انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
علم و دانش
  
صفحه  صفحه 50 از 57:  « پیشین  1  ...  49  50  51  ...  56  57  پسین »

مطالب پزشکی (آرشیو شماره ۲)


زن

 
عوارض سیگاری بودن مادر بر نوزاد

ایسکانیوز: تازه ترین تحقیقات دانشمندان دانشگاه اوتریت نشان می دهد، سیگار کشیدن مادر در دوران بارداری خطر بیماری های قلبی را در نوزاد افزایش می دهد.
به گزارش روز سه شنبه گروه علمی فرهنگی ایسکانیوز زنانی که در دواران بارداری سیگار می کشند باید بدانند که سیگار کشیدن در این دوران می تواند سبب آسیب های دایمی در سیستم گردش خون نوزادشان شود و این خطر ابتلا به بیماری های قبلی و سکته را در سال های بعد زندگی آنها افزایش می دهد.
نوزادان مادرانی که زمان بارداری سیگار می کشند، بیش از سایر کودکان در معرض خطر بیماری تصلی شرایین هستند. سیگار علاوه بر خطر بیماری قلبی بر رشد جنین نیز تاثیر می گذارد.

=========================

مصرف تخم مرغ در صبحانه به كاهش وزن كمك مي‌كند

محققان "دانشگاه دولتي لوزيانا" دريافتند كه زنان چاق و داراي اضافه وزن كه در رژيم غذايي شان روزانه دو عدد تخم مرغ درصبحانه مصرف مي‌كنند، وزن بيشتري از دست مي‌دهند.

به گزارش خبرگزاري يونايتدپرس از واشنگتن، "نيخيل وي. دوراندار" استاديار در بخش عفونت و چاقي، در اين مطالعه زناني را كه در بخشي از رژيم غذايي خود براي كاهش چربي، پنج روز يا بيشتر در هفته از اين الگو پيروي مي‌كردند براي مدت هشت هفته مورد بررسي قرار داد.

وي در اين مطالعه مشاهده كرد كه اين زنان ‪ ۶۵‬درصد وزن بيشتري از دست دادند و كاهش چربي در ناحيه اطراف كمر آنها ‪ ۸۳‬درصد بيشتر بود.

اين يافته‌ها در نشست سالانه "بيولوژي تجربي" سال ‪ ۲۰۰۷‬در واشنگتن ارايه شد.
     
  
زن

 
موقعه غذا خوردن تلویزیون نگاه نکنید

ایسکانیوز : پژوهشگران توصیه می کنند هنگامی که با اعضای خانواده خود غذا می خورید، تلویزیون مشاهده نکنید.
به گزارش روز چهارشنبه گروه علمی فرهنگی ایسکانیوز، به نقل از نشریه آمریکایی Assouation غذا خوردن با اعضای خانواده و رابطه آنها با یکدیگر تاثیر بسیار مثبتی بر روی افراد از نظر روحی و جسمی خواهد داشت زیرا اعضای خانواده زمان کمتری را با یکدیگر می گذرانند و هنگام غذا خوردن فرصت مناسبی برای برقراری ارتباط آنها با یکدیگر می باشد.
به همین دلیل پژوهشگران معتقدند هنگام خوردن غذا تلویزیون های خود را خاموش کنید.
همچنین صحبت کردن اعضای خانواده با یکدیگر به ویژه در خانواده هایی که کودکان پیش از دبستان دارند، بسیار موثر است، زیرا این ارتباط سبب می شود کودکان غذای خود را بهتر بخورند و داروهای خود را استفاده کنند.
طی مطالعاتی که به مدت یک هفته بر روی 1300 خانواده نیویورکی انجام پذیرفت مشخص شد، شبهایی که اعضا خانواده با یکدیگر غذا می خورند و تلویزیون خاموش است، میوه و سبزیجات بیشتری نسبت به شب های دیگر صرف می شود و همین عامل سبب سلامتی و کاهش بیماری قلبی و سرطان درآنها خواهد شد.

===================

اثرات اکسیژن درمانی

ایسکانیوز ـ تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که دادن اکسیژن زیاد به بیماران می‌تواند اثرات زیان‌آوری داشته باشد، زیرا اکسیژن خالص سبب افزایش تهویه شده و میزان جریان خون را به اعضای بدن کاهش می‌دهد که این امر سبب تجمع دی‌اکسید کربن و انقباض عروق می‌شود.
به گزارش سرویس علمی ـ پژوهشی ایسکانیوز، البته ماسک‌های جدید اکسیژن، امکان ارزیابی دقیق میزان دی‌اکسید کربن را به پزشکان می‌دهد. این ماسک‌های جدید اکسیژن، امکان ارزیابی دقیق میزان دی‌اکسید کربن را به پزشکان می‌دهد. این ماسک‌ها برای بیماران با حمله‌های قلبی، مسمومیت‌های با مونواکسید کربن و همچنین نوزادانی که در بدو تولد مشکل تنفسی دارند بسیار مفید است.
     
  
زن

 
كلم‌ها را نجوشانيد: خاصيت ضد سرطاني آنها از بين مي‌رود

انواع كلم‌ها را مي‌توان بخار پز كرد، سرخ كرد، در مايكروويو گذاشت و يا خام مصرف كرد اما لطفا بلايي را كه انگليسي‌ها سر اين گياه در مي‌آورند، تكرار نكنيد يعني با جوشاندن كلم‌ها خواص آن‌ها را از بين نبريد.

به گزارش خبرگزاري فرانسه از پاريس، محققان در دانشكده پزشكي دانشگاه وارويك" گفتند اين "عادت استاندارد پخت و پز در انگليس" خواص ارزشمند ضد سرطاني بيشتر اعضاي گونه‌هاي "بارسيكا" يا انواع كلم‌ها كه شامل كلم سفيد، گل كلم و كلم دگمه و براكلي مي‌شود را از بين مي‌برد.

زمانيكه اين سبزيجات مصرف مي‌شوند يك ماده مشترك در تمام آنها به نام "گلوكوزينوليت" ‪ glucosinolate‬به مولفه ديگري به نام "آيزوتايو سايانيت" ‪ isothighocyanate‬تبديل مي‌شود كه تاثير سمي مواد سرطانزا را خنثي مي‌كند و باعث مي‌شود اين مواد زيان‌آور، با سرعت بيشتري از بدن خارج شوند.

اما طبق يك مطالعه كه در مجله " شيمي غذا و سم شناسي" منتشر شده است، ‪ ۳۰‬دقيقه جوشاندن هر يك از سبزيجات "خانواده كلم" بيشتر اين خواص دارويي را از بين مي‌برد ضمن آن كه طعم و مزه آنها را نيز خراب مي‌كند.

آزمايش‌هايي كه "پل ترونالي" و "لي‌جيانگ سونگ" دو متخصص بيوشيمي انجام دادند، نشان داد كه كاهش گلوكوزينوليت موجود در براكلي ‪ ۷۷‬درصد، در كلم بروكسل ‪ ۵۸‬درصد، گل كلم ‪ ۷۵‬درصد و كلم سبز ‪ ۶۵‬درصد بود.

در مقابل، تاثير بخارپز كردن، در مايكرو ويو گذاشتن و يا سرخ كردن آن در مقدار گلوكوزينوليت موجود در كلم‌ها تاثير چنداني ندارد.

كلم پيچ، شلغم، كلم سبز، كلم قمري، ترب كوهي، تربچه و شاهي‌آبي از ديگر گونه‌هاي اين گروه سبزيجات هستند كه خواص ضد سرطاني دارند
     
  
زن

 
دود سیگار 200 هزار غیرسیگاری را در سال می کشد

سازمان بهداشت جهانی در روز منع جهانی سیگار از همه کشورها خواسته است سیگار را در همه مکانهای عمومی بسته ممنوع کنند.به گفته این سازمان هر سال 200 هزار غیرسیگاری در اثر قرار گرفتن در معرض دود سیگار جان خود را از دست می دهند

منبع: بي بي سي

ياده جمله معرفي از جردن افتادم (همون كه خيابان آفريقاي فعلي در تهران به نام او هست و به نوعي موسس آموزش عالي در ايران به حساب مياد)
سيگار يه وسيله اي هست كه يه سرش آتيش هست يه سرش يه احمق!!!

==============================

علائم مصمومیت با گاز CO2:

علائم عمومی مسمومیت تنفسی
سردرد
سرگیجه
تشنج
درد قفسه سینه
اختلال در دید
اشکال در قضاوت و تصمصم گیری
ار دست دادن هوشیاری
     
  
زن

 
چربي امگا- 3 باعث بهبود افسردگي و اسکيزوفرني مي شود

طي بررسي انجام شده در شهر لندن، محققين دريافتند که نسبت اسيدهاي چرب در غشاهاي سلول در افراد مبتلا به اسکيزوفرني1 ( نوعي اختلال رواني ) غير طبيعي است که در اثر دريافت اسيدهاي چرب امگا 3 اين حالت بهبود بخشيد. مطالعات ديگر حاکي از آن است که افسردگي ممکن است در اثر کمبود اسيدهاي چرب امگا 3 به وجود آيد. اين اسيدهاي چرب در آجيل، دانه ها، غلات سبوس دار، حبوبات و انواع ماهي هاي چرب مثل ساردين ، قزل آلا، شاه ماهي و قباد يافت مي شوند.

بسياري از روان پزشکان براي درمان افسردگي از داروهايي استفاده مي کنند که سطح سروتونين2 مغز را افزايش مي دهند. در حال حاضر مشخص شده که کمبود اسيد چرب امگا 3 در رژيم غذايي ممکن است ميزان سروتونين مغز را کاهش دهد که مي تواند منجر به افسردگي شود.

مطالعات نشان مي دهد که بروز افسردگي با سطح پايين اسيدهاي چرب امگا 3 موجود در غشاي گلبول هاي قرمز خون و دريافت کم اسيدهاي چرب امگا 3 ارتباط دارد ، زيرا در اثر کاهش سطح اسيدهاي چرب امگا 3، نسبت اسيدهاي چرب امگا 6 به اسيدهاي چرب امگا 3 بالا مي رود که اين خود منجر به افسردگي شديد مي شود.



بروز افسردگي در ميان مردم کشور نيوزلند 6 برابر مردم ژاپني است که اين ممکن است به دريافت اسيدهاي چرب امگا 3 موجود در رژيم غذايي برگردد، چون مردم ژاپن ماهي هاي حاوي اسيدهاي چرب امگا 3 را زياد مصرف مي کنند. افسردگي بعد از زايمان امري طبيعي در ميان زنان مي باشد. بنابراين در طول دوران حاملگي بايستي منابع غذايي اسيدهاي چرب امگا 3 به ميزان زيادي مصرف شوند. در زناني که ميزان اسيدهاي چرب امگا 3 خون آنها بسيار پايين است، احتمال ابتلا به افسردگي حاملگي بيشتر است.

افسردگي امکان حمله قلبي را در افراد بيشتر مي کند. بنابراين ارتباط بين افسردگي و اسکيزوفرني با حملات قلبي ممکن است به دليل پايين بودن مقدار اسيدهاي چرب امگا 3 در اين افراد باشد.

اگر اين يافته ها توسط بررسي هاي بيشتر تاييد شوند، شايد از طريق مصرف مقادير زياد آجيل، دانه ها، حبوبات، غلات سبوس دار و انواع ماهي بتوان از بروز برخي موارد افسردگي جلوگيري کرد و يا حتي برخي از آنها را درمان کرد.


پي نوشت :

1- اسکيزوفرني ( schizophrenia ) : نوعي اختلال رواني که فرد قابليت تميز دادن بين افکار، ايده ها و تصورات خودش و واقعيت را ندارد. اسکيزوفرني اختلال فکر و خُلق ناآرام است. اين اختلال به صورت دشواري در حفظ و تمرکز و تشکيل مفاهيم آشکار مي گردد. اين اختلال مي تواند به برداشت ها و عقايد غلط ، به مشکلات عظيم در درک واقعيت و به مشکلاب مشابه در زبان و ابراز هيجاني بينجامد. از جمله عوارض اين بيماري اين است که فرد ممکن است صداهايي را بشنود يا ممکن است فکرکند که افراد ديگر مي توانند فکر او را خوانده و يا افکار او را کنترل کنند.

2- سروتونين ( serotonin ) : يک ماده شيميايي موجود در مغز ( ناقل عصبي ) که اعمال مختلفي را در بدن انجام مي دهد؛ از جمله افزايش خواب ، تنگ شدن رگ ها و کاهش اشتها.

http://www.tebyan.net/index.aspx?pid=9640
     
  
زن

 
اولین زیست چسب ضد افسردگی به بازار آمد

سازمان غذا و داروی امریكا نخستین زیست چسب درمان كننده افسردگی حاد را تایید كرد.


زیست چسب Emfam ماده موثره سلژیلین از راه پوست آزاد می‌كند به عنوان اولین زیست چسب ضد افسردگی از سوی سازمان غذا و داروی آمریكا تایید شد.
مصرف خوراكی‌ داروهای MAOI كه قبل از این دارو به عنوان درمان كننده افسردگی مصرف می‌شد عمدتا نیاز به توجه خاص به رژیم غذایی دارد زیرا مصرف همزمان این داروها با غذاهای سرشار از تیرامین مانند پنیر كهنه منجر به بروز افزایش خطرناك فشار خون می‌شود.
اما این زیست چسب با قدرت پائین‌تر (۶ میلی‌گرم در روز) می‌تواند بدون در نظر گرفتن این حساسیتهای غذایی مصرف شود.
تولید كننده و توزیع كننده دارو، برنامه‌های آموزش را برای بیماران و پزشكان در نظر گرفته است تا خطر مصرف دارو همراه با برخی از غذاها و فعالیتها را كاهش یابد.
توصیه شده است این زیست چسب دور از حرارت نگهداری شود زیرا حرارت سبب افزایش جذب دارو می‌شود همچنین بیمار در زمان استفاده، نباید از پتوی برقی، كیسه آب گرم، لامپهای حرارتی، سونا، لوله‌های آب گرم و حمام آفتاب استفاده كند.


===================================

طرز تهیه و استفاده از محلول کلرمادرید


1- تهیه محلول کلر مادر(یک درصد):
در یک بطری یک لیتری تیره رنگ یا بطری که اطراف آن پوشانده شود یک قاشق غذلخوری سر پر پودر پرکلرین 70 درصد (معادل 15 گرم)اضافه میکنیم تا محلول کلر مادر یک درصد تهیه شود.


2- کلر زنی آب:
از محلول فوق (محلول کلرمادر)با قطره چکان 7 قطره در یک لیتر آب و یا یک قاشق غذاخوری که تقریبا معادل 140 قطره میباشد و در 20 لیتر آب اضافه و مخلوط میکنیم و پس از نیم ساعت اب آشامیدنی قابل استفاده هست
     
  
زن

 
عسل و خواص آن

عسل يك واژه عربي است كه در فارسي آن را انگبين مي‌گويند و عبارت است از شهد گل‌ها كه زنبور عسل توسط خرطوم كوچك خود آن را مكيده و از راه دهان به كيسه بسيار كوچك خود موسوم به كيسه عسلي وارد مي‌كند. وقتي ميزان شهد جمع‌آوري شده به حدود "40" ميلي‌گرم رسيد، گل‌ها را رها

كرده و به سمت كندو پرواز مي‌كند. جالب اينكه براي تهيه يك كيلو عسل، زنبور بايد شهد "20" ميليون گل را جمع و به كندو حمل كند. جالب‌تر اين است كه زنبور عسل خاصيت ثابت گلي دارد، يعني تا وقتي كه مشغول جمع آوري شهد يك گل است، روي ساير گل‌ها نمي‌نشيند.

درباره فوايد عسل چه مي دانيم؟

خواص و مواد موجود در عسل

همانطور كه مي دانيد عسل از قديمي ترين و نخستين شيرين كننده هايي است كه انسان استفاده كرده است و شامل قندهايي چون گلوكز، فروكتوز، مواد معدني همچون منيزيم، پتاسيم، كلسيم، كلريدسديم، گوگرد، آهن و فسفات است. در ضمن اينكه ويتامين هايي همچون B1 ، B2 ، B6 ، B3 ، B5 و C نيز براساس كيفيت و نوع عسل به نسبت هاي متفاوت در آن ديده مي شود.

علاوه بر موارد ذكر شده در حد كمي مس، يد و روي نيز در عسل وجود دارد. به همين جهت در حال حاضر زنبورهاي عسل يكي از بخش هاي اساسي و اصلي اقتصاد كشاورزي سالم به حساب مي آيند. از ويژگي هاي مهم عسل خاصيت ميكروب كشي آن است. عسل يك ضدعفوني كننده طبيعي است. تحقيقات انجام شده در سال هاي اخير نشان مي دهد كه گذاشتن آن بر روي زخم ها مانع عفونت مي شود. از آنجايي كه عسل حاوي مواد آنتي باكتريايي است مي تواند بخوبي باعث بهبود زخم ها شود.

زنبور عسل پيش از رسيدن به كندو در بين راه مقداري از آب شهد را جذب مي‌كند و چون شهد گل‌ها حاوي "50" تا "80" درصد آب است،‌ با اين عمل ميزان رطوبت عسل را به حدود 17 تا حداكثر25 درصد مي‌رساند، يعني حدودا از هر سه گرم شهدي كه زنبور عسل به كندو مي‌آورد، يك گرم عسل به دست مي‌آيد. البته عسل مناطق شمالي كشور به علت بالا بودن رطوبت هوا از آب بيشتري برخوردار است و لذا آبكي مي‌باشد، ولي عسل مناطق كوهستاني از آب كمتري برخوردار مي‌باشد.

زنبور عسل نوعي از آنزيم دياستاز به نام انورتاز را نيز به شهد اضافه مي‌كند كه اين آنزيم به همراه مواد قندي و نشاسته‌اي كه چهار پنجم وزن عسل را تشكيل مي‌دهند، عامل اصلي متبلور شدن يا شكرك ‌زدن عسل به شمار مي‌روند. لذا اين باور كه عسل غيرطبيعي شكرك مي‌زند صحيح نيست، بلكه دليل متبلور شدن و رسوب دادن عسل طبيعي وجود دياستاز و همچنين كربوهيدرات ها مي‌باشد. دياستاز، ‌ذرات خيلي ريز عسل را به خود جذب كرده و باعث ته‌نشين شدن آن مي‌شود. مقدار گلوكز عسل هر چه بيشتر باشد، زودتر متبلور و ته‌نشين مي‌شود. اين خاصيت فقط در عسل‌هاي طبيعي و غيرتقلبي ديده مي‌شود، زيرا تنها عسل‌هاي طبيعي حاوي دياستاز هستند. مدت زمان شكرك زدن يا متبلور شدن عسل بسته به نوع گل متفاوت است و حتي در مورد عسل اقاقيا به چهار سال هم مي‌رسد. در كشورهاي اروپايي عسل سفت شده و متبلور شده را بيشتر مي‌پسندند.

تشخيص عسل طبيعي و غيرطبيعي از طريق مزه كردن غيرممكن است. براي مصرف كننده يك را ه بيشتر وجود ندارد و آن هم استفاده از ابزارهايي است كه بدن در اختيارش گذاشته است. با چشمانش شكل ظاهري عسل را ارزيابي مي‌كند، با بيني‌اش آن را بو مي‌كند و با زبانش آن را مزه مي‌كند.

اگر مجموعه خصوصيات باب طبعش بود و اگر عسل عطر و طعم گل‌ها را داشت، آن عسل واقعي است و ارزش آن را دارد كه بهايش را در حد معقول بپردازد. لازم به ذكر است مزه، عطر، طعم، رنگ و بوي عسل فقط مربوط به گل هر منطقه مي‌باشد و به نژاد زنبور عسل بستگي ندارد. نوع نژاد فقط در پركاري و كم‌كاري تاثير دارد.»

همان طور كه قبلا اشاره شد چهار پنجم وزن عسل را كربوهيدرات‌ها تشكيل مي‌دهند و بقيه آن عبارت است از: پروتئين، املاح معدني، عناصر معطر، آنزيم‌ها، ويتامين‌ها، گرده گل و آب. هر 100 گرم عسل 330 كيلوكالري انرژي توليد مي‌كند. لذا عسل، غذايي مقوي و انرژي‌زاست و به كمك دياستازهايش چربي‌هاي اطراف قلب را آب مي‌كند. به همين دليل مصرف آن به سالخوردگان و بيماران قلبي توصيه مي‌شود.

چگونه عسل در درمان زخم ها مؤثر است؟

زماني كه عسل با رطوبت بدن تماس پيدا مي كند. آنزيم گلوكز اكسيداز كه توسط زنبورها در عسل ايجاد شده است به آرامي آزاد مي شود و پراكسيد ئيدروژن ضد عفوني كننده به ميزان زيادي آزاد مي شود و مي تواند در حدي كه به خود بافت آسيب نرساند، باكتريها را نابود كند.در ادامه با جذب مايعات و مواد مقوي به منطقه آسيب ديده باعث رشد سلولي و جلوگيري از خشك شدن زخم مي شود.

فعاليت استميك عسل باعث حضور يك لايه از مايع بين بافتها و بانداژ مي شود و باعث مي شود در هنگام نياز بدون درد جابه جا شود و سلولهاي جديد پاره نشود.به همين جهت در برخي بيمارستانهاي دنيا براي درمان زخم بستراز تركيبات آن استفاده مي شود.

ويژگي منحصر به فرد

1_ به راحتي هضم مي شود: مولكول هاي قند موجود در آن مي توانند به راحتي به ساير قندها تبديل شوند، به همين جهت حتي حساس ترين معده ها نيز مي تواند آن را به سادگي هضم كند.

2_ منبع بسيار خوبي از آنتي اكسيدان است: نقش بزرگي در جلوگيري از سرطان و همچنين بيماريهاي قلبي دارد.

3_ سطح كالري آن پايين است: در مقايسه با ساير مواد قندي ۴۰% كمتر كالري دارد، هرچند انرژي آن بسيار بالاست، اما به وزن بدن شخص اضافه نمي كند.

4_ به سرعت در خون پخش مي شود: وقتي با ميزان مناسبي آب مخلوط شود. پس از ۷ دقيقه در جريان خون پخش مي شود و با آزادسازي ملكول قند به عملكرد بهتر مغزكه اصلي ترين مصرف كننده قند در بدن است، كمك مي كند و مانع بروز خستگي مي شود.

5_ در سلامت و ساخت عوامل خوني مؤثر است: بخش مهمي از انرژي مورد نياز براي اين مورد تأمين مي كند. به علاوه باعث تميز شدن خون مي شود و جريان خون را تنظيم و آسان مي كند و مانع بروز مشكلات عروقي و تصلب شرايين مي شود.

چند ويژگي جالب ديگر

1_ عسل هرگز فاسد نمي شود، جهت نگهداري احتياج به يخچال ندارد و مي توان در دماي اتاق آن را نگهداري كرد.

2_ به خاطر ميزان بالاي فروكتوز ۲۵% شيرين تر از قند است.

3_ در درمان آلرژي هاي فصلي براي ساكنين مناطقي كه عسل از گلهاي همان منطقه به دست آمده است، بسيار مفيد است.

4_ تنها غذايي است كه استفاده از آن باعث نابودي چرخه طبيعت نمي شود.

منبع
     
  
زن

 
انواع سوختگی شیمیایی:

سوختگی با مواد قلیایی

سوختگی با مواد اسیدی

سوختگی با فسفر

سوختگی شیمیایی:

اصولا این نوع سوختگی در زمان جنگ با کاربرد فسفر منیزیم و گازهای تامول زا دیده میشود.
این نوع سوختگی بسیار شبیه سوختگی از نوع حرارت میباشد..لذا در بسیاری از مواقع میتوان گفت که سوختگی شیمیایی به علت حرارتی هست که از برخورد مواد با نسوج حاصل میشود....

سوختگی با مواد قلیایی:

این نوع سوختگی معمولا به علت هیدروکسیدسدیم, هیدراکسیدپتاسیم و کسید کلسیم اتفاق می افتد

سوختگی با مواد اسیدی:

اسید های غلیظ باعث خارج شدن آب سلول و ته نشین شدن پروتئن های سلولی میشود....ضمن اینکه سوختگی با اسید بهتر از سوختگی با قلیا هست
زایرا اسید با دباغی پوست سد غیر قابل نفوذی ایجاد میکند و از نفوذ بیتر جلوگیری میکند.......

این مورد ادامه دارد که بعدا میگم.(کمی زیاده)

سوختگی با فسفر:

این نوع سوختگی به عنوان سلاح جنگی نیز کاربر دارداین ماده در درجه حرارت بدن ذوب شده و در بافت های عمقی نیز نفوذ میکند.

این مورد نیز ادامه دارد که بعدا میگم.(کمی زیاده)
     
  
زن

 
استرس...

استرس حافظه را کم می کند...
__________________________
جام جم آنلاين: تحقیقات نشان می دهد نگرانی، اضطراب یا افسردگی منجر به نقص شناختی خفیف می شود. اگر می خواهید ذهن سالمی داشته باشید، از نگرانی پرهیز کنید و شاد باشید.
این پیام تحقیق جدیدی است که نشان می دهد احتمال ابتلای افرادی که مستعد نگرانی، اضطراب یا افسردگی هستند به نقص شناختی خفیف (MCI)، حالتی که غالبا به عنوان زمینه بیماری آلزایمر درنظر گرفته می شود، بیشتر است.
به گزارش ساینس دیلی محققان دریافتند درمیان افراد سالمند بدون نشانه نقص شناختی در آغاز مطالعه استرس مزمن پیش بینی کننده ابتلا به MCI است. تعیین میزان استرس مانند سنجش فعالیت ذهنی است. این ها فاکتورهایی هستند که استاندارد کردن و سنجش آنها در هریک از افراد دشوار است. البته 50 درصد افرادی که نقص شناختی خفیف دارند به زوال ذهن دچار نمی شوند و این مطالعه نباید افراد را دچار نگرانی کند...


==========================

تغذیه و خواب

تأثیر مشکلات خواب بر تغذیه افراد
__________________________

جام جم آنلاين: مشکلات مربوط به خواب برنامه غذایی افراد را تحت تاثیر قرار می دهد. کسانی که خواب کافی ندارند در مواقع کمتری خودشان غذا طبخ می کنند و در عوض ترجیح می دهند غذای سرد یا فست فود بخورند.
این غذاهای آماده فاقد ارزش غذایی و ممکن است در طولانی مدت مشکلاتی را برای سلامت افراد ایجاد کنند.
به گزارش ساینس دیلی ، یافته های این مطالعه نشان می دهد افرادی که از نظر زمان خوابمشکل دارند ، دیر می خوابند یا مکررا بیدار می شوند بیشتر به غذاهای سرد روی می آورند و کمتر غذای طبخ شده در خانه را مصرف کرده و به این ترتیب برنامه غذایی ناسالمی پیدا می کنند.
میزان خواب هر فرد بر سلامت جسم ، وضعیت هیجانی ، قابلیت های ذهنی ، بازدهی و عملکرد روزانه او تاثیر دارد...
     
  
زن

 
ناخن مصنوعی و ...

ناخن مصنوعی و عوارض آن
__________________________

ایرنا: ناخن، يكی از ضمايم پوستی است كه نقش مهمی را در انگشتان دست و زيبايی آنها ايفا مي‌كند و به همين خاطر نيز از گذشته هميشه زنان سعی مي‌كردند ناخن‌های خود را با انجام تغييرات مختلفی از نظر رنگ و فرم آن، زيبا جلوه دهند.

استفاده از ناخن‌های مصنوعی يكي از روش‌هايی است كه زنان برای زيبا كردن ناخن‌های خود به كار مي‌برند.
تحقيقات در سالهاي اخير ثابت كرده است كه استفاده از ناخن‌هاي مصنوعی و كاشت آنها مي‌تواند عوارضی را برای فرد بوجود آورد.
اگزمای پوستی كه به دلیل تحریك و آلرژی در دور ناخن و در قسمت‌های مختلف بدن ایجاد می‌شود،از مهم‌ترین عوارض استفاده از ناخن مصنوعی محسوب می‌شود.
همچنین بر اساس گزارشهای موجود، بروز عفونت‌های قارچی نیز از عوارض استفاده از ناخن مصنوعی است.
یك متخصص پوست و مو در این زمینه به خبرنگار "ایرنا" گفت:استفاده طولانی مدت از ناخن‌های مصنوعی باعث تغییر فرم و تغییر حالت ناخن و در مواردی منجر به عوض شدن جهت و محور آن می‌شود.
دكتر "سوسن محبی" با بیان اینكه استفاده از ناخن‌های مصنوعی باعث پیچ خوردن محور ناخن نیز می‌شود، افزود: استفاده از آن گاهی نیز كنده شدن ناخن و ایجاد حساسیت را به دنبال دارد.
وی اظهار داشت:ناخن‌های مصنوعی به صورت‌های مختلفی از جمله پلاستیكی و كاغذی وجود دارند و برای چسباندن ناخن‌های مصنوعی ازچسب‌های شیمیایی بسیار چسبناكی استفاده می‌شود كه در بسیاری از موارد منجر به آلرژی‌هایی در ناخن و یاسایر قسمت‌های بدن می‌شود.
دكتر محبی با اشاره به اینكه استفاده از لاك‌های ناخن و به دنبال آن استفاده از پاك‌كننده های لاك مانند "استون" و الكل نیز باعث خشكی و ورقه ورقه شدن ناخن‌ها می‌شوند، به زنان توصیه كرد، از لاك‌ها و پاك‌كننده های آن زیاد استفاده نكنند.
این متخصص پوست و مو هشدا داد:گاهی استفاده همیشگی از لاك باعث تغییر رنگ طبیعی ناخن می‌شود ولی در مواردی نیز تغییر رنگ ناخن علامت یك بیماری داخلی است كه به این صورت خود را نشان می‌دهد.
دكتر محبی، با اشاره به اینكه امروزه از مواد مختلفی در لاك‌ها برای زیبایی بیشتر آنها استفاده می‌شود، افزود: اضافه كردن چیزهایی مثل انواع ویتامینه‌ها و یا به كاربردن ذرات طلا و سایر فلزات در مواد لاك‌ها باعث به وجود آمدن آلرژیهای مختلفی در فرد می‌شود.
وی تصریح كرد: بیشتر افراد به سلامت ناخن هیچ‌گونه توجهی ندارند و در مواردی نیز برای پوشاندن بیماری ناخن كه به نحوی باعث نازیبایی آن شده، از ناخن‌های مصنوعی و یا لاك‌های ناخن استفاده می‌كنند كه این خود باعث پیشرفت بیماری ناخن می‌شود.
دكتر محبی در پایان به زنان توصیه كرد كه به صورت مداوم از ناخن مصنوعی و لاك ناخن استفاده نكنند...
     
  
صفحه  صفحه 50 از 57:  « پیشین  1  ...  49  50  51  ...  56  57  پسین » 
علم و دانش

مطالب پزشکی (آرشیو شماره ۲)


این تاپیک بسته شده. شما نمیتوانید چیزی در اینجا ارسال نمائید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA