انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
علم و دانش
  
صفحه  صفحه 34 از 57:  « پیشین  1  ...  33  34  35  ...  56  57  پسین »

مطالب پزشکی (آرشیو شماره ۲)


زن

 
افزايش شمار دختران در دانشگاه‌‏ها، يك بيماري اجتماعي است

تهران- خبرگزاري كار ايران

عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس‌‏هفتم، افزايش شمار دختران در دانشگاه‌‏ها به نسبت پسران را يك بيماري اجتماعي و داراي پيامدهاي منفي خواند و گفت: دختران به دليل نبود موقعيت‌‏هاي ازدواج چاره‌‏اي جز ورود به دانشگاه و وقت‌‏گذراني به شكل موجود ندارند.
شهريار مشيري، نماينده بندرعباس در مجلس‌‏هفتم، در گفت وگو با خبرنگار پارلماني" ايلنا" با رد ادعاي برخي مسوولان مبني بر دستاورد خواندن افزايش شمار دختران در دانشگاه‌‏ها نسبت به پسران گفت: چطور كشورهاي اروپايي كه از ما پيشرفته‌‏تر هستند، شاهد پديده افزايش شمار دختران در زمينه تحصيلات عالي نسبت به پسران نيستند؟!
وي افزود: متاسفانه ما هميشه آمارهاي غلط خود را به حساب حسن خود مي‌‏گذاريم، در صورتي كه حسن نيست.
عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس‌‏هفتم، با اشاره به علل اين پديده در دانشگاههاي ايران گفت: از آنجا كه در ايران انگيزه ازدواج از بين رفته است، دختران چاره‌‏اي جز رفتن به دانشگاه ندارند.
وي افزود: در قديم دختران ايراني در سنين جواني اقدام به ازدواج مي‌‏كردند، لذا شماري از گردونه ورود به دانشگاه خارج مي‌‏شدند ولي امروزه ديگر اين اتفاق نمي‌‏افتد.
مشيري ادامه داد: در حقيقت بحث افزايش دختران در دانشگاه‌‏ها به نسبت پسران، يك دستاورد براي نظام ما محسوب نمي‌‏شود بلكه يك بيماري اجتماعي است.
وي افزود: وقتي پسران ما عاطل و باطل در جامعه رها شده و كار ندارند، ديگر تمايلي هم به ازدواج ندارند و در حقيقت دختران جامعه ايران به اين ترتيب با هجوم به دانشگاه‌‏ها، وقت مي‌‏گذرانند!!
عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس هفتم ادامه داد: همچنين بايد ديد آيا با توجه به اين همه تربيت نيروي دانشگاهي، ما بازار كار براي جذب اينها داريم يا خير؟
مشيري، با ابراز نگراني از پيامدهاي منفي افزايش شمار دختران به نسبت پسران در دانشگاه‌‏ها گفت: متاسفانه اين پديده ناهنجار به همين جا ختم نمي‌‏شود و قطعا در آينده نيز اثرات منفي خود را در جامعه خواهد گذاشت.
وي افزود: قطعا دختران با تحصيلات دانشگاهي تن به ازدواج با پسراني با تحصيلات ديپلم و پايين‌‏تر از خود نمي‌‏دهند و روال ازدواج‌‏ها نيز به اين ترتيب به هم مي‌‏خورد.
     
  
زن

 
تولد نوزاد دو ماه پس از مرگ مغزي مادر


پزشكان بيمارستاني در ميلان ايتاليا اعلام كردند زن بارداري را كه دچار مرگ مغزي شده و به مدت بيش از دو ماه بطور مصنوعي زنده نگهداشته شده بود سرانجام فرزند خود را بدنيا آورد.

چند ساعت پس از تولد نوزاد، دستگاهي كه به ادامه حيات اين زن ‪۳۸‬ ساله كمك مي‌كرد خاموش شد.

به گزارش پايگاه اينترنتي آسوشيتدپرس، اين دختر نوزاد كه دو ماه قبل از پايان بارداري بدنيا آمده است حدود ‪ ۶۷۰‬گرم وزن دارد و نام مادر وي براي او انتخاب شده است.

پزشكان پس از آنكه فشار خون مادر ناگهان افت كرد و ضربان قلب جنين غيرعادي شد تصميم به انجام عمل سزارين گرفتند.

اين زن در اثر پارگي آنوريسم مغزي در ماه مارس در اين بيمارستان بستري شد و بلافاصله پس از آن مرگ مغزي او تاييد شد. وي مدت ‪ ۷۸‬روز با كمك دستگاه در بيمارستان نگهداري شده است.

كليه‌ها ، قرنيه و كبد اين زن براي پيوند به بيماران نيازمند اهدا شد.
     
  
زن

 
كولپورافي در بهبود مشكلات جنسي موثر اما در رضايتمندي جنسي بي‌تاثير است

تهران، خبرگزاري جمهوري اسلامي

بر اساس نتايج يك بررسي در فصلنامه علمي پژوهشي باروري و ناباروري پژوهشكده ابن سينا در اين بررسي طي سه ماه پس از جراحي "كولپورافي" مشكلات جنسي بيماران تحت مطالعه بهبود يافت اما رضايتمندي جنسي بعد از جراحي تغييري نداشت.

در آخرين شماره فصلنامه علمي پژوهشي باروري و ناباروري پژوهشكده ابن سينا نتايج بررسي تاثير عملكرد كولپورافي بر رضايتمندي جنسي زنان مبتلا به افتادگي‌هاي لگني مراجعه‌كننده به بيمارستانهاي آموزشي دانشگاه علوم پزشكي تبريز در سال ‪ ۱۳۸۲‬ارايه شد.

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومي پژوهشكده ابن سينا (مركز تحقيقاتي بيوتكنولوژي توليد مثل ،آنتي بادي منوكلونال،نانو تكنولوژي زيستي) نتايج اين بررسي در بخشي از فصلنامه باروري و ناباروي تحت عنوان "بررسي تاثير عمل كولپورافي (ترميم كانال واژن) بر رضايتمندي جنسي زنان" ارايه شده است.

اين مطالعه با توجه به شيوع بالاي عدم رضايت جنسي در زنان ،بدنبال مكشلات جنسي و رواني از جمله شلي عضلات كف لگن كه سبب اختلال عملكرد ارگان هاي لگني و عدم رضايتمندي جنسي زوجين مي‌شود و همچنين بررسي تاثير استفاده از عمل كولپورافي جهت درمان آن و تناقضات موجود در مورد تاثير اين روش درماني در اصلاح افتادگي‌هاي لگن و بهبود مكشلات جنسي زنان انجام شد.

در اين مطالعه فقط ‪ ۳‬ماه پس از جراحي ،نمونه‌ها بررسي شد و به طور قطع نتايج اين مطالعه تنها اثر اين مداخله را ‪ ۳‬ماه پس از عمل جراحي نشان مي‌دهد و براي رسيدن به نتيجه دقيق ادامه مطالعه ‪ ۶‬و‪ ۱۲‬ماه بعد از جراحي توصيه مي‌شود.

به نظر مي‌رسد افزايش طول مدت پيگيري نمونه‌ها و داشتن گروه شاهد از زناني كه مبتلا به افتادگي ارگان‌هاي لگني مي‌باشند نتايج روشنتري را به دست مي‌دهد.

يكي از بزرگترين مسايلي كه بيش از هر چيز زندگي فردي و اجتماعي انسان را تحت تاثير قرار مي‌دهد ،تمايلات جنسي است و ارضاي اين تمايلات به نحو مطلوب در تكوين شخصيت انساني نقشي قاطع داشته و از سوي ديگر بي توجهي طولاني مدت به غريزه جنسي موجب بسياري از آشفتگي‌هاي رواني و ناسازگاري‌هاي زناشويي مي‌شود.

سالها بي‌توجهي به غريزه جنسي در انسان عوارض جبران ناپذيري در روابط اجتماعي و زناشويي افراد به جاي گذاشته و بنيان خانواده‌ها را فروريخته است لذا بررسي رضايت جنسي در افراد جامعه جهت ارتقاي بهداشت جنسي ضروري مي‌باشد.
     
  
زن

 
كرم‌هاي ضد آفتاب توازن هورمون‌هاي تيروييد را برهم مي‌زنند

تهران، خبرگزاري جمهوري اسلامي

تاثير بالقوه كرم‌هاي ضد آفتاب در برهم زدن توازن هورمون‌هاي تيروييد نگرانيهايي را پديد آورده است.

به گزارش پايگاه اينترنتي بي‌بي‌سي نيوز، محققان آلماني متوجه افزايش ميزان هورمون‌هاي تحريك‌كننده تيروييد و پركاري تيروييد در موش‌هايي شدند كه در معرض ماده شيميايي ‪ 4MBC‬موجود در لوسيون‌هاي ضد آفتاب قرار گرفته بودند.

كار غده تيروييد كه در ناحيه گردن قرار دارد ترشح هورمون‌هايي براي تنظيم سوخت و ساز بدن است.

اگر ميزان ترشح هورمون‌هاي تيروئيد تغيير كند مي‌تواند موجب بيحالي شود. اما محققان مي‌گويند در مورد انسانها بايد تحقيقات بيشتري در اين زمينه انجام شود.

ماده شيميايي ديگري به نام "بنزوفنون ‪"۲‬ ‪ benzophenone 2‬نيز سطح هورمونهاي تيروييد را تغيير مي‌دهد، اما در اين مطالعه ديده شد ساير مواد شيميايي موجود در لوسين‌هاي ضد آفتاب اين تاثير را از بين مي‌برد.

پروفسور "جوزف كوهرله" محقق برجسته اين مطالعه ، قطع مصرف كرم‌هاي ضد آفتاب را توصيه مي‌كند، و مي‌گويد بهتر است افراد كمتر در معرض تابش مستقيم نور خورشيد قرار گيرند.

تغيير در ميزان هورمونهاي تيروييد از هر ‪ ۵۰‬تن يكي را دچار مي‌كند كه بيشتر آنها را زنان تشكيل مي‌دهند.

"جوزف كوهرله " گفت: براي بررسي اين يافته‌ها به تحقيقات بيشتري نياز است.

يافته‌هاي اين مطالعه در كنگره اروپايي غدد درون ريز ارائه شد.

كوهرله افزود مطالعات اوليه نشان داده است مواد شيميايي موجود در كرم هاي ضد آفتاب كه پرتوهاي فرابنفش را جذب مي‌كنند بر روي حيوانات تاثير مي‌گذارند. بنابراين لازم است قبل از هرگونه نتيجه‌گيري در مورد تاثير اين كرم‌ها بر روي انسان‌ها، مطالعات بيشتري انجام شود.

از طرف ديگر كرم‌هاي ضد آفتاب در محافظت از پوست در برابر ابتلا به سرطان نيز تاثير مفيدي دارند.

دكتر "پراكاش آبراهام" از انجمن تيروييد انگليس اين يافته‌ها را جالب توجه خواند و افزود مردم نبايد مصرف كرم‌هاي ضد آفتاب را قطع كنند.
     
  
زن

 
رژيم‌هاي لاغري نامناسب سبب بروز آسيب‌هاي جبران ناپذير به قلب مي‌شود

تهران بزرگ، خبرگزاري جمهوري اسلامي

رييس هيات مديره جامعه پزشكان متخصص داخلي گفت: رژيم‌هاي لاغري نامناسب سبب بروز آسيب‌هاي جبران ناپذير به قلب مي‌شود.

دكتر " ايرج خسرونيا " روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا مركز استان‌تهران افزود: حذف مصرف ضروري‌ترين ريزمغذي‌ها (اسيدهاي‌آمينه)،كالري‌هاي مورد نياز بدن، پروتئين‌هاي لازم و چربي از رژيم غذايي در قالب رژيم لاغري و براي يك مدت طولاني، آسيب‌هاي جبران ناپذيري را به اعضاي اصلي بدن همچون قلب، مغز و كبد وارد مي‌كند.

وي اظهار داشت: بروز ناراحتي‌هاي قلبي، نارسايي قلب، ابتلا به بيماري سيروز كبدي (تنبلي كبد) و اختلال‌هاي عضلاني از جمله عوارض جبران ناپذير رژيم‌هاي لاغري نامناسب است.

وي افزود: از آنجا كه مواد قندي اضافي، مصرف چربي و نشاسته بيش از حد بروز چاقي را به دنبال دارد براي پيشگيري از ابتلا به اين عارضه بايد از مصرف برنج، نان، چربي و مواد قندي در رژيم غذايي كاسته و مصرف پروتئين‌هاي ضروري را افزايش داد.

خسرونيا گفت: بهترين راه كاهش وزن مصرف انرژي‌هاي بدست آمده از طريق ورزش است چرا كه ورزش ضمن تقويت عضلات، سبب رسيدن مقدار كالري لازم از طريق سوخت و ساز به تمام اعضاي بدن مي‌شود.

وي، با اشاره به استفاده از رژيم‌هاي لاغري براي كاهش وزن در افراد چاق افزود: رژيم‌هاي لاغري در افراد چاق بايد به گونه‌اي تنظيم شود كه بدن ضمن تامين انرژي مورد نياز خود از الكتروليت‌هاي كافي (سديم،فسفر،كلسيم،منيزيم و پتاسيم ) نيز استفاده كند.

وي يادآور شد: كمبود مواد معدني مورد نياز بدن در طولاني مدت سبب نرمي استخوان‌ها و ابتلا به بيماري پوكي استخوان مي‌شود.
     
  
زن

 
داروي جديد از كاهش بينايي ناشي از ديابت جلوگيري مي‌كند

تهران،خبرگزاري جمهوري اسلامي

نتايج دو مطالعه باليني نشان مي‌دهد داروي آزمايشي جديد ساخت شركت الي ليلي از كاهش بينايي ناشي از ديابت جلوگيري مي‌كند.

به گزارش پايگاه اينترنتي رويترز، داروي ‪ ruboxistaurin‬كه درصورت تاييد با نام تجاري ‪ Arxxant‬عرضه خواهد شد در مقايسه با دارونما خطر كاهش بينايي را تا ‪ ۴۱‬درصد كاهش مي‌دهد.

دكتر ليويد پل آيلو در نشست علمي انجمن ديابت آمريكا اين شيوه را كاملا جديد خواند كه روند كاهش بينايي را كند مي‌كند.

بسياري از مردم از بينايي بيشتر از مرگ مي‌هراسند و اين دارو امكان پيشگيري يا به تاخير انداختن نابينايي ناشي از ديابت را افزايش مي‌دهد.

اگر اين دارو تاييد شود اولين دارويي است كه خطر بروز نابينايي در اثر رتينوپاتي ديابت را كاهش مي‌دهد. درحال حاضر براي درمان اين بيماري كه در ديابتي‌ها شايع است از درمانهاي ليزري استفاده مي‌شود.

براساس اين يافته‌ها از دست دادن بينايي در ‪ ۶/۱‬درصد از بيماراني كه با داروي جديد درمان شدند بروز كرد اين ميزان در بيماراني كه دارونما دريافت كردند ‪ ۱۰/۲‬درصد بود.

با آنكه اين دارو از كاهش بينايي در مبتلايان به رتينوپاتي ديابتي غيرتكثيري جلوگيري كرد، اما از پيشرفت بيماري به مرحله جدي‌تر پيشگيري نكرد.

اين دو تحقيق در مدت سه سال بر روي ‪ ۸۱۳‬بيمار كه ‪ ۳۲‬ميليگرم ‪ ruboxitaurin‬يا دارونما دريافت كردند انجام شد
     
  
زن

 
سرطان روده بزرگ با بيماري عروق كرونر قلب ارتباط دارد

تهران، خبرگزاري جمهوري اسلامي

محققان هنگ كنگي ادعا مي‌كنند ارتباط نيرومندي را بين سرطان روده بزرگ و بيماري عروق كرونر قلب كه مهمترين علل مرگ و مير در اين منطقه است كشف كرده‌اند.

به گزارش خبرگزاري فرانسه از هنگ كنگ، محققان دانشكده پزشكي دانشگاه هنگ كنگ با انجام مطالعه‌اي دريافتند احتمال بروز سرطان روده بزرگ يا پوليپ در مبتلايان به بيماري عروق كرونر ‪ ۳۰/۳‬درصد است در حالي كه اين احتمال در مورد افرادي كه به بيماري عروق كرونر مبتلا نيستند ‪ ۱۹‬درصد است.

در اين مطالعه محققان پرونده پزشكي ‪ ۱۳۸۲‬بيمار مبتلا به سرطان روده بزرگ و راست روده را در فاصله زماني سال‌هاي ‪ ۱۹۹۷‬تا ‪ ،۲۰۰۰‬بررسي كردند.

در اين مطالعه مشخص شد مبتلايان به بيماري عروق كرونر قلب با افزايش خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ روبرو هستند.

بنابراين غربالگري از طريق كولونوسكوپي در اين بيماران به تشخيص سرطان روده بزرگ و راست روده كه گاهي بدون نشانه است كمك مي‌كند.

در هنگ كنگ از هر هزار نفر حدود ‪ ۴‬نفر بر اثر ابتلا به بيماري‌هاي عروقي جان خود را از دست مي‌دهند. اين در حالي است كه هر سال ‪ ۳۰۰۰‬مورد جديد سرطان روده بزرگ و راست روده در اين منطقه ثبت مي‌شود كه نيمي از آنها جان مي‌سپارند.
     
  
زن

 
از هر يكصدهزار تهراني ‪ ۱۰۰‬نفر به سرطان مبتلا هستند



يك استاد دانشگاه در رشته اپيدميولوژي(همه گيرشناسي)، گفت: از هر ‪۱۰۰‬ هزار نفر جمعيت شهر تهران، ‪ ۱۰۰‬نفر به انواع مختلف بيماري سرطان مبتلا هستند.

دكتر سيد"عليرضا موسوي جراحي" روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ايرنا مركز استان تهران افزود: هرساله به همين ميزان بيمار سرطاني جديد شناسايي و برشمار بيماران سرطاني تهران افزوده مي‌شود.

وي اظهار داشت: آمارهاي مربوط به سرطان در تهران به اين دليل جمع‌آوري و تهيه شده‌است تااگر زماني ميزان بروز سرطان در يكي از مناطق تهران بيشتر شد، علت آن به سرعت مشخص شود.

موسوي گفت: مطالعه انجام شده روي سرطان‌هاي كودكان در سطح شهر تهران نشان مي‌دهد كه آلودگي‌هاي هواي تهران به نحوي در ابتلاي كودكان تهراني به بيماري سرطان نقش دارد.

اين استاد دانشگاه تاكيد كرد: مسوولان و مردم ضمن تلاش براي مصون نگاه داشتن جامعه از خطرات آلودگي‌هاي زيستي و كنترل عوامل خطر، بايد موازين ايمني و بهداشت محيط زيست را بدقت رعايت كنند.

وي تصريح كرد: مطالعات انجام شده همچنين نشان مي‌دهد كه آمار ابتلاي كودكان به بيماري سرطان در مناطق مركزي شهر تهران بيشتر است.

موسوي افزود: انتظار داشتيم كه آمار كل سرطان‌هاي كودكان در تهران بين ‪ ۱۵‬تا‪ ۲۰‬نفر در يك ميليون نفر كودك زير ‪ ۱۵‬سال باشد، اما اين آمارها در مناطق مركزي شهر تهران به طور متوسط به ‪ ۲۵‬تا‪ ۳۰‬نفر مي‌رسد.

وي گفت: با اين حال آمار سرطانهاي كودكان درسطح شهر تهران بطور متوسط در تمام مناطق چيزي در حدود ‪ ۱۷‬كودك در يك ميليون كودك زير ‪ ۱۵‬سال است.

وي در پاسخ به پرسش خبرنگار ايرنا درباره تاثير عوامل زيست محيطي مانند آلودگي هواي تهران در افزايش شمار بيماران سرطاني در بين كودكان تهراني، گفت: سرطان، بيماريي نيست كه يك علت مشخص داشته باشد، چندين عامل از جمله وراثت، تغذيه و... دخيل هستند تا فردي به بيماري سرطان مبتلا شود.

اين استاد دانشگاه، تصريح كرد: عوامل محيطي در سرطان‌هاي كودكان نقش عمده‌اي دارند، چون كودك از لحاظ فيزيولوژيك حساس بوده و ممكن است از مواد غذايي غيربهداشتي استفاده كند.

موسوي اضافه كرد: محيط آلوده، مي‌تواند به عنوان عامل خطري در بروز سرطانها نقش داشته باشد.

به گفته وي، شايعترين سرطان‌ها در ميان مردان تهران سرطان معده با ‪۱۵‬ درصد است، همچنين شايعترين نوع بيماري سرطان در ميان زنان تهران سرطان پستان است كه ‪ ۲۵‬درصد كل سرطان‌هاي زنان را تشكيل مي‌دهد.

وي افزود: بعد از سرطان معده ، شايعترين سرطان بين مردان تهراني، سرطان‌هاي "كلون" و "مري" هستند و سرطان‌هاي خون، غدد لنفاوي و ... از جمله سرطان‌هاي شايع بين زنان شهر تهران هستند، همچنين به‌دليل استفاده از عوامل شيميايي ابتلا به سرطان مثانه در شهر تهران رو به افزايش است.

موسوي خاطرنشان كرد: خانواده‌ها بايد تمامي دستورات بهداشتي درباره يك زندگي سالم و بهداشتي را رعايت كنند، اما نقش عمده را در اين ميان دستگاه هايي كه به نحوي با بهداشت عمومي سروكار دارند، برعهده دارند كه بايد آلودگي‌ها را در سطح جامعه كم كنند.

اين استاد دانشگاه اظهار داشت: هر روزه خودروهاي دودزاي زيادي در سطح خيابانهاي شهر تهران در حال حركت هستند كه با توليد دود زياد ضمن آلوده كردن هوا و محيط زيست، سلامت شهروندان را به خطر مي‌اندازند كه دستگاههاي مسوول و بويژه راهنمايي و رانندگي شهر تهران بايد با وضع مقررات قانوني، مانع حركت اين خودروها شود.

موسوي گفت: اگرچه برخورد با خودروهاي دودزا بر عهده خانواده‌ها نيست، اما هميشه يك سري دستورات بهداشتي وجود دارد كه خانواده‌ها بايد به آنها توجه داشته باشند، از جمله اينكه بايد آب تميز مصرف كنند، در منطقه آلوده زندگي نكنند و اجازه‌ندهند بچه‌ها به اطراف زباله‌ها و بويژه زباله‌هاي صنعتي و بيمارستاني نزديك شوند.
     
  
زن

 
شيوه جديد آزمايش ريه براي كودكان ابداع شد

تهران،خبرگزاري جمهوري اسلامي

دانشمندان موفق به ابداع روش جديدي براي آزمايش دقيق فعاليت ريه در كودكان مبتلا به مشكلات تنفسي شدند.

به گزارش پايگاه اينترنتي بي‌بي‌سي نيوز، كودكان كم سن و سال قادر به انجام شيوه خاص تنفسي كه براي آزمايشهاي متعارف لازم است نيستند.

اما پزشكان بيمارستان گريت اورماند استريت روش جديدي ابداع كرده‌اند كه مشكلات تنفسي را در كودكان زير پنج سال حتي در صورت نداشتن علايم بيماري تشخيص مي‌دهد.

بيماري تنفسي شايعترين بيماري مزمن در كودكان است. ‪ ۳۴‬درصد مراجعه كودكان به پزشكان عمومي و ‪ ۱۵‬درصد پذيرش كودكان در بيمارستانها به علت مشكلات تنفسي است.

اين در حالي است كه پزشكان معمولا براي ارزيابي فعاليت ريه و شدت بيماري در كودكان زير پنج سال مبتلا به مشكلات مزمن تنفسي به معاينه سينه و علايمي كه والدين گزارش مي‌دهند تكيه مي‌كنند.

با ابداع روش ‪ multiple breath washout‬كودك به آرامي درحالي كه به مدت ‪ ۱۰‬تا ‪ ۱۵‬دقيقه درحال تماشاي برنامه ويديويي جذابي است به آرامي در درون ماسكي كه به صورت دارد نفس مي‌كشد.

شواهد روزافزون بيانگر آن است كه بسياري از بيماريهاي تنفسي در بزرگسالان از كودكي شروع مي‌شود.

جانت استاكس و همكارانش از موسسه بهداشت كودك در دانشگاه كالج لندن و بيمارستان گريت اورماند اين شيوه را بر روي ‪ ۴۰‬كودك پيش دبستاني مبتلا به فيبروز كيستي و ‪ ۴۰‬كودك سالم آزمايش كردند.

اين آزمايش بيماري كودكان را در ‪ ۷۳‬درصد از مبتلايان به بيماري فيبروز كيستي تشخيص داد هرچند بسياري از آنها در ساير آزمايشها هيچ علايمي نداشتند و نتيجه آنها طبيعي بود.

هرچند اين آزمايش در كودكان مبتلا به فيبروز كيستي انجام شده است، اما نتايج آن در مورد ساير بيماريهاي ريوي مانند آسم و بيماري مزمن ريوي در كودكاني كه تولد زودرس داشته‌اند قابل كاربرد است.

با اين آزمايش بيماري اوليه ريوي قبل از بروز علايم قابل تشخيص است و اينگونه كودكان قبل از بروز آسيب ريوي غيرقابل بازگشت تحت درمان مناسب قرار مي‌گيرند.

اين شيوه همچنين امكان ارزيابي مداوم فعاليت و رشد ريه را از نوزادي فراهم مي‌كند و اطلاعات ارزشمندي در مورد پيشرفت بيماري ريوي و تاثير انواع مختلف داروها در اوان كودكي فراهم مي‌كند.

ابداع روشهاي بهتر تشخيص و درمان بيماري ريوي در اوان كودكي نه تنها به كودكان مبتلا به اين بيماريها و پرستاران آنها كمك مي‌كند بلكه فوايد آن در دوران بعدي زندگي نيز مشهود است.
     
  
زن

 
دستگاه يونيت ريفراكشن چشم پزشكي در مشهد ساخته شد

دستگاه يونيت ريفراكشن چشم پزشكي و بينايي سنجي توسط يك كارشناس بينايي سنجي در مشهد ساخته شد
مديريت استثنايي سازمان آموزش و پرورش خراسان رضوي روز يكشنبه با گزارش اين خبر مدعي شد اين دستگاه براي نخستين بار در كشور توسط "سيد بهروز ظهوريان" با هدف تسهيل در معاينات چشم پزشكي و بينايي سنجي طراحي و ساخته شد.
بر اساس اين گزارش دستگاه شامل يك بدنه اصلي، بازوهاي نگهدارنده و قطعات الكترونيكي با ربتري نسبي نسبت به نمونه‌هاي داخلي و خارجي است.
اين دستگاه در مدت دو سال و با هزينه ‪ ۳۰‬ميليون ريال ساخته شده و قيمت آن معادل يك سوم نمونه خارجي مي‌باشد.
اين دستگاه توسط ظهوريان با همكاري گروهي چهار نفره متشكل از مهندس الكترونيك، اپتومتريست و تكنسين فني ساخته شده است

============================

تاثير ديابت نوع دو بر ايجاد سنگ كليه


دانشمندان پس از تحقيقات فراوان دريافتند افرادي كه به ديابت نوع دو مبتلا هستند داراي سطح بسيار بالايي از ادرار اسيدي هستند كه اين امر موجب پديد آوردن سنگ كليه مي‌شود.

سنگ كليه رسوبات جامدي است كه از مواد دفعي موجود در ادرار در كليه‌ها شكل مي‌گيرد.

به گزارش پايگاه اينترنتي ايسكانيوز ‪ ،iscanews‬دانشمندان براي انجام تحقيقات خود در مراحل اوليه ويژگي بيوشيميايي ادراري افراد مبتلا به ديابت نوع دوم را با افراد معمولي مقايسه كردند و در مرحله بعد علل بالا بودن سطح اسيد ادرار بيماران مبتلا به ديابت نوع دوم را بررسي كردند و همچنين عامل‌هاي ديگري را كه برخي از مبتلايان به ديابت نوع دوم را از ابتلا به سنگ كليه مصون مي‌دارد تحت بررسي قرار دادند.

محققان در پي آزمايش‌هاي خود متوجه شدند هر چه فردي چاق‌تر باشد، ادرار آن فرد اسيدي‌تر خواهد بود و سنگ كليه بيشتري توليد خواهد كرد.

حدود هجده ميليون آمريكايي به ديابت مبتلا هستند.
     
  
صفحه  صفحه 34 از 57:  « پیشین  1  ...  33  34  35  ...  56  57  پسین » 
علم و دانش

مطالب پزشکی (آرشیو شماره ۲)


این تاپیک بسته شده. شما نمیتوانید چیزی در اینجا ارسال نمائید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA