انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
علم و دانش
  
صفحه  صفحه 33 از 57:  « پیشین  1  ...  32  33  34  ...  56  57  پسین »

مطالب پزشکی (آرشیو شماره ۲)


زن

 
آثار مضر قلبي - عروقي قليان بيشتر از سيگارست

ميزان گاز مونواكسيد كربن، فلزات سنگين و تركيبات شيميايي سرطان‌زاي منتشره از احتراق ذغال يا مواد ايجاد كننده حرارت در قليان در مقايسه با سيگار به مراتب بيشتر و آثار سوء آن نيز چه براي مصرف كنندگان و چه افراد در معرض دود تحميلي فراتر است.

به گزارش سرويس «بهداشت و درمان» خبرگزاري دانشجويان ايران، بر خلاف بسياري عقايد و باورهاي سنتي، دود منتشره از قليان حاوي مقادير بي شماري مواد سمي است اين مواد به عنوان عوامل اصلي بروز سرطان ريه، بيماريهاي قلبي - عروقي و ساير بيماريها شناخته شده است. از آنجايي كه نيكوتين موجود در دود حاصله از مصرف قليان مانند ساير مواد دخاني اعتياد آور بوده مصرف متناوب آن ايجاد وابستگي مي‌كند.

برپايه اين گزارش، مصرف‌كنندگان قليان در هر بار مصرف، دود بسيار زيادتري را در مقايسه با كشيدن يك نخ سيگار دريافت مي‌كنند افراد سيگاري كه به طور متداول ‌٨ تا ‌١٢ نخ سيگار در روز مصرف مي‌كنند به طور متوسط با ‌٤٠ تا ‌٧٥ پك كه به مدت ‌٥ تا ‌٧ دقيقه به طول مي‌انجامد حدود ‌٥/٠ تا ‌٦/٠ ليتر دود استنشاق مي‌كنند اين در حاليست كه مصرف كننده قليان در هر وعده مصرف كه به طور متداول ‌٢٠ تا ‌٨٠ دقيقه طول مي‌كشد حدود ‌٥٠ تا ‌٢٠٠ پك مي‌زند كه هر پك به طور متوسط حاوي ‌١٥/٠ تا يك ليتر دود است.

به گزارش ايسنا از نظر ميزان مواجهه و استنشاق دود هر فرد مصرف كننده قليان در هر وعده معادل ‌١٠٠ نخ يا بيشتر سيگار، دود دريافت كرده است.

با وجود اين كه بخشي از نيكوتين موجود در دود قليان در اثر عبور از آب جدا مي‌شود ميزان نيكوتين دريافتي در افراد مصرف كننده قليان، به اندازه‌اي است كه ايجاد وابستگي مي‌كند.

بر اساس اين گزارش، نيكوتين نقش بسيار مهمي را در ميزان و نحوه مصرف مواد دخاني به عهده دارد. تحقيقات ثابت كرده است كه افراد سيگاري تا زماني كه ميزان نيكوتين دريافتي به آستانه مورد نياز براي رفع حالت وابستگي، قبل از رسيدن به حالت تهوع، برسد به كشيدن سيگار ادامه مي‌دهند.

به گزارش ايسنا مي‌توان نتيجه گرفت كه با فرض جذب بخشي از نيكوتين موجود در دود قليان در اثر عبور آن از آب، مصرف كننده قليان با استنشاق مقادير بسيار زيادتر دود جهت رسيدن به آستانه ارضا وابستگي، در مواجهه با مقادير زيادتر مواد شيميايي سرطان زا و گازهاي خطرناك مثل منواكسيد كربن هستند.

بر پايه اين گزارش اين موضوع مصرف كنندگان قليان و اطرافيان آنها را كه در مواجهه با دود تحميلي آن قرار دارند مثل مصرف كنندگان سيگار به ابتلا انواع سرطانها، بيماريهاي قلب و عروق، تنفسي و آثار سوء در دوران بارداري دچار خواهد ساخت.

به گزارش ايسنا ميزان گاز منواكسيد كربن، فلزات سنگين و تركيبات شيميايي سرطان زا منتشره از احتراق ذغال يا مواد ايجاد كننده حرارت در قليان در مقايسه با سيگار به مراتب بيشتر و آثار سوء آن نيز، چه براي مصرف كنندگان و چه افراد در معرض دود تحميلي، فراتر است، اين در حالي است كه بيماريهاي منتقله از طريق دهان و دستان آلوده در اثر استفاده مشترك از قليان مثل سل و هپاتيت قابل بررسي است.
http://www.isna.ir/main/NewsView.asp...-730580&Lang=P
     
  
زن

 
مراقبت بهداشتي قبل و هنگام بارداري از ابتلاي كودكان به بيماريهاي قلبي مادرزادي پيشگير

متخصص بيماريهاي داخلي گفت: مراقبت بهداشتي مادران در دوران بارداري و قبل از آن تا حدودي مي‌تواند از تولد كودكان مبتلا به بيماري‌هاي قلبي مادرزادي پيشگيري كند.

دكتر حمزه معماريان در گفت‌وگو با خبرنگار «بهداشت و درمان» خبرگزاري دانشجويان ايران در خصوص بيماريهاي قلبي گفت: سن مبتلايان به بيماريهاي قلبي به دليل تغيير ماهيت و شيوه زندگي، استرس، نوع تغذيه با توجه به دهه‌هاي گذشته در كشور كاهش يافته است.

وي ادامه داد: فاصله گرفتن از غذاهاي سنتي و روي آوردن خانواده‌ها به غذاهاي فست فود باعث افزايش تعداد مبتلايان به بيماريهاي قلبي شده است.

اين متخصص بيماريهاي داخلي افزود: در حال حاضر شايعترين بيماري قلب و عروق كرونر قلبي است كه اين بيماري ناشي از رسوب چربي‌هاي مضر در جدار عروق است.

دكتر معماريان خاطرنشان كرد: بيماري ديابت، استعمال سيگار، مصرف چربي‌هاي جامد، كم تحركي و زندگي ماشيني، زمينه‌هاي ارثي و جنسي از عواملي هستند كه باعث افزايش مبتلايان به بيماريهاي قلبي شده است.

وي در ادامه به ايسنا گفت: كنترل قند، فشارخون، افزايش فعاليت، نوع تغذيه، ‌كم كردن استرس و استفاده از روغن‌هاي گياهي همچون روغن زيتون و روغن هسته انگور مي‌تواند از بروز بيماري قلبي جلوگيري كند.

دكتر معماريان تصريح كرد: در حال حاضر با وجود امكانات و وسايل پيشرفته در سال‌هاي اول بيماريهاي مادرزادي قلبي تشخيص داده شده و كمتر به سن بلوغ مي‌رسد و به راحتي مي‌توان درمان كرد.
     
  
زن

 
بدن مي‌تواند آنتي‌بيوتيك لازم براي پيشگيري از عفونت‌هاي ادراري را توليد كند

آنتي بيوتيك‌ها فقط براي عفونت‌هاي باكتريايي تجويز مي‌شوند و براي مقابله با عفونت‌هاي ويروسي كارايي ندارند.

به گزارش سرويس «بهداشت و درمان» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، دوزي كه از هر آنتي بيوتيكي براي بيمار تجويز مي‌شود به شدت و نوع عفونتي كه فرد به آن مبتلا شده بستگي دارد، از اين رو مصرف كامل داروي آنتي بيوتيك به هنگام بيماري اهميت دارد.

به گفته متخصصان آمريكايي حتي زماني كه بيمار پس از مصرف مقداري از دارو احساس بهبودي نسبي كرد مهمترين مساله اين است كه تمام دارو را تا اتمام كامل آن مصرف كند و در صورتي كه به اين مساله بي‌توجهي شده و اين كار انجام نشود، عفونت بر مي‌گردد و بيماري دوباره عود مي‌كند.

وقتي پزشك براي بيماري آنتي بيوتيك تجويز مي‌كند، بيمار بايد براي اطمينان از پزشك خود بپرسد كه آيا داروي مربوطه با داروهاي ديگر كه احتمالا در آن زمان مصرف مي‌كند، غذا و يا نوشيدني‌هاي خاص تداخلي پيدا مي‌كند يا نه و يا اين كه احيانا بايد با غذا يا نوشيدني ديگري مصرف شود.

آنتي بيوتيك‌ها به طور طبيعي در طبيعت يافت شده و قادرند در مقادير بسيار كم چرخه زندگي باكتري‌ها را از كار بيندازند. مكانيسم‌هاي فعال كننده آنتي بيوتيك‌ها متفاوت است اما تاثير نهايي آنها يكي است و آن هم مرگ ارگانيسم‌هاي مهاجر است.

محققان سوئدي نيز در آخرين پژوهش‌هاي خود درباره آنتي بيوتيك‌ها دريافته‌اند كه بدن مي‌تواند از آنتي بيوتيك‌هاي موجود در درون خود، آنتي بيوتيكي بسازد كه از آن در برابر عفونت مجاري ادراري محافظت مي‌كند.

محققان دپارتمان ميكروبيولوژي، تومور و بيولوژي سلولي در موسسه كارولينسكا در استكهلم، پايتخت سوئد، به تازگي دريافته‌اند كه بدن نوعي پپتيد آنتي باكتريال موسوم به LL-37 توليد مي‌كند كه اين آنتي بيوتيك از بدن انسان در برابر عفونت‌هاي مجاري ادراري محافظت ‌مي‌كند.

پروفسور آنلي براونر و سرپرست اين گروه تحقيقاتي در اين باره مي‌گويد: عفونت مجاري ادراري نه تنها براي خود بيمار دردناك است بلكه همچنين بار اقتصادي سنگيني را متوجه فرد و جامعه مي‌كند.

وي مي‌افزايد: يافته‌هاي ما به كشف روش جديدي براي جلوگيري از پيشرفت عفونت مجاري ادراري با تقويت پپتيد آنتي باكتريال LL-37 اشاره مي‌كند.

براي بيماراني كه از عفونت‌هاي ادراري مكرر رنج مي‌برند حمله مي‌تواند بهترين شكل دفاع باشد.
     
  
زن

 
درآمد پایین پزشکان عمومی را وادار به تغییر شغل می کند

معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه روی آوردن به فعالیت های غیر پزشکی اغلب در بین پزشکان عمومی دیده می شود، گفت: افزایش تعداد پزشکان ، محدود بودن فرصت و امکان ارتقاء و اخذ تخصص و کاهش درآمد از عوامل اصلی گرایش پزشکان به فعالیتهای غیر پزشکی است.
به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر احمدرضا جمشیدی با بیان این مطلب افزود: فقدان بازار کار کافی ، وجود تعرفه های غیر واقعی خدمات پزشکی و عدم رغبت سازمانهای بیمه گر برای عقد قرار داد با پزشکان جوان، عوامل اصلی کاهش درآمد پزشکان است.

وی گفت: این دسته از پزشکان برای تامین درآمد و معیشت خود ناچارند یا راه خروج از کشور را در پیش بگیرند و یا اینکه برخلاف میل باطنی شان به فعالیتهای غیر پزشکی و غیرتخصصی روی آورند.

معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان نظام پزشکی اضافه کرد: حرکت در جهت واقعی کردن تعرفه خدمات پزشکی و تعیین حداقل دستمزد پزشکان در شورای عالی نظام پزشکی دو اقدام جدی در راستای بهبود وضعیت معیشتی این پزشکان بوده است.

وی گفت: ما بر اساس قانون جدید سازمان نظام پزشکی که مصوب مجلس شورای است اقدام به تعیین تعرفه های خدمات پزشکی خصوصی کردیم اما متاسفانه سازمانهای بیمه گر در برابر آن مقاومت نشان داده و حاضر نیستند بر اساس این تعرفه ها عمل کنند.

جمشیدی تصریح کرد: اگر هزینه های درمان مردم از سوی سازمان های بیمه گر پرداخت شود، این سازمان ها حضور قوی و جدی تری در صحنه درمان خواهند داشت و علاوه بر تامین منافع مردم، حقوق پزشکان نیز تامین خواهد شد.

وی در مورد اعزام پزشکان برای خدمت به مناطق محروم گفت: این اقدام که از سوی وزارت بهداشت و درمان صورت می گیرد کار درستی است اما باید حداقل رفاه و امکانات برای پزشکان فعال در مناطق محروم تامین شود و این وظیفه سازمان های دولتی است که وقتی این پزشکان را جذب می کنند، حداقل امکانات رفاهی را نیز برای آنها فراهم کنند.
     
  
زن

 
والدین سخت گیر فرزندان چاق دارند

بسیاری از کودکان به ویژه در حدود 6 سالگی در واکنش به رفتارهای سخت گیرانه والدین و به منظور غلبه بر استرس، زیاد می خورند و چاق می شوند.
به گزارش خبرگزاری مهر دربررسی ها مشخص شد که بسیاری از فرزندان چاق والدینی دارند که از فرزندان خود توقعات بیش از حد داشته و محدودیت هایی بیش ازحدی برای آنها قائل می شوند.

فرزندانی که والدین سهل انگار دارند هم از آنجایی که به دلیل عدم توجه کافی استرس دارند دچار پرخوری و در مواردی چاقی می شوند.

کارشناسان تربیتی معتقدند چنانچه والدین به نوعی با یکدیگر و فرزندان مشکل داشته باشند موجب ایجاد اضطراب و استرس در فرزندان می شوند زیرا فرزندان به ویژه در سنین کودکی حساسیت زیادی نسبت به رفتار و گفتار والدین از خود نشان می دهند.

شاید به همین دلیل باشد که در جوامعی به مسائل اخلاقی کمتر توجه می شود و صمیمیت میان انسانها کم رنگ تر شده است کودکان بیشتر دچار اضطراب شده و به منظور غلبه بر آن بیشتر می خورند و چاق تر می شوند.
     
  
زن

 
طرح غربالگردي "كودك سالم" در سراسر كشور در حال اجراست

مديركل سلامت و جمعيت خانواده وزارت بهداشت گفت: طرح غربالگري " كودك سالم " در سراسر كشور در حال اجراست.

دكتر"محمد اسماعيل مطلق "روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا ، شناسايي زودرس بيماريهاي مهم و شايع در دوران كودكي كه بسياري از عوارض اين بيماريها، بدون علامت است را مهمترين هدف اجراي طرح غربالگري ذكر كرد.

وي، اظهارداشت: در اين طرح ، بهورزان و پزشكان خانواده، نوزادان و كودكان از بدو تولد تا هشت سال را مورد معاينه باليني ، تست‌هاي آزمايشگاهي قرار داده و اگر دچار بيماري باشند آنها را واكسينه كرده و مكمل‌هاي غذايي به آنان مي‌دهند.

مطلق ، با بيان اينكه والدين اين كودكان توسط كارشناسان بهداشت در زمينه حفظ سلامت كودكانشان مورد مشاوره و آموزش قرار مي‌گيرند، ادامه‌داد:
اجراي اين طرح باعث ارتقاي عملكرد جامعه و خانواده، سيستم بهداشتي در شناخت بيماريها و كاهش درصد معلوليتهاي قابل پيشگيري، كاهش اختلال تغذيه و رشد كودك و كاهش بيماريهاي مزمن در زمان نوزادي و كودكي مي‌شود.

به گفته وي، طرح غربالگري كودك سالم در بسياري از كشورهاي پيشرفته همچون انگليس و آلمان اجرا شده‌است و نتايج اين طرح در اين كشورها حاكي از آن است كه طرح غربالگري كودك سالم ، باعث شده هوش كودكان مورد سنجش ‪۱۵‬ درصد افزايش يابد.

مطلق، تصريح كرد: به ازاي هر ريال سرمايه‌گذاري در سلامت كودك هفت ريال بازگشت سرمايه خواهيم داشت.

وي، در پايان افزود: پس از اتمام اجراي طرح غربالگري كودك سالم ، براي نوزادان و كودكان از بدو تولد تا هشت ساله شناسنامه كودك صادر مي‌شود.
     
  
زن

 
پيرمرد افغاني در غم از دست دادن همسرش سنگ مي‌خورد

يك پيرمرد افغاني از ‪ ۱۴‬سال قبل، پس از آنكه همسرش را بر اثر يك بيماري ناشناخته از دست داد و نتوانست بار اين غم را تحمل كند، براي فرونشاندن اندوهش به خوردن سنگ روي آورد.

به گزارش روز چهارشنبه شبكه خبري بي‌بي‌سي، "صوفي عبدالرزاق" پيرمرد ‪۶۲‬ ساله ساكن ولايت "سمنگان" در افغانستان مي‌گويد كه روزانه حداقل يك كيلوگرم سنگ آهكي را به همراه آب به جاي غذا مي‌خورد.

عبدالرزاق گفت كه سنگ خوري را زماني آغاز كرد كه همسر خود را بر اثر يك بيماري ناشناخته حدود ‪ ۱۴‬سال پيش از دست داد.

او مي‌گويد كه همسرش را خيلي دوست داشت و از او چهار فرزند دارد.

عبدالرزاق افزود: هيچ فكر نمي‌كردم زنم كه از من جوانتر بود، اين قدر زود بميرد و هنوز هم از مرگش رنج مي‌برم.

اين پيرمرد افغاني پس از مرگ همسر محبوبش، حاضر نشد با كس ديگري ازدواج كند و از آن پس به بزرگ كردن فرزندانش پرداخت.

به گزارش بي‌بي‌سي، اين شهروند ولايت سمنگان در مقابل دوربين خبرنگاران هم شروع به جويدن و خوردن سنگ كرد كه در هنگام انجام اين كار، تمام بدنش مي‌لرزيد.

با اين حال وي مي‌گويد كه خوردن سنگ برايش اصلا ناراحت‌كننده نيست و هيچ بيماري را سبب نشده است.

وي گفت: "من به لطف خداوند كريم و رحيم اين كار را مي‌كنم و برايم عادت شده است."
پزشكان محلي خيلي سعي كرده‌اند عبدالرزاق را از سنگ خوردن بازدارند.

دكتر "رئوف" استاد دانشگاه بلخ مي‌گويد: خوردن سنگ، مو، ناخن و ديگر اشيا موجود در محيط از يك نوع ناراحتي رواني و عصبي ناشي مي‌شود.

به گفته اين پزشك افغان، خوردن سنگ به مقادير متفاوت ناراحتي‌هاي جسمي را بوجود مي‌آورد و اولين ضرر سنگ خوردن، پيدا شدن مشكلات در سيستم هاضمه انسانها است و مجراهاي موجود در عضويت نيز با انسداد روبه‌رو مي‌شود، التهاب مزمن معده به وجود مي‌آيد و جدارهاي معده نيز زخم برمي‌دارد." اين پيرمرد افغان در پايان گفت كه چند بار دلش مي‌خواسته از خوردن سنگ دست بكشد، اما نتوانسته به تنهايي اين عادت را ترك كند.
     
  
زن

 
لقاح خارج رحمی موثر درناباروری زنان

در تحقیقی علمی مشخص شد که ژن گیرنده استروژن در درمان زنان نابارور به روش لقاح خارج رحمی موثر است .
متخصص ژنتیک مرکز تحقیقات درمانی ناباروری یزد تصریح کرد: این تحقیق نشان داد که حاملگی به روش یا لقاح خارج رحمی به طور معمول در 25 درصد زنان نابارور اتفاق می‌افتد.

این متخصص ژنتیک افزود: درمان به این روش در زنان ناباروری که دارای شکل طبیعی ژن گیرنده استروژن آلفا هستند تا 33 درصد موثر بوده ولی درزنان نابارور با شکل غیر طبیعی ژن گیرنده 22 درصد موثر است.

وی خاطرنشان کرد: درمان خانم‌های ناباروری که ژن گیرنده استروژن طبیعی‌دارند بهتر از خانم‌هایی است که ژن آنها غیر طبیعی است و در نتیجه می‌توان پروتکل درمانی خانم‌های نابارور را بر اساس پلی مورفیسم ژن گیرنده استروژن‌تنظیم کرد تا نتیجه درمانی بهتری حاصل شود.

وی افزود: استروژن یکی از دو هورمون استروییدی جنسی است که از تخمدان خانم‌ها ترشح می‌شود و نقش حیاتی در باروری‌, حفظ حاملگی و رشد و نمو جنین دارد و به طور کلی جنبه‌های مختلف تولید مثل در خانم‌ها وابسته به عملکرد استروژن است .
     
  
زن

 
واقعي كردن تعرفه خدمات پزشكي از اقدامات مهم سازمان نظام پزشكي است

خبرگزاري فارس: معاون نظارت و برنامه‌ريزي سازمان نظام پزشكي گفت: حركت در جهت واقعي كردن تعرفه خدمات پزشكي و تعيين حداقل دستمزد پزشكان در شوراي عالي نظام پزشكي، دو اقدام جدي اين سازمان بوده است.


به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي سازمان نظام پزشكي، برنامه‌ها و اقدامات سازمان نظام پزشكي كل كشور براي ايجاد اشتغال، افزايش درآمد و جلوگيري از روي آوردن پزشكان به فعاليت‌ها و كارهاي غير پزشكي تشريح شد.
احمد‌رضا جمشيدي با بيان اينكه روي آوردن به فعاليت‌هاي غيرپزشكي عمدتا در ميان پزشكان عمومي ديده مي‌شود، گفت: افزايش تعداد پزشكان در سالهاي اخير، محدود بودن فرصت و امكان ارتقاء و اخذ تخصص و كاهش درآمد، عوامل اصلي روي آوردن پزشكان به فعاليت‌هاي غير پزشكي است.
وي افزود: فقدان بازار كار كافي، وجود تعرفه‌هاي غيرواقعي خدمات پزشكي در كشور و عدم رغبت سازمان‌هاي بيمه‌گر براي عقد قرارداد با پزشكان جوان، عوامل اصلي كاهش درآمد پزشكان است، به گونه‌اي كه گاهي اوقات اين درآمدها حتي به زيرخط فقر هم مي‌رسد.
جمشيدي خاطرنشان كرد: اين قبيل از پزشكان براي تامين درآمد و معيشت خود ناچارند يا راه خروج از كشور را در پيش بگيرند كه به فرار مغزها منجر مي‌شود و يا اينكه مجبورند علي‌رغم ميل باطني خود به فعاليت‌هاي غيرپزشكي و غيرتخصصي روي آورند.
وي گفت: ما بر اساس قانون جديد سازمان نظام پزشكي كه مصوب مجلس شوراي اسلامي است، اقدام به تعيين تعرفه‌هاي خدمات پزشكي بخش خصوصي كرديم، اما متاسفانه شاهد آن هستيم كه سازمان‌هاي بيمه‌گر در برابر آن از خود مقاومت نشان داده و حاضر نيستند بر اساس اين تعرفه‌ها عمل كنند.
جمشيدي نگاه به موضوع درمان از نگاه اقتصاد درمان، را راهكار اصلي و مهم براي غلبه بر مشكل بيكاري و كمبود درآمد جامعه پزشكي عنوان كرد و خاطرنشان كرد: در صورت تحقق چنين نگاهي، هزينه‌هاي درمان مردم از سوي سازمان‌هاي بيمه‌گر پرداخت خواهد شد، اين سازمان‌ها حضور قوي و جدي‌تري در صحنه درمان خواهند داشت و علاوه بر تامين منافع مردم حقوق پزشكان نيز تامين خواهد شد.
معاون نظارت و برنامه‌ريزي سازمان نظام پزشكي همچنين از مذاكره با مراكزي كه از ظرفيت استخدام پزشكان برخوردار هستند به عنوان اقدام ديگر اين سازمان براي حل مشكل اشتغال اعضاء خود ياد كرد.
وي در خصوص اعزام پزشكان براي خدمت به مناطق محروم گفت: اين اقدام كه از سوي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي صورت مي‌گيرد كار درستي است اما طريق اولي آن است كه حداقل رفاه و امكانات براي پزشكان فعال در مناطق محروم تامين گردد و اين وظيفه سازمان‌هاي دولتي است كه وقتي اين پزشكان را جذب مي‌كنند حداقل امكانات رفاهي را نيز براي ايشان فراهم كنند.
     
  
زن

 
فعاليت انجمن خيريه حمايت از بيماران ديابتي در آذربايجان‌‏شرقي آغاز شد

انجمن خيريه حمايت از بيماران ديابتي در آذربايجان‌‏شرقي فعاليت خود را آغاز كرد.
به گزارش ايلنا، با گشايش و تشكيل اين انجمن در تبريز بيماران ديابتي پس از عضويت در آن بطور رايگان تحت كنترل منظم پزشكي قرار گرفته و از خدمات مشاوره‌‏اي بهره‌‏مند مي‌‏شوند.
مديرعامل انجمن حمايت از بيماران ديابتي كشور در مراسم گشايش دفتر تبريز گفت: «از طريق اين دفتر علاوه بر شناسايي و غربال بيماران ديابتي و ارايه آموزش‌‏هاي لازم به آنان براي اين بيماران شناسنامه ويژه‌‏اي صادر شده و تحت حمايت درماني و توانبخشي قرارمي‌‏گيرد.»
«شكور اميدي» همچنين از تاسيس فروشگاه‌‏هاي ديابتي در كشور براي تامين غذاي مورد نياز بيماران ديابتي خبر داد و گفت:«10 درصد جمعيت ايران ديابت دارند و به همين نسبت حدودا 370 هزار نفر نيز در استان آذربايجان شرقي ديابتي بوده و 70 درصد بيماران نيز خود نمي‌‏دانند كه مبتلا به ديابت هستند.»
وي گفت: «انجمن، ديابتي‌‏ها را شناسايي مي‌‏كند و ما سعي داريم بيمارن با عضويت در آن از امكانات و حمايت‌‏هاي لازم برخوردار شوند و ويزيت و آموزش‌‏هاي رايگان دريافت كنند.»
اميدي با اشاره به ضرروت پرداخت وام قرض‌‏الحسنه براي بيماران بي‌‏بضاعت، افزود: «دانشجويان ديابتي از 25 درصد تخفيف شهريه دانشگاه آزاد اسلامي برخوردار هستند.»
     
  
صفحه  صفحه 33 از 57:  « پیشین  1  ...  32  33  34  ...  56  57  پسین » 
علم و دانش

مطالب پزشکی (آرشیو شماره ۲)


این تاپیک بسته شده. شما نمیتوانید چیزی در اینجا ارسال نمائید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA