انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
علم و دانش
  
صفحه  صفحه 11 از 57:  « پیشین  1  ...  10  11  12  ...  56  57  پسین »

مطالب پزشکی (آرشیو شماره ۲)


زن

 
استاد دانشگاه تهران: هر روز دو زن در ايران زير تيغ جراحي زيبايي جان مي سپارند

استاد دانشگاه تهران گفت: هر روز، بطور ميانگين، دو زن در ايران زير تيغ جراحي‌هاي زيبايي جان خود را از دست مي‌دهند.


عبدالرضا كردي، روز پنجشنبه در همايش "مديريت زنان در هزاره سوم" در مجتمع فدك اردبيل افزود: هم اكنون ايران رتبه اول شمار جراحي‌هاي زيبايي جهان را دارد.

وي، پايين بودن اعتماد به نفس، وجود فضاهاي مجازي در جامعه، بي‌هويت شدن آدم‌هاي مجازي، پايين آمدن كيفيت زندگي و افزايش كميت آن را از مواردي ذكر كرد كه گرايش به نيازهاي كاذب در جامعه بويژه بين نسل جوان را سبب شده است.

كردي افزود: بر اساس اعلام رسمي و گزارش دفتر سلامت روان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي هم‌اكنون ‪ ۱۵‬ميليون نفر در ايران با مسايل رواني درگير هستند و نبايد نسبت به اين آمار بي‌تفاوت بود.

وي به پيچيده‌تر شدن زندگي در جهان هزاره سوم با وجود رسانه‌ها، تحولات جمعيتي، صوتي و تصويري اشاره كرد و گفت: لازم است با ايجاد بسترهاي لازم همگام و متناسب با تحولات جمعيتي، اقتصادي، رواني،آموزشي و شيوه‌هاي زندگي حركت شود.

وي استفاده نكردن از ابتكار و خلاقيت را درد جامعه امروز كشور برشمرد و اظهار داشت: در ايران برغم پيشينه و غناي فرهنگي و هويتي ‪ ۸۰‬درصد كتابهاي كودكان غيراستاندارد و غيرعلمي بوده و داستان‌هاي كشورهاي غربي ازجمله پسر شجاع، هاچ زنبور عسل، هاكلبري فين و ساير داستانها را شامل شده است.

استاد علوم تربيتي دانشگاه تهران در ادامه سخنان خود به اشغال ‪ ۷۰‬درصد دانشگاههاي كشور توسط دختران اشاره كرد و افزود: با ادامه اين روند در آينده‌اي نه چندان دور شاهد بروز و گسترش تفاوت‌ها و اختلافات فرهنگي خواهيم بود.

وي نقش زنان در مديريت مثبت زندگي در خانواده و مسووليت‌هاي شغلي را مهم برشمرد و گفت: اين قشر بايد با خلاقيت‌هاي لفظي، زباني و مهارت‌هاي كلامي براي جهت دهي اخلاق به آموزش‌هاي فني از بهترين فرصت‌هاي درون سازماني و برون سازماني بهره جسته و چالش‌هاي فردي، اجتماعي و تهديدها را از كاهش دهند.

اين همايش يك روزه به همت كميته بانوان و جوانان استانداري و مديريت آموزش و پژوهش سازمان مديريت و برنامه‌ريزي استان اردبيل برگزار شد.
     
  
زن

 
شبكه بهداشت و درمان قصرشيرين نسبت به افزايش بيماران تب مالت هشدار داد

رييس شبكه بهداشت و درمان شهرستان مرزي قصرشيرين نسبت به افزايش تعداد بيمارن مبتلا به " تب مالت" در منطقه هشدار داد.


دكتر"شهرام روشني‌نژاد" روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا گفت: تعداد بيماران مبتلا به اين ميكروب در سال جاري نسبت به زمان مشابه سال گذشته بيش از ‪ ۱/۵‬برابر شده است.

وي مصرف خام فرآوردههاي دامي را عامل اصلي شيوع اين بيماري عنوان كرد و افزود: اغلب بيماران شناسايي شده از عشاير منطقه هستند كه متاسفانه اين نوع فرآورده ها را بدون رعايت نكات بهداشتي مصرف كرده‌اند.

وي آموزش شهروندان براي جوشاندن فرآوردههاي لبني و پختن كامل گوشت را راهي ساده براي مبارزه با اين بيماري برشمرد و گفت: واكسيناسيون دام‌ها نيز در امر پيشگيري و شيوع اين بيماري ضروري است.

رييس شبكه دامپزشكي قصرشيرين نيز در اين مورد اظهار داشت: تب مالت بيماري عفوني ميكروبي مشترك بين انسان و دام است و بهترين راه مقابله با آن خودداري از مصرف مواد پخته نشده لبنيات است.

دكتر"ايرج كاكايي" از تعداد محدود واكسن‌هاي دامي براي مبارزه‌ با ميكروب تب مالت خبر داد و گفت: سهميه اين شهرستان در سال گذشته پنج هزار واكسن براي گوسفند و بز و چهار هزار مورد هم براي بزغاله و بره بوده است.

اين در حالي است كه طبق برآورد شبكه دامپزشكي بيش‌از ‪ ۲۰‬هزار راس دام در روستاهاي اين شهرستان به شكل سنتي نگهداري مي‌شوند.

به گفته كاكايي در سال جاري تلاش شده كه تعداد سهميه واكسن اين منطقه افزايش يابد ليكن كمبود توليد مانع از واكسيناسيون كامل دام‌ها خواهد شد.

شهرستان مرزي قصرشيرين در غرب استان كرمانشاه واقع است و در سال جاري بيش از ‪ ۲۰‬بيمار مبتلا به تب مالت در مراكز درماني اين شهرستان شناسايي و تحت درمان قرار گرفته‌اند.
     
  
زن

 
آزمايش بينايي به تشخيص زوال عقل كمك مي‌كند


محققان مي‌گويند يك آزمايش بينايي با استفاده از تصاويري از چهره‌ها و صحنه‌ها مي‌تواند به پزشكان در تشخيص آلزايمر و يا ساير انواع زوال عقل كمك كند.

به گزارش رويترز از لندن، در اين مطالعه مجموعه‌اي از تصاوير صحنه‌ها و چهره‌ها به گروهي از بيماران نشان داده شد و از آنها خواسته شد تصاويري را كه با بقيه فرق دارند جدا كنند.

پس از اين آزمايش دانشمندان دريافتند مبتلايان به آلزايمر در انتخاب صحنه‌هاي متفاوت مشكل دارند و بيماران مبتلا به زوال عقل (‪ (SD‬كه يك اختلال زباني است در تشخيص چهره متفاوت مشكل داشتند.

دكتر "كيم گراهام" از واحد علوم مغزي و ادراكي شوراي تحقيقات پزشكي در كمبريج كه سرپرستي اين گروه تحقيقاتي را بر عهده داشت، اعلام كرد آزمايش تصويري به همراه ارزيابي‌هاي استاندارد حافظه مي‌تواند به تشخيص زوال عقل كمك كند.

گراهام گفت: "درحالي كه هنوز به انجام تحقيقات بيشتري در اين زمينه نياز است، اما انجام آزمايش‌هاي فضايي و چهره مانند آزمايش جديد مي‌تواند به تشخيص اشكال مختلف زوال عقل كمك كند.

آلزايمر يك بيماري پيشرونده است كه حافظه و توانايي ذهن افراد را از بين مي‌برد. اين بيماري علت اصلي زوال عقل در سنين پيري محسوب مي‌شود.

حدود ‪ ۱۲‬ميليون نفر در سراسر جهان به اين بيماري مبتلا هستند و انتظار مي‌رود شمار آنها با افزايش سن جمعيت افزايش يابد.

اين يافته‌ها كه در مجله "‪ "Journal of Neuroscience‬منتشر شده است با تحقيقات قبلي كه نشان مي‌داد قسمتهاي مختلف ناحيه‌اي در مغز به نام لوب مياني گيجگاهي مسئول جبنه‌هاي مختلف حافظه و ادراك است مطابقت دارد.

"ربكا وود" رييس اجرايي صندوق آلزايمر كه بودجه اين مطالعه را تامين كرده است ، گفت: اين تحقيق شواهدي دال بر ارتباط ميان ادراك بينايي و كاهش بالقوه زوال عقل ارائه مي‌دهد.
     
  
زن

 
دومين كنگره بين المللي سلول هاي بنيادي

همشهری-گروه علمي فرهنگي: دومين كنگره بين المللي سلول هاي بنيادي و هفتمين كنگره بين المللي پزشكي و بيولوژي باروري از سوي پژوهشكده رويان از بيست و دوم تا بيست و چهارم شهريورماه برگزار مي شود.
دكتر رضا ساماني- مدير روابط عمومي و بين الملل رويان- با اشاره به اينكه برگزاري چنين كنگره هايي، فضاي مناسبي براي تبادل اطلاعات علمي- پژوهشي بين متخصصان داخلي و خارجي فراهم مي كند، معرفي توانمندي هاي علمي جمهوري اسلامي ايران در زمينه مسائل پزشكي- به ويژه انتقال دانش فني باروري و بيولوژي توليد مثل و سلول هاي بنيادي به كشورهاي خاورميانه و پذيرش دانشجو براي دوره هاي پيشرفته تشخيص و درمان نازايي- را از جمله اهداف اين كنگره ها برشمرد.
وي همچنين گفت: در اين كنگره ها كه با مشاركت انجمن باروري خاورميانه و انجمن جنين شناسي و توليدمثل اروپا برگزار مي شود، مباحث نازايي زنان، ناباروري در مردان، ژنتيك، علوم سلولي و مولكولي، جنين شناسي، ايمني شناسي، بيولوژي و تكنولوژي توليدمثل و بهداشت باروري مورد طرح و بررسي قرار مي گيرد.در اين دو كنگره كه در سالن همايش هاي رازي برگزار مي شود، بيش از يكصد سخنراني، ميزگرد پرسش و پاسخ و مقاله به صورت پوستر با شركت برجسته ترين محققان از سراسر دنيا ارائه مي شود.

================================
برخي روشهاي پخت سبزيجات موجب پوسيدگي دندان مي‌شود

به گفته دانشمندان، پخت سبزيجات به برخي روش‌ها مي‌تواند به پوسيدگي دندانها كمك كند.

به گزارش پايگاه اينترنتي بي.بي.سي نيوز، برخي روشهاي پخت مي‌تواند ميزان خاصيت اسيدي سبزيجات را به اندازه نوشابه‌هاي گاز دار افزايش داد.

محققان دانشكده دندانپزشكي "داندي" با آزمايش يك نوع غذاي سبزيجات به اين كشف دست يافتند.

آنها دريافتند در مقايسه با پخت آرام سبزيجات، كباب كردن آنها در فر خاصيت اسيدي سبزيهايي مانند فلفل سبز، بادنجان و كدو سبز را بطور قابل ملاحظه‌اي افزايش مي‌دهد.

دكتر "گراهام چادويك" كه اين مطالعه را انجام داده است، گفت:
دندان پزشكان مي‌توانند در توصيه به بيماران خود براي مبارزه با پوسيدگي دندان‌ها از اين يافته‌ها استفاده كنند.

تماس مستقيم اسيد با دندان موجب از بين بردن بافت دندان شده و در نتيجه درمانهاي پر هزينه دندان پزشكي ضرورت پيدا مي‌كند.
     
  
زن

 
كشف ارتباط سرطان لنفوم با بيماري پلي‌آرتريت التهابي

تهران،خبرگزاري جمهوري اسلامي

محققان مي‌گويند احتمال ابتلا به سرطان لنفوم در مبتلايان به پلي آرتريت التهابي دو برابر كل جمعيت است.

پلي آرتريت التهابي شكلي از آرتريت روماتوييد است كه در آن دو يا چند مفصل درگير مي‌شوند.

به گزارش رويترز هلث از نيويورك، دكتر "آلن جي. سيلمان" از دانشكده پزشكي "منچستر" و همكارانش مي‌گويند اطلاعات ضد و نقيضي درباره ارتباط ميان آرتريت روماتوييد و سرطان لنفوم و تاثير احتمالي درمان‌هاي آرتريت كه سيستم ايمني بدن را سركوب مي‌كند، وجود دارد.

احتمال بروز اين نوع سرطان خون در مبتلايان به پلي آرتريت التهابي ‪ ۲/۴‬برابر افراد عادي است.

محققان با انجام اين مطالعه دريافتند ميزان بروز اين نوع سرطان در مبتلايان به آرتريت رماتوييد و همچنين افرادي كه داروهاي دران روماتوييد مصرف مي‌كنند بيشتر است.

بيشترين خطر ابتلا به سرطان لنفوم در بيماراني ديده شد كه تحت درمان با "متوتركسات" (‪ (methotrexate‬قرار داشتند.
     
  
زن

 
زنان شريك زندگي خود را از بين مردان بچه دوست برمي‌گزينند

دانشمندان مي‌گويند زنان مي‌توانند با كمك ضمير ناخودآگاه خود و نگاه كردن به چهره مردان به احساس آنها در مورد كودكان پي‌ببرند و از اين طريق شريك زندگي خود را انتخاب كنند.

به گزارش رويترز از لندن، محققان نشان دادند علاقه به كودك و سطح هورمون مردانه نقش اصلي را در تعيين ميزان جذابيت مردان از نظر زنان دارد.

"جيمز روني" از دانشگاه كاليفرنيا در "سانتا باربارا" گفت: علاقه مردان به كودكان مي‌تواند حتي پس از درنظر گرفتن جذابيت ظاهري آنها ، جذابيت آنها را براي ازدواج تعيين كند.

"داريو مايستريپيري" از دانشگاه شيكاگو و همكارانش مي‌گويند "اين مطالعه اولين شواهد مستقيمي است كه نشان مي‌دهد زنان در ارزيابي جذابيت مردان علاقه آنها به كودكان و غلظت هورمون مردانه را مدنظر قرار مي‌دهند.

اين دانشمندان سطح هورمون تستوسترون ‪ ۳۹‬مرد دانشجو را آزمايش كردند.

سپس از آنها خواسته شد از بين تصاوير يك بزرگسال يا يك كودك يكي را انتخاب كنند و ميزان علاقه خود را مشخص نمايند. دانشمندان با اين روش توانستند به علاقه مردان به كودكان پي ببرند.

محققان از اين افراد عكس گرفتند و عكس‌ها را به ‪ ۲۹‬دانشجوي دختر نشان دادند و از آنها خواستند اين افراد را از نظر بچه دوستي، مردانگي، جذابيت ظاهري و امكان انتخاب آنها به عنوان شريك زندگيشان ارزيابي كنند.

اين مطالعه نشان داد زنان در اين آزمايش تصويري، توانستند تصوير مرداني را كه به عكس كودكان علاقه نشان داده بودند مشخص كنند.
     
  
زن

 
اثر سوء مصرف زياد قهوه بر بدن در افراد مختلف، متفاوت است

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران

براساس مطالعات اخير دانشمندان وجود گروهي از ژن‌ها در برخي افراد، تعيين كننده خطرناك بودن مصرف زياد قهوه بر سلامت آنهاست.

دكتر احمد كاظمي، متخصص تغذيه ضمن بيان اين مطلب در گفت‌وگو با خبرنگار «بهداشت و درمان» خبرگزاري دانشجويان ايران، گفت: محققان كانادايي در پژوهشي دريافتند، ساختار ژنتيكي هر فرد بي‌خطر يا خطرناك بودن مصرف زياد قهوه را بر سلامت افراد به ويژه بر قلب مشخص مي‌كند.

وي با اشاره به اين كه زمان باقي ‌ماندن قهوه در بدن تعيين كننده صدمات ناشي از آن است، افزود: بر اين اساس، وجود ژن «CYP1 A2 1F» در برخي افراد با تاخير در تجزيه تركيبات قهوه در بدن، احتمال ابتلاي افراد به بيماري‌هاي قلبي - عروقي را تا 36 درصد افزايش مي‌دهد.

دكتر كاظمي در ادامه گفت: البته در مقابل،‌ افرادي كه داراي ژن «CYP1 A2 A1» هستند، تركيبات قهوه به سرعت در بدنشان تجزيه مي‌شود. در نتيجه خطر بروز بيماري قلبي - عروقي به ويژه سكته‌هاي قلبي كاهش مي‌يابد.

وي ميانگين مصرف روزانه قهوه را در افرادي كه در تحقيق فوق مورد بررسي قرار گرفتند دو فنجان و سه فنجان ذكر كرد و اظهار داشت: براساس نتايج ديگر اين تحقيق مصرف روزانه يك فنجان قهوه، هيچ تاثير منفي بر سلامت افراد ندارد.

لازم به ذكر است هرچه ميزان مصرف قهوه در روز افزايش يابد، افرادي كه حامل ژن «CYP1 A2 1F» هستند، بيشتر در خطر ابتلا به بيماري‌هاي قلبي، عروقي قرار مي‌گيرند.
     
  
زن

 
درمان غيرجراحي قوز قرنيه براي نخستين بار در خاورميانه دراصفهان انجام‌شد

اصفهان ، خبرگزاري جمهوري اسلامي

درمان " غير جراحي قوز قرنيه" چشم، براي نخستين بار در خاور ميانه در اصفهان انجام شد.

اين روش درماني جديد پيش از اين در كشورهاي آلمان و آمريكا و پس از مطالعات طولاني انجام شده است.

اين درمان بعد از ظهر شنبه در" كلينيك چشم پزشكي پارسيان" اصفهان توسط دكتر "مهدي جهان مرد" و دكتر" سيد محمد قريشي" روي چشم راست يك زن ‪۲۰‬ ساله با استفاده از بي‌حسي موضعي انجام شد.

دكتر جهان مرد، پس ازاين عمل به خبرنگار ايرنا گفت:بيماري ‪keratoconus‬ يا قوز قرنيه، بدنبال نازك شدن تدريجي و پيش رونده قرنيه بوجود مي‌ايد و هنوز علت اصلي آن شناخته نشده است.

وي‌افزود: درمان اين بيماري تاكنون به شكل پيوند قرنيه در مراحل پيشرفته و استفاده از عينك و لنز در مراحل اوليه بوده است.

دكتر جهان مرد، اضافه كرد: در روش درماني جديد به نام ‪ cross-linking‬يا پيوند متقاطع بين رشته‌هاي كولاژن قرنيه، با استفاده از اشعه ‪ UV‬و داروي "ريبوفلاوين" با افزايش استحكام قرنيه، جلو پيشرفت بيماري در اينده گرفته مي‌شود.

وي گفت : اين نوع درمان براي اولين بار در آلمان و آمريكا صورت گرفته و براي انجام آن ‪ ۱۲‬سال روي حيوانات و پنج سال روي انسان مطالعه شده است.

وي تصريح كرد: با خريد دستگاه اشعه ‪ UV‬كه بتازگي صورت گرفته است امكان انجام اين درمان در اصفهان فراهم شد.
     
  
زن

 
ورزش خطر ابتلا به سرطان پوست را كاهش مي‌دهد

تهران، خبرگزاري جمهوري اسلامي

يك مطالعه نشان مي‌دهد ورزش مي‌تواند از ابتلا به سرطان پوست پيشگيري كند.

به گزارش پايگاه اينترنتي بي.بي.سي.نيوز، محققان در اين مطالعه موش‌هاي ماده را در معرض شكلي از نور فرابنفش قرار دادند و دريافتند اگر اين موش‌ها به يك چرخ متحرك دسترسي داشته باشند، تومورهاي پوستي ديرتر در آنها نمايان مي‌شود.

با اين وجود كارشناسان هشدار دادند اين مطالعه بهانه‌اي نيست كه بدون محافظ در معرض تابش اشعه خورشيد قرار گيريد.

در بخش اول اين مطالعه موش‌ها تا ‪ ۱۶‬هفته هفته‌اي سه بار در معرض تابش نور فرابنفش بي(‪ (UVB‬قرار گرفتند.

پس از آن به مدت ‪ ۱۴‬هفته اشعه فرابنفش بي‌حذف شد و در قفس نيمي از موشها چرخ‌هاي متحرك قرار گرفت درحالي كه در قفس بقيه موشها اين چرخها وجود نداشت.

در بخش دوم اين مطالعه موش‌ها هفته‌اي دو بار به مدت ‪ ۳۳‬هفته در معرض پرتو فرابنفش بي‪ UVB‬قرار گرفتند و از اول نيمي از آنها به چرخ‌هاي متحرك دسترسي داشتند و نيم ديگر چنين امكاني نداشتند.

تمام موش‌ها در بخش اول اين مطالعه به تومورهاي پوستي مبتلا شدند.

اما موش‌هايي كه فعاليت ورزشي داشتند طي هفت هفته نشانه‌هاي سرطان در آنها نمايان شد كه در موش‌هايي كه فعاليت ورزشي نداشتند اين مدت ‪۳/۵‬ هفته بود.

همچنين تومورها در موش‌هايي كه فعاليت ورزشي داشتند كمتر و كوچكتر بود.

دكتر "آلن كني" محقق برجسته اين مطالعه گفت: در حالي كه اشعه فرابنفش بي‪ UVB‬موجب تشكيل اين تومورها مي‌شود ورزش مي‌تواند با از بين بردن سلولهاي سارطاني جديد اين روند را تغيير دهد.

دكتر كني گفت: نتايج اين مطالعه همچنين نشان داد موش‌هايي كه لاغرتر بودند تومورهاي كمتري داشتند.

وي افزود: با توجه به افزايش ميزان چاقي در كشورهاي غربي اين موضوع مي‌تواند حائز اهميت باشد.

دكتر كني گفت: به رغم اين حقيقت كه ورزش شدت سرطان پوست در موش‌ها را كاهش داد، اما اين بدان معني نيست كه مردم بايد بدون محافظهاي مناسب در معرض نور شديد خورشيد قرار گيرند، اشعه فرابنفش ناشي از خورشيد علت اصلي ابتلا به سرطان پوست به شمار مي‌رود.
     
  
زن

 
دانشمند سلولهاي بنيادي كره جنوبي محكوم به كلاهبرداري و اختلاس شد

تهران، خبرگزاري جمهوري اسلامي

دانشمند كره جنوبي كه كشفيات ادعايي‌اش در سلولهاي بنيادي، جهان علم را با شگفتي مواجه‌كرده بود،به كلاهبرداري،اختلاس و نقض قوانين زيست فناوري اين كشور محكوم شد.

پايگاه اينترنتي "فايننشال تايمز" روز شنبه با اعلام اين خبر افزود: يك دادگاه‌سئول كه‌مدت چهارماه‌به‌اتهامات "هوانگ- ووسوك" رسيدگي مي‌كرد، سرانجام روز جمعه راي خود را عليه وي صادر كرد.

اين رسانه اينترنتي، به نقل ازبازجوهاي اين پرونده نوشت:هر چند كه يكي از اعضاي گروه تحقيقاتي دكتر "هوانگ"، به اين تقلب علمي دست زده بود، اما به هر حال، هوانگ مسوول اين گروه مي‌باشد.

فايننشال تايمز به نقل از "لي اين- كيو" يك استادارشددانشگاه‌كره جنوبي نوشت:اقدام گروه تحقيقاتي هوانگ، شبيه ساختن پل "سونگ سو" در سئول است كه در سوابق كارهاي علمي جهان به ثبت رسيده بود، امادر سال ‪ ۱۹۹۴‬فرو ريخت و باعث كشته شدن ‪ ۳۲‬شهروند اين كشور شد.

براساس اين گزارش، طي چهارماه گذشته علاوه برآنكه‪ ۳۴۰‬سلول بنيادي دركره جنوبي‌موردبررسي علمي قرارگرفته،از‪ ۹۵۰‬نفربازجويي‌شده،‪۵۰‬ هزارپيام الكترونيك (اي ميل) مورد مطالعه قرار گرفته و ‪ ۱۲۰‬هزار صفحه پرونده براي اين منظور بررسي شده تا مشخص شود كه آياسلولهاي بنيادي كه‌دكتر "هوانگ" ادعاي توليد آنها را كرده بود، صحت دارد يا نه.

اما روز گذشته (جمعه)دادگاه‌كره جنوبي اعلام كرد كه هيچ يك از ‪ ۱۱‬سلول بنيادي جنين انسان كه هوانگ ادعاي توليدآن را كرده ودرمجله"نيو ساينتيست" كه در بسياري از كشورهاي جهان توزيع مي‌شود چاپ شده بود، واقعي نيست.

به نوشته اين روزنامه، دكتر هوانگ به عنوان دانشمند پيشگام در سلولهاي بنيادي، در سال ميلادي گذشته ادعا كرده بود،براي نخستين بار در جهان،موفق به توليد سلولهاي بنيادي جنين انسان شده كه مي‌تواند براي توليد اندامهاي جديد دربدن‌افرادي كه دچاربيماري شده وعضوي ازبدن خود را از دست داده اند، كاربرد داشته باشد.

اين گزارش مي‌افزايد: از جمله پيامدهاي تقلب علمي هوانگ، اين بود كه خبرنگاران علمي رسانه‌هاي برخي كشورها،موثر و مفيد بودن مركز بزرگ "‪review‬ ‪ "Peer‬را كه مسووليت بررسي تحقيقات علمي رابه عهده دارد، مورد ترديد قرار دادند.

براساس اين گزارش، مركز "‪ "Peer review‬كه بررسيهاي علمي بين‌المللي را به عهده دارد، هم اكنون حدود يك ميليون مورد تحقيق علمي در رشته‌هاي مختلف علوم را در دست بررسي دارد.

پيامد ديگر اين رسوايي آن بود كه مجله "ساينس" برجسته‌ترين نشريه علمي جهان نيز، مهمترين عذرخواهي در طول عمر خود را منتشر كرد.

دفتر مركزي اين نشريه نيزپيشتردر واشنگتن،اعلام كرده بود، امضاي ‪ ۲۳‬نفر متخصص سلول‌هاي بنيادي در كره جنوبي را براي ابطال ادعاي گروه هوانگ از دانشمندان سلول‌هاي بنيادي اين كشور دريافت كرده‌است.
     
  
صفحه  صفحه 11 از 57:  « پیشین  1  ...  10  11  12  ...  56  57  پسین » 
علم و دانش

مطالب پزشکی (آرشیو شماره ۲)


این تاپیک بسته شده. شما نمیتوانید چیزی در اینجا ارسال نمائید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA