انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
علم و دانش
  
صفحه  صفحه 35 از 57:  « پیشین  1  ...  34  35  36  ...  56  57  پسین »

مطالب پزشکی (آرشیو شماره ۲)


زن

 
تشكيل شبكه بهداشت جهاني براي پيشگيري از مرگ و مير مادران و نوزادان


گروهي از زنان از سراسر جهان قصد دارند به منظور جلوگيري از مرگ و مير مادران و نوزادان يك شبكه بين‌المللي تشكيل دهند.

خبرگزاري فرانسه از امان، اين زنان از امروز يكشنبه به مدت سه روز در كنفرانسي در اردن گردهم مي‌آيند تا در اين‌باره گفت و گو كنند. برگزار كنندگان اين همايش هدف از اين كنفرانس را يافتن موثرترين راه جلوگيري از مرگ و مير مادران و نوزادان و تضمين دسترسي دختران سراسر جهان به آموزش اعلام كردند.

آنها با انتشار بيانيه‌اي اعلام كردند: "در سراسر جهان هر دقيقه يك مادر در دوران بارداري و يا هنگام وضع حمل جان خود را از دست مي‌دهد. هر ساعت ‪ ۴۵۰‬نوزاد تازه متولد شده جان مي‌سپارد و هر سه ثانيه يك كودك زير پنج سال جان خود را از دست مي‌دهد.

در مجموع بيش از ‪ ۱۱‬ميليون زن و كودك هر سال بنا به دلايلي كه بيشتر آنها قابل پيشگيري است جان خود را از دست مي‌دهند.

علاوه بر اين بيش از ‪ ۱۰۰‬ميليون كودك در سراسر جهان كه بيشتر آنها دختر هستند به مدرسه نمي‌روند.

"رانيا العبدالله" ملكه اردن اين كنفرانس را در سواحل درياي ""مرده" اردن افتتاح مي‌كند و "الن جانسون" رييس‌جمهور ليبريا و "شيرين عبادي" برنده جايزه صلح نوبل، "مادلين آلبرايت" وزير خارجه سابق آمريكا و "مري رابينسون" رييس جمهوري سابق ايرلند در اين كنفرانس كه "بسيج براي اقدام" نام گرفته است شركت مي‌كنند.

هدف از برگزاري اين كنفرانس تشكيل "شبكه جهاني حركت زنان براي حمايت از كودكان" است.

اين شبكه يك "گروه بين‌المللي جديد حمايتي به رياست زنان برجسته سراسر جهان خواهد بود كه به شناسايي، تامين بودجه و حمايت از برنامه‌هايي براي كمك به زنان، دختران و كودكان اختصاص داده شده است.

اين كنفرانس با مشاركت شوراي ملي امور خانواده اردن و صندوق دفاع از كودكان كه يك سازمان غيرانتفاعي مستقر در آمريكا است، در اردن برگزار مي‌شود.
     
  
زن

 
هورمون درماني باعث افزايش بي‌اختياري ادرار مي‌شود

هورمون درماني جايگزين موجب تشديد بي‌اختياري ادراري در زنان يائسه مي‌شود.

به گزارش هفته نامه پزشكي، بر اساس نتايج تحقيقات دانشمندان دانشگاه كاليفرنيا، زنان يائسه‌اي كه پيش از درمان با هورمون درماني جايگزين به بيماري بي‌اختياري ادراري مبتلا نبودند، پس از درمان دچار بي‌اختياري ناشي از فشار و يا بي‌اختياري فوريتي شدند.

اين دانشمندان در طي ‪ ۴‬سال مطالعه بر روي ‪ ۱۲۰۰‬زن يائسه كه تحت درمان با هورمون درماني جايگزين قرار داشتند، دريافتند كه ‪ ۶۴‬درصد از اين زنان دچار بي‌اختياري ادراري هفتگي شدند، اين دانشمندان معتقدند هورمون درماني جايگزين احتمال پيشرفت با تشديد بي‌اختياري ادراري در زنان يائسه را ‪۵۰‬ تا ‪ ۷۰‬درصد افزايش مي‌دهند، ‪ ۴۰‬درصد از زنان يائسه از ابتلا به بي‌اختياري ادراري رنج مي‌برند.

=======================

حذف نان و برنج از رژيم غذايي اشتباه است

يك متخصص تغذيه گفت: خوردن 30 گرم نان معادل 4 قاشق برنج و نصف ليوان ماكاروني در رژيم غذايي فرقي نمي‌كند كه كدام يك را مصرف كنيم.

دكتر بزرگمهر در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان ايسنا اظهار كرد: بعضي افراد وقتي احساس مي‌كنند كه وزنشان بالاست اولين كاري كه مي‌كنند نان و برنج را از غذايشان حذف مي‌كنند و يا همه چيز را به ميزان كم مي‌خورند در حالي كه اقدامات غلطي است و رژيم درماني امري كاملا تخصصي است و بايد تحت نظر متخصص تغذيه و متناسب با شرايط جسمي فرد صورت گيرد.
     
  
زن

 
درمان آلزايمر با بهره‌گيري از خوك‌هاي همتاسازي شده

تهران،خبرگزاري جمهوري اسلامي

دانشمندان دانماركي قصد دارند در تحقيق براي يافتن راه درماني براي بيماري آلزايمر از بچه خوكهاي همتاسازي شده بهره بگيرند.

به گزارش خبرگزاري فرانسه از كپنهاگ، گابور واجتا استاد موسسه علوم كشاورزي دانمارك و سرپرست اين تحقيق مي‌گويد كار را با انتقال بچه خوكهاي همتاسازي شده حامل ژن آلزايمر شروع مي‌كنيم.

در اين تحقيق كه سه محقق چيني نيز شركت دارند با همين شيوه ساير بيماريها نيز بررسي خواهند شد.

در آينده آزمايشهاي مشابهي با ديگر ژنهاي بيماريها انجام خواهد شد.

سه بچه خوك كه روز پنجشنبه بدنيا آمدند اولين حيوانات همتاسازي شده در اسكانديناوي محسوب مي‌شوند. دو بچه خوك با روش جديدي كه واجتا ابداع كرده است همتاسازي شدند.

اين شيوه كم هزينه تر و ساده تر از روشهاي كنوني است كه از زمان تولد دالي اولين گوسفند همتاسازي شده مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

روش جديد شامل كاشت سلولهاي بالغ در بدن جنين براي توليد يك نسخه نظير آن است.

واجتا بر كار اولين همتاسازي يك حيوان در آفريقا نظارت داشت. اين گوساله در سال ‪ ۲۰۰۳‬در پرتوريا متولد شد.

دانشمندان دانماركي اخيرا به تحقيقات همتاسازي پرداخته‌اند. همتاسازي تا پاييز سال گذشته در اين كشور ممنوع بود.
     
  
زن

 
درمان بي‌اختياري ادرار با سلول‌هاي بنيادي ماهيچه‌اي

محققان با استفاده از سلول‌هاي بنيادي چند قوه‌اي يافت شده در ماهيچه‌هاي بدن انسان موفق به درمان بي‌اختياري ادرار در حيوانات شدند.

به گزارش سايت اختصاصي دانشگاه پيتس برگ ‪ ،Pittsburgh‬بر اساس نظريات ارايه شده توسط پژوهشگران نوعي نقصان در ماهيچه‌هاي مثانه حيوانات مورد آزمايش قرار گرفته، سبب بروز بي‌اختياري ادرار در آنان مي‌شود.

اين ماهيچه‌ها "پريورثال" ‪ Periurethral‬نام دارند كه با استفاده از پيوند اين سلول‌هاي بنيادي به راحتي مي‌توان با اين معضل مقابله كرد.

اما اصل اين آزمايشات در اين است كه دانشمندان قصد دارند از آزمايش اين نوع سلول‌ها در درمان بي‌اختياري ادراري در حيوانات به درمان و استفاده و پيوند سلول‌هاي بنيادي ماهيچه‌اي سالم از يك انسان به انسان ديگر سود ببرند و اين به دليل وجود ‪ ۱۳‬ميليون نفر مبتلا به اين بيماري است كه با نتيجه دادن اين روش بيماري بي‌اختياري ادراري درمان خواهد شد

===============================

ديسك كمر مصنوعي

نخستين بار در اروپا يك پزشك ايراني موفق شد ديسك كمر مصنوعي را در ستون فقرات يك بيمار جاگذاري كند .

پرفسور نعمتي پزشك ايراني مقيم آلمان گفت : پيش از اين در عمل هاي ديسك يك قطعه استخوان از ناحيه لگن به جاي ديسك آسيب ديده بين مهره قرار داده مي شد كه اين عمل موجب مي شد حركت ستون فقرات حركت طبيعي خود را از دست بدهد و بيمار ماهها به دردهاي موضعي دچار شود.

وي افزود: در روش جديد يك يك گلوله به شكل دايره با دو نوار از جنس تيتان در بالا و پايين آن , به جاي مهره آسيب ديده كار گذاشته مي شود كه در واقع كار ديسك طبيعي را انجام مي دهد.

وي افزود: اين عمل را 2 ماه ديگر اين عمل را در ايران نيز انجام خواهد داد .
     
  
زن

 
تصورات نادرست درباره الكل

جام جم آنلاين: انگليسي ها براي پنهان كردن اين واقعيت كه از افسردگي رنج مي برند به مشروبات الكلي پناه مي برند.
به گزارش گاردين به نقل از گزارش بنياد بهداشت رواني ، افزايش نسبت افراد الكلي نسبت مصرف الكل در 50 سال گذشته به دو برابر افزايش يافته نشان اين است كه اين مردم مي كوشند شخصا ناراحتي هاي روحي ، رواني خود را برطرف كنند در حالي كه با اين كار ناخواسته مشكلات خود را تشديد مي كنند.
تحقيق انجام شده براي بنياد فوق نشان مي دهد يك دهم مردم انگليس حدود پنج ميليون نفر هر روز مشروب الكلي مي خورند. همين نسبت مردم مي گويند اين كار را مي كنند تا از احساس اضطراب و افسردگي خود كم كنند و قطع مصرف الكل براي آنان خيلي سخت است.
اين تحقيق همچنين نشان مي دهد برخلاف تصور، فقط 3 درصد از جمعيت 18 تا 34 ساله انگليسي مشروب الكلي مي نوشند در حالي كه اين نسبت براي افراد بالاي 55 ساله 15 درصد است.
براساس اين تحقيق احتمال اين كه افراد داراي اختلالات روحي رواني دائم الخمر باشند دو برابر مردم عادي است.
70 درصد مرداني كه خود را مي كشند پيش از اين كار مشروب الكلي خورده اند.
تحقيق فوق نشان مي دهد 40 درصد افراد به الكل رو مي آورند تا كمتر احساس اضطراب كنند، 26 درصد براي اين كه از افسردگي خلاص شوند و 30 درصد براي اين كه مشكلات خود را فراموش كنند.
حدود 88 درصد از بيش از هزار نفري كه از آنان نظرسنجي شد گفتند ترك كامل الكل براي آنان دشوار است.
آمار دولت انگليس نشان مي دهد 38 درصد مردان و 16 درصد زنان اين كشور بيشتر از ميزان توصيه شده(!؟) الكل مصرف مي كنند و 1.1 ميليون نفر در انگليس وابسته به الكل (دائم الخمر) هستند.
اندرو مك كولوك ، رئيس بنياد بهداشت رواني انگليس گفت : مردم براي اين مشروب الكلي مي خورند تا با مشكلات روحي و رواني و موقعيت كه نمي توانند با آنها كنار بيايند غلبه كنند و از اضطراب و افسردگي خلاص شوند.
گاردين مي افزايد: اما استفاده از الكل براي از بين بردن اضطراب و نگراني موثر واقع نمي شود زيرا الكل مي تواند اعصاب انتقالي را كه مغز به آنها نياز دارد تا از اضطراب افكار نگراني آور خلاص شود، ضعيف كند. به اين دليل است كه بسياري از مردم پس از بدمستي بشدت احساس اضطراب و نگراني مي كنند.
اين گزارش در هفته ملي افسردگي در انگليس انتشار يافت.
     
  
زن

 
خوردن آب كافي سالم در طول سفر از بروز بيماري يبوست جلوگيري مي‌كند

به‌گفته كارشناس تغذيه مركزبهداشت استان قزوين،خوردن آب كافي سالم در طول سفر از بروز بيماري سفر "يبوست" جلوگيري مي‌كند.

"شادي منجم" روز شنبه در گفت و گو باايرنا به‌مسافران توصيه كردكه در طول سفرحتي اگر تشنه نيستند آب بنوشند،زيرا مشغوليتها و تفريحات گوناگون آنان را از نوشيدن آب كافي غافل مي‌كند.

وي خاطرنشان ساخت : غير از مصرف آب استفاده از خشكبارها نظير انجير خشك آلوي خشك و قيصي به تنظيم فعاليت گوارش كمك مي‌كند.

به‌گفته"منجم" چاي همان قدر كه در رفع عطش موثر است،ادار آور نيز مي‌باشد بنابراين در توقف‌هاي مكرر به هنگام مسافرت از مصرف چاي زياد بايدخودداري كرد.

اين كارشناس اظهار داشت:يبوست به‌دليل عدم تحرك كافي نيز بروز مي‌كند، به طوريكه نشستن طولاني مدت در ماشين موجب يبوست مي‌شود،بنابراين مصرف آب كافي از اين بيماري پيشگيري مي‌كند.

اين كارشناس تغذيه بااشاره به اين مطلب كه در رستورانها غذاهاي كامل پخته شده به غذاهاي نيم پز ارجحيت دارد،افزود: غذاهايي مثل كباب‌ها را به خصوص كباب كوبيده فقط بايد در رستورانهاي مطمئن خورده شود.

به‌توصيه وي ازمصرف تخم مرغ‌هاي خام‌ونيم‌پز براي صبحانه و همچنين غذاهايي نظير بيفتك و استيك در طول سفر بايد صرف نظر كرد.

"منجم"بااظهاراين مطلب كه در مكانهاي مشكوك فقط بايد از سس‌هاي بسته‌بندي باز نشده استفاده شود،گفت:استفاده از آبليمو و ليموي تازه به جاي سس به علت سالم و مقوي بودن توصيه مي‌شود چرا كه آبليمو ميكروبهاي وارد شده به معده را از بين مي‌برد.

وي مصرف غذاهاي چرب و سنگين را در طي سفره توصيه نكرد و افزود: استفاده از غداهاي پرچرب و باحجم زياد نظيرپلو قبل‌از حركت باعث بروز علايم ماشين گرفتگي مي‌شود كه دل پيچه، تهوع و سرگيجه را به دنبال دارد.

اين كارشناس تغذيه درپايان به شهروندان توصيه كرد : دستها را چندين بار در طول سفر بشوييد.
     
  
زن

 
واكسن تبخال در دست آزمايش است

واكسن تبخال تا سال آينده وارد بازار مي شود .

به گفته محققان با استفاده از واكسن تبخال به زودي مي توان اين بيماري را مهار كرد.

كشف اين واكسن مي تواند دستاورد بزرگي در علم پزشكي باشد زيرا احتمال آلوده شدن به ويروس ايدز در مبتلايان به تبخال 5 برابر بيشتر از ديگر افراد است.

بر اساس آمارها ساليانه بيش از يك ميليون نفر در امريكا به تبخال مبتلا مي شوند .

=================================

پنبه نسوز با ابتلا به سرطان حنجره ارتباط دارد

يافته‌هاي جديد بيانگر ارتباط پنبه نسوز با ابتلا به سرطان حنجره است.
به گزارش ایرنا از پايگاه اينترنتي آسوشيتدپرس، پنبه نسوز پيشتر با ابتلا به سرطان ريه و مزوتليوما كه يك سرطان نادر جدار شكم و سينه است مرتبط شناخته شده است.
موسسه پزشكي كه يك بازوي انجمن ملي علوم آمريكا است احتمال ارتباط ديگر انواع سرطانها را با ماده معدني پنبه نسوز بررسي كرد. اين ماده پيشتر كاربرد گسترده‌اي در عايق‌گذاري داشته است.
نتايج اين بررسي شواهد كافي در مورد ارتباط پنبه نسوز و سرطان حنجره ارايه داد. ‪ ۹‬مطالعه اين ارتباط را تاييد كرده است. برخي سرطانهاي حنجره يعني قسمتي از حلق كه تارهاي صوتي در آن واقع شده‌اند با سرطان ريه مشابه است.
اختلالي كه تارهاي صوتي در جريان هوا ايجاد مي‌كند مي‌تواند احتمال رسوب الياف پنبه نسوز را در حنجره افزايش دهد.
شواهد در مورد ارتباط پنبه نسوز با سرطان معده و روده بزرگ و راست روده و قسمت بالاي حلق قطعي نيست. همچنين شواهد در مورد ارتباط پنبه نسوز با سرطان مري كافي نيست.
     
  
زن

 
سيتي‌اسكن در تشخيص بيماري اسكيزوفرني به روانپزشكان كمك مي‌كند

نتايج يك پژوهش نشان مي‌دهد روش ساده‌اي مثل سيتي‌اسكن، مي‌تواند تا حد قابل قبولي شواهدي را به نفع اسكيزوفرني نشان دهد كه در كمك به تشخيص اين بيماري ياري‌گر روانپزشكان باشد.


به گزارش سرويس پژوهشي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) منطقه خوزستان، احمد سلطاني ‌شيرازي، سيد كاظم علوي‌فاضل، ليلا مشعلي و مژگان صامت‌زاده، اعضاي هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي جندي‌شاپور اهواز، در پژوهش خود با عنوان «مقايسه يافته‌هاي سي‌تي‌اسكن مغز در بيماران شناخته شده مبتلا به اسكيزوفرني با افراد سالم» آورده‌اند: « اسكيزوفرني يكي از بيماري‌هاي مهم و شايع روانپزشكي است كه هنوز علت اصلي آن دقيقا معلوم نشده است ولي به هرحال بيماري در مغز بوده و يكي از نظريه‌هاي شايع وجود تغييرات ساختماني مغز در اين بيماري است.»


اين پژوهش مي‌افزايد: « يكي از روش‌هاي تشخيص در اين بيماري روش‌هاي تصويرنگاري از مغز است كه امكان مشاهده مستقيم ساختمان مغز انسان زنده را ممكن مي‌سازد. در دسترس‌ترين اين روش‌ها سيتي‌اسكن مغز است. مطلاعات قبلي انجام شده در اين مورد يافته‌هاي متفاوت و بعضا متناقض را در ساختمان مغز بيماران اسكيزوفرني گزارش مي‌كنند. با توجه به شيوع اسكيزوفرني و اهميت بررسي پاتوفيزيولوژي بيماري را مورد بررسي مجدد اين يافته‌ها با استفاده از سي‌تي‌اسكن و همچنين بررسي ارتباط اين يافته‌ها با جنس و تعيين ميزان حساسيت و ويژگي هر كدام از يافته‌ها، هدف اصلي اين مطالعه مي‌باشد.»


در اين پژوهش تصريح شده است: « اين مطالعه در سال ‌٨٢ در شهرستان اهواز به صورت موردي - شاهدي انجام شد و سي‌تي‌اسكن مغز ‌٦٠ بيمار اسكيزوفرني با ‌٦٠ فرد سالم از لحاظ ‌١٥ پارامتر آناتوميك مورد مقايسه قرار گرفت.


وضعيت كورتكس مغزي، ميزان آتروفي مغزي در لوب‌هاي فرونتال و تمپورال، اتساع بطن‌هاي جانبي، اتساع شاخ تمپورال، افزايش قطر شيار سيلوين، افزايش قطر بطن سوم، افزايش قطر بطن چهارم، قطر هسته‌هاي قاعده‌هاي مغز، اقطار تالاموس و بالاخره وضعيت كليسفيكاسيون پينه‌آل و هبنوله بررسي و مقايسه شد، داده‌هاي كمي توسط روش محاسبه و داده‌هاي كيفي توسط روش مجذور كاي تجزيه و تحليل شدند.»


دراين پژوهش آمده است: «همچنين حساسيت «اختصاصي بودن» ارزش اخباري مثبت و ارزش اخباري منفي به تفكيك براي همه اجزاء محاسبه شد. نتايج بدست آمده در اين مطالعه شيوع بيشتر آتروفي لوب فرونتال، بزرگ‌تر بودن حداكثر قطر بطن جانبي (‌٥/٢=Z)، بزرگتر بودن حداكثر قطر شاخ تمپورال در سمت چپ(‌٨/٣=Z) و شيوع كلسيفيكاسيون پينه‌آل در بيماران اسكيزوفرني را نشان مي‌دهد.»


اين پژوهش يادآور مي‌شود: «براساس اين نتايج كه روش ساده‌اي مثل سيتي‌اسكن، مي‌تواند تا حد قابل قبولي شواهدي را به نفع اسكيزوفرني نشان دهد كه در كمك به تشخيص اين بيماري ياري‌گر روانپزشكان باشد.»
     
  
زن

 
تغييرات آب‌و‌هوايي تاثير جدي بر ساختار ژنتيكي حيوانات دارد

دانشمندان پس از بررسي‌هاي دقيق اعلام كردند كه فصول طولاني و تغييرات آب‌و‌هوايي موجب بروز تغييرات ژنتيكي در شمار قابل‌توجهي از حيوانات در چندين دهه گذشته شده است.


به گزارش سرويس «علمي» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به گفته دانشمندان هم‌زمان با تغييرات آب‌وهوايي و فرارسيدن زودتر از موعد بهار و به درازا كشيدن آن در نقاط جغرافيايي شمالي زمين، حيواناتي كه مي‌توانند ساختار دروني خود را با اين تغييرات تطابق دهند، شانس بهتري براي انتقال اطلاعات ژنتيكي خود به نسل‌هاي بعدي خود دارند كه اين فرآيند به آن منجر شده است كه در كل جمعيت حيوانات تغييراتي در توالي ژنتيكي صورت گيرد.


به گفته دانشمندان اين تغيير مي‌تواند تاثيرات اقتصادي را نيز به همراه داشته باشد.


نتايج تحقيقات دقيق دانشمندان كه در نشريه «ساينس» به چاپ رسيده است گوياي اين تغيير مهم است.


بررسي‌هاي دانشمندان دانشگاه «اورگان» در آمريكا نشان مي‌دهند كه گرم ‌شدن زمين تاثير بيشتري در عرض‌هاي جغرافيايي بالا دارد كه اين مساله به طولاني‌تر شدن فصول منجر شده است و در نهايت اين زندگي حيوانات و ساختار ژنتيكي آنهاست كه به شدت تحت تاثير قرار مي‌گيرد.
     
  
زن

 
هشدار درباره شيوع ايدز در مراكز نگهداري متكديان

همشهری-گروه اجتماعي _ بنيامين صدر: در مراكز نگهداري متكديان شهر تهران، بخش هاي ويژه براي مددجويان آلوده به بيماري ايدز و هپاتيت وجود ندارد.
به گزارش خبرنگار ما، علي پور كچوئي، معاون بهداشت و درمان مركز نگهداري موقت متكديان اسلامشهر مي گويد: ظرفيت پذيرش مددجو در اين مركز حداكثر ۲۵۰ نفر است، اما در حال حاضر ۳۴۰ نفر در مركز نگهداري موقت متكديان اسلامشهر نگهداري مي شوند.
مركز نگهداري موقت متكديان اسلامشهر در حالي به عنوان يكي از سه مركز نگهداري موقت متكديان شهر تهران تعيين شده است كه در آن از وجود امكانات و تجهيزات لازم و ضروري براي مداوا و بهبود مددجويان بيماري خبري نيست.در حال حاضر بيش از ۶۰ مددجو به دليل نبود تخت و امكانات مشابه در اين مركز كف خواب هستند.پوركچويي در گفت وگو با ما خبر داد كه حتي به دليل نبود امكانات و وجود شرايط نامناسب و ناايمن برخي از مددكاران و پرستاران شاغل در اين مركز دچار آلودگي به برخي بيماري هاي خطرناك از جمله هپاتيت شده اند و آزمايش هاي صورت گرفته از آنان مثبت است.
او صبحت هاي خود را اين گونه ادامه مي دهد: با توجه به اينكه هيچ ارگان و سازماني از جمله وزارت بهداشت و درمان و سازمان بهزيستي حاضر نيست كه بيماران مبتلا به HIV مثبت را از ميان متكديان ارجاعي به اين مراكز جدا كرده و در بخش هاي ويژه و تحت كنترل خود قرار دهد، در عمل بسياري از آنان در ميان مددجوياني كه به لحاظ جسمي سالم هستند قرار دارند و به نوعي مراكز نگهداري متكديان را به كولوني آسيب زا و خطرناك تبديل كرده اند.تا جايي كه به گفته او گروهي از متكديان و كارتن خواب هاي نگهداري شده آلوده به بيماري هاي ايدز و هپاتيت بوده اند كه اغلب آنان پس از گذران دوره ۲۱ روزه بازپروري و مددجويي خود به سطح جامعه و خانواده هايشان بازگشته اند، بدون آن كه اقدام آموزشي و كنترلي خاص براي آنان در نظر گرفته شود.بنابر اظهارات مقام هاي مسئول در مركز نگهداري موقت متكديان شهر تهران؛ انجام آزمايشات لازم براي شناسايي مددجويان آلوده به ايدز براساس دستور قضايي لازم نيست.
اين در شرايطي است كه روند خروجي مددجويان پس از بازپروري از اين مراكز به دليل فقدان يك سياستگذاري هدفمند و منسجم، به كندي صورت مي گيرد.
     
  
صفحه  صفحه 35 از 57:  « پیشین  1  ...  34  35  36  ...  56  57  پسین » 
علم و دانش

مطالب پزشکی (آرشیو شماره ۲)


این تاپیک بسته شده. شما نمیتوانید چیزی در اینجا ارسال نمائید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA