انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
علم و دانش
  
صفحه  صفحه 42 از 57:  « پیشین  1  ...  41  42  43  ...  56  57  پسین »

مطالب پزشکی (آرشیو شماره ۲)


زن

 
مصرف نوشيدني هاي حاوي كوكا براي مغز مفيد است

به گفته دانشمندان هلندي، مصرف روزانه يك نوشيدني حاوي نوع خاصي از ميوه كوكا كه خاصيت آنتي اكسيداني موسوم به فلاوانول دارد، باعث بهبود عملكرد مغز در افراد مي شود.

به گزارش سلامت نیوزبه نقل از پايگاه خبري آسوشيتدپرس، تركيبات موجود در نوع خاصي از ميوه كوكا باعث افزايش و بهبود جريان خون در مغز مي شود.
بنابر اين گزارش، به گفته پزشكان، اين تركيب پرفايده موسوم به فلاوانول نوعي آنتي اكسيدان است و افرادي كه اين نوشابه ها را به طور روزانه مصرف مي كنند، نسبت به سايرين عملكرد بهتر در مغز دارند.
همچنين مطالعات دانشمندان انگليسي اين تركيب را براي درمان بيماري دمانس كه نوعي زوال عقل است پيشنهاد مي كنند.
اين گزارش حاكي است: دمانس، يك سندرم فكري ارگانيك است كه با از دست دادن توانايي هاي فكري، حافظه، قضاوت و تفكر مشخص مي شود و به همين ترتيب تغييراتي در شخصيت به وجود مي آيد كه از تيرگي شعور افسردگي يا ديگر ناهنجاريهاي عملكرد ذهني متفاوت است.

رابطه مصرف نكردن آب با تمركز
اعتدال در نوشيدن آب، امري ضروري به شمار مي آيد، آنگونه كه افراط و تفريط در آن خسارت هايي را متحمل جسم انسان مي كند.

به گزارش سلامت نيوزبه نقل از پايگاه خبري الرياض تحقيقات نشان مي دهد نوشيدن آب اگر به مقدار كافي صورت نگيرد باعث مي شود تا انسان نتواند به خوبي متمركز باشد و فعاليتش كاهش مي يابد.
بنابر اين گزارش، تحقيقات نشان مي دهد هر فرد در زمستان بايد از 2 تا 50/2 ليتر و در فصل تابستان از 50/2 تا 3 ليتر روزانه آب بنوشد.
يادآور مي شود نوشيدن بيش از حد آب نيز باعث مي شود برخي دستگاه هاي بدن مانند دستگاه گوارش و كليه از كاركرد خود خسته شوند و يا انسان دچار نفخ شكم شود.
     
  
زن

 
ايدز ‪ ۱۶‬سال از زندگي مي‌كاهد

به گفته محققان، افراد آلوده به ويروس اچ.آي.وي بطور متوسط حدود ‪۱۶‬ سال از زندگي خود را از دست مي‌دهند.

به گزارش خبرگزاري يونايتدپرس از لوس‌آنجلس، "النا لوزينا" استاديار آمار زيستي دربيمارستان عمومي"ماساچوست" در دانشكده بهداشت عمومي دانشگاه "بوستون" گفت: اگر شخصي در مراحل اوليه آلودگي به اچ.آي.وي درمان آن را به تاخير اندازد ، ‪ ۵/۱‬سال ديگر از زندگي خود را از دست مي‌دهد.

لوزينا در"چهاردهمين كنفرانس سالانه رتروويروس" در لوسانجلس گفت، علاوه بر تعلل در درمان آلودگي به اچ.آي.وي در مراحل اوليه آن ، آنها محاسبه كرده‌اند كه وقفه در درمان و يا مصرف نكردن داروهاي تجويزي موجب مي‌شود كه به ميزان تعلل در درمان مراحل اوليه آلودگي به اچ.آي.وي ، از زندگي بيمار كاسته شود.

وي همچنين گفت كه تفاوت‌هاي مراقبت بهداشتي در ميان گروه‌هاي نژادي و قومي آمريكا بر ميزان اميد به زندگي در ميان افراد مبتلا به اچ.آي.وي تاثير دارد.

لوزينا گفت،درحاليكه زنان آلوده به‌اچ.آي.وي به اندازه ‪ ۴‬سال اززندگي خود را به دليل تعلل در درمان و يا پيروي نكردن از درمان از دست مي‌دهند، زنان آفريقايي آمريكايي تبار حدود ‪ ۵/۴‬سال از زندگي خود را از دست مي‌دهند.

لوزينا ‪ ۳۳‬سالگي را سن متوسط آلودگي به اچ.آي.وي در آمريكا خواند.

گروهي كه وي و همكارانش مورد تجزيه و تحليل قرار دادند حدود ‪ ۲۵‬تا ‪ ۴۱‬ساله هستند.

لوزينا گفت، شخصي كه در اين رده سني به اچ.آي.وي آلوده مي‌شود حدود ‪۲۸‬ سال بيشتر زندگي خواهد داشت.

وي افزود، اين درحالي است كه اين ميزان زندگي ‪ ۱۶‬سال كمتر از زندگي شخص اچ.آي.وي منفي است.
     
  
زن

 
ارتباط مس با تومور رگهاي خوني

پژوهشگران آمريكايي معتقدند كه به ارتباطي ميان رشد رگ‌هاي خوني كه عامل حياتي در بروز سرطان است و وجود مس دست يافته‌اند.

به گزارش خبرگزاري يونايتدپرس ازآرگون،محققان"بخش آمريكايي آزمايشگاه ملي انرژي آرگون" و "دانشگاه شيكاگو" مي‌گويند كه رشد رگ‌هاي جديد خوني از رگ‌هاي موجود، روندي كه"آنجيوژنز" خوانده مي‌شود، عامل مهمي در رشد ، تكامل و التيام زخم است.اما در عين حال مي‌تواند موجب بروز تومورهايي در سراسر بدن شود بنابراين محققان سرگرم جستجوي روش‌هايي براي متوقف كردن رشد رگ‌هاي خوني در سرطان هستند.

"ليدا فيني" زيست شناس آرگون كه رياست محققان را در اين مطالعه بر عهده داشت گفت،آنهادريافتند سلول‌هايي كه متحمل آنجيوژنز مي‌شوند توزيعي از مس موجود در سلول‌هاي خود را به نمايش مي‌گذارند كه مشخصا ازديگر سلول‌ها متفاوت است.

وي افزود، اين كشف مي‌تواند به توضيح تاثير درمان سرطان از طريق كاهش مس كمك كند.

اين يافته‌ها در مجله "گزارش آكادمي ملي علوم" منتشر شده است.
     
  
زن

 
استفاده از ساعت شماطه‌دار براي بيدار شدن از خواب ، براي سلامتي مضراست

استفاده از ساعت‌هاي شماطه‌دار ، مخصوصا ساعت‌هاي قديمي براي بيدار شدن از خواب ، براي سلامتي انسان مضر است.

پايگاه اينترنتي روزنامه ايتاليايي " لاستمپا " در بخش علمي خود به تحقيقات به عمل آمده ازسوي دانشمندان ژاپني درباره زيان‌هاي استفاده‌از ساعت‌هاي شماطه دار براي سلامت بدن انسان ، اشاره كرده است .

بنوشته اين روزنامه، دانشمندان باانجام آزمايش برروي ‪ ۱۰۰‬نفر داوطلب بين سنين ‪ ۲۵‬تا ‪ ۶۰‬سال نتيجه گرفتند كه فشار خون و تپش قلب آندسته از افرادي كه به زور و بااستفاده از ساعت شماطه‌دار بيدار مي‌شوند به مراتب بالاتر از آنهايي بود كه بطور طبيعي از خواب بيدار مي‌شدند.

آندسته از افرادي كه با زنگ ساعت شماطه‌دار از خواب بيدار مي‌شوند در خطر بيماري‌هاي قلبي و فشار خون بوده حتي در معرض سكته قرار مي‌گيرند.

سطح استرس اين افراد نيز افزايش مي‌يابد ، زيرا انتظار زنگ شماطه‌دار، خود باعث ناراحتي مي‌شود.

لحظه‌اي كه زنگ ساعت شماطه‌دار بصدا در مي‌آيد، مقدار زيادي" آدرنالين " در بدن ترشح شده و به همين دليل از خواب مي‌پريم و بيدار مي‌شويم.

صداي زنگ شماطه‌دار در بدن نوعي شوك وارد مي‌كند. بدني كه دراز كشيده و فشار خون آن كمتراز حالت عادي است ، كمترآمادگي تحرك شديد و ناگهاني را دارد.

استفاده از ساعت‌هاي شماطه‌دار ديجيتالي كه نواي مورد علاقه امان را بصدا درمي آورند ، بهتر بوده و صحيح تر است.

اگر شماطه ساعت زماني بصدا درآيد كه بدن ما در حال استراحت و خواب عميق باشد، زمانيكه تنفس و تپش قلب عادي بوده و فعاليت مغزي نيزآرام‌است، اين بيدار شدن با صداي ساعت ، يك نوع گيجي بوجود مي‌آورد.

در اين صورت زيان‌ها متفاوت خواهند بود و در ‪ ۶۵‬درصد از موارد تنها بظاهر ضررندارد." دگرگوني حافظه، تمركز كم، ناراحتي‌هاي مربوط به يادگيري و شناخت و حتي مشكل در انجام حساب‌هاي ساده" از جمله عوارض آن مي‌باشد.

بدترين حالت در ‪ ۱۰‬دقيقه نخست بعد از بيداري صورت مي‌گيرد . اما در برخي افراد اين حالت حتي ‪ ۲‬ساعت ادامه دارد، بنابراين بهتر است تا از ساعت طبيعي مغزامان استفاده كنيم.

در مغز مايك ساعت طبيعي وجود دارد كه از ‪ ۲۰‬هزارسلول عصبي تشكيل شده است و زمان را بطور طبيعي اندازه‌گيري مي‌كند.

براي بكار انداختن اين سيستم طبيعي بايد هر شب سرساعت معيني بخوابيم و فقط براي چند روز اول ساعت شماطه‌داري را روي يك ساعت تعيين شده تنظيم كنيم. بايد ‪ ۷‬تا ‪ ۸‬ساعت بخوابيم و شامي سبك را دو ساعت قبل از خواب بخوريم.

بعد از يك هفته، بدن ما عادت مي‌كند تا بطور طبيعي سر ساعت از خواب بيدار شود.
     
  
زن

 
حمله‌ي قلبي زوج‌ها را بهم نزديكتر مي‌كند

طبق يك مطالعه كه در سوييس و آمريكا انجام شده، يك سوم افرادي كه دچار حمله قلبي مي‌شوند معناي تازه‌اي در زندگي خود كشف مي‌كنند و با شريك زندگيشان ارتباط تازه‌اي برقرار مي‌كنند.


به گزارش خبرگزاري يونايتدپرس از "بال" سوييس، طبق اين تحقيق كه در مجله "پرستاري پيشرفته" منتشر شده است، با اين وجود مطالعه ‪ ۲۴‬زوج همچنين نشان داد كه بقيه افراد حمله قلبي را تهديدي نسبت به زندگيشان مي‌دانند.

دكتر "ماهرر ايمهوف" از موسسه پرستاري در دانشگاه "بال" كه رياست اين تحقيق را بر عهده داشت مي‌گويد، تمام زوج‌ها در آغاز بيماري، نزديكي به مرگ را تجربه كردند.

وي افزود، در اين مطالعه در زمينه برخورد بيمار با حمله قلبي خود سه الگوي متمايز ديده شد كه عبارتند از: افراد يا تغييرات مثبت در زندگي خود ايجاد كردند، نسبت به اين تجربه احساس منفي در آنها ايجاد شد يا تلاش كردند كه زندگي خود را عوض كنند اما موفق نشدند.

ايرنا
     
  
زن

 
شير مانع از اثرات مثبت چای بر قلب می شود'


براساس یک تحقیق، افزودن شیر به یک فنجان چای می تواند قدرت حفاظتی آن را در برابر بیماری های قلبی تخریب کند.

یافته های یک مطالعه محدود درآلمان نشان داده است که نوشیدن چای سیاه به طرز بارزی قدرت شل شدن شریان ها و باز کردن آنها را برای حفظ جریان خون طبیعی افزایش می دهد.

اما فصلنامه قلب اروپا نیز نوشته است که پروتئین شیر که کازئین نامیده می شود مانع از این تاثیر می شود.

تخمین زده می شود که 98% از افرادی که در بريتانيا چای می نوشند، ترجیح می دهند شیر را به چای خود اضافه کنند.

محققان تاثیرات چای را در 16 انسان و همچنين بر روی بافت موش آزموده اند. آنها نشان داده اند مولکول هایی در چای که کاتچینز نامیده می شوند با تولید یک ماده شیمیایی به نام اکسید نیتریک به باز شدن رگ های خونی کمک می کنند. کازئین موجود در شیر با کاهش میزان کاتچینز چای از این تاثیر پیشگیری می کند.

دکتر ورنا ستانگل، محقق ارشد و استاد کاردیولوژی در بیمارستان شریته در برلین، گفت:"یافته های ما احتمالا توضيحی درباره فقدان تاثیرات سودمند چای بر خطر بیماری های قلبی در بریتانیا، کشوری که در آن شیر معمولا در چای افزوده می شود، فراهم می آورد."

با این وجود، جون دیویسن، پرستار بخش قلب بنیاد قلب بریتانیا، گفت: "به سختی می توان براساس یک تحقیق محدود، درباره تاثير افزودن یک قطره شیر به چای نتيجه گيری کرد."

وی ادامه داد: "برای مراقبت از قلب، ورزش مرتب، نکشيدن سيگار و رژيم غذايی سالم بسيار مهم تر از حذف شير از چای است."

اما خانم دیویسن همچنین گفت که این تحقیق مشخص می کند که نباید تنها به یک غذا فکر کرد بلکه باید به تاثیر تعامل واقعی میان غذاهای مختلف نیز اندیشید.

پروفسور ستانگل گفت این تحقیق بسیار پیچیده بود و به همين خاطر تنها می توانست بر تعداد اندکی از مردم آزمایش شود.

پروفسور اندرو ستپ تو، از دپارتمان اپیدمیولوژی و بهداشت عمومی یو سی ال، که پیش تر تحقیقاتی بر تاثیرات چای در بهبود استرس انجام داده است، گفت از آنجا که انجام چنین تحقیقاتی بسیار پیچیده است از کوچکی این تحقیق متعجب نمی شود.

وی درباره نتایج این تحقیق افزود:" ما بسیار علاقمند هستیم بدانیم که تاثیرات مثبت چای برای مدت طولانی باقی می ماند یا تنها تاثیری جزیی است."

پروفسور ستپ تو همچنین گفت از آنجا که حدود 200 ترکیب بیواکتیو در چای موجود است تاثیر ظاهری شیر در گشاد شدن عروق "نمی تواند به این معنی باشد که شیر تاثیرات دیگر چای را خنثی می کند."

کاترین کالینز، متخصص تغذیه و سخنگوی جامعه رژیم غذایی، با چای به عنوان "یک نوشیدنی بسیار سالم " موافق است و خاطر نشان می کند که نوشیدن آن با شیر جذب کلیسم را ارتقا می دهد.

وی گفت:"چای سیاه با و یا بدون شیر فوایدی دارد، پس به نوشیدنش ادامه دهید."

بیل گورمن، رئیس شورای چای، نیز گفت این تحقیق یکی دیگر از پژوهش های بسیار مثبت درباره چای است چرا که مشخص می کند که محققان به تاثیرات برجسته چای در سلامتی پی برده اند."
     
  
زن

 
نقش ويروسهاي عادي در سرطاني شدن سلولها بيش از تصورات قبلي است

تحقيقات جديد نشان مي‌دهد نقش ويروسهاي عادي در بروز بيماري سرطان بيشتر از تصورات پيشين است.

به گزارش سايت اينترنتي "نيوساينتيست"، از مدتها قبل مشخص شده است كه برخي انواع خاص از ويروسها مي‌توانند سبب بروز برخي انواع سرطانها در انسان شوند. به طور مثال، ويروس موسوم به ويروس پاپيلوماي انساني در ‪۹۳‬ درصد از موارد ابتلا به بيماري سرطان گردن(‪ (Cervix‬در انسانها نقش دارد.

هم‌اكنون محققان آزمايشگاه "كلد اسپرينگ هاربر" در نيويورك به شواهد جديدي از تاثير ويروسها در سرطاني شدن سلولها دست يافته‌اند.

به طور معمول در خلال شكل‌گيري تومورهاي بدخيم، كروموزومهاي سلولهاي مبتلا دچار تغييرات گسترده‌اي مي‌شوند كه دليل وقوع اين تغييرات در گذشته به درستي شناسايي نشده بود.

محققان اين آزمايشگاه در ابتدا اين فرضيه را براي بروز تغييرات در كروموزم سلولهاي تومورها مطرح كردند كه فرايندي به نام آميزش سلولي (‪ (Cell Fusion‬كه در خلال آن دو يا چند سلول با تركيب غشاء خود با يكديگر به سلول واحدي تبديل مي‌شوند، در تغيير كروموزومها نقش دارند. پيش از اين چند نوع ويروس عادي شناسايي شده‌اند كه سبب آغاز فرايند آميزش سلولي مي‌شوند.

اين دانشمندان براي آزمايش فرضيه خود سلولهاي انساني موسوم به "فيبروبلست" را كه داراي ژنهايي بودند كه آنها را براي تبديل شدن به سلولهاي سرطاني مستعد مي‌ساخت، به نوعي "رترو ويروس" كه سبب بروز فرايند آميزش سلولي مي‌شود آلوده كردند.

نتيجه آزمايش نشان داد سلولهاي حاصل شده از تركيب چند سلول داراي تغييرات غير عادي بسيار بيشتري در كروموزومهاي خود بودند و هنگامي كه اين سلولها به بدن موشها منتقل شدند، تنها همين سلولها در بدن موش سبب بروز تومور بدخيم شدند.

اين آزمايش به روشني نشان مي‌دهد ويروسها سبب تركيب سلولها با يكديگر و ايجاد شدن سلولهايي با كروموزومهاي غير عادي شده كه همين سلولها موجب پيدايش تومورهاي سرطاني مي‌شوند.
     
  
زن

 
كودكان چاق زودتر بالغ مي‌شوند

بر اساس يك مطالعه جديد دختراني كه در سه سالگي اضافه وزن دارند احتمال بالغ شدن آنها در ‪ ۹‬سالگي بيشتر است.

به گزارش پايگاه اينترنتي بي.بي.سي، اين تحقيق كه در مجله "طب اطفال" چاپ شده است تاكيدي است بر شواهد روزافزوني كه نشان مي‌دهد چاقي در دوران كودكي موجب بلوغ زودرس در دختران مي‌شود.

كارشناسان مي‌گويند بلوغ زودرس مي‌تواند مشكلات بسياري در دختران ايجاد كند.

همچنين خطر ابتلا به برخي انواع سرطان‌ها مانند سرطان سينه در اين دختران بيشتر است.

سن عادي بلوغ در دختران از ‪ ۱۰‬سالگي به بالا است.

دكتر "جويس لي" و همكارانش در نظام بهداشتي دانشگاه ميشيگان دريافتند بسياري از دختراني كه در دوران كودكي اضافه وزن داشته‌اند در ‪ ۹‬سالگي بالغ شده‌اند.

يك فرضيه اين است كه فرايند بلوغ بر اثر هورمون لپتين كه بافت چربي آزاد مي‌كند، شروع مي‌شود.
     
  
زن

 
آسپيرين خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را افزايش مي‌دهد

كارشناسان مي‌گويند افرادي كه با خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ روبرو هستند نبايد براي پيشگيري از ابتلا به اين بيماري آسپيرين و يا مسكن‌هايي مانند ايبوبروفن مصرف كنند.

به گزارش پايگاه اينترنتي آسوشيتدپرس، اين توصيه كه براي اولين بار از سوي گروه ضربت خدمات پيشگيري آمريكا مطرح شده است افرادي را در برمي‌گيرد كه سابقه خانوادگي ابتلا به سرطان روده بزرگ و راست روده دارند.

به گفته اين كارشناسان خطرهاي بالقوه مصرف بيش از ‪ ۳۰۰‬ميلي‌گرم آسپيرين در روز يا داروهاي غير استروييدي ضد التهابي مانند ايبوبروفن و ناپروكسن افزايش خطر ابتلا به سكته مغزي، خونريزي روده و يا نارسايي كليه است.

اين گروه در شماره روز سه‌شنبه نشريه "سالنامه طب داخلي" نوشتند، اين خطرها از فوايد بالقوه مصرف آسپيرين در پيشگيري از ابتلا به سرطان، بيشتر است.

هر چند شواهد كافي دلالت بر آن دارد كه مصرف دوز پايين آسپيرين ،معمولا كمتر از ‪ ۱۰۰‬ميلي گرم، مي‌تواند خطر ابتلا به بيماري قلبي را كاهش دهد، اما اين ميزان احتمال ابتلا به سرطان روده بزرگ را پايين نمي‌آورد.

سرطان روده بزرگ و راست روده سومين سرطان شايع در مردان و زنان و دومين سرطان مرگبارتر در آمريكا است. اين سرطان سالانه حدود ‪ ۵۶‬هزار نفر را به كام مرگ مي‌كشاند. هر سال حدود ‪ ۱۵۰‬هزار مورد جديد ابتلا به اين بيماري تشخيص داده مي‌شود.

بيشتر افرادي كه به سرطان روده بزرگ مبتلا مي‌شوند بالاي ‪ ۵۰‬سال سن دارند و ‪ ۲۰‬درصد آنها يكي از اعضاي خانواده‌شان، شامل والدين، خواهر يا بردار، پدر بزرگ و مادر بزرگ ، عمه و خاله و يا دايي و عموي آنها به اين سرطان مبتلا شده‌اند.

در سال ‪ ۲۰۰۲‬گروه ضربت خدمات پيشگيري آمريكا، غربالگري سرطان روده بزرگ را به افراد ‪ ۵۰‬سال توصيه كرد.

مطالعات پيشين نشان داده بود مصرف روزانه يك آسپيرين بچه مي‌تواند از بروز پوليپ‌هاي سرطاني كه گاهي به سرطان روده بزرگ تبديل مي‌شود پيشگيري كند.

اما تحقيق اخير نشان داد مصرف دوز پايين آسپيرين فوايد چنداني در پيشگيري از ابتلا به سرطان ندارد.
     
  
زن

 
آلگوريتم ميزان پيوند كليه را افزايش مي‌دهد

محققان دانشگاه "اموري" در "آتلانتا" يك روند تصميم‌گيري ابداع كرده‌اند كه مي‌تواند به ايجاد ارتباط ميان اهداكنندگان و دريافت‌كنندگان اعضاي پيوندي كمك كند.

به گزارش خبرگزاري يونايتدپرس از آتلانتا، با استفاده از "آلگوريتم اموري" يك مركز پيوند عضو مي‌تواند پيشگويي كند كه كداميك از بيماراني كه كه حساسيت‌هاي زيادي پيدا كرده‌اند، با كدام‌دهنده عضو سازگاري دارد.

طبق اين گزارش، صرفنظر از وضعيت‌هاي پيوندهاي قبلي، بارداري و تزريق خون، حدود يك سوم از بيماران كه نام آنها براي پيوند كليه در اين فهرست ملي انتظار قيد شده است، فرصت اندكي براي دريافت يك عضو جديد دارند.

اين بيماران كه به شدت حساس هستند پادتن‌هايي توليد كرده‌اند كه سازگاري آنها را با اعضاي اهدا شده بسيار دشوار مي‌كند.

مطالعه پنج ساله اموري كه در "مجله آمريكايي پيوند" منتشر شده است نشان داد كه الگوريتم با پيش‌بيني دقيق سازگاري بيمار با كليه اهدا شده ميزان پيوند را در بيماران حساس از ‪ ۱۵‬درصد به ‪ ۲۵‬درصد افزايش مي‌دهد.
     
  
صفحه  صفحه 42 از 57:  « پیشین  1  ...  41  42  43  ...  56  57  پسین » 
علم و دانش

مطالب پزشکی (آرشیو شماره ۲)


این تاپیک بسته شده. شما نمیتوانید چیزی در اینجا ارسال نمائید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA