انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
علم و دانش
  
صفحه  صفحه 51 از 57:  « پیشین  1  ...  50  51  52  ...  56  57  پسین »

مطالب پزشکی (آرشیو شماره ۲)


زن

 
قرص های لاغری...

شایعترین عوارض قرص های لاغری
__________________________

رییس هجدهمین كنگره جامعه متخصصان داخلی با هشدار نسبت به تبلیغات روز افزون داروهای لاغری اظهار داشت: داروهای موجود در بازار كه در داروخانه‌ها، سوپرماركت‌ها و غیره عرضه و توسط ماهواره‌ها تبلیغ می‌شود، به دلیل نداشتن مبنای علمی، تاثیری بر روی كاهش وزن افراد بر جای نمی‌گذارد.
به گزارش سرویس بهداشت و درمان خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دكتر ایرج خسرونیا كه به مناسبت برپایی كنگره سالانه این جامعه كه از روز 25 اردیبهشت ماه در تهران آغاز به كار می‌كند، سخن می‌گفت، با اعلام این خبر افزود: بهترین روش لاغری و كاهش وزن، كم خوردن و تحرك مناسب است.
وی با اشاره به این كه هنوز هیچ داروی موثری در زمینه كاهش وزن، به بازار نیامده است كه فرد بتواند، بدون رعایت رژیم غذایی و صرفا از طریق خوردن قرص و بدون عوارض جانبی كاهش وزن پیدا كند، تصریح كرد: مهم ترین روش كاهش وزن بدون عوارض جانبی، كاستن از كالری مصرفی به طور روزانه است.
دكتر خسرونیا با تاكید بر این كه عمده مشتریان قرص‌های لاغری را زنان تشكیل می‌دهند، نسبت به عوارض این قرص‌ها هشدار داد و افزود: اختلالات قاعدگی، پرمویی و عصبانیت از شایع ترین عوارض قرص های لاغری به شمار می‌رود.
به گفته رییس هجدهمین كنگره جامعه متخصصان داخلی، والدین متاسفانه از داشتن كودكان چاق ابراز خرسندی می‌كنند، در حالی كه سلول‌های چربی از زمان كودكی در تمام بدن ساخته شده و در جوانی و پیری برای فرد ایجاد مزاحمت می‌كند.
وی با رد روش «لیپوساكشن»، بر تحرك افراد و مصرف روزانه 1000 تا 1500 كالری به منظور جلوگیری از چاقی تاكید كرد.
به گفته این پزشك متخصص، بیشتر افرادی كه به اضافه وزن دچار هستند، از وضع ظاهر خود گله مند هستند، در حالی كه عوارض داخلی چاقی از قبیل تنگی عروق، سكته‌های زودرس قلبی و غیره بسیار خطرناك تر است.
وی اضافه كرد: چاقی هم اینك سبب شده كه جوانان ما در سنین 20 تا 40 سالگی كه سن فعالیت آنهاست، راهی «سی سی یو » ها شوند.
     
  
زن

 
پول و پوست...

شیوع سرطان پوست در میان ثروتمندان...
__________________________

ایرنا- طبق یك مطالعه كه در ایرلند شمالی انجام شده‌است، مردان، افراد مسن و افرادی كه در مناطق مرفه‌تر زندگی می‌كنند، احتمال بیشتری دارد كه به سرطان پوست مبتلا شوند.
به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس از بلفاست، این مطالعه كه در شماره ژوئن "مجله انگلیسی امراض پوست" منتشر شده است، رابطه‌ای را میان بیمارانی كه در مناطق ثروتمندتر زندگی می‌كنند و افزایش سطح ملانوم بدخیم و سرطان "سلول بازال یا پایه‌ای" نشان داد.
ملانوم تومور بدخیمی است كه با پیگمانتاسیون سیاه رنگ مشخص می‌شود.
سرطان سلول بازال شایع‌ترین شكل سرطان پوست است بطوریكه تخمین زده می‌شود در آمریكا سالانه حدود یك مورد جدید به این سرطان مبتلا شوند.
سلول‌های بازال در عمیق‌ترین لایه پوست قرار دارند. بنابراین یك رشد غیرعادی در این لایه سرطان سلول بازال خوانده می‌شود.
این مطالعه نشان داد زنانیكه در مناطق مرفه زندگی می‌كنند ‪ ۲۹‬درصد بیشتر از افرادی كه در مناطقی زندگی می‌كنند كه وضع مساعدی ندارد به سرطان سلول بازال مبتلا می‌شدند. همچنین این زنان ‪ ۲/۵‬برابر بیشتر احتمال دارد به ملانوم بدخیم مبتلا شوند.
همچنین احتمال ابتلا به سرطان سلول بازال در مردانی كه در مناطق مرفه زندگی می‌كردند ‪ ۴۱‬درصد بیشتر بود و ‪ ۲/۵‬برابر بیشتر احتمال دارد كه به ملانوم بدخیم مبتلا شوند.
     
  
زن

 
ویتامین ها و ...

و امّا ویتامین ها:
1- ویتامین A ( رتینل ):
کمبود این ویتامین در بدن اختلالات ذیل را بوجود می آورد:
کندی رشد بدن- توقف رشد- لاغری- سختی و خشکی پوست- کدورت قرنیه چشم- نابینایی ( گزروفتالمی و شبکوری )
ویتامین A در موارد ذیل وجود دارد:
سبزیها بخصوص جعفری- هویج- اسفناج- گوجه فرنگی- روغن ماهی- جگر سیاه- زرده تخم مرغ.


2- ویتامین B:
برای برقراری تعادل عصبی و نظم سوخت و سوز بدن ضروری است. نرسیدن این ویتامین به بدن سبب اختلال در دستگاه گوارش و اعصاب می شود و ممکن است منجر به رماتیسم گردد.
منابع ویتامین B عبارتند از:
سیر- زرده تخم مرغ- جگر سیاه- لبنیات.


3- ویتامین B1 ( تیامین ):
در تنظیم اعمال تنفسی و عصبی و زدودن اختلالات عصبی مؤثر است و کمبود آن باعث آماس روده، بیماری بری بری، گرفتگی عضلات و بی اشتهایی می شود.
مهمترین منابع ویتامین B1 عبارتند از:
مخمر آبجو- جگر مرغ- لبنیات- تخم مرغ پخته- ژامبون.

ویتامین ها و...

4- ویتامین B2 ( ریبوفلاوین ):
مهمترین عامل رشد بدن است، کمبود آن باعث لاغری، توقف رشد بدن، اختلالات تنفسی، بیماریهای پوستی و اختلالات گوارشی می شود.
ویتامین B2 در موارد زیر بیشتر یافت می شود:
جگر سیاه- گوشت- ماءالشعیر- اسفناج- شیر- سفیده تخم مرغ- عسل- نان.


5- ویتامین B6 ( پیریدوکسین ):
در سوخت و ساز مواد گلوسیدی و غذایی مؤثر است. کمبود آن باعث بیماریهای پوستی ( ایجاد جوش و شوره )، کم خونی، ضعف اعصاب و درد شکم می شود.
منابع مهم B6 عبارتند از:
جوانه گندم- ذرت- سبزی ها- برنج- زرده تخم مرغ- گوشت- سیب زمینی.


6- ویتامین B12 ( سیانوکوبالامین ):
در کم خونی و رفع عوارض عصبی مؤثر است.
ویتامین B12 در موارد زیر یافت می شود:
جگر سیاه- زرده تخم مرغ- پسته.
     
  
زن

 
ویتامین ها و ...

7- ویتامین C ( اسکوربیک ):
در تنظیم عمل بافت ها و ایجاد مقاومت در بدن بسیار مؤثر است. کمبود آن سبب خونریزی لثه ها و سست شدن دندانها، خونریزی جلدی، ضعف بدن، درد عضلات، رخوت و سستی و نارسائی های اعمال دستگاه های بدن می شود.
ویتامین C در موارد ذیل بیشتر وجود دارد:
لیمو- پرتقال- جعفری- گوجه فرنگی- نخود تازه- کاهو- سیب زمینی- شیر گاو- فلفل تازه.

8- ویتامین D:
در رشد و سفت شدن استخوانها مؤثر است، فقدان آن باعث نرم شدن و کج شدن استخوانها ( راشیتیسم ) و یا پوکی آنها می شود.
منابع ویتامین D عبارتند از:
روغن ماهی- جگر سیاه- زرده تخم مرغ- لبنیات- نارنج- نور آفتاب.

9- ویتامین E ( توکوفرل ):
تأثیر این ویتامین در اعضای تناسلی است که کمبود آن ایجاد نازائی و عقیم شدن می کند.
ویتامین E در موارد زیر وجود دارد:
جگر سیاه- زرده تخم مرغ- موز- جوانه گندم- کاهو- کلم- روغن بادام زمینی- کره.

ویتامین ها و ...

10- ویتامین F:
در رویش مو و لطافت پوست مؤثر است، کمبود آن باعث خشک شدن پوست، ایجاد زخم های جلدی، و اختلالات در هضم شدن غذا می گردد.
ویتامین F در موارد زیر وجود دارد:
روغن ماهی- جوانه گندم- اسید های غیر اشباع شده.

11- ویتامین H:
کمبود این ویتامین باعث ایجاد بیماریهای پوستی و لکنت زبان می شود.
ویتامین H در موارد زیر وجود دارد:
مخمر آبجو- سبوس گندم- زرده تخم مرغ- جگر سیاه.

12- ویتامین K:
مهمترین ویتامین برای انعقاد خون است که کمبود آن باعث خونریزی، ورم روده، طولانی شدن مدت زمان انعقاد خون می شود.
ویتامین K در خوراکیهای ذیل وجود دارد:
حبوبات- گوجه فرنگی ( خام )- سیب زمینی.

ویتامین ها و ...

13- ویتامین P ( سیترین ):
کمبود آن سبب خونریزی های زیر جلدی و خون ریزی لثه ها می شود.
ویتامین P در موارد زیر وجود دارد:
سبزیجات- لیمو- پرتقال- لبنیات- سیب زمینی.

14- ویتامین PP ( نیکوتینامید ):
در تنظیم کار اعصاب مؤثر است، کمبود آن سبب بیماریهای روانی، بیماریهای پوستی، اختلالات گوارشی بخصوص بیماری پلاگر ( سستی و بی حسی و بیرون روی شکم همراه با درد ) می شود. کمبود این ویتامین در اجتماعات فقیر محسوس تر است.
ویتامین PP در موارد زیر یافت می شود:
گوشت گاو- مخمر آبجو- جگر سیاه- سیب زمینی- نخود.
     
  
زن

 
نکات جالب پزشکی...

1- مصرف تن ماهی و ماهی پخته خطر بروز سكته مغزی را در دوران كهنسالی كاهش می دهد. خوردن ماهی سرخ شده يا ساندويج ماهی خطر اين عارضه را افزايش ميدهد. تاثير ماهی بر روي بيماريهای قلبی - عروقی نيز به نوع پختن اين ماده خوراكی و مصرف آن در شيوه های مختلف پخت بستگی دارد.

2- بستنی يكی از بهترين مواد ماه های گرم سال است كه مصرف آن مي تواند در تامين كلسيم مورد نياز بدن كودكان مؤثر باشد. اين ماده غذايی عناصر و مواد ارزشمندی همچون كلسيم، آهن، فسفر، منيزيم و ويتامين-های A و B و C، پروتئين، كربوهيدرات و ... را در خود جای داده است. به خاطر افزايش ميزان ميكروارگانيسم های شير در مدت كوتاه، بهتر است بستنی تهيه شده از شير پاستوريزه مصرف شود و از طرفی ديگر بايستی ميزان و نوع مواد نگهدارنده، مواد رنگی، نوع بسته بندی و استانداردهای يك بستنی مورد توجه قرار گيرد

========================

نکات جالب پزشکی...

3- اگر فردي مدت زيادي در هواي گرم تابستان تحت تابش آفتاب و يا در محيط هاي گرم مانند كوره هاي حرارتي فعاليت كند، دچار گرمازدگي مي شود. گيجي، استفراغ، سستي عضلات، كاهش فشار خون، رنگ پريدگي، چسبناك و مرطوب شدن پوست بدن، تنفس صدادار، نبض سريع و جهنده و نهايتاً اغما. همچنین افزايش درجه حرارت بدن كه گاهي به 40 درجه سانتيگراد هم مي رسد علايم و نشانه هاي گرمازدگي است. صورت برافروخته و قرمز، خشك و داغ شدن پوست بدن، افزايش درجه حرارت بدن به دليل كاهش تعريق، بي حالي و سستي علايم و نشانه-هاي آفتاب-زدگي است.


4- گياه ريحان آرام بخش بوده و خوردن آن سرفه را تسكين داده و سردرد را بر طرف مي كند. در مسافرت هاي طولاني اگر به حركت تند اتومبيل حساسيت داريد، خوب است چند شاخه ريحان با خود برداريد و آن را بو كنيد تا دچار سردرد و اضطراب نشويد. خوردن ريحان همراه با غذا موجب هضم بهتر غذا و از يبوست جلوگيري مي كند. اين سبزي از مسمويت غذايي پيشگيري كرده و مانند ساير سبزي هاي تازه، سرشار از ويتامين هاي مختلف است، كه هر قدر تازه تر باشد از ويتامين بيشتري نيز برخوردارست.آسيب هاى سلولى را با «ريحان» برطرف كنيد

ایران-گياه ريحان به علت داشتن ويتامين هاى A و C آنتى اكسيدانت است و به همين دليل از آسيب سلولى پيشگيرى مى كند. ريحان داراى خواص آرام بخش، مقوى قلب، ضد عفونى كننده دهان و دستگاه گوارش و شيرافزا است. جوشانده غليظ ريحان و مزمزه و جويدن آن براى مبتلايان به آفت مفيد است. همچنين بوييدن آن و جويدن برگهاى تازه آن باعث تسكين درد مى شود. شيره برگ هاى ريحان براى معالجه كليه حالات عصبى مخصوصاً زنانى كه به بيمارى روحى، بى خوابى شديد، بيهوشى و خفقان قلب مبتلا هستند به كار مى رود. عصاره ريحان همراه با شير براى سرماخوردگى و ناراحتى هاى ريوى و سرفه مفيد است. ريحان به علت داشتن سبزينه و چند نوع اسانس، بوى پياز و سير را در دهان از بين مى برد. مطالعات انجام گرفته بر روى حيوانات نشان مى دهد كه ريحان، سيستم ايمنى بدن را با افزايش پادتن تا دو درصد بالا مى برد. اين گياه خنك كننده است و جهت درمان درد رماتيسم و پوست هاى حساس به كار مى رود. ريحان يكى ازشفابخش ترين گياهانى است كه شامل تركيبات ضد سرطانى است. همچنين آب ريحان جهت مارگزيدگى، تقويت عمومى بدن، سرماخوردگى و مشكلات پوستى و گوش درد توصيه شده است .
     
  
زن

 
نکات جالب پزشکی...

5- نوشيدن روزي 2 يا 3 فنجان شير بدون چربي يا كم چرب، خطر ابتلا به ديابت نوع 2 را 20 درصد كاهش مي دهد. بالا بودن وزن مهمترين عامل ابتلا به ديابت نوع 2 است و مصرف شير كم چرب علاوه بر تامين نيازهاي تغذيه اي فرد، اثر چاق كننده چربي موجود در شيرهاي كامل و پرچرب را از بين مي برد و وزن شخص را كاهش مي دهد، به همين علت شير داراي خاصيت محافظتي در برابر بيماري ديابت است.


6- تحقيقات صورت گرفته بر روي چاي مشخص شده است كه اين نوشيدني هم خاصيت تحريك كنندگي دارد و هم آرام بخشي. چاي تا دو دقيقه بعد از دم كشيدن، اثر محرك دارد، اما پس از اين مدت به تدريج از خاصيت تحريك كنندگي آن كاسته شده و به خاصيت آرام بخشي آن افزوده مي شود. در ضمن پس از گذشت 5 دقيقه از دم كشيدن، چاي كاملا به يك آرام بخش تبديل مي شود.

نکات جالب پزشکی...

7- تماس روزانه مو با آبهاي حاوي موادي مانند كلر اثر خشك كنندگي بر موها دارد و موجب شكنندگي آنها مي شود. شست وشوي مو با شامپو مناسب را پس از استخر الزامي است و به افرادي كه روزانه شنا مي كنند توصيه مي شود موها را با شامپوهاي نرم كننده و حالت دهنده شست وشو دهند؛ زيرا با اين كار لايه اي بر روي مو ايجاد مي شود كه از خشك شدن مو جلوگيري كرده و باعث سهولت در شانه شدن مو و شفافيت موها مي شود.


8- براي جلوگيري از چاقي ، به جاي آنكه فرد با رژيم هاي غذايي طولاني مدت خود را اذيت كند و به خود فشار آورد، رژيم هاي آسان خنده مي تواند مفيد واقع شود. در حالي كه بسياري از متخصصان مي گويند تنها با تحرك فراوان مي توان عضلات بدن را به حركت درآورد و به واسطه آن لاغر شد؛ بررسي ها نشان مي دهد خنديدن هم مي تواند اين عضلات را تكان دهد و در نهايت افراد را لاغر كند. به هر حال، كساني كه تصميم دارند با شادماني و بشاش بودن وزن خود را كم كنند بايد روزي 10 بار از ته دل بخندند.
     
  
زن

 
نکات جالب پزشکی...

9- پژوهشگران آمریكایی در تحقیقی به این نتیجه رسیدند كه نوشیدن قهوه می تواند خطر بروز بیماری های كبدی ناشی از مصرف الكل را كاهش دهد. به گزارش بی- بی- سی، در این تحقیق كه ‪ 125 هزار و ‪ 580 مرد و زن بالای ‪ 25 سال مورد بررسی قرار گرفتند نشان داده شد كه به ازای نوشیدن هر فنجان قهوه در روز خطر بروز سیروز كبدی (تنبلی كبد ) كاهش می یابد.
محققان دریافتند در افرادی كه بطور متوسط روزی یك فنجان قهوه می نوشند احتمال بروز سیروزهای كبدی ناشی از الكل 25 درصد كاهش می یابد.
نتایج این تحقیق كه در مجله اینترنال مدیسین آرشیو به چاپ رسیده است،نشان می دهد که نوشیدن چای خطر بروز بیماری های كبدی را كاهش نمی دهد.
به گفته محققان در سال 2001 بیماری كبدی در330 تن تشخیص داده شد كه 199 تن از آنان به دلیل نوشیدن الكل به این بیماری مبتلا شده بودند.
بر اساس این تحقیق نوشیدن كمتر از یك فنجان قهوه در روز خطر بروز سیروز كبدی ناشی از نوشیدن الكل را سی درصد، یك تا سه فنجان چهل درصد و بیش از چهار فنجان هشتاد درصد كاهش می دهد.
این در حالی است كه نوشیدن قهوه اندكی به كاهش دیگر سیروزها نیز كمك می كند.
یافته های جدید پژوهشگران این فرضیه را كه در قهوه ماده ای وجود دارد كه كبد را در برابر سیروزها بویژه سیروزهای الكلی محافظت می كند، تقویت می كند. این ماده هنوز ناشناخته مانده است

=====================

نکات جالب پزشکی...

10- ترك سیگار باعث 10 كیلو اضافه وزن می شود:
نتایج یك تحقیق جدید نشان می دهد كه سیگاریها ممكن است پس از ترك سیگار به جای مقدار 2 تا 7 كیلوگرمی كه معمولا بیان میشود تا 10 كیلوگرم وزن اضافه كنند. به گزارش سایت انجمن درمانگران ایران از "هلث دی نیوز" گروهی از پژوهشگران دانشگاه های میشیگان و كالیفرنیای بركلی با تحلیل مجدد داده های " بررسی سلامت ریه" در مورد 5887 فرد سیگاری به این نتیجه رسیدند كه این افراد به طور میانگین پس از ترك سیگار حدود 10 كیلوگرم به وزنشان اضافه شده بود. در تحلیل قبلی سیگاری های میتلا به چاقی مرضی از محاسبه كنار گذاشته شده بودند و اطلاعات نژادی و قومی گزارش نشده بود. البته این محققان می گویند كه یافته های جدید نباید دلیلی برای ترك نكردن سیگار شمرده شود، بلكه با توجه به آن باید اقدام به كنترل وزن را هم در روند ترك سیگار در نظر داشت و این اضافه وزن منافع بسیار ترك سیگار را به زیر سوال نمی برد.

=========================


نکات جالب پزشکی...


11- نوشیدن یك لیوان آب گیلاس پس از ورزش موجب كاهش دردهای عضلانی می شود.
نتایج یك مطالعه كوچك نشان می دهد نوشیدن یك لیوان آب گیلاس پس از ورزش موجب كاهش دردهای عضلانی می شود. محققان شماری از تركیبات آنتی اكسیدان و ضد التهابی را در گیلاس ترش یافته اند، اما مطالعات در مورد تاثیر این میوه در كاهش بیماریهای التهابی نتایج متفاوتی به همراه داشته است. مطالعه جدید نشان داد میزان علایم التهابی در خون زنان و مردانی كه روزانه ‪ چهل و پنج گیلاس می خورند، كمتر است. دكتر «دكلان ای.جی كونولی» از دانشگاه «ورمونت» و همكارانش در این مطالعه به بررسی تاثیر مصرف آب گیلاس قبل و بعد از تمرینات ورزشی در كاهش علایم آسیب های عضلانی پرداختند. در این مطالعه برای مدت هشت روز به چهارده دانشجوی پسر روزی دو بار سیصد و هفتاد و سه گرم مخلوطی از آب گیلاس تازه و آب سیب و یا دارونما داده شد. در روز چهارم این افراد در چند دور تمرینات ورزشی آرنج شركت كردند. دو هفته بعد این افراد طی هشت روز قبل از شركت در تمرینات ورزشی از یكی از این نوشیدنی ها استفاده كردند. پس از تمرینات ورزشی، قدرت و درد عضلانی شركت كنندگان اندازه گیری شد. در مجموع محققان دریافتند افرادی كه مخلوط آب گیلاس می نوشیدند پس از ورزش درد كمتری را تجربه كردند و نیروی عضلانی بیشتری را حفظ كردند. همچنین افرادی كه آب گیلاس نوشیده بودند قوای عضلانی آنها پس از نود و شش ساعت اندكی افزایش یافت. درجه درد در بین دو گروه اندكی تفاوت داشت، اما میزان متوسط درد پس از مصرف آب گیلاس بطور قابل ملاحظه ای پایین تر بود. به گفته محققان مردان و زنان به ویژه كسانی كه دردهای مزمن و آزار دهنده دارند می توانند آب گیلاس را در رژیم غذایی خود بگنجانند. آب گیلاس بسیاری از خواص ضد التهابی و آنتی اكسیدان را كه در بسیاری از داروهای تجاری یافت می شود دارد با این تفاوت كه از یك منبع طبیعی است
     
  
زن

 
پوست خشک...

با شروع فصل پاییز، خارش پوست زیاد می‌شود و خشکی هوا، پوستمان را خشک می‌کند و مثل زمین شوره‌زار، پر ترک می‌سازد. خشکی پوست عارضه‌ای شایع است و بسیاری از افراد برای رفع آن به انواع فرآورده‌های بهداشتی پناه می‌برند. برای جلوگیری از بروز چین و چروک پوست که از عوارض خشکی آن است، بهتر است با روش‌های علمی‌مراقبت از پوست خشک و خشکی پوست آشنا شویم.
برای آنکه بتوانیم به خوبی از پوستمان مراقبت کنیم، قبل از هر چیز باید درباره علت و عوامل خشک شدن پوست و بروز پوست خشک آگاه شویم.

عوامل خارجی خشکی پوست
یکی از عوامل خارجی که سبب خشکی پوست می‌شود، مواجهه با آب و هوا یا باد گرم است. شستن زیاد از حد پوست، سبب از بین رفتن لایه‌های چربی محافظ پوست شده و پوست را خشک می‌کند. مشاغلی که در تماس مداوم با مواد شوینده و پاک‌کننده هستند، فرد را در معرض ابتلا به پوست خشک قرار می‌دهند. همچنین درمان‌هایی که برای آکنه صورت می‌گیرد، اگر به صورت بی‌رویه و بیش از حد اعمال شود، می‌تواند پوست را خشک کند


پوست خشک...

عوامل داخلی خشکی پوست
یک عامل مهم، بالا رفتن سن است که سبب کم شدن توانایی پوست در حفظ رطوبت می‌شود. همچنین بعضی از بیماری‌ها مانند درماتیت آتوپیک یا اگزمای سرشتی نیز از میزان این توانایی می‌کاهد. رژیم‌های سخت، سوء تغذیه و کمبود مواد غذایی نیز می‌تواند سبب به هم ریختگی این سد حفاظتی شود.

مراقبت از پوست خشک
1) برای شست و شوی پوست خشک از آب تصفیه نشده استفاده نکنید. هرگز با آب داغ پوست خود را نشویید.
2) برای حفظ شادابی و تازگی پوست صورت خود از آب معدنی استفاده کنید. از کیسه حمام یا لیف خشک و زبر استفاده نکنید.
3) پوست خشک نیاز به مراقبت کامل دارد. تمیز کردن ملایم، ماساژ منظم و استفاده از کرم چرب‌کننده و مرطوب‌کننده لازم است. کرم مرطوب‌کننده، مقدار آب سطح خارجی پوست را افزایش می‌دهد، در نتیجه نرم و مرطوب به نظر می‌آید.
4) برای شست و شو از صابون‌های ملایم با PH طبیعی استفاده کنید. هیچ‌وقت صابون‌هایی را که صرفا تبلیغاتی است و برای پوست مناسب نیست، به‌کار نبرید.
5) بعداز شستن پوست، با کرم بچه آن را چرب کنید. قبل از خواب، هر شب پوست صورت خود را با کرم مخصوص ماساژ دهید.دراطراف چشم که خطوط ریز زیادی دارد و خیلی زود چروک می‌شود، مقدار بیشتری از این کرم تقویت‌کننده بمالید.
6) از مصرف صابون‌هایی که شدیدا قلیایی هستند و یا مواد پاک‌کننده‌ای که دارای مقادیر زیادی مواد خشک‌کننده و قلیایی هستند، خودداری کنید.
7) پوست خود را با آب مرطوب کنید، سپس یک لایه نازک از یک مرطوب‌کننده روی پوست خود بمالید تا از اثر هوا به پوست جلوگیری کند و خشکی پوست را از بین ببرد و دوباره آن را نرم کند.
     
  
زن

 
پوست خشک...

مرطوب‌کننده
مقدار کمی ‌از یک مرطوب‌کننده طبیعی را روی پوست اطراف گردن، لب‌ها و چشم‌های خود بمالید. آقایانی که ریش خود را می‌تراشند، باید سریع این کار را انجام دهند. 10 دقیقه صبر کنید و دوباره این کار را تکرار کنید.
بعداز شستن و تمیز کردن پوست، کمی‌آب به پوست خود بپاشید و با حوله‌ای نرم به آرامی ‌پوست خود را خشک کنید. سپس از سینه تا بالای پیشانی را با یک کرم مرطوب‌کننده نرم کنید. 5 دقیقه صبر کنید تا کرم جذب پوست شود (برای جذب سریع‌تر، صورت و گردن خود را با یک لیف گرم بپوشانید) سپس با یک پارچه نرم، اضافی کرم را پاک کنید.
گیاهان دارویی
گل همیشه بهار موجب نرم شدن پوست می‌شود. می‌توانید از آن برای بُخور صورت استفاده کنید. 5 قطره روغن اسطوخودوس یا عصاره جوی دو سر را به آب وان اضافه کنید. بعد از حمام از روغن رقیق شده گل پامچال استفاده کنید. روغن درخت چای موجب مرطوب و صاف شدن پوست می‌شود.

بُخور با گیاهان دارویی
گیاهان مفید برای این کار بابونه، اسطوخودوس و نعناع است. دو تا چهار قاشق غذاخوری از این گیاهان را (خشک یا تازه) در دو لیتر آب به آهستگی بجوشانید. بعد از کمی‌جوشیدن، ظرف را از روی حرارت بردارید و روی زمین یا میز قرار دهید. سپس صورت خود را مدت 15 دقیقه روی بخار ظرف نگه دارید. همچنین می‌توانید برای این کار یک حوله هم روی سر خود بیندازید (به حالت بُخور دادن). بعد از15 دقیقه صورت خود را با کمی‌آب سرد بشویید و صبر کنید تا صورتتان خشک شود یا با یک حوله آن را خشک کنید. سپس می‌توانید از یک مرطوب‌کننده طبیعی یا کرم مخصوص صورت خود استفاده کنید.



پوست خشک...

حمام شیر
بعضی متخصصان توصیه می‌كنند یک بار در هفته حمام شیر بگیرید. شیر موجب تغذیه و نرمی‌پوست شما می‌شود. 250 گرم پودر شیر و نصف قاشق غذاخوری روغن بادام را در آب گرم وان بریزید. سپس در وان دراز بکشید تا شیر روی پوست شما اثر کند. بهترین دارو برای لب‌های خشک و ترک خورده، مخلوط شیر و چند قطره گلاب و آب لیموترش است که بهتر است هر شب قبل از خوابیدن این محلول را به لب‌های خود بمالید. بعد از تمیز کردن پوست خود، آن را مرطوب کنید تا خشک نشود. یک محلول مرطوب‌کننده یا روغن مخصوص صورت استفاده کنید که دارای مواد مغذی و طبیعی باشد. هرگز از کرم‌های جامد استفاده نکنید. از دستگاه بخور یا سماور یا یک ظرف آب روی شوفاژ برای مرطوب کردن هوای اتاق به خصوص در زمستان استفاده کنید. این کار موجب می‌شود پوست، آب کمتری از دست بدهد. در هوای سرد زمستانی که باد هم می‌وزد، حتما یک کرم مرطوب‌کننده به صورت خود بمالید زیرا سرما موجب تبخیر آب از پوست می‌شود. باد هم سرعت تبخیر را افزایش می‌دهد. در شب برای شستن کرم روی صورت از یک تمیز‌کننده روغنی استفاده کنید، کرم بچه برای این منظور مناسب تر است.
یک بار در هفته برای روشن شدن پوست، از ماسک مخصوص صورت استفاده کنید. برای تهیه این ماسک، یک قاشق مربا خوری خاک رس سبز رنگ و یک قاشق مرباخوری عسل را مخلوط کنید. این مخلوط را به صورت خود بمالید ولی مواظب باشید اطراف چشم‌ها نمالید. 15دقیقه صبر کنید و سپس با آب ولرم صورت خود را بشویید. در حالی که پوست صورت کمی‌مرطوب است، یک مایع نرم‌کننده یا روغن طبیعی مخصوص به صورت خود بمالید. برای از بین بردن خشکی پوست انگشتان دست، از کرم ویتامین E استفاده کنید. موقع خواب این مخلوط را به پوست دست خود بمالید. از صابون‌های معمولی و قلیایی و کرم‌های پاک‌کننده مواد آرایشی استفاده نکنید، این مواد به پوست آسیب زده و موجب خشکی و چین و چروک آن می‌شوند. برای پاک کردن پوست خود، از روغن زیتون و روغن بادام استفاده کنید. به آرامی‌روغن را به پوست خود بمالید، سپس با آب گرم آن را بشویید و با یک پارچه نرم، پوست خود را خشک کنید. هنگام حمام کردن از آب خیلی داغ استفاده نکنید. اگر مجبورید جلوی آفتاب باشید، همیشه به صورت و قسمت‌هایی از پوست خود که در معرض تابش آفتاب هستند، یک ضدآفتاب مناسب بمالید.
     
  
زن

 
ریزش موی سر...

مرد چینی را که 95 درصد بدنش از مو پوشیده است، دیده‌اید؟ درباره او چیزی شنیده‌اید؟ بسیاری از آقایان می‌خواهند روی سر خود مثل بدن‌ این مرد چینی مو داشته باشند اما... بیشتر مردان در معرض ریزش مو قرار دارند و دنبال راهی برای پرپشت کردن موی خود هستند. تبلیغات در‌این زمینه زیاد است اما راه حل کدام است؟
بدن انسان نزدیك به 5 میلیون فولیكول مو دارد، در حالی كه پوست سر 100 تا 150 هزار از‌این تعداد را در بر می‌گیرد. افراد با موهای بلوند بیشترین تعداد فولیكول‌ها را در سر داشته و بعد از آنها به ترتیب مو قهوه‌ای‌ها و موقرمزها قرار دارند.
رویش طبیعی موی سر 0.6 تا 1 سانتیمتر در ماه است. به طور متوسط روزانه 50 تا 100 موی در مرحله استراحت می‌ریزند. ‌این ریزش مو طبیعی است و همان ریزشی است كه در دوش گرفتن و برس زدن مو می‌بینیم. ‌این موها دوباره رشد خواهند كرد.


ریزش موی سر...


ریزش موی مردانه
در مردها‌ این ریزش مو، بعد از بلوغ، هر زمانی كه میزان آندروژن‌های خون (هورمون‌های جنسی مردانه) افزایش یابد، شروع می‌شود. برای ریزش مو ممکن است هورمون‌های مردانه بیشتر از حد طبیعی نباشد. اگر ژن ریزش مو موجود و آندروژن‌ها در حد طبیعی باشند، ریزش موی مردانه یا آندروژنتیك بروز می‌كند.


علل ریزش موی مردان
بیماری یا جراحی بزرگ: مانند مشکلات تیروئیدی، چه پرکاری و چه کم کاری، چربی زیاد پوست سر، رژیم غذایی نامناسب که مهم‌ترین عامل ریزش مو است، اضطراب، نگرانی و شوک ناگهانی، داروها مانند داروهای ضد انعقاد خون (وارفارین، هپارین و...)، داروهای ضدافسردگی، داروهای ضد نقرس، شیمی درمانی که برای سرطان‌ها استفاده می‌شود، استفاده بیش از حد از ویتامین A، عفونت مانند عفونت‌های قارچی، بیماری‌ها مانند لوپوس یا دیابت و در بعضی از بیماری‌های مزمن هم ممکن است ریزش مو به وجود‌ آید، مانند: سیفلیس، تیفوس، آنفلوآنزا، سرماخوردگی و کم‌خونی و همچنین مراقبت نامناسب مثل کشش بیش از حد مو موجب ریزش مو می‌شود.
     
  
صفحه  صفحه 51 از 57:  « پیشین  1  ...  50  51  52  ...  56  57  پسین » 
علم و دانش

مطالب پزشکی (آرشیو شماره ۲)


این تاپیک بسته شده. شما نمیتوانید چیزی در اینجا ارسال نمائید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA