انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
علم و دانش
  
صفحه  صفحه 6 از 57:  « پیشین  1  ...  5  6  7  ...  56  57  پسین »

مطالب پزشکی (آرشیو شماره ۲)


زن

 
مصرف نوعي داروي ضد بارداري براي درمان آكنه، باعث بروز افسردگي مي‌شود

پژوهشگران انگليسي طي بررسي‌هاي اخير خود دريافته‌اند كه نوعي داروي ضدبارداري كه براي درمان آكنه مورد استفاده قرار مي‌گيرد، مي‌تواند باعث بروز افسردگي شود.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، روزنامه تايمز چاپ لندن در گزارشي در اين زمينه آورده است بيش از 100 مصرف كننده دارويي موسوم به ديانيت پس از مصرف اظهار كردند كه پس از تجويز دارو براي آنها و مصرف آن دچار حالت‌هاي افسردگي شده‌اند.

اين دارو كه در كاربرد ضدبارداري تاثير مطلوبي دارد، همچنين به عنوان يك درمان هورموني براي معالجه عارضه پوستي آكنه يا جوش‌هاي غرور جواني در انگليس مجوز گرفته است.

اين در حاليست كه پزشكان توصيه مي‌كنند كه اين دارو براي كاربرد ضد بارداري نبايد به تنهايي مورد استفاده قرار گيرد چرا كه خطر بالاي تشكيل لخته‌هاي خوني را براي فرد مصرف كننده در پي دارد.
     
  
زن

 
از خواص ذرت چه مى دانيد؟

ایران-چه چيزى لذت بخش تر از خوردن يك ظرف ذرت پخته شده و تفت داده شده در كره همراه با ادويه جات مختلف در كنار استخر يا ساحل مى تواند باشد؟
ذرت علاوه بر اين طعم خوب و لذت بخش داراى خواص و مواد مغذى فراوانى است.
يكى از اين مواد تيامين (ويتامينB1) است كه براى متابوليسم هيدروكربوتها استفاده مى شود.
جداى از اين ذرت داراى اسيد پنتوتنيك (ويتامينB5) نيز هست كه بر عملكردهاى ساختمانى و فيزيولوژى بدن كمك مى كند.
همچنين ذرت داراى فوليت است كه به توليد سلول هاى جديد در بدن بخصوص قبل و بعد از دوران باردارى كمك مى كند.
ناگفته نماند كه ذرت غنى از ويتامين ث است.



ذرت يك منبع غنى از فيبر است

ایران-درصد از فيبر موردنياز روزانه را تأمين مى كند. همان طور كه مى دانيم فيبر باعث كاهش ميزان كلسترول و كاهش خطر ابتلا به سرطان روده مى شود.
علاوه بر اين فيبر باعث كاهش ميزان قند خون در افراد مبتلا به ديابت مى شود.
مصرف ذرت پخته شده، فريز شده يا تازه آن هيچ فرقى نمى كند. بنابراين سعى كنيد در سوپ و سالاد، حتماً از ذرت استفاده كنيد.


دندان‌هاي خود را با خوردن ذرت سالم نگه داريد

خبرگزاري دانشجويان ايران - اراك
سرويس: بهداشت و درمان - خانواده


ذرت( بلال) دوست خوبي براي دندان‌هاي شماست چون مي‌تواند مانع پوسيدگي دندان‌هاي شما شود.

به گزارش سرويس «بهداشت و درمان» خبرگزاري دانشجويان ايران، ذرت که بيشتر به بلال شناخته شده است كه ارزش غذايي بسيار فراواني دارد. اگر از اين پماد بسازند مي‌تواند زخم‌هاي پديد آمده روي پوست را خشک کند.

همچنين نقش ذرت در پيشگيري از سرطان بسيار مؤثرست. روغني که از دانه‌هاي آن به دست مي‌آيد به پايين آمدن کلسترول خون کمک مي‌کند.

اگر به بيماري پوستي و اگزما مبتلا هستيد مي‌توانيد از روغن ذرت استفاده کنيد چون براي درمان آن مفيدست.

اما خواص ذرت به دانه‌هاي آن محدود نمي‌شود زيرا کاکل آن نيز خواص بسياري دارد که از آن جمله مي‌توان به اين موارد اشاره کرد.

اگر آن را دم کنند براي تسکين دستگاه ادراري مفيد است و براي از بين بردن سنگ مثانه نقش مؤثري دارد.

همچنين ساقه بلال خواصي از اين قبيل دارد.

جوشانده برگ‌هاي آن براي دفع سنگ مثانه مؤثرست و مي‌تواند در بند آوردن خونريزي بيني نقش داشته باشد.

خوب است بدانيد ذرت يک گياه بومي متعلق به مکزيک و آمريکاي مرکزي است که از آنجا به ديگر کشورهاي جهان قدم گذاشته است.
     
  
زن

 
زايمان در منزل در شرايط كنترل شده هيچ‌گونه اثر نامطلوبي بر زايمان ندارد

خبرگزاري دانشجويان ايران - مشهد
سرويس: پژوهشي

نتايج يك تحقيق نشان مي‌دهد:‌ زايمان در منزل نه تنها هيچگونه اثر نامطلوبي بر زايمان ندارد بلكه بسياري از نتايج زايمان را نيز بهبود مي‌بخشد.

به گزارش سرويس «پژوهشي» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) - منطقه خراسان، سيما خاوندي‌زاده اقدم، پژوهشگر مامايي در مقاله‌اي كه در چهارمين همايش سراسري علوم پزشكي باشگاه پژوهشگران جوان ارائه شد، اعلام كرد: در بررسي‌هاي مقايسه‌يي زايمان در منزل و بيمارستان در زنان نخست حامله مشخص شد كه زايمان در منزل هيچگونه اثر نامطلوبي بر زايمان ندارد و مي‌توان آنرا در زايمان‌هاي طبيعي بدون عارضه به كار برد.


وي افزود: افراد شركت كننده در پژوهش شامل تمام زنان در محدوده سني 30-18 سال، با حامگي متراكم، تك قلو، نمايش سر، شروع خود بخودي زايمان و بدون عوارض بارداري بودند، كه از ميان آنها 50 نفر در گروه زايمان در منزل و 50 نفر در گروه زايمان در بيمارستان مورد بررسي قرار گرفتند.


اين ماما گفت: ‌تجزيه و تحليل اطلاعات با استفاده از آزمون تي، كاي اسكوئر و آزمون دقيق فيشر صورت گرفت و يافته‌هاي پژوهش نشان داد كه زايمان در منزل باعث كاهش طول فاز فعال زايمان، كاهش ميزان اپيزيوتومي، كاهش زمان شروع تغذيه با شير مادر و افزايش ميزان رضايتمندي مادران از تجربه زايمان مي‌شود.
     
  
زن

 
براي پيشگيري از بروز هموروئيد فيبر بيشتري در غذاي خود بگنجانيد

به عقيده يك متخصص گوارش، يكي از مؤثرترين شيوه‌هاي مقابله با عارضه «هموروئيد»، استفاده از مقادير زياد مواد حاوي فيبر مانند ميوه و سبزي است.

دكتر عماد رضي، متخصص گوارش و جراح هموروئيد در گفت‌وگو با خبرنگار «بهداشت و درمان» خبرگزاري دانشجويان ايران، با اشاره به اين مطلب گفت: به طور كلي اصطلاح هموروئيد به گشاد و بزرگ شدن عروق خوني اطراف مقعد ( داخل و خارج آن) اطلاق مي‌شود.

وي خونريزي، درد و احساس فشار حين دفع مدفوع را از شايع‌ترين مشكلات مبتلايان به هموروئيد معرفي كرد و افزود: عوامل متعددي از جمله بارداري، اسهال، مصرف برخي داروها و تغيير ناگهاني آب و هوا ( مانند مسافرت) مي‌توانند موجب ظاهر شدن اين عارضه شود.

دكتر رضي دو عامل وراثت و سن را در تشديد علائم هموروئيد بسيار موثر خواند و همچنين گفت: عموما افراد سالمند يا كساني كه در بستگان درجه اول خود شخص مبتلا به هموروئيد دارند،‌ از عوارض شديدتري شكايت دارند.

اين متخصص گوارش در پايان در خصوص راهكارهاي مقابله با اين عارضه دردناك اظهاركرد:‌ نخستين توصيه به مبتلايان گنجاندن مقادير زياد ميوه و سبزي خام در برنامه غذايي، خصوصا شام است. به علاوه، نوشيدن مايعات فراوان، 10 دقيقه نشستن در وان آب گرم و مصرف پمادهاي مخصوص در كاهش علائم هموروئيد تاثير فراواني دارند.


رژيم غذايي حاوي فيبر خوراكي روشي مناسب براي بهبود عارضه هموروئيد است

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بهداشت و درمان - خانواده


هموروئيد يا بواسير بزرگ شدن رگ‌هاي خوني در اطراف مقعد است كه مي‌تواند منجر به خونريزي و احساس ناراحتي شود.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) طبق گزارش انجمن آمريكايي جراحان روده و راست روده، هموروئيد ممكن است به دلايل گوناگوني شامل بارداري، يبوست يا اسهال، مصرف بيش از حد ملين‌ها و كشيدگي و فشار به هنگام اجابت مزاج بروز كند. سن و وراثت نيز مي‌تواند عامل بروز اين بيماري باشد.

علايم اين بيماري عبارتند از خونريزي به هنگام دفع، خارش و برآمدگي‌هاي دردناك در اطراف مقعد است.

تغييرات در رژيم غذايي براي مثال افزودن مقادير زيادي فيبر خوراكي به رژيم غذايي در اشكال ميوه‌ها، سبزيجات و تمام غلات از جمله اقداماتي است كه از سوي اين انجمن براي كمك به پيشگيري يا كاهش هموروئيد توصيه مي‌شود.

همچنين، نوشيدن مايعات زياد نيز از اين دسته اقدامات مؤثر در اين زمينه است. به علاوه نشستن در آب گرم تميز به مدت 10 دقيقه مي‌تواند در تخفيف دادن احساس خارش و سوختگي ناشي از اين عارضه مؤثر باشد.

استفاده از پمادهاي ويژه آنتي هموروئيد ( ضد بواسير) و مصرف ساير داروهاي بدون نياز به نسخه پزشك براي درمان اين حالت مي‌تواند در بهبود وضعيت بيمار موثر باشد.
     
  
زن

 
اختلالات خواب در نشانگان داون يشتر است

طبق نتايج تحقيقات دانشمندان بيمارستان كودكان سينسيناتاي
آمريكا، الگوي خواب غيرطبيعي و قطع تنفس به دليل انسداد مسيرهوايي در كودكان مبتلا به نشانگان داون بيشتر است.
به نقل از پايگاه خبري health day، اين دانشمندان با مطالعه الگوي خواب 56 كودك مبتلا به نشانگان داون 4 تا 63 ماهه و انجام آزمون بررسي وضعيت خواب و كنترل امواج مغزي، تنفس، مرحله خواب و سطح اكسيژن خون، دريافتند، 57 درصد كودكان هنگام خواب دچار قطع تنفس مي شوند و 80 درصد اين كودكان در آزمون بررسي وضعيت خواب نتايج غير طبيعي دارند. همچنين اين دانشمندان با بررسي مرحله عميق خواب)REM( دريافتند، تنها 9 كودك در اين مطالعه 25 درصد از خوابشان را در مرحله خواب عميق مي گذرانند.

============================

قلب هاي پير هم مناسب پيوندند

با وجود اينكه بسياري تصور مي كنند پيوند قلب جوان نتايج طولاني مدت بهتري را ارائه مي‌دهد، اما 15 سال تحقيق دانشمندان دانشگاه آلبرتا كانادا حاكي است، قلب‌هاي پير نيز براي پيوند مناسبند.
به گزارش رويترز، اين دانشمندان با مطالعه روي 338 بيمار تحت عمل پيوند قلب و مقايسه تاثير دريافت قلب از اهدا كننده دريافتند، ميزان بقاي بيماراني كه از قلب افراد بالاي 50 سال به آنها پيوند شده بود، در سال اول پس از عمل پيوند 74 درصد و 5 سال بعد 69 درصد و 10 سال پس از آن 58 درصد است.
اين درحاليست كه ميزان بقاي بيماراني كه از اهداكننده‌هاي پايين‌تر از 50 سال پيوند قلب گرفته بودند در سال اول 87 درصد ، پس از گذشت 5 سال 76 درصد و 10 سال پس از آن 59 درصد است. طبق اين تحقيقات اهداي قلب‌هاي پير، جان بيماران منتظر عمل پيوند قلب را نجات مي‌دهد.
     
  
زن

 
استاندارد بازنگري نمك‌هاي يد دار خوراكي ابلاغ شد

خبرگزاري دانشجويان ايران - شيراز

همايش دو روزه مديران اورژانس و فوريت‌هاي پزشکي سراسر کشور صبح امروز در شيراز آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار «بهداشت و درمان» خبرگزاري دانشجويان ايران - منطقه فارس - دکتر فرزاد پناهي رييس اورژانس کشور گفت: سال 85 سال ارتقاء کيفيت بر مبناي آموزش نيروي انساني در اورژانس است.

وي راه‌اندازي آموزشکده‌هاي اورژانس و فوريت‌هاي پزشکي را مهمترين اولويت اين سازمان برشمرد و گفت: نخستين آموزشکده اورژانس و فوريت‌هاي پزشکي کشور در مقطع کارداني پايان ارديبهشت ماه در زابل افتتاح و راه‌اندازي مي‌شود و پس از آن مراکز آموزشي سبزوار، بيرجند، رامهرمز، بندر انزلي، اروميه و جنوب فارس راه‌اندازي مي‌شوند.

وي اضافه کرد: ارتقاء تحصيلي کارکنان فعال اورژانس و تربيت نيروهاي جوان و جديد مهمترين کارکرد اين آموزشکده‌ها بر اساس جذب دانشجوي بومي خواهد بود.

دکتر پناهي با تأکيد بر لزوم ايجاد اورژانس هوايي در سراسر کشور گفت: هم اکنون کشور به 18 پايگاه اورژانس هوايي نياز دارد و بايد اورژانس هوايي به گونه‌اي توسعه يابد که تصميم اول پس از بروز حادثه اعزام چرخبال باشد.

وي ادامه داد: هم اکنون متقاضيان زيادي براي راه‌اندازي امداد هوايي وجود دارند اما بايد شکل خدمات رساني به نحوي باشد که پايگاههاي هوايي به جاي استقرار در يک منطقه، سطح کشور را پوشش دهند.

رييس اورژانس کشور درخصوص اورژانس دريايي نيز گفت: امداد دريايي بايد در دو بخش امداد به کشتي‌هاي حادثه ديده و امداد به مردم ساکن جزائر سامان يابد که هم اکنون با همکاري سازمان بنادر و کشتيراني در حال بررسي و استقرار امداد دريايي با بهره‌گيري از ناجيان شناگر و چرخبال‌هاي ناجي هستيم.

وي در بخش ديگري يادآور شد: 1200 آمبولانس جديد وارداتي به شبکه اورژانس کشور اضافه مي‌شوند و از طرفي ايران خودرو ديزل نيز در حال عمل به تعهدات خود براي تحويل 1200 آمبولانس داخلي است.

دکتر پناهي همچنين از خريد يک هزار دستگاه آمبولانس داخلي خبر داد و گفت: 500 دستگاه جهت خدمات پيش بيمارستاني و 500 دستگاه ديگر جهت حوادث غيرمترقبه و مناطق صعب‌العبور درنظر گرفته شده است که بزودي مناقصه اين خريد نيز برگزارمي شود.

وي همچنين در پاسخ به سوالي در خصوص همکاري بخش خصوصي گفت: هم اکنون 39 مؤسسه خصوصي آمبولانس با بخش بهداشت همکاري دارند که 20 مؤسسه در تهران مستقر است.

دکتر پناهي با بيان اين که با تقويت بخش خصوصي شاهد استفاده صحيح از اورژانس خواهيم بود، يادآور شد: آمبولانس‌هاي خصوصي وظيفه ارائه خدمات غيراورژانسي و بين بيمارستاني را بر عهده دارند که بر اين اساس و با وجود بخش خصوصي خدمات پيش بيمارستاني اورژانس کشور بهبود مي يابد.

رييس اورژانس كشور با تأکيد بر لزوم حمايت از آمبولانس‌هاي خصوصي گفت: هم اکنون در حال رايزني با وزارت بازرگاني هستيم تا تعرفه خدمات آمبولانس‌هاي خصوصي واقعي‌تر شود و امکان حمايت از آنان فراهم شود.
     
  
زن

 
دو تا پنج درصد ايرانيها مبتلا به "ريفلاكس" هستند

تهران، خبرگزاري جمهوري اسلامي

به گفته يك جراح عمومي و جراح اطفال دو تا پنج درصد بزرگسالان و كودكان ايراني مبتلا به "ريفلاكس" يا بازگشت مواد از معده به مري هستند.

دكتر "جابر انصاري" جراح عمومي و جراح اطفال در سي‌امين كنگره جامعه جراحان ايران با بيان اين مطلب افزود:اين بيماري عليرغم اينكه در كشور بسيار شايع است متاسفانه شناخته شده نيست.

وي افزود:اين بيماري در بالغين به صورت ترش كردن و سوزش پشت جناغ سينه تظاهر مي‌كند.

وي خاطر نشان ساخت: بررسي‌هاي انجام شده نشان مي‌دهد كه حداقل ‪ ۳۵‬درصد از افراد جوامع غربي يك بار در ماه دچار سوزش سردل مي‌شوند و هفت درصد از افراد جامعه ،روزانه يك بار به اين عارضه مبتلا مي‌شوند.

وي تصريح كرد:ميزان شيوع اين بيماري پس از ‪ ۴۰‬سالگي افزايش چشمگيري مي‌يابد و اين ميزان در شيرخواران حدود ‪ ۵‬درصد است.

دكتر انصاري در مورد خطرات اين بيماري گفت:چنانچه اين بيماري به موقع تشخيص داده نشود بالا آمدن اسيد معده در مري باعث ايجاد سوختن مخاط مري مي‌شود و تداوم اين سوختگي باعث ايجاد تغييرات سلولي و در نهايت سرطان مي‌شود.

وي در مورد پيشگيري از اين بيماري اظهار داشت:بطور كلي اين بيماري داراي زمينه‌هاي سرشتي و ساختماني است اما بعضي از عادتها مانند پرخوري، چاقي ،افزايش فشار شكم و استفاده زياد از قهوه و سيگار مي‌تواند سير بيماري را بدتر نمايد.

سي‌امين كنگره جامعه جراحان ايران از شانزدهم ارديبهشت ماه در سالن همايش‌هاي رازي گشايش يافت و تا بيستم ادامه دارد.
     
  
زن

 
سالانه دو ميليون نوزاد در كشورهاي در حال رشد از دنيا مي‌روند

تهران، خبرگزاري جمهوري اسلامي

يك سازمان خيريه جهاني در امر كودكان اعلام كرد: سالانه دو ميليون نوزاد در كشورهاي در حال توسعه در بدو تولد از دنيا مي‌روند.

به گزارش روز سه شنبه شبكه خبري بي‌بي‌سي، سازمان خيريه "كودكان را نجات دهيد" در گزارشي كه روز سه شنبه منتشر كرد آورده است: مرگ اغلب اين كودكان كه عمدتا" هم ناشي از عفونت ، مشكلات تنفسي و يا كم وزني است با تكنيكهاي ارزان و ساده قابل پيشگيري است .

اين سازمان خيريه كشورهاي اسكانديناوي را داراي بهترين شرايط به لحاظ زاد و ولد كودكان و كشورهاي افريقائي را بدترين آنها خوانده است.

در ميان ‪ ۱۲۵‬كشوري كه در فهرست اين سازمان از حيث زاد و ولد طبقه بندي شده‌اند، سوئد و سپس كشورهاي اسكانديناوي در راس ده كشوري قرار دارند كه بهترين شرايط زاد و ولد را دارند.

كشور نيجر در غرب آفريقا در قعر اين فهرست قرار دارد و ‪ ۹‬كشور ديگر افريقائي هم جزء ده كشور داراي بدترين شرايط زاد و ولد هستند.

سازمان خيريه "كودكان را نجات دهيد" راهكارهائي را براي كاهش مرگ و مير نوزادان توصيه كرده است كه از جمله آنها سرمايه‌گذاري دولتها در امر آموزش و تغذيه سالم مادران،استفاده از ماما و پرستاران مجرب و كارآزموده در بستر مادران حين زايمان است .

استفاده از داروهاي جديد ضد بارداري و سطح سواد مادران در ميزان مرگ ومير نوزادان، از عواملي است كه تاثير مستقيم در تلفات زاد و ولد دارد.
     
  
زن

 
عمده‌ترين دليل ترس كودكان از مراجعه به پزشك، برخورد نادرست والدين آنهاست

به گفته يك روانپزشك، ترساندن كودك از پزشك جهت تنبيه يا تهديد او، مي‌تواند زمينه‌ساز بروز مشكلات جدي در مواقعي شود كه كودك نياز مبرم به مراجعه به پزشك دارد.

دكتر «حسام»، در گفت‌وگو با خبرنگار ايسنا واحد علوم پزشكي ايران، با بيان اين مطلب اظهار كرد: اكثر كودكان تا سن 7 سالگي، به دليل تصورات واهي كه منشاء آن نيز اغلب رسانه‌هاي گروهي هستند، احساس خوبي نسبت به مراجعه به پزشك ندارند اما اين تصور در كودكاني كه گاه توسط والدين خود از پزشك ترسانده مي‌شوند، به مراتب شديدتر است.

وي ادامه داد: ترس كودك از پزشك، در مواقعي بيشتر مورد توجه قرار مي‌گيرد كه كودك به دليل واكسيناسيون يا بيماري ناچار به مراجعه به پزشك است. در اين مواقع نه تنها كودك بلكه والدين وي نيز شديدا با مشكل روبرو مي‌شوند.

اين عضو آكادمي روانپزشكان اروپا، گفت‌وگو با كودك در خصوص اتفاقاتي كه در مطب پزشك رخ مي‌دهد و تشريح دليل مراجعه به پزشك براي وي را جزء روش‌هاي مؤثر در كاهش ترس كودك خواند و افزود: بايد به كودك اطمينان داد كه همه افراد تا حدي از تزريق واكسن و آمپول مي‌ترسند و اين كه عوارض بعدي آمپول نزدن به مراتب سخت‌تر از تحمل درد آن است.

دكتر حسام خاطرنشان كرد: بعد از اتمام معاينه پزشك مي‌توان با اقداماتي از قبيل بردن وي به پارك و يا خريد هديه‌اي كوچك، تحمل و شجاعت كودك را مورد قدرداني قرار داد.

وي در پايان تصريح كرد: تجربه ثابت كرده است تشويق كودك به روش درست ما نه تنها وي را شرطي نمي‌كند بلكه باعث افزايش حس اعتماد به نفس وي نيز مي‌شود.
     
  
زن

 
كمترين ميزان شيوع سوء تغذيه در كودكان زير 6 ماه است

« سوء تغذيه از مشكلات مهم تغذيه‌اي و مطرح كشور ما و شايعترين دليل كاهش عمر و بقاي كودكان در كشورهاي در حال توسعه است كه پيامدهاي غير قابل جبراني به دنبال دارد. »


سحر عليزاده، مسؤول واحد تغذيه مركز بهداشت غرب اهواز، به خبرنگار «بهداشت و درمان» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) - منطقه خوزستان - گفت: « از آنجا كه‌ تغذيه انحصاري با شير مادر در 6 ماه نخست زندگي كودك كليه مواد مغذي لازم براي رشد و سلامت كودك را تامين مي‌كند، كمترين ميزان شيوع سوء تغذيه در كودكان مربوط به گروه سني زير 6 ماه است.»

وي افزود:« در گروه سني 11-6 ماهه با افزايش احتمال بروز بيماريهاي اسهالي و عفونت‌هاي دستگاه تنفسي و همچنين استفاده از غذاي كم انرژي، كاهش وزن كودكان و افزايش ميزان سوءتغذيه تقويت مي‌شود. »

عليزاده توجه مادر را نسبت به مقوي و مغذي بودن تغذيه تكميلي از پايان سن 6 ماهگي كودك ضروري دانست و توضيح داد:« مقوي كردن غذا به اين معني است كه ميزان انرژي غذا را با توجه به حجم آن بالا ببريم و بهترين ماده غذايي كه سبب بالا رفتن دانسيته انرژي غذا مي‌شود، افزودن روغن و كره به غذاي كودك است.»

وي تصريح كرد:« با توجه به اين كه حجم معده كودك نيز كم است، در نتيجه با دادن ميزان بسيار كمي غذا به كودك او سير مي‌شود. با اضافه كردن روغن به غذاي كودك مي‌توان غذاي پر انرژي براي كودك فراهم كرد.»

مسؤول تغذيه مركز بهداشت غرب اهواز مغذي كردن غذاي كودك را به معناي افزودن گوشت و سبزيجات به منظور اضافه كردن پروتئين و انواع ويتامينها دانست و يادآور شد:« جوانه غلات يكي از غذاهاي پرارزش و غني از انرژي، پروتئين و ويتامينهاست كه استفاده از آن براي تغذيه‌ كودك توصيه مي‌شود. »

وي تصريح كرد:« با فراهم كردن غذاهاي سالم و پر انرژي و رعايت بهداشت فردي از ابتلاي او به سوء تغذيه پيشگيري كنيم.»
     
  
صفحه  صفحه 6 از 57:  « پیشین  1  ...  5  6  7  ...  56  57  پسین » 
علم و دانش

مطالب پزشکی (آرشیو شماره ۲)


این تاپیک بسته شده. شما نمیتوانید چیزی در اینجا ارسال نمائید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA