انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
علم و دانش
  
صفحه  صفحه 48 از 57:  « پیشین  1  ...  47  48  49  ...  56  57  پسین »

مطالب پزشکی (آرشیو شماره ۲)


زن

 
باي‌پس جريان هوا مي‌تواند علائم آمفيزم را برطرف كند

محققان آمريكايي سرگرم مطالعه بر روي روندي به نام باي پس جريان هوا هستند كه مي‌تواند علائم آمفيزم ‪ emphysema‬را برطرف كند.

آمفيزم به معناي پيدايش هوا يا گاز غيرعادي در بافت‌هاي بدن است.

به گزارش يونايتدپرس از فيلادلفيا، در اين روند راه‌هايي در ريه بيمار ايجاد مي‌شود.

به گزارش خبرگزاري يونايتدپرس از فيلادلفيا، در جريان اين روند كه حداقل اقدام تهاجمي است، پزشكان براي يافتن مكان‌هاي دور از رگ‌هاي خوني از سوند "داپلر" كه از درون يك برونكوسكوپ قابل انعطاف عبور داده شده، استفاده مي‌كنند.

اين سوند براي بررسي راه‌هاي هوايي وارد دهان و ريه‌ها مي‌شود.

دكتر "جان كوچاركزوك" جراح قفسه سينه در دانشكده پزشكي دانشگاه "پنسيلوانيا" و محقق ارشد اين مطالعه گفت، پزشكان با استفاده از يك سوزن مخصوص سوراخ‌هاي كوچك ايجاد مي‌كنند و سپس براي باز نگاه داشتن اين سوراخ‌هاي جديد، استنت كار مي‌گذارند.

وي در بيانيه‌اي اعلام كرد در حال حاضر براي بيماراني كه براي هر نفس به شدت تقلا مي‌كنند، گزينه‌هاي درماني محدود است.

كوچارژوك گفت، اين شيوه جديد كه نيازي به عمل جراحي ندارد حقيقتا راه‌هاي جديدي براي جريان هوا ايجاد مي‌كند و چاره‌اي است براي افرادي كه ناچارند سال‌ها كه در انتظار پيوند ريه بسر برند.
     
  
زن

 
"پاهاي بي‌قرار" خطر ابتلا به فشار خون بالا را افزايش مي‌دهند

بر اساس يك مطالعه محققان كانادايي، در افراد مبتلا به سندرم يا نشانگان "پاهاي بي‌قرار ‪ ، "RLS‬خطر ابتلا به بيماري قلبي عروقي بيشتر از ديگران است.

به گزارش خبرگزاري يونايتدپرس از مونترآل، ‪ RLS‬يك اختلال عصبي است كه بر اثر آن شخص الزام شديدي براي تكان دادن پاهاي خود احساس مي‌كند.

محققان در "بيمارستان "سكره كور" دانشگاه مونترآل" ده فرد مبتلا به ‪ RLS‬را براي مشكل آنها قبلا اقدامي انجام نشده بود، مورد مطالعه قرار دادند و در آزمايشگاه در طول شب حركات متناوب پا و تغيير فشار خون در آنها را اندازه گرفتند.

بي‌قراري پا معمولا در شب كه پاها در وضعيت استراحت قرار دارند به بيشترين حد خود مي‌رسد و هر ‪ ۲۰‬تا ‪ ۴۰‬ثانيه رخ مي‌دهد.

اين مطالعه كه در نشريه "علوم اعصاب" منتشر شده است نشان داد كه در جريان حركات متناوب پا ميزان فشار خون بطور متوسط ‪ ۲۰‬درجه در فشار سيستوليك و ‪ ۱۱‬درجه در فشار دياستوليك افزايش مي‌يابد.

دكتر "پائولا لنفرانچي" از دانشگاه مونترآل كه رياست اين مطالعه را بر عهده داشت، گفت: مطالعات گذشته نشان داده‌است كه تغييرات فشار خون همانطور كه در اين مطالعه نشان داده شده است با پيشرفت آسيب‌هاي قلبي عروقي ارتباط دارد و افزايش شديد فشار خون در شب نيز با ميزان بالاتر سكته قلبي در افراد مسن مرتبط است.
     
  
زن

 
مصرف ماهي به حفظ قواي ادراكي كمك مي‌كند

نتايج دو تحقيق جديد نشان مي‌دهد، اسيد چرب امگا ‪ ۳‬كه در ماهي وجود دارد، مي‌تواند از زوال قواي ادراكي وابسته به سن پيشگيري كند.

به گزارش پايگاه اينترنتي خبرگزاري رويترز، محققان هلندي در يك تحقيق رژيم غذايي و عملكرد ادراكي ‪ ۲۱۰‬مرد ‪ ۷۰‬تا ‪ ۸۹‬ساله را كه بيماري آلزايمر نداشتند، مورد بررسي قرار دادند. اين مردان يك بار در سال ‪ ۱۹۹۰‬و بار ديگر ‪ ۱۹۹۵‬ارزيابي شدند.

محققان دريافتند مصرف روزانه تقريبا ‪ ۴۰۰‬ميلي گرم اسيد چرب اومگا ‪۳‬ ( معادل مصرف شش وعده ماهي كم چرب در هفته و يا يك ماهي پرچرب در هفته) فرد را در مقابل زوال قواي ادراكي محافظت مي‌كند.

در تحقيق ديگري محققان آمريكايي اقدام به بررسي رابطه مصرف امگا ‪ ۳‬و زوال قواي ادراكي در ‪ ۲‬هزار و ‪ ۲۵۱‬مرد سفيد پوست ‪ ۵۰‬تا ‪ ۶۵‬ساله كردند.

اين افراد ابتدا در سالهاي ‪ ۱۹۸۷ - ۸۹‬و سپس ‪ ۳‬و ‪ ۹‬سال بعد ارزيابي شدند.

در اين تحقيق هيچ رابطه‌اي بين ميزان اوليه اسيد چرب امگا ‪ ۳‬در مردان و زوال ادراكي ديده نشد. اما در بررسي انواع خاص زوال قواي ادراكي مشخص شد مصرف ميزان زياد اسيد چرب امگا ‪ ۳‬در جلوگيري از از دست دادن سلاست و رواني كلامي كمك مي‌كند.

اين ارتباط در مرداني كه فشار خون بالا و ديسليپيدما (اختلال ميزان چربي در خون) داشتند نيرومند و در مردان مبتلا به افسردگي شديد مشهود نبود.

نتايج اين تحقيقات در مجله تغذيه باليني به چاپ رسيده است. با اين وجود براي كشف تاثير خوردن ماهي، روغن ماهي و يا هر دو آنها در مردان مسني كه در معرض خطر ابتلا به زوال قواي ادراكي و بيماري آلزايمر قرار دارند بايد تحقيقات باليني بيشتري انجام شود.
     
  
زن

 
اسپانيا واكسن ضد اعتياد به كوكايين را آزمايش مي‌كند

اولين واكسن ضد اعتياد به ماده مخدر كوكايين در اسپانيا روي ‪ ۱۵۰‬نفر به آزمايش گذاشته مي‌شود.

مطبوعات اسپانيا گزارش دادند: تزريق آزمايشي اين واكسن تا پايان سال جاري در سه بيمارستان در شهرهاي مادريد، والنسيا و بارسلونا به معتادان داوطلب صورت خواهد گرفت.

اين واكسن در پي تحقيقات بين‌المللي تهيه شده و اسپانيا يكي از كشورهاي برگزيده در زمينه انجام آزمايشهاي آن است.

طبق اين گزارش، آزمايشهاي مايه‌كوبي در مبارزه با مصرف كوكايين با پشتيباني متخصصان روانشناسي و درمانهاي ويژه همراه خواهد بود.

يكي از شرايط حضور در اين آزمايشات آن است كه معتادان غير از كوكايين به مواد مخدر ديگري همچون هرويين اعتياد نداشته باشند.

اين واكسن از مولكولي مشابه با كوكايين توليد و به گونه‌اي ساخته شده است كه هنگام تزريق، سيستم ايمني بدن آن را به عنوان ماده خارجي مي‌شناسد و دست به توليد پادتن براي مبارزه با آن و جلوگيري از اين كه به مغز برسد، مي‌زند.

به گفته متخصصان، به هر صورتي كه كوكايين مورد مصرف قرار گيرد از طريق خون به مغز وارد مي‌شود و به همين دليل، عملكرد اين واكسن جذب مولكولهاي كوكايين در جريان خون پيش از ورود آنها به مغز است.

اين درمان جديد اميدواري بسياري در ميان كارشناسان امور معتادان ايجاد كرده است هرچند مايه مشابهي كه پيش از اين، براي معتادان به هرويين توليد شده بود نتيجه مورد انتظار را به همراه نداشت.

آزمايشهاي ديگري با واكسن دخانيات نيز پيش از اين به اجرا گذاشته شده است كه در مراحل نهايي خود بسر مي‌برد. كارشناسان احتمال مي‌دهند كه ظرف سه يا چهار سال آينده، فروش اين نوع واكسن را قانوني كنند.

بنا بر گزارشها، واكسن ضد كوكايين در چهار نوبت روي داوطلبان آزمايش خواهد شد.
     
  
زن

 
تسکین دادن دندان‌های حساس


افراد دارای دندان‌های حساس هنگام خوردن غذا یا نوشیدن نوشابه‌های خیلی‌ سرد یا داغ یا شیرین دچار احساس گز‌گز یا درد تیر‌کشنده حاد می‌شوند.

دندان‌ها معمولا هنگامی که لثه‌های احاطه‌کننده آنها شروع به عقب‌رفتن می‌کنند و ریشه‌های دندان آشکار می‌شود حساسیت بیشتری پیدا می‌کنند.

این وضعیت ممکن است به علت مسواک‌زدن بسیار محکم با مسواک خشن یا عدم رعایت بهداشت دندان رخ می‌دهد.

دندانپزشک شما ممکن است توصیه کند از مسواک نرم استفاده کنید و دندان‌هایتان را با ملایمت مسواک بزنید.

دندانپزشک همچنین ممکن است استفاده از یک خمیردندان یا دهان‌شویه خاص طراحی شده برای دندان‌های حساس را توصیه کن
     
  
زن

 
تركيبات ضدچروك بايد تحت مطالعات بيشتري قرار گيرند

محققان كانادايي مي‌گويند، تركيباتي كه از آنهابطور رايج در محصولات ضد چروك استفاده مي‌شود بايد تحت مطالعات بيشتري قرار گيرند.

خبرگزاري ‌يونايتدپرس از كبك به نقل از محققان از دانشگاه "لاوال" گزارش داد كه تركيب ‪ DMAE‬يا‪ 2- dimethylaminoethanol‬ كه ازآن در بسياري از محصولات ضد چروك و ساير موادي كه‌از لحاظ شيميايي مشابه هستند،استفاده مي‌شود بيشتر در لوازم آرايشي، كرم‌ها،رژ ومداد لب،شامپو،صابون و لوسيون بچه‌يافت مي‌شود.

در اين مطالعه كه در مجله انگليسي "امراض پوست" منتشر شده، آمده است:
‪ DMAE‬با متورم‌ساختن سريع‌وتماشايي واكوئل‌هاي سلول‌پوست به‌نام "فيبروبلاست‌ها" تاثير ضدچروك ايجاد مي‌كند.

اين محققان در بيانيه‌اي اعلام كردند، با وجوداينكه ‪ DMAE‬شبيه دارو است اما مدارك علمي بسياراندكي درباره تاثيرات دارويي و سمي آن وجود دارد.

آنها افزودند: نتايج مطالعه آنها نشان مي‌دهد زمان آن فرا رسيده است كه تحقيقات جدي براي تعيين خطرات سلامتي اين تركيب انجام شود.
     
  
زن

 
سالانه ‪ ۳‬ميليون نفر در جهان قرباني بيماري‌هاي ريوي مي‌شوند

بر اساس تحقيقات سازمان بهداشت جهاني، سالانه حدود ‪ ۳‬ميليون نفر در جهان بر اثر بيماري مزمن انسداد ريه جان خود را از دست مي‌دهند.

دكتر "روزبه نقشين" فوق تخصص بيماري‌هاي ريه و دبير اجرايي ششمين كنگره سراسري ريه و مراقبت‌هاي ويژه با اشاره به گزارش سازمان بهداشت جهاني در سال ‪ ۲۰۰۲‬خاطر نشان كرد، بيماري مزمن انسداد ريه سومين عامل مرگ و مير در جهان خواهد بود و اين امر در كشورهاي در حال توسعه به ويژه ايران به دليل رشد روز افزون مصرف سيگار ابعاد گسترده‌تري دارد.

دكتر نقشين گفت:يكي از مهمترين مشكلاتي كه امروز جامعه بشري را تهديد مي‌كند مصرف سيگار است به طوري كه اين ماده عامل اصلي ‪ ۸۰‬درصد مبتلايان به بيماري مزمن انسداد ريه است.

وي افزود: متاسفانه در كشور ما اطلاعات و آموزش به مردم در ارتباط با سيگار بسيار كم است و ضروري است تا مديران و قانون‌گذاران در زمينه ممنوعيت جوانان در خصوص استعمال دخانيات قوانيني را وضع نمايند.
     
  
زن

 
'مسبب فشار خون بالا در مغز است'

تحقيقی در بريتانيا می گويد بر خلاف آنچه قبلا تصور می شده احتمالا مسبب بيماری فشار خون در مغز است و بروز اين بيماری تنها از مشکلات قلبی، کليوی يا رگ های خونی ناشی نمی شود.

محققان دانشگاه بريستول انگلستان می گويند اين يافته جديد ممکن است به راه های جديدی برای درمان فشار خون منجر شود.

آمار مبتلايان به بيماری فشار خون در همه کشورهای جهان نگران کننده است و از جمله در بريتانيا بيست درصد مردم به اين بيماری مبتلا هستند.

محققان در مطالعات خود پروتئينی موسوم به "جم - يک" را در گلبول سفيد رديابی کردند که مانع از جريان خون شده بود.

محصور شدن اين پروتئين در گلبول سفيد باعث تورم سلولی و نرسيدن اکسيژن کافی به مغز می شود.

فشار خون در مغز

پرفسور جولين پاتون و همکارانش در دانشگاه بريستول بر اين باورند که تورم سلولی و نرسيدن اکسيژن کافی به مغز باعث بروز تغييراتی می شود که نتيجه آن بالا رفتن فشار خون خواهد بود.

اين گروه از محققان که نتيجه کار خود را در مجله "فشار خون" بريتانيا منتشر کرده اند می گويند مطالعه آزمايش بر روی موش ها نشان داده که "جم - يک" با فشار خون بالا مرتبط است اما مکانيزم دقيق آن هنوز روشن نيست. محققان اکنون تغييرات در مغز انسان را تحت نظر دارند.

پروفسور پاتون می گويد: "چالش بعدی ما درک نوع تورمی است که در رگ های خونی مغز رخ می دهد تا دريابيم چه نوع دارويی را استفاده کنيم و چگونه تورم را هدف قرار دهيم. پروتئين جم - يک می تواند به ما اين امکان را بدهد که بدانيم چگونه با اين بيماری مقابله کنيم."

خانم پاتون در ادامه افزود: "اکنون درصدديم با دارو تورم شريان های مغزی بيمارانی را که با روش های متعارف درمان نشده اند، کاهش دهيم.

"هدف خوبی برای درمان"

پرفسور جرمی پيرسون از بنياد قلب بريتانيا که هزينه اين تحقيق را پرداخته می گويد: "اين تحقيق مهيج مهم است چون می توان از آن نتيجه گيری کرد که برای فشار خون بالا در مغز دلايل خارج از انتظاری وجود دارد.

وی در ادامه می گويد: "نتيجه اين تحقيق حاکی است که احتمالا راه های جديدی برای درمان اين بيماری رايج وجود دارد."

از مدتی پيش محققان گفته بودند که مغز می تواند بر فشار خون تاثير داشته باشد.

گروهی از محققان بيمارستان جان ردکليف آکسفورد کشف کرده اند که می توان با تحريک نقاط خاصی از مغز فشار خون بيماران را کم يا زياد کرد.

آلکس گرين، يکی از محققان اين گروه، گفت تحقيق دانشگاه بريستول "خيلی مهيج" است و جم - يک می تواند هدف خوبی برای درمان های جديد بيماری فشار خون باشد.

اما، پرفسور گراهام مک گرگور، رييس انجمن فشار خون بريتانيا، هشدار می دهد که تحقيق جديد دانشگاه بريستول در مراحل ابتدايی است به تحقيقات بيشتری نياز است.

وی گفت داروهای فشار خون کنونی اگر درست مصرف شوند و با رفتارهای سالم غذايی و ورزشی همراه شوند، کارساز هستند.

علائم بيماری فشار خون بالا شامل سردرد، سرگيجه و اختلال در ديد چشم می شود، اما اغلب کسانی که به اين بيماری مبتلا هستند علائم قابل توجهی را تجربه نمی کنند.

فشار خون بالا ممکن است به سکته مغزی، ايست قلب و آسيب به کليه ها منجر شود اما در صورتی که تغيير رژيم غذايی و فعاليت جسمانی در پايين آوردن فشار خون موفق نباشد با دارو می توان آثار اين بيماری را کنترل کرد.
     
  
زن

 
توت باعث جواني مي شود


تحقيقات نشان مي دهد افزودن توت سياه به برنامه غذايي روزانه مي‌تواند به عنوان يك ماده موثر مي تواند به جوان ماندن كمك كند.

به گزارش سلامت نیوز و به نقل از بخش سلامت آبزرور: براساس تحقيقات جديد توت از فرايند پيري جلوگيري كرده و از تمام قسمت‌هاي بدن محافظت مي‌كند. بنابراين گزارش، توت و انواع ميوه‌هاي رنگارنگ سرشار از پلي فنون است اين ماده در چاي، روغن زيتون، شكلات و انار نيز يافت مي شود
     
  
زن

 
پژوهشگران آلماني ماده ضد ويروس ايدز در خون كشف كردند

پژوهشگران دانشگاه شهر اولم در آلمان ماده‌اي را در خون كشف كردند كه مانع از فعاليت ويروس بيماري ايدز مي‌شود.

به گزارش رسانه‌هاي آلمان، طبق تحقيقات تيم پژوهشي " فرانك كيرشهوف" و "جان مونش" از موسسه ويروس شناسي دانشگاه اولم، ماده كشف شده در خون موسوم به "ويريپ" مي‌تواند مانع از اتصال ويروس ايدز به سلول‌هاي بدن و ورود ويروس به سلول شود.

اين تيم پژوهشي بعلاوه كشف كرده‌اند كه ايجاد تغييرات با هدف در ماده ويريپ حتي مي‌تواند ميزان تاثيرگذاري آن بر ويروس ايدز را افزايش دهد.

پرفسور "ولف گئورگ فورسمان" مدير علمي شركت داروسازي "آي.پي.اف." در شهر هانوفر آلمان نيز كه دارويي بر اساس ماده ويريپ ساخته است گفت:
اميدواريم كه در سال جاري مطالعات خود در مورد تاثير اين دارو بر انسان را آغاز كنيم.

فورسمان افزود: براي دريافت مجوز جهت آزمايش و به كارگيري اين دارو براي مبتلايان به ايدز تاكنون آزمايش‌هايي بر روي حيوانات در حد گسترده‌اي پايان يافته است.

اين در حاليست كه پژوهشگران آمريكايي نيز كشف اين ماده را اساس و پايه‌اي براي ساخت داروهاي جديد عليه ويروس دانسته‌اند.

پژوهشگران آلماني هنگام آزمايش بيش از يك ميليون خون بيماران دياليزي براي تاثير احتمالي ويروس ايدز كشف كردند كه بخشي از يك پروتئين شناخته شده در خون از فعاليت اين ويروس جلوگيري مي‌كند و آن را "پپتيد ضد ويروس " با نام اختصاري ويريپ ناميدند.

ويروس‌ها براي ورود به سلول انسان به اين پرويين نياز دارند اما آزمايش‌ها نشان مي‌دهد كه اين ويروس در برابر ويريپ مقاوم نيست.

در اين تحقيقات در كنار پژوهشگران دانشگاه اولم، محققيني از شهرهاي هانوفر، ارلانگن، لوبك و هامبورگ در آلمان و همچنين پژوهشگراني از نيويورك نيز شركت داشتند.

در حال حاضر ‪ ۲۰‬داروي ضد بيماري ايدز در جهان وجود دارد اما تاكنون هيچ دارويي نتوانسته‌اند اين بيماري را درمان كند.

بنا به برخي آمارهاي منتشره در حال حاضر بيش از ‪ ۴۰‬ميليون نفر در جهان به بيماري ايدز مبتلا هستند.
     
  
صفحه  صفحه 48 از 57:  « پیشین  1  ...  47  48  49  ...  56  57  پسین » 
علم و دانش

مطالب پزشکی (آرشیو شماره ۲)


این تاپیک بسته شده. شما نمیتوانید چیزی در اینجا ارسال نمائید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA