انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
علم و دانش
  
صفحه  صفحه 43 از 57:  « پیشین  1  ...  42  43  44  ...  56  57  پسین »

مطالب پزشکی (آرشیو شماره ۲)


زن

 
مغز افراد چاق توانايي سنجش ميزان چربي بدن را از دست مي‌دهد

تحقيقات جديد نشان مي‌دهد استفاده از رژيمهاي غذايي پرچرب سبب مي‌شود مغز انسان حساسيت خود را در برابر هورمونهاي آزاد شده از سلولهاي چربي كه سبب كنترل اشتها در مغز مي‌شوند، از دست بدهد كه اين امر به كاهش آگاهي مغز از ميزان چربي موجود در بدن مي‌انجامد.

به گزارش سايت اينترنتي "نيوساينتيست"، اين مطالعه دليل اين مطلب را توجيه مي‌كند كه چرا واكنش مغز موشهاي چاق به هورمون كنترل‌كننده اشتها به نام لپتين كاهش مي‌يابد. دانشمندان عقيده دارند بر اساس نتايج اين مطالعه، داروهايي كه واكنش مغز به هورمون لپتين را افزايش مي‌دهند ممكن است در آينده براي درمان چاقي از طريق كاهش اشتها به كار گرفته شوند.

در انسانها و موشها سلولهاي چربي بدن از خود هورمون لپتين آزاد مي‌كنند كه اين هورمون روي عملكرد بخشي از مغز به نام هيپوتالاموس تاثير مي‌گذارد. اين بخش از مغز تنظيم احساساتي نظير گرسنگي و تشنگي را بر عهده دارد.

هنگامي كه سلولهاي چربي در بدن افزايش مي‌يابند، ميزان هورمون لپتين موجود در بدن نيز افزايش مي‌يابد كه اين امر از لحاظ نظري بايد سبب كاهش اشتها شود اما محققان در گذشته متوجه شده بودند با افزايش سطح لپتين در بدن نمي‌توان چاقي را درمان كرد. هم‌اكنون محققان مركز ملي تحقيقات انساني "اورگون" در آمريكا در مطالعه‌اي جديد به شواهدي دست يافته‌اند كه نشان مي‌دهد اين وضعيت به دليل كاهش حساسيت مغز افراد چاق به هورمون لپتين است.

محققان در اين تحقيقات گروهي از موشهايي كه از لحاظ ژنتيكي مشابه يكديگر بودند را با دو رژيم غذايي متفاوت، يكي سرشار از چربي و پركالري و ديگري كم‌كالري و كم‌چرب، تغذيه كردند كه به صورت طبيعي موشهاي تغذيه شده با رژيم دوم لاغر باقي ماندند و از ميان موشهايي كه از رژيم چرب و پركالري استفاده كرده بودند، برخي دچار اضافه وزن شده و برخي ديگر وزن طبيعي خود را حفظ كردند.

دانشمندان سپس بخش هيپوتالاموس از مغز آن دسته از موشهاي گروه دوم را كه در پي استفاده از رژيم غذايي پرچرب چاق شده بودند و نيز موشهاي لاغر را خارج كرده و واكنش سلولهاي هيپوتالاموس اين موشها به هورمون لپتين را اندازه گرفتند.

نتايج مطالعه نشان داد سلولهاي مغز موشهاي چاق در تماس با لپتين هيچ واكنشي از خود نشان نمي‌دهند اما سلولهاي مغز موشهاي لاغر در اثر تماس با لپتين، مواد شيميايي منتشر مي‌كنند كه به كنترل اشتها منجر مي‌شوند.

بررسي بيشتر نشان داد درون سلولهاي مغز موشهاي چاق ماده‌اي به نام ‪ SOCS-3‬انباشته شده كه اين ماده احتمالا سبب كاهش حساسيت سلولهاي مغز در برابر لپتين مي‌شود.

به گفته "مايكل كاولي"، بر خلاف اين تصور عامه كه افراد چاق به علت علاقه زياد به غذا خوردن نمي‌توانند وزن خود را كاهش دهند، نتايج مطالعه جديد نشان مي‌دهد كه مغز افراد چاق توانايي سنجش ميزان چربي بدن و كنترل اشتهاي آنها را ندارد.

در همين مطالعه مشخص شد موشهاي چاق در پي يك رژيم غذايي كم چرب و كم كالري مي‌توانند توانايي مغز خود در زمينه حساسيت در برابر لپتين را مجددا بدست بياورند.

"كاولي" عقيده دارد داروهايي كه ميزان ماده ‪ SOCS-3‬انباشته شده در سلولهاي هيپوتالاموس را كاهش دهند، مي‌توانند با افزايش حساسيت مغز در برابر لپتين در آينده به درمان موثري براي چاقي تبديل شوند.
     
  
زن

 
ژنهاي فراواني در بروز سرطان نقش دارند

بر اساس يك تحقيق، با تهيه بزرگترين نقشه ژنهاي سرطانزا مشخص شده است شمار زيادي از ژنها و بسيار بيشتر از آنچه پيشتر تصور مي‌شد در بروز اين بيماري نقش دارند.

به گزارش خبرگزاري فرانسه از پاريس، يك كنسرسيوم بين‌المللي از دانشمندان توالي بيش از ‪ ۵۰۰‬ژن را كه گفته مي‌شود در بروز يا گسترش سرطان نقش دارند، تعيين كردند.

سرطان بر اثر جهش در ژنها ايجاد مي‌شود و ژنهاي جهش يافته سلولهاي غير طبيعي و در نتيجه تومور توليد مي‌كنند. اگر چه ممكن است سالها طول بكشد علايم سرطان ظاهر شود، اما تا آن زمان ميلياردها سلول سرطاني شده‌اند.

در اين تحقيق، دانشمندان به جستجوي ناهنجاري در ژنهاي پروتئين كيناس كه همانند كليدي ،رفتار سلولي از جمله تقسيم سلولها را كنترل مي‌كند پرداختند.

دانشمندان با بررسي ‪ ۵۱۸‬ژن كيناس كه در ‪ ۲۱۰‬مورد سرطان ديده شد، بيش از هزار جهش ژنتيكي مشاهده كردند.

برخي از اين جهش‌هاي ژنتيكي به تشكيل يا گسترش تومورهاي سرطاني كمك مي‌كنند، برخي ديگر جهش‌هاي بي‌ضرر (‪ (passenger‬بودند كه در اثر بي‌نظمي در تكثير سلولي ايجاد شدند و هيچ نقشي در بروز سرطان نداشتند.

تشخيص جهش‌هاي ژنتيكي سرطانزا از جهش‌هاي ظاهرا بي‌ضرر گام بعدي اين محققان است كه به شناسايي برخي از مسيرهاي مولكولي سرطان كمك مي‌كند.

اين گروه از دانشمندان اطمينان حاصل كرده‌اند كه حدود ‪ ۱۲۰‬ژن مورد بررسي جهش‌هاي سرطانزا دارند. پيش از اين بيشتر اين ژنها سرطانزا شناخته نشده بودند.

جهش ژني همچنين شناخت جالبي از عامل سرطان در وهله نخست فراهم مي‌كند.
     
  
زن

 
پژوهشگران ژاپني به ساختار چگونگي مرگ ارادي سلولهاي بدن دست يافتند

پژوهشگران ژاپني وابسته به دانشگاه پزشكي و دندانپزشكي توكيو به ساختار چگونگي مرگ ارادي سلولهاي بدن دست يافتند.

به گزارش روز جمعه روزنامه يوميوري، پژوهشگران براين باورند كه آشناني با ساختار مرگ سلول براي پيشگيري از بيماري سرطان بسيار مهم بوده و اگر اين دستاورد تازه درست بكار گرفته شود، احتمال آن وجود دارد كه راهكاري براي درمان بيماري سرطان باشد.

به گفته كارشناسان، سلول در هنگامي كه "دي.ان.اي" آن آسيب ببيند، خودش با بكارگيري ژن، براي از ميان بردن سلول مشكل‌دار در بدن، راه مرگ را در پيش مي‌گيرد.

متخصصان توضيح مي‌دهند، هنگامي كه (دي.ان.اي) يك سلول آسيب ببيند، ژني به نام "پي ‪ "۵۳‬كه در پيشگيري سرطان نيز نقش دارد، شروع به‌كار كرده و اگر آسيب سلول كوچك باشد آن را درمان و در صورتي كه آسيب سلول بزرگ باشد، آن را بسوي مرگ راهنمايي مي‌كند.

به گزارش ايرنا، اين متخصصان افزودند: تاكنون ساختار اين موضوع روشن نشده بود كه چگونه ژن "پي ‪ "۵۳‬وادار مي‌شود تا سلول را بسوي مرگ راهنمايي كند.

پژوهشگران براي آگاهي يافتن از اين موضوع ، آنزيمي را مورد توجه قرار دادند كه كارش تركيب كردن اسيد فسفر با ژن (پي ‪ (۵۳‬است.

آنها پس از اين كه به طور مصنوعي در كار اين آنزيم اختلال ايجاد كردند، متوجه شدند كه مرگ ارادي سلول انجام نمي‌گيرد.

اين دستاورد نشان داده است كه اين آنزيم كليد راهنمايي كردن سلول بسوي مرگ ارادي را در دست دارد.

پژوهشگران ژاپني بر اين باورند كه اگر بتوان كار اين آنزيم را كنترل كرد، اين امكان وجود خواهد داشت كه‌از آن براي درمان بيماري سرطان استفاده مفيد برد.

اين دستاورد پژوهشگران ژاپني قرار است در مجله پزشكي‌آمريكا منتشر شود
     
  
زن

 
مصرف لبنيات از ابتلاي افراد به ديابت جلوگيري مي‌كند

داخلي. علمي. پزشكي. ديابت
يكي‌ از متخصصان بيمارهاي داخلي و كليه گفت: مصرف لبنيات ‌تازه غير از خامه، از بروز بيماري ديابت و قند خون در افراد مستعد ابتلا به‌ اين نوع بيماري جلوگيري مي‌- كند.


"محمد موسوي" روز پنجشنبه در همايش "نهم مارس روز جهاني كليه" در بيمارستان هاجر شهركرد افزود: افراد مستعد به ابتلا به ديابت از خوردن پيتزا و همبرگر و نوشابه‌هاي گازدار خودداري كنند.

وي گفت: خوردن دوغ و سبزيجات تازه باعث جلوگيري از بيماري ديابت در افراد جوان و ميانسال مي‌شود.

موسوي اظهارداشت: افراد مبتلا به ديابت نوع يك و نوع دو در ايام نوروز از خوردن شيريني خودداري كنند.

اين متخصص كليه در چهارمحال وبختياري اظهار داشت:تغييررژيم غذايي و چاقي افراد از عوامل ديگر بروز خطر ابتلا به بيماري ديابت و قند خون است.

وي توصيه ‌كرد: تمامي افرادي كه‌سابقه فاميلي ديابت دارند، بايد براي بررسي عدم ابتلا به ديابت هر ساله يك بار به پزشك مراجعه كنند.

موسوي گفت: استفاده از داروي " انسولين" براي مبتلايان به ديابت نوع دوم ضروري است و عدم تزريق آن به تشديد بيماري كمك خواهد كرد و هم‌اكنون برخي از بيماران از تزريق انسولين ابا و واهمه دارند.

به گفته وي،ديابت و قندخون خفيف ،علايم مشخصي ندارد و به همين دليل افراد بايد هر چند وقت يكبار تست قند خون را انجام دهند.
     
  
زن

 
ژاپن مجوز توليد يك نوع كپسول بلعيدني براي آندوسكوپي را صادر كرد

وزارت بهداشت، رفاه و كار ژاپن تصميم گرفت، اجازه ساخت،فروش و استفاده از يك نوع كپسول كوچك دوربين دار ويژه بلعيدن براي عكسبرداري از راه دور از دستگاه‌هاي گوارشي درون بدن را صادر كند.

به گزارش تلويزيون سراسري ژاپن (ان.اچ.كي)،اين كپسول ساخت اسراييل بوده و داراي حدود دو سانتي متر درازا و يك سانتي متر قطر است.

در درون اين كپسول، يك دوربين بسيار كوچك و يك نورافكن تعبيه شده است.

اين كپسول پس از بلعيده شدن، در طول حدود هشت ساعت از درون معده و ديگر دستگاه‌هاي گوارشي عكسبرداري مي‌كند.

متخصصان مي‌گويند: دوربين درون‌اين كپسول مي‌تواند در طول يك ثانيه دو عكس بگيرد.

اين كپسول، عكسهاي گرفته شده از درون بدن را از راه دور بوسيله امواج به دستگاهي كه در بيرون از بدن وجود دارد ارسال مي‌كند و پزشك با ديدن آنها مي‌تواند نظر كارشناسي خود درباره بيماري را ارايه دهد.

متخصصان معتقدند، در آندوسكوپي كه هم اكنون انجام مي‌شود، عكسبرداري از درون روده كوچك دشوار است، اما با استفاده از اين كپسول مي‌توان اين عمل را انجام داد.

وزارت بهداشت ژاپن پس از اطمينان از اينكه مشكلي در ايمن بودن استفاده از اين كپسول وجود ندارد، تصميم به دادن مجوز براي آن گرفته است.
     
  
زن

 
چاقي شانس بچه‌دار شدن زوج‌ها را كاهش مي‌دهد

تحقيقات جديد نشان مي‌دهد چاقي بيش از حد شانس بچه دار شدن زوج‌ها را كاهش مي‌دهد.

به گزارش خبرگزاري فرانسه از پاريس، پژوهشگران با بررسي ‪ ۴۸‬هزار زوج دانماركي طي سالهاي ‪ ۱۹۹۶‬تا ‪ ۲۰۰۲‬دريافتند هنگامي كه هر دو زوج دچار چاقي باليني باشند شانس انتظار بيش از يك سال براي بچه‌دار شدن، سه برابر افزايش مي‌يابد.

هر چند داشتن اضافه وزن تاثير كمتري دارد، اما اين افراد نيز در مقايسه با همسالان لاغرتر خود ناچارند مدت طولاني تري براي صاحب فرزند شدن تلاش كنند.

نتايج اين مطالعه در مجله "‪ "human reproduction‬منتشر شده است.

"سسيليا راملو هنسن" متخصص همه گيرشناسي در دانشگاه آرهوس در دانمارك مي‌گويد اگر چاقي عاملي در ناباروري باشد، تاثير آن در كاهش قدرت باروري افراد مي‌تواند به يك مشكل مهم بهداشت عمومي تبديل شود.

هر چه افزايش وزن افراد بيشتر باشد جامعه مشكلات ناباروري بيشتري پيش‌رو دارد.

تحقيقات قبلي ارتباط روشني را بين چاقي بيش از حد و ميزان ترشح هورمون‌هاي باروري به اثبات رسانده است.

در زنان چربي بيش از حد تاثير منفي بر تخمك‌گذاري و بارداري مي‌گذارد.

چاقي در مردان با كاهش كيفيت اسپرم و ميزان انتشار هورمونهاي توليد مثلي مرتبط است.

مطالعه جديد اولين تحقيقي است كه ميزان باروري را در زوج‌هاي چاق بررسي مي‌كند.

براساس اعلام مركز ملي آمارهاي بهداشتي آمريكا، در اين كشور ‪ ۳۰‬درصد بزرگسالان كه ‪ ۶۰‬ميليون نفر را شامل مي‌شود دچار چاقي باليني هستند.

در اروپا، انگليس با ‪ ۲۳‬درصد چاقي باليني بالاترين ميزان چاقي را دارد.

معيار چاقي شاخص جرم بدن است كه با محاسبه تقسيم وزن فرد به كيلوگرم بر مجذور قد فرد به متر بدست مي‌آيد.

شاخص جرم بدن ‪ ۱۸/۵‬تا ‪ ۲۵‬طبيعي، ‪ ۲۵‬تا ‪ ۳۰‬اضافه وزن، و از ‪۳۰‬ به بالا چاق محسوب مي‌شود.
     
  
زن

 
ديابت و افسردگي شديد خطر مرگ در بيماران قلبي را افزايش مي‌دهد

جديدترين تحقيقات پزشكي نشان مي‌دهد، ابتلاي بيماران قلبي به افسردگي شديد و يا ديابت، خطر مرگ را در آنها بطور چشمگيري افزايش مي‌دهد.

به گزارش روز شنبه پايگاه اينترنتي رويترز، اين در حالي است كه ابتلاي بيماران قلبي به ديابت و افسردگي، بطور هم زمان، خطر مرگ ناشي از بيماري قلبي را بيشتر مي‌كند.

بر اساس نتايج اين تحقيقات كه در اجلاس سالانه "جامعه روان تني آمريكا" در بوداپست مجارستان ارائه شد، محققان دانشگاه "دوك" در كاروليناي شمالي ‪ ۹۰۷‬بيمار قلبي را كه با استفاده از يك استاندارد ‪ ۲۱‬موردي افسردگي در آنها تاييد شده بود مورد بررسي قرار دادند. از اين تعداد ‪ ۳۲۵‬تن نيز به ديابت نوع دوم مبتلا بودند.

در جريان اين تحقيق چهار ساله ‪ ۱۳۵‬بيمار جان خود را از دست دادند.

محققان دريافتند بدون در نظر گرفتن سن، جنسيت، وزن و عملكرد قلب، هم زماني افسردگي شديد و ديابت، خطر مرگ را در اين بيماران افزايش داده است.

بر اساس اين تحقيق، خطر مرگ در بين بيماران ديابتي مبتلا به بيماري قلبي كه دچار افسردگي شديد نيز بودند، ‪ ۲۵‬درصد افزايش مي‌يابد.

با اين وجود محققان دريافتند ابتلا به افسردگي خفيف زندگي اين دسته از بيماران را چندان تحت تاثير قرار نمي‌دهد.
     
  
زن

 
استفاده از تلفن همراه در بيمارستان‌ها بي‌خطر است

به گفته محققان آمريكايي استفاده از تلفن همراه در بيمارستان هيچ تاثيري بر تجهيزات پزشكي نمي‌گذارد اما آژير وسايل دزدگير مغازه‌ها مي‌تواند در عملكرد دستگاه‌هايي كه در قلب بيماران كار گذاشته مي‌شود، اختلال ايجاد كند.

پايگاه اينترنتي رويترز به نقل از محققان گزارش داد، آزمايش‌هاي انجام شده در "كلينيك مايو" در "راچستر" در ايالت "مينه‌سوتا" نشان داد كه استفاده عادي از تلفن‌هاي همراه بر تجهيزات مراقبت از بيماران تاثير محسوسي نمي‌گذارد.

اما طبق يكي از چندين گزارشي كه در شماره ماه مارس نشريه "گزارش كلينيك مايو" منتشر شده است، استفاده از يك دستگاه پخش سي.دي قابل حمل مي‌تواند موجب غيرعادي شدن خطوط نوار قلب بيمار شود.

همچنين دست كم دو گزارش نشان مي‌دهند كه وسايل دزدگير كه در نزديكي درهاي فروشگاه‌هاي خرده‌فروشي نصب مي‌شوند مي‌تواند ريتم دستگاه‌هايي را كه در قلب بيماران كار گذاشته مي‌شوند مانند "پيس‌ميكرها" و "دفيبريلاتورها" بر هم بزنند.

در بيشتر بيمارستان‌ها استفاده از تلفن‌هاي همراه ممنوع اعلام شده است اما دكتر "ديويد هييز" و همكارانش مي‌گويند آزمايش‌هاي آنان نشان مي‌دهند كه ممنوعيت استفاده از تلفن‌هاي همراه در بيمارستان‌ها موردي ندارد.
     
  
زن

 
ژن مرتبط با برنزه شدن پوست انسان شناسايي شد

دانشمندان موفق به شناسايي ژني شده‌اند كه هنگام قرار گرفتن انسان در زير نور آفتاب سبب برنزه شدن رنگ پوست مي‌شود.

به گزارش سايت اينترنتي "نيوساينتيست"، فرايند برنزه شدن پوست انسان در پي فعال شدن ژني به نام "پي‪ "۵۳‬صورت مي‌گيرد كه محققان پيش از اين ويژگي ضد سرطاني اين ژن را شناسايي كرده‌اند.

برنزه شدن پوست هنگام قرار گرفتن انسان در معرض نور فرابنفش آغاز مي‌شود و در آن ميزان توليد رنگدانه‌هاي موسوم به "ملانين" و نيز انتقال آنها به سلولهاي پوستي در بدن افزايش مي‌يابد.

افزايش "ملانين" در پوست سبب مي‌شود اثر تخريبي نور فرابنفش روي دي‌ان‌آ سلولهاي پوستي كاهش يابد و پوست مقاوت بيشتري در برابر آفتاب پيدا كند.

دانشمندان در گذشته تقريبا تمامي فرايند برنزه شدن پوست را شناسايي كرده بودند و تنها چگونگي آغاز اين فرايند ناشناخته باقي مانده بود.

هم‌اكنون "ديويد فيشر" و همكارانش در دانشكده پزشكي دانشگاه "هاروارد" در بوستون آمريكا نشان داده‌اند كه پرتورهاي فرابنفش سبب فعال شدن ژن "پي‪"۵۳‬ در بدن انسان مي‌شوند و اين ژن موجب آغاز برنزده شدن پوست مي‌شود.

نتايج بررسي‌هاي اين محققان همچنين نشان داد سلولهاي پوستي كه ژن "پي‪ "۵۳‬در آنها غير فعال شده باشد، در پي مواجه شدن با نور فرابنفش برنزه نمي‌شوند. به گفته "فيشر"، اين مطالعه به روشني نشان مي‌دهد ژن "پي‪ "۵۳‬پاسخ سوال چگونگي آغاز برنزه شدن پوست انسان است.

كشف جديد مي‌تواند دليل ظاهر شدن لكه‌هاي تيره رنگ روي پوست با افزايش سن را كه ارتباطي با نور خورشيد نيز ندارند، روشن كند.

به گفته محققان، ژن پي‪ ۵۳‬علاوه بر نور فرابنفش، با برخي ديگر از محركها نيز فعال مي‌شود و اين لكه‌هاي تيره رنگ پوستي كه با افزايش سن مرتبط هستند احتمالا نشان‌دهنده نقاطي از پوست هستند كه ژن پي‪ ۵۳‬در آنها با گذشت زمان با دلايلي غير از نور آفتاب، مثلا شيمي درماني، فعال شده‌است.
     
  
زن

 
مغز انسان تصاوير ناخودآگاه مشاهده شده را ثبت مي‌كند

نتايج يك مطالعه جديد نشان مي‌دهد مغز انسان تصاوير ناخودآگاهي را كه خود انسان از مشاهده آنها بي‌خبر است، ثبت مي‌كند.

به گزارش سايت اينترنتي "بي‌بي‌سي‌نيوز"، اين مطالعه كه گزارشي از آن در شماره اخير نشريه "كارنت بايالوجي" به چاپ رسيده است نشان مي‌دهد تبليغات ناخودآگاه(‪ (subliminal‬احتمالا در انسانها موثر است. اين قبيل تبليغات از سال ‪ ۱۹۵۰‬در كشور انگليس ممنوع شد، اما در كشور آمريكا همچنان انجام مي‌گيرد.

تصاوير ناخودآگاه معمولا در ميان تصاويري نهفته‌اند كه انسان از دريافت آنها آگاهي دارد. به طور مثال فيلمهاي سينمايي معمولا در هر ثانيه داراي ‪ ۲۴‬فريم هستند كه اگر يكي از اين فريمها به عكسي نامربوط اختصاص داده شود، انسان متوجه مشاهده آن فريم نمي‌شود، اما آن تصوير در مغز ثبت مي‌شود.

هرچند اين فرايند درگذشته تاحدودي شناسايي شده بود، اما هيچ دليل علمي براي اثبات آن وجود نداشت و هم‌اكنون محققان كالج لندن براي نخستين بار به شواهد فيزيولوژيكي دست يافته‌اند كه نشان مي‌دهد درصورتي كه مغز در اين لحظه از ظرفيت كافي برخوردار باشد، قادر به ثبت تصاويري است كه انسان از مشاهده آنها آگاهي ندارد.

اين محققان در مطالعه جديد از هفت داوطلب درخواست كردند عينكهاي ويژه‌اي روي چشم بگذارند كه اين عينك براي يك چشم افراد تصاويري كم رنگ و در چشم ديگر تصاويري نوراني و واضح را نمايش مي‌داد. نمايش تصاوير روشن و واضح در يك چشم سبب عدم آگاهي افراد در زمينه مشاهده تصاوير كم رنگ در چشم ديگر مي‌شود.

در خلال همين آزمايش، محققان از كاربران درخواست كردند هنگام قرار داشتن عينك روي چشمشان، در يك مرحله فعاليتي آسان نظير پيدا كردن حرف تي ‪ T‬در ميان مجموعه‌اي از حروف كه روي نمايشگر ظاهر مي‌شدند را انجام دهند و در مرحله ديگر كاري دشوارتر نظير پيدا كردن يك حرف ان ‪ N‬سفيد رنگ و يا يك حرف زد ‪ Z‬آبي‌رنگ را انجام دهند.

محققان در اين وضعيت با كمك اسكن "ام‌آرآي" از فعاليتهاي مغز داوطلبان تصويربرداري كردند و متوجه شدند مغز انسان در خلال انجام كارهاي ساده، مي‌تواند تصوير كم‌رنگي را كه روي يك صفحه عينك نمايش داده شده بود، ثبت كند، اما در خلال فعاليت دشوارتر كه به تمركز بيشتري نيازد دارد، مغز تصاوير كم‌رنگ را ثبت نمي‌كند.

به گفته دكتر بهادر بهرامي محقق موسسه علوم‌عصب‌شناسي ادراكي دانشگاه كاليفرنيا در لس‌آنجلس، اين مطالعه نشان مي‌دهد مغز انسان تصاويري را كه انسان در لحظه مشاهده از وجود آنها آگاهي ندارد و هيچگاه نيز بدين آگاهي دست نمي‌يابد نيز ثبت مي‌كند.

وي افزود دروازه‌هاي مغز انسان به آنچه در اطراف انسان مي‌گذرد باز است و زماني كه ظرفيت تمركز مغز تكميل نشده باشد، مغز منابع اضافي موجود خود را به ثبت تصاوير ناخودآگاه اختصاص مي‌دهد.

دكتر بهرامي قصد دارد در آينده با انجامي تحقيقات بيشتر ميزان تاثير تصاوير و كلمات ناخودآگاه بر روي انسانها را اندازه‌گيري كند.
     
  
صفحه  صفحه 43 از 57:  « پیشین  1  ...  42  43  44  ...  56  57  پسین » 
علم و دانش

مطالب پزشکی (آرشیو شماره ۲)


این تاپیک بسته شده. شما نمیتوانید چیزی در اینجا ارسال نمائید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA