انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
علم و دانش
  
صفحه  صفحه 6 از 72:  « پیشین  1  ...  5  6  7  ...  71  72  پسین »

Medical Content | مطالب پزشکی


زن

 
حرف زدن با خود به معنی عدم تعادل روحی نیست!

گروهی از پژوهشگران کانادایی در تحقیقات خود نشان دادند که حرف زدن با خود به معنی عدم تعادل روحی نیست بلکه به فرد کمک می کند که خود را کنترل کنند و رفتارهای تنشی را کاهش دهد.
حتما در مسیر رفتن به اداره زنان و یا مردانی را دیده اید که مشغول حرف زدن با خود هستند. مشاهده این صحنه بی شک شما را به این فکر می اندازد که این افراد از یک مشکل روحی رنج می برند.
این درحالی است که گروهی از محققان دانشگاه تورنتو در بررسیهای خود نشان دادند که حرف زدن با خود برخلاف آنچه که تاکنون تصور می شد به معنی عدم تعادل روحی نیست بلکه می تواند به افزایش خود - کنترلی و کاهش رفتارهای تنشی فرد کمک کرده و فرایند تصمیم گیری را بهبود بخشد.
این محققان با انجام یکسری تست بر روی گروهی از داوطلبان به این نتایج دست یافتند. در برخی از این تمرینات از داوطلبان خواسته شد که با خود حرف بزنند و به طور مرتب یک کلمه را با صدای بلند تکرار کنند.
کسانی که می توانستند با خود حرف بزنند به طور مرتب نتایج بهتری در تستها به دست می آوردند و شرایط کلی بهتری را نسبت به داوطلبانی که از حرف زدن با خود منع شده بودند نشان دادند.
مایکل اینزلیخ سرپرست این تیم تحقیقاتی در این خصوص توضیح داد: "ما شاهد بودیم مردم وقتی مشغول انجام کاری هستند و نمی توانند از ندای درونی استفاده کنند و با خود حرف بزنند اغلب به روش تنشی تری عمل می کنند. از دیرباز همه ما می دانستیم افرادی وجود دارند که یک نوع مکالمه درونی با خود دارند اما تاکنون اهمیت این عملکرد روشن نبود. اکنون ما دریافتیم که با این روش افراد به طور مرتب پیغامهایی را به درون خود ارسال کرده و درباره آنچه که انجام می دهند با درون خود مشورت می کنند."
براساس گزارش ای. مکس هلث، این محقق افزود: "با حرف زدن با خود برای مثال به خودمان می گوییم که باید به دویدن ادامه دهیم حتی اگر خسته باشیم و یا وقتی از رژیم غذایی استفاده می کنیم دست از خوردن برداریم حتی اگر هنوز یک تکه کیک دیگر باقی مانده باشد. تمام این پیغامها تنها در سطح افکار ما وجود دارند و اغلب به صورت ساکت میان ما و درون ما از طریق یک ارتباط فکری مبادله می شوند اما کسانی هم هستند که این مکالمات را با صدای بلند با خودشان انجام می دهند. آزمایشات ما نشان داد که این گفتگوی درونی مفید بوده و بسیار رایج است."
     
  
زن

 
كدام مواد غذايي را نبايد تا قبل از يك سالگي به كودك داد؟

--------------------------------------------------------------------------------

كدام مواد غذايي را نبايد تا قبل از يك سالگي به كودك داد؟
منبع: تغذيه شيرخواران از 6 تا 12 ماهگي
انجمن ترويج و تغذيه با شير مادر
مواد غذايي كه ممكن است در شيرخوار زير يك سال ايجاد حساسيت كنند:

شير گاو (در تهيه فرني، جوشاندن شير مقدار مواد آلرژن موجود در شير را كمتر مي كند)
سفيده تخم مرغ
انواع توت، كيوي، آلبالو، گيلاس و خربزه
بادام زميني
مواد غذايي كه در دوره شيرخواري مجاز نيست و ممكن است باعث خفگي شيرخوار شود:

دانه كشمش
دانه انگور
ذرت
تكه هاي سوسيس
آجيل
تكه هاي سفت و خام سبزي ها مثل هويج و ...
تكه هاي گوشت
مواد غذايي كه ممكن است مشكلات ديگري ايجاد نمايند:

قهوه يا چاي پررنگ: سبب بي قراري كودك مي شود.
عسل: باعث مسموميت مي شود (بوتوليسم) ولي استفاده از عسل پاستوريزه اشكالي ندارد.
به طور كلي تا پيش از پايان يك سالگي مصرف مواد زير براي كودك توصيه نمي شود:

عسل غير پاستوريزه، شير پاستوريزه، پنير، سفيده تخم مرغ، شكلات، ميگو، بادام زميني، فلفل و ادويه جات، ترشي ها، نمك، نوشابه هاي گازدار، آب ميوه هاي صنعتي، از ميوه ها خربزه، كيوي، انواع توت (توت سفيد، توت فرنگي، شاه توت، تمشك)، آلبالو، گيلاس، از حبوبات لپه و نخود، از گروه سبزي ها اسفناج و كلم.
در تهيه غذاي كمكي، ارجحيت با غذاي خانگي است يا غذاي كمكي تجاري؟

غذاي كمكي خانگي كه در خانه تهيه مي شود بر آنچه كه به صورت تجاري و در قوطي هاي آماده در دسترس خانواده ها قرار مي گيرد ارجحيت دارد زيرا اگر چه غذاهاي كمكي تجاري مزايايي دارند از جمله:
تا زماني كه در قوطي باز نشده است تميز و بهداشتي هستند.
تهيه كردنشان آسان است.
بيشتر كودكان طعم آنها را دوست دارند.
بعضي از آنها نيز مخلوط بسيار خوبي از مواد مغذي هستند.
ولي مضراتي نيز دارند كه به آنها اشاره مي شود:
خيلي گران هستند و در مقايسه با هزينه غذاي كمكي كه در خانه تهيه مي شود قابل مقايسه نيستند.
ممكن است در آب سرد نجوشيده حل شوند لذا در مناطقي كه آب آلوده است احتمال بيماري زياد تر خواهد شد.
اكثر اوقات براي نگهداري آنها موادي اضافه مي كنند كه براي شير خوار مناسب نيست.
نحوه نگهداري آنها در كشتي، گمرك، انبارهاو مغازه ها نامعلوم است.
طعم آن با طعم غذاهاي خانواده متفاوت است و در سفره هيچ خانواده­اي غذاي كمكي تجاري ديده نمي شود.
     
  
زن

 
روزهای بدون آفتاب و خطر بروز اختلال افسردگی فصلی


روزهایی كه به هیچ وجه در برابر خورشید قرار نمی گیرید، موجب می شود كه به اختلال افسردگی فصلی یا به اصطلاح «SAD» مبتلا شوید.


روزهایی كه به هیچ وجه در برابر خورشید قرار نمی گیرید، موجب می شود كه به اختلال افسردگی فصلی یا به اصطلاح «SAD» مبتلا شوید.
به گزارش سرویس «بهداشت و درمان» ایسنا، این اختلال در شما احساس افسردگی، غمگینی و خواب آلودگی و كسالت ایجاد می كند.
هر چند اغلب پزشكان از این اختلال فصلی غفلت می كنند، اما روانپزشكان و روانشناسان به خوبی از آن مطلع هستند و علائم آن را تشخیص می دهند.
علائم این اختلال كه در نتیجه تغییر فصل بروز می كند، همچنین شامل دردناك شدن مفاصل و بی خوابی هستند، اما كارشناسان می گویند: از آنجا كه علائم این اختلال شبیه به سایر بیماری ها است، اغلب تشخیص داده نمی شود و در نتیجه مبتلایان اغلب با علائم ناخوشایند آن دست به گریبان می شوند.
به گزارش روزنامه دیلی میل، دكتر راشل فوستر ـ متخصص روان و اعصاب در دانشگاه آكسفوردـ می گوید: نور تاثیرات فیزیولوژیكی بسیاری روی بدن دارد. سلول های چشم نور را ثبت می كنند و مغز شب و روز را از این طریق تشخیص می دهد.
سپس هورمون های خاص گرسنگی، هضم، رشد، خلق و انرژی را تنظیم می كنند. تاریكی تولید هورمون ملاتونین را افزایش می دهد و به خواب كمك می كند.
همچنین مقدار هورمون سرتونین كاهش می یابد كه نقش حیاتی در هوشیاری دارد.
فوستر توصیه می كند: به دلیل وجود این روابط باید هر فرد روزانه دو ساعت در برابر روشنایی طبیعی خورشید قرار گیرد، حتی اگر از راه یك پنجره بزرگ باشد.
     
  
زن

 
استامینوفن خطری برای کبد کودکان ندارد

با این که از مهم ترین عوارض مصرف استامینوفن بروز بیماری های کبدی است ولی مطالعات جدید نشان می دهد که خطر بروز ناراحتی های کبدی در کودکان پس از مصرف هر روزه و تجویزی این دارو حدود ۰۱/۰ درصد است.

با این که از مهم ترین عوارض مصرف استامینوفن بروز بیماری های کبدی است ولی مطالعات جدید نشان می دهد که خطر بروز ناراحتی های کبدی در کودکان پس از مصرف هر روزه و تجویزی این دارو حدود ۰۱/۰ درصد است.
به گزارش گروه علمی پژوهشی باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران "ایسکانیوز"، به نقل از WebMD ، مصرف بالاتر از حد تجویز استامینوفن در کودکان و بزرگسالان باعث بروز مسمویت ناشی از مصرف این دارو می شود.
محققان مرکز داروی دنور در مطالعات خود روی ۳۲۴۱۴ کودکان تازه متولد شده تا افراد بالغ و نحوه تأثیر استامینوفن روی کبد آن ها دریافتند که هیچ یک از کودکانی که طبق تجویز پزشک اقدام به مصرف این دارو کرده بودند علائمی از بیماری های کبدی را نشان ندادند.
پزشکان معمولاً استامینوفن را در موارد تسکین دردهای پس از عمل و یا عفونت ها تجویز می کنند.
محققان با انجام ۶۲ تحقیق بالینی روی کودکانی که طبق تجویز پزشک از این دارو استفاده کرده بودند و از روزی ۴ گرم در طول ۲۴ ساعت که مورد تأیید سازمان غذا و دارو است، تجاوز نکردند، دریافتند که تنها ۱۰ نفر از این کودکان دچار عوارض کبدی شدند.


==============================

شیوه جدید تعویض مفصل زانو

حفظ توانایی خم و راست شدن زانو پس از تعویض مفصل زانو
جراح و متخصص ارتوپدی و فلوشیپ جراحی زانو و لگن با بیان اینكه در شیوه نوین آرتروسكوپی به نام ساب واستوس (sub vastus) فرد پس از آرتروپلاستی، توانایی خم و راست كردن زانو را دارد، گفت: عوارض این شیوه جراحی كمتر از سایر روشهاست.
دكتر پیمان میر شاهدلو در یك نشست خبری در تشریح این شیوه جراحی برای آرتروپلاستی (تعویض زانو)، اظهار كرد: در این روش 2 تا 3 میلیمتر از سطح استخوان مفصل زانو درهر 2 سطح تراشیده می‌شود و متناسب با آن پروتزی از آلیاژ تیتانیوم بر روی لایه‌ای از جنس پلی اتیلن قرار می‌گیرد و مفصل زانو تعویض می‌شود.
وی با بیان اینكه در روش پیشین با برش در ناحیه پاراپتللا عضله از ناحیه كشكك شكافته و كشكك برگردانده می‌شود، افزود: از عوارض این روش جراحی محدودیت حركت و چسبندگی عضله پاره شده به استخوان ران است.
این فلوشیپ جراحی زانو و لگن با بیان اینكه در شیوه نوین آرتروسكپی عضله‌ای زخمی نمی‌شود و عمل از زیر عضله به آسانی و بدون هرگونه پارگی انجام می‌شود، گفت:‌ در این شیوه محدودیتی در خم و راست كردن زانو نیست، خطر پارگی عضله وجود ندارد و دامنه حركت محدود نمی‌شود.
دكتر میرشاهدلو خونریزی كمتر این شیوه جراحی را از مزایای آن برشمرد و یادآور شد: طول عمر هر آرتروپلاستی (تعویض زانو) 15 تا حداكثر 20 سال است كه پس از آن تعویض مجدد الزامی است و چون طول عمر دومین زانوی تعویضی غالبا كمتر از نخستین زانو است از این رو ترجیح داده می‌شود آرتروپلاستی در افرادی با سنین بالا انجام شد
منبع :سلامت نیوز
     
  
زن

 
افسردگي با مرگ سرطاني‌ها ارتباط مستقيم دارد


به گزارش خبرگزاري فارس، دانشمندان اعلام كردند بيماران سرطاني كه دچار مشكل افسردگي هستند به نسبت بيماران سرطاني كه از وضعيت روحي مناسبي برخوردارند، در معرض خطر مرگ قرار دارند.
اين تحقيقات جديد نشان مي‌دهد كه بيماراني كه در طول دوران زندگي خود تجربه افسردگي داشته‌اند، 25 درصد و بيماران سرطاني كه از بيماري افسردگي رنج مي‌برند، 39 درصد بيش‌تر از بيماران ديگر در معرض خطر مرگ قرار دارند.
جيليان استين سرپرست اين تحقيقات گفت: با شناخت اين دو عامل مي‌توان راحت‌تر از مرگ بيماران سرطاني جلوگيري كرد.
استين افزود: من و همكارانم نياز به تحقيقات بيشتري در زمينه ارتباط بيماري سرطان و وضعيت روحي بيماران داريم و بايد ابعاد بيشتري را مورد مطالعه قرار دهيم.
وي گفت: ما معتقديم كه افسردگي هميشه مهم بوده و در روند بيماري افراد تأثيرگذار است.
استين به همراه همكارانش در اين مطالعات 9 هزار و 417 بيمار را مورد مطالعه و بررسي قرار دادند و در زمينه ارتباط وضعيت روحي با وضعيت جسمي بيماران تاكنون 26 تحقيق انجام شده است.

===============================

دانشمندان موفق شده‌اند؛ روش جدیدی برای تست تشخیص زودهنگام التهاب استخوانی – مفصلی یا اوستئوآرتریت ابداع کنند.

این دانشمندان روش‌های جدیدی را برای اندازه‌گیری نشانگرهای زیستی در خون شناسایی کرده‌اند که با کمک آنها می‌توان بیماری التهاب مفصلی – استخوانی را زودتر تشخیص داده و در نتیجه درمان را زودتر آغاز کرد.

این آزمایش جدید زیست شیمی موسوم به «متابولومیکس» به دانشمندان امکان می‌دهد که ۱۶۳ سیگنال شیمیایی را در یک لحظه از یک نمونه خونی ساده، ‌آزمایش کنند.
به گفته پژوهشگران؛ این سیگنالهای شیمیایی محصولات میانجی متابولیسم سلولهای انسانی هستند و نسبت‌های متابولیت ۲۶ هزار تای آنها سرعت واکنش‌های شیمیایی را در بدن انسان نشان می‌دهد.

محققان دپارتمان تحقیقات دوقلو و اپیدمیولوژی ژنتیک در کالج کینگ لندن، روی ۱۲۳ زن سفید پوست مبتلا به اوستئوآرتریت در ناحیه زانو و ۲۹۹ زن سالم مطالعه کردند. آنها دریافتند که ۱۴ نسبت متابولیتی به میزان قابل توجهی با اوستئوآرتریت مرتبط است.

پروفسور تیم اسپکتور محقق اصلی این پژوهش خاطرنشان کرد: این اولین تحقیقی است که در آن از یک روش متابولیکی برای شناسایی نشانگرهای زیستی و اوستئوآرتریت، استفاده می‌شود.
شرح این یافته در مجله «سالانه‌های بیماری‌ها روماتیسمی» منتشر شده است.
     
  
زن

 
پوست پسته تازه، آرام بخش و تسكين دهنده معده است

خبرگزاري فارس: يك متخصص تغذيه گفت: پوست پسته تازه و مرباي آن آرام بخش است و باعث تقويت و تسكين معده مي‌شود.


مرتضي صفوي در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعي فارس، افزود: پسته بسيار مقوي و حاوي ويتامين هاي B1،B3 و ويتامين E و املاح مغذي شامل آهن، پتاسيم، فسفر و كلسيم را داراست و مغز پسته به دليل دارا بودن آهن، خون ساز است و معمولاً به افرادي كه از كم خوني فقر آهن رنج مي‌برند، مصرف آن توصيه مي‌شود و پوست پسته تازه نيز آرام بخش و تسكين كننده معده است.
وي گفت: انرژي 660 كيلوكالري، كربوهيدرات 5/27 گرم، پروتئين 53 گرم، كليسم 70 ميلي‌گرم، فسفر476 ميلي‌گرم، بيش از 3 ميلي‌گرم آهن، پتاسيم 970 ميلي‌گرم، سديم 780 ميلي‌گرم، منيزيم130 ميلي‌گرم ، منگنز3/0 ميلي‌گرم ، 2/5 ميلي‌گرم ويتامين E دارد.
صفوي افزود: پسته يكي از پرانرژي‌ترين مواد غذايي است كه در درمان بسياري از بيماري‌ها مفيد است. در تنظيم ضربان قلب، كنترل فشار خون مؤثر است و داراي كلسيم و فسفر فراوان است كه در ساخت استخوان و دندان نقش اساسي برعهده دارد.
اين متخصص تغذيه افزود: پسته به دليل داشتن املاح و مواد معدني مفيد به تقويت عضلات بدن كمك و از گرفتگي آن پيشگيري مي‌كند. آهن موجود در پسته نيز براي رفع سرگيجه، رنگ‌پريدگي، بي‌حوصلگي و كم‌خوني مؤثر است.
صفوي اضافه كرد: ويتامين‌هاي موجود در پسته باعث تقويت سلول‌هاي عصبي مي‌شود، اشتها را تنظيم مي‌كند و ويتامين E كه يكي از قوي‌ترين آنتي اكسيدان‌ها است در پسته به مقدار زياد يافت مي‌شود كه باعث افزايش سيستم ايمني بدن و تقويت چشم مي‌شود.
وي گفت: پسته فاقد كلسترول بد است و كلسترول خوب خون را نيز افزايش مي‌دهد.

==================================

ضربه‌هاي مغزي دوران جواني زمينه ابتلا به آلزايمر

جام جم آنلاين: مديرعامل انجمن آلزايمر ايران گفت: ضربه‌هاي مغزي كه در دوران طفوليت يا
جواني به سر افراد وارد مي‌شود ،‌ در ابتلا به بيماري آلزايمر موثر است.

معصومه صالحي در گفتگو با ايرنا اظهار كرد: بيماري آلزايمر، نوعي اختلال مغزي است كه فرد مبتلا را به فراموشي دچار مي‌سازد.
وي گفت: در اين بيماري، سلول‌هاي مغز بتدريج تخريب شده و فرد دچار فراموشي مي‌شود به طوري كه فرد ديگر قادر نيست خاطرات گذشته را به ياد بياورد يا رويدادهاي جديد را در مغز خود شكل دهد.
وي با بيان اين مطلب كه 350 هزار نفر بيمار مبتلا به آلزايمر در كشور وجود دارد، ‌گفت: اين بيماري معمولا در افراد بالاي 65 سال بروز مي‌كند، اما در ايران، برخي هم در گروه سني زير 60 سال، گرفتار اين بيماري هستند.
به گفته وي، هر 5 سال كه به عمر انسان افزوده مي‌شود، ابتلا به اين بيماري در افراد دو برابر مي‌شود.
صالحي گفت:‌ افرادي كه در سن پيري يا كهنسالي به سر مي‌برند، نبايد تنها زندگي كنند و بشدت نيازمند مراقبت هستند و رژيم غذايي مناسب، كم چرب و كم كالري در برنامه آنان رعايت شود.
وي مصرف گوشت سفيد و چربي‌هاي غيراشباع را از مهم‌ترين عوامل پيشگيري از اين بيماري دانست و گفت: افراد در هر گروه سني، استعمال دخانيات را كنار بگذارند و اعتماد به نفس را در درون خود،‌ تقويت كنند.

صالحي ادامه داد: محافظت از مغز را نيز بايد در دستور كار قرار دهيم تا از وارد شدن هرگونه ضربه و آسيب جدي به آن جلوگيري شود.
در حال حاضر،‌ 35 ميليون نفر در دنيا، مبتلا به بيماري آلزايمر هستند.
     
  
زن

 
كاهش نمك خون با تشدید خطر شكستگی های استخوانی در سالمندان مرتبط است



اگر مقدار نمك در رژیم غذایی روزانه افراد سالمند كمتر از حد طبیعی و استاندارد باشد، بیشتر در معرض خطر شكستگی های استخوانی و زمین خوردن قرار خواهند داشت.


اگر مقدار نمك در رژیم غذایی روزانه افراد سالمند كمتر از حد طبیعی و استاندارد باشد، بیشتر در معرض خطر شكستگی های استخوانی و زمین خوردن قرار خواهند داشت.
این پزشكان خاطرنشان كردند كه حتی كاهش مقدار كمی سدیم در خون نسبت به مقدار استاندارد و معمول آن می تواند سبب بروز مشكلات استخوانی شود.
دكتر ایووت جی . هورن از مركز پزشكی اراسموس در هلند در نشست خبری انجمن نفرولوژی آمریكا اظهار كرد: معاینه كاهش غلظت سدیم در خون و جبران آن در صورت نیاز می تواند روش جدیدی برای جلوگیری از شكستگی های استخوانی در سالمندان باشد.
به گزارش هلت دی نیوز، پزشكان می گویند: از آنجا كه به نظر نمی رسد رابطه ای بین پوكی استخوان و كاهش سطح سدیم خون وجود داشته باشد، لذا هنوز معلوم نیست كه چرا كمبود سدیم سبب تشدید خطر شكستگی های استخوانی می شود.
بنابراین انجام آزمایشات بیشتر در این زمینه برای آشكار كردن رابطه بین میزان سدیم و خطر شكستن استخوان ها ضروری است.
این بررسی ها در نشست سالانه انجمن نفرولوژی آمریكا ارائه شده است.

========================

افرادی كه سابقه ابتلا به واریس دارند، ورزش كنند
یك متخصص قلب و عروق گفت با بیان این كه ورزش و استفاده از جوراب واریس در كاهش احتمال ابتلا به واریس موثر است، توصیه كرد: افرادی كه سابقه ابتلا به واریس دارند، ورزش كنند.
دكترعبدالعلی احسانی در گفت وگو با ایسنا، اظهار داشت: احتمال ابتلا به واریس در زنان چاق و زنان باردار بیشتر است وی افزود: سابقه خانوادگی نیز در احتمال ابتلا به واریس موثر است. افرادی كه در خانواده خود سابقه ابتلا به واریس دارند باید بیشتر مراقب باشند.
دكتر احسانی تصریح كرد: ضربه به پا نیز از دیگر عواملی است كه موجب واریس می‌شود. وی خاطرنشان كرد: در بیماری واریس، ساختار عروقی رگ دچار اختلال شده و حركت خون دچار اشكال می‌شود. در چنین شرایطی رگ مستعد ایجاد لخته خون می‌شود.
این متخصص قلب و عروق اظهار كرد: همچنین زنان خانه‌دار كه در طول روز برای زمان طولانی به حالت ایستاده هستند در معرض ابتلا به واریس قرار دارند.
وی تاكید كرد: اگر واریس محدود و كم باشد، خطرناك نیست ولی اگر رگ‌های اصلی دچار واریس شوند، خطرناك بوده و زمینه رسوب و لخته شدن خون فراهم می‌شود.
دكتر احسانی گفت: اگر واریس گسترده باشد، نیاز به جراحی دارد. ولی در صورت محدود بودن واریس، می‌توان با ورزش و استفاده از جوراب، واریس آن را كاهش داد.وی افزود: ورزش در هر زمانی برای پیشگیری و كاهش واریس موثر است.
     
  
زن

 
هشدار سازمان جهانی بهداشت در باره هومیوپاتی


سازمان جهانی بهداشت هشدار داده که کسانی که مبتلا به بیماری هایی مانند مالاریا و سل بوده و یا آلوده به ویروس اچ آی وی که موجب بیماری ایدز می شود هستند، نباید برای درمان از هومیوپاتی استفاده کنند.

هشدار سازمان جهانی بهداشت در پاسخ به پژوهشگران و پزشکان جوانی است که بیم دارند استفاده فزاینده از هومیوپاتی در کشورهای در حال توسعه، ممکن است جان بیماران را به خطر بیاندازد.

این پزشکان که بریتانیایی و آفریقایی هستند، در ماه ژوئن گذشته نامه ای به سازمان جهانی بهداشت نوشته و از این نهاد خواسته بودند استفاده از هومیوپاتی در درمان بیماری هایی مانند سل، اسهال نوزادان، آنفلوآنزا، مالاریا و نیز آلودگی به ویروس اچ آی وی، را محکوم کند.

در این نامه همچنین گفته شده هومیوپاتی در پیشگیری از این بیماری ها و مداوای آن هیچ نقشی ندارد و ممکن است موجب مرگ بیمار شود.

دکتر رابرت هاگان، پژوهشگر دانشگاه سنت آندروز، که یکی نویسندگان این نامه است می گوید: " دولت های سراسر جهان باید با خطرات استفاده از هومیوپاتی برای بیماری هایی که جان بیمار را تهدید می کند، آشنا شوند. ما امیدواریم که هشدار سازمان جهانی بهداشت و موضع این نهاد در برابر هومیوپاتی، سبب شود که توسل به درمان هایی که می تواند بالقوه فاجعه آمیز باشد، ممنوع شود."

یک سخنگوی بخش بهداشت کودکان و نوجوانان در سازمان جهانی بهداشت می گوید: "ما تا امروز هیچ دلیلی در باره مفید و موثر واقع شدن روش درمان از طریق هومیوپاتی به دست نیاورده ایم. هومیوپاتی در پیشگیری و درمان اسهال هیچ نقشی ندارد و با دستور العمل های علمی و توصیه های ما برای مداوای اسهال مغایرت دارد."
متخصصین مبارزه با ایدز در سازمان جهانی بهداشت نیز می گویند هومیوپاتی جایی در مداوای بیماری سل ندارد
     
  
زن

 
آیا می دانید علت تفاوت رنگ پوست در چیست؟

ما برای سالم ماندن به نور خورشید احتیاج داریم.نور خورشید به بدن ما كمك می كند تا ویتامینd بسازد. اما بعضی از اشعه های خورشید مانند اشعه ماوراء بنفش برای بدن زیان دارد.
این اشعه پوست را می سوزاند و می تواند سرطان پوست نیز به وجود بیاورد.پوست ما برای دفاع در برابر اشعه ماوراء بنفش،دانه های قهوه ای رنگی به نام " ملانین" می سازد.همگی ما ملانین داریم،اما برخی افراد بیشتر از بقیه دارند.
كشورهای گرمسیر نزدیك استوا در مقایسه با كشورهای دورتر از استوا،گرما و نور خورشید بیشتری دریافت می كنند.مردمی كه در مناطق گرمسیر زندگی می كنند به طور طبیعی در برابر نور خورشید محافظت می شوند. زیرا پوست آنها ملانین بیشتری دارد.به همین دلیل پوست یك هندی یا كنیایی تیره تر از پوست یك آلمانی یا سوئدی است.
اگر یك فرد روشن پوست در برابر آفتاب قرار گیرد،پوستش فوراً شروع به تولید ملانین بیشتر می كند و در نتیجه در اصطلاح سوخته یا برنزه می شود.


=====================================
مصرف تمبرهندي باعث رفع تشنگي مي‌شود



مصرف تمبرهندي باعث رفع تشنگي مي‌شود
خبرگزاري فارس: يك متخصص تغذيه گفت: مصرف تمبرهندي باعث رفع تشنگي مي‌شود و خنك كننده بدن است.




مرتضي صفوي در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعي فارس‌‌ افزود: تمبر هندي داراي قند، پروتئين، اسيد سيتريك، اسيد ماليك، ويتامين C، كلسيم، پتاسيم، آهن و مواد فيبريبوده و فاقد ويتامين A، سديم، چربي و كلسترول است و اين ميوه داراي 2 نوع ترش و شيرين است.
وي گفت: تمبر هندي به دليل آنكه فاقد چربي، كلسترول، سديم و سرشار از پتاسيم است باعث كاهش فشار خون و چربي خون مي‌شود كه جوش جلدي و التهاب ناشي از آن را كاهش مي‌دهد.
اين متخصص تغذيه افزود: مصرف تمبر هندي باعث پائين آمدن تب مي‌شود، به هضم غذا كمك مي‌كند، خنك كننده بدن است.تشنگي را رفع مي‌كند و دل بهم خوردگي و تهوع را از بين مي‌برد و پوست تمبر هندي نيز قابض و رفع كننده اسهال است.
صفوي اضافه كرد: زياد خوردن و افراط در مصرف تمبر هندي باعث زخم روده، سرفه و سنگيني معده مي‌شود.
     
  
زن

 
بیماران انسولینی در معرض خطر آلزایمر

تحقيقات انجام شده توسط يك محقق ايراني نشان مي‌دهد، بيماران داراي مشكل در متابوليسم انسولين، بيشتر در معرض خطر آلزايمر هستند.
بهنام صبايان، محقق ايراني در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعي فارس گفت: در اين پژوهش رابطه بين اشكالات در متابوليسم انسولين و شانس ايجاد آلزايمر در افراد بررسي و مشاهده شد كه بيماراني كه مشكل متابوليسمي در انسولين دارند بيشتر در معرض خطر آلزايمر هستند.

وي افزود: آمارهاي به دست آمده در اين تحقيق نشان داد، بيماران داراي اين مشكل، به عنوان مثال زناني كه دچار مشكل سندروم تخمدان كيستي يا بيماران ديابتي بيشتر در معرض خطر آلزايمر هستند.
صبايان تصريح كرد: در اين تحقيقات داروهايي كه روي متابوليسم انسولين تاثير مي‌گذارند پيشنهاد شده كه بيمار با مصرف آنها متابوليسم انسولين‌شان بهتر مي‌شود و بيمار كمتر در معرض آلزايمر قرار مي‌گيرد.

====================================

غذاهای چرب حافظه را تقويت مي‌کنند
نتايج مطالعه‌اي تازه در آمريکا حاکيست که مصرف غذاهاي چرب مي‌تواند به تقويت حافظه کمک کند.

گروهي از محققان دانشگاه ايالتي کاليفرنيا کشف کردند که اسيدهاي اوليک موجود در چربي، در معده تبديل به يک عامل تقويت کننده حافظه مي‌شود.

آن‌ها اميدوارند که اين يافته که نتايج آن در نشريه "اقدامات آکادمي ملي علوم" چاپ شده بتواند به کشف راهي تازه براي رفع مشکلات مربوط به حافظه منجر شود.

هم‌اکنون آزمايش داروهايي که رفتار اين ترکيب را به نمايش مي‌گذارد براي کنترل چربي خطرناک تري‌گليسيريد در جريان است.

شواهد نشان مي‌دهد که ميزان بالاي اوليوتنالاميد يا "OEA" مي‌تواند اشتها را کم کند، به کم شدن وزن منجر شود و کلسترول خون را همراه با ميزان تري‌گليسيريد پايين آورد که آن را به گزينه‌اي جذاب به عنوان يک قرص رژيمي بدل مي‌کند.
     
  
صفحه  صفحه 6 از 72:  « پیشین  1  ...  5  6  7  ...  71  72  پسین » 
علم و دانش

Medical Content | مطالب پزشکی

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA