كردن طول عمر را داراست.
يكى از مواد تشكيل دهنده اصلى چاى سبز، «كتچين» نام دارد و مطالعات نشان داده مصرف ميزان كافى از اين ماده خطر ابتلا به سرطان را ۵۰درصد كاهش مى دهد.
از ديگر مزاياى چاى سبز مى توان به موارد زير اشاره كرد:
۱) كنترل افزايش فشار خون
۲) كاهش ميزان فشار خون
۳) جلوگيرى از پيرى
۴) سرحال شدن و شادابى بدن
۵) جلوگيرى از مسموميت هاى غذايى
۶) جلوگيرى و درمان بيمارى هاى پوستى
۷) جلوگيرى از ايجاد حفره و سوراخ ها در پوست
۸) مبارزه با ويروس ها
بنابراين نوشيدن چاى سبز را به رژيم غذايى روزانه خود اضافه كنيد و از مزاياى آن لذت ببريد و بهره مند شويد.
     
  
زن

 
آيا تاكنون شير سويا را امتحان كرده ايد؟

ایران-شير سويا، مايعى شبيه شير است كه وقتى فيبرهاى دانه سويا آسياب و با آب مخلوط شود، توليد مى شود.
يكى از مزاياى اصلى شير سويا اين است كه جايگزين خوبى بجاى نوشيدن شير، در افراد مبتلا به بيمارى كلسترول است، زيرا كلسترول ندارد و ميزان چربى هاى اشباعى آن نيز در مقايسه با شير گاو خيلى كم است.
علاوه بر اين، براى گياهخواران و يا افرادى كه داراى مقاومت در برابر لاكتوز هستند، نيز مى تواند بهترين جايگزين بجاى نوشيدن شير باشد. ناگفته نماند كه شير سويا غنى از كلسيم است.
شير سويا داراى مواد مغذى مثل ويتامين B1 ، B2 و B6 و E و مواد معدنى مثل منيزيم و كلسيم است وجود اين ويتامين ها و مواد براى سلامتى بدن افراد ضرورى است.
چهارمين مزيت فوق العاده شير سويا اين است كه از ماده شيميايى ضدسرطان به نام «ايزوفلاون» مشتق شده است كه از ابتلا به انواع سرطان ها جلوگيرى مى كند.
مطالعات در ژاپن و انگليس نشان مى دهد صرف غذاهاى سويا و شير سويا از ترشح هورمونى كه باعث بروز سرطان پروستات و سينه مى شود جلوگيرى مى كند.
جلوگيرى از بيمارى پوكى استخوان، پنجمين خاصيت شگفت انگيز شير سويا است. «ايزوفلاونهاى» شير سويا باعث تقويت توانايى بدن در رشد و استحكام استخوان ها مى شود.
نوشيدن شير سويا ساده يا طعم دار تفاوتى نمى كند چرا كه در هر صورت خواص آن تغييرى پيدا نمى كند.
     
  
زن

 
براى داشتن پوست، استخوان و چشم سالم هويج بخوريد

خوردن روزانه يك عدد هويج، تمام ويتامين A موردنياز بدن را تأمين مى كند. علاوه بر اين، هويج غذاى خوبى براى گاززدن و جويدن است حتى بهتر از چيپس سيب زمينى. اين سبزى معجزه آسا، از بدن در برابر اثر اشعه هاى فرابنفش محافظت مى كند، يعنى باعث جوان تر ماندن و طولانى شدن عمر مى شود.
البته ناگفته نماند كه زياده روى در مصرف آن نيز باعث زرد شدن رنگ پوست مى شود كه مضر است. علاوه بر اين تخم (دانه) هويج براى اعصاب مقوى است و قدرت جذب را نيز بالا مى برد. بنابراين از مصرف زياد آن در دوران باردارى بايد اجتناب كرد.

مزاياى هويج:

۱) نيرودهنده و ضدعفونى كننده است.
۲) به سلامت پوست، مو، استخوان ها، قدرت بينايى و تطهير كردن بدن كمك مى كند.
۳) خطر ابتلا به حمله قلبى، بيمارى هاى قلبى و برخى از انواع سرطان را كاهش مى دهد.
۴) نوشيدن آب هويج تازه، استرس و خستگى را از بدن دور مى كند.
۵) سوپ هويج بهترين درمان خانگى براى اسهال است ضمن اينكه باعث كند شدن رشد باكترى و آرام شدن شكم مى شود.
۶) هويج خام يا رنده شده براى درمان زخم ها، بريدگى ها و التهاب ها به كار مى رود.
به نكات زير توجه كنيد:
۱) هويج را در يخچال نگهدارى كنيد، زيرا وقتى هويج بدون پلاستيك يا پوششى در دماى اتاق باشد خاصيت شيرينى و تردد بودنش را از دست مى دهد.
۲) هرچه هويج پررنگ تر باشد، كاروتنوئيد بيشترى دارد. كاروتنوئيد منبع ويتامين A است.
     
  
زن

 
همزيستى غذايى و زنان

ایران-نتايج يك تحقيق نشان مى دهد زنان از نظر همزيستى غذايى با مردان مشكل پيدا مى كنند. نتايج تحقيقى كه در دانشگاه نيوكاسل انگليس انجام گرفته است نشان مى دهد زنان و مردان كه تازه تشكيل زندگى مشترك مى دهند در اوايل زندگى سعى مى كنند براى رعايت حال يكديگر از بسيارى از عادات خود بويژه از رژيم غذايى خود صرف نظر كنند.
نتايج اين تحقيق نشان مى دهد كه در همزيستى غذايى مردان سعى مى كنند بيشتر غذاهاى سبك مركب از ميوه و سبزيجات بخورند. درحالى كه زنان بيشتر ترجيح مى دهند غذاهايى مانند پاته (گوشت يا ماهى كه با آرد درست شده باشد) و غذاهاى ديگر همراه با سس بخورند كه در نهايت اين همزيستى غذايى به نفع مردان تمام مى شود.
معيارجديدى براى تشخيص سرطان تخمدان
متخصصان به تازگى معيارهاى جديدى را براى تشخيص سرطان تخمدان معرفى كرده اند كه گمان مى رود بتوان انواع پيشرفته سرطان تخمدان را تشخيص داد. انجمن متخصصان سرطان هاى زنان اعلا م كرد: معيارهاى جديد براى زنانى است كه در سن پس از يائسگى قرار دارند. به گفته كارشناسان در صورتى كه مقادير مولكول «سى اى ۱۲۵» در زنان پس از يائسگى بيش از شصت و پنج باشد و پيش ازآن نيز نتايج اندازه گيرى اين ماده غير طبيعى باشد، بهترين عامل پيش بينى كننده سرطان تخمدان محسوب مى شود. يكى ازمشكلا ت در سرطان هاى تخمدان آن است كه به علت نداشتن علامت واضح، اكثر مبتلايان به اين سرطان تا زمان پيشرفت بيمارى ناشناخته باقى مى مانند.
     
  
زن

 
عوارض تنفسى جنين با مادران سيگارى

ایران-مواجهه جنين با نيكوتين موجب مى شود تنفس پس از تولد غير طبيعى شود كه ممكن است مرگ زود هنگام را به دنبال داشته باشد. بررسى هاى جديد نشان مى دهد در اين گروه از نوزادان در صورت كاهش مقدار اكسيژن هواى تنفسى ،تعداد دفعات تنفس به حد كافى افزايش پيدا نمى كند و به بيان ديگر واكنش بدن نوزاد به كاهش اكسيژن در محيط غير عادى است و ممكن است او را در معرض كمبود اكسيژن و احتمالاً آسيب به برخى از اندام هاى حياتى نوزاد بويژه مغز قرار دهد. به گفته محققان با توجه به اين يافته مى توان نتيجه گيرى كرد كه مواجهه با نيكوتين دردوران باردارى نقش مؤثرى در بروزاختلال در واكنش فيزيولوژيك طبيعى دارد. با افزايش سن نوزاد پديده ديگرى اتفاق مى افتد و اين بار تنفس به طورغير عادى زياد و غير طبيعى است.

=====================
     
  
صفحه  صفحه 2 از 57:  « پیشین  1  2  3  4  5  ...  54  55  56  57  پسین » 
علم و دانش

مطالب پزشکی (آرشیو شماره ۲)


این تاپیک بسته شده. شما نمیتوانید چیزی در اینجا ارسال نمائید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA